Kan ook, maar dan _moet_ je blijven zwemmen. Ik wil ook af en toe gewoon lekker dobberen. Maar goed, het verhaal is duidelijk.

Rubbergrover1 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:42:
[...]
Volgen mij heeft het vooral ook te maken met de vervoerbaarheid. Een kant-en-klaar zwembad moet met een vrachtwagen kunnen worden vervoerd. En dat geeft grenzen aan de afmetingen. Als je een in situ gebouwd zwembad laat aanleggen, dan is alles mogelijk. Maar dan heb je ook wel met een heel andere manier van bouwen en bijbehorend prijskaartje.
Zo'n kant-en-klaar geval heb ik een keer met een telescoopkraan over een huis (lees vrijstaande villa) getild zien worden vanaf de weg met spanbanden. Denk dat het ook iets van 10 x 5 meter was ofzo misschien iets groter. Was wel bijzonder om te zien. Zoiets zie je niet elke dag.
Ik zou dan toch eerder kiezen voor een jetstream zwembad. Ook vanwege de veel hogere kosten voor het waterbeheer bij een groter zwembad.
Mja, denk je dat mensen, die zo'n bad kunnen betalen zich zorgen zullen maken over de kosten ervan? Denk niet echt.
Het is niet negatief bedoeld en als je verder terugleest, zie je ook hoe ik denk over luxe. Maar het is wat @
El Capitan zegt, tegenwoordig is het meer een status-dingetje dan luxe. Het hebben om het hebben terwijl het eigenlijk niet past. Een kookeiland is toch een groot stuk keuken met de pitten, wasbak, ingebouwde zuigkap, misschien een koelkast(je) enzo en niet een blokje van 1 bij 1 meter waar je niks meer kan en het dan kookeiland noemen. Dat bedoel ik meer. Ik ga niet een zwembad bouwen waar je net met z'n tweeën in kan en niet eens een baantje kan trekken en dan patsen met "ik heb een zwembad". Dan koop ik wel een kaartje en ga ik naar het lokale zwembad. Ga dan all the way of ga niet. Is net zoiets als een Evoque kopen omdat je geen echt Range kan betalen. Doe het dan niet, denk ik dan.
[
Voor 26% gewijzigd door
chim0 op 06-03-2024 22:08
]