Cypr schreef op maandag 20 april 2026 @ 18:13:
[...]
Bedankt voor je reactie! Ik zit er wel aan te denken om gasloos te gaan en wil het (nu) in 1x goed doen. Ik besef me (nu iets meer dan voorheen) dat in de zomer je natuurlijk weinig vermorgen er voor nodig hebt en het meeste naar de auto / airco (waar nodig) zal gaan. Ik zal de hybride opties ook nog eens bekijken om wat beter gevoel bij de prijs te krijgen.
Is Quatt ten opzichte van andere merken aan te bevelen als een goed merk met deze omstandigheden? Kwa zonnepanelen / thuisbatterij denk ik aan Zonneplan.
Om met dat laatste te beginnen Ja en een zeer duidelijke NEE, zonneplan is prima voor een dynamisch energie contract, kijk maar eens bij Jeroen.nl, echter voor zonnepanelen, zeker in deze tijd zijn hun ECHT veel en veel te duur, haal maar eens een paar offertes van locale bedrijven en als vergelijk kijk wat panelen van een goed merk nu kosten, zo,n 60 euro, en daar zit dus geen btw op.
Een thuis-batterij moet je ook zeker NIET bij zonneplan kopen, want de enige die daaraan verdient is zonneplan en niet jij.
Een goede thuis-batterij is sterk afhankelijk van jouw verbruik en overhead PV, dus daar zijn hier andere topics voor.
Mogelijk zelfs dat de Quatt optie wel iets voor je is.
Quatt is geen A-merk, aan de andere kant hebben hun de laatste jaren wel heel veel warmtepompen geplaatst tegen zeer lage prijzen, wil je echter direct AE dan kom je van zelf in een hogere prijsklasse en dan zijn er ook andere merken. Om je een idee te geven mijn Quatt was binnen 2 jaar al terugverdiend met een ander merk was ik waarschijnlijk nog wel 4 a 5 jaarbezig. Oké, ik was wel vroeg bij.
Wil je echter prijsbewust gaan zou ik de eerder aangegeven weg van hybride gaan en daarbij een aparte warmtepompboiler van een ander merk kiezen, van dat prijsverschil heb je waarschijnlijk al een behoorlijke PV installatie, meer onder het motto je kunt de euro maar één keer uitgeven.
[
Voor 22% gewijzigd door
Jan-tweak op 20-04-2026 20:16
]