Die ja.Frankenstein schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:41:
[...]
Europabank en Deutsche Bank; zoekfunctie :-)
This special interest is granted to new customers and to all customers who have not yet made any deposits.Juan schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:58:
Advanzia blijft 3,76% t/m September
Shiiit!Juan schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:58:
Mooie opvolger voor m'n Credit Europe actieperiode die deze week afloopt.Juan schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:58:
Ik heb woensdag een Advanzia rekening aangevraagd en alle documenten opgestuurd, hoe lang duurt het gemiddeld voordat alles actief is?
Is wel maar voor 3 maanden, daarna 2,21% rente.Schweino schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:23:
[...]
Mooie opvolger voor m'n Credit Europe actieperiode die deze week afloopt.
Ik heb woensdag een Advanzia rekening aangevraagd en alle documenten opgestuurd, hoe lang duurt het gemiddeld voordat alles actief is?
Lijkt mij wat veel moeite voor zo'n korte periode.
Mijn CEB loopt ook af in 2 weken dus zoek wat nieuws.
[ Voor 6% gewijzigd door Rogers op 01-09-2024 12:15 ]
Sja, daar heb je een punt, maar ik zie geen alternatief met vergelijkbare rentes dus dan maar 3 maanden even dit meepikken en daarna/in de tussentijd verder kijken.Rogers schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:14:
[...]
Is wel maar voor 3 maanden, daarna 2,21% rente.
Mijn CEB loopt ook af in 2 weken dus zoek wat nieuws.
Dan is FCM interessanter met permanent 3,58%. Maar goed, ik vind het wel aantrekkelijk om voor die 3 maanden even 3,76% te kunnen pakken. Scheelt toch weer een beetje.sjorsjuhmaniac schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:27:
VWFS 3.5% voor 6 maanden?
FCM Bank is recent naar 3.08% gegaan voor een bedrag boven de 50k. Dat maakt het voor nu niet meer zo interessant.Schweino schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:31:
[...]
Dan is FCM interessanter met permanent 3,58%. Maar goed, ik vind het wel aantrekkelijk om voor die 3 maanden even 3,76% te kunnen pakken. Scheelt toch weer een beetje.
Morrow Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,23 % p.j. naar 3,11 % p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 05.09.2024 om 12 uur 's middags.
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
[ Voor 3% gewijzigd door robert-630 op 01-09-2024 13:27 ]
Tenzij je weer een actie/verlenging krijgt, zoals recent veel hebben gehad.Rogers schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:14:
[...]
Is wel maar voor 3 maanden, daarna 2,21% rente.
De Duitstalige site geeft nog het oude % aan vreemd genoeg:Bar_en_boos schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:02:
[...]
FCM Bank is recent naar 3.08% gegaan voor een bedrag boven de 50k. Dat maakt het voor nu niet meer zo interessant.
https://www.fcmbank.de/tagesgeldkonto/
Of "echte" Duitsers krijgen gewoon meer rente. Tjechen krijgen zelf 4,10%Schweino schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:48:
[...]
De Duitstalige site geeft nog het oude % aan vreemd genoeg:
https://www.fcmbank.de/tagesgeldkonto/
Weet iemand van jullie intressante optie's voor spaar/deposito die minderjarige mogen openen? (onderleiding/ machtiging van een volwassene?)
Bij mij deze keer 1 week.Schweino schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:23:
[...]
Mooie opvolger voor m'n Credit Europe actieperiode die deze week afloopt.
Openbank 6 mnd 3,66% (welkom spaarrekening) is nu ook mooi.
Tenzij je niet van verlengacties houdt ;-)Pistachenootje schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:44:
[...]
Tenzij je weer een actie/verlenging krijgt, zoals recent veel hebben gehad.
Trade Republic 3,75% tot 50k voor de "kleine" spaarder.Bar_en_boos schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:02:
[...]
FCM Bank is recent naar 3.08% gegaan voor een bedrag boven de 50k. Dat maakt het voor nu niet meer zo interessant.
Of Consors 5 mnd 3,5% met voorwaardelijke verlenging naar 12 mnd. Die verlagen wel als de ECB-rente daalt, ook bij bestaande rekeningen.sjorsjuhmaniac schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:27:
VWFS 3.5% voor 6 maanden?
Ik zag in de Klarna app dat ze nu daar ook een spaar en deposito rekening bieden. 6 maanden 3,58% enz
Sinds begin van augustus - mpandroid in "Het spaartopic - Deel 4"mikeyfire643 schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:38:
Ik zag in de Klarna app dat ze nu daar ook een spaar en deposito rekening bieden. 6 maanden 3,58% enz
Nadeel, app van 225 megabyte verplicht... heb er zelf 1 18 mnd 3,58%.mikeyfire643 schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:38:
[ Voor 5% gewijzigd door Frankenstein op 01-09-2024 14:52 ]
Ja die openbank is wel netjes, helaas heb ik mijn oude rekening van een paar jaar terug nooit op gezegd dus zal vast niet lukken om daar aan mee te doen.Frankenstein schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:32:
[...]
Bij mij deze keer 1 week.
Openbank 6 mnd 3,66% (welkom spaarrekening) is nu ook mooi.
Trade Republic vind ik erg riskant als je ziet hoe buitenproportioneel veel problemen mensen daar mee hebben (Trustpilot en Reddit), er nog steeds onzekerheid is over de garanties van je geld (zie tweakers) en klantenservice niet bestaand is.Frankenstein schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:34:
[...]
Trade Republic 3,75% tot 50k voor de "kleine" spaarder.
Was wel een mooie oplossing geweest als die hun zaken op orde hadden.
[ Voor 8% gewijzigd door Rogers op 01-09-2024 15:49 ]
Dan moet je wel 5000 euro achter de hand hebben toch? (Wat bij mij niet de bedoeling is omdat ik juist daar het spaargeld wil stallen)Pistachenootje schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:44:
[...]
Tenzij je weer een actie/verlenging krijgt, zoals recent veel hebben gehad.
[ Voor 13% gewijzigd door Rogers op 01-09-2024 15:40 ]
Soms, maar soms krijg je een verlenging zonder zulke voorwaarden.Rogers schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:39:
[...]
Dan moet je wel 5000 euro achter de hand hebben toch? (Wat bij mij niet de bedoeling is omdat ik juist daar het spaargeld wil stallen)
Het is natuurlijk prima om geen rekening te willen openen bij TR. Het is echter jammer als dat ten onrechte is op basis van negatieve berichten op Trustpilot (of andere sites). Met de tips uit de openingspost en de andere berichten van het TR draadje kan je gewoon proberen of het openen van een TR rekening lukt. Vervolgens een klein bedrag storten, en later ook weer opnemen. Als het daarbij fout gaat dan ben je hooguit die storting kwijt. Als alles echter wel goed gaat en naar tevredenheid is kan je meer geld storten. Indien je de boel vertrouwt.Rogers schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:37:
[...]
Trade Republic vind ik erg riskant als je ziet hoe buitenproportioneel veel problemen mensen daar mee hebben (Trustpilot en Reddit), er nog steeds onzekerheid is over de garanties van je geld (zie tweakers) en klantenservice niet bestaand is.
Was wel een mooie oplossing geweest als die hun zaken op orde hadden.
Goeie vraag eigenlijk, geen idee. Ik zie dat het bij Raisin niet kan. Zonde eigenlijk. Misschien es een mailtje richting de klantenservice aan wagen?mikeyfire643 schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:15:
Weet iemand van jullie intressante optie's voor spaar/deposito die minderjarige mogen openen? (onderleiding/ machtiging van een volwassene?)
Er zijn genoeg voorbeelden waarbij het niet goed ging, en een niet bestaande klantenservice helpt ook niet mee.W1ck1e schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:31:
[...]
Het is natuurlijk prima om geen rekening te willen openen bij TR. Het is echter jammer als dat ten onrechte is op basis van negatieve berichten op Trustpilot (of andere sites). Met de tips uit de openingspost en de andere berichten van het TR draadje kan je gewoon proberen of het openen van een TR rekening lukt. Vervolgens een klein bedrag storten, en later ook weer opnemen. Als het daarbij fout gaat dan ben je hooguit die storting kwijt. Als alles echter wel goed gaat en naar tevredenheid is kan je meer geld storten. Indien je de boel vertrouwt.
Ook bij een kleine storting mag dat niet zomaar fout gaan natuurlijk, als dat al een disclaimer is geeft dat niet echt vertrouwen.
Ik bedoel : Als het niet goed gaat bij je test bedragen omdat de tenaamstelling niet compatible is dan "is de TR rekening niks voor jou". Als het wel goed gaat dan kan het een goede keuze zijn. Meer niet.dutchgio schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:44:
Er zijn genoeg voorbeelden waarbij het niet goed ging, en een niet bestaande klantenservice helpt ook niet mee.
Ook bij een kleine storting mag dat niet zomaar fout gaan natuurlijk, als dat al een disclaimer is geeft dat niet echt vertrouwen.
Ik heb dit recent nog uitgezocht. Dit kan helaas maar bij zeer weinig partijen. De meest interessante die ik heb gevonden:mikeyfire643 schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:15:
Sparen: Bunq (met hun nieuwe actie rente van 3,36% t/m eind december)
Deposito of sparen: Garantibank (3,1% of 3,0%). Het openen van een account daar vond ik wel een draak van een proces.
Weet iemand hoe je bij Raisin een pdf-overzicht kunt exporteren met het huidige saldo van je deposito's en rekeningen,inclusief je naam en IBAN nummers? Heb dit nodig voor de hypotheekverstrekker 😁.
Heeft iemand ervaring met het opzeggen van de spaarrekening bij Openbank om vervolgens een nieuwe aan te maken voor de 3.6% rente actie?
Weet iemand waar je de huidige rente op je Credit Europe rekening kan inzien? De 3,75% actie is als het goed is verlopen maar ik kan nergens zien wat de rente nu wordt en of ik deze beter kan opzeggen.
Je kunt in de app wat doorklikken op rekening overzicht en daar zie je de rente.mussov schreef op zondag 1 september 2024 @ 22:00:
Weet iemand waar je de huidige rente op je Credit Europe rekening kan inzien? De 3,75% actie is als het goed is verlopen maar ik kan nergens zien wat de rente nu wordt en of ik deze beter kan opzeggen.
1,77% na de actie.
Dit overzicht krijg je wel in je financieel jaaroverzicht, maar verder niet. Wellicht kan je dit nog via de Raisin servicedesk regelen. Anders zelf overzichtje maken.JippieJaJee schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:53:
Weet iemand hoe je bij Raisin een pdf-overzicht kunt exporteren met het huidige saldo van je deposito's en rekeningen,inclusief je naam en IBAN nummers? Heb dit nodig voor de hypotheekverstrekker 😁.
Niet in de iPhone app? Heb al diverse keren de app doorlopen en PDF’s gedownload maar zie nergens iets van rente percentages.dutchgio schreef op zondag 1 september 2024 @ 22:18:
[...]
Je kunt in de app wat doorklikken op rekening overzicht en daar zie je de rente.
1,77% na de actie.
Je kunt het uitrekenen als je de opgebouwde rente van 2 verschillende data vergelijkt.mussov schreef op zondag 1 september 2024 @ 22:00:
Bij mij staat het duidelijk onder rekeningoverzichtmussov schreef op zondag 1 september 2024 @ 22:00:
Deposito's YapiKredi 1-10jr verlaagd: 1jr 3,30 --> 3,00%, 2jr 3,30 --> 2,90%
https://www.yapikredi.nl/particulieren/renteoverzicht
https://www.yapikredi.nl/particulieren/renteoverzicht
Je kan een mail sturen naar de klantenservice, dan sturen ze je een overzicht (wat ruk is maar goed, het schijnt te voldoen)JippieJaJee schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:53:
Ik heb zelf gewoon screenshots genomen en opgestuurd, wel zorgen dat de datum/tijd van de taakbalk zichtbar is en je naamstelling van de rekening.
Zijn er spaarbanken waar je een marktconforme rente krijgt (laten we zeggen vrij opneembaar voor 3,2%) en waar je een gezamenlijke rekening kunt openen?
Ik ken alleen Lease Plan Bank en verschillende banken in Nederland maar daar houdt het met 2,2% wel op.
Ik ken alleen Lease Plan Bank en verschillende banken in Nederland maar daar houdt het met 2,2% wel op.
Garantibank 3%marktweakt schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:19:
Zijn er spaarbanken waar je een marktconforme rente krijgt (laten we zeggen vrij opneembaar voor 3,2%) en waar je een gezamenlijke rekening kunt openen?
Doorklikken op de blauwe blokken.mussov schreef op zondag 1 september 2024 @ 22:24:
[...]
Niet in de iPhone app? Heb al diverse keren de app doorlopen en PDF’s gedownload maar zie nergens iets van rente percentages.
Zodra je in het geheel blauwe scherm bent staat er -> Rekeningoverzicht in witte letters.
Dan kom je in een wit scherm met zwarte letters en onder het 5e kopje staat het rentepercentage.
(Sorry even geen screenshots, teveel info die weggelakt moet worden).
Ik begreep dat Santander dat aanbood.marktweakt schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:19:
Dankje, is goed weggestopt. Maar nu inderdaad 1,77%, dan maar naar Raisin.Cheesy schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:30:
[...]
Doorklikken op de blauwe blokken.
Zodra je in het geheel blauwe scherm bent staat er -> Rekeningoverzicht in witte letters.
Dan kom je in een wit scherm met zwarte letters en onder het 5e kopje staat het rentepercentage.
(Sorry even geen screenshots, teveel info die weggelakt moet worden).
Ik wil graag mijn spaargeld ergens onderbregen (bijv. via Raisin of TradeRepublic). Nu maak ik bij ING gebruik van spaarpotjes, waarmee ik mijn spaargeld kan opdelen. Dit vind ik een erg handig systeem, maar de rene is ruk. Weet iemand een bank met een competatieve spaarrente waarbij ik dit ook kan doen?
N26, of gewoon bij raisin en zelf een Excel sheet bijhouden.Viavia28 schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:29:
Ik wil graag mijn spaargeld ergens onderbregen (bijv. via Raisin of TradeRepublic). Nu maak ik bij ING gebruik van spaarpotjes, waarmee ik mijn spaargeld kan opdelen. Dit vind ik een erg handig systeem, maar de rene is ruk. Weet iemand een bank met een competatieve spaarrente waarbij ik dit ook kan doen?
Afhankelijk van het aantal potjes, kan je bij Raisin ook de rekening een potje toewijzen
Ik wil graag mijn spaargeld ergens onderbregen (bijv. via Raisin of TradeRepublic). Nu maak ik bij ING gebruik van spaarpotjes, waarmee ik mijn spaargeld kan opdelen. Dit vind ik een erg handig systeem, maar de rente is ruk. Weet iemand een bank met een competatieve spaarrente waarbij ik dit ook kan doen?
@Viavia28 Bij N26 krijg je alleen rente op de "hoofdspaarpot".namliam_eht schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:38:
[...]
N26, of gewoon bij raisin en zelf een Excel sheet bijhouden.
Afhankelijk van het aantal potjes, kan je bij Raisin ook de rekening een potje toewijzen
En wat @namliam_eht schrijft: houd het zelf bij.
[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 02-09-2024 09:49 ]
Als ik een screenshot maak van mijn Santander rekening is deze zwart, is dat een beveiliging ?namliam_eht schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:03:
[...]
Je kan een mail sturen naar de klantenservice, dan sturen ze je een overzicht (wat ruk is maar goed, het schijnt te voldoen)
Ik heb zelf gewoon screenshots genomen en opgestuurd, wel zorgen dat de datum/tijd van de taakbalk zichtbar is en je naamstelling van de rekening.
Als ik het goed lees (?) krijg je 200 euro bonus als je bij Consors een rekening opent met 3.5% en daarnaast 10.000 euro belegt.
https://www.consorsbank.de/home
Hier wat duidelijker:Pistachenootje schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:38:
Als ik het goed lees (?) krijg je 200 euro bonus als je bij Consors een rekening opent met 3.5% en daarnaast 10.000 euro belegt.
https://www.consorsbank.d...Depotwechsel?icid=HOM-229
en de voorwaarden:
https://www.consorsbank.d...?icid=HOM-229#Konditionen
Werkt bij mij gewoon, bovendien kan je bij Santander makkelijk een PDF downloadenmhe59 schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:25:
[...]
Als ik een screenshot maak van mijn Santander rekening is deze zwart, is dat een beveiliging ?
Android? iOS? Windows? Mac?mhe59 schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:25:
[...]
Als ik een screenshot maak van mijn Santander rekening is deze zwart, is dat een beveiliging ?
Weet dat op Android een app idd het maken van screenshots uit kan zetten, wat vooral bank apps doen schijnt het.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Weet iemand ook hoe je bij advanzia je actuele rente kunt inzien. Ik zie het nu achteraf zodra er een document over de rente uitkering klaar staat maar deze loopt altijd achter. Zo heb ik de rente over augustus wel binnen maar het overzicht per 1/8 (waarom ze dit hanteren snap ik niet zo goed) is er nog niet.
Stelletje ratten.. verlaging dag naar voren gehaald.Novax schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:20:
Dalingen bij de deposito rentes van Banca Progetto per 5 september:
- 1 jaar deposito: 3,70% naar 3,55%
- 2 jaar deposito: 3,70% naar 3,55%
- 3 jaar deposito: 3,70% naar 3,55%
/f/image/OAzwX4oMelVDbgfrLjkmSyhC.png?f=fotoalbum_large)
Vandaag 10k gestort, is ook binnen hopelijk fixen ze het voor de 4e.. ik heb wel zwart op wit van Raisin (mail) met de 5e daarin vermeld
Vertrouwen is goed, controle nog beter
LHV gaat per 5/9 ook naar 3,5 ipv 3,6 per jaar. Ik heb geld onderweg van Nordax naar Raisin al in het weekend ingeschoten, dus ga ervanuit dat het goed gaat komen maar voor die 3,6 moet het de 4e binnen zijn
* zucht 1 * hiervoor heb ik net geld overgemaakt vanaf de grootbank. Zal wel op tijd aankomen, maar dan nog... Nadat anderen hier al aangaven dat bij verlenging bij de verhoging ze ook de oude lagere rente kregen.Juan schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:57:
[...]
Stelletje ratten.. verlaging dag naar voren gehaald.
[Afbeelding]
Vandaag 10k gestort, is ook binnen hopelijk fixen ze het voor de 4e.. ik heb wel zwart op wit van Raisin (mail) met de 5e daarin vermeld
* zucht 2 *, hier wilde ik ook nog wat gaat stallen. Morgen dan maar snel aanvragen + geld overmaken.Barrycade schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:14:
LHV gaat per 5/9 ook naar 3,5 ipv 3,6 per jaar. Ik heb geld onderweg van Nordax naar Raisin al in het weekend ingeschoten, dus ga ervanuit dat het goed gaat komen maar voor die 3,6 moet het de 4e binnen zijn
Gelukkig is Santander wel lekker snel. Vanmorgen voor half 8 opgenomen en voor kwart voor 1 bijgeschreven (vorige keer waren ze IIRC nog iets sneller).
Ik heb voor mijn hypotheekverstrekker de aanvraag van de verschillende deposito’s gedownload.JippieJaJee schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:53:
Even bellen met de klantenservice. Ik had in de ochtend gebeld, begin middag had ik een mooi overzicht in mijn inbox.JippieJaJee schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:53:
Ben ik ook benieuwd naar.Rogers schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:16:
Heeft iemand ervaring met het opzeggen van de spaarrekening bij Openbank om vervolgens een nieuwe aan te maken voor de 3.6% rente actie?
ok dank die kend eik nog nietGroteVoet459 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:19:
[...]
Normaliter is die grens gewoon de grens.
Maar je reageert op posting van 3 weken terug en bunq heeft een eigen topic waar je dit misschien sneller/completer beantwoord krijgt of al kunt vinden.
Consors - Gemeinschaftskonto = 3.50% (voor nieuwe klanten, 5 maanden)marktweakt schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:19:
Santander Consumer Bank - 2 Rekeninghouders = 3.35%
FCM - Joined account = 3.05%
Garanti (tot 1-Dec) - Met een mederekeninghouder = 2.96%
@Juan Vandaag 3,7 % aangevraagd. Hoop dat ik 5 September ga halen.
Interessant dingetje bij Rabobank dat relevant is voor "sparen". Als je al een lopende tijdelijke daglimiet hebt en je wilt deze wijzigen dan kan dat niet, moet je annuleren en opnieuw een tijdelijke limiet instellen. Echter is het gevolg van het annuleren dat de limiet per direct op de "standaard" limiet wordt gezet. Als je vervolgens die dag al een bedrag hoger dan de standaard limiet hebt over gemaakt (maar dus onder de tijdelijke limiet die je net hebt geannuleerd) dan mag je geen geld meer over maken omdat je dus al meer hebt over gemaakt dan de standaard limiet
Als in: ik heb gisteren de limiet aangepast om geld te schuiven. Intussen wil ik morgen een nog iets groter bedrag schuiven. Daarvoor wilde ik dus de limiet aanpassen, wat dan "niet gaat" behalve annuleren + nieuwe limiet. En intussen geven ze dus doodleuk aan dat ik vandaag nog 0 euro te besteden heb. (Niet dat ik nu nog geld wil uitgeven
Maar het is wel uhm, verrassend, dat ze niet oude tijdelijke limiet blijven hanteren totdat de nieuwe in gaat, of dat ze de transacties gedaan onder de tijdelijke limiet niet meetellen voor de nieuwe limiet, of.... Vooral omdat de nieuwe limiet ook nog eens hoger is ingesteld dan de oude. Ik wil meer geld uitgeven maar in de plaats mag ik tijdelijk "helemaal niks meer uitgeven"
).

Als in: ik heb gisteren de limiet aangepast om geld te schuiven. Intussen wil ik morgen een nog iets groter bedrag schuiven. Daarvoor wilde ik dus de limiet aanpassen, wat dan "niet gaat" behalve annuleren + nieuwe limiet. En intussen geven ze dus doodleuk aan dat ik vandaag nog 0 euro te besteden heb. (Niet dat ik nu nog geld wil uitgeven

Als het goed is (zo gaat het bij mij bij de Rabo) moet of kan je een datum aangegeven, vanaf en tot datum.RobertMe schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:12:
Interessant dingetje bij Rabobank dat relevant is voor "sparen". Als je al een lopende tijdelijke daglimiet hebt en je wilt deze wijzigen dan kan dat niet, moet je annuleren en opnieuw een tijdelijke limiet instellen. Echter is het gevolg van het annuleren dat de limiet per direct op de "standaard" limiet wordt gezet. Als je vervolgens die dag al een bedrag hoger dan de standaard limiet hebt over gemaakt (maar dus onder de tijdelijke limiet die je net hebt geannuleerd) dan mag je geen geld meer over maken omdat je dus al meer hebt over gemaakt dan de standaard limiet![]()
Als in: ik heb gisteren de limiet aangepast om geld te schuiven. Intussen wil ik morgen een nog iets groter bedrag schuiven. Daarvoor wilde ik dus de limiet aanpassen, wat dan "niet gaat" behalve annuleren + nieuwe limiet. En intussen geven ze dus doodleuk aan dat ik vandaag nog 0 euro te besteden heb. (Niet dat ik nu nog geld wil uitgevenMaar het is wel uhm, verrassend, dat ze niet oude tijdelijke limiet blijven hanteren totdat de nieuwe in gaat, of dat ze de transacties gedaan onder de tijdelijke limiet niet meetellen voor de nieuwe limiet, of.... Vooral omdat de nieuwe limiet ook nog eens hoger is ingesteld dan de oude. Ik wil meer geld uitgeven maar in de plaats mag ik tijdelijk "helemaal niks meer uitgeven"
).
Binnen de aangegeven datums is het bedrag wat ingesteld hebt idd de max.
Ik stel dan 2 of 3 dagen in met het totaal bedrag wat ik in die tijd wil overzetten. Plus nog 2 of 3 duizend extra mocht ik per direct geld moeten overmaken.(bv voor de auto mocht die stuk gaan of iets anders)
Maar het is een daglimiet, dus het zou niet nodig moeten zijn om het totale bedrag te doen als het over meerdere dagen gaatJMS-2 schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:25:
[...]
Als het goed is (zo gaat het bij mij bij de Rabo) moet of kan je een datum aangegeven, vanaf en tot datum.
Binnen de aangegeven datums is het bedrag wat ingesteld hebt idd de max.
Ik stel dan 2 of 3 dagen in met het totaal bedrag wat ik in die tijd wil overzetten. Plus nog 2 of 3 duizend extra mocht ik per direct geld moeten overmaken.(bv voor de auto mocht die stuk gaan of iets anders)
Valt wel te omzeilen door op de laatste dag voor de maand waarin je een verlengingsactie kunt krijgen (laatste maand waarin je actierente nog geldt) 5k af te boeken en op een rekening elders te zetten. Of uiterlijk in de 1e week van die maand, omdat de verlengingsactie gewoonlijk ergens na de 7e in je mailbox komt. En dan moet je na ontvangst van dat mailtje en voor het eind van de maand je rekening met 5k "pimpen". Of gewoon spekken.Rogers schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:39:
[...]
Dan moet je wel 5000 euro achter de hand hebben toch? (Wat bij mij niet de bedoeling is omdat ik juist daar het spaargeld wil stallen)
[ Voor 20% gewijzigd door Frankenstein op 02-09-2024 22:49 ]
Ja dat is eigenlijk best wel vreemd.RobertMe schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:38:
[...]
Maar het is een daglimiet, dus het zou niet nodig moeten zijn om het totale bedrag te doen als het over meerdere dagen gaat. En die extra tijd had ik ook al gedaan. Gisteren limiet aangepast t/m morgen. Maarja, als ik morgen nog eens geld wil over maken, en meer dan vandaag, moet ik dus de limiet hoger zetten. En dat gaat dus niet (/alleen door te annuleren en daardoor per direct de boel te "blokkeren" doordat ik vandaag al over de standaard limiet ben)
Het is inderdaad een daglimiet, dus het zou dan voor die dagen steeds opnieuw het daglimiet moeten zijn.
Nu is het dan een eenmalig bedrag welke je in die dagen in totaal kan overboeken.
Daar heb je een heel goed punt.
Het is nog steeds een daglimietJMS-2 schreef op maandag 2 september 2024 @ 23:01:
[...]
Ja dat is eigenlijk best wel vreemd.
Het is inderdaad een daglimiet, dus het zou dan voor die dagen steeds opnieuw het daglimiet moeten zijn.
Nu is het dan een eenmalig bedrag welke je in die dagen in totaal kan overboeken.
Daar heb je een heel goed punt.
Maar stel ik wilde vandaag 5k overboeken, en de standaard limiet is 5k. Vervolgens heb ik gisteren de limiet op 7.5k gezet tot morgen. Nu denk ik "morgen wil ik 10k over maken". Ik wil de limiet dan dus bv op 12.5k zetten. Maar aanpassen kan niet, alleen annuleren en een nieuwe tijdelijke limiet instellen. Echter omdat ik vandaag al 5k heb over gemaakt, en de standaard daglimiet ook 5k is, heb ik nog €0 "resterende" om vandaag over te maken. Totdat dus de 4 uur wachttijd verstreken zijn voor de nieuwe limiet.
@RobertMe is inderdaad vreemd geregeld bij de Rabobank. Er is wel een makkelijke workaround: via de chat kun je vrij snel contact krijgen met een medewerker die handmatig de limiet kan verhogen (ook boven de 100k.) Ik heb er een paar keer gebruik van gemaakt, het werkt goed.
Nu loop je er tegenaan in een reguliere situatie, maar het is natuurlijk voor iets anders bedoelt. Dus dat je niet na een eerste keer nog een keer kan maar dan nog hoger is niet een bug maar een anti-leeg-pluk-door fraudeurs-feature.
Maar wellicht gewoon weer over sparen hebben?
Maar wellicht gewoon weer over sparen hebben?
Ik zal vast wat missen, maar wat maakt het huidige systeem, waarbij (potentieel) de rekening in valide situaties niet meer te gebruiken is veiliger dan wel het wijzigen van de limiet ondersteunen, inclusief nieuwe "afkoelperiode", maar tijdens die nieuwe "afkoelperiode" wel de oude limiet blijven hanteren? Dus in het geschetste voorbeeld de limiet van 7.5k blijven hanteren totdat de 4 uur "wachttijd" naar de 12.5k wijziging verwerkt is? Die fraudeur heeft het al voor elkaar gekregen om de rekeninghouder zijn limiet tijdelijk laten aan te passen, dan is het raar om nog eens de limiet te laten verhogen als dat betekent dat er tijdelijk geen overboekingen nodig zijn. Zeker als die 1. De eerste keer de limiet ook al hoger kan laten zetten, 2. Kan wachten tot de eerste tijdelijke aanpassing is afgelopen.Barrycade schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 00:24:
Nu loop je er tegenaan in een reguliere situatie, maar het is natuurlijk voor iets anders bedoelt. Dus dat je niet na een eerste keer nog een keer kan maar dan nog hoger is niet een bug maar een anti-leeg-pluk-door fraudeurs-feature.
En het moeten annuleren, waarbij de standaard limiet onmiddellijk weer wordt toegepast over de dag (en daarmee dus potentieel meer is uitgegeven dan mag, en dus €0 resterend) maakt het IMO dus niet veiliger dan het direct laten wijzigen. Uiteraard in beide gevallen met een nieuwe wachttijd. In het voorbeeld is er IMO dus geen enkele reden om de limiet van 7.5k naar 5k te zetten in de "wachttijd" voordat die naar 12.5k gaat. En is het zo lang blijven van de limiet van 7.5k net zo veilig. En ja, dat betekent dat een fraudeur in die 4 uur periode geld er af kan blijven halen, maar na die 4 uur kan die dat sowieso, en zonder wijziging kon die dat ook.
Het heeft ook betrekking op sparenMaar wellicht gewoon weer over sparen hebben?
Interesting... Gisteren 2 depositos bij Progetto aangevraagd en geld stond 's middags bij Raisin, als gereserveerd. Aanvraag is/was nog niet doorgestuurd. Intussen 3 depos aangevraagd bij LHV Pank. En * plop * alle gereserveerde geld voor Progetto is nu weg en gebruikt voor LHV.
Vervolgens is blijkbaar LHV wel super cool in dat nu, 5 minuten na aanvraag, de doorgestuurde aanvragen ook al akkoord zijn en deposito geopend. Dat is dus een automatisch proces. (Note: eerder dit jaar heb ik al een deposito bij LHV gehad, dus "ik ben bekend" bii hun).
Edit/toevoeging:
Note2: bij Progetto heb ik nu al zaken lopen. Maar daar is de boel dus niet zo geautomatiseerd als bij LHV. Dus het is niet elke bank waar zaken (veel) sneller gaan, omdat je er bv al klant bent (geweest).
Vervolgens is blijkbaar LHV wel super cool in dat nu, 5 minuten na aanvraag, de doorgestuurde aanvragen ook al akkoord zijn en deposito geopend. Dat is dus een automatisch proces. (Note: eerder dit jaar heb ik al een deposito bij LHV gehad, dus "ik ben bekend" bii hun).
Edit/toevoeging:
Note2: bij Progetto heb ik nu al zaken lopen. Maar daar is de boel dus niet zo geautomatiseerd als bij LHV. Dus het is niet elke bank waar zaken (veel) sneller gaan, omdat je er bv al klant bent (geweest).
[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 03-09-2024 07:40 ]
@RobertMe Mijn ervaring met Rabobank was dat als je limiet bv op 10.000 staat en je wilt 20.000 overmaken (bv van je betaalreking naar een externe rekening) dat je dit dan kunt doen in 2 betalingen van 10.000, gewoon achter elkaar op dezelfde dag. Is dit gewijzigd?
IIRC is het begonnen als een transactielimiet? En is het later een daglimiet geworden. In dat geval dus "ja, dat is gewijzigd".sanook schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 07:55:
@RobertMe Mijn ervaring met Rabobank was dat als je limiet bv op 10.000 staat en je wilt 20.000 overmaken (bv van je betaalreking naar een externe rekening) dat je dit dan kunt doen in 2 betalingen van 10.000, gewoon achter elkaar op dezelfde dag. Is dit gewijzigd?
Bij ING: als je tijdens de periode dat je tijdelijk de daglimiet hebt verhoogd een nieuwe lagere daglimiet instelt gaat dat meteen in. Ook als de daglimiet hoger is dan de doorlopende standaard daglimiet en/of de nieuwe periode langer loopt dan de oorspronkelijke periode.
Dat kan handig zijn wanneer een overschrijving niet op tijd is binnengekomen en je een extra dag tijd nodig hebt om dat bedrag over te maken naar een andere rekening.
Dat kan handig zijn wanneer een overschrijving niet op tijd is binnengekomen en je een extra dag tijd nodig hebt om dat bedrag over te maken naar een andere rekening.
Het fictieve rendement voor spaargelden voor de voorlopige aanslag 2025 wordt 1,44%. Bij een belastingtarief van 36% wordt er dus 0,52% belasting geheven op spaargelden. Het definitieve percentage wordt pas in februari 2026 bekendgemaakt.
Edit: uiteraard voor zover boven de vrijstelling.
[ Voor 51% gewijzigd door rechtsherstel op 03-09-2024 11:16 ]
0,5184% om precies te zijn, maar ik weet niet hoe nauwkeurig de BD is.rechtsherstel schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:32:
Het fictieve rendement voor spaargelden voor de voorlopige aanslag 2025 wordt 1,44%. Bij een belastingtarief van 36% wordt er dus 0,52% belasting geheven op spaargelden.
Maar belangrijker: heel veel spaarders hebben geen last van deze belasting, aangezien ze onder de vrh vermogensvrijstelling zitten. Zij die erboven zitten betalen de belasting alleen over het "teveel"
Dan heb je bij ING toch nog bijna een procent netto 'winst' met je spaarrekeningW1ck1e schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:39:
[...]
0,5184% om precies te zijn, maar ik weet niet hoe nauwkeurig de BD is.
Maar belangrijker: heel veel spaarders hebben geen last van deze belasting, aangezien ze onder de vrh vermogensvrijstelling zitten. Zij die erboven zitten betalen de belasting alleen over het "teveel"
En met bv een Advanzia rekening van 3,97% hou je dan netto 3,45% over, dat is ca 3,5x zoveel rendement.
[ Voor 9% gewijzigd door sanook op 03-09-2024 10:49 ]
Ik denk dat (ook) veel van de spaarders bij ING zelfs die 1,5% mogen houden.sanook schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:45:
[...]
Dan heb je bij ING toch nog bijna een procent netto 'winst' met je spaarrekening
En met bv een Advanzia rekening van 3,97% hou je dan netto 3,45% over, dat is ca 3,5x zoveel rendement.
En
is de juiste manier om er naar te kijken, niet "een procentje ofzo meer".ca 3,5x zoveel rendement.
Beeld je eens in dat je salaris 3,5 keer zoveel wordt.
[ Voor 33% gewijzigd door W1ck1e op 03-09-2024 10:56 ]
Dan boer je er nog steeds 0,25% op achteruit met de huidige inflatie (3,7%)sanook schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:45:
[...]
Dan heb je bij ING toch nog bijna een procent netto 'winst' met je spaarrekening
Het gaat toch over rendement 2025? Dan zou de inflatie "een stuk lager" moeten zijn volgens de "experts". En waarschijnlijk de spaarrente dus ook....TvanW schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:21:
[...]
Dan boer je er nog steeds 0,25% op achteruit met de huidige inflatie (3,7%)
Niet voor de deposito's die je nu opent en dan nog lopen.DjoeC schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:30:
[...]
Het gaat toch over rendement 2025? Dan zou de inflatie "een stuk lager" moeten zijn volgens de "experts". En waarschijnlijk de spaarrente dus ook....
De rente bij de ING boven 10k is maar 1.25% en gaat waarschijnlijk dalen.rechtsherstel schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:32:
Het fictieve rendement voor spaargelden voor de voorlopige aanslag 2025 wordt 1,44%. Bij een belastingtarief van 36% wordt er dus 0,52% belasting geheven op spaargelden. Het definitieve percentage wordt pas in februari 2026 bekendgemaakt.
Overheid rekend zich weer rijk.
Als mijn rendement net zo hoog zou zijn als mijn salaris...W1ck1e schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:51:
[...]
is de juiste manier om er naar te kijken, niet "een procentje ofzo meer".
Beeld je eens in dat je salaris 3,5 keer zoveel wordt.
Maar goed, van je salaris betaal je je vaste lasten en dergelijke, rendement is (voor mij in ieder geval) een netto extraatje
[ Voor 17% gewijzigd door sanook op 03-09-2024 12:04 ]
Als mijn salaris net zo hard zou stijgen als mijn spaargeld.....sanook schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:03:
[...]
Als mijn rendement net zo hoog zou zijn als mijn salaris...
Raisin is weer lekker bezig met zijn app / admin.
Vandaag blijk ik volgens de app een ton meer deposito's te hebben dan ik eigenlijk heb lopen. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze dit weer hersteld hebben
Vandaag blijk ik volgens de app een ton meer deposito's te hebben dan ik eigenlijk heb lopen. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze dit weer hersteld hebben
Ik dacht al dat het met mijn schuif acties te maken hadjeroenkb schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:34:
Had ook al even gerekend met wat er staat + wat onderweg is + wat aan aanvragen loopt. Maar onderweg en aanvraag zijn mooie duizendtallen, en het bedrag "onder de duizend" klopt ook dan niks van (+ dat niet alles geteld zou zijn van onderweg + lopende aanvragen). Er klopt dus gewoon helemaal niks van.
Maaar zo blijkt maar weer: naar mijn idee draait de software van Raisin op het idee van "eventual consistancy" (mogelijk met een micro services architectuur) en dat is naar mijn idee iets dat je nu juist niet met een bank wilt hebben.
Bij mij ook een afwijkend lees veel hoger saldo. Klopt wel precies met mijn huidige actuele depositosaldo, verhoogd met het saldo van de afgelopen en gearchiveerde deposito's!jeroenkb schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:34:
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
De inflatie vind ik ook enorm belangrijk bij sparen.W1ck1e schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:39:
[...]
0,5184% om precies te zijn, maar ik weet niet hoe nauwkeurig de BD is.
https://www.cbs.nl/nl-nl/...procent-bij-snelle-raming
Hier zit dus eigenlijk altijd nog de grootste belasting in verwerkt en ga je ongeacht de VRH grens mee te maken krijgen.
Met 3,6% behoud je je vermogen dus wel aardig, mits je het afgelopen jaar goed hebt weten te shoppen bij buitenlandse banken.
Maar het deel boven de VRH grens is uiteindelijk alleen maar verlies.
In vino veritas, in aqua sanitas
En zo snel als het vanmorgen ging...RobertMe schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 07:27:
Interesting... Gisteren 2 depositos bij Progetto aangevraagd en geld stond 's middags bij Raisin, als gereserveerd. Aanvraag is/was nog niet doorgestuurd. Intussen 3 depos aangevraagd bij LHV Pank. En * plop * alle gereserveerde geld voor Progetto is nu weg en gebruikt voor LHV.
Edit/toevoeging:
Die twee depos van LHV waren binnen 5 minuten doorgestuurd én geopend (met saldo dat naar mijn idee gereserveerd was voor Progetto die "al 24 uur open stond"). Eind van de morgen kreeg ik ineens twee mails dat de aanvraag naar Progetto was doorgestuurd, maar... er was geen saldo (dat was nog steeds onderweg van de grootbank). Dat is begin van de middag dan weer wel aangekomen. Maar toen kwam ook de fuckup met het saldo. En nu is niks gebeurt met mijn depositos? Die van LHV (nogmaals, vanmorgen binnen letterlijk 5 minuten van aanvraag goedgekeurd, bevestigingsmail, en zichtbaar in de app als geopend) staat zelfs nog steeds op "Aanvraag niet doorgestuurd ".
"We" wachten maar rustig af, want vaak genoeg dat dingen scheef lopen. Maar zou me niks verbazen als het nu "net te laat" verwerkt wordt en ik zowel bij Progetto als LHV de verlaging krijg.
Als ik dit allemaal zo lees ben ik blij dat ik dat Raisin links heb laten liggen. Wat een puinhoop daar.
Hier anders nul issues. Maar ik kijk ook niet twee keer per dag hoe m’n 10 jaars deposito er voor staat.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ach, ik heb het nu 2 of 3 jaar, en uiteindelijk werkt het gewoon. Alleen klopt het soms tijdelijk niet wat ze weergeven. Ik slaap er in ieder geval niet minder om.MarcelNH schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:54:
Als ik dit allemaal zo lees ben ik blij dat ik dat Raisin links heb laten liggen. Wat een puinhoop daar.
Ik denk dat bij elke bank wel eens "iets" misgaat. Soms wat meer dan anders. Gelukkig mogen we allemaal zelf bepalen waar we (willen) sparen. Mijn "spannendste" banken: Bunq, N26 & TR.MarcelNH schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:54:
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling