Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 110 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2025

Amphiebietje

In de blubber

Will_M schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:31:
[...]

Meteen een nadeel van de website van o.a. Intertoys (vind ik). Je kunt er niet filteren op vestigingen mét voorraad zonder zelf alle vestigingen af te moeten gaan struinen. Als ze nou eens zo'n filter zouden maken dan kunnen de mensen zelf gaan bepalen of ze het de moeite van het op-en-neer rijden waard vinden. Iets wat bijv. de Mediamarkt wél aanbiedt (als één van de weinige, helaas).
Op de site van Intertoys kan dat toch gewoon? Je klikt in de detailpagina voor een item op "bekijk winkelvoorraad", vult de plaatsnaam in kwestie in, en dan zie je welke vestigingen een set hebben.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

CLB schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 15:15:
Leuk, kleurrijk, klein en simpel. Vorige week 31136 (Exotische papegaai) op Amazon gescoord voor 16,83 euro
Vanavond even uit elkaar gehaald en het visje ervan gebouwd...
Valt me tegen hoeveel blokjes ik nog over heb nu, zijn er wel echt heel veel.

Is dat bij andere 3-in-1's ook vaak het geval? Dat is best wel zonde.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-01 15:30
Amphiebietje schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:26:
[...]

Op de site van Intertoys kan dat toch gewoon? Je klikt in de detailpagina voor een item op "bekijk winkelvoorraad", vult de plaatsnaam in kwestie in, en dan zie je welke vestigingen een set hebben.
Je ziet vooral 38 winkels die geen voorraad hebben.
Ik wil gewoon weten welke vestiging voorraad heeft, ook al is die 250 km verderop. Wie weet moet ik daar nog zijn voor iets anders. Vestigingen zonder voorraad hoef ik dan niet in het lijstje te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door ThaRoof op 03-05-2025 21:40 ]

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

ThaRoof schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:39:
[...]

Je ziet vooral 38 winkels die geen voorraad hebben.
Ik wil gewoon weten welke vestiging voorraad heeft, ook al is die 250 km verderop. Wie weet moet ik daar nog zijn voor iets anders. Vestigingen zonder voorraad hoef ik dan niet in het lijstje te zien.
Dan moet je een plaatsnaam invoeren die dichter bij die 250 km verderop zit. Als ik hier lokaal kijk, krijg ik voornamelijk wel winkels met voorraad, en misschien 1-2 zonder, voor de sets waar ik naar kijk.

Wat je helm betreft, ik zie zes winkels in de regio Den Haag die hem nog hebben...

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:33
Rosch op Eurobricks heeft nagenoeg het hele model van de nieuwe Technic wheel loader reverse engineered.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IzF4FraIrq4bXMhc1fIQ2m_PPJI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wQcn1Xn0jcE9i0hqI0W7PTFu.png?f=user_large
Mooi staaltje Lego Technic (en ik vind het nog knapper van Rosch dat dit allemaal uitvogeld aan de hand van wat plaatjes).

Hij past ook leuk op de trailer van de Volvo met trailer en excavator van vorig jaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uC80YF00KrsuO5H24qQ2WeeB5x0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AWsiDhb8p5q8Z8EP1MZivKS8.png?f=fotoalbum_large

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04:19

DropjesLover

Dit dus ->

DropjesLover schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:14:
Wilde mn bol.com bestelling wat aanvullen, dus een nog ontbrekende oude serie Speed Champion er bij O-)

Komt ie zo aan:
[Afbeelding]
Ik bewaar dozen toch niet, gaat om wat er in zit, maar toch -O-
Zoontje (6,5 jaar) vroeg een uurtje voor zn bedtijd of we nog een autootje konden bouwen, doen we wel vaker.
Ik had ook de 30709 - Ferrari Hypercar (paperbag) gekocht.

Dus een wedstrijdje gemaakt, hij de 30709 paper bag, ik de 75890 F40 (ik wel alle stickers).

Hij had gewonnen, ik was op 75% :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2UK6pHtAP7SuG1f_yooZQjPesk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vAJlngd2ZQNO2E0flPbbybIN.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk detail, de 75890 F40 kan je ombouwen naar 2 ietsje verschillende varianten en komt met 4(!!) sets "velgen"!
Best een geinige build.

[ Voor 23% gewijzigd door DropjesLover op 03-05-2025 23:16 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:18
Will_M schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:31:
[...]

Meteen een nadeel van de website van o.a. Intertoys (vind ik). Je kunt er niet filteren op vestigingen mét voorraad zonder zelf alle vestigingen af te moeten gaan struinen. Als ze nou eens zo'n filter zouden maken dan kunnen de mensen zelf gaan bepalen of ze het de moeite van het op-en-neer rijden waard vinden. Iets wat bijv. de Mediamarkt wél aanbiedt (als één van de weinige, helaas).
Mijn vrouw had een tijd geleden een bestelling gedaan online met afhalen in de winkel. Volgens website was het daar op voorraad. Raad eens? Ik stond er voor niets.

Gewoon lekker bellen naar de dichtstbijzijnde zou mijn tip zijn. Indien ze hem niet hebben, kunnen ze het zien. Daarna filiaal in kwestie bellen, apart laten leggen en gaan met die banaan.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:06

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Mad-Matt schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:09:
gedverdemme, Jango helm in de aanbieding bij Intertoys, kom ik toevallig (jullie geloven het vast niet, maar was echt waar) langs een Intertoys, hebben ze hem niet :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kweu_UBnoqTHHxF8onDeEKRKoy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/czRXft86yE5ZV39Gp6JL7UlT.jpg?f=fotoalbum_large

Excuses :P

Wat een verschil in 5 jaar bouwtechniek :')

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 23:45:
[...]

[Afbeelding]

Okay okay, misschien toch maar zo es neerzetten en overstag gaan om Jango kopen :*)

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-01 15:30
Amphiebietje schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:58:
[...]

Dan moet je een plaatsnaam invoeren die dichter bij die 250 km verderop zit. Als ik hier lokaal kijk, krijg ik voornamelijk wel winkels met voorraad, en misschien 1-2 zonder, voor de sets waar ik naar kijk.

Wat je helm betreft, ik zie zes winkels in de regio Den Haag die hem nog hebben...
Ja dat snap ik, maar dat betekent dat je van Den Helder, tot Maastricht, naar Enschede, en Groningen en daarna toch nog even Zierikzee moet zoeken. Is zo’n hoop gedoe.

Ik wil gewoon de dichtstbijzijnde winkel mét voorraad zien. Zo lastig is dat niet.
Bepaal ik daarna wel of ik ga rijden, een vriend vraag, een collega even ping, mijn schoonmoeder op pad stuur of het laat zitten.

Ik hoef de helm overigens niet. Maar ik was vorig jaar wel op zoek naar een set die nog maar bij 1 winkel op voorraad was.

[ Voor 7% gewijzigd door ThaRoof op 04-05-2025 08:58 ]

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:48

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Xqlus1ve schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 23:45:
[...]

[Afbeelding]

etterbak :$

Maar ik bestel hem gewoon online

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Vandaag eens naar de MP4/4 zitten staren, en die achtervleugel is het niet helemaal. Dus maar in de bak met extra onderdelen gedoken om eens te kijken of er iets mogelijk is.

De achtervleugel heeft op foto's best wel een duidelijke radius aan de voorkant, en de tussenvleugel met die ball joint zag er gewoon niet uit.

Op naar Bricklink om het allemaal in de juiste kleur te bestellen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUQTwzPriWeatuKtNmI4Jjs0ig0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19rnzWW3MP4rGyUIxJPNakJ6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KP1QrJFvCZqudB_YxImWPbweAzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q3kd7K4EqnDdfXJapg4GeoE7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiYfSf2LirUpGDdTk0_REpdDY3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JzfepnJOx722wVfMurNsy0mJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:40
Nog een nieuwe Star Wars set aangekondigd voor May the 4th: https://brickset.com/arti...with-stap-official-images

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/121191_STAP%202.jpg

scintillating

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Toch maar even gebruik gemaakt van die 40% korting op de Dreamzz sets bij Intertoys, en zowel de raaf als Dr. Oz's auto aangeschaft.

En bij de Intertoys XL in het centrum van Den Haag tenminste geen gezeur bij de kassa omdat ik als 40+er twee niet-Technic sets kocht (bij Den Haag Megastores gehannes gehad met het niet toepassen van korting en in Rijswijk geschokte reacties op een njet bij de vraag "Is het een cadeautje?" :/ ). Hier leken ze enkel een beetje moe, maar verder AFOLs gewend.

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:57
Amphiebietje schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:00:
Toch maar even gebruik gemaakt van die 40% korting op de Dreamzz sets bij Intertoys, en zowel de raaf als Dr. Oz's auto aangeschaft.

En bij de Intertoys XL in het centrum van Den Haag tenminste geen gezeur bij de kassa omdat ik als 40+er twee niet-Technic sets kocht (bij Den Haag Megastores gehannes gehad met het niet toepassen van korting en in Rijswijk geschokte reacties op een njet bij de vraag "Is het een cadeautje?" :/ ). Hier leken ze enkel een beetje moe, maar verder AFOLs gewend.
Huh? Wat is dat nou voor een rare en onprofessionele reactie. Dat heb ik echt nog nooit gehad. :?

• sheane
  • Niet online
Nog wat meer video van de F1 Lego autos in actie :

https://www.facebook.com/...mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v

Oh nog eentje met meer detail: https://www.facebook.com/...mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v

[ Voor 31% gewijzigd door sheane op 05-05-2025 16:20 ]

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Pfff...die raaf is nog best moeilijk. Veel kleine stukjes en een handleiding waarvan de kleuren nou niet echt goed overeen komen met de echte kleurtjes. Ook wat stukjes die niet helemaal in de goede zak zaten.

De zakjes waren trouwens allemaal van papier op eentje na.

Afijn, na bijna 4 uur zit alles in elkaar.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:06

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Amphiebietje schreef op zondag 4 mei 2025 @ 22:52:
Pfff...die raaf is nog best moeilijk. Veel kleine stukjes en een handleiding waarvan de kleuren nou niet echt goed overeen komen met de echte kleurtjes. Ook wat stukjes die niet helemaal in de goede zak zaten.

De zakjes waren trouwens allemaal van papier op eentje na.

Afijn, na bijna 4 uur zit alles in elkaar.
Tablet geen optie? Daarmee is vaak de kleuren wat beter te onderscheiden (soms ook niet trouwens).

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik zag op Bricktastic voorbij komen dat 1 juli ICONS 10357 Dodge Viper uitgebracht wordt.

Adviesprijs natuurlijk niet aantrekkelijk, maar voor nu wel benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben. Kleur, vorm/model accuraat, afwerking, bedrukt of stickers.

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-01 16:22
Gim schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:57:
Ik zag op Bricktastic voorbij komen dat 1 juli ICONS 10357 Dodge Viper uitgebracht wordt.

Adviesprijs natuurlijk niet aantrekkelijk, maar voor nu wel benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben. Kleur, vorm/model accuraat, afwerking, bedrukt of stickers.
Ik ben ook benieuwd.
Wel begrepen hier en daar dat het model 2 (dus de dichte versie) word en in blauwe kleurstelling met witte strepen.
(sorry, weet de link niet meer...) :X

• Gim
  • Niet online
Andries155 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:25:
[...]

Ik ben ook benieuwd.
Wel begrepen hier en daar dat het model 2 (dus de dichte versie) word en in blauwe kleurstelling met witte strepen.
(sorry, weet de link niet meer...) :X
Blauw met witte strepen? Meh. Dat zou wel jammer zijn. Mustang is al blauw.

• AppieNL
Gim schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:31:
[...]

Blauw met witte strepen? Meh. Dat zou wel jammer zijn. Mustang is al blauw.
Mwah, als het gewoon blauw is ipv het Dark Blue van de Mustang is het al aardig anders denk ik. Staat ook wel goed voor een Viper denk ik met witte race strepen.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Jammer dat er op de 2015-2017 sets na (en een heel klein setje in 2021) geen Star Wars VII modellen meer uitgebracht zijn. Is mijn favoriete SW film en de 2015-2017 sets zijn best gedateerd.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• AppieNL
@Mog
Volgens mij komt er een midi-scale Kylo Ren ship uit dit jaar. Dus komt iig iets?

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op maandag 5 mei 2025 @ 18:08:
[...]

Mwah, als het gewoon blauw is ipv het Dark Blue van de Mustang is het al aardig anders denk. Staat ook wel goed voor een Viper denk ik met witte race strepen.
Ja vooruit. Goed punt.

• iDutch
  • Laatst online: 22:12
Iedereen alweer druk aan het stemmen op de Bricklink Designer Program Series 8 inzendingen? Ben er nu doorheen aan het gaan, blijft weer een genot om al dat moois te zien. Hoop zelf op kleinere medieval sets, inmiddels wel genoeg grote kastelen geweest en in bezit.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

iDutch schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:15:
Iedereen alweer druk aan het stemmen op de Bricklink Designer Program Series 8 inzendingen?
Weird, ik krijg een melding "You need an account in good standing to vote." Lijkt wel steenkolenengels.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-01 14:06
Papa kijk! Ze hebben ook kleine Max doosjes!

Tja… dan gaat toch gelijk de minifig scanner aan om te checken of de doosjes die papa wil er tussen zit. Die van Max natuurlijk twee keer, ook een voor de kleine man zelf 😎

Misschien stiekem nog wel leuker dan de speedchampions versies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFVODaZhPu6_V6YTTDWMnOdInus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aB7yRZBHvbeqKCHDQbOWGpae.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Den_S85 op 05-05-2025 21:52 ]

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
Hier ook met de Minifig scanner bezig geweest, dochterlief wou perse de F1 Academy versie, maar van de 20 stuks in stelling was er maar ééntje in de gewenste uitvoering.

Max en Ferrari stond er in overvloed.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:54
zonoskar schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:43:
[...]

Weird, ik krijg een melding "You need an account in good standing to vote." Lijkt wel steenkolenengels.
Heeft je account negatieve feedbackscore of zijn er wellicht openstaande geschillen?

'in good standing' lijkt mij prima Engels.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:40

Reinier

\o/

Een vriendin van me wil graag een Seestar S50 smart telescope maar die vind ik wat te prijzig. Snel iets in Studio gebouwd en Bricklink-bestellingen geplaatst. Hopelijk binnen vóór haar verjaardag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vsfHyPLXDdWS2Hrr-5UoObCilI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BZ4PQ6JXtHS11svjkgwqtgFw.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CwyociEaXxKVfMFo4_RogHeDxQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/afPEKvPsQokVmxdRM7suBZqQ.png?f=user_large

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wally2002 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:15:
[...]

Heeft je account negatieve feedbackscore of zijn er wellicht openstaande geschillen?

'in good standing' lijkt mij prima Engels.
99 of 99 positieve reviews. Ik heb wel ooit een store proberen openen (seller) en die is nu suspended, waarschijnlijk omdat ik er toch niets mee deed. Ik zal eens navragen.

BTW, wat the f is dit dan: https://www.bricklink.com...59/Brick-Wrestling-League

[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 05-05-2025 22:39 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01:36
zonoskar schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:24:
[...]

99 of 99 positieve reviews. Ik heb wel ooit een store proberen openen (seller) en die is nu suspended, waarschijnlijk omdat ik er toch niets mee deed. Ik zal eens navragen.

BTW, wat the f is dit dan: https://www.bricklink.com...59/Brick-Wrestling-League
Ben er zojuist doorheen gegaan, zijn echt minder dan een handje vol die ik de hartjes-ogen heb gegeven.

https://rebrickable.com/users/Tijll/

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:54
zonoskar schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:24:
[...]

Dit laatste zal het zijn denk ik, van iedereen die geen informatie heeft opgegeven in het kader van de nieuwe EU verordening is z’n store gesloten en de status als seller op rood gezet. Op het BrickLink forum in ieder geval wat berichten hierover.

Probleem van deze aanpak lijkt vooral te zijn dat je een ‘kruisje’ achter je account hebt terwijl je nooit de intentie had om de winkel voort te zetten. Nu wordt er opzet gesuggereerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Wally2002 op 06-05-2025 02:46 ]

• sheane
  • Niet online
De beperkte May the Fourth be with you - deel 1 bestelling is binnen :9~ O+ nu nog Grogu uit Frankrijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XeehegPqlPuDUqtPkgwriF7FR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xc4O9GhoClGJ6ITVs3x0kTGL.jpg?f=fotoalbum_large

• Tc99m
De lat ligt laag, zullen we maar zeggen ;)

Net even doorheen gelopen, weinig waar ik enthousiast van werd eerlijk gezegd. Best veel knappe creaties, maar ook heel veel wat op elkaar lijkt en lijkt op sets die al bestaan.

scintillating

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:04
Den_S85 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:51:
Papa kijk! Ze hebben ook kleine Max doosjes!

Tja… dan gaat toch gelijk de minifig scanner aan om te checken of de doosjes die papa wil er tussen zit. Die van Max natuurlijk twee keer, ook een voor de kleine man zelf 😎

Misschien stiekem nog wel leuker dan de speedchampions versies.

[Afbeelding]
Hier een aantal keer tig doosjes staan scannen voor die Wolfpack minifig alleen voor die wolf. Daarbij op bricklink is de wolf zelf niet duur, maar de verzendkosten zijn wel hoog.

Binnenkort voor mijn moeder via rebrickable de klaprozen bij elkaar verzinnen. Ze houdt van de klaproos. Echter moet ze alleen even aangeven hoe lang ze moeten worden en hoeveel. Maar dat komt wel goed.

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pick-a-Brick 2025-05-06 Brussel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfwAfGWkITPqiy9MQCNVmJg8aro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GO6c4H6lu8cQMxVRgwgTN3uQ.jpg?f=fotoalbum_large

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-12-2025
Arosa schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:11:
Hier ook met de Minifig scanner bezig geweest, dochterlief wou perse de F1 Academy versie, maar van de 20 stuks in stelling was er maar ééntje in de gewenste uitvoering.

Max en Ferrari stond er in overvloed.
Grappig want ik heb precies het tegenovergestelde meegemaakt. De kleine man hier thuis is op zoek naar een Red Bull en ik heb bij 2 verschillende Intertoys filialen ongeveer 40 doosjes zitten scannen en geen Red Bull. F1 Academy ben ik denk ik 2 á 3 keer tegen gekomen. Ik kreeg voornamelijk Saubers en Alpines tijdens het scannen. Mercedes en Ferrari ook maar een enkele keer tegen gekomen.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ze blijven toch stug die glijbaan onderdelen in de PaB wall stoppen...

• sheane
  • Niet online
zonoskar schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:12:
Ze blijven toch stug die glijbaan onderdelen in de PaB wall stoppen...
Maar heb jij dan geen waterpretpark MoC? _O-

• Tc99m
Weer een nieuwe aankondiging: NASA Shuttle Carrier Aircraft announced!

Space shuttle orbiter (Enterprise) met een Boeing 747 (insert loszittend onderdeel grapje hier :+ )

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/121237_Carrier%201.jpg

Toch een beetje een throwback naar deze klassieker uit mijn jonge LEGO jaren ;)

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/6544-1.jpg?199908060908

scintillating

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Al jaren niet heel veel met Lego gedaan buiten een enkel set gebouwd. Nu toch maar eens wat ruimte gemaakt (Pokémon collectie opgeruimd) en wat Lego Star Wars besteld. Eens kijken of ik daar t.z.t. met wat sets wat leuks van kan maken op mijn wand plank boven mijn bureau.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:40

Reinier

\o/

Tc99m schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:19:

Space shuttle orbiter (Enterprise) met een Boeing 747 (insert loszittend onderdeel grapje hier :+ )

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die staat een paar pagina's terug ook aaangekondigd. Ik weet nog steeds niet wat ik ervan vind :)

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Wailing_Banshee

You're Next

Reinier schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:44:
[...]

Die staat een paar pagina's terug ook aaangekondigd. Ik weet nog steeds niet wat ik ervan vind :)
Wij zaten al te bekijken waar we die zouden ophangen (want hij past niet in de kast waar de spaceshuttle in staat...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Tc99m
Reinier schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:44:
[...]

Ah, heb ik gemist dan :p maar dan was hij nog niet officieel aangekondigd ;) (Brickset wacht altijd op het persbericht van LEGO zelf).

scintillating

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-12-2025

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ga hem zeker kopen. Staat mooi naast

Space Shuttle
Moon Lander
Saturn V
Space Shuttle

En later Milky Way :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:15
Ik heb nu 6 Lego Star Wars helmpjes in elkaar gezet en heb er nog 2 in de doos zitten. Wil er ook nog een paar aanschaffen, dus de collectie groeit aardig. Nu staat het nog naast elkaar in de kast, maar ben eigenlijk opzoek naar een mooie muurbevestiging. Heb al wel wat gevonden, maar twijfel over de stabiliteit of eventueel stofvangers. Dus wel of geen vitrine op een plankje of een simpel steuntje aan de muur. Hieronder wat links wat ik al gevonden had:

https://www.brickfanatics...-a-lego-star-wars-helmet/
https://www.bol.com/nl/nl...-helmen/9300000179623013/
https://www.etsy.com/nl/l...r-lego-helmets-collection

Hebben jullie wellicht nog tips of gebruikerservaringen?

• RegularRobin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09-2025
Witlof schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:28:
Ik heb nu 6 Lego Star Wars helmpjes in elkaar gezet en heb er nog 2 in de doos zitten. Wil er ook nog een paar aanschaffen, dus de collectie groeit aardig. Nu staat het nog naast elkaar in de kast, maar ben eigenlijk opzoek naar een mooie muurbevestiging. Heb al wel wat gevonden, maar twijfel over de stabiliteit of eventueel stofvangers. Dus wel of geen vitrine op een plankje of een simpel steuntje aan de muur. Hieronder wat links wat ik al gevonden had:

Zelf geen ervaring met aankopen maar wel zelf geprint. Dit bijvoorbeeld en erg mooi design https://makerworld.com/en...m=search#profileId-963798. Kost zo'n €1,- aan filament, dus als je iemand met een 3d printer kan vinden die een beetje lief is zou ik dit aanraden ;)

• Witlof
RegularRobin schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:32:
[...]

Zelf geen ervaring met aankopen maar wel zelf geprint. Dit bijvoorbeeld en erg mooi design https://makerworld.com/en...m=search#profileId-963798. Kost zo'n €1,- aan filament, dus als je iemand met een 3d printer kan vinden die een beetje lief is zou ik dit aanraden ;)
Hangt deze een beetje naar voren of zie ik dat verkeerd? Ziet er wel strak uit met een dichte onderkant. Ik wil de helmen misschien bij de trap tegen de muur uitstallen.

• RegularRobin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09-2025
Witlof schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:43:
[...]

Hangt deze een beetje naar voren of zie ik dat verkeerd? Ziet er wel strak uit met een dichte onderkant. Ik wil de helmen misschien bij de trap tegen de muur uitstallen.
Ja deze specifiek wel maar er zijn meerdere designs te vinden op oa makerworld of printables.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:19
(insert loszittend onderdeel grapje hier :+ )
Pssst: dat werkt alleen voor Boeing 737 modellen 😉

• sheane
  • Niet online
Witlof schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:28:

Ze staan hier op een kast (veredelde plank). Voordeel is ze kunnen er makkelijk af om schoon te maken en het is goed uit te breiden. Maar als dit doorgaat moet je wel serieus plek hebben. Ik heb ze allemaal en met de huidige 3 zit ik op ongeveer en vol.

Bedenk goed of je ze allemaal wil, of je ze wil kunnen wisselen, of je eenvoudig wil kunnen poetsen (of niet dus vitrine nodig), en of je het eenvoudig uitbreidbaar wil hebben.

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:32
sheane schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:03:
De beperkte May the Fourth be with you - deel 1 bestelling is binnen :9~ O+ nu nog Grogu uit Frankrijk!

[Afbeelding]
In het kader daarvan afgelopen weekend begonnen met de Razor Crest samen met een maatje. Leuke build tot nu toe, alleen nog weinig verrassingen qua build technieken, maar ben nog lang niet klaar gelukkig 😉
Hierbij wat update foto's (welke ik had gemaakt om een andere maat jaloers te maken 😂)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qy1JY1O7FnqDHBfT3dBPBfRGwCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FZcy1LnuiO7ckJHQzpX6CSBP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5QX2SqgdlhVs5hPpBWFX0LHFuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/beXQUD8gyhnMcCRdowVaGTDU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozP09h-OpyfjKah9wqc9lgUSwNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6TzZmU14rTg4FSuGpf1YbOf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPa93vCbTD6l8daAtHhTUOm4Xcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KcttcvpqFViz8qj0VOcO86hN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xAuXzVLkiKeLkPiLxSV62xSgtew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKCPWMVn2MZrOwap1k8nKf0v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXtuMBGym_190jVlo_L8dtXMFcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hNDa4udGOFWYW8ij3Sgpexu5.jpg?f=fotoalbum_large

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

TgR_KILLER schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:36:
Al jaren niet heel veel met Lego gedaan buiten een enkel set gebouwd. Nu toch maar eens wat ruimte gemaakt (Pokémon collectie opgeruimd) en wat Lego Star Wars besteld. Eens kijken of ik daar t.z.t. met wat sets wat leuks van kan maken op mijn wand plank boven mijn bureau.
welkom terug uit de dark-ages, hieronder wat tips
- kijk op brickwatch.com voor actuele prijzen en wijzigingen (je kunt een notificatie krijgen wanneer jouw wishlist items in de aanbieding zijn
- gebruik bricklink.com voor kopen van losse blokjes en onderdelen
- via rebrickable.com kun je alternatieve bouwinstructies vinden voor diverse sets (maak van een raceauto set een helicopter ofzo)
- lego nieuws vol ik vaak via bouwsteentjes.info en reddit.com/r/lego

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
SpeedyNick schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:14:
[...]

In het kader daarvan afgelopen weekend begonnen met de Razor Crest samen met een maatje. Leuke build tot nu toe, alleen nog weinig verrassingen qua build technieken, maar ben nog lang niet klaar gelukkig 😉
Hierbij wat update foto's (welke ik had gemaakt om een andere maat jaloers te maken 😂)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt mijn favoriete lego star wars model.
Minifig scale. Mooie afwerking met veel tegeltjes/vlakke plates. En the mandalorian is gewoon vet 8)

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:18
Een recolour/MOC gemaakt op basis van mijn favoriete LEGO set 6989 Mega Core Magnetizer in Ice Planet 2002 stijl met een verkennings rover en sleepbaar mobiel onderzoeksstation op skis:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/izcHN-2rw91Ligcyf3trAWscZCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u5CjyKpgYwSx36ru1KKfgBDr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZzATOLRL1knHZY-4pJGgpyBnR8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Drh6SxRNNRlBwGETRxGrRxmg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0b2pQwpL4H5IpnBNJH1m4T2lDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZus5YnZa1p1LXEc8FpAGFnZ.jpg?f=fotoalbum_large

Samen met de originele set:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIY2JwUiU6tMCrfjQhGtAxtAwME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5elEgZoqfX8e4tozxBfdKV17.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas zijn deze wielen er niet in het blauw, dat lijkt me nog net iets beter staan.

• TgR_KILLER
himlims_ schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:24:
[...]

welkom terug uit de dark-ages, hieronder wat tips
- kijk op brickwatch.com voor actuele prijzen en wijzigingen (je kunt een notificatie krijgen wanneer jouw wishlist items in de aanbieding zijn
- gebruik bricklink.com voor kopen van losse blokjes en onderdelen
- via rebrickable.com kun je alternatieve bouwinstructies vinden voor diverse sets (maak van een raceauto set een helicopter ofzo)
- lego nieuws vol ik vaak via bouwsteentjes.info en reddit.com/r/lego
Thanks =) Brickwatch idd al gebruikt om wat sets te zoeken. Zal daar eens een account maken en de dingen aan een wishlist toevoegen, goeie :)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:50

almightyarjen

When does the hurting stop?

LvanW schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:21:
Een recolour/MOC gemaakt op basis van mijn favoriete LEGO set 6989 Mega Core Magnetizer in Ice Planet 2002 stijl met een verkennings rover en sleepbaar mobiel onderzoeksstation op skis:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Samen met de originele set:
[Afbeelding]

Helaas zijn deze wielen er niet in het blauw, dat lijkt me nog net iets beter staan.
Mooi man, 90's vibe! :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:31
Verdomme. Ik heb daar geen plek meer voor op de kast.
Vind hem niet perse heel mooi, maar wel heel cool.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:57
TgR_KILLER schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:22:
[...]

Thanks =) Brickwatch idd al gebruikt om wat sets te zoeken. Zal daar eens een account maken en de dingen aan een wishlist toevoegen, goeie :)
Een bijkomende tip/overweging die je misschien gaat moeten maken bij toekomstige aankopen:
- brickwatch is uitstekend in het vinden van de goedkoopste deals
- Lego heeft een eigen webshop, maar concureert (nog?) niet op prijzen, in brickwatch zijn ze meestal bij de duurste
=> zelfs met hun VIP punten spaarplan zijn ze meestal nog duurder dan andere winkels
- echter doen zij soms promoties in de vorm van kleine extra setjes (de zogenaamde gift with purchases) die elders niet te krijgen zijn
- je kan de VIP punten ook gebruiken om andere 'exclusieve' setjes of souvenirs te kopen

Omdat je Star Wars vermeldde bij je aankopen is hier een voorbeeld: LEGO Star Wars 75409 Jango Fett’s Firespray-Class Starship (UCS) nu beschikbaar met drie cadeaus (GWP’s)
Hier zou je dus mits interesse de afweging kunnen maken om deze set later te kopen met een korting bij een andere winkel, of bij Lego zelf voor de extra sets.

En welcome on board bij een nieuwe (verslavende) hobby >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 07-05-2025 10:35 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:13
Nog een PS voor brickwatch: Het is niet heilig :P er zijn meer aanbieders en bij sommige partijen is 't soms goedkoper middels kortingscodes (amazon bijv.) of kruidvat met 2e halve prijs o.i.d.

Maakt het proces alleen wel iets ingewikkelder om goede deals te scoren maar als je dat leuk vindt (net als ik) dan is 't geen probleem :D

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:48

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Net de Jango helm besteld, nergens in de buurt op voorraad helaas.
Ook 3 f1 blindbags erbij besteld, kan nu niet zelf kiezen, maar ben benieuwd wat ik nu krijg.

Voor het eerst in m'n leven een backlog, dit ivm verhuizen. (en een strenge vrouw die niet wil dat ik het bouw voordat we verhuisd zijn, ze heeft een punt :| )

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• TgR_KILLER
Thanks voor de tips allen!

Denk dat ik vrij snel langs de Ikea moet om meer ruimte te gaan maken haha. Gisteren de brickwatch nog gevuld met een 'verlanglijst' die meteen even gedeeld met mijn vriendin. Kan ze alvast wat uitzoeken voor mijn verjaardag over een paar maanden :p.

Voorlopig komt vanavond als het goed is mijn eerste set binnen.

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Volgens mij hebben we nu genoeg info voor een mooie "getting started"-gids in dit topic 😄

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:44
Karp schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:01:
Volgens mij hebben we nu genoeg info voor een mooie "getting started"-gids in dit topic 😄
Inderdaad, stap 1 is het belangrijkste: Vraag of je kan overwerken of vind en rijke partner :D

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Haay
  • Laatst online: 01-01 16:39
Gisteren de mooie Batman Classic 1966 Batmobile (76328) afgemaakt, en zojuist even naast de oudere Lego Batman sets, de 1989 Batmobile (76139) en de eerste The Tumbler (76023) geplaatst om ze te vergelijken qua formaat. Mooie collectie zo, al zeg ik het zelf :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKeLjGXm9evLUAM36xnCE_y6Pn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pGNj28xe0RuQw8AxmqwfM6Tc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAKrxDkDP4uhnUerKX8qZ11Al5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zeeT1vrqatdR2Tv2yfn2L9u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2iIYJK7YlGRy8JZ20_QI0LH1PI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cs1HlE4XPGqv28mUzcrYZdu4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROAvr4LAjnjqIZeDRoWEfyArq94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mnXEAH8NTn8LHAACUut9ztdo.jpg?f=fotoalbum_large

• RubjeMazter
Waarschijnlijk vanaf 15 mei een 40767 Upscaled Space Baby als GWP:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLDHY33vBjt8oWdaa8FUVTeqyf8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/zDMKtJiZJq2IqPHnj1zfvP3n.avif?f=user_large

(schaamteloos gejat van Pepper, vermoeden is dat de drempel 120-150,- zal zijn)

En een blue shell via Insiders punten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9a2O9aJfCzdrp82Juo3dygPqaA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/PglnE0B6uAlU5AWAJDG8QVFh.avif?f=user_large

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:30
Ik heb de knoop doorgehakt en ga wel voor Bricklink ‘Adventure in Transylvania’ kasteel. Twijfel al heel lang om voor Rivendell te gaan maar heb meer met horror dan met LotR. Rivendell had ik liever als miniatuur gehad zoals de kleinere Hogwarts.

En deze set zal waarschijnlijk heel snel uitverkocht raken dus ik denk dat ik mijn slag wel moet slaan. Vervelende fomo altijd :+

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:24
D. Ninjai schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:17:
Ik heb de knoop doorgehakt en ga wel voor Bricklink ‘Adventure in Transylvania’ kasteel. Twijfel al heel lang om voor Rivendell te gaan maar heb meer met horror dan met LotR. Rivendell had ik liever als miniatuur gehad zoals de kleinere Hogwarts.

En deze set zal waarschijnlijk heel snel uitverkocht raken dus ik denk dat ik mijn slag wel moet slaan. Vervelende fomo altijd :+
Met die prijs betwijfel ik of het heel snel uitverkocht gaat raken.. Wat een geld zeg.

Wilde zelf de Mushroom Village halen, maar 210 euro pff.. Ook erg veel geld.. Kijk over 35 dagen wel wat ik ga doen.. :+

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:43
D. Ninjai schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:17:

Het voordeel aan deze fomo is wel dat als je na je aankoop toch gaat twijfelen, je eigenlijk wel zeker weet dat je deze set nog heel goed op marktplaats kwijt kan :)
Ik heb de Mountain Fortress gebouwd die ook door SleeplessNight is gemaakt, die was echt gaaf!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Karp
Jakkus schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:30:
[...]

Het voordeel aan deze fomo is wel dat als je na je aankoop toch gaat twijfelen, je eigenlijk wel zeker weet dat je deze set nog heel goed op marktplaats kwijt kan :)
Mwah, dat valt volgens mij tegen tegenwoordig. Zoek bijvoorbeeld eens op "lego Mountain Fortress". 41 resultaten, bijna allemaal bricklink sets in doos. Mensen komen er niet zo makkelijk vanaf volgens mij!

Oudere series zie je er flink minder van (en ook vaker gebouwd?)

Ik vind die Mountain Fortress best tof, maar hij is alleen maar in doos op MP, en bijbehorende vraagprijzen. Mja, dat hoef ik niet. Maar iedereen denkt de beste investering in handen te hebben.
910008 en 910009 wil ik ook best. Maar die zie je dan weer veel minder (en duurder). Dat zijn oudere series.

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-01 13:41
Ik vind op het forum weinig recensies van de Orient Express ( 21344 )
Valt mij wel op dat het aantal steentjes relatief laag is voor een set met een prijs van 299

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:21

L23

RubjeMazter schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:41:
Waarschijnlijk vanaf 15 mei een 40767 Upscaled Space Baby als GWP:

[Afbeelding]
Ik ben wel fan van Classic Space, maar eigenlijk helemaal geen fan van die Space baby's :P Dus deze kan ik mooi overslaan. Hopelijk komt er wel snel een grote minifiguur van de standaard Classic Space minifiguur. Lego lijkt dat bewust een beetje uit te stellen krijg ik het gevoel.

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:21
Karp schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:43:
[...]
Mwah, dat valt volgens mij tegen tegenwoordig. Zoek bijvoorbeeld eens op "lego Mountain Fortress". 41 resultaten, bijna allemaal bricklink sets in doos. Mensen komen er niet zo makkelijk vanaf volgens mij!
Klopt. Heb ook twee Bricklinksets verkocht via MP en vond het nog best lang duren voordat ik ze voor kostprijs verkocht. Ik wou er geen verlies of winst op draaien maar viel mij nog best tegen. Maar misschien heeft het ook er wel mee te maken dat er dan enorm aanbod is omdat er ook genoeg bij zijn die er wel aan willen verdienen.

Ik zat ook eerst te kijken naar de mushroom set en was helemaal hyped toen er een grotere set werd aangekondigd. Heb de 'kleine' set na het bouwen alleen al naar een week verkocht, vond hem toch wat saai ofzo? Persoonlijk zie ik niks in de nieuwe wave van Bricklink, dus dat scheelt weer. Wel krijg ik binnenkort de 'Belegeringskamp' binnen voor bij het kasteel..... Moet alleen het kasteel ook nog aanschaffen en daar komen maar geen goede deals voor. :X

• antonvdijk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:37
Metal Mark schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:22:
[...]

Klopt. Heb ook twee Bricklinksets verkocht via MP en vond het nog best lang duren voordat ik ze voor kostprijs verkocht. Ik wou er geen verlies of winst op draaien maar viel mij nog best tegen. Maar misschien heeft het ook er wel mee te maken dat er dan enorm aanbod is omdat er ook genoeg bij zijn die er wel aan willen verdienen.

Ik zat ook eerst te kijken naar de mushroom set en was helemaal hyped toen er een grotere set werd aangekondigd. Heb de 'kleine' set na het bouwen alleen al naar een week verkocht, vond hem toch wat saai ofzo? Persoonlijk zie ik niks in de nieuwe wave van Bricklink, dus dat scheelt weer. Wel krijg ik binnenkort de 'Belegeringskamp' binnen voor bij het kasteel..... Moet alleen het kasteel ook nog aanschaffen en daar komen maar geen goede deals voor. :X
Men is waarschijnlijk vergeten waarmee Marktplaats is ontstaan: 2e hands.
Je geeft aan dat je geen verlies wilde draaien, maar je vraagt dus van een koper om iets 2e hands te kopen voor de volle mep? Zodra je met een auto bij de dealer weg rijdt, is deze ook ineens de helft minder waard.

Tegenwoordig te veel mensen die dollartekens in de ogen hebben en gaan inslaan vanwege een limited oplage om vervolgens te cashen via sites als Marktplaats. Dit heeft een tijdje gewerkt, maar ik gok dat het meerendeel van de mensen er nu wel beetje klaar mee is + het feit dat de groep handelaren zo groot is geworden dat ze dus met waren blijven zitten.

Setje van ASML vind ik typisch voorbeeld, heeft voor 2000-3000 euro gestaan tijdens "de hype". nu zie ik het nog wel eens voorbij komen voor 200 euro, maar dan nog steeds: het idee van het setje is geinig, maar heeft voor niemand waarde afgezien van de ASML medewerker. terwijl ik dit schrijf, bedenk ik me dat de voorbeelden eindeloos zijn. dat heeft ook gemaakt dat ik zelden nog kijk op Marktplaats.

• RubjeMazter
L23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:11:
[...]

Ik ben wel fan van Classic Space, maar eigenlijk helemaal geen fan van die Space baby's :P Dus deze kan ik mooi overslaan. Hopelijk komt er wel snel een grote minifiguur van de standaard Classic Space minifiguur. Lego lijkt dat bewust een beetje uit te stellen krijg ik het gevoel.
Ik ben juist geen fan van classic space (was nog voor mijn tijd :+ ) maar vind deze juist wel leuk :D

• AppieNL
antonvdijk schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:46:
[...]

Men is waarschijnlijk vergeten waarmee Marktplaats is ontstaan: 2e hands.
Je geeft aan dat je geen verlies wilde draaien, maar je vraagt dus van een koper om iets 2e hands te kopen voor de volle mep? Zodra je met een auto bij de dealer weg rijdt, is deze ook ineens de helft minder waard.
Als zijn set nog sealed in box is, snap ik wel dat die het liefst de aankoopprijs er voor krijgt, want dan is het dus geen tweedehands.

Daarnaast, voor de corona Lego hype, was het heel normaal dat een tweedehands (flagship) set die niet meer leverbaar was via normale kanalen, voor nagenoeg de aanschafprijs weg ging op marktplaats (dit is dus tov een aanbiedingsprijs waarvoor de verkoper had kunnen kopen, maar ook soms gewoon de adviesprijs als de set zeldzaam/oud was). Zelfs zonder doos. Heerlijk waardevast dat Lego. Geen idee hoe het nu precies zit, doe al 10 jaar niks op marktplaats meer, maar volgens mij is het sinds de 2020 hype wel wat minder waardevast.

• Gim
  • Niet online
Hansw1 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:54:
Ik vind op het forum weinig recensies van de Orient Express ( 21344 )
Valt mij wel op dat het aantal steentjes relatief laag is voor een set met een prijs van 299
Het aantal recensies valt sowieso wel mee/tegen hier.

Gelukkig is het internet groot en zijn er voldoende reviews te vinden als je op 21344 review zoekt. Van Jangbricks tot Tiago Catarino, van Bouwsteentjes.info tot Racingbrick.

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:42
AppieNL schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:03:
[...]

Als zijn set nog sealed in box is, snap ik wel dat die het liefst de aankoopprijs er voor krijgt, want dan is het dus geen tweedehands.
Imho is dit gewoon tweedehands, in hele nette staat want niet gebouwd, maar nog steeds tweedehands.

En als iemand een set zelf niet bouwt en er toch al vanaf wil is het:
A, een handelaar of scalper en dat is voor mij een rede om er niet het volle bedrag voor te gaan betalen.
B, iemand die hem toch niet wil want hij heeft hem zelfs niet gebouwd. En dat is ook een rede voor mij om niet de volle prijs te gaan betalen.

Ik moet een set wel echt heel heel heel graag willen hebben wil ik er oo MP de volle mep of zelfs meer voor neerleggen. Dat het ik best wel een paar keer gedaan.

Maar voor mij meestal de rede dat ik de set maar gewoon aan mij voorbij laat gaan. Er is te veel leuke lego om allemaal te hebben.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• mawashigeri
  • Laatst online: 22:44
Edgenumber schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:51:
Imho is dit gewoon tweedehands, in hele nette staat want niet gebouwd, maar nog steeds tweedehands.

A, een handelaar of scalper en dat is voor mij een rede om er niet het volle bedrag voor te gaan betalen.
B, iemand die hem toch niet wil want hij heeft hem zelfs niet gebouwd. En dat is ook een rede voor mij om niet de volle prijs te gaan betalen.

Ik moet een set wel echt heel heel heel graag willen hebben wil ik er oo MP de volle mep of zelfs meer voor neerleggen. Dat het ik best wel een paar keer gedaan.

Maar voor mij meestal de rede dat ik de set maar gewoon aan mij voorbij laat gaan. Er is te veel leuke lego om allemaal te hebben.
Technisch gezien is het NOS, want nooit uit de doos geweest. Er is wat mij beterft geen reden hier erg principieel over te doen: kijk simpelweg naar wat je wil en wat het kost. Is de prijs redelijk in jouw ogen dan koop je het en anders niet, de markt is gelukkig vrij transparant wat dat betreft omdat het niet over unieke schilderijen gaat.

Onlangs zo'n setje classic-space tic-tac-toe gekocht voor 18 euro, niet speciaal goedkoop maar wel ongebouwd en ik wilde graag zo'n setje oranje mennekes. Hier zullen anderen vast van alles van vinden :)

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-01 14:47
L23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:11:
[...]

Hetzelfde hier, groot fan van Lego Space, maar die babies doen me echt helemaal niks.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:21

L23

mawashigeri schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:59:
[...]

Onlangs zo'n setje classic-space tic-tac-toe gekocht voor 18 euro, niet speciaal goedkoop maar wel ongebouwd en ik wilde graag zo'n setje oranje mennekes. Hier zullen anderen vast van alles van vinden :)
Ik vind het als Classic Space fan een goede aankoop :P Wat ga je doen met een setje oranje mennekes? Ik heb vaak leuke plannen, maar in de tussentijd zitten er allemaal space sets nog dicht in de doos...

• AppieNL
[...]

Als ik deze logica doortrek: zijn mijn sealed sets uit een winkel/webshop dan ook tweedehands? Het enige verschil is dat de set bij dit geval bij een particulier thuisligt vanuit de winkel/webshop. Een extra tussenstap. Dus als mijn buurman het pakketje heeft aangenomen voor mij is het ook tweedehands? Een winkel/webshop valt zowel onder optie A en B uit je verhaal: is een scalper (verkoopt altijd boven zijn inkoopprijs), zal het nooit bouwen en wil er van af ;)

• almightyarjen

almightyarjen

KW25 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:24:
[...]

Hetzelfde hier, groot fan van Lego Space, maar die babies doen me echt helemaal niks.
*meldt zich ook :Y

• antonvdijk
AppieNL schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 23:34:
[...]

Als ik deze logica doortrek: zijn mijn sealed sets uit een winkel/webshop dan ook tweedehands? Het enige verschil is dat de set bij dit geval bij een particulier thuisligt vanuit de winkel/webshop. Een extra tussenstap. Dus als mijn buurman het pakketje heeft aangenomen voor mij is het ook tweedehands? Een winkel/webshop valt zowel onder optie A en B uit je verhaal: is een scalper (verkoopt altijd boven zijn inkoopprijs), zal het nooit bouwen en wil er van af ;)
Klopt, die zijn ook 2e hands.
Er zijn al verhalen hier dat de seal met een föhn wordt losgeweekt. Bij een particulier heb je geen garantie en dat soort zaken dus dient het beschouwd te worden als 2e hands. Weliswaar nieuwstaat, dus betere verkoopprijs dan iets zonder boekje/doos, maar zou niet voor nieuwprijs verkocht mogen worden.

Particulier en nieuw in doos? Dit is gewoon scalpen. Zou verboden moeten worden en heeft nog nooit iets goeds opgeleverd. Kijk naar evenement tickets, videokaarten in corona of ps5 bij release.
Uitzondering die de regel bevestigd is natuurlijk het dubbele verjaardagscadeautje of whatever.
Verhalen over in opwelling kopen en dan toch niet bouwen, zou juist een wijze les moeten leren om niet meer in een opwelling te kopen, ipv er nog iets aan over te houden ook.

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:43
Het is toch ook gewoon een kwestie van vraag en aanbod? Als ik een set heb gemist en ik wil hem wel graag hebben begrijp ik dat ik er soms iets meer voor moet betalen. Zo heb ik de Mountain Fortress ook voor ietsje meer dan de originele prijs gekocht. Maar daardoor kon ik hem wel bouwen :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• mawashigeri
  • Laatst online: 22:44
L23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:29:
Ik vind het als Classic Space fan een goede aankoop :P Wat ga je doen met een setje oranje mennekes? Ik heb vaak leuke plannen, maar in de tussentijd zitten er allemaal space sets nog dicht in de doos...
Zo nu en dan toch opbouwen, de kleinkinderen vinden het ook erg leuk. Daarna staat het een paar weken op het dressoir voordat ik het weer afbreek om plaats te maken.

De oranje mannen mogen samen met twee bruine in mijn 2e galaxy explorer - blijft jammer dat ze niet oranje+zwart gedaan hebben in de tic-tac-toe set!

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• almightyarjen

almightyarjen

Jakkus schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 07:20:
Het is toch ook gewoon een kwestie van vraag en aanbod? Als ik een set heb gemist en ik wil hem wel graag hebben begrijp ik dat ik er soms iets meer voor moet betalen. Zo heb ik de Mountain Fortress ook voor ietsje meer dan de originele prijs gekocht. Maar daardoor kon ik hem wel bouwen :)
Dit. Maar als heel veel handelaren de Mountain fortress hadden gekocht, dan was de prijs wellicht lager geweest vanwege meer aanbod. Of misschien is dat zo geweest en had de prijs anders hoger gelegen.

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 17-12-2025

Wailing_Banshee

You're Next

antonvdijk schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 00:23:
[...]
Particulier en nieuw in doos? Dit is gewoon scalpen. Zou verboden moeten worden en heeft nog nooit iets goeds opgeleverd. Kijk naar evenement tickets, videokaarten in corona of ps5 bij release.
Uitzondering die de regel bevestigd is natuurlijk het dubbele verjaardagscadeautje of whatever.
Verhalen over in opwelling kopen en dan toch niet bouwen, zou juist een wijze les moeten leren om niet meer in een opwelling te kopen, ipv er nog iets aan over te houden ook.
Dus als ik mijn ongeopende dozen zou moeten verkopen, ben ik in jouw ogen een scalper. Omdat ik nog geen tijd gehad heb om ze te bouwen. Een scalper is iemand die een item met een beperkte oplage koopt met de intentie het voor (veel) meer te verkopen. In mijn ogen is die intentie juist heel belangrijk om iemand een scalper te noemen.

Ik heb mijn eerste bricklink set ook nog niet gebouwd. Niet omdat ik de intentie heb om hem te verkopen, maar omdat ik gewoon nu even niet weet waar ik hem zou moeten neerzetten. Stel dat er wat zou gebeuren waardoor wij geen inkomen meer hebben, dan zouden die ongeopende dozen als eerste verkocht worden, niet omdat ik dat wil, maar omdat dat dan moet. Ben ik dan een scalper?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Witlof
Ik ben nog niet zo heel lang geleden ook weer met Lego begonnen en heb eigenlijk alleen interesse in de Star Wars sets. De laatste tijd de diverse helmpjes aangeschaft en mis nog 2 oude (uitgave maart 2020). Ik zie ze wel voorbijkomen op diverse sites, maar dan wel tegen de hoofdprijs. Sommige zelfs al in elkaar gezet en verkleurd, andere niet.

Wat zijn tips om nog aan deze 2 te komen om de verzameling compleet te maken:
TIE Fighter Pilot helm (75274)
Stormtrooper helm (75276)

Doos boeit mij niet zoveel, euro's wel. Vind dik 300 euro best prijzig voor zo'n TIE Fighter Pilot helmpje. Twijfel zelfs om alleen deze 2 dan maar bij Ali te kopen. Hebben jullie nog tips?

• Haay
  • Laatst online: 01-01 16:39

*LOL* ... Wat is dat nou voor een kromme redenering? Als iemand een ongeopende Lego set weer wil verkopen is het in jouw optiek tweedehands? Dus alle Lego sets die in de winkel (Intertoys bv.) worden verkocht zijn ook tweedehands? Want de winkel heeft het eerst van Lego gekocht en is dus ook een tweede verkoper... 8)7

Het is gewoon heel simpel: prijzen van producten worden gevormd door vraag vs aanbod. Dat doen winkels, en dat doen verkopers van nieuwe en tweedehands producten. Een gewilde Lego set die door Lego zelf niet meer geproduceerd wordt, waarvan het aanbod dus beperkt is, zal door de vraag ernaar in prijs stijgen. Als 10 mensen een Lego set willen hebben waar er maar 2 van beschikbaar zijn, dan geldt het markt principe dat degenen die die set het liefst willen hebben er ook het meest voor over hebben. Een verkoper zou erg dom zijn om een gewilde Lego set waarvoor sommigen bereid zijn om hoger dan de oorspronkelijke Lego prijs te betalen vervolgens voor lager te verkopen.

Natuurlijk ben jij vrij om te zeggen: ik doe hier niet aan mee, en dat moet ook gerespecteerd worden. Jouw geld, jouw keuzes. Maar je moet ook respecteren dat er verkopers zijn die handig gebruik maken van het marktprincipe. Het is een vrij land, zowel voor jou als koper, als voor hen als verkopers.

Daarbij leveren particuliere verkopers (bijvoorbeeld op Bricklink) ook een dienst. Want als Lego in 2021 stopt met het produceren van Lego set X en de voorraad is in reguliere winkels overal uitverkocht, maar een nieuwe Lego verzamelaar wil in 2025 die set X nog hebben, dan is die verzamelaar blij dat er nog particuliere verkopers zijn waar hij die set van kan kopen tegen de dan geldende marktwaarde. Vraag vs aanbod.
Wailing_Banshee schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:12:
Dus als ik mijn ongeopende dozen zou moeten verkopen, ben ik in jouw ogen een scalper. Omdat ik nog geen tijd gehad heb om ze te bouwen. Een scalper is iemand die een item met een beperkte oplage koopt met de intentie het voor (veel) meer te verkopen. In mijn ogen is die intentie juist heel belangrijk om iemand een scalper te noemen.
Precies! Een scalper maakt misbruik van een mismatch tussen vraag vs aanbod wanneer het product nieuw is en de aanbieder door productie capaciteit tijdelijk minder kan leveren dan de vraag. Goed voorbeeld toen de PS5 uitkwam voor €500 maar de vraag veel groter was dan het aanbod, zodat scalpers die de console wel konden kopen het voor soms wel €1000 weer doorverkochten. Dat vind ik ook laakbaar gedrag.

[ Voor 16% gewijzigd door Haay op 08-05-2025 08:58 ]

• antonvdijk
Haay schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:53:
[...]

*LOL* ... Wat is dat nou voor een kromme redenering? Als iemand een ongeopende Lego set weer wil verkopen is het in jouw optiek tweedehands? Dus alle Lego sets die in de winkel (Intertoys bv.) worden verkocht zijn ook tweedehands? Want de winkel heeft het eerst van Lego gekocht en is dus ook een tweede verkoper... 8)7

Het is gewoon heel simpel: prijzen van producten worden gevormd door vraag vs aanbod. Dat doen winkels, en dat doen verkopers van nieuwe en tweedehands producten. Een gewilde Lego set die door Lego zelf niet meer geproduceerd wordt, waarvan het aanbod dus beperkt is, zal door de vraag ernaar in prijs stijgen. Als 10 mensen een Lego set willen hebben waar er maar 2 van beschikbaar zijn, dan geldt het markt principe dat degenen die die set het liefst willen hebben er ook het meest voor over hebben. Een verkoper zou erg dom zijn om een gewilde Lego set waarvoor sommigen bereid zijn om hoger dan de oorspronkelijke Lego prijs te betalen vervolgens voor lager te verkopen.

Natuurlijk ben jij vrij om te zeggen: ik doe hier niet aan mee, en dat moet ook gerespecteerd worden. Jouw geld, jouw keuzes. Maar je moet ook respecteren dat er verkopers zijn die handig gebruik maken van het marktprincipe. Het is een vrij land, zowel voor jou als koper, als voor hen als verkopers.

Daarbij leveren particuliere verkopers (bijvoorbeeld op Bricklink) ook een dienst. Want als Lego in 2021 stopt met het produceren van Lego set X en de voorraad is in reguliere winkels overal uitverkocht, maar een nieuwe Lego verzamelaar wil in 2025 die set X nog hebben, dan is die verzamelaar blij dat er nog particuliere verkopers zijn waar hij die set van kan kopen tegen de dan geldende marktwaarde. Vraag vs aanbod.

[...]

Precies! Een scalper maakt misbruik van een mismatch tussen vraag vs aanbod wanneer het product nieuw is en de aanbieder door productie capaciteit tijdelijk minder kan leveren dan de vraag. Goed voorbeeld toen de PS5 uitkwam voor €500 maar de vraag veel groter was dan het aanbod, zodat scalpers die de console wel konden kopen het voor soms wel €1000 weer doorverkochten. Dat vind ik ook laakbaar gedrag.
Vind deze reactie bijzonder: in eerste instantie heb je het over vraag en aanbod en dat moet bestaan. Vervolgens heb je het over scalpers die gebruik maken van de beperkte beschikbaarheid van ps5 en dan is het laakbaar? Op basis van jouw eerste alinea zou dit handig inspelen zijn op vraag en aanbod.

In mijn ogen gaat het om heel iets anders: winkels geven garantie af, particulieren niet. Daarom betaal je daar de nieuwprijs. Dezelfde prijs vragen als particulier is in 99 van de 100 gevallen gewoon onzin en puur vanwege de dollartekens in de ogen.

Neem bijv lego van Stipt (het bedrijf). Die hebben een set gemaakt van hun nieuwe pand in beperkte oplage (1000 stuks). Gaat voor 299 euro nieuw, maar is niet eens echte lego. Dit vermelden ze zelf netjes op de website, maar denk jij dat dit er in marktplaats advertentie bij staat? Nee hoor. Dat is een garantie die je bij particulieren mist en daardoor wat mij betreft als 2e hands in nieuwstaat mag worden gezien.

Hell, zelfs een auto overschrijven naar een handelaar wordt als "eigenaar" gezien. Dus "ik heb hem niet geopend" is geen reden om te zeggen dat het niet 2e hands is.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Witlof schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:53:
Vind dik 300 euro best prijzig voor zo'n TIE Fighter Pilot helmpje. Twijfel zelfs om alleen deze 2 dan maar bij Ali te kopen. Hebben jullie nog tips?
Zoek eentje die opgebouwd is, dan betaal je een stuk minder dan nieuw in doos.

Wat betreft Ali, ik merk bij mezelf dat ik Ali sets niet tot de serie reken en dus steeds met het gevoel van incompleet rondloop als het ware. Ik heb de Technic Mercedes F1 auto van ali (omdat de verkoper dit even handig voor hem niet had vermeld en ik het niet gezien heb bij het ophalen), maar ik vind niet dat mijn technic F1 auto serie compleet is nu. Aan de andere kant, het geeft me ook rust dat ik de nieuwe Red Bull en Ferrari niet hoef omdat de serie toch al niet compleet is (en het gewoon IMHO slechte sets zijn voor veel teveel geld).

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik ben nog niet zo heel lang geleden ook weer met Lego begonnen en heb eigenlijk alleen interesse in de Star Wars sets. De laatste tijd de diverse helmpjes aangeschaft en mis nog 2 oude (uitgave maart 2020). Ik zie ze wel voorbijkomen op diverse sites, maar dan wel tegen de hoofdprijs. Sommige zelfs al in elkaar gezet en verkleurd, andere niet.

Doos boeit mij niet zoveel, euro's wel. Vind dik 300 euro best prijzig voor zo'n TIE Fighter Pilot helmpje. Twijfel zelfs om alleen deze 2 dan maar bij Ali te kopen. Hebben jullie nog tips?
Idee om te kijken wat het kost als je de stenen los koopt op Bricklink (e.d.)?
Weet niet of je nog eigen voorraad hebt aan losse stenen die mogelijk een deel afvangen. Op een enkele steen na zou ik verwachten dat dit beter is dan 300 voor een nieuwe set.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:30
iketot schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:29:
[...]

Met die prijs betwijfel ik of het heel snel uitverkocht gaat raken.. Wat een geld zeg.

Wilde zelf de Mushroom Village halen, maar 210 euro pff.. Ook erg veel geld.. Kijk over 35 dagen wel wat ik ga doen.. :+
Ja die is ook prachtig, leuke sprookjessfeer en inderdaad fors geprijsd.

Ik denk dat het kasteel wel 30.000 gaat halen. Het is geen middeleeuwse setting waar je ridders voor kan plaatsen, maar kastelen blijven enorm populair en dit is van dezelfde maker als Mountain Fortress, dus het zal wel tof om te bouwen zijn. Blijft wel een ding dat ik ook merk dat het lastiger is om sets weer door te verkopen omdat het leven duurder is geworden. Mocht ik er toch vanaf willen dan zal het bij deze set zeer moeizaam zijn.

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:11
D. Ninjai schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:39:
[...]

Ja die is ook prachtig, leuke sprookjessfeer en inderdaad fors geprijsd.

Ik denk dat het kasteel wel 30.000 gaat halen. Het is geen middeleeuwse setting waar je ridders voor kan plaatsen, maar kastelen blijven enorm populair en dit is van dezelfde maker als Mountain Fortress, dus het zal wel tof om te bouwen zijn. Blijft wel een ding dat ik ook merk dat het lastiger is om sets weer door te verkopen omdat het leven duurder is geworden. Mocht ik er toch vanaf willen dan zal het bij deze set zeer moeizaam zijn.
Ik denk ook dat deze het meest populair zal zijn. Ik zit er dan elk geval klaar voor. Vind het echt een hele tof set.

The Thieves of Tortuga vind ik ook heel tof en die gaat er ook komen.

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:07

Ik ben al een tijdje geleden gestopt met dure sets nieuw te kopen, ik heb MP helemaal opnieuw uitgevonden.
De kunst is, rustig blijven en iets kopen wat je kan ophalen.
Zo heb ik het afgelopen half jaar de Milenium Falcon voor 350, de X-wing en de A-wing voor 100 euro per stuk, incl doos en boekje. de stenen waren keurig in genummerde zakjes gedaan. Ook de SaturnV voor 65, BD-1 voor 60 en vandaag heb ik D0 binnen gekregen voor 35 euro. Die D0 staat voor 100 euro op MP en als ik vraag of er iets van de prijs af kan worden ze boos.
Zelf kijk ik naar de Bricklink prijzen, die D0 gaat voor gemiddeld 35 euro met uitschieter naar 23.

Ik ga de sets toch bouwen dus "nieuw" in doos doet mij niks.

MP is best een goede plek voor lego en er zitten genoeg mensen op die geen "scalpers" zijn en eerlijke prijzen vragen voor de lego.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Karp
> Tweedehands is de aanduiding voor goederen die al bij iemand anders in eigendom voor het gebruik zijn geweest. Hier wordt het begrip "hand" gebruikt voor eigendom.
- Wikipedia: Tweedehands

Koop je iets van een particulier, dan is het tweedehands lijkt me?
Het kan dan alsnog als nieuw zijn, en ongebruikt, maar het is wel eerder van een -persoon- geweest. En dat maakt het tweedehands volgens mij.
Nieuw is wat je koopt bij een bedrijf, en dan heb je garantie, en rechten. En mogen zij waarschijnlijk BTW afdragen.

Vandale maakt het niet makkelijker:
> twee·de·hands (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1niet nieuw, al gebruikt: een tweedehands piano
- https://www.vandale.nl/pages/gratis-woordenboek/tweedehands

Die zet tweedehands tegenover nieuw en ongebruikt. Volgens mij kan iets niet nieuw zijn, en toch ongebruikt zijn.

Ik volg MP hierin wel, met hun nieuw/zo goed als nieuw/gebruikt.
1. Nieuw is wat je ongebruikt van een winkel koopt. Als persoon kun je imho geen nieuw aanbieden. (Al zou ik ook verleid zijn als ik iets verkeerd bestel, het in verpakking laat, om het dan als "nieuw" op MP te zetten)
2. Dan heb je als nieuw. Niet nieuw, maar zo komt het wel over. Bijvoorbeeld omdat het van een particulier is.
3. Gebruikt. Surprise, dan is het gebruikt, en niet als nieuw. Open verpakkingen, beschadigingen, etc. Al is de relevantie van die factoren afhankelijk van het product. Een nieuwe auto zit ook geen plastic omheen.

En dan is er vast nog veel grijs gebied. Wat als een bedrijf iets van een particulier koopt, en weer verkoopt? (Volgens BTW-regels is dit vaak niet "nieuw") Wat als het refurbished is? Of beschadigd maar niet gebruikt?

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-12-2025

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Karp schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:24:
> Tweedehands is de aanduiding voor goederen die al bij iemand anders in eigendom voor het gebruik zijn geweest. Hier wordt het begrip "hand" gebruikt voor eigendom.
- Wikipedia: Tweedehands

Koop je iets van een particulier, dan is het tweedehands lijkt me?
Het kan dan alsnog als nieuw zijn, en ongebruikt, maar het is wel eerder van een -persoon- geweest. En dat maakt het tweedehands volgens mij.
Nieuw is wat je koopt bij een bedrijf, en dan heb je garantie, en rechten. En mogen zij waarschijnlijk BTW afdragen.

Vandale maakt het niet makkelijker:
> twee·de·hands (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1niet nieuw, al gebruikt: een tweedehands piano
- https://www.vandale.nl/pages/gratis-woordenboek/tweedehands

Die zet tweedehands tegenover nieuw en ongebruikt. Volgens mij kan iets niet nieuw zijn, en toch ongebruikt zijn.

Ik volg MP hierin wel, met hun nieuw/zo goed als nieuw/gebruikt.
1. Nieuw is wat je ongebruikt van een winkel koopt. Als persoon kun je imho geen nieuw aanbieden. (Al zou ik ook verleid zijn als ik iets verkeerd bestel, het in verpakking laat, om het dan als "nieuw" op MP te zetten)
2. Dan heb je als nieuw. Niet nieuw, maar zo komt het wel over. Bijvoorbeeld omdat het van een particulier is.
3. Gebruikt. Surprise, dan is het gebruikt, en niet als nieuw. Open verpakkingen, beschadigingen, etc. Al is de relevantie van die factoren afhankelijk van het product. Een nieuwe auto zit ook geen plastic omheen.

En dan is er vast nog veel grijs gebied. Wat als een bedrijf iets van een particulier koopt, en weer verkoopt? (Volgens BTW-regels is dit vaak niet "nieuw") Wat als het refurbished is? Of beschadigd maar niet gebruikt?
Wat een definitiegeneuzel zeg..

In de winkel is het ook niet nieuw want iemand in een fabriek heeft het al in handen gehad..

Nieuw is gewoon niet opengemaakt en doos in uitmuntende staat. Dus als ik een set koop in de winkel, deze in de kast zet en verkoop, dan is dat gewoon "nieuw". Niet gebruikt, niet mee gespeeld, nieuw.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Pagina: 1 ... 110 ... 159 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .