Ik heb een rekening bij Santander, je hebt inderdaad een BE… rekeningnummer.Jazco2nd schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:09:
[...]
@sanook heb je dan een BE IBAN van Santander? Ben ik wel benieuwd naar..
Ja normaal heb ik ook een paar K op mn grootbank maar ik had een gat in mijn hand eerder deze maand.. en toen niet aangevuld, dacht wacht lekker tot het geld weer binnenstroomt (volgende wk).
Net als de Santander App niet slecht is.Jazco2nd schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:33:
[...]
De app heeft overdreven veel schermen. Maar altijd hooguit 1 optie. Waardoor het wel simpel is.
Vergeleken met Openbank app, kan ik CE app daarom niet slecht noemen..
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Mijn Advanzia rekening is ook geopend. Als ik het nu nog overmaak, wanneer komt het dan aan? Of kan ik het beter dit weekend nog bij de huidige spaarbank laten staan (met een flink lagere rente)? Zou zonde zijn als het het gehele weekend in het luchtledige zit en er helemaal geen rente op zit.
Hangt ervan af hoelaat jouw bank die overboekingen opstuurt.zunrob schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:15:
Mijn Advanzia rekening is ook geopend. Als ik het nu nog overmaak, wanneer komt het dan aan? Of kan ik het beter dit weekend nog bij de huidige spaarbank laten staan (met een flink lagere rente)? Zou zonde zijn als het het gehele weekend in het luchtledige zit en er helemaal geen rente op zit.
Wiskunde is de taal van de natuur.
Ah, goede vraag. Geen idee, gaat vanaf de ING. Allicht zit er ook nog een afhankelijkheid van de hoeveelheid en het moment van versturen?Hans Denhaag schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:18:
[...]
Hangt ervan af hoelaat jouw bank die overboekingen opstuurt.
Waar kan ik overigens in mijn Advanzia account zien wat de rente is? Als het goed is krijg ik de actierente, maar zie het zo gauw nergens terug.
Op je eerst volgende afschrift, dat maandelijks achteraf gestuurd wordt. Als je het eerder wilt weten, kun je de klantenservice vragen om je actuele rente toe te sturen.zunrob schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:20:
[...]
Ah, goede vraag. Geen idee, gaat vanaf de ING. Allicht zit er ook nog een afhankelijkheid van de hoeveelheid en het moment van versturen?
Waar kan ik overigens in mijn Advanzia account zien wat de rente is? Als het goed is krijg ik de actierente, maar zie het zo gauw nergens terug.
Qua overboeken: bij Advanzia lijkt er wel altijd een dag tussen te zitten, dus beter maak je pas maandagochtend geld over, dat scheelt het weekend.
Ik bedoel meer dat ik een aparte spaarrekening heb, voor het vrienden sparen. Elke rente die op die rekening komt is van de groep.JAN-B schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:18:
[...]
@Taipau666 zit ook bij Raisin, maar waar zie jij dat de rente bijgehouden wordt![]()
en dan bedoel ik dat je kan zien: tot vandaag .....€ rente opgebouwd.
Plus deze rekening stort elke 3 maanden de rente.
Als je vandaag nog iets overmaakt, kies dan een klein bedrag. Zodat het geen pijn doet wanneer het wat langer duurt. Het is immers je eerste overschrijving.zunrob schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:15:
Dit is waarom sommige mensen een rekening bij bijvoorbeeld LeasePlan Bank aanhouden.zunrob schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:15:
Weekend en Feestdag parkeerruimte met instant payment (tot een bepaald bedrag)
Dat bepaalde bedrag is 10k, en ook dan eigenlijk niet echt. Het is een transactie limiet en geen daglimiet. Dus 2x 10k direct achter elkaar over maken kan prima en is dan beide middels IP.GroteVoet459 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:48:
[...]
Dit is waarom sommige mensen een rekening bij bijvoorbeeld LeasePlan Bank aanhouden.
De laatste keer dat ik dat gedaan heb dan. Denk ik vorig jaar geweest. Dus kan intussen veranderd zijn.
Bijzonder - sinds gisteren is de rente voor vrij opneembaar bij HoistSparen via Weltsparen.de lager dan die via Raisin.nl (2,90% vs 3,25%),
Tot nu toe zagen we meestal het omgekeerde, volgens mij.
Tot nu toe zagen we meestal het omgekeerde, volgens mij.
Klopt het nu dat ik beter mijn rekening bij Bunq kan leeg trekken en een nieuwe rekening op naam van mijn vrouw kan openen voor meer rente? Gemeenschap van goederen enzo dus wat dat betreft maakt het geen zak uit.
Ga je je werkelijk druk maken over een euro rente op 2 dagen?zunrob schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:15:
Los van dat het overboeken gerust 1-3 werkdagen kan duren naar Advanzia.
Advanzia moet je in de ochtenden (voor 10:00) bij of afboeken. Dan is het er altijd dezelfde dag nog (exclusief weekend)
Vertrouwen is goed, controle nog beter
De rente van LPB is amper hoger dan bij een reguliere bank. Als het 5 dubbeltjes oplevert in een weekend doe je het al behoorlijk goed. Veel moeite voor weinig.GroteVoet459 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:48:
[...]
Dit is waarom sommige mensen een rekening bij bijvoorbeeld LeasePlan Bank aanhouden.
Al heb ik zelf wel een LPB erbij, maar dat is meer omdat ik geen spaargeld wil hebben bij de bank die ik dagelijks gebruik. Stukje veiligheid tegen leegtrekken.
1 euro rente over 2 dagen bij 2% (verschil) aan rente is al bij een saldo van 9150 euro. Dus het kan wel wat meer zijn dan die ene euro.Drardollan schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:51:
[...]
Ga je je werkelijk druk maken over een euro rente op 2 dagen?
Los van dat het overboeken gerust 1-3 werkdagen kan duren naar Advanzia.
Er is geen 2 procent verschil waarschijnlijk, maar als je je op dat soort bedragen druk moet gaan maken over een euro meer of minder….W1ck1e schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:10:
[...]
1 euro rente over 2 dagen bij 2% (verschil) aan rente is al bij een saldo van 9150 euro. Dus het kan wel wat meer zijn dan die ene euro.
Als het geld onderweg is, heb je 0%, dus dan mis je die wellicht 2%. Kan jij in de beurs van anderen kijken ?Drardollan schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:14:
[...]
Er is geen 2 procent verschil waarschijnlijk, maar als je je op dat soort bedragen druk moet gaan maken over een euro meer of minder….
Hoe ben jij begonnen als spaarder ?
Prima discussie hierboven. We zitten allemaal in dit topic omdat we het liefste zoveel mogelijk sparen, op een manier waarbij we ons zelf prettig voelen. En dat is voor iedereen anders.
Heb iig een bedrag einde van de middag overgeboekt naar Advanzia. Waarschijnlijk had ik dit dus inderdaad beter vanochtend al gedaan of dus nog een weekend laten staan. Zal wel laten horen wanneer het aankomt.
Heb iig een bedrag einde van de middag overgeboekt naar Advanzia. Waarschijnlijk had ik dit dus inderdaad beter vanochtend al gedaan of dus nog een weekend laten staan. Zal wel laten horen wanneer het aankomt.
Ik zit zelf te denken om pas op 2 augustus over te maken naar m'n nieuwe rekening bij Advanzia, dan heb je als het goed is bijna een volle maand extra rente. Máár geen garantie dat we dan nog op 3,7% actierente zitten, kan ook naar 3,5% gaan oidzunrob schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:15:
Ik roep iedereen op die zich niet druk maakt over een euro deze over te maken naar mijDrardollan schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:14:
[...]
Er is geen 2 procent verschil waarschijnlijk, maar als je je op dat soort bedragen druk moet gaan maken over een euro meer of minder….
Dat gezegd hebbende, elke cent telt toch? Niet voor niks dat we gaan voor rekeningen met 3,75 actierente en niet blijven hangen bij bijv. 3,50.
Die afweging is voor iedereen andersBoerenlater schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 07:22:
Dat gezegd hebbende, elke cent telt toch? Niet voor niks dat we gaan voor rekeningen met 3,75 actierente en niet blijven hangen bij bijv. 3,50.
[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 20-07-2024 07:42 ]
Nordax Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,25 % p.j. naar 3,23 % p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 25.07.2024 om 12 uur 's middags.
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
Edit: ik heb bovenstaande mail 2 keer ontvangen. De eerste had een ingangsdatum van 24 juli en bovenstaande op een later tijdstip. Daarom ga ik ervan uit dat de ingangsdatum 25 juli is.
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
Edit: ik heb bovenstaande mail 2 keer ontvangen. De eerste had een ingangsdatum van 24 juli en bovenstaande op een later tijdstip. Daarom ga ik ervan uit dat de ingangsdatum 25 juli is.
[ Voor 27% gewijzigd door mpandroid op 20-07-2024 17:35 . Reden: aanvullende informatie ]
Ik opende op maandag 8 juni een deposito via Raisin bij Banca CF+. Deze deposito is bij Banca CF+ geëffectueerd (aldaar geopend) op dinsdag 16 juni. Openen van eerdere deposito's via Raisin bij Banca Progetto namen 1 tot 3 dagen in beslag, de 3 dagen bij mijn allereerste deposito.
Hiernaar gevraagd bij Raisin antwoordde Raisin: "Bij opening vindt de overboeking van het inlegbedrag naar uw termijndeposito bij deze Bank plaats op de eerstvolgende dinsdag nadat uw aanvraag is doorgestuurd naar én geaccepteerd door de Bank …". Voor mij betekende dit, dat mijn deposito een (kleine) week renteloos bij Raisin heeft gestaan. No big deal, maar wel iets waar ik een volgende keer rekening mee wil houden.
Over het bovenstaande is binnen dit spaartopic ook bericht op 15 juni j.l. Had ik eerder moeten zien.
Hiernaar gevraagd bij Raisin antwoordde Raisin: "Bij opening vindt de overboeking van het inlegbedrag naar uw termijndeposito bij deze Bank plaats op de eerstvolgende dinsdag nadat uw aanvraag is doorgestuurd naar én geaccepteerd door de Bank …". Voor mij betekende dit, dat mijn deposito een (kleine) week renteloos bij Raisin heeft gestaan. No big deal, maar wel iets waar ik een volgende keer rekening mee wil houden.
Over het bovenstaande is binnen dit spaartopic ook bericht op 15 juni j.l. Had ik eerder moeten zien.
Je had niet op dit topic hoeven letten. Het staat IIRC in het product informatieblad, en daarnaast zeer zeker in de algemene voorwaarden. Bij het aanvragen van de deposito ben je akkoord gegaan met dat je beide documenten gelezen hebt, dus tsjaLvanStaalduinen schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:09:
Ik opende op maandag 8 juni een deposito via Raisin bij Banca CF+. Deze deposito is bij Banca CF+ geëffectueerd (aldaar geopend) op dinsdag 16 juni. Openen van eerdere deposito's via Raisin bij Banca Progetto namen 1 tot 3 dagen in beslag, de 3 dagen bij mijn allereerste deposito.
Ik wilde gisterochtend bij mijn Santander rekening inloggen, maar kreeg een browser melding: "this site can't be reached, DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN". Gisteren bleef dit de hele dag, en nu nog steeds is de website https://www.santanderconsumerbank.nl/ onbereikbaar. Nergens lees ik hier iets over, weet iemand of ze langdurig onderhoud hadden aangekondigd?
Kan ik wel benaderen.Tompouce schreef op zondag 21 juli 2024 @ 08:32:
Ik wilde gisterochtend bij mijn Santander rekening inloggen, maar kreeg een browser melding: "this site can't be reached, DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN". Gisteren bleef dit de hele dag, en nu nog steeds is de website https://www.santanderconsumerbank.nl/ onbereikbaar. Nergens lees ik hier iets over, weet iemand of ze langdurig onderhoud hadden aangekondigd?
Die link doet het bij mij gewoon. Heb niet verder geklikt dan de link.Tompouce schreef op zondag 21 juli 2024 @ 08:32:
Je dns error geeft trouwens aan dat je cliënt (edge/safari) een dns issue heeft. Klinkt als een issue aan je eigen kant.
[ Voor 10% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 21-07-2024 08:58 ]
Voor mij net zo. Zowel op mijn Android als iPad en laptop. Ik heb daarom op de iPad de app geïnstalleerd. Die werkt wel.Tompouce schreef op zondag 21 juli 2024 @ 08:32:
I … https://www.santanderconsumerbank.nl/ onbereikbaar. Nergens lees ik hier iets over, weet iemand of ze langdurig onderhoud hadden aangekondigd?
Ah, dan ga ik eens m'n windows PC afstoffen. Dank je!sjorsjuhmaniac schreef op zondag 21 juli 2024 @ 08:55:
[...]
Die link doet het bij mij gewoon. Heb niet verder geklikt dan de link.
Je dns error geeft trouwens aan dat je cliënt (edge/safari) een dns issue heeft. Klinkt als een issue aan je eigen kant.
Hier werkt het gewoon. Krijg een blije man met een kind op z’n schouders.
Werkt hier ook niet (android chrome, firefox)
Error: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
Zelfde via https://www.isitdownright...anderconsumerbank.nl.html
Error: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
Zelfde via https://www.isitdownright...anderconsumerbank.nl.html
[ Voor 32% gewijzigd door Nico Klus op 21-07-2024 09:35 ]
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Ergens een DNS foutje idd. Op mijn eigen netwerk gaat het niet goed, op mobiele data wel. Mss is ie ergens per ongeluk in een blocklist terecht gekomen.
@Tompouce dan is het geen ‘lokaal’ probleem bij je thuis i.i.g.
Dit probleem komt door de DNS server die gebruikt wordt door het device dat je gebruikt. DNS vertaalt een www adres naar een IP-adres, en hier gaat iets fout. Meest waarschijnlijk is dat bij een grotere DNS boer een foutje erin is geslopen. Dit wordt wel weer gefixt.
Probeer de link eens te benaderen als je je wifi uitschakelt en alleen op mobiele data zit. Dan gebruik je waarschijnlijk een andere DNS server en werkt het mogelijk wel.
Ligt dus niet aan Santander.
Probeer de link eens te benaderen als je je wifi uitschakelt en alleen op mobiele data zit. Dan gebruik je waarschijnlijk een andere DNS server en werkt het mogelijk wel.
[ Voor 5% gewijzigd door zunrob op 21-07-2024 09:42 ]
Het kan zeker wel aan Santander liggen. Kan ook zijn dat de DNS nu verkeerd staat maar deze een TTL van meerdere dagen heeft. En daardoor de grote DNS boeren de boel semi permanent gecacht hebben (zolang de TTL toe staat) terwijl kleinere (/eigen DNS?) deze niet gecacht hebben en nu tegen problemen aanlopen.zunrob schreef op zondag 21 juli 2024 @ 09:39:
Dit probleem komt door de DNS server die gebruikt wordt door het device dat je gebruikt. DNS vertaalt een www adres naar een IP-adres, en hier gaat iets fout. Meest waarschijnlijk is dat bij een grotere DNS boer een foutje erin is geslopen. Dit wordt wel weer gefixt.
Voor mij werkt het in ieder geval ook niet. En ik draai lokaal Unbound met recurse resolving ingeschakeld. Oftewel: ik doe lookups voor waar .nl te vinden is, en vervolgens bij die server vragen waar santanderconsumerbank.nl te vinden is en dan aan die server vragen wat het IP adres van www.santanderconsumerbank.nl is. Enige servers waar Unbound dus mee babbelt zijn de root DNS servers, de DNS servers van SIDN, en dan de DNS server van SCB. En die eerste twee werken gewoon. Dus dan moet het wel bij de derde liggen.
Hier ook problemen om op de site te komen. Wifi uit gezet en via mobiel netwerk werkt het wel!Tompouce schreef op zondag 21 juli 2024 @ 08:32:
Iets met de problemen van afgelopen vrijdag misschien?
Is dat iets wat aan de kant van Santander opgelost moet worden? Of moeten wij iets veranderen aan onze kant?RobertMe schreef op zondag 21 juli 2024 @ 09:57:
[...]
Het kan zeker wel aan Santander liggen. Kan ook zijn dat de DNS nu verkeerd staat maar deze een TTL van meerdere dagen heeft. En daardoor de grote DNS boeren de boel semi permanent gecacht hebben (zolang de TTL toe staat) terwijl kleinere (/eigen DNS?) deze niet gecacht hebben en nu tegen problemen aanlopen.
Voor mij werkt het in ieder geval ook niet. En ik draai lokaal Unbound met recurse resolving ingeschakeld. Oftewel: ik doe lookups voor waar .nl te vinden is, en vervolgens bij die server vragen waar santanderconsumerbank.nl te vinden is en dan aan die server vragen wat het IP adres van www.santanderconsumerbank.nl is. Enige servers waar Unbound dus mee babbelt zijn de root DNS servers, de DNS servers van SIDN, en dan de DNS server van SCB. En die eerste twee werken gewoon. Dus dan moet het wel bij de derde liggen.
Aan hun kant. Je kan tijdelijk een andere dns server gebruiken die nog de juiste ip’s Jin zijn cache heeft maar dat zijn allemaal lapmiddelenkbus schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:49:
[...]
Is dat iets wat aan de kant van Santander opgelost moet worden? Of moeten wij iets veranderen aan onze kant?
Lijkt dat dns sever 8.8.8.8 nog werkt
Ooh nee. 8.8.8.8 juist niet 
Cloudflare 1.1.1.1 ook niet
Cloudflare 1.1.1.1 ook niet
[ Voor 34% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 21-07-2024 10:57 ]
Mijn post is bedoeld om anderen te wijzen op dit soort condities, niet om een verwijt te maken naar Raisin of naar Banca CF+. We moeten er allemaal van leren. Ik heb geen behoefte aan deze belerende toon.RobertMe schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:22:
[...]
Je had niet op dit topic hoeven letten. Het staat IIRC in het product informatieblad, en daarnaast zeer zeker in de algemene voorwaarden. Bij het aanvragen van de deposito ben je akkoord gegaan met dat je beide documenten gelezen hebt, dus tsja.
Inmiddels staat in het Productinformatieblad van Banca CF+ d.d. 16 juli j.l.: "... op de eerstvolgende dinsdag of donderdag".
Een correctie op mijn vorige post: genoemde acties vonden niet plaats op 8 en 16 juni maar op 8 en 16 juli.
Edit: ik zie dat er een N26 topic is. Zal het daar wel even posten.
Edit 2: ik mag het daar niet posten omdat ik het hier al had gepost, dus weer hersteld:
Ik ben even aan het kijken om spaargeld bij N26 te stallen. Ik zie dat ze 2,8% rente geven bij een gratis account en 4% voor een betaald account van 13,50 per maand. Dat komt neer dat vanaf ongeveer 15.000 euro je al meer rendement overhoudt. Klinkt als een goed rendement.
Echter bij het installeren / activeren van de app en mijn account zie ik dat ik geld kan overmaken via een "Top-up" met Ideal wat maximaal 450 euro toelaat en na de 1e keer 3% transactiekosten vraagt. De 2e is een bank transfer en duurt 2-3 werkdagen. Geld terugstorten gaat dus ook via een bank transfer.
Iemand een idee waarom die Top-Up via ideal maar de 1e keer gratis is en zo beperkt in het bedrag? Bij Bunk kan ik met Ideal vrijwel elk bedrag storten en opnemen. En duurt de bank transfer inderdaad 2-3 werkdagen?
Edit 2: ik mag het daar niet posten omdat ik het hier al had gepost, dus weer hersteld:
Ik ben even aan het kijken om spaargeld bij N26 te stallen. Ik zie dat ze 2,8% rente geven bij een gratis account en 4% voor een betaald account van 13,50 per maand. Dat komt neer dat vanaf ongeveer 15.000 euro je al meer rendement overhoudt. Klinkt als een goed rendement.
Echter bij het installeren / activeren van de app en mijn account zie ik dat ik geld kan overmaken via een "Top-up" met Ideal wat maximaal 450 euro toelaat en na de 1e keer 3% transactiekosten vraagt. De 2e is een bank transfer en duurt 2-3 werkdagen. Geld terugstorten gaat dus ook via een bank transfer.
Iemand een idee waarom die Top-Up via ideal maar de 1e keer gratis is en zo beperkt in het bedrag? Bij Bunk kan ik met Ideal vrijwel elk bedrag storten en opnemen. En duurt de bank transfer inderdaad 2-3 werkdagen?
[ Voor 166% gewijzigd door Frenkpie op 21-07-2024 16:48 ]
Je ziet het wel vaker, eerste keer is 'van het huis' en daarna kost het extra. Lekker-makertje of hoe je het wil noemen.Frenkpie schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:38:
Iemand een idee waarom die Top-Up via ideal maar de 1e keer gratis is en zo beperkt in het bedrag?
Bij Bunq krijg je weer minder rente, het is maar net hoe ze hun tarief- en beloningsstructuur inrichten.Bij Bunk kan ik met Ideal vrijwel elk bedrag storten en opnemen.
Ik heb nog niets betaald bij een overschrijving naar N26The Third Man schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:47:
[...]
Je ziet het wel vaker, eerste keer is 'van het huis' en daarna kost het extra. Lekker-makertje of hoe je het wil noemen.
Maar je hij vraagt toch waarom een specifieke andere, makkelijkere feature alleen de 1e keer gratis isW1ck1e schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:51:
[...]
Ik heb nog niets betaald bij een overschrijving naar N26
Met een Google account heb je de data toch direct weer als je op een nieuw device aanlogt? Of is 'the cloud' not done voor jou?Cyberpope schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:26:
[...]
Ja bestonden er maar agenda's die gelijk gehouden worden zodat als je een nieuwe telefoon koopt, je die data weer hebt.. Gat in de markt denkt ik.
Erg vervelend dit, ik kan er wel bij via een mobiele verbinding, maar via VPN werkt ook niet. Je kunt wel in de rekening kijken, maar geen overboeking doen. Even geprobeerd!sjorsjuhmaniac schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:52:
[...]
Aan hun kant. Je kan tijdelijk een andere dns server gebruiken die nog de juiste ip’s Jin zijn cache heeft maar dat zijn allemaal lapmiddelen
Lijkt dat dns sever 8.8.8.8 nog werkt
Ik zie die vraag niet.The Third Man schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:57:
[...]
Maar je hij vraagt toch waarom een specifieke andere, makkelijkere feature alleen de 1e keer gratis is
Ik weet niet wat er moeilijk is aan een overschrijving.
@Frenkpie N26 zal waarschijnlijk ook kosten hebben aan Ideal.
Storten is dezelfde dag nog. Op werkdagen.
[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 21-07-2024 17:43 ]
Zie hier
Daar antwoord ik op, namelijk dat dit soort extra features vaak een 1e-keer-gratis-daarna-betalen beprijzing hebben. Trade Republic is nog zo'n voorbeeld met top-up via CC en Apple Pay. Natuurlijk hebben ze kosten, maar hij vroeg waarom Bunq het bijvoorbeeld niet had. Mijn suggestie is dat dit soort diensten het gebruiken om de indruk te geven minder duur te zijn (cq lekker maken dus). Een tweede 'hunch' is dat ze hopen dat mensen het niet doorhebben dat het daarna wel geld kost.Echter bij het installeren / activeren van de app en mijn account zie ik dat ik geld kan overmaken via een "Top-up" met Ideal wat maximaal 450 euro toelaat en na de 1e keer 3% transactiekosten vraagt. De 2e is een bank transfer en duurt 2-3 werkdagen. Geld terugstorten gaat dus ook via een bank transfer.
Iemand een idee waarom die Top-Up via ideal maar de 1e keer gratis is en zo beperkt in het bedrag? Bij Bunk kan ik met Ideal vrijwel elk bedrag storten en opnemen.
Niemand zegt dat het moeilijk is, maar om nou te gaan doen alsof ideal niet makkelijker en sneller is, is wel een beetje koppig doen in plaats van meedenken/inleven hierIk weet niet wat er moeilijk is aan een overschrijving.
[ Voor 12% gewijzigd door The Third Man op 21-07-2024 17:55 ]
Bank transfer van ASN en Revolut naar N26 is instant voor mij.Frenkpie schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:38:
En duurt de bank transfer inderdaad 2-3 werkdagen?
Iemand die een verlenging bij Advanzia heeft gekregen deze maand?
Ze noemen dan nl ook het rentetarief voor de nieuwe periode.
Ik heb geen verlenging gekregen en zit in dubio om een nieuwe rekening te openen bij Advanzia of over te stappen naar een andere aanbieder van spaarrekeningen.
Ik heb geen verlenging gekregen en zit in dubio om een nieuwe rekening te openen bij Advanzia of over te stappen naar een andere aanbieder van spaarrekeningen.
Even een vraag over Consors. Ik kan even zo snel niet terug vinden hoelang er tussen opzegging en opnieuw aanmaken mag zitten, dacht 6 maanden?
En ik twijfel in het formulier waar het ID nummer en waar burgerservice nummer opgegeven dient te worden. Wie kan mij even op weg helpen?
En ik twijfel in het formulier waar het ID nummer en waar burgerservice nummer opgegeven dient te worden. Wie kan mij even op weg helpen?
:strip_exif()/f/image/L54sdq3JBj6J2rfaocFVw01y.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door VanBreukelen op 21-07-2024 21:17 ]
Afhankelijk van het bedrag dat je wil stallen zijn er wellicht betere gratis alternatieven: Trade Republic biedt 3,75% bijvoorbeeld tot max 50KFrenkpie schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:38:
Edit: ik zie dat er een N26 topic is. Zal het daar wel even posten.
Bij mij ook instant naar N26 toe. Bij een overschrijving in de andere richting krijg ik de optie om die instant te maken voor een eurootje. En ook niet-instant kan het binnen een werkdag.alson schreef op zondag 21 juli 2024 @ 18:12:
Bank transfer van ASN en Revolut naar N26 is instant voor mij.
Weet iemand hoe je de opnamelimiet bij Santander CB aan kan passen? Ik kan dit nergens in de app terugvinden. Of is die instelling voorbehouden aan de website? (die onbereikbaar is..)
6 maanden tussen beeindiging en (verwerking van de) aanvraag. In ieder geval formeel.VanBreukelen schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:16:
Even een vraag over Consors. Ik kan even zo snel niet terug vinden hoelang er tussen opzegging en opnieuw aanmaken mag zitten, dacht 6 maanden?
[Afbeelding]
Privatkunden, die in den letzten 6 Monaten keine Konten und/oder Depots bei der Consorsbank geführt haben.
De velde voor id nummer en bsn lijken mij te kloppen.
Met Santander gebeld. Ze zijn bewust dat hun website sinds vrijdag niet werkt, Ze werken aan "oplossing".
Ik wist niet eens dat er een opnamelimiet was! 🥴Dick schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:44:
Weet iemand hoe je de opnamelimiet bij Santander CB aan kan passen? Ik kan dit nergens in de app terugvinden. Of is die instelling voorbehouden aan de website? (die onbereikbaar is..)
Vraagje over Nordax bank via Raisin, op 15-07 is mijn 1 jarige deposito geëindigd en ik was er van uit gegaan dat dit automatisch op mijn raisin account gestort zou worden, dit is niet gebeurd. Hij blijft op 99% verstreken staan en ik kan niet vinden of ik zelf actie moet ondernemen, in het dashboard zie ik er geen optie voor.
Iemand een idee wat ik hier mee moet?
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Helaas niets hier.Reintje schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:28:
Iemand die een verlenging bij Advanzia heeft gekregen deze maand?
Trek maandag alles leeg van Advanzia. En hop naar OpenBank, is Instant naar OpenBank toe, dat is mooi, geen renteverlies dan op 1 aug
Volgens mij is je aanname correct.gielie schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:05:
Vraagje over Nordax bank via Raisin, op 15-07 is mijn 1 jarige deposito geëindigd en ik was er van uit gegaan dat dit automatisch op mijn raisin account gestort zou worden, dit is niet gebeurd. Hij blijft op 99% verstreken staan en ik kan niet vinden of ik zelf actie moet ondernemen, in het dashboard zie ik er geen optie voor.
In het productinformatieblad van Nordax staat:
Indien u geen verlenging wenst, wordt het inlegbedrag inclusief rente
automatisch op de vervaldag (terug)gestort op uw Raisin-rekening.
Het heeft bij mij ook wel eens een paar dagen geduurd voordat het op de Raisin rekening zichtbaar werd, maar een week is wel erg lang.
Ik zou dus even contact opnemen met Raisin.
[ Voor 13% gewijzigd door marktweakt op 22-07-2024 10:36 ]
Volgens de voorwaarden zou het inlegbedrag plus rente op de vervaldag automatisch naar je Raisin account overgemaakt moeten worden. Maar even Raisin klantenservice bellen, lijkt me.gielie schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:05:
Bij Raisin duurt het idd een paar dagen voordat het bedrag uit de deposito overgezet is naar je Raisin-rekening. Opzich hoef je je geen zorgen te maken. De interface is helaas niet voorzien in pending acties.
Nu zojuist ook een uitbetaling naar mijn rekening aangevraagd. Ik heb het bevestigd met mTan maar het is verder nergens in te zien op de portal dat ik het heb aangevraagd op dit moment.
Nu zojuist ook een uitbetaling naar mijn rekening aangevraagd. Ik heb het bevestigd met mTan maar het is verder nergens in te zien op de portal dat ik het heb aangevraagd op dit moment.
[ Voor 44% gewijzigd door tiguan op 22-07-2024 10:38 ]
De limiet is puur ter beveiliging, zodat voor grote overboekingen meer handelingen nodig zijn (oa. 2 factor). Je bent verder volledig vrij om zoveel op te nemen als je zelf wil (na aanpassing van de limiet).kbus schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:00:
[...]
Ik wist niet eens dat er een opnamelimiet was! 🥴
Toevoeging:
Even met ze gebeld. Er zijn wel algemene limieten, meen dat de medewerkers het had over 50k per overschrijving en 100k per dag. Mijn overschrijving zit daar onder. Aanpassen van de zelf ingestelde limiet kan echter alleen via de site, dacht de medewerker. Dat gaat nu dus niet lukken. Ze hebben ook geen idee hoe lang de storing nog gaat duren. Ze hopen dat alles 'in de loop van de week' weer bereikbaar is...
[ Voor 58% gewijzigd door Dick op 22-07-2024 12:09 ]
Thanks! Geregeld.Frankenstein schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:10:
[...]
6 maanden tussen beeindiging en (verwerking van de) aanvraag. In ieder geval formeel.
Privatkunden, die in den letzten 6 Monaten keine Konten und/oder Depots bei der Consorsbank geführt haben.
De velde voor id nummer en bsn lijken mij te kloppen.
Nog even een vraag over advanzia.
Klopt het dat de actie periode pas in gaat vanaf datum 1e storting?
Zover ik weet wel ja, maar als je zorgt dat zsm overmaakt, of op de dag van de actie (meestal 1e van de maand) dan krijg je vervolgens wel een volledig maand de rente (laatste maand)
Dus bv 3 maanden 3,7% je stort op 15 augustus, dan krijg je augustus/sept/oktober/en november (half dan)
Dus bv 3 maanden 3,7% je stort op 15 augustus, dan krijg je augustus/sept/oktober/en november (half dan)
Op mijn werk kom ik in de website van Santander, ik zie inderdaad dat er limieten zijn.Dick schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:44:
Bij mij staat deze op 100.000 EUR per keer en 200.000 per dag.
Er staat een potloodje bij, dus neem aan dat je ze aan kan passen (niet geprobeerd).
Gek, maar ik kon dus net in de site komen op mijn werk, thuis niet!Dick schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:59:
[...]
De limiet is puur ter beveiliging, zodat voor grote overboekingen meer handelingen nodig zijn (oa. 2 factor). Je bent verder volledig vrij om zoveel op te nemen als je zelf wil (na aanpassing van de limiet).
Toevoeging:
Even met ze gebeld. Er zijn wel algemene limieten, meen dat de medewerkers het had over 50k per overschrijving en 100k per dag. Mijn overschrijving zit daar onder. Aanpassen van de zelf ingestelde limiet kan echter alleen via de site, dacht de medewerker. Dat gaat nu dus niet lukken. Ze hebben ook geen idee hoe lang de storing nog gaat duren. Ze hopen dat alles 'in de loop van de week' weer bereikbaar is...
Maar ik heb inderdaad gezien dat ze limieten hebben ingesteld!
Welke bij mij heel hoog is (100.000 EUR).
Wat die storing betreft, hebben ze nog gezegd waar het door kwam? Iets te maken met de Windows storing van vrijdag?
[ Voor 5% gewijzigd door kbus op 22-07-2024 12:40 ]
Santander is weer bereikbaar via de website.
Voor wat betreft de limieten:
Hoeveel geld kan ik op mijn spaarrekening storten of van mijn spaarrekening afhalen? Wat zijn de limieten?
Er zijn geen limieten voor het bedrag dat u op uw spaarrekening kunt storten.
Voor uw veiligheid zijn er wel standaardlimieten ingesteld voor geldopnames.
Standaard zijn deze limieten als volgt: 100.000 euro per transactie, 200.000 euro per dag en 500.000 euro per week.
Deze limieten kunnen zowel naar boven als naar beneden worden aangepast. Hoe gaat u daarvoor tewerk?
• De limieten verlagen: deze verlaging kan u zelf instellen via uw profiel op uw beveiligde pagina 'mijn spaarrekeningen'.
• De limieten verhogen: Contacteer onze klantendienst om een verhoging van de limieten aan te vragen. Om veiligheidsredenen kan een verhoging enkel worden ingesteld door de bank.
Voor wat betreft de limieten:
Hoeveel geld kan ik op mijn spaarrekening storten of van mijn spaarrekening afhalen? Wat zijn de limieten?
Er zijn geen limieten voor het bedrag dat u op uw spaarrekening kunt storten.
Voor uw veiligheid zijn er wel standaardlimieten ingesteld voor geldopnames.
Standaard zijn deze limieten als volgt: 100.000 euro per transactie, 200.000 euro per dag en 500.000 euro per week.
Deze limieten kunnen zowel naar boven als naar beneden worden aangepast. Hoe gaat u daarvoor tewerk?
• De limieten verlagen: deze verlaging kan u zelf instellen via uw profiel op uw beveiligde pagina 'mijn spaarrekeningen'.
• De limieten verhogen: Contacteer onze klantendienst om een verhoging van de limieten aan te vragen. Om veiligheidsredenen kan een verhoging enkel worden ingesteld door de bank.
[ Voor 90% gewijzigd door rechtsherstel op 22-07-2024 14:02 ]
Santander was voor ons als consument een dns fout/storing daarom werkte het op sommige locaties wel en andere niet. Heel misschien veroorzaakt door crowdstrike maar dat kan ik me niet voorstellen.kbus schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:38:
[...]
Gek, maar ik kon dus net in de site komen op mijn werk, thuis niet!
Maar ik heb inderdaad gezien dat ze limieten hebben ingesteld!
Welke bij mij heel hoog is (100.000 EUR).
Wat die storing betreft, hebben ze nog gezegd waar het door kwam? Iets te maken met de Windows storing van vrijdag?
De grote vraag is dan, kun je na zelf verlagen het wel weer zelf verhogen naar 100k? Enerzijds zou je wellicht zeggen van "moet gewoon kunnen"? Anderzijds niet heel handig als de klant de limiet lager zet en een phisher het zelf weer op 100k kan zetten. Maar tegelijkertijd vraag ik me dan weer af wat de bank kan doen om de veiligheid te verbeteren die alleen telefonisch kan. Ze hebben mijn stem niet ergens staan om te vergelijken. "Geheime vragen" kun je ook online vragen, en ook niet veilig.rechtsherstel schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:55:
En de grootbanken kunnen het wel veilig zonder te moeten bellen (met de X uur wachttijd + ondertekenen van aanvraag).
Volgens mij vanaf de dag dat je saldo 1000,- 5000,- of hoger is.VanBreukelen schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:25:
[...]
Thanks! Geregeld.
Nog even een vraag over advanzia.
Klopt het dat de actie periode pas in gaat vanaf datum 1e storting?
Handig, die pinned posts met details over banken.sanook schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:31:
[...]
Volgens mij vanaf de dag dat je saldo 1000,- of hoger is.
Dan weet je het zeker.
Oke, dus als ik pas over 4 weken 5k over zou maken dan gaat de actie pas vanaf die datum lopen. Echter, is het dan afwachten wat de rente en termijn van de actie op dat moment gaat zijn ?sanook schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:31:
[...]
Volgens mij vanaf de dag dat je saldo 1000,- 5000,- of hoger is.
Heeft iemand ervaring met het vroegtijdig stopzetten van een Raisin spaardeposito dat bedoeld is voor een x aantal maanden? In de voorwaarden staat dat de bank het recht heeft het verzoek te weigeren, maar gebeurt dat echt in de praktijk?
Probeer het eensJoeridev schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:42:
Heeft iemand ervaring met het vroegtijdig stopzetten van een Raisin spaardeposito dat bedoeld is voor een x aantal maanden? In de voorwaarden staat dat de bank het recht heeft het verzoek te weigeren, maar gebeurt dat echt in de praktijk?
Maar denk dat je zwaarwegende argumenten moet aanbrengen en er op rekenen dat er geen rente wordt uitbetaald.
Nee, wel met het verzoeken daartoe ("ja") en ja (weigeren gebeurt). Succes.Joeridev schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:42:
[ Voor 8% gewijzigd door Frankenstein op 22-07-2024 17:20 ]
Waarom zou een bank meegaan in vroegtijdige beëindiging? Je krijgt die hoge rente omdat de bank zeker weet dat ze dat geld zelf ook kunnen uitlenen in die periode. Als ze vervolgens meegaan in vroegtijdige beëindiging dan "missen" ze geld. Als ik een bank zou zijn en jij geeft mij €1000 voor 6 maanden en krijgt daarvoor 3% rente, een rente die ik je kan geven omdat er iemand anders bij mij is die €1000 wil lenen en daar 3,5% voor wilt "betalen" dan kan dat prima en kan ik jou €1000 uitlenen en is 0,5-procentpunt voor mij en heb ik als bank €0. Vervolgens wil jij die €1000 vroegtijdig terug hebben. Maar hoe moet ik aan die €1000 komen? Ik ga mijzelf niet in de schulden werken door jou die €1000 te geven.Joeridev schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:42:
Uiteindelijk kan het altijd dat de bank een afweging maakt en wel vroegtijdige beëindiging toestaat. Bv als de huidige rente veel lager is dan de depositorente. Dan is de kans veel groter dat juist die hoge depositorente de bank geld kost (omdat dan ook aan de andere kant de rente op leningen lager is, of in het algemeen als zekerheid, als de huidige rente lager is weet je zeker dat de financiële situatie van de bank die hoge rente niet meer toelaat).
Nou, bijvoorbeeld door de rente te schrappen. Een groot deel van mijn geld staat nu op spaarrekeningen met variabele rentes, maar die rentes zijn binnen een paar maanden alweer flink verlaagd. Begrijpelijk, maar doet mij denken over een spaardeposito voor bv. 12 of 24 maanden. De enige reden waarvoor ik vroegtijdig bij mijn geld zou willen is het kopen van een huis. An sich onwaarschijnlijk, maar ik zou dan best willen afzien van de rente als ik daarmee het huis kan kopen.
Dan moet je goed zoeken. Er zijn banken die wat bredere voorwaarden hebben in vroegtijdige beëindiging, bv schuldsanering. Maar aankoop van een (primaire) woning komt ook wel eens voor (bv CreditEurope Bank heeft (/had?) dit).Joeridev schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:35:
Nou, bijvoorbeeld door de rente te schrappen. Een groot deel van mijn geld staat nu op spaarrekeningen met variabele rentes, maar die rentes zijn binnen een paar maanden alweer flink verlaagd. Begrijpelijk, maar doet mij denken over een spaardeposito voor bv. 12 of 24 maanden. De enige reden waarvoor ik vroegtijdig bij mijn geld zou willen is het kopen van een huis. An sich onwaarschijnlijk, maar ik zou dan best willen afzien van de rente als ik daarmee het huis kan kopen.
Bij openbank kun je voortijdig een deposito beëindigen. Ze adverteren er zelfs mee op hun deposito pagina. Zelf geen ervaring mee overigens.
Net bericht van Raisin:
Maar blijkbaar moest het nog meer zijn - misschien door aflopen in/uitbetalen na het weekend.
Wat zal ik toch eens met de extra dubbeltjes gaan doen ...
Nu was er al (iets) meer uitbetaald (schrikkeljaar, dus één extra dag) en dat leek correct.Geachte klant,
Vanwege een technische fout heeft Imprebanca een te laag rentebedrag uitbetaald over uw (inmiddels vervallen) termijndeposito.
Het ontbrekende bedrag wordt in de komende dagen overgemaakt op uw Raisin-rekening.
Maar blijkbaar moest het nog meer zijn - misschien door aflopen in/uitbetalen na het weekend.
Wat zal ik toch eens met de extra dubbeltjes gaan doen ...
[ Voor 15% gewijzigd door GroteVoet459 op 22-07-2024 18:07 ]
Er zijn een paar die het kopen van een huis als toegestane ontbinding hebben. Ik heb dat ergens voorbij zien komen bij het afsluiten van mijn deposito's. Maar welke dat waren weet ik niet meer.Joeridev schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:35:
(En te lui om het voor je na te kijken)
Dus even voorwaarden door spitten.
Als je vroegtijdig bij je geld wilt vanwege een woning dan moet je het niet in een deposito stoppen. Of athans een deposito in het buitenland, Nederlandse banken zijn verplicht dacht ik om bij aankoop woning een deposito vervroegd te beëindigen.Joeridev schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:35:
Dat zou je kunnen opvangen met andere constructies afhankelijk van de hoeveelheid geld. Ik heb in November 2023 een nieuwbouwappartement gekocht. Toen ik zag dat de rentes hard omlaag gingen besloten 100% v.o.n. te coveren met de hypotheek en al mijn geld boven buffer + bijkomende kosten een jaar in een deposito te zetten.Joeridev schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:35:
Probleem: In Februari werd dat project gecanceld. Heb ondertussen een andere nieuwe gekocht. Echter dekte het geld dat ik nu vrij heb het maar 25%. Ik heb de overige 75% van dat verschil nu via een familiehypotheek met terugschenking geregeld, die ik in November volledig afbetaal zodra het deposito vrijkomt. Nou gaat het in mijn geval wel maar over een maandbedrag van 160 euro voor 7 maanden. Dus is er geen schenkbelasting (voor mij) en weinig vermogensbelasting (voor mijn ouders), dus was het het zeker waard om het deposito aan te houden.
Kaze Ni Nare
Ik denk niet dat dat klopt? Want vorig jaar ergens (meen ik) is hier wat geklaagd over dat Yapi Kredi deze mogelijkheid had verwijderd uit de AV. En dan ook "oude deposito kon wel ontbonden worden bij aankoop woning, na verlenging kan het niet meer".RenaldoN schreef op maandag 22 juli 2024 @ 18:23:
Of athans een deposito in het buitenland, Nederlandse banken zijn verplicht dacht ik om bij aankoop woning een deposito vervroegd te beëindigen.
Bij mij is de website nog steeds niet beschikbaar. Ben ik de enige?rechtsherstel schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:55:
Santander is weer bereikbaar via de website.
Geen idee of je de enige bent. Maar voor mij doet die het wel weer.Durpstick schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:02:
[...]
Bij mij is de website nog steeds niet beschikbaar. Ben ik de enige?
Dat is toch wel bijzonder. Zowel op de mobiel als via verschillende browsers krijg ik een onbeschikbare site.
Hier ook nog steeds zo. Op Windows, iOS en Android. Via thuis - en mobiele netwerk. Beide KPN overigens.Durpstick schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:02:
[...]
Bij mij doet de site het ook weer!Durpstick schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:02:
[...]
Zowel app (op mijn telefoon) als website (op mijn desktop) werken. Misschien iets van caching aan jouw kant? Of DNS propagatie?Durpstick schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:02:
Hier is de website ook nog steeds niet bereikbaar.Durpstick schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:02:
[...]
DNS voor www.santanderconsumerbank.nl lijkt inderdaad niet overal te werken. Ik denk niet dat verder in dit topic posten gaat bijdragen aan informatie of oplossingen hiervoor.
Check het even in de app! Hangt van moment van overboeken af zo te zien!Roesttt schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:09:
De actie van Bunq is mij niet helemaal duidelijk. Even checken bij jullie of ik het nou goed zie.
6 maanden geleden heb ik al mijn geld van Bunq weggehaald en bij Open bank neergezet. Als ik nu alles weer terug zet naar Bunq krijg ik dan gelijk 6 maanden lang een rente van 3,36% ?
Dat zou namelijk wel lekker zijn aangezien de actie periode van de WElKOM rekening van Open Bank net is afgelopen.
[ Voor 6% gewijzigd door Uniciteit op 22-07-2024 19:48 ]
Weet iemand of je bij TradeRepublic een account statement / overzicht in het Engels kunt krijgen?
Heb mijn iPhone al op het Engels ingesteld (en de app is nu ook in het Engels), maar de statements zijn in het Nederlands.
Heb mijn iPhone al op het Engels ingesteld (en de app is nu ook in het Engels), maar de statements zijn in het Nederlands.
Werkt sinds vanavond weer.alson schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:44:
DNS voor www.santanderconsumerbank.nl lijkt inderdaad niet overal te werken. Ik denk niet dat verder in dit topic posten gaat bijdragen aan informatie of oplossingen hiervoor.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling