Waar ik mij meer over verbaas is dat er in berichtjes in veel zinnen het "onderwerp" (grammatica term) ontbreekt. Met name het woord "ik". Waardoor veel zinnen opeens gebiedend zijn. Dit is echter niet het geval in dit berichtje van @Juan. Gelukkig begrijp ik vaak wel wat er bedoeld wordt.Rzaan schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 12:12:
[...]
Wederom een mooie vondst (oprecht!)
Geen touw aan vast te knopen.
Geen peil op te trekken.
Sorry voor de off topic.
Zolang we het maar begrijpen. De vondst van Juan vind ik oprecht leuk.W1ck1e schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 12:21:
[...]
Waar ik mij meer over verbaas is dat er in berichtjes in veel zinnen het "onderwerp" (grammatica term) ontbreekt. Met name het woord "ik". Waardoor veel zinnen opeens gebiedend zijn. Dit is echter niet het geval in dit berichtje van @Juan. Gelukkig begrijp ik vaak wel wat er bedoeld wordt.
Hoe zijn de ervaringen met betrekking tot het verlengen van een deposito bij Raisin? Verloopt dit sneller (wellicht direct?) dan het openen van een nieuw deposito? Gaat dit over het gehele bedrag incl rente van de aflopende deposito? Als ik een nieuw deposito open kan ik een fractie hoger rentepercentage krijgen. Verlengen lijkt me echter wel minder werk.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Je kunt in je Raisin account klikken om de aflopende deposito te verlengen, dan zie je meteen de opties en mogelijkheden. Verlengen zou, volgens zeggen hier, zonder verlies van rentedagen moeten kunnen.wcduck schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:15:
Hoe zijn de ervaringen met betrekking tot het verlengen van een deposito bij Raisin? Verloopt dit sneller (wellicht direct?) dan het openen van een nieuw deposito? Gaat dit over het gehele bedrag incl rente van de aflopende deposito? Als ik een nieuw deposito open kan ik een fractie hoger rentepercentage krijgen. Verlengen lijkt me echter wel minder werk.
Verlengen kost je geen rentedagen bij Raisin, de deposito loopt dan naadloos in elkaar over.wcduck schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:15:
In mijn ervaring met Progetto loopt het direct in elkaar over. Dus op dezelfde dag als de oude afloopt wordt de nieuwe geopend.wcduck schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:15:
Hoe zijn de ervaringen met betrekking tot het verlengen van een deposito bij Raisin? Verloopt dit sneller (wellicht direct?) dan het openen van een nieuw deposito?
In ieder geval bij Progetto is dit een keuze, rente uitkeren of meenemen naar het nieuwe deposito.Gaat dit over het gehele bedrag incl rente van de aflopende deposito?
Verlengen is een nieuw deposito, onder de nieuwe voorwaarden, en daarmee rente. Dus je moet niet naar de rente kijken die je nu hebt, maar de rente die je zou krijgen als je een nieuw deposito afsluit / het rentepercentage dat bij de keuzes v.w.b. verlengen staat. Het is niet zo dat als je een deposito had lopen voor 4,00% dat je dat steeds kunt verlengen en nog steeds die 4,00% rente krijgt. Als op het moment van verlengen de rente 2,00% rente is krijg je dus ook die 2,00% rente. En ja, dat is echt op basis van het moment van verlengen, en niet het moment dat je ingeeft dat je wilt verlengen, en ook niet het "curoff" moment tot wanneer je kunt verlengen / wijzigen en Raisin het verzoek doorstuurt naar de bank, het gaat echt om het actuele rentepercentage op de dag dat het nieuwe (/verlengde) deposito geopend wordt.Als ik een nieuw deposito open kan ik een fractie hoger rentepercentage krijgen. Verlengen lijkt me echter wel minder werk.
Heb nog eens gebeld, dame vertelt eerlijk dat er geen losse aanbieding gegeven kan worden. Ze raadde me aan de rekening te sluiten en direct een nieuwe te openen. 'Al kan ik me voorstellen dat dat frustrerend is voor u' (en voor de bank zelf). Nouja, het is de moeite waard dus nog maar een keer dan.Juan schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:40:
Er is geen touw op te trekken bij Advanzia, ik heb het geluk dat ik eigenlijk al vanaf het begin (2013) steeds aanbiedingen krijgvan Advanzia..
Wat ik (nog) jammer vind bij Raisin is dat er soms geld in cyberspace is. Dan is het niet meer bij Raisin, staat het ook nog niet op de nieuwe rekening en aan het saldo te zien is het even weg. Weet wel dat het waarschijnlijk morgen weer tevoorschijn komt maar ben nu toch ff 10k. (virtueel) geld kwijt. Hopelijk pakken ze dat een keer op.
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Geen flauw idee. Ik heb de rekening in november 2022 geopend. Nadat ik in juni vorig jaar geen verlenging kreeg heb ik de rekening leeggetrokken. Sindsdien heb ik steeds een verlenging van de actierente gekregen, nu dus tot en met 31 oktober.Cyclonist schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 00:39:
[...]
Blijf het raar vinden, bij mij liep het eind Juni af en een verlenging van de actierente is niet via mail voorgesteld en ook na bellen niet mogelijk. Wat is toch dat selectieve gedoe met klantengroepen, is alleen de cadans van afsluiten anders geweest?
Ben naar Santander gegaan. Heb nog tot 31 augustus de actie-rente bij Advanzia, ben benieuwd of dat verlengd gaat worden 🤞zunrob schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 08:29:
[...]
Fijn dat ze de opzegging zo snel afhandelen. Naar welke bank ga je nu?
Bij mij liep de Advanzia actierente af op 30 juni. In die maand deze keer ook geen verlengingsaanbod ontvangen, dus gisteren per email opdracht gegeven de rekening op te heffen. Tot mijn verrassing ontving ik vandaag al het bericht dat dat was gelukt. Dat heeft in het verleden wel eens een paar weken geduurd.Cyclonist schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 20:38:
[...]
Heb nog eens gebeld, dame vertelt eerlijk dat er geen losse aanbieding gegeven kan worden. Ze raadde me aan de rekening te sluiten en direct een nieuwe te openen. 'Al kan ik me voorstellen dat dat frustrerend is voor u' (en voor de bank zelf). Nouja, het is de moeite waard dus nog maar een keer dan.
Het bedrag stond vandaag ook al op mijn tegenrekening. Nu tijdelijk elders stallen en heb direct een aanvraag voor een nieuwe Advanzia rekening ingediend. Fijn om te weten dat dit ook het advies van Advanzia zelf is.
Inmiddels bij mij dit jaar al een aantal depositos vrij gekomen bij Raisin, deze had ik maar voor nu doorgestort naar mijn CEB rekening waar ik nog tot eind deze maand 3,55% krijg.
Dit jaar komen nog een aantal bedragen vrij bij Raisin. (Een deel) verlengen voor 3,6% bij Banca Progetto is een optie. Zelf heb ik al een gratis N26 rekening (2,8%) en zie dat hun Metal kaart nog steeds 4% biedt (voor minstens de komende 2 maanden?) Ik zit daar dus wel steeds naar te kijken en zie dat eigenlijk geen andere bank meer is die 4% aanbiedt en de abo kosten van 13,50 p.m haal ik wel uit als ik zoveel mogelijk op N26 spaarrekening zet.
Wat mij nog tegen houdt is dat dit een variabele rente is en zou dus over een paar maanden opeens (veel) minder kunnen zijn. Ook zit ik nou niet perse te wachten op een nieuwe pasje en als ik in de toekomst wil downgraden, ben ik waarschijnlijk de oude klant voordelen kwijt (Ik heb bv nog 2 gratis pasjes, maar nieuwe klanten krijgen die niet meer las ik).
Verder misschien toch wel weer handig, want IP (betaalverzoeken met gratis versie) met N26 werkt goed vergeleken met Raisin/CEB/Advanzia etc., waar je toch steeds een dagje vooruit moet plannen.
Advanzia heb ik al 1x gehad en dat zou weer een optie kunnen zijn voor 3,76%, maar nu het maar 3 maanden is i.p.v. 6 maanden is dat toch weer wel een nadeel.. Maar zo te lezen, gaat opzeggen al sneller nu en kan je direct weer een nieuwe rekening open met de huidige actierente?
Dit jaar komen nog een aantal bedragen vrij bij Raisin. (Een deel) verlengen voor 3,6% bij Banca Progetto is een optie. Zelf heb ik al een gratis N26 rekening (2,8%) en zie dat hun Metal kaart nog steeds 4% biedt (voor minstens de komende 2 maanden?) Ik zit daar dus wel steeds naar te kijken en zie dat eigenlijk geen andere bank meer is die 4% aanbiedt en de abo kosten van 13,50 p.m haal ik wel uit als ik zoveel mogelijk op N26 spaarrekening zet.
Wat mij nog tegen houdt is dat dit een variabele rente is en zou dus over een paar maanden opeens (veel) minder kunnen zijn. Ook zit ik nou niet perse te wachten op een nieuwe pasje en als ik in de toekomst wil downgraden, ben ik waarschijnlijk de oude klant voordelen kwijt (Ik heb bv nog 2 gratis pasjes, maar nieuwe klanten krijgen die niet meer las ik).
Verder misschien toch wel weer handig, want IP (betaalverzoeken met gratis versie) met N26 werkt goed vergeleken met Raisin/CEB/Advanzia etc., waar je toch steeds een dagje vooruit moet plannen.
Advanzia heb ik al 1x gehad en dat zou weer een optie kunnen zijn voor 3,76%, maar nu het maar 3 maanden is i.p.v. 6 maanden is dat toch weer wel een nadeel.. Maar zo te lezen, gaat opzeggen al sneller nu en kan je direct weer een nieuwe rekening open met de huidige actierente?
CKV heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,30% p.j. naar 3,25% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 09.07.2024.
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
Waarom denk je dat N26 dan als enige bank daalt ?xileS schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 23:41:
...
Wat mij nog tegen houdt is dat dit een variabele rente is en zou dus over een paar maanden opeens (veel) minder kunnen zijn. ...
My 2 cents: nu deposito’s nemen als je het geld niet direct nodig hebt. Nu geld vastklikken op 3.6% voor 1 jaar gaat zeer waarschijnlijk meer opleveren dan de variabele rente in dezelfde periode.
Hoi allen,
Ik ben aan het overwegen om ook Raisin te gaan gebruiken. Dit topic al gescand en de Raisin website nog bekeken. Paar vragen nog.
De aanleiding is dat ik rendement heb op mijn NL beleggingsrekening en ik die winst voor een deel wil onttrekken en op een aparte spaarrekening wil zetten. Het gaat nu om (slechts) 2k.
Ik zie op de publieke website van Raisin maar weinig voorbeelden van deposito rekening die van <2k te gebruiken zijn. Meeste is vanaf 5 tot 10k. Ben ik dan voor nu beter af met een spaarrekening (zonder voorwaarden)? Of zijn er goede ervaringen met voorbeelden van deposito's vanaf <2k?
Hoe werkt het precies als een deposito afloopt. Kun je het laten staan/verlengen. Doorschuiven naar een ander deposito of indien nodig alles opnemen? Krijg je hier tijdig melding van?
Ik ben aan het overwegen om ook Raisin te gaan gebruiken. Dit topic al gescand en de Raisin website nog bekeken. Paar vragen nog.
De aanleiding is dat ik rendement heb op mijn NL beleggingsrekening en ik die winst voor een deel wil onttrekken en op een aparte spaarrekening wil zetten. Het gaat nu om (slechts) 2k.
Ik zie op de publieke website van Raisin maar weinig voorbeelden van deposito rekening die van <2k te gebruiken zijn. Meeste is vanaf 5 tot 10k. Ben ik dan voor nu beter af met een spaarrekening (zonder voorwaarden)? Of zijn er goede ervaringen met voorbeelden van deposito's vanaf <2k?
Hoe werkt het precies als een deposito afloopt. Kun je het laten staan/verlengen. Doorschuiven naar een ander deposito of indien nodig alles opnemen? Krijg je hier tijdig melding van?
De Zweedse banken (Nordax, Klarna, Collector) kunnen vanaf €500, alle geen bronbelasting. Ik weet niet hoe voorbeelden daarvan nuttig zouden zijn maar ik zou met 2k inderdaad eerst een gewone spaarrekening openen om te kijken hoe alles werkt. Kan je later vanuit die spaarrekening alsnog een deposito openen.FJP84 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:31:
Nee/Ja, maar daar is wel een actie voor nodig, het wordt niet stilzwijgend verlengd. Ja en Ja (het vrijgekomen bedrag gaat eerst naar je Raisin rekening). En JaHoe werkt het precies als een deposito afloopt. Kun je het laten staan/verlengen. Doorschuiven naar een ander deposito of indien nodig alles opnemen? Krijg je hier tijdig melding van?
Ik krijg van Raisin meermaals, vanaf een maand tevoren, een herinnering dat het deposito afloopt. Je kunt dan eventueel automatisch verlengen waarbij dat een maand tevoren doen net slim is omdat je dan de rente krijgt van de ingangsdatum een maand later. Bij "op tijd" (ik meen 5 dagen voor de afloopdatum) verlengen bij dezelfde bank blijft het geld bij die bank en komt het niet via Raisin.FJP84 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:31:
Toevallig gister een 3 maands deposito met 6 maanden verlengd. Paar vinkjes zetten en klaar. Afloopdatum en nieuwe startdatum liggen tegen elkaar aan dus geen rente verlies.
Vandaag een nabetaling gekregen van de curator van de Amsterdam Trade Bank (AT Bank) naar aanleiding van het faillissement van deze bank in april 2022. Het ging bij mij nu om een aanvullende vergoeding van slechts enkele euro's.
bron: https://atbank.nl/De Curatoren van ATB zijn van plan om in april te starten met de laatste uitkeringen aan rekeninghouders. De verwachting is dat het uitbetalen van deze uitkeringen de rest van 2024 in beslag zal nemen. De uitkeringen vinden in beginsel plaats in willekeurige volgorde en op verschillende momenten gedurende 2024. De Curatoren kunnen niet op voorhand zeggen wanneer individuele rekeninghouders zullen worden uitbetaald.
Het doel van de uitkeringen is om aan rekeninghouders de nog verschuldigde (restant)vordering volledig uit te betalen. In de meeste gevallen bestaat deze vordering uit de nog verschuldigde rente die gedurende het faillissement is opgelopen. Bij het faillissement van een bank is aan rekeninghouders namelijk rente verschuldigd vanaf de datum van het faillissement (art. 212rc Faillissementswet). Het gaat veelal om relatief beperkte bedragen.
[ Voor 45% gewijzigd door U123456 op 04-07-2024 12:02 ]
Eind deze maand verloopt mijn actie rente bij Credit Europe Bank. Helaas kunnen ze geen verlenging aan bieden enkel een van hun andere producten.
:fill(white):strip_exif()/f/image/nDVHXbC38AEPMaodVSUET8X9.png?f=user_large)
Opzoek naar wat anders dus
.
:fill(white):strip_exif()/f/image/nDVHXbC38AEPMaodVSUET8X9.png?f=user_large)
Opzoek naar wat anders dus
Dan heeft de ceb jouw geld niet zo erg nodig dat ze een hogere rente bieden. Dan rest je inderdaad maar een ding, op zoek naar een bank waarbij dat wel zo is. Dat heet marktwerking. Keuze genoeg, binnen en buiten Nederland.Puddi Puddin schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:58:
Eind deze maand verloopt mijn actie rente bij Credit Europe Bank. Helaas kunnen ze geen verlenging aan bieden enkel een van hun andere producten.
[Afbeelding]
Opzoek naar wat anders dus.
Bijvoorbeeld: Als ik mij niet vergis heeft Yapi Kredi een deposito van 1 maand voor 2,75%. Dat is niet te zien zonder aanloggen op de website van de bank. En ook nog eens alleen maar wanneer je genoeg saldo hebt voor het openen van een deposito. Dat heb ik nu even niet. Maar mijn punt is: 1 maand is wat mij betreft bijna vrij opneembaar.
Een 1 maands depo bij Yapi doet momenteel 2.75 %.
Wiskunde is de taal van de natuur.
Ik heb nog nooit een maand van tevoren een bericht gehad dat mijn deposito afliep. Lijkt me handig.DjoeC schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:07:
[...]
Ik krijg van Raisin meermaals, vanaf een maand tevoren, een herinnering dat het deposito afloopt. Je kunt dan eventueel automatisch verlengen waarbij dat een maand tevoren doen net slim is omdat je dan de rente krijgt van de ingangsdatum een maand later. Bij "op tijd" (ik meen 5 dagen voor de afloopdatum) verlengen bij dezelfde bank blijft het geld bij die bank en komt het niet via Raisin.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Ik heb deze wel langs zien komen. Kan zijn dat het (vooral) in de app/online is, dus niet specifiek een bericht in de mail dat de deposito gaat aflopen. Wel dat de deposito is afgelopen, en dat bank xyz het in werking gezet heeft om de deposito uit te betalen naar de Raisin-rekeningwcduck schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:45:
[...]
Ik heb nog nooit een maand van tevoren een bericht gehad dat mijn deposito afliep. Lijkt me handig.
http://specs.tweak.to/5253
In de mail. Ik gebruik geen app. Deposito bij Banco Progetto loopt af op 9 juli, eerste notificatie op 12 juni, 2e op 25 juni en ik meen iets later nog 1 maar die zal wel in de trash zitten.Sjowhan schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:00:
[...]
Ik heb deze wel langs zien komen. Kan zijn dat het (vooral) in de app/online is, dus niet specifiek een bericht in de mail dat de deposito gaat aflopen. Wel dat de deposito is afgelopen, en dat bank xyz het in werking gezet heeft om de deposito uit te betalen naar de Raisin-rekening
Misschien is het van de bank afhankelijk en niet van Raisin?
Heb je inmiddels al iets gehoord? Bij mij nog steeds niks bijgeschreven....FreshM schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:43:
Heeft er al iemand kwartaalrente uitgekeerd gekregen van Alisa (via Raisin)? Normaal gesproken is de Finse bank best vlot met transacties.
Update: Navraag bij Raisin levert het volgende antwoord op:
Dank voor uw bericht. Er is gebleken, dat nog niet alle renteboekingen van Alisa Bank zijn uitgevoerd. Wij zijn dit na aan het gaan en u mag er vanuit gaan, dat hierover spoedig opheldering en correctie zal volgen.
Precies maar viel te proberen. Vond hun app en manier van beveiliging wel goed werken. Ik heb nog tot februari een depo lopen via Raisin voor 4.1%. Ik denk dat ik het nu even tijdelijk bij Distingo ga stallen daar heb ik al een lege rekening staan het gaat voornamelijk om een potje waar ik op korte termijn bij moet kunnen. Dus even surfen en uitpluizen!W1ck1e schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:13:
[...]
Dan heeft de ceb jouw geld niet zo erg nodig dat ze een hogere rente bieden. Dan rest je inderdaad maar een ding, op zoek naar een bank waarbij dat wel zo is. Dat heet marktwerking. Keuze genoeg, binnen en buiten Nederland.
Bijvoorbeeld: Als ik mij niet vergis heeft Yapi Kredi een deposito van 1 maand voor 2,75%. Dat is niet te zien zonder aanloggen op de website van de bank. En ook nog eens alleen maar wanneer je genoeg saldo hebt voor het openen van een deposito. Dat heb ik nu even niet. Maar mijn punt is: 1 maand is wat mij betreft bijna vrij opneembaar.
Een enkele keer vragen is wat mij betreft geen probleem, nee heb je, ja kan je krijgen (maar nu even niet). Vrij opneembaar is momenteel nog 3% gegarandeerd bij GarantibankPuddi Puddin schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:01:
[...]
Precies maar viel te proberen. Vond hun app en manier van beveiliging wel goed werken. Ik heb nog tot februari een depo lopen via Raisin voor 4.1%. Ik denk dat ik het nu even tijdelijk bij Distingo ga stallen daar heb ik al een lege rekening staan het gaat voornamelijk om een potje waar ik op korte termijn bij moet kunnen. Dus even surfen en uitpluizen!
Ik heb ook nog steeds niks ontvangen van Alisa bank. Ook niks gehoord. Duurt nu wel heel erg lang!!DjoeC schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:38:
[...]
Heb je inmiddels al iets gehoord? Bij mij nog steeds niks bijgeschreven....
Heb Raisin net een berichtje gestuurd en per ommegaande antwoord, we zijn dus vast niet de enigen....kbus schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:20:
[...]
Ik heb ook nog steeds niks ontvangen van Alisa bank. Ook niks gehoord. Duurt nu wel heel erg lang!!
Onze excuses voor het ongemak dat de rente nog niet is bijgeschreven op uw spaarrekening bij de Alisa Bank. Onze partnerbank is op de hoogte van het probleem en werkt hard aan een snelle oplossing.
Ook nog niets ontvangen van Alisa .Genant voor zowel Raisin als Alisa. Bijschrijven van rente is geen rocketscience. Je weet de posities al vrijdagmiddag nadar de laatste transacties van donderdag verwerkt zijn. Dan kan je al de transacties inleggen. Nordax had de rente al maandagmorgen bijgeschreven. Die kunnen dat wel.DjoeC schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:25:
[...]
Heb Raisin net een berichtje gestuurd en per ommegaande antwoord, we zijn dus vast niet de enigen....
[...]
Raisin:
"Wij zijn op de hoogte gebracht door Alisa Bank dat zij een kleine vertraging
hebben opgelopen bij het bijschrijven van de verdiende rente. De partnerbank
werkt er hard aan om de rente zo spoedig mogelijk bij te schrijven. Helaas
kunnen wij geen exacte datum plakken op wanneer dit gebeurd zal zijn. Onze
excuses voor het ongemak."
Kleine vertraging...

Waarom genant voor Rasin, als het probleem bij de andere bank zit.vipo10 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:57:
[...]
Genant voor zowel Raisin als Alisa.
....
Kleine vertraging...![]()
Raisin heeft meermaals een tegemoetkoming gegeven bij problemen, dus zij pakken zaken prima op.
Misschien voelt het niet zo, maar 3 dagen is inderdaad een kleine vertraging.
En voor dat alle geweldige programmeurs die nooit een fout maken over me heen vallen - mijn dagelijks werk bestaat uit het oplossen van die problemen die door programmeurs, netwerkbeheerders, middelware-doorgevers etc. veroorzaakt zijn. Volle werkweek, al jaren lang ... Shit happens ...
[ Voor 3% gewijzigd door GroteVoet459 op 04-07-2024 17:04 ]
Ik heb ze meermaals via de mail ontvangen, met als onderwerp"Uw deposito vervalt op xx.xx.2024"Sjowhan schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:00:
[...]
Ik heb deze wel langs zien komen. Kan zijn dat het (vooral) in de app/online is, dus niet specifiek een bericht in de mail dat de deposito gaat aflopen. Wel dat de deposito is afgelopen, en dat bank xyz het in werking gezet heeft om de deposito uit te betalen naar de Raisin-rekening
De titel is vervolgens: Uw opties: uw deposito verlengen of een nieuw spaarproduct aanvragen.
Wellicht belanden ze in de spam?
Lijkt mij dat ze dit wel standaard voor iedereen verzenden, maar kan me vergissen.
Dat niet, maar bedoelde dat je nu niet echt zekerheid hebt, dat het bv komende jaar boven de 3,6% blijft. En het dus niet zo gek is om ook een gedeelte alsnog in depositos van 3,6% te zetten, wat NU lager is dan vrij opneembaar.W1ck1e schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:05:
[...]
Waarom denk je dat N26 dan als enige bank daalt ?
Zit ik idd te overwegen. Rest van de depositos die vrij komen ga ik denk ik gewoon verlengen en wellicht de rest vrij opneembaar houden of eventueel nog een deel vastzetten.wibblemoo schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:13:
[...]
My 2 cents: nu deposito’s nemen als je het geld niet direct nodig hebt. Nu geld vastklikken op 3.6% voor 1 jaar gaat zeer waarschijnlijk meer opleveren dan de variabele rente in dezelfde periode.
SME (via Raisin) is per vandaag omhoog gegaan voor een 1-jaars deposito naar 3,65%.xileS schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:02:
[...]
om ook een gedeelte alsnog in depositos van 3,6% te zetten, wat NU lager is dan vrij opneembaar.
Dus als je genoeg hebt om die 10% resterende bronbelasting weg te poetsen ...
PS: en dit is ook een signaal dat zeker niet alles alleen maar naar beneden gaat.
Al zal 4+% nog wel even wegblijven.
Toch ontwijk ik liever rekeningen met bronbelasting. Voor die 0,05%. extra, kan ik dat ook wel zo laten.GroteVoet459 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:30:
[...]
SME (via Raisin) is per vandaag omhoog gegaan voor een 1-jaars deposito naar 3,65%.
Dus als je genoeg hebt om die 10% resterende bronbelasting weg te poetsen ...
PS: en dit is ook een signaal dat zeker niet alles alleen maar naar beneden gaat.
Al zal 4+% nog wel even wegblijven.
Net als anderen denk ook ik dat vastzetten indeposito 's op dit moment een goede keuze is. De rente lijkt daar redelijk stabie c.q. stijgt licht.
https://www.nu.nl/economi...tijd-begint-te-dalen.html
Op dit moment is de gemiddelde rente op mijn vrij opneembare geld hoger dan op mijn deposito's, namelijk zo'n 10% 3,81% ipv 3,47%. Dus ik deel jouw mening niet. En ik neem aan dat er anderen zijn die het met mij eens zijn.mpandroid schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 06:56:
Net als anderen denk ook ik dat vastzetten indeposito 's op dit moment een goede keuze is. De rente lijkt daar redelijk stabie c.q. stijgt licht.
3,81% op vrij opneembaar haal je alleen met nog lopende maar niet meer bestaande nieuwe-klanten-aanbiedingen of met het duurste N26 abonnement, waarvoor je een behoorlijk bedrag beschikbaar moet hebben en wat dus niet voor iedereen binnen bereik is.W1ck1e schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:11:
[...]
Op dit moment is de gemiddelde rente op mijn vrij opneembare geld hoger dan op mijn deposito's, namelijk zo'n 10% 3,81% ipv 3,47%.
Plus dat je voorbij gaat aan het feit dat die vrij opneembare rente bij wijze an spreken volgende week al naar beneden kunnen (behalve de acties) en die deposito's een jaar vaste rente hebben.
Maar denk dat als je rond de 3,3-3,5% rente zit je gewoon tevreden moet zijn.
Zit je nog rond de 2,2-2,5%, dan laat je geld liggen.
Die 3,81% is TR vermoed ik. Met de rente op rente. Huidige rentestand is namelijk 3,75%GroteVoet459 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:21:
[...]
3,81% op vrij opneembaar haal je alleen met nog lopende maar niet meer bestaande nieuwe-klanten-aanbiedingen of met het duurste N26 abonnement, waarvoor je een behoorlijk bedrag beschikbaar moet hebben en wat dus niet voor iedereen binnen bereik is.
Plus dat je voorbij gaat aan het feit dat die vrij opneembare rente bij wijze an spreken volgende week al naar beneden kunnen (behalve de acties) en die deposito's een jaar vaste rente hebben.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
N26 is minimaal nog 2 maanden die 4%, dus die daling zie je van te voren aankomen.GroteVoet459 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:21:
[...]
3,81% op vrij opneembaar haal je alleen met nog lopende maar niet meer bestaande nieuwe-klanten-aanbiedingen of met het duurste N26 abonnement, waarvoor je een behoorlijk bedrag beschikbaar moet hebben en wat dus niet voor iedereen binnen bereik is.
Voor de deposito's met een looptijd van een jaar: elke 2 weken loopt er een deposito af, volgend jaar elke week. Ja dat zijn er best veel, maar niet zo groot. Maar ik heb ook een paar andere deposito's. Elke maand kan ik dus een paar keer beslissing wat ik doe, open ik opnieuw een deposito of houd ik het even vrij opneembaar. En kijk ik even naar de rente die ik kan krijgen, voor dat vrijgekomen geld. Met in het achterhoofd mijn verwachting van de toekomst.
En ja ik ben tevreden.
[ Voor 29% gewijzigd door W1ck1e op 05-07-2024 08:40 ]
Neen, toeval, het is een gewogen gemiddelde.Oekol schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:26:
[...]
Die 3,81% is TR vermoed ik. Met de rente op rente. Huidige rentestand is namelijk 3,75%
[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 05-07-2024 08:33 ]
Je geeft echter niet aan hoe de verhouding deposito t.o.v. vrij opneembaar is en wat de percentages en looptijden van jouw deposito's zijn.W1ck1e schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:11:
[...]
Op dit moment is de gemiddelde rente op mijn vrij opneembare geld hoger dan op mijn deposito's, namelijk zo'n 10% 3,81% ipv 3,47%. Dus ik deel jouw mening niet. En ik neem aan dat er anderen zijn die het met mij eens zijn.
Ik kijk voor nu en de nabije toekomst alleen maar de looptijden tot 1 jaar....
Zijn er hier mensen met ervaring met TradeRepublic? 3,75% op de spaarrekening vrij opneembaar:
https://traderepublic.com/nl-nl/rente
Mijn depositio bij Banca Progetto via Raisin loopt bijna af...
[ Voor 26% gewijzigd door Zr40 op 05-07-2024 09:07 . Reden: Geen affiliate link ]
Ik begrijp dat je dat zou willen weten, maar het staat je vrij om daar gedachten over te hebben.mpandroid schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:40:
[...]
Je geeft echter niet aan hoe de verhouding deposito t.o.v. vrij opneembaar is en wat de percentages en looptijden van jouw deposito's zijn.
Ik kijk voor nu en de nabije toekomst alleen maar de looptijden tot 1 jaar....
De meeste deposito's van mij hebben echter een looptijd van 12 maanden.
Zie https://gathering.tweaker...message/79465410#79465410 threadRoad-runner83 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:40:
Zijn er hier mensen met ervaring met TradeRepublic? 3,75% op de spaarrekening vrij opneembaar:
[ Voor 15% gewijzigd door Zr40 op 05-07-2024 09:08 . Reden: Geen affiliate link ]
Kijkt u eens hierRoad-runner83 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:40:
Veel leesplezier. Sla de openings post niet over. En lees de rest ook.
vw de edit door zr40: die had ik even gemist
[ Voor 23% gewijzigd door W1ck1e op 05-07-2024 09:17 ]
Je ziet toch wel in dat er een dalende trend is wat betreft de rente? Waarom zou langer vastzetten dan niet logisch zijn?W1ck1e schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:11:
[...]
Op dit moment is de gemiddelde rente op mijn vrij opneembare geld hoger dan op mijn deposito's, namelijk zo'n 10% 3,81% ipv 3,47%. Dus ik deel jouw mening niet. En ik neem aan dat er anderen zijn die het met mij eens zijn.
Ja, natuurlijk zie ik dat.wibblemoo schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:45:
[...]
Je ziet toch wel in dat er een dalende trend is wat betreft de rente? Waarom zou langer vastzetten dan niet logisch zijn?
Maar een 2 jaars deposito (langer wil ik voorlopig nog niet met een groot deel van mijn geld) komt nu niet in de buurt van mijn vrij opneembare rente.
Maar als de vrijopneembare rente blijft zakken, houd je onder aan de streep toch meer over, na 2 jaar?W1ck1e schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:48:
[...]
Ja, natuurlijk zie ik dat.
Maar een 2 jaars deposito (langer wil ik voorlopig nog niet met een groot deel van mijn geld) komt nu niet in de buurt van mijn vrij opneembare rente.
Dat ligt aan een hele reeks zaken:wibblemoo schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:54:
[...]
Maar als de vrijopneembare rente blijft zakken, houd je onder aan de streep toch meer over, na 2 jaar?
- Het verschil in rente aan de start
- Het moment in de looptijd dat het omslagmoment komt
- Het verschil in rente later in het traject
En kun je het geld wel 100% zeker missen die langere looptijd?
Uiteindelijk is het allemaal glazen bol kijken - als je in de bovenste regionen scoort moet je gewoon blij zijn.
Die laatste druppels uit de kan zijn echt niet altijd nodig
Uiteraard, nogal logisch. Ik ging even in op het punt dat gemaakt werd door @W1ck1e , dat omdat nu de kortlopende rente hoger is dan de 2-jarige depositorente, hij zegt dat het niet verstandig is om voor langere depositos te kiezen. Die logica ontgaat mij.GroteVoet459 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:00:
[...]
Dat ligt aan een hele reeks zaken:
- Het verschil in rente aan de start
- Het moment in de looptijd dat het omslagmoment komt
- Het verschil in rente later in het traject
En kun je het geld wel 100% zeker missen die langere looptijd?
Uiteindelijk is het allemaal glazen bol kijken - als je in de bovenste regionen scoort moet je gewoon blij zijn.
Die laatste druppels uit de kan zijn echt niet altijd nodig
Wie gelijk heeft weten we over twee jaar, maar je kunt niet ontkennen dat de vrij opneembare rente aan het dalen is, en dat 3.5 - 3.6% binnen 6 - 12 maanden vrijwel zeker niet haalbaar is op vrij opneembaar geld. Dan ligt het snijpunt om nu te kiezen voor depositos toch best dichtbij ineens.
[ Voor 19% gewijzigd door wibblemoo op 05-07-2024 09:11 ]
Dat punt maak ik echter niet.wibblemoo schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:10:
[...]
Uiteraard, nogal logisch. Ik ging even in op het punt dat gemaakt werd door @W1ck1e , dat omdat nu de kortlopende rente hoger is dan de 2-jarige depositorente, hij zegt dat het niet verstandig is om voor langere depositos te kiezen. Die logica ontgaat mij.
...
Ja, natuurlijk zie ik dat.
Je zegt hier dat je die mening niet deelt (dat vastzetten nu een goede keuze kan zijn).W1ck1e schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:11:
[...]
Het kan inderdaad een goede keuze zijn, maar het berichtje waarop ik reageer stelt dat het een goede keuze is:wibblemoo schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:33:
[...]
Je zegt hier dat je die mening niet deelt (dat vastzetten nu een goede keuze kan zijn).
En dat staat voor mij dus niet vast. Wel dat dat kan zijn (achteraf zal blijken of dat zo is)Net als anderen denk ook ik dat vastzetten indeposito 's op dit moment een goede keuze is. De rente lijkt daar redelijk stabie c.q. stijgt licht
Leg mij dan eens uit wat de rationale is om geld kort aan te houden, als je denk dat de rente gaat dalen?
Ik zie dat de rente nu daalt. Ik verwacht echter dat dat tijdelijk is.wibblemoo schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:50:
Leg mij dan eens uit wat de rationale is om geld kort aan te houden, als je denk dat de rente gaat dalen?
Oprecht benieuwd waarom je dat denkt.W1ck1e schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:58:
[...]
Ik zie dat de rente nu daalt. Ik verwacht echter dat dat tijdelijk is.
Ik verwacht dat de rente nog even stabiel blijft (want we hebben nog steeds een iets te hoge inflatie in Europa) en dat hij daarna gaat dalen omdat deze hoge rente vooral investeringen in de weg zit.
Vandaag heb ik precies 6 maanden een rekening bij CreditEurope ivm de toen geldende actierente van 6 maanden. Heb nog niets gehoord, hoop dat de rente van 3,55% vrij opneembaar nog even doorloopt

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Als je aanlogt op de site zie je waarschijnlijk (binnenkort) dat de rente weer verlaagd is. Je krijgt daar geen apart bericht van.Drardollan schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:06:
Vandaag heb ik precies 6 maanden een rekening bij CreditEurope ivm de toen geldende actierente van 6 maanden. Heb nog niets gehoord, hoop dat de rente van 3,55% vrij opneembaar nog even doorloopt
In verwachting zit vaak een aanname of hoop.Rzaan schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:05:
[...]
Oprecht benieuwd waarom je dat denkt.
Ik verwacht dat de rente nog even stabiel blijft (want we hebben nog steeds een iets te hoge inflatie in Europa) en dat hij daarna gaat dalen omdat deze hoge rente vooral investeringen in de weg zit.
Niet? Dat is wel ouderwets eigenlijk.W1ck1e schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:09:
[...]
Als je aanlogt op de site zie je waarschijnlijk (binnenkort) dat de rente weer verlaagd is. Je krijgt daar geen apart bericht van.
Maar even in de gaten houden dan, anders gaat het geld weer naar een ander plekje
Ik hoop op hoge rente, want ik ben niet van plan om te gaan investeren, lenen of een hypotheek te nemen.
Maar het is een verwachting onderbouwd door een aanname (of die uitkomt... geen idee)
Maar ben benieuwd wat jouw onderbouwing is, dat je denkt dat de rente weer gaat stijgen.
Waarom zou de rente nooit meer gaan stijgen (of op het nivo uit het recente verleden terugkomen) ?Rzaan schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:16:
...Maar ben benieuwd wat jouw onderbouwing is, dat je denkt dat de rente weer gaat stijgen.
Dit mechanisme heeft jaren gewerkt bij de grootbanken. Iets met slapende klanten. En geld opnemen mag je altijd.Drardollan schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:16:
[...]
Niet? Dat is wel ouderwets eigenlijk.
Maar even in de gaten houden dan, anders gaat het geld weer naar een ander plekje
Om eerlijk te zijn interesseert dat mij totaal nietW1ck1e schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:43:
[...]
Ik begrijp dat je dat zou willen weten, maar het staat je vrij om daar gedachten over te hebben.
De meeste deposito's van mij hebben echter een looptijd van 12 maanden.
Maar het is naar mijn mening wel van belang om het maximale rendement te behalen op een verantwoorde wijze.
Zelf sluit ik momenteel meestal deposito's af met een looptijd van maximaal 12 maanden. Dit om meer controle te houden voor mijn gevoel.
Ik speel ook met de hoogte van de inleg. Zo heb ik hoog ingelegd tegen 4,25%, 4,16% en 4,2%.
Helaas komen sommige hiervan binnenkort vrij.
Maar als ik naar de afgelopen 2 jaar kijk ligt mijn rendement met deposito's veel hoger dan op mijn vrij opneembaar.
What goes up, must come down, en omgekeerd inderdaad.W1ck1e schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:19:
[...]
Waarom zou de rente nooit meer gaan stijgen (of op het nivo uit het recente verleden zou terugkomen) ?
Maar wat zou - naast inflatie - een reden kunnen zijn dat de rente de komende tijd gaat stijgen?
De meeste Europese landen zijn er niet bij gebaat, want zij betalen ook rente over hun staatsschulden.
Dis daarom wederom de vraag: Waarom denk jij dat de rente gaat stijgen binnen de komende paar jaar?
Een van de redenen om zo mij mogelijk bij die ouderwetse banken te doen. Ik ben tegenwoordig gewend dat Raisin zelfs voor veranderingen van 0,01% een mail stuurt.W1ck1e schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:21:
[...]
Dit mechanisme heeft jaren gewerkt bij de grootbanken. Iets met slapende klanten. En geld opnemen mag je altijd.
Volgens mij kan inflatie voldoende reden zijn voor een hogere rente.Rzaan schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:24:
[...]
What goes up, must come down, en omgekeerd inderdaad.
Maar wat zou - naast inflatie - een reden kunnen zijn dat de rente de komende tijd gaat stijgen?
De meeste Europese landen zijn er niet bij gebaat, want zij betalen ook rente over hun staatsschulden.
Dis daarom wederom de vraag: Waarom denk jij dat de rente gaat stijgen binnen de komende paar jaar?
Is het niet zo dat raisin (het platform) verdient aan de transacties die worden gedaan. Dus als rente daalt of stijgt kan dat transacties triggeren om geld te verplaatsen tussen rekeningen.Drardollan schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:27:
[...]
Een van de redenen om zo mij mogelijk bij die ouderwetse banken te doen. Ik ben tegenwoordig gewend dat Raisin zelfs voor veranderingen van 0,01% een mail stuurt.
Ik heb ook wat in deposito's zitten. Ook niet lang, omdat ik dacht dit geld over een jaar nodig te hebben. Nu blijk ik het niet nodig te hebben, en baal ik (ik overdrijf)mpandroid schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:23:
[...]
Om eerlijk te zijn interesseert dat mij totaal niet.
Maar het is naar mijn mening wel van belang om het maximale rendement te behalen op een verantwoorde wijze.
Zelf sluit ik momenteel meestal deposito's af met een looptijd van maximaal 12 maanden. Dit om meer controle te houden voor mijn gevoel.
Ik speel ook met de hoogte van de inleg. Zo heb ik hoog ingelegd tegen 4,25%, 4,16% en 4,2%.
Helaas komen sommige hiervan binnenkort vrij.
Ik denk dat je moet kijken naar wat je verwacht wat de rente gaat doen. Als je denkt dat ie gaat stijgen: Kort vastzetten of spaarrekeningen. Als je denkt dat ie gaat dalen: Wat langer vastzetten. Als je het niet weet. 2 jaar.
Het schuld uitgevende land, in ons geval mede de EU, bepaalt niet wat de rente wordt maar degenen die de schuld kopen. En als die onvoldoende krijgen zal de rente ontegenzeglijk omhoog gaan. Daarnaast spelen politieke (stabiliteit) risico's) een rol.Rzaan schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:24:
[...]
What goes up, must come down, en omgekeerd inderdaad.
Geld zoekt zijn weg naar de hoogste rente, met in achtname van valutarisico's. Omhoog of omlaag? In historisch perspectief is de rente helemaal niet zo hoog. Postbank gat ooit 12 7/8% op deposito's.. NL staatsleningen gafen dat ook. De discussies over kwartjes omhoog of omlaag is nauwelijks meer dan gerommel in de marge - maar scheelt wel in echt geld.....
Raisin is zelf geen gewone bank, alleen een soort tussenpersoon. Zij hebben er alle belang bij om jouw te laten weten dat er elders meer te halen valt.Drardollan schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:27:
[...]
Ik ben tegenwoordig gewend dat Raisin zelfs voor veranderingen van 0,01% een mail stuurt.
Denk dat zij verdienen aan klanten die een nieuw produkt openen en ze zullen zeker verdienen aan klanten die geld verplaatsen, want dan staat het tijdelijk (tot 7 dagen) bij henzelf op de rekening (waar wij geen enkele rente krijgen).
Dat is het ook. Maar het 'probleem' is, dat de inflatie in Europa op de goede weg is.W1ck1e schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:27:
[...]
Volgens mij kan inflatie voldoende reden zijn voor een hogere rente.
Het is alleen nog redelijk ongelijk verdeeld. Italie zit volgens mij rond de 1% (wat eigenlijk te laag is) Duitsland idem. Frankrijk zit goed. En dat zijn de 3 belangrijkste landen in de EU.
Belgie zit nog op 5%. Nederland zit ook nog te hoog.
De hoge rentes in het verleden hadden - zoals jij ook al aangeeft - veel te maken met politiek instabiliteit. Zelfs binnen Europa rommelde het aan alle kanten.DjoeC schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:31:
[...]
Het schuld uitgevende land, in ons geval mede de EU, bepaalt niet wat de rente wordt maar degenen die de schuld kopen. En als die onvoldoende krijgen zal de rente ontegenzeglijk omhoog gaan. Daarnaast spelen politieke (stabiliteit) risico's) een rol.
Geld zoekt zijn weg naar de hoogste rente, met in achtname van valutarisico's. Omhoog of omlaag? In historisch perspectief is de rente helemaal niet zo hoog. Postbank gat ooit 12 7/8% op deposito's.. NL staatsleningen gafen dat ook. De discussies over kwartjes omhoog of omlaag is nauwelijks meer dan gerommel in de marge - maar scheelt wel in echt geld.....
In het aanmeldproces valt me nu volgend vinkje op, zoiets heb ik voorheen altijd standaard uitgezet:Cyclonist schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 20:38:
[...]
Heb nog eens gebeld, dame vertelt eerlijk dat er geen losse aanbieding gegeven kan worden. Ze raadde me aan de rekening te sluiten en direct een nieuwe te openen. 'Al kan ik me voorstellen dat dat frustrerend is voor u' (en voor de bank zelf). Nouja, het is de moeite waard dus nog maar een keer dan.
/f/image/FhUc97i91tQdI8z3o9ltAd7i.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb 'm deze keer maar wél aangevinkt..
En wat is Lloysbank dan die dit ook doet? Of een andere bank?GroteVoet459 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:34:
[...]
Raisin is zelf geen gewone bank, alleen een soort tussenpersoon. Zij hebben er alle belang bij om jouw te laten weten dat er elders meer te halen valt.
Denk dat zij verdienen aan klanten die een nieuw produkt openen en ze zullen zeker verdienen aan klanten die geld verplaatsen, want dan staat het tijdelijk (tot 7 dagen) bij henzelf op de rekening (waar wij geen enkele rente krijgen).
Ik weet wel hoe het werkt allemaal, ik loop al even mee. Maar ik weet ook dat diverse banken en tussenbedrijven regelmatig mails sturen met informatie. CEB doet dat blijkbaar niet.
Raisin verdiend niet aan van alles wat hier geopperd wordt. Niet aan transacties of rekeningen openen in het algemeen dus. Geld staat bij hen ook niet tijdelijk op de rekening, tenzij je dat bewust zelf laat staan. En als het al gebeurd is het een dag of 2 en geen 7. Dat is gelukkig allemaal wettelijk geregeld tegenwoordig. Uiteraard hebben zij wel de beschikking over het geld tussen het moment dat het ontvangen wordt en doorgestuurd, en dat kan ook enkele dagen zijn. Maar daar hebben ze helemaal geen belang bij, zie hieronder het verdienmodel.
Raisin krijgt simpelweg commissies:
https://www.raisin.nl/zo-werkt-het/Raisin’s diensten zijn gratis voor jou: Raisin ontvangt een commissie op bemiddeld spaargeld van zijn partnerbanken.
[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 05-07-2024 10:56 ]
Het verschil tussen de banken bij raisin en CEB is dat CEB de rente niet verlaagt, maar dat je actie periode verlopen is. En bij de banken bij raisin wordt de rente verlaagd/verhoogd, en daarvan wordt je op de hoogte worden gesteld. Bij aangaan van de actie van CEB wist je al dat de rente laag werd na 6 maanden. Als de rente nog lager (of hoger) wordt dan 1,77%, dan je waarschijnlijk wel een mail krijgen.Drardollan schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:55:
[...]
Ik weet wel hoe het werkt allemaal, ik loop al even mee. Maar ik weet ook dat diverse banken en tussenbedrijven regelmatig mails sturen met informatie. CEB doet dat blijkbaar niet.
Drardollan schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:55:
...
Raisin krijgt simpelweg commissies:
[...]
https://www.raisin.nl/zo-werkt-het/
Ik denk dat met bemiddeld spaargeld (ook) het spaargeld wordt bedoeld dat wordt gestort en/of opgenomen. En niet (alleen) het spaargeld dat ergens staat.Raisin’s diensten zijn gratis voor jou: Raisin ontvangt een commissie op bemiddeld spaargeld van zijn partnerbanken.
Klopt, ceb verstuurt mails bij verhogen en verlagen van de rente. Dat laatste is dan toch weer netter dan de grootbanken in het verleden.drav91 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:06:
... Als de rente nog lager (of hoger) wordt dan 1,77%, dan je waarschijnlijk wel een mail krijgen.
[ Voor 51% gewijzigd door W1ck1e op 05-07-2024 11:18 ]
Helaas nog steeds geen rente ontvangen van Alisa.DjoeC schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:38:
[...]
Heb je inmiddels al iets gehoord? Bij mij nog steeds niks bijgeschreven....
Geen idee of ze nog meer producten aanbieden, maar vanuit marketing zou het dan ideaal zijn als je mensen richting een deposito oid kan helpen.drav91 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:06:
[...]
Het verschil tussen de banken bij raisin en CEB is dat CEB de rente niet verlaagt, maar dat je actie periode verlopen is. En bij de banken bij raisin wordt de rente verlaagd/verhoogd, en daarvan wordt je op de hoogte worden gesteld. Bij aangaan van de actie van CEB wist je al dat de rente laag werd na 6 maanden. Als de rente nog lager (of hoger) wordt dan 1,77%, dan je waarschijnlijk wel een mail krijgen.
Ik zou als bedrijf aan het einde van een actieperiode altijd een mail sturen met mogelijke opties. Hoe meer klantenbinding hoe beter.
Dat is geld wat onderweg is en mogelijk 2 dagen beschikbaar is voor Raisin. Natuurlijk kunnen ze daar iets mee doen, maar ik denk dat de termijn vrij kort is voor ze. Daar ga je niet rijk van worden als bank.W1ck1e schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:14:
[...]
[...]
Ik denk dat met bemiddeld spaargeld (ook) het spaargeld wordt bedoeld dat wordt gestort en/of opgenomen. En niet (alleen) het spaargeld dat ergens staat.
Ik bedoel dat ze daar de commissie over krijgen.Drardollan schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:05:
[...]
Dat is geld wat onderweg is en mogelijk 2 dagen beschikbaar is voor Raisin. Natuurlijk kunnen ze daar iets mee doen, maar ik denk dat de termijn vrij kort is voor ze. Daar ga je niet rijk van worden als bank.
Na SME nu ook BluOr bank naar 3.65% voor een 1 jaar deposito.
Gaat om stuivertjes wisselen, maar interessant om te zien dat deze banken momenteel samen omhoog gaan. Kan me voorstellen dat er een 95% van de Raisin klanten voor de hoogste rente kiest, en dat banken daarom gediend zijn bij bovenaan te komen.
On another note: de deposito rentes gaan momenteel dus gering omhoog. Is er iemand die bijhoudt wanneer deze omlaag gaan? Zover ik weet kun je bij Raisin dit zien wanneer je de deposito daadwerkelijk afsluit. Indien het binnenkort omlaag gaat zie je een melding van Raisin dat deze op xxx datum omlaag gaat. Dit zou wellicht een mooi moment zijn om de beslissing te maken voor een deposito te gaan (laatste moment voor daling). Dit werkte voor mij zo zo'n 11 maanden geleden toen de 4.4/4.2% rentes omlaag begonnen te gaan.
Gaat om stuivertjes wisselen, maar interessant om te zien dat deze banken momenteel samen omhoog gaan. Kan me voorstellen dat er een 95% van de Raisin klanten voor de hoogste rente kiest, en dat banken daarom gediend zijn bij bovenaan te komen.
On another note: de deposito rentes gaan momenteel dus gering omhoog. Is er iemand die bijhoudt wanneer deze omlaag gaan? Zover ik weet kun je bij Raisin dit zien wanneer je de deposito daadwerkelijk afsluit. Indien het binnenkort omlaag gaat zie je een melding van Raisin dat deze op xxx datum omlaag gaat. Dit zou wellicht een mooi moment zijn om de beslissing te maken voor een deposito te gaan (laatste moment voor daling). Dit werkte voor mij zo zo'n 11 maanden geleden toen de 4.4/4.2% rentes omlaag begonnen te gaan.
BluOr 9 maanden is ook naar 3,65% gegaan.dZinee schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:39:
Na SME nu ook BluOr bank naar 3.65% voor een 1 jaar deposito.
Ik houd het bij om de reden die je aanhaalt. Zit zelf nog te kijken naar Orange 3 maanden, mocht die gaan dalen overweeg ik die nog te openen (kan ook zomaar verdwijnen natuurlijk)
En Collector gaat vanaf 11 juli met de variabele spaarrekening van 3,25% naar 3.23% (3,27% effectief)
Ook dalingen bij PayRay vanaf 11 juli:
- 3 maanden deposito: 3,61% naar 3,50%
- 9 maanden deposito: 3,61% naar 3,57%
[ Voor 5% gewijzigd door Novax op 05-07-2024 15:22 ]
Heeft iemand ervaring met Hoist Finance of Collector Bank via Raisin?
Door dat gedoe bij Alisa wil ik schuiven, maar hoor graag ervaringen.
Ik heb al een keer bij CKV een rekening gehad, die staan nu wel bovenaan, maar ook af en toe gedoe met rente. En ook een terugbetaling die erg lang onderweg was. Ook zijn ze er wispelturig met de rente. Vandaar dat ik die even oversla.
Ik heb al een keer bij CKV een rekening gehad, die staan nu wel bovenaan, maar ook af en toe gedoe met rente. En ook een terugbetaling die erg lang onderweg was. Ook zijn ze er wispelturig met de rente. Vandaar dat ik die even oversla.
Collector gaat binnenkort weer verlagen. Distingo geen optie?kbus schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:35:
Heeft iemand ervaring met Hoist Finance of Collector Bank via Raisin?
Je bedoelt vanwege de vertraging in rentebijschrijving? Omdat de valutadatum nog steeds 1/7 zal zijn gaat het je geen opbrengst schelen. Hooguit dat je nu dus niet aan het rentebedrag kunt komen - wat overigens wel ergerlijk is maar automatiseringsfoutjes komen nou eenmaal voor....kbus schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:35:
Van mij mogen ze 1x zo'n probleem hebben alleen zullen we vast nooit een echte verklaring krijgen. Een tweede keer wordt problematisch, misschien ook wel voor Raisin die hier namens de groep van klanten wat druk op zouden moeten zetten.
Distingo heb ik al, ook Nordax en Klarna. Ik doe graag aan spreidingNovax schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:41:
[...]
Collector gaat binnenkort weer verlagen. Distingo geen optie?
Ja plus een hogere rente bij de beide andere die ik noemde. CKV heeft de hoogste, maar die rekening heb ik wen tijdje gehad, er waren daar net iets te vaak “dingetjes”.DjoeC schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:45:
[...]
Je bedoelt vanwege de vertraging in rentebijschrijving? Omdat de valutadatum nog steeds 1/7 zal zijn gaat het je geen opbrengst schelen. Hooguit dat je nu dus niet aan het rentebedrag kunt komen - wat overigens wel ergerlijk is maar automatiseringsfoutjes komen nou eenmaal voor....
Van mij mogen ze 1x zo'n probleem hebben alleen zullen we vast nooit een echte verklaring krijgen. Een tweede keer wordt problematisch, misschien ook wel voor Raisin die hier namens de groep van klanten wat druk op zouden moeten zetten.
ik zit nu een beetje te twijfelen om een 3 jaars deposito van 100.000 euro af te sluiten bij Banca progetto.
Ik doe normaal eigenlijk nooit langere termijnen, maar ik weet niet wat de rente gaat doen, de verwachting is toch wel dat het gaat dalen denk ik.
En het geeft ook wel rust, heb je in elk geval een stukje waar je drie jaar lang niet naar om hoeft te kijken, in plaats van steeds maar weer schuiven. Ik heb nog twee trade republic rekeningen, één op naam van mijn vrouw om daar zo lang mogelijk een hoge variabele rente te houden. En nog rekeneningen bij Santander, Credit Europe en Openbank. Die laatste is nu gezakt naar 3,2% in mijn geval, en die wil ik dus misschien sluiten voor de deposito.Dit betreft allemaal geld wat ik zeer lang niet nodig ga hebben, maar wat ik bewaar als tegenwicht voor mijn beleggingen.
Iemand nog goede aanbevelingen om iets anders te doen?
Ik doe normaal eigenlijk nooit langere termijnen, maar ik weet niet wat de rente gaat doen, de verwachting is toch wel dat het gaat dalen denk ik.
En het geeft ook wel rust, heb je in elk geval een stukje waar je drie jaar lang niet naar om hoeft te kijken, in plaats van steeds maar weer schuiven. Ik heb nog twee trade republic rekeningen, één op naam van mijn vrouw om daar zo lang mogelijk een hoge variabele rente te houden. En nog rekeneningen bij Santander, Credit Europe en Openbank. Die laatste is nu gezakt naar 3,2% in mijn geval, en die wil ik dus misschien sluiten voor de deposito.Dit betreft allemaal geld wat ik zeer lang niet nodig ga hebben, maar wat ik bewaar als tegenwicht voor mijn beleggingen.
Natuurlijk onmogelijk om een sluitend advies te geven op jouw situatie..te veel factoren en variabelen die ene verschil maken.prijsstunt schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:33:
ik zit nu een beetje te twijfelen om een 3 jaars deposito van 100.000 euro af te sluiten bij Banca progetto.
Zelf zou ik de vraag stellen wat ik zou verdienen met 3 jaar op de beurs, of als je gelooft in een beurscrash of je daar dan niet in zou willen beleggen op dat moment. Anderzijds heb je ook nog een hoop cash voorhande dat je daarvoor zou kunnen gebruiken.
Vermoedelijk heb je een vrij korte investeringshorizon waardoor je eerder geneigd bent naar de 3 jaar deposito?
Ook is het lastig (onmogelijk) in te schatten wat het over 3 jaar doet.. Als de rentes een omdraai maken richting 5% sta je natuurlijk met de gebakken peren. Maar goed, als het na 1% daalt en jij hebt het vaststaan voor 3.6% is dat natuurlijk wel fijn. Tijd zal het leren
IIRC doet Progetto de rente einde deposito uitkeren. Dus dan zou ik niet voor 100k gaan. Want als Progetto dan 1 dag voor de einddatum omvalt dan krijg je 100k terug van het DGS en heb je 0,00% rente gehad. Terwijl je officieel wel recht hebt op de opgebouwde rente, maarja, je krijgt maximaal 100k en die heb je al in het deposito gezet dus de rente kan daar niet meer bij.prijsstunt schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:33:
Edit:
Als ze jaarlijks de rente uitkeren heb je natuurlijk semi hetzelfde. Maar als het jaarlijks op de Raisin rekening komt dan valt het dus niet meer onder het DGS van Progetto. Dus verlies je maximaal 1 jaar rente opbouw.
[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 05-07-2024 17:54 ]
Ik heb een horizon van 10 tot 15 jaar, maar misschien wil ik ook wel eerder of later stoppen met werken. Ik hou 50% sparen/deposito's tegen 50% beleggingen aan. Vrijwel alle indiviudele aandelen de laatste jaren verkocht en alles in ETF's. Dat levert hoge rendementen op, maar ja, dat kan ook zo weer crashen, je weet maar nooit.
Voor de lol heb ik nog een héél klein beetje crypto, dat ik al heel lang heb, en verder ook niet aanraak.
Die 100K van het DGS is een overweging waard inderdaad...Opgebouwde rentes vallen ook onder het DGS?
Voor de lol heb ik nog een héél klein beetje crypto, dat ik al heel lang heb, en verder ook niet aanraak.
Die 100K van het DGS is een overweging waard inderdaad...Opgebouwde rentes vallen ook onder het DGS?
Yes. Als je 50k er in stopt krijg je aan het eind bv ook 60k uitgekeerd van het DGS als de bank dan ("pas") omvalt. Maar als je 100k er in stopt krijg je niet 120k uit het DGS, want maximaal 100k.prijsstunt schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:54:
*knip* Dit is het spaartopic. Advies/discussie over beleggen hoort in Passief beleggen met indexfondsen - Deel 1 en Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 11prijsstunt schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:33:
[ Voor 13% gewijzigd door Zr40 op 06-07-2024 11:50 ]
In dat geval zou je kunnen denken aan een deposito bij je huisbank. Met een beetje geluk bijna dezelfde rente en als er de komende jaren toevallig een investeringskans voorbij komt die te mooi is om te laten liggen, kan je de deposito gebruiken als onderpand voor een heel goedkope lening (bij diezelfde huisbank).prijsstunt schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 18:00:
als ondernemer weet je maar nooit wat er op je pad komt waar je opeens geld voor zou kunnen gebruiken, dus hoop toch altijd ook wel een redelijk bedrag vrij opneembaar te houden.
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling