• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Sjowhan schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:44:
Heeft iemand een tip hoe je door de verificatie van Satander (scb) komt voor een nieuwe aanvraag?
Ik heb gisteren een flinke tijd (~30min) zitten prutsen om de achterkant van mijn paspoort (t.b.v. de BSN) in het frame te krijgen, maar het lukt gewoon niet i.t.t. de achterkant..
BSN staat toch ook op de voorkant in de tekstregel onderin?

Kareem Abdul-Jabbar

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:53

Fanta

FordPerformance™️

Kareem schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:20:
[...]

Dat maakt niet uit, je komt niet door de verificatie zonder ook de achterkant te scannen.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

• michael346
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-01 22:16
RobertMe schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:17:
[...]

Had je het geld al op de Raisin rekening staan? Zo ja, dan is de aanvraag (waarschijnlijk) al doorgestuurd en kun je deze niet meer intrekken (maar alleen annuleren op basis van de 14 dagen bedenktijd).

Je ziet dit dan ook aan de status, die is dan "Aanvraag doorgestuurd" of iets dergelijks. En vanaf dat moment kun je (logischerwijs) geen wijzigingen meer doen.
Ja, klopt. De aanvraag is in behandeling. Hopelijk wordt deze dan alsnog voor 3,7% vastgezet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:39
Een interessante verhoging vandaag bij CKV, met virtueel samengestelde rente. Ze willen kennelijk bovenaan staan bij Weltsparen en geven de rente in Nederland meteen ook een duwtje omhoog.
d.w.z. er wordt geen jaarlijkse rente bijgeschreven op het termijndeposito gedurende de looptijd (het saldo blijft gelijk), maar aan het einde wordt de rente berekend als ware het samengestelde rente
4 jaar 3,20% --> 3,65% = +0,45%
5 jaar 3,25% --> 3,65% = +0,40%

[ Voor 16% gewijzigd door Frankenstein op 22-08-2024 12:44 ]

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
Fanta schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:24:
[...]

Dat maakt niet uit, je komt niet door de verificatie zonder ook de achterkant te scannen.
Precies. Op een of andere manier kan hij het niet goed inscannen. Wat ik ook probeer.
De voorkant is zo gepiept, maar de achterkant lukt niet (getest met 2 telefoons en via de webcam).

http://specs.tweak.to/5253

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

[...]

Vreemd, op de achterkant staat geen enkele aanvullende informatie.

Kareem Abdul-Jabbar

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
Kareem schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:52:
[...]

Vreemd, op de achterkant staat geen enkele aanvullende informatie.
Jawel. BSN en een QR code.
Zie ook
https://www.rvig.nl/wijzi...rs%20op%20de%20achterkant.

Ze willen de BSN (o.a.) hebben, dus die ook op verschillende manieren geprobeerrd, maar helaas.

http://specs.tweak.to/5253

• sander36
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-02 22:30
foetsie

[ Voor 98% gewijzigd door sander36 op 22-08-2024 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Kareem schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:20:
[...]

Niet meer bij nieuwere paspoorten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:21
Raisin is echt supersnel geworden.. depo is al geopend. Vandaag gestort nu al geopend 👌

3,7% Progetto

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Ik ben er eergister doorheen gegaan met alleen de voorkant van paspoort (met BSN in regel op voorkant).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:06
Sjowhan schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:44:
Heeft iemand een tip hoe je door de verificatie van Satander (scb) komt voor een nieuwe aanvraag?
Ik heb gisteren een flinke tijd (~30min) zitten prutsen om de achterkant van mijn paspoort (t.b.v. de BSN) in het frame te krijgen, maar het lukt gewoon niet i.t.t. de achterkant..
Wat een hel!
Zelfde meegemaakt en uiteindelijk na weet ik veel hoeveel pogingen eindelijk voor de scan van de achterzijde een ok gekregen. Krijg je het filmpje van je gezicht, ook dat ging goed, krijg je te horen dat de video te lang oid is en je helemaal opnieuw kunt beginnen. Wat? Hels!

• Nuutje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-09 15:29
Santander is toch nog niet helemaal mijn bank. Vanochtend een bericht dat de rekening is geopend. Ik kon inderdaad inloggen in de app en web. Er stond alleen nog 0 euro in. Vreemd want de eerste storting wordt met de hand overgeboekt door een medewerker ( hier heb ik voor gebeld, en kreeg een wazige uitleg) en dan wordt de rekening in gebruik gesteld.

Voor de vorm naast de 1 euro om de rekening te openen nog eens 50 cent ( niet 1 euro want dat kan verwarring scheppen). Nu zie ik wel de 50 cent maar niet de ene euro. De rekening lijkt wel te werken maar ik ben nog voorzichtig om een groot bedrag over te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roadster112
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 11:30
Orange bank heeft weer genoeg geld binnen 😁. 6 maanden deposito daalt weer van 3,59 naar 3,26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:16
Roadster112 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:19:
Orange bank heeft weer genoeg geld binnen 😁. 6 maanden deposito daalt weer van 3,59 naar 3,26.
Zo werkt de markt nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Roadster112 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:19:
Dat is het fijne van Raisin: dan kies je een andere bank uit. Ik heb nu 5 depositos via Raisin geopend, allemaal bij een ander bank. Banca Progetto ( Italië), Younited Credit (Frankrijk), LHV Pank (Estland), Nordax Bank (Zweden) en als laatste Hoist Sparen ( Zweden ). Helaas zijn de rentetarieven wel flink gezakt, bij Banca Progetto krijg je het meeste rente. Alleen een moet je wel minimaal € 5000 storten.

Ik daarin tegen open telkens depositos van € 1000 tot € 3000 omdat ik gewoon geld vastzet, wanneer ik denk het niet nodig te hebben op de betaalrekening. Ja dat dacht ik dus... gisteren brief van de toeslagen gekregen, eventjes € 2000 terugbetalen. Dus de komende maanden kan ik geen geld meer vastzetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W1ck1e
MathiasMetzger schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:58:
... Ja dat dacht ik dus... gisteren brief van de toeslagen gekregen, eventjes € 2000 terugbetalen. Dus de komende maanden kan ik geen geld meer vastzetten.
Naar mijn mening moet je niet zoveel geld in deposito's vastzetten dat je geen buffer meer hebt voor dit soort gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
W1ck1e schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:14:
[...]
Naar mijn mening moet je niet zoveel geld in deposito's vastzetten dat je geen buffer meer hebt voor dit soort gevallen.
Jawel die buffer heb ik wel: jij weet namelijk niet wat er per maand bij mij binnen komt. Ik kan simpelweg even geen geld vastzetten, maar eer de rekening van de toeslagen komt is het al oktober waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
MathiasMetzger schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:04:
[...]

Jawel die buffer heb ik wel: jij weet namelijk niet wat er per maand bij mij binnen komt. Ik kan simpelweg even geen geld vastzetten, maar eer de rekening van de toeslagen komt is het al oktober waarschijnlijk.
Uiteraard weet ik niet wat er bij jou binnenkomt. Het was een opmerking in het algemeen, getriggerd door
... wanneer ik denk het niet nodig te hebben op de betaalrekening. Ja dat dacht ik dus... gisteren brief van de toeslagen gekregen, eventjes € 2000 terugbetalen. ...
niet dat ik meende dat jij die buffer niet hebt. Er is natuurlijk een verschil tussen even geen geld kunnen vast zetten en een rekening niet kunnen betalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MathiasMetzger schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:04:
[...]

Dat niemand weet wat er bij jou binnenkomt is misschien ook de oorzaak van die naheffing/terugbetaling. Als je de belastingdienst netjes op de hoogte houdt krijg je ook niet te veel :+ (Tenminste is dat hoe ik denk dat het werkt, de tijd dat ik toeslagen kreeg ligt al ver terug)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
fsfikke schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:18:
[...]

Dat niemand weet wat er bij jou binnenkomt is misschien ook de oorzaak van die naheffing/terugbetaling. Als je de belastingdienst netjes op de hoogte houdt krijg je ook niet te veel :+ (Tenminste is dat hoe ik denk dat het werkt, de tijd dat ik toeslagen kreeg ligt al ver terug)
Is eigenlijk de schuld van mijn vrouw: die is van buitenlandse afkomst en toen ik haar vroeg wat is je inkomen, zei dat geen inkomsten had gehad in 2023 en dus vulde ik € 0 in vorig jaar. Bleek ze uiteindelijk nog een paar maanden WW gehad te hebben, maar dat vergeet mij vrouw dan doodleuk. Echter de belastingdienst weet dat soort dingen gewoon..... waarom gaan ze mij dan vragen? Terwijl ze zelf de informatie van het UWV krijgen.

Mijn vrouw dacht dat inkomsten van het UWV dus niet meetelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MathiasMetzger schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:27:
[...]

Is eigenlijk de schuld van mijn vrouw: die is van buitenlandse afkomst en toen ik haar vroeg wat is je inkomen, zei dat geen inkomsten had gehad in 2023 en dus vulde ik € 0 in vorig jaar. Bleek ze uiteindelijk nog een paar maanden WW gehad te hebben, maar dat vergeet mij vrouw dan doodleuk. Echter de belastingdienst weet dat soort dingen gewoon..... waarom gaan ze mij dan vragen? Terwijl ze zelf de informatie van het UWV krijgen.

Krijg je met WW ook niet gewoon een jaaropgaaf?
Als het goed is wordt die informatie ook doorgegeven aan de BD en staat dat bij de vooringevulde gegevens. Het kan zijn dat je beide moet inloggen met je digid om alle gegevens te zien.

Inmiddels wat online spaarrekeningen aangevraagd en tot nu toe gaan de processen relatief zonder issues.
Voor Bunq verificatie moest ik wel eerst verplicht de app installeren.
Krijg gelijk spammail :P

[ Voor 10% gewijzigd door Viper® op 23-08-2024 10:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Laatst online: 20-11-2024
MathiasMetzger schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:27:
[...]

Wijzigingen dien je zelf door te geven en pas bij de aangifte IB doet de belangdienst een controle. Daarbij ben je altijd zelf verantwoordelijk voor een correcte aangifte. Niet de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik zit met Advanzia in een dillemma :

1. niets doen dan wordt per 1 September 2024 3.56% eff. p.a. (3.50% nom. p.a.)
2. extra 5000 overmaken om tot 31 December 2024 3,97% eff te krijgen. Maar dan is dat deel boven het DGS grens. Dus risico is 5000 tegen 136,66 voor 4x maanden.
3. opzeggen en weer rekening openen (tot 31 Augustus 2024 indien het lukt) tegen 3,76% eff
4. Deel van geld per 1 September over te boeken naar Raisin en daar een deopsito tegen 3,7% nemen en de rest laten op Advnazia staan tegen 3,56%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Harbo schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:23:

2. extra 5000 overmaken om tot 31 December 2024 3,97% eff te krijgen. Maar dan is dat deel boven het DGS grens. Dus risico is 5000 tegen 136,66 voor 4x maanden.
3. opzeggen en weer rekening openen (tot 31 Augustus 2024 indien het lukt) tegen 3,76% eff
4. Deel van geld per 1 September over te boeken naar Raisin en daar een deopsito tegen 3,7% nemen en de rest laten op Advnazia staan tegen 3,56%
Ik zou nooit boven het DGS willen gaan. Daarnaast houd ik altijd ruimte voor de maximale opgebouwde maar niet uitgekeerde rente.
Verwacht ik dat het fout gaat met een bank ? Neen
Sluit ik uit dat het fout gaat ? Ook neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

Jij moet altijd onverwachte "verwachten". Ik sluit geen enkele mogelijkheid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Harbo schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:35:

Jij moet altijd onverwachte "verwachten". Ik sluit geen enkele mogelijkhied uit.
Goh ik herinner me iets van een bankencrisis en eurocrisis. O-)

NB: als je zoveel vermogen hebt zou je ook eens naar een mooie obligatieportefeuille opbouwen kunnen kijken. Met A ratings zijn de risico's ook wel te overzien. Ben er al een tijdje uit dus weet niet wat de effectieve rendement nu zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door MotorBeast op 23-08-2024 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein

Die 5k extra hoeft er alleen maar op 31/08 op te staan. Zou het wel voor de zekerheid een week laten staan, maar langer is onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
MotorBeast schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:38:
[...]

Goh ik herinner me iets van een bankencrisis en eurocrisis. O-)

NB: als je zoveel vermogen hebt zou je ook eens naar een mooie obligatieportefeuille opbouwen kunnen kijken. Met A ratings zijn de risico's ook wel te overzien. Ben er al een tijdje uit dus weet niet wat de effectieve rendement nu zijn.
De forfaitaire heffing is te hoog om obligaties erg interessant te laten zijn, vanuit rendement. Vanuit risicospreiding is het wel interessant (Off topic).

[ Voor 5% gewijzigd door Frankenstein op 23-08-2024 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:39

sanook

_/-\o_

Je kan die 5000 er toch weer afhalen na 1 september? Dat is althans wel mijn plan om die 3,97 te behouden tot 31/12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Harbo schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:35:

Jij moet altijd onverwachte "verwachten". Ik sluit geen enkele mogelijkheid uit.
Als jij denkt dat de kans groot is dat je morgen wakker word en overnacht er opeens een massale Eurocrisis is opgedoken zou ik het risico niet nemen idd.

Ik denk niet dat die kans groot is, heb meerdere maanden een veelvoud van het DGS bij Advanzia gehad en ik leef nog steeds.

Ik zou er van uitgaan dat je met een dergelijke cash buffer ook een aardig aandeel in assets hebt die wel rendement geven waar je een stuk meer risicotolerantie moet hebben dan €5k.

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 23-08-2024 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Frankenstein schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:45:
[...]

De forfaitaire heffing is te hoog om obligaties erg interessant te laten zijn, vanuit rendement. Vanuit risicospreiding is het wel interessant (Off topic).
Ik zei al, ik weet niet wat het effectief rendement is op dit moment van individuele obligaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:29

Rzaan

Altijd zoekende

Op LinkedIn gaat het volgende artikel rond.
Voor mij nog iets te moeilijk, maar voor slimmeriken zoals hier vast niet.
Kern van het verhaal: Door de verschillende tarieven in Box 3 is het soms winstgevender om te sparen dan te beleggen. Ook als je met beleggen een goed rendement haalt

https://financiallifeplan...nk-het-meest-interessant/

Benieuwd wat jullie er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18:44
Frankenstein schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:44:
[...]

Die 5k extra hoeft er alleen maar op 31/08 op te staan. Zou het wel voor de zekerheid een week laten staan, maar langer is onnodig.
Waar baseer jij dit op? Kan hier namelijk niets over vinden hoe lang het er moet blijven staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:39

sanook

_/-\o_

Frankenstein schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:44:
[...]

Correctie, moet er op de 30e op staan. 31e valt in het weekend.
Staat overigens ook in de email van Advanzia hierover:
Then transfer at least an additional amount of € 5,000 into your Advanzia Deposit account by August 30,2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18:44
Nieuwsbrief van NIBC ontvangen over de wijzigingen in het DGS:

De eerste en tevens belangrijkste wijziging voor rekeninghouders is de uitbreiding van de tijdelijk verhoogde bescherming. Deze tijdelijk verhoogde bescherming van € 500.000, bovenop de standaardbescherming van € 100.000, bestond al voor het geval je saldo tijdelijk extra hoog is door de aan- en verkoop van een eigen woning. Maar dat kan natuurlijk ook gebeuren door andere gebeurtenissen, zoals pensioen, ontslag of huwelijk. Ook kun je tijdelijk veel geld op je rekening gestort krijgen door de uitkering van een verzekering, of vergoedingen voor schade omdat je slachtoffer bent geworden van criminaliteit of een onterechte veroordeling. Daarom geldt vanaf 1 september de tijdelijk verhoogde bescherming ook voor deze situaties.

Daarnaast is de termijn van de bescherming verlengd van drie naar zes maanden na de storting van het geld. De tijdelijk verhoogde bescherming geldt alleen voor natuurlijke personen, niet voor rechtspersonen.

Ten tweede staat nu duidelijker in de regelgeving dat rekeninghouders die een beroep op de Nederlandse Depositogarantie willen doen vijf jaar de tijd hebben om hun geld op te vragen. Ook krijgt DNB als uitvoerder van de Nederlandse Depositogarantie meer mogelijkheden om het uitkeringsproces en de communicatie daaromheen zo makkelijk en effectief mogelijk in te richten.

Ten derde staat nu duidelijker vermeld dat niet-natuurlijke personen zonder rechtspersoonlijkheid, zoals een maatschap of vennootschap (vof of cv), als een enkele depositohouder worden beschouwd. Dat wil zeggen dat de niet-natuurlijke persoon als geheel onder de bescherming van de Nederlandse Depositogarantie valt, tot € 100.000 euro per bank. Deze bescherming bestaat naast de bescherming van de natuurlijke personen die onderdeel zijn van de maatschap of vennootschap.

De eerste twee wijzigingen gaan in per 1 september 2024. De laatstgenoemde wijziging treedt later in werking. De timing daarvan zal worden vastgelegd in een Koninklijk Besluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Rzaan schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:25:
Kern van het verhaal: Door de verschillende tarieven in Box 3 is het soms winstgevender om te sparen dan te beleggen. Ook als je met beleggen een goed rendement haalt

Klopt helemaal, mits er tegoeden boven de vrijstelling zijn. Met sparen kun je het forfaitair rendement nu gemakkelijk verslaan. Met beleggen kan dat ook, maar beleggingen met een laag rendement halen het forfaitair rendement van beleggen niet, waardoor deze te zwaar worden belast. Het is zaak om zowel bij sparen als bij beleggen een rendement te behalen dat hoger is dan het forfaitair rendement van de bijbehorende categorie. En met een belegging in geldmarktfondsen of meestal ook obligaties haal je het forfaitair rendement niet.

Denk er bij deposito's die in 2027 of later aflopen aan dat vanaf dat jaar op grond van werkelijk rendement wordt belast. Het maakt dan niet meer uit hoe of wat je spaart of waarin je belegt. Je betaalt een heffing over het werkelijke rendement. Daarbij verschuift de belastingheffing op die van bezittingen naar die van inkomsten... en dat schijnt dus heel leuk (ahum) te kunnen gaan zijn voor meerjarige deposito's eindigend in 2027 of later met renteuitbetaling einde looptijd; want die rentes zijn voor 2027 belaste bezittingen en in of na 2027 belaste inkomsten. M.a.w. je wordt dubbel belast. Maar dit terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
... Kern van het verhaal: Door REDENEN is het soms winstgevender om te sparen dan te beleggen. Ook als je met beleggen een goed rendement haalt

tja ....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
mpandroid schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:27:
[...]

Waar baseer jij dit op? Kan hier namelijk niets over vinden hoe lang het er moet blijven staan.
Wat sanook zegt; er wordt gepeild op 30 augustus en vergeleken met m.i. het saldo op de dag van ontvangst van de actieverlengingsmail. (Je kunt er niks over vinden, omdat het niet hoeft).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hazelnoot
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-09 02:14

Rekenen met rendement van 5% op aandelen?! Was even op zoek of het gesponsord werd door Raisin. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
Juan schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:16:
Raisin is echt supersnel geworden.. depo is al geopend. Vandaag gestort nu al geopend 👌

3,7% Progetto
En weer gelukt... *O*

Mooi rente over 367 dagen... :) geopend op 23-8 valt vrij op 25-8

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DL-danmty79yPrPMeJoV0dRWPFY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5RGBSoMvsn1jaMs7kjRdbCEF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Juan schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:20:
[...]

En weer gelukt... *O*

[Afbeelding]
Gefeliciteerd !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
[...]

En weer gelukt... *O*

[Afbeelding]
Feli!

Ik verleng dus Progetto met 2 jaar 3,70%; ik heb 3 jaar aangevraagd, maar ik kom hierop terug, omdat Progetto bij meerjarig uitbetaald einde looptijd (tamelijk courant bij Raisin partners). D.w.z. 2027. Ik zie de bui hangen: dan wordt 3,7% belast met 36% VRH. Bij 2 jaar met uitbetaling 2026 is nog de overgangsregeling van toepassing met forfaitaire heffing. Voor de vuist geschat 36% van 1,5%. Dat scheelt een bom duiten!

Nee, ik denk dat het beter is erg voorzichtig te zijn met deposito's van 3 jaar en langer met rente-uitbetaling einde looptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
[...]

En weer gelukt... *O*

[Afbeelding]
Vandaag geopend, nu al op 1% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast

Voorlopig geen probleem https://www.iex.nl/Belegg...MSCI-World-UCITS-ETF.aspx En ik beleg alleen maar hierin. Simpel, fors gespreid (1650 bedrijven) en over veel sectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kan het zijn dat Raisin(.de) niet heel goed is in het berekenen van renteopbrengsten?

Als voorbeeld €10k 3,65% voor 5 jaar bij CKV België:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eyLWx1tAJNfJ6n0J1SvMS1MCpL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IuYpgvrzwXfKk9Tp5CjvhIiV.jpg?f=fotoalbum_large
Dat is (10k * 3,65% = €365) * 5 = €1.825

Maar in het productinformatieblad staat:
aber am Ende der Laufzeit werden die Zinsen so berechnet, als ob es sich um Zinseszinsen handeln würde. Die Auszahlung der Zinsen erfolgt am Ende der Laufzeit.

Deepl:
but at the end of the term, the interest is calculated as if it were compound interest. The interest is paid out at the end of the term.
Dus dat zou €10k*1.0365^5 = €11.963 zijn

[ Voor 25% gewijzigd door fsfikke op 23-08-2024 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Ja, vond ik ook al knap..

Maar dus op do donderdagen storten (in mijn geval 00:06)
Bijgeschreven bij Raisin einde ochtend
Afgeschreven Raisin einde middag
Bij Progetto geopend vrijdag 23e
2 dagen extra, misgelopen rente van de 22e daarmee gecompenseerd

[ Voor 38% gewijzigd door Juan op 23-08-2024 15:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
https://garantibank.nl/ne...rlengd-voor-de-deelnemers
Tot 1 december 2024 3%

[ Voor 12% gewijzigd door TvanW op 23-08-2024 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47
RobertMe schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:44:
[...]

Bij verlenging staat er AFAIK altijd duidelijk vermeld dat de rente op het moment van verlenging anders kan zijn en je de dan geldende rente krijgt.
hmm flauw - mijn Progetto deposito is vandaag doorgerold voor een jaar, maar niet tegen 3.7 maar 3.6%.

edit: in de productinformatie staat wel de juiste rente. We zullen zien volgend jaar.

[ Voor 10% gewijzigd door wibblemoo op 23-08-2024 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:54
fsfikke schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:45:
Kan het zijn dat Raisin(.de) niet heel goed is in het berekenen van renteopbrengsten?

Als voorbeeld €10k 3,65% voor 5 jaar bij CKV België:
[Afbeelding]
Dat is (10k * 3,65% = €365) * 5 = €1.825

Maar in het productinformatieblad staat:

[...]

Dus dat zou €10k*1.0365^5 = €11.963 zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ILDBFaURMrmPkpwMsL00nk1V_vc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NRiaYe8GpU2YlETqkZeeNPcK.jpg?f=user_large
Website Raisin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
wibblemoo schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:54:
[...]

hmm flauw - mijn Progetto deposito is vandaag doorgerold voor een jaar, maar niet tegen 3.7 maar 3.6%.

edit: in de productinformatie staat wel de juiste rente. We zullen zien volgend jaar.
Hmm...

Ik zou gewoon een een mailtje er aan wagen. Gewoon vragen wat het nu is of evt zelfs "waarom 3,60%? Actuele rente is 3,70%". Al is het maar onder het motto "Nee heb je, ja kun je krijgen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Ze geven zelf aan tegen de actuele rente te verlengen/openen.. beetje raar als het in hun nadeel is dat ze dat niet doen.

Andersom natuurlijk als de rente van 3,6% naar 3,4% gegaan zou zijn, en verlengd voor 3,6% zeggen we niets natuurlijk.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeep
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:04
Donderdag een aanvraag gedaan bij Raisin kom echter niet verder met de zelf-identificatie.
ID geupload, sms bevestigd en de 0.10 cent overgemaakt en daarna krijg ik de melding "Helaas kunnen we niet doorgaan op basis van de gegevens die je hebt doorgegeven". Heb vanmorgen een mail gestuurd maar nog geen reactie.

Iemand anders hier ook bekend mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdekok
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 09:21
acbi1986 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:48:
Ik heb al verschillende keren contact gehad met Advanzia omdat ik bij het registreren geen sms code ontvang. Heeft iemand anders dat ook al eens gehad? Ik heb gevraagd welk nummer geregistreerd staat bij hun en het begint wel met 00316- maar dat zou het probleem toch niet zijn?
Ja, hier hetzelfde, geen SMS code. Ook reset password werkt niet. Krijg wel email, maar daarna opnieuw geen SMS-code. Door alle geklooi nu melding "Konto gesperrt". Email gestuurd, nog geen reactie...

N.B. Vorige maand vorige rekening opgezegd. Begin deze maand een nieuwe rekening aangevraagd, en email met gegevens ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreutel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18
Heeft NIBC de spaarrente verhoogd van de kwartaalspaarrekeningen?
2,15% + 0,40% bonusrente
Geen mail gehad en zie het ook niet terug op hun site. Wel in de app.

4r3 u 1337 3n0ugh 2 r34d 7h15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:13
2,15% = 1,75% + 0,40% Dat zou het moeten zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreutel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18
rechtsherstel schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:04:
2,15% = 1,75% + 0,40% Dat zou het moeten zijn denk ik.
Dat stond er voorheen wel altijd inderdaad. Nu niet meer, zo lijkt het een verhoging…
Misschien een foutje van NIBC.

[ Voor 5% gewijzigd door Kreutel op 23-08-2024 19:10 ]

4r3 u 1337 3n0ugh 2 r34d 7h15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Kreutel schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:08:
[...]

Dat stond er voorheen wel altijd inderdaad. Nu niet meer, zo lijkt het een verhoging…
Misschien een foutje van NIBC.
vers plaatje van de website:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whSsoMTOzbfwMmRNw_RY2wJwjo0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xuynQC5d51HCdbZ9hB8gAoPa.png?f=user_large

ik heb de app niet, maar een verhoging zou wel mooi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caalberts
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
Frankenstein schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:30:
[...]

Feli!

Ik verleng dus Progetto met 2 jaar 3,70%; ik heb 3 jaar aangevraagd, maar ik kom hierop terug, omdat Progetto bij meerjarig uitbetaald einde looptijd (tamelijk courant bij Raisin partners). D.w.z. 2027. Ik zie de bui hangen: dan wordt 3,7% belast met 36% VRH. Bij 2 jaar met uitbetaling 2026 is nog de overgangsregeling van toepassing met forfaitaire heffing. Voor de vuist geschat 36% van 1,5%. Dat scheelt een bom duiten!

Nee, ik denk dat het beter is erg voorzichtig te zijn met deposito's van 3 jaar en langer met rente-uitbetaling einde looptijd.
Ben wel benieuwd hoe anderen hierover denken.. Is dit risico echt zo groot? En worden de jaren voor 2027 niet op de toen geldende werkwijze behandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 11:47

Barrycade

Through the...

Gaat denk ik off topic hier, maar moet je niet je saldo opgeven per jaar. Dus dat zou je dan wel of niet met de verschuldigde rente moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Barrycade schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:43:
Gaat denk ik off topic hier, maar moet je niet je saldo opgeven per jaar. Dus dat zou je dan wel of niet met de verschuldigde rente moeten doen?
Klopt, tm 2026 moeten we nog onze bezittingen opgeven; bij deposito's met renteuitkering minder vaak dan jaarlijks moet de opgebouwde-maar-nog-niet-uitgekeerde rente elk jaar worden opgegeven.

Dat verandert zoals het ernaar uit ziet per 2027 naar opgeven wat je inkomsten zijn (= rendement). Bij uitbetaling is het namelijk inkomen. Zo werkt het kasstelsel, dat de BD wil gaan hanteren. Bij uitbetaling van rente einde looptijd bij meerjarige deposito's die voor 2026 zijn begonnen betaal je op die manier twee keer vermogensbelasting.

[ Voor 6% gewijzigd door Frankenstein op 23-08-2024 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 00:57
Overigens zijn reacties (op berichten) bij Raisin momenteel ontzettend langzaam. Vond ze nooit heel erg snel maar zat nu toevallig met 2 vragen waarvan de 1e na 2 weken nog niet beantwoord is, en de 2e nu 7 dagen.

De 2e ging over het NIET verlengen van een deposito omdat de rente inmiddels gedaald was. Maar ik kon dat niet handmatig aanpassen. Omdat het nu zo lang geduurd heeft is de deposito alsnog verlengd. Nu kan ik hem nog gaan annuleren, maar daar gaat ook weer de nodige tijd overheen waarover je geen rente ontvangt.

Dit soort vertragingen kunnen dus geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 16:23
Frankenstein schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:52:
[...]

Klopt, tm 2026 moeten we nog onze bezittingen opgeven; bij deposito's met renteuitkering minder vaak dan jaarlijks moet de opgebouwde-maar-nog-niet-uitgekeerde rente elk jaar worden opgegeven.

Dat verandert zoals het ernaar uit ziet per 2027 naar opgeven wat je inkomsten zijn (= rendement). Bij uitbetaling is het namelijk inkomen. Zo werkt het kasstelsel, dat de BD wil gaan hanteren. Bij uitbetaling van rente einde looptijd bij meerjarige deposito's die voor 2026 zijn begonnen betaal je op die manier twee keer vermogensbelasting.
Graag je bron voor dat laatste want volgens mij klopt dit niet wat je hier beweerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
marktweakt schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:59:
[...]

Graag je bron voor dat laatste want volgens mij klopt dit niet wat je hier beweerd.
Hoe zit het Mark? Benieuwd naar jouw inzicht.

Bron, pagina 3, laatste drie zinnen.

https://www.google.com/ur...Vaw07dwmfhVOlRd4fyx21eDYt

[ Voor 6% gewijzigd door Frankenstein op 24-08-2024 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:45
Ik en mijn vrouw hebben allebei een account bij raisin en nu wil ik van mijn vrij opneembare rekening geld overboeken naar de raisin rekening van mijn vrouw die op haar beurt een deposito bij progetto gaat openen. Wanneer kan ik het beste mijn geld van de distingo bank over gaan boeken naar raisin etc. Ook de Rabo zit er vervolgens nog tussen denk ik.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Het beste is storten vanaf Rabo naar Raisin op donderdag (minste renteverlies) wel vlak na middernacht.
Rond een uur of 8:30 is het bij Raisin
Rond 14:00 word het overgeboekt naar Progretto.
Op de vrijdag word het deposito geopend (heb je 2 dagen extra rente)

Uitzonderingen daargelaten (storingen, feestdagen etc..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Juan schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:09:
...
...
Maar je geld staat ook 2 dagen extra vast (1 jaar + 2 dagen). Dus niks extra.
Dan kan je net zo goed een deposito van 2 jaar openen, dan heb je 365 dagen extra ;)

@corsat Als je al ergens rekening mee wilt houden: niet in weekend openen, en niet in het weekend laten aflopen. Dus op ma/di/wo/do openen. (bij 1 jaar deposito)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
W1ck1e schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:21:
[...]

Maar je geld staat ook 2 dagen extra vast (1 jaar + 2 dagen). Dus niks extra.
Dan kan je net zo goed een deposito van 2 jaar openen, dan heb je 365 dagen extra ;)

@corsat Als je al ergens rekening mee wilt houden: niet in weekend openen, en niet in het weekend laten aflopen. Dus op ma/di/wo/do openen. (bij 1 jaar deposito)
Niks extra? denk het wel.. denk je echt nog 3,7% te krijgen voor 1 jaar vast in 2025?
Ik heb dit vaker toegepast.. ook bij 1 jaars deposito's tegen 4,3% en 4,2% voor die extra dagen dat het langer vast stond, heb ik ook de hogere rente gekregen van 4,2% en 4,3%

En juist wel in het weekend laten aflopen, want over die dagen krijg je ook de afgesproken rente.
Dat is nu precies de truc

[ Voor 8% gewijzigd door Juan op 24-08-2024 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
@Juan We are not the same ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Klopt, maar men doet zichzelf tekort als je niet slim timed… Als er een stijgende trend is kan je beter niet mijn trucs doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 16:23
Frankenstein schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:26:
[...]

Hoe zit het Mark? Benieuwd naar jouw inzicht.

Bron, pagina 3, laatste drie zinnen.

https://www.google.com/ur...Vaw07dwmfhVOlRd4fyx21eDYt
Die laatste 3 zinnen zijn:
Het uitgangspunt is dan dat inkomsten
worden geacht te zijn genoten wanneer deze zijn ontvangen. Voor de
invoering van het forfaitaire stelsel in 2001 was dit ook het uitgangspunt
voor inkomsten uit vermogen. Daarom wordt uitgegaan van het kasstelsel
als genietingstijdstip.
Hier staat nergens dat zowel het vermogen gaat worden belast en dat de inkomsten uit dat vermogen ook nog een keer worden belast zoals je in je post melde.
Er is nog niets besloten maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat vermogen dubbel belast gaat worden in het nieuwe VRH stelsel.

Toevoeging:
Er zal vast en zeker een overgangsregeling komen bij invoering van het nieuwe stelsel om zaken als dubbele belasting zoals jij schetst te voorkomen. Dubbele belasting in de overgangsfase zou ook zomaar in strijd kunnen zijn met het eigendomsrecht uit het EVRM.

[ Voor 11% gewijzigd door marktweakt op 24-08-2024 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
Juan schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:09:
Het beste is storten vanaf Rabo naar Raisin op donderdag (minste renteverlies) wel vlak na middernacht.
Rond een uur of 8:30 is het bij Raisin
Rond 14:00 word het overgeboekt naar Progretto.

Uitzonderingen daargelaten (storingen, feestdagen etc..)
Ik moet het eerst op de Rabo rekening zien te krijgen want dat duurt soms enkele dagen vanaf een spaarrekening naar de algemene rekening van raisin en dan naar de Rabobank. Ik kan dit zondagavond in gang zetten en hopelijk heb ik woensdag het geld op de Rabo rekening. En dan naar de andere raisin rekening.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
corsat schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:26:
.. Ik kan dit zondagavond in gang zetten en hopelijk heb ik woensdag het geld op de Rabo rekening. ...
Volgens mij loop je dan al meteen de rente van zondag mis, doe het dan in de ochtend van maandag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MotorBeast
W1ck1e schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:29:
[...]
Volgens mij loop je dan al meteen de rente van zondag mis, doe het dan in de ochtend van maandag.
Je kan ook overdrijven. Rente van 1 dag. 0,1% verschil etc etc. Je kan ook al die uren die je hier spendeert niet op je laptop/pc hangen en dat ding uitzetten. Scheelt je stress om die peanuts en dan bespaar je toch stroom. Schiet overigens ook niet op. Wat een drukte om een te verwaarlozen voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
MotorBeast schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:03:

Je kan ook overdrijven. Rente van 1 dag. 0,1% verschil etc etc. Je kan ook al die uren die je hier spendeert niet op je laptop/pc hangen en dat ding uitzetten. Scheelt je stress om die peanuts en dan bespaar je toch stroom. Schiet overigens ook niet op. Wat een drukte om een te verwaarlozen voordeel.
De vraag van @corsat was
Ik en mijn vrouw hebben allebei een account bij raisin en nu wil ik van mijn vrij opneembare rekening geld overboeken naar de raisin rekening van mijn vrouw die op haar beurt een deposito bij progetto gaat openen. Wanneer kan ik het beste mijn geld van de distingo bank over gaan boeken naar raisin etc. Ook de Rabo zit er vervolgens nog tussen denk ik.
Ik geef alleen maar antwoord. Of het in absolute zin niet zoveel uitmaakt ligt aan het bedrag en het aantal dagen. Relatief zal het wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 10:32

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Peildatum Advanzia aanbieding;

In order to benefit from the higher special interest rate 3.97% eff., you would have to deposit 5000 EUR or more between August 13th, 2024 and August 31st, 2024.

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MotorBeast
W1ck1e schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:08:
[...]

De vraag van @corsat was
[...]
Ik geef alleen maar antwoord. Of het in absolute zin niet zoveel uitmaakt ligt aan het bedrag en het aantal dagen. Relatief zal het wel meevallen.
Zelfs als je een ton tegen 0,1% meer wegzet per jaar hebben we het over €0,27 per dag. Daar wordt je rijk van, €100,- per jaar en je daarvoor in allerlei bochten wringen? Bellen/mails sturen naar banken etc. Blij dat ik daar niet meer werk met dit soort geneuzel. En een paar rentedagen missen bij overboeken gaat dan helemaal nergens meer over. Hoe komt het toch dat zoveel mensen stress hebben? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
De methode van @Juan heeft een handig voordeel. Hij weet op welke weekdag zijn deposito's vrijvallen.

Dat kán helpen voorkomen dat je het vrijgevallen bedrag renteloos bij Raisin laat staan. Je weet tenslotte dat het altijd op dezelfde weekdag zo ver is. Dan is het minder waarschijnlijk dat je het vergeet. En sommigen hebben een strakke weekplanning met vaste bank-werkdagen waarop ze veel tijd hebben. Al kost overboeken niet echt veel tijd.

Én het kan helpen voorkomen dat een deposito vrijdag wordt uitbetaald met beperkt of volledig renteverlies in het weekeinde tot gevolg. Mits je, zoals Juan kennelijk in de vingers heeft, weet hoe snel het openen gaat.

Ik vind dat gewoon slick. Je kan ook ace zeggen 😀

[ Voor 14% gewijzigd door Frankenstein op 24-08-2024 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
marktweakt schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:12:
[...]

Die laatste 3 zinnen zijn:

[...]

Hier staat nergens dat zowel het vermogen gaat worden belast en dat de inkomsten uit dat vermogen ook nog een keer worden belast zoals je in je post melde.
Er is nog niets besloten maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat vermogen dubbel belast gaat worden in het nieuwe VRH stelsel.
Het wordt tm 2026 belast als vermogen, waarbij vorderingen (opgebouwde rente) tot het vermogen behoren, dat is 1x belast.

Een deposito met uitbetaling einde looptijd in of na 2027 en begonnen voor 2027 genereert na 2026 inkomsten die dan conform het kasstelsel worden belast. Voor zover deze deposito's aanvingen voor 2026 is dit
zonder uitzonderingsregeling, waar nu géén sprake van is, belastingronde 2.

Pas wanneer er zo'n regeling komt heb je zekerheid. Wanneer die regeling komt valt niet te zeggen. Dat zou direct kunnen zijn, of jaren later, bijvoorbeeld na rechtszittingen in deze...

De enige zekerheid die er nu is, is dat er sprake kán gaan zijn van dubbele belasting.
Toevoeging:
Er zal vast en zeker een overgangsregeling komen bij invoering van het nieuwe stelsel om zaken als dubbele belasting zoals jij schetst te voorkomen. Dubbele belasting in de overgangsfase zou ook zomaar in strijd kunnen zijn met het eigendomsrecht uit het EVRM.
Ik hoop het voor je, maar ik vertrouw de BD niet op zijn blauwe ogen.

[ Voor 5% gewijzigd door Frankenstein op 24-08-2024 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
MotorBeast schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:54:
[...]

Zelfs als je een ton tegen 0,1% meer wegzet per jaar hebben we het over €0,27 per dag. Daar wordt je rijk van, €100,- per jaar en je daarvoor in allerlei bochten wringen? Bellen/mails sturen naar banken etc. Blij dat ik daar niet meer werk met dit soort geneuzel. En een paar rentedagen missen bij overboeken gaat dan helemaal nergens meer over. Hoe komt het toch dat zoveel mensen stress hebben? :'(
Ik heb geen stress maar wil dat het een beetje vloeiend verloopt en jammer dat je niet van de ene raisin rekening naar de andere kan boeken. Een paar dagen geen rente is niet het punt, het heen en weer boeken en je rekeningen in de gaten houden zou makkeler moeten maar het moet wel veilig blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
corsat schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:50:
[...]

Ik heb geen stress maar wil dat het een beetje vloeiend verloopt en jammer dat je niet van de ene raisin rekening naar de andere kan boeken. Een paar dagen geen rente is niet het punt, het heen en weer boeken en je rekeningen in de gaten houden zou makkeler moeten maar het moet wel veilig blijven.
Ik heb ook geen stress. Bij overboekingen houd ik wel rekening met de doorlooptijd daarvan. En ik start ze meestal in de ochtend op werkdagen, zodat de 2de overboeking vaak ook nog op tijd kan plaatsvinden.
Sommige overboekingen kosten altijd een nacht (opname bij TR, storting bij Bunq (vanwege de saldo bereken methode)) en die doe ik dan zo min mogelijk). Een overboeking in de avond kost bij banken die geen instant pay hebben al gauw een rentedag. Bij een groot saldo zijn dat meerdere euro's. En aangezien ik een briefje van 5 euro ook zou oprapen heb ik die rente liever wel dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
corsat schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:50:
[...]

Ik het niet de volledige casus gevolgd. Maar menig bank heeft (al) de mogelijkheid tot een melding als er (veel) geld wordt bijgeschreven of als het saldo boven een bepaald bedrag komt. Dus v.w.b. Raisin => bank kun je al een melding krijgen. Tussen de betaalrekeningen onderlingen is vast een instant payment dus heb je geen melding nodig. En naar Raisin + partnerbank kun je bij spaarrekening die ene code als omschrijving gebruiken zodat het meteen wordt doorgestort door Raisin, en als het voor een deposito is kun je de aanvraag gewoon doen en als het geld aan komt op de Raisin rekening wordt het automatisch "ingezet" voor het deposito. Het enige dat je dus zelf moet monitoren is van partnerbank naar Raisin rekening om vervolgens de opname te doen naar de betaalrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Frankenstein schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:11:
De methode van @Juan heeft een handig voordeel. Hij weet op welke weekdag zijn deposito's vrijvallen.

Dat kán helpen voorkomen dat je het vrijgevallen bedrag renteloos bij Raisin laat staan. Je weet tenslotte dat het altijd op dezelfde weekdag zo ver is. Dan is het minder waarschijnlijk dat je het vergeet. En sommigen hebben een strakke weekplanning met vaste bank-werkdagen waarop ze veel tijd hebben. Al kost overboeken niet echt veel tijd.

Én het kan helpen voorkomen dat een deposito vrijdag wordt uitbetaald met beperkt of volledig renteverlies in het weekeinde tot gevolg. Mits je, zoals Juan kennelijk in de vingers heeft, weet hoe snel het openen gaat.

Ik vind dat gewoon slick. Je kan ook ace zeggen 😀
Mijn laatste depo is geopend op vrijdag de 23e, en valt officieel vrij op zaterdag de 23e augustus 2025, maar omdat dat in het weekend valt, word dat maandag, en omdat je daar als klant niets aan kan doen, en de banken gesloten zijn, word dat automatisch de maandag 25 augustus 2025. En dat bedrag is op dinsdag 26 augustus 2025 rond 8:30 weer beschikbaar. Als je zorgt dat je het voor 12:00 van Raisin haalt, heb je het ook dezelfde dag nog terug. Op deze wijze houd je het renteverlies beperkt. (dan is die 26e augustus 2025 gecompenseerd, en de 22e augustus 2024 gecompenseerd

[ Voor 3% gewijzigd door Juan op 24-08-2024 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
RobertMe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 23:05:
[...]

Ik het niet de volledige casus gevolgd. Maar menig bank heeft (al) de mogelijkheid tot een melding als er (veel) geld wordt bijgeschreven of als het saldo boven een bepaald bedrag komt. Dus v.w.b. Raisin => bank kun je al een melding krijgen. Tussen de betaalrekeningen onderlingen is vast een instant payment dus heb je geen melding nodig. En naar Raisin + partnerbank kun je bij spaarrekening die ene code als omschrijving gebruiken zodat het meteen wordt doorgestort door Raisin, en als het voor een deposito is kun je de aanvraag gewoon doen en als het geld aan komt op de Raisin rekening wordt het automatisch "ingezet" voor het deposito. Het enige dat je dus zelf moet monitoren is van partnerbank naar Raisin rekening om vervolgens de opname te doen naar de betaalrekening.
Een beetje bank laat je overboekingen inplannen op een moment dat het schikt, die uitgevoerd worden zodra het saldo dat toelaat. Is die functie er niet dan wordt je aan het lijntje gehouden, met kans op renteverlies. Het is niet van deze tijd dat je voor een onbenullige overboekingsopdracht dagen en uren moet timen, omdat de interface het je niet tevoren laat inplannen. Het versturen van meldingen leuk, maar is een tweederangs service. Kun je er niet direct op reageren omdat je daar geen tijd voor hebt? Of zie je meldingen niet meermaals per dag (!!)? Jawel, renteverlies met dank van de mijn-naam-is-haasbank.

[ Voor 16% gewijzigd door Frankenstein op 24-08-2024 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
.

[ Voor 99% gewijzigd door Frankenstein op 24-08-2024 23:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Frankenstein schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 23:19:
Een beetje bank laat je overboekingen inplannen op een moment dat het schikt, die uitgevoerd worden zodra het saldo dat toelaat. Is die functie er niet dan wordt je aan het lijntje gehouden, met kans op renteverlies.
Volgens mij is dat helemaal niet gebruikelijk bij spaarbanken/spaarrekeningen?
Het is niet van deze tijd dat je voor een onbenullige overboekingsopdracht dagen en uren moet timen, omdat de interface het je niet tevoren laat inplannen.
Dat "moet" je alleen als je dat renteverlies wilt voorkomen. Ik gok dat de meeste klanten van spaarbanken alleen aan hun spaarrekening komen als ze het geld nodig hebben voor een uitgave en niet omdat ze het van spaarrekening A naar B willen overboeken.

Wellicht zou het bij Raisin iets logischer daar wat in te faciliteren, juist omdat zij zelf al spaarrekeningen van A, B, C, etc hebben.

Daarbij zijn zij wel weer afhankelijk van die achterliggende banken, dus een overboeking die op een specifieke tijd is ingepland is daar ook niet per se haalbaar.
Wat me wel nuttig lijkt, is om net als bij het openen van rekeningen/deposito's ook alvast een overboeking klaar kunnen zetten die wordt uitgevoerd zodra het geld er is. Of om aan te kunnen geven wat er met het geld moet gebeuren bij een vrijvallende deposito en/of onttrekking uit een spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
@ACM Bij Consorsbank gebruik ik het regelmatig. Ik plan daar overboeken van spaar- naar betaalrekening voor de dag dat ik het nodig heb. Dat kan over een week zijn bijvoorbeeld. Handig en makkelijk implementeerbaar.

Bij Raisin zou het fijn zijn als je ook doorboekopdrachten in kunt stellen die vanzelf worden uitgevoerd als het saldo toereikend is, naar een partnerbank of tegenrekening. Dit voor de weinige spaarders die zich wél bekommeren om renteverlies of gebruik willen maken van vandaag makkelijk te implementeren functionaliteit. Diensten verlenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Frankenstein schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:10:
@ACM Bij Consorsbank gebruik ik het regelmatig. Ik plan daar overboeken van spaar- naar betaalrekening voor de dag dat ik het nodig heb. Dat kan over een week zijn bijvoorbeeld. Handig en makkelijk implementeerbaar.

[..]
Ik doe precies het zelfde als wat jij doet ;) Dat Openbank gewoon overboekingen kan inplannen, doe ik het handmatig. Geld overmaken van m'n Openbank Spaarrekening naar m'n Openbank Betaalrekening is instant, en vica versa ook natuurlijk ;)

Ik heb 0,0 op m'n betaalrekening staan, alles staat op de spaarrekening. Saldo zo hoog mogelijk houden want de rente wordt elke dag berekend. Als ik geld wil uitgeven maak ik 100 euro over, en wat ik van die 100 euro niet uitgeef stort ik de zelfde dag weer terug naar de spaarrekening, rente happen :P

Gisterenavond daar eens wat berekeningen tegenaan gegooid, en opzich levert het wel wat op. Rijk word ik er niet van, maar zeker niet armer 8)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Bovenstaande werkwijze lijkt me zo onwijs vervelend en onhandig. Als je even niet oplet, dan sta je daar in de winkel, moet je eerst geld gaan overboeken, voordat je kan afrekenen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

RaZ schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:09:
[...]

Ik doe precies het zelfde als wat jij doet ;) Dat Openbank gewoon overboekingen kan inplannen, doe ik het handmatig. Geld overmaken van m'n Openbank Spaarrekening naar m'n Openbank Betaalrekening is instant, en vica versa ook natuurlijk ;)

Ik heb 0,0 op m'n betaalrekening staan, alles staat op de spaarrekening. Saldo zo hoog mogelijk houden want de rente wordt elke dag berekend. Als ik geld wil uitgeven maak ik 100 euro over, en wat ik van die 100 euro niet uitgeef stort ik de zelfde dag weer terug naar de spaarrekening, rente happen :P

Gisterenavond daar eens wat berekeningen tegenaan gegooid, en opzich levert het wel wat op. Rijk word ik er niet van, maar zeker niet armer 8)
Hoe doe je dat dan met rekeningen die automatisch worden afgeschreven? Bijv. je telefoonrekening: die kan de ene keer (ik noem maar wat) op de 25e worden afgeschreven, de maand erop op de 24e en weer de maand erop op de 26e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Uniciteit schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:18:
[...]

Hoe doe je dat dan met rekeningen die automatisch worden afgeschreven? Bijv. je telefoonrekening: die kan de ene keer (ik noem maar wat) op de 25e worden afgeschreven, de maand erop op de 24e en weer de maand erop op de 26e.
Ik krijg m'n geld op m'n Nederlandse ING-rekening, meestal de 23ste. Ik laat daar een buffertje op staan voor de AI's die tussen de 23ste en de 30ste komen. Die "vaste lasten" zijn 184 euro, dus een buffer van 200 euro is genoeg ;)

* RaZ kijkt sowieso elke dag op z'n rekeningen ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

GioStyle schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:15:
Bovenstaande werkwijze lijkt me zo onwijs vervelend en onhandig. Als je even niet oplet, dan sta je daar in de winkel, moet je eerst geld gaan overboeken, voordat je kan afrekenen…
Mwah, is bij mij gewoon een ochtend-ritueel: Geld overmaken van spaarrekening naar betaalrekening. En dan heb ik ook een avond-ritueel: Al het geld wat niet uitgegeven is terug naar de spaarrekening.

2x 30 seconden per dag. Ik zit langer op de pot dan ik met m'n financien bezig ben :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
RaZ schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:49:
[...]

Mwah, is bij mij gewoon een ochtend-ritueel: Geld overmaken van spaarrekening naar betaalrekening. En dan heb ik ook een avond-ritueel: Al het geld wat niet uitgegeven is terug naar de spaarrekening.

2x 30 seconden per dag. Ik zit langer op de pot dan ik met m'n financien bezig ben :P
Wat jij per dag doet, doe ik per jaar. :D

Ik maak gewoon één keer per jaar geld over naar de betaalrekeningen voor de rekeningen en dan is het klaar. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

RaZ schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:45:
[...]

Ik krijg m'n geld op m'n Nederlandse ING-rekening, meestal de 23ste. Ik laat daar een buffertje op staan voor de AI's die tussen de 23ste en de 30ste komen. Die "vaste lasten" zijn 184 euro, dus een buffer van 200 euro is genoeg ;)

To be fair verandert dat het verhaal al een beetje, want “0,0” klonk alsof er echt niets op stond.

Ik denk dat veel mensen in dit topic iets soortgelijks doen. Iemand met bijv. 3000 EUR vaste lasten, zal misschien alles boven de 3500 EUR (o.i.d.) afromen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Uniciteit schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:35:
[...]

To be fair verandert dat het verhaal al een beetje, want “0,0” klonk alsof er echt niets op stond.

Ik denk dat veel mensen in dit topic iets soortgelijks doen. Iemand met bijv. 3000 EUR vaste lasten, zal misschien alles boven de 3500 EUR (o.i.d.) afromen.
Precies, dat doe ik ook, maar niet alle vasten lasten komen op de dag dat ik m'n geld krijg, tot ik dat geld nodig heb, staat het op de spaarrekening.

Als ik morgen een TV ga kopen van 2.500 euro, kan ik morgen dat geld van de spaarrekening afhalen, en met m'n betaalpas gaan lopen wapperen in een electronica zaak, maar ik kan ook die 2.500 euro op de spaarrekening laten staan, en met m'n creditcard gaan wapperen. Die 2.500 euro moet dan binnen 30 dagen betaalt worden aan de creditcard maatschappij, anders moet ik rente gaan betalen. Die 2.500 euro haal ik dan niet morgen van m'n spaarrekening maar pas over 25 dagen.

2.500 * 0,032 / 365 * 25 = 5,47 euro aan rente.

Dus geld wat ik over 2 weken nodig heb haal ik over 2 weken van de spaarrekening af, het staat 14 dagen rente te trekken (niet veel, maar alle beetjes helpen) :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
RaZ schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:45:
[...]

Totale vaste lasten van 184 euro? 8)7 Hoe dan? zelfs als je hypotheekvrij bent..alleen zorgverzekering is al 130 euro...

Dagelijks geld overmaken klinkt ook redelijk extreem bij mij in de oren. Ik doe het een keertje per maand, als mijn salaris gestort wordt. Dan mis ik inderdaad wat centen rente bij incasso's die iets later geïnd worden, maar ik zou het niet trekken om dagelijks van alles heen en weer te moeten sleuren om bijvoorbeeld alleen al een kop koffie te kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenjanse
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-09 22:32
Ik heb ook het verlengaanbod van Advanzia. Heb daar momenteel 0 euro. Alles staat op dit moment bij TR. Heeft het zin om het op maandag net na middernacht (morgen) op te nemen en dan zodra het binnen is meteen over te maken naar Advanzia, of is 5 werkdagen te weinig om de deadline van 30 augustus te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
rubenjanse schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:55:
Ik heb ook het verlengaanbod van Advanzia. Heb daar momenteel 0 euro. Alles staat op dit moment bij TR. Heeft het zin om het op maandag net na middernacht (morgen) op te nemen en dan zodra het binnen is meteen over te maken naar Advanzia, of is 5 werkdagen te weinig om de deadline van 30 augustus te halen?
De opname bij TR komt waarschijnlijk dinsdag aan (is mijn ervaring), ergens in de loop van de dag. Extreem vroeg in de ochtend de overschrijving doen zal dat niet veranderen in jouw voordeel. Heb je al eerder zo'n bedrag opgenomen ? Dan zal het wel loslopen. Van advanzia weet ik niks.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 25-08-2024 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Il 2 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:45:
[...]

Totale vaste lasten van 184 euro? 8)7 Hoe dan? zelfs als je hypotheekvrij bent..alleen zorgverzekering is al 130 euro...
Haha, nee. De dag dat ik m'n geld krijg heb ik tot het einde van de maand nog wat incasso's, 184 euro. Dus ik laat 200 euro op die rekening staan. Bij de nieuwe maand komen de hoogste incasso's, en dat geld staat voor een paar dagen op de spaarrekening voordat ik het terugboek. :P
Dagelijks geld overmaken klinkt ook redelijk extreem bij mij in de oren. Ik doe het een keertje per maand, als mijn salaris gestort wordt. Dan mis ik inderdaad wat centen rente bij incasso's die iets later geïnd worden, maar ik zou het niet trekken om dagelijks van alles heen en weer te moeten sleuren om bijvoorbeeld alleen al een kop koffie te kunnen kopen.
Zo kan je er ook naar kijken ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impuls-1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-09 11:28
Zijn er meer mensen die niet kunnen inloggen bij Advanzia? Ik ontvang geen sms code.
Pagina: 1 ... 88 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling