Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Impuls-1 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:42:
Zijn er meer mensen die niet kunnen inloggen bij Advanzia? Ik ontvang geen sms code.
Ja, ik ontvang ook geen sms code. Het was zondag, zal wel opgelost worden gedurende kantooruren, maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Impuls-1 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:42:
Zijn er meer mensen die niet kunnen inloggen bij Advanzia? Ik ontvang geen sms code.
yup, me too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:16
rubenjanse schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:55:
Ik heb ook het verlengaanbod van Advanzia. Heb daar momenteel 0 euro. Alles staat op dit moment bij TR. Heeft het zin om het op maandag net na middernacht (morgen) op te nemen en dan zodra het binnen is meteen over te maken naar Advanzia, of is 5 werkdagen te weinig om de deadline van 30 augustus te halen?
Heb je Revolut of andere rekening waar je kosteloos via kaart kunt opwaarderen?
Ik gebruik de TR kaart om instant geld af te boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Bigbank gaat mee doen met het nieuwe klanten spelletje.
Als je nu je eerste Flexibel sparen-rekening opent krijg je 3 maanden 3,30% (ip.v. de standaard 2,70%)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:10

sanook

_/-\o_

GroteVoet459 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:44:
Als je nu je eerste Flexibel sparen-rekening opent krijg je 3 maanden 3,30% (ip.v. de standaard 2,70%)
schokkend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:56
Dan werkt dat blijkbaar. Doe er je voordeel mee. Het is te vergelijken met de aanbiedingen voor nieuwe klanten van internet providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21:09

Jerra

Beunhaas in wording

Renteverlaging van CKV bank (Raisin) per 31-08-2024 naar 3,10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-08 13:33
Ik heb ook het verlengaanbod van Advanzia. Heb daar momenteel 0 euro. Alles staat op dit moment bij TR. Heeft het zin om het op maandag net na middernacht (morgen) op te nemen en dan zodra het binnen is meteen over te maken naar Advanzia, of is 5 werkdagen te weinig om de deadline van 30 augustus te halen?
Als U deze maandag geld van TR heb overgemaakt en dat komt morgen ergens in de loop van de dag binnen (zoals meneer W1ck1e zijn ervaring is), dan bent U (n.a.v. mijn ervaring) op tijd.
Dinsdag in de loop van de dag overmaken heeft (denk ik) geen zin meer; het stemmetje in mijn hoofd zegt dat dit soort betalingen na 13:00u niet meer die dag verwerkt worden (ik kan het mis hebben).

In de eerste drie of vier maanden van dit jaar maakte ik op maandag geld over (soms via een geplande opdracht die ik in het weekend aanmaakte, soms handmatig om een uur of zeven 's morgens). 's Middags rond half vier kreeg ik een mail van Advanzia dat het geld was binnen gekomen.
Sinds afgelopen voorjaar gaat er een dag overheen: maandag vroeg overmaken, dinsdagmiddag bevestiging.
Dus, als U het woensdag vroeg overmaakt is het er (in principe) vrijdag de 30ste.

De vraag die openstaat, en waar ik geen antwoord op heb, is hoe Advanzia omgaat met de volgende situatie: uw actie rente (welke dat ook is) is nog niet ingegaan, er staat geen geld op uw rekening. De actie rente gaat in vanaf het moment dat U 5000 euro heeft gestort.
De voorwaarde om de 3,97% te krijgen is als uw saldo 5000 euro hoger is als op de peildatum van 13 augustus; dat lijkt te gaan lukken, gewoon door woensdag vroeg tenminste 5000 euro over te maken.

Echter, gaat dan de 3,97% gelden, of niet, gezien U nog geen lopende actie rente heeft?

Misschien draaf ik door, dit kwam in me op; op zich wel een leuke casus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

mpsyn schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:27:
[...]
De vraag die openstaat, en waar ik geen antwoord op heb, is hoe Advanzia omgaat met de volgende situatie: uw actie rente (welke dat ook is) is nog niet ingegaan, er staat geen geld op uw rekening. De actie rente gaat in vanaf het moment dat U 5000 euro heeft gestort.
De voorwaarde om de 3,97% te krijgen is als uw saldo 5000 euro hoger is als op de peildatum van 13 augustus; dat lijkt te gaan lukken, gewoon door woensdag vroeg tenminste 5000 euro over te maken.

Echter, gaat dan de 3,97% gelden, of niet, gezien U nog geen lopende actie rente heeft?

Misschien draaf ik door, dit kwam in me op; op zich wel een leuke casus.
Volgens mij gaat het om een verlengingsaanbod van 3,97% en geldt dit niet voor nieuwe klanten. Als je nog geen 5000 euro gestort hebt (na het openen van je account) ben je een nieuwe klant.

[ Voor 31% gewijzigd door sanook op 26-08-2024 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:39
sanook schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:03:
[...]

Volgens mij gaat het om een verlengingsaanbod van 3,97% en geldt dit niet voor nieuwe klanten. Als je nog geen 5000 euro gestort hebt (na het openen van je account) ben je een nieuwe klant.
Dus, iemand heeft geen saldo maar wel een verlengingsaanbod. Nou, dat lijkt mij dan duidelijk. Als je een verlengingsaanbod krijgt, dan moet het toegekend worden, als je aan de voorwaarden voldoet. Mijns inziens wordt @rubenjanse door Advanzia gezien als bestaande klant, anders kan hij ook geen verlengingsaanbod krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:53

Fanta

FordPerformance™️

Advanzia ligt er uit?

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas...
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:43
Ja, kwartier geleden een 404 achtige error, nu een melding Wartungsarbeiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 21:06
Ik gebruik sinds kort Raisin voor deposito's. Ik heb er drie aangevraagd waarvan er 2 de volgende dag werden geopend. Maar de derde aanvraag ligt er al sinds vorige week woensdag en is nog steeds in behandeling. Is dat normaal, dat het zo lang kan duren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

gloopie schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:28:
Ik gebruik sinds kort Raisin voor deposito's. Ik heb er drie aangevraagd waarvan er 2 de volgende dag werden geopend. Maar de derde aanvraag ligt er al sinds vorige week woensdag en is nog steeds in behandeling. Is dat normaal, dat het zo lang kan duren?
Dat is volgens mij vrij normaal. Ik heb op 1 dag deposito's geopend bij LHV en Banca Progetto. LHV was na 1-2 dagen geregeld, Banca Progetto heeft ongeveer een week geduurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:29
ING, Raisin en Distingo waren best wel snel deze keer: vrijdagmiddag van ING -> Raisin met PLAN code, vrijdagmiddag al doorgestort en bij Distingo met datum 24 augustus (zaterdag...) bijgeschreven. Of zou dat met de hoogte van het overgeschreven bedrag samenhangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb donderdagavond (15e) geld overgemaakt, dit stond er dezelfde dag op maar was pas maandag zichtbaar op de rekening. Dus als je niks hoeft te openen zou je zelfs nu/vandaag nog op tijd moeten zijn.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenjanse
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-09 22:32
denneappel schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:56:
[...]

Heb je Revolut of andere rekening waar je kosteloos via kaart kunt opwaarderen?
Ik gebruik de TR kaart om instant geld af te boeken.
Helemaal niet aan gedacht, zal ik bij een toekomstige overboeking dan gebruiken. Wel zonde van de 1 dag rentebederf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenjanse
Frankenstein schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 23:03:
[...]

[...]

Dus, iemand heeft geen saldo maar wel een verlengingsaanbod. Nou, dat lijkt mij dan duidelijk. Als je een verlengingsaanbod krijgt, dan moet het toegekend worden, als je aan de voorwaarden voldoet. Mijns inziens wordt @rubenjanse door Advanzia gezien als bestaande klant, anders kan hij ook geen verlengingsaanbod krijgen.
Ik heb in het verleden wel meer dan die 5000 euro saldo gehad. Dus ik ben inderdaad per definitie geen nieuwe klant, heb de rekening niet gesloten in de tussentijd. Ben benieuwd wat er qua rente dan nu gebeurt, had ook vorige keer het actieaanbod gehad maar toen nog niks overgemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Ik heb een Advanzia rekening geopend en daar voorlopig even €100 op gezet. Ik wil nu mijn Hoist rekening bij Raisin leeg halen en dit bij Advanzia stallen tegen de veel gunstigere rente. Moet dit dan ook voor 31-8 op de rekening van Advanzia staan, of geldt het moment van openen van de rekening voor het rentevoorstel? Ik ben namelijk bang dat het overboeken van Hoist naar Raisin naar Rabo naar Advanzia te lang gaat duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubenjanse
Fanta schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:00:
Ik heb een Advanzia rekening geopend en daar voorlopig even €100 op gezet. Ik wil nu mijn Hoist rekening bij Raisin leeg halen en dit bij Advanzia stallen tegen de veel gunstigere rente. Moet dit dan ook voor 31-8 op de rekening van Advanzia staan, of geldt het moment van openen van de rekening voor het rentevoorstel? Ik ben namelijk bang dat het overboeken van Hoist naar Raisin naar Rabo naar Advanzia te lang gaat duren.
Om het aanbod van nu te krijgen moet je echt uiterlijk eind augustus minimaal €5000 erop hebben staan. Als het later aankomt zal het aanbod van september gelden voor jou (wat mogelijk lager zal zijn, er is een aankomende renteverlaging van de ECB). Het kan ook heel goed dat deze nagenoeg gelijk blijft bij Advanzia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenjanse
Het geld is inmiddels binnen op de Nederlandse rekening. Kan ik dit het beste nu meteen overmaken naar Advanzia, of eerst 1 dag op de spaarrekening van de grootbank en dan morgenvroeg overmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

rubenjanse schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:07:
[...]

Om het aanbod van nu te krijgen moet je echt uiterlijk eind augustus minimaal €5000 erop hebben staan. Als het later aankomt zal het aanbod van september gelden voor jou (wat mogelijk lager zal zijn, er is een aankomende renteverlaging van de ECB). Het kan ook heel goed dat deze nagenoeg gelijk blijft bij Advanzia.
Aanvullen tot €5000 gaat voor die tijd nog wel lukken uit een ander potje. Maar als ik het bedrag na 31-8 aanzienlijk verhoog, krijg ik daarover dan ook 3.76%?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubenjanse
Fanta schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:12:
[...]

Aanvullen tot €5000 gaat voor die tijd nog wel lukken uit een ander potje. Maar als ik het bedrag na 31-8 aanzienlijk verhoog, krijg ik daarover dan ook 3.76%?
Als die €5000 op tijd was blijft die rente ook gelden op hoger saldo de komende maanden. Dus ook als je het saldo aanzienlijk verhoogt, krijg je daar die 3,76% over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

rubenjanse schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:14:
[...]

Als die €5000 op tijd was blijft die rente ook gelden op hoger saldo de komende maanden. Dus ook als je het saldo aanzienlijk verhoogt, krijg je daar die 3,76% over. :)
Thanks, dan gaat dat helemaal goedkomen. Van 3,20% naar 3,76% vind ik toch wel de moeite van het verplaatsen waard.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Fanta schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:18:
[...]
Thanks, dan gaat dat helemaal goedkomen. Van 3,20% naar 3,76% vind ik toch wel de moeite van het verplaatsen waard.. :)
Apart, ik krijg een aanbod van 3,97% door aanvulling van € 5.000 en 3,56% als standaard als je dus niet aanvult. (advanzia)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenjanse
rockhopper schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:24:
[...]

Apart, ik krijg een aanbod van 3,97% door aanvulling van € 5.000 en 3,56% als standaard als je dus niet aanvult. (advanzia)
Dat is het verlengaanbod, voor bestaande klanten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

rubenjanse schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:26:
[...]
Dat is het verlengaanbod, voor bestaande klanten dus.
Ah dat zal het inderdaad zijn. Ik ben niet gewend dat bestaande klanten een beter voorstel krijgen dan nieuwe klanten, dus helemaal gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

rockhopper schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:24:
[...]

Misschien afhankelijk van het percentage wat je al had. Ik had ook 3,97 en heb ook een verlengingsaanbod gekregen voor 3,97 mits ik minimaal even 5000 stort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Nu online
Alisa Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,17 % p.j. naar 3,05 % p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 02.09.2024 om 12 uur 's middags.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:21
Vandaag de nieuwe IBAN ontvangen van Advanzia.. dus morgen en vrijdag snel wat geld erheen pompen..

Kan iig nog aan de eis voldoen, door morgen 5k te storten..

Kan ik mooi * O *penbank leegtrekken en bij Advanzia zetten.

Je kan dus binnen 1 maand een rekening opzeggen, en weer aanvragen..

Klopt het dat ze hier bedoelen "binnen"' 2 dagen kan je registreren voor online bankieren?
Dacht dat het altijd was "na" 2 dagen dat je je kon registreren.

//Achtung: Die Registrierung kann erst nach Ablauf einer Frist von 2 Werktagen nach Erhalt dieser E-Mail vorgenommen werden.//

[ Voor 35% gewijzigd door ZieMaar! op 28-08-2024 19:42 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Laat maar, ben al geregistreerd.. het is er beter op geworden met de nieuwe systemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Juan schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:42:

Was reeds bekend en staat ook in de bewaarpost van Advanzia: GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 4"
[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 18:32
Vandaag de nieuwe IBAN ontvangen van Advanzia.. dus morgen en vrijdag snel wat geld erheen pompen..

Kan ik mooi apenbank leegtrekken en bij Advanzia zetten.

Klopt het dat ze hier bedoelen "binnen"' 2 dagen kan je registreren voor online bankieren?

//Achtung: Die Registrierung kann erst nach Ablauf einer Frist von 2 Werktagen nach Erhalt dieser E-Mail vorgenommen werden.//
Hoe lang kan je van de actie rente genieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

LogiZ5500 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:25:
[...]
De verlengactie loopt tot einde dit jaar (31 december), ik begreep dat de nieuwe klanten een iets lager rentepercentage krijgen, maar ik vermoed dat de termijn hetzelfde is. Overigens is de kans aanwezig dat ze in december weer met een verlenging komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:06

Kan ik mooi apenbank leegtrekken en bij Advanzia zetten.

Ik heb halverwege augustus een rekening geopend bij Advanzia.
Die actie 5000 euro storten is toch alleen voor bestaande klanten?

Op 12 aug geopend, 14 aug eerste storting (>5000) 16 aug tweede storting (>5000).
Heb niets gehoord over die verhoogde rente

[ Voor 7% gewijzigd door Reintje op 28-08-2024 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
LogiZ5500 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:25:
[...]

3,76% voor 3 maanden (mits het geld er uiterlijk de 30e is) dat red ik met gemak als ik morgen stort

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuyPioetu1vXbmItXCznjiRH2L4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NXNJMLBfeNNTkZjJCRK4B8s4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Juan op 28-08-2024 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Reintje schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:55:
[...]
Op 12 aug geopend, 14 aug eerste storting (>5000) 16 aug tweede storting (>5000).
Heb niets gehoord over die verhoogde rente
De actie was voor mensen die op de 13 augustus al klant waren en die €5K extra geld zouden storten - mailing is ook van de 13e.

Dat jij daar als klant vanf de 12e niets over gehoord hebt lijkt me dan ook niet vreemd - jij hebt al een lopende actie met hoge rente - het nieuwe klantentarief voor 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13-09 04:11
Nederland blijft toch wel een grappig landje. De ene overheidsinstantie kaart aan dat de spaarrentes in Nederland door gebrek aan concurrentie veel te laag zijn. Daarop verhoogt de enige staatsbank de rentes (relatief gezien dan) fors opdat ze min of meer koploper zijn onder de Nederlandse grootbanken. Maar nu er (niemand weet het natuurlijk zeker) een rentedaling in het verschiet lijkt weten ze niet hoe snel ze hun keutel weer moeten intrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:24
Ik zie best lage percentages voorbij komen. Hier in Zweden heb ik 4,15%, elke maand wordt het uitbetaald en belastingen (30% capital gains) worden er gelijk vanaf gehaald. Dit gaat wel zakken komende maanden, maar dan gaat het in stappen van 0,15-0,3% per keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
MarcelNH schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 18:49:
Nederland blijft toch wel een grappig landje. De ene overheidsinstantie kaart aan dat de spaarrentes in Nederland door gebrek aan concurrentie veel te laag zijn. Daarop verhoogt de enige staatsbank de rentes (relatief gezien dan) fors opdat ze min of meer koploper zijn onder de Nederlandse grootbanken. Maar nu er (niemand weet het natuurlijk zeker) een rentedaling in het verschiet lijkt weten ze niet hoe snel ze hun keutel weer moeten intrekken.
bron, naam van de bank ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:26
Orangelights23 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:27:
Ik zie best lage percentages voorbij komen. Hier in Zweden heb ik 4,15%, elke maand wordt het uitbetaald en belastingen (30% capital gains) worden er gelijk vanaf gehaald. Dit gaat wel zakken komende maanden, maar dan gaat het in stappen van 0,15-0,3% per keer.
Alleen spaar jij in Kronen, niet in Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
wibblemoo schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:32:

Maar hij eet & woont ook in Kronen, dus geen valuta risico. (volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 18:43:
[...]

De actie was voor mensen die op de 13 augustus al klant waren en die €5K extra geld zouden storten - mailing is ook van de 13e.

Dat jij daar als klant vanf de 12e niets over gehoord hebt lijkt me dan ook niet vreemd - jij hebt al een lopende actie met hoge rente - het nieuwe klantentarief voor 3 maanden.
Het +5000 euro aanbod is persoonlijk.

Niet iedereen staat op de aanbiedingenmailinglist. Ook niet als de actierente al is afgelopen.

Ik heb gevraagd om op de mailing lijst van de aanbiedingen te komen en kreeg een mail terug wat mijn rente was. Maar dat vroeg ik niet. Ik er nog nooit een ontvangen (kan ook een mailstoring zijn, maar andere mail ontvang ik wel).

Er is kennelijk een selectiecriterium voor mailings, maar wat dat precies is, weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
W1ck1e schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:48:
[...]

Maar hij eet & woont ook in Kronen, dus geen valuta risico. (volgens mij)
Correct - maar vergelijken met rates in euro is zinloos verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:24
wibblemoo schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:32:
[...]

Beiden, door mijn vermogen krijg ik ook dat soort rentes op mijn euro spaarrekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
wibblemoo schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:57:
[...]

Correct - maar vergelijken met rates in euro is zinloos verder.
Dat is weliswaar waar, maar het punt was ook mede dat rentes in andere landen hoger kunnen zijn. Jaloers ben ik op Duitsers die - tot de verlaging van verleden week - tot 100k 12 maanden gegarandeerd vrij opneembaar konden sparen aan 3,75% p.a. bij Wüstenrot Bausparkasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Frankenstein schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:59:
[...]

Dat is weliswaar waar, maar het punt was ook mede dat rentes in andere landen hoger kunnen zijn. Jaloers ben ik op Duitsers die - tot de verlaging van verleden week - tot 100k 12 maanden gegarandeerd vrij opneembaar konden sparen aan 3,75% p.a. bij Wüstenrot Bausparkasse.
In de UK is tot 5% gangbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Nederlanders zijn weer eens tweederangs. Bigbank doet in Duitsland 4 maanden 3,75% voor nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein

Kan ik mooi [mbr]* O *[/]penbank leegtrekken en bij Advanzia zetten.

Kun jij inloggen op mein advanzia?

Ik niet; ik gebruik mijn oude login en dan moet ik een SMS-code krijgen met 6 cijfers. En die code krijg ik niet.Natuurlijk kan ik gewoon 5k storten, maar ik wil toch wel graag eerst in kunnen loggen bij Advanzia.

Wel verwacht ik een verlaging per 01/09 en dat zal dan wel de 3,58% zijn die in de actiemail genoemd is voor spaarders die hun inleg niet met 5k of meer verhogen. Er zijn op dit moment incliusief Advanzia nog maar vijf banken die in Duitsland 3,70% of meer op vrij opneembaar vergoeden.

Het is maar jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
[...]
... sparen aan 3,75% p.a. bij Wüstenrot Bausparkasse.
Grappig - die bank vind ik niet bij https://www.tagesgeldverg...sgeldvergleich/#vergleich
Maar ik zie alleen 3,00% voor 4 maanden (nieuw of extra storting) - https://www.wuestenrot.de/geldanlage/tagesgeldkonto.
Die 12 maanden 4,75% staat nog wel in de voorwaarden (PDF), maar de aanbieding liep blijkbaar op 14 augustus af.
Frankenstein schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:30:
[...]
Er zijn op dit moment incliusief Advanzia nog maar vijf banken die in Duitsland 3,70% of meer op vrij opneembaar vergoeden.
IKB/Deutsche Industriebank startte in juli nog een mooie aanbieding van 3,80% voor de eerste 3 maanden, maar die is ook al weer terug naar "standaard" 2,00%.
wibblemoo schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:23:
[...]
In de UK is tot 5% gangbaar.
Is daar inderdaad een stuk hoger - https://www.moneysavingex...best-interest/#easyaccess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

[...]

Met mijn huidige Advanzia account, wat ik sinds 1 oktober 2023 heb, heb ik minimaal 3,87% gehad (bij opening) en tot eind december nog 3,97%. Daar tussen in nog een tijd 4,13%.

[ Voor 4% gewijzigd door sanook op 28-08-2024 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
sanook schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:17:
[...]

Met mijn huidige Advanzia account, wat ik sinds 1 oktober 2023 heb, heb ik minimaal 3,87% gehad (bij opening) en tot eind december nog 3,97%. Daar tussen in nog een tijd 4,13%.
Ja dat is ook een hele mooie reeks vrij opneembaar, met name ook de 3,97% tot het einde van dit jaar. Moet ook wel, als Advanzia klanten wil in het grote Duitsland.

• Frankenstein
Proefboeking naar nieuwe Advanzia account is afgelopen nacht bijgeschreven (opdracht vanuit mijn huisbank dinsdag 22u); 1 dag later dan verwacht. Toch maar nu 5k overgeboekt naar Advanzia, al kan ik niet inloggen. Maar wil gewoon Advanzia actief hebben, of dat tegen de augustusrente is, of de nog onbekende septemberrente...

• Juan
Hier ook gestort, ze vroegen eerst om een afschrift (gisteren) heb ik gestuurd, en nu vragen ze weer om een afschrift om de betaling te machten (wel goed dat ze al wakker zijn)

Wel apart dat ze om iets vragen wat ze al gehad hebben.
Toegestuurd, en nu moet het afschrift ineens ondertekend zijn.. pff.. ze maken het wel spannend net voor het einde van de maand.

Hopelijk maken ze er net als bij de aanvraag (geen probleem van een digitale handtekening)

• Juan
En de bevestiging van de 1 EUR betaling is nu binnen.. morgenochtend ff kijken of de 5k van vandaag ook goed verwerkt is

Kan trouwens gewoon inloggen, er is geen SMS storing

[ Voor 18% gewijzigd door Juan op 29-08-2024 08:48 ]

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:55

Ad Hox

N/A

Ik heb sinds vorige week een Santander spaarrekening geopend. De webomgeving is heel clean en simpel,
wel duidelijk. De app heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar dat hoeft van mij ook niet zo.

Wat mij opviel is dat er geen 2-factor aanwezig is. Je kunt de tegenrekening zo wijzigen, volgens mij zonder 2-factor. Toch wel een gemiste kans, voelt een stuk minder veilig zo. Of mis ik de 2-factor optie ergens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:00
Ad Hox schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:19:
Ik heb sinds vorige week een Santander spaarrekening geopend. De webomgeving is heel clean en simpel,
wel duidelijk. De app heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar dat hoeft van mij ook niet zo.

Wat mij opviel is dat er geen 2-factor aanwezig is. Je kunt de tegenrekening zo wijzigen, volgens mij zonder 2-factor. Toch wel een gemiste kans, voelt een stuk minder veilig zo. Of mis ik de 2-factor optie ergens?
Bij mijn weten ondersteund Santander geen 2FA. Ik meen echter wel gelezen te hebben dat er een controle is bij het wijzigen van de tegenrekening (of middels 2FA of middels een verificatie boeking die ook weer van een rekening op dezelfde naam moet zijn).

Overigens is 2FA per SMS ook helemaal niet zo veilig. Dus nja, het doet wel iets, maar het is niet heilig. En als je voor bv phishing valt voegt 2FA per SMS niks toe zolang je klakkeloos de actie van de phisher akkodeerd door de echte SMS code op de phishing website in te vullen en zij het vervolgens direct overnemen naar Santander. Of idem dito bij social engineering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Ad Hox schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:19:

Onderaan https://www.santanderconsumerbank.nl/nl/sparen/spaarrekening
Hoe kan ik mijn referentierekening wijzigen?

Je kan je referentierekening op elk moment aanpassen.

Je referentierekening moet een betaalrekening zijn bij een nederlandse bank. Buitenlandse bankrekeningen worden niet aanvaard als referentierekening.

Ga naar je beveiligde zone ‘Mijn spaarrekeningen’ waar je jouw referentierekening zelf kan wijzigen.
Je ontvangt een sms-code om je nieuwe gecodeerde gegevens te bevestigen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zie toch wel reikhalzend uit naar Instant Payments. Wat zal dat een verademing zijn. Scheelt ook veel posts in dit topic >:)

• Juan
Ja, maar schiet je er nog iets mee op?
Duurt nog 3 kwart jaar of zo?

De rente is dan waarschijnlijk niet meer de moeite waard om bv naar een Advanzia te boeken

En wellicht dat banken, de rente lager laten zijn, omdat men er 24/7 bij kan.
Dan kan zomaar extra rente schelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Juan op 29-08-2024 12:09 ]

• RobertMe
Cheesy schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:35:
Ik zie toch wel reikhalzend uit naar Instant Payments. Wat zal dat een verademing zijn. Scheelt ook veel posts in dit topic >:)
Behalve dat er in het algemeen aparte regels zijn v.w.b. transacties tussen betaalrekeningen. Bv "IBAN discriminatie" kan alleen sprake van zijn bij transacties tussen twee betaalrekeningen (zie de Nederlandse spaarbanken die buitenlandse IBANs weigeren, en volgens mij zijn er nog die de NL IBAN van Revolut weigeren, en dat mag gewoon). En die wetgeving m.b.t. instant payments schijnt in hetzelfde bakje te komen. Dus spaarbanken hoeven dan nog steeds geen instant payments te doen.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:54:
[...]

Behalve dat er in het algemeen aparte regels zijn v.w.b. transacties tussen betaalrekeningen. Bv "IBAN discriminatie" kan alleen sprake van zijn bij transacties tussen twee betaalrekeningen (zie de Nederlandse spaarbanken die buitenlandse IBANs weigeren, en volgens mij zijn er nog die de NL IBAN van Revolut weigeren, en dat mag gewoon). En die wetgeving m.b.t. instant payments schijnt in hetzelfde bakje te komen. Dus spaarbanken hoeven dan nog steeds geen instant payments te doen.
Ah dat is nuttige info, maar wel heel jammer. Vooral nu met vaste tegenrekening duur het overzetten naar een andere spaarrekening soms best lang. En ik hak het voor de zekerheid ook nog eens in mootjes. Mocht er iets mis gaan dan ben ik niet alles kwijt.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
RobertMe schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:54:
[...]

Jep, ik ben recent overgestapt naar Revolut en werd geweigerd door zowel Centraal Beheer als ook Garanti. Bij beiden alsnog geaccepteerd na klagen maar waren in beide gevallen erg moeizame processen (bij Centraal Beheer heeft het 6 weken doorlooptijd gekost.... Papieren proces).

Ook had ik issues bij het aanpassen van enkele incasso's. Ik kreeg doodleuk de melding "ongeldige bankrekening".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Schweino schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:44:
Ook had ik issues bij het aanpassen van enkele incasso's. Ik kreeg doodleuk de melding "ongeldige bankrekening".
Dat mag dus uiteindelijk sowieso niet. Want incasso is natuurlijk tussen betaalrekeningen. En ook met de LT IBAN mocht dat niet.

Of ja, ze mogen uiteindelijk niet weigeren. Het kan wel zo zijn dat er een afwijkend proces gevolgd wordt. Wat je bv dus veel ziet is "maak een cent over via iDeal om incasso te accepteren". Met een buitenlandse bank is natuurlijk de kans groot dat er geen iDeal ondersteuning is. Maar dan moet je alsnog via de klantenservice een proces kunnen doorlopen om alsnog met die IBAN je aan te melden/....

• Juan
Zover ik weet kan je een willekeurig IBAN opgeven voor een incasso (ook spaarrekeningen) ik heb dat wel eens bij een partij gedaan die perse incasso wilde (en ik niet)

Incasso word nu steeds afgekeurd

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
RobertMe schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:11:
[...]

Dat mag dus uiteindelijk sowieso niet. Want incasso is natuurlijk tussen betaalrekeningen. En ook met de LT IBAN mocht dat niet.

Of ja, ze mogen uiteindelijk niet weigeren. Het kan wel zo zijn dat er een afwijkend proces gevolgd wordt. Wat je bv dus veel ziet is "maak een cent over via iDeal om incasso te accepteren". Met een buitenlandse bank is natuurlijk de kans groot dat er geen iDeal ondersteuning is. Maar dan moet je alsnog via de klantenservice een proces kunnen doorlopen om alsnog met die IBAN je aan te melden/....
Dat laatste was idd de route. Maar ook dan zegt de klantenservice in eerste instantie "computer says no". Na aandringen en doorverbinden met de backoffice is het alsnog geregeld. Dit heb ik bij 3 partijen meegemaakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Dalingen bij de deposito rentes van Banca Progetto per 5 september:
  • 1 jaar deposito: 3,70% naar 3,55%
  • 2 jaar deposito: 3,70% naar 3,55%
  • 3 jaar deposito: 3,70% naar 3,55%

• Juan
Das ruk… had een verlenging aangegaan per 9 september voor 1 jaar

• Frankenstein
Juan schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:07:
Niet doen. Klarna (niet via Raisin) 1 jaar levert 0,01% meer op! En 1,5 jaar zelfs 0,03% meer :)

Heb zelf Progetto verlengd tegen 3,7% 3 jaar. Maar vanwege de hervorming van de vermogenstax wil ik dit achteraf omzetten naar 2 jaar. Raisin is niet erg pro-actief met het beantwoorden van mijn verzoek; ik heb dit verzoek de afgelopen week drie keer met een bericht ingestuurd. Heb momenteel geen tijd om te bellen onder openingstijd van deze bank.

Shall see.

Morgen zien of Advanzia is bijgeschreven. Aan Consors en mijn huisbank zal het niet liggen, de 5k is vanmiddag afgeboekt naar Luxemburg.

Mijn vriendin heeft voor een weekje 1.5k onder haar hoede uit mijn korf, zodat ze de 5k bij elkaar krijgt om de 3.97% op haar Advanzia-rekening te houden tot eind van het jaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Frankenstein op 29-08-2024 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 16:31
Heb je toevallig ander vrij geld (deels) beschikbaar en open je het daarmee? Heb je maar paar dagen overlap.

• wibblemoo
Ben benieuwd welke rente je krijgt. Ik heb een deposito verlengd per 23 augustus en kreeg de oude rente van 3.6%. Raisin zegt vandaag dat de rente van het moment van aanvragen van toepassing is. Bijzonder want dat lijkt niet zo te zijn bij verlagingen maar enfin. Voor die .1 geloof ik t wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Net mail ontvangen van Raisin hierover… word tegen 3,55 verlengd. Kan alleen herroepen, niet meer intrekken zeggen ze 😡

Open dan maar nog snel een losse depo, maandag de 2e overmaken moet lukken

Mijn 5k van gisteren is trouwens ontvangen bij Advanzia (bevestiging mail gehad)

[ Voor 17% gewijzigd door Juan op 30-08-2024 05:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Novax schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:20:
Dalingen bij de deposito rentes van Banca Progetto per 5 september:
  • 1 jaar deposito: 3,70% naar 3,55%
  • 2 jaar deposito: 3,70% naar 3,55%
  • 3 jaar deposito: 3,70% naar 3,55%
Echt balen: ik had net verlengd, maar de huidige deposito komt pas vrij op 19 september. Dus nu wordt het geen 3,70% maar 3,55% en dan zou ik dus eigenlijk niet willen verlengen, want je kunt bij een Belgische bank ook 3,65% krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

MathiasMetzger schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:56:
[...]

Echt balen: ik had net verlengd, maar de huidige deposito komt pas vrij op 19 september. Dus nu wordt het geen 3,70% maar 3,55% en dan zou ik dus eigenlijk niet willen verlengen, want je kunt bij een Belgische bank ook 3,65% krijgen.
Je hoefde niet perse nu al te verlengen toch? Kan tot een paar dagen/hooguit 1 week voor het einde...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

rubenjanse schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:14:
[...]

Uiteindelijk is beide gelukt, het opzeggen van een spaarrekening via Raisin en via de Rabo doorboeken naar Advanzia ging veel sneller dan verwacht!

En net op tijd met het afsluiten van een deposito bij Banca Progetto, ik vind helemaal mooi.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
MathiasMetzger schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:56:
[...]
want je kunt bij een Belgische bank ook 3,65% krijgen.
Da's bij CKV (via Raisin) en dan gaat het om looptijden van 4 of 5 jaar.
Juan wilde voor 1 jaar verlengen.

Met de verlaging van Progetto wordt LHV voor 1-jaar de nieuwe koploper na hun recente (19-Aug) verhoging naar 3,60%. Met dezelfde rente ook nog BluOr (maar Letse bronbelasting) en CA Auto Bank (minimaal €20K)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:27:
... en CA Auto Bank (minimaal €20K)
Minimum bedrag van CA Auto Bank deposito's is recentelijk weer verhoogd naar €30.000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 16:23
De rentecurve lijkt weer wat te normaliseren; hogere rentes voor langere looptijden dan kortere looptijden.

Vaak is dit een teken dat er iets gaat gebeuren op de rentemarkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
marktweakt schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:00:
De rentecurve lijkt weer wat te normaliseren; hogere rentes voor langere looptijden dan kortere looptijden.

Vaak is dit een teken dat er iets gaat gebeuren op de rentemarkt...
https://www.iex.nl/Nieuws...one-koelt-af-naar-22.aspx

Dalen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
Waarom zou je als lener nu een hogere rente bieden voor een lange looptijd als je verwacht dat binnenkort de rente gaat dalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
marktweakt schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:11:
[...]

Waarom zou je als lener nu een hogere rente bieden voor een lange looptijd als je verwacht dat binnenkort de rente gaat dalen?
Je moet ook rekening houden als geldverstrekker (leningen die je uitzet of nu in aanvraag staan) met je funding en je cashflow. Met houdt gewoon ook rekening met de marge die daar tussen zit. Dat is ook DE reden dat Nederlandse banken je geen hoge rente geven want die verzuipen in het spaargeld. Het is niet zo simpel. Als jij nu geld moet lenen kan je ook geen maanden wachten toch om een lening aan te gaan en ben je gewoon afhankelijk van wat de rente doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
MotorBeast schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:18:
[...]

Je moet ook rekening houden als geldverstrekker (leningen die je uitzet of nu in aanvraag staan) met je funding en je cashflow. Met houdt gewoon ook rekening met de marge die daar tussen zit. Dat is ook DE reden dat Nederlandse banken je geen hoge rente geven want die verzuipen in het spaargeld. Het is niet zo simpel. Als jij nu geld moet lenen kan je ook geen maanden wachten toch om een lening aan te gaan en ben je gewoon afhankelijk van wat de rente doet.
Als je als lener nu geld nodig hebt en je verwacht dat de rente gaat dalen, dan geef je een hogere rente op een hele korte looptijd en dus juist niet op een lange looptijd. Als de korte looptijd afloopt en je hebt dan nog steeds geld nodig dan zet je hem dan opnieuw uit tegen een lagere rente. Scheelt een hoop centjes op die manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
marktweakt schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:23:
[...]

Als je als lener nu geld nodig hebt en je verwacht dat de rente gaat dalen, dan geef je een hogere rente op een hele korte looptijd en dus juist niet op een lange looptijd. Als de korte looptijd afloopt en je hebt dan nog steeds geld nodig dan zet je hem dan opnieuw uit tegen een lagere rente. Scheelt een hoop centjes op die manier :)
Tenzij je verwacht dat de daling van de rente tijdelijk is en de rente op langere termijn weer gaat stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Itt sommige hier denkt de hele markt dat de rentes dalen. Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Laatst online: 19:13
In België is een ware spaaroorlog gaande: 4 banken die 3,8% geven op 6mnd-1jr. ING, Deutsche Bank, Beobank en Belfius. Wie volgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
marktweakt schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:23:
[...]

Klopt. Alleen mag of kan dat vaak niet van een geldverstrekker. Je wordt met hypotheken ook niet getoetst op korte variabele rente om maar een voorbeeld te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBigApple
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 29-06 21:32
ING heeft ook in Belgie een bank en die bied een bruto rente van 3,8% over een jaar maar dit wordt netto een rente van 2,66% omdat de ING 30% van de rente inhoudt. Maar dat lijkt alleen voor Belgen zo te zijn. Weet iemand of voor iemand uit Nederland ook de 30% op de rente wordt ingehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
TheBigApple schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:31:
ING heeft ook in Belgie een bank en die bied een bruto rente van 3,8% over een jaar maar dit wordt netto een rente van 2,66% omdat de ING 30% van de rente inhoudt. Maar dat lijkt alleen voor Belgen zo te zijn. Weet iemand of voor iemand uit Nederland ook de 30% op de rente wordt ingehouden?
Vergeet ook niet de maandelijkse kosten, want net als in NL moet je een bestaand ING account met een rekening courant (zichtrekening) hebben (á € 1,90).

Maar volgens mij heeft nog in dit topic nog niemand geprobeerd bij een Belgische bank die zich niet specifiek ook op Nederlanders te richten een rekening te openen - dus probeer het eens ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
Bij ING kun je bijvoorbeeld een rekening openen als je geen inwoner van België bent op voorwaarde dat:

je kunt bewijzen dat je van plan bent in België te werken (arbeidsovereenkomst)

je je in België komt vestigen en dus officieel je woonplaats in België kiest.
https://www.ing.be/nl/par...0in%20Belgi%C3%AB%20kiest.

[ Voor 47% gewijzigd door Frankenstein op 30-08-2024 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:13
Frankenstein schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:18:
Proefboeking naar nieuwe Advanzia account is afgelopen nacht bijgeschreven (opdracht vanuit mijn huisbank dinsdag 22u); 1 dag later dan verwacht. Toch maar nu 5k overgeboekt naar Advanzia, al kan ik niet inloggen. Maar wil gewoon Advanzia actief hebben, of dat tegen de augustusrente is, of de nog onbekende septemberrente...
interessante bank

[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 31-08-2024 00:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
TheBigApple schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:31:
Krijg je vrijstelling voor: attest roerende voorheffing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
GroteVoet459 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:08:
[...]

Vergeet ook niet de maandelijkse kosten, want net als in NL moet je een bestaand ING account met een rekening courant (zichtrekening) hebben (á € 1,90).

Maar volgens mij heeft nog in dit topic nog niemand geprobeerd bij een Belgische bank die zich niet specifiek ook op Nederlanders te richten een rekening te openen - dus probeer het eens ...
Ik ben klant bij 3 Belgische banken. Ik maak dankbaar gebruik van de acties die momenteel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiver
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:28
rechtsherstel schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:53:
[...]
Ik ben klant bij 3 Belgische banken. Ik maak dankbaar gebruik van de acties die momenteel lopen.
Welke lopen er al? Ik zie bij sommige dat ze pas komende week in september gaan lopen (na vrijval van de staatsbonnen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
ING, Deutsche Bank en Beobank liepen al, de rest volgt binnen enkele dagen: https://www.spaargids.be/sparen/termijnrekeningen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:58
rechtsherstel schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:41:
ING, Deutsche Bank en Beobank liepen al, de rest volgt binnen enkele dagen: https://www.spaargids.be/sparen/termijnrekeningen.html
Hoe heb je de rekeningen in België geopend? Als Nederlander online, zonder sociaal-economische verbintenis in België of domicilie, kan je geen rekening openen vanuit Nederland. Je moet er wonen of werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
Gewoon gevraagd of het kon. Een bank 2 jaar geleden en een andere bank vorig jaar. Geen probleem, wel eenmalig langs kantoor gaan. Daarnaast zit ik nog bij een bank waar ik al heel lang klant ben. Nog een andere bank waar ik al heel lang klant was heeft mijn klantenrelatie opgezegd inderdaad omdat ik geen economische binding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:58
rechtsherstel schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:47:
Gewoon gevraagd of het kon. Een bank 2 jaar geleden en een andere bank vorig jaar. Geen probleem, wel eenmalig langs kantoor gaan. Daarnaast zit ik nog bij een bank waar ik al heel lang klant ben. Nog een andere bank waar ik al heel lang klant was heeft mijn klantenrelatie opgezegd inderdaad omdat ik geen economische binding heb.
Okay, dus vanuit Nederland bijvoorbeeld in Antwerpen of in de grensstreek langs gaan bij een bankkantoor begrijp ik. Dank, 🙏 . Ik denk wel dat je tegelijkertijd meer producten moet onderbrengen zoals een spaar en/of belegging rekening. Op alleen een zichtrekening als Hollander zitten ze misschien niet gelijk op je te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
Precies. Wel eerst een mailtje gestuurd. Heb er alleen termijnrekeningen. Bij 1 bank nog een kluisje maar die hef ik op. Verder niets. De zichtrekeningen zijn gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
rechtsherstel schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:08:
Precies. Wel eerst een mailtje gestuurd. Heb er alleen termijnrekeningen. Bij 1 bank nog een kluisje maar die hef ik op. Verder niets. De zichtrekeningen zijn gratis.
Welke banken, naast Europabank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
GroteVoet459 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:08:Maar volgens mij heeft nog in dit topic nog niemand geprobeerd bij een Belgische bank die zich niet specifiek ook op Nederlanders te richten een rekening te openen - dus probeer het eens ...
Europabank en Deutsche Bank; zoekfunctie :-)
Pagina: 1 ... 89 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling