Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik krijg net een mailtje van Santander dat m'n aangeleverde ID-kaart over een kleine maand verloopt. Dat klopt en dat wist ik, maar vergeten een afspraak te maken voor de aanvraag van een nieuwe.

Ik heb even gecheckt bij de klantenservice van Santander (reageren snel trouwens!) en blijkbaar wordt je account echt geblockt als je niet op tijd een nieuwe kan aanleveren.

Best rigide eigenlijk. Kan me ook niet herinneren dat ik dit ooit bij mijn NLse banken heb moeten doen.

Dus dit ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-06 08:32
De Concorsbank is met een actierente van 3.75% ook nog altijd een goede keuze, iemand ervaringen daar?

Ik wil een rekening openen, daar vragen ze een Passnummer (Duitstalig woord).

Is dat een BSN of nummer van een ID-kaart/paspoort?

[ Voor 40% gewijzigd door brambello op 24-06-2024 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
brambello schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:40:
De Concorsbank is met een actierente van 3.75% ook nog altijd een goede keuze, iemand ervaringen daar?
Ja. Prima ervaring. Wel omslachtig een rekening te openen (duurt redelijk lang) maar voor de rest prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Harbo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:50:
[...]

Ja. Prima ervaring. Wel omslachtig een rekening te openen (duurt redelijk lang) maar voor de rest prima.
Heb zojuist mijn post gewijzigd. Ik ben bezig een rekening te openen, en ze vragen een Passnummer (verplicht) en een Steuer-ID (optioneel)

Ik begrijp alleen niet wat precies welk Nederlandse equivalent is. Hopelijk kun jij me helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

brambello schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:51:
[...]

Heb zojuist mijn post gewijzigd. Ik ben bezig een rekening te openen, en ze vragen een Passnummer (verplicht) en een Steuer-ID (optioneel)

Ik begrijp alleen niet wat precies welk Nederlandse equivalent is. Hopelijk kun jij me helpen.
Dat is gewoon je paspoortnummer. Als algemene disclaimer blijft het natuurlijk riskant om een rekening te openen in een land waar je de taal en regels totaal niet kent.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-06 16:26
nou inderdaad! ik zou bij steuernummer toch echt mijn BSN ingevuld hebben. (en ik spreek de taal aardig al zeg ik het zelf.)

[ Voor 25% gewijzigd door sebastiaan89 op 24-06-2024 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
sebastiaan89 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:55:
nou inderdaad! ik zou bij steuernummer toch echt mijn BSN ingevuld hebben. (en ik spreek de taal aardig al zeg ik het zelf.)
Steuernummer of Steuer-ID? Trouwens optioneel om in te vullen, maar het lijkt mij dat dit de BSN is (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-06 16:26
Ik bedoelde inderdaad Steuer-ID, maar als t optioneel is zou ik t lekker leeg laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
brambello schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:51:
[...]

Ik zou hier je NL BSN nummer invullen. Dat heb ik tenminste destijds gedaan. En rente waren nooit in DE belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansi55
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:04
@brambello
Passnr is: Je Paspoortnummer of ID-kaart nr
Steuernr is: Je BSN nummer.

Beide zijn nodig ter identificatie en om vast te stellen of je belastingvrijstelling krijgt over de opgebouwde rente.
Voor Nederlanders krijg je deze vrijstelling.
En idd, het duurt een tijdje voor je rekening geopend wordt.
Duitse bureaucratie maar.....eenmaal geaccepteerd verloopt alles eigenlijk vlekkeloos.

[ Voor 27% gewijzigd door Hansi55 op 24-06-2024 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-06 16:40
De zoekfunctie kan erg handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:45
sOid schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:56:
Ik krijg net een mailtje van Santander dat m'n aangeleverde ID-kaart over een kleine maand verloopt. Dat klopt en dat wist ik, maar vergeten een afspraak te maken voor de aanvraag van een nieuwe.

Ik heb even gecheckt bij de klantenservice van Santander (reageren snel trouwens!) en blijkbaar wordt je account echt geblockt als je niet op tijd een nieuwe kan aanleveren.

Best rigide eigenlijk. Kan me ook niet herinneren dat ik dit ooit bij mijn NLse banken heb moeten doen.

Dus dit ter info.
Dat is toch raar. Je bent niet verplicht om een id kaart te hebben voor zover ik weet. Wel moet je je kunnen identificeren, maar dat kan ook met een rijbewijs.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Nico Klus schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:08:
[...]

Dat is toch raar. Je bent niet verplicht om een id kaart te hebben voor zover ik weet. Wel moet je je kunnen identificeren, maar dat kan ook met een rijbewijs.
Je kan een rijbewijs niet altijd gebruiken als identiteitsbewijs https://www.rijksoverheid...-kan-ik-mij-identificeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:20

Rzaan

Altijd zoekende

[...]

Maar een bank mag tot een bepaalde hoogte eisen stellen aan hun klanten. Dus als zij graag een ID-bewijs willen zien of een paspoort en je hebt die als klant niet, hoeven ze jou niet als klant te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
[...]

Een rijbewijs is officieel geen legitimatie, maar zelfs als ze deze hier wel zouden accepteren is het probleem hier dat het bewijs dat ze in de administratie hebben verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:57

The Third Man

The Third Jellyfish

Johan Bogle schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:44:
[...]
Een rijbewijs is officieel geen legitimatie, [...]
Linkje van @sOid spreekt dat tegen, met de aanmerking dat het enkele gegevens mist waardoor het niet voor alle instanties voldoende is om te legetimeren.

[ Voor 17% gewijzigd door The Third Man op 24-06-2024 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadster112
  • Laatst online: 20:55
Iemand een idee of er nieuwe belasting afspraken zijn gemaakt met bepaalde landen? In de raisin app staat opeens het 'geen bronbelasting' label bij een hoop banken in landen als Litouwen en Letland.

Denk dat het een foutje is eigenlijk. Bij de aanvullende product informatie staat het namelijk niet. Hoewel dat natuurlijk wat meer werk is dan een label toevoegen.

[ Voor 20% gewijzigd door Roadster112 op 25-06-2024 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:42
Roadster112 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:08:
Iemand een idee of er nieuwe belasting afspraken zijn gemaakt met bepaalde landen? In de raisin app staat opeens het 'geen bronbelasting' label bij een hoop banken in landen als Litouwen en Letland.

Denk dat het een foutje is eigenlijk. Bij de aanvullende product informatie staat het namelijk niet. Hoewel dat natuurlijk wat meer werk is dan een label toevoegen.
Op de website staat dit niet dus het zal inderdaad wel een foutje in de app zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:58
marktweakt schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:08:
[...]

Op de website staat dit niet dus het zal inderdaad wel een foutje in de app zijn...
Dat vermoed ik ook. Als je in de app het product informatieblad bekijkt staat de bronbelasting gewoon vermeld. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb laatst een deposito in Estland geopend bij de Inbank (5 jaar 3,52%) maar daar staat in het produktinfoblad ook dat er geen bronbelasting ingehouden wordt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngPHYbVEJGBTfRYKa8vT6AlD_Zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3351UAjJNEnD7kV7rknfjy7c.jpg?f=fotoalbum_large

Ik gebruik wel de Duitse versie van Raisin/Weltsparen.

[ Voor 59% gewijzigd door fsfikke op 25-06-2024 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadster112
  • Laatst online: 20:55
fsfikke schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:38:
Ik heb laatst een deposito in Estland geopend bij de Inbank (5 jaar 3,52%) maar daar staat in het produktinfoblad ook dat er geen bronbelasting ingehouden wordt:

[Afbeelding]

Ik gebruik wel de Duitse versie van Raisin/Weltsparen.
Estland heeft idd geen bronbelasting. Heb zelf bij inbank een deposito lopen. Dus die klopt 😀.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wpm
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:57

wpm

@sOid @Nico Klus @Rzaan @Johan Bogle @The Third Man

De gegevens op een rijbewijs is voor banken niet voldoende, hierdoor komen ze in de problemen vanuit DGS en Wwft perspectief dit geldt over het algemeen voor alle banken in Europe. Een paspoort en een ID-kaart is gestandaardiseerd binnen Europa, helaas bestaan er nog genoeg verschillende rijbewijs versies binnen Europa.
Zo moet de nationaliteit worden gecontroleerd en worden vastgelegd, alle officiële voornamen staan niet altijd op een rijbewijs.

Vanuit een DGS perspectief: Gebruik een paspoort of ID-kaart, zorg dat BSN zichtbaar is. Dan voldoet de bank aan de Single Client View & Golden Triangle DGS vereisten en krijg jij je geld sneller mocht DGS ingang worden gezet.

Zie ook het DGS topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
Roadster112 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:49:
[...]

Estland heeft idd geen bronbelasting. Heb zelf bij inbank een deposito lopen. Dus die klopt 😀.
Ik had alleen SME bank (Litouwen) gecontroleerd omdat deze al niet juist was.
Toen ik net weer in de app keek is de melding "No witholding tax" verdwenen. Dus men heeft de fout in de app hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door disheaver op 25-06-2024 11:45 . Reden: Offtopic ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-06 23:17

Ik wil een rekening openen, daar vragen ze een Passnummer (Duitstalig woord).

Is dat een BSN of nummer van een ID-kaart/paspoort?
Bevalt mij prima. Maar niet doen als je Duits niet ausreichend (voldoende) is. Anders warm aanbevolen.

De leukste extra's zijn verlengen van de actierente met 6 maanden:
https://www.consorsbank.d...eld-Welcome#Verlaengerung

En een bonus van 150 EUR op voorwaarde van een belegging.
https://www.consorsbank.d...pierdepot-Welcome#Praemie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-06 16:40
mensen met een rekening bij Consors, betalen ze de actierente ook op bedragen boven de 100k? Ik kan het niet vinden.
(ik begrijp dat ik geen DGS boven 100k heb)

Edit: gevonden
3,75 % Zinsen p. a. bis 1.000.000 Euro

[ Voor 59% gewijzigd door Pistachenootje op 25-06-2024 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durpstick
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20:20
sOid schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:56:

Dus dit ter info.
Vreemd. Mijn paspoort verloopt over een week, en krijg deze week een nieuwe. Ik vroeg nog wat de consequenties zouden zijn als mijn nieuwe wat te laat komt. Die waren er niet meteen, zei de medewerker...

Andere vraag over Santander. Ik heb een tijdje terug een mail gehad dat de spaarrente gaat van 3,6% naar 3.35% per 13 juni. Maar bij mijn spaarrekening staat nog 3,6%. Hebben anderen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-06 21:00
Durpstick schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:39:
[...]

Vreemd. Mijn paspoort verloopt over een week, en krijg deze week een nieuwe. Ik vroeg nog wat de consequenties zouden zijn als mijn nieuwe wat te laat komt. Die waren er niet meteen, zei de medewerker...

Andere vraag over Santander. Ik heb een tijdje terug een mail gehad dat de spaarrente gaat van 3,6% naar 3.35% per 13 juni. Maar bij mijn spaarrekening staat nog 3,6%. Hebben anderen dat ook?
Ja bij mij staat er ook nog steeds 3,6%. Maandag wordt de rente weer bijgeschreven, ben benieuwd wat er dan bijkomt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Laatst online: 00:51
Even een update betreffende Garanti-bank (NL Dgs)
Ze hebben de actie rente weer één maand verlengd, was tm 31 mei 3,60%, daarna tm 30 juni 3,00% en nu dus verlengd tm 31 juli 3,00%.
Ook kan je op hun website vinden dat ze de kortlopende deposito rentes gaan verlagen per 28 juni.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Durpstick schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:39:
[...]

Same. Zocht juist een antwoord op deze vraag. Wellicht gaat het in per 1 juli.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Hansi55 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:36:
@brambello
Passnr is: Je Paspoortnummer of ID-kaart nr
Steuernr is: Je BSN nummer.

Beide zijn nodig ter identificatie en om vast te stellen of je belastingvrijstelling krijgt over de opgebouwde rente.
Voor Nederlanders krijg je deze vrijstelling.
En idd, het duurt een tijdje voor je rekening geopend wordt.
Duitse bureaucratie maar.....eenmaal geaccepteerd verloopt alles eigenlijk vlekkeloos.
Ze vragen voor Nederland een nationaal Passnummer, maar die is niet verplicht. Als je 'nee' invult krijg je nog de optie om een personalausweis in te vullen, en dat is volgens mij gewoon BSN.

https://www.netherlandsworldwide.nl/bsn/id-card-bsn.de

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1-8xmroe27Uz1OWH_Chdpkk3_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dLKKKgAWPazZTLZFmPz22ean.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij het handigst om de BSN zowel bij Personalausweiss als Steuer-Id in te vullen, en bij National Passnummer 'nee' in te vullen? Of heeft iemand andere gedachten?

[ Voor 6% gewijzigd door brambello op 26-06-2024 12:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mpandroid
brambello schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:27:
[...]

Ze vragen voor Nederland een nationaal Passnummer, maar die is niet verplicht. Als je 'nee' invult krijg je nog de optie om een personalausweis in te vullen, en dat is volgens mij gewoon BSN.

https://www.netherlandsworldwide.nl/bsn/id-card-bsn.de

[Afbeelding]

Volgens mij het handigst om de BSN zowel bij Personalausweiss als Steuer-Id in te vullen, en bij National Passnummer 'nee' in te vullen? Of heeft iemand andere gedachten?
Bedoelen ze hier niet gewoon het paspoortnummer?
En dan is het Passnummer! Bij Personalsausweiss moet je dan denk ik nummer van je ID kaart invullen.

[ Voor 5% gewijzigd door mpandroid op 26-06-2024 12:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:23
mpandroid schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:31:
[...]

Bedoelen ze hier niet gewoon het paspoortnummer?
Eens. 'Ausweis' is een Identiteitsbewijs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pass == Reisepass > Paspoort
Personalausweiss > ID-kaart

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
HoistSparen en Collector gaan vanaf 2 juli de rente van de spaarrekening verlagen van 3,27% naar 3,25% (3,29% effectief). Daarmee komen ze weer onder Distingo. CKV blijft nog steeds de hoogste met 3,30% (3,35% effectief)

Ook is er een nieuwe Portugese bank bij Raisin voor deposito's: Banco BNI Europa. Maar rentes zijn niet heel aantrekkelijk en bronbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansschu
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-06 23:13
kbus schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:29:
[...]

Ja bij mij staat er ook nog steeds 3,6%. Maandag wordt de rente weer bijgeschreven, ben benieuwd wat er dan bijkomt.
Per vandaag 3,35% rente herzien vanaf 13-6 zoals aangekondigd (wel 14 dagen te laat:-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:46
Rzaan schreef op zondag 23 juni 2024 @ 16:56:
[...]

Ik denk dat je de verkeerde formule gebruikt.
Maar heb je daar werkelijk Excel voor nodig?
Als je de rente alleen aan het einde van de looptijd wordt berekend over het hele bedrag, dan is het toch gewoon 50.000 x 0,036? Dat is 1.800
Voor een simpele berekening van 1 aanbieder is Excel inderdaad overkill. Als je meerdere optie's met verschillende tarieven, looptijden, vormen (spaar en deposito) en haken/ogen (wel/niet bron belasting percentage's, land) met elkaar wil vergelijken dan vind ik Excel handiger.

En inderdaad rente (op jaar basis) aan het einde van de looptijd (van een jaar) kan je berekenen door het vermenigvuldigen van inleg en rente. :)
Het ging mij om:
1. Berekenen van rente op rente effect als het op een spaarrekening staat voor een langere periode dan 1 jaar.
2. Gebruiken van Excel functie hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hopelijk is dit het juiste topic. We hebben extra spaarrekeningen bij Bunq vanwege de rente, die hoger is dan Rabo (onze huis bank). Maar nu met het artikel op nos over rekening gluren, maar ook wat er continue naar buiten komt over de cultuur daar, toch aan het kijken naar alternatieven.

Situatie:
- Twee individuele spaarrekeningen (1 voor mijn man, 1 voor mij). Beide staat direct beschikbare buffer geld op. Hier komen we bijna nooit aan, alleen bijv bij verlies van werk.
- Een gezamenlijke spaarrekening, hier staat gezamenlijk spaargeld op waar we bijna niet aankomen. Alleen jaarlijks geld eraf voor belastingen, nood gevallen huis of gepland onderhoud huis/auto.

Bij elkaar staat er zo’n 35k op de rekeningen.

Rabo heeft 1,7% rente. Bunq 2,46%. Twee keer per maand opnemen is genoeg. Hebben nu de gratis rekeningen en gezien de hoge kosten van de Rabo betaal pakketten zoek ik als het mogelijk is een gratis Nederlands alternatief. Heb naar Revolut en N26 gekeken maar het lijkt beide net wat anders gericht qua doelgroep?

Voor ons belangrijk:
- individuele spaarrekeningen kunnen hebben
- een gezamenlijke spaarrekening kunnen hebben
- rente maandelijks of wekelijks uitbetaald
- als mogelijk gratis en hogere rente dan 1,7%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
KleinDraakje schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:11:
Rabo heeft 1,7% rente. Bunq 2,46%. Twee keer per maand opnemen is genoeg. Hebben nu de gratis rekeningen en gezien de hoge kosten van de Rabo betaal pakketten zoek ik als het mogelijk is een gratis Nederlands alternatief. Heb naar Revolut en N26 gekeken maar het lijkt beide net wat anders gericht qua doelgroep?
Als je ook een betaalrekening zoekt past je vraag denk ik beter hier: Het 'Welke bank?' topic Dit topic gaat vooral over spaarrekeningen.

Voor een spaarrekening is de vraag vooral of je alleen in Nederland wilt sparen of ook bij een buitenlandse bank. LeasePlan Bank is een populaire optie voor sparen in Nederland en volgens mij bieden die ook en/of rekeningen aan, maar daar heb je geen betaalrekening. De rente bij buitenlandse banken is vaak wel hoger dan bij de Nederlandse banken.

[ Voor 4% gewijzigd door user109731 op 27-06-2024 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:12
Hopelijk is dit het juiste topic. We hebben extra spaarrekeningen bij Bunq vanwege de rente, die hoger is dan Rabo (onze huis bank). Maar nu met het artikel op nos over rekening gluren, maar ook wat er continue naar buiten komt over de cultuur daar, toch aan het kijken naar alternatieven.

Situatie:
- Twee individuele spaarrekeningen (1 voor mijn man, 1 voor mij). Beide staat direct beschikbare buffer geld op. Hier komen we bijna nooit aan, alleen bijv bij verlies van werk.
- Een gezamenlijke spaarrekening, hier staat gezamenlijk spaargeld op waar we bijna niet aankomen. Alleen jaarlijks geld eraf voor belastingen, nood gevallen huis of gepland onderhoud huis/auto.

Bij elkaar staat er zo’n 35k op de rekeningen.

Voor ons belangrijk:
Je zit wat mij betreft in het juiste topic ;)

Ik zou spreiden (vanwege redundancy) :
gezamelijke spaarrekening bij een bank die dat ondersteunt. Ik heb daarvoor een spaarrekening bij DHB
daarbij een gezamelijke tegenrekening (betaalrekening) bij een Nederlands grootbank die het goedkoopste is.

eigen spaarrekening bij een andere bank dan van de gezamelijke. koppelen aan een eigen tegenrekening ook weer bij een andere bank dan die van de gezamelijke. idem dito voor je partner. mag dezelfde combo zijn als die van jezelf. spaarrekening openen als de de rente daar beter is. oude spaarrekening dan niet opheffen, alleen leeghalen

wekelijks rente uitbetalen kan je vergeten volgens mij. maandelijks rente uitkeren kan wel maar zal niet zoveel schelen: 35k x 4% is "maar" 1400 euro per jaar, +- 120 euro per maand, 4% rente daarover is nog minder: 56 euro per jaar, +- 5 euro per maand. dan kan je beter sparen bij de bank met de hoogste rente met jaarlijkse uitkering.

hogere rente dan 1,7% is ook binnen NL DGS eenvoudig: weg bij de grootbanken voor de spaarrekening: met als tijdelijke aktie: 3,5% bij Credit Europe Bank, voor 6 maanden vrij opneembaar, gegarandeerd. en er zijn andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Andere gedachtegang: Als je spaarrekeningen elders neemt met wat hogere rente kan je van die extra rente de betaalrekeningen van de Rabobank betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Voor ons belangrijk:
Santander Consumer Bank (SCB) voldoet hier overigens aan. Gezamenlijke gratis spaarrekening mogelijk, 3,35% rente, en maandelijkse uitkering. Maar Spaanse bank en DGS opererend vanuit bijkantoor in België. Website wel volledig gericht op de Nederlandse klant: https://www.santanderconsumerbank.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Niet online
user109731 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:27:
[...]

Als je ook een betaalrekening zoekt past je vraag denk ik beter hier: Het 'Welke bank?' topic Dit topic gaat vooral over spaarrekeningen.

Voor een spaarrekening is de vraag vooral of je alleen in Nederland wilt sparen of ook bij een buitenlandse bank. LeasePlan Bank is een populaire optie voor sparen in Nederland en volgens mij bieden die ook en/of rekeningen aan, maar daar heb je geen betaalrekening. De rente bij buitenlandse banken is vaak wel hoger dan bij de Nederlandse banken.
Het gaat ons over spaarrekeningen inderdaad, we hebben aparte betaal, spaar (enkele 100 euro's) en beleggingsrekeningen bij Rabo. Voor onszelf, gezamenlijk en kids en die blijven daar voorlopig. Enkel het geld voor buffer wat 'stil' staat willen we ergens stallen waar het meer oplevert.
W1ck1e schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:33:
[...]
Je zit wat mij betreft in het juiste topic ;)

Ik zou spreiden (vanwege redundancy) :
gezamelijke spaarrekening bij een bank die dat ondersteunt. Ik heb daarvoor een spaarrekening bij DHB
daarbij een gezamelijke tegenrekening (betaalrekening) bij een Nederlands grootbank die het goedkoopste is.

eigen spaarrekening bij een andere bank dan van de gezamelijke. koppelen aan een eigen tegenrekening ook weer bij een andere bank dan die van de gezamelijke. idem dito voor je partner. mag dezelfde combo zijn als die van jezelf. spaarrekening openen als de de rente daar beter is. oude spaarrekening dan niet opheffen, alleen leeghalen

wekelijks rente uitbetalen kan je vergeten volgens mij. maandelijks rente uitkeren kan wel maar zal niet zoveel schelen: 35k x 4% is "maar" 1400 euro per jaar, +- 120 euro per maand, 4% rente daarover is nog minder: 56 euro per jaar, +- 5 euro per maand. dan kan je beter sparen bij de bank met de hoogste rente met jaarlijkse uitkering.

hogere rente dan 1,7% is ook binnen NL DGS eenvoudig: weg bij de grootbanken voor de spaarrekening: met als tijdelijke aktie: 3,5% bij Credit Europe Bank, voor 6 maanden vrij opneembaar, gegarandeerd. en er zijn andere opties.
Dank, ik ga DHB eens bekijken en voorstellen aan partner ook. Spreiden is ook een idee, maar moet zeggen dat tot nu toe het ook wel gemakkelijk is om de externe spaarrekeningen bij dezelfde bank te hebben staan. Wellicht schijn gevoel, want we loggen hooguit 1x per maand in om te checken of alles er nog staat :)

Bunq was de eerste bank die we enkele jaren geleden gingen uitproberen, na levenslang bij Rabo te hebben gebankierd. Kleine stapjes voor ons dus, om banken die we niet kennen met (voor ons) grote sommen geld te vertrouwen... Credit Europe Bank gaat in ieder geval ook even onderzocht worden.
Novax schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:54:
[...]

Santander Consumer Bank (SCB) voldoet hier overigens aan. Gezamenlijke gratis spaarrekening mogelijk, 3,35% rente, en maandelijkse uitkering. Maar Spaanse bank en DGS opererend vanuit bijkantoor in België. Website wel volledig gericht op de Nederlandse klant: https://www.santanderconsumerbank.nl
Gaan we ook even op de lijst zetten. Ik zag net bij Revolut dat het geld daar als box 3 / belegging wordt belast ipv spaar, wat me een beetje tegenstaat. Dus toch op zoek naar iets wat volledig on DGS valt.

Edit: Credit Europe heeft 3,5% eerste 6 maanden, daarna 1,77%. Jaarlijks uitbetaald. Kan je dan na 6 maand je spaargeld verhuizen naar een andere rekening en toch die 3,5% van het eerste half jaar krijgen? Anders lijkt het veel, maar is het wellicht handiger een bank te kiezen die iets minder hoog zit maar wel langere tijd dat percentage aanhoudt. Ah wacht, ik zie staan dat bij opheffen van de rekening de rente dan wordt uitgekeerd, dat is dan een optie om hem na 6 mnd eventueel op te heffen. Of zoals hierboven werd gezegd de rekening alleen leeghalen en dan na een jaar uitbetaald.

[ Voor 7% gewijzigd door KleinDraakje op 27-06-2024 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
KleinDraakje schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:03:
Edit: Credit Europe heeft 3,5% eerste 6 maanden, daarna 1,77%. Jaarlijks uitbetaald. Kan je dan na 6 maand je spaargeld verhuizen naar een andere rekening en toch die 3,5% van het eerste half jaar krijgen? Anders lijkt het veel, maar is het wellicht handiger een bank te kiezen die iets minder hoog zit maar wel langere tijd dat percentage aanhoudt. Ah wacht, ik zie staan dat bij opheffen van de rekening de rente dan wordt uitgekeerd, dat is dan een optie om hem na 6 mnd eventueel op te heffen. Of zoals hierboven werd gezegd de rekening alleen leeghalen en dan na een jaar uitbetaald.
Na 6 maanden je geld weghalen kan prima en wordt hier veel gedaan :) Kost je alleen wat tijd om rekeningen te openen en geld over te boeken.

Zelf zoek ik vooral naar banken die altijd een redelijke tot goede rente bieden en niet alleen als actie. Dan kom je uit bij Lloyds, SCB etc (die twee zijn Duits/Spaans DGS maar wel gericht op Nederlandse markt). Daarmee loop ik soms wat rente mis. Kwestie van persoonlijke voorkeur.

[ Voor 4% gewijzigd door user109731 op 27-06-2024 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e

Dank, ik ga DHB eens bekijken en voorstellen aan partner ook. Spreiden is ook een idee, maar moet zeggen dat tot nu toe het ook wel gemakkelijk is om de externe spaarrekeningen bij dezelfde bank te hebben staan. Wellicht schijn gevoel, want we loggen hooguit 1x per maand in om te checken of alles er nog staat :)
Gemak kost geld, bij 35k en 0,8% rente verschil is dat 280 euro. Als dat je niet boeit ....
dhb is maar maar een voorbeeld, spaarrekeningen zijn in principe gratis, betaalrekeningen echter niet.
je hoeft niet weg bij de rabo met je betaal rekening, wel met het spaargeld ;)

Kijk op bijv. op spaarinformatie.nl voor informatie over spaarrekeningen (voornamelijk in NL dgs)

ikzelf heb tegenrekeningen bij ing & asn, de gezamelijke is bij abnamro. om de kosten daarvan te compenseren staat zoveel mogelijk geld elders. lijkt veel werk is het volgens mij niet. btw: ik ben wel eens in de voorwaarden van een bankrekening tegengekomen dat je periodiek moet aanloggen en een en ander moet controleren.

Over credit europe bank: als je nu die rekening opent, lopen die 6 maanden net voor oud en nieuw af en krijg je snel de rente uitgekeerd. met de inleg zie je dan wel weer wat je doet, maar dan heb je in ieder geval wel al die hoge rente maximaal benut.

[ Voor 26% gewijzigd door W1ck1e op 27-06-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online

Bunq was de eerste bank die we enkele jaren geleden gingen uitproberen, na levenslang bij Rabo te hebben gebankierd. Kleine stapjes voor ons dus, om banken die we niet kennen met (voor ons) grote sommen geld te vertrouwen... Credit Europe Bank gaat in ieder geval ook even onderzocht worden.
DHB heeft nu ook een actierente voor 6 maanden van 2,85%. Andere Nederlandse optie die hier ook veel besproken wordt is https://www.leaseplanbank.nl/flexibel-sparen (2,20%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Niet online
Novax schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:15:
[...]

DHB heeft nu ook een actierente voor 6 maanden van 2,85%. Andere Nederlandse optie die hier ook veel besproken wordt is https://www.leaseplanbank.nl/flexibel-sparen (2,20%)
Leaseplan heb ik er ook even bijgezet inderdaad. Ik denk dat het vooral ook mentaal nu even voelt als 'veel uitzoekwerk' maar kan inderdaad voor weinig werk best wat opleveren.
W1ck1e schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:14:
[...]

Gemak kost geld, bij 35k en 0,8% rente verschil is dat 280 euro. Als dat je niet boeit ....
dhb is maar maar een voorbeeld, spaarrekeningen zijn in principe gratis, betaalrekeningen echter niet.
je hoeft niet weg bij de rabo met je betaal rekening, wel met het spaargeld ;)

Kijk op bijv. op spaarinformatie.nl voor informatie over spaarrekeningen (voornamelijk in NL dgs)

ikzelf heb tegenrekeningen bij ing & asn, de gezamelijke is bij abnamro. om de kosten daarvan te compenseren staat zoveel mogelijk geld elders. lijkt veel werk is het volgens mij niet. btw: ik ben wel eens in de voorwaarden van een bankrekening tegengekomen dat je periodiek moet aanloggen en een en ander moet controleren.

Over credit europe bank: als je nu die rekening opent, lopen die 6 maanden net voor oud en nieuw af en krijg je snel de rente uitgekeerd. met de inleg zie je dan wel weer wat je doet, maar dan heb je in ieder geval wel al die hoge rente maximaal benut.
Ah goed om te weten dat alleen spaarrekeningen meestal gratis zijn. Ik word soms tureluurs van alle productpagina's van de websites lezen en de verschillende pakketten vergelijken. Spaarinformatie ga ik vanavond ook even checken. Zat nu op independer maar daar werd maar weinig onder NL DGS getoond, ja Bunq en daarboven nog 1 andere.

Wat is de reden dat je tegenrekeningen bij verschillende banken hebt? Heeft dat ook met je keuzes van de spaarrekeningen te maken of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
KleinDraakje schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:20:
... Wat is de reden dat je tegenrekeningen bij verschillende banken hebt? Heeft dat ook met je keuzes van de spaarrekeningen te maken of dat niet?
Niet echt:
Bij de tegenrekeningen : Omdat er wel eens storingen zijn, bij ING & ASN, en ik toch soms geld nodig heb
Bij de spaarrekeningen : vanwege storingen maar ook vanwege de grens van het dgs. (of andersom ;) )

als je niet verder wil kijken:
dhb gezamelijk gekoppeld aan gezamelijk rabo
2 x credit europe bank persoonlijk gekoppeld aan persoonlijke rabo
niet meer dan "nodig" op gezamelijk, zo veel mogelijk op persoonlijk bij ceb, dit vanwege renteverschil

[ Voor 21% gewijzigd door W1ck1e op 27-06-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:46
Eix schreef op zondag 23 juni 2024 @ 17:24:
[...]

Verkeerde waarde in de formule gebruikt. Als je aan het einde van de looptijd de rente krijgt uitgekeerd dan geldt voor nper ‘1;1’ en niet ‘12;12’. De periode is dan immers een jaar
Bedankt voor het mee denken.
Even de waarde's in de formule aangepast
was: =FV(3,6%/12;12;;-50000;1)=1830
en nu =FV(3,6%;1;;-50000;1)=1800

[...]
Omdat je nu met beide formules rente-op-rente berekent.
Voor een lange termijn (stel 3 jaar) dan moet men =50000+(50000*EFFECT(EFFECT(3,6%;1)*3;3)) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
KleinDraakje schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:20:
[...]

Ah goed om te weten dat alleen spaarrekeningen meestal gratis zijn. Ik word soms tureluurs van alle productpagina's van de websites lezen en de verschillende pakketten vergelijken. Spaarinformatie ga ik vanavond ook even checken. Zat nu op independer maar daar werd maar weinig onder NL DGS getoond, ja Bunq en daarboven nog 1 andere.
Er zijn ook gratis betaalrekeningen (al dan niet met restricties afhankelijk van het gekozen pakket) o.a. https://n26.com/
Deze heeft tegenwoordig ook de mogelijkheid voor een spaarrekening met rente tussen 2,8% en 4% afhankelijk van het gekozen pakket.
Ook is er de mogelijkheid individuele rekekeningen te koppelen als een en/of rekening.
Valt wel onder Duits DGS.

[ Voor 1% gewijzigd door mpandroid op 27-06-2024 10:28 . Reden: Aanvulling DGS ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik zag net bij Revolut dat het geld daar als box 3 / belegging wordt belast ipv spaar, wat me een beetje tegenstaat. Dus toch op zoek naar iets wat volledig on DGS valt.
Revolut bied twee spaaroplossingen aan. Een is gebaseerd op een geldmarktfonds en dus de "belegging voor box 3 en niet gedekt door DGS", en de ander is een echte spaarrekening. De rente op de spaarrekening is echter wel maar 2,00% bij het gratis pakket dus niet heel interessant. Dan heb je meer aan N26 met 2,80% (Metal afnemen met het spaargeld dat je benoemde is meen ik niet heel interessant. Ten opzichte van het spaargeld is de winst in rente ten opzichte van een aantal andere banken kleiner dan de kosten voor het jaar Metal). Of je moet ook al gebruik willen maken van de andere extra's van N26 + Metal. Maar als betaalrekening zou ik ze minder interessant vinden, doordat ze bv geen NL IBAN hebben. Iets dat Revolut sinds eind vorig jaar wel heeft, en sinds kort werkt bv ook Tikkie met Revolut (sinds Revolut Surepay / naamcontrole ondersteund, iets dat N26 ook (nog) niet doet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikswarom
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-06 11:43
Zijn hier ook mensen problemen hebben met de Raisin app? Ik krijg steeds een foutmelding als ik de mTAN-code invoer 'er ging iets mis'.

[ Voor 24% gewijzigd door ikswarom op 27-06-2024 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
ikswarom schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:07:
Zijn hier ook mensen problemen hebben met de Raisin app? Ik krijg steeds een foutmelding als ik de mTAN-code invoer 'er ging iets mis'.
Klopt, had ik ook zojuist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikswarom
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-06 11:43
mpandroid schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:31:
[...]

Klopt, had ik ook zojuist.
Op de computer lijkt hij het wel te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heezen2011
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-06 13:27
Ik heb vanmorgen mijn saldo bij Raisin verdeeld onder 2 nieuwe producten
Nu krijg ik de melding dat mijn Raisin saldo ontoerijkend is en ik het bedrag moet aanvullen

Is dit normaal gedurende het transactie proces naar een nieuw product?

Het is allemaal vrij nieuw voor me en moet alles nog ondervinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
ikswarom schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:44:
[...]

Op de computer lijkt hij het wel te doen...
Via de app werkt het inmiddels ook weer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 23:22
Heezen2011 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:29:
Nu krijg ik de melding dat mijn Raisin saldo ontoerijkend is en ik het bedrag moet aanvullen
Toevallig had ik gisteren deze melding ook, toen ik het geld van een referral vriend overboekte. Maar na een uur was de melding weg, en het geld staat er bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 10:07
Heezen2011 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:29:

Is dit normaal gedurende het transactie proces naar een nieuw product?
Raisin heeft inderdaad soms wat vage meldingen, maar uiteindelijk komt het wel goed.

Als je zeker weet dat je het bedrag dat je bij Raisin had staan correct in 2-en verdeeld hebt, dan moet je even wachten tot de aanvragen afgerond zijn.

Let wel even op dat Raisin alles heel sequentieel doet, dus als er daadwerkelijk te weinig geld beschikbaar is wordt alleen de eerst aangevraagde actie doorgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:32
[...]

Als je de CE rekening nu afsluit dan heb je over 6 maanden de rente op je rekening. Daar hoef je de rekening niet voor op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Laatst online: 15-04 10:44
Hansschu schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:38:
[...]

Per vandaag 3,35% rente herzien vanaf 13-6 zoals aangekondigd (wel 14 dagen te laat:-))
@Hansschu Ja het viel mij ook al op, ondanks dat de simulatierekening gisteren nog netjes 3.6% over alle dagen liet zien. Opmerkelijk dat een partij als Santander er zo lang over doet om hun virtuele omgeving aan te passen.

Vraag me af of je als consument hier niet in je recht staat, omdat je een feitelijke visuele bevestiging had van de 3.6% gedurende een langere periode, inclusief de simulatierente.
Door het bedrag achteraf met terugwerkende kracht aan te passen word je als consument benadeeld.

Vraag is dan of een email of de online omgeving als leidraad worden aangehouden, maar wat mij betreft is een live internet omgeving een stuk betrouwbaarder dan informatie in een losse email.

Nog iets mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
dZinee schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:27:
[...]

@Hansschu Ja het viel mij ook al op, ondanks dat de simulatierekening gisteren nog netjes 3.6% over alle dagen liet zien. Opmerkelijk dat een partij als Santander er zo lang over doet om hun virtuele omgeving aan te passen.

Vraag me af of je als consument hier niet in je recht staat, omdat je een feitelijke visuele bevestiging had van de 3.6% gedurende een langere periode, inclusief de simulatierente.
Door het bedrag achteraf met terugwerkende kracht aan te passen word je als consument benadeeld.

Vraag is dan of een email of de online omgeving als leidraad worden aangehouden, maar wat mij betreft is een live internet omgeving een stuk betrouwbaarder dan informatie in een losse email.

Nog iets mee doen?
Geen schijn van kans. Je bent akkoord gegaan met de productvoorwaarden. De e-mail met de nieuwe rente is genoeg.
Uit deze voorwaarden:

11.4 Informatieverstrekking
De Bank communiceert via e-mail of brief met de rechthebbenden. De rechthebbenden dienen aan de
Bank een e-mailadres of postadres te verstrekken. De verzending ten aanzien van één rechthebbende is
geldig ten overstaan van alle rechthebbenden.

12.2 Rente
De rente is van toepassing vanaf de datum waarop het geld op de spaarrekening wordt gestort tot aan
de datum waarop het van de rekening wordt afgehaald. De Bank kan de rente op ieder moment wijzigen.
De klant wordt altijd 3 dagen vóór de wijziging van de rente hierover geïnformeerd door de Bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 17:27
Mijn actierente bij Advanzia loopt 30 juni af.
Heeft er iemand al een verlenging aanbod gehad voor juli?
Of worden deze na een actieperiode door Advanzia verstuurd? Als je al zo'n aanbod krijgt? Ik lees in dit topic dat Advanzia niet consequent/willekeurig is met verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Laatst online: 15-04 10:44
devriesjande schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:39:
[...]

Geen schijn van kans. Je bent akkoord gegaan met de productvoorwaarden. De e-mail met de nieuwe rente is genoeg.
Uit deze voorwaarden:

11.4 Informatieverstrekking
De Bank communiceert via e-mail of brief met de rechthebbenden. De rechthebbenden dienen aan de
Bank een e-mailadres of postadres te verstrekken. De verzending ten aanzien van één rechthebbende is
geldig ten overstaan van alle rechthebbenden.

12.2 Rente
De rente is van toepassing vanaf de datum waarop het geld op de spaarrekening wordt gestort tot aan
de datum waarop het van de rekening wordt afgehaald. De Bank kan de rente op ieder moment wijzigen.
De klant wordt altijd 3 dagen vóór de wijziging van de rente hierover geïnformeerd door de Bank.
Bedankt voor de specifieke info, en dat is inderdaad een goed inzicht.
In mijn insziens blijft de vraag hoe ver de bank hierin kan doorgaan. Het adverteren van een 3.6% binnen de bankomgeving is wat mij betreft misleiding. Het gaat hier niet simpelweg om een drukfout.

Anders zou je ook kunnen zeggen dat de bank zijn 3.6% advertenties nog overal mag doorzetten ( Google Ads, Meta, TV, Radio, eigen website) etc. zolang het maar via email gecommuniceert is dat het daadwerkelijke percentage anders is. Dit lijkt mij toch niet de bedoeling, en ook een misbruik van de door hun zelf opgestelde voorwaarden. Veelal wordt er gekozen voor de kant van de consument in dit soort zaken.

Enfin, gaat hier niet om grote bedragen, maar meer een kwestie van hoe ver banken/bedrijven kunnen gaan in het verkeerd informeren of representeren van informatie zonder gevolgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01:03
irongalaxy schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:05:
Of worden deze na een actieperiode door Advanzia verstuurd? Als je al zo'n aanbod krijgt? Ik lees in dit topic dat Advanzia niet consequent/willekeurig is met verlengen.
Ik heb een verlengingsaanbod altijd in het begin van de laatste maand ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zit in hetzelfde afwachtende schuitje, maar ben bang dat ik verkassen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 17:27
Reintje schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:28:
[...]

Ik heb een verlengingsaanbod altijd in het begin van de laatste maand ontvangen.
Ok, dan zal ik waarschijnlijk ook moeten verkassen. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-06 22:05

sanook

_/-\o_

Mijn vorige aktieperiode bij Advanzia liep af op 30 april. Op 8 april kreeg ik een mail dat mijn aktieperiode (3,97%) verlengd is tot 31 augustus. Dat was al de 2e verlenging, daarvoor had ik 4,1% die tot 31 januari geldig was en ik kreeg op 12 jan een bericht dat dit verlengd werd tot 30 april.
Dus lijkt erop dat ze in de 1e helft van de maand berichten sturen overn verlengingen voor de volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
dZinee schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:25:
[...]

Bedankt voor de specifieke info, en dat is inderdaad een goed inzicht.
In mijn insziens blijft de vraag hoe ver de bank hierin kan doorgaan. Het adverteren van een 3.6% binnen de bankomgeving is wat mij betreft misleiding. Het gaat hier niet simpelweg om een drukfout.

Anders zou je ook kunnen zeggen dat de bank zijn 3.6% advertenties nog overal mag doorzetten ( Google Ads, Meta, TV, Radio, eigen website) etc. zolang het maar via email gecommuniceert is dat het daadwerkelijke percentage anders is. Dit lijkt mij toch niet de bedoeling, en ook een misbruik van de door hun zelf opgestelde voorwaarden. Veelal wordt er gekozen voor de kant van de consument in dit soort zaken.

Enfin, gaat hier niet om grote bedragen, maar meer een kwestie van hoe ver banken/bedrijven kunnen gaan in het verkeerd informeren of representeren van informatie zonder gevolgen.
Persoonlijk denk ik dat je weinig kans maakt.
Je hebt een rekening geopend tegen 3,6% rente, conform voorwaarden heeft de bank jou via email op de hoogte gebracht van de verlaging. Dat dit (nog) niet zichtbaar was in de online omgeving zegt denk ik niets. Het zou mij niet verbazen dat er wel ergens melding gemaakt wordt dat je aan de gepresenteerde berekening geen rechten kunt ontlenen.

Ik ben het met jou eens dat het niet netjes is, maar ik vermief dat hier iemand niet goed opgelet heeft bij SCB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 22:52
ikswarom schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:07:
bij mij werkt hij normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 09:35

ikbenwouter

! w t R

W1ck1e schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:14:
https://www.vanspaarbankveranderen.nl/ geeft een wat completer overzicht.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Ik gebruik spaarinformatie sinds 2007/8, en het is maar een voorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Bunq tegen het voetlicht bij Nieuwsuur. Voor de liefhebbers of haters. 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-06 13:22
MotorBeast schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:49:
Bunq tegen het voetlicht bij Nieuwsuur. Voor de liefhebbers of haters. 8)
Tegen het voetlicht… pareltje weer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Citroentjuh schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:20:
[...]

Tegen het voetlicht… pareltje weer
Ach ja in de snelheid omdat de uitzending begon klein "vautje" gemaakt. :+ Dat jij dat zo belangrijk vindt om dat te posten heeft in mijn ogen weinig toegevoegde waarde. Mijn linkje hier wellicht wel voor de Bunq klanten zodat ze kunnen terugkijken:
https://nos.nl/nieuwsuur/...uurt-china-in-onze-auto-s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Update voor de consors-klanten, ik vond dit bericht in mijn berichten inbox:
wir haben eine wichtige Information zu der Verzinsung auf Ihrem Tagesgeldkonto. Die EZB hat vor Kurzem
den Einlagensatz auf 3,75 % p. a. gesenkt. Daher passen wir den Aktionszins auf Ihrem Tagesgeldkonto wie
vereinbart auf diesen Wert an.
Wie hoch ist der angepasste Zinssatz?
Der angepasste Aktionszinssatz beträgt 3,75 % p. a..
Ab wann ändert sich der Zinssatz?
Der Zinssatz ändert sich zum 30. Juni 2024.
Hoewel ik de bevestiging had dat de oorspronkelijke 4% verlengd zou zijn van 6 naar 12 maanden, meen ik dat dit in lijn is met de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
wibblemoo schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:48:
Update voor de consors-klanten, ik vond dit bericht in mijn berichten inbox:

[...]

Hoewel ik de bevestiging had dat de oorspronkelijke 4% verlengd zou zijn van 6 naar 12 maanden, meen ik dat dit in lijn is met de voorwaarden.
Ik denk ook dat dat klopt met de voorwaarden. Ik heb wel nog 4% in ieder geval.

Mijn verlenging ging ~15 april in, en die van jou?

[ Voor 5% gewijzigd door Frankenstein op 28-06-2024 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Frankenstein schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:55:
[...]

Ik denk ook dat dat klopt met de voorwaarden. Ik heb wel nog 4% in ieder geval.
Misschien valt juli nog in jouw oorspronkeijke 6-maands termijn?

mijn verlengingstermijn is in juni ingegaan.

[ Voor 9% gewijzigd door wibblemoo op 28-06-2024 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
wibblemoo schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:56:
[...]

Misschien valt juli nog in jouw oorspronkeijke 6-maands termijn?

mijn verlengingstermijn is in juni ingegaan.
Na de ECB verlaging, reden dat ze bij jou verlagen en bij mij niet, vermoed ik. Maar blijft een goede rentevoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:55
Hallo, iemand idee hoe ik in het weekend in contact kan komen met Santander? Heb gevoel dat iets niet in de haak is. Krijg continue SMS met onderstaand bericht
Beste, u heeft een nieuw bericht ontvangen in uw mailbox, om het te lezen kunt u inloggen in uw beveiligde zone. Uw Santander Consumer Bank team.
Als ik probeer te inloggen krijg ik melding te veel inlogpogingen gedaan. Via website zie ik dat ze alleen maandag tot vrijdag te bereiken zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Ruben0s op 29-06-2024 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-06 16:16

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Die melding krijg ik ook. Hopelijk alleen een tijdelijke storing. Net m'n wachtwoord al aangepast, maar nog steeds dezelfde melding.

Ik dacht eerst dat iemand had geprobeerd in te loggen op mijn account, maar als meerdere mensen dezelfde melding en SMS hebben ontvangen dan hoop ik dat er alleen een tijdelijke storing is.

[ Voor 42% gewijzigd door mark de man op 29-06-2024 08:49 ]

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-06 12:27
Ruben0s schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 08:43:
Hallo, iemand idee hoe ik in het weekend in contact kan komen met Santander? Heb gevoel dat iets niet in de haak is. Krijg continue SMS met onderstaand bericht
[...]

Als ik probeer te inloggen krijg ik melding te veel inlogpogingen gedaan. Via website zie ik dat ze alleen maandag tot vrijdag te bereiken zijn.
Heb ik ook via de app. Ik kan via de website wel inloggen. Ik zie dat ik een bericht heb met de volgende tekst:
Van Reporting Datum 28/06/202421:57
Uw rekeningoverzichten
Beste klant, Je kan jouw driemaandelijkse rekeningoverzichten downloaden vanaf jouw beginscherm. Groeten Het Santander Consumer Bank team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiver
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:22
hier ook een melding van Santander gekregen dat er post zou zijn, wachtwoord ook gereset, maar hier ook nog steeds dezelfde melding "te veel inlogpogingen gedaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zazabez1
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-02 09:15
Heb hier hetzelfde. Kan niet inloggen op de app en geeft aan ‘teveel mislukte inlogpogingen’.
Heb ook de SMS gehad dat er een bericht klaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
mark de man schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 08:48:

Ik dacht eerst dat iemand had geprobeerd in te loggen op mijn account, maar als meerdere mensen dezelfde melding en SMS hebben ontvangen dan hoop ik dat er alleen een tijdelijke storing is.
Dacht ook eerst dat het een bug was (en nog steeds is). Maar werd ongerust omdat ik zowel via de app als website niet kan inloggen.

Dit zie ik op website:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MU7N43iNSTf40Ex02lr65rfbGmE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SM6xyUbegePK6oSNZfj6UmWz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:40
Oftewel, Santander heeft zichzelf geDDOSt door die SMS te versturen naar alle klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
<nevermind, was al gepost>

[ Voor 92% gewijzigd door user109731 op 29-06-2024 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Hier ook de SMS van Santander (eenmalig) ontvangen. Inloggen lukte niet (via de website), omdat ik al te vaak had ingelogd of iets dergelijks. Nog eens op inloggen geklikt en toen werkte het wel. Bericht was dat wat @Sjrd83 hierboven heeft geplaatst m.b.t. rekeningenoverzicht dat klaar staat.

Verder wat @LongBowNL aangeeft. Leuke DDOS die Santander over zichzelf heeft heengeroepen. Zijn ze echter niet de eerste bank in. CreditEuropeBank heeft een tijd terug ook alle klanten een bericht gestuurd dat ze moesten inloggen en die lagen vervolgens ook plat. Waarna het hier ook klachten / vragen regende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Ik heb 3 berichten gehad, maar zoveel rekeningen heb ik daar ook. Zit wel een aantal uur tussen berichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Ik heb hetzelfde bij Santander. Eerst SMS en dan Te veel inlogpogingen.

Wachtwoord heb ik niet gereset, volgens mij heeft dat geen zin.

[ Voor 32% gewijzigd door Harbo op 29-06-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Nu een andere foutmelding :

FoutToepassing niet beschikbaar, onderhoud bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:30
In België hebben ze er ook last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat is nu precies het nut ervan als iedereen gaat kijken of het bij hem wel werkt?

Het is een rekeningstatement, niet bepaald iets wat je direct moet raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zazabez1
  • Laatst online: 28-02 09:15
Inloggen lukt hier weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Ook ik krijg midden in de nacht een SMS van Santander. Inloggen op de app lukte gewoon en zag dat de maandelijkse rente is uitgekeerd. Ik had die uitkering op maandag 1/7 verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frelg
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:25

Frelg

-= Its BigBoss =-

Na het bericht gisteravond 23:23 via sms 88888 ook gelijk ingelogd.
Het blijkt dat de maandelijkse rente is bijgeschreven.

Voor mij is dit de eerste keer, maar de maand is nog niet voorbij.
Wellicht omdat er in het weekend niks gebeurd met af- en bijboekingen,
kunnen ze de rente berekenen en dan al de melding sturen.

Iemand anders ook deze ervaring?

Frelg de; m,v een Friese Belg. Een Fries die in België woonachtig is/geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Frelg schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:53:
Voor mij is dit de eerste keer, maar de maand is nog niet voorbij.
Wellicht omdat er in het weekend niks gebeurd met af- en bijboekingen,
kunnen ze de rente berekenen en dan al de melding sturen.
Jip, in het weekend is er (nog) geen transactieverkeer. Dus ze kunnen prima "voorspellen" wat er de laatste dag van de maand op de rekening staat. Blijft an zich raar dat ze het eerder bijschrijven, maar het kan dus prima en maakt niks uit. Als het wat uit maakt is het in eigen voordeel doordat de rente mogelijk eerder meetelt voor de rente van de volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Het lukt mij niet om een Santander spaarrekening te openen :-( Er was een paar dagen technisch onderhoud en sinds vandaag kan ik weer een aanvraag starten. Op het laatst kom ik bij een 'Samenvatting' pagina uit met een overzicht van al m'n gegevens. Als ik dan op 'Volgende' druk krijg ik een loading spinner of onbekende error. Heb geen plugins aan, ik probeer chrome/firefox/edge + ander apparaat maakt geen verschil.

Iemand met dezelfde ervaring? Er lijkt iets niet helemaal goed te gaan bij Santander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
Timbos schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:35:
Ook ik krijg midden in de nacht een SMS van Santander. Inloggen op de app lukte gewoon en zag dat de maandelijkse rente is uitgekeerd. Ik had die uitkering op maandag 1/7 verwacht.
En dat is ook zo. Kijk maar naar de valutadatum van de rentebijschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:38
devriesjande schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:51:
[...]

En dat is ook zo. Kijk maar naar de valutadatum van de rentebijschrijving.
Hier iets minder rente met een hoger saldo, maar ja is ook gedaald van 3,6 naar 3,35. Nog steeds de hoogste in de markt voor niet-deposito. Als dit zo blijft op jaarbasis toch een leuk extraatje :)

[ Voor 7% gewijzigd door Deezers op 29-06-2024 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Deezers schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 15:26:
[...]

Hier iets minder rente met een hoger saldo, maar ja is ook gedaald van 3,6 naar 3,35. Nog steeds de hoogste in de markt voor niet-deposito. Als dit zo blijft op jaarbasis toch een leuk extraatje :)
Voor nieuwe klanten van credit europe bank 3,5% gegarandeerd voor 6 maanden, vrij opneembaar. Is toch meer ;)
Pagina: 1 ... 73 ... 146 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling