Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 105 Laatste
Acties:
  • 1.786.707 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:39
rikoos schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:54:
[...]

Ik zat te zoeken in de oudere forums over deze want hij is vaker langsgekomen, denk 2 jaar geleden. Was ook een problem met bezorgen van post ;-)
Deze denk ik?

https://gathering.tweaker...message/76362948#76362948

[ Voor 42% gewijzigd door Meloenen op 06-03-2024 14:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 14:29

bebopper

I'm an absolute beginner...

De getoonde afbeeldingen van de binnenkant van deze villa geven een impressie van hoe het eindresultaat er uit zou kunnen zien en zijn uitsluitend bedoeld ter inspiratie.

Hele mooi impressies, vooral de hoge kwaliteit qua resolutie spreekt me erg aan...
(WHY!?! |:( zo moeilijk kan het toch niet zijn)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2OdttsrlaCnZdKjD5AUIncQaVU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/569mLVk81sYT1uHRcmGwnKAb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9U0_30U7ILobWPIjlU8iOjil790=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/doDf3Z4Pnygj2imaIFxjhkRO.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 09:45
El Capitan schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:32:
[...]

luxe ja, maar vaak geplaatst in een postzegel tuintje. Het voelt soms ook wat als een status dingetje, kijk mij eens geld hebben.

Het is ook wel een trend denk ik, vandaar ook de vergelijking met de huizen waarbij er een eiland in de keuken "moet".
Daar ben ik het wel mee eens. Het moet wel in verhouding staat tot het huis en passen natuurlijk. Wat dat betreft is het idd een status dingetje en dan is de "luxe" er snel vanaf. Soms zie je zelfs een kookeiland in een appartementje, maar dan is het alleen de gootsteen ofzo. Ja, dan is geen kookeiland meer. 8)7

Net zoals deze. Ik ken dit huis (is in de straat van m'n ex) maar dat zwembad.. Is toch veel te klein? Kan je net goed zo'n plastice halen. Hier is het meer dobberen dan zwemmen. Aan de andere kant, je hebt wel elke dag verse eieren! :+

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/186/581/066_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...-43497887-vijverlaan-107/

[ Voor 22% gewijzigd door chim0 op 06-03-2024 14:28 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Fanta schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:49:
[...]

Kan, maar ik houd van stoken, en alles er omheen. Het knisperende vuurtje, de geur, het ontspanmomentje. Voor mij geen elektrisch verwarmd badje!

P.s. Die kabels hangen niet boven mijn perceel, dat is gezichtsbedrog.. :)
Grappig hoe meningen kunnen verschillen. Ik heb namelijk een onwijze pleurishekel aan die brandende geur die compleet in je kleding trekt waardoor die gelijk de was in kunnen, de rook ervan die branderige ogen geeft en in (hier) stadse tuinen vaak door de buren 2 deuren verder je mooi opgedrongen worden en ook nog eens in de zomer je hele slaapkamer intrekken omdat jij 's avonds de warmte uit je slaapkamer wil krijgen en zij de 20C in de schemer blijkbaar te koud vinden. Dat geldt voor zowel jacuzzi's als terrashaarden.

Kortom: Bijna net zo erg als moeten meeroken met familieleden op verjaardagen. :P

Edit: voor de goede orde: mijn opmerking is geen waarde oordeel of aanval op jouw mening, zo te zien heb je er ook echt de ruimte voor, dus vooral doen! Want wat hierboven gezegd wordt ben ik het ook mee eens: zolang je de ruimte hebt... maar dus niet in een randstedelijke stadstuin waar je op z'n minst direct 5-10 buren ermee lastig valt.

[ Voor 17% gewijzigd door MooDyBLueS op 06-03-2024 14:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
bebopper schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:06:
[...]

De getoonde afbeeldingen van de binnenkant van deze villa geven een impressie van hoe het eindresultaat er uit zou kunnen zien en zijn uitsluitend bedoeld ter inspiratie.

Hele mooi impressies, vooral de hoge kwaliteit qua resolutie spreekt me erg aan...
Heel simpel: Floorplanner.com is gratis met exports tot 960x540px. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 15:23
chim0 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:11:
[...]

Net zoals deze. Ik ken dit huis (is in de straat van m'n ex) maar dat zwembad.. Is toch veel te klein? Kan je net goed zo'n plastice halen.
Het is maar wat je wil bereiken.

Ons zwembad is 9x5m, maar als je kijkt hoe we het gebruiken is het aan de grote kant. Vriendin wil nog wel eens een baantje trekken. De kleine gebruikt het wel maar ik lig er vaak na het werk gewoon in als een gestrande walvis met een biertje om te relaxen.

Het moet ook een beetje in context van je tuin passen. 700m2 is niet gigantisch, het huis en voorzijde vreet al redelijk wat m2 weg en als je dan een knots van een bad erin klapt lijkt je tuin ook direct klein.

Ik vindt het prima passen in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@Pieler 9 x 5 is behoorlijk. Mijn studio is 10 x 5. Daar kan je wel een baantje trekken, maar beetje zwembad is wel 20 x 8 ofzo, maar dan ga je meer richting luxe villa/landhuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:22
Harrie_ schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:26:
[...]

Goede vondst, maar post dan wel even wat foto's:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/185/471/711_2160.jpg
Volgens mij ligt er zelfs nog iemand onder het dekbed op foto 11 :)

Stay safe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 08:35
Master FX schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:48:
[...]

Inderdaad, met een stijve.

Kekke gordijntjes, om iets on-topic te roepen. :+

Oh ik zie nu pas al die scheuren en zo, pff wat een armoe.

[ Voor 10% gewijzigd door Giel op 06-03-2024 15:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36

greatgonzo

schit-te-rend!

Master FX schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:48:
[...]

Ik zie dit nu pas, maar die tekst:

Deze hoekwoning is op een top locatie en verdient enige TLC van de nieuwe eigenaar

Is dat nieuwe makelaarstaal voor: het is aftandse troep en je moet er maar wat van maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:30
chim0 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:39:
@Pieler 9 x 5 is behoorlijk. Mijn studio is 10 x 5. Daar kan je wel een baantje trekken, maar beetje zwembad is wel 20 x 8 ofzo, maar dan ga je meer richting luxe villa/landhuis.
20x8 is ook wel weer héél groot hoor. Dan zit je wel heel erg in de top- van het topsegment.

Hier satellietbeeld van wat stukjes Blaricum, Laren en Crailo waar de Gooise buitenzwembad-density het hoogst ligt, 9x5-ish lijkt toch wel redelijk de standaard maat te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lt7PFZbQ0DvJNU5XKoF7FDyy3XI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/irE5bXEl1d0lpUImFzTmXWIW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SM1LzW5KG9BkJvsZJO7alw8nhcg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/InO3CO8nAdXjqyu66msoYKk3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swufBjPkJ9ruVLQ_ZJFMGq__N1M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0RbvbAbBJ7zOg8nDPnHoro7Z.png?f=fotoalbum_large

Zelfs de heer de Mol heeft geen zwembad van 20x8 :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kDRwrO-C9OTpwkhqa7WU396J1U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RruPepwBl2gxz3gV0SvgBWqH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door RonJ op 06-03-2024 15:35 ]

All-electric.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
je zwembad hoeft ook niet zo groot te zijn als je gebruik maakt van een jet: lekker onbeperkte meters maken tegen de stroming in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Leipo schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:21:
je zwembad hoeft ook niet zo groot te zijn als je gebruik maakt van een jet: lekker onbeperkte meters maken tegen de stroming in ;)
Dat lijkt meer op een zwemgang > https://www.waterair.com/...tingen/zwembaden/zwemgang

Kijk, now we're talking! > https://www.waterair.com/...dafmetingen/groot-zwembad
Zwembad van model Olivia met afmetingen van 20.90 x 10.65 meter (wat overeenkomt met 198 m²)
Oké, misschien overdreef ik een beetje. 20 x 10 is idd fors en komt niet veel voor, maar dat is wel echt een zwembad. Je kan dan ook een springplank/toren plaatsen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

Leipo schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:21:
Volgens mij eerder zoiets als dit: https://www.swimstream.nl/
Dat kan dan al in een vrij klein zwembadje :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:32
chim0 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:35:
[...]
Oké, misschien overdreef ik een beetje. 20 x 10 is idd fors en komt niet veel voor, maar dat is wel echt een zwembad. Je kan dan ook een springplank/toren plaatsen. :9~
Volgen mij heeft het vooral ook te maken met de vervoerbaarheid. Een kant-en-klaar zwembad moet met een vrachtwagen kunnen worden vervoerd. En dat geeft grenzen aan de afmetingen. Als je een in situ gebouwd zwembad laat aanleggen, dan is alles mogelijk. Maar dan heb je ook wel met een heel andere manier van bouwen en bijbehorend prijskaartje.

Ik zou dan toch eerder kiezen voor een jetstream zwembad. Ook vanwege de veel hogere kosten voor het waterbeheer bij een groter zwembad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
bebopper schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:06:
[...]
Tsja, waarom niet? Het zijn toch maar impressies van hoe het kan worden, geen detailfoto's van de werkelijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_g_e
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-04 16:39
Rubbergrover1 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:42:
[...]

Volgen mij heeft het vooral ook te maken met de vervoerbaarheid. Een kant-en-klaar zwembad moet met een vrachtwagen kunnen worden vervoerd. En dat geeft grenzen aan de afmetingen. Als je een in situ gebouwd zwembad laat aanleggen, dan is alles mogelijk. Maar dan heb je ook wel met een heel andere manier van bouwen en bijbehorend prijskaartje.
Youtube leert dat ze ook uit de lucht kunnen komen. (Zoeken op "helicopter pool installation").

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:24
chim0 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:35:
Dat is m'n hele kavel... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

Rubbergrover1 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:43:
[...]

Tsja, waarom niet? Het zijn toch maar impressies van hoe het kan worden, geen detailfoto's van de werkelijke situatie.
Als je dan toch al de moeite steekt in het maken van die impressies, waarom dan die wazige vreselijk lage resolutie?Dat moet toch beter kunnen? Ik zeg niets over de impressies zelf, alleen over de belachelijke resolutie ervan. Misschien kost het een paar euro om de software te kopen zodat je hoge resolutie export kan doen. Dat moet toch wel kunnen met de commissie op de verkoop van zo'n pand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
bebopper schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 19:22:
[...]

Als je dan toch al de moeite steekt in het maken van die impressies, waarom dan die wazige vreselijk lage resolutie?Dat moet toch beter kunnen? Ik zeg niets over de impressies zelf, alleen over de belachelijke resolutie ervan. Misschien kost het een paar euro om de software te kopen zodat je hoge resolutie export kan doen. Dat moet toch wel kunnen met de commissie op de verkoop van zo'n pand.
Ik kan me goed voorstellen dat het de ontwerpen zijn die de verkopers hebben gemaakt/laten maken omdat ze van plan waren dat te gaan doen. Dan ga je als makelaar niet allemaal nieuwe plaatjes maken omdat de resolutie niet goed zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

Rubbergrover1 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 19:37:
[...]

Ik kan me goed voorstellen dat het de ontwerpen zijn die de verkopers hebben gemaakt/laten maken omdat ze van plan waren dat te gaan doen. Dan ga je als makelaar niet allemaal nieuwe plaatjes maken omdat de resolutie niet goed zou zijn.
In dat geval vraag je aan de verkoper of hogere resolutie plaatjes of de bronbestanden zodat je deze zelf kunt maken. Je zet niet deze slechte resolutie plaatjes online voor een huis in die prijscategorie. Dan doe je volgens mijn bescheiden mening gewoon je werk niet goed. Maar jij lijkt daar anders over te denken, ook prima, ieder zijn eigen mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:31
chim0 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:11:
[...]

Daar ben ik het wel mee eens. Het moet wel in verhouding staat tot het huis en passen natuurlijk. Wat dat betreft is het idd een status dingetje en dan is de "luxe" er snel vanaf. Soms zie je zelfs een kookeiland in een appartementje, maar dan is het alleen de gootsteen ofzo. Ja, dan is geen kookeiland meer. 8)7

Net zoals deze. Ik ken dit huis (is in de straat van m'n ex) maar dat zwembad.. Is toch veel te klein? Kan je net goed zo'n plastice halen. Hier is het meer dobberen dan zwemmen. Aan de andere kant, je hebt wel elke dag verse eieren! :+

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...-43497887-vijverlaan-107/
Toch wel prachtig die opmerkingen over andersmans luxe, en zelf niets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
bebopper schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 16:56:
[...]

[...]

Volgens mij eerder zoiets als dit: https://www.swimstream.nl/
Dat kan dan al in een vrij klein zwembadje :*)
Kan ook, maar dan _moet_ je blijven zwemmen. Ik wil ook af en toe gewoon lekker dobberen. Maar goed, het verhaal is duidelijk. d:)b
Rubbergrover1 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:42:
[...]

Zo'n kant-en-klaar geval heb ik een keer met een telescoopkraan over een huis (lees vrijstaande villa) getild zien worden vanaf de weg met spanbanden. Denk dat het ook iets van 10 x 5 meter was ofzo misschien iets groter. Was wel bijzonder om te zien. Zoiets zie je niet elke dag.
Ik zou dan toch eerder kiezen voor een jetstream zwembad. Ook vanwege de veel hogere kosten voor het waterbeheer bij een groter zwembad.
Mja, denk je dat mensen, die zo'n bad kunnen betalen zich zorgen zullen maken over de kosten ervan? Denk niet echt.
jellybrah schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:57:
[...]

Toch wel prachtig die opmerkingen over andersmans luxe, en zelf niets hebben.
Het is niet negatief bedoeld en als je verder terugleest, zie je ook hoe ik denk over luxe. Maar het is wat @El Capitan zegt, tegenwoordig is het meer een status-dingetje dan luxe. Het hebben om het hebben terwijl het eigenlijk niet past. Een kookeiland is toch een groot stuk keuken met de pitten, wasbak, ingebouwde zuigkap, misschien een koelkast(je) enzo en niet een blokje van 1 bij 1 meter waar je niks meer kan en het dan kookeiland noemen. Dat bedoel ik meer. Ik ga niet een zwembad bouwen waar je net met z'n tweeën in kan en niet eens een baantje kan trekken en dan patsen met "ik heb een zwembad". Dan koop ik wel een kaartje en ga ik naar het lokale zwembad. Ga dan all the way of ga niet. Is net zoiets als een Evoque kopen omdat je geen echt Range kan betalen. Doe het dan niet, denk ik dan.

[ Voor 26% gewijzigd door chim0 op 06-03-2024 22:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubbergrover1
chim0 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:57:
[...]
Mja, denk je dat mensen, die zo'n bad kunnen betalen zich zorgen zullen maken over de kosten ervan? Denk niet echt.
Kosten van een zwembad zijn volgens mij vergelijkbaar met een middenklasse auto. Volgens mij zijn er best veel mensen die een nieuwe auto kopen. En daarbij spelen de maandelijkse kosten toch vaak wel een belangrijke rol. Dus ik kan mij goed voorstellen dat als iemand zijn geld liever aan een zwembad besteedt dan aan een auto, diegene toch ook wel kijkt naar de kosten.
Ik ga niet een zwembad bouwen waar je net met z'n tweeën in kan en niet eens een baantje kan trekken en dan patsen met "ik heb een zwembad". Dan koop ik wel een kaartje en ga ik naar het lokale zwembad.
Jij inderdaad. Maar niet iedereen is zoals jij. Er zullen een hoop mensen zijn die een zwembad vooral voor het plonsen hebben. En niet om baantjes te trekken. Ook in het openbare zwembad zijn er in de zomer vaak maar weinig mensen die baantjes trekken. Het gros van de mensen is gewoon wat aan het aanklooien op de vierkante meter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:57:

Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit hoeveel geld je hebt, 90% van de mensen kijkt naar kosten en zijn zich er tot op zekere hoogte van bewust. Voor sommigen betekent dat een bewust hogere uitgave of maandelijkse lasten ten faveure van een stukje levensgenot, voor anderen betekent het juist die keuze niet maken.

Er zijn kort door de bocht 2 type mensen die niet op geld letten: 1. de mensen die slecht met geld om kunnen gaan en/of (daardoor) al in de schuldsanering zitten of gewoon onderaan zitten, 2. de mensen die fuck you money hebben. Maar dan heb ik het niet over de gemiddelde miljonair, maar mensen met vele tientallen miljoenen aan "disposable income" hebben. Daartussen let vrijwel iedereen bewust of onbewust wel op uitgaven. Dat de een de keuze maakt voor een zwembad en de ander niet, heeft niks te maken met wat diegene te besteden heeft, puur met de prioriteiten die gesteld worden. En juist de rijkeren zijn erg gesteld op hun geld en doen dingen niet zonder het als een investering in iets te zien, dat kan investeren in je woon-/leefgenot zijn, in je gezondheid, in je vastgoedwaarde, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Rubbergrover1 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:19:
[...]

Kosten van een zwembad zijn volgens mij vergelijkbaar met een middenklasse auto. Volgens mij zijn er best veel mensen die een nieuwe auto kopen. En daarbij spelen de maandelijkse kosten toch vaak wel een belangrijke rol. Dus ik kan mij goed voorstellen dat als iemand zijn geld liever aan een zwembad besteedt dan aan een auto, diegene toch ook wel kijkt naar de kosten.
Mja, denk dat het grote verschil is dat je een auto dagelijks gebruikt het hele jaar door en een zwembad maar een paar keer in het jaar, dus qua onderhoud zit er wel verschil tussen. Maar sws zou ik een zwembad niet willen vergelijken met een auto welke veel meer onderhoud en kosten met zich meebrengt.
[...]

Jij inderdaad. Maar niet iedereen is zoals jij. Er zullen een hoop mensen zijn die een zwembad vooral voor het plonsen hebben. En niet om baantjes te trekken. Ook in het openbare zwembad zijn er in de zomer vaak maar weinig mensen die baantjes trekken. Het gros van de mensen is gewoon wat aan het aanklooien op de vierkante meter.
Heb je ook wel weer gelijk in. Lekker afkoelen als het buiten heet is. Bedoel ook meer, wil wel een paar flinke slagen kunnen maken eer ik de overkant aantik.

Bij nader inzien, als ik nu naar mijn kamer kijk, is 10 x 5 best wel groot. Dan moet je al een flinke tuin hebben. 20 x 10 is idd overdreven en in een land als Nederland bijna niet haalbaar. Dan gaan we meer richting Hollywood/Bevery Hills.

Oké, bij deze mening over afmetingen zwembad bijgesteld. Case closed wat mij betreft. :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:24
[duit in zakje doet]

Ik heb een zwembad in mijn tuin en deze koste qua aanleg ca 25k. Onderhoud zit rond de €250,- p/m
Afmetingen zijn 3,5 bij 7,5 met aflopende bodem. Geen verwarmd zwembad trouwens.

Ik vind het heerlijk om hier regelmatig in te springen en ff lekker te dobberen. Zeker als het een hele warme dag is geweest.

Maar die kans is natuurlijk groter op een Grieks eiland dan in Nederland ;)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@Eric H Nice! En hebben we dan over graaf- en metselwerk of zo'n plastice kuip? En 250 euro p/m? Wat moet je dan doen elke maand? Is het niet zo dat je hem leeghaalt, doek eroverheen, en in de zomer weer vult? Grof gezegd, maar je snapt wat ik bedoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
chim0 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:10:
[...]

Mja, denk dat het grote verschil is dat je een auto dagelijks gebruikt het hele jaar door en een zwembad maar een paar keer in het jaar, dus qua onderhoud zit er wel verschil tussen. Maar sws zou ik een zwembad niet willen vergelijken met een auto welke veel meer onderhoud en kosten met zich meebrengt.
offtopic:
Ik denk dat veel mensen de auto helemaal niet dagelijks gebruiken, maar wel regelmatig. En dat er best een redelijke groep is die over het hele jaar gezien een zwembad vaker gebruikt dan een auto. Daarbij is het bij die auto ook een keus/afweging hoeveel je er aan 'wil' uitgeven.

Verschil in jaarlijkse kosten kan best wel eens tegenvallen (of meevallen). Dat kan best in de zelfde orde van grootte uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@Rubbergrover1 Que??? Dan heb jij of geen auto of je bent nooit de weg op geweest. Ik gebruik mijn auto elke dag en niet zo'n klein beetje ook. En "hoeveel je er aan uit wilt geven" gaat ook niet op want je hebt een aantal vaste kosten waar je niet aan ontkomt zoals brandstof, APK en beurten. Je kan het ook niet doen, maar dan kan je ook geen autorijden.

Daarom verbaast me de reactie van @Eric H wel moet ik zeggen. 250 euro p/m is echt veel geld. Ik weet niet wat je dan doet me je zwembad, maar goed het zal wel. Zal eens rondvragen naar andere ervaringen. Ben nu wel benieuwd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eric H
chim0 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:56:
@Eric H Nice! En hebben we dan over graaf- en metselwerk of zo'n plastice kuip? En 250 euro p/m? Wat moet je dan doen elke maand? Is het niet zo dat je hem leeghaalt, doek eroverheen, en in de zomer weer vult? Grof gezegd, maar je snapt wat ik bedoel.
Mijn zwembad is gegraven en gemetseld. Voor nu voorzien van een/de goede verflaag maar in de toekomst ga ik hem laten betegelen. Vind dat net wat mooier en op de langere termijn heeft dat minder onderhoud nodig.

Ik betaal 200 p/m aan iemand die 2x in de week langs gaat voor het schoonmaken en onderhouden van het zwembad. (lees, vuil verwijderen, skimmers schoonmaken en zorgen voor een juiste Ph- en Chloorwaarde)
Maar ook winter-shutdown en voorjaars-start inclusief pomponderhoud.

Die 50 p/m is wat ik gemiddeld kwijt ben aan chemicaliën (ph+/ph-, chloortabletten, shock, anti-alg, etc.) en andere materialen. (eens in de zoveel tijd vervanging van skimmermandjes, stofzuigslang, bladeren-schepnet, etc. etc.)

Voor de duidelijkheid.......dit zwembad ligt in mijn tuin op Corfu ;)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Rubbergrover1 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:59:
[...]

offtopic:
Ik denk dat veel mensen de auto helemaal niet dagelijks gebruiken, maar wel regelmatig. En dat er best een redelijke groep is die over het hele jaar gezien een zwembad vaker gebruikt dan een auto. Daarbij is het bij die auto ook een keus/afweging hoeveel je er aan 'wil' uitgeven.

Verschil in jaarlijkse kosten kan best wel eens tegenvallen (of meevallen). Dat kan best in de zelfde orde van grootte uitkomen.
Ik netaal maandelijks net iets meer dan 500 p/m aan een auto die nu na drie jaar nog geen 30k op de teller heeft. Vind ik zonde geld, maar ten tijde van het aangaan van het PL contract werkte ik nog ergens anders en had de auto bijna dagelijks nodig om op mijn werk te komen.

Nu werk ik op 6km (fiets)afstand van mijn werk en heb een NS-businescard van de zaak.

Dus die auto gaat er bij mij aan het einde van de PL-periode uit en dan ga ik het eens een tijdje zonder proberen. Mocht ik dan eens een auto nodig hebben dan huur ik er wel eentje voor 1 of 2 dagen.

Scheelt ook dat mijn vrouw ook een auto heeft, dus bij nood is er dan ook altijd een uitwijkmogelijkheid.

En nee, mijn situatie is niet representatief voor die van anderen, I know ;)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
chim0 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:07:
@Rubbergrover1 Que??? Dan heb jij of geen auto of je bent nooit de weg op geweest. Ik gebruik mijn auto elke dag en niet zo'n klein beetje ook.
Gelukkig ben jij natuurlijk representatief voor de hele Nederlandse bevolking.

(Een particuliere auto rijdt gemiddeld ongeveer 11k km per jaar. Daar zitten dus ook een hoop mensen tussen die veel minder rijden.)
En "hoeveel je er aan uit wilt geven" gaat ook niet op want je hebt een aantal vaste kosten waar je niet aan ontkomt zoals brandstof, APK en beurten. Je kan het ook niet doen, maar dan kan je ook geen autorijden.
Ik bedoel meer dat je voor vervoer van A naar B prima een goedkope compacte auto kunt gebruiken, die ook in de maandelijkse kosten niet veel kost. Maar dat er toch een hoop mensen zijn die de keus maken voor een auto die zowel in aanschaf als in maandelijkse lasten veel duurder zijn.
Daarom verbaast me de reactie van @Eric H wel moet ik zeggen. 250 euro p/m is echt veel geld. Ik weet niet wat je dan doet me je zwembad, maar goed het zal wel. Zal eens rondvragen naar andere ervaringen. Ben nu wel benieuwd.
Dat is dus wat ik bedoel, een zwembad kost best wat geld per maand. En een andere keus bij aanschaf kan flink schelen in die maandelijkse lasten.

(Ik zit aan "vaste" lasten voor mijn auto inclusief onderhoud op minder dan 200 euro per maand. Met brandstof er bij kom ik op ongeveer 250 euro per maand, dus zelfde orde van grootte als die zwembadkosten.)

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
kunnen we weer leuke huizen van Funda gaan posten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Eric H schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:18:
[...]

Ik netaal maandelijks net iets meer dan 500 p/m aan een auto die nu na drie jaar nog geen 30k op de teller heeft. Vind ik zonde geld, maar ten tijde van het aangaan van het PL contract werkte ik nog ergens anders en had de auto bijna dagelijks nodig om op mijn werk te komen.

Nu werk ik op 6km (fiets)afstand van mijn werk en heb een NS-businescard van de zaak.

Dus die auto gaat er bij mij aan het einde van de PL-periode uit en dan ga ik het eens een tijdje zonder proberen. Mocht ik dan eens een auto nodig hebben dan huur ik er wel eentje voor 1 of 2 dagen.

Scheelt ook dat mijn vrouw ook een auto heeft, dus bij nood is er dan ook altijd een uitwijkmogelijkheid.

offtopic:
Die PL kosten bestaan grotendeels uit financieringskosten. Als je dat PL bedrag zou uitsplitsen naar wat de kosten voor de auto zelf zijn en wat de maandelijkse/jaarlijkse periodieke kosten zijn, dan is dat heel wat lager dan 500 per maand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Voor wie niet meer dagelijks naar het werk hoeft en de drukte wil ontvluchten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFaP64SeQBrmOrhPMDTs4EaTwPg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iTUJYNhKRyctyAVVZVjFV3YM.jpg?f=user_large
Qua huis niet bijzonder, maar de prijs valt wel uit de toon met wat hier vaak langs komt. In Noord Groningen kost zo'n tweekapper van 125 m² op een perceel van 315 m² grond 344k.
https://www.funda.nl/koop...0-oosterlaagte-bouwnr-62/

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:07
Leipo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:04:
kunnen we weer leuke huizen van Funda gaan posten? ;)
Ik ben nu al een paar keer helemaal naar boven gescrold om te kijken of ik niet in een “groot buitenzwembad” of “wat kosten een auto” topic zat… 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Eric H schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:18:
[...]

Wou net zeggen. Niet iedereen heeft een tuin en zwembad op Corfu. 8)7

Maar goed, hij is dus altijd gevuld zo te horen. Ik dacht alleen als in de zomer als je ging zwemmen (in Nederland dan) en voor de rest leeg en een bedekking eroverheen.

Ja huisje again! Escusi! :+

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 07-03-2024 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:28

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nadeel van een zwembad is m.i. dat het altijd onderhoud vergt, ook als je het niet gebruikt. Op funda zie je vaak de gedateerde villa's met een zwembad die enige tijd niet onderhouden is, alles wordt grijs en vervalt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 07-03-2024 09:30 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:13
Rubbergrover1 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:15:
Voor wie niet meer dagelijks naar het werk hoeft en de drukte wil ontvluchten.
[Afbeelding]
Qua huis niet bijzonder, maar de prijs valt wel uit de toon met wat hier vaak langs komt. In Noord Groningen kost zo'n tweekapper van 125 m² op een perceel van 315 m² grond 344k.
https://www.funda.nl/koop...0-oosterlaagte-bouwnr-62/
Vind het wel serieus klein voor een twee-onder-een-kap. Mijn rijtjes huis is 30m2 groter.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-06 10:35
El Capitan schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:32:
[...]

luxe ja, maar vaak geplaatst in een postzegel tuintje. Het voelt soms ook wat als een status dingetje, kijk mij eens geld hebben.
[Video: https://fb.watch/qFdNHxgc2i/]

www.steamloco.info

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
nu wil ik het eens niet hebben over de kosten en nadelen van een tiny-house, maar over het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/186/976/702_2160.jpg

dat soort bovenramen zitten toch verkeerd om om handig te zijn? of is dat je (regen)water aanvoer? :P

https://www.funda.nl/koop...eno-van-citiumstraat-ntb/

[ Voor 11% gewijzigd door Leipo op 07-03-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-06 12:23
Eric H schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:19:
[duit in zakje doet]

Ik heb een zwembad in mijn tuin en deze koste qua aanleg ca 25k. Onderhoud zit rond de €250,- p/m
Afmetingen zijn 3,5 bij 7,5 met aflopende bodem. Geen verwarmd zwembad trouwens.

Ik vind het heerlijk om hier regelmatig in te springen en ff lekker te dobberen. Zeker als het een hele warme dag is geweest.
Nu ben ik bij huizen bezichtigen een aantal keer een buitenzwembad tegengekomen. En ik vroeg me af, als je het niet verwarmd, welke maanden is het te doen kwa temperatuur om er in te zwemmen, zonder dat je een wetsuit nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Leipo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:22:
nu wil ik het eens niet hebben over de kosten en nadelen van een tiny-house, maar over het volgende:

[Afbeelding]

dat soort bovenramen zitten toch verkeerd om om handig te zijn? of is dat je (regen)water aanvoer? :P

Als je in de zomer de warmte snel kwijt wilt raken, dan is dit wel de juiste manier. Maar je moet de ramen inderdaad niet open hebben als het gaat regenen. Ideaal zou het zijn als je ze beide kanten op zou kunnen doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:50

Fanta

FordPerformance™️

[Afbeelding]

The Sims 5 uitgelekt?

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Er zijn vaker goedkope woningen langsgekomen aan de Haadstrjitte in Wierum. Eufemistisch om te zeggen dat deze wel wat TLC mag gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmOL8CZZMumctWIkSwMv702CC5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XPJjiTBZimlZNJf88dJYwVLU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8ppa4hvyEh7zspRhKpkrpEYP8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXDhxoQUihM5ICuOKPHF3h50.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.funda.nl/koop...-89861618-haadstrjitte-3/ 75k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MKMosselman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-06 13:41
Slapen ... bij gebrek aan kamers... dan doe je dat lekker in de woonkamer....

En dat voor dat geld....

https://www.funda.nl/koop...-89869023-rottumeroog-92/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGwJqTtmRxXcSwQDrglpAd4157s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EVviHa57MEOI9skIwbdkwPrb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 09:31
MKMosselman schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:16:

En dat voor dat geld....

[Afbeelding]
Je ziet toch duidelijk dat er een slaapkamer is O-) (aldus de makelaar)
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/186/885/913_1440.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-06 12:08

En dat voor dat geld....

[Afbeelding]
Die plattegrond ook.. slaapkamer en woonkamer naast elkaar in dezelfde ruimte :P

Edit: net te laat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

En dat voor dat geld....

[Afbeelding]
Dat gordijn ook _/-\o_ :X ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:00
Rubbergrover1 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:56:
Er zijn vaker goedkope woningen langsgekomen aan de Haadstrjitte in Wierum. Eufemistisch om te zeggen dat deze wel wat TLC mag gebruiken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De prijs is voor de verandering niet onrealistisch voor een kluswoning. Beetje midlifecrisis randstedeling heeft dit wel cash beschikbaar, in de zomer een paar weken klussen en je hebt een mooie tweede woning. Het hoeft ook niet allemaal A+++ als je in de winter toch niet aanwezig bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:21

Smoke

Maverick Reploid

pauldaytona schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:44:
[...]

Nu ben ik bij huizen bezichtigen een aantal keer een buitenzwembad tegengekomen. En ik vroeg me af, als je het niet verwarmd, welke maanden is het te doen kwa temperatuur om er in te zwemmen, zonder dat je een wetsuit nodig hebt?
Als medezwembadeigenaar van vergelijkbaar formaat in vergelijkbaar klimaat (iets noordelijker) heb je voldoende aan opwarming voor de zon. Ik meet zo rond de 25 graden watertemperatuur in de zomer. Heerlijk als het buiten weer eens 40 graden in de schaduw is. Van midden mei tot midden september is het best te doen.

Ik betaal trouwens iets minder aan mijn bad maar dat is omdat ik het onderhoud zelf doe. Elk jaar schoonmaken komt echter wel een bedrijfje voor langs, dan wordt het leeggelaten, schoongemaakt en weer gevuld waarna de chemicalien erin gaan. Het water komt uit de grond van een zuivere bron en wordt gefilterd.

De aanschafkosten heb ik echter geen idee van want het zat er al in toen we het huis kochten en de vorige eigenaars hadden hun eigen zaak hierin.

[ Voor 0% gewijzigd door Smoke op 07-03-2024 13:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:30
8) Waarom voel ik me soms persoonlijk aangesproken...?

Ik zit nog in de ontkennende fase geloof ik :)
HallonRubus schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:22:
[...]

Beetje midlifecrisis randstedeling ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:30
En dan ook nog meer dan 200 euro maandelijkse bijdrage VvE!

En dat voor dat geld....

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
Klein appartement. Best prima al is slaapkamer wat klein.... maar in de gezamenlijke ruimte is er wel een hottub voor iedereen beschikbaar?!!

https://www.funda.nl/koop...nt-43494997-rosmolen-100/Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaroRxg41bUOV59fwQC9XJYCibQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4bA6pVqITGdzwP3jrPcld2iJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evanrvb
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-05 21:33
HallonRubus schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:22:
[...]

De prijs is voor de verandering niet onrealistisch voor een kluswoning. Beetje midlifecrisis randstedeling heeft dit wel cash beschikbaar, in de zomer een paar weken klussen en je hebt een mooie tweede woning. Het hoeft ook niet allemaal A+++ als je in de winter toch niet aanwezig bent.
En in de tijd dat je er niet ben verhuur je het lekker als airb&btje. Best wat leuks van te maken voor dit bedrag. De voordeur mag blijven zitten van mij :)

Maar gaat dit nog door voor vrijstaand? Dat is wel erg ambitieus gesteld. Het lijkt achter de regenpijp toch echt dicht te zittten. Op de kadastrale kaart zit er wel een kiertje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I07AfW7LzLldp17MrEqN2K2fspI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVgYenAQeKtTqI6kwJX7kW0g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:15
MKMosselman schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:46:
Klein appartement. Best prima al is slaapkamer wat klein.... maar in de gezamenlijke ruimte is er wel een hottub voor iedereen beschikbaar?!!
Lijkt eerder op een dompelbad voor de sauna.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:08

Daniel36

vernieuwde formule

Evanrvb schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:50:
[...]

En in de tijd dat je er niet ben verhuur je het lekker als airb&btje. Best wat leuks van te maken voor dit bedrag. De voordeur mag blijven zitten van mij :)

Maar gaat dit nog door voor vrijstaand? Dat is wel erg ambitieus gesteld. Het lijkt achter de regenpijp toch echt dicht te zittten. Op de kadastrale kaart zit er wel een kiertje.

[Afbeelding]
Achter die plank zit een smalle open ruimte over de hele lengte van het pand meestal. Technisch gezien staat het dan vrij denk ik.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:40
Deze mensen hebben een 2017 woning aan de buitenkant (en qua isolatie en ook panelen op het dak), maar wilden toch liever een 18de eeuwse boerderij, dus dan passen we de binnenkant maar zo aan na smaak.

Moet zeggen, verfrissend tov de standaard woning inrichtingen en zal wel snel in de smaak vallen bij iemand:

https://www.funda.nl/koop...398-hoge-weidesingel-2-b/
(Valkenburg naast Katwijk en Leiden, die van de Soldaat van Oranje ;))

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9LJfb1hfSxAc2EHIPvkPLlCXAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JA6zxHZfwws2VuEiIhScsPc1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-e5yBaDGWN72gxdbi2IVW8ehX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N7ZgBdpEmCP26oEBRzRh4Aoi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYwQo24DWpLlFaf3ljPPd43-T5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VpIM68izfWWTrJLD6pVcI5J9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIm_zPAOGM7fugVeYVX6Q5MeFO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rkPFx592Sh5BEvjYiMQvKiKV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:28
Holk schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:19:
Deze mensen hebben een 2017 woning aan de buitenkant (en qua isolatie en ook panelen op het dak), maar wilden toch liever een 18de eeuwse boerderij, dus dan passen we de binnenkant maar zo aan na smaak.

Moet zeggen, verfrissend tov de standaard woning inrichtingen en zal wel snel in de smaak vallen bij iemand:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oeh heel nice, je verwacht het totaal niet aan de buitenkant, ik denk dat deze niet lang op Funda zal staan!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:13

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vind alleen die nep houten draagbalken in de woonkamer niets aan, maar voor de rest is het wel mooi gedaan.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-06 13:27
pauldaytona schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:44:
[...]

Ik heb een onverwarmde natuurzwembad. Die onderhoudskosten zijn ongeveer 1000 euro/jr, maar wel met veel uurtjes bladeren scheppen. Afgelopen weekend hebben mijn vrouw en kinderen er al (heel kort) ingezwommen. Maar ik vind het vanaf mei pas echt te doen voor langere tijd. En dat tot eind september ongeveer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fx500
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:01
Rubbergrover1 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:56:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoog knutselgehalte...
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/186/992/526_2160.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dit noem ik niet eens knutselen.
Wat een GOOR pand zeg. of niks aan doen en als zwerver in gaan wonen of compleet naar de grond en opnieuw.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sehnugr
  • Laatst online: 12-11-2024

[Afbeelding]

Dit was eergisteren...

smurf_nl in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2024"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Dat is vrij standaard als je een studio koopt... Daarvan staan er een paar honderd op Funda, dus ik zie niet echt wat hier zo uitzonderlijk aan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MKMosselman
Rubbergrover1 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:34:
[...]

Dat is vrij standaard als je een studio koopt... Daarvan staan er een paar honderd op Funda, dus ik zie niet echt wat hier zo uitzonderlijk aan is.
Kan, maar hier is het bed gelijk het grootste deel van je woon / eet keuken, geen extra kamer meer over enzo... mag ik dat vreemd vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-06 10:25
Daniel36 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:02:
[...]

Achter die plank schutting zit een smalle open ruimte over de hele lengte van het pand meestal. Technisch gezien staat het dan vrij denk ik.
FTFY

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Prachtig grachtenpand in Groningen, verder niet extreem speciaal of gek, maar... ze konden bij het uitzoeken van een nieuwe keuken blijkbaar niet kiezen of ze op gas of inductie wilden koken? :?

https://www.funda.nl/koop...s-43408296-lage-der-a-35/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/039/030_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/039/024_1440.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:40
Tralapo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:06:
Prachtig grachtenpand in Groningen, verder niet extreem speciaal of gek, maar... ze konden bij het uitzoeken van een nieuwe keuken blijkbaar niet kiezen of ze op gas of inductie wilden koken? :?

https://www.funda.nl/koop...s-43408296-lage-der-a-35/

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oud studentenwoning?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Te koop: 2 garageboxen in de "gezellige en groene rivierenwijk te Deventer" (lees: achterstandsbuurt).

Klein detail: je koopt 2 boxen zonder het voorterrein, dus een auto erin parkeren is niet mogelijk.

https://www.funda.nl/koop...welerwetering-109-111-g1/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjRpUZmEjJ6HoJa0by3csYNMd_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c0b3tU2XFRBbH4HUsPhAa1wd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door BBKing op 07-03-2024 14:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:54

Arno

PF5A

Recht van overpad geldt niet?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:37
BBKing schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:43:
Te koop: 2 garageboxen in de "gezellige en groene rivierenwijk te Deventer" (lees: achterstandsbuurt).

Klein detail: je koopt 2 boxen zonder het voorterrein, dus een auto erin parkeren is niet mogelijk.

[Afbeelding]
Binnenkort op funda: Twee leuke tiny houses gevestigd in de gezellige en groene woonwijk 'de Rivierenwijk'. zonder eigen buitenruimte, geheel naar eigen smaak in te richten. ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

franssie

Save the albatross

Arno schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:56:
Recht van overpad geldt niet?
Let op!
Het voorterrein van de garageboxen zal dienst gaan doen als oplaadpunt voor elektrische auto's (deze blijft dus in eigendom van huidige verkoper). Hierdoor is het niet mogelijk een auto te plaatsen in de box. Voor meer info hierover bel met ons kantoor.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:54

Arno

PF5A

Dan zijn ze 17.500 euro te duur 8)7

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:37
Arno schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:00:
misschien mag je een zij ingang maken van de gemeente...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Arno schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:00:
Die laadpalen / nieuwe tegels moeten ergens van betaald worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik hoop dat dit nooit verkoopt. Wat een onzalig idee van die verkoper. Hij gaat vast dat voorterrein aan de gemeente verkopen voor die laadplaatsen.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23:34
BBKing schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:43:

[Afbeelding]
Als ik op streetview kijk lijkt er een fietsenhandeltje te zitten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:22

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is een bericht uit de toekomst, het jaar 2025.

Een rijtjeshuis in Stampersgat kost 1 miljoen,
Wilders is premier en als je de VT wonen folder pakt zijn schrootjes zijn weer helemaal in. B)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:10

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
VT Wonen, maar dan een paar jaar later, inclusief groen uitgeslagen luchtplaats
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/082/105_2160.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw

En dat voor dat geld....

[Afbeelding]
Dat appartement ligt best goed, nabij autoweg en snelbus naar Schiphol, vandaar de prijs. Mocht ik als mid-life crisis type ooit zo'n klusproject als dat in Wierum aanpakken zou ik hier wel mee kunnen leven als pied-à-terre in de Randstad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• martyw
Op het gevaar af de zwembaddiscussie nieuwe lucht te geven dit huis met toepasselijke naam
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/074/834_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/074/861_2160.jpg

En al dat moois op wandelafstand van de Noordzee: https://www.funda.nl/koop...19-dr-c-a-gerkestraat-76/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chim0
martyw schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:21:
[...]

VT Wonen, maar dan een paar jaar later, inclusief groen uitgeslagen luchtplaats
[Afbeelding]
Dat is het tweede huis van Aad de Mos! :+

Maaruh, zou geen buren willen zijn. Zag alweer een drumstel op zolder. Als ik ergens een grafhekel aan heb..
martyw schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:45:
Op het gevaar af de zwembaddiscussie nieuwe lucht te geven dit huis met toepasselijke naam
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En al dat moois op wandelafstand van de Noordzee: https://www.funda.nl/koop...19-dr-c-a-gerkestraat-76/
Mooi voorbeeld van een totaal scheve zwembad/tuin verhouding. Heel je tuin is bezet. :X

Hier had wel een kookeilandje gekennen. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/074/804_2160.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
chim0 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 05:17:
[...]
Mooi voorbeeld van een totaal scheve zwembad/tuin verhouding. Heel je tuin is bezet. :X
Ik vermoed dat in de ogen van de eigenaren de andere optie was geweest om de hele tuin te bestraten. Dan heb ik liever dit dan een betonwoestijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Rubbergrover1 op 08-03-2024 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:28

Of een klein grasveldje of een zwembad. Met kinderen / kleinkinderen makkelijke keuze!

Zucht...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

SgtElPotato schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:16:
[...]

Of een klein grasveldje of een zwembad. Met kinderen / kleinkinderen makkelijke keuze!
met kinderen / kleinkinder zou ik naar de andere kant van het dorp lopen. Daar is nl. een hele grote zandbak en nog groter zwembad!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 17:09
[...]

Dat is het tweede huis van Aad de Mos! :+

Maaruh, zou geen buren willen zijn. Zag alweer een drumstel op zolder. Als ik ergens een grafhekel aan heb..

[...]

Hier had wel een kookeilandje gekennen. 8)7
[Afbeelding]
Ik vind sowieso het interieur niet bij het exterieur horen. Deze mensen hebben er een soort villa van gemaakt.

Wel met zorg, ik vind dit een enorm gave band en bies. Nog niet eerder gezien:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/074/807_1440.jpg

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56
Geen huis dat te koop staat maar te leuk om niet te delen:

YouTube: Gerry bouwde een kasteel van 26 meter in zijn achtertuin | RTV Oost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:43

Sharky

Skamn Dippy!

Zwartoog schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:18:

Ik vind sowieso het interieur niet bij het exterieur horen. Deze mensen hebben er een soort villa van gemaakt.
Ik heb meer het gevoel dat ze het op een villa willen laten lijken, maar daar niet de visie of smaak voor hebben. Dat afschuwelijke afdakje bij de voordeur verraadt al een beetje hoe het er binnen uitziet. Ik vind het nogal kitscherig.

This too shall pass

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05 14:23
Leuk huisje met een mooi uitzicht op een industrieterrein. Mooie raampartijen:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/002/404_2160.jpg

Toilet waarbij je jezelf kunt aankijken tijdens de grote boodschap:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/002/455_2160.jpg

En een ruim balkon met een fijn uitzicht:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/002/445_2160.jpg

Onderhoudsarme achtertuin met zwembad/zwemvijver/vijver

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/002/461_2160.jpg

En je eigen... tsja, wat? (volgens de plattegrond de tweede sauna)

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/002/457_2160.jpg

Meer: https://www.funda.nl/koop/opmeer/huis-89861820-de-veken-7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peekster
  • Laatst online: 02-06 07:48
Thomas20 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:23:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn eerste gedachte: Fuhrerbunker. Op de wc kan je je zelf aankijken terwijl je nadenkt over het einde van de wereld. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:13

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die tweede sauna is een stoom-bad/cabine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:43

Sharky

Skamn Dippy!

[Afbeelding]
Wat een treurnis zeg. Dat toilet is een sanibroyeur (oid). Mooi aangelegd ook met die kabel en die afvoer.

edit:

Deze foto is ook wel het showen waard. Systeemplafond en een Scarfaceposter :D

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/002/424_2160.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Sharky op 08-03-2024 10:40 ]

This too shall pass

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit slaat echt alles:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FzuI_H-rQmlGxSQzsdU0NuK4K9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5mH7aui3ep1jitexJ06DUF6x.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een groen hater 8)7

https://www.funda.nl/koop...89866080-raadhuisbuurt-6/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rincon
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05-11-2024
Voor de handige Harries of mensen met veel verbouw budget onder ons ;

€ 350.000. Plus 10,4 % overdrachtsbelasting ,addertje; wel even zelf bestemmingsplan veranderen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDpn_NC8zyL0wxOyl33zQtWYYOU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Vi3Lqo1NgEtQjYQMlJTnEssL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHpsTSju8nFspxZ73ebyVn2grZU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SwV0zmDkYLmkVjeZ4iIbPF7P.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Q76D1WvBZA50rCB_Y76gIJIiAg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8PNAa0rH37INFa3SRpD5kIDx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lxDA1kark1Gq3QGDolG9bQrvUU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BtkIaU0goYsbIMQ9bSkZgzrG.jpg?f=user_large

https://www.funda.nl/koop/nagele/huis-43401050-ring-7/

[ Voor 7% gewijzigd door Rincon op 08-03-2024 11:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-06 12:13
but wait, there's more...

niet alleen de tuin, ook de oprit naar de garage.... 8)7
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/168/437_2160.jpg

nou ja, als 't vriest kan je d'r een laagje water op spuiten en je eigen Thialf beginnen....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Rincon schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:12:
Voor de handige Harries of mensen met veel verbouw budget onder ons ;

€ 350.000. Plus 10,4 % overdrachtsbelasting ,addertje; wel even zelf bestemmingsplan veranderen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop/nagele/huis-43401050-ring-7/
Waarschijnlijk zal je meer geduld dan geld moeten hebben als je het bestemminsplan moet veranderen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
TheOmen schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:20:
[...]

but wait, there's more...

niet alleen de tuin, ook de oprit naar de garage.... 8)7
[Afbeelding]

nou ja, als 't vriest kan je d'r een laagje water op spuiten en je eigen Thialf beginnen....
Toch vind ik dat vloertje het wel wat hebben, persoonlijk zou ik wel meer groen willen, maar dat los dan wel anders op. En toch nog een boompje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peekster
  • Laatst online: 02-06 07:48
Ja hallo. Ik zie dingen tegen de muur groeien en er staat zelfs een "boom"!
Gras heeft iedereen toch al ;)
Pagina: 1 ... 23 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.