Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 115 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:19
Arno schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:09:
[...]

Ik deed er 4-5 weken over :D
Zakje(s) 1 is af 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7r0OJybMT676jWFYdwFekF1LFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X1v2CPODBueKoIsEmPG9Z9t5.jpg?f=fotoalbum_large

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-12 16:43
Thalaron schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:09:
Zo… even naar de Intertoys geweest. Mijn vrouw hoopte op iets van een schilderij of de radio mee te nemen, maar die hadden ze geen van beide. Dus… is het na jaren dubben er toch van gekomen (afgeprijsd nu, maar dan nog aardig aan de prijs;

[Afbeelding]

Hebben we dit druilerige weekend toch nog wat te doen!
Enjoy! Ik ben bezig met de 75257 moet nog 2 zakjes :p. Mijne is wel een stukje kleiner (en vooral heel wat goedkoper haha). Heb ook (helaas) helemaal geen ruimte voor die grote..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:49

Arno

PF5A

Dat is de makkelijkste 8) :9

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:57

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Arno schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:09:
[...]

Ik deed er 4-5 weken over :D
Ik bouw hem in circa 20 uur verspreid over 3 dagen, al een keer of 4 gedaan :')

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:57

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Trouwens bespaart de Efferman's Vertical Stand heel veel ruimte mocht dat je beter uitkomen, zo staat hij bij mij in de kast opgesteld.

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:50
Iemand enig idee hoe de leeftijd op lego exact wordt bepaalt?

Ik maak veel met mijn zoontje samen van 5,5 jaar
Deze week de begonnen aan de 10329 miniplantjes. Maar die wou hij al snel zelf maken, wat prima ging. Hij was vooral erg trots dat er 18+ qua leeftijd op stond.
Hij maakt wel vaker sets die boven zijn eigen leeftijd liggen.
Persoonlijk snap ik niet helemaal waar de 18+ vandaan komt, wellicht iemand die een heldere verklaring heeft😃

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:48
Purehz schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 23:22:

Deze week de begonnen aan de 10329 miniplantjes. Maar die wou hij al snel zelf maken, wat prima ging. Hij was vooral erg trots dat er 18+ qua leeftijd op stond.
Persoonlijk snap ik niet helemaal waar de 18+ vandaan komt, wellicht iemand die een heldere verklaring heeft😃
Die 18+ van wat ik heb gemerkt, is dat je soms met aanduwen een groot stuk uit elkaar laat klappen. Maar dat is mijn ervaring ermee. Levert soms ook wel frustratie op, ofwel met bouwen wat voorzichtiger zijn. Maar verder lijkt het me qua onderdelen en alles niet veel uit te maken, misschien ook gewoon veel meer onderdelen.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:09

Marketing. De '18+' en stylistische zwarte dozen zijn enkel bedacht zodat jij en ik het ook kopen en we het niet enkel zien als speelgoed voor kinderen. :)

En het werkt haha. Uiteraard zijn het verder thema's die doorgaans andere generaties aanspreekt dan de huidige generatie kinderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Inverted_World op 24-05-2025 23:34 ]

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:56
Viper_4111 schreef op zondag 20 april 2025 @ 16:43:
Na lang zoeken en gebruik maken van een 3D printer is mijn wall-art klaar :)

[Afbeelding]

Voor als iemand het wilt weten;

3D Print hier, 10 nodig (duh)
Ikea fotolijst hiero, 1 stuk nodig.

Alle 3d prints vastgelijmt met secondelijm van de Action, de gel vorm.
Heb sinds vandaag alle F1 Speed Champions afgerond en wil ze ook zo ophangen.
De volledig witte achtergrond zit die standaard bij de fotolijst of heb je zelf daar een iets op verzonnen? :)
(Op de ikea pagina ziet die lijst er namelijk wat anders uit).

https://rebrickable.com/users/Tijll/

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:52

Ik heb deze discussies hier weleens eerder gevoerd. Hier volgt een muur van tekst voor wie geïnteresseerd is in een stukje didactiek rondom LEGO. Ik kan mijn oude stukje niet meer vinden, maar ik zal ook de link geven als ik het teruggevonden heb. O-)

Mijn persoonlijke visie, mede ingegeven door professionele ervaring (ik werk in het onderwijs, en heb LEGO regelmatig als lesmateriaal ingezet op vooral basisschoolniveau):
Exact bepalen van de leeftijd op LEGO is onmogelijk. Je kan alleen een zeer grove indicatie geven. Dat gezegd hebbende is mijn ervaring dat de leeftijd die op LEGO geplakt wordt wel degelijk iets betekent. De leeftijd op LEGO betekent in mijn ervaring dat deze set geschikt is voor een gemiddeld persoon van deze leeftijd en daarbij voldoende uitdaging geeft. Daarbij ga je bij de betreffende persoon uit van een gemiddeld IQ en een latente interesse voor het bouwen van deze set. Bij sets bedoeld voor kinderen spelen die cognitieve vermogens een zekere rol, bij 18+ zit het hem vooral in die interesse. De 18+ set is echt wel geschikt voor kinderen om te bouwen qua moeilijkheidsgraad, maar het onderwerp zal veel kinderen minder aanspreken. Het is zoals gezegd een stukje marketing.

Los van interesse is het verder goed om dat “gemiddelde kind met het gemiddelde IQ” uit te leggen. Het is mijn ervaring dat gemiddeld gezien kinderen die een interesse hebben in LEGO een hoger dan gemiddeld IQ hebben. Als jij een kind van 9 hebt dat erg gefascineerd is door LEGO Technic dan kan je er de donder op zeggen dat het redelijk begaafd is en zonder problemen een 12+ set kan maken.

Het zal je intussen opvallen dat ik het woord “gemiddeld” nogal veel gebruik in mijn uitleg. Dat zeg ik om enerzijds uit te leggen dat ik duidelijk een bepaald patroon waarneem, maar dat er tegelijkertijd ook duizend-en-één uitzonderingen zijn. Uiteindelijk gaat het er vooral om dat elk kind uniek en anders is qua vaardigheden en interesses, en ook zo benaderd moet worden.

Ik zal drie mooie voorbeelden uit mijn werk geven die ik erg typerend vond, namen zijn uiteraard gefingeerd:
  1. Eva is een gezellige meid van 12 jaar oud met een IQ dat ik inschat op rond de 100 (ze gaat vmbo-t oftewel mavo doen wat gebruikelijk is bij een gemiddelde intelligentie). Ze vindt LEGO wel leuk, maar LEGO Technic en eenvoudige programmeerbare LEGO vindt ze alleen interessant als je het als docent actief blijft aanbieden en haar ondersteuning geeft. Ze bouwt dan feitelijk “voor de leraar” en verliest interesse als je stopt met aandacht geven. LEGO Mindstorms slaat helemaal niet aan. Ze begrijpt het niet en haakt af. Ze blijft wel terugkeren naar gewone LEGO als ze dat samen met leeftijdsgenoten kan doen. LEGO bouwen is voor haar een sociale activiteit en de leeftijdsindicatie zal voor haar vrij accuraat zijn. Als er zoiets bestaat als een gemiddeld kind dan zal zij daar het meest op lijken.
  2. Max is een jongen van 12 jaar oud die overduidelijk hoogbegaafd is (hij doet vwo). Zijn sociale vaardigheden zijn gemiddeld maar hij functioneert puur cognitief al lang en breed op volwassen niveau. Hij houdt van bouwen maar vindt veel LEGO al snel te simpel. Een normale 12+ set zal hij misschien één keer bouwen als het onderwerp hem aanspreekt maar daarna zal hij het links laten liggen. Hij gaat echter helemaal los op Mindstorms en bouwt en programmeert robots die ik zelf als zijn begeleider maar nauwelijks begrijp. Hij is het ultieme schoolvoorbeeld van een intrinsiek gemotiveerd kind. Hij heeft mij eigenlijk alleen maar nodig als leverancier van nieuwe batterijen. :P
  3. Jacob is een jongen van 11 jaar die sociaal-emotioneel lastig gedrag vertoont. Hij vertoont sterke trekken van zwakbegaafdheid en hem in het normale onderwijs binnenboord houden is een uitdaging. Hij is wel gebiologeerd door wat Max allemaal met Mindstorms doet en probeert aan te haken. Max voelt zich verantwoordelijk en tolereert Jacob en laat hem spelen met zijn robots. Er ontstaat een leuk samenspel waarin Max het als een uitdaging ziet om een kant-en-klaar geprogrammeerde robot aan Jacob af te leveren om hem mee te laten spelen.
    Jacob wil echter graag zelf ook zoiets bouwen dus maak ik tijd vrij om hem uit te leggen hoe de bouwinstructie werkt. Als ik hem daarna even alleen laat spelen en later weer terugkom zie ik dat hij met het bouwen geen vordering maakt. Hij heeft bij de eerste drie stappen allemaal steentjes verkeerd geplaatst, ziet dat zelf niet en snapt niet waarom hij bij stap 4 niet verder komt. Hem correct de steentjes laten plaatsen komt neer op hem nopjes leren tellen en aanwijzen waar de stukjes moeten. Zo’n groot model bouwen is niet haalbaar, laat staan het programmeerwerk wat erbij komt. Hij kan beter eerst beginnen met een 4+ set. Die zijn wat vergevingsgezinder bij foutjes en dan kan hij daarna eventueel doorgroeien.
Jacob was voor mij een wijze les. Ik zag LEGO bouwen altijd als een vanzelfsprekendheid, maar we moeten niet vergeten dat een significant deel van de kinderen niet het ruimtelijk inzicht heeft om zonder hulp een normale LEGO-set te bouwen. Het is een beetje psychologie van de koude grond, maar als ik in dit topic lees hoe de meeste Tweakers schrijven dan durf ik wel de bewering aan dat hier niet de gemiddelde Nederlander komt. Tweakers met een bovengemiddelde intelligentie zullen ook dikwijls kinderen krijgen met een bovengemiddelde intelligentie, die op hun beurt sneller dan gemiddeld toe zijn aan sets die nominaal voor oudere kinderen bedoeld zijn.
Maar ja, je moet als fabrikant nou eenmaal wat op die doos schrijven qua leeftijdsindicatie. Zo erg is het niet als dat niet klopt. Uiteindelijk ken je als ouder je kind het beste en daarnaast streelt het ook altijd wel het ego van zowel ouder als kind als je kan zeggen “mijn kind is pas 9 maar bouwt al sets van 12+”. ;)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

In geval met een simpele Speed Champion van Red Bull heeft die 18+-verwijzing gewoon weer te maken met het energiedrankje, want moeilijker om te bouwen dan andere modellen is 'ie zeker niet.

Achja

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:58
Kerngezond schreef op zondag 25 mei 2025 @ 07:29:
[...]

Ik heb deze discussies hier weleens eerder gevoerd. Hier volgt een muur van tekst voor wie geïnteresseerd is in een stukje didactiek rondom LEGO. Ik kan mijn oude stukje niet meer vinden, maar ik zal ook de link geven als ik het teruggevonden heb. O-)
Ik heb geen kinderen, en ben geen leraar, maar ik vind je post uitermate boeiend om te lezen _/-\o_

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:58

Superkiwi

Hoi doei

Persoonlijk snap ik niet helemaal waar de 18+ vandaan komt, wellicht iemand die een heldere verklaring heeft
Ik denk dat een leeftijdsclassificatie tweeledig is.
Enerzijds zitten er in sommige sets (zoals de bloemen die je aangeeft) erg kleine onderdeeltjes die niet geschikt zijn voor kinderen.
Anderzijds zal de complexiteit en/of fragiliteit van het bouwwerk meespelen. Een goed voorbeeld hiervan zijn de motoren van de grote Technic auto's of de piano.
Zeker weten doe ik het ook niet natuurlijk ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:48
ruurd v. schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 14:33:
[...]

Hier staat de Mario met Kart inmiddels gebouwd. Ik vind hem erg geslaagd en ook nog eens erg leuk om te bouwen! [Afbeelding]
Hier is de kart inmiddels af. Leuk ding! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwgEqKHrU050AGZ9J41xnqyKPPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNnFOjtuP9zH19UspzsKgS7z.jpg?f=fotoalbum_large

• Kapoen
- Hoeveel tafels hebben jullie nodig om je MOC te tonen?
- "ja"

Ik denk dat ik al eerdere versies van deze layout hier heb getoond, maar damn ze blijven stevig bijbouwen.
Dit is het soort display waar ik al uren naar zou kunnen staren op zo'n Lego beurs.

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:51

Lees eerst de dissertatie van @Kerngezond en daarna mijn bescheiden bijdrage.

18+ indicatie is puur marketing, de werkelijke moeilijkheidsgraad kan je alleen inschatten door het een keer te bouwen of de handleiding door te nemen (mits je genoeg bouwervaring hebt). Voorbeeld: de Blacktron 40580 GWP is een 18+ set... in werkelijkheid eerder 8 of 9 voor een gemiddeld kind.

