Gewoon op de Lego site zelf, laatste filmpje vanaf 19 seconden.
https://www.lego.com/nl-n...kyline-gt-r-r34-car-42210
Heel erg gaaf, was het maar niet zo'n verpest model dan had ik sowieso interesse.JBplap schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:03:
[...]
https://www.lego.com/nl-n...kyline-gt-r-r34-car-42210
Ze hebben hier goed te plank misgeslagen. Wat een slecht model.Popcorna schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:12:
[...]
Heel erg gaaf, was het maar niet zo'n verpest model dan had ik sowieso interesse.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
[ Voor 25% gewijzigd door SuBBaSS op 19-05-2025 15:26 ]
Ik denk ook dat dat de FF Supra isSuBBaSS schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:24:
Ben er ook niet ondersteboven van.
Technisch wel heel tof maar ja. Da's mijn P1 ook en die staat maar te staan.
Maar dan zie ik op het eind van dat filmpje een ander persoon een oranje model in elkaar zetten die er "zo" al veel minder grof uitziet.
Enig idee welke dat is?
Lijkt zo op het eerste gezicht op een Supra?
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Dat gaat om deze F&F Supra:SuBBaSS schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:24:
Ben er ook niet ondersteboven van.
Technisch wel heel tof maar ja. Da's mijn P1 ook en die staat maar te staan.
Maar dan zie ik op het eind van dat filmpje een ander persoon een oranje model in elkaar zetten die er "zo" al veel minder grof uitziet.
Enig idee welke dat is?
Lijkt zo op het eerste gezicht op een Supra?
Echt vet! Ik vind vooral het gebruik van electronische componenten zoals de Arduino en de voltage regulators en deze ook zichtbaar verwerken in de build (electronica room) erg cool. Zijn neem ik aan ook meerdere hobby's die je verwerkt in een project. Heel mooi! Hou ik zelf ook van.almightyarjen schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:07:
Eindelijk gereed: het compressor station, met 16 pompen!
Een paar plaatjes:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
En uiteraard een video, enjoy
[YouTube: Lego compressor with 16 pumps fully automated by Arduino]
Thanks, beetje elektronica erbij is altijd leukBrutuss schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:04:
[...]
Echt vet! Ik vind vooral het gebruik van electronische componenten zoals de Arduino en de voltage regulators en deze ook zichtbaar verwerken in de build (electronica room) erg cool. Zijn neem ik aan ook meerdere hobby's die je verwerkt in een project. Heel mooi! Hou ik zelf ook van.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Er is een subreddit met posts over het maken van een Milennium Falcon uit elke mogelijk denkbare Lego setgielie schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:36:
Ik kwam deze moc van simba tegen, heb zelf niks met disney figuren maar deze vind ik wel leuk.
[Afbeelding]
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Voor mij als mini-figuur liefhebber een must-have (nog even in dubio of ik meteen toesla of paar maanden wacht tot het in reguliere winkels te koop is voor paar tientjes minder), ligt er ook aan wat een eventuele GWP is begin juni, de space baby GWP heb ik en is erg leuk, maar als straks de GWP er niet is of tegenvalit, zal ik wel wachten.wlchris schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:34:
LEGO 21358 Minifigure Vending Machine vanaf 1 juni 2025 beschikbaar
https://www.bricktastic.n...nifigure-vending-machine/
Ziet er geinig uit.
[Afbeelding]
Tom Paris schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:33:
[...]
Er is een subreddit met posts over het maken van een Milennium Falcon uit elke mogelijk denkbare Lego set![]()
https://www.reddit.com/r/oopsmilleniumfalcon/
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
zou deze setbpuur voor de astronaut halen; dan wordt wel duur grapje. Koop de figures later wel via bricklink, al zijn ze 10-20€Goosebirdy schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:08:
[...]
Voor mij als mini-figuur liefhebber een must-have (nog even in dubio of ik meteen toesla of paar maanden wacht tot het in reguliere winkels te koop is voor paar tientjes minder), ligt er ook aan wat een eventuele GWP is begin juni, de space baby GWP heb ik en is erg leuk, maar als straks de GWP er niet is of tegenvalit, zal ik wel wachten.
