Bedankt voor de reactie! Op zich zou hier in de meeste kozijnen zelfs driedubbel passen (goede oude hardhouten kozijnen die flink overgedimensioneerd zijn) maar qua ISDE-subsidie gaat het niks extra opleveren (want de originele kozijnen blijven). De vraag is dan ook of we die investering er wel uit gaan halen.Jan-tweak schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:47:
[...]
even off-topic; kijk ook eens naar wat vacuum glas voor je zou kosten, namelijk nagenoeg gelijke waarde als 3-dubbel maar krijg je wel in een bestaand kozijn.
[...]
bedenk dat de komende jaren gas steeds duurder gaat worden, zeker met de huidige situatie in Iran en dat daar de nodige zaken niet meer werken en dus uit die regio zou het dadelijk weer rustiger worden toch beduidend minder gas vandaan zou gaan komen, en dat was eigenlijk onze primaire gasvoorziening.
dus nu van gas af met een volledige all-electric is dus helemaal geen slecht idee. het voordeel is ook nog dat jullie nog steeds een noodoplossing in de vorm van die houtkachel hebben, dus hou die in ere.
ik zou gewoon een offerte van Quatt opvragen, ik denk overigens dat je waarschijnlijk wel een Quatt Duo nodig zult moeten hebben, denk dus ook even of het geluid op de locatie waar jullie de buitenunit willen geen problemen geeft ( er zijn strikte geluidseisen op basis van de erfgrens met je buren).
ik zou ook minimaal twee andere merken, bv WeHeat of een bekend merk All-eletric een offerte aanvragen.
Precies wat ik denk inderdaad, als we nog over willen gaan dan is de komende 2 jaar wel het beste. Ook qua subsidie aangezien we dan het glas + warmtepomp kunnen aanvragen.
We gaan het eens navragen! Zijn er nog meer die ook iets vergelijkbaars als een Quatt Chill aanbieden/aan het ontwikkelen zijn?
/f/image/f8kR80q4njzK0aFSGhiIGfai.png?f=fotoalbum_large)

/f/image/WqKPrCNnC3tbbMOzEbj9kXWE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kHt6vdOugFvj4PzaDoMVmZzT.png?f=fotoalbum_large)