De andere leeftijdsindicaties gelden inderdaad voor een 'gemiddeld kind', dus die kan je schalen met de kennis van je hoe je eigen kind presteert. Daarnaast kan specifieke interesse om bijvoorbeeld een maanraket te bouwen een veel moeilijkere set bereikbaar maken.

Verder is het altijd handig bij kleinere kinderen om ze te helpen met de tijd: zelf pauze nemen doen ze soms niet of te laat waardoor er onnodige vermoeidheid en frustratie komt.

Samen bouwen is ook erg leuk, vaak help ik dan met steentjes zoeken en laat ze zien hoe je met grof sorteren veel sneller de juiste steentjes kan vinden. Je ziet ze per nieuw te bouwen setje 'wijzer' worden.

Mijn kleinste kleinkind (4) laat ik nu jaren 80/90 setjes bouwen met veel minder onderdelen, daar heeft 'ie meer plezier van dan modernere sets met teveel kleine onderdelen. De oudste kon op z'n 4e al kleine technic sets bouwen maar daarbij gaf ik hem wel iedere stap de juiste steentjes aan. Inmiddels kan hij ook de jaren 70 technic bouwen met hun zoekplaatjes en zeer weinig stappen.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-12 13:18
Tijll schreef op zondag 25 mei 2025 @ 02:31:
[...]

Heb sinds vandaag alle F1 Speed Champions afgerond en wil ze ook zo ophangen.
De volledig witte achtergrond zit die standaard bij de fotolijst of heb je zelf daar een iets op verzonnen? :)
(Op de ikea pagina ziet die lijst er namelijk wat anders uit).
Naar de action gegaan en een spraybus witte verf gekocht. Je kan de standard mdf achtergrond mooi wit verven. PS ook een base coat laag erop anders gaat het helemaal fout :)

Geen informatie beschikbaar

• Sjarel81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-12 17:49
Ik ben even in de war, ik heb een zwart steentje met daarop Ferrari en de namen van Hamilton en Leclerc. Ik was in de veronderstelling dat deze bij de Ferrari F1 speedchampion set zat. Maar bij de Red Bull die ik net gemaakt heb zit er zo geen steentje. Dus ik weet even niet meer vanwaar dat naamplaatje komt. Ik heb geen andere Ferrari F1 sets. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJs0QPNZJkVMB-kVxjTzeiF1Eu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cOrvkL9mFLTvtjUklqLtLTmm.jpg?f=fotoalbum_large

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Volgens bricklink is er maar 1 blokje met Hamilton erop en het is niet deze. Kan het fake Lego zijn?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Kerngezond
Kapoen schreef op zondag 25 mei 2025 @ 08:10:
[...]

Ik heb geen kinderen, en ben geen leraar, maar ik vind je post uitermate boeiend om te lezen _/-\o_
Dankjewel voor je reactie! Ja, kinderen zijn boeiende schepsels, maar ik ben na een werkdag ook altijd wel weer blij als ik ze niet mee naar huis hoef te nemen. :P

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:12

SomerenV

It's something!

zonoskar schreef op zondag 25 mei 2025 @ 15:09:
Volgens bricklink is er maar 1 blokje met Hamilton erop en het is niet deze. Kan het fake Lego zijn?
Is ook niet het Ferrari font, dus ik neig ook naar een fake of custom steentje.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Kerngezond
Superkiwi schreef op zondag 25 mei 2025 @ 08:30:
[...]

Ik denk dat een leeftijdsclassificatie tweeledig is.
Enerzijds zitten er in sommige sets (zoals de bloemen die je aangeeft) erg kleine onderdeeltjes die niet geschikt zijn voor kinderen.
Anderzijds zal de complexiteit en/of fragiliteit van het bouwwerk meespelen. Een goed voorbeeld hiervan zijn de motoren van de grote Technic auto's of de piano.
Zeker weten doe ik het ook niet natuurlijk ;)
De complexiteit speelt zeker een rol, de kleine onderdeeltjes niet. Kinderen hebben kleinere handen en al vrij snel een motoriek die goed genoeg is. Het belangrijkste is dat ze de stukjes niet inslikken, maar die fase is vanaf 4 jaar meestal al wel klaar.

• Sjarel81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-12 17:49
zonoskar schreef op zondag 25 mei 2025 @ 15:09:
Geen fake Lego in huis, de Ferrari F1 is wel gekocht in een Duitse webshop die ook wel wat custom Lego doet, dus ik vermoed dat het van daar komt.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:49

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Zo, vakantie! Maandag naar Shetland, en omdat het er slecht weer kan zijn gaat de 42099 mee.

Tijdje terug via mp gekocht om er met de 42110 een grote MOC mee te bouwen, maar die bewaar ik voor thuis te bouwen.

Voor op vakantie heb ik een leuk MOC setje gekocht via rebrickable.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jS0D4qkJGsq4VH6SHtEDHHyeaHg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ra58iyFRsyOLkFPPSLITu1rI.png?f=user_large

Ik ga beginnen met de Jeepy denk ik :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJs_R4j4AjpDx8IQxBAgS-rvkjY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EzWNWK45Q7aTPzxfM4EvoItD.png?f=user_large

Leuk om even het verschil te zien met de vorige vakantie Jeep-bouwset, de Rubicon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_QCOCnJYAlcql9ozWJ17IUYVak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DKR8rDlQlPNqcrgyf0fpD66S.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Fraggert op 25-05-2025 19:32 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:20

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWrYJyvb_2UOT6N70wLOwEoSWdQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zx3KVZENDooSACbg7dPoyKfl.jpg?f=user_large

M'n echte tuxedo-kat moest er niks van hebben maar hij had er geen probleem mee :+

Ergens hoop ik op een complete serie met dit soort katten-LEGO :p

[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 25-05-2025 20:55 ]

Strava

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UtJSv6hjrnA4NxoAsY4SgZzrn1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ykulc2U3eD3vXTOLja2WHGCg.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk bezig met Bumblebee *O*

• Kerngezond
vhal schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:52:
[Afbeelding]

M'n echte tuxedo-kat moest er niks van hebben maar hij had er geen probleem mee :+

Wat een prachtige foto! Ik ben zelf een allergische kattenliefhebber, deze set staat al een tijdje op mijn verlanglijstje. Helaas komt hij maar nauwelijks in de aanbieding.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12 21:49

Amphiebietje

In de blubber

Toch maar eens een moderne Lego trein gekocht (de 60336). Een best aardige set, maar de cargo is overduidelijk niet goed gezekerd. Sowiezo gaan er ongelukken gebeuren met de auto-wagon, want die is hoger dan de hypothetische hoogte voor de bovenleiding van de loc. :z

Ik ga waarschijnlijk nog wat extra rails aanschaffen, ook zodat ik een paar rechte stukken kan modificeren om ze makkelijker op mij 4.5V rails aan te laten sluiten (heb nog 2 kruisingen, 4 wissels, een hoop bochten, en wat rechte rails).

Kan ik oplaadbare batterijen in die nieuwe treinen gebruiken?

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:48
Als leerkracht in het primair onderwijs ben ik — om verschillende redenen — erg blij dat mijn zoontje (bijna 6,5 jaar) geïnteresseerd is in Lego:
  • Motorische ontwikkeling: het bouwen met kleine steentjes stimuleert de fijne motoriek en hand-oogcoördinatie.
  • Taalontwikkeling: spel met Lego verrijkt de woordenschat (zoals: op, onder, naast) en ondersteunt de ontwikkeling van ‘rekentaal’ (lang, kort, groter dan, kleiner dan).
  • Ruimtelijk inzicht en logisch redeneren: het bouwen van modellen bevordert het ruimtelijk voorstellingsvermogen, het vermogen om stappenplannen te volgen én het inzicht in structuren — wat weer bijdraagt aan getalbegrip.
  • Executieve functies: Lego helpt kinderen onder andere met doorzettingsvermogen, hulp durven vragen en leren dat fouten maken erbij hoort - even lekker door die leerkuil gaan. :D
Megatron when?! :9~

[ Voor 15% gewijzigd door Yonix op 26-05-2025 07:54 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:48
vhal schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:52:
[Afbeelding]

Wij moeten er nog eens mee verder, maar zit nog te dubben om een witte en zwarte variant te maken. Vorige kat was zwart met een wit befje en de huidige is wit. Maar zal vooral een idee blijven en veel te duur zijn om uit te bouwen.

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Yonix schreef op maandag 26 mei 2025 @ 07:54:
Als leerkracht in het primair onderwijs ben ik — om verschillende redenen — erg blij dat mijn zoontje (bijna 6,5 jaar) geïnteresseerd is in Lego:
  • Motorische ontwikkeling: het bouwen met kleine steentjes stimuleert de fijne motoriek en hand-oogcoördinatie.
  • Taalontwikkeling: spel met Lego verrijkt de woordenschat (zoals: op, onder, naast) en ondersteunt de ontwikkeling van ‘rekentaal’ (lang, kort, groter dan, kleiner dan).
  • Ruimtelijk inzicht en logisch redeneren: het bouwen van modellen bevordert het ruimtelijk voorstellingsvermogen, het vermogen om stappenplannen te volgen én het inzicht in structuren — wat weer bijdraagt aan getalbegrip.
  • Executieve functies: Lego helpt kinderen onder andere met doorzettingsvermogen, hulp durven vragen en leren dat fouten maken erbij hoort - even lekker door die leerkuil gaan. :D
[...]

Megatron when?! :9~
Dan ook Starscream :9

• sheane
  • Niet online
Moet wel zeggen dat het lijstje met iconische Transformers die ik echt graag in Lego wil hebben toch wel beperkt is. Misschien ook omdat het voor mij dan wat display value moet hebben en niet simpelweg Transformers in een nieuw jasje van Lego.

Megatron
Starscream
Grimlock
En misschien nog iets als Shockwave, Jazz, Ironhide, Ratchet.Maar hoeven eigenlijk al niet allemaal van mij, dan voelt het teveel als Speed Champions. "Verzamel ze allemaal"

En we krijgen al Pokemon, dus ik voorzie een Eevee, Jigglypuff, Pikachu en Charizard nog in mn huis 😆😆😆

[ Voor 13% gewijzigd door sheane op 26-05-2025 11:00 ]

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:37
sheane schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:58:
Moet wel zeggen dat het lijstje met iconische Transformers die ik echt graag in Lego wil hebben toch wel beperkt is. Misschien ook omdat het voor mij dan wat display value moet hebben en niet simpelweg Transformers in een nieuw jasje van Lego.

Megatron
Starscream
Grimlock
En misschien nog iets als Shockwave, Jazz, Ironhide, Ratchet.Maar hoeven eigenlijk al niet allemaal van mij, dan voelt het teveel als Speed Champions. "Verzamel ze allemaal"

En we krijgen al Pokemon, dus ik voorzie een Eevee, Jigglypuff, Pikachu en Charizard nog in mn huis 😆😆😆
Een combiner zoals devastator zou ook wel heel gaaf zijn (een beetje in voltron-/ninjagomechsstijl). En soundwave is ook wel een favoriet!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:42

L23

Een heel Animal Crossing eiland dat overeenkomt met de game en ook dezelfde speelelementen heeft.

• SuBBaSS
  • Laatst online: 08-12 03:07

SuBBaSS

-has Ryzen

Mijn P1 heeft een nieuw onderkomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XjSqSj1rdpBDyBtXHYffuPFvVY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YJIUImHDKHomCY5bH9mgJvFD.jpg?f=user_large

Zal er hier verder geen woorden aan vuil maken behalve dat LEGO dit nooit op deze manier had verkocht.

• El-Pinjo
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ir48niseTFJ52H6g4IwqF4Bsx5Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0JEb9MpwjlBGS5yzE5IBbyg.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb deze laten maken 8)

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:03
ThaRoof schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:46:
Heeft iemand van jullie ervaring met de ophang 3D prints van Brickify?

Ik zou graag de Concorde en m’n F1 auto’s ophangen en dit lijkt me een mooie oplossing voor iemand zonder 3D printer :)
Het lijkt op de plaatjes alleen zo flimsy ofzo

Concorde: https://brickify.store/pr...nt?variant=48115937509665

Mercedes F1: https://brickify.store/pr...-amg-f1-w14-e-performance
Ik was benieuwd of je deze uiteindelijk hebt gekocht en of de F1-wagen nog aan de muur hangt O-)

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:58
tell me more!!

Water-Escape

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:46
Rogar schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:56:
[...]

Ik was benieuwd of je deze uiteindelijk hebt gekocht en of de F1-wagen nog aan de muur hangt O-)
Ik heb voor zowel de Mclaren f1 als de Mercedes hier 2 bestanden gedownload en in de buurt laten printen:
https://www.printables.com

beide hangen recht tegen de muur. de P1 en Concorde wil ik ook nog ophangen (concorde in een hoek) maar dan kost het printen van de mount al snel 50/60 euro. concorde recht tegen de muur vindt ik zelf niet heel mooi.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:03
Barbapapa852 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:37:
[...]

Ik heb voor zowel de Mclaren f1 als de Mercedes hier 2 bestanden gedownload en in de buurt laten printen:
https://www.printables.com

beide hangen recht tegen de muur. de P1 en Concorde wil ik ook nog ophangen (concorde in een hoek) maar dan kost het printen van de mount al snel 50/60 euro. concorde recht tegen de muur vindt ik zelf niet heel mooi.
Ook cool! Ik wilde juist die wallmount waarbij hij horizontaal hangt. Die kan ik alleen nog op brickify vinden tot nu toe.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
theonlymarco83 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:24:
[...]

Een combiner zoals devastator zou ook wel heel gaaf zijn (een beetje in voltron-/ninjagomechsstijl). En soundwave is ook wel een favoriet!
Soundwave hebben we toch al?

Edit: ah Ik zie het al. De Lego versie is augustus dit jaar verwacht, de alternatieve is er al. Dat was het

[ Voor 15% gewijzigd door 42erik op 26-05-2025 13:03 ]

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18:38
Rogar schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:56:
[...]

De F1 heb ik uiteindelijk gekocht en die hangt nog steeds mooi aan de muur.
Uiteindelijk via amazon gekocht want dan had ik free shipping; https://www.amazon.nl/-/e...s-Included/dp/B0CX2JJ138/

Concorde is ondertussen uit elkaar gehaald, daar heb ik het beugeltje nooit voor gekocht.

• ThaRoof
Barbapapa852 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:37:
[...]
Concorde wil ik ook nog ophangen (concorde in een hoek) maar dan kost het printen van de mount al snel 50/60 euro. concorde recht tegen de muur vindt ik zelf niet heel mooi.
€20,- op amazon zie ik: https://www.amazon.nl/-/e...orde-Facing/dp/B0CW1YTC7J

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:46
Niet helemaal hoe ik het zou willen maar wel stuk betere prijs thnx...

https://www.printables.co...concorde-wall-mount/files Naar zoiets zat ik te kijken.

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
De LEGO 8880 in Speed Champions formaat, ziet er heel goed uit.

https://rebrickable.com/m...uper-car-tribute/#details

• Cyclonist
  • Laatst online: 11:06
Mooie lijst zo! :)

Ik ben dit weekend nog tevergeefs op zoek gegaan naar een 'Verstappen' minifig uit deze serie, maar die lijken er toch overal snel uitgevist met die QR code scanners.

• ThaRoof
Cyclonist schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:58:
[...]

Mooie lijst zo! :)

Ik ben dit weekend nog tevergeefs op zoek gegaan naar een 'Verstappen' minifig uit deze serie, maar die lijken er toch overal snel uitgevist met die QR code scanners.
Gelukkig, dat is dus niet alleen mijn probleem ;)

Ik heb ze inmiddels allemaal behalve de RBR. 6 winkels bezocht en toen vond ik het wel mooi.
Nou ben ik totaal geen Max fan, maar ik wil de serie wel compleet hebben. Nouja, over een half jaar nog maar eens proberen als de gekte was is afgenomen.

• Cyclonist
  • Laatst online: 11:06
ThaRoof schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:31:
[...]
Ik heb ze inmiddels allemaal behalve de RBR. 6 winkels bezocht en toen vond ik het wel mooi.
Nou ben ik totaal geen Max fan, maar ik wil de serie wel compleet hebben. Nouja, over een half jaar nog maar eens proberen als de gekte was is afgenomen.
Held :D Ik had na drie winkels de hoop al opgegeven. Het probleem is dat het 'overschot' aan niet-gewilde verpakkingen dus in de winkel blijft liggen, en er op een gegeven moment daarom ook geen nieuwe voorraad meer wordt besteld (het product is nog immers ruim op voorraad). Terwijl er dus maar een paar gewilde doosjes in zo'n retailverpakking zitten.

Ik denk dat ik 'm maar gewoon los koop via Bricklink oid.

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:01

QuattroNL

It is I.

Phoe, per 1 augustus een nieuwe Architecture: het Neuschwanstein kasteel (21063).
Gaat weer een dure maand worden :+
Bron

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CS5hKdyPYigvsqI6de57rkooMoY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Iqer9Ltzl2VQeNSYoxo46WF3.webp?f=fotoalbum_large

Beetje raar dat sommige delen van de foto geblurred lijken. Benieuwd of dit dus de definitieve versie wordt/is, al is de set volgens het artikel al in een winkel gespot.

[ Voor 4% gewijzigd door QuattroNL op 26-05-2025 18:19 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:34
QuattroNL schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:17:
Phoe, per 1 augustus een nieuwe Architecture: het Neuschwanstein kasteel (21063).
Bron

[Afbeelding]

Beetje raar dat sommige delen van de foto geblurred lijken. Benieuwd of dit dus de definitieve versie wordt/is, al is de set volgens het artikel al in een winkel gespot.
Mooie set! Blur komt, doordat iemand een tekst heeft proberen weg te poetsen.

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:53

key

Geruchten over BAM Q3 een licht blauwe space figure.
Zou iemand hem spotten... Ik hou me aanbevolen. Geen lego store hier in het zuiden

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-12 22:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DrVAWb02QjwQjqgBKvOeIRCG1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kdKn3vlluk17ynVuQKi97mjP.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht er iemand langs lego store komen en deze tegenkomen, de licht blauwe space figuur.
Wil je er voor mij ook 1 meenemen?

( net als de user boven mij )

Ik woon er te ver vandaan.

Het zou de Juni selectie zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Loader op 26-05-2025 20:01 ]

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:01

QuattroNL

It is I.

Loader schreef op maandag 26 mei 2025 @ 20:00:
[Afbeelding]

Mocht er iemand langs lego store komen en deze tegenkomen, de licht blauwe space figuur.

Een l-blauwe helm is er zeker nog niet?
Laat staan de airtanks...

Maar het zou me niet verbazen als iig die helm 'spontaan' in een binnenkort te verschijnen set gaat zitten :+

Maar net als degenen boven mij... als iemand daar eens komt... neem gelijk 10 stuks mee ofzo :9

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
[Afbeelding]

Ook voor mij? O-) Wanneer worden deze verwacht in de Lego stores?

