Ik dacht dat een straatnaam volgens de regels van de rijksoverheid nooit mag verwijzen naar een nog levend persoon. Voor zover ik weet is Pieter niet overledenAlleen de straatnaam zou er al voor moeten zorgen dat er een ton afgaat.
Dat zijn gemeentelijke regels, niet van de Rijksoverheid.
Elke gemeente bepaald de eigen regels, veel gemeenten hebben een verbod hierop (vaak moeten mensen zelfs al minimaal 10 jaar dood zijn) maar ja als de gemeente die regels maakt kunnen ze zichzelf ook uitzonderingen toestaan.ElectricAlex schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:18:
[...]
Ik dacht dat een straatnaam volgens de regels van de rijksoverheid nooit mag verwijzen naar een nog levend persoon. Voor zover ik weet is Pieter niet overleden
Ik zie echt niks verkeerdsDave1989 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:41:
Deze vond ik ook wel grappig, prima huis voor de rest. Maar alles wit met grijs, deze bank is echt het enige van kleur op de foto's. Op uitzondering van de eveneens bijzondere kleur haard, en wat schilderijen na.
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/deta...s-florastraat-80/43528830
Beatrix ook niet. Wordt toch vrij vaak gebruikt.ElectricAlex schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:18:
[...]
Ik dacht dat een straatnaam volgens de regels van de rijksoverheid nooit mag verwijzen naar een nog levend persoon. Voor zover ik weet is Pieter niet overleden
Volgens mij wordt die regel wel vaak toegepast bij politici etc. uit binnen- en buitenland. Omdat je nooit weet of zo iemand niet toch een controversiële weg inslaat. Of dat er achteraf praktijken uitkomen die onoirbaar zijn.
Dit is toch gewoon de tuinkamer gekte? Eerst moest iedereen een veranda en nu een tuinkamer. Gewoon een nieuw vinkje op de VT wonen kaart. Gewoon binnen zitten in je huiskamer met de tuindeuren open is zo 2002.jongetje schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:59:
[...]
Heeft een uitbouw aan zijn aanbouw gebouwd. Begrijp dat ook nooit zo of een enorme woonkamer nu zoveel woongenot toevoegt.
[ Voor 8% gewijzigd door No Hands op 14-06-2024 07:10 ]
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Moet het er wel zijn, vindt het niet zo'n heel gek bedrag eerlijk gezegd. Rond Utrecht en Amsterdam is een vergelijkbaar pand duurder.Dinictus208 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:18:
Het ziet er wel keurig en luxe uit. Maar ik heb liever minder van die luxe in een huis en dan iets vrijstaand.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Wow, Een geiser, ongeisoleerd dak, ik vermoed ook wel een antieke groepenkast. Hier mag wel een paar ton bij om modern te maken.
Dus? Mag je dan geen serre meer aanbouwen? Met de, in mijn ogen onhandige, U vorm van de woonkamer houd je uiteindelijk een stuk van 7,31 lang over voor eetkamer plus woonkamer. Dat vind ik niet overdadig veel. In ieder geval niet zo veel dat een serre overbodig of kolder is.Dinictus208 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:06:
Het is kolder want deze huizen hebben al richting de 200m2 woonoppervlak...
Wel vind ik het uit verhouding met de rest van de "tuin". Maar ik vermoed dat de bewoners toch vooral beton zouden willen...
Overigens wel opvallend dat ze voor de nachtfoto's de situatie hebben genomen van vóór de extra uitbouw bij de buren.
:strip_exif()/f/image/5CylFwIPiYFGZUfNABNiRsYa.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de glas-halfvol gedachte, je kunt het dan wel in een keer goed doen. Met goede isolatie en zaken als vloerverwarming en zo. Ik denk dat dat beter is dan als de boel een paar decennia geleden was "gemoderniseerd". En je nu eigenlijk ook een verouderd huis had, maar het er misschien wel zo netjes uit zou zien dat het een ton (of 2 ton) duurder zou zijn geweest. Terwijl je het dan ook had willen aanpakken. Die 1 of 2 ton spaar je in elk geval uit.Vaevictis_ schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 07:40:
[...]
Wow, Een geiser, ongeisoleerd dak, ik vermoed ook wel een antieke groepenkast. Hier mag wel een paar ton bij om modern te maken.
Ik woon in de omgeving en mountainbike regelmatig hier over de hei.migchiell schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:31:
Zoek je ruimte en rust? Dan staat er een mooi pand voor je in Ermelo.
Flink stuk grond bij je huis en verder omringd door natuur. Uit de omschrijving:
[...]
en
[...]
En eerlijk: als stadsmens ziet dit er inderdaad uit als een walhalla van rust, ruimte en natuur.
[Afbeelding]
Wat ze er niet bij vertellen is dat dat natuurgebied een militair oefenterrein is. Geen idee wat je daar in de dagelijkse praktijk van merkt, in het ergste geval staat er enkele keren per week een batterij tanks warm te schieten op enige tientallen meters van je huis![]()
https://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-89888581-de-beek-145/
Tanks rijden er eigenlijk al jaren niet meer. Af en toe wel een oefening met een helikopter en wat militairen in een greppel tegengekomen tijdens het fietsen.
De kazerne zit aan de andere kant van de hei. De N302 is wel een drukke weg, dus zo heel rustig wonen is het niet zo pal er tegenaan
Haal NOOIT een spookrijder in !
NU merk je daar weinig van. Defensie is hard op zoek naar meer mogelijkheden om te oefenen.Harrie_ schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:31:
[...]
Daar zul je in de praktijk weinig van merken, ik zie ook geen tankbanen op die foto dus in de nabijheid van die woning zal er niet rondgecrosst worden met rupsvoertuigen en ander groot materieel.
Sowieso zijn zo ongeveer alle militaire oefenterreinen dagelijks opengesteld voor publiek tussen zonsopgang en zonsondergang, dus je kunt er lekker gaan wandelen...
***members only***
Ik heb vlak bij de kazerne van Harskamp gewoond, dan hoor je alleen machinegeweren. En heel af en toe laag vliegende Helikopters. De Ginkelse heide bij Ede is een iets ander verhaal. Sommige periodes vliegen daar helelmiddagen achter elkaar Chinooks laag. Omdat je overal mag komen is dat best gaaf, dan komen ze som op een tiental meters langsgevlogen. Ik ben daar ook wel eens in een sluipschutteroefening gekomen, maar die maken weinig herrie
Een ander verhaal is 't Harde. Daar woonde mijn oma. Daar oefenen ze met artillerie, dat merk je echt wel. Dat hoor je met de juiste wind zelfs in Zwolle nog goed. Ze hebben Harskamp ook een keer zo'n ding afgeschoten, 2km verderop maakte ik mij zorgen over mijn dakpannen.
Jup, en ik woon aan de andere kant van Ede, maar wel op een doorvliegroute. De Chinooks nemen gelukkig wel een omweg, die heb ik 1x over mijn huis gehad in Veenendaal op ~300m hoogte en de ramen trilden ervan, maar de andere legerhelicopters willen nog wel eens over mijn wijk vliegen. Mooi geluid, maar ik zou er niet te dicht bij in de buurt willen zijn.supersoco80 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:08:
[...] De Ginkelse heide bij Ede is een iets ander verhaal. Sommige periodes vliegen daar helelmiddagen achter elkaar Chinooks laag. [...]
Het geluid van helikopters is wel echt een stuk minder hinderlijk dan van vliegtuigen (vind ik)Caelorum schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:14:
[...]
Jup, en ik woon aan de andere kant van Ede, maar wel op een doorvliegroute. De Chinooks nemen gelukkig wel een omweg, die heb ik 1x over mijn huis gehad in Veenendaal op ~300m hoogte en de ramen trilden ervan, maar de andere legerhelicopters willen nog wel eens over mijn wijk vliegen. Mooi geluid, maar ik zou er niet te dicht bij in de buurt willen zijn.
Met betrekking tot de tuinkamers: Ik denk dat velen het doel van zo'n kamer niet snappen. Je kunt "binnen" zitten, relatief warm en droog in een oase van daglicht. Als je de boel goed genoeg aanpakt (en de tuinkamer onderdeel wordt van de schil van het huis) tellen de meters ook nog eens mee als woonoppervlak (elke m2 is bij verkoop toch weer een 4.5k euro). Daarnaast kun je de grote glazen bak aan je huis als warmtebron gebruiken in de winter (deur naar de woonkamer open als de tuinkamer boven de 20 graden komt, planten laten overwinteren in je kamer, tropische planten houden die meer ruimte en licht vereisen dan veschikbaar in een woonkamer)
Maar in feite is het natuurlijk dan gewoon een serre die in de jaren '70 de hype was. Wij wilden zelf een jaar of drie geleden aan ons toen nieuw aangekochte huis een tuinkamer plaatsen, maar daar zijn we op teruggekomen. Nu is het "voorlopige" plan om de dichtsbijzijnde schuur deels om te bouwen tot orangerie (Huidige lekke dak vervangen door glazen dak, een of meer wanden vervangen door glas) waar we planten kunnen kweken en in het voor- en najaar lekker kunnen zitten.
De mensen die zeggen "gewoon binnen zitten met de deuren open" hebben denk ik weinig behoefte aan daglicht.
Mooi afgewerkte keuken:

En een bouwkeet op de uitbouw:

https://www.funda.nl/deta...alexanderpark-6/89984099/
Sowieso een klusramphuis. Tel het aantal (dragende?) balkjes die her en der boven de vloer uitsteken, de trap die niet correct op de nog af te maken nieuwe vloer aansluit, help! (ik zou zelf de boel weer volledig strippen en opnieuw beginnen)
Maar in feite is het natuurlijk dan gewoon een serre die in de jaren '70 de hype was. Wij wilden zelf een jaar of drie geleden aan ons toen nieuw aangekochte huis een tuinkamer plaatsen, maar daar zijn we op teruggekomen. Nu is het "voorlopige" plan om de dichtsbijzijnde schuur deels om te bouwen tot orangerie (Huidige lekke dak vervangen door glazen dak, een of meer wanden vervangen door glas) waar we planten kunnen kweken en in het voor- en najaar lekker kunnen zitten.
De mensen die zeggen "gewoon binnen zitten met de deuren open" hebben denk ik weinig behoefte aan daglicht.
Mooi afgewerkte keuken:

En een bouwkeet op de uitbouw:

https://www.funda.nl/deta...alexanderpark-6/89984099/
Sowieso een klusramphuis. Tel het aantal (dragende?) balkjes die her en der boven de vloer uitsteken, de trap die niet correct op de nog af te maken nieuwe vloer aansluit, help! (ik zou zelf de boel weer volledig strippen en opnieuw beginnen)
[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 14-06-2024 09:41 ]
Ja maar daar noem je ook wat. Artillerie zit in het Harde inderdaad en de Harskamp daar zit het infanterie schietkamp, dus als daarnaast gaat wonen dan weet je wat je kunt verwachten. Vroeger zat de 43e gemechaniseerde brigade in Oirschot dus daar waren ze de ganse dag met tanks aan het rondberen. Buiten die landmacht locaties en links en rechts wat luchtmacht locaties waar (laag) gevlogen wordt zijn verreweg de meeste oefenterreinen gewoon stukken bos waar weleens een infanterie eenheid rondloopt en waar nooit met scherp geschoten wordt.supersoco80 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:08:
[...]
NU merk je daar weinig van. Defensie is hard op zoek naar meer mogelijkheden om te oefenen.
Ik heb vlak bij de kazerne van Harskamp gewoond, dan hoor je alleen machinegeweren. En heel af en toe laag vliegende Helikopters. De Ginkelse heide bij Ede is een iets ander verhaal. Sommige periodes vliegen daar helelmiddagen achter elkaar Chinooks laag. Omdat je overal mag komen is dat best gaaf, dan komen ze som op een tiental meters langsgevlogen. Ik ben daar ook wel eens in een sluipschutteroefening gekomen, maar die maken weinig herrie
Een ander verhaal is 't Harde. Daar woonde mijn oma. Daar oefenen ze met artillerie, dat merk je echt wel. Dat hoor je met de juiste wind zelfs in Zwolle nog goed. Ze hebben Harskamp ook een keer zo'n ding afgeschoten, 2km verderop maakte ik mij zorgen over mijn dakpannen.
Als je een woning overweegt naast zo'n oefenterrein is het natuurlijk verstandig om even te checken welke eenheid daar huist en hoe en waarmee er geoefend wordt, want het ene oefenterrein is natuurlijk niet het andere. Dat gezegd hebbende, er is natuurlijk altijd een risico dat onze staat dat stuk bos naast je huis waar normaal alleen maar wat infanteristen rond kruipen 'ineens' bestempelt als artillerie oefengebied
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Ik snap niet wat je bedoelt? Bedoel je die twee (niet dragende) trapstaanders die op de 1e en 2e verdieping uitsteken en waar nog een hek tegenaan gemaakt moet worden?pagani schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:35:
[...]
En wat bedoel je met de trap die niet correct op de nog af te maken vloer aansluit? Ik zie niks vreemds... Alleen een huis dat 'midproject' is gestopt, maar ik zie hier geen dingen die afgebroken moeten worden...
Harrie_ schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:57:
[...]
Ik snap niet wat je bedoelt? Bedoel je die twee (niet dragende) trapstaanders die op de 1e en 2e verdieping uitsteken en waar nog een hek tegenaan gemaakt moet worden?
En wat bedoel je met de trap die niet correct op de nog af te maken vloer aansluit? Ik zie niks vreemds... Alleen een huis dat 'midproject' is gestopt, maar ik zie hier geen dingen die afgebroken moeten worden...

De blokken die uit de vloer steken (hier links naast de deur en helemaal op het eind).
Ik kijk door de foto's heen naar de kwaliteit van de klussen zoals ze nu gedaan zijn. Met het vertrouwen wat ik uit deze foto's krijg zou ik de boel opnieuw doen (het is maar de vraag hoe bijvoorbeeld de electra er aan toe is) Klusramphuis is misschien wat overdreven, maar ik zou alles op zijn minst nalopen.
[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 14-06-2024 10:18 ]
Ik denk dat dit de Nederlandse variant van een Wikipedia: McMansion is. Goedkoop, protserig en waarschijnlijk ontworpen door de bewoners of de bouwer waardoor het architectonisch niets te bieden heeft. Omdat heel chic moet lijken terwijl er geen budget, smaak en kennis is, is het goedkoop en eenvoudig afgewerkt. Wat een rommel.paQ schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:06:
over smaak kun je twisten, maar ik begrijp helemaal niets van de afwerking van dit (Griekse stijl) huis
tegels, tegels, tegels en nog eens (goedkoper) tegels, ronde gipsplaten, trespa
[Afbeelding]
damn als je hier uitglijdt
[Afbeelding]
nog 6 extra zitplaatsen en een bureau in je slaapkamer?
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/deta.../huis-moltbos-14/43535645
This too shall pass
Totdat je zelf een tuinkamer hebt en je inziet wat een genot het brengt als het een keer wat minder weer is buiten. Ik heb ook een tuinkamer, en ik merk dat ik er vaker zit dan in de huiskamer. Ik ben graag buiten i.v.m. al het groen en buitenleven om me heen, maar ik zit niet graag in de regen of op de tocht.No Hands schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 07:10:
[...]
Dit is toch gewoon de tuinkamer gekte? Eerst moest iedereen een veranda en nu een tuinkamer. Gewoon een nieuw vinkje op de VT wonen kaart. Gewoon binnen zitten in je huiskamer met de tuindeuren open is zo 2002.
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Er is maar één spoor in Nederland waar je nauwelijks last hebt van de trein, en dat is het stukje door Utrecht stad naar het spoorwegmuseum. Twee keer per uur komt er één trein langs op lage snelheid (dat is heen en weer twee in totaal). De huizen die er staan zijn alleen behoorlijk aan de prijs.supersoco80 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:29:
[...]
Hoop je
Voor mij zou een huis direct aan een snelweg, onder een hoogspanningsleiding of direct aan het spoor een no-go zijn (een begraafplaats dan weer niet). Ongeacht prijs.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Rijdt daar nog een trein?rockhopper schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:47:
[...]
Er is maar één spoor in Nederland waar je nauwelijks last hebt van de trein, en dat is het stukje door Utrecht stad naar het spoorwegmuseum. Twee keer per uur komt er één trein langs op lage snelheid (dat is heen en weer twee in totaal). De huizen die er staan zijn alleen behoorlijk aan de prijs.
Het is dan ook alleen het treintje dat je van Utrecht centraal naar dat museum brengt die daar nog rijdtMartijn1990 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:52:
[...]
Rijdt daar nog een trein?Ik fiets daar geregeld, maar altijd gedacht dat het spoor niet meer werd gebruikt en er nog alleen lag voor de leuk omdat het museum daar zit.
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Of een van de volgende lijnen:rockhopper schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:47:
[...]
Er is maar één spoor in Nederland waar je nauwelijks last hebt van de trein, en dat is het stukje door Utrecht stad naar het spoorwegmuseum. Twee keer per uur komt er één trein langs op lage snelheid (dat is heen en weer twee in totaal). De huizen die er staan zijn alleen behoorlijk aan de prijs.
Leeuwarden – Stiens (grotendeels opgebroken)
Nieuw Amsterdam – Schoonebeek (opgebroken)
Winterswijk – Borken (grotendeels opgebroken)
Santpoort Noord – IJmuiden (gedeeltelijk opgebroken)
Boxtel – Veghel
Roermond – Dalheim
In een Nederlands huis, die de oorlog overleefd heeft een poort met Duitse tekst plaatsen over vrijheid.... Misschien ligt het aan mij, maar ik heb er toch bepaalde associaties bij...

https://www.funda.nl/deta...is-vaartweg-102/43537179/

Riet zoekt het wederom in Duitsland. Tegen een vorstelijk courtage van 3,57% wil ze de huidige 3 foto’s van de voorkant nog wel uitbreiden met wat kiekjes van de rest.
https://www.funda.nl/deta...-am-nordhang-20/89990088/
https://www.funda.nl/deta...-am-nordhang-20/89990088/
Nooit geweten, leukWuursj schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:55:
[...]
Het is dan ook alleen het treintje dat je van Utrecht centraal naar dat museum brengt die daar nog rijdt
Bij een aantal kruisingen (weg-spoor) waar het dubbel is, kan je zien dat er slechts een enkelspoor bruikzaam is, dat is de Noordzijde van de route. De zuidzijde (ten opzichte van het spoorwegmuseum) is afgebroken en nu een fietspad langs onder andere het IBB.Martijn1990 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:52:
[...]
Rijdt daar nog een trein?Ik fiets daar geregeld, maar altijd gedacht dat het spoor niet meer werd gebruikt en er nog alleen lag voor de leuk omdat het museum daar zit.
Op speciale dagen zoals afgelopen zaterdag toen het museum/station 150 jaar bestond is het wat lawaaiiger omdat er dan vaak stoomtreinen met fluit rijden.
@pagani Afgebroken spoorlijnen tellen niet mee, daarnaast de meeste van de plaatsen die je noemt lijken me (voor mij) niet leuk om te wonen. Maar toch goed om te lezen dat er nog andere rustigere spoorlijntjes zijn.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Je vergeet museumlijn Hoorn-Medemblik, daar heb je alleen plezier vanrockhopper schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:47:
[...]
Dit keer geen 'bijzonder' pand maar een bijzondere omschrijving van de makelaar
.
:fill(white):strip_exif()/f/image/34yr0g6MV6Ukftd6HzKZC3m4.png?f=user_large)
https://www.funda.nl/koop...bruglaan-70/?old_ldp=true
:fill(white):strip_exif()/f/image/34yr0g6MV6Ukftd6HzKZC3m4.png?f=user_large)
Die had dus niet op Funda gemoeten volgens mijinfidel011 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:57:
Dit keer geen 'bijzonder' pand maar een bijzondere omschrijving van de makelaar.
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/aansluitvoorwaarden/tiara/
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Dat is geen gelukkige plaats voor een bordje met het woord "Frei" erin. Het straatnaambordje kan een souvenir zijn van een straat in Hamburg-Altona, waar vrijzinnige uitgaansgelegenheden en kerken zijn gevestigd. Geloofsvluchtelingen vestigden zich hier sinds de 17e eeuw.Ebbie73 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:57:
In een Nederlands huis, die de oorlog overleefd heeft een poort met Duitse tekst plaatsen over vrijheid.... Misschien ligt het aan mij, maar ik heb er toch bepaalde associaties bij...
[Afbeelding]
In dit geval zou ik gewoon slopen en overnieuw beginnen. Gaat weinig aan verloren en is veel makkelijker. Wel eerst een deel van de meubels en die radio redden. En dan gelijk een maatje groter met boven minstens twee fatsoenlijke slaapkamers en een badkamer.Vaevictis_ schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 07:40:
[...]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
VT Wonen is ook langsgeweest in Haren. Superstrak en identiteitsloze Ikea-showroom
https://www.funda.nl/deta...s-grootslaan-34/43537891/
Je linkje werkt niet (meer?) voor mij. Heb je plaatjes?Ebbie73 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:58:
VT Wonen is ook langsgeweest in Haren. Superstrak en identiteitsloze Ikea-showroom
-edit-
Zal wel weer een "het is vrijdagmiddag en dus druk" error zijn van funda. Inmiddels werkt het inderdaad.
[ Voor 14% gewijzigd door rockhopper op 14-06-2024 13:40 ]
Bij mij werkt de link gewoon?rockhopper schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:01:
[...]
Je linkje werkt niet (meer?) voor mij. Heb je plaatjes?
Niks mis mee. Voor mij een prima rustige indeling, kleuren.Ebbie73 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:58:
Niet elk Sandinavische look is direct IKEA.
Bad en-suite misschien beetje té, maar verder prima huis

smaken verschillensupersoco80 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:25:
[...]
Het geluid van helikopters is wel echt een stuk minder hinderlijk dan van vliegtuigen (vind ik)
Geef mij maar het geluid/lawaai van vliegtuigen tegenover trillend servies als er zo'n bakbeest met twee schroeven over komt vliegen
Verwijderd
ik denk dat je even teveel denkt. het is een straatnaam bordje uit de ReeperbahnEbbie73 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:57:
[Afbeelding]
Ik wilde al driftig typen dat ik in de hele woning geen visgraat kon ontdekken, maar toen had ik de foto's van de tuin nog niet gezienEbbie73 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:58:
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Ja, als je er schuin onder staat is het niet zo'n probleem, maar wacht maar totdat ze echt recht over je huis heen gaan. Het geluid van een helicopter is voornamelijk recht naar beneden gericht en een chinook die over je huis vliegt ga je overal in huis horen (en voelen als ze wat lager vliegen).supersoco80 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:25:
[...]
Het geluid van helikopters is wel echt een stuk minder hinderlijk dan van vliegtuigen (vind ik)
Ik vind het pand trouwens ook best wel bijzonder wat betreft authentieke elementen en zo. Best fraai.infidel011 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:57:
Dit keer geen 'bijzonder' pand maar een bijzondere omschrijving van de makelaar.
[Afbeelding]
Geen idee wat dat ding zou moeten zijn maar niks dragends. Ben toch benieuwd wat jij dan ziet want behalve het laminaat / de vloer zie ik weinig schrikbarends. Ja die 'keet' op de aanbouw van de aanbouw (pagani schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:14:
[...]
[Afbeelding]
De blokken die uit de vloer steken (hier links naast de deur en helemaal op het eind).
Ik kijk door de foto's heen naar de kwaliteit van de klussen zoals ze nu gedaan zijn. Met het vertrouwen wat ik uit deze foto's krijg zou ik de boel opnieuw doen (het is maar de vraag hoe bijvoorbeeld de electra er aan toe is) Klusramphuis is misschien wat overdreven, maar ik zou alles op zijn minst nalopen.

Ja ooit ook zo'n huis gehad met glas in lood, tegelvloer en bakkelieten handvatten. Bij een verzamelaar van oud bouw materiaal nog tegels gehaald om wat te herstellen. Leuke uitstraling maar niet echt energievriendelijk.Rubbergrover1 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:42:
[...]
Ik vind het pand trouwens ook best wel bijzonder wat betreft authentieke elementen en zo. Best fraai.
Vergeet de stoomtrein van Hoorn naar Medemblik niet. Die rijdt maar de helft van het jaarrockhopper schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:47:
[...]
Dit hangt denk ik van je huidige kamer af, ik woon al in een zee van licht en groen, zonder tocht en regen.Fanta schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:20:
[...]
Totdat je zelf een tuinkamer hebt en je inziet wat een genot het brengt als het een keer wat minder weer is buiten. Ik heb ook een tuinkamer, en ik merk dat ik er vaker zit dan in de huiskamer. Ik ben graag buiten i.v.m. al het groen en buitenleven om me heen, maar ik zit niet graag in de regen of op de tocht.
huppelepups schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:53:
[...]
Je vergeet museumlijn Hoorn-Medemblik, daar heb je alleen plezier van
https://www.funda.nl/89992601
Een zeer bijzonder huis. Een soort tempelcomplex.
:strip_exif()/f/image/TNLXWLvvAqgrH5RpWq7aZKeE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TNLXWLvvAqgrH5RpWq7aZKeE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rLGY0l4sGq1sfWWp6GgDAa7p.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Dean Martin op 14-06-2024 20:14 ]
The best is yet to come
Dean Martin schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 20:11:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
offtopic:
FYI, als je de standaard link gebruikt: https://www.funda.nl/koop...is-89992601-eerdshaag-11/ krijg je een hit als je bijv. de straatnaam zoek als die 'opnieuw' wordt aangeboden op Funda.
FYI, als je de standaard link gebruikt: https://www.funda.nl/koop...is-89992601-eerdshaag-11/ krijg je een hit als je bijv. de straatnaam zoek als die 'opnieuw' wordt aangeboden op Funda.
edit: touché
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Deze was al eens voorbij gekomen in een vorig deel.Dean Martin schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 20:11:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
paQ schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:26:
Sja wat dit nou is?
Romeinse vibes iig.
[Afbeelding]
Het is iig wel de moeite om het filmpje te bekijken, want van de foto's valt weinig chocola te maken
https://www.funda.nl/koop...37734-eerdshaag-11/#video
https://www.funda.nl/koop...is-88637734-eerdshaag-11/
Bijzonder, ik had nooit geweten dat Breda zo populair is.infidel011 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:57:
[Afbeelding]
Zo'n opgeleukte oude tussenwoning is in de basis niets bijzonders.
Maar misschien gaat ook deze voor boven de vraagprijs weg
Beetje koud in de winter lijkt me, ik zie maar weinig vormen van verwarming.Dean Martin schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 20:11:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Wel op tijd je witte was binnenhalen !No Hands schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:51:
[...]
Vergeet de stoomtrein van Hoorn naar Medemblik niet. Die rijdt maar de helft van het jaar
Erg gaaf om te hebben. Niet per se om in te wonen...Dean Martin schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 20:11:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Blijkbaar is er wel het een en ander veranderd, want toen was er nog sprake van dat de familie een deel zou houden en dat er een soort recht van overpad zou zijn. Blijkbaar is nu alles voor de koper. Wel geruststellend: "Niet alle onderdelen, zoals de zuilen en het glazen gedeelte, zijn met vergunning gebouwd, maar worden wel toegestaan. De gemeente heeft de situatie ter plekke beoordeeld en afbraak is niet nodig."Meloenen schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:20:
[...]
Deze was al eens voorbij gekomen in een vorig deel.
Het is een heel maffe plek, maar of het echt zo praktisch wonen is...
En o ja, niet met een slok op thuiskomen, want dan knal je zo met je dronken kop heuvelafwaarts tegen dat in de beschrijving genoemde Mariakapelletje aan.
Nee hoor, die is net zo licht met 180 graden vrij panorama uitzicht over een natuurgebied. Maar aan de achterkant van het huis staan om de tuinkamer heen diverse bomen en struiken, waardoor je daar niet alleen uitzicht hebt over de flora en fauna, maar er voor je gevoel middenin zit.No Hands schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:54:
[...]
Dit hangt denk ik van je huidige kamer af, ik woon al in een zee van licht en groen, zonder tocht en regen.
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Oké duidelijk! Omdat in de tekst staat "Dit bijzondere object, gebouwd op de fundering van het Watergemaal “De Watergeus” uit 1883, biedt een woonervaring zoals geen ander." dacht ik dat het pand later erop was gebouwd, maar het is gebouwd in 1996 dus waarschijnlijk ken je het als zodanig en is het originele gebouw afgebroken.Dinictus208 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:53:
[...]
ik ken het alleen als zodanig (echt wel met een dak zoals het er nu uitziet). Volgens mij is het ook nog een tijd van de zeeverkenners geweest.
Paar airco's aan de muur en je bent klaar voor de hete zomer:

De buren houden ook allemaal van steen/rots dus wat zal het me daar warm zijn in de zomer, en de rest van het jaar lekker klagen dat al dat water niet weg kan.

De buren houden ook allemaal van steen/rots dus wat zal het me daar warm zijn in de zomer, en de rest van het jaar lekker klagen dat al dat water niet weg kan.
Als het goed is dan ligt er antiworteldoek onder het split. Dan kan het regenwater op die plek gewoon door de grond worden opgenomenW1LL3M schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:15:
Paar airco's aan de muur en je bent klaar voor de hete zomer:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
U zegt ruime tussenwoning op gewilde locatie. Ik zeg afgedankte begeleid woongroep woning.
https://www.funda.nl/koop...931-wapendragerstraat-28/
Even zonder grappen, je mag je toch wel diep schamen om op zo'n manier je woning online te gooien. Man man man.
Even zonder grappen, je mag je toch wel diep schamen om op zo'n manier je woning online te gooien. Man man man.
Die matras 
Linkje voor huis van@W1LL3M https://www.funda.nl/deta...e-hertoglaan-30/43539944/

Linkje voor huis van@W1LL3M https://www.funda.nl/deta...e-hertoglaan-30/43539944/
[ Voor 143% gewijzigd door steveman op 15-06-2024 23:10 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Bijna goed... Als ik de KVK-inschrijvingen bekijk op dat adres, is het een polenpandje...Lagataluna schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:52:
U zegt ruime tussenwoning op gewilde locatie. Ik zeg afgedankte begeleid woongroep woning.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
verklaart ook wel het vele gereedschapOekiejoekie schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 23:34:
[...]
Bijna goed... Als ik de KVK-inschrijvingen bekijk op dat adres, is het een polenpandje...
Prima starters-appartementje in Deventer, maar wat een onmogelijk vreemde indeling...:

https://www.funda.nl/deta...ent-kilstraat-14/43538973
De straatnaam is ook niet bijzonder uitnodigend trouwens...

De straatnaam is ook niet bijzonder uitnodigend trouwens...

Die indeling is voor appartementen uit die bouwperiode niet zo opmerkelijk. De "slaapkamer" boven in het midden is oorspronkelijk gewoon een "kamer en suite", en de badkamer had vroeger zowel een deur naar de keuken als naar de slaapkamer onder. Dat zie je op de foto's van de badkamer ook duidelijk.Fiber schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 23:40:
Prima starters-appartementje in Deventer, maar wat een onmogelijk vreemde indeling...:
[Afbeelding]
Als de heer des huizes hoog bezoek ontving in de woonkamer, dan konden vrouw en kinderen op die manier toch alle andere kamers bereiken, zonder dat het bezoek lastig gevallen werd (de jaren 60 waren minder geemancipeerde tijden...)
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Weer een mooie tijdcapsule. "Na 50 jaar bewoond door dezelfde familie is deze woning weer toe aan een nieuwe generatie, die de woning weer naar een hedendaagse comfort brengt."
:strip_exif()/f/image/2LqSMNMxYROGsyVcJCn0jzHM.jpg?f=fotoalbum_large)
Vroegâh:
:strip_exif()/f/image/tSTosUeqPa22dds4WA7jaFwJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit doet bijna museaal aan:
:strip_exif()/f/image/a6qdA5ENLUAraP6EMHifsm4z.jpg?f=fotoalbum_large)
In een rustige buurt, best mooi wonen, 6 slaapkamers, een ruime tuin en 196 m2 woonoppervlak. Als je alles degelijk aanpakt dan moet er nog een serieus bedrag bij de vraagprijs van € 495.000. Dat is zelfs voor deze regio flink aan de prijs.
https://www.funda.nl/deta.../huis-emmalaan-9/43530600
:strip_exif()/f/image/2LqSMNMxYROGsyVcJCn0jzHM.jpg?f=fotoalbum_large)
Vroegâh:
:strip_exif()/f/image/tSTosUeqPa22dds4WA7jaFwJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a6qdA5ENLUAraP6EMHifsm4z.jpg?f=fotoalbum_large)
In een rustige buurt, best mooi wonen, 6 slaapkamers, een ruime tuin en 196 m2 woonoppervlak. Als je alles degelijk aanpakt dan moet er nog een serieus bedrag bij de vraagprijs van € 495.000. Dat is zelfs voor deze regio flink aan de prijs.
\Bitfreakie schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:35:
Weer een mooie tijdcapsule. "Na 50 jaar bewoond door dezelfde familie is deze woning weer toe aan een nieuwe generatie, die de woning weer naar een hedendaagse comfort brengt."
[Afbeelding]
Vroegâh:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Energielabel F. Mag je nog 200K extra insteken om het te verduurzamen en te moderniseren. Nee dank je.
Liever zo dan dat iemand hem half verduurzaamd en alle authenticiteit sloopt, en alsnog 2 ton duurder is geworden. Doe ik het liever zelf.Vaevictis_ schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:51:
[...]
\
Energielabel F. Mag je nog 200K extra insteken om het te verduurzamen en te moderniseren. Nee dank je.
Eens maar mijn punt is dat de vraagprijs al veel te hoog is dat kan nooit uit met die 2 ton extra.Zwartoog schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:34:
[...]
Liever zo dan dat iemand hem half verduurzaamd en alle authenticiteit sloopt, en alsnog 2 ton duurder is geworden. Doe ik het liever zelf.
Of het mijoenenlijntje in Zuid-Limburg. Ook die rijdt alleen op een beperkt aantal zondagen.No Hands schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:51:
[...]
Vergeet de stoomtrein van Hoorn naar Medemblik niet. Die rijdt maar de helft van het jaar
Dan heb je ook nog eens een prachtige omgeving om in te wonen en huizenprijzen waar een randstedeling je vol ongeloof zal aankijken.
Zie bijvoorbeeld dit pandje (mooie tijdscapsule) dat nog onder de 2k/m2 zit (voor die prijs in de randstad moest ik terug naar 2014 en daar moest minstens zoveel aan geklust worden). Met een beetje geluk en soms wat geduld (mijn ervaring is matig met stiptheid van het miljoenenlijntje) kun je zondagmiddag zittend achter de geraniums wel even genieten van de trein die op gepaste afstand komt langsstomen:

Geluk,want op dit stuk van het traject rijdt ook wel eens de Motorwagen die geen stroom maar een dieselwalm verspreid.
Of dit al opgeknapt pandje dat ook eens een oude tramhalte is. Redelijk bij de tijd en toch maar 2,5k / m2.

Helaas maar tot label C maar daar is vast nog wel wat aan te doen. De oude details vervangen door VT-wonen-zwart vind ik erger. De vage autohandels aan de overkant zullen de prijs wel drukken.
Het zicht op de trein zal een beetje beperkt zijn door struikgewas en de verdiepte ligging van het trace op dit stukje maar het geluid en geur maken vast veel goed! Je hoort wel wanneer je naar de brug moet rennen.

Genoeg te beleven voor de treinliefhebber
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Welke authenticiteit?Zwartoog schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:34:
[...]
Liever zo dan dat iemand hem half verduurzaamd en alle authenticiteit sloopt, en alsnog 2 ton duurder is geworden. Doe ik het liever zelf.
Ik zie heel veel lelijke jaren 70 wijzigingen zoals schrootjes, schoon metselwerk, de schouw etc.
Sommige deuren zijn nog wel leuk maar als je wilt verduurzamen wil je vloerverwarming op de begane grond en zal de vloer in de hal er toch uit moeten
Dit soort huizen moet je gewoon met een L/L warmtepomp doen. Correct uitgemeten is het qua comfort prima te doen en het is nog steeds een prima COP, zonder dat je alles eruit hoeft te trekken.
En als het twee weken vochtig is buiten halverwege het stookseizoen zit je continue met een dichtgevroren buitenunit en dus in de kou?Caelorum schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:32:
Dit soort huizen moet je gewoon met een L/L warmtepomp doen. Correct uitgemeten is het qua comfort prima te doen en het is nog steeds een prima COP, zonder dat je alles eruit hoeft te trekken.
Nee als je toch aan het verduurzamen en moderniseren bent doe je ook de vloer. Gewoon VV aanleggen en dan kun je een L/W WP gebruiken. Ook meteen die lelijke radiatoren weg. Veel meer comfort dan met airco's en tegen lagere energiekosten.No Hands schreef op maandag 17 juni 2024 @ 06:33:
[...]
En als het twee weken vochtig is buiten halverwege het stookseizoen zit je continue met een dichtgevroren buitenunit en dus in de kou?
Maar dan moet dus die mooie vloer eruit, dat was het puntVaevictis_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 07:07:
[...]
Nee als je toch aan het verduurzamen en moderniseren bent doe je ook de vloer. Gewoon VV aanleggen en dan kun je een L/W WP gebruiken. Ook meteen die lelijke radiatoren weg. Veel meer comfort dan met airco's en tegen lagere energiekosten.
Een van de strakste (en duurste) huisjes in het villapark van Heemskerk:
https://www.funda.nl/deta...-rendorppark-25/43537600/

Ja, want iedereen in het l/l warmtepomp topic heeft daar last van!No Hands schreef op maandag 17 juni 2024 @ 06:33:
[...]
En als het twee weken vochtig is buiten halverwege het stookseizoen zit je continue met een dichtgevroren buitenunit en dus in de kou?

Geen idee, vandaar mijn vraag. Het is nu een aanname van mij.Caelorum schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:04:
[...]
Ja, want iedereen in het l/l warmtepomp topic heeft daar last van!
Nice, krijg je die Montreal er ook bijsahinasappelsap schreef op maandag 17 juni 2024 @ 07:30:
[Afbeelding]
Je hoeft toch geen vloerverwarming in de hal te leggen? Ik zou die granitovloer gewoon laten liggen en alleen vloerverwarming in de kamers en keuken leggen. En in de nieuwe badkamer die je op de verdieping zult gaan aanleggen. Bij deze woning is er "gelukkig" geen mooie vloer in de woonkamer, dus die kun je zonder gewetensbezwaren er uit slopen.nokiaan958GB schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:08:
[...]
Welke authenticiteit?
Ik zie heel veel lelijke jaren 70 wijzigingen zoals schrootjes, schoon metselwerk, de schouw etc.
Sommige deuren zijn nog wel leuk maar als je wilt verduurzamen wil je vloerverwarming op de begane grond en zal de vloer in de hal er toch uit moeten
Ik heb echt een zwak voor dat soort huizen! Toch moet ik er niet aan denken om er in te wonen/op te knappen en al helemaal niet voor die vraagprijsFiber schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:31:
Back to the seventies...:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Meer: https://www.funda.nl/deta...-22/43537742/media/foto/1

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Ah, ik dacht dat het sarcastisch was. En nee, daar zal je geen last van hebben. De reden is simpel, het probleem komt vooral voor rond het nulpunt en hoge luchtvochitgheid. Die combinatie is nog best zelfzaam.No Hands schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:14:
[...]
Geen idee, vandaar mijn vraag. Het is nu een aanname van mij.
Om de buitenunit te ontdooien, moet het systeem omgekeerd gaan werken, dus buiten verwarmen, binnen koelen. Bij een fatsoenlijke opstelling zal de binnenunit op dat moment niet blazen. De koude lucht valt dus hooguit vanuit de binnenunit naar beneden. Als jij de plaatsing goed doet, dan staat het op een plek waar je er niets van gaat merken. De totale warmteopbrengst incl. defrost is nog steeds positief, dus je huis verwarmd wel.
Het andere probleem dat je kan krijgen is dat condens dat afgevoerd wordt bevriest. Daar heb je, wederom bij een fatsoenlijk systeem, een warmtelint voor.
L/W is wel efficienter, maar L/L is een prima oplossing voor oude gebouwen waar om wat voor reden het niet praktisch of haalbaar is om goed te isoleren of vloeren uit te breken.
Caelorum schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:42:
[...]
L/W is wel efficienter, maar L/L is een prima oplossing voor oude gebouwen waar om wat voor reden het niet praktisch of haalbaar is om goed te isoleren of vloeren uit te breken.
offtopic:
Er zijn ook L/W warmtepompen die met hogere temperatuur werken en die makkelijker in oude huizen kunnen worden toegepast, als bouwkundige aanpassingen lastig zijn. Maar het is uiteraard beter om bij de bron te beginnen en vloeren, muren, daken en glas beter te isoleren.
Er zijn ook L/W warmtepompen die met hogere temperatuur werken en die makkelijker in oude huizen kunnen worden toegepast, als bouwkundige aanpassingen lastig zijn. Maar het is uiteraard beter om bij de bron te beginnen en vloeren, muren, daken en glas beter te isoleren.
Staat inmiddels in een markt waar alles zo weg is al erg lang te koop ook. De locatie is ook niks. De straat daar is een groot rondje waar elke m2 gebruikt is om een of ander wanstaltige villa neer te zetten. Zijn er zelf vorig jaar langsgereden in onze eigen zoektocht naar een huis. Deze waren we niet in geinteresseerd om te kopen, maar ik moest er gewoon even langsrijden om het zelf te kunnen zien.Sharky schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:14:
[...]
Ik denk dat dit de Nederlandse variant van een Wikipedia: McMansion is. Goedkoop, protserig en waarschijnlijk ontworpen door de bewoners of de bouwer waardoor het architectonisch niets te bieden heeft. Omdat heel chic moet lijken terwijl er geen budget, smaak en kennis is, is het goedkoop en eenvoudig afgewerkt. Wat een rommel.
Als je als makelaar "recreatiemogelijkheden liggen binnen handbereik" wil benadrukken:

*pok*pok*schreeuw*pok*gil*pok
https://www.funda.nl/deta...hristolaan-18-a/89993203/
Wel een fijn niet standaard huis overigens:

En dan iemand die all-in is gegaan qua zonnepanelen:

https://www.funda.nl/deta...nendaalseweg-50/43539863/

*pok*pok*schreeuw*pok*gil*pok
https://www.funda.nl/deta...hristolaan-18-a/89993203/
Wel een fijn niet standaard huis overigens:

[ Voor 20% gewijzigd door pagani op 17-06-2024 11:49 ]
- granito voer in de gangnokiaan958GB schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:08:
[...]
Welke authenticiteit?
- beton-emaille lambrisering in de gang
- géén witgeschilderde/gestucte gevel
- "binnen"balkon
- houten paneeldeuren (ipv zwart-stalen kozijnen)
Mijn nachtmerrie is dat al dit soort elementen compleet gesloopt worden, pand wit gestuct, IR verwarming wordt opgehangen, isolatie allemaal half wordt gedaan en wordt verkocht als "moderne woning".
Qua verwarming en zonnepanelen is het wel lastig. Zo'n gang krijg je nooit lekker warm te krijgen inderdaad. Andere vloeren: weet niet wat eronder ligt. Zonnepalen op zo'n dak is natuurlijk ook zonde, maar zou het zelf wel gedeeltelijk doen. Te beginnen met de schuur en achterkant.
Zou ik ook doen als ik een verwarmd zwembad zou hebben. Daarbij zul je namelijk vooral energie verbruiken in de tijd van het jaar dat de zon ook flink wat opbrengst geeft.pagani schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:46:
[Afbeelding]
Maar bij deze woning zou ik me wel ontzettend bekeken voelen door de gasten van de Van der Valk, die zo te zien op minder dan 100 m van je af staat. Lijkt me nog erger dan de A12 die op 150 m ligt.
Wel een goede kandidaat voor het programma "voor hetzelfde geld", in de randstad heb je voor dit bedrag een rijtjeshuis en in Amsterdam een appartementjepaQ schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:06:
over smaak kun je twisten, maar ik begrijp helemaal niets van de afwerking van dit (Griekse stijl) huis
tegels, tegels, tegels en nog eens (goedkoper) tegels, ronde gipsplaten, trespa
[Afbeelding]
damn als je hier uitglijdt
[Afbeelding]
nog 6 extra zitplaatsen en een bureau in je slaapkamer?
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/deta.../huis-moltbos-14/43535645
"funda" maar eens op 800k en limburgmigchiell schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:37:
[...]
Wel een goede kandidaat voor het programma "voor hetzelfde geld", in de randstad heb je voor dit bedrag een rijtjeshuis en in Amsterdam een appartementje
Je zal versteld staan
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ook in den Bosch betaal je tegenwoordig vlot meer dan 7 ton voor een tussenwoning...migchiell schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:37:
[...]
Wel een goede kandidaat voor het programma "voor hetzelfde geld", in de randstad heb je voor dit bedrag een rijtjeshuis en in Amsterdam een appartementje
Dan woon je ook wel in Limburg. De goedkope plekken zijn dan ook echt de plekken waar je niet dood of levend teruggevonden wilt worden. Denk aan Kerkrade, Heerlen, Brunssum, Landgraaf. Omdat die plekken zo goedkoop zijn trekt het ook een bepaald slag volk aan wat weer voor allerlei demografische problemen leidt. Zie ook bijvoorbeeld dit artikel van een paar dagen geleden (sorry voor de paywall)paQ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:44:
[...]
"funda" maar eens op 800k en limburg
Je zal versteld staan
https://www.ad.nl/binnenl...r-aan-duitsland~aa97b2fc/
Het kan dan heel goedkoop zijn, wonen zou ik er niet willen
[ Voor 16% gewijzigd door Blik1984 op 17-06-2024 12:58 ]
Dan laat je Parkstad achterwege. Maar verkijk je niet op sommige buitengebieden van Heerlen hoor. Die zijn compleet niet te vergelijken met stad Heerlen.Blik1984 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:55:
[...]
Dan woon je ook wel in Limburg. De goedkope plekken zijn dan ook echt de plekken waar je niet dood of levend teruggevonden wilt worden. Denk aan Kerkrade, Heerlen, Brunssum, Landgraaf. Omdat die plekken zo goedkoop zijn trekt het ook een bepaald slag volk aan wat weer voor allerlei demografische problemen leidt. Zie ook bijvoorbeeld dit artikel van een paar dagen geleden (sorry voor de paywall)
https://www.ad.nl/binnenl...r-aan-duitsland~aa97b2fc/
Het kan dan heel goedkoop zijn, wonen zou ik er niet willen
En als je vanuit Limburg een straal van 100km maakt, dan bereik je een boel meer mensen dan vanuit de randstad hoor
[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 17-06-2024 13:02 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Blijft soms heftig om te zien hoe mensen leven/geleefd hebben:
Ok, 150k wat verwacht je, maar zelfs dat lijkt al teveel voor deze woning:

https://www.funda.nl/deta...s-parkstraat-26/89994942/

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Typische arbeiderswoning, daar hebben vaak oudere mensen hun hele leven in gewoond. Zó bruin heb ik de muren nog nooit gezien, maar die huizen zijn vaak volledig afgetrapt en volgerookt.BTFD schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Denk dat je daar wel een keer of 10 met een pompfles vol St Marc overheen kan en nóg niet alle zooi uit de muren hebt..
Opnieuw stucen na een ozon behandeling.... (wel ff de buren uit hun huis halen)Oon schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:13:
[...]
Typische arbeiderswoning, daar hebben vaak oudere mensen hun hele leven in gewoond. Zó bruin heb ik de muren nog nooit gezien, maar die huizen zijn vaak volledig afgetrapt en volgerookt.
Denk dat je daar wel een keer of 10 met een pompfles vol St Marc overheen kan en nóg niet alle zooi uit de muren hebt..
Mooi om te zien dat er zelfs bij het gebruik van de badkamer nog gerookt werd en deze op een specifieke plek werd gelegd als de handen vrijgehouden moesten worden (of als het water dreigde het vuurtje te doven)BTFD schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:06:
[Afbeelding]
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Lijkt wel op deze woning -> https://www.funda.nl/deta...s-zandweg-206-a/43539957/sahinasappelsap schreef op maandag 17 juni 2024 @ 07:30:
[Afbeelding]
Staat nu volgens mij voor de 3de keer op Funda. Verkoop wil blijkbaar niet echt lukken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.