Zoiets?Kapoen schreef op maandag 21 april 2025 @ 08:47:
[...]
Fijn artikel, inderdaad een herhaling van de reeds bekende geschiedenis van het bijna faillisement van Lego.
Omdat FD het zo vriendelijk vraagt kopieer/plak ik geen rechtstreeks citaat hier, maar in 2006 wou de band the White Stripes blijkbaar samenwerken met Lego. Ze wilden bij elk nieuw album een passende Lego set uitgeven.
Hoe zou een Seven Nation Army set er uit moeten zien?![]()
ja ik weet dat dit een single is en geen volledig album
Dat doet er mij aan denken, is dat Lego project van Pharell Williams (met bijhorende set) nu al verschenen in de filmzalen? En zoja, was het succesvol?
Dus eigenlijk hebben we de Classic lijn te danken aan de White Stripes?
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Toevallig ook eens gekeken wat het effect is als je de heldere 2x1 in trapvorm plaatst?LvanW schreef op zondag 20 april 2025 @ 15:35:
Een mooie voorraad trans clear light blue tiles gescoord en maar eens wat met water geprobeerd. Erg leuk om te doen maar wat heb je daar veel steentjes voor nodig!
[Afbeelding]
Grappig dat je hem in meerdere posities kunt zetten. Zal ‘mD. Ninjai schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:36:
[Afbeelding]
Nog niet officieel aangekondigd maar wat is deze dalmatiër leuk zeg! Simba was ook best goed gelukt maar bij deze zijn de emoties fantastisch. Maar ik houd het bij 1, 101 hiervan kopen is wat te gek
niet kopen maar wel echt leuk gedaan.
scintillating
Nee, bijv. hier wordt het water in visgraat motief gelegd, dat ziet er wel erg mooi uit. Maar een nadeel daarvan is dat de baseplate meer omhoog gaat krullen vanwege de gecombineerde klemkracht van alle plates en tiles.la_fusion schreef op maandag 21 april 2025 @ 19:51:
[...]
Toevallig ook eens gekeken wat het effect is als je de heldere 2x1 in trapvorm plaatst?
Wat ik nog wil proberen is een extra laag trans clear light blue plates onder de tiles. Dan heb je nog iets meer diepte effect.
ideaal als hij in de aanbieding is voor een berg random part voor een winter villageD. Ninjai schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:36:
[Afbeelding]
Nog niet officieel aangekondigd maar wat is deze dalmatiër leuk zeg! Simba was ook best goed gelukt maar bij deze zijn de emoties fantastisch. Maar ik houd het bij 1, 101 hiervan kopen is wat te gek
Gisteren heb ik de Lego set 75304, Star Wars Darth Vader helm, gebouwd en heb voor het eerst een foutje in de handleiding gevonden denk ik. Boven het oog zitten aan beide zijde een kwart rond glad steentje van 1 (geen idee hoe ik dat ding anders kan noemen). Deze zit (naar mijn idee) aan de linker zijde verkeerd t.o.v. de rechterzijde. Beide zitten namelijk hetzelfde i.p.v. gespiegeld zoals je zou verwachten. Ben vergeten een foto te maken om het nog wat duidelijker te maken.
Het gaat om afbeelding 170 op pagina 119 en afbeelding 179 op pagina 122. Is dit bij meer mensen opgevallen?
Het gaat om afbeelding 170 op pagina 119 en afbeelding 179 op pagina 122. Is dit bij meer mensen opgevallen?
edit:
Ah, ik ben niet de enige. Heb een topic gevonden op Reddit over dit: https://www.reddit.com/r/...yebrow_mistake/?rdt=37190
Ah, ik ben niet de enige. Heb een topic gevonden op Reddit over dit: https://www.reddit.com/r/...yebrow_mistake/?rdt=37190
[ Voor 14% gewijzigd door Witlof op 22-04-2025 09:41 . Reden: Reddit topic toegevoegd ]
Ik denk niet dat het een fout is maar dat dit het design is, op plaatje 183 zie je ze ook zo zitten.Witlof schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:39:
Gisteren heb ik de Lego set 75304, Star Wars Darth Vader helm, gebouwd en heb voor het eerst een foutje in de handleiding gevonden denk ik. Boven het oog zitten aan beide zijde een kwart rond glad steentje van 1 (geen idee hoe ik dat ding anders kan noemen). Deze zit (naar mijn idee) aan de linker zijde verkeerd t.o.v. de rechterzijde. Beide zitten namelijk hetzelfde i.p.v. gespiegeld zoals je zou verwachten. Ben vergeten een foto te maken om het nog wat duidelijker te maken.
edit:
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Ik heb de bricklink designes set maar eens gebouwd en een klein diorama gemaakt met de kleine landrover en de rode camper. Het is net een campsite
De boom was een verschrikking om te bouwen, maar dat vind ik met al die bomen die deze onderdelen gebruiken. De instructies waren alleen digitaal, dus ik heb voor het eerst de builder app geprobeerd, maar wat is dat klote bouwen zeg. Na het 2de zakje ben ik over geschakeld naar de PDF en vond dat ik 3 fouten gemaakt had. Met die app was het vrij onduidelijk waar je sommige delen moest plaatsen. Dus die app hoef ik ook niet meer te proberen. Ja, ke kan inzoomen en draaien, maar echt fijn ging dat niet op mijn iPad, het zoomde/scrollde alle kanten op soms. Ruimte voor verbetering zal ik maar zeggen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LUySFGHGyd7t69zw1wmjoHLO.jpg?f=user_large)
Bij het 7de zakje heb ik zeker een kwartier de handleiding doorgespit, want ik had nog een 2 1x1 plate met clips, een 1x2 en een 1x4 plate over. Die clips had ik nog niet gebruikt en de andere plates zijn normaal niet als reserve onderdelen, dus ergens moest een fout zitten. Maar niets gevonden. Toen ben ik maar naar zakje 8 gegaan:
/f/image/YVZ2kY6MdyXwBReQW1wYWB3u.png?f=fotoalbum_large)
Ah, die plates hadden eigenlijk in zakje 8 gemoeten
De wielen had ik al over van zakje 6 geloof ik, vond ik toen ook al vreemd, maar ik heb ze er toen gewoon opgezet.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LUySFGHGyd7t69zw1wmjoHLO.jpg?f=user_large)
Bij het 7de zakje heb ik zeker een kwartier de handleiding doorgespit, want ik had nog een 2 1x1 plate met clips, een 1x2 en een 1x4 plate over. Die clips had ik nog niet gebruikt en de andere plates zijn normaal niet als reserve onderdelen, dus ergens moest een fout zitten. Maar niets gevonden. Toen ben ik maar naar zakje 8 gegaan:
/f/image/YVZ2kY6MdyXwBReQW1wYWB3u.png?f=fotoalbum_large)
Ah, die plates hadden eigenlijk in zakje 8 gemoeten
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ja, je merkt aan veel dingen wel dat die Bricklink Designer Program sets toch iets mindere kwaliteitseisen hebben als normale LEGO sets. Desondanks vond ik het persoonlijk wel een leuke bouwervaring.zonoskar schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:12:
Ik heb de bricklink designes set maar eens gebouwd en een klein diorama gemaakt met de kleine landrover en de rode camper. Het is net een campsiteDe boom was een verschrikking om te bouwen, maar dat vind ik met al die bomen die deze onderdelen gebruiken. De instructies waren alleen digitaal, dus ik heb voor het eerst de builder app geprobeerd, maar wat is dat klote bouwen zeg. Na het 2de zakje ben ik over geschakeld naar de PDF en vond dat ik 3 fouten gemaakt had. Met die app was het vrij onduidelijk waar je sommige delen moest plaatsen. Dus die app hoef ik ook niet meer te proberen. Ja, ke kan inzoomen en draaien, maar echt fijn ging dat niet op mijn iPad, het zoomde/scrollde alle kanten op soms. Ruimte voor verbetering zal ik maar zeggen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ah, die plates hadden eigenlijk in zakje 8 gemoetenDe wielen had ik al over van zakje 6 geloof ik, vond ik toen ook al vreemd, maar ik heb ze er toen gewoon opgezet.
Voor deze serie vind ik het prima om de instructies van een scherm te kijken (ik heb een tablet), maar ik hoop dat LEGO voor reguliere sets gewoon geprinte versies erbij blijft doen. Voor mensen die geen tablet hebben is het sowieso onhandig, een telefoon is te klein en een laptop (of pc) te bulky. En zelf printen lijkt me ook weer niet echt prettig.
scintillating
Ik bouw meestal volgens de PDF op mijn iPad, maar die builder app had ik nog niet gebruikt. Dat was een struggle, vooral omdat het lastig te zien is waar de randen van de onderdelen zitten. Dat is veel beter zichtbaar in de PDF. En bij zoomen in de PDF verdraait het perspectief niet ongewenst. Dus PDF heb ik geen problemen mee, de builder app wel.Tc99m schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:22:
Voor deze serie vind ik het prima om de instructies van een scherm te kijken (ik heb een tablet), maar ik hoop dat LEGO voor reguliere sets gewoon geprinte versies erbij blijft doen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Welke set is die landrover precies? Ik heb hem vaker in dit topic gezien, maar ben te lui om op te zoeken of iemand anders hem bij nummer genoemd heeft...zonoskar schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:12:
Ik heb de bricklink designes set maar eens gebouwd en een klein diorama gemaakt met de kleine landrover en de rode camper.
En ik bouw alleen met de PDF, die app heb ik ook eens geprobeerd, maar vond ik ook niet lekker werken (de papieren handleiding gebruik ik eigenlijk alleen als ik de stukljeslijst wil zien)
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
google?Wailing_Banshee schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:03:
[...]
Welke set is die landrover precies? Ik heb hem vaker in dit topic gezien, maar ben te lui om op te zoeken of iemand anders hem bij nummer genoemd heeft...
En ik bouw alleen met de PDF, die app heb ik ook eens geprobeerd, maar vond ik ook niet lekker werken (de papieren handleiding gebruik ik eigenlijk alleen als ik de stukljeslijst wil zien)
volgens mij is de landrover redelijk populair vanwege de vele MOC's die op rebrikcable staan
Hoewel je gelijk hebt dat dit een heeeele simpele google search is, klopt jou link niet, die gaat namelijk naar de Technic versie.himlims_ schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:06:
[...]
google?
volgens mij is de landrover redelijk populair vanwege de vele MOC's die op rebrikcable staan
Het is deze: https://www.lego.com/nl-n...er-classic-defender-40650
Ah ****, die heb ik vorige week nog in m'n handen gehad toen ik in Lissabon in de legowinkel was. Zat nog te twijfelen of het die was of niet....iketot schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:15:
[...]
Hoewel je gelijk hebt dat dit een heeeele simpele google search is, klopt jou link niet, die gaat namelijk naar de Technic versie.
Het is deze: https://www.lego.com/nl-n...er-classic-defender-40650
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Simba deed me niet zo veel, maar deze vind ik erg leuk!D. Ninjai schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:36:
[Afbeelding]
Mogelijk 2 halen en extra parts voor een rode halsband enzo.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Onlangs was ik in Lego store in Utrecht, en heb daar een aantal BAM (Build A Minifig) figuren gescoord.
Ze hebben in de winkel wat voorbeelden staan, van de laatste figuurtjes.
Als ik op internet zoek naar eerdere figuren, is er naar mijn idee niet een duidelijk voorbeeld van elk figuurtje
Op verschillende plekken zie ik de figuren net anders opgebouwd.
Weet iemand of er een officieel overzicht is van de figuren die zijn uitgebracht?
Als ik op internet zoek naar eerdere figuren, is er naar mijn idee niet een duidelijk voorbeeld van elk figuurtje
Weet iemand of er een officieel overzicht is van de figuren die zijn uitgebracht?
het hele idee van BUILD a figure, is juist dat jij jouw creativiteit de vrijehand geeft - en juist niet met een stock/default figure op de proppen komt. Vind ze vaak wel leuk; doe eerder op thema, aantal piraten of race poppetjes (qua prijs zijn ze vaak super - en menig lego personeel neemt het niet zo nauw met aantal hoofdjes / accessoires)PurpleBlue schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:54:
Onlangs was ik in Lego store in Utrecht, en heb daar een aantal BAM (Build A Minifig) figuren gescoord.
https://www.brickwatch.net/en-NL/sets/theme/25/Minifigures
:strip_exif()/f/image/0nsuFfTSLLXmLTEYQgcnAIl5.jpg?f=fotoalbum_large)
^- is van lego house
[ Voor 26% gewijzigd door himlims_ op 22-04-2025 14:15 ]
Semi-officieel: https://www.bricklink.com/catalogTree.asp?itemType=MPurpleBlue schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:54:
Dank je, Ze waren in Utrecht wel erg alert op extra onderdelen.himlims_ schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:13:
[...]
het hele idee van BUILD a figure, is juist dat jij jouw creativiteit de vrijehand geeft - en juist niet met een stock/default figure op de proppen komt. Vind ze vaak wel leuk; doe eerder op thema, aantal piraten of race poppetjes (qua prijs zijn ze vaak super - en menig lego personeel neemt het niet zo nauw met aantal hoofdjes / accessoires)
https://www.brickwatch.net/en-NL/sets/theme/25/Minifigures
[Afbeelding]
^- is van lego house
Gaaf die crash-dummy fig!
Wat te denken als je iets over 10, 20 jaar opnieuw wilt maken ?Tc99m schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:22:
[...]
Voor deze serie vind ik het prima om de instructies van een scherm te kijken (ik heb een tablet), maar ik hoop dat LEGO voor reguliere sets gewoon geprinte versies erbij blijft doen. Voor mensen die geen tablet hebben is het sowieso onhandig, een telefoon is te klein en een laptop (of pc) te bulky. En zelf printen lijkt me ook weer niet echt prettig.
Dan gaat die app er vast niet meer zijn....
Hoewel @Hansw1 nu misschien het lijdend voorwerp is, wil ik wel aangeven dat het topic voor iedereen is. Pro's, amateurs en beginnelingen, iedereen is welkom. Je mag vragen stellen, je mag antwoorden geven, zolang het maar ontopic is. Dat je beter even tot 10 kunt tellen snapt iedereen, maar ook niet iedereen snapt het na die 10 tellen. Als je dan reageert, reageer dan ontopic en als je het niet kunt laten om een sneer te plaatsen, dan is de kans op ingrijpen aanwezig.
Graag nu weer verder met het topic en laat de memegenerators maar achterwege
Graag nu weer verder met het topic en laat de memegenerators maar achterwege
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Die niet nee, een PDF zou je dan aan moeten denken om die op te slaan. Maar inderdaad ook een terecht punt.DDX schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:32:
[...]
Wat te denken als je iets over 10, 20 jaar opnieuw wilt maken ?
Dan gaat die app er vast niet meer zijn....
scintillating
volgens mij kun je de PDF van praktisch alle sets, ook die uit jaar krentenbol nog online terug vinden, via lego zelf, 3rd party fan paginas, web.archive, google cached data, torrent packs met zips etc. etc.Tc99m schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:05:
[...]
Die niet nee, een PDF zou je dan aan moeten denken om die op te slaan. Maar inderdaad ook een terecht punt.
de kans dat je een lego handleiding over 20 > 40jr niet meer kunt bemachtigen acht ik 0,0
en als echt allemaal zo dramatisch loopt, kun je altijd nog op aliexpres een kloon-boekje kopen
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 22-04-2025 15:07 ]
Met wat zoekwerk kan je nog steeds de PDFs terugvinden online: https://www.reddit.com/r/...am_series_3_instructions/
Dat zijn geen "officiële" minifiguren (die onderdeel zijn van een LEGO-set dus) en worden dus ook niet in de database van LEGO bijgehouden, en hebben daardoor ook geen vermelding op bijv. Brickset. De voorgebouwde figuren die je in de winkel ziet, zijn eerder suggesties.PurpleBlue schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:41:
[...]
Dank, maar doelde meer op de BAM figuren uit de store's
Meestal verschijnen er wel berichten op LEGO nieuwssites waar de bijzondere onderdelen en suggesties worden uitgelicht. Jay's Brick Blog houdt ze vrij goed bij: https://jaysbrickblog.com/category/build-a-minifigure/. Er wordt ieder kwartaal een nieuwe selectie uitgebracht.
[ Voor 4% gewijzigd door Tc99m op 22-04-2025 15:31 ]
scintillating
Dank voor je toelichting!Tc99m schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:30:
[...]
Dat zijn geen "officiële" minifiguren (die onderdeel zijn van een LEGO-set dus) en worden dus ook niet in de database van LEGO bijgehouden, en hebben daardoor ook geen vermelding op bijv. Brickset. De voorgebouwde figuren die je in de winkel ziet, zijn eerder suggesties.
Meestal verschijnen er wel berichten op LEGO nieuwssites waar de bijzondere onderdelen en suggesties worden uitgelicht. Jay's Brick Blog houdt ze vrij goed bij: https://jaysbrickblog.com/category/build-a-minifigure/. Er wordt ieder kwartaal een nieuwe selectie uitgebracht.
Ik zag nog verschillende torso's van andere/oudere/eerdere rondes als ik de site van Jay's brickblog zo zie.. Dan ga ik bij het volgende bezoek aan een store kijken of er nog oude onderdelen te vinden zijn om de collectie wat uit te breiden :-)
Nieuwe trein, de adviesprijs in de USA wordt $210, maar of daar al een importheffing in verrekend zit en de prijs dus voor de EU rond de meer "normale" adviesprijs voor treinen van €170 zit, weet ik niet.
/f/image/yXbesVEuYQwOKqlVIeSmBOpE.webp?f=fotoalbum_large)
Ik vind hem wel vet. Wat de 2 nieuwe soorten tracks doen, durf ik niet te zeggen. Op reddit denken ze aan een re-railer en een switch om de de rotsen te laten valen (en die zou dan ook dienst kunnen doen voor een spoorwegovergang).
/f/image/yXbesVEuYQwOKqlVIeSmBOpE.webp?f=fotoalbum_large)
Ik vind hem wel vet. Wat de 2 nieuwe soorten tracks doen, durf ik niet te zeggen. Op reddit denken ze aan een re-railer en een switch om de de rotsen te laten valen (en die zou dan ook dienst kunnen doen voor een spoorwegovergang).
En toch nog een normale afstandbediening i.p.v. smartphone-only.
Volgens bricktastic wordt de prijs 199,99 euro.AppieNL schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:38:
Nieuwe trein, de adviesprijs in de USA wordt $210, maar of daar al een importheffing in verrekend zit en de prijs dus voor de EU rond de meer "normale" adviesprijs voor treinen van €170 zit, weet ik niet.
[Afbeelding]
https://www.bricktastic.n...-polar-express-train/amp/
Vandaag de mini Millenium Falcon gekocht voor 3 euro bij Intertoys, ik had ergens de vage hoop (maar niet echt de verwachting) dat er een Darth Vader bij zou zitten... hij staat immers op de verpakking! Beetje misleidend dit, wel een aardig modelletje voor het geld.

Wat me ook opviel is dat de LBG tint nogal afweek voor verschillende platen, die kwaliteit is echt niet OK.

Wat me ook opviel is dat de LBG tint nogal afweek voor verschillende platen, die kwaliteit is echt niet OK.
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Dat is de officieel retail prijs van Legomeesje schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:37:
[...]
Volgens bricktastic wordt de prijs 199,99 euro.
Vervolgens wordt die voor 179 verkocht bij de intertoys. Etc.
En wacht je tot de feest dagen, is die vast wel voor 129-149 te bemachtigen
Ah juist. Ik zie nu eigenlijk ook dat Vrachttrein set 60198 een adviesprijs heeft van €190 met 1226 steentjes. Dus een tientje meer voor 1517 onderdelen bij deze trein "valt dan nog mee"meesje schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:37:
[...]
Volgens bricktastic wordt de prijs 199,99 euro.
Ja. Daar hadden we het inderdaad over.himlims_ schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:32:
[...]
Dat is de officieel retail prijs van Lego
Vervolgens wordt die voor 179 verkocht bij de intertoys. Etc.
En wacht je tot de feest dagen, is die vast wel voor 129-149 te bemachtigen
Ik vind hem coolAppieNL schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:38:
[Afbeelding]
Ik heb hem gecombineerd met de 60447. Met dat groen past die er ook heel goed bij.zonoskar schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:12:
Ik heb de bricklink designes set maar eens gebouwd en een klein diorama gemaakt met de kleine landrover en de rode camper. Het is net een campsiteDe boom was een verschrikking om te bouwen, maar dat vind ik met al die bomen die deze onderdelen gebruiken. De instructies waren alleen digitaal, dus ik heb voor het eerst de builder app geprobeerd, maar wat is dat klote bouwen zeg. Na het 2de zakje ben ik over geschakeld naar de PDF en vond dat ik 3 fouten gemaakt had. Met die app was het vrij onduidelijk waar je sommige delen moest plaatsen. Dus die app hoef ik ook niet meer te proberen. Ja, ke kan inzoomen en draaien, maar echt fijn ging dat niet op mijn iPad, het zoomde/scrollde alle kanten op soms. Ruimte voor verbetering zal ik maar zeggen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ah, die plates hadden eigenlijk in zakje 8 gemoetenDe wielen had ik al over van zakje 6 geloof ik, vond ik toen ook al vreemd, maar ik heb ze er toen gewoon opgezet.
Overigens deel ik je builder app ervaring en bouw ik alles via de PDF, maar mijn zoon van 5 zweert er bij. Generatiekloof maar weer eens aangetoond
Oh, dus dat polar thema zetten ze door, leuk. Vind het een gaaf ding.AppieNL schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:38:
[Afbeelding]
Je legt je wel vast op een polar locatie, de andere treinen zijn meer neutraal qua locatie. Maar dat zal vast meer een AFOL zorg zijn dan een probleem voor de kinderen
himlims_ schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:07:
ook die uit jaar krentenbol
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Volgens mij nog niet gedeeld hier, maar er zijn gisteren ook nieuwe Botanical en Art sets aangekondigd:

Die Happy Plants gaan er denk ik hier wel komen
leuk voor op het bureau. Misschien die Japanse esdoorn ook.

Die Happy Plants gaan er denk ik hier wel komen
scintillating
prachtige boom voor in de stadTc99m schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:04:
Volgens mij nog niet gedeeld hier, maar er zijn gisteren ook nieuwe Botanical en Art sets aangekondigd:
[Afbeelding]
[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 23-04-2025 11:32 ]
rare keuze inderdaad. Ik vind hem wel tof verder.himlims_ schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:24:
[...]
prachtige boom voor in de stad(die grijze koppelstukjes doen wel afbreuk aan het algeheel ontwerp van de set ... waarom grijs? de japanse esdoorn in de tuin heeft geen grijze takken
)
Dit is een must-buy! Ons esdoorntje (nu een jaar of 25 oud en iets meer dan een meter hoog) heeft alleen veel langere takkenMad-Matt schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:47:
[...]
rare keuze inderdaad. Ik vind hem wel tof verder.
Ik laat hem voorlopig gaan, moet nog te veel andere dingen kopen;Wailing_Banshee schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:59:
[...]
Dit is een must-buy! Ons esdoorntje (nu een jaar of 25 oud en iets meer dan een meter hoog) heeft alleen veel langere takken
F1 speed champions (nog 6)
Star Wars helmen (Jango en Kylo).
Lucky dalmatier puppy.
en nog wat andere dingen
Hier ook, zal mooi staan bij Himeji Castle.Sjurm schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:08:
Die Maple Tree is tof, die gaat hier zeker komen
En bij de rustgevende tuin.D. Ninjai schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:34:
[...]
Hier ook, zal mooi staan bij Himeji Castle.
Die komt er hier dan ook wel in/ bij.
En de oorspronkelijke bonsai boom...SuBBaSS schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:55:
[...]
En bij de rustgevende tuin.![]()
Ja, vind ik ook zonde... Van mij mag LEGO daar wel eens andere kleuren voor gaan ontwikkelen (en dan tegelijkertijd ook afscheid nemen van die blauwe Technic pins die te pas en te onpas gebruikt worden).himlims_ schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:24:
[...]
prachtige boom voor in de stad(die grijze koppelstukjes doen wel afbreuk aan het algeheel ontwerp van de set ... waarom grijs? de japanse esdoorn in de tuin heeft geen grijze takken
)
scintillating
Lego doet schijnbaar niet aan correcte kleuren voor bepaalde scharnieren en koppelstukken. Die zijn altijd grijs (licht of donker). In theorie past dat overal wel bij, maar in de realiteit doet het afbreuk aan het product en zet het Lego motto "streven naar perfectie" in een kwaad dachlicht. Als men de designers ernaar vraagt krijgt men steevast het antwoord dat Lego maar x-aantal nieuwe/recolor onderdelen 'aan kan' per jaar. Ik vind dat altijd zo'n zwaktebod, ze hebben immers miljarden aan winst elk jaar. Daar kan best een paar miljoen voor extra nieuwe onderdelen (zeker als het alleen om de kleur gaat) vanaf. Maar goed, ik ben geen Lego manager.himlims_ schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:24:
[...]
)
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Na een lange tijd bouwen en veel zoeken in een grote berg onderdelen is de Falcon Master's Castle klaar! Het resultaat is erg indrukwekkend. De bouw vond ik persoonlijk een stuk minder. Hier en daar zaten er fouten in de handleiding en de volgorde was niet altijd logisch. Het eindresultaat mag er wel zijn!
Een minpunt is dat het niet overal heel stevig aanvoelt. Bij het toevoegen van het laatste deel lukte het eerst niet om hem vast te maken, en de drie delen van het kasteel zitten niet erg stevig aan elkaar bevestigd. Daarnaast breekt er makkelijk iets af omdat niet alles even goed vast zit.
Maar: heel knap om van vier kastelen zo'n mooi kasteel te maken! Het is erg creatief gedaan. Misschien is 20 euro wat veel voor de handleiding, aan de andere kant is het wel echt een groot ding. Hij doet niet onder voor het Leeuwenridderskasteel qua grootte.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik zit al over Chopper te twijfelen... nu komt ook K-2SO er aan:
https://www.lego.com/nl-n...-2so-security-droid-75434
Ik weet dat het klopt met het originele karakter in de film, maar ik blijf die benen echt heel iel vinden.Archer_VC10 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:03:
Ik zit al over Chopper te twijfelen... nu komt ook K-2SO er aan:
[Afbeelding]
Het is echt alsof hij al zijn hele leven leg day skipt
hoi
Kan wel ja zeggen, maar google maar evenReVision. schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:06:
[...]
Ik weet dat het klopt met het originele karakter in de film, maar ik blijf die benen echt heel iel vinden.
Het is echt alsof hij al zijn hele leven leg day skipt
Ik ben benieuwd wanneer Chopper er is of hij een beetje in verhouding is met C3P0 en R2D2. BB-8 is iets groter weer dan die andere twee volgens mij. Niet helemaal de juiste verhouding.
Moet sowieso maar es beginnen na de mei vakantie met R2D2 en C3P0 ....de dozen vangen ook stof
Moet sowieso maar es beginnen na de mei vakantie met R2D2 en C3P0 ....de dozen vangen ook stof
Er staat hier een MOC voor Chopper waarvan de ontwerper aangeeft dat deze op dezelfde schaal als R2-D2 is: https://www.instagram.com/p/C5qiBlxIarI/?img_index=2
Er zit ook een vergelijking in deze review, maar ik heb de video nog niet helemaal bekeken:
YouTube: LEGO Star Wars Chopper (C1-10P) 75416 REVIEW with R2-D2 size comparison
Edit: er zitten ook wat vergelijkingsfoto's in deze review: https://brickset.com/arti...ew-75416-chopper-(c1-10p)
Hmmm.... hij lijkt wel erg goed bij R2-D2 en C3-PO te passen.... daar gaat mijn goede voornemen.
Er zit ook een vergelijking in deze review, maar ik heb de video nog niet helemaal bekeken:
YouTube: LEGO Star Wars Chopper (C1-10P) 75416 REVIEW with R2-D2 size comparison
Edit: er zitten ook wat vergelijkingsfoto's in deze review: https://brickset.com/arti...ew-75416-chopper-(c1-10p)
Hmmm.... hij lijkt wel erg goed bij R2-D2 en C3-PO te passen.... daar gaat mijn goede voornemen.
[ Voor 22% gewijzigd door Archer_VC10 op 23-04-2025 16:43 ]
Ik heb de video even voor je bekekenArcher_VC10 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 16:34:
Er staat hier een MOC voor Chopper waarvan de ontwerper aangeeft dat deze op dezelfde schaal als R2-D2 is: https://www.instagram.com/p/C5qiBlxIarI/?img_index=2
[ Voor 77% gewijzigd door Convoy op 23-04-2025 16:43 ]
Yup: https://images.brickset.com/news/120709_Chopper%206.jpgArcher_VC10 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 16:34:
Dank voor de link. Daar gaat ook weer wat geld straks 😅 twijfel nu of ik toch nog wel Grogu moet halen
Jaa maar nu rechts ipv links op de bouwplaat
Ik zou het doen!
LEGO 31212 Milky Way net voor pasen gehaald, maar net pas afgerond.
:strip_exif()/f/image/PC6duYOzaLYRRByjFJCNjawS.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet de aller boeiendste build, maar het eindresultaat mag er zijn 👌
PS: het middelste gedeelte is in het echt een stuk witter.
:strip_exif()/f/image/PC6duYOzaLYRRByjFJCNjawS.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet de aller boeiendste build, maar het eindresultaat mag er zijn 👌
PS: het middelste gedeelte is in het echt een stuk witter.
[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 23-04-2025 20:39 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Late reactie, maar ik ben fan! Vanwege ruimtegebrek stap ik (helaas) over naar de Ninjago minifigs ipv de sets...Kerngezond schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 21:54:
Zitten hier in dit topic eigenlijk fans van Ninjago? Ik heb er zelf geen nostalgische band mee maar ik vind dat ze af en toe wel hele mooie sets uitbrengen. Ik heb alleen het Altaar van de Stenen Draak (https://www.brickwatch.ne.../Dragon-Stone-Shrine.html) maar heb vast besloten niet nóg een thema erbij te nemen. Deze is net uitgekomen en ziet er toch wel verdraaid leuk uit: https://www.lego.com/nl-n...jago-city-workshops-71837
Als je nog ruimte hebt voor 1 grote set dan kan ik Destiny's Bounty 70618 aanbevelen als je hem voor een redelijk bedrag kan krijgen. Geweldige build en een heerlijke set om tentoon te stellen.buurman3 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:05:
Late reactie, maar ik ben fan! Vanwege ruimtegebrek stap ik (helaas) over naar de Ninjago minifigs ipv de sets...
Is idd een prachtige set 👍 Heb de Land Bounty, ook erg blij mee!mawashigeri schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:23:
[...]
Als je nog ruimte hebt voor 1 grote set dan kan ik Destiny's Bounty 70618 aanbevelen als je hem voor een redelijk bedrag kan krijgen. Geweldige build en een heerlijke set om tentoon te stellen.
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door buurman3 op 23-04-2025 21:44 ]
Leuk feitje. Een vriend van mij heeft recent de grote Venator-class gekocht, en ik wilde hem deze Millennium Falcon erbij geven omdat ik dacht dat het qua schaal wel ongeveer overeenkwam. Niet dus. De Venator is ongeveer schaal 1:1000 terwijl deze Millennium Falcon ongeveer schaal 1:300 is. De schaal in Star Wars is absurd.mawashigeri schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:47:
Vandaag de mini Millenium Falcon gekocht voor 3 euro bij Intertoys, ik had ergens de vage hoop (maar niet echt de verwachting) dat er een Darth Vader bij zou zitten... hij staat immers op de verpakking! Beetje misleidend dit, wel een aardig modelletje voor het geld.
[Afbeelding]
Da’s een mooi ding! Ik denk wel dat dit de eerste PoweredUp-trein in jaren gaat worden die ik niet ga kopen. Ik heb mezelf verboden arctische LEGO te kopen om niet nog een thema te hebben die mijn portemonnee kan plunderen.AppieNL schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:38:
[Afbeelding]
Dat dus. Ik heb lang zitten twijfelen of ik Vrachttrein 60198 wel wilde hebben, maar toen stond hij opeens op Bol.com voor 105 euro, oftewel 45% korting.AppieNL schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 23:09:
[...]
Ah juist. Ik zie nu eigenlijk ook dat Vrachttrein set 60198 een adviesprijs heeft van €190 met 1226 steentjes. Dus een tientje meer voor 1517 onderdelen bij deze trein "valt dan nog mee"
Als dat met deze set gaat gebeuren is dat gewoon 110 euro.
Dit is een heel goed idee! Je hebt me zojuist een reden gegeven om hem te kopen.SuBBaSS schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:55:
[...]
En bij de rustgevende tuin.![]()
Ik hoor vaker mensen klagen over ruimtegebrek. Wat bedoelen mensen daar eigenlijk mee? Heb je dan echt geen ruimte meer in je huis of heb je een punt bereikt waarop huisgenoten het te gek vinden worden? Ik woon zelf relatief klein, maar ik woon op mezelf waardoor ruimtegebrek bij mij toch vooral een kwestie van prioriteiten stellen is. Ik had een eettafel waar ik nooit aan zat, dus daar staat nu een LEGO-tafel.buurman3 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:05:
[...]
Late reactie, maar ik ben fan! Vanwege ruimtegebrek stap ik (helaas) over naar de Ninjago minifigs ipv de sets...
Allemaal leuke setsTc99m schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:04:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die Happy Plants gaan er denk ik hier wel komenleuk voor op het bureau. Misschien die Japanse esdoorn ook.
Weten we al of bij de tijger set dit onderdeel zit? poging tot vergezochtte humor

Heeft hij een tasje met brickseparators aan zijn heup hangen?Boingo schreef op donderdag 24 april 2025 @ 07:49:
Ik weet dat ik me misschien niet populair maak, maar Chewbacca past ook prima in schaal met de droids.
[Afbeelding]
voor mijn gevoel fabriceren ze voor 'iedere nieuwe set' wel weer nieuwe blokjes. Het aantal 'nieuwe blokjes' is zeker flink toegenomen afgelopen jaren. Dare i say it; sommige blokjes compleet overbodig, omdat constructie via reguliere blokjes ook mogelijk is.zonoskar schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:28:
[...]
Lego doet schijnbaar niet aan correcte kleuren voor bepaalde scharnieren en koppelstukken. Die zijn altijd grijs (licht of donker). In theorie past dat overal wel bij, maar in de realiteit doet het afbreuk aan het product en zet het Lego motto "streven naar perfectie" in een kwaad dachlicht. Als men de designers ernaar vraagt krijgt men steevast het antwoord dat Lego maar x-aantal nieuwe/recolor onderdelen 'aan kan' per jaar. Ik vind dat altijd zo'n zwaktebod, ze hebben immers miljarden aan winst elk jaar. Daar kan best een paar miljoen voor extra nieuwe onderdelen (zeker als het alleen om de kleur gaat) vanaf. Maar goed, ik ben geen Lego manager.
vind het echt foeilelijk die grijze koppelstukjes er tussen, tzt maar eens bekijken hoe dat anders/beter kan
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 24-04-2025 08:28 ]
In tegenstelling tot 31129 is dit alleen een kop- en geen kop-tot-staart-situatie.Kapoen schreef op donderdag 24 april 2025 @ 07:28:
[...]
Allemaal leuke sets![]()
Weten we al of bij de tijger set dit onderdeel zit? poging tot vergezochtte humor
[Afbeelding]
scintillating
Voor mij betekent "ruimtegebrek" dat ik dan zelf het punt heb bereikt dat ik het te veel vind.Kerngezond schreef op donderdag 24 april 2025 @ 02:14:
[...]
Ik hoor vaker mensen klagen over ruimtegebrek. Wat bedoelen mensen daar eigenlijk mee? Heb je dan echt geen ruimte meer in je huis of heb je een punt bereikt waarop huisgenoten het te gek vinden worden? Ik woon zelf relatief klein, maar ik woon op mezelf waardoor ruimtegebrek bij mij toch vooral een kwestie van prioriteiten stellen is. Ik had een eettafel waar ik nooit aan zat, dus daar staat nu een LEGO-tafel.
Ik vind LEGO leuk om te bouwen en naar te kijken, maar ik hoef er niet de hele woonkamer mee vol te hebben staan. Daar wordt het dan toch een beetje te rommelig van en LEGO is niet mijn héle identiteit (ik heb heus ook nog wel ándere geeky/nerdy hobbies
En ja, los daarvan, met een appartement van +/- 70 m2 zijn hele grote sets zoals een Titanic, Star Destroyer, etc. sowieso lastig. Die staan dan al snel echt in de weg of zijn heel prominent aanwezig. Hoewel ik een groot Star Trek fan ben, zal ik de Enterprise-D die in het najaar uitkomt dus waarschijnlijk aan me voorbij laten gaan.
scintillating
Het verhaal over hun bijna-bankroet eind jaren '90/begin '00 heeft misschien blijvende trauma's opgeleverd?zonoskar schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:28:
[...]
Lego doet schijnbaar niet aan correcte kleuren voor bepaalde scharnieren en koppelstukken. Die zijn altijd grijs (licht of donker). In theorie past dat overal wel bij, maar in de realiteit doet het afbreuk aan het product en zet het Lego motto "streven naar perfectie" in een kwaad dachlicht. Als men de designers ernaar vraagt krijgt men steevast het antwoord dat Lego maar x-aantal nieuwe/recolor onderdelen 'aan kan' per jaar. Ik vind dat altijd zo'n zwaktebod, ze hebben immers miljarden aan winst elk jaar. Daar kan best een paar miljoen voor extra nieuwe onderdelen (zeker als het alleen om de kleur gaat) vanaf. Maar goed, ik ben geen Lego manager.
Een van de problemen die ze toen hadden was een overdaad aan verschillende onderdelen.
Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat er ook een of andere interne regel was dat die ball joints altijd grijs moesten zijn. Makkelijk te herkennen en daardoor makkelijk bouwen. Dezelfde reden dat die blauwe technic pins zo veel worden gebruikt. Alleen niet echt geschikt voor displaysets dus.Kapoen schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:33:
[...]
Het verhaal over hun bijna-bankroet eind jaren '90/begin '00 heeft misschien blijvende trauma's opgeleverd?
Een van de problemen die ze toen hadden was een overdaad aan verschillende onderdelen.
scintillating
GoBricks maakt zeer goede stenen in vrijwel correcte kleuren al is Lego vs. Lego ook een probleem...himlims_ schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:28:
[...]
voor mijn gevoel fabriceren ze voor 'iedere nieuwe set' wel weer nieuwe blokjes. Het aantal 'nieuwe blokjes' is zeker flink toegenomen afgelopen jaren. Dare i say it; sommige blokjes compleet overbodig, omdat constructie via reguliere blokjes ook mogelijk is.
vind het echt foeilelijk die grijze koppelstukjes er tussen, tzt maar eens bekijken hoe dat anders/beter kan
Precies ook de mixel-joints hebben ze in alle kleuren. Inderdaad echt jammer dat Lego ze niet levert, ik meen ergens gelezen te hebben dat de stabiliteit van frictie elementen niet goed gegarandeerd kan worden met de andere kleuren - geen idee of het waar is - maar vinden we het zo erg om na een paar jaar wat vervangingssteentjes te moeten kopen?
nu nog verlichting inbouwenPopcorna schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:05:
Ik begin langzaam plaatsgebrek te krijgen. Heb maar 3 van de 10 F1 wagens, heb weinig interesse in de overige.
[Afbeelding]
Kan niet wachten op de 1 juni wave, eindelijk echt gave auto's 😀
https://www.ikea.com/nl/nl/p/kapplake-led-spot-wit-20543157/
Paar van deze met 1 slimme stekker erachter
[ Voor 13% gewijzigd door Holzschuh op 24-04-2025 11:24 ]
Ik heb ook een overvolle SC kast maar ik vind het niet meer mooi, ziet er rommelig uit.Popcorna schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:05:
Ik begin langzaam plaatsgebrek te krijgen. Heb maar 3 van de 10 F1 wagens, heb weinig interesse in de overige.
[Afbeelding]
Kan niet wachten op de 1 juni wave, eindelijk echt gave auto's 😀
voor het mooie zouden er een paar uitmoeten, sterker ik denk dat ik geen SC meer bij koop en het bestaande uit elkaar ga halen.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Gewoon zoals ik het zeg. 😃 Ik heb 1 werk/legokamer. Daar staan kasten in met planken. En die planken zijn nu vol met legosets.Kerngezond schreef op donderdag 24 april 2025 @ 02:14:
[...]
Ik hoor vaker mensen klagen over ruimtegebrek. Wat bedoelen mensen daar eigenlijk mee? Heb je dan echt geen ruimte meer in je huis of heb je een punt bereikt waarop huisgenoten het te gek vinden worden? Ik woon zelf relatief klein, maar ik woon op mezelf waardoor ruimtegebrek bij mij toch vooral een kwestie van prioriteiten stellen is. Ik had een eettafel waar ik nooit aan zat, dus daar staat nu een LEGO-tafel.
Andere kamers zijn bezette slaapkamers (kids en onze eigen slaapkamer). En in de huiskamer wil ik geen Lego.
Onze katten eten de legobloemen tenminste niet opbuurman3 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 14:08:
[...]
Andere kamers zijn bezette slaapkamers (kids en onze eigen slaapkamer). En in de huiskamer wil ik geen Lego.
Wij hebben botanicals in de huiskamer staan en we hebben twee dingen aan de muur hangen (wereldkaart en de papagaaien). En de twee Simbas staan op de schouw. En we hebben een mooie vitrine kasten waar wat space sets in staan.
Bedankt voor je foto!
Terwijl ik jouw fraaie collectie aan het bekijken was besefte ik me dat ik de Mercedes G 63 / SL 63 duopack nog moet maken. Ik was in de veronderstelling dat al mijn Speed Champions dozen leeg waren
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Kun je die met elkaar schakelen en op 1 stekker zetten?Holzschuh schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:24:
[...]
https://www.ikea.com/nl/nl/p/kapplake-led-spot-wit-20543157/
Paar van deze met 1 slimme stekker erachter
scintillating
@Popcorna herkenbaar ruimte gebrek...ik twijfel sterk wat en hoe ik de SC ga neerzetten. Volgens mij past het wel als ik alle displays hetzelfde maak. Zou wel rust geven, maar betekent wel nogal wat roadplates aanschaffen. Ik heb nog een aantal niet gebouwd en heb de F1's overgeslagen.
Recht naast elkaar passen er 6 per kast i.p.v. 3 of 4 naast elkaar als ik ze van de zijkant wil displayen. Recht naar voren betekent echter wel dat een deel van de details verloren gaan, dus moet ik ze inderdaad zo schuin maken.
Eerst nog even kijken of de nieuwe 3d prints waarbij je de SC aan de wielen ophangt aan de muur leuk zijn. Kan dan best simpel een plank maken zodat je ze allemaal kan zien (heb even niet de goede link hier, maar dit idee : https://makerworld.com/en...all-mount#profileId-31487)
Recht naast elkaar passen er 6 per kast i.p.v. 3 of 4 naast elkaar als ik ze van de zijkant wil displayen. Recht naar voren betekent echter wel dat een deel van de details verloren gaan, dus moet ik ze inderdaad zo schuin maken.
Eerst nog even kijken of de nieuwe 3d prints waarbij je de SC aan de wielen ophangt aan de muur leuk zijn. Kan dan best simpel een plank maken zodat je ze allemaal kan zien (heb even niet de goede link hier, maar dit idee : https://makerworld.com/en...all-mount#profileId-31487)
Ik heb ze het liefst achter glas/vitrine. Heb ook eens gedacht aan die muursteuntjes, maar dan heb ik straks een hele muur vol, en vaak onder het stof. Vind dat erg jammer.sheane schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:54:
@Popcorna herkenbaar ruimte gebrek...ik twijfel sterk wat en hoe ik de SC ga neerzetten. Volgens mij past het wel als ik alle displays hetzelfde maak. Zou wel rust geven, maar betekent wel nogal wat roadplates aanschaffen. Ik heb nog een aantal niet gebouwd en heb de F1's overgeslagen.
Het worden er inderdaad wel erg veel, straks met de nieuwe wave is het 2 rijden diep en zie je de helft niet meer. Alleen dit jaar komen er nog 10 uit als ik het goed heb, 5 in juni en 5 in de winter.
Heb je wel wat te doen vanavondSuperkiwi schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:28:
[...]
Bedankt voor je foto!
Terwijl ik jouw fraaie collectie aan het bekijken was besefte ik me dat ik de Mercedes G 63 / SL 63 duopack nog moet maken. Ik was in de veronderstelling dat al mijn Speed Champions dozen leeg waren
Dan heb je nog een leuke set te gaan. De G63 wijkt ietwat af van de standaard Champions, puur vanwege zijn grootte. Beetje groot, lomp en imposant.Superkiwi schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:28:
[...]
Bedankt voor je foto!
En ja, de SL63 is dan juist weer een ietwat kleinere build, handig als je haast hebt
Volgens mij niet hoor.Popcorna schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:34:
[...]
Ik heb ze het liefst achter glas/vitrine. Heb ook eens gedacht aan die muursteuntjes, maar dan heb ik straks een hele muur vol, en vaak onder het stof. Vind dat erg jammer.
Het worden er inderdaad wel erg veel, straks met de nieuwe wave is het 2 rijden diep en zie je de helft niet meer. Alleen dit jaar komen er nog 10 uit als ik het goed heb, 5 in juni en 5 in de winter.
Binnenkort die roze Honda S2000 (juni), daarna in augustus een Bugatti, Dodge, Porsch en een duo-pack Lambo's
Ey!! Macarena \o/
Lego bouw ik altijd op mijn gemakje, of het nu een grote of kleine set is. Gehaast bouwen (zoals mijn neefje doet
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Deze komen in juni allemaal, tenminste wat ik lees. Die van augustus zijn nog niet bekend.RaZ schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:51:
[...]
Volgens mij niet hoor.
Binnenkort die roze Honda S2000 (juni), daarna in augustus een Bugatti, Dodge, Porsch en een duo-pack Lambo's
Set Number Set Name Release Date
77237 Dodge Challenger SRT Hellcat Race Car June 1, 2025
77238 Lamborghini Revuelto & Huracan STO June 1, 2025
77239 Porsche 911 GT3 RS Super Car June 1, 2025
77240 Bugatti Centodieci Sports Car June 1, 2025
En maximaal genieten van elk steentje! Dat is ook de reden dat wij alle stukjes in een bak gooien en niet per zakje bouwen. Dan bouw je nog wel eens verkeerd (net nog gedaan, ipv van 2x 60478 (Plate Special 1 x 2 with Handle on End [Closed Ends]) had ik 2x 54657 (Hinge Plate 1 x 2 Locking with 2 Fingers On End) gebruikt, dus kon ik weer wat opnieuw doen!) en ben je nog langer bezig met een set. Vooral als je de lego niet gebruikt om te spelen, gaat het heel erg om het bouwen. Dus waarom zou ik dat zo snel mogelijk willen doen?Superkiwi schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:52:
[...]
Lego bouw ik altijd op mijn gemakje, of het nu een grote of kleine set is. Gehaast bouwen (zoals mijn neefje doet) is niet aan mij besteed, voor mij is Lego maximaal ontspannen
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
:strip_exif()/f/image/spJHUC7nJnbuxQ1q2I2cKkQY.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yTW4k1SIdo4YYF1EfNrnHXlE.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/aUzoElJmbdodGM9SZXB4rNir.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/35sqxMZHhRHgfEbIGNflPh2G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gYatWHVL7MsfbFbAXj10MFIM.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/XXf10T6rTaKB1x5yE0vJeVBx.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/hK6JCyCPK4LK8O1SIv4gstdk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/5kVX2cCcV5vduebJzVcxFK5m.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/4g6e6PHWwxq3fqcU1FVIwRwF.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/gdvIbkxPk2blJj5egszjZvps.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/qFQAwj0TkX5tgihRbQR6ru7K.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/XnjxyO97dT82Dl87LvupdgbQ.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/y2LUyIO8GJ29nOxUqVeboFpA.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TGox9BysZoNCmo4bfHEQA66H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oSy5krjpibWPd2ES0jYDGQ7Q.jpg?f=fotoalbum_large)