• Thalaron
Zo, zakjes tot en met 9 nu af. Begint nu al ergens op te lijken 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ni9Q3CUS9bNzVHZxv-xenyiIqSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvO81Hd2sIVeeDR9SAJVogIh.jpg?f=fotoalbum_large

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• key

key

Voor nu is alleen deze helm er. Die is voor nu prima.
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/product-assets/element.spin.photoreal/6469870/00001.png

Ik bestel in ieder geval een paar helmen.
Nogmaals ik hou me aanbevolen voor een figuurtje.

[ Voor 25% gewijzigd door key op 26-05-2025 22:55 ]

• Kerngezond
L23 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:25:
Een heel Animal Crossing eiland dat overeenkomt met de game en ook dezelfde speelelementen heeft.

[YouTube: Animal Crossing in LEGO! 42 Acre Isle]
Wauw, wat is dit ontzettend mooi gemaakt! Ik heb een vreemde relatie met Animal Crossing. Ik heb de game nog nooit gespeeld en ben het ook niet van plan, maar ik vind het tegelijkertijd een hele charmante game, en datzelfde vind ik van de Lego. Het is leuk, het is knus, en de Lego-sets zitten mooi in elkaar, maar tegelijkertijd heb ik echt geen benul van de wereld en zijn verhaal. Ik heb me alleen laten verleiden om Celeste te kopen omdat die perfect in mijn Lego-setting past en erg betaalbaar is: https://www.brickwatch.ne...rgazing-with-Celeste.html

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:42

L23

key schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:53:
Voor nu is alleen deze helm er. Die is voor nu prima.
[Afbeelding]

Ik bestel in ieder geval een paar helmen.
Nogmaals ik hou me aanbevolen voor een figuurtje.
Dat is de kleur Dark Azure. Krijgt de minifigure dezelfde kleur?

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik ruik handel... 😉

Hoeveel hebben we hier over voor lichtblauwe astronauten? :p

• SuBBaSS
  • Laatst online: 08-12 03:07

SuBBaSS

-has Ryzen

SuBBaSS schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:41:
Mijn P1 heeft een nieuw onderkomen:

[Afbeelding]

Zal er hier verder geen woorden aan vuil maken behalve dat LEGO dit nooit op deze manier had verkocht.
En de boel even verstevigd. En zo was het oorspronkelijke plan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nU1IEUUB7uBC1Hs61dV3ap5i43k=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CVCL2CVd1T98XhjuPkNjkFUl.jpg?f=user_large

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:58

Superkiwi

Hoi doei

42erik schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 01:19:
Ik bied een kist vol goud!

Afbeeldingslocatie: https://thelegocarblog.com/wp-content/uploads/2014/04/lego-treasure-chest.png

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:00
QuattroNL schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:17:
Bron

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, dit zijn wmb precies de zaken die je uit blokjes moet bouwen. Die Himeji Castle is een topset dus als deze daar op lijkt qua technieken moet dat stuk goedkomen.
En hier bestaan er al meer van dus dat wordt weer leuk vergelijkingsfilmpjes kijken *popcornpakt*

• Kerngezond
Ah, die muntjes! Jammer dat ze niet meer gemaakt worden. ;(

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Maar woont er een Tweakers in de buurt van een Lego Store die zijn mede Tweakers wil en kan voorzien van de licht blauwe Classic Space minifigure(s)? :)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

42erik schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 01:19:
Ik ruik handel... 😉

denk dat ze rond de 20 zullen gaan (in begin)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Kapoen
himlims_ schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 08:25:
[...]

denk dat ze rond de 20 zullen gaan (in begin)
De donkerblauwe variant (ook een BAM element) is te krijgen voor een redelijke prijs.
Als de oplage van deze torso gelijk is dan zit het wel snor met de (toekomstige) prijzen.

*edit* over BAM torso's gesproken, deze is al enkele jaren oud, maar nog steeds een van mijn favoriete elementen.
De prijzen voor een nieuwe zijn ook nog altijd relatief goed.

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/1/973pb3794c01.original.png

[ Voor 29% gewijzigd door Kapoen op 27-05-2025 09:28 ]

• sheane
  • Niet online
Thalaron schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:35:
Zo, zakjes tot en met 9 nu af. Begint nu al ergens op te lijken 😉

[Afbeelding]
Kneiters wat ga je er snel doorheen. Vergeet niet te genieten :*)

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:22:
O die T-Rex is wel episch, zou best eens mn eerste grote set kunnen worden...
Vanaf het eerste moment dat ik 'm zag moest ik 'm hebben en hij is zojuist afgeleverd. Heb in de tussentijd nog wel de T-Rex schedel gebouwd als voorproefje en de Lego World Map, dit is toch weer heel andere koek :9

Alleen nog geen idee waar ik 'm ga neerzetten als 'ie klaar is... Eerst maar eens bouwen >:)

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 27-05-2025 09:35 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 08:27:
[...]

De donkerblauwe variant (ook een BAM element) is te krijgen voor een redelijke prijs.
Als de oplage van deze torso gelijk is dan zit het wel snor met de (toekomstige) prijzen.

*edit* over BAM torso's gesproken, deze is al enkele jaren oud, maar nog steeds een van mijn favoriete elementen.
De prijzen voor een nieuwe zijn ook nog altijd relatief goed.

[Afbeelding]
Die kende ik helemaal niet, Vitruvian Lego _/-\o_ erg tof

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:59
CLB schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:34:
[...]
Alleen nog geen idee waar ik 'm ga neerzetten als 'ie klaar is... Eerst maar eens bouwen >:)
Welkom in mijn wereld, ik heb de Millennium Falcon nog in doos zitten en wil hem graag (net als @Thalaron ) bouwen, ik zou niet weten waar hij moet staan zonder eerst wat bouwwerken uit elkaar te halen. Ik heb wel de stand om hem schuin te zetten al binnen. Misschien als @Thalaron nog een update geeft van zijn progressie dat ik wat vaart ga maken met opruimen. ;)

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

[Afbeelding]

Deze foto ziet er meer uit als een setje Dreamzzz figuren, ik herken Matteo, Z-Blob, Izzie, Zoey en de Sandman.

De blauwe spacefiguur is dan Mr. Oswald.

[ Voor 3% gewijzigd door Poekie op 27-05-2025 11:10 ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01
Poekie schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:07:
[...]

Deze foto ziet er meer uit als een setje Dreamzzz figuren, ik herken Matteo, Z-Blob, Izzie, Zoey en de Sandman.

Ik las ergens iets over hergebruik. Dat deze overwogen/bedacht waren voor sets, maar niet gebruikt worden daarvoor.

• Thalaron
gielie schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:05:
[...]

Welkom in mijn wereld, ik heb de Millennium Falcon nog in doos zitten en wil hem graag (net als @Thalaron ) bouwen, ik zou niet weten waar hij moet staan zonder eerst wat bouwwerken uit elkaar te halen. Ik heb wel de stand om hem schuin te zetten al binnen. Misschien als @Thalaron nog een update geeft van zijn progressie dat ik wat vaart ga maken met opruimen. ;)
Wij hebben besloten hem eerst te bouwen om dan te kijken wat mogelijk is. De kans dat ie aan de muur komt te hangen is groot, maar nog niet zeker.

Zodra ik daar over uit ben zie je het vanzelf voorbij komen 😉
sheane schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:30:
[...]

Kneiters wat ga je er snel doorheen. Vergeet niet te genieten :*)
We (ik en mijn vrouw) doen het samen. Dat scheelt met tijd (vrouw zoekt alles bij elkaar en ik bouw het grootste deel). Nu doordeweeks doet mijn vrouw op haar gemak verder zelf meer. Maar de vaart zat er inderdaad goed in afgelopen weekend 😅

[ Voor 23% gewijzigd door Thalaron op 27-05-2025 11:27 ]

• TheDeeGee
  • Niet online
De Williams houd me nog steeds bezig, deze keer was het de airbox boven de rijder.

De hoofdsteun hoort wat hoger te zitten, maar het is geven en nemen met LEGO.

Toch is het weer een verbetering :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tE28eph8PZC96nYMdj9qqYxSr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8IulUDvh8qTRyzNBsbxxr0x2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFkRe7btKiDnyjaelWUoHmiER_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7eRGqyfSK1eWnxnR3nzKxpV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bI2hDVdZvYUXAKtPwEkt3imILqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sGMtHQDFDc9hKrAbPCc4RIBw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgBbp-p5fgsUTV2rHpOmr7ZRa9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7crAUBS1ELlBwYZq6yRkJ0Vy.jpg?f=fotoalbum_large

En nog een shot van hoe er van binnen uit ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-f1SSx8UbQJM22RHlv-xzGdzxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xVZkxfRqXIEYuSIJwqmt7eny.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door TheDeeGee op 27-05-2025 16:29 ]

• key

key

Poekie schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:07:
[...]

Ze hebben meerder sets met een Space crossover.
Deze set heeft bijv een soort van Futuron body op de minifig. Zodra Intertoys weer eens een mooie aanbieding heeft deze maar even meenemen voor de collectie space minifigs.
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltf998e4a2488ebf2a/71487_Prod_en-gb.png?format=webply&fit=bounds&quality=75&width=800&height=800&dpr=1

• Kapoen
key schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:18:
[...]

Ze hebben meerder sets met een Space crossover.
Deze set heeft bijv een soort van Futuron body op de minifig. Zodra Intertoys weer eens een mooie aanbieding heeft deze maar even meenemen voor de collectie space minifigs.
[Afbeelding]
De groene futuron 'clean' torso was ooit onderdeel van deze set uit 2015: 60097 City Square.
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/MN/0/cty0582.png

Dit is eerder 'inspired by' dan een correcte remake, maar voor het geval het je interesseert... :)

• key

key

Kapoen schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:32:
[...]

De groene futuron 'clean' torso was ooit onderdeel van deze set uit 2015: 60097 City Square.
[Afbeelding]

Dit is eerder 'inspired by' dan een correcte remake, maar voor het geval het je interesseert... :)
Deze is bij mij bekend, helaas nog niet in de collectie.
De oude futuron mis ik er nog een paar.

Van de nieuwe remake uit city space staan er nu bij PAB in de lijst.

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:16
Ik heb het Tudor huis gebouwd ( 10350 ) Dit ging op zich goed , op een ding na
Bij mij liggen de rode dakdelen ( figuur 517 tm 554 ) nu los . Op zich niet erg , maar ik wil ze graag wat steviger bevestigen Het probleem is dat je de dakdelen in een steentje met haakjes moet klikken .
Dit gaat erg moeilijk je moet veel kracht zetten maar dan laten steentjes los van de dakdelen
Heeft iemand een tipAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YX70MueRRK6xne5NfY7Z_RXGX5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TcVenXVWGvWXHVo5GI7wKdv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Hansw1 op 27-05-2025 15:09 ]

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00

almightyarjen

When does the hurting stop?

Hansw1 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:06:
Ik heb het Tudor huis gebouwd ( 10350 ) Dit ging op zich goed , op een ding na
Bij mij liggen de rode dakdelen ( figuur 517 tm 554 ) nu los . Op zich niet erg , maar ik wil ze graag wat steviger bevestigen Het probleem is dat je de dakdelen in een steentje met haakjes moet klikken .
Dit gaat erg moeilijk je moet veel kracht zetten maar dan laten steentjes los van de dakdelen
Heeft iemand een tip[Afbeelding]
Je moet de dakdelen vastklikken in de clips, heb je dat wel gedaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzbHLOqUvz6F3IzVSS6rCxaBFl8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jiyUpwi6K3hbFYvP7DLC6Qoe.jpg?f=user_large

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Hansw1
almightyarjen schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:41:
[...]

Je moet de dakdelen vastklikken in de clips, heb je dat wel gedaan?

[Afbeelding]
Dat is juist het probleem dit lukt niet je moet veel kracht zetten om ze er in te kunnen klikken en dan laat een gedeelte los van het dakdeel

• Loader
Dat klikken, het is normaal dat je veel kracht in moet zetten.

Als je nu eens die onderdelen losmaakt ( van het gebouw en van dak ) en dan ga je ze afzonderlijk in elkaar klikken en dan zet je ze terug op dak en dan geheel op gebouw. Misschien gaat dat beter.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:54
Hansw1 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:51:
[...]

Dat is juist het probleem dit lukt niet je moet veel kracht zetten om ze er in te kunnen klikken en dan laat een gedeelte los van het dakdeel
Als je die vastmaakt als je bouwwerk op het punt is waar staat dat je dat moet doen gaat dat redelijk eenvoudig. Je lijkt het nu op een later tijdstip te willen doen dus dat maakt het sowieso al lastiger. En als het nu helemaal niet gaat omdat er dan stukken niet meer passen zou ik je huis afbreken tot het punt waar je die dingen vast moet klikken, want dan heb je in de stappen erna iets fout gedaan.

[removed]

• Hansw1
redwing schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:02:
[...]

Als je die vastmaakt als je bouwwerk op het punt is waar staat dat je dat moet doen gaat dat redelijk eenvoudig. Je lijkt het nu op een later tijdstip te willen doen dus dat maakt het sowieso al lastiger. En als het nu helemaal niet gaat omdat er dan stukken niet meer passen zou ik je huis afbreken tot het punt waar je die dingen vast moet klikken, want dan heb je in de stappen erna iets fout gedaan.
Ik heb de stappen in de volgorde van de handleiding uitgevoerd ( figuur 517 tm 554 ) en niet op een later tijdstip
Het probleem is dat je veel kracht moet uitoefenen om ze er in te klikken

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:15
Misschien met meer "gevoel" aandrukken. Als ik zo zie heeft het gingerbread huis dezelfde constructie.
Ik vond het ook even lastig maar nu wel gewend.
Elke keer opbouwen met kerst :+

Daily driver; MB R171 SLK280

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:46
LOTR Balrog Book Nook is nu officieel aangekondigd.

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/121827_Of%202.jpg

scintillating

• stefjepayuta
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:44
Hansw1 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:14:
[...]

Ik heb de stappen in de volgorde van de handleiding uitgevoerd ( figuur 517 tm 554 ) en niet op een later tijdstip
Zoveel kracht zou je niet hoeven te zetten op dat deel.
Kijk anders even naar dit filmpje; rond 37 minuten dan gaat hij deel 19 bouwen. (valt wel op dat de linkerkant bij hem niet helemaal goed gaat, maar dan heb je een idee of je misschien toch iets verkeerds doet?)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:54
Hansw1 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:14:
[...]

Ze liggen nu toch los zei je? Normaal klik je ze vast op het moment dat het plaatje dat zegt. Want dan heb je er ook nog wat ruimte om heen.
En dan zou je ook kunnen kijken of je het eerst kunt klikken en dan bouwen, of als 1 geheel bouwen en dan vastdrukken.

Maar nu zit iig je nokstuk in de weg, maar ook de andere daken maken het lastiger om erbij te kunnen.

[removed]

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 13:49

Wailing_Banshee

You're Next

Hansw1 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:51:
[...]

Ja, heb ik ook wel eens gehad. Toen eerst aan elkaar geklikt en daarna samen op z'n plaats gezet. Was wat priegelen, maar ging beter dan andersom :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:00
Tc99m schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:47:
LOTR Balrog Book Nook is nu officieel aangekondigd.

[Afbeelding]
Twijfelde nog maar op de foto's van de link zie je dat die helemaal open is. Probeer me voor te stellen of er geen mooie oplossing was geweest om 'm af te sluiten.
Dat oranje op de achtergrond ziet er wel mooi uit maar dat is alleen box art. Dan zijn die kleurverlopen van dark orange naar tan aan de buitenkant leuk gevonden maar tegelijk blijft de bovenliggende balk helemaal grijs. Sherlock Holmes heeft dan met hetzelfde aantal steentjes meer body.

• PurpleBlue
  • Niet online
[Afbeelding]

Ik wou zondag naar een Store gaan, en kan wel kijken voor een paar extra voor mede Tweakers :)
Als de figs er dan zijn zou mooi zijn, maar Q3, is dat niet Juli?

• El-Pinjo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CYU9Hbaqf8__Ra-lCR1ilqp3DY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iF6kv8vHk857P1Zlf8mCarr9.jpg?f=fotoalbum_largeDeze ook latem maken voor de mid-size F1 autos

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12 04:43

vectormatic

Warlock of the doorlock

El-Pinjo schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:54:
[Afbeelding]Deze ook latem maken voor de mid-size F1 autos
Beetje flauw, maar zijn die speed champions niet allemaal de 2024 modellen?

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• El-Pinjo
vectormatic schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:32:
[...]

Zou best wel eens kunnen zijn. Geen idee eigenlijk :? Maar lego is niet dusdanig gedetailleerd dat je dat verschil zal zien. Ben vooral blij dat ze op deze manier stofvrij neergezet kunnen worden 8)

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:10
El-Pinjo schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:38:
[...]

Maar lego is niet dusdanig gedetailleerd dat je dat verschil zal zien.
Toch wel... Niet in de details van de auto zelf, maar wel de sponsoren en kleurstelling. Op 'jouw' Ferrari staat bijv. Santander nog prominent, maar die sponsoren dit seizoen niet Ferrari maar Williams.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:17
[...]

Voor Red Bull maar goed ook. Anders moet zo'n lijstje veel langer worden met nu al twee 2e-rijders.... :+

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:56
op 75% van de melkweg set. En wat hou ik er van. Podcast/film aan en lekker genieten. Zo mogen er nog wel veel meer sets uitkomen <3

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:13
[...]

Klopt, kan helaas ook niet anders. Lego heeft minimaal een half tot heel jaar nodig voor de ontwikkeling van zo'n set. (Bouwwerk zelf, stickers en bouwinstructies)
En de teams laten hun daadwerkelijke auto pas bij de eerste race echt zien.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• Loader
PurpleBlue schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:46:
[...]

Ik wou zondag naar een Store gaan, en kan wel kijken voor een paar extra voor mede Tweakers :)
Het zou hartstikke mooi zijn als je er 1 voor mij mee kan nemen.

Wat betreft de q3, ik heb deze informatie van reddit geloof ik, en die persoon zou dan weer van lego hebben. Dus ik kan niet met 100 % zekerheid zeggen. Ik denk dat je ook geluk moet hebben.

• CLB
  • Niet online

CLB

De standaard voor het T-Rex-skelet is af en leuk om te bouwen ook wel.
Hier en daar wat 'grapjes', herhaling en gebruik van onnodig vage (gekleurde) steentjes voor 'opvulling', gekke Lego.

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 28-05-2025 13:55 ]

• key

key

PurpleBlue schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:46:
[...]

Snelle google zou het juni moeten zijn. Als klinkt juli geloofwaardiger.
Zouden ze er niet liggen dan helpt vragen vaak ook. Is mij bij de ijsbeer van de vorige serie BAM ook gelukt.
Netjes een poppetje voor mij gebouwd en wel aangeleverd uit het magazijn.

BTW PB gestuurd :)
Pagina: 1 ... 115 ... 158 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .