Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 109 ... 111 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:27
ErikT738 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 07:18:
[...]

Dat kasteel is in ieder geval qua minifigs een stuk beter dan de vorige, waar je maar twee ridders kreeg.
Jouw post van enkele dagen geleden maakte me al nieuwsgierig naar deze set _/-\o_

Van beide sets met minifigs vind ik dat ze hun best gedaan hebben. Misschien overdrijf ik lichtjes, maar de figs gaan richting CMF kwaliteit.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:25

Amphiebietje

In de blubber

mawashigeri schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 07:20:
[...]

Terug naar zelf paarden bouwen, ze zien er heel behoorlijk uit!
...en als je ongeveer normale paarden wilt, koop je de unicorn set er bij en haal je de vleugeltjes er af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:25

Amphiebietje

In de blubber

Kapoen schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 07:08:
Nieuwe 3-in-1 Creator sets, bron thebrickfan

De plaatjes zijn klikbaar. Wederom is de Creator 3-in-1 lijn een sterkhouder in de Lego catalogus, naar mijn bescheiden mening. De klassieke telefoon is toch een serieuze knik naar de AFOLs :P

Beautiful Horse (31166) – 685 pieces
[Afbeelding]

Haunted Mansion (31167) – 736 pieces
[Afbeelding]

Medieval Horse Knight Castle (31168) – 1,371 pieces
[Afbeelding]

Tropical Toucan (31173) – 225 pieces
[Afbeelding]

Retro Telephone (31174) – 383 pieces
[Afbeelding]

Unicorn Castle (31175) – 390 pieces
[Afbeelding]
Het Haunted House heeft een Evil Tree met, als ik het goed zie, gearticuleerde takken _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:40
Kapoen schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 07:22:
Van beide sets met minifigs vind ik dat ze hun best gedaan hebben. Misschien overdrijf ik lichtjes, maar de figs gaan richting CMF kwaliteit.
Daar ben ik altijd wat kritischer op: ik zie beenbedrukking alleen aan de voorkant, geen dual moulded onderdelen en ook geen bedrukking op de armen.
Op het eerste gezicht zeker prima figuren, maar niet echt bijzonder.

Overigens zijn de CMFs wel hard vooruit gegaan als je ze vergelijkt met hun voorgangers van slechts een paar jaar terug. Onlangs twee gekocht uit serie 4 (Hazmat suit) en serie 11 (Evil mech, wel arm bedukking) - zien er goed uit maar zijn ruim ingehaald wat betreft bedrukking en dual-mould technieken. Beide hebben ook geen bedrukking op de rug.

[ Voor 3% gewijzigd door mawashigeri op 01-05-2025 07:53 ]

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 12:33

Wailing_Banshee

You're Next

De plaatjes zijn klikbaar. Wederom is de Creator 3-in-1 lijn een sterkhouder in de Lego catalogus, naar mijn bescheiden mening. De klassieke telefoon is toch een serieuze knik naar de AFOLs :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er staan er 3 in die zeker op m'n lijstje komen!

De telefoon past bij het typemachine, de radio en het fototoestel
En de toekan en het paard hoort bij m'n dieren verzameling :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
zitten paar leuke builds tussen! het kasteel ga ik zeker 3 setjes van halen, en een groot amateur lionheart kasteel van bouwen :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:38

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De nieuwe Speed Champions die vanaf 1 augustus te koop zijn:
Afbeeldingslocatie: https://bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2025/05/LEGO-Speed-Champions-zomer-2025-sets.png

Linkje: https://bouwsteentjes.inf...-zomer-2025-sets-onthuld/ met grotere en betere plaatjes :P

De Dodge is al te pre orderen: https://www.lego.com/nl-n...-hellcat-sports-car-77237

[ Voor 16% gewijzigd door RaZ op 01-05-2025 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:45
Weet iemand wanneer het volgende Restaurants of the World item komt? Of maar 1x per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
RaZ schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:52:
[Afbeelding]

Linkje: https://bouwsteentjes.inf...-zomer-2025-sets-onthuld/ met grotere en betere plaatjes :P

De Dodge is al te pre orderen: https://www.lego.com/nl-n...-hellcat-sports-car-77237
Er zitten een paar gave autos bij, alleen de oranje lambo vind ik veel lijken op de oranje Mclaren en die Dodge heeft wel iets weg van een mini SC polybag. Ik wilde na de f1 er niet meer aan maar ik denk dat ik daar van terug kom :F

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:27
himlims_ schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:33:
[...]

zitten paar leuke builds tussen! het kasteel ga ik zeker 3 setjes van halen, en een groot amateur lionheart kasteel van bouwen :)
Ik ben aan iets gelijkaardigs aan het denken ivm het spookhuis. Hoeveel van die mansions zouden er passen in 10228 Haunted House? :P
Ah daar zijn de adventkalenders, ik maakte me al zorgen.We hebben Pasen gehad, dus bijna tijd voor Kerst ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Kapoen op 01-05-2025 09:45 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:59
gielie schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:36:
[...]

Er zitten een paar gave autos bij, alleen de oranje lambo vind ik veel lijken op de oranje Mclaren en die Dodge heeft wel iets weg van een mini SC polybag. Ik wilde na de f1 er niet meer aan maar ik denk dat ik daar van terug kom :F
Haha, grappig om te lezen dat iedereen er anders in staat. Ik heb besloten om sinds de F1 auto's er mee te stoppen, naja Max moest er wel komen natuurlijk. Ik heb bijna alle auto's (op 6 na) en ben er eigenlijk wel klaar mee. Persoonlijk sta ik op het punt om alles te verkopen omdat ik er een beetje op uitgekeken ben, denk dat ik dat ook maar ga doen. Zien wat MP doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:51
Wat een gekke figuren in die Frozen kalender. Het zijn geen minifigs of minidolls, en ook geen Duplo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:03
ErikT738 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:51:
[...]

Wat een gekke figuren in die Frozen kalender. Het zijn geen minifigs of minidolls, en ook geen Duplo.
Dat zijn microdolls, die zaten ook al in de Disney kalender van vorig jaar.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Nu online
Kapoen schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:44:
[...]

Ik ben aan iets gelijkaardigs aan het denken ivm het spookhuis. Hoeveel van die mansions zouden er passen in 10228 Haunted House? :P

[...]

Ah daar zijn de adventkalenders, ik maakte me al zorgen.We hebben Pasen gehad, dus bijna tijd voor Kerst ;)
Harry Potter 8 minifigs, star wars 3 minifigs, vreemde vereling als je het mij vraagt. Wel een C3PO met mooie arm en leg printing.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Kapoen schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:44:
[...]
[...]

De eerste kruidnoot zal wel al onderweg zijn naar de supermarkt. ;)

Even gespiekt naar alleen de doos van de City adventkalender: paar interessante minifigs, en een paar in kersttrui. Niet allemaal met een kersttrui zoals vorig jaar, maar toch wel leuk weer. Dat was voor mij vorig jaar de reden om na vele jaren weer eens een adventkalender te kopen. Misschien dat hij er dit jaar weer komt.

Ik kijk ieder jaar de Advent Calender videos van Jeremy Herbert op YouTube, die recenseert ze op een heel grappige manier. Bij City heb ik bewust nog niet gekeken wat er in zit, maar bij Harry Potter wel omdat ik die toch niet ga kopen. Die doen dit jaar iets heel anders, ben benieuwd of dat bij hem in de smaak valt haha. :P

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Die Babu Frik is wel redelijk uniek en de ster van deze advent calender. Maar geen 1 full size normale Minifigure is wel jammer.

Duidelijk dat het tema een droid Kerst workshop is onder leiding van Babu Frik.

Nu nog even wachten en we kunnen vandeweek lekker bouwen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXUE55pO8yCMjfyZxn8pvj-GHgo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nTvMSd8FQf3zlkiP5mjc5gk5.png?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
gielie schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:59:
[...]

Harry Potter 8 minifigs, star wars 3 minifigs, vreemde vereling als je het mij vraagt. Wel een C3PO met mooie arm en leg printing.
Even in spoilertags voor degenen die de kalender willen kopen en nog niet exact willen weten wat er in zit, maar...
spoiler:
Ik tel zelf maar 2 minifigs: C3PO - die in deze combinatie nieuw lijkt te zijn, al zijn de onderdelen wel al in andere sets voorgekomen - en een Jawa in kersttrui. Is de Babu Frik babyfig een minifig... nouja, misschien wel, maar het zijn uiteindelijk maar 1 of 2 elementen.
Battle droids vind ik geen minifigs, en zijn vrij generiek. Een astromech en een BB8-achtige droid schaar ik ook niet onder de categorie minifigures, maar in ieder geval iets leuker dan weer een battle droid. Het thema lijkt inderdaad een droid workshop te zijn, maar het is wel een beetje armoe daardoor, zeker als je bedenkt dat de Star Wars kalender duurder is dan de kalenders van City of Friends

[ Voor 5% gewijzigd door Tc99m op 01-05-2025 11:17 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:09
Tc99m schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:03:
[...]

Even in spoilertags voor degenen die de kalender willen kopen en nog niet exact willen weten wat er in zit, maar...
spoiler:
Ik tel zelf maar 2 minifigs: C3PO - die in deze combinatie nieuw lijkt te zijn, al zijn de onderdelen wel al in andere sets voorgekomen - en een Jawa in kersttrui. Is de Babu Frik babyfig een minifig... nouja, misschien wel, maar het zijn uiteindelijk maar 1 of 2 elementen.
Battle droids vind ik geen minifigs, en zijn vrij generiek. Een astromech en een BB8-achtige droid schaar ik ook niet onder de categorie minifigures, maar in ieder geval iets leuker dan weer een battle droid. Het thema lijkt inderdaad een droid workshop te zijn, maar het is wel een beetje armoe daardoor, zeker als je bedenkt dat de Star Wars kalender duurder is dan de kalenders van City of Friends
Heb de laatste 3 (of was het alweer 4?) jaar de SW kalenders gekocht, denk dat ik deze oversla... ziet er teleurstellend uit.
En dan gaat het me nog niet eens om de minifigs, maar meer dat ik 5+ builds zie waarvan ik geen flauw benul heb wat het moet voorstellen. Begrijp me goed; ik ben niet bekend met de cartoons maar dat maakt me normaliter niet zo uit. Een ruimteschip is een ruimteschip, een kanon is een kanon, een fort een fort; makkelijk te herkennen ook al heb je het niet eerder gezien. Maar nu zie ik en hoop grijs/bruine blokken waarvan ik de lol echt niet snap. Vakjes openmaken om iets te bouwen waarvan je achteraf geen flauw benul hebt wat het moet voorstellen (een kast? een stoel? een doos? een krat? gewoon rommel? ) ik zie er de lol niet van in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:43

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zat die Harry Potter kalender te bekijken en het viel me op dat er best veel 1x1 round tiles met een "oog" print in de set zitten (20 zover ik kan zien). Dus ik was benieuwd wat de prijs van zo'n tile is, want die zal wel onderuit gaan als die set op de markt komt. Maar ik kan hem niet vinden, want dit is hem volgens mij niet: Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/11/98138pb072.png

Of zou het een sticker zijn? Lego zou er nog toe in staat zijn ook.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

RaZ schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:52:
[Afbeelding]

De bumpers/voorkant van de Hellcat en Porsche vind ik eigenlijk te recht/hoekig. Lijkt dan een beetje op een kindermodel, de overige wel heel gaaf.

Ben blij dat er weer gewone SC komen, de F1 reeks deed me niks (ondanks dat ik wel F1 fan ben). Maar ze lijken me teveel op elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

zonoskar schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 12:50:
Ik zat die Harry Potter kalender te bekijken en het viel me op dat er best veel 1x1 round tiles met een "oog" print in de set zitten (20 zover ik kan zien). Dus ik was benieuwd wat de prijs van zo'n tile is, want die zal wel onderuit gaan als die set op de markt komt. Maar ik kan hem niet vinden, want dit is hem volgens mij niet: [Afbeelding]

https://www.brickowl.com/...-white-circle-35380-47182 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vreemd, ik kreeg eerst ca 5 pagina's resultaten op bricklink met 1x1 round tiles, decorated. Nu krijg ik er veel meer :? Prijs is ca 3cent, dus veel minder gaat ie ws niet kosten :)

[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 01-05-2025 13:01 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
zonoskar schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 12:50:
Ik zat die Harry Potter kalender te bekijken en het viel me op dat er best veel 1x1 round tiles met een "oog" print in de set zitten (20 zover ik kan zien). Dus ik was benieuwd wat de prijs van zo'n tile is, want die zal wel onderuit gaan als die set op de markt komt. Maar ik kan hem niet vinden, want dit is hem volgens mij niet: [Afbeelding]

Het gaat denk ik om deze: https://brickset.com/part...lat-tile-1x1-round-no-107

Die met die vierkante iris/pupil/oogreflectie (hoe noem je zoiets) is van de Brickheadz.

Edit: spuit elf, sorry :P

[ Voor 7% gewijzigd door Tc99m op 01-05-2025 13:29 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:04
Haunted Mansion en het kasteel zijn erg cool, gaan er zeker een paar van komen voor tenminste de minifigs, maar qua onderdelen ziet het er ook goed uit. Wellicht tijdens de Intertoys actie (punten sparen, 'gratis' sets) dit jaar als ze met een leuke aanbieding komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Bricklink Designer Program Series 5 bekend
- 910049 Adventure in Transylvania – €349.99
- 910050 Antique Shop – €149.99
- 910051 Mushroom Village – €209.99
- 910052 Popcorn Wagon – €57.99
- 910053 The Thieves of Tortuga - €339.99

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Ik vind de prijzen van de nieuwe sets wel weer erg hoog ingezet. Nu verwacht ik wel dat de prijzen zullen dalen, maar prijzen zoals de Technic Ford GT 42154 zullen we voorlopig niet meer zien, vrees ik.

180 voor die Lambo is mij te veel. De meegeleverde motor zal leuk zijn voor kinderen, maar heb ik zelf helemaal niets aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
CLB schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:54:
Bricklink Designer Program Series 5 bekend
- 910049 Adventure in Transylvania – €349.99
- 910050 Antique Shop – €149.99
- 910051 Mushroom Village – €209.99
- 910052 Popcorn Wagon – €57.99
- 910053 The Thieves of Tortuga - €339.99
Ik ga hem niet halen want te groot en te duur, maar die Adventure in Transylvania ziet er wel enorm gaaf uit _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/910049-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/121078_910049_1.jpg

Echt heel indrukwekkend

scintillating

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:52
Hier vanochtend even bij de Intertoys binnengestapt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0811K5wd4KQV_-PMHajyxsunenE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exmqUe7ChpxfhsoLTAILigjB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLVX5fC5uEbCNPuhhG_Q32rCA7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q7GEOBwV0uN7aakOBCmW1bkN.jpg?f=fotoalbum_large

Het zwembad wordt gevuld, maar ondertussen wordt er nog druk gebouwd. 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Yonix schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:05:
Hier vanochtend even bij de Intertoys binnengestapt:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het zwembad wordt gevuld, maar ondertussen wordt er nog druk gebouwd. 8)
offtopic:
Hoe doe jij dat met vrouwlief? ik zie geregeld dat je mooie doosjes nieuw hebt. maar als ik 'zo vaak' met nieuwe zooi thuiskom, dan wordt dat gezien als kado zonder reden zeg maar voor de kinderen. Dus dan heb ik vrouwlief op mijn nek zeg maar...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Yonix
Millie-ano schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:10:
[...]

offtopic:
Hoe doe jij dat met vrouwlief? ik zie geregeld dat je mooie doosjes nieuw hebt. maar als ik 'zo vaak' met nieuwe zooi thuiskom, dan wordt dat gezien als kado zonder reden zeg maar voor de kinderen. Dus dan heb ik vrouwlief op mijn nek zeg maar...
offtopic:
Ik vind Lego ontzettend leuk en geef daar graag mijn geld aan uit, en ons zoontje ziet én weet dat. Hij weet ook dat ik daar hard voor werk en ‘spaar’. Ik vind het leuk om mijn sets met hem te delen, dus hij bouwt ze, omdat hij dat van mij mag - en we daar samen plezier uit halen. De sets van vandaag heeft hij toevallig van zijn eigen geld gekocht - en daar is voorafgaand ook een gesprek over gevoerd, want je geeft het geld natuurlijk maar één keer uit. ;) En ja, ons zoontje wordt ook verwend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:46
XFlame schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:54:
Ik vind de prijzen van de nieuwe sets wel weer erg hoog ingezet. Nu verwacht ik wel dat de prijzen zullen dalen, maar prijzen zoals de Technic Ford GT 42154 zullen we voorlopig niet meer zien, vrees ik.

180 voor die Lambo is mij te veel. De meegeleverde motor zal leuk zijn voor kinderen, maar heb ik zelf helemaal niets aan.
Ik neem aan dat de Lambo een set is zoals de Porsche 42176 met dus 1 logge hub met 3 motors en een (verwijderbare) accu ingebouwd in de hub. En die set is al een paar keer voor €105-115 in de aanbieding geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Laatst online: 12:29
gielie schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:59:
[...]

Ik koop meestal de kalenders City wel voor de minifigs, die vind ik dit jaar ook wel weer aardig. Maar de 'builds' vind ik wel tegenvallen, het wordt wel erg meer van hetzelfde: hoeveel sneeuwpoppen en sleetjes kun je hebben? ;)

Maar... nu is er wel een Mincraft kalender! Dat is voor eerst toch? Die gaat er wel komen voor zoonlief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:22
Ik ben op zoek naar een leuke (evt. 2e handse) technic lego set die 2-in-1 is. Ik heb al set 42061. Is er ergens een goed overzicht van alle 2-in-1 technic lego sets? Ik kan het niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2025/05/LEGO-Technic-42208-Aston-Martin-Valkyrie-2.jpg
Is dit een nieuwe kleur groen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:28
https://bouwsteentjes.inf...-zomer-2025-sets-onthuld/

1 juni, party party

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTyYOuoHoJIXw0eM7ppWf7CjhAY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/giSZvrAEB3SuTr8ZyZXahSdS.webp?f=fotoalbum_large

De lambo's vallen me helaas tegen, weer eentje met van die open koplampen zoals de F40. :(

[ Voor 73% gewijzigd door Popcorna op 01-05-2025 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Opperhoof schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:55:
Ik ben op zoek naar een leuke (evt. 2e handse) technic lego set die 2-in-1 is. Ik heb al set 42061. Is er ergens een goed overzicht van alle 2-in-1 technic lego sets? Ik kan het niet vinden.
Volgens mij is Lego gestopt met officiële B modellen bij Technic sets. (Alleen creator heeft nog een 3 in 1 lijn).
Dus je zult naar oudere modellen moeten zoeken.

Of evt onofficieel zijn er vaak vele creaties te vinden op rebrickable (gebruiker ontworpen). Waarbij je ook alleen die ene set nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Op bricklink bekend als "Dark Turquoise" (Maar hoor ook vaak teal). Volgens mij had je rond 2000 ook wat Technic setjes met die kleur, maar is nu dus sinds een paar setjes weer terug in Technic en met deze nieuwe set met de meeste soort onderdelen.

Ondertussen wacht ik nog geduldig op meer Dark Purple Technic :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 23:45

SuBBaSS

-has Ryzen

Popcorna schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:58:
https://bouwsteentjes.inf...-zomer-2025-sets-onthuld/

1 juni, party party

[Afbeelding]

De lambo's vallen me helaas tegen, weer eentje met van die open koplampen zoals de F40. :(
Ik zie die foto, zie de auto rechtsonder "Hey tof, dat lijkt echt op een Nissan 3X0Z" (ik heb bij veel SC's wat moeite om ze mooi/ op het origineel lijkend te vinden, dus dit leek een uitzondering daarop).
Zie ik de sticker op de zijkant... "GT3 RS"
Hmmmmm.
Nou ja, door de komplampen lijkt het iig. op een 911. :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SB!
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05-05 21:19

SB!

Net terug van een midweekje Billund. Moet je als AFOL toch echt een keer naar toe gaan als je in de gelegenheid bent.
Uiteraard de LEGO house sets gekocht. Erg veel geluk gehad want er waren 3 sets gesigneerd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOTO7t0WBxTvmyB2_eImQRn3Gqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qoKDGZ0UQtuw6Uk1dUJYlnZN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
SB! schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:52:
Net terug van een midweekje Billund. Moet je als AFOL toch echt een keer naar toe gaan als je in de gelegenheid bent.
Uiteraard de LEGO house sets gekocht. Erg veel geluk gehad want er waren 3 sets gesigneerd!

[Afbeelding]
De dinosaurussen zijn er weer? Nice! (y) Die waren er vorig jaar zomer niet toen ik daar met mijn vrouw en zoontje op bezoek was. Zou die set graag nog een keer willen hebben!

Gelukkig hebben we de ‘echte’ wel gezien. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ben wel blij met de nieuwe SC wave. Minder sticker festijn! De Porsche lijkt me persoonlijk de minste. Maar ben wel blij met de gifgroene Hellcat.

Voorlopig staat er weer wat op de wensenlijst:
* Django helm ..maar toch echt voor minder dan 50e, want dit is inspiratieloos.
* Kylo helm
* Chopper
* De 5 'normale' SC sets.
* De dalmatiër voor mijn vrouw

Misschien de HP kalender. En nog geen Friends sets gezien...scheelt weer haha.

Wel gezwicht voor wat dubbele punten en een GWP.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xE6l4VjeOcmAIt_cXdIo9lupq80=/800x/filters:strip_exif()/f/image/va6uhlkwEqQoV1NgcTPTwj4D.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:43
Nog een keer teruggegaan naar Legohouse. Toch een hoop andere bricks. Zeker 5 nieuwe bakken.

Verder hadden de medewerkers me geholpen aan de masonry bricks die ik zocht.

Nu met pics van de store:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QH2yi6oN-VYLaXTlk4fT7YHYWuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v45Oumsbvd0i4Zv2bwx5T2ak.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8pShZi2awpnwOC-TSNrS8YLqfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YDcxcCFdm86Fl03OYQkTbPfs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8yFBCPyYl14LHcGHNpDMroIjgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xa15pbyghZfeyoZwrHogFlI1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PedajUCHrktgo7II2jVOsBheRzo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HAN6Q4rTV2n6UMc2FdwwpdCe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLYdfG0XV1SrNZzNYKh_W9UnGBs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4GSL68XvpYvMLU15LsBUt2Ux.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2MDmARXFD0n7dD3MYE5FhbAza8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gw0W5xzcMYMl0eGykSyekO51.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEvrnAh2G4A0mNRxI0V1onLh14o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zxEsLj6X6LqadMcWqscZa1NX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jiEAAwSyoWAHVjhqm1Mv1yQxQkc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3kF12BpiOW0SJHbCoM1kwLIa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tn_KEPsBY-QNQvAoq1S16nHfk48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cY97DIYJNMegxbXSVwmBme7W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4DSEcExqXN4qxUQcw3It_FfmnNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XLBkdznEm2hOs2JfNQQ7zYCD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Czinop0x9zH1ny6GaXlRjbQRbSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yboUCho9DBJ31G5wpyoPIvnb.jpg?f=fotoalbum_large

Zeer tevreden met mijn score. Masonry bricks gebruik ik graag in mijn MOC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:17
Popcorna schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:58:
Beter kunnen is uploaden :P

Ben van ze allemaal wel gecharmeerd behalve de Porsche.
Ik zou alleen niet weten hoe je 't anders zou moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
Opperhoof schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:55:
Een paar van m'n eigen aanbevelingen zijn 42079, 42121 en de mini Claas 42102.
Helaas moet je dus in de catalogi van het verleden duiken om 2-in-1 sets te vinden omdat er tegenwoordig zelden nog een B model gemaakt wordt - daarvoor hebben we dan weer rebrickable.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Wilde mn bol.com bestelling wat aanvullen, dus een nog ontbrekende oude serie Speed Champion er bij O-)

Komt ie zo aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MG3didIuFhVK5yqCEI9bTBaRoIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1hpcsDm2DcVLH5FwVo8F94CE.jpg?f=fotoalbum_large
Ik bewaar dozen toch niet, gaat om wat er in zit, maar toch -O-

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:57

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

DropjesLover schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:14:
Wilde mn bol.com bestelling wat aanvullen, dus een nog ontbrekende oude serie Speed Champion er bij O-)

Komt ie zo aan:
[Afbeelding]
Ik bewaar dozen toch niet, gaat om wat er in zit, maar toch -O-
Had bij mij retour gegaan, al ging het om het principe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm op zn kop ja, dat is niet fijn...

Iemand hier The Globe - 21332 ooit gebouwd? Leuk, mooi, onzinnig?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 12:30

Martinspire

Awesomeness

CLB schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:21:
Hmm op zn kop ja, dat is niet fijn...

Iemand hier The Globe - 21332 ooit gebouwd? Leuk, mooi, onzinnig?
Hij is mooi. Ik vond hem wel heel kwetsbaar, maar hij lijkt er wel goed op. Ook wel wat veel herhaling in het bouwen, maar hij staat wel netjes. Ik had hem overigens gehuurd, dus wellicht dat ie door het in en uit elkaar halen al wel wat slijtage had, maar de set was toen ook maar een half jaartje uit dus dat kan ook weer niet zo heel veel zijn geweest.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Laatst online: 08:09
Kerngezond schreef op woensdag 30 april 2025 @ 02:24:
[...]

Serieus? Ik ben hier dus al tijden naar op zoek en ik kan deze set maar nergens vinden tenzij ik de hoofdprijs betaal en me scheel betaal aan verzendkosten! :o
Rij even langs de Kruidvat in Heemskerk bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0N_ajB4uCQr2LgQBqaw0J8WoWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N60A5tbBbJpPrWP2btVKdeku.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AppieNL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qchhgoi6jDzTBM_RYqXuuRmn0vs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z0OSJe8V5eAuhSAyNqvRY3Wl.jpg?f=fotoalbum_large
Nog even hier op inhaken. Ik ben blij met de nieuwe graafbak van de wheel loader, want vorig jaar heb ik een MOC wheel loader gemaakt (volgens mij ook niet gepost hier eigenlijk), maar daarvan is eigenlijk de bak te klein.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpWwYEpWJtoncUxhZz4AX0A23iI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/anvaLAsWuKPA6Ps7NkE9Kbjw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPNC97vwRH6DDikrMuPZ8yOoYoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TfwMTLOT0IvsumAEC9hQGDgT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cg3KSFZhHAWTnDpND0ES7k12Grc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t42SsKFxywIFyjamwBYlIQ5J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E55EMVv9eJxuVm2WXcrlsFYyhrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPM4Li9Dw7plkTLcUwoBaqEz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-8DIKnIkXf66iTNK6ZV7iFym0w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/woyvEAuGqcDxpOgVrkF7fKMq.gif?f=user_large

Nou heb ik wel een vintage 14 stud breed bakje uit de 90's die waarschijnlijk beter past, maar daar zitten de mounting points net weer anders en hij is geel en ik wil liever zwart. Een brick build bak heb ik ook geprobeerd, maar dat vind ik het net niet. Dus dit nieuwe bakje komt mooi uit.

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 01-05-2025 22:07 . Reden: Gifje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:18
Martinspire schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:36:
[...]

Hij is mooi. Ik vond hem wel heel kwetsbaar, maar hij lijkt er wel goed op. Ook wel wat veel herhaling in het bouwen, maar hij staat wel netjes. Ik had hem overigens gehuurd, dus wellicht dat ie door het in en uit elkaar halen al wel wat slijtage had, maar de set was toen ook maar een half jaartje uit dus dat kan ook weer niet zo heel veel zijn geweest.
Ik heb hem een paar maanden terug gebouwd (nieuw) en herken dezelfde punten, dat is echt niet van het steeds opnieuw bouwen. Er staat ook in de bouwinstructie hoe je hem moet tillen, dat is echt niet voor niets.

En het is zeker veel herhaling, uiteindelijk is de wereldbol 16 N-Z stroken van 7 vakken die onder water (no pun intended) nagenoeg hetzelfde zijn, je bouwt eerst de evenaar en vervolgens alle stroken de bovenkant en daarna de onderkant en de enige afwisseling voordat je een deel aan het evenaar bevestigt is welke stukjes land je erop bouwt. En het is even priegelen om de laatste halve strook er goed in te krijgen, je kan er dan net niet lekker bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Klinkt leuk, beetje Technic-basis ook zag ik... Ik ga eens op zoek nog naar die wereldbol!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:49
Tc99m schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:24:
[...]

Hij ligt dus bij veel Kruidvat-filialen, en je kunt hem ook los kopen. Dan betaal je wel iets meer dan de adviesprijs (€4,99 ipv €3,99 toen ik hem aan de kassa scande).
Archer_VC10 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:51:
[...]

Rij even langs de Kruidvat in Heemskerk bijvoorbeeld:
[Afbeelding]
Dank voor alle hulpvaardige reacties. Intussen heb ik er een paar ingeslagen. Ik heb ze online op Kruidvat besteld. Ik hoefde geen verzendkosten te betalen als ik het pakketje bij een filiaal af zou halen dus zo geschiedde. d:)b

Nogmaals bedankt jullie voor de reacties. Kruidvat staat niet op Brickwatch, dus zonder jullie oplettendheid was deze langs me heen gegaan. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UINUBPir4xDIr9OVcMWLPBU73GU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lkZPb5ZSR10gbxbhp3LVnpir.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PlasticFan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Niet online
Geen "moet ik hebben" City zomersets voor mij dit keer. Alhoewel je duidelijk kunt zien dat het team van ex-Ninjago ontwerpers de kwaliteit omhoog krikt (van de voertuigen bijvoorbeeld).

Iemand nog een glijbaan? :*) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zcZuWzBFg_5fI1FVWN2ZjbPni0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IcF1BrJhbPFqmLCZIkzzC4ZX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZeOVXafyHCWG2IxUJ-1KaTPE8ZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yFLK44dWglRn8XJllIP7Rg1F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:52
PlasticFan schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 07:49:
Geen "moet ik hebben" City zomersets voor mij dit keer. Alhoewel je duidelijk kunt zien dat het team van ex-Ninjago ontwerpers de kwaliteit omhoog krikt (van de voertuigen bijvoorbeeld).
Ik mis oprecht wat leuke 5+ sets!

Verder ook weinig van mijn smaak (gelukkig 💰).

Even context. Er zijn dus de afgelopen dagen veel nieuwe sets aangekondigd. Vooral voor augustus, maar ook al adventkalenders.
Je kan ze bijvoorbeeld hier vinden:
- https://brickset.com/news/category-New-sets
- https://jaysbrickblog.com/

Mijn indruk zo ver, van wat me aanspreekt:
- Sherlock Holmes. Tof thema en ik houd van huisjes bouwen
- Animal Crossing. Mwah. Maar ik zit in de spaarstand. Komen er vast wel op z'n tijd.
- City Advent Calendar. Toffe minifigs vooral!
- BrickLink Designer Program Series 5. Toevallig ook net aangekondigd. Sowieso Mushroom Village. Antique Shop ook tof. Dan vind ik The Thieves of Tortuga ook gaaf. En als ik de loterij win, dan wil ik Adventure in Transylvania ook wel. Maar die 1e 2 zijn al zo veel geld. Ik denk dat ik bij 2 of 3 sets blijf. Toffe serie
- Creator Haunted Mansion en Medieval Horse Knight Castle. Allebei hele toffe sets, maar eigenlijk te hoge adviesprijs. Ik wacht wel op 40% korting oid.
- Marvel Spider-Man. Peter Parker's Apartment, Spider-Man vs. Doc Ock Subway Train Scene en Spider-Man vs. Oscorp. Hebben allemaal wel wat, maar die prijzen.... korting nodig weer!
- City Air Ambulance. Weinig boeiend bij city. Misschien dat deze er wel komt. Central Train Station en Tow Truck ook aardig, maar geen wow.
- Friends Music Shop & Apartment. Sluit mooi aan bij de winkel van vorig(?) jaar. Ook weer best aardig allemaal, gemiddeld leuker dan city maar ook geen wow.

Dat is het wel zo'n beetje. Ik heb weinig met Star Wars, Technic, Disney, Mario, Sonic of Speed Champions. Dreamzzz doe ik ook niet (meer) aan. De lijst is zo al lang genoeg!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Karp
Hmm. Ik heb van Ninjago nog geen officieel overzicht gezien. Maar deze 2 zitten bij de "geruchten". Zeggen mensen nog "gruwelijk"? Deze lijken me echt gruwelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQ5W2c14SzMe6qRBD3uV6R0t_Uw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6PVsgzk1PlNuGbwjRk0dyNZP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lgHqnJa-HQzpMMQh8iZ0eXQhzM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4aj7LutCbs3iCWO7SeffNtP8.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door Karp op 02-05-2025 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:50
Karp schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:06:
Hmm. Ik heb van Ninjago nog geen officieel overzicht gezien. Maar deze 2 zitten bij de "geruchten". Zeggen mensen nog "gruwelijk"? Deze lijken me echt gruwelijk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk het wel:

https://www.jb-spielwaren...fire-knight-mech/a-71846/
https://www.jb-spielwaren...-guardian-dragon/a-71847/

Insta buy voor beide. Die dingen zijn echt 'gruwelijk' zoals je dat zo mooi zegt.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ng.tregge96
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 08:46

[afbeeldingen]
Zeker! Erg gruwelijk inderdaad. Nooit zo'n fan geweest van Ninjago, maar deze zijn wel errug vet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bedankt voor de tip, ook even langs het Kruidvat gelopen! Het kartonnen vaasje deed me niet zoveel, paste ook net niet lekker. Maar de wijnglazen worden toch niet zoveel gebruikt...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iX8D6SCLxXzeCEVj7ttjd6S7Le0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pA3Lwx55Eog5eY3VuGxO2saJ.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
Smyths heeft ze ook trouwens. Zonder overbodig vaasje.
https://www.smythstoys.co...0701-veldbloemen/p/243492

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tc99m

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er staat nu een overzichtsartikel op Brickset: https://brickset.com/arti...mer-ninjago-sets-revealed

Plus nieuwe (sinds gisteren) aankondigingen voor:
Star Wars: https://brickset.com/arti...r-star-wars-sets-revealed
Minecraft: https://brickset.com/arti...r-minecraft-sets-revealed
Harry Potter: https://brickset.com/arti...arry-potter-sets-revealed
Friends: https://brickset.com/arti...mer-friends-sets-revealed
DreamZzz: https://brickset.com/arti...er-dreamzzz-sets-revealed
Disney: https://brickset.com/arti...mmer-disney-sets-revealed
City: https://brickset.com/arti...summer-city-sets-revealed

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07-05 09:14
Oef, die prijzen van de BL serie 5 doen wel pijn zeg, en dwingen tot kiezen.
Ik had de piratenset en mushroom village op het oog, maar met deze prijzen twijfel ik ten zeerste over de mushroom set.

Ik heb van serie 4 uiteindelijk het forest castle doorverkocht (tegen aankoopprijs) omdat de pirate set me uiteindelijk meer trok dan het forest kasteel, en ik het voor mezelf niet verantwoord vond om beide sets aan te schaffen.

Maar mushroom village…. Eerst maar eens de reviews af wachten voor ik daar de knoop op doorhak.

Die Transsylvanië set is wel gaaf maar heb ik niets mee, dus die kan ik makkelijk laten liggen. Hetzelfde geldt voor de overige 2

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Poe, net hier 3 pagina's aan nieuwe sets zitten doorbladeren, dank voor alle links!

Maar eigenlijk vind ik alleen Adventure in Transylvania een mooie set, de rest doet me allemaal vrij weinig.

Ik ga zo maar eens verder de 2000 stenen Deadpool moc :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:23
42erik schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:54:
Poe, net hier 3 pagina's aan nieuwe sets zitten doorbladeren, dan voor alle links!

Maar eigenlijk vind ik alleen Adventure in Transylvania een mooie set, de rest doet me allemaal vrij weinig.

Ik ga zo maar eens verder de 2000 stenen Deadpool moc :D
Opzich als je die Adventure in Transylvania koopt, geef je redelijk wat geld uit. Scheelt weer budget haha.

Ik heb zojuist de creator Porsche 911, SC Ferrari F1 en Nigel Mansell Williams binnengekregen.

Scheelt dat ik voor de releases van komende zomer er weinig tussen vind zitten. Wellicht de SC GT3 Porsche als die er in het echt wat beter uitziet. Had gehoopt dat de Blacktron Renegade bij andere retailers dan Lego zou komen, maar dat lijkt niet te gebeuren. Scheelt zo ook weer budget, zal in het najaar wel het een en ander komen wat interessant is (helaas).

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat worden dan alleen de SCs voor mij komende zomer. Heeft mijn portemonnee ook eens rust en kan ik een paar MOCs bouwen, zoals de pimped McLaren P1 en de update voor de Classic Batmobile.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerngezond
PlasticFan schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 07:49:

Iemand nog een glijbaan? :*) :

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oef, voor mij is het heel anders. Ten eerste heeft mijn LEGO-stadje een subtropisch kustthema, dus meerdere van die Friends sets gaan op mijn verlanglijstje. En ten tweede stond ik laatst letterlijk hardop te verzuchten aan mijn tafel "deze stad heeft nog een politieboot nodig", dus dat wordt hem ook sowieso. :D
Het is wel duidelijk waar dit jaar mijn belastingteruggave en vakantiegeld heen gaan. Misschien is dit ook het moment om te besluiten om definitief níet de sneeuwtrein te kopen. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-05 22:48
Ik heb vooral wel zin in die nieuwe snowspeeder en V-19 voor mijn SW collectie.
En er staan nog een paar EOL op mijn lijstje. LandRover, kasteel en dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:07

rammes

koekebakker 1e klas

Heb nog steeds niets gezien over die Miami LEGO special

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:17
rammes schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 17:19:
Zou er een special zijn dan? Is het niet gewoon een reclame voor beide kanten? Lego adverteert met F1 en F1 met Lego?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Deze set stond bij de lokale speelgoedwinkel.
Compleet aan mijn aandacht ontsnapt. :z

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6kx3piPrWvZsRoqC-HHxOFSztnE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q25c812I8MrGDL7RrD1dZfSX.jpg?f=fotoalbum_medium

Is (dus?) een "tussenmaatje" tussen die mini-botanicals en grote sets als de Wildflower Bouquet ed.?

Lijkt wel een leuke aanvulling voor de overige boeketten. Ik zal alleen de stelen moeten verlengen.
Gelukkig nog genoeg onderdelen voor over. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-05 13:55
Nog steeds geen nieuwe Lego Simpsons set bekend? Duuuuuuuurt lang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:13
Ze hebben die F1 SC’s daar 1:1 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Brammos85 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 17:54:
Nog steeds geen nieuwe Lego Simpsons set bekend? Duuuuuuuurt lang.
Eh jawel. Krusty burger, juni 2025

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOKkI-aP3SRaUPWO9sOtZM7la_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtfmttZYMfglaL5nhHaC1yQ1.jpg?f=fotoalbum_large
Rexxie heeft ook zijn plekje gevonden in de WC (met Jurassic Park thema natuurlijk 🦖) 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:22
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/121123_42658-LEGO-Poolparty-mit-Einhorn-und-Flamingo.jpg
De grumpy kat is grappig. Volgens mij ook nieuw.

Verder proberen we minder Lego Friends te kopen, wordt te weinig meegespeeld hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
SpeedyNick schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 19:23:
[Afbeelding]
Rexxie heeft ook zijn plekje gevonden in de WC (met Jurassic Park thema natuurlijk 🦖) 😎
When you gotta go, you gotta go.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
https://www.newsweek.com/...-miami-grand-prix-2067496

De hele grid is opgebouwd in echt formaat.

En met meer beeldmateriaal : YouTube: Inside the LEGO Garage at the Miami Grand Prix! #f1 #lego #legonews ...

[ Voor 29% gewijzigd door sheane op 02-05-2025 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
RubjeMazter schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 17:20:
[...]

Zou er een special zijn dan? Is het niet gewoon een reclame voor beide kanten? Lego adverteert met F1 en F1 met Lego?
Is het wel, maar vooral voor Lego heb je een hele grote nieuwe afzetmarkt nu het "cool" is voor F1 fans.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

_/-\o_

Wat zou zo'n unit nou wegen? Lijkt me niet misselijk.

Had overigens even een grote gniffel om een comment onder een van die insta posts.
"Are these prints?" :D :+

Edit: Heb hier de "Petite Sunny Bouquet" af en moet zeggen: heel leuk setje, zitten mooie bloempies tussen.
Hou het qua formaat gewoon lekker zo. Staat gewoon geinig in een klein vaasje.
Niets meer aan doen. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUh_--08OmOVgRAI-1ep9CegLY8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kaXP8hdgRHwvjJuhATGNrpQd.jpg?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door SuBBaSS op 02-05-2025 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-05 13:55
42erik schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 19:03:
[...]

Eh jawel. Krusty burger, juni 2025
Nog niets bevestigd en nog geen enkele foto te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01:52
Brammos85 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:54:
[...]

Hij gaat er toch echt komen; setnummer, aantal steentjes en prijs is al bevestigd. Alleen geen plaatjes :)

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Brammos85 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:54:
[...]

Dit is allemaal al bevestigd:

Setnummer: 10352
Naam: The Simpsons: Krusty Burger
Thema: Icons (The Simpsons)
Aantal stenen: 1635
Aantal minifiguren: 7
Prijs: €229,99 in LEGO Shop NL | BE
Releasedatum: 1 juni 2025

Alleen de foto niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
[Afbeelding]
Tyrannosaurus op de wc. Het duurde even voordat de referentie doordrong. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
Arosa schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 19:27:
[Afbeelding]

Verder proberen we minder Lego Friends te kopen, wordt te weinig meegespeeld hier.
De Grumpy kat is niet nieuw. Zat in 2023 al in de Tiny House, de Gemeenschappelijke Keuken en met een andere print ook in de Ruimtebasis op Mars. :)
Zelf geen fan overigens. Ik vind de mini dolls wel leuk omdat ze anatomisch iets correcter zijn en meer expressie hebben, terwijl deze kat op mij erg cartoonesk overkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Mijn vrouw wilde hem ook direct in huis gaan halen; ‘Ben wel fan van hem. Hij was een activist. Net een filmpje over hem gekeken. Hij had aids. Hij wilde statements maken, meestal gratis. Dus dat lego er veel geld voor vraagt klopt niet helemaal. Al wordt zn boodschap zo wel verspreid

Of hier een interessant YT video erover: Klik

Dus tsja.. heb hem maar voor haar besteld 🤣

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
Thalaron schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 02:34:
[...]

Mijn vrouw wilde hem ook direct in huis gaan halen; ‘Ben wel fan van hem. Hij was een activist. Net een filmpje over hem gekeken. Hij had aids. Hij wilde statements maken, meestal gratis. Dus dat lego er veel geld voor vraagt klopt niet helemaal. Al wordt zn boodschap zo wel verspreid

Haring gaf veel posters en buttons gratis weg, maar verkocht z’n werk ook gewoon (Wikipedia: Pop Shop) en had ook heel veel betaalde (internationale) opdrachten. Hij was niet tegen het verkopen van z’n werk, zo lang het voor het grote publiek betaalbaar en toegankelijk bleef.

Of €120 nog als toegankelijk gezien kan worden is een andere vraag ;) maar voor 1773 onderdelen is deze set best redelijk geprijsd. Andere sets gebaseerd op IP’s zijn vaak veel duurder.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Arosa schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 19:27:
[Afbeelding]

Dat is Churro! 8)

Die zit in 7 sets: https://brickset.com/sets/containing-part-6435013 en er is ook een kerstvariant: https://brickset.com/parts/6435014/cat-no-41.

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:38
42erik schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 01:19:
[...]

Dit is allemaal al bevestigd:

Setnummer: 10352
Naam: The Simpsons: Krusty Burger
Thema: Icons (The Simpsons)
Aantal stenen: 1635
Aantal minifiguren: 7
Prijs: €229,99 in LEGO Shop NL | BE
Releasedatum: 1 juni 2025

Alleen de foto niet
Verdorie.. moet ik mijn Simpsons collectie verder ga uitbreiden :+
Kerngezond schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 02:04:
[...]

Kun je 'm misschien delen met deze minder wetende? :?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:09
la_fusion schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 11:33:

Kun je 'm misschien delen met deze minder wetende? :?
Omdat beelden meer zeggen ;) :
Afbeeldingslocatie: https://i.makeagif.com/media/6-15-2015/HbysaV.gif

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:01

almightyarjen

When does the hurting stop?

davidov schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 12:09:
[...]

Omdat beelden meer zeggen ;) :
[Afbeelding]
Ah, die heb ik zelf ooit ook gebruikt :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdhgqR_tdEHXyMNeNzcHCLU0bGE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aaLHmqmyHbyErUGheZHAN6Hf.jpg?f=fotoalbum_medium

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:55
Kerngezond schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 02:04:
[...]

Vandaar dat deze er ook hangt, deze kon toch niet missen op de pot _O- :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8XINlOORY1INi7Di4FFMnZ4YHM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywu7tsYoLgPpnMXhhp312drm.jpg?f=fotoalbum_large

En om het ook een beetje over Lego te hebben, vanavond van start met deze bad boy 🥰
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRVOPO4l59gqTwvfuNoePlOaRJE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N1ZfBYnEaWvBMw9ONDIEja9q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door SpeedyNick op 03-05-2025 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:38

Mad-Matt

TheDoctor#2181

gedverdemme, Jango helm in de aanbieding bij Intertoys, kom ik toevallig (jullie geloven het vast niet, maar was echt waar) langs een Intertoys, hebben ze hem niet :(

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mad-Matt schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:09:
gedverdemme, Jango helm in de aanbieding bij Intertoys, kom ik toevallig (jullie geloven het vast niet, maar was echt waar) langs een Intertoys, hebben ze hem niet :(
Meteen een nadeel van de website van o.a. Intertoys (vind ik). Je kunt er niet filteren op vestigingen mét voorraad zonder zelf alle vestigingen af te moeten gaan struinen. Als ze nou eens zo'n filter zouden maken dan kunnen de mensen zelf gaan bepalen of ze het de moeite van het op-en-neer rijden waard vinden. Iets wat bijv. de Mediamarkt wél aanbiedt (als één van de weinige, helaas).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

[Afbeelding]
Held voor die print links _/-\o_
When you gotta go, you gotta go :D

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mawashigeri
Thalaron schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 02:34:
[...]

Zelf nog wat meer bouwen?
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-198823/462794.jpg/1000x800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Laatst online: 08:09
Mad-Matt schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:09:
De Intertoys in Steenwijk had ze nog staan vanmiddag. 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:00
SpeedyNick schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 15:59:
[...]

Vandaar dat deze er ook hangt, deze kon toch niet missen op de pot _O- :D

[Afbeelding]

En om het ook een beetje over Lego te hebben, vanavond van start met deze bad boy 🥰
[Afbeelding]
Veel plezier met de razor crest. Staat hier nog in de backlog.
Pagina: 1 ... 109 ... 111 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .