Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 106 ... 160 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:23

Reinier

\o/

Dit heb je toch aardig anders zitten dan in de instructie staat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AqeI_-7tGGcdL2md45t3R57VTEA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kzvY7AyAaF9qljI5qUeRkwWH.png?f=user_large

• Stormrider nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-01 11:33
de onderkant van de halve cirkel moet inderdaad tegen de pilaar aan staan

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:43

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

TheDeeGee schreef op woensdag 16 april 2025 @ 21:25:
Weer een nieuwe F1 Icons MOC van BentoBrick, de Ferrari 643 uit 1991.

https://rebrickable.com/m...obrick/f1-91-643/#details
Die is gaaf! Ik zat overigens eens te kijken wat die bandjes van de Williams F1 auto zo doen op bricklink. 40 euro uit Canada of Duitsland en 60 euro uit Polen. Geen aanbieders in NL (tot nu toe).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:58
Reinier schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:12:

[Afbeelding]
Ik heb een van de bevestigingen ( in het midden) teveel naar achteren geplaatst
Nu is het zoals in de handleiding

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:47:
[...]

Die is gaaf! Ik zat overigens eens te kijken wat die bandjes van de Williams F1 auto zo doen op bricklink. 40 euro uit Canada of Duitsland en 60 euro uit Polen. Geen aanbieders in NL (tot nu toe).
Jah, zijn prijzig.

Maar als je kijkt naar banden op Pick a Brick is de prijs best realistisch denk ik.

• Hansw1
Reinier schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:12:

[Afbeelding]
Waar je de roze cirkel hebt aangebracht moest inderdaad naar voren
Ik heb zitten slapen

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-01 22:18

Knutselsmurf

LED's make things better

Ik ben vandaag wezen kijken naar een verzameling lego uit de jaren 80/90 om over te nemen van een bekende, en tot mijn grote verrassing zat daar ook https://brickset.com/sets/6399-1/Airport-Shuttle tussen :) Daar werd ik toch wel heel erg blij van

- This line is intentionally left blank -

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:51

SomerenV

It's something!

Knutselsmurf schreef op donderdag 17 april 2025 @ 23:23:
Ik ben vandaag wezen kijken naar een verzameling lego uit de jaren 80/90 om over te nemen van een bekende, en tot mijn grote verrassing zat daar ook https://brickset.com/sets/6399-1/Airport-Shuttle tussen :) Daar werd ik toch wel heel erg blij van
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlEmI4VAuFExxwUMabNrSQrUcpQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EQNDnVSNVWynPOYXtOBaWu9A.png?f=user_large

:+

De Airport Shuttle is toch wel echt mijn white whale. Als ik ooit een paar honderd euro heb om guilt free stuk te slaan koop ik die direct. Da's de enige set waar ik me al jaren aan zit te vergapen, maar ik kan het niet naar mezelf verantwoorden zoveel geld uit te geven aan één set. Ooit...

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:30
Afgelopen week deze “set” gebouwd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sjv1wPMYfOi0uZUyzurb2uie0js=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJFcfdcs4mdC5kzfJC315fyo.jpg?f=fotoalbum_large

LEGO 5009127 Monkey Palace en hier een link naar BoardGameGeek

Abstract bordspel dat ik jullie niet wilde onthouden. Op verschillende plekken voor zo’n €30 te krijgen overigens.

Heb hem zelf ook besteld 🤓

[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 18-04-2025 00:59 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:14

almightyarjen

When does the hurting stop?

Knutselsmurf schreef op donderdag 17 april 2025 @ 23:23:
Wow, goede vondst!
SomerenV schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 00:43:
[...]

[Afbeelding]

:+

De Airport Shuttle is toch wel echt mijn white whale. Als ik ooit een paar honderd euro heb om guilt free stuk te slaan koop ik die direct. Da's de enige set waar ik me al jaren aan zit te vergapen, maar ik kan het niet naar mezelf verantwoorden zoveel geld uit te geven aan één set. Ooit...
Inmiddels al een dikke €600 op Bricklink, jeez :X

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:17
Over “white whales” gesproken, ik heb van de week deze kunnen scoren via mp, compleet met doos/boekje/reserve onderdelen en een case van “idisplayit” voor een zeer nette prijs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-3PZEo-47QkDeOz8p4TvSYNhPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozsWNuweQhzwiqPVADZh9I6b.jpg?f=fotoalbum_large

Nu zoek ik D-O 75278 nog

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• SomerenV

SomerenV

It's something!

almightyarjen schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 01:44:
[...]

Wow, goede vondst!
[...]

Inmiddels al een dikke €600 op Bricklink, jeez :X
Ja dat gaat helemaal nergens over, al valt de prijs me ergens nog wel mee. Jaren terug tijdens een stage (Ik meen ergens rond 2009) zaten we met een handjevol LEGO-liefhebbers in dezelfde ruimte. Over het algemeen waren we gewoon aan het werk, maar zo nu en dan waren we ons aan het vergapen aan onder andere de Airport Shuttle. Die kostte toen ergens rond de 400 euro geloof ik. Toen hebben we ook wel 's geboden op Ebay en Marktplaats, maar dan werden we vaak al vrij snel overboden :'(

Edit: een hele poos geleden heb ik wel 's geprobeerd een moderne Airport Shuttle te ontwerpen in Studio.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cr4mypCrQFqBtl6JtbX_qeXh_5s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SALBcYFdCMUjzmrhpzUj3cYf.png?f=fotoalbum_large

Een monorail faken of namaken is alleen bijna onmogelijk, tenzij je het bij een rechte baan houdt. Eeuwig zonde dat LEGO het geen nieuw leven in blaast.
gielie schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 06:16:
Over “white whales” gesproken, ik heb van de week deze kunnen scoren via mp, compleet met doos/boekje/reserve onderdelen en een case van “idisplayit” voor een zeer nette prijs.
[Afbeelding]

Nu zoek ik D-O 75278 nog
Had het maar gezegd. De mijne ligt afgebroken in een ziplock bag in een kist niks te doen :+

[ Voor 17% gewijzigd door SomerenV op 18-04-2025 10:01 ]

• Hansw1
Ik loop toch weer tegen een probleem op met het bouwen van de Notre Dame
Ik zoal ongetwijfeld weer een fout gemaakt hebben maar kan het niet achterhalen
Het element op foto 3 van de handleiding past bij mij er niet tussen
Gaarne advies Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1LdemXr9nKhtWLn1a_mHOdBCZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCREuSUZunpScZlHz2w29N4D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wSFPeq-MzvsUixWwnXZ-arSk6Dg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zWqpiGO8ObkE4wj6v03UJZEb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqTkHHONy1ZJeRjbzJ7vqSB6KS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VthSlAiTbw64RHaxBUIWrm8Y.jpg?f=fotoalbum_large

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Hansw1 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:29:
Gaarne advies [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien is het slimmer om je aan de stappen van de handleiding te houden? In het plaatje van de handleiding staan al die andere dingen in die half ronde cirkel er nog niet op, maar bij jou wel?

per aspera ad astra

• SomerenV

SomerenV

It's something!

LAD93 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:32:
[...]

Misschien is het slimmer om je aan de stappen van de handleiding te houden? In het plaatje van de handleiding staan al die andere dingen in die half ronde cirkel er nog niet op, maar bij jou wel?
En beter kijken. Ik ken heel die set niet maar zie wel meteen wat er niet klopt. Even de instructies gecheckt en m'n intuïtie klopte. Het is geen rocket science.

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
+ dat die kanteel dingetjes aan de rechterkant ook nog eens verkeerd om staan. Is het niet dat je kan schuiven en die single studs hebt en wat erop komt een beetje kan schuiven? Je ziet op pagina 79 dat die kantelen een beetje overhellen namelijk aan het uiteinde van de bochten.

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:01
Ergens snap ik al die vragen van wat er niet past of wat fout gegaan is niet. is het ook niet 1 van de dingen van lego om er zelf achter te komen wat je fout gedaan hebt ? eventueel gewoon door stappen weer af te breken en opnieuw op te bouwen.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-01 14:42

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zoals anderen al aangeven heb je twee stappen omgewisseld.

Daarnaast moeten die zes ‘ramen’ die je in een halve cirkel plaatst, versprongen op de jumper platen worden gezet. Je moet de 2x1 plaatjes dus niet recht boven op de jumper plate zetten, maar de zijkant van het plaatje op het nopje zetten (ik hoop dat ik het zo helder uitleg, maar in de handleiding staat het vrij duidelijk getekend).

scintillating

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:30
Barbapapa852 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:42:
Ergens snap ik al die vragen van wat er niet past of wat fout gegaan is niet. is het ook niet 1 van de dingen van lego om er zelf achter te komen wat je fout gedaan hebt ? eventueel gewoon door stappen weer af te breken en opnieuw op te bouwen.
offtopic:
In de jaren 80 was dat inderdaad zo. :+

Strava | AP | IP | AW

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:11
Tc99m schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:43:
[...]

Zoals anderen al aangeven heb je twee stappen omgewisseld.

Daarnaast moeten die zes ‘ramen’ die je in een halve cirkel plaatst, versprongen op de jumper platen worden gezet. Je moet de 2x1 plaatjes dus niet recht boven op de jumper plate zetten, maar de zijkant van het plaatje op het nopje zetten (ik hoop dat ik het zo helder uitleg, maar in de handleiding staat het vrij duidelijk getekend).
De uitleg snapte ik niet helemaal, maar heb de instructies even erbij gehaald, en dan is het vrij duidelijk.

Als @Hansw1 ook gewoon begint met dat bouwseltje met 2 ramen van stap 78 eerst te plaatsen, in plaats van alle andere ramen van stap 79, dan kan je ook niet anders dan die ramen van stap 79 te plaatsen zoals jij het beschrijft.

Mooi voorbeeld van:volg gewoon de stappen, sla niks over, dan komt het wel goed

• gielie

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het gaat ook al fout zie ik,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m31_fHnxtMgOunjy_HDGpJgP5F4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5EXylQkQpUvlYwym3qZMD9Ju.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_CHfpIxX6fZlZuZ18zq5O2bqbY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5z6Vn3Lca4xjwxynHQGPWNWD.png?f=fotoalbum_large

@Hansw1 kom op zeg, dit zijn beginners fouten. Je moet nu toch wel een keer weten hoe dit moet.

[ Voor 3% gewijzigd door gielie op 18-04-2025 11:42 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:12

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je vraag is niet juist. Je moet eerst figuur 78 doen waarin je element 3 plaatst. Waar jij tegenaan loopt is dat je de andere steentjes er om heen niet kunt plaatsen. Volgens mij moet je gewoon goed de handleiding, in de juiste volgorde volgen. Nu lijkt het alsof je eerst 79 doet en dan pas 78.

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:19

Shrien

frequent snoozer

Afbeeldingslocatie: https://media1.giphy.com/media/bFl5q5fN7AhC9Sz33U/giphy.gif

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:43
gielie schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 11:40:
[...]

Het gaat ook al fout zie ik,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@Hansw1 kom op zeg, dit zijn beginners fouten. Je moet nu toch wel een keer weten hoe dit moet.
Daar zie je ook heel goed dat die zes raampjes niet recht op de plate eronder staan maar dat ze verspringen/er ‘scheef’ op staan.

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:12

Ottooo

Vuurvlieg

SomerenV schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:56:
[...]

Ja dat gaat helemaal nergens over, al valt de prijs me ergens nog wel mee. Jaren terug tijdens een stage (Ik meen ergens rond 2009) zaten we met een handjevol LEGO-liefhebbers in dezelfde ruimte. Over het algemeen waren we gewoon aan het werk, maar zo nu en dan waren we ons aan het vergapen aan onder andere de Airport Shuttle. Die kostte toen ergens rond de 400 euro geloof ik. Toen hebben we ook wel 's geboden op Ebay en Marktplaats, maar dan werden we vaak al vrij snel overboden :'(

Edit: een hele poos geleden heb ik wel 's geprobeerd een moderne Airport Shuttle te ontwerpen in Studio.

[Afbeelding]

Een monorail faken of namaken is alleen bijna onmogelijk, tenzij je het bij een rechte baan houdt. Eeuwig zonde dat LEGO het geen nieuw leven in blaast.

[...]

Had het maar gezegd. De mijne ligt afgebroken in een ziplock bag in een kist niks te doen :+
Een tijd geleden deze constructie tegen gekomen, hier valt denk ik best wat leuks mee te doen:

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:22
Bij Hans niet. Hij denkt dat Tweakers zijn persoonlijke vraagbaak is. Als ie een nieuwe set heeft gekocht dan kun je er zeker van zijn dat dit topic weer wordt vervuild met allerlei vragen bij de simpelste stappen.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Ottooo schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:33:
[...]

Een tijd geleden deze constructie tegen gekomen, hier valt denk ik best wat leuks mee te doen:

[YouTube: LEGO Monorail Connection MOC]
Het nadeel met de achtbaan-delen is dat het onderstel dan al meteen best breed wordt. Mijn monorail-moc is 6 studs breed (en dat is inclusief motor), maar dat ga je met die achtbaan-constructie niet redden. Niet als je de wielen netjes weg wilt werken in ieder geval.

Het valt me ook wat tegen dat er geen custom oplossingen zijn voor het monorail-probleem. Ik weet dat 3D geprinte monorail-banen wel aangeboden worden, maar je zou verwachten met de toename van kwalitatief goede 3rd party LEGO dat men wel met betere oplossingen zou kunnen komen. Denk aan monorail-tracks die met gietspuiten gemaakt worden, zoals echte LEGO, inclusief gemoderniseerde motortjes om het netjes aan te drijven.
NotSoSteady schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:38:
[...]

Bij Hans niet. Hij denkt dat Tweakers zijn persoonlijke vraagbaak is. Als ie een nieuwe set heeft gekocht dan kun je er zeker van zijn dat dit topic weer wordt vervuild met allerlei vragen bij de simpelste stappen.
Je mag er alleen niks van zeggen :X Er is niks mis met om hulp vragen als je vastloopt, maar als je vastloopt op nogal simpele instructies, en dat meermaals...

[ Voor 19% gewijzigd door SomerenV op 18-04-2025 15:28 ]

• meesje
[...]

Ik vind dat wel heel erg negatief verwoord. Je ziet duidelijk een verandering. Al eens een foto geplaatst van wat hij gebouwd heeft. Ook af en toe een terugkoppeling ipv alleen maar melden van problemen. Ook is de bouw van de Endurance probleemloos verlopen.

• Hansw1
[...]

Nog even ik ben verschillende malen opnieuw begonnen maar krijg steeds het zelfde resultaat
Ik ben A technisch misschien is dit het probleem
Bij het bouwen van de Endurance heb ik geen enkele vraag gesteld

• Millie-ano
  • Niet online
Hansw1 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:07:
[...]

Nog even ik ben verschillende malen opnieuw begonnen maar krijg steeds het zelfde resultaat
als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg ;)
Heb je iets met de reacties gedaan die voorbij kwamen? Want daar zat wel het antwoord in.

• Hansw1
LAD93 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:32:
[...]

Dat klopt Ik wil alleen even aangeven waar het probleem zit waar ij nu tegen aanloop .

• meesje
[...]

Als je nu eerst bouw stap 78 doet? En daarna 79? Want bij 78 plaats je al het drie studs brede onderdeel. Gaat het dan niet dagen hoe de stukjes er om heen moet plaatsen (conform bouw stap 79). Bij 79 moet je de steentjes niet er recht op geplaatst worden. Hebben de bouwsels (bouw stap 79) niet onderop een 'pinnetje' welke je moet plaatsen in de holle stud? Misschien is dit niet duidelijk, ik weet niet hoe het anders te verwoorden.

• Hansw1
Dat heb ik meerdere malen gedaan maar kom steeds uit op het zelfde resultaat

• Millie-ano
  • Niet online
Hansw1 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:20:
[...]

Je probleem zit hem in dat je de kantelen er RECHT bovenop zet. Maar zoals je in de omschrijving ziet. Steekt het uit en hellen ze dus iets over. Je moet dus het onderste steentje van die kantelen

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/713j9T-ZGPL.jpg

Niet direct in het midden doen, maar aan de zijkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GTAbbTXEaB3MnXuuTmgTFPgHF-k=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iERV2WkOjpuhfd4pqiUNZ8TI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vawuX0Ge9hH7dUy2NCU5LkOu5uQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRuCtVrmxvfGAXgzDE1BurNG.jpg?f=fotoalbum_large

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:15
[...]

Je probeert iets ergens tussen te stoppen, maar volgens de handleiding hoef je het nergens tussen te stoppen. Dus waarom zit er bij jou iets waar je het tussen moet stoppen? Volgens de reacties van anderen hier, omdat je stappen niet in de juiste volgorde aan het doen bent en een volgende stap verkeerd uit hebt gevoerd, waardoor je nu niet goed uit komt. Je hebt stap 79 fout gedaan terwijl je nog met 78 bezig bent. Als je dus terug gaat naar de staat van stap 77, dan 78 doet, dan volgt de juiste uitvoering van 79 daarna vanzelf.

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:53
[...]

Tip1. Altijd in volgorde bouwen, nooit een stap overslaan. Gewoon niet doen :P In dit geval "leer" je mogelijk (misschien ken je het al wel) een nieuw bouwtrucje. Als je de stap overslaat dan zie je snel over het hoofd wat er in deze stap te leren viel, en kom je direct in de knoop bij de volgende stap "want het klopt opeens niet meer". En dan zie je al snel door de bomen het bos niet meer, en mis je dus de "clue" die ze leren.
Tip2. Wat je hier leert is dat je soms blokjes een halve stud off-grid kan plaatsen. Als je de BOVENKANT van die grijze 2x1 steentjes met een "hol" nopje middenbovenop bekijkt, en vervolgens de ONDERKANT van zo'n beige 2x1 steentje met 2 "volle" nopjes bovenop bekijkt..... dan zie je dat normaliter je het beige rondje aan de onderkant (in het midden) bovenop het holle grijze nopje plaatst: dan zitten ze perfect 1:1 op elkaar. Maarrrrr hier moet je juist het beige "holle" gedeelte aan de linker/rechter onderkant op het grijze holle nopje plaatsen; gevolg is dat het blokje een half nopje opzij zit van het steentje eronder. Zo kan je dus met Lego toch nog stapjes bouwen die kleiner zijn dan 1 nopje. Zeldzaam maar komt voor, zeker bij het bouwen op deze "micro-schaal". Zo kunnen ze meer nauwkeurige details maken dan je zou denken dat normaliter kan met deze "grote steentjes".

Ik ben niet zo goed in het beeldend omschrijven, maar misschien dat dit helpt icm de foto's hierboven van Millie-ano. Als je naar de roze cirkels kijkt zie je ook dat de steentjes opzettelijk niet perfect uitlijnen, ze wijken een halve stud af van de rest.

[ Voor 4% gewijzigd door davidov op 18-04-2025 16:48 ]

• Hansw1
Transportman schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:32:
[...]

Je probeert iets ergens tussen te stoppen, maar volgens de handleiding hoef je het nergens tussen te stoppen. Dus waarom zit er bij jou iets waar je het tussen moet stoppen? Volgens de reacties van anderen hier, omdat je stappen niet in de juiste volgorde aan het doen bent en een volgende stap verkeerd uit hebt gevoerd, waardoor je nu niet goed uit komt. Je hebt stap 79 fout gedaan terwijl je nog met 78 bezig bent. Als je dus terug gaat naar de staat van stap 77, dan 78 doet, dan volgt de juiste uitvoering van 79 daarna vanzelf.
Nog even Ik had 78 geplaatst en ben bij 79 met het plaatsen begonnen aan het uiteinde en naar 78 toe. Toen liep ik vast omdat er geen ruimte genoeg was
Op de foto heb ik 78 tijdelijk verwijderd om het te verduidelijken Als ik het nu goed begrijp moet ik met het opbouwen van de zes ramen beginnen naast blok 79

• Hansw1
Het is niet mijn bedoeling om problemen op het forum te dumpen Bij een probleem heb ik diverse malen de boel gedemonteerd en weer opgebouwd
Mijn probleem is dat ik A technisch ben en ook nooit aan de Lego auto,s zal beginnen hierdoor
Door de hulp op het forum heb ik de piano kunnen bouwen

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:42
Hansw1 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:49:
[...]

Nog even Ik had 78 geplaatst en ben bij 79 met het plaatsen begonnen aan het uiteinde en naar 78 toe. Toen liep ik vast omdat er geen ruimte genoeg was
Dat kan niet, want dan zou je niet in het midden een probleem hebben met het stuk dat je bij 78 moet plaatsen. En zodra die geplaatst is, kunnen de blokjes van 79 maar op 1 manier geplaatst worden. Zeker als je in het midden begint.
Op de foto heb ik 78 tijdelijk verwijderd om het te verduidelijken Als ik het nu goed begrijp moet ik met het opbouwen van de zes ramen beginnen naast blok 79
Begin eens met het zo te maken als in stap 78 :
En als je dat doet kan stap 79 eigenlijk niet fout gaan.
Sowieso is dat wat je moet doen als je a-technisch bent zoals je zelf aangeeft. Zorg dat je terug gaat naar het punt waar het wel klopt en bouw dan weer verder.

[removed]

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

*Mijmert over het regelmatig terugkerende geklaag dat lego handleidingen tegenwoordig veel te simpel zijn 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door roeleboel op 18-04-2025 22:31 . Reden: andere smiley die wel werkt op tweakers ]

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

Beste @Hansw1 , het is je (uiteindelijk) gelukt om de piano te bouwen ( *O* )

Dan moet dom blokjes stapelen ook wel lukken? Gewoon heel goed naar de afbeelding kijken, blokjes verzamelen, rustig de aangegeven plaats neerzetten, nog een keertje controleren en :)F

Tijd volg volgende stap

We zien nu, en vorige keer dezelfde fouten: vooruit bouwen , niet in juiste volgorde; klopt het. Iet? Breek af en ga paar stappen terug. :O

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Had mezelf deze cadeau gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNCV0oL1g-ZYzoS6kx5Pbpbhmko=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTwLzNu6fxVMtwFZovIDdMVZ.jpg?f=fotoalbum_medium

Had hem eerder links laten liggen vanwege de pot die je erbij krijgt.
Tijdje geleden had ik hem zelf cadeau gedaan aan m'n nichtje, voor in haar nieuwe huisje. Toen ik daar op bezoek was vond ik hem toch echt beter te pruimen.
Dus nog een mooi stuk onderhoudsarme flora in de woonkamer. 8)

Over simpele bouwstappen gesproken: het klopt toch dat je bij de laatste stap van deze bouw die bruine elementen (semi-)lukraak in de pot doet?
Het zou volgens de instructies 'mulch' voor moeten stellen, wat natuurlijk wel vrij grof is.

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:12
SomerenV schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:26:
<<YouTube: LEGO Monorail Connection MOC>>

Het valt me ook wat tegen dat er geen custom oplossingen zijn voor het monorail-probleem. Ik weet dat 3D geprinte monorail-banen wel aangeboden worden, maar je zou verwachten met de toename van kwalitatief goede 3rd party LEGO dat men wel met betere oplossingen zou kunnen komen. Denk aan monorail-tracks die met gietspuiten gemaakt worden, zoals echte LEGO, inclusief gemoderniseerde motortjes om het netjes aan te drijven.
Hoe leuk dat spul ook is, waarschijnlijk is de doelgroep te klein. Dat was feitelijk in de jaren 90 niet anders, ik meen dat Lego er nooit heel veel (financieel) succes mee heeft gehad.

Voor de gewone treinen en rails zie je allerlei andere partijen wel extra onderdelen maken (gebogen rails in vele maten, speciale wissels en kruisingen) omdat de reikwijdte van de toepassing groot is en vrijwel iedere Lego liefhebber wel iets van treinen heeft.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:18
SuBBaSS schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 18:50:
Over simpele bouwstappen gesproken: het klopt toch dat je bij de laatste stap van deze bouw die bruine elementen (semi-)lukraak in de pot doet?
Het zou volgens de instructies 'mulch' voor moeten stellen, wat natuurlijk wel vrij grof is.
Klopt! Beetje een loze stap maar andere zie je ook het innerlijk van de pot.
Het is alleen niet geadviseerd deze erin te doen met huisdieren of kleine kinderen in huis. Als de pot om gaat kan je gaan zoeken :+

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

RubjeMazter schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 19:08:
[...]

Klopt! Beetje een loze stap maar andere zie je ook het innerlijk van de pot.
Het is alleen niet geadviseerd deze erin te doen met huisdieren of kleine kinderen in huis. Als de pot om gaat kan je gaan zoeken :+
:D
Mijn kitten gaat een 'field day' met deze set hebben! _/-\o_

Maar die van vorige week gaat ze niet snel overtreffen. :X

Ik had een aantal van deze units gekocht om de spare parts in op te bergen.
Afbeeldingslocatie: https://action.com/hostedassets/CMSArticleImages/04/64/2579478_8718964099207-110_02_20240419125710.png?width=750&quality=75
Alles redelijk netjes gesorteerd in de laatjes. Tot mevrouwtje bedacht dat ze dit ook mooi als opstapje kon gebruiken om op de kast te komen.
Flikkert me die hele zooi om waarbij het grootste deel van de inhoud door elkaar in/ achter de laatjes terecht kwam. :X
Kon de hele boel weer uit gaan zoeken.... :|

[ Voor 43% gewijzigd door SuBBaSS op 18-04-2025 19:59 ]

• Hansw1
Mede door alle adviezen is het nu goed
Achteraf gezien erg dom van mij maar ik was deze methode nog niet eerder tegengekomen
Weer wat geleerd Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IU7Amu-U6pgZ7k5RUY3ijwZiROs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A9MknXdyvag67gxL13BHPR22.jpg?f=fotoalbum_large

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:14

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik heb Stud.io een paar weken niet gebruikt en vroeg of ik het wilde updaten, dat heb ik gedaan naar versie 2.25.2 (1) maar het werkt voor geen meter. Het plaatsten van onderdelen gaat veel lastiger, lijkt wel alsof de snap uit staat (staat aan), nog meer mensen last van? :?

Edit: bleek aan een submodel te liggen. Na het releasen ging het beter. Toch werkt er iets anders: het systeem lijkt meer gevoelig te zijn waar je precies een blokje "vastpakt": doe je dat aan de onderkant, dan heeft die de neiging om ergens bovenop te gaan staan, doe je dat aan de bovenkant bij de studs, dan heeft hij de neiging om ergens onder te gaan hangen. Voorheen moest je dat meer zelf sturen. Beetje wennen.

[ Voor 43% gewijzigd door almightyarjen op 19-04-2025 00:22 ]

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• SomerenV

SomerenV

It's something!

almightyarjen schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 23:32:
Ik heb Stud.io een paar weken niet gebruikt en vroeg of ik het wilde updaten, dat heb ik gedaan naar versie 2.25.2 (1) maar het werkt voor geen meter. Het plaatsten van onderdelen gaat veel lastiger, lijkt wel alsof de snap uit staat (staat aan), nog meer mensen last van? :?

Edit: bleek aan een submodel te liggen. Na het releasen ging het beter. Toch werkt er iets anders: het systeem lijkt meer gevoelig te zijn waar je precies een blokje "vastpakt": doe je dat aan de onderkant, dan heeft die de neiging om ergens bovenop te gaan staan, doe je dat aan de bovenkant bij de studs, dan heeft hij de neiging om ergens onder te gaan hangen. Voorheen moest je dat meer zelf sturen. Beetje wennen.
Ik heb hier eigenlijk nergens last van. Snap staat aan en Grid op de kleinste optie. Collision staat uit. Maar ik kan niet echt zeggen dat het anders aan is gaan voelen de laatste tijd.

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-01 08:17
[...]

Dit is dus een van de redenen waarom ik dus bijna nooit meer reageer op post.

Jij bent het over vervuiling van een topic, maar de echte vervuiling zit dus bij het meeste andere.....
(Ik heb dat en die doos gekocht, ik heb dit bij bricklink besteld etc. et.

Hans gebruikt het topic voor hulp.

Wie is Hans??

Is Hans A-technisch
Is Hans ouder
Is Hans (misschien) minder begaafd
Is Hans (misschien) eenzaam
Of heeft Hans gewoon behoeft aan wat aandacht (niet slecht of sarcastisch bedoelt)

We weten het niet, dus behandel Hans gewoon met wat geduld en respect.....

(ik zal wel weer commentaar krijgen en het risico op (wederom) een ban, maar das dan jammer.

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:20
Hansw1 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 19:25:
Mede door alle adviezen is het nu goed
Achteraf gezien erg dom van mij maar ik was deze methode nog niet eerder tegengekomen
Weer wat geleerd [Afbeelding]
Fijn dat het gelukt is! Ik moest bij deze handleiding soms ook goed kijken wat de bedoeling was, dus ik snap het wel. Het is geen makkelijke build, met veel van dit soort momenten. Maar wel heel mooi als hij straks helemaal klaar is!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:39

Pazo

Mroaw?

Ik heb dus ook de 10 stuks F1 wagens, en die staan al een tijdje in een rijtje op de kast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2g5GZRY5LwM7zUmTQWrKWUwfBl0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FMcCX8yZ7uZBJ4Gg0Wnm5gA6.jpg?f=user_large

Maar daar wilde ik iets anders voor. Zoekende naar inspiratie kwam ik uit bij iemand die op basis van de Ikea Sannahed 25x25cm fotolijstje Speed Champions modellen had opgehangen. Dat vond ik wel een gaaf idee, dus onlangs 1 stuks lijstje gehaald bij de Ikea en uitgedokterd hoe ik dat het beste kon doen.

Handigste is om voor iedere auto een plate van 14x2 met secondelijm op te plakken op de kartonnen achterplaat / standaard van het fotolijstje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHf-ZlulKS2E7ScyPzwILLGGibA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Z5XX1o5w45hclhpf5uYSaFjS.jpg?f=user_large

Dat blijft prima plakken. Aan de onderkant van elke auto gebruik je dan 2 tiles van 2x2 waarmee je de auto vervolgens op de plate van 14x2 kunt vastzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pu6KbLsHCD2gHHGhBVMKmyxcI9w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8UXgJp2EunCSxfqWkye8QS99.jpg?f=user_large

Op die manier kan je auto's positioneren / vastzetten op het lijstje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5VRdIkaJFy2WkWTdVxOXJK8g0vA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EC1kTYDjz1WPSkLATUjRCnhK.jpg?f=user_large

Maar het bruine vlak in het midden moeten ook nog wit worden, en het is, net zoals in het voorbeeld, wel leuk om daar wat informatie / logo's op te hebben om het af te maken. Dus aan de slag om een sjabloon te tekenen. Dat was deels uitmeten en deels proberen om het goed uitgelijnd te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSduNDlJPug_vN34It_VbudsYoU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AfVtIAHiqpLOPE7OZWi6hs9c.jpg?f=user_large

Maar, dan mag het resultaat er best zijn!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQmASrJkP0RWi0akYxHA_-R6WWY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UCA8BNlkFUPByD4yrwuCBJ83.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-vgjTWbgrXQw9vqQsW56gOIZYY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nnlDwmIEuVqRGxUR3G2JHN8O.jpg?f=user_large

Binnenkort nog maar eens 4 lijstjes halen en aan de slag met de andere 8 wagens :)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

• MiaBella
  • Laatst online: 23:15
Gratis Sweepstake bij LEGO voor 0 Insiders punten: je kunt tot 8 mei deelnemen.

Win a LEGO® Star Wars™ bundle + e-gift card of 500,00 euro.

https://www.lego.com/en-n...dle-egift-card-mxwnjttaxn

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:31
Pazo schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:24:
Ik heb dus ook de 10 stuks F1 wagens, en die staan al een tijdje in een rijtje op de kast.

[Afbeelding]

Maar daar wilde ik iets anders voor. Zoekende naar inspiratie kwam ik uit bij iemand die op basis van de Ikea Sannahed 25x25cm fotolijstje Speed Champions modellen had opgehangen. Dat vond ik wel een gaaf idee, dus onlangs 1 stuks lijstje gehaald bij de Ikea en uitgedokterd hoe ik dat het beste kon doen.

Handigste is om voor iedere auto een plate van 14x2 met secondelijm op te plakken op de kartonnen achterplaat / standaard van het fotolijstje.

[Afbeelding]

Dat blijft prima plakken. Aan de onderkant van elke auto gebruik je dan 2 tiles van 2x2 waarmee je de auto vervolgens op de plate van 14x2 kunt vastzetten.

[Afbeelding]

Op die manier kan je auto's positioneren / vastzetten op het lijstje.

[Afbeelding]

Maar het bruine vlak in het midden moeten ook nog wit worden, en het is, net zoals in het voorbeeld, wel leuk om daar wat informatie / logo's op te hebben om het af te maken. Dus aan de slag om een sjabloon te tekenen. Dat was deels uitmeten en deels proberen om het goed uitgelijnd te krijgen.

[Afbeelding]

Maar, dan mag het resultaat er best zijn!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Binnenkort nog maar eens 4 lijstjes halen en aan de slag met de andere 8 wagens :)
Wellicht off topic vraag, maar je gebruikt Adobe Illustrator ook voor je werk? Heb even gekeken naar abbonnements prijzen maar die zijn best stevig :o

• Pazo

Pazo

Mroaw?

austin_77 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:30:
[...]

Wellicht off topic vraag, maar je gebruikt Adobe Illustrator ook voor je werk? Heb even gekeken naar abbonnements prijzen maar die zijn best stevig :o
Ik heb inderdaad het geluk dat we op het werk een licentie hebben. Hoe wel dit natuurlijk niet echt werkgerelateerd is, weet ik dat mijn baas dit geen probleem vind als ik een keer iets teken voor mijzelf. Uiteraard niet commercieel gaan gebruiken.

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

• austin_77
Iemand een idee (of reeds zelf al gebouwd) hoe het beste een lego sleutelrek te maken? Ik heb gezocht in het forum hier, maar nog niets gevonden. Online zie je de legacy set van Lego zelf voor een belachtelijk bedrag staan. Zou het leuk vinden om ieder van ons gezin een sleutelhanger te geven met een brick of poppetje eraan zodat we centraal onze sleutels kunnen hangen ipv zoals nu in een bakje.

• Tc99m
austin_77 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:47:
Iemand een idee (of reeds zelf al gebouwd) hoe het beste een lego sleutelrek te maken? Ik heb gezocht in het forum hier, maar nog niets gevonden. Online zie je de legacy set van Lego zelf voor een belachtelijk bedrag staan. Zou het leuk vinden om ieder van ons gezin een sleutelhanger te geven met een brick of poppetje eraan zodat we centraal onze sleutels kunnen hangen ipv zoals nu in een bakje.
Je hebt van die (off brand) Block Tape (zie https://otten-speelgoed.n...ck-tape-2-nope-x-2-meter/). Daar kun je misschien iets mee? En anders gewoon een plate ergens op monteren/lijmen. Het is ook afhankelijk van op welke ondergrond je hem wil ophangen, hoe stevig het moet zijn, etc.

Overigens zie ik op Bricklink het sleutelrekje voor ongeveer 20 euro: https://www.bricklink.com...=%7B%2522iconly%2522:0%7D - ik weet natuurlijk niet wat jij belachelijk vindt maar ik vind het zelf best redelijk voor een set die al een tijdje uit de handel is.

scintillating

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Ik heb er hier zelf eentje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/s1f6au0r48hd1.jpeg

Zit met extra sterke dubbelzijdige tape vast aan de muur en dat gaat echt nergens heen. Hier is het Studio-bestand. Is qua onderdelen ook niet duur om te bestellen én hij is makkelijk uitbreidbaar en aanpasbaar.

• Tc99m
SomerenV schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:38:
[...]

[Afbeelding]

Zit met extra sterke dubbelzijdige tape vast aan de muur en dat gaat echt nergens heen. Hier is het Studio-bestand. Is qua onderdelen ook niet duur om te bestellen én hij is makkelijk uitbreidbaar en aanpasbaar.
Dat is wel echt heel erg leuk gedaan _/-\o_

Welke tape heb je gebruikt? Ik heb nl. ook een onregelmatige ondergrond op de plek waar ik een LEGO-sleutelrek zou willen ophangen, en ben daardoor een beetje bang dat ik hem lostrek.

scintillating

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Tc99m schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:44:
[...]
Dat is wel echt heel erg leuk gedaan _/-\o_

Welke tape heb je gebruikt? Ik heb nl. ook een onregelmatige ondergrond op de plek waar ik een LEGO-sleutelrek zou willen ophangen, en ben daardoor een beetje bang dat ik hem lostrek.
Volgens mij iets van Bison. Deze zo uit m'n hoofd. Het zit in ieder geval echt muurvast :+ Als ik dit los wil halen neem ik denk ik een stuk muur mee :')

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Pazo schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:24:

[Afbeelding]
hoe is het bouwen jou vergaan? ik merk dat er meer verschil tussen de bolides zit, dan initeel had verwacht.
sommige (heb nog niet een volledige grid) zijn best fragiel qua contstructie; onderdelen met 1 stud vast, of doorstapelen op 1 studs ...

het is echt; bouwen, neerzetten en niet meer aankomen heb ik de indruk.

welke vind jij het leukste? of meest technische?

• Pazo

Pazo

Mroaw?

himlims_ schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 16:55:
[...]

hoe is het bouwen jou vergaan? ik merk dat er meer verschil tussen de bolides zit, dan initeel had verwacht.
sommige (heb nog niet een volledige grid) zijn best fragiel qua contstructie; onderdelen met 1 stud vast, of doorstapelen op 1 studs ...

het is echt; bouwen, neerzetten en niet meer aankomen heb ik de indruk.

welke vind jij het leukste? of meest technische?
Ze staan al bijna een maand dus weet niet echt meer welke ik nu beter of slechter vond. Ik was wel positief verrast dat ze allemaal anders gebouwd worden, was bang dat het 10x hetzelfde zou zijn. Dus dat vind ik wel knap. Maar idd, ze zijn wel vrij fragiel, niet echt geschikt om mee te spelen. Daar ga ik ze dus ophangen.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:02
Zag pas deze van een Ikea lijst met een grondplaat:
https://www.tiktok.com/@c...video/7373732028853849377

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:54
SomerenV schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:38:
[...]

[Afbeelding]

Wow, dit vind ik echt heel leuk zeg. Zelf nooit bedacht maar denk dat ik nieuw lego projectje heb🤣😉

• austin_77
Dank allen voor de reacties! Ik heb hier flink wat inspiratie opgedaan!

• Hansw1
Het is niet schokkend maar ik constateer nu een afwijking in wat steentjes
zie foto Ik kan ze opnieuw bestellen maar welke sturen ze dan op Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g10-SfuqEXTPLo9VAeXMsoACMsA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VEW3PQMWzEBVcLivpw79AFSL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDtHK304YGG_rklAzcZGy1GD8RE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDyvXNq7DyIQUa0y6KP7733n.jpg?f=fotoalbum_large

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:58

QuattroNL

It is I.

Hansw1 schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:09:
zie foto Ik kan ze opnieuw bestellen maar welke sturen ze dan op [Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk eens aan de achterkant van die steentjes :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• RubjeMazter

[Afbeelding]
Hey Hans, als je de steentjes omdraait heb je de andere (juiste) structuur.
Deze stenen zijn zo gemaakt dat ze beide kunnen zijn (op jouw eerste foto zie je ook dat de achterkant horizontale groeven heeft een geen verticale).

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:44
The gift that keeps on giving

@Hansw1 Lekker blijven posten!

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• Hansw1
RubjeMazter schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:13:
[...]

Hey Hans, als je de steentjes omdraait heb je de andere (juiste) structuur.
Deze stenen zijn zo gemaakt dat ze beide kunnen zijn (op jouw eerste foto zie je ook dat de achterkant horizontale groeven heeft een geen verticale).
Wat stom over het hoofd gezien te haastig met bouwen , excuses

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

[Afbeelding]
Heb je nou werkelijk al zitten bedenken om dit na te bestellen en er zelfs een post over te plaatsen ipv. even goed te kijken en die steentjes een halve slag te draaien?

Echt, hier is het lego-equivalent van 'even tot 10 tellen' van toepassing. :P

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39

Flabergasted

Prepare to die !

zie foto Ik kan ze opnieuw bestellen maar welke sturen ze dan op
Hans lacht zich kapot "ze trappen er weer !" :*)

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:53
12x zo'n steentje in je handen hebben en dan niet zien noch voelen dat de 2 kanten anders zijn (je raakt beide kanten meestal aan bij oppakken), en dan precies! 6 op de ene manier en 6 op de andere manier plaatsen, en daar een foto van maken en nog niks doorhebben?

Sorry, maar ik geloof er niks van. Volgens mij neemt Hans ons in de maling.
En als het wel waar is dan is het eigenlijk van een niveau die Tweakers onwaardig is.

Ik bedoel; we helpen graag met vragen. Maar als de vragen zo doodsimpel zijn dat het niet meer te onderscheiden is van een troll dan zit je wel echt in de gevarenzone.

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01:36
Ik moet toegeven dat het mij ijver Boutique hotel ook overkwam met die steentjes op de facade. Voelde me toen ook niet de helderste ster aan de hemel

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-01 13:46
Zalig Hans, dank voor de glimlach weer.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Flabergasted schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:51:
[...]

Precies dat... Zoals @davidov ook zegt, dit kan zo ongeveer niet meer echt zijn.

Don't feed the troll

• RubjeMazter
Aangezien iedereen hier ongeveer zijn of haar plasje erover heeft gedaan zal ik mijne ook doen:
knip. Ik probeer daarom ook te helpen waar mogelijk maar ben eigenlijk niet van plan om alle instructieboekjes na te pluizen om te kijken of ik 't probleem kan vinden als ik het niet 123 kan opmaken van de foto of omschrijving.

Imo zijn alle comments van iedereen die daar dan weer zijn of haar mening over moet delen totaal overbodig. Met name de flauwe opmerkingen met dat het grappig is, hoe hij er in godsnaam bij komt dat x of y of wat dan ook.

Of je helpt hem, of je helpt hem niet.

Ben er wel een beetje flauw van dat het meerendeel hier zijn of haar mening over moet delen maar hem niet daadwerkelijk wilt helpen.

Als je er echt flauw van bent en van mening bent dat het een troll is, blokkeer/rapporteer/doe iets maar reageer niet op elke comment, dat draagt helemaal niks bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 22-04-2025 14:47 . Reden: Dit soort insinuaties zijn niet nodig ]

• PlasticFan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Niet online
Sommigen hier op Tweakers zijn technisch heel sterk, maar sociaal minder begaafd. Allemaal aan de Lego, helemaal prima, plaats daar vooral iets over en negeer de rest.

[ Voor 4% gewijzigd door PlasticFan op 20-04-2025 13:56 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hansw1 schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:22:
[...]

Wat stom over het hoofd gezien te haastig met bouwen , excuses
https://watbenjedan.nl/

The saga continues, wordt nog een hele lange bouw zo :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Hansw1 Laat je zelf niet opjutten / uit het veld slaan door de ooit sarcastisch overkomende opmerkingen hier. Het is gelukkig allemaal maar 'platte tekst op een forum' waarbij je heel vaak de achterliggende intonatie van de poster moet gaan kunnen missen.

Gewoon lekker RUSTIG blijven doorbouwen in je eigen tempo en je vragen en/of opmerkingen ook gewoon blijven posten. Ik vind het persoonlijk wel mooi om te zien én te lezen dat je jezelf als 'newbie' zonder al te veel bouwervaring (al?) aan dit soort bouwtechnische uitdagingen durft te wagen. Zowel de Piano als ook de Notre-Dame zijn niet de meest gemakkelijke sets om (snel) te willen bouwen.

d:)b

Je volgende set wordt de 42110 - Land Rover Defender uit de Lego Technic 2019 serie? :o :+

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 20-04-2025 20:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• gielie
davidov schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:52:

Sorry, maar ik geloof er niks van. Volgens mij neemt Hans ons in de maling.
En als het wel waar is dan is het eigenlijk van een niveau die Tweakers onwaardig is.
Tuurlijk is dit wel tweakers waardig, lekker al die zeikerds hier (incl ik) een hak zetten, prachtig vind ik. @Hansw1 lekker blijven bouwen, dit topic is nog nooit zo levendig geweest.

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-01 08:17
RubjeMazter schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:53:
Aangezien iedereen hier ongeveer zijn of haar plasje erover heeft gedaan zal ik mijne ook doen:
Ik heb het idee dat Hans oprecht is en wellicht verstandelijk wat beperkt is (sorry als dit niet het geval is maar zo komt het op mij over). Ik probeer daarom ook te helpen waar mogelijk maar ben eigenlijk niet van plan om alle instructieboekjes na te pluizen om te kijken of ik 't probleem kan vinden als ik het niet 123 kan opmaken van de foto of omschrijving.

Imo zijn alle comments van iedereen die daar dan weer zijn of haar mening over moet delen totaal overbodig. Met name de flauwe opmerkingen met dat het grappig is, hoe hij er in godsnaam bij komt dat x of y of wat dan ook.

Of je helpt hem, of je helpt hem niet.

Ben er wel een beetje flauw van dat het meerendeel hier zijn of haar mening over moet delen maar hem niet daadwerkelijk wilt helpen.

Als je er echt flauw van bent en van mening bent dat het een troll is, blokkeer/rapporteer/doe iets maar reageer niet op elke comment, dat draagt helemaal niks bij.
Precies wat ik ook poste.........

Heb gewoon respect voor en geduld met Hans..

WE WETEN HET NIET!!!!!!

(en dan zeiken over topic vervuiling)

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03:46

L23

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uk2XYzLq-pnToRCzLPHacP_T4H4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Dc9FV0Y1JK4EAobKEFZNYn0.jpg?f=fotoalbum_large

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-01 14:57
Een mooie voorraad trans clear light blue tiles gescoord en maar eens wat met water geprobeerd. Erg leuk om te doen maar wat heb je daar veel steentjes voor nodig!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-3N7LD8REOCj3waFxEqn03d8iV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QytLCiV5IDaxJDtvOUAR1KFd.jpg?f=fotoalbum_large

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03:46

L23

LvanW schreef op zondag 20 april 2025 @ 15:35:
Een mooie voorraad trans clear light blue tiles gescoord en maar eens wat met water geprobeerd. Erg leuk om te doen maar wat heb je daar veel steentjes voor nodig!

[Afbeelding]
Op een grijze grondplaat en daarop verschillende kleuren blauw en vervolgens de trans clear light blue tiles? Ziet er mooi uit in ieder geval.

• RubjeMazter
LvanW schreef op zondag 20 april 2025 @ 15:35:
Erg leuk om te doen maar wat heb je daar veel steentjes voor nodig!
Herkenbaar, ik dacht ook 'even' een vaas te vullen met 'water'... je bent zo 400 steentjes verder :X

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-01 14:57
L23 schreef op zondag 20 april 2025 @ 15:41:
[...]
Op een grijze grondplaat en daarop verschillende kleuren blauw en vervolgens de trans clear light blue tiles? Ziet er mooi uit in ieder geval.
Een witte grondplaat en dan inderdaad een laag met verschillende kleuren blauw gevolgd door een laag trans clear light blue. Bij de golven van trans clear cheese slopes zit er een trans clear plate onder.

[ Voor 33% gewijzigd door LvanW op 20-04-2025 15:56 ]

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7v_nSqZjFY8SowD79L9RmTUtoNY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/s6jww4d6yTbV1TIZykPqE24O.jpg?f=user_large

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Ja noem het maar "wat". :P

Is onderhand al bijna een eigen topic waard wmb. :+

Wat dat "water" betreft; daar verkeek ik me ook nogal op qua aantallen en bestellen.
(+ dat achteraf gezien de donkerblauw-transparante 2x2 bricks niet geweldig stonden).

Dus ik hou het bij 1x1 bricks + nog een zwikkie 2x2 transparant en had dat toevallig eergisteren gedaan zodat het er nu zo bij staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WuW7_f2aGq17M3fHnbxD8q6XIT0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uOiltdO78SUGX8lnR2LploAE.jpg?f=fotoalbum_medium

Wie raadt hoeveel het er zijn krijgt van mij 20 van die 2x2 blauw transparante bricks opgestuurd.

spoiler:
Niet helemaal serieus nemen, ik heb ze zelf niet eens geteld. :+

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ey!! Macarena \o/

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door SuBBaSS op 20-04-2025 16:36 ]

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-01 21:42
Na lang zoeken en gebruik maken van een 3D printer is mijn wall-art klaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTekAP3tVkiP9eQPJxjHmiz9ov8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yYZK3WuXQCu6fJM9qsQgRC8Z.jpg?f=fotoalbum_large

Voor als iemand het wilt weten;

3D Print hier, 10 nodig (duh)
Ikea fotolijst hiero, 1 stuk nodig.

Alle 3d prints vastgelijmt met secondelijm van de Action, de gel vorm.

Geen informatie beschikbaar

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:44
@Viper_4111
Dammit! Voor iemand die weinig interesse had in die F1 autootjes, vind ik hem zo wel heel leuk! Mooi gedaan. Ik hou het in mijn achterhoofd ;)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Flabergasted schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:51:
[...]

Je zou t bijna gaan denken :+ next lvl trolling

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RubjeMazter schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:53:
Ik heb het idee dat Hans oprecht is en wellicht verstandelijk wat beperkt is (sorry als dit niet het geval is maar zo komt het op mij over). Ik probeer daarom ook te helpen waar mogelijk maar ben eigenlijk niet van plan om alle instructieboekjes na te pluizen om te kijken of ik 't probleem kan vinden als ik het niet 123 kan opmaken van de foto of omschrijving.
In +20jr Tweakers heb ik dit nog niet eerder gezien; iedere set is wel iets, verkeerde blokjes, te weinig blokjes, blokjes die niet overeenkomen met de instructie etc.

Denk dat (praktisch) iedereen hier op topic/forum aardig hulpvaardig is. En meeste hans1 en andere een warm hart toe dragen… echter heb ik nog niet eerder iemand zo zien worstelen met “iedere” set.

Ik vind mooi om te zien dat Hans doorzet, en uiteindelijk (met forum hulp) de builds kan afronden. Echter is het puzzelen, stappen terug gaan, of afbreken en opnieuw beginnen ook beetje charme van Lego.

Wanneer je er echt niet uit komt (bijv. Spookhuis mechanisme, bepaalde complexe technische mechanisme) en “alles” al hebt geprobeerd, ik het forum bevraag.

Nu proeft het soms wel heel makkelijk, ik zie het 123 niet, knikker het op Tweakers.

Maar goed, ieder zijn ding

• Karp
Ik stel me voor dat Hans straks een lekkere dikke biefstuk op het vuur van z'n buitenkeuken gooit. En dan vertelt hij, met een drankje in z'n hand, aan z'n droompartner, hoe hij een topic vol sukkels voor z'n karretje heeft gespannen. En hoe ze allemaal voor niks antwoord geven op elke scheet die in hem opkomt. 😄

• RubjeMazter
himlims_ schreef op zondag 20 april 2025 @ 17:33:
[...]

Je zou t bijna gaan denken :+ next lvl trolling
Dure hobby dan wel om voor elke troll een set te hebben van 150+ euro :P

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:11

DropjesLover

Dit dus ->

RubjeMazter schreef op zondag 20 april 2025 @ 18:41:
[...]

Dure hobby dan wel om voor elke troll een set te hebben van 150+ euro :P
€150, de lol van het bouwen vermenigvuldigd met de trollol? Priceless :p

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Karp
Mag ik even een kleine ode doen aan de nieuwste 5+ sets?

Wat vind ik die top zeg. Mijn kleinste (nu 3) kan die ook maken, en dat is ideaal. Praktisch:
- je hoeft geen stickers te plakken
- je hoeft niet te lezen, want er staan geen cijfers bij het aantal onderdelen (als je 4 banden nodig hebt, staan er gewoon 4 plaatjes)
- je hebt maar 1 stap per spread (hier nogal eens de neiging om eerst de rechterpagina te doen?)
- wel gewoon toffe sets zoals 40652 Donut Truck: https://brickset.com/sets/60452-1/Donut-Truck

Maar ook weer niet zoals de 4+ sets, waarbij je met 5 onderdelen een lompe auto in elkaar zet.

Het is maar goed dat ik nergens een goed overzicht kan vinden van alle sets die zo zijn, want ik zou ze allemaal kopen. Superleuk om ze samen te bouwen!
(Of nou ja... hij bouwt. Ik assisteer waar nodig. 👀)

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01 13:55
'De vijf bouwstenen van Lego’s succesformule' https://fd.nl/economie/15...rm=app-android&gift=CXQgC (gratis te lezen)

Voor de eerste 10 die snel zijn.

FD heeft dit als analyse gepost maar voelt een beetje als vulling in rustige dagen. Vooral herhaling van eerdere stukken. Zit wel een interview in met de GM van de Benelux.

De interessantste vraag "waarom zou iemand dan ooit nog een nieuwe doos kopen" wordt niet echt beantwoord voor mijn gevoel.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:42
Holzschuh schreef op maandag 21 april 2025 @ 07:18:
'De vijf bouwstenen van Lego’s succesformule' https://fd.nl/economie/15...rm=app-android&gift=CXQgC (gratis te lezen)

Voor de eerste 10 die snel zijn.

FD heeft dit als analyse gepost maar voelt een beetje als vulling in rustige dagen. Vooral herhaling van eerdere stukken. Zit wel een interview in met de GM van de Benelux.
Fijn artikel, inderdaad een herhaling van de reeds bekende geschiedenis van het bijna faillisement van Lego.

Omdat FD het zo vriendelijk vraagt kopieer/plak ik geen rechtstreeks citaat hier, maar in 2006 wou de band the White Stripes blijkbaar samenwerken met Lego. Ze wilden bij elk nieuw album een passende Lego set uitgeven.

Hoe zou een Seven Nation Army set er uit moeten zien? :P
ja ik weet dat dit een single is en geen volledig album ;)

Dat doet er mij aan denken, is dat Lego project van Pharell Williams (met bijhorende set :)) nu al verschenen in de filmzalen? En zoja, was het succesvol?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Pagina: 1 ... 106 ... 160 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .