Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 12:58

Barrycade

Through the...

Je doet net alsof dat dagelijkse suggesties zijn, de banken met Turkse roots zijn net zo Nederlands als je Centraal Beheer.

Maar lees lekker mee zou ik zeggen. Kleine tip, je laat wat rente liggen. 2,1 kan je zelfs bij de Rabo overtreffen met tijdslot sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05-11-2024
Barrycade schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:58:
Je doet net alsof dat dagelijkse suggesties zijn, de banken met Turkse roots zijn net zo voor Nederlands als je Centraal Beheer.

Maar lees lekker mee zou ik zeggen. Kleine tip, je laat wat rente liggen. 2,1 kan je zelfs bij de Rabo overtreffen met tijdslot sparen.
Nou dat is een mooie tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeep
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:55
Rincon schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:50:
[...]

Klopt ongeveer, Centraal beheer tegen 2.1 %

En ik volg dit allemaal om eventueel mijn voordeel te halen , maar om nou mijn geld weg te zetten op bv een of andere Turkse bank, ja dat vind ik te ver gaan.
Wat is er mis met Anadolubank of Yapikredi, geven resp. 3,25 / 3,30% voor een 1 jaars deposito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Barrycade schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:44:
Tja blijft je toch lekker bij de ING tegen 1,5%?

Of je gaat naar een Zweedse bank en krijgt per 10k 360 euro rente tov 150 euro.

Dus bij 50k "maar" 1050 euro meer.
Om toch even advocaat van de duivel te spelen: dit geeft wel aan dat de 'winst' maar beperkt is. Het scheelt je dus inderdaad 200 euro per 10k. En de gemiddelde (of ik kan beter zeggen modale) nederlander heeft misschien wel 10 of 20k spaargeld maar het zet dus niet echt zoden aan de dijk.

Als je een maandje niet uit eten gaat, of je bezuinigt even op de boodschappen, of je slaat het terrasje pakken een paar keer over, dan heb je dat verschil er ook al uit gehaald zeg maar. Voor veel mensen lijkt dit dus 'een hoop gedoe' voor maar weinig extra centen. Opzich snap ik dan ook dat je dan bij je grootbank blijft.

(van buitenaf gezien dus, als je eenmaal weet dat het weinig extra werk is en dat je vrijwel geen risico loopt, is het natuurlijk gewoon 200 euro netto winst maarja dan moet je wel over die eerste drempel gestapt zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:29
Rincon schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:50:
[...]

Klopt ongeveer, Centraal beheer tegen 2.1 %

En ik volg dit allemaal om eventueel mijn voordeel te halen , maar om nou mijn geld weg te zetten op bv een of andere Turkse bank, ja dat vind ik te ver gaan.
Heb je je dan ook verdiept in het bestuur van Centraal Beheer?
Bovendien gaat het niet om een Turkse maar om een Nederlandse bank, net als Centraal Beheer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:48
Il 2 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:16:
[...]

Om toch even advocaat van de duivel te spelen: dit geeft wel aan dat de 'winst' maar beperkt is. Het scheelt je dus inderdaad 200 euro per 10k. En de gemiddelde nederlander heeft misschien wel 10 of 20k spaargeld maar het zet dus niet echt zoden aan de dijk.

Als je een maandje niet uit eten gaat, of je bezuinigt even op de boodschappen, of je slaat het terrasje pakken een paar keer over, dan heb je dat verschil er ook al uit gehaald zeg maar. Voor veel mensen lijkt dit dus 'een hoop gedoe' voor maar weinig extra centen. Opzich snap ik dan ook dat je dan bij je grootbank blijft.

(van buitenaf gezien dus, als je eenmaal weet dat het weinig extra werk is en dat je vrijwel geen risico loopt, is het natuurlijk gewoon 200 euro netto winst maarja dan moet je wel over die eerste drempel gestapt zijn.)
Die 100 of 200 euro die je bij banken of internetprovider (be)spaart kan je mooi gebruiken om uit eten te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
dutchgio schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:17:
[...]

Heb je je dan ook verdiept in het bestuur van Centraal Beheer?
Bovendien gaat het niet om een Turkse maar om een Nederlandse bank, net als Centraal Beheer.
Yapi Kredi Bank Nederland N.V.
Yapi Kredi Bank Nederland N.V. is een Nederlandse bank die een dochteronderneming is van de Turkse bank. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. De bank heeft een eigen Nederlandse bankvergunning en valt onder toezicht van De Nederlandsche Bank en onder het Nederlandse depositogarantiestelsel.

Ja,klopt , “Nederlandse “ bank,is een dochter van Turkse bank, overstappen scheelt 0,5 % nou,nou. Ondanks dat ik het niet hebt over €50.000 maar iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:29
Rincon schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:26:
[...]

Yapi Kredi Bank Nederland N.V. is een Nederlandse bank die een dochteronderneming is van de Turkse bank. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. De bank heeft een eigen Nederlandse bankvergunning en valt onder toezicht van De Nederlandsche Bank en onder het Nederlandse depositogarantiestelsel.

Ja,klopt , “Nederlandse “ bank,is een dochter van Turkse bank, overstappen scheelt 0,5 % nou,nou. Ondanks dat ik het niet hebt over €50.000 maar iets meer.
Credit Europe 6 maanden vrij opneembaar 3,25%, scheelt aanzienlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:01
[...]

For all intends and purposes een Nederlandse bank dus ;) Nederlandse bankvergunning, Nederlands DGS. En als Erdogan iets geks doet kan de bank nog altijd worden opgeheven, en gezien de bank onder Nederlands toezicht vast gezond is dan is het DGS verhaal ook appeltje eitje
Case in point: Amsterdam Trade Bank. Russische bank, en toen Poetin gekke dingen besloot te doen en ze hun activiteiten moesten staken had iedereen binnen no time zijn geld terug (binnen de regels van het DGS, toen binnen 10 werkdagen, en er zijn hier ervaringen gedeeld over de afhandeling en dat was IIRC ook ruim sneller dan de 10 werkdagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
dutchgio schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:28:
[...]

Credit Europe 6 maanden vrij opneembaar 3,25%, scheelt aanzienlijk...
Ook goede tip ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e

... Ondanks dat ik het niet heb over €50.000 maar iets meer.
Neen, dan heb je die extra rente niet nodig. En door.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:09
Rincon schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:19:
[...]
Even terug naar de Icesave affaire... ik zal wel een “oude “ mening hebben.
Icesave affaire was in 2008, vóór de Europese richtlijn voor het Deposito Garantie Stelsel.
Dus dat is inderdaad oud nieuws.
Barrycade schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:44:
Dus bij 50k "maar" 1050 euro meer.
Da's €87,50/mnd.
Voor een tientje wel overstappen bij gas-licht of Internet provider, maar bij je spaarbank laat een veelvoud liggen ... ??
[...]
Als je een maandje niet uit eten gaat, of je bezuinigt even op de boodschappen, of je slaat het terrasje pakken een paar keer over, dan heb je dat verschil er ook al uit gehaald zeg maar.
Dan heb je dus iets laten liggen dat je gewoon had kunnen doen.
Je kunt ook beide doen - het geld van dat etentje elke maand ook wegzetten én daar extra rente op pakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

@GroteVoet459 je sarcasme radar staat wat losjes ;)

Ik weet wel dat mediaan in Nederland 22k spaargeld is. Maar toch als je vraag loop jij door als je 20 euro op straat ziet liggen zegt iedereen; nee natuurlijk niet.

Maar als het over meer rente gaat komt iedereen met Icesave aansjouwen.

Terwijl er na Icesave en DSB juist allemaal maatregelen zijn genomen.

Maar prima op deze manier blijft de VRH lekker laag voor de meeste onder ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Barrycade schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:05:
Maar als het over meer rente gaat komt iedereen met Icesave aansjouwen.

Terwijl er na Icesave en DSB juist allemaal maatregelen zijn genomen.
En diegene vergeten natuurlijk ook altijd dat er maar 1 bank is waar je kunt sparen in Nederland. Rabobank. Zij zijn de enige grootbank die het einde van de kredietcrisis gehaald hebben zonder eurotjes van Zalm nodig te hbben. ING, ABN & Volksbank hadden alle drie staatssteun nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipo10
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-06 17:35
.NCK schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:11:
Heeft iemand ervaring met het openen van een rekening bij SCB (Santander Consumer Bank)? Al meer dan een week terug in het weekend een rekening geopend alle stappen doorlopen, kwam terecht op een timer, die afsloot met: het duurt iets langer dan verwacht. We nemen contact op!

Sindsdien niets meer vernomen en ook op e-mails wordt niet gereageerd.

Is dit gebruikelijk?
Ja, rekening daar geopend. Geen echte problemen gehad. Er is een goede nederlandstalige helpdesk die ik maar zou bellen. Week is te lang lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
W1ck1e schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:47:
[...]

Klopt wel een beetje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyvie1979
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:37
.NCK schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:11:
Heeft iemand ervaring met het openen van een rekening bij SCB (Santander Consumer Bank)? Al meer dan een week terug in het weekend een rekening geopend alle stappen doorlopen, kwam terecht op een timer, die afsloot met: het duurt iets langer dan verwacht. We nemen contact op!

Sindsdien niets meer vernomen en ook op e-mails wordt niet gereageerd.

Is dit gebruikelijk?
Ik heb een paar weken geleden een rekening geopend daar. Alles ging bij mij prima eigenlijk.
Enig probleem was dat ik na 8 keer proberen erachter kwam dat mijn tijdelijke wachtwoord begon met een =. Toen was dus mijn account geblokkeerd.
De volgende ochtend gelijk gebeld. Ik kreeg een vriendelijke Vlaamse mevrouw aan de lijn die mijn mijn account gelijk deblokkeerde na de controlevraag te beantwoorden die ik had ingesteld. Ze bleef zelfs aan de lijn terwijl ik opnieuw probeerde in te loggen zodat ze zeker wist dat het probleem was opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:17

JAN-B

525 Wp op mijn dak

W1ck1e schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:47:

hmmm, en toch, zoiets melde ik dus ook enige tijd geleden, President had advies nodig waar hij meer rente kon krijgen, ik kwam met de opmerking > dan heb je die extra rente niet nodig, met zoveel spaargeld, en er kwam toch een hoop kritiek op me af, oa van Barry (weet je het nog :? )
Maar goed, @W1ck1e mag het blijkbaar wel melden :9 > niet rot bedoeld hoor, je bent 1 van mijn helden alhier >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JAN-B schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 23:56:
[...]

hmmm, en toch, zoiets melde ik dus ook enige tijd geleden, President had advies nodig waar hij meer rente kon krijgen, ik kwam met de opmerking > dan heb je die extra rente niet nodig, met zoveel spaargeld, en er kwam toch een hoop kritiek op me af, oa van Barry (weet je het nog :? )
Maar goed, @W1ck1e mag het blijkbaar wel melden :9 > niet rot bedoeld hoor, je bent 1 van mijn helden alhier >:)
Kleine verschil is dat @President niet aan het trollen was ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Impuls-1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01-07 18:07
[...]

Tja of je dat wel of niet nodig hebt hoeft een ander niet te bepalen, dat moet natuurlijk ieder voor zich zelf bepalen. Maar ik kan je wel een voorbeeld geven adh van mijn eigen situatie. Ik ben inmiddels gestopt met werken. Ik heb mijn pensioen naar voren gehaald. Ik ben op zoek gegaan naar depostos met hoge rente. Ik kan daardoor dit pensioen voldoende aanvullen met de rente die ik maandelijks ontvang op depositos van 7 jaar en daarnaast nog jaarlijks de rente van andere depositos. Mijn pensioen is uiteraard door het naar voren halen gedaald. Maar over 7 jaar heb ik door deze constructie het grootste gedeelte van mijn vermogen nog en kan ik het zeker daarvan nog aanvullen. Dit was met een lage rente toch wel heel anders geweest en was ik wellicht nog steeds aan het werk. Dus je kunt heel laconiek doen over een procentje meer of minder, maar het hangt van meerde factoren en onder andere je situatie af of dat wel of niet interessant voor je is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

[...]

https://nl.wikihow.com/Sa...chreven-teksten-herkennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-06 23:17
Juan schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 13:11:
Aanvraag Advanzia voor de vrouw is weer de deur uit

ID documenten verstrekt.. en dat in het weekend.. als ik voor 30 augustus het rekening nr krijg, dan moet het goedkomen. (wellicht dat het langer duurt om de storting te controleren)

Gelijk een goede test, of je überhaupt meer dan een rekening mag hebben bij ze.
Ik zou haast denken dat dit eigenlijk gewoon mag (aangezien je een "van" rekening kan selecteren, bij het overboeken), dit suggereert dat je zou kunnen kiezen uit meerdere.[Afbeelding]

Er zit amper 1 week tussen opzeggen (kan niet meer inloggen) en het opnieuw aanvragen.
Wel een andere mobiel nr, en email adres gebruikt voor de zekerheid.
En alle vinkjes aangezet, om hopelijk in de toekomst weer aanbiedingen te krijgen.

Fingers crossed 🤞
Gisteren ook weer aangevraagd. Tevens Openbank, maar die geeft een "verbindingsfout", waardoor ik niet kan inloggen. Helpdesk gebeld, die moest het navragen en zou mij terugbellen, wat niet gebeurde. Blijkbaar is mijn vorige Openbank rekening 11-'23 gesloten. Dacht dat dat echt wel langer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Juan schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:12:
[...]

En hoe werkt dat? Kan je dat delen.
Ik ben met name benieuwd hoe Progetto had gaat doen komende weken
3,6% 3 jaar (3,48% eff) is ook wel interessant.
26/8 kan ik verlengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
[...]

Over de recente berichten van V0!d3m0r+ ;)

Het eerste bericht is een reactie waarin wordt betwijfeld of het allemaal wel iets uitmaakt. In dat bericht wordt naar mijn mening de winst gebagatelliseerd en het risico overdreven. Er wordt geen vraag gesteld (alleen een retorische).

Toch komen er reacties, want we zijn niet te beroerd om kennis te delen.

Uit de daarop volgende berichten blijkt het volgens mij dat onze reacties niet serieus worden genomen, getuige de sarcastische en dubbelzinnige formuleringen. En 50k is nu niet een bedrag waar ik zou stoppen met sparen.

Dus dan kunnen we onze tijd beter besteden, dan reageren op iemand die alleen maar bevestiging wil van diens eigen standpunt. Daarnaast wil ik geen verantwoordelijkheid bij het overtuigen van personen tegen hun gevoel in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 14:44
[...]

Om toch even advocaat van de duivel te spelen: dit geeft wel aan dat de 'winst' maar beperkt is. Het scheelt je dus inderdaad 200 euro per 10k. En de gemiddelde (of ik kan beter zeggen modale) nederlander heeft misschien wel 10 of 20k spaargeld maar het zet dus niet echt zoden aan de dijk.

Veel mensen vinden het 'een hoop gedoe', maar een hoop gedoe is het niet. Het is hooguit een uurtje werk en met 10k is dat dus al snel € 200 voor één uur werk.

Als je aan diezelfde groep mensen vraagt of ze voor een uurtje saai werk € 200 willen vangen zullen de meesten ja zeggen.

Dus tja...echt een gedoe is het eigenlijk helemaal niet. Het is een mooi uurloon (die je na een jaar ontvangt).

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
PASware schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:29:
[...]

Veel mensen vinden het 'een hoop gedoe', maar een hoop gedoe is het niet. Het is hooguit een uurtje werk en met 10k is dat dus al snel € 200 voor één uur werk.

Als je aan diezelfde groep mensen vraagt of ze voor een uurtje saai werk € 200 willen vangen zullen de meesten ja zeggen.

Dus tja...echt een gedoe is het eigenlijk helemaal niet. Het is een mooi uurloon (die je na een jaar ontvangt).
Het is inderdaad geen hoop gedoe als alles volgens plan verloopt, maar waar de originele reactie op was ging niet alles volgens plan en dan kan het wel 'een hoop gedoe' worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Novax schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:13:
[...]

Het is inderdaad geen hoop gedoe als alles volgens plan verloopt, maar waar de originele reactie op was ging niet alles volgens plan en dan kan het wel 'een hoop gedoe' worden.
Dat het niet "volgens plan" gaat is volgens mij een uitzondering, geen unicum, maar zeker niet zodanig vaak dat je er op kunt rekenen. Je moet er wel rekening mee houden. Daar zijn methodes voor: onder andere op tijd en klein beginnen.

Zo heb ik bijvoorbeeld wel een paraplu maar die neem ik niet altijd mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:21:
[...]

Dat het niet "volgens plan" gaat is volgens mij een uitzondering, geen unicum, maar zeker niet zodanig vaak dat je er op kunt rekenen. Je moet er wel rekening mee houden. Daar zijn methodes voor: onder andere op tijd en klein beginnen.

Zo heb ik bijvoorbeeld wel een paraplu maar die neem ik niet altijd mee ;)
Ik heb het hier dan over de eerste aanmelding bij een bank en dat dat niet goed gaat om wat voor reden dan ook (in dit geval SCB). Is hier al meerdere keren voorbij gekomen en is toch een gedoe. Dan is op tijd en klein beginnen niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Novax schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:39:
[...]

Ik heb het hier dan over de eerste aanmelding bij een bank en dat dat niet goed gaat om wat voor reden dan ook (in dit geval SCB). Is hier al meerdere keren voorbij gekomen en is toch een gedoe. Dan is op tijd en klein beginnen niet van toepassing.
Zo bedoel ik dat niet. Wat ik wel bedoel is dat wanneer je op tijd en klein begint de eventuele schade meevalt: rente mislopen, stress en dergelijke. Maar het punt was dus dat het normaal gesproken allemaal wel goed gaat. Dat dat nauwelijks berichten oplevert is bekend.

Zo heeft @Road-runner83 bij het openen van zijn TR rekening ook een aantal berichten geplaatst met diens ervaringen. En kijk eens nu ....

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 20-08-2024 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 16:10
[...]

Trade Republic geeft 3,75% vrij opneembaar. App en account heb ik op vakantie geregeld. Daarna ING leeggepompt en daar gezet. Heel weinig werk voor toch een leuke rente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 16:10
W1ck1e schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:44:
[...]

Zo bedoel ik dat niet. Wat ik wel bedoel is dat wanneer je op tijd en klein begint de eventuele schade meevalt: rente mislopen, stress en dergelijke. Maar het punt was dus dat het normaal gesproken allemaal wel goed gaat. Dat dat nauwelijks berichten oplevert is bekend.

Zo heeft @Road-runner83 bij het openen van zijn TR rekening ook een aantal berichten geplaatst met diens ervaringen. En kijk eens nu ....
Klopt heb wel even getwijfeld na berichten te lezen in het TR topic maar het was erg eenvoudig. Makkelijker dan een Raisin account openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-07 15:39

Fanta

FordPerformance™️

Hoe fanatiek zijn jullie als het om honderdsten renteverschillen gaat? Ik heb een week of 2 geleden via Raisin 50K geparkeerd bij Hoist Sparen tegen 3,25%. Op de dag dat de storting naar Hoist is afgehandeld krijg ik mail van Raisin dat de rente is verlaagd naar 3,23% en van de week kwam er een mail achteraan dat hij per 23/8 nog eens verlaagd wordt naar 3,20%..

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Fanta schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:54:
Hoe fanatiek zijn jullie als het om honderdsten renteverschillen gaat? Ik heb een week of 2 geleden via Raisin 50K geparkeerd bij Hoist Sparen tegen 3,25%. Op de dag dat de storting naar Hoist is afgehandeld krijg ik mail van Raisin dat de rente is verlaagd naar 3,23% en van de week kwam er een mail achteraan dat hij per 23/8 nog eens verlaagd wordt naar 3,20%..
Ik niet. Ik heb nu al maanden een rekening bij Santander en geloof het wel voor die paar tienden. En ik heb toch een aanzienlijk bedrag daar. Goede site, goede app, grote bank dus valt niet zomaar om en rust. Veel rendement maak ik toch niet met sparen. Dat doe ik met beleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Als er geld beschikbaar komt op mijn betaalrekening gaat het in principe naar de rekening met de hoogste rente. Maar bij honderdsten houd ik mij aan het volgende:

Ik ga er geen rekening voor openen.
Als ik geen dag rente mis & het rente bedrag groot genoeg is dan verplaats ik het
Als ik wel een dag rente misloop kijk ik het even aan of het loont.

Alleen bij stortingen op Bunq en opnames bij TR mis ik een dag rente. Alle andere handelingen (of andere banken) gebeurt het verplaatsen binnen dezelfde werkdag.

De banken waar ik spaar wijzigen niet zo vaak de rente. Maar wel met grotere stappen.

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 20-08-2024 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Is het niet interessanter om te kijken naar wat de alternatieven zijn? De daling bij de bank kun je niks aan doen. Maar als alternatieven een betere rente hebben kun je over stappen. Maar als die alternatieven net zo hard dalen en het verschil tussen de banken om en nabij gelijk blijft zet dat geen zoden aan de dijk.

Enige verschuiving op basis van renteverschil die ik afgelopen jaar gedaan heb was Renault => Distingo, maar dat was 2,90 => 3,50% meen ik. Waarbij Renault ook al langere tijd geen rentewijziging gedaan heeft (en daarna / tot nu nog steeds niet, ook niet omlaag dus :p). En daarnaast met aflopende actierentes, maar dat was dan ook 3,5%+ naar minder dan 3% dus een groot verschil en nieuwe alternatieven zoals SCB die zonder actie een hoge rente hebben/hadden (intussen gedaaeld, voor mij nog steeds prima).

Enige waar ik over getwijfeld heb was een overstap naar N26 Metal 4%. Maar uiteindelijk steeds uitgesteld / geen knoop doorgehakt en die hebben intussen ook verlaagd. En achteraf prima dat ik niet ben overgestapt (ook kijkende naar kostenplaatje voor Metal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:23
Niet fanatiek wat mij betreft. Ik heb zo’n beetje alles bij mij bij Santander België staan, en vind het wel goed zo momenteel. Goeie bank(app) met Vlaamse telefoon klantenservice, en prima rente met 3,35% maandelijks rente uitbetaald. Het kan altijd meer en hoger maar vindt het prima zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Niet, ik ga voor tienden van procenten voordeel. Neem bijvoorbeeld Consors, Advanzia, VWFS, Openbank, die bieden allen 3-6 maanden gegarandeerde rente op vrij opneembaar tegoed in de range van 3,5 tot 3,75% (Consors onder voorwaarden 12 maanden, waarbij de rente wel verlaagd kan worden tot de ECB-rente).

Vrij opneembaar sparen ga ik zéker niet via de Raisin-partnerbankjes doen, die elke week drie keer een paar honderdste eraf gooien. Dan liever een TR (let wel, max 50k) aan 3,75% variabele rente.

[ Voor 6% gewijzigd door Frankenstein op 20-08-2024 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Frankenstein schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:11:
[...]

Niet, ik ga voor tienden van procenten voordeel. Neem bijvoorbeeld Consors, Advanzia, VWFS, Openbank, die bieden allen 3-6 maanden gegarandeerde vrij opneembare rente in de range van 3,5 tot 3,75%.

Vrij opneembaar sparen ga ik zéker niet via de Raisin-partnerbankjes doen, die elke week drie keer een paar honderdste eraf gooien. Dan liever een TR (let wel, max 50k) aan 3,75% variabele rente.
Is bij 50k dus €16,66 per maand meer tov Santander. En dan vind ik Santander een echte bank en TR een cowboy club. Schiet allemaal niet op vind ik. Maar ieder zijn ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-07 15:39

Fanta

FordPerformance™️

Dank voor jullie antwoorden, zo stond ik er zelf ook in. Ik heb ook rekeningen bij Openbank en Santander die ik wat met rust wil laten, gewoon lekker rente opbouwen. Raisin zag ik als platform om wat meer mee te 'spelen'.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
MotorBeast schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:14:
[...]

Is bij 50k dus €16,66 per maand meer tov Santander. En dan vind ik Santander een echte bank en TR een cowboy club. Schiet allemaal niet op vind ik. Maar ieder zijn ding.
Het lijkt erop dat OpenBank (6 maanden 3,65% gegarandeerd) mij niet meer of niet op dit moment als nieuwe klant wil. Valt ook onder Santander. TR is niks mis mee, je weet dat ik nu ga zeggen dat je daar spaart bij Citibank Europe plc. en dat is ook een mammoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
MotorBeast schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:14:
[...]

200 euro op jaarbasis: daarvoor zou ik
wel wisselen van spaarrekening (zonder de rekening te sluiten)
niet wisselen van internet provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Fanta schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:17:
Dank voor jullie antwoorden, zo stond ik er zelf ook in. Ik heb ook rekeningen bij Openbank en Santander die ik wat met rust wil laten, gewoon lekker rente opbouwen. Raisin zag ik als platform om wat meer mee te 'spelen'.
Ik heb wel wat saldoloze vrij opneembare rekeningen bij Raisin. Heb ik eens gebruikt bij aflopend deposito terwijl ik op pad was en daardoor niet kon schuiven naar elders, terwijl ik ook niet direct een nieuw deposito wilde. En zo heb elk bankje zijn plek. Maar de grote meute van vrij opneembaar hou ik altijd zo hoog mogelijk en met gegarandeerde rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
W1ck1e schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:20:
[...]

200 euro op jaarbasis: daarvoor zou ik
wel wisselen van spaarrekening (zonder de rekening te sluiten)
niet wisselen van internet provider.
Ik beide wel; vorige week na 15 jaar toevallig overstap internet gevraagd. Kan me voorstellen dat als je je dagelijks in een dikke bak voort "beweegt", dat je er dan geen tijd voor neemt. Ik lekker wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Frankenstein schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:18:
[...]

Het lijkt erop dat OpenBank (6 maanden 3,65% gegarandeerd) mij niet meer of niet op dit moment als nieuwe klant wil. Valt ook onder Santander. TR is niks mis mee, je weet dat ik nu ga zeggen dat je daar spaart bij Citibank Europe plc. en dat is ook een mammoet.
Ik zei toch ieder moet doen waar hij zich zelf goed bij voelt. Voor mij is spaargeld kort geld en of dat een paar tienden meer of minder doet boeit me niet echt. Geld wat ik langer kan missen stop ik in andere zaken die ook correlatie hebben met rente. Ik hoop dan dus ook dat de rente naar beneden gaat. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• indica
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 00:07
Ik heb net wat geld van Advanzia gehaald en een aanvraag gedaan voor LHV Pank te Estland A+ rating, nieuw bij Raisin (?). 10k voor 12 maanden, geen bronbelasting.

Advanzia heb ik nog tot 1 september 3,97 daarna 3,50, maar de rentepercentages gaan best snel omlaag dus wil niet langer wachten. Gezien de berichten van de ecb zou het me niks verbazen als je volgend jaar nog max 2/2,5 krijgt. Daarom erg blij dat ik vorig jaar nog 60k vast heb kunnen zetten voor 4,1 en 4,2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
.

[ Voor 103% gewijzigd door Frankenstein op 20-08-2024 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
indica schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:33:
Ik heb net wat geld van Advanzia gehaald en een aanvraag gedaan voor LHV Pank te Estland A+ rating, nieuw bij Raisin (?). 10k voor 12 maanden, geen bronbelasting.

Advanzia heb ik nog tot 1 september 3,97 daarna 3,50, maar de rentepercentages gaan best snel omlaag dus wil niet langer wachten. Gezien de berichten van de ecb zou het me niks verbazen als je volgend jaar nog max 2/2,5 krijgt. Daarom erg blij dat ik vorig jaar nog 60k vast heb kunnen zetten voor 4,1 en 4,2.
Ik reserveer spaargeld om mijn beleggingsportefeuille verder op te bouwen, maar wil ook z.s.m. 1,5 jaar Klarna 3,58% en 3 jaar Progetto 3,6% vast zetten. Goed om niet lijdzaam toe te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TR is niks mis mee, je weet dat ik nu ga zeggen dat je daar spaart bij Citibank Europe plc. en dat is ook een mammoet.
Je spaart niet bij Citibank? TR spaart namens jou bij Citibank. Maar je bent helemaal geen klant van Citibank. Lijkt mij juridisch toch een belangrijk detail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
LHV is niet nieuw nieuw, ik heb er al eens een deposito gehad. Kan wel zijn dat ze een tijdje weg zijn geweest / lager stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Frankenstein schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:23:
[...]

Ik beide wel; vorige week na 15 jaar toevallig overstap internet gevraagd. Kan me voorstellen dat als je je dagelijks in een dikke bak voort "beweegt", dat je er dan geen tijd voor neemt. Ik lekker wel :)
Autootje 2016, kilometerstand +- 40000, staat meeste tijd op de eigen oprit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:09
Hoe fanatiek zijn jullie als het om honderdsten renteverschillen gaat?
Ga zeker niet voor de laatste druppels, maar dit jaar al meer rente ontvangen dan over heel 2023. En da's niet omdat er nu zoveel meer spaargeld is. Een beetje slim schuiven kan echt geen kwaad, maar probeer de (periodieke) vastigheid te zoeken - deposito's, de bekende nieuwe-klanten aanbiedingen, etc.
[...]
TR is niks mis mee, je weet dat ik nu ga zeggen dat je daar spaart bij Citibank Europe plc. en dat is ook een mammoet.
Als je al iets moet noemen dat mis is met Trade Republic is dat je juist niet van tevoren weet of je bij Citibank terecht komt of ergens anders. Mijn spaargeld bij TR staat bij HSBC.
Ik heb net wat geld van Advanzia gehaald en een aanvraag gedaan voor LHV Pank te Estland A+ rating, nieuw bij Raisin (?).
LHV Pank is zeker niet nieuw, maar als ze geen geld nodig hebben zetten ze tijdelijk de rente op 0,00% voor nieuwe deposito's en dan lijken ze "weg".
W1ck1e schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:55:
[...]
Autootje 2016, kilometerstand +- 40000, staat meeste tijd op de eigen oprit ;)
Autootje 1965 - Leuk knutselen ...
Motor- en bromfietsen zijn op één na allemaal ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
GroteVoet459 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:33:Als je al iets moet noemen dat mis is met Trade Republic is dat je juist niet van tevoren weet of je bij Citibank terecht komt of ergens anders. Mijn spaargeld bij van TR staat bij HSBC.
Is ook een kolossale financiële instelling;
Wikipedia: HSBC

Blijft echter de vraag, staat het bij het moederbedrijf of bij een dochter en in hoeverre doet dat ertoe tijdens economisch zwaar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Frankenstein schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:45:
[...]

Is ook een kolossale financiële instelling;
Wikipedia: HSBC

Blijft echter de vraag, staat het bij het moederbedrijf of bij een dochter en in hoeverre doet dat ertoe tijdens economisch zwaar weer.
Maar die vraag geldt toch ook voor Citi? En het staat daar waar het DGS aangeeft. Citi is een Amerikaanse bank? Met een dochter in Ierland? En die dochter heeft een vestiging ("vakantieadres " :+) in Duitsland.
Waarbij tegoeden bij TR worden gedekt door het Ierse DGS, maar de afhandeling v.w.b. communicatie en "overschrijven" wordt gedaan door het Duitse DGS (die hun deel van het geld van het Ierse DGS krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
RobertMe schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:12:
[...]

Maar die vraag geldt toch ook voor Citi? En het staat daar waar het DGS aangeeft. Citi is een Amerikaanse bank? Met een dochter in Ierland? En die dochter heeft een vestiging ("vakantieadres " :+) in Duitsland.
Waarbij tegoeden bij TR worden gedekt door het Ierse DGS, maar de afhandeling v.w.b. communicatie en "overschrijven" wordt gedaan door het Duitse DGS (die hun deel van het geld van het Ierse DGS krijgen).
Wellicht onterecht veronderstel ik dat het moederbedrijf Santander garant staat voor problemen bij Santander Consumer Bank; draait Santander ook op bij problemen bij haar dochterbedrijf OpenBank?

Idem voor Citibank Europe plc / Citigroup, Credit Agricole Autobank / Credit Agricole, HSBC / HSBC, Consorsbank / BNP Paribas.

Maar ook: als Yapi Kredi Nederland NV kopje onder gaat is dan de moederbank in Turkije verplicht om dat te voorkomen?

Als de Duitse of Poolse tak van ING Group het niet redt, moet het moederbedrijf in Nederland dan bijspringen? Of mag zo'n tak afsterven zonder gevolgen voor het moederbedrijf?

Alleen zijn de moederbedrijven Santander, CA, HSBC en CitiGroup veel groter dan het moederbedrijf van Yapi Kredi.

Voorbeeld: Credit Agricole Autobank is een Italiaanse dochterbank met aardige rentes via Raisin, van de Franse Credit Agricole, een wereldwijde systeembank. Als CA Autobank Italië omkiept, moet CA France dan bijspringen? Hoe kan je dit natrekken?

[ Voor 6% gewijzigd door Frankenstein op 20-08-2024 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Frankenstein schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:25:
[...]

Wellicht onterecht veronderstel ik dat het moederbedrijf Santander garant staat voor problemen bij Santander Consumer Bank; draait Santander ook op bij problemen bij haar dochterbedrijf OpenBank?

Idem voor Citibank Europe plc / Citigroup, Credit Agricole Autobank / Credit Agricole, HSBC / HSBC, Consorsbank / BNP Paribas.

Maar ook: als Yapi Kredi Nederland NV kopje onder gaat is dan de moederbank in Turkije verplicht om dat te voorkomen?

Als de Duitse of Poolse tak van ING Group het niet redt, moet het moederbedrijf in Nederland dan bijspringen? Of mag zo'n tak afsterven zonder gevolgen voor het moederbedrijf?

Alleen zijn de moederbedrijven Santander, CA, HSBC en CitiGroup veel groter dan het moederbedrijf van Yapi Kredi.

Voorbeeld: Credit Agrigcole Autobank is een Italiaanse dochterbank met aardige rentes via Raisin, van de Franse Credit Agricole, een wereldwijde systeembank. Als CA Autobank Italië omkiept, moet CA France dan bijspringen? Hoe kan je dit natrekken?
Ik verwacht dat dat nogal afhankelijk is van of het een vestiging van de bank is of een dochter/zusteronderneming. Waarbij je bv ook bii de DGS kunt kijken of er aparte inschrijvingen zijn. Bij het Spaanse DGS bv staan Santander Consumer Bank & OpenBank apart geregistreerd.

Maar bv ook in Nederland waar je zaken kunt zien in het register van financiële dienstverleners bii DNB. Dan zie je ook dat SNS, ASN en Regiobank puur handelsnamen (/merknamen) van Volksbank zijn.

En v.w.b. Santander. Volgens mij hebben zij best veel "BVs" onder het hoofdconcern. OpenBank is dan wat duidelijker zelfstandig maar met 99,999...% van de aandelen in handen van Santander. Maar SCB is volgens mij ook een zelfstandige onderneming die in Spanje hoofdkantoor heeft maar "gevestigd" is in België en ook opereert in Nederland (maar dus niet in zeg Spanje).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
Frankenstein schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:48:
[...]

Ik reserveer spaargeld om mijn beleggingsportefeuille verder op te bouwen, maar wil ook z.s.m. 1,5 jaar Klarna 3,58% en 3 jaar Progetto 3,6% vast zetten. Goed om niet lijdzaam toe te zien.
Spaargeld reserveren om te beleggen? Heb je voldoende spaargeld zou ik stoppen met dat verder op te bouwen en koop gewoon maandelijks stukken bij ipv die spaarpot nog verder uit te bouwen. Levert je op de lange termijn (10 jaar plus) met grote waarschijnlijkheid meer op. Met inflatie en wellicht (op termijn) box3 kijk je al lijdzaam toe met sparen helaas. En leven leuke dingen doen van je geld. Je weet nooit wanneer je lampje uit gaat en meenemen kan niet. :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Je kunt overigens, kom ik net achter, ook direct bij Credit Agricole Autobank sparen, dus buiten Raisin om. Er is een Nederlandstalige website. Maar de rente is daar niet beter, hoewel de bank zich bij een rechtstreekse overeenkomst de bemiddelingskosten van Raisin bespaart. Géén rente op rente. Effectief de hoogste rente bij looptijd van 4 jaar.

https://www.ca-autofinance.nl/depositorekening/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-06 09:10

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Frankenstein schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:29:
Je kunt overigens, kom ik net achter, ook direct bij Credit Agricole Autobank sparen, dus buiten Raisin om. Er is een Nederlandstalige website. Maar de rente is daar niet beter, hoewel de bank zich bij een rechtstreekse overeenkomst de bemiddelingskosten van Raisin bespaart. Géén rente op rente. Effectief de hoogste rente bij looptijd van 4 jaar.

Er staat letterlijk "100% online, compleet te regelen via de Raisin Platform app", met een link naar https://www.raisin.nl/banken/ca-auto-bank/

[ Voor 4% gewijzigd door ocn op 20-08-2024 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
MotorBeast schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:29:
[...]

Spaargeld reserveren om te beleggen? Heb je voldoende spaargeld zou ik stoppen met dat verder op te bouwen en koop gewoon maandelijks stukken bij ipv die spaarpot nog verder uit te bouwen. Levert je op de lange termijn (10 jaar plus) met grote waarschijnlijkheid meer op. Met inflatie en wellicht (op termijn) box3 kijk je al lijdzaam toe met sparen helaas. En leven leuke dingen doen van je geld. Je weet nooit wanneer je lampje uit gaat en meenemen kan niet. :N
Nee hoor, ik kijk niet lijdzaam toe. Geld maakt immers niet gelukkig! ;)

Overigens LSI is in ik meen 68% van de gevallen lucratiever als DCA - maar nu gaan we heel erg off topic - maar als het dat niet is, dan kan je flink verliezen. Immers bij LSI is er altijd kans dat er kort voor een hele grote crash wordt gestart... Ben het er natuurlijk helemaal mee eens dat je met investeringen (beleggingen) sneller FIRE kunt zijn. Maar voor mij blijft het DCA-en en zeker geen LSI. En ik doe het soms ook wel intuitief. Je kunt nu eenmaal niet in je vingers knippen en voilà, de kolen schieten als paddestoelen uit de grond. Toen ik ooit bedacht dat beleggen meer kan opbrengen stak ik eenmalig in een Robeco-fonds met een voor mij twijfelachtige, maar in het wereldje nogal courante benchmark. De AEX-verslaan meen ik.Wat op zich acceptabel is, maar niet erg gespreid en erg volatiel. En uiteraard stapte ik in toen de koers boven de intrinsieke waarde lag. Leuk dat er allerlei adviseurs zijn, maar investeren moet je echt zelf doen. Robeco uitgestapt (hoge uitstapkosten...) en take two had ik actieve high yield fondsen (Kempen Orange, Add Value NV) tot ik na het herstel van de stevige maar kortstondige Covid-beursdip dat van de hand deed (weer hoge uitstapkosten...). En take three is nu een passieve wereldwijd gespreide ETF. De beste keus. Je moet jezelf kennen, je leert jezelf kennen.

Een aardrijkskundedocent zei ooit tegen mij "jij komt er wel". En zo is dat. Ben erg gewend om zuinig te zijn en doen en dat past ook het best met mijn omgang met de wereld: one planet. Van daaruit bezien is het zelfs opmerkelijk dat ik überhaupt niet-duurzaam beleg, maar ja, eerlijk duurt het langst en de spaarrekeningen zijn anders ook niet groen. Dan doe ik maar mijn best om wel groen te leven; het vliegen afgezworen toen ik een jaar of 18 was; vegetariër zal ik niet snel worden, maar ik respecteer het zeer zeker.

[ Voor 8% gewijzigd door Frankenstein op 20-08-2024 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Frankenstein schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:29:

Foutje, bedaank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nuutje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:29
Vandaag een Santander rekening geopend. Wat mij opviel was dat het documentnummer van de id kaart verkeerd is. Hier hebben ze het BSN nummer ingevuld. Toch maar doorgegaan met het proces aangezien ik niet verwacht dat een nieuwe e-identificatie zou leiden tot een succesvol nummer.

Daarnaast moest ik op de website het contract ondertekenen maar dit lukte niet. Als ik nu inlog dan heeft de site aan de de verificatie wordt uitgevoerd. Stap 2 is het bevestigen van het contract (stap 3 de eerste storting).

Het staat er allemaal een beetje vreemd, iemand enig idee of de aanvraag goed zal gaan?

overigens aangevraagd via CashbackXL, dan krijg je nog eens €27.50 euro’s welkomsbonus, voor de echte geldwolven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Nuutje schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:51:
Vandaag een Santander rekening geopend. Wat mij opviel was dat het documentnummer van de id kaart verkeerd is. Hier hebben ze het BSN nummer ingevuld. Toch maar doorgegaan met het proces aangezien ik niet verwacht dat een nieuwe e-identificatie zou leiden tot een succesvol nummer.

Daarnaast moest ik op de website het contract ondertekenen maar dit lukte niet. Als ik nu inlog dan heeft de site aan de de verificatie wordt uitgevoerd. Stap 2 is het bevestigen van het contract (stap 3 de eerste storting).

Het staat er allemaal een beetje vreemd, iemand enig idee of de aanvraag goed zal gaan?

overigens aangevraagd via CashbackXL, dan krijg je nog eens €27.50 euro’s welkomsbonus, voor de echte geldwolven
Volgens mij wel. Mocht de opening van de rekening lang duren....gewoon even bellen. Activeren ze het terwijl je aan de lijn bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vipo10
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-06 17:35

Bij mij lukte de contractbevestiging ook niet. Niet zichtbaar op de website. Heb toen gebeld en het was snel geregeld. Wel FF bellen. Daarna krijg je je bankrekeningnummer en moet je een testbedragje over maken. Gaat wel goed komen denk ik maar well FF bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acbi1986
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-04 14:27
Ik heb al verschillende keren contact gehad met Advanzia omdat ik bij het registreren geen sms code ontvang. Heeft iemand anders dat ook al eens gehad? Ik heb gevraagd welk nummer geregistreerd staat bij hun en het begint wel met 00316- maar dat zou het probleem toch niet zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhe59
  • Laatst online: 27-06 09:16

mhe59

ID.5 Pro Performance

Hoe weet je of de Cashback goed gaat verlopen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
mhe59 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:51:
[...]

Getriggered door de cashback heb ik vandaag een rekening aangevraagd. Laat in de avond ontving ik per mail mijn Santander IBAN en vier uur daarvoor een mail dat mijn cashback was bevestigd. Nu moet ik nog binnen 30 dagen een "eerste storting" doen. Wat zal ik storten? 1k? Dan geeft de cashback 16% effectief rendement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Frankenstein schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 01:29:
[...]

Getriggered door de cashback heb ik vandaag een rekening aangevraagd. Laat in de avond ontving ik per mail mijn Santander IBAN en vier uur daarvoor een mail dat mijn cashback was bevestigd. Nu moet ik nog binnen 30 dagen een "eerste storting" doen. Wat zal ik storten? 1k? Dan geeft de cashback 16% effectief rendement...
Een aantal weken geleden heb ik ook een rekening bij Santander geopend. Niet om de rente, want elders meer, maar om de cashback :+
Bij het openen €50 overgemaakt. Na openen nogmaals €50. Inmiddels is de cashback al uitgekeerd (bij CashbackXL).

PS, ook ik had wat problemen met het openen. Het ondertekenen liep vast, en de identificatie ging ook niet soepel. Paar keer geprobeerd en toen lukte het dus wel.
mhe59 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:51:
[...]

Dat weet je niet. Wat ik aanraad is dat als het proces vastloopt en je opnieuw moet beginnen, je weer even doorklikt via CashbackXL.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:08
Jeldert schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 07:31:
[...]

Een aantal weken geleden heb ik ook een rekening bij Santander geopend. Niet om de rente, want elders meer, maar om de cashback :+
Bij het openen €50 overgemaakt. Na openen nogmaals €50. Inmiddels is de cashback al uitgekeerd (bij CashbackXL).

PS, ook ik had wat problemen met het openen. Het ondertekenen liep vast, en de identificatie ging ook niet soepel. Paar keer geprobeerd en toen lukte het dus wel.

[...]

Dat weet je niet. Wat ik aanraad is dat als het proces vastloopt en je opnieuw moet beginnen, je weer even doorklikt via CashbackXL.
He balen, dat van die cashback wist ik niet. Mijn partner en ik hebben net allebei een rekening geopend. Dit geldt vast alleen voor de eerste rekening op je naam?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-04 10:44
Banca Progetto lijkt de rentes vandaag te verhoogd te hebben van 3.6 naar 3.7% via Raisin voor zowel 1, 2 als 3 jaar. Let op geen rente-op-rente. Maar dus wel een 0.1% verhoging.

Jammer dat ik gisteren een nieuwe 1 jaar deposito heb geopend, maar met het annuleren, wachten en opnieuw openen ben je vaak meer dagen zonder rente kwijt dan dat het zou opleveren. Dan maar de 3.6% accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
dZinee schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:44:
Banca Progetto lijkt de rentes vandaag te verhoogd te hebben van 3.6 naar 3.7% via Raisin voor zowel 1, 2 als 3 jaar.
...
Jammer dat ik gisteren een nieuwe 1 jaar deposito heb geopend, maar met het annuleren, wachten en opnieuw openen ben je vaak meer dagen zonder rente kwijt dan dat het zou opleveren. Dan maar de 3.6% accepteren.
En als je het toch doet kan de bank de rente in de tussentijd weer verlaagd hebben. Dat hadden ze trouwens ook nu al kunnen doen.

BTW bij een ton is het verschil 100 euro, een dag geen rente is ongeveer 10 euro. Ik zou het laten gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:53:
En als je het toch doet kan de bank de rente in de tussentijd weer verlaagd hebben. Dat hadden ze trouwens ook nu al kunnen doen.
Lijkt me niet, verlagingen worden een aantal dagen van tevoren "aangekondigd", verhogingen niet.

Zo gaat Nordax 9 maanden deposito per 26 augustus van 3,31% naar 3,10%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Banca Progetto lijkt de rentes vandaag te verhoogd te hebben van 3.6 naar 3.7% via Raisin voor zowel 1, 2 als 3 jaar. Let op geen rente-op-rente. Maar dus wel een 0.1% verhoging.

Mooi, want in september komt mijn deposito van Banca Progetto pas vrij: ik had juist begrepen dat de ECB de rente in stapjes gaat verlagen, dus daarom wil ik nu juist het geld voor 3 jaar vastzetten. Want vorig jaar slechts voor 1 jaar vastgezet aan 4.2% en nu heb ik dus spijt, dat ik het niet langer vastgezet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Novax schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:03:
[...]

Lijkt me niet, verlagingen worden een aantal dagen van tevoren "aangekondigd", verhogingen niet.

Zo gaat Nordax 9 maanden deposito per 26 augustus van 3,31% naar 3,10%
Weer wat geleerd, ik ben geen klant van Banca Progetto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:11:
[...]

Weer wat geleerd, ik ben geen klant van Banca Progetto.
Dat geldt eigenlijk voor alle banken op Raisin meen ik. Omdat er dus ook nog een proces aan vooraf gaat. Vaak/altijd een "zorg dat het geld voor <datum> op de Raisin rekening staat en de aanvraag compleet is, dan krijg je nog de huidige rente".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:40

Dankje😀
Komt niet naar voren bij mijn verlengopties (loopt af 9 sep)

Een nieuw aangevraagd depo staat op 3,6%
Moet nog inleg storten (gelukkig nog niet gedaan)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Juan schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:17:
[...]

Dankje😀
Komt niet naar voren bij mijn verlengopties (loopt af 9 sep)

Een nieuw aangevraagd depo staat op 3,6%
Moet nog inleg storten (gelukkig nog niet gedaan)
Haha! Geweldig. Zag 'm bovenaan staan op
https://www.actuelerentes...ngen.asp#goto-tablesparen
en toen was het pijltje groen. Onverwacht!

Mijn depo Progetto loopt 26/12 af. Als ik op verlengen klik staat er (nu nog) 3,6%, in Raisin zelf 3,7%. Als je dan op open rekening klikt staat er wel nog 3,6%. Bij 3 jaar is de eff. rente volgens mij 3,54%; bij Raisin staat 3,62% eff. Vanmiddag nog maar een keer kijken of 3,7% dan wel bij verlengen of open rekening staat...

Vanmorgen ook Klarna 18 mnd 3,58% geopend via Klarna app.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankenstein
MathiasMetzger schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:05:
[...]

Mooi, want in september komt mijn deposito van Banca Progetto pas vrij: ik had juist begrepen dat de ECB de rente in stapjes gaat verlagen, dus daarom wil ik nu juist het geld voor 3 jaar vastzetten. Want vorig jaar slechts voor 1 jaar vastgezet aan 4.2% en nu heb ik dus spijt, dat ik het niet langer vastgezet heb.
Je zou niet de enige moeten zijn met "spijt". Maar er zijn ook veel spaarders die sws niet langer vast zetten; en dat kan ook heel legitiem zijn. Bijvoorbeeld, omdat je het tegoed nodig kunt hebben... Maar is het niet altijd; naar het zich laat aanzien gaat de rente de komende 10 jaar lager zijn dan nu. Maar dat blijft gissen.

Vorig jaar wist je niet dat de rente nu wat lager zou zijn. Het leek erop dat de rente misschien nog verder zou stijgen. Nu lijkt deze te gaan dalen. Maar als deze toch stijgt, en je kunt over 1 jaar 4,5% op 3 jaar vast krijgen, dan kun je weer "spijt" hebben.

Heb dus liever maar geen spijt van je beslissingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Frankenstein op 21-08-2024 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Volgensmij past Raisin de tarieven in de middag altijd aan.

Ze melden ook altijd bij verlagingen/verhogingen, dat het tarief vanaf 12 uur geld

Heb de aanvraag ingetrokken, en vanmiddag ff opnieuw, zodra ik 3,7% zie

Tevens door de ACT methode krijg je zelfs 3,7514%

[ Voor 11% gewijzigd door Juan op 21-08-2024 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Juan schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:14:

Ze melden ook altijd bij verlagingen/verhogingen, dat het tarief vanaf 12 uur geld

Jij kunt het weten. Inmiddels staat er 3,7% en heb ik 3 jaar verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:41
Hmm mijn Progetto verlenging gaat vrijdag in - zou goed moeten gaan (tegen 3.7%) dus?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Volgens mij krijg je altijd de actuele rente. Dus als je gewoon had gestort voor de aanvraag van 3,6% had je ook 3,7% gekregen (als je dat deed op het moment dat de 3,7% "actief" was).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
wibblemoo schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:42:
Hmm mijn Progetto verlenging gaat vrijdag in - zou goed moeten gaan (tegen 3.7%) dus?
Bij verlenging staat er AFAIK altijd duidelijk vermeld dat de rente op het moment van verlenging anders kan zijn en je de dan geldende rente krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Dat verklaart dan ook 3,62% eff. Netjes. Mocht de rente de komende jaren dalen, dan hoop ik dat mijn banken niet omvallen. Stijgen de rentes dan mag er best wat omvallen. Dan wens ik gecompenseerd te worden via het DGS en gaan we tegen een hogere rentevoet vrolijk verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Opnieuw aangevraagd, nu idd 3,7%
Die 3,7514% is netto wat er gestort word na 1 jaar

Heb 10k gedaan, zou 370 EURO op moeten leveren bij ACT/ACT (370 / 360 * 365 =375.139)

En gelijk een verlenging ingediend voor een aflopend depo op 9 sep

[ Voor 22% gewijzigd door Juan op 21-08-2024 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Juan schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:07:
En gelijk een verlenging ingediend voor een aflopend depo op 9 sep
12/10 en 20/10 heb ik nog aflopende. Denk niet dat ik die erg lang vast zet. In 2025 heb ik nog niks aflopen. Daarom nu dus 1,5 jaar en 3 jaar. Gemiddelde rente op deposito's gaat van 3,58% naar 3,54% (eruit 1 jaar 4,25%, erbij 1,5 jaar 3,58% en 3 jaar 3,7%). Heel ruim boven het forfaitair rendement... oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
De 1e die in 2025 afloopt, is er een van Haitong van 4,1%

De rest zijn recente Progetto ‘s van afgelopen maand 3,6%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuutje

Afgelopen nacht mijn IBAN ontvangen. Vanochtend 1 euro overgemaakt. Nu even wachten tot ik akkoord heb en dan kan ik de app gebruiken.

Al met al best tevreden, maar er is wel nog wat nodig voor verbetering qua communicatie vanuit de bank. Bellen zoals jullie aangeven lijkt me nog niet nodig, ik kan nog wel 2 dagen wachten. Mocht ik dan nog niets hebben dan volg ik de bel-tip op.

Cashback staat ook netjes in het overzicht van CBXL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuutje
zunrob schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 08:46:
[...]

He balen, dat van die cashback wist ik niet. Mijn partner en ik hebben net allebei een rekening geopend. Dit geldt vast alleen voor de eerste rekening op je naam?
Er staat dat je de CB krijgt bij het openen van een rekening, achteraf kan dat niet meer maar als je een nieuwe rekening opent zou het wellicht kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Editsevery
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 03-05 18:10
.

[ Voor 119% gewijzigd door Editsevery op 21-08-2024 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Frankenstein schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:13:
[...]

Je zou niet de enige moeten zijn met "spijt". Maar er zijn ook veel spaarders die sws niet langer vast zetten; en dat kan ook heel legitiem zijn. Bijvoorbeeld, omdat je het tegoed nodig kunt hebben... Maar is het niet altijd; naar het zich laat aanzien gaat de rente de komende 10 jaar lager zijn dan nu. Maar dat blijft gissen.

Vorig jaar wist je niet dat de rente nu wat lager zou zijn. Het leek erop dat de rente misschien nog verder zou stijgen. Nu lijkt deze te gaan dalen. Maar als deze toch stijgt, en je kunt over 1 jaar 4,5% op 3 jaar vast krijgen, dan kun je weer "spijt" hebben.

Ik weet alleen dat het vroeger heel normaal was om 4% bij Nederlandse banken te krijgen: zo had ik tig deposito's voor 5 jaar afgesloten bij LeasePlan Bank. Dat had ik destijds ook voor 10 jaar kunnen doen, maar het is net wat jij zegt. Je wilt op een gegeven moment toch kunnen beschikken over je geld. Dus ik overweeg voor 3 jaar vast te zetten, want als ik kijk naar langere periodes. Dan is de rente ook lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-07 11:23
Frankenstein schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:13:
[...]

Daarom ook de quote: Met de kennis van nu had ik toen anders gehandeld. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
MathiasMetzger schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:50:
[...]

Ik weet alleen dat het vroeger heel normaal was om 4% bij Nederlandse banken te krijgen: zo had ik tig deposito's voor 5 jaar afgesloten bij LeasePlan Bank. Dat had ik destijds ook voor 10 jaar kunnen doen, maar het is net wat jij zegt. Je wilt op een gegeven moment toch kunnen beschikken over je geld. Dus ik overweeg voor 3 jaar vast te zetten, want als ik kijk naar langere periodes. Dan is de rente ook lager.
Vroeger 4%? Je bedoelt denk ik 1 jaar geleden. Ik weet niet hoe oud je bent (niet oud waarschijnlijk) maar echt vroeger (jaren 90) toen ik mijn eerste huis kocht kon je 8% krijgen. Kijk, dat zijn tarieven waarvoor ik zelfs vast zou zetten. Ik denk dat je met 3 jaar straks weer van een koude kermis thuiskomt. Ik denk dat de rente verder zal dalen en dan weer langdurig laag zal blijven. De schuldenlast van overheden is veel te groot om langdurig hoge rentes te kunnen dragen. De hele economie wereldwijd draait ook nog eens op een enorme schuldenberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
MotorBeast schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:17:
[...]

Vroeger 4%? Je bedoelt denk ik 1 jaar geleden. Ik weet niet hoe oud je bent (niet oud waarschijnlijk) maar echt vroeger (jaren 90) toen ik mijn eerste huis kocht kon je 8% krijgen. Kijk, dat zijn tarieven waarvoor ik zelfs vast zou zetten. Ik denk dat je met 3 jaar straks weer van een koude kermis thuiskomt. Ik denk dat de rente verder zal dalen en dan weer langdurig laag zal blijven. De schuldenlast van overheden is veel te groot om langdurig hoge rentes te kunnen dragen. De hele economie wereldwijd draait ook nog eens op een enorme schuldenberg.
Ja 2010 heb ik de rekening bij LeasePlan geopend: in die tijd opende ik aan de lopende band depositos met 4% rente en een looptijd van 5 jaar. Dus voor mij was oud en nieuw een feestje, want dan werd de rente uitgekeerd. Een andere bank waar ik deposito's had lopen destijds was NIBC. Waar ze vroeger dus de hoogste spaarrente gaven, krijg je er nu maar een magere 2,75% maximaal en dan moet je het geld ook nog 2 jaar vast zetten.

Wat wel uniek is, maar heeft natuurlijk alles met de torenhoge inflatie te maken gehad: is dat je vorig jaar inderdaad 4.2% op een deposito van 1 jaar kreeg. Maar langer dan 3 jaar durven banken je schijnbaar die 3.7% die je nu maximaal kunt krijgen niet te geven, dus dat toont ook wel aan. Dat de banken zelf ook verwachten dat de spaar rentes in de toekomst weer lager zijn. Anders zouden ze ook wel voor 5 jaar vast zetten 3.7% geven.

Oh 8% heb ik eens met Turkse Lira gekregen: hoogste rendement ooit dat ik met spaargeld behaald heb, alleen omdat de Turkse Lira nog een zwakkere munt is dan de euro. Want de euro is eigenlijk niet een hele sterke valuta meer. Op vakantie krijg je steeds minder buitenlandse valuta voor je euro en dat is eigenlijk om te huilen.....

Nu is € 1 gelijk aan 38 Thaise Baht, terwijl toen ik de eerste keer naar Thailand ging: kreeg ik voor € 1 nog 50 Thaise baht. En dit is slechts een voorbeeld. Als je nu pas 18 jaar bent, dan weet je natuurlijk niet beter dat € 1 ruim 38 Baht op levert, maar ik weet dus dat het weinig is. Want het is ruim 20% minder dan het ooit was..

[ Voor 17% gewijzigd door MathiasMetzger op 21-08-2024 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
@MathiasMetzger Voortaan naar Zweden, Oekraine, Hongarije maar vooral Turkije; daar krijg je steeds meer lokale valuta per euro. De koers Euro Bosnische convertibele mark staat vrijwel vast; het is niet voor niks convertibel. Montenegro gebruikt "gewoon" de Euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Frankenstein op 21-08-2024 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:41
Of de VS..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:06
MathiasMetzger schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:31:
[...]
Want de euro is eigenlijk niet een hele sterke valuta meer.....

Nu is € 1 gelijk aan 38 Thaise Baht, terwijl toen ik de eerste keer naar Thailand ging: kreeg ik voor € 1 nog 50 Thaise baht.
Ach, in 1997 kreeg je nog geen 30 Baht voor een (omgerekende) euro. Dus dat was minder, daarna naar 50 gegaan, nu 38.
Dat schommelt gewoon :-).

Alleen de Turkse lira die schommelt niet, die gaat gewoon altijd naar beneden. Dus een Turkse spaarrekening is inderdaad niet zo handig.

• michael346
  • Laatst online: 17-01 22:16

Ik heb precies hetzelfde en wil de aanvraag ook intrekken. Dit heb ik echter nog nooit gedaan. Hoe doe je dit? Ik zie geen "knop" in de app om de aanvraag in te trekken. Moet daar soms een berichtje voor gestuurd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 15:49
Heeft iemand een tip hoe je door de verificatie van Satander (scb) komt voor een nieuwe aanvraag?
Ik heb gisteren een flinke tijd (~30min) zitten prutsen om de achterkant van mijn paspoort (t.b.v. de BSN) in het frame te krijgen, maar het lukt gewoon niet i.t.t. de achterkant..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Sjowhan schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:44:
Heeft iemand een tip hoe je door de verificatie van Satander (scb) komt voor een nieuwe aanvraag?
Ik heb gisteren een flinke tijd (~30min) zitten prutsen om de achterkant van mijn paspoort (t.b.v. de BSN) in het frame te krijgen, maar het lukt gewoon niet i.t.t. de achterkant..
Volgens mij heb je jouw ziel verkocht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
michael346 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:17:
[...]

Ik heb precies hetzelfde en wil de aanvraag ook intrekken. Dit heb ik echter nog nooit gedaan. Hoe doe je dit? Ik zie geen "knop" in de app om de aanvraag in te trekken. Moet daar soms een berichtje voor gestuurd worden?
Had je het geld al op de Raisin rekening staan? Zo ja, dan is de aanvraag (waarschijnlijk) al doorgestuurd en kun je deze niet meer intrekken (maar alleen annuleren op basis van de 14 dagen bedenktijd).

Je ziet dit dan ook aan de status, die is dan "Aanvraag doorgestuurd" of iets dergelijks. En vanaf dat moment kun je (logischerwijs) geen wijzigingen meer doen.
Pagina: 1 ... 87 ... 149 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling