Was net aan het zoeken voor een leuke stand voor mijn Tie Bomber, in plaats van 1e te vinden die je kon 3d printen vond ik er 1 op rebrickable die je zelf kon bouwen, met een handige link erbij die rechtstreeks van rebrickable naar bricklink door ging. En daar voor 3.5 euro zat alles bij 1 verkoper in mijn mandje.. 30 min later betaald en het is alweer verzonden. Gaat te makkelijk dit!
al mijn 6de bricklink bestelling in like een maand xD
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Voor mij was het de Chiron, tijdens Corona.SuBBaSS schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:00:
[...]
De P1 was voor mij mijn hernieuwde kennismaking met Technic na 30+ jaar.
Was wel een beetje 'overwhelming', maar wat een bouw-ervaring.![]()
Kan me voorstellen dat het bij de Sian niet anders is>
Die Porsche vind ik ook erg gaaf van de 1:8's trouwens maar daarvoor pis ik ruim naast/achter het potje geloof ik...
Je merkt wel echt evolutie in de technieken. Vind de porsche niet zo fantastisch bouwen, had echt genoten van de Sian (Ferarri iets minder, chiron was sowieso tof, want weer nieuw
Je moet geduld en geluk hebben met de Porsche (en sparen) heb hem vorige maand van MP af geplukt. Lego liefhebber (hele huis vol met lego, vrouw en zoon ook bezig), had alles super netjes weer ingepakt in de zakjes per doos/stap. Kostte me wel 400 euro, maar goed, je bent verslaafd of niet...
Battle.net Spud#2543
Tof heh, hier ook al even bezig en qua bouwstappen iets over de helft:MEJ schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:29:
Afgelopen 2 avonden direct begonnen met de T-Rex en dit wordt een grote.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DuiDJZdQvqe68c9M5hZayzDv.jpg?f=user_large)
Kan z'n 'broertje' mooi naar het kantoor verhuizen, kan Mr. T-Rex mooi op een plank in de serre (foto volgt tzt)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De Porsche is inderdaad wat minder. Maar ik vond de Pimped up versie van de Porsche juist de leukste build van alle pimped-up varianten. Dit is de enige pimped-up versie die bijv stabilisator stangen toevoegt.TepelStreeltje schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:08:
Vind de porsche niet zo fantastisch bouwen, had echt genoten van de Sian (Ferarri iets minder, chiron was sowieso tof, want weer nieuw)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NxBW1SoVt7uroBTjxdFzLziG.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/s797TqoDQUIsY4D38P1MIdS1.jpg?f=user_large)
/edit: Verjaardagskado is ook binnen
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lmO39qq4unBAqNxAMf9powhZ.jpg?f=user_large)
[ Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 03-06-2025 10:17 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Aahh nice, helemaal niet aan de pimped moc gedacht!zonoskar schreef op maandag 2 juni 2025 @ 23:07:
[...]
De Porsche is inderdaad wat minder. Maar ik vond de Pimped up versie van de Porsche juist de leukste build van alle pimped-up varianten. Dit is de enige pimped-up versie die bijv stabilisator stangen toevoegt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Moet de rest ook nog pimpen eigenlijk... Naja, weer wat te doen voor de winter ;p
Battle.net Spud#2543
Mag ik vragen naar een link welke het geworden is. Ben ook wel geïnteresseerd:)TgR_KILLER schreef op maandag 2 juni 2025 @ 19:46:
Bricklink zou verboden moeten worden... veel te slecht voor mijn portemonnee xD.. Zoveel ideetjes om steeds dingen te bouwen...
Was net aan het zoeken voor een leuke stand voor mijn Tie Bomber, in plaats van 1e te vinden die je kon 3d printen vond ik er 1 op rebrickable die je zelf kon bouwen, met een handige link erbij die rechtstreeks van rebrickable naar bricklink door ging. En daar voor 3.5 euro zat alles bij 1 verkoper in mijn mandje.. 30 min later betaald en het is alweer verzonden. Gaat te makkelijk dit!
al mijn 6de bricklink bestelling in like een maand xD
Ja nu moest ik die ook hebben

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Nice, kleurverschil tussen jouw stickers en steentjes lijkt een stuk kleiner dan in de online reviews die ik gezien heb.
Klopt dat? Of is het de foto?
Als ik eerlijk ben, is er amper verschil. Ziet er echt goed uit.JBplap schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:43:
[...]
Nice, kleurverschil tussen jouw stickers en steentjes lijkt een stuk kleiner dan in de online reviews die ik gezien heb.
Klopt dat? Of is het de foto?
Reviews heb ik ook gezien, zat allemaal in plastic, deze in papieren zakken. Zou er een verschil in zitten?
Wordt keurig opgelost door de klantenservice. Punten teruggekregen en de shell alsnog cadeau erbij. Enige nadeel, mijn bestelling kan tot 7 dagen levertijd hebben?!
Jammer, dit weekend dus geen LEGO avond maar goed, wat in het vat zit.. de shell verkoop ik dan online wel weer, dat drukt de aanschafkosten wat.
Dezeericwhar schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:35:
[...]
Mag ik vragen naar een link welke het geworden is. Ben ook wel geïnteresseerd:)
https://rebrickable.com/m...oc-display-stand/#details
Als het goed is morgen de onderdelen binnen, dan weet ik hoe goed (of niet) hij echt is.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Het is net 1 juni geweest = nieuwe sets.
Morgen ben ik jarig = goed excuus.
Dus:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ua4rhXfpHIj7Q9BkDksAWRur.jpg?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Pazo op 03-06-2025 20:29 ]
Grote Enphase topic • IQ Gateway lokaal uitlezen • PVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023
Bouw je ze ook allemaal, en zet je ze al bij elkaar?Pazo schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:46:
Wij zijn bezig om het hele Harry Potter kasteel te verzamelen.
Heb zelf tijdens corona de 71043 gebouwd, die nam al heel mijn displaykast in beslag.
Ben erg benieuwd wat deze minifigure size sets bij elkaar worden in grootte.
( en hou mezelf heel erg tegen om ze niet allemaal in 1x te kopen voorzover ze er nu zijn. Ik heb geen plek ervoor, en al een enorme backlog... Maar toch...)
Ik heb die van mij 1-1,5jr geleden nieuw gekocht (amazon) en die had het ook nog.AppieNL schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:11:
Of het nu nog steeds een ding is? Geen idee, maar de lichting van het eerste half jaar is in principe allang in alle winkels verkocht.
Ja we zijn ze allemaal aan het bouwen momenteel, hele tafel begint vol te staanJPDeckers schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:34:
Bouw je ze ook allemaal, en zet je ze al bij elkaar?
Voor het kasteel hebben we nu:
76435 De Grote Zaal
76426 Boothuis
76430 Uilenvleugel
76431 Toverdrankenles
76447 Vliegles
76441 Duelleerclub
76442 Tovenspreukenles
En nu hebben we aangeschaft:
76445 Kruidenkundeles
76454 De Hoofdtoren
Verder hebben we ook nog (maar hoort niet bij het kasteel)....
76437 Het Nest
76428 Hagrids huisje
76428 Olivanders & Madame Mallekins gewaden
76423 Zweinstein Express en Zweinsveld station
76424 Vliegende Ford Anglia
Conclusie: dit loopt uit de hand...
Zal binnenkort foto's maken als alles staat.
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023
Voor de duidelijkheid:
- De hele grote witte truck met sleeper en 3 platte trailers (moeten er 4 worden voor een Australische road train) is van Barman
- De dark blue dumptruck en trailer met bak zijn van Ludo
- De teal gekleurde kraan met grijper en de sorteermachine zijn van Mahj
- En de gele wheel loader is denk ik wel bekend, maar van mij
[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 03-06-2025 21:56 ]
MOC - 4014 Big Boy | Version 2
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aBCJ9ODV0cVfMzTtb0LHMOL7.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zbLWpF1vY8QJLU1z7HTQ9Y9J.jpg?f=user_large)
Volledig elektrisch. Verschillende aanpassingen gemaakt, rails / stand zelf ontworpen.
Schijnen meer dan 4000 stenen in te zitten. Hij wil er binnenkort nog verlichting in bouwen.
En het geheel schijnt ook nog een bocht door te kunnen. Echt zo gaaf gedaan. En zo knap van degene die het verzonnen / uitgedacht heeft!
Jeez wat een dingPazo schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:16:
Mijn broer is trouwens ook al maanden met een enorm project bezig dat ik jullie niet wil onthouden nu het bijna klaar is:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volledig elektrisch. Verschillende aanpassingen gemaakt, rails / stand zelf ontworpen.
Schijnen meer dan 4000 stenen in te zitten. Hij wil er binnenkort nog verlichting in bouwen.
En het geheel schijnt ook nog een bocht door te kunnen. Echt zo gaaf gedaan. En zo knap van degene die het verzonnen / uitgedacht heeft!
Je zou kunnen zeggen dat het een grote jongen is
...
I'll see myself out
Sow wat gaaf! Echt een schitterend model ('k heb wel iets met treinen).Pazo schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:16:
Mijn broer is trouwens ook al maanden met een enorm project bezig dat ik jullie niet wil onthouden nu het bijna klaar is:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Enne....gefeliciteerd met je verjaardag! Ga je nog iets moois bouwen vandaag?
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Van harte gefeliciteerd!Pazo schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:46:
Dus:
[Afbeelding]
Gaaf dat je al die sets bij elkaar verzamelt! Een vriend van mij zei in coronatijd vaak (toen ik mijn stad bij elkaar spaarde): het begin is er...
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Dank u. Nou ja de toren van het Harry Potter kasteel is er dus, dus daar ga ik binnenkort wel mee beginnen.QuattroNL schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:40:
[...]
Sow wat gaaf! Echt een schitterend model ('k heb wel iets met treinen).
Enne....gefeliciteerd met je verjaardag! Ga je nog iets moois bouwen vandaag?
Hier deze morgen ook de toren binnen, durf geen lijstje posten van alle Harry Potter Lego die we hebben als het bij jou al uit de hand looptPazo schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:52:
[...]
Ja we zijn ze allemaal aan het bouwen momenteel, hele tafel begint vol te staan
Voor het kasteel hebben we nu:
76435 De Grote Zaal
76426 Boothuis
76430 Uilenvleugel
76431 Toverdrankenles
76447 Vliegles
76441 Duelleerclub
76442 Tovenspreukenles
En nu hebben we aangeschaft:
76445 Kruidenkundeles
76454 De Hoofdtoren
Verder hebben we ook nog (maar hoort niet bij het kasteel)....
76437 Het Nest
76428 Hagrids huisje
76428 Olivanders & Madame Mallekins gewaden
76423 Zweinstein Express en Zweinsveld station
76424 Vliegende Ford Anglia
Conclusie: dit loopt uit de hand...![]()
Zal binnenkort foto's maken als alles staat.

:strip_exif()/f/image/ELToOm5QxO3xPj733T3z6HFg.jpg?f=fotoalbum_large)
Met zo'n pick a brick levering voel je je ook weer als een kind zo blij
Mooie set, maar kunnen die verschillende sets ook echt officieel tot 1 grote set gekoppeld worden? Of is dat naar eigen inzicht?Pazo schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:46:
Dus:
[Afbeelding]
Gefeliciteerd trouwens met onze verjaardag
Deels aan elkaar, deels losse delen.Boingo schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:13:
[...]
Mooie set, maar kunnen die verschillende sets ook echt officieel tot 1 grote set gekoppeld worden? Of is dat naar eigen inzicht?
Gefeliciteerd trouwens met onze verjaardag
Mijn vorige PaB was de bestelling grotendeels prima. Alleen 2 onderdelen zijn gecanceled.iDutch schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:46:
[Afbeelding]
Met zo'n pick a brick levering voel je je ook weer als een kind zo blijToch goed dat ik even geteld heb, want wat een slordige afhandeling zeg! Een aantal onderdelen miste volledig, van een aantal waren er te weinig, maar ook heb ik wat onderdelen teveel gekregen, dus ze hebben er een aardig potje van gemaakt. Meteen contact met LEGO opgenomen, en ik ga ervan uit dat het netjes opgelost gaat worden...
Mijn nieuwe PaB bestelling is onderweg. Als ik het zo lees even goed nakijken dus. Ik heb deze onderdelen wel exact nodig voor mijn Moc
:strip_exif()/f/image/WfOgZ9I3oxcrOoSviSigcuop.jpg?f=fotoalbum_medium)
Had meteen wat punten ingeleverd voor een experimentje. In die enveloppe zitten afgedrukte (speel-)achtergronden. Het idee was om die achter de rustgevende tuin in mijn kast te zetten. Helaas zijn ze niet hoog genoeg waardoor ik alsnog moet dhz'en (wat al het plan was dus weinig verloren wat dat betreft).
Heb gisteren ook het een en ander bij elkaar zitten klikken daar.key schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:26:
[...]
Mijn vorige PaB was de bestelling grotendeels prima. Alleen 2 onderdelen zijn gecanceled.
Mijn nieuwe PaB bestelling is onderweg. Als ik het zo lees even goed nakijken dus. Ik heb deze onderdelen wel exact nodig voor mijn Moc
En steeds weer ruzie met dat filter.
Ik was bijv. op zoek naar grijze 4x2 bricks. Mooi dat die nooit in het overzicht voorkomen als je al "type: lego/bricks/kleur" hebt geselecteerd. De ene na de andere exotische brick komt langs, maar die standaard dingen niet.
Moest weer terug "alle stenen bekijken" en dan komen de standaard onderdelen wel langs.
Ik snap dat het vooral aan mij ligt, moest 'de juiste manier' even doorhebben.
Maar het frustreert wel een beetje als je dat systeem alle info geeft die het nodig heeft en het alsnog met allerlei onzin aankomt. ("Hoe moeilijk kan het zijn?").
[ Voor 42% gewijzigd door SuBBaSS op 04-06-2025 15:47 ]
begreep dat het erg snel ging? of wordt nog dagelijks bij gevuld?
Helaas op bricklink 3 aanbieders (2 in usa en die shippen niet buiten us) de andere is nederlander die 9,99 euro vraagt..
https://www.bricklink.com...0Inside%20with%20Ribs#T=A
Donkerblauw kost inmiddels een dikke 2 euro op Bricklink, dat komt dus wel goed.leosand schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:23:
Is iemand nog in een lego store Utrecht, Essen of Oberhausen geweest en daar gezien of de lichtblauwe bam space torso nog voorradig is?
begreep dat het erg snel ging? of wordt nog dagelijks bij gevuld?
Helaas op bricklink 3 aanbieders (2 in usa en die shippen niet buiten us) de andere is nederlander die 9,99 euro vraagt..
https://www.bricklink.com...0Inside%20with%20Ribs#T=A
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"