Naar aanleiding van het verhaal van @
wimpie007
Heel veel problemen die hier voorbij komen liggen aan het afgiftesysteem. De neiging om dit dan aan Quatt te wijten, is hier dan vaak het gevolg van, want immers na de komst van de Quatt ontstaan de problemen.
Ik vraag mij af, of het veelvuldig gegeven advies om vooraf eens te testen met de cv op een lage temperatuur van zo’n 40 a 50°C wel is gevolgd. En dan niet in de zomer, maar in de wintermaanden.
Waterzijdig inregelen kun je ook vooraf doen.
Radiatorventilatoren kun je ook vooraf mee gaan experimenteren.
Vergeet vervolgens verwarmen binnen de schil niet. Laat meer ruimtes meedoen, zodat temperatuurverschillen tussen de ruimtes in het huis, minder groot zijn.
Tot slot eens kritisch kijken naar stookgedrag en verwachtingen. Van de haas naar de slak.
Allemaal zaken waar je voordat je een WP aanschaft al mee aan de slag kunt. En nee dit staat allemaal niet in de folders van de WP-fabrikanten.
Voor iedereen die een WP overweegt.
Dan mag het consumentenrecht wel aangeven, dat iedereen er volstrekt onnozel in mag gaan, maar dat is mij te makkelijk, liever gezegd naïef.
Begin bij je eigen verantwoordelijkheid.
[
Voor 8% gewijzigd door
Mickel moen op 03-12-2025 09:03
]
Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt Hybrid/Silent//6kW/-10°C/16°C, Nefit Ecomline/9,8kW/±57°C, Tado V3+/<20,5°C>, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak: divers, PV: 3880Wp, Fritz!Box, HomeWizard