Het zal echter voor de Ideas fans die echt wat anders willen bouwen en daarom zulke sets kopen deze set erg duur zullen vinden en... dat is het ook... ver boven de 10 cent per steentje.... De LEGO Ideas 21356 River Steamboat is wat dat betreft een veel betere set, maar de instap-prijs is daar ook wel erg hoog....
Hopelijk volgen in de toekomst wat originele bouwsels in de Ideas-reeks die wat sneller tussendoor gekocht kunnen worden om de bouw-honger even te stillenal zie ik bij opkomende sets dat nog niet snel gebeuren...
Ik kwam gisteren deze tegen op YouTube. Een UV printer YouTube:Das ändert alles: UV Druck auf Lego Steine mit WayPrinter!Pat911 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:56:
Filmpje is grotendeels reclame voor een printer die op objecten kan printen. Maar in het begin gaat het over LEGO-stores die een printer hebben, waarbij je de opdruk op een minifig zelf kan bepalen. Met natuurlijk dat winkels in verschillende steden ook plaatsgebonden opdrukken hebben.
Leuk voor souvenirs, nu spaar ik alleen nog koffiemokken met de plaats/landnaam....
[YouTube: Custom print your LEGO at home!!]
The S in IOT stands for security.
A-model is ook leuk, dan valt er de 'dredge' van Tony Beets mee te maken.. (Ja, ook Gold Rush fan
Ik heb net de groene Classic Space Minifigure bemachtigd, kon ik toch heel even zeggen dat ik ze allemaal had!wlchris schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:34:
LEGO 21358 Minifigure Vending Machine vanaf 1 juni 2025 beschikbaar
https://www.bricktastic.n...nifigure-vending-machine/
Ziet er geinig uit.
[Afbeelding]
Welke uit deze set wil je hebben?Goosebirdy schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:08:
[...]
Voor mij als mini-figuur liefhebber een must-have
Ik zou voor minifigs gaan, scheelt aardig wat ruimte die je dan weer voor andere Lego sets kan gebruikenPat911 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:56:
nu spaar ik alleen nog koffiemokken met de plaats/landnaam....
[ Voor 15% gewijzigd door almightyarjen op 21-05-2025 14:56 ]
Ik vind hem ook niet helemaal je van het.. Maar hij zal er toch wel komen inderdaad. Samen met de Dozer en de Dump Truck dan toch al een leuke (LEGO) Gold Rush verzamelingDennisZ88 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:31:
[...]
A-model is ook leuk, dan valt er de 'dredge' van Tony Beets mee te maken.. (Ja, ook Gold Rush fanIk heb die set, maar nog niet in die vorm gebouwd!
Kwam de kraan pas net tegen, vind de arm niet geweldig, maar is wel een model wat er gaat komen
Nope, komt in principe pas in 2026 en sinds de leaks/early pics van Lego zelf (Duitse toyfair eind januari geloof ik) van de Porsche (toen Lepin volgens mij de set nog eerder uit had dan Lego), zijn ze heel wat voorzichtiger geworden. Wat dusver wel een beetje de trend is met deze sets: een sportwagen die net uit is of uitkomt met de release van de set, is vaak de set. Dus als je weet wat voor sportwagens er op de planning staan voor (de zomer van) 2026, kan je misschien al wat opties uitsluiten, maar misschien ook niet, volgens mij waren de Chiron en sowieso de P1 al "oud", hoewel die laatste een soort van nieuwe versie kreeg vorig jaar?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ja was grapje hoor, volg de geruchten molen erg goed op dit gebied en met de 2024 variant duurde het ook erg lang idd.AppieNL schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:45:
[...]
Nope, komt in principe pas in 2026 en sinds de leaks/early pics van Lego zelf (Duitse toyfair eind januari geloof ik) van de Porsche (toen Lepin volgens mij de set nog eerder uit had dan Lego), zijn ze heel wat voorzichtiger geworden. Wat dusver wel een beetje de trend is met deze sets: een sportwagen die net uit is of uitkomt met de release van de set, is vaak de set. Dus als je weet wat voor sportwagens er op de planning staan voor (de zomer van) 2026, kan je misschien al wat opties uitsluiten, maar misschien ook niet, volgens mij waren de Chiron en sowieso de P1 al "oud", hoewel die laatste een soort van nieuwe versie kreeg vorig jaar?
Mijn wens is vrij simpel voor de nieuwe wagen: paars graag!
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hahah dit is eigenlijk ook wel zo.zonoskar schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:57:
Ik hoop eigenlijk dat ze ophouden met de 1:8 lijn. Ik heb geen ruimte meer
Ik had een Mclaren Speedtail leuker gevonden. Toch een hele andere look voor zo'n auto (tov de sets dusver). En die is geloof ik ook "gelanceerd" in het paars, dus was een "double win" geweest voor mij.Donstil schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 21:50:
[...]
Geen nieuwe P1 overigens, wel een W1, dat is een spiritueel opvolger maar wel een volledig ander model. Die had ik daarom met terugwerkende kracht (want was nog niet aangekondigd toen de Lego P1 aan kwam) logischer gevonden.
Ja speedtail had heel tof geweest idd, al is die in het echt heel lang dacht ik, dus misschien werd het daadwerkelijke model dan te lang ofz.AppieNL schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 21:57:
[...]
Ik had een Mclaren Speedtail leuker gevonden. Toch een hele andere look voor zo'n auto (tov de sets dusver). En die is geloof ik ook "gelanceerd" in het paars, dus was een "double win" geweest voor mij.
Een Koenigsegg lijkt me ook wel tof. En die met 4 stoeltjes is inderdaad dan weer wat anders.
[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 21-05-2025 22:19 ]
Op die manier is het van een "meh"-buste ineens een hele toffe geworden!AppieNL schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 21:52:
Ransom_Fern flikt het weer. "Hoe maak ik van een poepset iets geweldigs zonder extra onderdelen?" deel 2. Na zijn Hulkbuster, nu ook een verbeterde Black Panther buste.
[Afbeelding]
AppieNL schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 21:52:
Ransom_Fern flikt het weer. "Hoe maak ik van een poepset iets geweldigs zonder extra onderdelen?" deel 2. Na zijn Hulkbuster, nu ook een verbeterde Black Panther buste.
[Afbeelding]
Een Lego designer moet zich ook houden aan de officiële bouwtechnieken terwijl iemand die een moc ontwerpt ook 'illegal techniques' kan gebruiken (die mogelijk op termijn schade berokkenen aan de bouwstenen).Holzschuh schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:20:
[...]
mensen die dit kunnen
![]()
Vraag me wel af wat de originele designer dan denkt, heeft die het verprutst of lag die zo aan ketting dat dit niet tot de opties behoorde. Die MOC zou ik hier zelf nog neerzetten.
[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 22-05-2025 07:35 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Die Lego Designer heeft dan weer juist alle vrijheid en stenen tot zijn beschikking. Ik ken de MOC niet maar ik denk dat als er al "illegale" technieken in zitten die met meer keuzevrijheid in stenen op te lossen moeten zijn. Qua uitstraling is dit model mooier in mijn ogen.Kapoen schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:32:
[...]
Een Lego designer moet zich ook houden aan de officiële bouwtechnieken terwijl iemand die een moc ontwerpt ook 'illegal techniques' kan gebruiken (die mogelijk op termijn schade berokkenen aan de bouwstenen).
*edit* voor de duidelijkheid, ik wil niets afdoen van deze fantastische moc of het talent van de bouwer
Ik ben pas met mijn eerste bezig, de Sián, maar wat als ze eens een cabrio nemen als de 12Cilindri Spider waarbij de kap echt kan wegklappen? Moet dan denk ik wel een hardtop zijn waardoor bijvoorbeeld een nieuwe 911 zou afvallen...Donstil schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:22:
[url="https://tweakers.net/i/voXdmcWi1O_6JdJIiSxSSHoucL0=/fit-
Zijn er al geruchten voor de volgende 1:8
Ik denk dat ze bij Lego zichzelf in een catch-22 hebben gewerkt met die bustes, langs de ene kant wil je een mooi display model (of toch met een zeker prijs/kwaliteit/volume) voor de fans van een franchise. Langs de andere kant moeten die bustes wel voldoen aan dezelfde kwaliteitseisen als de 'mainstream play sets' die men maakt voor kinderen.Holzschuh schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:45:
[...]
Die Lego Designer heeft dan weer juist alle vrijheid en stenen tot zijn beschikking. Ik ken de MOC niet maar ik denk dat als er al "illegale" technieken in zitten die met meer keuzevrijheid in stenen op te lossen moeten zijn. Qua uitstraling is dit model mooier in mijn ogen.
oi! geen kritiek op het management, aan hen hebben we immers ook deze pareltjes te danken:Ik geef Marketing en Finance de schuld in deze
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Niet specifiek één minifiguur, ik vind het leuk gevonden dat er uit een kauwgumballen automaat minifiguren komen en dan een plus dat die minifiguren er (veelal) nog leuk uitzien ook! Mijn kinderen mogen ook met mijn minifiguren spelen (alleen van een aantal mogen ze niet hoofdjes verwisselen etc.), zij zullen deze set ook leuk vinden, leuker dan een schoen-doos waar tig minifuren in zitten
Dat znap is dus toch van Lego?! Nooit geweten, vond het altijd rare blokjes waarvan ik dacht; dat is van playmobiel- maar daarmee bouw je niet. Na 40jr duidelijkheidKapoen schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:07:
[...]
Ik denk dat ze bij Lego zichzelf in een catch-22 hebben gewerkt met die bustes, langs de ene kant wil je een mooi display model (of toch met een zeker prijs/kwaliteit/volume) voor de fans van een franchise. Langs de andere kant moeten die bustes wel voldoen aan dezelfde kwaliteitseisen als de 'mainstream play sets' die men maakt voor kinderen.
Ik ga de keuzes van Lego niet met hand en tand verdedigen, ik vind de moc ook veel mooier dan de originele set. Maar ik kan ook begrijpen dat ze liever geen sets uitbrengen die uit elkaar vallen of verkeerde druk toepassen op onderdelen (en ik zeg niet dat dat hier het geval is met die moc).
[...]
oi! geen kritiek op het management, aan hen hebben we immers ook deze pareltjes te danken:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zoals je ziet vergist het management zich nooit!![]()
Leuk!Goosebirdy schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:37:
[...]
Niet specifiek één minifiguur, ik vind het leuk gevonden dat er uit een kauwgumballen automaat minifiguren komen en dan een plus dat die minifiguren er (veelal) nog leuk uitzien ook! Mijn kinderen mogen ook met mijn minifiguren spelen (alleen van een aantal mogen ze niet hoofdjes verwisselen etc.), zij zullen deze set ook leuk vinden, leuker dan een schoen-doos waar tig minifuren in zitten![]()
Daarnaast combineert deze set een vleugje techniek met "normaal bouwen" (iets wat je steeds vaker tegenkomt overigens), wat mij ook erg aanspreekt. Technic weet mij niet lang te boeien (de Ferrari van Technic (uit serie met andere grote auto's) staat in mijn ooghoek half afgebouwd alweer enige maanden, na ontvangst nieuwe Disney kasteel ben ik daaraan begonnen en ligt de Ferrari te wachten om laatste doos v.d. 3 te openen en af te ronden).
[ Voor 3% gewijzigd door Danielson op 22-05-2025 08:40 ]
Ik ben de moeilijkste niet, voor 170 euro heb je 'm enkele dagen na release in huis! PB me maar!Danielson schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:39:
[...]
Leuk!
Mocht je de classic space minifigures willen verkopen om de set wat goedkoper te kunnen kopen, ze zitten er toch dubbel in!![]()
Ik hou me aanbevolen!
Danielson schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:36:
Iemand hier nog van plan de LEGO 21358 Minifigure Vending Machine aan te schaffen? Ik heb interesse in de classic space minifigures!
Wellicht kan je beter een vraag-advertentie posten in: Vraag & Aanbod overigDanielson schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:39:
[...]
Leuk!
Mocht je de classic space minifigures willen verkopen om de set wat goedkoper te kunnen kopen, ze zitten er toch dubbel in!![]()
Ik hou me aanbevolen!
Ey!! Macarena \o/
Goosebirdy schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:41:
[...]
Ik ben de moeilijkste niet, voor 170 euro heb je 'm enkele dagen na release in huis! PB me maar!![]()
![]()
Blij dat ik duidelijkheid heb kunnen scheppenhimlims_ schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:38:
[...]
Dat znap is dus toch van Lego?! Nooit geweten, vond het altijd rare blokjes waarvan ik dacht; dat is van playmobiel- maar daarmee bouw je niet. Na 40jr duidelijkheid
De ontwerper bij lego zou bijna zijn ontslag moeten krijgen of aanvragen haha.AppieNL schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 21:52:
[Afbeelding]
Je hebt nog het domein van de MOC's .. https://buildamoc.com/products/1-8-ferrari-f40Donstil schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:22:
[Afbeelding]
Nou het missende steentje kwam deze week eindelijk binnen dus de collectie is afgemaakt.
Zijn er al geruchten voor de volgende 1:8
Volgens Brickset is Mark Stafford de ontwerper van die buste. Hij heeft toch ook heel wat gewaardeerde sets ontworpen en hij is ook actief in de AFOL community als ik mij niet vergis (ik dacht dat hij een en ander te maken had met neo classic space),dus net iemand die de gevoeligheden wel kent.Millie-ano schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:07:
[...]
De ontwerper bij lego zou bijna zijn ontslag moeten krijgen of aanvragen haha.
Ik heb K'Nex nooit begrepen. Ja, je kon er echt gigantische dingen mee maken zoals een reuzenrad, achtbaan of knikkerbaan, maar al die verschillende kleurtjes en openingen overal vond ik maar niks. Maar met LEGO had ik ook een hekel aan kleurenkots. Zo had ik een klasgenoot die alle kleuren door elkaar gebruikte voor bijvoorbeeld een kasteel. Vond ik echt afschuwelijkKapoen schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:51:
[...]
Blij dat ik duidelijkheid heb kunnen scheppenIk vermoed dat het Lego's poging was om te concurreren met Knex? Toen Knex populair was (jaren 90?) zat ik al lang en breed in m'n dark ages, dus ik kan het niet inschatten.
Nu ik weer terugkijk naar de miskleunen van Lego zou je eerder denken dat het het bedrijf zelf was dat in 'de dark ages' zat en niet de fans van de brick
Speciaal voor jou deze danSomerenV schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:01:
[...]
Ik heb K'Nex nooit begrepen. Ja, je kon er echt gigantische dingen mee maken zoals een reuzenrad, achtbaan of knikkerbaan, maar al die verschillende kleurtjes en openingen overal vond ik maar niks. Maar met LEGO had ik ook een hekel aan kleurenkots. Zo had ik een klasgenoot die alle kleuren door elkaar gebruikte voor bijvoorbeeld een kasteel. Vond ik echt afschuwelijkAls ik de juiste kleuren voor iets niet had bouwde ik het gewoon niet
Is het flexibiliteit die je kwijt bent of heb je gewoon meer Lego waardoor de kleurenkots om iets te maken niet direct noodzakelijk is? Ik heb namelijk hetzelfde, als kind had ik er geen problemen mee, maar nu wel maar dat is mede omdat veel meer Lego beschikbaar is in de vorm van de juiste onderdelen kunnen aanschaffen via Bricklink. Die luxe mogelijkheid was er vroeger gewoon niet.Kapoen schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:22:
[...]
Speciaal voor jou deze dan![]()
[Afbeelding]
Maar ik herken de gedachtengang wel, als kind kon ik ook bouwen met wat ik had ongeacht de kleurenkots.
Die flexibiliteit lijk ik als 'volwassene' wel verloren te hebben jammer genoeg.
Ik vind het knap dat mensen zoiets kunnen maken, maar ik vind het er echt niet uit zienKapoen schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:22:
[...]
Speciaal voor jou deze dan![]()
[Afbeelding]
Maar ik herken de gedachtengang wel, als kind kon ik ook bouwen met wat ik had ongeacht de kleurenkots.
Die flexibiliteit lijk ik als 'volwassene' wel verloren te hebben jammer genoeg.
Herkenbaar hoor, ik heb dat ook en had dat ook als kind al. Ik had al moeite met random kleuren door elkaar gebruiken bij delen die uiteindelijk niet meer zichtbaar zouden zijn, laat staan bij delen die wel zichtbaar blijven. No-f*cking-way. Geen optie. Kan het niet bouwen.SomerenV schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:51:
[...]
Ik vind het knap dat mensen zoiets kunnen maken, maar ik vind het er echt niet uit zienBij mij ligt m'n autistische grijze massa waarschijnlijk aan de grondslag van dit alles, in ieder geval vroeger. Alle kleurtjes door elkaar 'klopt' niet, om het zo maar te zeggen, en als het niet klopt dan komt het er bij mij niet in. Of het doen zoals het hoort, of niet
Dit is een heel goede vraag eigenlijk, ik vermoed dat er vanalles wat meespeelt (no pun intended):almightyarjen schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:31:
[...]
Is het flexibiliteit die je kwijt bent of heb je gewoon meer Lego waardoor de kleurenkots om iets te maken niet direct noodzakelijk is? Ik heb namelijk hetzelfde, als kind had ik er geen problemen mee, maar nu wel maar dat is mede omdat veel meer Lego beschikbaar is in de vorm van de juiste onderdelen kunnen aanschaffen via Bricklink. Die luxe mogelijkheid was er vroeger gewoon niet.
Wtf is dit....?!Kapoen schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:07:
oi! geen kritiek op het management, aan hen hebben we immers ook deze pareltjes te danken:
[Afbeelding]
Oeh, een 12Cilindri met klapdak ben ik wel voor. Daar maak ik wel ruimte voor. Maar de kans dat het weer een Ferrari wordt zal wel klein zijn denk ik. Ik hoop alleen niet dat het een Pagani of Koenigsegg wordt, ik vind dat zo'n lelijke auto's. Ik vond de P1 al op het randje, die heeft een veel te generieke supercar look IMHO.Dennisdn schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:52:
Ik ben pas met mijn eerste bezig, de Sián, maar wat als ze eens een cabrio nemen als de 12Cilindri Spider waarbij de kap echt kan wegklappen? Moet dan denk ik wel een hardtop zijn waardoor bijvoorbeeld een nieuwe 911 zou afvallen...
[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 22-05-2025 11:47 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Heb je het over de Gallidor of Znap serie?AppieNL schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:36:
[...]
Wtf is dit....?!
Nog nooit gezien dit. De grootste wtf hieraan voor mij is dat het dus Lego is. Als het iets anders was, had ik er niet van opgekeken, maar Lego?!
OMG Als je dit ziet begrijp ik waarom Lego bijna niet meer bestond.Kapoen schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:00:
[...]
Heb je het over de Gallidor of Znap serie?
Hier is trouwens nog zo'n vergissing uit de donkere periode van Lego genaamd Scala:
[Afbeelding]
[ Voor 31% gewijzigd door CLB op 22-05-2025 15:39 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Blij dat ze nu Friends hebben. Nja blij....mijn dochters vinden het leuk, ik ook, Lego technisch ook nog eens, maar m'n portemonnee en verzameldrang minderKapoen schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:00:
[...]
Heb je het over de Gallidor of Znap serie?
Hier is trouwens nog zo'n vergissing uit de donkere periode van Lego genaamd Scala:
Heb je genoeg spare parts (blauw) voor als de zeespiegel stijgt??CLB schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:05:
Alleen de lijst nog bouwen en ophangen maar:
[Afbeelding: Lego World Map]
Ey!! Macarena \o/
In verhouding blijft 't dan toch overal net zo diep?RaZ schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:15:
[...]
Heb je genoeg spare parts (blauw) voor als de zeespiegel stijgt??
Eerst 'even' al die studs eraf halen, ik moet er niet aan denken voorlopigRaZ schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:15:
Heb je genoeg spare parts (blauw) voor als de zeespiegel stijgt??
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Gallidor dus blijkbaar (expres ook alleen dat plaatje gequote
Maar je klasgenoot had wel meer bouwplezier dan 😅SomerenV schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:01:
[...]
Ik heb K'Nex nooit begrepen. Ja, je kon er echt gigantische dingen mee maken zoals een reuzenrad, achtbaan of knikkerbaan, maar al die verschillende kleurtjes en openingen overal vond ik maar niks. Maar met LEGO had ik ook een hekel aan kleurenkots. Zo had ik een klasgenoot die alle kleuren door elkaar gebruikte voor bijvoorbeeld een kasteel. Vond ik echt afschuwelijkAls ik de juiste kleuren voor iets niet had bouwde ik het gewoon niet
Volgens mij is dat voor “halve” topic reden om die te kopen; de figures - pik ze t.z.t. wel op via bricklinkDanielson schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:36:
Iemand hier nog van plan de LEGO 21358 Minifigure Vending Machine aan te schaffen? Ik heb interesse in de classic space minifigures!
Epoxy of niet; verkleuren zal die sowiesoCLB schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:05:
Zit te twijfelen om er zelf een houten lijst omheen te maken van hetzelfde hout als onze aanbouw en 'm dan buiten op te hangen aan de muur. Handig om hem dan in epoxy te gieten ofzo of iemand een ander idee om 'm zo jaren te laten hangen?
de beschreven moc is denk ik zeker beter geslaagd. Maar realistisch past die niet in straatje van de andere buste. Zijn creatie is meer vergelijkbaar met de huidige serieKapoen schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:51:
[...]
Volgens Brickset is Mark Stafford de ontwerper van die buste. Hij heeft toch ook heel wat gewaardeerde sets ontworpen en hij is ook actief in de AFOL community als ik mij niet vergis (ik dacht dat hij een en ander te maken had met neo classic space),dus net iemand die de gevoeligheden wel kent.
Mogelijks werd hij dus inderdaad een beetje onder druk gezet door zijn management?
Bestel zelf veel bij “greenman” op bricklink; die doet veel in bulk: 100-250-500stkCLB schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:39:
Haha dank, ik had het ook kunnen weten dat een 'Lego-expert' het hier direct weet.
Nu even op zoek naar een adresje die niet aankomt met 20 cent aan onderdelen en 8 euro voor verzending.
Nice! Ook de alt builds al gevonden via LEGO zelf via het Insiders programma?
CLB schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:39:
Haha dank, ik had het ook kunnen weten dat een 'Lego-expert' het hier direct weet.
Nu even op zoek naar een adresje die niet aankomt met 20 cent aan onderdelen en 8 euro voor verzending.
Hij heeft er maar 4 nodig hehimlims_ schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:54:
[...]
Bestel zelf veel bij “greenman” op bricklink; die doet veel in bulk: 100-250-500stk
Soms kan direct via Lego zelf goedkoper zijn!
Haha jazeker, maar dit is prima voorlopigRubjeMazter schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:55:
Nice!
Ook de alt builds al gevonden via LEGO zelf via het Insiders programma?
In deze set zitten er 10 van die dingen: https://www.brickwatch.ne...98/Christmas-Penguin.html En 8 zitten aan de binnenkant van waar die penquin op staat, 2 zitten er op het plateau'tjeCLB schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:14:
[...]
Haha jazeker, maar dit is prima voorlopig
En wat betreft die 4 tiles; misschien maar een keer een Tweaker lief aankijken die toch zelf wat wil bestellen, dit meebesteld en vervolgens voor een euro op de post kan doen naar mij. Komt wel een keer.
[ Voor 3% gewijzigd door RaZ op 23-05-2025 13:28 ]
Ey!! Macarena \o/
Laat vooral weten waar je op uitkomt... ik heb hem zelf kunnen halen met de Insiders punten maar m'n zusje had niet genoeg maar wou hem ook graag hebben. 50,- is haar ook (terecht) te veel.DCNY schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:32:
Ik heb interesse in die Mario Kart Blue shell, maar wat gaan die voor woekerprijzen weg zeg. Allemaal tegen de €50,- voor 234 stukjes, dat is me wat te gortig.
Wat is een makkelijke manier om m te bricklinken? Dan maar geen boekje of doosje. Had al 80% gevonden bij 1 verkoper, maar dan kom ik te kort voor minimale bedrag. Ook die witte rand kan ik niet in grote getalen vinden.
Of moet ik maar ff geduld hebben voordat de prijs zakt? Zelf ook wel eens GWP’s verkocht, maar die leverden nooit veel meer dan €20-€30 op.
Ik vind hem heel tof. Heb nu de Melkweg, maar zat aan deze te denken om er bij op te hangen en dan met andere kleuren aan te geven waar we zijn geweest, maar ben bang dat het dan net iets te klein is.CLB schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:05:
Zit te twijfelen om er zelf een houten lijst omheen te maken van hetzelfde hout als onze aanbouw en 'm dan buiten op te hangen aan de muur. Handig om hem dan in epoxy te gieten ofzo of iemand een ander idee om 'm zo jaren te laten hangen?
[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 23-05-2025 13:58 ]
Zeker een optie, maar 24 cent aan onderdelen en 6 euro servicekosten.key schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:21:
Via pab te bestellen?
Thanks, even korte zoektocht gedaan, helaas nergens voor een paar euro op de kop te tikken so far.
Klopt helaas, ik vond 'm via Tweedehands nog voor een interessante prijs, succes!Arunia schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:49:
/edit: Hij is dus al even niet meer te koop en ga er geen 600 euro voor uitgeven.
Zou dan eerder kijken of ik hem in losse onderdelen kan krijgen.
Ik had nog willen suggereren om viermaal 10294 te kopen, dan heb je er ook vierRaZ schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:22:
[...]
In deze set zitten er 10 van die dingen: https://www.brickwatch.ne...98/Christmas-Penguin.html En 8 zitten aan de binnenkant van waar die penquin op staat, 2 zitten er op het plateau'tje
Wellicht kan je die voor weinig nog ergens krijgen
[ Voor 8% gewijzigd door SuBBaSS op 23-05-2025 20:51 ]
Dit is nog wel een goed idee ja...Reinier schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 16:24:
Ik had nog willen suggereren om viermaal 10294 te kopen, dan heb je er ook vier
Haha, handig dat het kind zo’n grote bos haar heeft. Maakt het makkelijker om anoniem te blijven.Yonix schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:16:
En we gaan door!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Om de beurt een zakje.
Hier staat de Mario met Kart inmiddels gebouwd. Ik vind hem erg geslaagd en ook nog eens erg leuk om te bouwen!Yonix schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:16:
En we gaan door!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Om de beurt een zakje.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Leuk! ik heb hem ook gehad, leuke build als STARWARS fan moest ik deze een keer bouwen, maar wat een ruimte neemt dat ding in. Veel plezier, enneh props als je hem dit weekend af hebtThalaron schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:09:
Zo… even naar de Intertoys geweest. Mijn vrouw hoopte op iets van een schilderij of de radio mee te nemen, maar die hadden ze geen van beide. Dus… is het na jaren dubben er toch van gekomen (afgeprijsd nu, maar dan nog aardig aan de prijs;
[Afbeelding]
Hebben we dit druilerige weekend toch nog wat te doen!
Ik zou het doen!
Enjoy, voor mij blijft dit toch de set der sets!Thalaron schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:09:
Zo… even naar de Intertoys geweest. Mijn vrouw hoopte op iets van een schilderij of de radio mee te nemen, maar die hadden ze geen van beide. Dus… is het na jaren dubben er toch van gekomen (afgeprijsd nu, maar dan nog aardig aan de prijs;
[Afbeelding]
Hebben we dit druilerige weekend toch nog wat te doen!
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Volgens mij is het de ultieme set voor de koffie/tv tafel (glazen bekisting/top)Thalaron schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 17:10:
Ja dit weekend afkrijgen hoeft niet hoor. Ben nog op zoek naar een leuke beugel om hem op te hangen. Iemand hier daar nog tips voor? Ik zie er op Etsy staan voor circa €35 incl. Verzendkosten (vanuit Polen). Idee is om hem aan de muur in de trapgang te gaan hangen.
[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 24-05-2025 17:26 ]
Geregeld stofzuigen. Na een paar keer raak je ook geen losse onderdeeltjes meer kwijtThalaron schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 17:45:
@himlims_ klopt, maar dat is ook het geval met de Titanic en nog meer (vanwege de kleur) Barad-dûr. Eigenlijk alles dat niet hermetisch afgesloten zit wat LEGO betreft.
In het ergste geval moet een set uit elkaar, poetsen en in elkaar zetten. Geen ramp lijkt mij 😉
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Ik deed er 4-5 weken overrammes schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:25:
[...]
Leuk! ik heb hem ook gehad, leuke build als STARWARS fan moest ik deze een keer bouwen, maar wat een ruimte neemt dat ding in. Veel plezier, enneh props als je hem dit weekend af hebt
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq