Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-09 22:15
VanBreukelen schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:41:
[...]

Oke, dus als ik pas over 4 weken 5k over zou maken dan gaat de actie pas vanaf die datum lopen. Echter, is het dan afwachten wat de rente en termijn van de actie op dat moment gaat zijn ?
ECB-rente blijft gelijk de komende maanden en Advanzia staat gewoonlijk in de hogere regionen*. De kans op verlaging in 08 en 09/2024 acht ik klein.

* van de Duitse spaarmarkt:
https://www.kritische-anleger.de/tagesgeld/vergleich/

[ Voor 8% gewijzigd door Frankenstein op 22-07-2024 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:45

sanook

_/-\o_

VanBreukelen schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:41:
[...]

Oke, dus als ik pas over 4 weken 5k over zou maken dan gaat de actie pas vanaf die datum lopen. Echter, is het dan afwachten wat de rente en termijn van de actie op dat moment gaat zijn ?
Inderdaad, dan ben je afhankelijk van de actie op dat moment.
Advies is wel om direct in het begin van de maand mee te doen met de actie zodat je er maximaal van kunt profiteren. Akties van Advanzia waar ze bv adverteren met 3 maanden aktierente levert je dan bijna 4 maanden aktierente op (de maand waarin in begint + de 3 daarop volgende volledige maanden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
Joeridev schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:42:
Heeft iemand ervaring met het vroegtijdig stopzetten van een Raisin spaardeposito dat bedoeld is voor een x aantal maanden? In de voorwaarden staat dat de bank het recht heeft het verzoek te weigeren, maar gebeurt dat echt in de praktijk?
https://www.consumentenbo...jdse-opname-bij-depositos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Laatst online: 20:58
Frankenstein schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:31:
[...]

ECB-rente blijft gelijk de komende maanden en Advanzia staat gewoonlijk in de hogere regionen*. De kans op verlaging in 08 en 09/2024 acht ik klein.

* van de Duitse spaarmarkt:
https://www.kritische-anleger.de/tagesgeld/vergleich/
Bedankt voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Wordt Trade Republic nu aangeslagen als spaar of als deposito?

(Ben wat vroeg, maar lijkt me de beste manier om vrij opneembaar met gegarandeerde rente van Consors terug naar Advanzia te overbruggen, en dit valt in de periode peildatumarbitrage, zodat een geldmarktfonds uitgesloten is).

[ Voor 4% gewijzigd door Frankenstein op 22-07-2024 22:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35
Frankenstein schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:54:

(Ben wat vroeg, maar lijkt me de beste manier om vrij opneembaar met gegarandeerde rente van Consors terug naar Advanzia te overbruggen, en dit valt in de periode peildatumarbitrage, zodat een geldmarktfonds uitgesloten is).
Spaar en deposito is wettelijk hetzelfde, een "depositorekening". Waarschijnlijk bedoel je sparen of beleggen. En dat is intussen echt het eerste, sparen, voor zover ik weet. Voornamelijk op basis van een wetswijziging eind 2023(?) waardoor derdegeldenrekeningen als spaargeld tellen en niet als overige bezitting. Dit bv voor het voorschot bij aankoop woning dat dan (langere tijd) op een derdegeldenrekening van de notaris zou staan en waar je dan wel de hoge belasting over zou moeten betalen omdat het niet onder "(spaar)rekening" viel.]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:19
Frankenstein schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:54:

Iemand van de BD zelf heeft aangegeven dat de kas/spaarrekening van TR zoals die nu is onder sparen valt, c.q. het lagere VRH tarief.
Ik kan het zo niet meer terugvinden, maar het staat ergens in dit topic.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:41
JohanNL schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:46:
[...]
Iemand van de BD zelf heeft aangegeven dat de kas/spaarrekening van TR zoals die nu is onder sparen valt, c.q. het lagere VRH tarief.
Maar die persoon van de BD leek niet eens op de hoogte dat TR een derdengeldenrekening gebruikt. Zoals @RobertMe het zegt klopt het volgens mij: er is een wijziging in de wet geweest waardoor een derdengeldenrekening nu ook als sparen wordt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27
Iemand al eens gepoogd een tweede rekening te openen bij Advanzia?

De huidige actie loopt af op 31-7 (3,9%)
Heb 2 accounts (1 van mijzelf 1 van de vrouw)
Mijn eigen account dateert van 2013, daar heb ik veelvuldig aanbiedingen op gekregen (laatste 6 maanden niet meer helaas)

De actie op het account van de vrouw loopt dus af .
Wil liever niet mijn eigen account opzeggen.

Een vriend van mij heeft een jaar geleden een account geopend, maar nog nooit een verlengingsaanbod gehad. En wil geen toekomstige aanbiedingen mislopen door mijn eigen account op te zeggen.

Met een nieuw account heb je de garantie van een hoge rente

Ga het saldo van Advanzia maar parkeren tot 14 okt bij OpenBank tegen 3,65%

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:46
Ik had nog beloofd te laten weten wanneer het geld dat ik vrijdag over had geboekt bij Advanzia aan kwam. Vanmorgen kreeg ik een email dat het bijgeschreven was. De daadwerkelijke bijschrijving lijkt gister al te zijn geweest.

[ Voor 34% gewijzigd door zunrob op 23-07-2024 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Juan schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 04:28:
Iemand al eens gepoogd een tweede rekening te openen bij Advanzia?
Is er een reden waarom je je eigen account niet op wilt zeggen? Want met een nieuw account ben je zeker dat je de hogere aktierente krijgt. En aanvragen van de nieuwe rekening kan direct nadat de oude is afgesloten.
En anders is het misschien een mooie test om te kijken wat er gebeurt als je een tweede rekening opent. Als je het resultaat hier post kunnen andere tweakers er mee geholpen zijn in de toekomst.

[ Voor 35% gewijzigd door sanook op 23-07-2024 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:03
JohanNL schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:46:
[...]

Wellicht, anders wel in dit topic ;)
@Frankenstein @RobertMe @Pistachenootje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 00:57
Wat betreft Advanzia, het gaat hier dus om een actieperiode van 3 maanden? Of zie ik iets over het hoofd? Verder is de website nu niet echt modern te noemen voor een bank die zich profileert als digitaal en online... Neem aan dat de ervaringen op dit forum overwegend positief zijn over deze bank? Ik zie de naam in ieder geval vaak voorbij komen.

* The special effective interest rate of 3.76% p.a. (nominal interest rate 3.70% p.a.) is valid as of the first payment into the deposit account and for a period of three months. This special interest is granted to new customers and to all customers who have not yet made any deposits. The campaign ends on July 31, 2024. Interests will only be credited for a minimum deposit amount of €5,000. The applicable and valid interest rate is the one that is announced on www.advanziakonto.com at the time of the first payment. Changes to the special interest rate are possible. The standard effective rate, which is currently at 2.12% p.a., will apply for existing customers and for all other customers after the campaign ends. The minimum investment for the Advanzia deposit account is €5,000. Terms and conditions apply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
dZinee schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:42:
Wat betreft Advanzia, ... Ik neem aan dat de ervaringen op dit forum overwegend positief zijn over deze bank? Ik zie de naam in ieder geval vaak voorbij komen.
...
Waarom zou je dat aannemen als je dat gewoon kan turven ? Nieuwe berichten meer gewicht geven dan oudere. En positieve ook meer dan negatieve, want mensen klagen makkelijker dan dat ze schouderklopjes uitdelen.

[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 23-07-2024 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:10
Bij Raisin nu een promotieactie, vanaf E100 bonus bij het inleggen van een depositie met een looptijd van minimaal 2 jaar en een inleg van E50.000, zie https://www.raisin.nl/topvorm-bonus/

[ Voor 2% gewijzigd door mcmd op 23-07-2024 12:31 . Reden: beter lezen ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
mcmd schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:15:
Bij Raisin nu een promotieactie, tot E1000 bonus bij het inleggen van een depositie met een looptijd van minimaal 2 jaar en een inleg van E50.000, zie https://www.raisin.nl/topvorm-bonus/
Beter lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHhpmJ2Y_Na1myAQCz8EtgNkWZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQscg7dnNObmAMlGadkYCSzU.jpg?f=fotoalbum_large

*Bonusvoorwaarden:

De bonus van maximaal € 1000 (afhankelijk van je totale inlegbedrag) kan geclaimd worden voor termijndeposito's geopend in de actieperiode van 15 juli 2024 t/m 26 augustus 2024:

met een looptijd van minimaal 2 jaar, en

een minimaal inlegbedrag van (opgeteld) € 50.000. Je mag dus meerdere termijndeposito's combineren.
Let op: je moet de bonus uiterlijk 26 augustus 2024 actief claimen met een e-mail naar klantenservice@raisin.nl met onderwerp 'topvorm1000'.

Termijndeposito's die tijdens de actieperiode worden verlengd, worden meegerekend in het totale inlegbedrag bij de bepaling van (de hoogte van) de bonus. Flexibele deposito's (d.w.z. de deposito's aangeboden door CiviBank en Alior Bank), spaarrekeningen en spaarrekeningen met voorwaarden zijn van de actie uitgesloten. De bonus wordt na afloop van de actieperiode (eind oktober 2024) en het voldoen aan de criteria overgemaakt op je Raisin-rekening.

[ Voor 55% gewijzigd door Harbo op 23-07-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
sanook schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 07:43:
[...]

Is er een reden waarom je je eigen account niet op wilt zeggen? Want met een nieuw account ben je zeker dat je de hogere aktierente krijgt. En aanvragen van de nieuwe rekening kan direct nadat de oude is afgesloten.
En anders is het misschien een mooie test om te kijken wat er gebeurt als je een tweede rekening opent. Als je het resultaat hier post kunnen andere tweakers er mee geholpen zijn in de toekomst.
Blijkbaar krijg je als nieuwe klant geen of minder verlengingsaanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Juan schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:49:
[...]

Blijkbaar krijg je als nieuwe klant geen of minder verlengingsaanbiedingen
Ik heb mijn huidige account eind sept '23 geopend, de actie is in jan '24 verlengd tot eind april en in april weer een verlenging tot eind augustus. Ik hoop volgende maand dus ook weer op een verlenging (3,7% is prima voor mij, nu nog 3,97%)
Maar zijn er sowieso nog wel users die de afgelopen maand een verlenging hebben gekregen bij Advanzia?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocn
  • Laatst online: 19:02

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

dZinee schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:42:
Wat betreft Advanzia, het gaat hier dus om een actieperiode van 3 maanden? Of zie ik iets over het hoofd? Verder is de website nu niet echt modern te noemen voor een bank die zich profileert als digitaal en online... Neem aan dat de ervaringen op dit forum overwegend positief zijn over deze bank? Ik zie de naam in ieder geval vaak voorbij komen.

* The special effective interest rate of 3.76% p.a. (nominal interest rate 3.70% p.a.) is valid as of the first payment into the deposit account and for a period of three months. This special interest is granted to new customers and to all customers who have not yet made any deposits. The campaign ends on July 31, 2024. Interests will only be credited for a minimum deposit amount of €5,000. The applicable and valid interest rate is the one that is announced on www.advanziakonto.com at the time of the first payment. Changes to the special interest rate are possible. The standard effective rate, which is currently at 2.12% p.a., will apply for existing customers and for all other customers after the campaign ends. The minimum investment for the Advanzia deposit account is €5,000. Terms and conditions apply.
Je ziet de naam vaak voorbij komen vanwege hoge actierente en alle kunstgrepen die Tweakers moeten uithalen om de actierente iedere paar maanden te verlengen 8)7 Ik ben er zelf ook even in gestonken, maar de rente is mijn uurtarief niet waard om iedere keer een nieuwe rekening te openen om weer te kunnen profiteren van hoge actierente.

Zelf zit ik nu bij Trade Republic, zij bieden dezelfde variabele rente als de Europese Centrale Bank, dat is op dit moment 3,75%.

[ Voor 8% gewijzigd door ocn op 23-07-2024 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadster112
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:47
Ziet iemand ook onverwachte dingen in de raisin app? Mijn 2 jaars deposito bij inbank staat opeens op 0 met een andere rente dan ik heb afgesloten. Loopt nog tot oktober.

Zal vast wel goed komen, maar dacht even checken 😁

[ Voor 29% gewijzigd door Roadster112 op 23-07-2024 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Het ligt allicht aan mij, maar het lukt me soms wel soms niet in te loggen bij Advanzia. Ik gebruik de juiste username en password, maar toch lukt het niet. Blijkbaar heb ik het nu te vaak geprobeerd, en hij zegt account gesperrt. Maar even emailen dan met de klantenservice... Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Roadster112 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:28:
Ziet iemand ook onverwachte dingen in de raisin app? Mijn 2 jaars deposito bij inbank staat opeens op 0 met een andere rente dan ik heb afgesloten. Loopt nog tot oktober.

Overzicht is volledig bij mij. Maar heb ook geen InBank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ocn schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:16:
[...]

Je ziet de naam vaak voorbij komen vanwege hoge actierente en alle kunstgrepen die Tweakers moeten uithalen om de actierente iedere paar maanden te verlengen 8)7 Ik ben er zelf ook even in gestonken, maar de rente is mijn uurtarief niet waard om iedere keer een nieuwe rekening te openen om weer te kunnen profiteren van hoge actierente.
Ach, als je alle benodigde documenten van de vorige keer nog klaar hebt staan, is het heropenen niet meer dan wat updaten en mailen. Enkele minuten werk. Het meeste werk zit hem nog in het tijdelijk elders onderbrengen van het spaargeld vanaf de opgeheven rekening en het later weer terugstorten. Advanzia is voor mij nog steeds een goed renderend alternatief als alle andere actierentes zijn benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:14
ocn schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:16:
[...]

Zelf zit ik nu bij Trade Republic, zij bieden dezelfde variabele rente als de Europese Centrale Bank, dat is op dit moment 3,75%.
Zit sinds 2 dagen bij Trade Republic (kom van Bunq) en geld storten ging prima maar geld verzenden duurt dagen lijkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Nopheros schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:18:
[...]

Zit sinds 2 dagen bij Trade Republic (kom van Bunq) en geld storten ging prima maar geld verzenden duurt dagen lijkt het?
TR draadje startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

zunrob schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:37:
Het ligt allicht aan mij, maar het lukt me soms wel soms niet in te loggen bij Advanzia. Ik gebruik de juiste username en password, maar toch lukt het niet. Blijkbaar heb ik het nu te vaak geprobeerd, en hij zegt account gesperrt. Maar even emailen dan met de klantenservice... Iemand dezelfde ervaring?
Is je account misschien pas net geopend? Dan kan het 2 dagen duren voor je (definitief) in kunt loggen, zie ook de Advanzia pinned post: GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
sanook schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:46:
[...]

Is je account misschien pas net geopend? Dan kan het 2 dagen duren voor je (definitief) in kunt loggen, zie ook de Advanzia pinned post: GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 4"
Nee, ondertussen al een weekje. Heb eerder ook toegang gehad. Overigens, als je via google naar de online portal toegaat kom je bij een andere URL uit dan in de pinned post, maar het scherm ziet heel vergelijkbaar uit. Ik vraag me af wat het verschil is tussen beide portalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:06
Nopheros schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:18:
[...]

soms
verschilt
per bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dZinee
  • Laatst online: 07-09 00:57
Bar_en_boos schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:00:
[...]

Ach, als je alle benodigde documenten van de vorige keer nog klaar hebt staan, is het heropenen niet meer dan wat updaten en mailen. Enkele minuten werk. Het meeste werk zit hem nog in het tijdelijk elders onderbrengen van het spaargeld vanaf de opgeheven rekening en het later weer terugstorten. Advanzia is voor mij nog steeds een goed renderend alternatief als alle andere actierentes zijn benut.
Niet echt fan van identiteitsbewijzen per email (of zelfs briefpost) te versturen. Voelt toch wat achterhaald en onveilig. Lijkt erop dat sommige van onze Tweakers hier dat dus wel gewoon gedaan hebben om te profiteren van de wat hogere rente?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:55
Zijn er meer mensen waar sommige depositos plotseling 0 euro bevatten op raisin?

edit: even belletje aan gewaagd, Inbank depositos lijken leeg vanwege aanpassing aan platform. Zou binnen 24-48 uur weer zichtbaar moeten zijn

[ Voor 47% gewijzigd door Ruut88 op 24-07-2024 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Ruut88 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:41:
Zijn er meer mensen waar sommige depositos plotseling 0 euro bevatten op raisin?
Minimaal een bij raisin : @Roadster112

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 24-07-2024 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
zunrob schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 22:30:
[...]
Nee, ondertussen al een weekje. Heb eerder ook toegang gehad. Overigens, als je via google naar de online portal toegaat kom je bij een andere URL uit dan in de pinned post, maar het scherm ziet heel vergelijkbaar uit. Ik vraag me af wat het verschil is tussen beide portalen.
De pinned post staat op mijn naam, maar de inhoud komt van andere, want ik ben zelf geen klant bij Advanzia.
Dus als er aanpassingen gedaan moeten worden moet iemand dat even doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadster112
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:47
Roadster112 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:28:

Het staat weer goed. Contact opnemen helpt blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonyMontana
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-01 17:19
sanook schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:28:
[...]

Ik heb mijn huidige account eind sept '23 geopend, de actie is in jan '24 verlengd tot eind april en in april weer een verlenging tot eind augustus. Ik hoop volgende maand dus ook weer op een verlenging (3,7% is prima voor mij, nu nog 3,97%)
Maar zijn er sowieso nog wel users die de afgelopen maand een verlenging hebben gekregen bij Advanzia?
Mijn Advanzia Neukunden actie is sinds vorig jaar ook al enkele keren verlengd, de huidige loopt tot en met 31 juli (3,97%). Heb recent per mail gevraagd of ook dit keer verlengd zou worden en met welke rentepercentage.

Gisteren ontvang ik onderstaande reactie. Nee dus.
Geen garantie trouwens dat dit bij anderen ook niet meer zal gebeuren, Advanzia is volgens mij niet consistent met het al dan niet verlengen.

===============================================================================

Sehr geehrter Herr,

vielen Dank für Ihre Anfrage.
Bedauerlicherweise müssen wir Ihnen mitteilen, dass die Sonderaktion nicht verlängert wird.

Für weitere Fragen stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung.

Mit freundlichen Grüßen
Ihre Advanzia Bank Kundenbetreuung
Advanzia Bank S.A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Roadster112 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:06:
[...]
Het staat weer goed. Contact opnemen helpt blijkbaar.
Gewoon wachten helpt ook.

Het wegvallen van data in de app of de website is denk ik de meest voorkomende klacht betreffende Raisin, naast de trage verwerking van opdrachten en het dan tijdelijk "spoorloos" zijn van geld dat onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@TonyMontana Begin augustus opzeggen en opnieuw aanmelden. Heb ik al in Februari gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Harbo op 24-07-2024 13:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
TonyMontana schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:29:
[...]

Geen garantie trouwens dat dit bij anderen ook niet meer zal gebeuren, Advanzia is volgens mij niet consistent met het al dan niet verlengen.
In dit topic is al eerder geconstateerd dat de verlengingsacties van Advanzia waarschijnlijk volstrekt willekeurig zijn. Er valt in ieder geval tot nu toe geen patroon in te ontdekken en contact opnemen voor een verlenging heeft bij mijn weten nooit effect gehad. Misschien worden er een fixed aantal actieverlengingen at random verdeeld ofzo.
Geluk hebben of anders opzeggen en weer aanmelden. Ook daarin varieert het qua duur nogal; van een aantal werkdagen tot een aantal weken. Als de rente maar hoog blijft. Oh, en de actieperiode mag van mij wel weer terug naar 6 maanden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Bar_en_boos schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:04:
Oh, en de actieperiode mag van mij wel weer terug naar 6 maanden. :P
Dan zou je zonder verlenging bijna kunnen switchen tussen Consors 5+6 mnd en Advanzia 6 mnd + 28 dagen. Bij Consors ben je na 6 maanden opnieuw nieuwe klant.

Probleem is de tijd van aanvragen en opzeggen, maar andere banken (TR, OpenBank, CEB, VW, Santander?) of geldmarktfondsen kunnen in die leemte voorzien. Of opgelost als Advanzia minimaal één keer verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
gielie schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:05:
Vraagje over Nordax bank via Raisin, op 15-07 is mijn 1 jarige deposito geëindigd en ik was er van uit gegaan dat dit automatisch op mijn raisin account gestort zou worden, dit is niet gebeurd.
Is dit al opgelost? Ik ben een beetje nieuwsgierig omdat m'n eigen deposito van Nordax binnenkort ook afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Ruut88 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:41:

edit: even belletje aan gewaagd, Inbank depositos lijken leeg vanwege aanpassing aan platform. Zou binnen 24-48 uur weer zichtbaar moeten zijn
Toch altijd een beetje spannend :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:28
grun93 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:23:
[...]

Is dit al opgelost? Ik ben een beetje nieuwsgierig omdat m'n eigen deposito van Nordax binnenkort ook afloopt.
Ja, de 22ste heb ik het geld ontvangen. Tamelijk lang maar zat ook een weekend tussen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb nu al twee keer mijn geld terug gehad van Santander.
Vorige week een rekening geopend, mail gekregen dat je een bedrag moet overmaken maar dus twee keer terug gehad met als reden: Administratieve reden.

Iemand ook gehad, wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
hjs schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:49:
Ik heb nu al twee keer mijn geld terug gehad van Santander.
Vorige week een rekening geopend, mail gekregen dat je een bedrag moet overmaken maar dus twee keer terug gehad met als reden: Administratieve reden.
Is het openen wel helemaal compleet en zo ook bevestigd? Geen papieren meer die nog aangeleverd moeten worden, geen verificatie-stappen die nog open staan?

Heb je op beide rekeningen dezelfde naam gebruikt? Of heeft één doopnamen erbij, of is een en/of rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

GroteVoet459 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:58:
[...]

Is het openen wel helemaal compleet en zo ook bevestigd? Geen papieren meer die nog aangeleverd moeten worden, geen verificatie-stappen die nog open staan?

Heb je op beide rekeningen dezelfde naam gebruikt? Of heeft één doopnamen erbij, of is een en/of rekening?
Als ik bij Santander log staat er alleen nog dat ik geld moet overmaken van de tegenrekening.

Zal vanavond de rest nogmaals bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Had net ook een leuke bij Raisin, tijdje geleden geld overgemaakt naar een specifieke Raisin rekening via de omschrijving. Kijk ik net bij Raisin, staat het op de tussenrekening...tegen 0% natuurlijk...

Wat blijkt, het bedrag + wat al op de rekening stond zou te hoog worden omdat de rekening dan over z'n limiet zou gaan.

Fijn dat ze daar even een melding of berichtje over sturen...not...

Ben wel benieuwd wat er met je rente zou gebeuren als je rekening boven of tegen het maximum aanzit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Navi schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:18:
Had net ook een leuke bij Raisin, tijdje geleden geld overgemaakt naar een specifieke Raisin rekening via de omschrijving. Kijk ik net bij Raisin, staat het op de tussenrekening...tegen 0% natuurlijk...

Wat blijkt, het bedrag + wat al op de rekening stond zou te hoog worden omdat de rekening dan over z'n limiet zou gaan.

Fijn dat ze daar even een melding of berichtje over sturen...not...

Ben wel benieuwd wat er met je rente zou gebeuren als je rekening boven of tegen het maximum aanzit.
Als je door rente over de limiet gaat krijg je over het extra geen rente meer (in die renteperiode).
Teveel wordt normaliter terug gestort door de partnerbank naar Raisin, maar dat zou in het produktblad moeten staan.
Geld dat langer dan een week(?) op de Raisin-tussenrekening staat storten ze terug naar je tegenrekening.

Persoonlijk snap ik niet zo goed dat je niet wist dat je over de limiet heen ging - bijv bij Trade Republic krijg je geen rente op geld boven de €50K, dus hou ik echt wel bij dat teveel spaargeld op die rekening z.s.m. afgeroomd moet worden ...

Een snelle check gedaan: volgens mij is bij alle Raisin-banken het rekeninglimiet ook het DGS-limiet (€100K of SEK105M (niet K) 8)7 ), en daar wil je sowieso onder blijven (al valt extra rente wel binnen het DGS).

[ Voor 7% gewijzigd door GroteVoet459 op 25-07-2024 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:24:
[...]

Als je door rente over de limiet gaat krijg je over het extra geen rente meer (in die renteperiode).
Teveel wordt normaliter terug gestort door de partnerbank naar Raisin, maar dat zou in het produktblad moeten staan.
Geld dat langer dan een week(?) op de Raisin-tussenrekening staat storten ze terug naar je tegenrekening.

Persoonlijk snap ik niet zo goed dat je niet wist dat je over de limiet heen ging - bijv bij Trade Republic krijg je geen rente op geld boven de €50K, dus hou ik echt wel bij dat teveel spaargeld op die rekening z.s.m. afgeroomd moet worden ...

Een snelle check gedaan: volgens mij is bij alle Raisin-banken het rekeninglimiet ook het DGS-limiet (€100K of SEK105K), en daar wil je sowieso onder blijven (al valt extra rente wel binnen het DGS).
De limiet is 85k, in dit geval lager dan de bankgarantie.

Het is geen week in ieder geval, stond er sinds 28-6, heb even in de FAQ gekeken en ze specificeren het zelf ook niet:

Wat gebeurt er met tegoed dat langdurig onaangeroerd op mijn Raisin-rekening staat?

Om de zoveel tijd zal Raisin Bank, om te voldoen aan geldende kapitaaleisen en om onnodige kosten te voorkomen, het langdurig onaangeroerde banktegoed automatisch uitbetalen naar je bij ons bekende tegenrekening met de transactie-omschrijving ‘Terugbetaling’.

[ Voor 24% gewijzigd door Navi op 25-07-2024 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:54
Klopt dit is bij NOBA/Nordax, ik denk i.v.m. SEK/EUR en zo altijd onder de 100k euro te blijven ongeacht de koers.

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
TonyMontana schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:29:
[...]

Mijn Advanzia Neukunden actie is sinds vorig jaar ook al enkele keren verlengd, de huidige loopt tot en met 31 juli (3,97%). Heb recent per mail gevraagd of ook dit keer verlengd zou worden en met welke rentepercentage.

===============================================================================

Sehr geehrter Herr,

vielen Dank für Ihre Anfrage.
Bedauerlicherweise müssen wir Ihnen mitteilen, dass die Sonderaktion nicht verlängert wird.

Für weitere Fragen stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung.

Mit freundlichen Grüßen
Ihre Advanzia Bank Kundenbetreuung
Advanzia Bank S.A.
Ik heb nog nooit een verlengingsaanbod gehad. Ik vraag me af of bepaalde factoren van invloed zijn. Bijvoorbeeld de hoogte van het bedrag of hoe lang geleden je voor het eerst klant bent geworden.

Het is voor een bank handiger 5 klanten te hebben met ieder 20k dan 1 klant met 100k, die dat bedrag ineens van de rekening kan halen. De kans dat 5 klanten ieder 20.000 weghalen is kleiner dan de kans dat iemand 100k weghaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Navi schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:49:
[...]

Het is geen week in ieder geval, stond er sinds 28-6, heb even in de FAQ gekeken en ze specificeren het zelf ook niet:
Noemde die week omdat me zoiets bij stond van een tijdje terug, maar dat is blijkbaar niet (meer) zo,

Sowieso gaat me dat niet gebeuren, omdat ik me aan het mantra van één van onze vaste bezoeker hou: vertrouwen is goed, controle nog beter. Ik log dan ook minimaal eens per week in bij de diverse bank apps om te zien dat er geen gekke/onverwachte dingen gebeuren. Dit is mede het gevolg van een jaren geleden automatische overboeking die ervoor zorgde dat ik voor meerder weken bijna een maandsalaris rood stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
GroteVoet459 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:24:
Een snelle check gedaan: volgens mij is bij alle Raisin-banken het rekeninglimiet ook het DGS-limiet (€100K of SEK105K), en daar wil je sowieso onder blijven (al valt extra rente wel binnen het DGS).
Niet helemaal. Last time I checked (en dat is lang geleden) was 1.05M SEK ongeveer €92k en ook toen hanteerde Raisin al €85k als limiet. Raisin calculeert dus al een (forse?) marge in. Want eerder hebben ze de limiet ook al verlaagd omdat naar hun zin de marge te klein was.

@Navi en die 85k limiet is dus gebaseerd op de 1.05M SEK van het Zweedse DGS (en die 1.05M SEK is weer ooit zo "geijkt" met de toen geldende wisselkoers van €100k en moet elke 5 jaar opnieuw geijkt worden naar die €100k).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
hjs schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:03:
[...]

Als ik bij Santander log staat er alleen nog dat ik geld moet overmaken van de tegenrekening.

Zal vanavond de rest nogmaals bekijken.
Ze even bellen. Dan is het zo geregeld. Waarschijnlijk is je rekening nog niet actief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bas...
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:43
mrmrmr schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:57:
[...]

Ik heb nog nooit een verlengingsaanbod gehad. Ik vraag me af of bepaalde factoren van invloed zijn. Bijvoorbeeld de hoogte van het bedrag of hoe lang geleden je voor het eerst klant bent geworden.

Het is voor een bank handiger 5 klanten te hebben met ieder 20k dan 1 klant met 100k, die dat bedrag ineens van de rekening kan halen. De kans dat 5 klanten ieder 20.000 weghalen is kleiner dan de kans dat iemand 100k weghaalt.
Ik zit nu ongeveer anderhalf jaar bij Advanzia. Na de eerste actieperiode van 6 maanden ben ik begonnen om de rekening leeg te halen. Toen had ik snel een verlengingsaanbod in de mail en heb ik de rekening weer gevuld. En sindsdien heb ik steeds een verlengingsaanbod gehad, ben nu weer t/m 31 oktober onder de pannen tegen 3,7% nominaal / 3,76% effectief, en daar ben ik heel blij mee.

Waarom de een wel en de ander niet, tja geen idee. Heb er een leuk bedrag staan, weliswaar nog (heel) ruim onder 100k DGS. En mijn saldo is stabiel, heb tot op heden nauwelijks opgenomen, enkel ingelegd. Misschien dat dat meespeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Niet meer actueel

[ Voor 78% gewijzigd door TvanW op 26-07-2024 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Vandaag is er een deposito afgelopen van Progetto
was 20k voor 1 jaar tegen 4,2% echter nu zie ik dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGG0VdTmoUNvDkxgN5eN7KRzE8o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TSfeEhRbPjxIWbJqqYUFU3wz.png?f=fotoalbum_large

Nu zit ik zelf in een financiele functie, maar volgensmij is 4,2% van 20k geen 854 EUR maar 840 EUR
Ben er blij mee, want nu staat het 3 dagen te niksen bij Raisin, want daar kan ik het nog niet opnemen (nog niet gestort op Raisisin rekening)
Dan is het verlies gecompenseerd, maar iemand enig idee waarom ze er zo naast zitten?

[ Voor 41% gewijzigd door Juan op 26-07-2024 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 08-09 17:09
Juan schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 18:47:

[Afbeelding]

Nu zit ik zelf in een financiele functie, maar volgensmij is 4,2% van 20k geen 854 EUR maar 840 EUR
Ben er blij mee, want nu staat het 3 dagen te niksen bij Raisin, want daar kan ik het nog niet opnemen (nog niet gestort op Raisisin rekening)
Dan is het verlies gecompenseerd, maar iemand enig idee waarom ze er zo naast zitten?
Je hebt gelijk, het zou €840 moeten zijn. De weekend dagen zijn daar ruim mee gecompenseerd.
Niet moeilijk over doen dus 🤗 Banca Progetto is wel een fijne bank vind ik. Je hebt m niet verlengd dus? Bij mij loopt er binnenkort ook een af. Ik wil eigenlijk ook momenteel niet verlengen, de rentes zijn heel denderend momenteel voor deposito’s.

[ Voor 11% gewijzigd door kbus op 26-07-2024 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Net ff zitten rekenen, als ik vanaf de echte stort datum tel 24 juli t/m maandag 29 juli (bedrag waarschijnlijk zichtbaar)
Kom ik met 4,2% op 853,84 EUR, misschien dat ze voortaan nauwkeuriger zijn met de datum waarop het bedrag echt gestort is bij Raisin?

En doe ook niet moeilijk ben er blij mee, ik hoop dat de andere depo's ook zo afwijken.
Heb er nog 9 lopen die de komende maanden aflopen van 4,1% t/m 4,3%

En nee, heb getwijfeld over verlengen.
Zit dat wel te overwegen voor de andere depo's, (9x 10k)

Alleen hoe makkelijk kan ik die verlenging tegenhouden, als de rente daalt (wat redelijk in lijn der verwachting ligt)

Andere partijen zijn met 1 jaar al naar 3,4% gegaan

[ Voor 25% gewijzigd door Juan op 26-07-2024 19:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• devriesjande
  • Laatst online: 23:18

[Afbeelding]

Bank rekent waarschijnlijk met 360 dagen/jaar
366/360*4,2*200 is precies 854 Euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 11:17

[Afbeelding]

4.2% is op basis van 360 dagen. Deel 4.2% door 360 vermenigvuldig met 366 (schrikkeljaar) er voila vermenigvuldigd met 20000 geeft 854....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34

frapex

got r00t

Elke bank gebruikt een bepaalde rekenmethode om de rente te berekenen. De verschillende rekenmethodes kan je terugvinden op wikipedia: Day count convention.

Banca Progetto maakt gebruik van de ACT/360 methode. De rekeningmethode staat in de voorwaarden en het productinformatieblad van de bank. In jouw geval is de berekening 20.000 EUR x 366d / 360 x 4,2% = 854 EUR. Banca Progetto heeft het dus aan het juiste einde, en jij niet ;).

[ Voor 4% gewijzigd door frapex op 26-07-2024 19:12 ]

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Dankje iedereen voor de verklaring
Dus bij elke 12 maanden deposito zou ik dit voordeel moeten hebben? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34

frapex

got r00t

Juan schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 19:16:
Dankje iedereen voor de verklaring
Dus bij elke 12 maanden deposito zou ik dit voordeel moeten hebben? _/-\o_
Het is gewoon conform de voorwaarden. Als de opbrengst nu hoger is dan verwacht is het natuurlijk wel mooi meegenomen :7. Het is in ieder geval goed om te zien dat de rente nu wel conform voorwaarden berekend wordt. Dat was in het verleden namelijk niet zo; daar heb ik ze een tijdje terug nog op gewezen.

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Nou ik heb steeds gerekend met gewoon het % over het bedrag (en dat is normaliter een jaar dus)
En dat is ook het bedrag dat Raisin aangeeft bij het afsluiten.

Levert me een 75 EUR meer op over alle deposito's :-)
Wellicht nog iets meer want sommige heb ik zo gunstig geopend, dat ze op een weekend dag vrij vallen, en dan heb ik nog een paar dagen extra, een 4tal deposito's zullen tegen 367 en 368 dagen gaan🤑

Dan hebben ze dat in het verleden dus niet goed gedaan, bij meerdere deposito's bij mij
Kan ik dat nog claimen bij ze

Update: heb een mail gestuurd, want ze hebben bij een 50k 1,45% depo maar 725 EUR uitgekeerd ipv 735
Dat verschil wil ik graag nog verkrijgen

[ Voor 23% gewijzigd door Juan op 26-07-2024 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Juan schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 19:58:
Update: heb een mail gestuurd, want ze hebben bij een 50k 1,45% depo maar 725 EUR uitgekeerd ipv 735
Dat verschil wil ik graag nog verkrijgen
1,45%? Dat is dan een deposito dat 2 of 3 jaar terug is uitgekeerd naar ik aanneem? En dan wil je nu nog €10 krijgen omdat je denkt dat de rente niet klopte? Terwijl je net hebt vernomen dat jou eigen renteberekening niet klopte? (En intussen heb je dus de voorwaarden van dat oude deposito helemaal uitgepluisd en de, naar jou idee, juiste berekening gedaan?)

En dat allemaal terwijl je ~2 uur geleden nog €14 rente te veel dacht te krijgen...

[ Voor 28% gewijzigd door RobertMe op 26-07-2024 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
In die voorwaardes staat ook ACT/360, je kan/mag tot 5 jaar terug vorderingen nog claimen
Ze hebben toch 10 EUR te weinig uitgekeerd, waar ik recht op had

Het gaat om het principe, er zijn vast veel mensen die het niet geclaimd hebben destijds, ze hebben toch wel het juiste bedrag van progetto gekregen, en dan vervolgens te weinig uitgekeerd aan mij
Ging over een periode van juli 2022 t/m juli 2023

[ Voor 27% gewijzigd door Juan op 26-07-2024 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Hoe snel reageert Advanzia meestal op emails? Ondertussen al een aantal dagen dat mijn account opeens geblokkeerd is en ik ze gevraagd heb dit weer vrij te geven. Nog steeds geen reactie echter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
zunrob schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:56:
Hoe snel reageert Advanzia meestal op emails? Ondertussen al een aantal dagen dat mijn account opeens geblokkeerd is en ik ze gevraagd heb dit weer vrij te geven. Nog steeds geen reactie echter.
Beter bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 12:04
Voor de wise spaarders, er is nu een €0,45 tarief voor storten via ideal. Maar als je kiest voor bank transfer vanuit hun app is het gratis ( en was het ook instant in mijn geval). Het gaat dan via truelayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Oeps verlengen bij een einde van deposito moet blijkbaar 6 dagen van te voren..

Had net willen verlengen, maar bij mij loopt ook de credit Europe actie rente af deze maand. N26 metal is nog steeds 4%, denk dat ik dat toch maar ga proberen. Is volgens mij lkr snel aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Wise doe ik altijd via bnktransfer.

Let op vanaf 12 augustus of zo zijn betalingen niet meer instant boven de 12k.

Dit omdat als je gunstig stort voor 7 uur in de ochtend, en dat weer opneemt voor 24:00 krijg je wel rente,
terwijl er feitelijk geen geld op rekening stond (gebeurt te vaak) ze hebben fund kosten die dan niet gedekt zijn.
Als je dat vervolgens op een LPB of zo zet, heb je 3,45% en 2,2% rente , en dus feitelijk 5,65% rente over dat bedrag

Heel verhaal, maar hier de strekking
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-O8tGxRI-DSo-cn4RuQTPY8P74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r2dhMOb2IOZaxnbwQUV92gr8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Juan op 27-07-2024 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:04
Vraagje, ik kreeg gisteren ineens van Consors bank bericht dat rente al bijgeschreven is/was. En toen ik naar de rekening keek zag ik dat rente ineens 1% is geworden ipv 4% dus mijn 6mnd zijn blijkbaar om is dit nog te verlengen op een manier of moet ik het weer verplaatsen naar een andere bank ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Snel leegtrekken.. en ff prakken op een LPB of Wise, en dan overwegen wat je er mee wil

Banca Progetto geeft op dit moment (nog) 3,6% rente op 1 jaar.. beter krijg je niet op het moment (zonder belasting, en te dicht bij Putin)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
Juan schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:51:
Banca Progetto geeft op dit moment (nog) 3,6% rente op 1 jaar.. beter krijg je niet op het moment (zonder belasting, en te dicht bij Putin)
Voor flexibel (zoals Consors) geven Trade Republic (3.75%) en N26 (4% voor Metal) beide een betere rente zonder belasting of dicht bij Putin te zitten. N26 is het alleen waard als het genoeg is dat de extra rente de kosten van Metal waard zijn, maar Trade Republic is (tot 50k) een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
N26 Metal kosten per jaar E 202,8. Dus minimaal 50k inleggen tegen 4% om kosten binnen 1x maand terug te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Harbo schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:04:
N26 Metal kosten per jaar E 202,8. Dus minimaal 50k inleggen tegen 4% om kosten binnen 1x maand terug te verdienen.
Zoals je in het N26 draadje kan zien kan je ook een jaarcontract kiezen voor ongeveer 162 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Harbo schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:04:
Ter aanvulling op de post van @W1ck1e, je bent ook verplicht om een jaar het abo aan te houden. Dus gezien je er (veel) spaargeld gaat zetten is het dan waarschijnlijk ook voordeliger om het in een keer af te tikken (korting hoger dan de rente die je zou ontvangen over dat bedrag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-08 13:33
hit a wrong key, I'm editing.

/edit

Het lukt niet meer vandaag.
Wat mij betreft kan je mijn 'bijdrage' verwijderen, meneer Mod.
Ik probeer het later opnieuw.

[ Voor 159% gewijzigd door mpsyn op 27-07-2024 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Dus bij Consorsbank krijg je gegarandeerde vrij opneembare rente gedurende 11 maanden mits je verlengd en 150 EUR bonus als je op precies 1 datum 1 dag* 10K belegd. *theoretisch

Bij N26 Metal krijg je variabele rente en een verplicht abonnement van 162 EUR.

Consors is beter!

Vind ik. Vrij opneembaar met gegarandeerde rente is gewoon fijn. Geen plotselinge of onverwachte verlagingen. Al zullen TR of N26 vast niet zomaar verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Frankenstein schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 20:16:
Dus bij Consorsbank krijg je gegarandeerde vrij opneembare rente gedurende 11 maanden mits je verlengd en 150 EUR bonus als je op precies 1 datum 1 dag* 10K belegd. *theoretisch

Bij N26 Metal krijg je variabele rente en een verplicht abonnement van 162 EUR.

Consors is beter!

Vind ik. Vrij opneembaar met gegarandeerde rente is gewoon fijn. Geen plotselinge of onverwachte verlagingen. Al zullen TR of N26 vast niet zomaar verlagen.
N26 doet verlagingen sowieso 2 maanden van tevoren aankondigen. Dus een verlaging zal niet voor eind september zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:30
De Duitser zegt geen renteverlagingen meer dit jaar.
De Portugees en Slowaak wel. En de 1e dan al in september.

Toch maar langdurige deposito's afsluiten?

https://www.bnr.nl/nieuws...nog-meer-renteverlagingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
@RobertMe Maar betalen om te mogen sparen? Alleen als het uit kan. Ik deed dat enkele jaren geleden wel bij Aion bank: 1% rente inclusief 0,9% getrouwheid. Dat was toen het hoogste jaardeposito in de markt. Kosten rekening 3,90 EUR per maand.

https://www.spaargids.be/sparen/aion-bank-extended.html

Ruiterlijk toegegeven, de slechte reviews op Trust Pilot zouden me misschien nu weerhouden van Aion Bank.

https://nl.trustpilot.com/review/www.aion.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
siveiro schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:29:
De Duitser zegt geen renteverlagingen meer dit jaar.
De Portugees en Slowaak wel. En de 1e dan al in september.

Toch maar langdurige deposito's afsluiten?

https://www.bnr.nl/nieuws...nog-meer-renteverlagingen
Dat is deels een persoonlijke zaak. Het moment om met lang vast te beginnen ligt achter ons, maar een slecht moment is het ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Frankenstein schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:36:
@RobertMe Maar betalen om te mogen sparen? Alleen als het uit kan. ...
Elke bank maakt kosten en die zullen ze als het goed is meenemen in het beleid om het rentepercentage te bepalen. Bij N26 maken ze die zichtbaar, bij andere zijn ze verborgen. Natuurlijk moet de winst door het renteverschil opwegen tegen het verschil in kosten. Bij N26 betalen als het goed is alleen de grote spaarders wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
W1ck1e schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:32:
[...]

Elke bank maakt kosten en die zullen ze als het goed is meenemen in het beleid om het rentepercentage te bepalen. Bij N26 maken ze die zichtbaar, bij andere zijn ze verborgen. Natuurlijk moet de winst door het renteverschil opwegen tegen het verschil in kosten. Bij N26 betalen als het goed is alleen de grote spaarders wat meer.
De N26 rente bij de gratis en minder dure accounts is effectief (maximaal) 2,8%. Bij 100k inleg in een metalen rekening is het effectief ~3,8%. De grote spaarders betalen bij N26 dus aanmerkelijk minder dan de kleine.

Met effectief bedoel ik hier "na bankkosten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Frankenstein schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:43:
[...]

De N26 rente bij de gratis en minder dure accounts is effectief (maximaal) 2,8%. Bij 100k inleg in een metalen rekening is het effectief ~3,8%. De grote spaarders betalen bij N26 dus aanmerkelijk minder dan de kleine.

Met effectief bedoel ik hier "na bankkosten".
En ik bedoelde uiteraard kosten "voor het hebben van de rekening" waar de baten van de rekening tegen op moeten wegen. En als dat niet het geval is dan pak je een andere rekening.

Als je puur naar de rente kijkt heb je 2 opties
gratis rekening en 2,8%
betaalde rekening +- 162 euro en 4%
is je saldo +- 13500 (gemiddeld gedurende een jaar) dan maakt het niks uit
daaronder kies je de gratis variant, daarboven kies je metal

[ Voor 22% gewijzigd door W1ck1e op 28-07-2024 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:48:
is je saldo +- 13500 (gemiddeld gedurende een jaar) dan maakt het niks uit
daaronder kies je de gratis variant, daarboven kies je metal
Of je vergelijkt met een spaarbank met hogere rente :p (Santander 3,3% zit je a halverwege N26 gratis vs N26 Metal).

En puur vanuit dit topic bekeken is het natuurlijk raar om te betalen voor een spaarrekening / hogere rente. Maar Metal is veel meer dan een hogere rente. Je krijgt altijd een betaalrekening erbij, maar met Metal krijg je ook een fysieke betaalpas (anders alleen een virtuele die je weer wel met GPay / Apple Pay kunt gebruiken). En daarnaast zijn er vast andere zaken (niet zo veel verdiept in N26, maar bij concurrent Revolut krijg je volgens mij ook een volledige aankoopverzelering, reisverzekering, abonnement op de Financial Times? Volgens mij zelfs een VPN dienst, ...). Met al die extea zaken in acht nemende wordt het "betalen voor een hogere rente" natuurlijk ook minder. Je hebt dan een volwaardige betaalrekening incl allemaal voordelen die je anders ook moet betalen, en als extraatje een hogere spaarrente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
W1ck1e schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:32:
[...]

Je redenatie is inconsistent met de rente van N26. Grote spaarders kiezen voor metal en kleine niet. Dus ja, de grote betalen meer, en de kleine zijn sowieso elders beter af. De grotere zijn bij een TR niet minder goed af.

Dat de grote spaarders meer betalen is niet interessant, ze worden daar meer dan evenredig mee gecompenseerd met meer rente. Het is goed dat er een gratis variant is, anders zou ik zeggen dat grote spaarders in verhouding ook minder betalen, naast hogere rente. (Waarom er naast gratis ook varianten zijn van 4,90 EUR/maand met dezelfde 2,8% rente weet ik niet en dat laat ik vooral zo).

Een rentebewuste kleine spaarder zit niet eens bij N26; diverse banken zitten boven 3% vrij opneembaar, nog afgezien van vrij opneembare actierentes). Dat meenemend heb je gelijk: N26 is niet interessant voir kleine spaarders, dus de grote dragen de contributie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
RobertMe schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:20:
[...]

En puur vanuit dit topic bekeken is het natuurlijk raar om te betalen voor een spaarrekening / hogere rente.
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@RobertMe @Frankenstein Mjn reacties zijn in de context van N26.
Ik spaar daar alleen voor de rente. Dan zal het wel zo zijn dat voor mij dat voordelig is. Binnen mijn voorwaarden.

Ik maak geen gebruik van de andere features van metal (ik heb het zoveel mogelijk dicht gezet)

En het is natuurlijk niet erg dat grote spaarders ook boven de streep iets meer betalen dan de kleine. Er staat onder de streep ook een hogere rente tegenover.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 28-07-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo12
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 25-08 15:31
Hallo, (leek hier). Ik ben opzoek na een nieuwe spaarrekening. Had oa Bunq maar door de verlaging wil ik ergens anders een spaarrekening openen.

Ik zag op Raisin: Banca Progetto (Italië) Spaarrekening met voorwaarden
Let op: voor deze rekening zijn specifieke voorwaarden. Het is niet mogelijk geld bij te storten of deels op te nemen en er geldt een opzegtermijn van 4 dagen.
Rente: 3,50%
Bronbelasting: nee

Is dit een goed idee? Rente ligt in ieder geval hoger, ook als hij straks wat daalt. Opzegtermijn en in zijn geheel opnemen als voorwaardes zijn voor mij oké.

Deposito doe ik liever niet, Distingo heb ik al lopen bij Raisin. Alvast bedankt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
Zie paar posts boven. Trade Republic biedt 3,75% tot €50k zonder voorwaarden. N26 Metal biedt 4%, maar wel tegen kosten die de extra rente en/of de extra diensten waard moeten zijn. OpenBank biedt de eerste zes maanden 3,65% (Welkom spaarrekening).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
En dan zijn er ook nog Advanzia, Consors en (de geldmarkt rekeningen) van Revolut en Wise.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Milo12 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 15:24:
Hallo, (leek hier). Ik ben opzoek na een nieuwe spaarrekening. Had oa Bunq maar door de verlaging wil ik ergens anders een spaarrekening openen.

Ik zag op Raisin: Banca Progetto (Italië) Spaarrekening met voorwaarden
Let op: voor deze rekening zijn specifieke voorwaarden. Het is niet mogelijk geld bij te storten of deels op te nemen en er geldt een opzegtermijn van 4 dagen.
Rente: 3,50%
Bronbelasting: nee

Is dit een goed idee? Rente ligt in ieder geval hoger, ook als hij straks wat daalt. Opzegtermijn en in zijn geheel opnemen als voorwaardes zijn voor mij oké.

Deposito doe ik liever niet, Distingo heb ik al lopen bij Raisin. Alvast bedankt.
Banca Progetto heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,50% p.j. naar 3,30% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 01.08.2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ding.Flof.Bips
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-09 14:01
Andere ook zojuist rente overgemaakt gekregen van Consorbank? Dacht dat ze dit enkel per kwartaal deden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Ding.Flof.Bips schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:25:
Andere ook zojuist rente overgemaakt gekregen van Consorbank? Dacht dat ze dit enkel per kwartaal deden?
Nope. Is je actieperiode wellicht voorbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ding.Flof.Bips
wibblemoo schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:53:
[...]

Nope. Is je actieperiode wellicht voorbij?
Aaah! Ja dat is het! Eerste halfjaar is voorbij! Prima, een extra tussentijds uitbetaling en dan gaat nu de volgende 6 maanden in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Vreemd bij mij liep het gewoon door. Staat bij de rekeningdetails nog steeds de actierente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ding.Flof.Bips
wibblemoo schreef op maandag 29 juli 2024 @ 23:29:
Vreemd bij mij liep het gewoon door. Staat bij de rekeningdetails nog steeds de actierente?
Ik denk dat het komt doordat ze de actierente, ook bij de 6 maanden verlenging, verlaagd hebben. Ik had hiervoor nog 4% rente en zie nu 3,75% staan in de app.
Pagina: 1 ... 80 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling