• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05
Jan-tweak schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:13:
[...]

Geluid daartegen zijn er heel duidelijke grenswaarden ( die ook nog een heel stuk eenvoudiger aantoonbaar/meetbaar) dit voor zowel geluiden gericht naar de eigen woning alsmede geluid gericht naar aangezende andere wooneenheden. de bekende 40/35 dB grens op de erfgrens bv.
Ik heb eigenlijk geen zin om de WPAC weer helemaal te gaan invullen voor de situatie van @Sebastiaanslk , maar ik denk dat het een kwestie van net wel / net niet wordt met die "iets meer dan 3 meter" en 58 dBA vermogen zonder tonale toeslag.
En er staan hier intussen best wat opnames waarbij 5dB toeslag nog weinig is :+
(zonder tonale toeslag is het 45/40 btw)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 17:34
paQ schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:25:
[...]

Ik heb eigenlijk geen zin om de WPAC weer helemaal te gaan invullen voor de situatie van @Sebastiaanslk , maar ik denk dat het een kwestie van net wel / net niet wordt met die "iets meer dan 3 meter" en 58 dBA vermogen zonder tonale toeslag.
sorry, zag het nu ook, klein typefoutje, en ja, wat ik bedoelde is de formele grens 45/40 dB, en ja, afhankelijk van de plaatsing en toestel komt daar eventueel ook nog toeslagen bij, en jup, daar hou ik ook mijn hart vast.

• paQ
Jan-tweak schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:32:
[...]

sorry, zag het nu ook, klein typefoutje, en ja, wat ik bedoelde is de formele grens 45/40 dB, en ja, afhankelijk van de plaatsing en toestel komt daar eventueel ook nog toeslagen bij, en jup, daar hou ik ook mijn hart vast.
Nou, als je die drie dingen dus al neemt samen met het gebrek aan: "als ik u was zou ik hem daar niet neerzetten", dan valt er nogal wat af te dingen aan dat 'advies'.
Zelf aan de gang gaan met symptoombestrijding zou dan het laatste zijn waarmee ik zou starten.

• harv
  • Registratie: November 2023
  • Nu online
paQ schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:25:
[...]

SOMS,... verlang ik wel een ´s terug naar de tijd van @MacD007 en @Friezin

Toen zat er nog sturing en leiding in de discussie.
Nu nijg ik soms naar afhaken.

Sinds aug 24: Quatt Duo, Thermo: Tado v4+, daarvoor 1100m3 gas. 1800kwh zon. Vrijstaand no brabant 1976, 150m2, nefit combi exellent 2004, Veel hr+ glas, vooral in serre, redelijke isolatie. Radiators t22, vvw in serre als bijverwarming.

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Jan-tweak schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:24:
[...]

het probleem is dat dit bewijs (STEK) geen wettelijke basis meer heeft. Dus op basis van wat wil je dat afdwingen?
Overigens verwijst het art.3.16 naar uitsluitend een koelinstallatie en helaas dat is een Quatt dus niet. (valt onder § 3.2.6. In werking hebben van een koelinstallatie)

Activiteitenbesluit milieubeheer
Artikel 3.16d
[Regeling vervallen per 01-01-2024] (bron: overheid.nl)
Zou quatt daarom niet willen koelen met die wp? :+

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:07
Update: De absolute minimum water aanvoer temperatuur waarbij de warmtepomp kan starten is vanaf 5 graden. Echter, dan zal de CiC, tot de aanvoer 15 graden bereikt, ook de CV laten bijspringen. Pas vanaf 15 graden zal de Hybrid dus zonder (dat de CiC de) CV (wilt laten bijstoken) kunnen opstarten.

Wat als je geen cv meer hebt? Of deze nog wel hebt hangen, maar je bent van het gas afgesloten? Dus hij gaat niet branden? Gaat de warmtepomp dan wel verwarmen? Of start hij alleen met draaien en water rond pompen.

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:12
harv schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:55:
[...]

SOMS,... verlang ik wel een ´s terug naar de tijd van @MacD007 en @Friezin

Toen zat er nog sturing en leiding in de discussie.
Nu nijg ik soms naar afhaken.
Volgens mij is dit een open forum, waar enige 'sturing' of 'leiding' per definitie niet mogelijk is.
Als je vind dat er zaken teveel off topic gaan, dan staat het je vrij om een topic report te maken, dan kunnen de mods ingrijpen als zij dat nodig achten

WP: Quatt Mono (V1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

• paQ
Of gewoon het WPAC bestand aanslingeren @harv :)

(Waar is Mcd007 trouwens :? )

[ Voor 24% gewijzigd door paQ op 02-12-2025 18:14 ]

• paQ
raven22 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 18:07:
[...]

Update: De absolute minimum water aanvoer temperatuur waarbij de warmtepomp kan starten is vanaf 5 graden. Echter, dan zal de CiC, tot de aanvoer 15 graden bereikt, ook de CV laten bijspringen. Pas vanaf 15 graden zal de Hybrid dus zonder (dat de CiC de) CV (wilt laten bijstoken) kunnen opstarten.

Wat als je geen cv meer hebt? Of deze nog wel hebt hangen, maar je bent van het gas afgesloten? Dus hij gaat niet branden? Gaat de warmtepomp dan wel verwarmen? Of start hij alleen met draaien en water rond pompen.
Dat laatste, maar je moet het wel heel bont hebben gemaakt als je Tr water onder de 5 graden zit hoor.

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Sebastiaanslk schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:39:
[...]

Dat is wel een goed punt wat je hebt, dan is het misschien slim om voor de lichtere Opsluitband te gaan.

De zonnepanelen komen op de voorkant, weet ook niet waarom die er op staan. Waarschijnlijk voor de zuinigheid?

Ik weet niet hoe de balken lopen (zelf uitbouw niet geplaatst), vorige bewoner weet dat ook niet en heeft daar geen tekeningen van.

Ik zal het eerst nog wel met Quatt overleggen
Dat Quatt jou bouwkundig niet gaat helpen is toch wel duidelijk niet? En je weet niet hoe de constructie is opgebouwd en dan toch twee flinke units op je uitbouw zetten zonder verder onderzoek? Gewaagd als je de boel ook nog eens wilt verzwaren. Mag hopen dat de buren niet gevoelig zijn voor trillingen, resonanties of geluid want grote kans dat het niet stopt bij de uitbouw. Die dingen hadden daar volgens mij nooit mogen staan.

En klopt het dat je problemen hebt met op temperatuur komen? Want op basis van de screenshots draaien ze nog niet eens op vol vermogen.

[ Voor 6% gewijzigd door CPM op 02-12-2025 18:54 ]

Hier tekenen aub ......

Pagina: 1 ... 312 313 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.