Andrehj schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:50:
[...]
De post verf is ook vrij laag. Als je alle schilderwerk laat doen (wat wij gedaan hebben, ik had andere klussen die ook moesten), wordt het flink duurder.
Verder snap ik niet hoe je zonwering als alternatief voor een breedplaatvloer kunt zien....
Die noodzaak voor zonwering wordt trouwens nog steeds hopeloos onderschat door architecten en bouwers.
Verder mis ik nog:
- Kosten architect, bouwkundige, constructieberekeningen, BENG berekeningen, sondering e.d.
- WTW ventilatiesysteem
- Warmtepomp
- PV systeem
- Evt inbouwkasten
- En je post sanitair is erg laag, hetzelfde geldt voor de vloerafwerking, maar dat hangt uiteraard van het aantal m² af, en of je veel zelf doet.
(@
Toekejoeke)
Schilderwerk doen we zelf, dus het is enkel de emmers latex, bijvoorbeeld SPS 4040.
Komt nog omdat we de zonwering in plaats van de breedplaatvloer doen, was meer voor ons eigen geheugensteuntje.
Voor je andere onderdelen:
- Kosten architect, bouwkundige, constructieberekeningen, BENG berekeningen, sondering e.d.
Zit bij de aannemersovereenkomst in.
- WTW ventilatiesysteem.
- Warmtepomp
- PV systeem
- Evt inbouwkasten
Maak ik zelf.
- En je post sanitair is erg laag, hetzelfde geldt voor de vloerafwerking, maar dat hangt uiteraard van het aantal m² af, en of je veel zelf doet.
Zit bij de aannemersovereenkomst in, extra meerwerkpost is enkel voor wat afwijkende onderdelen die we kiezen.
M² vloerafwerking is niet te laag, hiervoor heb ik al een offerte welke zelfs iets lager uitkomt, woonopp is zo'n 240 M², althans, volgens de taxatie, ik moet het nog eens nameten.
Beneden walvisgraad PVC vloer met kantplant, bovenverdiepingen PVC rechte plank.