Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Modbreak:De discussie over beleggen is hier offtopic en is verwijderd. Gebruik een van de volgende topics voor beleggen:
Passief beleggen met indexfondsen - Deel 1
Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:37:
[...]

Je refereerde zelf aan een periode van 10/15 jaar. Die toevallig heel gunstig was. Maar de rendementen in willekeurige 10/15 jaar periodes kunnen flink fluctueren.
We draaien in cirkels. Als je in 2000 had gekocht waar over werd gesproken en je blijft gewoon lekker zitten had je nu 2024 gewoon een dik rendement. En ja tussendoor schommelen de rendementen. En? Als ik al mijn geld sinds 2000 alleen in sparen had gezet had ik onderaan de streep in 2024 dik dik verlies.

Maar doe met je geld wat je zelf wil maar maak jezelf niet wijs dat sparen iets oplevert. Ja zekerheid dat je op papier rendement (op je bankafschrift) maakt maakt onderaan de streep niet. Dat men dat in dit topic niet leuk vindt om te horen snap ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Zr40 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:52:
[modbreak]De discussie over beleggen is hier offtopic en is verwijderd. Gebruik een van de volgende topics voor beleggen:
Passief beleggen met indexfondsen - Deel 1
Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 11[/]
Iemand nog goede aanbevelingen om iets anders te doen?

Dan hoeft men deze vraag ook niet te stellen. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:12
MotorBeast schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:56:
... Maar doe met je geld wat je zelf wil maar maak jezelf niet wijs dat sparen iets oplevert. Ja zekerheid dat je op papier rendement (op je bankafschrift) maakt maakt onderaan de streep niet uit. Dat men dat in dit topic niet leuk vindt om te horen snap ik.
Je suggereert dat sparen niets oplevert. Dat ligt er maar helemaal aan wat je insteek is.
Bijvoorbeeld : als je in een situatie of levensfase zit dat je zekerheid over het hebben van voldoende geld om rond te komen belangrijker vindt dan het behalen van het hoogste rendement, kan sparen beter zijn dan beleggen.
En ja, natuurlijk kan je met beleggen een hoger rendement behalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
prijsstunt schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:33:
ik zit nu een beetje te twijfelen om een 3 jaars deposito van 100.000 euro af te sluiten bij Banca progetto.
Ik doe normaal eigenlijk nooit langere termijnen, maar ik weet niet wat de rente gaat doen, de verwachting is toch wel dat het gaat dalen denk ik.
En het geeft ook wel rust, heb je in elk geval een stukje waar je drie jaar lang niet naar om hoeft te kijken, in plaats van steeds maar weer schuiven. Ik heb nog twee trade republic rekeningen, één op naam van mijn vrouw om daar zo lang mogelijk een hoge variabele rente te houden. En nog rekeneningen bij Santander, Credit Europe en Openbank. Die laatste is nu gezakt naar 3,2% in mijn geval, en die wil ik dus misschien sluiten voor de deposito.Dit betreft allemaal geld wat ik zeer lang niet nodig ga hebben, maar wat ik bewaar als tegenwicht voor mijn beleggingen.

Ik zou sowieso niet in een groot deposito steken maar meerdere met een totaal van 100000. Voor het geval dat je toch nog geld nodig hebt en het/een deposito wil openbreken als dat zou kunnen.
En ik zou spreiden over meerdere banken indien die een vergelijkbare rente hebben.
En ik zou misschien spreiden in de tijd, om te voorkomen dat je net het foute moment hebt gekozen. En dan misschien een aantal korter lopende deposito's nemen naast die van 3 jaar. Tenzij je zeker weet dat voorlopig de rente daalt.

[ Voor 22% gewijzigd door W1ck1e op 06-07-2024 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
W1ck1e schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 12:25:
[...]
Je suggereert dat sparen niets oplevert. Dat ligt er maar helemaal aan wat je insteek is.
Bijvoorbeeld : als je in een situatie of levensfase zit dat je zekerheid over het hebben van voldoende geld om rond te komen belangrijker vindt dan het behalen van het hoogste rendement, kan sparen beter zijn dan beleggen.
En ja, natuurlijk kan je met beleggen een hoger rendement behalen.
Sparen levert al jaren niets op en nu nog steeds niet. Ik heb het over rendement. Niet over interen op je vermogen. Dat is een heel andere situatie En ik reageerde op iemand die nog tijd genoeg heeft en voldoende vermogen. Je kan wel iedere keer uitstapjes maken om sparen heilig te verklaren en het niet zuiver houden het vergelijk. Ik zeg niet dat ik tegen sparen ben maar realiseer je dat het geen pepernoot oplevert op de lange termijn. Al tientallen jaren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
MotorBeast schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 12:48:
[...]

Sparen levert al jaren niets op en nu nog steeds niet. Ik heb het over rendement. Niet over interen op je vermogen. Dat is een heel andere situatie En ik reageerde op iemand die nog tijd genoeg heeft en voldoende vermogen. Je kan wel iedere keer uitstapjes maken om sparen heilig te verklaren en het niet zuiver houden het vergelijk. Ik zeg niet dat ik tegen sparen ben maar realiseer je dat het geen pepernoot oplevert op de lange termijn. Al tientallen jaren niet.
Ik schrijf alleen dat voor bepaalde gevallen sparen voldoende oplevert, en zeker niet dat het heilig is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Voor iedereen is het anders waarbij die zich goed bij voelt om te beleggen/sparen. Ik zou het lekker verdelen en voor geen van beide voor 100% kiezen.

En is het met de huidige belastingstelsel juist niet iets minder gunstig geworden om te beleggen ipv te sparen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
MotorBeast schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 12:48:
[...]

Sparen geeft in ieder geval de zekerheid dat het geld blijft staan waar het staat. Genoeg mensen die de boot in zijn gegaan met beleggingen maar die hoor je niet want het is natuurlijk alleen leuk om te vertellen dat je zoveel %rendement winst heb gemaakt maar het kan dus ook fout gaan. En die hoor je niet. Sparen geeft die zekerheid dat je in ieder geval je huidige geld behoudt. (En ja inflatie etc speelt overal door, ook bij sparen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Il 2 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 14:32:
[...]

Sparen geeft in ieder geval de zekerheid dat het geld blijft staan waar het staat. Genoeg mensen die de boot in zijn gegaan met beleggingen maar die hoor je niet want het is natuurlijk alleen leuk om te vertellen dat je zoveel %rendement winst heb gemaakt maar het kan dus ook fout gaan. En die hoor je niet. Sparen geeft die zekerheid dat je in ieder geval je huidige geld behoudt. (En ja inflatie etc speelt overal door, ook bij sparen).
Wat wil je nu met deze post? Ik stel: sparen levert geen rendement op (al tientallen jaren). Stel ik ergens dat je je geld niet behoudt? Nee. Langjarig beleggen, gespreid levert altijd geld op. Dat er eigenwijze mensen zijn die cowboytje spelen met allerlei moeilijke constructies en daardoor de boot in gaan.....tja.

[ Voor 12% gewijzigd door MotorBeast op 06-07-2024 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
xileS schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:53:
Voor iedereen is het anders waarbij die zich goed bij voelt om te beleggen/sparen. Ik zou het lekker verdelen en voor geen van beide voor 100% kiezen.

En is het met de huidige belastingstelsel juist niet iets minder gunstig geworden om te beleggen ipv te sparen?
Stel ik ergens dat je voor 100% moet beleggen? Nee. Kort geld niet beleggen. Met dit jaar alweer zo'n 15% in de plus wil ik wel wat extra Box3 betalen.
En nogmaals.....ik reageerde op iemand die een andere optie zocht voor zijn deposito. Stel ik dat jij moet beleggen of de vraagsteller? Nee. Hij kan erover nadenken .Pffffff.

Maar de moderator wordt hier niet blij van. Sparen maar hier.....

[ Voor 25% gewijzigd door MotorBeast op 06-07-2024 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-06 18:47
kbus schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:35:
Heeft iemand ervaring met Hoist Finance of Collector Bank via Raisin?
Ik heb een spaarrekening bij Hoist. Donderdagochtend rond 8u een bedrag opgenomen, tot op heden nog geen enkele beweging te merken, dus ik ben nog niet laaiend enthousiast. Bij Collector alleen deposito's gehad, die liepen altijd soepel.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05
MotorBeast schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 14:36:
Omdat dit topic ook over sparen gaat en daarvoor bedoelt is... En voor beleggen zijn er andere topics.

Waarbij het mij ook opvalt dat als jij reageert het heel vaak uitloopt op persoonlijk financieel advies. En daarvoor is dit het topic niet. En vraag ik mij af of zoiets uberhaupt wel wenselijk is. Want wij kunnen online wel alles adviseren, maar een echte financieel adviseur zal daar vast en zeker een papiertje voor moeten hebben. Nog los van dat wij situatie van de vraagsteller niet kennen (noch de financiële situatie, noch persoonlijke situatie. noch toekomstplannen etc). En dat maakt een volledige vraag en antwoord sessie met "hoeveel geld heb je? Hoe oud ben je? Werk je in loondienst of ben je ZZPer? Ben je van plan om mogelijk binnen X jaar grote uitgaven te doen? ...?" wel heel erg offtopic hier en verdient minimaal een eigen topic (als Tweakers "online financieel advies" uberhaupt wilt faciliteren, aangezien het mogelijk dus ook implicaties heeft met aansprakelijkheid etc. Hetzelfde als dat bv samenkopen acties niet mogen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:23
MotorBeast schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 14:35:
[...]

Wat wil je nu met deze post? Ik stel: sparen levert geen rendement op (al tientallen jaren). Stel ik ergens dat je je geld niet behoudt? Nee. Langjarig beleggen, gespreid levert altijd geld op. Dat er eigenwijze mensen zijn die cowboytje spelen met allerlei moeilijke constructies en daardoor de boot in gaan.....tja.
Dit zijn wederom allemaal claims gebaseerd op het verleden, de toekomst kan echt totaal anders uitpakken.
Als je er goed overna denkt kun je sparen ook als een vorm van beleggen zien, eentje die jou overduidelijk niet bevalt en dat is prima.
Het grote verschil is alleen dat je met je euro's overal wel terecht kunt, om deze te ruilen voor allerlei goederen en diensten, zie dat maar eens te doen met aandelen, etf's e.d.
Sterker nog, zonder die euro's kun je zo goed als niets in de eurozone en dat is dan ook één van de aspecten wat deze ' belegging ' zo kostbaar maakt en dus ook interessant om aan te houden.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:53
Kunnen we niet stellen dat je in dit topic ervan uitgaat dat deze keuze sparen/beleggen/oude sok al is gemaakt? Dus alles ná die keuze (sparen) wordt hier behandeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
MotorBeast schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 14:36:
[...]

Stel ik ergens dat je voor 100% moet beleggen? Nee. Kort geld niet beleggen. Met dit jaar alweer zo'n 15% in de plus wil ik wel wat extra Box3 betalen.
En nogmaals.....ik reageerde op iemand die een andere optie zocht voor zijn deposito. Stel ik dat jij moet beleggen of de vraagsteller? Nee. Hij kan erover nadenken .Pffffff.

Heb ik gezegd dat jij dat gezegd heb? Nee. Ik zeg alleen dat het waarschijnlijk voor bijna iedereen anders is, waar die comfortabel bij voelt. Beleggingen zijn niet voor iedereen geschikt, vooral als je niet tegen kan als je een jaartje of langer alles ziet afnemen.

Ook ik sta dit jaar met beleggingen 20%+, maar ik kom in dit spaartopic om te kijken waar ik voor een betere rente kan sparen (ipv bij mijn huisbank). Als ik volgend een negatief rendement maak met mijn beleggingen, hoor ik ook gewoon box3 te betalen met de huidige stelsel (als dat niet weer veranderd is) en dat is dacht ik een stuk meer dan bij sparen.

Ik reageerde dus gewoon in het algemeen dat iedereen het lkr zelf moet weten wat die met zijn geld doet. Alles lijkt mij al beter dan al je vermogen bij de spaarrekening van je huisbank te parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
RobertMe schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 15:28:
[...]

Omdat dit topic ook over sparen gaat en daarvoor bedoelt is... En voor beleggen zijn er andere topics.

Waarbij het mij ook opvalt dat als jij reageert het heel vaak uitloopt op persoonlijk financieel advies. En daarvoor is dit het topic niet. En vraag ik mij af of zoiets uberhaupt wel wenselijk is. Want wij kunnen online wel alles adviseren, maar een echte financieel adviseur zal daar vast en zeker een papiertje voor moeten hebben. Nog los van dat wij situatie van de vraagsteller niet kennen (noch de financiële situatie, noch persoonlijke situatie. noch toekomstplannen etc). En dat maakt een volledige vraag en antwoord sessie met "hoeveel geld heb je? Hoe oud ben je? Werk je in loondienst of ben je ZZPer? Ben je van plan om mogelijk binnen X jaar grote uitgaven te doen? ...?" wel heel erg offtopic hier en verdient minimaal een eigen topic (als Tweakers "online financieel advies" uberhaupt wilt faciliteren, aangezien het mogelijk dus ook implicaties heeft met aansprakelijkheid etc. Hetzelfde als dat bv samenkopen acties niet mogen).
Maar depositoladders aanraden zonder enig inzicht kan wel wat hier aan de lopende band gebeurt. Hoezo meten met 2 maten. 8)7

Voor de laatste keer....iemand vraagt of het slim is deposito voor 1 ton te nemen langjarig en of daar wat anders voor is en geef hem alleen ter overweging aan beleggen te denken. Of hij dat doet en/of hij daar andere topics voor raadpleegt is aan hem. Ik geef geen enkel financieel advies Ik wijd er verder niet over uit dat deed iedereen die op mijn opmerking reageerde. Wat een drukte om niets hier ........

NB: laat ik dan jaren DSI gecertificeerd te zijn geweest. Overigens zeggen die papiertjes vrij weinig over de kwaliteit van het financieel advies mocht je dat denken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• prijsstunt
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:58
Hartelijk dank allemaal, door de diverse opmerkingen had ik stof tot nadenken en verder inlezen.
Deposito in meerdere stukjes is een verstandigere keuze, minder dan een ton per instelling ivm rente had ik zelf ook nog niet aan gedacht bv.
Maar ik ben vooral tot de conclusie gekomen dat ik niet zo'n grote 'veilige' reserve nodig heb.
Ik heb nog genoeg vrij opneembaar spaargeld om in geval van nood jaren van te kunnen leven, en eigenlijk heb ik het dan ook nog niet nodig. Zelfs als mijn bedrijfsinkomsten nul zouden worden zouden we ook nog prima kunnen leven van het salaris van mijn vrouw en ik heb ook nog wat verhuuinkomsten van wat onroerend goed,
Mijn vrouw is zeven jaar jonger dan ik, vindt haar werk fantastisch en gaat hoogstwaarschijnlijk niet voor haar pensioen stoppen. Hiermee heb ik eigenlijk zelf ook 7 jaar extra horizon, en mogelijk blijf ik zelf dat stiekum ook wel wat doorwerken, want moet ik anders in mijn eentje 7 jaar op de bank gaan zitten wachten tot mijn vrouw 's middags thuiskomt?

Ik zet de ton die ik heb opgenomen heb bij Openbank daarom maar om in all world ETF's. Het risico is prima te dragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
prijsstunt schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:53:
Hartelijk dank allemaal, door de diverse opmerkingen had ik stof tot nadenken en verder inlezen.
Deposito in meerdere stukjes is een verstandigere keuze, minder dan een ton per instelling ivm rente had ik zelf ook nog niet aan gedacht bv.
Maar ik ben vooral tot de conclusie gekomen dat ik niet zo'n grote 'veilige' reserve nodig heb.
Ik heb nog genoeg vrij opneembaar spaargeld om in geval van nood jaren van te kunnen leven, en eigenlijk heb ik het dan ook nog niet nodig. Zelfs als mijn bedrijfsinkomsten nul zouden worden zouden we ook nog prima kunnen leven van het salaris van mijn vrouw en ik heb ook nog wat verhuuinkomsten van wat onroerend goed,
Mijn vrouw is zeven jaar jonger dan ik, vindt haar werk fantastisch en gaat hoogstwaarschijnlijk niet voor haar pensioen stoppen. Hiermee heb ik eigenlijk zelf ook 7 jaar extra horizon, en mogelijk blijf ik zelf dat stiekum ook wel wat doorwerken, want moet ik anders in mijn eentje 7 jaar op de bank gaan zitten wachten tot mijn vrouw 's middags thuiskomt?

Ik zet de ton die ik heb opgenomen heb bij Openbank daarom maar om in all world ETF's. Het risico is prima te dragen.
Mooi dit te lezen. Succes met beleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
wibblemoo schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 15:31:
Kunnen we niet stellen dat je in dit topic ervan uitgaat dat deze keuze sparen/beleggen/oude sok al is gemaakt? Dus alles ná die keuze (sparen) wordt hier behandeld?
Niet dus. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-06 16:40
MotorBeast schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 14:35:
[...]
Langjarig beleggen, gespreid levert altijd geld op.
offtopic:
Je bewering is feitelijk onjuist. Er zijn in de historie voorbeelden waar 15(!) jaar gespreid beleggen reëel niets opleverde. Na aftrek van bank/broker kosten nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e

In je eerste bericht schreef je :

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 07-07-2024 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
prijsstunt schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:33:
ik zit nu een beetje te twijfelen om een 3 jaars deposito van 100.000 euro af te sluiten bij Banca progetto.
Ik doe normaal eigenlijk nooit langere termijnen, maar ik weet niet wat de rente gaat doen, de verwachting is toch wel dat het gaat dalen denk ik.
En het geeft ook wel rust, heb je in elk geval een stukje waar je drie jaar lang niet naar om hoeft te kijken, in plaats van steeds maar weer schuiven.
...
en Openbank. Die laatste is nu gezakt naar 3,2% in mijn geval, en die wil ik dus misschien sluiten voor de deposito.Dit betreft allemaal geld wat ik zeer lang niet nodig ga hebben, maar wat ik bewaar als tegenwicht voor mijn beleggingen.

Waarmee je vroeg wat je zou kunnen doen met je spaargeld bij Openbank (dat nu te weinig rente oplevert). Terwijl het wel tegenwicht moet zijn voor beleggingen.
Dus eigenlijk of een enkel deposito van een ton voor 3 jaar verstandig is, of dat je beter geen of andere deposito's zou moeten openen.

In je tweede bericht schreef je toevoegend:

[ Voor 22% gewijzigd door W1ck1e op 07-07-2024 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
prijsstunt schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:54:
Ik heb een horizon van 10 tot 15 jaar, maar misschien wil ik ook wel eerder of later stoppen met werken. Ik hou 50% sparen/deposito's tegen 50% beleggingen aan. ...
Waarmee je volgens mij aangaf dat je de verhouding sparen/beleggen niet fors wilde veranderen.

Daarmee wijkt het uiteindelijke besluit dan wel af van wat je eerder zei te willen. Dat is uiteraard prima, voortschreidend inzicht. Als je er maar zelf achter staat.

Gezien de informatie in je laatste bericht heb je een hoop vermogen/inkomsten (vrij opneembaar spaargeld/bedrijfsinkomsten/onroerend goed/huuropbrengsten), en daarmee is het makkelijker om iets risico met een groter deel te lopen in plaats van minder met sparen. Het kan zijn dat je zoveel vermogen hebt (niet prijsgeven) dat 1 ton verplaatsen van sparen naar beleggen geen grote wijziging is.

[ Voor 58% gewijzigd door W1ck1e op 07-07-2024 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07

Onbekend

...

@Globalcitizen
Je kunt dit gebruiken als vergelijkingsite:
https://www.vanspaarbankv...paren-zonder-voorwaarden/

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:53

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Ik zet de ton die ik heb opgenomen heb bij Openbank daarom maar om in all world ETF's.
Nou, deze zag ik niet aankomen, maar goed, toch leuk voor @MotorBeast dat iemand naar zijn advies luistert :P
(ondanks het verbod op beleggingsadvies in een spaartopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Pistachenootje schreef op zondag 7 juli 2024 @ 02:29:
[...]

offtopic:
Je bewering is feitelijk onjuist. Er zijn in de historie voorbeelden waar 15(!) jaar gespreid beleggen reëel niets opleverde. Na aftrek van bank/broker kosten nog minder.
Offtopic....ik leefde na 2014 gewoon door tot heden. Presenteer dat cijfer ook even. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
JAN-B schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:46:
[...]

Nou, deze zag ik niet aankomen, maar goed, toch leuk voor @MotorBeast dat iemand naar zijn advies luistert :P
(ondanks het verbod op beleggingsadvies in een spaartopic)
Welk advies? Ik gaf een optie ter overweging, geen invulling. Iedereen die daar verder discussie over startte was niet ondergetekende. ;) Kleuterklas hier. :'(

[ Voor 9% gewijzigd door MotorBeast op 07-07-2024 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-06 10:49
Zijn er meer mensen met problemen met inloggen bij Credit Europe bank? Inloggen met face recognition is opeens niet meer actief, ik heb mijn klantnummer en pin maar krijg geen toegang tot account (ook geen foutmeldingen of iets dergelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:04
besteller2019 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:58:
Zijn er meer mensen met problemen met inloggen bij Credit Europe bank? Inloggen met face recognition is opeens niet meer actief, ik heb mijn klantnummer en pin maar krijg geen toegang tot account (ook geen foutmeldingen of iets dergelijks).
Ik kan op dit moment gewoon inloggen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:53

JAN-B

525 Wp op mijn dak

MotorBeast schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:15:

Welk advies? Ik gaf een optie ter overweging, geen invulling. Iedereen die daar verder discussie over startte was niet ondergetekende. ;) Kleuterklas hier. :'(
@MotorBeast Kun je het een beetje leuk houden :?
Voor alle duidelijkheid: ik gaf een compliment, omdat iemand jouw (advies mag ik niet zeggen) optie ter overweging had gevolgd; prima toch;
en als je zo graag iemand wil helpen: help mij dan, vorige week nog 1 probleem gepost in het beleg topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-04 03:09
Ik kan ook op dit moment gewoon inloggen, hopelijk jij inmiddels ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-06 08:32
Ik heb inmiddels een brief van de Consorsbank met een retourenvelop.

Ik weet wat ik in de envelop moet stoppen, maar heeft iemand van jullie toevallig al iets teruggestuurd met de retourenvelop.van Consors vanuit Nederland en heb je toen postzegels gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:53
brambello schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:18:
Ik heb inmiddels een brief van de Consorsbank met een retourenvelop.

Ik weet wat ik in de envelop moet stoppen, maar heeft iemand van jullie toevallig al iets teruggestuurd met de retourenvelop.van Consors vanuit Nederland en heb je toen postzegels gebruikt?
Port betaald / antwoordnummers bestaan niet richting buitenland. Maar je kunt ook scannen en mailen naar Consors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Ik, via klantnummer met pincode en sms, niets aan de hand (behalve 3 vingers, een pink en een duim)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-06 12:31
BigBank helaas van 3.0% naar 2.7% vanaf 10 juli :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23:54

Jerra

Beunhaas in wording

klepje schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:18:
BigBank helaas van 3.0% naar 2.7% vanaf 10 juli :(
Ik vind dit best flink, kan me toch voorstellen dat mensen daardoor overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hier loopt m'n actierente volgende week ook af, dus moet helaas ook weer even kijken naar een alternatief... alles is helaas weer lager :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-06 12:16
Jerra schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:26:
[...]

Ik vind dit best flink, kan me toch voorstellen dat mensen daardoor overstappen.
Was al aan het afbouwen, met de 0.1% bonusrente zijn de depositos 9 mnd, 3.6%) nog ok. Daar zet ik het laatste plukje wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:14
Zo, mijn half jaar actie rente bij de CEB zit erop.

Nu zie ik dat ik daar voor 3,25% een jaar deposito kan openen. Denk dat ik daar dan maar voor ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

President schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:04:
Zo, mijn half jaar actie rente bij de CEB zit erop.

Nu zie ik dat ik daar voor 3,25% een jaar deposito kan openen. Denk dat ik daar dan maar voor ga
Bij Openbank 3,4% rente op een 12 maanden deposito. Mocht je daar nog geen klant zijn, krijg je 3,45% op een 12 maanden deposito: https://www.openbank.nl/deposito-sparen

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansi55
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:04
Bij Consors momenteel: 3,75 % Zinsen p. a. für 5 Monate garantiert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
RaZ schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:09:
[...]

Bij Openbank 3,4% rente op een 12 maanden deposito. Mocht je daar nog geen klant zijn, krijg je 3,45% op een 12 maanden deposito: https://www.openbank.nl/deposito-sparen
Bij OpenBank staat het volgende:
Het geld dat je in het spaardeposito wilt inleggen moet het totaalsaldo van al je betaal- en spaarrekeningen, en deposito's bij Openbank (zie ‘Financiële positie’) verhogen ten opzichte van het totaalsaldo van deze rekeningen op 30-06-2023 .
Je kunt je totaalsaldo verhogen via een overboeking vanaf een andere bank, of bijvoorbeeld door je salaris te laten overmaken op je Openbank-rekening
Klopt het dat dit betekent dat het geld voor de deposito van 'buiten' moet komen? En niet vanaf je Openbank spaarrekening (van na 30-06-2023?) mag overmaken? Dit heb ik bij andere banken eigenlijk nog niet eerder gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het is alleen beschikbaar voor klanten die op het moment van openen geen klant zijn en dat ook nog nooit zijn geweest, dus ja, de inleg moet van buiten komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Il 2 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:36:
[...]

Bij OpenBank staat het volgende:

[...]

Klopt het dat dit betekent dat het geld voor de deposito van 'buiten' moet komen? En niet vanaf je Openbank spaarrekening (van na 30-06-2023?) mag overmaken? Dit heb ik bij andere banken eigenlijk nog niet eerder gezien..
Geen idee, lijkt mij van niet (geldt sowieso niet voor nieuwe klanten waar ik de link van postte). Ik heb daar (nog) geen deposito. Ze zijn goed bereikbaar als je ze belt. Nooit lang wachten daaro. En er is een appart topic voor Openbank hier op GoT: Openbank.NL

Edit: Die 3,4% rente gaat om nieuw geld, niet als je het van de spaarrekening het naar een deposito overhengeld.

[ Voor 7% gewijzigd door RaZ op 08-07-2024 20:04 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-06 08:01
Hoe lang duurt het openen van een Advanzia rekening ongeveer? Ongeveer een week geleden aangevraagd en meteen alle gevraagde documenten opgestuurd. Echter nog steeds niks vernomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Nieuwe bank bij Raisin: Quintet Private Bank uit Luxemburg

Voorlopig alleen nog:
  • 2 jaar: 3,25%
  • 3 jaar: 3,19%
Minimaal € 10.000, geen bronbelasting, geen rente-op-rente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 10:07
zunrob schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:51:
Hoe lang duurt het openen van een Advanzia rekening ongeveer? Ongeveer een week geleden aangevraagd en meteen alle gevraagde documenten opgestuurd. Echter nog steeds niks vernomen.
Pinned Post: Advanzia

Daar is helaas weinig peil op te trekken ..

[ Voor 15% gewijzigd door GroteVoet459 op 09-07-2024 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:30
Novax schreef op maandag 8 juli 2024 @ 23:29:
Nieuwe bank bij Raisin: Quintet Private Bank uit Luxemburg

Voorlopig alleen nog:
  • 2 jaar: 3,25%
  • 3 jaar: 3,19%
Minimaal € 10.000, geen bronbelasting, geen rente-op-rente
Het vroegere KBL, Kredietbank Luxembourg, welbekend bij vroegere zwartspaarders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Wat vinden jullie van Franse banken (al dan niet via Raisin) nu met de nieuwe problemen in Frankrijk, je ziet wat doemberichten op X over 'stal je spaargeld niet in Frankrijk', of is dat paniekzaaierij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

brambello schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:19:
Wat vinden jullie van Franse banken (al dan niet via Raisin) nu met de nieuwe problemen in Frankrijk, je ziet wat doemberichten op X over 'stal je spaargeld niet in Frankrijk', of is dat paniekzaaierij?
Welke nieuwe problemen en waar heb jij doemberichten gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 31-05 01:30
wat is de onderbouwing van die mensen die deze doemberichten plaatsen?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Ik ben de tweet alweer kwijt. Zoals Elon Musk zegt: Search on Twitter sucks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 10:07
Naast kattenfilmpjes en p*rn staat er nog wat anders op Twiiter dan .... ?
Van alle social media is dat toch wel de vergaarbak van klagend Internet en onderbouwing mist normaal gesproken kompleet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:57

The Third Man

The Third Jellyfish

Zwelgje schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:34:
[...]

wat is de onderbouwing van die mensen die deze doemberichten plaatsen?
En wat is de gedachtengang om aandacht aan doemberichten te schenken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:20

Rzaan

Altijd zoekende

Ja, dat is paniekzaaierij.
In west-Europese landen maakt een verandering van regering niet zo veel uit. Tenminste, niet in dien mate dat de boel ineens totaal anders wordt. Het gaat altijd om compromissen-regeringen.
Vinden echt geen aardeverschuivingen plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:24
Eindelijk is de Alisa rente bijgeschreven. Geen meldingen, geen excuses, geen oorzaak bekend. Zegt dat iets over Alisa of over Raisin die ook niet echt helder communiceren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Laatst online: 16-06 16:40
DjoeC schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:24:
Eindelijk is de Alisa rente bijgeschreven. Geen meldingen, geen excuses, geen oorzaak bekend. Zegt dat iets over Alisa of over Raisin die ook niet echt helder communiceren?
Ik zou klagen bij Raisin. Ze willen nog wel eens een compensatie uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Pistachenootje schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:28:
[...]

Ik zou klagen bij Raisin. Ze willen nog wel eens een compensatie uitdelen.
Gisteravond al geklaagd na expliciete vraag wat er aan de hand was en hoe lang het nog zou duren standaard antwoord: "er wordt aan gewerkt blabla". Daarna aangegeven dat ik dat geen antwoord vond. Ik sta nu vast op een zwarte lijst....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Laatst online: 22:25
Men heeft de rente van +- 1 maand bijgeschreven. Maar men zou de rente van 3 maanden moeten bijschrijven. Gaat niet goed zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
DutchCommando schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:36:
[...]

Men heeft de rente van +- 1 maand bijgeschreven. Maar men zou de rente van 3 maanden moeten bijschrijven. Gaat niet goed zo...
Ik had t niet nagerekend vanwege wisselende saldi, maar je hebt gelijk - t leek ook al vrij laag.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:37
DutchCommando schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:36:
[...]

Dat is dan in ieder geval meer dan hier. Hier mist de rente nog volledig. Heb raisin maar een bericht gestuurd met een vraag naar de status

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Rockel83 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:15:
[...]

Die keuze kun je denk ik enkel zelf maken. Niemand weet wat de rente over 6 maanden is, ook al zitten we nu in een dalende lijn.
Met CEB val je na 6 maanden terug naar de op dat moment geldende rente (ergens rond de 1,7% dacht ik nu?).
Je kunt je afvragen of je 0,15% verschil het waard vind op de lange termijn. Je zou ook 50/50 kunnen doen. Of gewoon het gewoon een jaar vastzetten in een ander deposito tegen 4%.

Het laatste lijkt dan aantrekkelijker als je toch al een deposito van een jaar overweegt en je je geld een jaar kunt missen.
Hoe werkt het nou precies na 6 maanden bij Credit Europe Bank? Val je exact na 6 maanden terug naar de op dat moment geldende rente, of werkt het per kalendermaand o.i.d.?

Ik ben namelijk Consors aan het openen omdat de actierente van CEB af zou lopen, maar dat zou zo'n beetje gister of vandaag moeten zijn en de ' geldende rente' in het rekeningoverzicht staat nog op 3,55%.

[ Voor 10% gewijzigd door brambello op 09-07-2024 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-06 22:41
Squixx schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:45:
[...]

Dat is dan in ieder geval meer dan hier. Hier mist de rente nog volledig. Heb raisin maar een bericht gestuurd met een vraag naar de status
Hier ook, als het komt vind ik het oke.....
Stop dan wel direct bij deze Finse bank... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Veritas schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:43:
Mijn actierente liep af bij Credit Europe. Heb contact met ze opgenomen of er nog verlengd kon worden. Ik werd door ze teruggebeld met de mededeling dat er geen verlenging in zit. Jammer, maar helaas.
Liep die na exact 6 maanden af, of na 6 kalendermaanden?
Hoe zag je dat de rente afliep? Zag je een lager rente% in je rekeningoverzicht?

Bij mij zou die nu moeten aflopen namelijk maar ik zie nog steeds de actierente staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
brambello schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:41:
[...]

Liep die na exact 6 maanden af, of na 6 kalendermaanden?
Hoe zag je dat de rente afliep? Zag je een lager rente% in je rekeningoverzicht?

Bij mij zou die nu moeten aflopen namelijk maar ik zie nog steeds de actierente staan.
Dagnummer-maand, aanloggen, en zien dat de rente 1,77% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Laatst online: 16-06 21:00
Bij mij tot op heden nog steeds niet!
Ik heb inmiddels al een paar keer een bericht naar de klantenservice gestuurd, maar kreeg vandaag weer als reply dat ze het spoedig bijschrijven. Ben er klaar mee. Ik heb de rekening net leeg getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squixx
cejean schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:38:
[...]

Hier ook, als het komt vind ik het oke.....
Stop dan wel direct bij deze Finse bank... ;w
Bericht terug van raisin:

Wij zijn door Alisa Bank op de hoogte gebracht dat zij een vertraging hebben
opgelopen bij het bijschrijven van de verdiende rente. Helaas kunnen wij geen
exacte datum zeggen wanneer de bijschrijving zichtbaar zal zijn maar naar
verwachting zal dat binnen de komende dagen gebeuren. Onze excuses voor het
ongemak.

Dus zal wel loslopen uiteindelijk. Nu hebben ze ook redelijk veel heen en weer geschoven met de rente, dus wellicht hebben ze ergens een fout in hun rente berekening gevonden en de boel stil gelegd tot dat gefixt is.

android since G1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
Rzaan schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:40:
[...]

In west-Europese landen maakt een verandering van regering niet zo veel uit. Tenminste, niet in dien mate dat de boel ineens totaal anders wordt. Het gaat altijd om compromissen-regeringen.
Vinden echt geen aardeverschuivingen plaats.
Mwah. In een land met een staatsschuld van 120% waar nu een regering komt die giga uitgaven wil gaan doen en de pensioenleeftijd weer naar 60 wil. Of het allemaal gaat lukken betwijfel ik, maar dat de staatsschuld flink op gaat lopen lijkt me een zekerheid. Frankrijk is een hele zwakke broeder in Europa.

Over je spaargeld hoef je je nog geen zorgen te maken. Failliet gaan zal niet snel gebeuren.

Kans is groter dat het een nieuwe bredere Europese schuldencrisis inleid, maar dan kan je juist beter wel sparen ipv beleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Laatst online: 16-06 21:00
brambello schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:37:
[...]

Hoe werkt het nou precies na 6 maanden bij Credit Europe Bank? Val je exact na 6 maanden terug naar de op dat moment geldende rente, of werkt het per kalendermaand o.i.d.?

Ik ben namelijk Consors aan het openen omdat de actierente van CEB af zou lopen, maar dat zou zo'n beetje gister of vandaag moeten zijn en de ' geldende rente' in het rekeningoverzicht staat nog op 3,55%.
Het loopt na exact 6 maanden af, je kan in de app zien dat je rente is teruggevallen naar 1,77%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Hetzelfde is nu net bij mij gebeurd: moest de sms bev intoetsen maar klikte op terug. Moet nu weer met klantnummer gaan beginnen maar die zou ik niet meer weten. Even graven in e-mails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
kbus schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:17:
[...]

Het loopt na exact 6 maanden af, je kan in de app zien dat je rente is teruggevallen naar 1,77%.
Ik heb geopend op 08.01.2024 en staat nog steeds op 3.55%. Maar ik kan het in de gaten houden de komende dagen. Misschien zijn ze een vinkje vergeten bij mij om het af te laten lopen :z

[ Voor 10% gewijzigd door brambello op 09-07-2024 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Ik heb net de rassen app moeten updaten. Oude app geeft gewoon een screen van : jouw versie is te oud, je moet nu updaten.

Afin, nu dus inloggen op de app met 2fa!

Helaas wel sms code maar beter dan niets !

[ Voor 7% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 09-07-2024 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:40:
Ik heb net de rassen app moeten updaten. Oude app geeft gewoon een screen van : jouw versie is te oud, je moet nu updaten.

Afin, nu dus inloggen op de app met 2fa!

Helaas wel sms code maar beter dan niets !
Wel jammer dat het elke keer is, ipv alleen bij installatie...

Maakte me over de raisin app sowieso weinig zorgen gezien je maar naar 1 rekening kan overboeken

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Squixx schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:42:
[...]

Wel jammer dat het elke keer is, ipv alleen bij installatie...
Eens
Maakte me over de raisin app sowieso weinig zorgen gezien je maar naar 1 rekening kan overboeken
Eens maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
Jerra schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:26:
[...]

Wel flink inderdaad. Hoewel ik best tevreden ben over hoe bigbank werkt. Ik ga denk ik liever een deposito bij hun (3,4% a 3,3% ) openen en het geld een tijdje op die manier bij hun stallen. Ik verwacht het komende jaar eigenlijk geen renteverhoging meer, alleen nog maar dalingen. Maar wie o wie heeft die glazen bol.

[ Voor 17% gewijzigd door Il 2 op 09-07-2024 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexion1
  • Laatst online: 22:17
De 1 jaars deposito bij CEB is verlaagd naar 3%. Wilde er een openen na de actierente die over een maand afloopt, maar dan maar tegen die tijd maar even rondkijken wat gunstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Flexion1 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 06:51:
De 1 jaars deposito bij CEB is verlaagd naar 3%. Wilde er een openen na de actierente die over een maand afloopt, maar dan maar tegen die tijd maar even rondkijken wat gunstig is.
Je zou anadolu & yapi kredi kunnen overwegen, nu resp 3 & 3.3% voor 12 maanden. Wellicht moet je het nu al doen (dus niet wachten tot die 6 maanden aflopen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Johan Bogle schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:13:
[...]
Mwah. In een land met een staatsschuld van 120% waar nu een regering komt die giga uitgaven wil gaan doen en de pensioenleeftijd weer naar 60 wil. Of het allemaal gaat lukken betwijfel ik, maar dat de staatsschuld flink op gaat lopen lijkt me een zekerheid. Frankrijk is een hele zwakke broeder in Europa.

Over je spaargeld hoef je je nog geen zorgen te maken. Failliet gaan zal niet snel gebeuren.

Kans is groter dat het een nieuwe bredere Europese schuldencrisis inleid, maar dan kan je juist beter wel sparen ipv beleggen.
Hoewel richting off topic kan ik het toch niet laten iets van nuancering aan te brengen:
Staatsschuld als %BNP 2023 (% verandering tov 2022)
- Frankrijk 111% (-1%)
- EU 82% (-2%)
- VS 122% (ongewijzigd)
- Japan 264% (+2%)
De werkelijkheid is dus iets ingewikkelder, maar stagaires vd school voor journalistiek hebben daar natuurlijk nauwelijks boodschap aan (no offence-welkom op planeet Aarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:20

Rzaan

Altijd zoekende

Tering, eens kijken of ik niks heb in Japan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Plof-kip schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:22:
[...]

De werkelijkheid is dus iets ingewikkelder, maar stagaires vd school voor journalistiek hebben daar natuurlijk nauwelijks boodschap aan (no offence-welkom op planeet Aarde).
Daar komen nog de kredietratings bij, zoals die van Finch dit jaar: https://www.beleggen.nl/n...dietrating-Frankrijk.aspx met een matig positieve outlook. Ongefundeerd cq. doemdenkerij dus om Frankrijk een 'hele zwakke broeder' te noemen, het is geen Bulgarije of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
zunrob schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:51:
Ondertussen heb ik een keer of 6 een nieuwe rekening geopend. De tijd tussen indiening van de documenten en het bericht van de toekenning van een spaarrekeningnummer varieerde daarbij tussen de 3 en 21 dagen. Dus inderdaad zeer variabel. Dat gold trouwens ook voor het opzeggen van de rekening. Ik heb wel eens na enkele weken wachten een mail gestuurd en dat leek het proces soms wat te versnellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-06 22:05

sanook

_/-\o_

Vandaag liep een 6 maands deposito bij Banca Progetto af en deze is naadloos omgezet in een nieuwe 12 maands deposito bij dezelfde bank, incl de uitgekeerde rente van de oude deposito.
Qua rente wel een stapje terug: de 6 maanden leverde 4% op, de nieuwe is 3,6%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantienus123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-05 14:24
Il 2 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 23:51:
[...]

Wel flink inderdaad. Hoewel ik best tevreden ben over hoe bigbank werkt. Ik ga denk ik liever een deposito bij hun (3,4% a 3,3% ) openen en het geld een tijdje op die manier bij hun stallen. Ik verwacht het komende jaar eigenlijk geen renteverhoging meer, alleen nog maar dalingen. Maar wie o wie heeft die glazen bol.
Ik vond de 3% bij BigBank zelf ook nog wel redelijk maar na de verlaging naar 2,7% niet meer echt competitief.
Vandaag dus de hele rekening leeggemaakt en ga het geld verdelen over Trade Republic (max 50k) en Santander Consumer Bank.
Wel sympathiek van BigBank dat ze zelf automatisch de optie aanbieden om de spaarrekening op te heffen en de opgebouwde rente over te boeken naar mijn tegenrekening. Dat zouden meer banken moeten doen.
Bij Credit Europe Bank moest ik daar een "brief" voor sturen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-04 21:07
Ik zit te denken om weer een nieuwe rekening te openen bij Advanzia nadat ik het pakweg 2 maanden geleden heb opgezegd.

Nu heb ik een vraag wat je moet doen om als nieuwe klant gezien te worden. Moet je bijvoorbeeld een ander email adres gebruiken?

Of kan je alle gegevens van de eerdere aanvraag hergebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-06 22:05

sanook

_/-\o_

VanBreukelen schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:35:
Ik zit te denken om weer een nieuwe rekening te openen bij Advanzia nadat ik het pakweg 2 maanden geleden heb opgezegd.

Nu heb ik een vraag wat je moet doen om als nieuwe klant gezien te worden. Moet je bijvoorbeeld een ander email adres gebruiken?

Je kunt gewoon de oude gegevens weer gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:33
Jantienus123 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:08:
[...]

Bij Credit Europe Bank moest ik daar een "brief" voor sturen volgens mij.
Klopt, toevallig net gedaan. Kon wel digitaal opsturen via de contact optie, dus dat scheelt weer. Verwerking was ook binnen 2 uur blijkbaar, rekening is al weg. Nu wachten op de rente die openstond.

Ben sowieso flink aan het schonen qua rekeningen, liep de spuigaten uit. Houd nu enkel de rekeningen deposito's via Raisin, Santander en LPB nog aan. Daarmee voorzie ik in alle behoeftes heb ik gemerkt, de resr gaat eruit.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
The Third Man schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:15:
[...]
Daar komen nog de kredietratings bij, zoals die van Finch dit jaar: https://www.beleggen.nl/n...dietrating-Frankrijk.aspx met een matig positieve outlook. Ongefundeerd cq. doemdenkerij dus om Frankrijk een 'hele zwakke broeder' te noemen, het is geen Bulgarije of zo.
Klopt. Bulgarije staat er beter voor :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-06 19:30
The Third Man schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:15:
[...]
Bulgarije heeft een staatsschuld van rond de 35% tov bnp meen ik, kortom zo slecht nog niet. Wel is het natuurlijk een onderontwikkelde economie, maar de schuld is nog wel laag. Ratingburo's zijn overigens wat minder happy met Bulgarije...tschja zal ook wel mee te maken dat het geen euro land is met back up van de ecb

[ Voor 12% gewijzigd door Hendriks1 op 10-07-2024 15:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:33
Amper een uur na mijn vorige post is de rente al overgemaakt. Complimenten voor Credit Europe voor de snelle en soepele afwikkeling hoor!

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:01
Drardollan schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:20:
Amper een uur na mijn vorige post is de rente al overgemaakt. Complimenten voor Credit Europe voor de snelle en soepele afwikkeling hoor!
Zelfde verhaal hier was snel geregeld doormiddel van digitaal opsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vipo10
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-05 20:31
Ook nog niets ontvangen. Van Raisin heb ik ook dezelfde soort afserveer antwoorden gekregen als anderen op dit forum. Niet bang voor reputatieschade daar bij Alisabank. En eigenlijk ook niet bij Raisin. Communicatie is bewust nietszeggend en vaag. Mogelijk zijn er geen it-problemen maar heeft Alisa het geld gewoon niet. Je weet het niet. Dit is is zo rare gang van zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Hendriks1 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:47:
[...]

Bulgarije heeft een staatsschuld van rond de 35% tov bnp meen ik, kortom zo slecht nog niet. Wel is het natuurlijk een onderontwikkelde economie, maar de schuld is nog wel laag. Ratingburo's zijn overigens wat minder happy met Bulgarije...tschja zal ook wel mee te maken dat het geen euro land is met back up van de ecb
Het zal er ook mee te maken hebben dat het risico van het percentage staatsschuld van het BNP omgekeerd schaalt met de sterkte van de economie. Oftewel hoe sterker, hoe onbelangrijker dat getal wordt, mede daarom lenen de sterkste economien des te meer, het raakt hen alleen maar minder. Slechts een leek zou alleen Bulgarije en Frankrijk op puur dat getal vergelijken en zeggen 'Bulgarije staat er beter voor' of 'zo slecht nog niet' dan wel daar een +je op geven 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door The Third Man op 10-07-2024 22:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:42
The Third Man schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 22:23:
[...]
Het zal er ook mee te maken hebben dat het risico van het percentage staatsschuld van het BNP omgekeerd schaalt met de sterkte van de economie. Oftewel hoe sterker, hoe onbelangrijker dat getal wordt, mede daarom lenen de sterkste economien des te meer, het raakt hen alleen maar minder. Slechts een leek zou alleen Bulgarije en Frankrijk op puur dat getal vergelijken en zeggen 'Bulgarije staat er beter voor' of 'zo slecht nog niet' dan wel daar een +je op geven 8)7
De staatsschuld is slechts een zeer beperkte risico-indicator. Landen zijn namelijk niet verplicht bij te springen als het DGS niet toereikend is om iedereen te compenseren.

De kredietwaardigheidsrating van een bank/instelling zelf en de politieke situatie in een land zijn denk ik betere indicatoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-06 13:52
VanBreukelen schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:35:

Rekening openen ging wel met dezelfde gegevens.
Maar . . ik had wel problemen met account aanmaken: "u bent al geregistreerd", wachtwoordherstelemail niet ontvangen. Na paar emails naar klantenservice en reset o.i.d. door IT- afdeling is het inmiddels wel gelukt.
De oorzaak is mij niet medegedeeld, maar ik vermoed gebruik van zelfde geboortedatum en emailadres bij registratiepoging.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
sipjohn schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:32:
[...]

Rekening openen ging wel met dezelfde gegevens.
Maar . . ik had wel problemen met account aanmaken: "u bent al geregistreerd", wachtwoordherstelemail niet ontvangen. Na paar emails naar klantenservice en reset o.i.d. door IT- afdeling is het inmiddels wel gelukt.
De oorzaak is mij niet medegedeeld, maar ik vermoed gebruik van zelfde geboortedatum en emailadres bij registratiepoging.
Bedankt voor de info! Ik ga het voor de zekerheid toch maar aanvragen met een ander email adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanBreukelen
Ik ben al een tijdje bezig om geaccepteerd te worden door RUUT bank. Wie heeft er ook een afwijzing ontvangen?

Het video proces keurig doorlopen, actueel bankafschrift getoond met NAW gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Vandaag (11 juli) heb ik een mail ontvangen van de NIBC. Met ingang van 10 juli 2024 is de rente op het 12 maands deposito verlaagd. Tot en met 9 juli (geen jaartal) geldt nog de oude rente.

We begrijpen vast wel wat er waarschijnlijk bedoeld wordt, maar het staat er niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05
W1ck1e schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:03:
Vandaag (11 juli) heb ik een mail ontvangen van de NIBC. Met ingang van 10 juli 2024 is de rente op het 12 maands deposito verlaagd. Tot en met 9 juli (geen jaartal) geldt nog de oude rente.

We begrijpen vast wel wat er waarschijnlijk bedoeld wordt, maar het staat er niet ;)
Er staat ook in dat je vandaag nog snel een deposito kunt openen.

Waarschijnlijk had diegene die de mail moest goedkeuren vrij afgelopen dagen. Of had iemand met dikke vingers de mail ingepland.

Edit:
Vers van de pers. Excuses mail (uren na de originele mail). En "deze mail had niet verstuurd mogen worden". Tsja, volgens mij had die prima verstuurd mogen worden, maar dan wel de 9e, en niet de 11e.

[ Voor 15% gewijzigd door RobertMe op 11-07-2024 16:18 ]

Pagina: 1 ... 76 ... 146 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling