Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 16:08
Frelg schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:53:
Na het bericht gisteravond 23:23 via sms 88888 ook gelijk ingelogd.
Het blijkt dat de maandelijkse rente is bijgeschreven.

Voor mij is dit de eerste keer, maar de maand is nog niet voorbij.
Wellicht omdat er in het weekend niks gebeurd met af- en bijboekingen,
kunnen ze de rente berekenen en dan al de melding sturen.
MeDirect doet hetzelfe - die betalen normaal op 30-Jun en 31-Dec uit, maar rente is net al uitbetaald.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GroteVoet459
Deezers schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 15:26:
[...]
Hier iets minder rente met een hoger saldo, maar ja is ook gedaald van 3,6 naar 3,35. Nog steeds de hoogste in de markt voor niet-deposito. Als dit zo blijft op jaarbasis toch een leuk extraatje :)
Idd de hoogste als je te weinig hebt om de kosten van N26 Metal (4,00%) op te vangen, of te veel voor de €50K max van Trade Republic (3,75%). En je alle aanbiedingen voor nieuwe klanten al gebruikt hebt en je geen 4 dagen op je geld kunt wachten bij Banco Progetto (3,50%, via Rasin).

[ Voor 8% gewijzigd door GroteVoet459 op 29-06-2024 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:37

The Third Man

The Third Jellyfish

stin00 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:30:
Het lukt mij niet om een Santander spaarrekening te openen :-( Er was een paar dagen technisch onderhoud en sinds vandaag kan ik weer een aanvraag starten. Op het laatst kom ik bij een 'Samenvatting' pagina uit met een overzicht van al m'n gegevens. Als ik dan op 'Volgende' druk krijg ik een loading spinner of onbekende error. Heb geen plugins aan, ik probeer chrome/firefox/edge + ander apparaat maakt geen verschil.

Iemand met dezelfde ervaring? Er lijkt iets niet helemaal goed te gaan bij Santander.
Ik zou sowieso dan rustig wachten tot na het weekend, ze zullen wel een mailbox voor meldingen hiervan hebben, maar daar gaat men logischerwijs dan pas op z'n vroegst wat aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-06 23:17
GroteVoet459 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 16:46:
[...]

Idd de hoogste als je te weinig hebt om de kosten van N26 Metal (4,00%) op te vangen, of te veel voor de €50K max van Trade Republic (3,75%). En je alle aanbiedingen voor nieuwe klanten al gebruikt hebt en je geen 4 dagen op je geld kunt wachten bij Banco Progetto (3,50%, via Rasin).
En Consorsbank 3,75% en Openbank 3,6% 6 maanden gegarandeerd, of Advanzia op 1 dag na 4 maanden 3,76% gegarandeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Frankenstein op 29-06-2024 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-06 23:17
De actierente van Advanzia is in juli ongewijzigd 3,76% effectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-06 16:40
Frankenstein schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:12:
[...]
En Consorsbank 3,75% en Openbank 3,6% 6 maanden gegarandeerd, of Advanzia op 1 dag na 4 maanden 3,76% gegarandeerd.
Wise en Revolut verdienen mi. ook een vermelding. Werken als een spaarrekening met instant pay maar gebruiken een geldmarktfonds. Respectievelijk 3.45% en 3.55%. Wel even rekening houden met box 3 regels maar dit is pas na 1 oktober relevant. En de BCS bescherming is natuurlijk tot 20k. Maar dat houdt mij niet tegen er meer neer te zetten. Qua veiligheid van spaarrekening vs. geldmarktfonds is dit een aardig artikel: https://gerd-kommer.de/geldmarktfonds/?darkschemeovr=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:46
Pistachenootje schreef op zondag 30 juni 2024 @ 05:33:
[...]

Wise en Revolut verdienen mi. ook een vermelding. Werken als een spaarrekening met instant pay maar gebruiken een geldmarktfonds. Respectievelijk 3.45% en 3.55%. Wel even rekening houden met box 3 regels maar dit is pas na 1 oktober relevant. En de BCS bescherming is natuurlijk tot 20k. Maar dat houdt mij niet tegen er meer neer te zetten. Qua veiligheid van spaarrekening vs. geldmarktfonds is dit een aardig artikel: https://gerd-kommer.de/geldmarktfonds/?darkschemeovr=1
Hoezo zijn de box3 regels voor Wise en Revolut pas na 1 oktober relevant?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-06 16:40
marktweakt schreef op zondag 30 juni 2024 @ 09:17:
[...]
I.v.m. peildatum arbitrage.
https://www.belastingdien...-verplaatsen-binnen-box-3

[ Voor 14% gewijzigd door Pistachenootje op 30-06-2024 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:57
[...]

Wat betreft het BCS is dat in het geval van Revolut toch iets hoger, namelijk tot €22K.
En als je iets kunt met die extra voordelen van zo’n abonnement is de rente nog wat leuker, namelijk 3,7% op dit moment met Metal.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:15
marktweakt schreef op zondag 30 juni 2024 @ 09:17:
[...]

In het geval van Revolut gaat dat ook alleen over het geldmarktfonds. Revolut biedt sinds kort (/na introductie geldmarktfonds) ook een echte spaarrekening aan en dat telt voor de box 3 belasting dus als elke andere spaarrekening. Alleen is de rente daarop relatief laag (2% bij gratis pakket, IIRC hoe duurder het pakket hoe hoger de rente).

Revolut concurrent N26 doet het dan beter. 2,8% rente op de spaarrekening bij alle pakketten, behalve het duurste pakket, daar krijg je 4% rente (en verlagingen worden 2 maanden van tevoren aangekondigd en dat is nog niet gebeurt AFAIK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:45
RobertMe schreef op zondag 30 juni 2024 @ 09:50:
...
... N26 doet het dan beter. 2,8% rente op de spaarrekening bij alle pakketten, behalve het duurste pakket, daar krijg je 4% rente (en verlagingen worden 2 maanden van tevoren aangekondigd en dat is nog niet gebeurt AFAIK).
Ik heb nog geen bericht gezien ;), dus op zijn vroegst 1 september (liever niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:07
Ik zou inderdaad zeggen dat het aantal gevallen waarin je BCS nodig hebt (voornamelijk in het geval van fraude bij Revolut of het bedrijf dat het geldmarktfonds runt) een stuk minder is dan het aantal gevallen waarin je het DGS nodig hebt (als de bank waar je spaart ten onder gaat aan een run of riskante investeringen zoals in 2008). Dus om die twee getallen te vergelijken slaat nergens op. Je moet ook de kans dat iets gebeurt meenemen. Volgens mij zijn er in de recente geschiedenis meer banken ten onder gegaan dan dat er brokers gefraudeerd hebben met de vermogensscheiding en als gevolg daarvan klanten aandelen hebben verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
alson schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:08:
.. Volgens mij zijn er in de recente geschiedenis meer banken ten onder gegaan dan dat er brokers gefraudeerd hebben met de vermogensscheiding en als gevolg daarvan klanten aandelen hebben verloren.
Ik kom (voor nederland relevant, daarbuiten heb ik het niet gevolgd) niet verder dan sns, atbank, icesave, dsb. En dan ben ik al terug naar 2008. En dat is volgens mij niet meer recent.
Ik heb geen idee van de andere kant van de vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:15:
[...]
Ik kom (voor nederland relevant, daarbuiten heb ik het niet gevolgd) niet verder dan sns, atbank, icesave, dsb. En dan ben ik al terug naar 2008. En dat is volgens mij niet meer recent.
Amsterdam Trade Bank (i.v.m. Russische roots en inval in Oekraïne). En als je SNS noemt dan toch ook ING & ABN? Alleen Rabo heeft in 2008 geen staatssteun gehad (van de grootbanken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:03
W1ck1e schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:15:
[...]
Dan vergeet je de ING en Fortis/ABN-Amro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:24:
[...]

Amsterdam Trade Bank (i.v.m. Russische roots en inval in Oekraïne). En als je SNS noemt dan toch ook ING & ABN? Alleen Rabo heeft in 2008 geen staatssteun gehad (van de grootbanken).
"Amsterdam Trade Bank" = "atbank". Ing & abnamro heb ik zelf geen last van gehad. dsb ook niet.
Alleen sns was spannend vanwege participatie certificaten.

Maar het kan inderdaad zijn meer bij banken dan bij die brokers

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 30-06-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:28
bij mij lijkt Santander nog steeds niet lekker te werken. Krijg ook geen mail wanneer ik aangeef dat ik mijn ww ben vergeten. Gebruikersnaam is toch die naam die je van Santander heb gekregen? Of kan je die nog zelf aanpassen (misschien heb ik dat gedaan maar ben ik dat inmiddels weer vergeten)?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 15:03:
bij mij lijkt Santander nog steeds niet lekker te werken. Krijg ook geen mail wanneer ik aangeef dat ik mijn ww ben vergeten. Gebruikersnaam is toch die naam die je van Santander heb gekregen? Of kan je die nog zelf aanpassen (misschien heb ik dat gedaan maar ben ik dat inmiddels weer vergeten)?
De gebruikersnaam kan je aanpassen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:28
Novax schreef op zondag 30 juni 2024 @ 15:15:
[...]

De gebruikersnaam kan je aanpassen ja.
thanks...na lang nadenken kwam ik er inderdaad achter dat ik dit een keer veranderd had :D Kan er iets weer in.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
Bij Raisin op de website zijn mijn spaarrekeningen niet zichtbaar en er ontbreken ook lopende deposito's. Ben ik de enige?

edit:
De totalen in het overzicht lijken wel te kloppen.

[ Voor 20% gewijzigd door marktweakt op 01-07-2024 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
GroteVoet459 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:36:
[...]
Raisin heeft inderdaad soms wat vage meldingen, maar uiteindelijk komt het wel goed.
marktweakt schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:17:
Bij Raisin op de website zijn mijn spaarrekeningen niet zichtbaar en er ontbreken ook lopende deposito's. Ben ik de enige?

edit:
Bij mij iets soortgelijks:
Vanmorgen even kijken wat de gestorte Distingo rente is - is het spaarproduct van Distingo in de app helemaal niet (meer) zichtbaar.
Het totaalbedrag is echter wel bijgewerkt (dus zou even kunnen rekenen) en op de website is het wel zichtbaar.

Komt later allemaal wel weer goed.

[ Voor 28% gewijzigd door GroteVoet459 op 01-07-2024 08:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marktweakt
Dat platform van Raisin rammelt wel aan alle kanten. Toch zeer regelmatig van dit soort problemen.

Bij verplaatsen van geld tussen produkten binnen Raisin ook vaak (tijdelijk) inconsistenties of onduidelijk wat nou de actuele stand is.

Jammer maar echt wel een flink minpuntje voor zo'n nieuw digitaal spaarplatform...

[ Voor 27% gewijzigd door marktweakt op 01-07-2024 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-06 13:41
marktweakt schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:17:

edit:
Hier ook. Zie maar 1 spaarproduct van de bunch.
Omdat ze de rente bedragen aan t bijwerken zijn?
Wel vervelend als je graag een opdracht uit wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Hier ziet alles er weet goed uit in de Raisin dashboards, zowel in de app als op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
GroteVoet459 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:18:
Hier ziet alles er weet goed uit in de Raisin dashboards, zowel in de app als op de website.
Ja hier ben ik ineens ook weer een stukje rijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
marktweakt schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:31:
Jammer maar echt wel een flink minpuntje voor zo'n nieuw digitaal spaarplatform...
Zo nieuw zijn ze niet meer.
Weltsparen (de Duitse tegenhanger) is er al sinds 2012 en Raisin.nl sinds 2018

[ Voor 4% gewijzigd door GroteVoet459 op 01-07-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
GroteVoet459 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:45:
[...]

Tja, dan zou je toch verwachten dat dit soort 'problemen' met het platform zo langzamerhand wel opgelost zouden moeten zijn.

Het leek vanochtend wel of er een soort 'batch' met de rente bijschrijvingen aan het draaien was. Ik was ingelogd en zag allerlei knoppen en labels op de website die verdwenen en vervolgens weer tevoorschijn kwamen. Net zoals mijn spaarrekeningen en sommige deposito's.

Het zou mij, gezien de problemen die je vaak op hun platform ziet, niet verbazen als ze een verouderde backend architectuur in hun software hebben. Of alles wat de aangesloten banken digitaal aanleveren aan elkaar geknoopt met dit soort problemen als gevolg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zie dat bij Raisin het deposito menu is aangepast. Nu heb je de keuze uit de selectie van 3 maanden deposito's en 6-9 maanden deposito's. Voorheen was dit de keuze "korter dan 1 jaar".

Verder heeft Klarna de 18 maanden deposito verhoogd naar 3,43%. Een interessante optie voor een wat langere tijd.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

GroteVoet459 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:45:
[...]

Bij Weltsparen werkt alles dan ook gewoon :+ Alles staat er netjes in.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 01-07-2024 11:25 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
marktweakt schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:53:
Het zou mij, gezien de problemen die je vaak op hun platform ziet, niet verbazen als ze een verouderde backend architectuur in hun software hebben.
Nah, kan net zo goed andersom zijn. Micro architectures met eventual consistency zijn helemaal hip. En wat we elke keer zien bij Raisin is dat je uiteindelijk overal wel hetzelfde ziet.

Dat data wel op de website zichtbaar is en niet in de app zou dan bv ook kunnen betekenen dat die met een ander backend (lees: API) babbelen. En dat het backend voor de website "voor loopt" op dat van de app. Maar het dus, uiteindelijk, wel bij beide verwerkt is en je bij beide hetzelfde ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
wcduck schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:20:
Ik zie dat bij Raisin het deposito menu is aangepast. Nu heb je de keuze uit de selectie van 3 maanden deposito's en 6-9 maanden deposito's. Voorheen was dit de keuze "korter dan 1 jaar".

Verder heeft Klarna de 18 maanden deposito verhoogd naar 3,43%. Een interessante optie voor een wat langere tijd.
6 maanden en 1 jaar deposito van Klarna zijn ook verhoogd naar respectievelijk 3.42% en 3.4%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het variabele rentetarief van de ietwat exotische Maltese FCM Bank blijft voorlopig nog steeds op 3.58% staan. Gewoon onder het Europese DGS, dus een steeds interessantere optie. Wel voor bedragen vanaf 50.000.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Bar_en_boos schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:04:
Het variabele rentetarief van de ietwat exotische Maltese FCM Bank blijft voorlopig nog steeds op 3.58% staan. Gewoon onder het Europese DGS, dus een steeds interessantere optie. Wel voor bedragen vanaf 50.000.
Het is beschermd tot en met €100.000 door het DGS van Malta volgens de Europese richtlijn. Het Europese DGS bestaat eigenlijk niet al zijn daar wel plannen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Onder die €50K is de rente maar 2,61%. Dan moet er een best bedrag staan voor je het verschil met bijvoorbeeld een Santander goed maakt - als ik ff snel reken €93K ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Laatst online: 01:12
Iemand bij Advanzia al rentebijschrijvingen gezien? Ze zijn laat deze keer.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erniee
  • Laatst online: 12-06 22:23
Juan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:03:
Hier ook nog niet inderdaad.

Laatste maand deze maand met 3,9%🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Klopt,,, deze maand nog, als er geen aanbod komt, gaat er weer alles af.. heb nog tot 14 oktober 3,65% bij OpenBank

Zit wel te twijfelen om een deel bij Progetto weer weg te zetten 1 jaar, tegen 3,6%.. echter is dat een verliespost iig tot 14 oktober.. dan pas loopt OpenBank af.. voor die tijd nog 3,9% en 3,65%.. weegt die 3,6% voor de termijn vanaf 14 oktober wel op?

Iemand enige idee of er nog voor Nederlander toegankelijke rekeningen buiten Nederland met meer dan 3,6%?

Advanzia nu 3,7% Consors 3,75% Volkswagen 3,4%?

[ Voor 64% gewijzigd door Juan op 01-07-2024 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:38
Juan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:03:
Ja, net gecheckt en rente is gewoon bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
Juan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:18:
Iemand enige idee of er nog voor Nederlander toegankelijke rekeningen buiten Nederland met meer dan 3,6%?

Trade Republic 3,75%
N26 4% met Metal abonnement (alleen gunstig als de extra rente meer is dan de kosten van 1 jaar Metal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
alson schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:59:
[...]

Trade Republic 3,75%
N26 4% met Metal abonnement (alleen gunstig als de extra rente meer is dan de kosten van 1 jaar Metal.
TR, heb ik al eens gehad.. maar dat geld is dagen onderweg, en soms zelfs kwijt had ik gelezen
Heb ook nog Wise, maar daar ga je geen tonnen op zetten natuurlijk (20k garantie maar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
Juan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:04:
Heb ook nog Wise, maar daar ga je geen tonnen op zetten natuurlijk (20k garantie maar)
Wise is geen spaarrekening maar een geldmarktfonds, dus off topic voor hier. Maar als je het wil gebruiken zou ik me eens verdiepen in wat die €20k wel en niet dekt. Dat is namelijk iets heel anders dan het DGS. Ik zou een spaarrekening in een niet zo kredietwaardig land niet per se veiliger willen noemen ook boven de 20k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
Juan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:18:
Klopt,,, deze maand nog, als er geen aanbod komt, gaat er weer alles af.. heb nog tot 14 oktober 3,65% bij OpenBank

Zit wel te twijfelen om een deel bij Progetto weer weg te zetten 1 jaar, tegen 3,6%.. echter is dat een verliespost iig tot 14 oktober.. dan pas loopt OpenBank af.. voor die tijd nog 3,9% en 3,65%.. weegt die 3,6% voor de termijn vanaf 14 oktober wel op?

Ja ik zag in Turkije iets voorbij komen met 19% rente of zo. Maar dan wel een inflatie van 40-50%. Hahahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:09
Trade rebuplic heeft idd opeens de rente verlaagd van 4 naar 3,75%.
Mijn rentebijschrijving over juni klopt niet dus even kijken of ze het corrigeren omdat ze iets fout hebben gedaan bij het verlagen van de rente. Anders maar ff aan de bel trekken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• W1ck1e
A4-tje schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:28:
Trade rebuplic heeft idd opeens de rente verlaagd van 4 naar 3,75%.
Mijn rentebijschrijving over juni klopt niet dus even kijken of ze het corrigeren omdat ze iets fout hebben gedaan bij het verlagen van de rente. Anders maar ff aan de bel trekken.
Niet opeens, het is aangekondigd.
Per 12 juni is de rente 3,75%
Bij mij klopt de rente berekening precies, tot op de cent.
1-11 juni 4%, 12-30 juni 3,75%
Waarom denk je dat het bij jou niet klopt ?
Indien je een antwoord geeft dan graag in het TR topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jojost1 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:41:
[...]

Ja, net gecheckt en rente is gewoon bijgeschreven.
Hier vanavond ook bijgeschreven. Wel onverwacht minder rente dan de vorige maand, ondanks dat er sinds die niets afgegaan is en de welkomstrente de afgelopen maand nog zou moeten gelden (anders zou het bedrag ook veel lager zijn). Klopt het bij jou wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
fsfikke schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:58:
[...]

Hier vanavond ook bijgeschreven. Wel onverwacht minder rente dan de vorige maand, ondanks dat er sinds die niets afgegaan is en de welkomstrente de afgelopen maand nog zou moeten gelden (anders zou het bedrag ook veel lager zijn). Klopt het bij jou wel?
mei : 31 dagen
juni : 30 dagen
is het misschien dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

W1ck1e schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:00:
[...]

mei : 31 dagen
juni : 30 dagen
is het misschien dat ?
Ah zal het zijn idd! Viel even op omdat het tientallen euro’s minder waren zonder afboekingen, maar het komt ong overeen met de rente van april.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 01-07-2024 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
fsfikke schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:07:
[...]

Ah zal het zijn idd! Viel even op omdat het tientallen euro’s minder waren zonder afboekingen, maar het komt ong overeen met de rente van april.
Als het tientallen euro's zijn dan moet het iets anders zijn.

20 (minimale tientallen) euro verschil (1 dag) =>
20 / 4% (aanname) x 360 dagen betekent een saldo van 180000 euro.
dat zal toch niet waar zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Nu idd bijgeschreven. Maar dit keer weer minder dan berekend. Vorige maand was het meer dan berekend. Jammer dat ze het niet in de online omgeving weergeven, dan is het makkelijker te volgen waar het verschil ontstaat. De ene maand klopt het precies, de andere maand minder. En dan ineens is het meer. Wat mij wel opvalt, bij veel mutaties wijkt het altijd af. Heb een keer geen mutaties gehad. Toen was het op de cent nauwkeurig. Wellicht dat het door afrondingen of afkappingen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

W1ck1e schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:13:
[...]
Als het tientallen euro's zijn dan moet het iets anders zijn.

20 (minimale tientallen) euro verschil (1 dag) =>
20 / 4% (aanname) x 360 dagen betekent een saldo van 180000 euro.
dat zal toch niet waar zijn ;)
Laten we zo zeggen, als in het ergste geval het DGS in werking treed is het grootste deel alsnog weg ;w

Maar het geld gaat er nu toch vanaf. Voornamelijk naar Openbank waar ik nog een tijdje 3.98% krijg. Die actie is helaas voorbij btw.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 01-07-2024 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:55
Paar ton overmaken naar Openbank, jij durft. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

GioStyle schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:53:
Paar ton overmaken naar Openbank, jij durft. :D
Ja dat zijn wel een stelletje… Na weer een nieuwe rekening geopend te hebben en een eerste overboeking (ruim onder DGS) blokkeerden ze meteen m’n rekening en heeft het drie maanden en talloze telefoontjes geduurd dat op te heffen. Ik moest uiteindelijk op een A4’tje de datum en mijn handtekening zetten en dan met dat blaadje en m’n paspoort zichtbaar een selfie maken. Er moest nog net geen actuele krant bij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
fsfikke schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:07:
[...]

Ja dat zijn wel een stelletje… Na weer een nieuwe rekening geopend te hebben en een eerste overboeking (ruim onder DGS) blokkeerden ze meteen m’n rekening en heeft het drie maanden en talloze telefoontjes geduurd dat op te heffen. Ik moest uiteindelijk op een A4’tje de datum en mijn handtekening zetten en dan met dat blaadje en m’n paspoort zichtbaar een selfie maken. Er moest nog net geen actuele krant bij 8)7
Volgens mij is dat nog niet eens heel bijzonder. Meen een soortgelijke ervaring gelezen te hebben van iemand bij Revolut. Die moest ook een tekst op papier zetten en die ophouden en een selfie maken daarmee. Banken moeten toch iets verzinnen om klanten te "heridentificeren" als er twijfel is over de identiteit / transacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:32

Rzaan

Altijd zoekende

alson schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:59:
[...]

Trade Republic 3,75%
Volgens mij zit vanaf € 80.000 het omslagpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Laatst online: 15-04 10:44
Rzaan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:30:
[...]

Volgens mij zit vanaf € 80.000 het omslagpunt.
TR heeft rente t/m 50.000, dus vanaf 50.000 is de rente 0%. Dan is het omslagpunt richting N26 toch al een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
Veel banken geven speciale welkomst acties voor nieuwe klanten, bijvoorbeeld 6 maanden hogere rente.
Dit is dan vaak uitgesloten voor klanten die minder dan 6 maanden geleden reeds klant waren.

In dat opzicht, zeggen jullie banken die niet meer gebruikt worden op? Je zou dan 6 maanden later (of wat de actie ook is) opnieuw gebruik kunnen maken van een welkoms bonus.
Meestal bleef ik de bank gewoon aanhouden. Reeds id-verificatie, geen kosten, en handig mocht de rente omhoog gaan. Maar je loopt dan dus wel welkom bonussen mis.

Dus, houden of opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

dZinee schreef op maandag 1 juli 2024 @ 23:03:
Veel banken geven speciale welkomst acties voor nieuwe klanten, bijvoorbeeld 6 maanden hogere rente.
Dit is dan vaak uitgesloten voor klanten die minder dan 6 maanden geleden reeds klant waren.

In dat opzicht, zeggen jullie banken die niet meer gebruikt worden op? Je zou dan 6 maanden later (of wat de actie ook is) opnieuw gebruik kunnen maken van een welkoms bonus.
Meestal bleef ik de bank gewoon aanhouden. Reeds id-verificatie, geen kosten, en handig mocht de rente omhoog gaan. Maar je loopt dan dus wel welkom bonussen mis.

Dus, houden of opzeggen?
Opzeggen. Banken die je met tijdelijke rentes lokken hopen erop dat jij lui bent en je geld laat staan. Daarom zal je op die rekening bijna nooit meer een significante rente krijgen. Dan kan je idd beter opzeggen en later nog eens terugkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
dZinee schreef op maandag 1 juli 2024 @ 23:03:

Dus, houden of opzeggen?
Houden.

Ik heb bij credit europe bank 2 keer van de nieuwe klanten actie gebruik gemaakt ondanks dat ik al klant was. Door alleen daarvoor te vragen. Dat was aardig van ze. Een derde keer lukte niet.

Trade Republic doet moeilijk als je weer klant wilt worden als je dat al geweest bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 06:59:
Ik heb bij credit europe bank 2 keer van de nieuwe klanten actie gebruik gemaakt ondanks dat ik al klant was. Door alleen daarvoor te vragen. Dat was aardig van ze. Een derde keer lukte niet.
Vast een onpopulaire mening hier, maar IMO is CEB vergelijkbaar met de grootbanken waar we hier zo kritisch op zijn met een schamele rente <= 1,77% sinds december 2009. De actie-rente is even leuk maar het zou mijn eer te na zijn om als trouwe klant daar naar te moeten vragen. Maar ieder z'n ding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
user109731 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:59:
[...]

Vast een onpopulaire mening hier, maar IMO is CEB vergelijkbaar met de grootbanken waar we hier zo kritisch op zijn met een schamele rente <= 1,77% sinds december 2009. De actie-rente is even leuk maar het zou mijn eer te na zijn om als trouwe klant daar naar te moeten vragen. Maar ieder z'n ding :)
Okee, ik hap ;)
de normale rente van ceb is niet hoog, mijn vrij opneembare saldo is nihil
ik heb nog een aantal deposito's daar, ook recentelijk geopend, dus niet te vergelijken met de grootbanken.
een keer (per aktie) om de hogere rente vragen noem ik geen bedelen (jij na de edit ook niet meer ;) )
neen is ook een antwoord.
(niet dat jij dat doet: ) bij de internettoko hengelen naar korting want te duur doe ik dan weer niet. ik downgrade wel als dat nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:10:
Okee, ik hap ;)
de normale rente van ceb is niet hoog, mijn vrij opneembare saldo is nihil
ik heb nog een aantal deposito's daar, ook recentelijk geopend, dus niet te vergelijken met de grootbanken.
een keer (per aktie) om de hogere rente vragen noem ik geen bedelen (jij na de edit ook niet meer ;) )
neen is ook een antwoord.
Sorry. Ik bedoelde het niet als een aanval op jou, ik vind de verhouding gewoon wat scheef bij deze bank en hun homepage lichtelijk misleidend in hoe ze dit presenteren. De deposito-rente bij CEB is dan wel weer competitief en inderdaad beter dan wat de grootbanken aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
user109731 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:21:
[...]

Sorry. Ik bedoelde het niet als een aanval op jou, ik vind de verhouding gewoon wat scheef bij deze bank en hun homepage lichtelijk misleidend in hoe ze dit presenteren. De deposito-rente bij CEB is dan wel weer competitief en inderdaad beter dan wat de grootbanken aanbieden.
Geen probleem, ik voelde mij niet aangevallen. Happen is geen bijten !
Ik zie geen misleiding op de openingspagina van ceb.
3,5% p.j. = op jaarbasis
6 maanden gegarandeerd, daarna waarschijnlijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-03 10:20
Tijdje weg geweest, vandaag zitten 'bijlezen'.
RobertMe schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:24:
[...]

Nog wel? Want de nieuwe verordening m.b.t. SEPA betaalverkeer staat dus ook een verplichting tot instant payments in. Alhoewel ik mij afvraag of dat alleen betrekking heeft op betaalverkeer tussen betaalrekeningen of op alle SEPA betaalverkeer. Want IBAN discriminatie wetgeving gaat alleen over betaalverkeer tussen betaalrekeningen.
Tijdens mijn tijdje weg een Spaanse dame ontmoet lang donkerbruin golvend haar, diep bruine ogen advocaat "Internationaal Recht".
Op dit moment werkt ze voor een Spaanse bank, en reist de Europese vestigingen langs om m.b.t. Instant Payments juridisch 'alles te regelen'.

Haar woorden (dus niet de mijne): voor uitgaande betalingen moet IP op 1 oktober a.s. werken (Polen is een uitzondering, die hebben tot 1 december de tijd; en wellicht ook andere voormalig Oostblok landen, denk ik dan bij mezelf, maar dat heb ik niet gevraagd).
Inkomende betalingen moeten per 01.01.2025 werken.

Dit (heb ik specifiek gevraagd), geldt alleen voor salaris/betaalrekeningen, niet voor spaarrekeningen.

...

Ding twee, quite weird: na dit tijdje te zijn weg geweest log ik vanmorgen in op mijn Advanzia account.
Tot mijn verbazing zie ik dat er op 1 juni j.l. twee keer (dubbele) rente is uitgekeerd.
Het eerste bedrag is, zeg, € 10,01. Het tweede bedrag is, zeg, € 10,13.
Met andere woorden, ik krijg mijn rente over mijn tegoed, mijn tegoed is vervolgens hoger, daarover wordt (voor de tweede keer) rente berekend, en die krijg ik uitgekeerd ... (zo nodig screenshot available).

Ik kwam hier eigenlijk bijlezen om te kijken of ik de enige was, wat ik lijk te zijn, omdat er helemaal geen andere meldingen in deze draad erover te vinden zijn.

Weird (and Scary, dat dit kan gebeuren) ...

Anyway, ik ga ze wel ff bellen wacht het wel af; vind het wel best zo ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:51
mpsyn schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:10:
Tijdje weg geweest, vandaag zitten 'bijlezen'.

[...]

Ding twee, quite weird: na dit tijdje te zijn weg geweest log ik vanmorgen in op mijn Advanzia account.
Tot mijn verbazing zie ik dat er op 1 juni j.l. twee keer (dubbele) rente is uitgekeerd.
Het eerste bedrag is, zeg, € 10,01. Het tweede bedrag is, zeg, € 10,13.
Met andere woorden, ik krijg mijn rente over mijn tegoed, mijn tegoed is vervolgens hoger, daarover wordt (voor de tweede keer) rente berekend, en die krijg ik uitgekeerd ... (zo nodig screenshot available).

Ik kwam hier eigenlijk bijlezen om te kijken of ik de enige was, wat ik lijk te zijn, omdat er helemaal geen andere meldingen in deze draad erover te vinden zijn.

Weird (and Scary, dat dit kan gebeuren) ...
Ik heb ook zo'n dubbele regel in het overzicht op de website, maar niet op de daadwerkelijke bankafschriften. Het is (bij mij) dus een spookbijschrijving maar het daadwerkelijke saldo is helaas niet verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
Vraag over Santander overboekingen.
Wanneer ik een overboeking doe kan ik die nergens terugzien in het overzicht. Niet in het saldo, niet in het overzicht, nergens. In eerste instantie dacht ik dat ik hem wellicht niet afgerond had en heb ik hem een tweede keer uitgevoerd. Paar dagen later kwamen ze opeens allebei door!

Dit was enkele weken geleden, en toen dacht ik dat het misschien een uitzondering was. Nu probeerde ik gisteren opnieuw een overboeking en opnieuw was er niks te zien, vandaag ook nog niet. Interessant is dat wanneer je bij de limieten gaat kijken dit wel van het week limiet af is, dus het blijkt wel ergens door te komen.

Zelfde ervaring bij anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:40
Een heads-up:

Ik heb vrijdagavond een overboeking gedaan van Santander naar mijn betaalrekening, omdat ik dit maandag nodig had. Het geld is netjes overgemaakt op maandag, maar de rentedatum bij Santander is vrijdag. Op deze manier dus 2 dagen rente misgelopen. Klacht ingediend, maar Santander geeft aan dat het klopt.

Big Bank is daar dan weer netter in. Ze houden je geld 2 dagen vast bij een overboeking, maar rekenen daar wel gewoon rente over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
dZinee schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:32:
Vraag over Santander overboekingen.
Wanneer ik een overboeking doe kan ik die nergens terugzien in het overzicht. Niet in het saldo, niet in het overzicht, nergens. In eerste instantie dacht ik dat ik hem wellicht niet afgerond had en heb ik hem een tweede keer uitgevoerd. Paar dagen later kwamen ze opeens allebei door!

Dit was enkele weken geleden, en toen dacht ik dat het misschien een uitzondering was. Nu probeerde ik gisteren opnieuw een overboeking en opnieuw was er niks te zien, vandaag ook nog niet. Interessant is dat wanneer je bij de limieten gaat kijken dit wel van het week limiet af is, dus het blijkt wel ergens door te komen.

Zelfde ervaring bij anderen?
Zou eventueel met Wwtf controle te maken kunnen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:53
Heeft er al iemand kwartaalrente uitgekeerd gekregen van Alisa (via Raisin)? Normaal gesproken is de Finse bank best vlot met transacties.

Update: Navraag bij Raisin levert het volgende antwoord op:
Dank voor uw bericht. Er is gebleken, dat nog niet alle renteboekingen van Alisa Bank zijn uitgevoerd. Wij zijn dit na aan het gaan en u mag er vanuit gaan, dat hierover spoedig opheldering en correctie zal volgen.

[ Voor 50% gewijzigd door FreshM op 02-07-2024 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

FreshM schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:43:
Heeft er al iemand kwartaalrente uitgekeerd gekregen van Alisa (via Raisin)? Normaal gesproken is de Finse bank best vlot met transacties.
Ja, ik. Is gisteren (1/7) bijgeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
wibblemoo schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:20:
[...]

Ik heb ook zo'n dubbele regel in het overzicht op de website, maar niet op de daadwerkelijke bankafschriften. Het is (bij mij) dus een spookbijschrijving maar het daadwerkelijke saldo is helaas niet verhoogd.
Simpel, dit word veroorzaakt als er een mutatie (bij of afboeking)geweest is op de dag de rente mutatie. Het laatste bedrag zou de juiste rente moeten zijn

Echter geen dubbele rente bijschrijving, maar wel een dubbele regel. Systeemfout denk ik. Ben benieuwd wat ze als antwoord geven (aan de persoon die gaat bellen hierover)

Boeking op 31 en de rente (valtuta 1 juni)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yaYW3e4VjVPvAPgtOa2K57oXNmA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ogtcq06pm53xI5Yn5tGVHWwz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Juan op 02-07-2024 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
LongBowNL schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:34:
Een heads-up:

Ik heb vrijdagavond een overboeking gedaan van Santander naar mijn betaalrekening, omdat ik dit maandag nodig had. Het geld is netjes overgemaakt op maandag, maar de rentedatum bij Santander is vrijdag. Op deze manier dus 2 dagen rente misgelopen. Klacht ingediend, maar Santander geeft aan dat het klopt.

Big Bank is daar dan weer netter in. Ze houden je geld 2 dagen vast bij een overboeking, maar rekenen daar wel gewoon rente over.
Ik heb vaker gelezen dat dit wettelijk niet mag? Maar zuster OpenBank doet dit (schijnbaar) ook (dat het een dag duurt heb ik zelf ervaren, of er idd geen rente wordt gerekend heb ik niet nageteld).
Mogelijk dat je ze dus eens met die wetgeving om de oren kunt slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-06 16:54

Dank voor uw bericht. Er is gebleken, dat nog niet alle renteboekingen van Alisa Bank zijn uitgevoerd. Wij zijn dit na aan het gaan en u mag er vanuit gaan, dat hierover spoedig opheldering en correctie zal volgen.
Ook nog niet. Nog even geduld hebben dus, ik neem aan dat de valutadatum wel gaat kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:05

sanook

_/-\o_

Welke Advanzia link gebruiken jullie om in te loggen op jullie account?
Ik gebruikte altijd "mein.advanziakonto.com" maar dan kom ik uiteindelijk op iets uit wat begint met "https://identity.omc.advanzia.com/" en die link is heel lang. Vervelende hiermee voor mij is dat de Google wachtwoordmanager hiermee niet werkt en ik iedere keer mijn wachtwoord weer moet gaan zoeken in mijn wachtwoordmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:53
DjoeC schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:09:
[...]

Ook nog niet. Nog even geduld hebben dus, ik neem aan dat de valutadatum wel gaat kloppen.
In hetzelfde antwoord van Raisin over de rente van Alisa staat (ook) het volgende over de valutadatum van rentebijschrijvingen:
De valutadatum van renteboekingen valt altijd op de 1e van de maand volgend op de beschreven renteperiode. Het kan echter voorkomen dat de boekdatum (de datum waarop de rente op de rekening wordt bijgeschreven/voor u zichtbaar wordt) later ligt dan de valutadatum (de datum relevant voor de berekening van de rente). Dit heet valuteren. Doordat de valutadatum echter altijd op de 1e van de maand staat, loopt u géén rente mis, zelfs als de boekdatum enkele dagen later ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
sanook schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:10:
Welke Advanzia link gebruiken jullie om in te loggen op jullie account?
Ik gebruikte altijd "mein.advanziakonto.com" maar dan kom ik uiteindelijk op iets uit wat begint met "https://identity.omc.advanzia.com/" en die link is heel lang. Vervelende hiermee voor mij is dat de Google wachtwoordmanager hiermee niet werkt en ik iedere keer mijn wachtwoord weer moet gaan zoeken in mijn wachtwoordmanager.
Als je op die Identity uit komt is het goed
Echter soms moet ik 2x een SMS code opvragen, om dat hij niet pakt (geen foutmelding, codescherm komt opnieuw) en dan de 2e keer kan inloggen.

Ik kan op mijn Apple de SMS code makkelijk invullen (sms is gelinked met mijn laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:45
Ik ben vorige week begonnen met de overstap naar een deposito rekening via Raisin bij Banca Progetto. Dankzij weekend en daglimiet van mijn bank duurde het wat langer.

Vanochtend stond het bedrag bij BP, maar de status is “Pending” (wachten op verwerking). Hoe lang duurt het normaliter totdat het verwerkt wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
AE69 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:33:
Ik ben vorige week begonnen met de overstap naar een deposito rekening via Raisin bij Banca Progetto. Dankzij weekend en daglimiet van mijn bank duurde het wat langer.

Vanochtend stond het bedrag bij BP, maar de status is “Pending” (wachten op verwerking). Hoe lang duurt het normaliter totdat het verwerkt wordt?
Normaliter een (werk)dag of 3 voordat alles helemaal klopt. Maar op het moment dat het in Raisin zichtbaar is incl. "contract" etc is het normaliter ook al een dag geopend (als in: de openingsdatum is de dag voordat je bericht van Raisin krijgt in mijn ervaring).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
AE69 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:33:

Ervaring van de afgelopen 2 jaar zegt 2 werkdagen vanaf het punt dat Raisin de aanvraag door zet.
Maar ik geef geen garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

En een verlenging van een deposito bij Banca Progetto, gaat dat zonder verlies van rentedagen?
(Ga van 6 mnds naar 12mnds en neem de opgebouwde rente mee)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Banca progetto moet je proberen gunstig te openen, zodat het geld op zaterdagen vrijvalt.. dan krijg je de weekenden erbij uitgekeerd.
Over het algemeen loop je 1 rente dag mis..

De bedragen vanuit Progetto staan (bij mij tenminste). altijd op de dag na vrijvallen, op de raisin rekening tussen 10:45 en 12:00. Als je dit gelijk overboekt, dan heb je dat bedrag op het einde van de dag nog binnen.
En dan kan je het nog snel overboeken naar een spaarrekening met IP, waarbij je het renteverlies kan beperken.

Heb 10 deposito's waarbij het bij 6 stuks gelukt is om de vervaldatum op een zaterdag te laten plaatsvinden.. het rentedagenverlies loopt dan recht door die extra dagen van zaterdag en zondag
Je krijg dan bv 368 dagen uitgekeerd ipv 365 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Juan schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:06:
De bedragen vanuit Progetto staan (bij mij tenminste). altijd op de dag na vrijvallen, op de raisin rekening tussen 10:45 en 12:00. Als je dit gelijk overboekt, dan heb je dat bedrag op het einde van de dag nog binnen.
En dan kan je het nog snel overboeken naar een spaarrekening met IP, waarbij je het renteverlies kan beperken.
Ik heb de aanvraag voor de volgende deposito altijd de dag voor het vrijvallen van de lopende al ingediend.
Heb dan ook al de aanvraag gedaan om het eventuele extra geld dat ik er in wil stoppen van de vrij-opneembare te halen.
Dan gaat direct zodra de storting gedaan is die aanvraag in behandeling.

De dag renteverlies op eventuele kruimels die dan zijn blijven hangen (laatste keer: € 4,92) is verwaarloosbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
sanook schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:00:
En een verlenging van een deposito bij Banca Progetto, gaat dat zonder verlies van rentedagen?
Heb nog maar één keer verlengd - verviel op de 24e en kreeg bevestiging verlending op de 25e.
De vervaldatum voor die verlenging was weer de 24e, dus lijkt op geen verlies.

Trouwens wel prettig die stijgende rentes van het afgelopen jaar; heb per 01-Jul-2024 al meer rente binnen dan over heel 2023. En nee, heb helaas geen loterij gewonnen in de tussentijd.

[ Voor 17% gewijzigd door GroteVoet459 op 02-07-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sanook schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:00:
Lopen door. Nieuw deposito is geopend op dezelfde dag als dat oude afliep (als ik nu even terugkijk naar mijn vorige keren). Heb er nu ook een die ik verleng can 6 maanden naar 1 jaar. Einddatum volgende week zaterdag, benieuwd of het trucje van @Juan dan ook werkt, maar zal wel niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• michael346
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-01 22:16
Dear customer,

Please find attached to this email the statement for your Advanzia deposit account for June 2024.

From 01/08/2024, you will benefit from an attractive interest rate for a further 3 months, which is far above our standard interest rate. We guarantee you our special interest rate of 3.76% eff. p.a. (3.70% nom. p.a.) up to and including 31/10/2024. This means that your entire balance will earn interest at the new rate from 01/08/2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
@RobertMe
Ligt er net aan hoe snel de banken je overboeking verwerken.
Meestal deed ik op een woensdag ochtend overnaken naar Raisin, dan werd de deposito op een vrijdag bevestigd, met een datum van zaterdag. Op zaterdagen valt er nooit iets vrij, dat word dan de maandag

vb: geopend op do 17 augustus 2023, zou dan vrijvallen op 17 augustus 2024, maar dat is een zaterdag, word dus de 19e op maandag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDUGiJK7-jbQ13F7wbYF54gPisk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BS5li336Pn0pKYFWyyyrhFge.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
michael346 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:08:
Dear customer,

Please find attached to this email the statement for your Advanzia deposit account for June 2024.

From 01/08/2024, you will benefit from an attractive interest rate for a further 3 months, which is far above our standard interest rate. We guarantee you our special interest rate of 3.76% eff. p.a. (3.70% nom. p.a.) up to and including 31/10/2024. This means that your entire balance will earn interest at the new rate from 01/08/2024.
Dat staat er bij mij niet op, maar heb nog 3,9% t/m 31 juli.
Aanbiedingen volgen normaliter tussen de 9e en 15e van de maand.. hopelijk komt daar nog iets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

GroteVoet459 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:28:
[...]
Trouwens wel prettig die stijgende rentes van het afgelopen jaar; heb per 01-Jul-2024 al meer rente binnen dan over heel 2023. En nee, heb helaas geen loterij gewonnen in de tussentijd.
Maar helaas worden de rente's van de komende verlengingen lager. De 6 mnds die ik nu heb voor 4% ga ik verlengen voor 12 mnd 3,6% :(, en dan heb ik de komende maanden nog 2 stuks 12 mnd deposito's van 4,2% en 4,3%. Die verlengingen zullen ook niet hoger worden dan 3,5% of 3,6% vrees ik. Maar kan er mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael346
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-01 22:16
Juan schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:15:
[...]

Dat staat er bij mij niet op, maar heb nog 3,9% t/m 31 juli.
Aanbiedingen volgen normaliter tussen de 9e en 15e van de maand.. hopelijk komt daar nog iets uit.
Ik ook nog tot 31 Juli.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IngevdV
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11-02 22:37
Vandaag rond de middag heb ik via de app van CEB m'n rekening opgezegd, zie net dat de rente al op mijn tegenrekening bij is geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Laatst online: 21:00

Ik heb ook nog geen rente ontvangen van Alisa bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:59
IngevdV schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:00:
Vandaag rond de middag heb ik via de app van CEB m'n rekening opgezegd, zie net dat de rente al op mijn tegenrekening bij is geschreven.
Had je ze ook gebeld met de vraag nogmaals van de actierente gebruik te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IngevdV
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11-02 22:37
zunrob schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:42:
[...]

Had je ze ook gebeld met de vraag nogmaals van de actierente gebruik te maken?
Ja, was helaas niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Juan schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:12:
@RobertMe
Ligt er net aan hoe snel de banken je overboeking verwerken.
Meestal deed ik op een woensdag ochtend overnaken naar Raisin, dan werd de deposito op een vrijdag bevestigd, met een datum van zaterdag. Op zaterdagen valt er nooit iets vrij, dat word dan de maandag

vb: geopend op do 17 augustus 2023, zou dan vrijvallen op 17 augustus 2024, maar dat is een zaterdag, word dus de 19e op maandag
[Afbeelding]
Ik had het niet over openen maar verlengen ;) Ik heb er een die de 13e afloopt, en ik nu verlenging voor heb aangevraagd. Ik vermoed dat die gewoon op de 13e verlengd wordt dan en niet eerst doorloopt tot de 15e met extra rente en dan de 15e de verlenging / nieuwe in gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:03
michael346 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:08:
Dear customer,

Blijf het raar vinden, bij mij liep het eind Juni af en een verlenging van de actierente is niet via mail voorgesteld en ook na bellen niet mogelijk. Wat is toch dat selectieve gedoe met klantengroepen, is alleen de cadans van afsluiten anders geweest? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15-06 13:24
Cyclonist schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 00:39:
[...]

Blijf het raar vinden, bij mij liep het eind Juni af en een verlenging van de actierente is niet via mail voorgesteld en ook na bellen niet mogelijk. Wat is toch dat selectieve gedoe met klantengroepen, is alleen de cadans van afsluiten anders geweest? :/
Vind ik ook! Bij mij is de actierente bij Advanzia ook niet verlengd vanaf juli. Vreemd dat het bij sommige klanten wel verlengd wordt. Waar zou dat aan liggen? Hoogte bedrag? In welke periode je hebt aangevraagd. Maar fijn voor diegene die wel een verlenging ontvangen.

Ik vind het momenteel teveel moeite om de rekening op te zeggen en opnieuw aan te vragen, omdat de 1e keer het 3 weken duurde voordat de rekening was geopend en het aanmeldproces vrij omslachtig is: mailen van formulier die je moet invullen, id en woonplaatsverklaring.

Ik heb afgelopen maandag het bedrag weggeboekt bij Advanzia. Het juni statement die ik gisteren van Advanzia heb ontvangen klopt niet. Hier staat de transactie van 1 juli ook op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

irongalaxy schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 08:07:
[...]

Vind ik ook! Bij mij is de actierente bij Advanzia ook niet verlengd vanaf juli. Vreemd dat het bij sommige klanten wel verlengd wordt. Waar zou dat aan liggen? Hoogte bedrag? In welke periode je hebt aangevraagd. Maar fijn voor diegene die wel een verlenging ontvangen.
Ik heb (had) er een zeer hoog bedrag op, dat hielp iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:59
IngevdV schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:58:
[...]

Ja, was helaas niet mogelijk.
Fijn dat ze de opzegging zo snel afhandelen. Naar welke bank ga je nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

irongalaxy schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 08:07:
[...]

Ik vind het momenteel teveel moeite om de rekening op te zeggen en opnieuw aan te vragen, omdat de 1e keer het 3 weken duurde voordat de rekening was geopend en het aanmeldproces vrij omslachtig is: mailen van formulier die je moet invullen, id en woonplaatsverklaring.

Ik heb afgelopen maandag het bedrag weggeboekt bij Advanzia. Het juni statement die ik gisteren van Advanzia heb ontvangen klopt niet. Hier staat de transactie van 1 juli ook op!
Bij mij 2 keer automatisch verlengd zonder te vragen, er stond op die momenten ca 20-30k op de rekening.
1e aanbod van verlenging kwam ongeveer gelijk met een aanvraag van mijn kant om de rekening op te zeggen. Dat ging toen gelukkig niet meer door.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juan
Er is geen touw op te trekken bij Advanzia, ik heb het geluk dat ik eigenlijk al vanaf het begin (2013) steeds aanbiedingen krijgvan Advanzia..

Aanbieding gehad t/m juli 2024 voor 3,9% (niet voor 4 maanden zoals sommige)
Aanbiedingen vallen meestal tussen de 9e en 15e van een maand
Saldos variierend van leeg tot aan 120k
Op dit moment zon 50k

Geen idee of dat invloed heeft
Leegtrekken hielp vaak, maar als ik dat doe, trek hem op 1 aug leeg, en gaat het naar OpenBank.
Echter als Advanzia dan op 9 aug weer met een aanbieding komt, moet ik het weer van OpenBank afhalen (3,65%)
Heb wel eens gelezen dat mensen icm Openbank ineens een geblokkeerde rekening hadden icm Rabobank.
Dus wil vanaf OpenBank zo min mogelijk heen en weer schuiven
Dus het zal echt aan het aanbod liggen van Advanzia, met een aanbieding van 3,7% voor bv ook nog aug, ga ik niet alles weer van OpenBank halen
Op zijn hoogst zet ik wat Nieuw geld daar weg.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:32

Rzaan

Altijd zoekende

Juan schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:40:
Er is geen touw op te trekken bij Advanzia
Wederom een mooie vondst (oprecht!)
  • Geen touw aan vast te knopen.
  • Geen peil op te trekken.
Sorry voor de off topic.

[ Voor 6% gewijzigd door Rzaan op 03-07-2024 12:30 ]

Pagina: 1 ... 74 ... 146 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling