FreezingPixels schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:24:
[...]
Bij ons is het inderdaad zo dat het kadaster pas komt inmeten als alles af is, de kennisgeving brief hebben we ontvangen, het inmeten is nog niet gebeurd. Om discussie met de buren te voorkomen hebben we zelf een bedrijf ingeschakeld die de erfgrens heeft bepaald op basis van de beschikbare coördinaten. Dit heeft iets van 300 euro gekost, zij hebben netjes de paaltjes geslagen. De garage hebben we op 5cm van de erfgrens gezet en daarom wilde ik er ook zeker van zijn dat deze goed was. Helaas zijn tijdens de bouw de paaltjes verdwenen en heeft het bouwbedrijf van de buren nog een keer paaltjes geslagen.
Hmm, dan toch maar eens overleggen met de nieuwe buren (als we ze een keer ontmoeten op ten duur) wat daar allemaal handig in is, wellicht kunnen we met elkaar iets regelen.Conrado schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:52:
[...]
Volgens mij is het Kadaster de enige die het officieel meet en registreert....
Hier is tweemaal aan het begin gemeten; omdat we een gesplitst kavel hebben, heeft het Kadaster het kavel ingemeten voor de aankoop. Later heeft de landmeter van de Gemeente - een ingehuurd bedrijf - de kavelgrenzen en rooilijn uitgezet.
De achterbuurman kwam vriendelijk vragen waarom er een paalt met "+50" bij z'n schutting stond. Die had 'ie dus een halve meter verkeerd staan
Ik neem aan dat zij ook wel graag een afscheiding willen en daar niet anderhalf jaar op willen wachten.
@Lwent , ziet er goed uit, bij ons gaat de bouwer dit nu ook toepassing, ik ga het dan zelf allemaal aftimmeren, maar dat doe ik toch al grotendeels in het huis allemaal zelf.