Het is ook iets complexer, weet ik maar laten we die discussie hier maar niet voeren, maar hier doen ze altijd net alsof banken liefdadigheid instellingen moeten zijn en foei ze verdienen geld. Ja en? Niemand wordt gedwongen bij ING te blijven. Vrije markt gelukkig.wibblemoo schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:58:
[...]
Het niveau is hier wel wat hoger dan 'Les 1 Economie'. Vraag en aanbod gaat ook mank want ING biedt aan op een imperfecte markt, hence dat de ACM er iets van vindt. Het is niet een dorpsplein met 3 groentekraampjes.
Banken opereren in een sterk gereguleerde markt, geen vrije markt.
Voor jou in ieder geval wel. Je mag gewoon weg met je geld en hebt keuze zat ipv hier te klagen. Volkssport nummer 1 in Nederland.FuriousAngel schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:45:
Banken opereren in een sterk gereguleerde markt, geen vrije markt.
In dit topic zijn sommigen er ook goed inMotorBeast schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:50:
[...]
Voor jou in ieder geval wel. Je mag gewoon weg met je geld en hebt keuze zat ipv hier te klagen. Volkssport nummer 1 in Nederland.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Precies. En als je een klein beetje rondkijkt valt er ook bij Nederlandse triple A instellingen best een aardige rente te krijgen als je het iets langer vastzet. Zo vind ik de 3% voor 3 jaar bij bijvoorbeeld Rabo en NN helemaal niet zo slecht. Ik zie zat exotische banken die minder geven.Frankenstein schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:41:
Ja, dat is allemaal waar. Miljoenen Nederlanders hebben <20k spaargeld. Ik verwacht dat onder de meer vermogenden er relatief meer zijn die bij kleinere banken aanspraak maken op spaarrente. Maar ook daar zijn er die veel spaargeld bij grootbanken hebben. Sommigen een veelvoud van de 100k garantie vanwege het grote vertrouwen in het voortbestaan van deze banken. Het is ook niet zo dat iedereen het maar moet hebben van 1%-punt meer rente. Zekerheid is velen wat waard, alleen gaat dat argument niet op voor spaarders met <100k vermogen. Dan kun je bij elke bank terecht, al blijft spreiden mijn devies.
Bunq heeft haar spaarvorm aangepast: https://together.bunq.com...o-336-interest-on-savings
Basisrente is/wordt per 19 juli 2024 2,16% (oude klanten ontvangen nog 2,46% rente voor drie maanden). 3,36% rente voor de spaartegoeden die boven het hoogste spaarsaldo van het voorgaande half jaar uitstijgen.
Basisrente is/wordt per 19 juli 2024 2,16% (oude klanten ontvangen nog 2,46% rente voor drie maanden). 3,36% rente voor de spaartegoeden die boven het hoogste spaarsaldo van het voorgaande half jaar uitstijgen.
[ Voor 52% gewijzigd door Geen12 op 18-07-2024 18:27 ]
Even dat 'slechte imago' wegpoetsen van de afgelopen maanden.Geen12 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:20:
Bunq heeft haar spaarvorm aangepast: https://together.bunq.com...o-336-interest-on-savings
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Vooral een rente verlaging en een soort welkoms rente voor 6 maandenGeen12 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:20:
Een reden om je geld straks weg te halen bij bunq.Oekol schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:37:
[...]
Even dat 'slechte imago' wegpoetsen van de afgelopen maanden.
In principe is het gewoon rente verlaging.
Al lees ik hierboven dat het voor oude klanten nog wel 3 maanden 2,46% blijft.
Ik kijk straks wel lekker op raisin waar je op spaarrekening nog boven de 3% krijgt.
Leuke rentes. Zelf kies ik bij drie jaar eerder voor een Franse of Zweedse bank via Raisin, 3,2 / 3,3%.MarcelNH schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:55:
[...]
Precies. En als je een klein beetje rondkijkt valt er ook bij Nederlandse triple A instellingen best een aardige rente te krijgen als je het iets langer vastzet. Zo vind ik de 3% voor 3 jaar bij bijvoorbeeld Rabo en NN helemaal niet zo slecht. Ik zie zat exotische banken die minder geven.
Maar ik zit eerst wel mijn 4% vrij opneembaar bij Consors uit en zie dan verder.
Waarom op Raisin? Santander heeft nog steeds 3,35. N26 met Metal nog steeds 4% (voor als je vermogend bentLordFather schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:00:
[...]
Een reden om je geld straks weg te halen bij bunq.
In principe is het gewoon rente verlaging.
Al lees ik hierboven dat het voor oude klanten nog wel 3 maanden 2,46% blijft.
Ik kijk straks wel lekker op raisin waar je op spaarrekening nog boven de 3% krijgt.
Begrijp me niet verkeerd. Heb zelf ook nog "genoeg" bij Raisin staan. En boven 3% kan daar ook nog.
Even mijn meest recente ervaring met Leaseplan bank met jullie delen.
Ik wilde er gisteren inloggen om een bedrag over te maken naar mijn lopende rekening.
Ik kreeg bij het inloggen een pop-up scherm dat ik me moest her-identificeren.
Dit ging niet weg, contact gehad via de chat met de klantenservice, die zeiden, dat je dit eerst moest doen om weer bij de rekening te kunnen.
Ik baal hier zo van, nooit een brief of e-mail gehad dat ik dit moest doen, ineens was de mededeling daar.
Wees gewaarschuwd, zonder waarschuwing blokkeren ze je rekening tot je je opnieuw hebt geïdentificeerd!
Ik wilde er gisteren inloggen om een bedrag over te maken naar mijn lopende rekening.
Dit ging niet weg, contact gehad via de chat met de klantenservice, die zeiden, dat je dit eerst moest doen om weer bij de rekening te kunnen.
Ik baal hier zo van, nooit een brief of e-mail gehad dat ik dit moest doen, ineens was de mededeling daar.
Wees gewaarschuwd, zonder waarschuwing blokkeren ze je rekening tot je je opnieuw hebt geïdentificeerd!
Ik zit te twijfelen om van bunq naar Santander te gaan. Zijn er nog bijzonderheden, bijvoorbeeld erfrecht? Ik lees er zo niks over?RobertMe schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:06:
[...]
Waarom op Raisin? Santander heeft nog steeds 3,35. N26 met Metal nog steeds 4% (voor als je vermogend bent)
Begrijp me niet verkeerd. Heb zelf ook nog "genoeg" bij Raisin staan. En boven 3% kan daar ook nog.
Erfrecht blijft volgens mij onduidelijk. Maar Santanders eigen statement is hetzelfde als Raisin "geen probleem / niet van toepassing".wjsiebes schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:24:
[...]
Ik zit te twijfelen om van bunq naar Santander te gaan. Zijn er nog bijzonderheden, bijvoorbeeld erfrecht? Ik lees er zo niks over?
Ongeveer een jaar geleden ontving ik deze mail:kbus schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:13:
/f/image/pbK1nvu7DfUy3SWiadDCQod7.png?f=fotoalbum_large)
Heb jij misschien deze waarschuwing gemist ?
Nee ik heb mij e-mail helemaal doorgespit, ik heb die mail niet ontvangen. Daarom vind ik het zo lomp dat ze dan abrupt je rekening blokkeren zonder enige waarschuwing.W1ck1e schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:28:
[...]
Ongeveer een jaar geleden ontving ik deze mail:
[Afbeelding]
Heb jij misschien deze waarschuwing gemist ?
De truuk is dat je de banken ("exotisch" of niet) kunt zien die meer geven, op vrij opneembaar of deposito's. Maar daar moet je dan misschien open voor staan.MarcelNH schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:55:
Precies. En als je een klein beetje rondkijkt valt er ook bij Nederlandse triple A instellingen best een aardige rente te krijgen als je het iets langer vastzet. Zo vind ik de 3% voor 3 jaar bij bijvoorbeeld Rabo en NN helemaal niet zo slecht. Ik zie zat exotische banken die minder geven.
Dan is het in jouw geval net even fout gegaan. Ik denk niet dat het beleid is. Maar een herinneringsmail was wel netjes geweest.kbus schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:34:
[...]
Nee ik heb mij e-mail helemaal doorgespit, ik heb die mail niet ontvangen. Daarom vind ik het zo lomp dat ze dan abrupt je rekening blokkeren zonder enige waarschuwing.
Wat is de rente bij credit europe na die zes maanden? Zoek een goede rente zonder actie- erf-, bron-, of derdenrekeninggedoe.
Gewoon een spaarrekening of deposito bij een normale bank met een procentje of 3
Gewoon een spaarrekening of deposito bij een normale bank met een procentje of 3
[ Voor 59% gewijzigd door Johan Bogle op 18-07-2024 20:13 ]
Last time I checked 1,77%. Niet echt veel dus. En sure, je weet niet wat het over 6 maanden is, maar dat zal vast geen 3% zijn terwijl de rest van de banken onder de 3% zit.Johan Bogle schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:11:
Wat is de rente bij credit europe na die zes maanden? Zoek een goede rente zonder actie- erf-, bron-, of derdenrekeninggedoe.
Mogelijk dat Garanti Bank, Yapi Kredi, DHB of een van die andere "gekke" Nederlandse banken dan wel een betere optie heeft voor jou.
Santander. Opgelost.Johan Bogle schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:11:
En hoe lang geleden was het dat je daarvoor ingelogd had?kbus schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:13:
Wat is het probleem precies dat je ondervonden hebt? Even je ID opzoeken en een filmpje opnemen?
Als je bij de ASN bank alleen een nieuwe telefoon hebt moet je 2x 2 dagen op post wachten. Voordat de app het weer doet.
Spaans is gedoe met erfbelasting toch? Bronbelasting ook vervelend maar op te lossen met een formulier. Eens kijken…
Ze hebben juist om dat te omzeilen een Nederlandse tak opgericht. Met wel de eis dat je die nationaliteit hebt.Johan Bogle schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:28:
[...]
Spaans is gedoe met erfbelasting toch? Bronbelasting ook vervelend maar op te lossen met een formulier. Eens kijken…
Weet niet of het al langsgekomen is, maar bij Raisin nu tot 1000 euro bonus als je deposito van 2 jaar opent(of verlengt).
Voor die 1000 euro moet je echter wel 300K inleggen
. Tot 100K slechts 100 euro, tussen 100K en 200K 300 euro.
Actie loopt tot 26 aug.
Voor die 1000 euro moet je echter wel 300K inleggen
Actie loopt tot 26 aug.
Als je dat inzichtelijk maakt als: "Daar kun je toch weer 3x voor naar de Mc" dan komen mensen misschien wel in beweging....
Actie is erg mager, alsof iedereen 300k heeft liggen.. een staffel van 50 t/m 150k met 50 tot 500 EUR bonus bv..
Heb zelf 110k bij Raisin, en loopt af voor 2025.
Wil eigenlijk alles weer in NL, voor die Trump president word, en samen met vriendje Poetin gekke dingen gaat doen. (en straks Riasin op slot zit, en je niet meer bij je geld kan)
Wil eigenlijk alles weer in NL, voor die Trump president word, en samen met vriendje Poetin gekke dingen gaat doen. (en straks Riasin op slot zit, en je niet meer bij je geld kan)
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Waarom zou Raisin op slot gaan als Trump en Poetin (weer) gekke dingen gaan doen?Juan schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:43:
Actie is erg mager, alsof iedereen 300k heeft liggen.. een staffel van 50 t/m 150k met 50 tot 500 EUR bonus bv..
En waar heb je dan je geld ondergebracht wat dan dus niet op slot gaat?
[ Voor 6% gewijzigd door marktweakt op 18-07-2024 20:49 ]
Als Poetin het in zijn kop krijgt, en BV Polen gaan aan/invallen of zo, dan kan dat voor zoveel onrust zorgen, dat de betaalmarkt op slot gaat. Raisin geeft ook aan dat de betaalmarkt op pauze kan bij geopolitieke Issus
Kan het niet exact meer vinden op de website, maar ergens heb ik dat gelezen bij ze
Kan het niet exact meer vinden op de website, maar ergens heb ik dat gelezen bij ze
Dan weet jij meer dan de rest. En gek ook dat ik dan een BE IBAN heb van SantanderThe Third Man schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:30:
[...]
Ze hebben juist om dat te omzeilen een Nederlandse tak opgericht. Met wel de eis dat je die nationaliteit hebt.
Ze hebben een Belgische vestiging dus. En Nederlandse klanten zijn klant van de Belgische vestiging.
@Johan Bogle v.w.b. bronbelasting hoef je je geen zorgen te maken. Bij het aanmeld proces zit direct het formulier v.w.b. zelfverklaring dat je geen inwoner van België bent en de rest regelt Santander voor je.
V.w.b. erfbelasting is er wat onduidelijkheid in het algemeen. Maar zowel Santander als Raisin geven zelf aan dat dit niet aan de orde is. De "bekende" horrorverhalen zijn AFAIK allemaal met OpenBank. En dat heeft wellicht met de Spaanse wetgeving te maken? (En/of dat Nederland geen samenwerking heeft met Spanje op dit vlak?) Of het feit dat OpenBank een volledige bank met betaal- en spaarrekening is. Of zelfs mogelijk dat in die situatie de OpenBank klant zelfs inwoner van Spanje was met erfgenamen in Nederland.
Bronbelasting is vinkje zetten of zoiets (weet ik niet meer precies) en klaar. Erfbelasting lig ik niet van wakker bij welke bank dan ook. Vrouw heeft inlogcodes ook, melden gewoon geen overlijden en je boekt geld naar NL Bank. Opgelost.Johan Bogle schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:28:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door MotorBeast op 18-07-2024 20:57 ]
Staat ook altijd? in de productinformatie bladen, kopje "Risico's".Juan schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:52:
Als Poetin het in zijn kop krijgt, en BV Polen gaan aan/invallen of zo, dan kan dat voor zoveel onrust zorgen, dat de betaalmarkt op slot gaat. Raisin geeft ook aan dat de betaalmarkt op pauze kan bij geopolitieke Issus
En als je je daar druk om maak kan ik me wel meer problemen bedenken. Als het betaalverkeer op slot gaat, hoe ga je dan salaris ontvangen? En kun je de boodschappen dan nog wel betalen (zonder cash op zak te hebben)?
En verder hebben we met Amsterdam Trade Bank al gezien wat er min of meer kan gebeuren in zo'n situatie. Bank stopt zijn activiteiten en DGS treed in werking. En als de bank tot dat moment gewoon financieel gezond is heeft dat ook maar een kleine impact op het DGS (/de pot geld in het DGS).
A.. daar dus gelezen..
Betalingsverkeersrisico
In uiterst bijzondere gevallen kan het vrije kapitaalverkeer in de EU worden
beperkt.
Ik denk eerder dat de buitenlandse banken op slot gaan, dan de nationale banken
hier kan je nog met een knokploeg naar de Rabo gaan, met een knokploeg naar Banca Progetto in Italië word voor een Nederlander wat lastiger
Betalingsverkeersrisico
In uiterst bijzondere gevallen kan het vrije kapitaalverkeer in de EU worden
beperkt.
Ik denk eerder dat de buitenlandse banken op slot gaan, dan de nationale banken
hier kan je nog met een knokploeg naar de Rabo gaan, met een knokploeg naar Banca Progetto in Italië word voor een Nederlander wat lastiger
[ Voor 19% gewijzigd door Juan op 18-07-2024 21:03 ]
Valt mee, is maar een paar uur vliegen. Of we gaan carpoolen met een groepje Tweakers, vast gezellig.Juan schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:01:
naar Banca Progetto in Italië word voor een Nederlander wat lastiger
Haha.. maar die 2 zijn rare vogels.. had iemand zoiets als Corona nog verwacht in deze moderne tijd??
Dus verwacht het onverwachte.. wellicht dat Trump wat inbind na de actie van Thomas Matthew Crooks
Dus verwacht het onverwachte.. wellicht dat Trump wat inbind na de actie van Thomas Matthew Crooks
Vrees dat er voor jouw gedachtegang maar 1 oplossing is. Als Raisin op slot zit, zit de rest ook op slot vrees ik. Al je geld omzetten in fysiek goud. Dan ben je verzekerd van een ruilmiddel wat in tijden van oorlog nog geaccepteerd wordt en zelfs nog in waarde zal stijgen. Wel mooi al die staafjes goud. Maak je niet zo druk.....Juan schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:43:
Of beter nog en lekkerder; pallet Whiskey /sterke drank.
Ik had een collega die in 2008 toen we iets met financiële problemen hadden hier.
Als voorbereiding op totale chaos moest hij van zijn vrouw een kofferbak vol whiskey kopen in Duitsland.
Als ruilhandelswaar voor als er een burgeroorlog kwam.
Hij had ze in zijn kruipruimte en is nog niet bij de Gall en Gall geweest sindsdien.
Ik had een collega die in 2008 toen we iets met financiële problemen hadden hier.
Als voorbereiding op totale chaos moest hij van zijn vrouw een kofferbak vol whiskey kopen in Duitsland.
Als ruilhandelswaar voor als er een burgeroorlog kwam.
Hij had ze in zijn kruipruimte en is nog niet bij de Gall en Gall geweest sindsdien.

[ Voor 5% gewijzigd door Barrycade op 18-07-2024 21:15 . Reden: Iets minder herkenbaar gemaakt ]
Stel je hebt al 100k bij bunq dan is dit dus effectief een verlaging naar 2.16% want je krijgt nooit die bonus 3.36%.Geen12 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:20:
Ze moedigen dan eigenlijk aan om al je 100k van bunq te halen en bij b.v. Raisin te stallen tussen 1 jan 2025 - 30 juni 2025, om het op 1 juli 2025 weer naar bunq over te maken want dan krijg je weer 3.36% tm 31 dec 2025? Op 1 juli kijken ze naar het hoogste saldo van het halve jaar ervoor dus als je zorgt dat dit 0 was krijg je vanaf 1 juli 3.36% over alles boven 0 voor een half jaar? Klopt dit of mis ik iets? En dan dus elk jaar even het geld eraf voor een half jaar en weer terug voor een half jaar.
Al kan je je afvragen of je het dan niet fulltime bij een Raisin moet zetten maar bunq is wel een NL bank als voordeel(tje).
Dit slaat idd echt nergens op. Vooral omdat de grens tot waar je rente krijgt onveranderd op 100k is gebleven. Dan sturen ze zo’n mail:dknippers schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:36:
[...]
Stel je hebt al 100k bij bunq dan is dit dus effectief een verlaging naar 2.16% want je krijgt nooit die bonus 3.36%.
Ze moedigen dan eigenlijk aan om al je 100k van bunq te halen en bij b.v. Raisin te stallen tussen 1 jan 2025 - 30 juni 2025, om het op 1 juli 2025 weer naar bunq over te maken want dan krijg je weer 3.36% tm 31 dec 2025? Op 1 juli kijken ze naar het hoogste saldo van het halve jaar ervoor dus als je zorgt dat dit 0 was krijg je vanaf 1 juli 3.36% over alles boven 0 voor een half jaar? Klopt dit of mis ik iets? En dan dus elk jaar even het geld eraf voor een half jaar en weer terug voor een half jaar.
Al kan je je afvragen of je het dan niet fulltime bij een Raisin moet zetten maar bunq is wel een NL bank als voordeel(tje).
Gevolgd door:This means that all funds you deposit before December 31 that surpass €99999 will earn you a massive 3.36%!
The changes above come into effect on July 19, 2024. Add money to your Savings Account today and start earning the additional 3.36% interest (up to €100.000) on your weekly Paydays.
Ik log minimaal 1 keer in de week in bij iedere rekening die ik heb.Barrycade schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:23:
[...]
En hoe lang geleden was het dat je daarvoor ingelogd had?
Wat is het probleem precies dat je ondervonden hebt? Even je ID opzoeken en een filmpje opnemen?
Als je bij de ASN bank alleen een nieuwe telefoon hebt moet je 2x 2 dagen op post wachten. Voordat de app het weer doet.
Je moet inderdaad je paspoort scannen en filmpje opnemen en die versturen.
Kort daarna heb je weer toegang. Het probleem wat ik hiermee heb, dat er geen enkele waarschuwing is verstuurd. Bij Raisin kreeg ik bijvoorbeeld een mail dat ik binnen een maand een nieuwe ID moest uploaden. Ruim van tevoren gewaarschuwd, hier niet!
Al de hele avond storing op de website van Santander. Flink balen als je bij je spaargeld wilt…
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Geen enkel probleem via de app hier. Probeer het anders zo?THE_BASE schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:38:
Al de hele avond storing op de website van Santander. Flink balen als je bij je spaargeld wilt…
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
De actie van Bunq is mij niet helemaal duidelijk. Even checken bij jullie of ik het nou goed zie.
6 maanden geleden heb ik al mijn geld van Bunq weggehaald en bij Open bank neergezet. Als ik nu alles weer terug zet naar Bunq krijg ik dan gelijk 6 maanden lang een rente van 3,36% ?
Dat zou namelijk wel lekker zijn aangezien de actie periode van de WElKOM rekening van Open Bank net is afgelopen.
6 maanden geleden heb ik al mijn geld van Bunq weggehaald en bij Open bank neergezet. Als ik nu alles weer terug zet naar Bunq krijg ik dan gelijk 6 maanden lang een rente van 3,36% ?
Dat zou namelijk wel lekker zijn aangezien de actie periode van de WElKOM rekening van Open Bank net is afgelopen.
iedereen ook al de mail gekregen vqan bunq?en het gaat gelijk morgen in dus heb je pech als je het anders wil.
blijkbaar gaat het ook nog met terug werkende kracht in 2,16 tot juni 2024 wat eigenlijk 2.46 had moeten zijn? en als je er daarna nog geld bij zet 3,36
wat ze zo doen is eigenlijk een lagere rente rekenen en alleen die wie er geld bij zet krijgt een hogere rente de rest gaat van 2,46 naar 2,16
klopt dit?
blijkbaar gaat het ook nog met terug werkende kracht in 2,16 tot juni 2024 wat eigenlijk 2.46 had moeten zijn? en als je er daarna nog geld bij zet 3,36
wat ze zo doen is eigenlijk een lagere rente rekenen en alleen die wie er geld bij zet krijgt een hogere rente de rest gaat van 2,46 naar 2,16
klopt dit?
.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025
net gepost in verontwaardiging en lees nu pas de eerdere reactiesRene85 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:01:
[...]
Dit slaat idd echt nergens op. Vooral omdat de grens tot waar je rente krijgt onveranderd op 100k is gebleven. Dan sturen ze zo’n mail:
[...]
Gevolgd door:
[...]
dit slaat echt neregens op en wat ik lees is 2,16 van jan tot juni 2024 dus met terug werkende kracht een lagere rente waar tegenover staat een hogere voor de rest van het jaar mits je er geld bij zet?
.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025
De actie is voor de meest vermogenden. Maar we kunnen een gezamenlijk fonds oprichten om te profiteren ;-).sverzijl schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:32:
Weet niet of het al langsgekomen is, maar bij Raisin nu tot 1000 euro bonus als je deposito van 2 jaar opent(of verlengt).
Voor die 1000 euro moet je echter wel 300K inleggen. Tot 100K slechts 100 euro, tussen 100K en 200K 300 euro.
Actie loopt tot 26 aug.
Eerlijk gezegd vind ik deze actie tamelijk kansloos. Was mogelijk anders als ik miljonair was?
De redenatie van @Juan is nogal wazig. Nu wordt het opeens riskant, maar vorig moest hij nog zo nodig elke maand een Progretto deposito openen. Zodra Progetto weer op 4% zit is hij vast vergeten dat hij Raisin niet meer bliefde 😁😁😁
[ Voor 17% gewijzigd door Frankenstein op 19-07-2024 01:37 ]
Inderdaad een waardeloze aanbieding.Frankenstein schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 01:34:
[...]
De actie is voor de meest vermogenden. Maar we kunnen een gezamenlijk fonds oprichten om te profiteren ;-).
Eerlijk gezegd vind ik deze actie tamelijk kansloos. Was mogelijk anders als ik miljonair was?
€ 1000 voor 300k is bijna niets (ca. 0,16% per jaar). Voor dat kleine bedrag loop je risico dat je je geld verliest bij faillissement.
€ 100 voor 100k is nog veel minder. 0,05% per jaar is insignificant, maar dan heb je (hopelijk) wel depositogarantie.
Voor gepensioneerden hebben we in Nederland banksparen. Er bestaat banksparen met directe uitkering. Dan krijg bijvoorbeeld je een uitkering per maand gedurende de looptijd van 10 jaar, verhoogd met rente. € 100.000 levert in 10 jaar een rendement op van 15%. Dat is ongeveer de helft van de rente als het bedrag niet opgenomen was geweest met maandelijkse renteuitkeringen.
Ik vraag me af of zoiets ook bestaat voor Nederlanderse renteniers bij aanbieders buiten Nederland, met depositiegarantieregeling en een aantrekkelijke rente, als spaarvorm (geen verzekering). Hoe heet dat in andere landen?
Ik vraag me af of zoiets ook bestaat voor Nederlanderse renteniers bij aanbieders buiten Nederland, met depositiegarantieregeling en een aantrekkelijke rente, als spaarvorm (geen verzekering). Hoe heet dat in andere landen?
Je mag gewoon spreiden over meerdere banken natuurlijk zodat je wel DGS houdt over het volledige bedrag.mrmrmr schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 01:55:
[...]
€ 1000 voor 300k is bijna niets (ca. 0,16% per jaar). Voor dat kleine bedrag loop je risico dat je je geld verliest bij faillissement.
Omdat dit topic toch vol staat met hypothetische vraagstukken: Wat als jij en je vrouw bv samen overlijden bij een verkeersongeluk?MotorBeast schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:56:
[...]
Bronbelasting is vinkje zetten of zoiets (weet ik niet meer precies) en klaar. Erfbelasting lig ik niet van wakker bij welke bank dan ook. Vrouw heeft inlogcodes ook, melden gewoon geen overlijden en je boekt geld naar NL Bank. Opgelost.
Vraagje over de Raisin aktie, is daar een linkje van? Ik zag een advertentie daarvan op de website maar als ik daar op klik moet ik aangeven of ik al klant ben en dan vind ik na inloggen niks mmeer terug over die aktie...
[ Voor 18% gewijzigd door sanook op 19-07-2024 06:56 ]
Daar werkt het niet als ik op ‘rekening bestemmeling’ klik. Waardeloze app, daarom had ik hem al niet. Het veld is leeg, klikken er op doet niets. Website nog steeds offline.Oekol schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:51:
[...]
Geen enkel probleem via de app hier. Probeer het anders zo?
Edit: na drie keer de app opnieuw starten lukte het wel.
[ Voor 7% gewijzigd door THE_BASE op 19-07-2024 07:28 ]
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Nee, dat lees je dan verkeerd. bunq schrijft namelijk niet dat ze met terugwerkende kracht de rente verlagen. Wel dat ze vanaf heden een lagere rente vergoeden over het saldi gelijk of lager dan het (hoogste) bedrag dat je tussen januari en eind juni op je rekening had. Zie ook het bunq topic.Maxwp schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:43:
blijkbaar gaat het ook nog met terug werkende kracht in 2,16 tot juni 2024 wat eigenlijk 2.46 had moeten zijn?
[…]
wat ik lees is 2,16 van jan tot juni 2024 dus met terug werkende kracht een lagere rente
-edit- overigens snap ik de verontwaardiging niet. Het is een vrij opneembare spaarrekening en bunq kan de rente conform de voorwaarden uiteraard aanpassen. Wil je meer zekerheid over het rentepercentage dan zijn er elders andere opties zoals banken met een gegarandeerde actierente of een deposito.
[ Voor 21% gewijzigd door Eix op 19-07-2024 07:40 ]
Dan moet ik inloggen en kom ik in mijn dashboard, niets meer te zien over de aktie
Voor mij niet, want ik krijg ze niet te zienrechtsherstel schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:08:
Voorwaarden zijn toch duidelijk?
En op mijn mobiel via de app hetzelfde resultaat...
Edit: laat maar ik moet naar beneden scrollen blijkbaar.
[ Voor 17% gewijzigd door sanook op 19-07-2024 08:21 ]
Blijkbaar een IOS dingetje. Op Android werkt die anders prima.THE_BASE schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 07:26:
[...]
Daar werkt het niet als ik op ‘rekening bestemmeling’ klik. Waardeloze app, daarom had ik hem al niet. Het veld is leeg, klikken er op doet niets. Website nog steeds offline.
Edit: na drie keer de app opnieuw starten lukte het wel.
Niemand hier die problemen ondervindt met openen RUUT account?VanBreukelen schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:12:
Ik ben al een tijdje bezig om geaccepteerd te worden door RUUT bank. Wie heeft er ook een afwijzing ontvangen?
Het video proces keurig doorlopen, actueel bankafschrift getoond met NAW gegevens.
Lijkt nog steeds aan de hand, wellicht te maken met de windows update die wereldwijd system heeft platgelegd (link nieuws: Crowdstrike-problemen zorgen voor wereldwijde storingen in computersy...)THE_BASE schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:38:
Vrees dat veel nabestaanden dan een probleem hebben. Niet veel stellen zullen andere vertellen waar zij hun gelden hebben gestald en geven die toegang tot telefoon/laptops/wachtwoorden. Bekend probleem.sanook schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 06:49:
[...]
Omdat dit topic toch vol staat met hypothetische vraagstukken: Wat als jij en je vrouw bv samen overlijden bij een verkeersongeluk?
Volgens mij kun je als erfgename met een verklaring van erfrecht toegang vragen tot bijvoorbeeld het email-account van de overledene. En dan gaat het balletje rollen...MotorBeast schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:41:
[...]
Vrees dat veel nabestaanden dan een probleem hebben. Niet veel stellen zullen andere vertellen waar zij hun gelden hebben gestald en geven die toegang tot telefoon/laptops/wachtwoorden. Bekend probleem.
Jammer, was wel tevreden met Bunq EasySavings. Dan trek ik Bunq wel leeg en stop het in mijn hypotheek. Scheelt weer zoeken naar een nieuwe spaarrekening.
Chrome werkt wel. Safari is het probleem. Bijzonder.Oekol schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:20:
[...]
Blijkbaar een IOS dingetje. Op Android werkt die anders prima.
En als ik dan ter aanvulling mag opmerken: onboarding bij Leaseplan voor een spaarrekening duurt heeeeeel lang. Vorige week zaterdag aangevraagd, identificatie gedaan en 1€ overgemaakt en spaarrekening is nog steeds niet geopend. Wat een trage bank…….kbus schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:13:
Nergens last van hier op dit moment bij Satander.dZinee schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:26:
[...]
Lijkt nog steeds aan de hand, wellicht te maken met de windows update die wereldwijd system heeft platgelegd (link nieuws: Crowdstrike-problemen zorgen voor wereldwijde storingen in computersy...)
KNAB is wel kapot, maar die wordt niet veel gebruikt voor sparen denk ik:
Door een wereldwijde storing kan je op dit moment geen rekening openen en is de Knab App en je Persoonlijke Bankomgeving niet beschikbaar. We werken hard aan een oplossing. Seintje ontvangen als je weer een rekening kan openen?
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
"Nergens last van hier op dit moment bij Satander."
This site can’t be reached secure.santanderconsumerbank.nl’s server IP address could not be found.
This site can’t be reached secure.santanderconsumerbank.nl’s server IP address could not be found.
Nu werkt de website hier ook niet meer, maar krijg de melding van een soort Cloudflare achtige oplossing die ervoor staat "Error 30". De App werkt naar behoren.Harbo schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:52:
"Nergens last van hier op dit moment bij Satander."
[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 19-07-2024 12:13 ]
Leaseplanbnak app offline vannacht
Is dit echt onderhoud voor dit jaar? kreeg wel een melding dat vannacht de app niet beschikbaar is.
Maar ze lijken het hier te hebben over 2023
https://www.leaseplanbank.nl/hulp-en-contact/beschikbaarheid
Is dit echt onderhoud voor dit jaar? kreeg wel een melding dat vannacht de app niet beschikbaar is.
ja, ze vroegen mij om documentatie van de overheid, die geld kosten, terwijl anderen hier dit niet hoefden te overhandigen. Niet mee akkoord gegaan en gevraagd of ze alles wilden annuleren.VanBreukelen schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:18:
[...]
Niemand hier die problemen ondervindt met openen RUUT account?
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
De informatie in de app en op de website verschillen van elkaar. Maar de info op de website kan niet van 2023 zijn. Er is zoiets als een schrikkeljaar..Juan schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:38:
Het zal mij om het even zijn. Vannacht slaap ik.
Goed voorbeeld doet goed volgen. De eerstvolgende vrijdag 20 juli is in 2029. Nu nog een papieren agenda kopen van dat jaar om een notitie te maken, want mijn huidige telefoon zal dan wel obsolete zijn.Juan schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:38:
Ja bestonden er maar agenda's die gelijk gehouden worden zodat als je een nieuwe telefoon koopt, je die data weer hebt.. Gat in de markt denkt ik.W1ck1e schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:53:
[...]
Goed voorbeeld doet goed volgen. De eerstvolgende vrijdag 20 juli is in 2029. Nu nog een papieren agenda kopen van dat jaar om een notitie te maken, want mijn huidige telefoon zal dan wel obsolete zijn.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Behalve dan dat bij overlijden de Spaanse bank tot 34% van je saldo automatisch aan de Spaanse belastingdienst geeft voordat ze de rest aan je nabestaanden overmaken (waar zij vervolgens nog de NL erfbelasting over mogen betalen).
Dat en de gare app & lange tijd die het kost om geld over te maken waren redenen voor mij om van Openbank (onderdeel Santander) voorlopig over te stappen naar Credit Europe.
Maar nu heb ik incidenteel een paar K nodig over enkele uren.. zojuist overgemaakt naar ING en maar duimen dat ik het 15.30 heb.. vast niet
Leuk dat er hier een topic over is, heb zelf al 1,5 jaar raisin. Eerst een beetje dat kat uit de boom kijken, maar snap nu wel hoe het werkt. Elke 3 maanden sluit een deposito en start ik er weer een op.
Langer als 2 jaar durf ik het niet te zetten, want je wilt toch een soort van flexibiliteit.
Zelfs een aparte spaarrekening voor het vriendenweekend. Leuk en makkelijk dat de rente duidelijk bijgehouden wordt
Langer als 2 jaar durf ik het niet te zetten, want je wilt toch een soort van flexibiliteit.
Zelfs een aparte spaarrekening voor het vriendenweekend. Leuk en makkelijk dat de rente duidelijk bijgehouden wordt
[ Voor 24% gewijzigd door Taipau666 op 19-07-2024 13:51 ]
Yep. Groot nadeel van alles in Spanje. En ja, dit is Spanje. Sommige hier denken dat het NL of BE is, maar Santander valt onder Spanje. (Staat duidelijk in de FAQ)Jazco2nd schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:45:
[...]
Behalve dan dat bij overlijden de Spaanse bank tot 34% van je saldo aan de Spaanse belastingdienst geeft voordat ze de rest aan je nabestaanden overmaken (waar zij vervolgens nog de NL erfbelasting over mogen betalen).
Dat en de gare app & lange tijd die het kost om geld over te maken waren redenen voor mij om van Openbank (onderdeel Santander) voorlopig over te stappen naar Credit Europe.
Maar nu heb ik incidenteel een paar K nodig over enkele uren.. zojuist overgemaakt naar ING en maar duimen dat ik het 15.30 heb.. vast nietDas wel weer irritant tegenwoordig. Komt gelukkig niet vaak voor bij mij deze situatie.
Die Santander die hier bekend is is via Belgie toch, dus dan zit je niet vast aan de Spaanse erfbelasting.Jazco2nd schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:45:
[...]
Behalve dan dat bij overlijden de Spaanse bank tot 34% van je saldo automatisch aan de Spaanse belastingdienst geeft voordat ze de rest aan je nabestaanden overmaken (waar zij vervolgens nog de NL erfbelasting over mogen betalen).
Maar nu heb ik incidenteel een paar K nodig over enkele uren.. zojuist overgemaakt naar ING en maar duimen dat ik het 15.30 heb.. vast nietDas wel weer irritant tegenwoordig. Komt gelukkig niet vaak voor bij mij deze situatie.
Ik heb OpenBank daarvoor ook opgezegd.
En die paar K die je binnen een paar uur nodig hebt, die heb ik gewoon bij mijn grootbank staan. Evt LPB die heeft ook IP als ik het goed heb, En alles boven die paar K is planbaar dus kan op de spaarrekening, mag wat langer duren.
Hmm dat valt tegen dan.Johan Bogle schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:55:
[...]
Yep. Groot nadeel van alles in Spanje. En ja, dit is Spanje. Sommige hier denken dat het NL of BE is, maar Santander valt onder Spanje. (Staat duidelijk in de FAQ)
@sanook heb je dan een BE IBAN van Santander? Ben ik wel benieuwd naar..sanook schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:03:
[...]
Die Santander die hier bekend is is via Belgie toch, dus dan zit je niet vast aan de Spaanse erfbelasting.
Ik heb OpenBank daarvoor ook opgezegd.
En die paar K die je binnen een paar uur nodig hebt, die heb ik gewoon bij mijn grootbank staan. Evt LPB die heeft ook IP als ik het goed heb, En alles boven die paar K is planbaar dus kan op de spaarrekening, mag wat langer duren.
Ja normaal heb ik ook een paar K op mn grootbank maar ik had een gat in mijn hand eerder deze maand.. en toen niet aangevuld, dacht wacht lekker tot het geld weer binnenstroomt (volgende wk).
Ik heb zelf geen account bij Santander, maar lees ook even het bericht van @Johan Bogle , als dat klopt wat hij zegt dan zit ik er naast.Jazco2nd schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:09:
[...]
@sanook heb je dan een BE IBAN van Santander? Ben ik wel benieuwd naar..
Ja normaal heb ik ook een paar K op mn grootbank maar ik had een gat in mijn hand eerder deze maand.. en toen niet aangevuld, dacht wacht lekker tot het geld weer binnenstroomt (volgende wk).
@Taipau666 zit ook bij Raisin, maar waar zie jij dat de rente bijgehouden wordtTaipau666 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:49:
Leuk dat er hier een topic over is, heb zelf al 1,5 jaar raisin.
Leuk en makkelijk dat de rente duidelijk bijgehouden wordt
en dan bedoel ik dat je kan zien: tot vandaag .....€ rente opgebouwd.
Op hun website onder is mijn spaargeld goed beschermd:
“ Ja, tot maximaal €100.000 per persoon per bankinstelling.
Santander Consumer Bank valt als Belgisch bijkantoor van Santander Consumer Finance onder het Spaanse depositogarantiestelsel. Dat stelsel beschermt jouw spaargeld in geval van faillissement tot maximaal €100.000 per persoon en per bankinstelling”
Erfbelasting wordt niet specifiek benoemd, maar als het onder het Spaans depositio stelsel valt, lijkt het mij dat het ook onder Spaans erfrecht valt.
Santander Consumer Bank valt als Belgisch bijkantoor van Santander Consumer Finance onder het Spaanse depositogarantiestelsel. Dat stelsel beschermt jouw spaargeld in geval van faillissement tot maximaal €100.000 per persoon en per bankinstelling”
Erfbelasting wordt niet specifiek benoemd, maar als het onder het Spaans depositio stelsel valt, lijkt het mij dat het ook onder Spaans erfrecht valt.
Er staat vast duidelijk dat de tegoeden worden gedekt door het Spaanse DGS. Maar je bent klant van de Belgische vestiging. Hebt een Belgische IBAN. De zelfverklaring omtrent bronbelasting is voor de Belgische belastingdienst / overheid. .... Dus for all intends and purposes is het Belgisch, op het DGS na. En zelfs dat is waarschijnlijk maar de halve waarheid. Waarschijnlijk "gedekt door het Spaanse DGS, afgehandeld door het Belgische DGS.Johan Bogle schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:55:
[...]
Yep. Groot nadeel van alles in Spanje. En ja, dit is Spanje. Sommige hier denken dat het NL of BE is, maar Santander valt onder Spanje. (Staat duidelijk in de FAQ)
"Lijkt mij dat". Nadat je eerst stellig zegt dat het zo is en even benoemd dat iedereen die iets anders zegt het verkeerd heeft. Kijk alleen al naar de verklaring omtrent bronbelasting. Die is voor België. Dus gokken op basis van een land op basis van een specifiek dingetje ("Spaans DGS") geeft je 50% kans dat je er naast zit.Johan Bogle schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:18:
Klopt niet wat je schrijft; zie ook hierboven en heb zelf ook de klantenservice van Santander België gebeld, valt niet onder de Spaanse erfbelasting.Johan Bogle schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:18:
Op hun website onder is mijn spaargeld goed beschermd:
Die onduidelijkheden maken wel dat ik niet met Santander (BE) in zee zou gaan dan, better safe then sorry.
Maar dan spaar je vast bij geen enkele buitenlandse bank? Of in ieder geval niet in een land met erfbelasting. En dan ook niet via Raisin want dan gaat het geld via Duitsland die ook erfbelasting hebben.sanook schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:22:
Die onduidelijkheden maken wel dat ik niet met Santander (BE) in zee zou gaan dan, better safe then sorry.
Zeker wel, maar Spaanse gedoe lijkt zo af te wijken (en onduidelijk te zijn) dat ik dat mijd.RobertMe schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:25:
[...]
Maar dan spaar je vast bij geen enkele buitenlandse bank? Of in ieder geval niet in een land met erfbelasting. En dan ook niet via Raisin want dan gaat het geld via Duitsland die ook erfbelasting hebben.
Heb verder al mijn spaargeld in buitenland staan, vrij opneembaar via Advanzia en diverse deposito's bij Banca Progetto.
En wat heeft dat met Raisin en Duitsland te maken? Mijn deposito's zijn niet bij raisin zelf.
[ Voor 8% gewijzigd door sanook op 19-07-2024 14:30 ]
Het lijkt mij toch dat als je geld middels Raisin ergens stalt het ook via een tussenstop bij Raisin terug komt. Hetzelfde als dat je zelf altijd het geld via de Raisin rekening moet opnemen (/de partnerbank overboekt naar Raisin en je zelf weer van Raisin naar de vaste tegenrekening over maakt).sanook schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:28:
En wat heeft dat met Raisin en Duitsland te maken? Mijn deposito's zijn niet bij raisin zelf.
Inclusief opgebouwde / nog uit te keren rente, als je volledig wil zijn.Johan Bogle schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:18:
Ja, tot maximaal €100.000 per persoon per bankinstelling.
Dus je beweert nu eigenlijk dat je via Raisin 2 keer erfbelasting moet afdragen? Eerst voor bv Italie en dan ook nog voor Duitsland. En dan kunnen je Nederlandse erfgenamen hun deel daarna ook nog eens afdragen (als er nog wat over isRobertMe schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:39:
[...]
Het lijkt mij toch dat als je geld middels Raisin ergens stalt het ook via een tussenstop bij Raisin terug komt. Hetzelfde als dat je zelf altijd het geld via de Raisin rekening moet opnemen (/de partnerbank overboekt naar Raisin en je zelf weer van Raisin naar de vaste tegenrekening over maakt).
Ik denk niet dat Raisin iets met erfbelasting te maken heeft. Je hebt bij hun immers geen spaarproduct, alleen een bankrekening.
Als je denkt dat ik ongelijk heb dan aub even wat bewijzen laten zien, want van roeptoeteren wordt niemand wijzer.
Ik wilde inhoudelijk reageren, maar na die laatste opmerking doe ik dat maar niet meersanook schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:44:
[...]
Dus je beweert nu eigenlijk dat je via Raisin 2 keer erfbelasting moet afdragen? Eerst voor bv Italie en dan ook nog voor Duitsland. En dan kunnen je Nederlandse erfgenamen hun deel daarna ook nog eens afdragen (als er nog wat over is)? Heeft het dan nog wel zin om te sparen?
Ik denk niet dat Raisin iets met erfbelasting te maken heeft. Je hebt bij hun immers geen spaarproduct, alleen een bankrekening.
Als je denkt dat ik ongelijk heb dan aub even wat bewijzen laten zien, want van roeptoeteren wordt niemand wijzer.
En op basis van een aantal TrustPilot reviews zou je dan niet in Spanje sparen, maar omdat je geen negatieve ervaringen leest over andere landen zou het er dan niet zijn volgens jou?
En of het geld op of via een spaarrekening staat/gaat of een betaalrekening lijkt mij totaal niet relevant. Immers is het wettelijk hetzelfde ding. Hoe de bank dat ding implementeert v.w.b. wel of geen rente op die rekening of wel niet geld overmaken naar willekeurige IBANs staat daar los van. En dat zie je bv ook bij het DGS, ook dat is van toepassing op de betaalrekening. En toen lang geleden er nog rente gegeven werd op de betaalrekening was dat in de landen die belasting tellen over de rente vast ook van toepassing daarop. Zou anders ook nogal een mooie loophole zijn.
Ik geef alleen aan dat ik Spanje op dit gebied (erfbelasting) onduidelijker vind dan andere landen (want in Spanje lijk je te maken te hebben met lokale instanties wat zeer verschillend kan zijn).
Jij komt er dan weer bij <knip> en als er dan verder gevraagd wordt om je beweringen sterk te maken kom je met excuses als 'ik wilde inhoudelijk reageren maar...' <knip> Reageer vriendelijk, reageer niet, of dien een TR in.
Jij komt er dan weer bij <knip> en als er dan verder gevraagd wordt om je beweringen sterk te maken kom je met excuses als 'ik wilde inhoudelijk reageren maar...' <knip> Reageer vriendelijk, reageer niet, of dien een TR in.
[ Voor 22% gewijzigd door Ardana op 19-07-2024 20:59 ]
Ik zeg stellig dat het spaans dgs is, waar jij vrolijk beweert dat het belgie isRobertMe schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:20:
[...]
"Lijkt mij dat". Nadat je eerst stellig zegt dat het zo is en even benoemd dat iedereen die iets anders zegt het verkeerd heeft. Kijk alleen al naar de verklaring omtrent bronbelasting. Die is voor België. Dus gokken op basis van een land op basis van een specifiek dingetje ("Spaans DGS") geeft je 50% kans dat je er naast zit.
Overigens is santander consumer bank een kredietinstelling naar Spaans recht dus denk ik dat ik ook hier gelijk heb.
Bericht van Raisin, CKV naar 3,2% per 25 juli:
CKV heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,25% p.j. naar 3,20% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 25.07.2024.
@sanook & @Johan Bogle dan zie gewoon: Datisraar in "Het spaartopic - Deel 4" . Blijkbaar zijn jullie iets te zeer op mij gefixeerd en lezen jullie de andere berichten niet meer. En dit is ook geen nieuwe informatie. Want met mijn drang om overal op te reageren heb ik ook al veel eerder in dit topic een bericht met dezelfde strekking gelezen ("nagevraagd bij SCB, erfbelasting is niet aan de orde").
En dat maakt het identiek aan Raisin. Ook zij zeggen zelf dat het niet aan de orde is. In hoeverre we dat geloven moeten we zelf beoordelen (immers zegt Raisin impliciet dat het via hun bv ook niet voor Spaanse parnerbanken geldt).
En dat Santander een bank volgens Spaans recht is zegt ook niet veel. Doordat het Spaans recht is is het Spaanse DGS van toepassing. Maar alsnog is de Belgische belastingwetgeving van toepassing, immers moet je voor België de zelfverklaring omtrent de ontheffing aanleveren, niet voor de Spanje.
En ik stel ook nergens dat het niet klopt dat het Spaanse DGS van toepassing is. Ik stel dat het Belgische DGS de afwikkeling doet. Dit op basis van dat er eerder door anderen navraag is gedaan bij het Ierse DGS omtrent Trade Republic dat het geld start bij Citibank in Ierland. Het antwoord van het Ierse DGS daarop was dus dat zij wel garant staan voor het spaartegoed, maar de afwikkeling gedaan wordt door het Duitse DGS omdat je een rekening hebt bij de Duitse vestiging van Citibank (met hoofdkantoor in Ierland). Dus in dat geval levert de Duitse vestiging de klanten administratie aan bij het Duitse DGS, neemt het Duitse DGS contact op met de klanten, en maakt het Duitse DGS het geld over. Maar het geld komt niet uit het Duitse DGS, zij krijgen het geld van het Ierse DGS. En als dit geldt voor een Duitse vestiging van een Ierse bank op basis van Europese regelgeving zal dat naar mijn idee niet anders werken bij een Belgische vestiging van een Spaanse bank onder diezelfde Europese regelgeving.
En dat maakt het identiek aan Raisin. Ook zij zeggen zelf dat het niet aan de orde is. In hoeverre we dat geloven moeten we zelf beoordelen (immers zegt Raisin impliciet dat het via hun bv ook niet voor Spaanse parnerbanken geldt).
En dat Santander een bank volgens Spaans recht is zegt ook niet veel. Doordat het Spaans recht is is het Spaanse DGS van toepassing. Maar alsnog is de Belgische belastingwetgeving van toepassing, immers moet je voor België de zelfverklaring omtrent de ontheffing aanleveren, niet voor de Spanje.
En ik stel ook nergens dat het niet klopt dat het Spaanse DGS van toepassing is. Ik stel dat het Belgische DGS de afwikkeling doet. Dit op basis van dat er eerder door anderen navraag is gedaan bij het Ierse DGS omtrent Trade Republic dat het geld start bij Citibank in Ierland. Het antwoord van het Ierse DGS daarop was dus dat zij wel garant staan voor het spaartegoed, maar de afwikkeling gedaan wordt door het Duitse DGS omdat je een rekening hebt bij de Duitse vestiging van Citibank (met hoofdkantoor in Ierland). Dus in dat geval levert de Duitse vestiging de klanten administratie aan bij het Duitse DGS, neemt het Duitse DGS contact op met de klanten, en maakt het Duitse DGS het geld over. Maar het geld komt niet uit het Duitse DGS, zij krijgen het geld van het Ierse DGS. En als dit geldt voor een Duitse vestiging van een Ierse bank op basis van Europese regelgeving zal dat naar mijn idee niet anders werken bij een Belgische vestiging van een Spaanse bank onder diezelfde Europese regelgeving.
CE heeft net zo slechte of goede app en doet er net zo lang over om over te maken.Jazco2nd schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:45:
[...]
Daarom altijd zorgen voor wat geld op een bankrekening met Instant Payment én altijd dag of 2 eerder overmaken. Je brengt jezelf nodeloos in de problemen.Maar nu heb ik incidenteel een paar K nodig over enkele uren.. zojuist overgemaakt naar ING en maar duimen dat ik het 15.30 heb.. vast nietDas wel weer irritant tegenwoordig. Komt gelukkig niet vaak voor bij mij deze situatie.
De app heeft overdreven veel schermen. Maar altijd hooguit 1 optie. Waardoor het wel simpel is.Drardollan schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:29:
[...]
CE heeft echt een slechte app en doet er net zo lang over om over te maken.
[...]
Daarom altijd zorgen voor wat geld op een bankrekening met Instant Payment én altijd dag of 2 eerder overmaken. Je brengt jezelf nodeloos in de problemen.
Vergeleken met Openbank app, kan ik CE app daarom niet slecht noemen..
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling