Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 105 Laatste
Acties:
  • 1.790.945 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Kalentum schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 07:30:
[...]

Ik denk dat ze een volwassen kind hadden die een eigen plek heeft
Lijkt me sterk, ik zou op de bovenverdieping van mijn ouders huis kunnen wonen, zit een eigen badkamer met WC, keukenblokje erin ok, maar waarom zou je allemaal je eigen wasmachine willen?

De WC deel je ook al op de eerste verdieping. De persoon op de eerste verdieping zou ook de douche kunnen delen met de persoon op de begane grond. Denk dat deze bewoners geen familie waren.

en waar zit die 2e garage van de plattegronden

[ Voor 5% gewijzigd door JDx op 07-10-2024 07:46 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Rubbergrover1 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:13:
[...]

Los van de smaak vind ik het ook opvallend dat naast de keuken een eettafel staat waar je nauwelijks met 4 mensen aan kunt zitten, terwijl er in de slaapkamer/badkamer een ruime zespersoons tafel staat.

[Afbeelding]
Dat huis krijgt alleen al een label F vanwege die lampconstructie.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-08 18:45
JDx schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 07:45:
[...]

Lijkt me sterk, ik zou op de bovenverdieping van mijn ouders huis kunnen wonen, zit een eigen badkamer met WC, keukenblokje erin ok, maar waarom zou je allemaal je eigen wasmachine willen?
Om van het gezeur over de was af te zijn :P

Ik had ook een eigen wasmachine in de laatste jaren thuis. Niet 3 verdiepingen omlaag om de was te doen. gelijk in de machine en vandaar op het dakterras aan de lijn.

(O.k. ik had een ruime eigen 3 kamerverdieping, dus ruimte zat, maar toch vond ik het best wel erg gemakkelijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Groningerkoek schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:15:
[...]

Om van het gezeur over de was af te zijn :P

Ik had ook een eigen wasmachine in de laatste jaren thuis. Niet 3 verdiepingen omlaag om de was te doen. gelijk in de machine en vandaar op het dakterras aan de lijn.

(O.k. ik had een ruime eigen 3 kamerverdieping, dus ruimte zat, maar toch vond ik het best wel erg gemakkelijk)
Toch zou ik als het familie was, geen losse douchebak in een normale (slaap)kamer zetten, deel dan de douche maar, ook handiger voor eventuele verkoop later. Waren sowieso al 2 douches in huis. Dus ik ga er van uit dat er naast de hoofdbewoner nog 2 mensen woonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:39

Wuursj

want worst is al bezet

fenrir schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:15:
[...]

Een spoeleiland, hadden we die al een eerder voorbij zien komen?
DIe zit hier ook in de planning in een soortgelijke parallel keuken. Is dat zo gek?

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:43
JDx schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:21:
[...]

Die douche achter dat bed is leuk.

Dit slaapt wel eng, had er alleen voor het idee nog een rechtopstaande balk onder gedaan.

[Afbeelding]
Daar zou ik totaal geen problemen mee hebben. Vervelender is dat je 'trap' op de plek zit waar je nauwelijks hoofdruimte hebt. Dat maakt het wel heel lastig om in het bed te komen. Je zou de trap daarom juist aan de andere kant willen hebben, maar dan bots je met de deur. Wat dat betreft niet zo doordacht dat de schuifdeuren in het midden van de kamer zitten en niet meer richting de hoek. Bovendien niet praktisch dat de schuifdeuren aan de binnenkant zitten in plaats van aan de buitenkant. Zo heb je geen enkele mogelijkheid om in de kamers tegen die muur iets te zetten.

Maar er zijn wel meer keuzes gemaakt die ik anders zou doen. De douche achter het bed in de beneden-slaapkamer ziet er leuk uit met dat glas, maar daardoor heb je ook wel altijd licht in de slaapkamer als één van de partners gaat douchen. Grote kans dat de ander dan ook wakker wordt. En dat je door de keuken en woonkamer moet als je naar de WC moet, lijkt mij ook niet altijd handig.

Verder vind ik het wel een leuk en sfeervol huis. Maar ik denk dat ze beter een architect hadden kunnen inhuren, om ook een praktischer indeling te kunnen krijgen. Verkeerde zuinigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
JDx schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:28:
[...]

Toch zou ik als het familie was, geen losse douchebak in een normale (slaap)kamer zetten, deel dan de douche maar, ook handiger voor eventuele verkoop later. Waren sowieso al 2 douches in huis. Dus ik ga er van uit dat er naast de hoofdbewoner nog 2 mensen woonden.
Ziet er sowieso uit alsof het volledig verhuurd is geweest, zal wel een cashcow met drie arbeidsmigranten zijn geweest. Maar laat wel zien hoe snel een woning achteruit kan gaan als je de boel in de verhuur doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Rubbergrover1 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:37:
[...]

Ziet er sowieso uit alsof het volledig verhuurd is geweest, zal wel een cashcow met drie arbeidsmigranten zijn geweest. Maar laat wel zien hoe snel een woning achteruit kan gaan als je de boel in de verhuur doet.
De woonkamer plus slaapkamer met on suite badkamer is dan wel een luxe migrant geweest. Of er stonden ook bedden in de woonkamer, die moesten dan wel onhandig door de slaapkamer heen naar de douche.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Friezin
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:09:
Ik heb altijd al een zwak gehad voor die typisch Limburgse carréboerderijen. Die hebben voor mij iets romantisch, middeleeuws, klooster- of kasteelachtig. Het is vast niet heel praktisch of modern, maar dat boeit even niet.

De inrichting en zo is niet heel spannend, maar alleen al zo'n oude waterput... _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/deta...ade/huis-viel-9/43646869/

:7
Betwijfel of dat een put is.
Lijkt me een oude ronde drinkbak voor vee.
Waterlelies houden niet echt van drijven.

Had zelf ook zo'n bak bij onze vorige woning.

Zoiets:
https://www.marktplaats.n.../m2169512023-betonnen-bak

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Voor wie een klein budget heeft. Met de woning zelf is weinig echt mis. OK, label D en een standaard woningbouw binnenkant: keuken en sanitair wat gedateerd, geen vloerbedekking en muren die wel een verfje mogen en een tuinloze tuin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjsBuiYrElVxoG3lg0wZ_ruqaAI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u4o7KdYuBu3XvUAO8GBQzVLo.jpg?f=user_large

Vanaf 150k kan deze 121 m² van jou zijn. De catch is dat het wel in Oude Pekela is...
https://www.funda.nl/deta...huis-appelhof-7/43752627/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:51
Rubbergrover1 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:51:
Voor wie een klein budget heeft. Met de woning zelf is weinig echt mis. OK, label D en een standaard woningbouw binnenkant: keuken en sanitair wat gedateerd, geen vloerbedekking en muren die wel een verfje mogen en een tuinloze tuin.

[Afbeelding]

Vanaf 150k kan deze 121 m² van jou zijn. De catch is dat het wel in Oude Pekela is...
en die grindgevel is ook een onding. Spouwisolatie kan niet, zitten vaak met grote stalen beugels naar binnen toe vast, hall koudebrug of doorgeroest anker. Dus zeker weten voorzetwandjes maken als je dat label wil verbeteren.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11
No Hands schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:55:
[...]

en die grindgevel is ook een onding. Spouwisolatie kan niet, zitten vaak met grote stalen beugels naar binnen toe vast, hall koudebrug of doorgeroest anker. Dus zeker weten voorzetwandjes maken als je dat label wil verbeteren.
Ach, nu de vloer toch niet afgewerkt is: voor een paar k vloerverwarming in laten frezen, warmtepompje er op, en je stookkosten worden zo minimaal dat een isolatielekje hier en daar niet meer uitmaakt. En het energielabel gaat in sprongen omhoog. De vraag is alleen of de potentiële koper hier budget voor heeft, al is er met een verduurzamingsbudget bij de hypotheek tegenwoordig best veel mogelijk.

Radiatoren ín de douche snap ik ook niet, dat gaat toch sowieso roesten. Hoe kan een woningsbouwstichting dat nou zo maken. Maar goed, als je toch bezig bent met de vloerverwarming ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TR5I3-WxK69vHbhv-OJO_ucKXx8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ehu6G93lZw7fQMpL6R6n0pKU.jpg?f=user_large

Bij dit soort woningen blijf ik altijd even staan kijken. Uit de tijd dat ze nog met bijzondere architectuur bouwden. Of ik het mooi vind of niet, daar ben ik nog niet helemaal uit. Maar in elk geval leuk om eens van binnen te kunnen bekijken, zien hoe de ruimte is ingedeeld. Energielabel C valt me eerlijk gezegd reuze mee.
https://www.funda.nl/deta...heimstraat-70-a/89117397/
280k voor 57 m² (met twee slaapkamers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
marcop23 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:29:
[...]
Radiatoren ín de douche snap ik ook niet, dat gaat toch sowieso roesten. Hoe kan een woningsbouwstichting dat nou zo maken. Maar goed, als je toch bezig bent met de vloerverwarming ;)
Niet als je ze permanent aan laat staan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Rubbergrover1 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:51:

[Afbeelding]

Ol' Pekel, daar woonde een oom en tante van mij, ik weet dat veel mensen sowieso niet buiten de randstad willen wonen, maar dit is er wel weer een stapje bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Rubbergrover1 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:39:
[Afbeelding]

Bij dit soort woningen blijf ik altijd even staan kijken. Uit de tijd dat ze nog met bijzondere architectuur bouwden. Of ik het mooi vind of niet, daar ben ik nog niet helemaal uit. Maar in elk geval leuk om eens van binnen te kunnen bekijken, zien hoe de ruimte is ingedeeld. Energielabel C valt me eerlijk gezegd reuze mee.
Mooi zeg, zou ik wel kunnen wonen. Ziet er uit als een geflipt huis, maar dan niet door de huidige verkoper als ik naar de gebruikte staat kijk van bijvoorbeeld het aanrechtblad.

Kan je ergens vinden of deze al eerder te koop heeft gestaan enkele jaren geleden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:51
[Afbeelding]

Jammer dat ze het van binnen zo hebben gedaan dat behalve een inbouwkast en wat raampjes er helemaal niets van vroeger terug te vinden is.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 15:56
QuattroNL schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:06:
[...]

Een huis voor 235k, da's tegenwoordig best wel bijzonder.
Genoeg mensen die daar heel blij van zouden kunnen worden. Het is zo te zien geen bouwval, een op het oog normale buurt en het feit dat het in Emmen is en die tuin e.d voor lief nemen (die is redelijk makkelijk te veranderen in iets beters).
Staan er hier nog voldoende. Zit zelf in m'n eentje met een budget van 260k dus hou de lokale markt in de gaten. In die prijs range zijn er 3 soorten huizen
  1. sinds de jaren 70 niks meer aan gedaan
  2. helemaal opgeknapt en gemoderniseerd maar niks gedaan aan verduurzaming
  3. handige DYI'er die alles zelf doet en geisoleerd heeft voor een nette prijs maar is binnen een week weg en wordt grof overboden zodat het alsnog niet in mijn budget valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieK
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16:16
JDx schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:10:
[...]

Mooi zeg, zou ik wel kunnen wonen. Ziet er uit als een geflipt huis, maar dan niet door de huidige verkoper als ik naar de gebruikte staat kijk van bijvoorbeeld het aanrechtblad.

Kan je ergens vinden of deze al eerder te koop heeft gestaan enkele jaren geleden?
Volgens "Betrap de Makelaar" sowieso niet na 1 januari 2015. Verder terug kijken kan niet volgens mij.

LG Therma V HM091MR.U44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
No Hands schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:11:
[...]

Jammer dat ze het van binnen zo hebben gedaan dat behalve een inbouwkast en wat raampjes er helemaal niets van vroeger terug te vinden is.
Ik weet niet of er in een bouwwerk in de lijn van de Nieuwe Zakelijkheid zo veel andere herkenbare interieur-aspecten waren dan de paneeldeuren (die er nog zijn) en de raampjes (die volgens mij nog grotendeels origineel zijn).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 14:41
https://www.funda.nl/deta...is-langekamp-31/43644706/

Huis rijd ik elke dag langs. Viel me ergens vorige week op dat die alweer te koop stond. Blijkt dat die ruim een jaar geleden ook een keer verkocht is. Met nu mooi hogere prijs.

Volgens beschrijving in 2023 ook een paar verbouwingen gehad. Op de begane grond lijkt het wel een flipper, maar vanaf de verdieping dan weer niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4MbpVHPLo0EcwJB0_DPsKaU8zgA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OnGQSo8dHgrPJvT8Zkn9domF.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3DAHFigG0wPQaNaeQywepg7xj0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nCIbfbxQoQsQC5xZdXIdvCeQ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mii5qtg2yLB6cGkmjTvOgpjPlEI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XnKZSXBYm5HPP5GYNcQyRxuK.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door JelleDJs op 07-10-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
JDx schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:10:
[...]

Ik vind het er allemaal niet echt uitzien alsof het recent geflipt is. Het is in elk geval niet de meest actuele flip-stijl. Die keuken is volgens mij bijvoorbeeld een beetje de stijl van tien jaar geleden (als het niet meer is). Alleen de afzuigkap verraadt dat het wat nieuwer is dan rond de eeuwwisseling. Verder is het allemaal zo neutraal en wit, dat het zowel vorig jaar als 20 jaar geleden gedaan kan zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

[Afbeelding]

Ik kan ook altijd erg genieten van architectonische bijzonderheden die soms willekeurig ergens in een straat lijken te staan, maar waarvan de stijlkenmerken niet altijd meteen opvallen.
In de tekst staat dat het deel uitmaakt van een Rijksmonumentaal gebouwencomplex. Het doet mij persoonlijk denken aan de stijl van Berlage (ja, die van de beurs!). De stijl lijkt erg op die van het Berlagehuis in Usquert.

Maar het zal vast niet door de beste man zijn ontworpen, anders zou de makelaar het wel in de tekst hebben gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

marcop23 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:29:
[...]

Lol, toen ik dit comment las, dacht ik, 'radiatoren in de badkamer zijn toch niet gek?' en toen pas zag ik de foto 😅
[Afbeelding]

Bij dit soort woningen blijf ik altijd even staan kijken. Uit de tijd dat ze nog met bijzondere architectuur bouwden.
Hele korrewegbuurt staat vol met die pareltjes. Twee straten verderop heb ik destijds als student mijn eerste woning gekocht (en ja, was volgens iedereen veel te duur, de markt zou binnenkort instorten)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Gitarist schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:47:
[...]

Ik kan ook altijd erg genieten van architectonische bijzonderheden die soms willekeurig ergens in een straat lijken te staan, maar waarvan de stijlkenmerken niet altijd meteen opvallen.
In de tekst staat dat het deel uitmaakt van een Rijksmonumentaal gebouwencomplex. Het doet mij persoonlijk denken aan de stijl van Berlage (ja, die van de beurs!). De stijl lijkt erg op die van het Berlagehuis in Usquert.

Maar het zal vast niet door de beste man zijn ontworpen, anders zou de makelaar het wel in de tekst hebben gezet.
Is van J.A. Boer, een architect die wel meer mooie complexen heeft gemaakt. Bijvoorbeeld het complex aan het Bernoulliplein en het Pythagorascomplex (beide in Groningen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:19
JelleDJs schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:16:
https://www.funda.nl/deta...is-langekamp-31/43644706/

Huis rijd ik elke dag langs. Viel me ergens vorige week op dat die alweer te koop stond. Blijkt dat die ruim een jaar geleden ook een keer verkocht is. Met nu mooi hogere prijs.

Volgens beschrijving in 2023 ook een paar verbouwingen gehad. Op de begane grond lijkt het wel een flipper, maar vanaf de verdieping dan weer niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Interieur tot aan de puntjes verzorgd, maar even langs het tuincentrum zodat je tuin er niet uitziet als braakliggend terrein was blijkbaar niet bij de verkopers opgekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Gitarist schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:47:
[...]

Amsterdamse School. Er wordt altijd gezegd dat Groningen de stad is waar dit (nog) het meeste voorkomt, na Amsterdam zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:40

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Tralapo schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:35:
[...]

Amsterdamse School. Er wordt altijd gezegd dat Groningen de stad is waar dit (nog) het meeste voorkomt, na Amsterdam zelf.
In Den Haag heb je ook nog redelijk wat Amsterdamse School, hoor. Het gros van Laakkwartier (de oudbouw) is door Berlage ontworpen. Dat gebouw in Gronigen hierboven zou niet uit de toon vallen hier in de buurt.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Verwijderd

waar ik me in Nederland altijd zo aan 'erger'

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZNa6Ssa.jpeg

die naden van de plaatvloeren in het plafond, ben ik nou echt de enige die dat dicht gesmeerd zou willen hebben?

Verder best leuk comfortable huis, maar de kans dat dat uitzicht wordt volgebouwd zal wel groot zijn.

is toch veel mooier zo

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5JHxDFl.jpeg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2024 15:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:04:
ben ik nou echt de enige die dat dicht gesmeerd zou willen hebben?
Nee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:19

Verder best leuk comfortable huis, maar de kans dat dat uitzicht wordt volgebouwd zal wel groot zijn.
Ligt er al ruim 20 jaar zo bij, kans is ook groot dat je nog 20 jaar vrij uitzicht hebt. (heb me verder niet ingelezen in het bestemmingsplan aldaar). Oosterwolde is ook niet bepaald een groeikern, misschien als de Lelylijn er komt, maar dan zijn we ook 20 jaar verder. https://allecijfers.nl/woonplaats/oosterwolde/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieK
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16:16

[Afbeelding]

die naden van de plaatvloeren in het plafond, ben ik nou echt de enige die dat dicht gesmeerd zou willen hebben?

is toch veel mooier zo

[Afbeelding]
Ik heb ze in ons huis ook laten dicht smeren / stucen. De eerste stukadoor adviseerde om het niet te doen, want grote kans dat het gaat scheuren. De tweede wilde het wel doen, maar zei ook dat de kans aanwezig is dat het gaat scheuren.

Nu 4 jaar later is er inderdaad 1 naad gaan scheuren. De rest niet. Huis uit 2000.

LG Therma V HM091MR.U44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:41
AppieK schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:18:
[...]

Ik heb ze in ons huis ook laten dicht smeren / stucen. De eerste stukadoor adviseerde om het niet te doen, want grote kans dat het gaat scheuren. De tweede wilde het wel doen, maar zei ook dat de kans aanwezig is dat het gaat scheuren.

Nu 4 jaar later is er inderdaad 1 naad gaan scheuren. De rest niet. Huis uit 2000.
Bij een bestaande woning is er ook beduidend minder risico, bij een nieuwbouwwoning zijn de scheuren een stuk reëler omdat het huis dan nog aan het zetten is. ;)

Ik vind het ook niet mooi, bij onze volgende woning laat ik het dan ook meteen stuccen (breedplaat), maar op de verdieping zal ik het toch voor lief moeten nemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:02
Dat huis is na bijna 25 jaar wel 'uitgewerkt'.

Dat het bij nieuwbouw niet gebeurt lijkt me logisch, die platen werken dus ten opzichte van elkaar.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:52

[Afbeelding]

is toch veel mooier zo

[Afbeelding]
Hier ook, meteen laten stucen, alle plafonden, vind het ook zo lelijk als het niet is gedaan.. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marcop23
  • Laatst online: 22:11

[Afbeelding]

is toch veel mooier zo

[Afbeelding]
Om een extra mening in de groep te gooien: ik vind die lijnen wel wat hebben. Ik vind de ruimte met naden ruimtelijker lijken dan zonder. Maar ik ben geen architect :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
marcop23 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:53:
[...]

Om een extra mening in de groep te gooien: ik vind die lijnen wel wat hebben. Ik vind de ruimte met naden ruimtelijker lijken dan zonder. Maar ik ben geen architect :+
Past mooi bij de gipsplaatvoegen op je muur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ah, ik ben dus niet de enige 😅
onze plafonds zijn 3 meter hoog, maar we hebben een verlaagd plafond erin gezet op 2.75. Ideaal voor inbouw verlichting, kabel en airco / lucht kokers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:15:
ah, ik ben dus niet de enige 😅
onze plafonds zijn 3 meter hoog, maar we hebben een verlaagd plafond erin gezet op 2.75. Ideaal voor inbouw verlichting, kabel en airco / lucht kokers.
Met die hoogte is het niet erg om een beetje op te offeren. Maar bij mij is het net aan 2m40, minder zelfs op de bovenverdieping, dan kan je niet makkelijk effe 25cm opofferen. Verder wel een goede oplossing dan wel weer.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:42
Wat een ongelofelijke puinhoop. Ruim in ieder geval de plantenbakken en hondenschijt even op.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/197/347/978_2160.jpg

https://www.funda.nl/deta...-waubacherweg-4/43633896/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:26
Putyah schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:12:
Wat een ongelofelijke puinhoop. Ruim in ieder geval de plantenbakken en hondenschijt even op.

[Afbeelding]

Veiling / openbare verkoping. Dat zal niet geheel vrijwillig zijn vermoed ik. Daarmee niemand die interesse heeft om op te ruimen ...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:28

[Afbeelding]

Jeetje, ff gegoogeld en toen vond ik deze foto’s van 6 jaar geleden. Watskeburt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfIxWTmSx-drsIrL_7VU78uN9jM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zvV3GMf6P50UbQ0ROB25EQlV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdXMvn78p-g7XmlwoqncjRBlpuc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gsU9vyuDqfxQlca4Ftoehahq.jpg?f=fotoalbum_tile

Oh, hm, deze foto’s verklaren/suggereren iets. (En stond ook in beschrijving idd, zo ver niet doorgelezen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmxLi2NgkR4mLsOGAgW7EcmiAMU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L7IyFS4WHjp4xqkTYoHp1xdz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6DZrCrzFhBHXOjPO1HLpxZFyBc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hh5yxlRn4X5ofMPMBsjD3lUi.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 26% gewijzigd door Toke_gt op 07-10-2024 19:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

[Afbeelding]

Het is een executieveiling. Er zal niet veel medewerking zijn van de kant van de bewoner en/of eigenaar. In de omschrijving staat ook dat er op de 1e etage een voormalige wietplantage zit (zelfs zichtbaar op de foto's).

Er staat niets over bezichtiging, best kans dat je niet binnen mag kijken. En ja, dat is vaak niet gunstig voor de verkoopprijs.

toevoeging:
Uiteindelijk is dit voor niemand leuk en triest dat een woning er zo uitziet. Niemand laat dit voor de lol gebeuren. De enige die er op vooruit gaat is die partij die de executieverkoop organiseert, want die zorgt wel dat er voor hun wat geld binnenkomt. verder zijn er alleen maar verliezers, de eigenaar zal niet de hele hypotheek kunnen aflossen, de hypotheekverstrekker zal niet alles terug krijgen en iemand zit jaren in de shit (no pun intended) voordat er überhaupt een schuldhulpverleningstraject gestart wordt.

[ Voor 27% gewijzigd door fenrir op 07-10-2024 19:38 ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 22:05
fenrir schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:22:
[...]

Het is een executieveiling. Er zal niet veel medewerking zijn van de kant van de bewoner en/of eigenaar. In de omschrijving staat ook dat er op de 1e etage een voormalige wietplantage zit (zelfs zichtbaar op de foto's).

Er staat niets over bezichtiging, best kans dat je niet binnen mag kijken. En ja, dat is vaak niet gunstig voor de verkoopprijs.
Dit huis heeft zijn locatie toch al niet mee als gaat om de huizenprijzen... Zit zo'n beetje ingeklemd tussen Kerkrade, Heerlen en Landgraaf, gemeenten die respectievelijk op plaats #2, #3 en #10 staan van goedkoopste gemeenten van Nederland. Dit i.c.m. veiling en deze staat... dat wordt geen hoge prijs inderdaad ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Valorian op 07-10-2024 19:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Toke_gt schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:20:
[...]

Jeetje, ff gegoogeld en toen vond ik deze foto’s van 6 jaar geleden. Watskeburt?
[Afbeelding][Afbeelding]

Oh, hm, deze foto’s verklaren/suggereren iets. (En stond ook in beschrijving idd, zo ver niet doorgelezen)
[Afbeelding][Afbeelding]
Blijkbaar een huurder met groene vingers: Staatscourant 2024 nr. 22859

Wat me wel opvalt: De meterkast heeft al z'n zegeltjes nog. Of weer... >:)

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:15
Kalentum schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 19:42:
Het lijkt een moderne woning maar het is toch echt een oud boerderijtje

[Afbeelding]

Mooi hoog

[Afbeelding]

Leuke inloopdouche

[Afbeelding]

Ja, oud boerderijtje

[Afbeelding]

Voor 625000 euro te koop

https://www.funda.nl/deta.../huis-spanweg-3/89117705/
Grappig, zie net dit huis voorbij komen bij “wonen onder de zon voor minder dan een ton” op RTL4. De huidige eigenaren willen naar Zweden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Ascension schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:39:
[...]

Grappig, zie net dit huis voorbij komen bij “wonen onder de zon voor minder dan een ton” op RTL4. De huidige eigenaren willen naar Zweden.
Goed gespot. Bij zo'n huis als dit, dat waarschijnlijk helemaal naar eigen wens verbouwd is, vraag ik me namelijk altijd af: waarom gaan de mensen weg? In dit geval had ik eerder gedacht dat ze het toch wat te ver van de de stad zouden vinden. Maar precies omgekeerd dus, ze willen juist nog rustiger wonen.

(En uiteraard niet toevallig dat de woning net nu te koop komt...)

[ Voor 5% gewijzigd door Rubbergrover1 op 07-10-2024 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:57
Valorian schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:37:
[...]

Dit huis heeft zijn locatie toch al niet mee als gaat om de huizenprijzen... Zit zo'n beetje ingeklemd tussen Kerkrade, Heerlen en Landgraaf, gemeenten die respectievelijk op plaats #2, #3 en #10 staan van goedkoopste gemeenten van Nederland. Dit i.c.m. veiling en deze staat... dat wordt geen hoge prijs inderdaad ;)
Eygelshoven is “gewoon” een wijk van Kerkrade

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izdp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:59

[Afbeelding]

is toch veel mooier zo

[Afbeelding]
Die lijnen kunnen me niet ergeren. Daarentegen gruw ik van die afschuwelijk lelijke visgraatvloer.
Dat staat zo goedkoop en voor mij getuigt dat juist van wansmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

[Afbeelding]

is toch veel mooier zo

[Afbeelding]
Ik kan er persoonlijk niet mee zitten, zo vaak zit ik nou ook weer niet naar het plafond te turen... O-)

Maar goed, tegenwoordig moet alles blijkbaar glad en strak, en dan vinden we het vreemd dat alles zo hol klinkt. Niet zo gek dat de lattenwandjes bij bosjes de winkel uit vliegen om het geluid weer wat te dempen... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:16:
[...]

Is van J.A. Boer, een architect die wel meer mooie complexen heeft gemaakt. Bijvoorbeeld het complex aan het Bernoulliplein en het Pythagorascomplex (beide in Groningen).
Zonde, zie dat deze man ook buiten zijn eigen provincie heeft toegeslagen met schepsels voorzien van koudebruggen, betonrot, stalen kozijnen en andere achterhaalde bouwkundige ideen. Brrr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wuursj
  • Laatst online: 22:39

Wuursj

want worst is al bezet

Toch niet echt het beeld dat ik 'vroeger' (pre-woningmarktcrisis) had bij een huis van 1 miljoen euro :+
Ik fiets regelmatig langs het huisje en dacht dat het wel een redelijk betaalbare optie voor een leuk plekje zou zijn door die matige opstallen maar dat valt dus een beetje tegen :P

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/194/436/368_1440.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/194/436/370_1440.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/194/436/390_1440.jpg

Ja het is Locatie Locatie en Perceel (en leuke hobbyschuur!) maar als je het gele stuk er bij wilt hebben, mag er nog eens 4,5 ton bij. Met argrarisch bestemmingsplan moet je al een paarden hobby oid hebben wil je iets aan die lap grond hebben. Bovendien is de brug met vrij drukke weg me net nog iets te dichtbij om een echte A-locatie er van te maken.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/194/436/353_1440.jpg

https://www.funda.nl/deta...alkwijkerweg-14/43685647/

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:23

fub

nokiaan958GB schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:47:
Zonde, zie dat deze man ook buiten zijn eigen provincie heeft toegeslagen met schepsels voorzien van koudebruggen, betonrot, stalen kozijnen en andere achterhaalde bouwkundige ideen. Brrr.
Gegeven het feit dat deze meneer gebouwen ontwierp tussen 1926 en 1954 denk ik niet dat die bouwkundige ideeen destijds achterhaald waren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bij de meeste huizen is de entree en hal meer een soort van noodzakelijk kwaad wat zo min mogelijk ruimte mag kosten. Maar bij dit huis hebben ze waarschijnlijk eerst de hal en de entree ontworpen en toen de rest van het huis er omheen gebouwd...:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/198/407/003_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/198/407/094_2160.jpg

Veel te weinig badkamers trouwens voor zo'n huis, vooral boven, maar dat is een detail...

Verder wel erg mooi daar...:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/198/406/998_2160.jpg

https://www.funda.nl/deta...an-heemstede-44/43754818/

:7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• W13k3
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Toke_gt schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:20:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb dit helaas meegemaakt. Huis van mijn ouders, hadden ze tijdelijk verhuurd aan helaas de verkeerde mensen.
Van een prima bewoonbare woning naar precies dit: overal hondenpoep, wietplantage, elke ruimte, elke verdieping moest schoongemaakt en opgeknapt. Het heeft lang geduurd om ze er via de rechter uit te krijgen, met trucs als steeds net voor uitzetting weer een maand huur betalen. Nadat het eindelijk gelukt is moest de grote schoonmaak gebeuren. Ranzig en traumatisch. Inmiddels is het opgeknapt en verkocht en denken we er graag zo min mogelijk aan terug.

Liever fotografeer je daarna. Maar ik kan me de wanhoop goed voorstellen en als het tot een executieverkoop is gekomen dan is er natuurlijk nog meer aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:34
Fiber schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:15:
Veel te weinig badkamers trouwens voor zo'n huis, vooral boven, maar dat is een detail...

Verder wel erg mooi daar...:
Slechts 1,6M wat is het addertje?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

hoevenpe schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:25:
[...]

Slechts 1,6M wat is het addertje?
Dat het niet Heemstede bij Haarlem maar de Laan van Heemstede bij Dordrecht is...? O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Fiber schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:43:
Dat het niet Heemstede bij Haarlem maar de Laan van Heemstede bij Dordrecht is...? O-)
Dan nog, een Dynasty kasteel op 20 minuten rijden van Rotterdam voor de prijs van een vrijstaande Vinexwoning op een postzegel rond Utrecht of Amsterdam.

Er moet een addertje zijn... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
hoevenpe schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:47:
[...]

Dan nog, een Dynasty kasteel op 20 minuten rijden van Rotterdam voor de prijs van een vrijstaande Vinexwoning op een postzegel rond Utrecht of Amsterdam.

Kijkt iedereen hier dan over die spoorlijn heen die er langs loopt ???

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Oekiejoekie schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:51:
[...]

Je bedoeld die HSL die op een kilometer van dat huis ligt? Tegenwoordig bouwen ze hier gewoon huizen op steenworpafstand van een spoorlijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

[Afbeelding]

Het is een executieverkoop, denk je dat die makelaar voor de kopers zin heeft om alvast de poep op te ruimen, mooi zo laten, kopers weten precies wat ze krijgen, graag of niet.

Edit: op een of andere manier leek deze post voor mij de laatste post en dacht dat ik als eerste reageerde

[ Voor 9% gewijzigd door JDx op 07-10-2024 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxy90
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-09 15:59
Yaksa schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:26:
[...]

In 2022 is er nog een nieuwe CV-ketel geplaatst?
Beetje vreemd, gezien de staat van het pand.
Lijkt erop dat er inderdaad in 2022 wat onderhoud is gepleegd -> Maps

In 2008 helemaal dichtgegroeid.

[ Voor 3% gewijzigd door Roxy90 op 08-10-2024 00:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 14:41
marcop23 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:53:
[...]

Eens. Zonder naden vind ik het te strak. Wij hebben thuis ook van die naden er tussen, zou echt niet anders willen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 18-09 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Een romantisch huis in Breda:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/197/883/146_1440.jpg

Maar het bijgebouw is de mancave:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/197/883/311_1440.jpg

Je kunt je geliefde gemotoriseerde tweewieler niet dicht genoeg bij je hebben:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/197/883/313_1440.jpg

En om de hoek natuurlijk je eigen leger:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/197/883/317_1440.jpg

Wel een mooi pand en een mooi landgoed!

https://www.funda.nl/deta...is-heistraat-40/43644493/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:02

Aganim

I have a cunning plan..

Oekiejoekie schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:51:
[...]

Ik ben op 100 meter van een spoorlijn opgegroeid, iedereen die in ons rijtje kwam wonen was daar met een paar dagen aan gewend. De lijn die jij ziet ga je echt geen last van hebben. ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:36
Een huwelijk van mens en auto, met klasse verpakt in een droomvilla!
Dat is de headline van deze villa op Funda.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/198/441/180_1440.jpg
Afdeling zeer bijzondere objecten te Waalre! Sommige villa’s hoeven eenvoudigweg niet alles prijs te geven. Deze zeer riante, vrijstaande villa, vertoevende in het exclusieve en hogere prijssegment, is nauwelijks onder woorden te brengen. In feite is het een ‘clash’ tussen een bijzondere architectonische villa voor levensgenieters en een premium garage voor bijzondere maar vooral vele auto’s. Voorop staat dat beide(n) er hun home uitstekend kunnen vinden. Auto’s die geparkeerd worden in een garage met vloerverwarming en -koeling zijn een beetje verwend, toch?! Waar de verwennerij op de begane grond met name bedoeld is voor de (exclusieve) auto’s, is de verdieping uiteraard bedoeld voor het welzijn van de autoliefhebbers.
Jeeeeetje gaat die lekker makkelaartje? :+

Wel een leuke afsluiter:
U bent van harte welkom om ter plaatse te komen bezichtigen, u mag uiteraard ook op de fiets komen.
Beetje weinig foto's. En de prijs? Geen idee, is op aanvraag. :o

Zie: https://www.funda.nl/deta...-blokvenlaan-55/89129269/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

[Afbeelding]

"plantenbakken" .. uhu :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Fiber schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:44:
[...]

Ik kan er persoonlijk niet mee zitten, zo vaak zit ik nou ook weer niet naar het plafond te turen... O-)
Als je permanent depressief naar je schoenen staart, dan zal het plafond inderdaad niet opvallen. Maar bij de meeste mensen bevindt het plafond zich toch meestal wel in het zichtsveld. Daarbij zal bij veel mensen een glad plafond niet opvallen, maar een 'afwijking' in het plafond zal wel opvallen. Een beetje net als dat een spin op de muur opvalt, terwijl die muur niet opvalt als er geen spin zou zitten. Dus waar een glad plafond niet zal opvallen, zal de aanwezigheid van die lijnen vaak juist wel opvallen. En afhankelijk van je perceptie, zal dat je al dan niet storen. (Net als dat de stilte van een bepaalde omgeving vaak ook pas opvalt als die stilte verstoord wordt.)

Als je je er niet aan ergert, wees blij. Dat maakt het leven een stuk makkelijker. Maar ik zou mij daar wel aan ergeren, elke dag weer. Net als aan bijvoorbeeld opdekdeuren en stalen deurposten. Allemaal prima functioneel, maar als ik bij mensen kom die dat hebben, dan stoort mij dat elke keer weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Ascension schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:39:
[...]

Ik heb de aflevering uitgekeken en ik kan me nu wel veel beter voorstellen dat die timmerman de woning heeft verbouwd/opgeknapt zonder hulp van aannemer of architect. Op de manier die hij goed vond. En met de oogkleppen van zijn eigen visie. Het is knap hoe ze dat hebben gedaan, maar tegelijk zijn er een heleboel zaken in de woning die veel beter hadden gekund en die een architect nooit zo had bedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:47
sopsop schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:18:
Een romantisch huis in Breda:
[Afbeelding]

Maar het bijgebouw is de mancave:
[Afbeelding]

Je kunt je geliefde gemotoriseerde tweewieler niet dicht genoeg bij je hebben:
[Afbeelding]

En om de hoek natuurlijk je eigen leger:
[Afbeelding]

Wel een mooi pand en een mooi landgoed!

https://www.funda.nl/deta...is-heistraat-40/43644493/
Zijn dat nou allemaal actionman's? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
hoevenpe schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:47:
[...]

Misschien omdat het nogal smaakgevoelig is? Ik zou het nog geen week kunnen uithouden met die hal, keuken, badkamer en die vreselijke schuine wanden overal boven. Ik heb daardoor het gevoel dat het eerder een bungalow met twee slaapkamers en een heel grote bergzolder is. (En nog wat gevangenis beneden :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:00
R20141016 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:42:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Wel een leuke afsluiter:

[...]

Ik kan in mijn schuur niet eens 1 auto kwijt. Maar toch: :

Bij dit:
een premium garage voor bijzondere maar vooral vele auto’s.
Verwacht ik iets als dit

Maar:
er is maar liefst plaats voor zo’n acht auto’s!
-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[...]

[Afbeelding]

[...]

Wel een leuke afsluiter:

[...]

Bouwstijl kan ik mij wel in vinden. Maar kost wel even een verbouwing om op de benedenverdieping twee grote kamers plus badkamers te maken. En om al die bestrating uit de tuin weg te halen is mij ook wat te veel werk. Maar het heeft een hoop potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[Afbeelding]
Hier heb je ook allemaal van dat soort moderne woningen. Beton, veel glas, iets van een stalen design ding en dan een bruine houten deur. Niet mijn ding, onpersoonlijk kil en gewoon niet zo gezellig. En over tien jaar waarschijnlijk uit de mode en dan zit je met zon groot aquarium 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Verwijderd schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:06:
[...]

Hier heb je ook allemaal van dat soort moderne woningen. Beton, veel glas, iets van een stalen design ding en dan een bruine houten deur. Niet mijn ding, onpersoonlijk kil en gewoon niet zo gezellig. En over tien jaar waarschijnlijk uit de mode en dan zit je met zon groot aquarium 😬
Voor de buitenkant vind ik dat prima. Ik stoor me vooral aan woningen die van binnen zo kil zijn. Maar in deze woning zijn er van binnen bijvoorbeeld ook best veel warme houten accenten, wat je bij een hoop andere woningen niet hebt.

(De vloer zou ik dan wel meteen veranderen want dat vind ik ook niks.)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzPBNm0Jg8iCWYPSA7TD6CLGIXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IcpClG8VAghyFTtu9IBrVz8X.jpg?f=fotoalbum_large
Van dit soort woningen word ik ook altijd wel blij. Helaas liggen daar vaak de kosten voor onderhoud en energie hoger dan de hypotheek. En zijn het wat dat betreft niet echt "praktische" woningen. Maar in dit geval is er wel sprake van label B en zaken als warmterpomp en HR++ glas.
Trappenhuis ziet er nog mooi authentiek uit, maar verder zitten er niet zo heel veel oude elementen meer in. Toch lijkt het me een heerlijk leefhuis, dicht bij het centrum, met lekker veel ruimte en een (stads-)tuintje.
https://www.funda.nl/deta...-oosterhaven-10/43757934/
273 m² voor een miljoen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

In het pittoreske Zuid-Hollandse dorpje Aar(s)landerveen, gelegen aan de lokale racebaan 80-weg, weilanden en molens alom, op vijf kilometer afstand van de dichtstbijzijnde supermarkt, aan de charmante Jacob van Damstraat, wordt gebouwd: Damveste.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JgAg4iWWl0hc0F4qai7mUB2R4WE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jni9oXOUQ0K0Y6DQUSd2SMHT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QeebAcoHj3V5JKNwrrJonXpAUV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8abVajNvgVRU9ayJfejX4To9.jpg?f=fotoalbum_large

Met je voorgevel aan een N-weg, uitkijkend over stinkende weilanden, en een achtertuin van 8x5, voor maar 390k (87 m2) tot 599k (145 m2) met als enige faciliteit in de buurt één basisschool.

:')

Maar dan woon je wel middenin het Groene Hart!

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 08-10-2024 11:18 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
CodeCaster schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:16:
In het pittoreske Zuid-Hollandse dorpje Aar(s)landerveen, gelegen aan de lokale racebaan 80-weg, weilanden en molens alom, op vijf kilometer afstand van de dichtstbijzijnde supermarkt, aan de charmante Jacob van Damstraat, wordt gebouwd: Damveste.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met je voorgevel aan een N-weg, uitkijkend over stinkende weilanden, en een achtertuin van 8x5, voor maar 390k (87 m2) tot 599k (145 m2) met als enige faciliteit in de buurt één basisschool.

Geachte @CodeCaster,

Bedankt voor je interesse, helaas zijn alle kavels 16 minuten nadat de verkoop gestart is verkocht.

Met vriendelijke groet,

Bert Oef
B.oef Makelaars

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Op 10 minuten van Alphen, de bebouwde kom zal tzt wel verschoven worden.
Niet verkeerd hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

hoevenpe schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:34:
[...]

Op 10 minuten van Alphen, de bebouwde kom zal tzt wel verschoven worden.
Niet verkeerd hoor. :)
Oh zeker, en er komt een fietsbrug, dus Alphen is binnen bereik.

Ik struikel meer over de combinatie dood gehucht en piepkleine achtertuin gezien de omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
CodeCaster schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:38:
Ik struikel meer over de combinatie dood gehucht en piepkleine achtertuin gezien de omgeving.
Meer past daar ook niet, valt me vooral tegen dat ze niet gelijk aan de andere kant van de weg nog eens 12 woningen bouwen.

Dat gezegd hebbende: 600k voor een 145m2 woning midden in de Randstad is niet heel verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:33
hoevenpe schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:40:
[...]

Meer past daar ook niet, valt me vooral tegen dat ze niet gelijk aan de andere kant van de weg nog eens 12 woningen bouwen.

Dat gezegd hebbende: 600k voor een 145m2 woning midden in de Randstad is niet heel verkeerd.
Alleen kan er zomaar nog eens 100k bovenop komen als je de afwerking een beetje in lijn wilt met de koopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je moet niet onderschatten hoeveel mensen al in zo'n klein dorp in het Groene Hart wonen en maar wat graag naar een nieuwbouwwoning zouden willen verhuizen. En juist niet in een stad of al te groot drop willen wonen. Vanwege de bescherming van het Groene Hart kan er maar erg weinig worden gebouwd. Dan is dit voor toch best wat mensen een lot uit de loterij.

(Ik denk trouwens dat veel mensen ook niet veel meer hoeven dan een basisschool en sportvereniging, zodat je kleine kinderen alles in de buurt hebben wat ze nodig hebben. Met de middelbare scholen in Alphen op minder dan een half uur fietsafstand is dat ook dichtbij genoeg.)

[ Voor 8% gewijzigd door Rubbergrover1 op 08-10-2024 11:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:53:
[...]

Je moet niet onderschatten hoeveel mensen al in zo'n klein dorp in het Groene Hart wonen en maar wat graag naar een nieuwbouwwoning zouden willen verhuizen. En juist niet in een stad of al te groot drop willen wonen. Vanwege de bescherming van het Groene Hart kan er maar erg weinig worden gebouwd. Dan is dit voor toch best wat mensen een lot uit de loterij.
Dat is een goed punt. Ik kom zelf uit de buurt en wil nooit meer terug naar zo'n dorp, laat staan daar met kinderen wonen en voor elke scheet de auto moeten pakken, maar niet iedereen staat daar hetzelfde in.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hoevenpe
CodeCaster schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:57:
Dat is een goed punt. Ik kom zelf uit de buurt en wil nooit meer terug naar zo'n dorp, laat staan daar met kinderen wonen en voor elke scheet de auto moeten pakken, maar niet iedereen staat daar hetzelfde in.
Dat gevoel kreeg ik al toen je het over 'stinkende weilanden' had... :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
CodeCaster schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:57:
[...]

Haha leuk hoe dat werkt he, ik ben juist voor de kinderen verhuisd naar zo een dorp waar ze nog lekker op straat kunnen spelen (wat me hier op de N-weg dan weer niet zo een goed idee lijkt...)

Ik moet nu wel voor elke scheet de auto pakken maar merk dat ik gewoon wat minder scheten laat en het leven is nog aangenamer geworden. Maar ook die benadering werkt niet voor iedereen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
In West-Brabant worden al die weilanden verandert in fatsoenlijke distributie centra, kantoor parken of woonwijken. Levert meer op dan maïs of suikerbieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinvv78
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-09 11:31
Verwijderd schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:06:
[...]

Het is geen nieuwe bouwstijl en dus niet modern. De oorsprong is van de jaren '30, maar vooral in de jaren '60 toegepast bij villa's. Hier in NL is het een langdurige trend om jaren '20 - '30 huizemn te idealiseren. In andere delen van de wereld zijn juist deze stijl huizen helemaal hip en is daar de retro trend '60-'70 huizen. Persoonlijk vind ik een jaren '60-'70 huis wat niet een standaard rijtjeswoning is veel mooier dan dat afgezaagde tochtige hokkerige jaren '30 woning, of nog erger nieuwbouw in de trend van de jaren'30.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 18-09 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

In het kader van de mancaves, staat ook dit mooie pand op Funda:
https://www.funda.nl/deta...g/huis-haven-14/43754233/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/198/423/792_1440.jpg

Het is voor mijn smaak wel wat kil ingericht, maar acht, vluchten is niet zo moeilijk met een flinke vlieg sim:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/198/423/869_1440.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
sopsop schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:52:

[Afbeelding]

Het is voor mijn smaak wel wat kil ingericht, maar acht, vluchten is niet zo moeilijk met een flinke vlieg sim:
[Afbeelding]
Hoeveel ruzie zal er zijn geweest voordat de dochter haar muur een kleur mocht geven...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sowieso piloot die hier woont.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Joostje123 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:32:
[...]

Sowieso piloot die hier woont.
Als ik sommige foto's bekijk dan lijkt het wel alsof er helemaal niemand woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 17-09 22:32

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De welstandscommissie was op vakantie zo te zien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Smobbo schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:53:
[...]

De welstandscommissie was op vakantie zo te zien..
hoezo? toch best netjes die gevel zo? Het lijkt mij een oud fabriekspand, dus daar waarschijnlijk een lelijke gevel uit de jaren 70/80 hebben gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
In het kader van de mancaves, staat ook dit mooie pand op Funda
Best een mooi groot pand.
Ook hier weer: wat is voor 1,25M het addertje?

Een half uurtje rijden en je betaald hetzelfde voor een knappe tweekapper of krap vrijstaand.
Drie keer zoveel binnenruimte als een ruim rijtjeshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:18
izdp schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:33:
[...]

Die lijnen kunnen me niet ergeren. Daarentegen gruw ik van die afschuwelijk lelijke visgraatvloer.
Dat staat zo goedkoop en voor mij getuigt dat juist van wansmaak.
Je bent de eerste die ik hoor zeggen dat een visgraatvloer goedkoop staat.. :?

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:30
DonJunior schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:46:
[...]

Je bent de eerste die ik hoor zeggen dat een visgraatvloer goedkoop staat.. :?
Devaluatie als iedereen het ineens heeft - dan is het niet meer speciaal :)

Nu vind ik dit persoonlijk ook geen fraaie vloer qua kleurstelling. Beetje plastic-achtig, net een vinyl met visgraatprintje. Beetje te grauw denk ik, lijkt niet op een natuurlijke houtkleur.

[ Voor 4% gewijzigd door Zwartoog op 08-10-2024 16:59 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5QyhDZ67lzcbwKuqFtoiHqv2Yg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7V3uzvI2s9axBhqnVDvzBIUQ.jpg?f=fotoalbum_large
Je kunt nooit genoeg wastafels hebben.

Verder niet zo spannend. Woonboerderij van 279 m2 met label B in Nieuwe Pekela voor 649k.
https://www.funda.nl/deta...ordercolonie-34/89120332/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rubbergrover1
"naar eigen smaak te moderniseren"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcyRQGoJlYtuDrie2PuJkq4346k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9mx0Rt6bc8a7onoMouwL3wk.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft zeker wel potentie met, zoals de makelaar ook aangeeft, "veel originele details".
214 m2 op een mooi plekje in Delft, voor 7 ton. Of het dat waard is, gezien wat er nog aan moet gebeuren, vind ik lastig. Je zult er nog een hele hoop geld in moeten steken, maar dan heb je na de verbouwing ook wel iets heel moois.
https://www.funda.nl/deta...lamingstraat-22/43759073/
Pagina: 1 ... 83 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.