Was net aan het zoeken voor een leuke stand voor mijn Tie Bomber, in plaats van 1e te vinden die je kon 3d printen vond ik er 1 op rebrickable die je zelf kon bouwen, met een handige link erbij die rechtstreeks van rebrickable naar bricklink door ging. En daar voor 3.5 euro zat alles bij 1 verkoper in mijn mandje.. 30 min later betaald en het is alweer verzonden. Gaat te makkelijk dit!
al mijn 6de bricklink bestelling in like een maand xD
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Voor mij was het de Chiron, tijdens Corona.SuBBaSS schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:00:
[...]
De P1 was voor mij mijn hernieuwde kennismaking met Technic na 30+ jaar.
Was wel een beetje 'overwhelming', maar wat een bouw-ervaring.![]()
Kan me voorstellen dat het bij de Sian niet anders is>
Die Porsche vind ik ook erg gaaf van de 1:8's trouwens maar daarvoor pis ik ruim naast/achter het potje geloof ik...
Je merkt wel echt evolutie in de technieken. Vind de porsche niet zo fantastisch bouwen, had echt genoten van de Sian (Ferarri iets minder, chiron was sowieso tof, want weer nieuw
Je moet geduld en geluk hebben met de Porsche (en sparen) heb hem vorige maand van MP af geplukt. Lego liefhebber (hele huis vol met lego, vrouw en zoon ook bezig), had alles super netjes weer ingepakt in de zakjes per doos/stap. Kostte me wel 400 euro, maar goed, je bent verslaafd of niet...
Battle.net Spud#2543
Tof heh, hier ook al even bezig en qua bouwstappen iets over de helft:MEJ schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:29:
Afgelopen 2 avonden direct begonnen met de T-Rex en dit wordt een grote.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DuiDJZdQvqe68c9M5hZayzDv.jpg?f=user_large)
Kan z'n 'broertje' mooi naar het kantoor verhuizen, kan Mr. T-Rex mooi op een plank in de serre (foto volgt tzt)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De Porsche is inderdaad wat minder. Maar ik vond de Pimped up versie van de Porsche juist de leukste build van alle pimped-up varianten. Dit is de enige pimped-up versie die bijv stabilisator stangen toevoegt.TepelStreeltje schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:08:
Vind de porsche niet zo fantastisch bouwen, had echt genoten van de Sian (Ferarri iets minder, chiron was sowieso tof, want weer nieuw)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NxBW1SoVt7uroBTjxdFzLziG.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/s797TqoDQUIsY4D38P1MIdS1.jpg?f=user_large)
/edit: Verjaardagskado is ook binnen
[ Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 03-06-2025 10:17 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Aahh nice, helemaal niet aan de pimped moc gedacht!zonoskar schreef op maandag 2 juni 2025 @ 23:07:
[...]
De Porsche is inderdaad wat minder. Maar ik vond de Pimped up versie van de Porsche juist de leukste build van alle pimped-up varianten. Dit is de enige pimped-up versie die bijv stabilisator stangen toevoegt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Moet de rest ook nog pimpen eigenlijk... Naja, weer wat te doen voor de winter ;p
Battle.net Spud#2543
Mag ik vragen naar een link welke het geworden is. Ben ook wel geïnteresseerd:)TgR_KILLER schreef op maandag 2 juni 2025 @ 19:46:
Bricklink zou verboden moeten worden... veel te slecht voor mijn portemonnee xD.. Zoveel ideetjes om steeds dingen te bouwen...
Was net aan het zoeken voor een leuke stand voor mijn Tie Bomber, in plaats van 1e te vinden die je kon 3d printen vond ik er 1 op rebrickable die je zelf kon bouwen, met een handige link erbij die rechtstreeks van rebrickable naar bricklink door ging. En daar voor 3.5 euro zat alles bij 1 verkoper in mijn mandje.. 30 min later betaald en het is alweer verzonden. Gaat te makkelijk dit!
al mijn 6de bricklink bestelling in like een maand xD
Ja nu moest ik die ook hebben
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Nice, kleurverschil tussen jouw stickers en steentjes lijkt een stuk kleiner dan in de online reviews die ik gezien heb.
Klopt dat? Of is het de foto?
Als ik eerlijk ben, is er amper verschil. Ziet er echt goed uit.JBplap schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:43:
[...]
Nice, kleurverschil tussen jouw stickers en steentjes lijkt een stuk kleiner dan in de online reviews die ik gezien heb.
Klopt dat? Of is het de foto?
Reviews heb ik ook gezien, zat allemaal in plastic, deze in papieren zakken. Zou er een verschil in zitten?
Wordt keurig opgelost door de klantenservice. Punten teruggekregen en de shell alsnog cadeau erbij. Enige nadeel, mijn bestelling kan tot 7 dagen levertijd hebben?!
Jammer, dit weekend dus geen LEGO avond maar goed, wat in het vat zit.. de shell verkoop ik dan online wel weer, dat drukt de aanschafkosten wat.
Dezeericwhar schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:35:
[...]
Mag ik vragen naar een link welke het geworden is. Ben ook wel geïnteresseerd:)
https://rebrickable.com/m...oc-display-stand/#details
Als het goed is morgen de onderdelen binnen, dan weet ik hoe goed (of niet) hij echt is.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Het is net 1 juni geweest = nieuwe sets.
Morgen ben ik jarig = goed excuus.
Dus:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ua4rhXfpHIj7Q9BkDksAWRur.jpg?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Pazo op 03-06-2025 20:29 ]
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Bouw je ze ook allemaal, en zet je ze al bij elkaar?Pazo schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:46:
Wij zijn bezig om het hele Harry Potter kasteel te verzamelen.
Heb zelf tijdens corona de 71043 gebouwd, die nam al heel mijn displaykast in beslag.
Ben erg benieuwd wat deze minifigure size sets bij elkaar worden in grootte.
( en hou mezelf heel erg tegen om ze niet allemaal in 1x te kopen voorzover ze er nu zijn. Ik heb geen plek ervoor, en al een enorme backlog... Maar toch...)
Ik heb die van mij 1-1,5jr geleden nieuw gekocht (amazon) en die had het ook nog.AppieNL schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:11:
Of het nu nog steeds een ding is? Geen idee, maar de lichting van het eerste half jaar is in principe allang in alle winkels verkocht.
Ja we zijn ze allemaal aan het bouwen momenteel, hele tafel begint vol te staanJPDeckers schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:34:
Bouw je ze ook allemaal, en zet je ze al bij elkaar?
Voor het kasteel hebben we nu:
76435 De Grote Zaal
76426 Boothuis
76430 Uilenvleugel
76431 Toverdrankenles
76447 Vliegles
76441 Duelleerclub
76442 Tovenspreukenles
En nu hebben we aangeschaft:
76445 Kruidenkundeles
76454 De Hoofdtoren
Verder hebben we ook nog (maar hoort niet bij het kasteel)....
76437 Het Nest
76428 Hagrids huisje
76428 Olivanders & Madame Mallekins gewaden
76423 Zweinstein Express en Zweinsveld station
76424 Vliegende Ford Anglia
Conclusie: dit loopt uit de hand...
Zal binnenkort foto's maken als alles staat.
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Voor de duidelijkheid:
- De hele grote witte truck met sleeper en 3 platte trailers (moeten er 4 worden voor een Australische road train) is van Barman
- De dark blue dumptruck en trailer met bak zijn van Ludo
- De teal gekleurde kraan met grijper en de sorteermachine zijn van Mahj
- En de gele wheel loader is denk ik wel bekend, maar van mij
[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 03-06-2025 21:56 ]
MOC - 4014 Big Boy | Version 2
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aBCJ9ODV0cVfMzTtb0LHMOL7.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zbLWpF1vY8QJLU1z7HTQ9Y9J.jpg?f=user_large)
Volledig elektrisch. Verschillende aanpassingen gemaakt, rails / stand zelf ontworpen.
Schijnen meer dan 4000 stenen in te zitten. Hij wil er binnenkort nog verlichting in bouwen.
En het geheel schijnt ook nog een bocht door te kunnen. Echt zo gaaf gedaan. En zo knap van degene die het verzonnen / uitgedacht heeft!
Jeez wat een dingPazo schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:16:
Mijn broer is trouwens ook al maanden met een enorm project bezig dat ik jullie niet wil onthouden nu het bijna klaar is:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volledig elektrisch. Verschillende aanpassingen gemaakt, rails / stand zelf ontworpen.
Schijnen meer dan 4000 stenen in te zitten. Hij wil er binnenkort nog verlichting in bouwen.
En het geheel schijnt ook nog een bocht door te kunnen. Echt zo gaaf gedaan. En zo knap van degene die het verzonnen / uitgedacht heeft!
Je zou kunnen zeggen dat het een grote jongen is
...
I'll see myself out
Sow wat gaaf! Echt een schitterend model ('k heb wel iets met treinen).Pazo schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:16:
Mijn broer is trouwens ook al maanden met een enorm project bezig dat ik jullie niet wil onthouden nu het bijna klaar is:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Enne....gefeliciteerd met je verjaardag! Ga je nog iets moois bouwen vandaag?
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Van harte gefeliciteerd!Pazo schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:46:
Dus:
[Afbeelding]
Gaaf dat je al die sets bij elkaar verzamelt! Een vriend van mij zei in coronatijd vaak (toen ik mijn stad bij elkaar spaarde): het begin is er...
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Dank u. Nou ja de toren van het Harry Potter kasteel is er dus, dus daar ga ik binnenkort wel mee beginnen.QuattroNL schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:40:
[...]
Sow wat gaaf! Echt een schitterend model ('k heb wel iets met treinen).
Enne....gefeliciteerd met je verjaardag! Ga je nog iets moois bouwen vandaag?
Hier deze morgen ook de toren binnen, durf geen lijstje posten van alle Harry Potter Lego die we hebben als het bij jou al uit de hand looptPazo schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:52:
[...]
Ja we zijn ze allemaal aan het bouwen momenteel, hele tafel begint vol te staan
76435 De Grote Zaal
76426 Boothuis
76430 Uilenvleugel
76431 Toverdrankenles
76447 Vliegles
76441 Duelleerclub
76442 Tovenspreukenles
76445 Kruidenkundeles
76454 De Hoofdtoren
76437 Het Nest
76428 Hagrids huisje
Conclusie: dit loopt uit de hand...![]()
:strip_exif()/f/image/ELToOm5QxO3xPj733T3z6HFg.jpg?f=fotoalbum_large)
Met zo'n pick a brick levering voel je je ook weer als een kind zo blij
Mooie set, maar kunnen die verschillende sets ook echt officieel tot 1 grote set gekoppeld worden? Of is dat naar eigen inzicht?Pazo schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:46:
Dus:
[Afbeelding]
Gefeliciteerd trouwens met onze verjaardag
Deels aan elkaar, deels losse delen.Boingo schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:13:
[...]
Mooie set, maar kunnen die verschillende sets ook echt officieel tot 1 grote set gekoppeld worden? Of is dat naar eigen inzicht?
Gefeliciteerd trouwens met onze verjaardag
Mijn vorige PaB was de bestelling grotendeels prima. Alleen 2 onderdelen zijn gecanceled.iDutch schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:46:
[Afbeelding]
Met zo'n pick a brick levering voel je je ook weer als een kind zo blijToch goed dat ik even geteld heb, want wat een slordige afhandeling zeg! Een aantal onderdelen miste volledig, van een aantal waren er te weinig, maar ook heb ik wat onderdelen teveel gekregen, dus ze hebben er een aardig potje van gemaakt. Meteen contact met LEGO opgenomen, en ik ga ervan uit dat het netjes opgelost gaat worden...
Mijn nieuwe PaB bestelling is onderweg. Als ik het zo lees even goed nakijken dus. Ik heb deze onderdelen wel exact nodig voor mijn Moc
:strip_exif()/f/image/WfOgZ9I3oxcrOoSviSigcuop.jpg?f=fotoalbum_medium)
Had meteen wat punten ingeleverd voor een experimentje. In die enveloppe zitten afgedrukte (speel-)achtergronden. Het idee was om die achter de rustgevende tuin in mijn kast te zetten. Helaas zijn ze niet hoog genoeg waardoor ik alsnog moet dhz'en (wat al het plan was dus weinig verloren wat dat betreft).
Heb gisteren ook het een en ander bij elkaar zitten klikken daar.key schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:26:
[...]
Mijn vorige PaB was de bestelling grotendeels prima. Alleen 2 onderdelen zijn gecanceled.
Mijn nieuwe PaB bestelling is onderweg. Als ik het zo lees even goed nakijken dus. Ik heb deze onderdelen wel exact nodig voor mijn Moc
En steeds weer ruzie met dat filter.
Ik was bijv. op zoek naar grijze 4x2 bricks. Mooi dat die nooit in het overzicht voorkomen als je al "type: lego/bricks/kleur" hebt geselecteerd. De ene na de andere exotische brick komt langs, maar die standaard dingen niet.
Moest weer terug "alle stenen bekijken" en dan komen de standaard onderdelen wel langs.
Ik snap dat het vooral aan mij ligt, moest 'de juiste manier' even doorhebben.
Maar het frustreert wel een beetje als je dat systeem alle info geeft die het nodig heeft en het alsnog met allerlei onzin aankomt. ("Hoe moeilijk kan het zijn?").
[ Voor 42% gewijzigd door SuBBaSS op 04-06-2025 15:47 ]
begreep dat het erg snel ging? of wordt nog dagelijks bij gevuld?
Helaas op bricklink 3 aanbieders (2 in usa en die shippen niet buiten us) de andere is nederlander die 9,99 euro vraagt..
https://www.bricklink.com...0Inside%20with%20Ribs#T=A
Donkerblauw kost inmiddels een dikke 2 euro op Bricklink, dat komt dus wel goed.leosand schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:23:
Is iemand nog in een lego store Utrecht, Essen of Oberhausen geweest en daar gezien of de lichtblauwe bam space torso nog voorradig is?
Helaas op bricklink 3 aanbieders (2 in usa en die shippen niet buiten us) de andere is nederlander die 9,99 euro vraagt..
https://www.bricklink.com...0Inside%20with%20Ribs#T=A
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Op Marktplaats zie je ze ook voorbij komen (zal maar geen linkjes plaatsen).leosand schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:23:
Is iemand nog in een lego store Utrecht, Essen of Oberhausen geweest en daar gezien of de lichtblauwe bam space torso nog voorradig is?
7,- ofzo.
Prijs zal vast wel zakken.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ik heb zelf nog geen ervaring met online bestellen op PaB, maar er zijn een aantal Chrome plugins ontwikkeld die dit makkelijker maken. o.a.: het importeren van een Bricklink lijst; direct de laagste prijs vergelijken tussen Bricklink en Pick a Brick etc.SuBBaSS schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:30:
Boompie bouwen!![]()
[Afbeelding]
Had meteen wat punten ingeleverd voor een experimentje. In die enveloppe zitten afgedrukte (speel-)achtergronden. Het idee was om die achter de rustgevende tuin in mijn kast te zetten. Helaas zijn ze niet hoog genoeg waardoor ik alsnog moet dhz'en (wat al het plan was dus weinig verloren wat dat betreft).
[...]
Heb gisteren ook het een en ander bij elkaar zitten klikken daar.
En steeds weer ruzie met dat filter.
Ik was bijv. op zoek naar grijze 4x2 bricks. Mooi dat die nooit in het overzicht voorkomen als je al "type: lego/bricks/kleur" hebt geselecteerd. De ene na de andere exotische brick komt langs, maar die standaard dingen niet.
Moest weer terug "alle stenen bekijken" en dan komen de standaard onderdelen wel langs.
Ik snap dat het vooral aan mij ligt, moest 'de juiste manier' even doorhebben.
Maar het frustreert wel een beetje als je dat systeem alle info geeft die het nodig heeft en het alsnog met allerlei onzin aankomt. ("Hoe moeilijk kan het zijn?").
Zie bijvoorbeeld de plugins BrickCoin, Brickhunter of BrikPick.
Mocht iemand ervaring hebben met deze of andere plugins dan hoor ik graag wat het best bevalt.
Moet je ergens in een goed blaadje komen?iDutch schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:46:
[Afbeelding]
Met zo'n pick a brick levering voel je je ook weer als een kind zo blijToch goed dat ik even geteld heb, want wat een slordige afhandeling zeg! Een aantal onderdelen miste volledig, van een aantal waren er te weinig, maar ook heb ik wat onderdelen teveel gekregen, dus ze hebben er een aardig potje van gemaakt. Meteen contact met LEGO opgenomen, en ik ga ervan uit dat het netjes opgelost gaat worden...
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
2135 stukjes, 21 zakjes (met bijna bij allemaal erin nog een kleiner zakje) 7 boekjes, bijna 700 bouwstappen.
Tafel vol:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cFk1dPT283NwKTKzcsyFVN1v.jpg?f=user_large)
En toen kwam ik iets tegen wat ik nog nooit eerder heb gezien: er zat een stukje bij dat scheef was. Geforceerd, was het was ook beschadigd. Heb het wel in kunnen bouwen, maar ik wel een nieuw stukje aanvragen bij Lego.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/h3NcQaP38KBAI4nM9XIlf7WU.jpg?f=user_large)
Work in process met de toren:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sSTRyt0XtAoLA04hVWQFw9MI.jpg?f=user_large)
Zoveel details zitten erin!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/531zCvxjHpVziZFaIZWuMTVC.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kbAL4ApFqNA4BrrhRoUuQPW0.jpg?f=user_large)
De basis:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KeM64RKuE3EhK7yxgvehYPZv.jpg?f=user_large)
Na 2,5 uur bouwen was ie klaar
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nsiugv58BUtSt9D71OZ4xgvM.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fNY8MPeKdoLyUJtJEwCX2Pa1.jpg?f=user_large)
En we hadden de rest ook al opgebouwd. Dus de sidetable opgeofferd om alles uit te stallen:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5o9HkghF5vodOhsk0XjixZBN.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bZ5l19BotoKVONEKflbMXfVd.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SOwSs8AuXk2iBvRamJ9N9QM1.jpg?f=user_large)
Alleen Hagrid's Hut hoor er eigenlijk niet bij.
Het modulaire kasteel bestaat nu uit 9 setjes, 6300 steentjes.
Er zitten nog steeds op verschillende plaatsen bevestigingspunten waar nu nog niets aan zit / kan. Dus er gaat nog meer komen. De toren zit nu wel vast aan de great hall.
Erg leuk en het geheel begint aardig imposant te worden. Met kerst ga ik lichtjes inbouwen
Zal binnenkort met licht meer / betere details foto's maken.
Wij hebben alle HP kasteelsets verspreid over twee planken van 4 meter per stuk in de huiskamer. Ziet er gaaf uit! En ja, het loopt snel uit de hand hahaPazo schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:52:
[...]
Ja we zijn ze allemaal aan het bouwen momenteel, hele tafel begint vol te staan
76435 De Grote Zaal
76426 Boothuis
76430 Uilenvleugel
76431 Toverdrankenles
76447 Vliegles
76441 Duelleerclub
76442 Tovenspreukenles
76445 Kruidenkundeles
76454 De Hoofdtoren
76437 Het Nest
76428 Hagrids huisje
Conclusie: dit loopt uit de hand...![]()
Ben echt benieuwd waar het uiteindelijk heen gaat, als alles er is.
Groene en gouden.Danielson schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:04:
Iemand de 21358 al in bezit en wil van twee van de Classic Space Minifigures af? Ik zorg dat ze een goed onderkomen krijgen!
Ze zijn nog niet goedkoop, maar als ik zo'n set had zou ik de figs zeker niet verkopen.
[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 05-06-2025 10:34 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Volgens dezelfde redenering zou de Owl Tower ook discutabel kunnen zijn 😅
:strip_exif()/f/image/J2KHvVA3LWaQfa9dBU8ye2ld.jpg?f=fotoalbum_large)
De eerste 2 mensen die mij via pb contacteren kunnen 1 lichtblauwe spaceman overnemen uit de build-a-minifig tegen 3€ (+verzendkosten vanuit België) zoals afgebeeld op deze url, verdere details via pb te verkrijgen
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Het gaat om de modulaire serie van het kasteel.Frantic schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:08:
@Pazo hoezo hoort Hagrid's hut er niet bij? lijkt mij wel toch een substantieel onderdeel van Hogwarts en de Grounds?
Volgens dezelfde redenering zou de Owl Tower ook discutabel kunnen zijn 😅
Dat bestaat nu uit 9 sets (zie Pazo in "Het Grote Lego Topic - Deel 8")
Andere sets horen daar formeel niet bij.
Maar we hebben dus ook Hagrids huisje, en de Hogwarts Express en nog wat dingen.
Ook Het Nest, maar is in verhouding weer veel te groot ten opzicht van het kasteel.
https://www.bricktastic.n...lden-lego-one-piece-sets/
O.a. 76640 The Baratie Floating Restaurant
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UoKA9AgNq6gRWAZzZiTDswWB.jpg?f=user_large)
https://www.lego.com/nl-nl/themes/one-piece/about
I know!zonoskar schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:33:
[...]
Groene en gouden.
Ze zijn nog niet goedkoop, maar als ik zo'n set had zou ik de figs zeker niet verkopen.
Benieuwd naar het resultaat en ook de verhouding met zijn broertje!CLB schreef op maandag 2 juni 2025 @ 21:03:
[...]
Tof heh, hier ook al even bezig en qua bouwstappen iets over de helft:
[Afbeelding: Dinosaurusfossielen: Tyrannosaurus Rex]
Kan z'n 'broertje' mooi naar het kantoor verhuizen, kan Mr. T-Rex mooi op een plank in de serre (foto volgt tzt)
Overigens heb ik bewust niet de F1 wave gekocht. De enige die er staan zijn de oude releases. Maar het zullen de eerste zijn die verdwijnen.
Er zijn nog 2 zelfde kasten met de andere 8 studs die hier ontbreken.
De koppen zijn nagenoeg identiek, ook qua grootte.DennisZ88 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:54:
Benieuwd naar het resultaat en ook de verhouding met zijn broertje!
Ik zal tzt wel een overzichtsfotootje maken, maar kan even duren.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5qyzccUvSEAqETlXbeESS7v4.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/h02pKsq9UbKuPZmw8tf95Aa2.jpg?f=user_large)
Ik heb hem even naast de gele Mercedes gezet, de enige andere cabrio in de Speed Champions serie voor zover ik weet. (oh nee, de Lotus Elvira was ook een cabrio). Het enige jammere zijn die grijze hinge bricks in de spoiler, jammer dat die niet in roze gemaakt zijn. En Suki's haar zou volgens mij een tik donkerder moeten zijn.
Stickers zijn vrij goed deze keer. Iets donkerder dan de bricks, maar veel beter dan ik gezien heb op youtube. Ik vind het wel vreemd dat de sticker op de motorkap niet echt mooi doorloopt.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JmZXjbXqQQvTXN2ITqFBPC9C.jpg?f=user_large)
Maar aan de zijkant loopt het wel mooi door. Maar dit zijn dan ook prints
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6RUs9x74H6Sn96Je2oYs0Tt7.jpg?f=user_large)
/edit: zou ik die grote sticker op de curved slope verkeerd om hebben?
[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 05-06-2025 15:08 ]
Was het niet de 76902 McLaren Elva dat een cabrio was?zonoskar schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:04:
Ik heb hem even naast de gele Mercedes gezet, de enige andere cabrio in de Speed Champions serie voor zover ik weet. (oh nee, de Lotus Elvira was ook een cabrio).
small2 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:23:
Was het niet de 76902 McLaren Elva dat een cabrio was?

Nope
hoi
:strip_exif()/f/image/HAyHl3ddj10nT2zyr4pKwvFm.png?f=user_large)
Zit nogal scheef? Ik gok dat je het heb gedaan zodat de graphics uitlijnen, maar dit trekt mijn OCD net zo slecht als een niet uitgelijnde graphic
Sorry dat ik het zeg, maar het ziet er echt niet uit. Van het 'kwaliteitsmerk' een echte afknapper.
Meerdere concurrenten kunnen prachtig drukken op steentjes en te zien aan de CMF minifiguren kan Lego het zelf ook prima, maar toch wordt je met stickertjes afgescheept.
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Ik zou het doen!
Opzich goede ontwikkeling dat de concurrentie het wel doet, dan moet lego uiteindelijk ook wel. Voor nu hebben we het maar te slikken...mawashigeri schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:09:
[...]
Sorry dat ik het zeg, maar het ziet er echt niet uit. Van het 'kwaliteitsmerk' een echte afknapper.
Meerdere concurrenten kunnen prachtig drukken op steentjes en te zien aan de CMF minifiguren kan Lego het zelf ook prima, maar toch wordt je met stickertjes afgescheept.
Benieuwd hoe lang we nog met stickers door moeten.
Battle.net Spud#2543
Mijn dochter wil graag het grote kasteel (Lego 71043) maar dan is alles micro-schaal. Met deze elementen heb je ongeveer driekwart kasteel en grotere/echtere Lego poppetjes. Maar ja het zal voornamelijk display use zijn en weinig spelen.
- Die uilen toren (of hoe het NL maar heet) die staat los of klikt dat nog ergens vast bij de muren?
- Is er iets bekend wanneer de "ontbrekende" rechter kant uit komt?
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Overigs vinden onze dochters van 6 en 9 dit geweldig en spelen er heel veel mee.
Edit:
Zie hier de achterkant, met aan de bovenkant van het grijze gedeelte meerdere haakjes waar nog niets aan vast zit.
[ Voor 26% gewijzigd door Pazo op 05-06-2025 18:06 ]
Nee, want dan komt je Honda logo verkeerd om te zitten.zonoskar schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:04:
Dank je voor de inspiratie. Ik doe al een tijdje niets met Lego maar deze zijn wel leuk. Die roze past bij de andere F&F die ik al heb en ja, die Mercedes cabrio wil ik natuurlijk ook wel hebben als cabrio rijder.zonoskar schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:04:
Hier nog een Honda S2000.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb hem even naast de gele Mercedes gezet, de enige andere cabrio in de Speed Champions serie voor zover ik weet. (oh nee, de Lotus Elvira was ook een cabrio). Het enige jammere zijn die grijze hinge bricks in de spoiler, jammer dat die niet in roze gemaakt zijn. En Suki's haar zou volgens mij een tik donkerder moeten zijn.
Stickers zijn vrij goed deze keer. Iets donkerder dan de bricks, maar veel beter dan ik gezien heb op youtube. Ik vind het wel vreemd dat de sticker op de motorkap niet echt mooi doorloopt.
[Afbeelding]
Maar aan de zijkant loopt het wel mooi door. Maar dit zijn dan ook prints(iig op de deur)
[Afbeelding]
Zijn dit Lego exclusives? De Intertoys had niets namelijk.
[Edit] ow, die S2000 pas na 28 augustus
Daily driver; MB R171 SLK280
:strip_exif()/f/image/YubsG5yXRJ29TJV0SQ0lPJO6.jpg?f=fotoalbum_large)
Update, als ik alles heeeeeel zachtjes doe dan lukt het nipt, tot ik die 2 zwarte erop wil zetten, dan zakken de 2 zwarte hulpstukken boven het coinslot weer in en zit alles weer los
[ Voor 12% gewijzigd door SoulDrinker op 05-06-2025 22:03 ]
https://www.intertoys.nl/...furious-honda-s2000-77241mir4dor schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:30:
[...]
Dank je voor de inspiratie. Ik doe al een tijdje niets met Lego maar deze zijn wel leuk. Die roze past bij de andere F&F die ik al heb en ja, die Mercedes cabrio wil ik natuurlijk ook wel hebben als cabrio rijder.
Zijn dit Lego exclusives? De Intertoys had niets namelijk.
[Edit] ow, die S2000 pas na 28 augustus
Inmiddels hier bij wat lokale Intertoys winkels uitverkocht, maar ik heb hem wel in de winkel zien liggen afgelopen maandag, dus niks 28 augustus.
Ben al tijdje bezig met een 'team' samen te stellen voor Vader, en zo komt er hele tijd wel iets bij. Net een uur gespendeerd aan helemaal uitwerken hoeveel stukjes en welke onderdelen ik nodig heb voor muren en een 'dak' te maken hiervoor.. Dus dat is nu onderweg via Bricklink xD.. Blijf me verbazen.. wat ik ook verzin en toe voeg aan een wishlist. Op de 1 of andere manier is er steeds wel een NL shop die alles heeft zodat ik maar bij 1 iets hoef te bestellen
:strip_exif()/f/image/QHFSHPkyMnm5NINtrAR7Llpp.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn Tie Bomber stand is trouwens gisteren ook geleverd, dus die staat ook in elkaar =)
Ik heb Bricklink geprobeerd, maar die search daarzo vindt blijkbaar niet alle steentjes met "Fabuland" in de beschrijving, gezien dat als ik de categoriën browse ik dingen tegenkom die bij de search niet verschijnen.
Betreft een witte 2x2 flat tile met Roger Raccoon zijn kop en het nummer "11".
https://www.brickowl.com/catalog/lego-sets/fabuland ?Amphiebietje schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:23:
Weet iemand waar ik een volledige lijst van 2x2 flat tiles kan vinden met Fabuland patronen?
Ik heb Bricklink geprobeerd, maar die search daarzo vindt blijkbaar niet alle steentjes met "Fabuland" in de beschrijving, gezien dat als ik de categoriën browse ik dingen tegenkom die bij de search niet verschijnen.
https://www.bricklink.com...item.page?id=3111#T=C&C=1 dees?Amphiebietje schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:23:
Weet iemand waar ik een volledige lijst van 2x2 flat tiles kan vinden met Fabuland patronen?
Thanks.
ik herken geen van de twee sets herken waar die in zat. Van een aantal andere Fabuland sets weet ik redelijk zeker dat ik ze heb gehad.
Np, was overigens zo gevonden met de zoekterm 'Fabuland 2 x 2' dan krijg je maar 1 pagina met hits..Amphiebietje schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:38:
[...]
Thanks.
ik herken geen van de twee sets herken waar die in zat. Van een aantal andere Fabuland sets weet ik redelijk zeker dat ik ze heb gehad.
Bij de kringloop winkels hier in de buurt hebben ze bijna nooit Lego, of het is peperduur (van die hoge Ebay prijzen van items die al 10 jaar op Ebay staan).fishman schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 23:28:
Deze kon ik echt niet laten liggen bij de kringloop
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zou het doen!
Hoe was de PaB wall daar?rammes schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:09:
Ik was even in Oberhausen LEGO store maar daar was geen classic space minifig te bekennen in de bakken. Of leeggeroofd of gewoon nog niet aanwezig.
Dat is ideaal. Al zijn de shops die alles hebben wel vaak iets prijziger.TgR_KILLER schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:23:
Lego is gevaarlijk... de sets niet zo zeer, heb daar niet zo de ruimte voor helaash.. (moet ruimte houden voor een verjaardagscadeau over 3 maanden xD).
Ben al tijdje bezig met een 'team' samen te stellen voor Vader, en zo komt er hele tijd wel iets bij. Net een uur gespendeerd aan helemaal uitwerken hoeveel stukjes en welke onderdelen ik nodig heb voor muren en een 'dak' te maken hiervoor.. Dus dat is nu onderweg via Bricklink xD.. Blijf me verbazen.. wat ik ook verzin en toe voeg aan een wishlist. Op de 1 of andere manier is er steeds wel een NL shop die alles heeft zodat ik maar bij 1 iets hoef te bestellen.
[Afbeelding]
Mijn Tie Bomber stand is trouwens gisteren ook geleverd, dus die staat ook in elkaar =)
[Afbeelding]
Hier vorige week een order binnen gekregen waaraan van alles mis was. Verkeerde kleuren, missende blokjes, nep-LEGO.
Gelukkig lijkt de verkoper het netjes op te willen lossen. Het is ook een account met 800+ sales en nooit een complaint dus het verraste me behoorlijk.
Ik heb deze zelf niet gebouwd maar het vraagt zo te zien om bouwen met beleid. Die zwarte stukken uit stap 50 rusten maar op een paar punten aan de rechterkant, de lichtblauwe strip is wat dit met de achterkant (links van die knop) verbind en de zwarte stukjes aan de voorkant zijn afwerking voor de looks.SoulDrinker schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:51:
Ik heb een probleem met de Pacman set. Bij stap 50-51 gaat het telkens grondig fout. Rond de coin slot blijft niets stevig zitten, bij het aanbrengen van het lichtblauwe stuk vliegt alles gewoon uit elkaar. Al een paar keer opnieuw geprobeerd, maar het wil me maar niet lukken. Iemand enig idee wat ik fout doe? [Afbeelding]
Update, als ik alles heeeeeel zachtjes doe dan lukt het nipt, tot ik die 2 zwarte erop wil zetten, dan zakken de 2 zwarte hulpstukken boven het coinslot weer in en zit alles weer los
Ik zou de stukken uit stap 50 alvast verbinden met die lichtblauwe strip, de schuine gladde steen er ook vast opzetten en dan het hele setje in een keer er op plaatsen (misschien kan je andere stenen die later geplaatst gaan worden ook vast toevoegen), waarbij je alleen aandrukt op die plaatsen waar je weet dat het stevig is er onder. Succes!
Oef das wel verrassend dan ja. Maar misschien is zo'n grote shop dan ook weer minder secuur? Ik was laatst op Youtube een vlog aan t kijken van een grote brickshop in Australië en die 'picked' zelf helemaal geen orders meer maar daar huurt ie paar uur per dag mensen voor in.. Dan kan je de kwaliteit ook lastiger waarborgen misschien.Lennnn schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:45:
[...]
Dat is ideaal. Al zijn de shops die alles hebben wel vaak iets prijziger.
Hier vorige week een order binnen gekregen waaraan van alles mis was. Verkeerde kleuren, missende blokjes, nep-LEGO.![]()
Gelukkig lijkt de verkoper het netjes op te willen lossen. Het is ook een account met 800+ sales en nooit een complaint dus het verraste me behoorlijk.
Ik heb tot nu toe alleen bij kleinere brickshops besteld. Al is mijn laatste order wel via een 'echte' shop gegaan die ook KvK hebben en ideal betaal linkjes enzo. En inderdaad, je betaald wel een paar cent meer daar, maar weegt dan weer niet op tegen 3/4 keer verzendkosten om het over verschillende shops te spreiden.
Oh ik heb toch ook deze gekocht, gewoon omdat ie zo schattig is:

Ik zit nu eindelijk in mijn nieuwe woning, en ik heb nog zoveel te bouwen...
Mijn grote jurassic park set moet ik opnieuw opbouwen, want de poort heeft de verhuizing niet overleefd, dus daar is teveel van losgeraakt dat ik niet meer zonder instructies de boel aan elkaar kan bouwen. Dus ik moet de poort ontmantelen en dan opnieuw opbouwen. De t-rex staat wel nog
Verder moet ik nog gaan opbouwen:
- Delorean
- Mario & Yoshi
- NES tv set
en dan uiteindelijk de mario kart.
[ Voor 37% gewijzigd door Deathchant op 06-06-2025 12:57 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Dat blauwe schildje, de “spiny Shell” is een gwp ofwel “gift with purchase”. Staan op marktplaats veel aangeboden. Ik krijg die van mij ook binnen vanmiddag, en aangezien ik er niks mee heb doe ik datzelfde, op marktplaats zetten.Deathchant schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:54:
Ik wacht momenteel op een aanbieding voor de grote Mario Kart. Maar dat kan nog wel effe duren. Ik zag dat @Yonix zo'n blauw schildpadje van mario erbij had gekocht. Waar kan ik die kopen, die vind ik wel leuk!
[Afbeelding]
Ik zit nu eindelijk in mijn nieuwe woning, en ik heb nog zoveel te bouwen...
Mijn grote jurassic park set moet ik opnieuw opbouwen, want de poort heeft de verhuizing niet overleefd, dus daar is teveel van losgeraakt dat ik niet meer zonder instructies de boel aan elkaar kan bouwen. Dus ik moet de poort ontmantelen en dan opnieuw opbouwen. De t-rex staat wel nog
Verder moet ik nog gaan opbouwen:
- Delorean
- Mario & Yoshi
- NES tv set
en dan uiteindelijk de mario kart.
Kleine correctie: het is geen GWP, je krijgt hem niet bij een bepaald bedrag aan aankopen, maar je 'koopt' hem voor insiders punten. Hij kost 2.500 punten, wat neer komt op €16,66. Vervolgens kun je hem met een code toevoegen aan je volgende bestelling (de code is 60 dagen geldig).pixels66 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:41:
[...]
Dat blauwe schildje, de “spiny Shell” is een gwp ofwel “gift with purchase”. Staan op marktplaats veel aangeboden. Ik krijg die van mij ook binnen vanmiddag, en aangezien ik er niks mee heb doe ik datzelfde, op marktplaats zetten.
Ja daar heb je inderdaad helemaal gelijk in, ik moest er ook wat punten voor opofferen!sparow schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:48:
[...]
Kleine correctie: het is geen GWP, je krijgt hem niet bij een bepaald bedrag aan aankopen, maar je 'koopt' hem voor insiders punten. Hij kost 2.500 punten, wat neer komt op €16,66. Vervolgens kun je hem met een code toevoegen aan je volgende bestelling (de code is 60 dagen geldig).
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0YxKln2AwbXpOxXxWp3n2abZ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/L24kpY9TTw1D82k1ojUrPIBI.jpg?f=user_large)
Vergeten de minifigures erbij te zetten (for scale), maar dat houden jullie tegoed.
Nu nog even verder met de schedel en dan nog de kleine 'maquette' erbij en de build is klaar.
Zitten wel wat 'losse' verbindingen bij of niet zulke heel nette oplossingen imo en ik ben niet zo'n fan van die armpjes / borstkas, maar al met al heb ik hier heel erg van genoten qua bouwen en is 'ie tof om te showen.
Zag ook nog een toffe verlichtingsset op LightMyBricks, maar eigenlijk onzinnig prijzig (en niet nodig haha)
[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 06-06-2025 15:04 ]
In de NES wil ik een raspberry pi met batacera gaan inbouwen. Ligt ook pas 2jr op de plank ofzoDeathchant schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:54:
Ik wacht momenteel op een aanbieding voor de grote Mario Kart. Maar dat kan nog wel effe duren. Ik zag dat @Yonix zo'n blauw schildpadje van mario erbij had gekocht. Waar kan ik die kopen, die vind ik wel leuk!
[Afbeelding]
- NES tv set
@CLB zoek op Ali/temi naar; Lego led kit of Lego led set. Regelmatig is er wel een verlichtingset voor een modular-gebouw in de aanbieding ~€10-13
Ik zeg specifiek modular want die bevatten vaak 2-3-4 usb-kabels met ledjes in verschillende kleuren/varianten.
Bestel die verlichting preventief; met beetje creativiteit kun je ze voor iedere set wel passend maken
tip: zoek naar verlichting setjes van assembly square en detective office; beide hebben aardige hoeveelheid lampjes en nodige variatie)
[ Voor 30% gewijzigd door himlims_ op 06-06-2025 15:24 ]
Kwam eerder deze week al voorbijPdeBie schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:41:
Vast wel Lego liefhebbers hier die dit kunnen waarderen
[YouTube: Homer Backing into the Bushes Demonstration]
Xtuv in "Het Grote Lego Topic - Deel 8"
Daarnet even geprobeerd en met deze methode lukt het inderdaad van de eerste keer.Archer_VC10 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:58:
[...]
Ik heb deze zelf niet gebouwd maar het vraagt zo te zien om bouwen met beleid. Die zwarte stukken uit stap 50 rusten maar op een paar punten aan de rechterkant, de lichtblauwe strip is wat dit met de achterkant (links van die knop) verbind en de zwarte stukjes aan de voorkant zijn afwerking voor de looks.
Ik zou de stukken uit stap 50 alvast verbinden met die lichtblauwe strip, de schuine gladde steen er ook vast opzetten en dan het hele setje in een keer er op plaatsen (misschien kan je andere stenen die later geplaatst gaan worden ook vast toevoegen), waarbij je alleen aandrukt op die plaatsen waar je weet dat het stevig is er onder. Succes!
Nochtans gisteren ook al voorgebouwde constructies geprobeerd en voorzichtig geweest maar vandaag ging het wel soepel (misschien wat minder frustratie ook na een nachtje rust
Het blijft wel vrij fragile lijken vind ik, maar goed, ik kan tenminste verder. Ze hadden dat best toch op een andere manier mogen oplossen bij LEGO.
Weer wat bijgeleerd, waarvoor mijn dank!
Inmiddels is de P1 in de aanbieding en een nieuw rondje rebrickable gedaan en er is nu een alt build voor de P1 die er een F1 van maakt:
Dus net maar de knoop doorgehakt en beide aangeschaft.
Kan mooi naast de F40 MoC van de Daytona SP3.
Nu hopen dat de volgende Technic supercar wit is en dat daar dan een Lamborghini Countach van te maken is, dan is het (voor mij) legendarische trio compleet.
Dan nog even een long shot...
Heeft iemand de bouwinstructies voor de dubbele Natural History Museum (isibricks)?

Zou deze graag aan onze stad toevoegen, maar op rebrickable niet meer te krijgen, dus hopelijk heeft iemand van hier die? Je zou me er erg blij mee maken.
[ Voor 8% gewijzigd door JBplap op 06-06-2025 19:27 ]
Ooh die museum zou ik ook wel willen hebben als iemand die heeft.JBplap schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:25:
Toen de McLaren P1 uitkwam had ik eigenlijk al gehoopt op een F1, die kwam er helaas niet.
Inmiddels is de P1 in de aanbieding en een nieuw rondje rebrickable gedaan en er is nu een alt build voor de P1 die er een F1 van maakt:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu hopen dat de volgende Technic supercar wit is en dat daar dan een Lamborghini Countach van te maken is, dan is het (voor mij) legendarische trio compleet.
Heeft iemand de bouwinstructies voor de dubbele Natural History Museum (isibricks)?
[Afbeelding]
Zou deze graag aan onze stad toevoegen, maar op rebrickable niet meer te krijgen, dus hopelijk heeft iemand van hier die? Je zou me er erg blij mee maken.
Ook maar eens wat gedaan aan mijn speed champions die al lange tijd in dozen zaten en de lelijke wand van mijn zolderkamer wat opgeleukt, helaas nog maar 3 plekjes over, en nog meer speed champions in de backlog.
:strip_exif()/f/image/ooD2ZcgLBfI2dRpJgQkVsVNJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Gefeliciteerd! En dat is een prima cadeau!gizmokat schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:01:
Vandaag is het mijn verjaardag, van me vrouw de Williams F1 set gehad, en voor mijn verjaardags geld de peely bone gekocht ondanks ik niets heb met fortnite vind ik het een geweldig leuke set.
Ook maar eens wat gedaan aan mijn speed champions die al lange tijd in dozen zaten en de lelijke wand van mijn zolderkamer wat opgeleukt, helaas nog maar 3 plekjes over, en nog meer speed champions in de backlog.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb vandaag mijn Star Destroyer binnengekregen. Voor het eerst dat ik van de lego shop een doos in doos in doos krijg, keurig beschermd! Vrouw met het Belle en het beest kasteel aan de slag, ik met deze iconische knaller.
Ben geen Technic fan, maar die Rebrickable MOCs zijn allebij vele malen beter dan het standaard model.JBplap schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:25:
Toen de McLaren P1 uitkwam had ik eigenlijk al gehoopt op een F1, die kwam er helaas niet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Die Peely Bone heb ik ook staan, erg leuk display model en ook nog een leuk om te bouwen!gizmokat schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:01:
Vandaag is het mijn verjaardag, van me vrouw de Williams F1 set gehad, en voor mijn verjaardags geld de peely bone gekocht ondanks ik niets heb met fortnite vind ik het een geweldig leuke set.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.reddit.com/r/...ry_blossom/?show=original
Mocht je ze toch vinden, laat het even weten.iDutch schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:35:
Nu we het toch over MOCs van Isibricks hebben die niet meer op Rebrickable staan; deze gratis instructies om cherry blossom trees te maken kan ik ook nergens meer vinden helaas. Iemand die de PDF nog heeft?
https://www.reddit.com/r/...ry_blossom/?show=original
Ben er zelf ook in geïnteresseerd.
In Amsterdam ook nergens te vinden maar gewoon even bij een medewerker gevraagd en die haalde er een aantal uit het magazijn.rammes schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:09:
Ik was even in Oberhausen LEGO store maar daar was geen classic space minifig te bekennen in de bakken. Of leeggeroofd of gewoon nog niet aanwezig.
Xbox Live: MarkH
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
:strip_exif()/f/image/gO2vgUFQ2mtqIONqKi8KPXxf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lEwre415rwachNMBo0Q6cJ4c.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ztk8rW668QG65iGlOEPiGDjn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g2UDEvMv9A8EpTbwqTe4mAVm.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0PUkr52EW7qCLt4jk1j43sXe.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/al79q3isfqX67DO0apatPngM.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/0V5VdWq217qb7ZBE0RMwyE36.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LYbPkF5TQO5S5pgX1ERQ8Jvw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QRP1vVJsosNJgktrART7d4VP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/af0A02RI3DV4kVjlauDETddO.jpg?f=fotoalbum_large)