Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Fedde schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:18:
Hoi! Gezien alle debacle bij Bunq overweeg ik mijn Bunq rekening op te zeggen, terug te gaan naar ABN voor betalen en een aparte spaarrekening te openen bij een andere bank. Voorwaarden zijn: maandelijks (of kwartaal) rente, vrij opneembaar, onder garantiefonds. Ik zat zelf te kijken naar Openbank (loopt nu nog een actie, of Renault - via Raisin) - maar die lijkt wat langer te doen over de overschrijvingen (1-2 werkdagen).

Wat raden jullie aan?
Ik vraag me af hoe je op Renault komt, dat is één van de spaarrekeningen met de laagste rente op Raisin, kan je beter voor Distingo gaan met op dit moment de hoogste rente. (en ook auto-industrie achtergrond)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:00
sanook schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:07:
[...]

Houd bij OpenBank (en andere Spaanse banken) rekening met de onduidelijkheden over erfbelasting.
Impliciet is die onduidelijkheid er bij alle banken in het buitenland?
Het Spaanse Santander via het bijkantoor in België zegt dat het niet van toepassing is. Raisin zegt dat het niet van toepassing is. Dus waarom zou het bij die niet zijn en bij OpenBank wel?

En dan nog mogelijke verschillen in wetgeving (geregistreerd partnerschap is hier gelijk aan gehuwd, in andere landen is het gelijk aan een "vreemde", etc etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:27
Novax schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:12:
[...]

Ik vraag me af hoe je op Renault komt, dat is één van de spaarrekeningen met de laagste rente op Raisin, kan je beter voor Distingo gaan met op dit moment de hoogste rente. (en ook auto-industrie achtergrond)
Sorry - ik had die ergens vorig jaar, even vanuit gegaan dat die nog steeds het hoogst was. Raisin an sich heeft niet de voorkeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:18

sanook

_/-\o_

RobertMe schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:18:
[...]

Impliciet is die onduidelijkheid er bij alle banken in het buitenland?
Het Spaanse Santander via het bijkantoor in België zegt dat het niet van toepassing is. Raisin zegt dat het niet van toepassing is. Dus waarom zou het bij die niet zijn en bij OpenBank wel?

En dan nog mogelijke verschillen in wetgeving (geregistreerd partnerschap is hier gelijk aan gehuwd, in andere landen is het gelijk aan een "vreemde", etc etc).
Bij Spaanse banken schijnt de onduidelijkheid veel groter te zijn dan bij andere landen, vandaar mijn waarschuwing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
sanook schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:49:
[...]

Bij Spaanse banken schijnt de onduidelijkheid veel groter te zijn dan bij andere landen, vandaar mijn waarschuwing.
Wat bij Spanje voornamelijk speelt is dat het lokale wetgeving is. Dus een bank in Madrid heeft andere wetgeving dan een in Barcelona, bv.. En daardoor is er dus ook niet een algemeen statement te maken over "Spaanse banken".

En wat meespeelt bij de "horrorverhalen" m.b.t. OpenBank is dat het maar een paar flarden qan opmerkingen zijn. Wat "we" niet weten is of bv de overledene niet wellicht een inwoner van Spanje was, met nabestaanden in Nederland. En dat zou het hele verhaal natuurlijk ook veranderen.

Ook dus omdat Santander aangeeft geen erfbelasting te heffen, maar dat is dan weer met een Belgisch bijkantoor. En Raisin komt ook niet verder dan een algemene "geen bronbelasting". Wat dan dus ook zou gelden voor Spaanse banken of banken via een Spaans bijkantoor? Waarmee OpenBank een uitzondering lijkt te zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:26
RobertMe schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:13:
[...]

Wat bij Spanje voornamelijk speelt is dat het lokale wetgeving is. Dus een bank in Madrid heeft andere wetgeving dan een in Barcelona, bv.. En daardoor is er dus ook niet een algemeen statement te maken over "Spaanse banken".

En wat meespeelt bij de "horrorverhalen" m.b.t. OpenBank is dat het maar een paar flarden qan opmerkingen zijn. Wat "we" niet weten is of bv de overledene niet wellicht een inwoner van Spanje was, met nabestaanden in Nederland. En dat zou het hele verhaal natuurlijk ook veranderen.

Ook dus omdat Santander aangeeft geen erfbelasting te heffen, maar dat is dan weer met een Belgisch bijkantoor. En Raisin komt ook niet verder dan een algemene "geen bronbelasting". Wat dan dus ook zou gelden voor Spaanse banken of banken via een Spaans bijkantoor? Waarmee OpenBank een uitzondering lijkt te zijn?!
Klopt wat Santander België betreft; ik heb navraag gedaan bij de klantenservice van Santander. Je krijgt inderdaad een BE IBAN en geen ES IBAN. Wél onder Spaanse DGS maar geen Spaanse erfbelasting en geen Belgische roerende voorheffing voor Nederlanders (verklaring krijg je bij de aanvraag ) van toepassing.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 1760466

Hoi! Gezien alle debacle bij Bunq overweeg ik mijn Bunq rekening op te zeggen, terug te gaan naar ABN voor betalen en een aparte spaarrekening te openen bij een andere bank. Voorwaarden zijn: maandelijks (of kwartaal) rente, vrij opneembaar, onder garantiefonds. Ik zat zelf te kijken naar Openbank (loopt nu nog een actie, of Renault - via Raisin) - maar die lijkt wat langer te doen over de overschrijvingen (1-2 werkdagen).

Wat raden jullie aan?
TradeRepublic bevalt mij goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Fedde schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:23:
Sorry - ik had die ergens vorig jaar, even vanuit gegaan dat die nog steeds het hoogst was. Raisin an sich heeft niet de voorkeur
Raisin heeft dan wel het voordeel dat als je het eenmaal hebt dat je makkelijk tussen de concurrerende banken daar kan kiezen. Geen gedoe met actie rentes en dan weer moeten overstappen. Uitkering rente per kwartaal.

Anders kom je toch op deze uit voor de hoogste rente:
https://www.santanderconsumerbank.nl (SCB) Rente 3,60%, uitkering rente maandelijks, Belgisch/Spaans

En wellicht nog https://traderepublic.nl (TR) met 4%, uitkering rente maandelijks, Duits

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-07 09:28
Geld van TR staat er al een maand op en zie net dat ik het vinkje niet heb aangezet om 4% rente te ontvangen..... Nergens gezien en staat helemala onderin de app in grijze font, terwijl achtergrond zwart is. Moeilijk lees baar dus...... 1 maand rente misgelopen hierdoor. Ik zag het ook nergens staan op de website ed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
Jeanke117 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:03:
Geld van TR staat er al een maand op en zie net dat ik het vinkje niet heb aangezet om 4% rente te ontvangen..... Nergens gezien en staat helemala onderin de app in grijze font, terwijl achtergrond zwart is. Moeilijk lees baar dus...... 1 maand rente misgelopen hierdoor. Ik zag het ook nergens staan op de website ed.
Begin deze maand is er een draadje gestart over Trade Republic. Jij bent niet de enige die hier tegenaan liep.

Ik hoop voor jou wel dat het niet om een heel erg groot bedrag aan rente gaat. Hoef je uiteraard niet te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:18

sanook

_/-\o_

edit: Laat ook maar

[ Voor 116% gewijzigd door sanook op 30-05-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Laatst online: 21:45

Wat raden jullie aan?
Via Raisin heb je nog Distingo (ook Frans), die hebben een hogere rente als Renault. De overschrijvingen duren daar wel wat langer inderdaad. Santander is ook een goede optie, die geven 3,6% en betalen maandelijks rente uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

St3ve-0 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:15:
Ik heb zelf geen zin om ieder half jaar naar de bank te bellen om een hogere rente te vragen of over te stappen omdat de actierente afloopt.

Heeft iemand ervaring met BUX? Volgens spaarinformatie.nl op dit moment een van de hogere rentes (los van de actietarieven). Geld staat in Nederland bij ABN en is gedekt met DGS. Je hoeft alleen een cashpositie aan te houden.
Heb er al enige jaren aandelen/ETF's en bevalt me prima. Ik ben ook aan het nadenken om wat spaargeld over te hevelen naar BUX, zo kan ik ook weer de maandelijkse kosten een beetje afdekken :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:48
St3ve-0 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:15:
Heeft iemand ervaring met BUX? Volgens spaarinformatie.nl op dit moment een van de hogere rentes (los van de actietarieven).
Ze zijn de 16e op https://www.vanspaarbankveranderen.nl/ en dat vanwege hun hoogste tarief (dat je niet altijd krijgt?), dus dat "een van de hogere" vind ik wel wat overdreven.

Daarnaast levert een zoek in dit topic opmerkingen als "hoge kosten", terwijl de meeste spaarprodukten die we hier bespreken gratis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-06 11:59
Toch ook maar Bunq de rug toegekeerd en toegetreden tot het gilde der Santanders ...............
Aanmeldprocedure verliep vlekkeloos.

[ Voor 16% gewijzigd door Zonnegeer op 30-05-2024 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:07
Jeanke117 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:03:
Blijft bijzonder dat het niet standaard aangevinkt staat, ik kan me niet voorstellen dat iemand de voorkeur heeft om liever geen rente te ontvangen....

[ Voor 3% gewijzigd door Schweino op 30-05-2024 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Schweino schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:54:
Blijft bijzonder dat het niet standaard aangevinkt staat, ik kan me niet voorstellen dat iemand de voorkeur heeft om liever geen rente te ontvangen....
Ik neem aan dat er voorwaarden aan verbonden zijn die je accepteert als je het vinkje aanzet? Dan kunnen ze dat niet voor iedereen automatisch doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Novax schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:02:
[...]

Ik neem aan dat er voorwaarden aan verbonden zijn die je accepteert als je het vinkje aanzet? Dan kunnen ze dat niet voor iedereen automatisch doen.
Wat denk ik ook meespeelt is dat als je het niet standaard aan zet er ook klanten zijn die het niet meteen / nooit aan zetten. Die sparen dan dus tegen 0% rente terwijl TR er blijkbaar (meer dan) 4% aan kan verdienen.
Zo gehaaid zijn de Nederlandse grootbanken niet eens. Die geven in ieder geval nog iets van rente.

En had Bunq initieel niet ook een "ik wil rente ontvangen"? Dus uniek is TR er dan ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:06:
[...]

Wat denk ik ook meespeelt is dat als je het niet standaard aan zet er ook klanten zijn die het niet meteen / nooit aan zetten. Die sparen dan dus tegen 0% rente terwijl TR er blijkbaar (meer dan) 4% aan kan verdienen.
Zo gehaaid zijn de Nederlandse grootbanken niet eens. Die geven in ieder geval nog iets van rente.

En had Bunq initieel niet ook een "ik wil rente ontvangen"? Dus uniek is TR er dan ook niet in.
De grootbanken zijn zeker op een andere manier gehaaid.
En de rente van TR is gekoppeld aan voorwaarden, die je moet lezen.
btw : moet jij niet de hapjes verzorgen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:48
[...]

Maar is dit nog steeds zo? Iets staat me bij dat dit alleen werkte met een obscuur vinkje in de 'oude app'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:45
Wel lekker dat overmaken naar TR tegenwoordig bijna instant is. Vanaf Rabo naar TR binnen 5 minuten. Andere kant op 1 werkdag de laatste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:43

Eix

[...]

Bunq heeft de mogelijkheid om ‘Payday’ uit te schakelen. Maar default staat dit ingeschakeld.

Dat de mogelijkheid er is om van rente af te zien kan ik ook wel begrijpen vanwege specifieke levensovertuigingen / geloofsleren. Maar het is wel nogal listig om dat als standaard te hanteren. Zo’n bank is niet aan mij besteed.

[ Voor 0% gewijzigd door Eix op 30-05-2024 18:15 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Hendriks1 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:27:
Hallo Tweakers,

Ik heb telefonisch begrepen van Garanti dat de aktie-rente voor 3,60% niet verlengd wordt na 31-5, wel wordt er kennelijk een andere aktie opgetuigd welke vooralsnog slechts tm 30-6 zal duren en "maar" tegen 3,00%.....Dus helaas een verslechtering....

Mvg
Hendriks
Goed nieuws,
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Dat is hiet helemaal juist.
Ik heb bericht ontvangen dat de rente over de maand juni 2024 3,0% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
TvanW schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:32:
Dat is hiet helemaal juist.
Ik heb bericht ontvangen dat de rente over de maand juni 2024 3,0% is.
Heb je op de link geklikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:38:
[...]
Heb je op de link geklikt ?
Ja, en ? daar staat niet mijn bericbt.
Geachte relatie,

Wij hebben wederom goed nieuws voor u!

De Nieuwe Klanten Actie is verlengd voor de deelnemers, ditmaal met 3,00% voor de periode 1 juni tot en met 30 juni 2024!

U kunt nu nog langer profiteren van de hoogste rente bij een bank met de beste service. Voor iedere euro ontvangt u maar liefst 3,00% op uw vrij opneembare spaarrekening in de maand juni 2024.

De voorwaarden in het kort:
✓ Actierente loopt tot en met 30 juni 2024
✓ Het spaarbedrag is vrij opneembaar
✓ De Nieuwe Klanten Actierente van 3,00% is effectief op jaarbasis
✓ Op 1 januari 2025 wordt de opgebouwde rente uitgekeerd op de spaarrekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
TvanW schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:00:
[...]

Ja, en ? daar staat niet mijn bericbt.

[...]
Maar wel dit:
Bent u al klant?

Ook als bestaande klant kunt u profiteren van deze geweldige actie. U doet automatisch mee. Uw spaarsaldo op 1 juni 2024 wordt uw startbalans. Voor iedere euro die u vanaf 1 juni tot 1 december 2024 extra stort op uw spaarrekening, ontvangt u ook de Gouden Bonusrente van 3,00%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Dus ook zonder bijstorten ontvang ik in juni 2024 nog 3,00% over het volledige saldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
TvanW schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:37:
[...]

Dus ook zonder bijstorten ontvang ik in juni 2024 nog 3,00% over het volledige saldo.
Dat klopt, maar daarna alleen nog maar over het verschil met het saldo op 1 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:46
Ik kreeg die mail ook van Garanti, inmiddels grootste deel daar weggehaald en naar Trade Republic overgeboekt.
Zonnegeer schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:51:
Toch ook maar Bunq de rug toegekeerd en toegetreden tot het gilde der Santanders ...............
Bij mij het tegenovergestelde.. Het digitaal ondertekenen van contract werkte niet, 3 browser geprobeerd. Dan contract maar via de post verstuurd, wat goed gegaan is.
Laatste stap is geld overmaken, dat heb ik 5 dagen geleden gedaan, zou max 3 dagen moeten duren om te activeren, maar is nog steeds niet geactiveerd.

Ondertussen de komen de mailtjes van ze binnen dat ik account moet activeren dmv contract ondertekenen, terwijl dat dus als gelukt is en daar ook bevestiging van heb gekregen.

[ Voor 77% gewijzigd door PASware op 31-05-2024 12:05 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-06 11:59
Ik boekte gisteren een euro over (wel eerst even opgepoetst met zilverpoets, misschien helpt dat :)). Ik zal melden wanneer dat verwerkt is.

[ Voor 32% gewijzigd door Zonnegeer op 31-05-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 22:56
Ik stond op het punt een rekening te openen via Raisin bij Collector tegen 3,32% rente, maar zie dat Trade Republic 4% biedt tot 50k. De keuze lijkt dan snel gemaakt, of zijn er nog addertjes onder her gras waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• W1ck1e
goldmemberf1 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:46:
Ik stond op het punt een rekening te openen via Raisin bij Collector tegen 3,32% rente, maar zie dat Trade Republic 4% biedt tot 50k. De keuze lijkt dan snel gemaakt, of zijn er nog addertjes onder her gras waar ik rekening mee moet houden?
Veel leesplezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-07 17:02
Ik probeer een spaarrekening te openen bij Santander, maar de verbinding wordt elke keer verbroken tijdens de Video-certificatie met eID... Is er een storing dat iemand weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-07 12:35
Nee hoor geen storing, werkt zoals ontworpen

If user = 'Lassy' then Disconnect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-07 10:08
All Santander staff and '30 million' customers hacked

https://www.bbc.com/news/articles/c6ppv06e3n8o

Ik wacht even met een rekening openen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:26
Gerwin486741 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:16:

Following an investigation, we have now confirmed that certain information relating to customers of Santander Chile, Spain and Uruguay, as well as all current and some former Santander employees of the group had been accessed. Customer data in all other Santander markets and businesses are not affected.
Het bericht van Santander is overigens al van 14 mei, de BBC komt er dan ook wat laat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:21:
[...]

[...]

Het bericht van Santander is overigens al van 14 mei, de BBC komt er dan ook wat laat mee.
Het één sluit het ander niet uit. Je hebt in dat artikel Santander die A zegt en een hackersgroep die B zegt.

Wie de waarheid spreekt....?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GroteVoet459
Advanzia heeft hun lopende aanbieding voor nieuwe klanten die vandaag zou eindigen (3 maanden 3,76% effecftief vanaf €5K) doorgetrokken naar 30 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:42
Wolly schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:43:
[...]

Het één sluit het ander niet uit. Je hebt in dat artikel Santander die A zegt en een hackersgroep die B zegt.

Wie de waarheid spreekt....?
Santander Consumer Bank België staat daar niet bij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
marktweakt schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:48:
[...]

Santander Consumer Bank België staat daar niet bij...
Anderzijds is dat weer wel een bijkantoor van Santander Consumer Bank Spanje. Dus effectief zul je nog steeds "geregistreerd" staan in Spanje en staat je spaargeld in Spanje. Dus als de gegevens uit Spanje "lekken" dan zullen daar waarschijnlijk ook de gegevens van de klanten van de bijkantoren bij horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
goldmemberf1 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:46:
Werkt bij mij prima. Enige addertje is dat je geld niet op een eigen rekening staat maar op een derdengeldenrekening. Of dat allemaal goed gaat in het geval een DGS nodig is? In theorie wel maar laten we hopen dat we er niet achter komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
RobertMe schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 18:00:
[...]

Anderzijds is dat weer wel een bijkantoor van Santander Consumer Bank Spanje. Dus effectief zul je nog steeds "geregistreerd" staan in Spanje en staat je spaargeld in Spanje. Dus als de gegevens uit Spanje "lekken" dan zullen daar waarschijnlijk ook de gegevens van de klanten van de bijkantoren bij horen.
Dat hoeft dus niet, anders hadden we wel nieuws daarover gehad dat het ook België betreft en lees ik nergens terug. Het spaargeld staat in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:17

The Third Man

The Third Jellyfish

Datisraar schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 19:40:
[...]

Dat hoeft dus niet, anders hadden we wel nieuws daarover gehad dat het ook België betreft en lees ik nergens terug. Het spaargeld staat in België.
Waarom val je dan onder het Spaanse DGS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
The Third Man schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:31:
[...]
Waarom val je dan onder het Spaanse DGS?
Nouja, @Datisraar heeft een punt. Maar dan wel gecombineerd met "Belgische DGS doet de uitbetaling". Santander Spanje & het Spaanse DGS hoeven "theoretisch" alleen te weten hoeveel geld van de Belgische vestiging op de balans staat. Het Spaanse DGS hoeft immers maar het geld over te maken naar het Belgische DGS, en het Belgische DGS moet de verdere afhandeling doen. Dus het Belgische DGS moet de klant informatie hebben, het Spaanse DGS hoeft die informatie niet te hebben. En Santander Spanje hoeft dat mogelijk dus ook niet te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
"Na een onderzoek hebben we nu bevestigd dat er toegang is verkregen tot bepaalde informatie met betrekking tot klanten van Santander, Chili, Spanje en Uruguay, evenals tot alle huidige en enkele voormalige Santander-werknemers van de groep", staat in een verklaring die eerder deze maand werd geplaatst. .

"Er zijn geen transactiegegevens, noch enige inloggegevens waarmee transacties op rekeningen kunnen plaatsvinden, in de database opgenomen, inclusief online bankgegevens en wachtwoorden."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
zojuist kwam er een deposito vrij met een leuk bedragje, heb hem deze keer vastgezet voor 2 jaar ipv 1 jaar ivm de te verwachten (?) rente-daling. 2.8% bij leaseplan

krijg wel elk jaar een rente-uitkering dus das wel handig :9

eind van de maand komt er ook weer wat vrij, daarna in september/december/februari. maar zien hoe de vlag er dan bijhangt in renteland

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
Zwelgje schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 07:19:
zojuist kwam er een deposito vrij met een leuk bedragje, heb hem deze keer vastgezet voor 2 jaar ipv 1 jaar ivm de te verwachten (?) rente-daling. 2.8% bij leaseplan

krijg wel elk jaar een rente-uitkering dus das wel handig :9

eind van de maand komt er ook weer wat vrij, daarna in september/december/februari. maar zien hoe de vlag er dan bijhangt in renteland
*knip* reageer dan gewoon maar niet

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 01-06-2024 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs82
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 13:37
Ik kreeg afgelopen week onderstaande brief van Volkswagen Bank. Hier heb ik vorig jaar een half jaar een spaarrekening hebt gehad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQLG0kHgz4pxH32kVqz0R4XCzxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bm7uQ853Dp4ePrFKYtqUSY4b.jpg?f=fotoalbum_large

Daarin staat iets over art 8 en automatische uitwisseling van data. Op zich netjes dat zit dit melden, maar ik weet niet helemaal hoe ik de regel moet lezen omtrent de Erklärung zur Steuerplicht alinea.

Uiteraard heb ik tijdens het openen van de rekening deze verklaring=formulier moeten overleggen. Ik heb hier nog een getekende scan van gemaakt.

Zouden ze met widerlegt bedoelen dat ik deze niet aangeleverd zou hebben, óf dat deze bank deze niet 'weerlegt' heeft? Met andere woorden deze heeft geaccepteerd; anders zou de rekening ook niet geopend kunnen worden toch?

Ik vraag mij af: zijn er nog meer Tweakers met een dergelijke brief van Volkswagen Bank?

Ik denk dat ik de bank maar een mailtje stuur voor opheldering. Ik zit namelijk niet op gedoe of naheffingen te wachten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Thijs82 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:02:
Ik kreeg afgelopen week onderstaande brief van Volkswagen Bank. Hier heb ik vorig jaar een half jaar een spaarrekening hebt gehad:

[Afbeelding]

Daarin staat iets over art 8 en automatische uitwisseling van data. Op zich netjes dat zit dit melden, maar ik weet niet helemaal hoe ik de regel moet lezen omtrent de Erklärung zur Steuerplicht alinea.

Uiteraard heb ik tijdens het openen van de rekening deze verklaring=formulier moeten overleggen. Ik heb hier nog een getekende scan van gemaakt.

Zouden ze met widerlegt bedoelen dat ik deze niet aangeleverd zou hebben, óf dat deze bank deze niet 'weerlegt' heeft? Met andere woorden deze heeft geaccepteerd; anders zou de rekening ook niet geopend kunnen worden toch?

Ik vraag mij af: zijn er nog meer Tweakers met een dergelijke brief van Volkswagen Bank?

Ik denk dat ik de bank maar een mailtje stuur voor opheldering. Ik zit namelijk niet op gedoe of naheffingen te wachten... :P
In mijn optiek een vreselijke bank. Meerdere malen contact gezocht, nooit antwoord gekregen. Opzeggen is een ramp, nooit bevestiging gehad. Weer contact gezocht, weer geen antwoord gekregen.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar

[Afbeelding]

Het lijkt een soort bevestigingsbrief, tenzij. Ja, je hebt je verklaring ingestuurd en belasting plichtig verklaard en jouw bevestiging is daarna niet ‘ontkracht of tegen gesproken’ door jou. Met andere woorden het lijkt mij alleen een mededelings brief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
@Zwelgje wil gewoon dit als tip delen. Echter zo goed is de tip niet. Er zijn andere banken IN NEDERLAND die meer rente uitkeren bij een deposito van 2 jaar. Zoek daar eens naar voordat je volgende deposito afloopt.

Er staat vaak genoeg onzin in de draadjes, dit was gewoon een goed bedoelde tip. Doe er mee wat je wil.

[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 01-06-2024 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

W1ck1e schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:32:
[...]
@Zwelgje wil gewoon dit als tip delen. Echter zo goed is de tip niet. Er zijn andere banken IN NEDERLAND die meer rente uitkeren bij een deposito van 2 jaar. Zoek daar eens naar voordat je volgende deposito afloopt.

Er staat vaak genoeg onzin in de draadjes, dit was gewoon een goed bedoelde tip. Doe er mee wat je wil.
Noem ze dan svp. Dat is wat handiger.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Cyberpope schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:54:
[...]

Noem ze dan svp. Dat is wat handiger.
In een plaatje, om je te plagen :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/trKcTntvqtIjD4nLUzRYIEPuz2I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4Now8devGBxfZNTBDzEqukWN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop2001
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-07 17:01
Ik heb deze brief ook ontvangen, en heb er dezelfde vragen bij. Voor de zekerheid heb ik, een week of 2 geleden, maar weer een bewijs gestuurd dat ik in NL woon, de laatste Ziggo factuur. Daarna niets meer van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:15
joop2001 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:20:
[...]

Ik heb deze brief ook ontvangen, en heb er dezelfde vragen bij. Voor de zekerheid heb ik, een week of 2 geleden, maar weer een bewijs gestuurd dat ik in NL woon, de laatste Ziggo factuur. Daarna niets meer van gehoord.
Ik heb geen Volkswagenbank maar de brief klinkt een beetje als: Je hebt op 31/12 saldo (Indiz 1) en je hebt belastingplicht in Nederland (Indiz 2), je voldoet aan beiden dus we sturen je data naar onze belastingautoriteit en die stuurt het door (weiterleiten) naar jouw belastingautoriteit.

Vergelijk het met de FATCA voor mensen die "enige relatie" hebben met de USA.

Zie ook de Belastingdienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:48
Ook deze brief gehad. Heb ze gebeld op een vrijdagochtend, maar moest de 'Fachabteilung' hebben die pas maandag weer aanwezig zijn.. typisch Duits. Het verwonderde me voornamelijk omdat ik per 31.12 mijn rekening alweer had opgezegd. Maar zoals anderen al aangeven is dit meer een mededeling dat de gegevens aan het Finanzamt worden doorgegeven dan iets anders. Dat doet b.v. Consorsbank en Advanzia ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
W1ck1e schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:32:
[...]

het gaat mij niet zozeer om de bank waar het geld staat (ik heb een stuk of 12 banken waar ik wat heb lopen, dit is er één van) maar meer om de gekozen periode (1 jaar of langer)

nb: de banken boven in de lijst heb ik al wat lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Zwelgje schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:18:
[...]

het gaat mij niet zozeer om de bank waar het geld staat (ik heb een stuk of 12 banken waar ik wat heb lopen, dit is er één van) maar meer om de gekozen periode (1 jaar of langer)

nb: de banken boven in de lijst heb ik al wat lopen ;)
Maar die zitten vol qua dgs of vind je meer spreiden belangrijker ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwelgje
W1ck1e schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:21:
[...]
Maar die zitten vol qua dgs of vind je meer spreiden belangrijker ?
niet om te pochen, maar het eerste inderdaad.

(ben ZZP'er in de IT, dan snap je wel wat mijn 'probleem' is. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Meer mensen die bij LPB niet kunnen inloggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
TvanW schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:45:
Meer mensen die bij LPB niet kunnen inloggen ?
Ik kan gewoon inloggen in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:11
xileS schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:53:
[...]

ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:11
Gerwin486741 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:16:

Statement van Santander:

Following an investigation, we have now confirmed that certain information relating to [h1]customers of Santander Chile, Spain and Uruguay[/h1], as well as all current and some former Santander employees of the group had been accessed. [h1]Customer data in all other Santander markets and businesses are not affected[/h1].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
xileS schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:53:
[...]

Ik log in op de site via sms alleen de sms code ontvang ik niet.

Ik zie overigens op allestoringen.nl nogal wat probleem meldingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:18
Op het forum van spaarinformatie.nl wordt ook melding gemaakt van inlogproblemen via sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavorius
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06-07 04:43
Scuderia110 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:23:
10 jaars rente alweer bijna op 3%, wordt tijd dat de deposito's ook weer gaan stijgen.
En waarom zou het geen bulltrap zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavorius
Bent u al klant?
Ook als bestaande klant kunt u profiteren van deze geweldige actie. U doet automatisch mee. Uw spaarsaldo op 1 juni 2024 wordt uw startbalans. Voor iedere euro die u vanaf 1 juni tot 1 december 2024 extra stort op uw spaarrekening, ontvangt u ook de Gouden Bonusrente van 3,00%.
Ik had het begrepen als: Alles inclusief de extra stortingen geldt 3%, dus ook het deel wat er al staat van voor 1 juni. Immers wat er al vanaf mei stond, staat er ook op 1 juni en kan je interpreteren als startbalans.

Dus dat is balen als het zo is dat je het beste de rekening kon leegtrekken en daarna weer storten. Normaal als (recent) bestaande klant heb je er ook niet 0 staan, dus een gehaaide methode om zo toch de bestaande klant te beduvelen. Dat wordt dan toch na juni maar Garanti verlaten, want voor 1,77% blijf ik er niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Xavorius schreef op zondag 2 juni 2024 @ 17:43:
[...]

[...]

Ik had het begrepen als: Alles inclusief de extra stortingen geldt 3%, dus ook het deel wat er al staat van voor 1 juni. Immers wat er al vanaf mei stond, staat er ook op 1 juni en kan je interpreteren als startbalans.

Dus dat is balen als het zo is dat je het beste de rekening kon leegtrekken en daarna weer storten. Normaal als (recent) bestaande klant heb je er ook niet 0 staan, dus een gehaaide methode om zo toch de bestaande klant te beduvelen. Dat wordt dan toch na juni maar Garanti verlaten, want voor 1,77% blijf ik er niet. :/
Ik kan je helaas verzekeren (geen garantie) dat ze alleen op de saldo toename na 1 juni die 3% vergoeden. Vorig jaar 14 juli (als ik mij niet vergis) hadden ze ook zo'n aktie. Ook toen was mijn saldo op de startdatum nul, omdat elders de rente hoger was. Ik begin ook nu weer met een lege rekening (wel nog 2 deposito's).

De tip die ik gaf is vermoedelijk niet op de goede manier begrepen, maar ik heb mijn best gedaan. Morgen ga ik mijn geld van lloyds naar de garanti rekening overboeken (3% ipv 2,5%)

De niet bonus rente is trouwens 1,75% (en daarom voor mij te laag om er recentelijk geld te hebben staan)

Ik vind "beduvelen" nogal een zware term als je de voorwaarden gewoon kunt lezen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 02-06-2024 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xavorius
W1ck1e schreef op zondag 2 juni 2024 @ 17:57:
[...]
Ik kan je helaas verzekeren (geen garantie) dat ze alleen op de saldo toename na 1 juni die 3% vergoeden. Vorig jaar 14 juli (als ik mij niet vergis) hadden ze ook zo'n aktie. Ook toen was mijn saldo op de startdatum nul, omdat elders de rente hoger was. Ik begin ook nu weer met een lege rekening (wel nog 2 deposito's).

De tip die ik gaf is vermoedelijk niet op de goede manier begrepen, maar ik heb mijn best gedaan. Morgen ga ik mijn geld van lloyds naar de garanti rekening overboeken (3% ipv 2,5%)

Ik vind "beduvelen" nogal een zware term als je de voorwaarden gewoon kunt lezen ;)
Nu achteraf begrijp ik dat startbalans waarschijnlijk de lage basisrente betreft en als 0 tegoed wordt beschouwd voor de hogere rente. Dat dit de lage basisrente is staat niet zodanig op die pagina toegelicht, ook niet onder veelgestelde vragen. Men suggereert door die onduidelijkheid alsof de bestaande klant even hard mee profiteert, zelfs als die niets doet maar dat is blijkbaar onjuist. Alleen na bijstorten na 1 juni en/of bij voorkeur beginnend met een zo leeg mogelijke rekening voor 1 juni. Jij hebt dan geluk en vast nog meer mensen, maar tig ook pech.

Zo staat er ook geschreven: "U doet automatisch mee". Ik vind dat je niet van automatisch kunt spreken als je eerst voor optimaal rendement je rekening moet leeghalen terwijl je die 3,6% rente tot 31 mei kreeg, om vervolgens over het hele bedrag ook de nieuwe rente (3%) vanaf 1 juni te kunnen krijgen tot 1 december. In dat geval moet je op korte termijn handelen en in principe manipulatief te werk gaan om het over je oorspronkelijke tegoeden die nieuwe rente te krijgen. Bij het woord automatisch denk ik aan: niets doen, rustig kijken hoe de rente op de rekening van 3,6% op 31 mei 23:59u naar 3,0% op 1 juni zakt en daar blij mee zijn.

Ik noemde dat dus beduvelen, maar je mag het uiteraard anders vinden. Je kunt het ook slim noemen, zodat ze bij slapende klanten meer marge kunnen pakken als de startbalans niet op 0 is gezet of sterk verlaagd. Daar is het ze vast om te doen. Alleen degene die straks na 30 juni weggaat omdat ze deze pagina niet goed begrepen of te laat waren om de rekening leeg te halen, die marge missen ze dan geheel. Want je kunt betere rentes krijgen dan 1,75%.

Lang verhaal kort: ik heb er weer van geleerd. In het vervolg zal ik wel eerder hier kijken of navragen, want blijft zonde voor die paar minuten werk. :P
De niet bonus rente is trouwens 1,75% (en daarom voor mij te laag om er recentelijk geld te hebben staan)
Klopt inderdaad, ik was in de war met Credit Europe die 1,77% is, dat getal lijkt er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-06 18:10
[b]Zonnegeer in "Het spaartopic - Deel 4"
Ik heb daar een iets andere ervaring mee, ik moest in het aanmeldproces een paar stappen terug om een telefoonnummer te wijzigen. Ik heb een paar keer op de back-button van de browser geklikt. Daarna het proces voltooid, in de samenvatting waren mijn gegevens gecombineerd met die van een andere klant, dat wekt nog niet echt heel veel vertrouwen. Na verwijderen van cookies het proces opnieuw gestart en toen ging het wel goed.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
wpeterw schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:05:
[...]

Ik heb daar een iets andere ervaring mee, ik moest in het aanmeldproces een paar stappen terug om een telefoonnummer te wijzigen. Ik heb een paar keer op de back-button van de browser geklikt. Daarna het proces voltooid, in de samenvatting waren mijn gegevens gecombineerd met die van een andere klant, dat wekt nog niet echt heel veel vertrouwen. Na verwijderen van cookies het proces opnieuw gestart en toen ging het wel goed.
Dat is inderdaad niet best.
Heb je dit gemeld bij Santander ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Inloggen bij Santander Consumer Bank is niet mogelijk vanwege onderhoud tussen 07:00 en 09:00
Kan dit echt niet op een ander moment vraag ik me dan af.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Slasher schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:22:
Inloggen bij Santander Consumer Bank is niet mogelijk vanwege onderhoud tussen 07:00 en 09:00
Ik denk het niet indien ze aan het issue dat @wpeterw hier meldde aan het werken zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:40
Wat is er zo belangrijk dat jouw leven boven dat van anderen gaat? Ook de mensen bij Santander hebben een leven.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Drardollan schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:03:
[...]

Wat is er zo belangrijk dat jouw leven boven dat van anderen gaat? Ook de mensen bij Santander hebben een leven.
Ik zie even de relevantie niet dat je het persoonlijk moet maken maar goed. Ontopic: Andere banken doen dit toch ook "gewoon" in de nacht. Regulier onderhoud doe je nooit tijdens business hours. Dat doe je op tijden dat de gebruiker er geen last van heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Slasher op 03-06-2024 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

W1ck1e schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:28:
[...]
Ik denk het niet indien ze aan het issue dat @wpeterw hier meldde aan het werken zijn.
Dat is natuurlijk een aanname, en moet daar het systeem uren voor plat?

[ Voor 10% gewijzigd door Slasher op 03-06-2024 09:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:36
Slasher schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:10:
[...]

Ik zie even de relevantie niet dat je het persoonlijk moet maken maar goed. Ontopic: Andere banken doen dit toch ook "gewoon" in de nacht. Regulier onderhoud doe je nooit tijdens business hours. Dat doe je op tijden dat de gebruiker er geen last van heeft.
Geen idee wat het onderhoud inhoudt, maar wellicht is het iets minder gepland dan verwacht. Óf als het gaat om wereldwijd onderhoiud, hebben ze wellicht een afweging gemaakt van wanneer de minste mensen impact ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:09
Zijn er hier meer mensen die bij het inloggen op de nieuwe Advanzia website de melding krijgen dat er geen cookie gevonden kan worden en waardoor inloggen niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Slasher schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:11:
[...]

Dat is natuurlijk een aanname, en moet daar het systeem uren voor plat?
Uiteraard is dat een aanname ("ik denk het niet") maar wel ergens op gebaseerd. Ik heb gewerkt in de financiele sector. Voor regulier onderhoud dat de processen zou verstoren wordt zoveel mogelijk buiten kantoortijden gewerkt (welke zijn dat trouwens bij bedrijven die wereldwijd aktief zijn ?). Maar sommige problemen laten ze liever niet liggen tot buiten kantoortijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
Zijn er meer mensen die gehad hebben bij Credit europe bank dat de transactie vanuit weekend lang duurt voor het verwerkt wordt?
Mijn broertje had een rekening aangevraagd was snel geregeld, 1 euro als test overgemaakt maar helaas tot op heden nog niet op de rekening.

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
wetsteyn schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:39:
Zijn er meer mensen die gehad hebben bij Credit europe bank dat de transactie vanuit weekend lang duurt voor het verwerkt wordt?
Mijn broertje had een rekening aangevraagd was snel geregeld, 1 euro als test overgemaakt maar helaas tot op heden nog niet op de rekening.
Bij een hoop banken, waaronder ceb, is het handiger om transacties op werkdagen of tijdens kantooruren uit te voeren. Het ligt ook een beetje aan bij welke bank je de tegenrekening hebt.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:54
Dit topic begint langzaam aan om te vormen tot een 'help ik kan niet inloggen' topic..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:40
[...]

Het is slechts een vraag. Jij maakt het ook persoonlijk richting de mensen van Santander.

Ook de mensen van Santander hebben een leven en zullen ongetwijfeld proberen onderhoud op tijdstippen uit te voeren die het minst ingrijpend zijn. Maar gezien onze 24/7 economie waarbij we alles maar altijd en overal beschikbaar willen hebben is dit nagenoeg onmogelijk geworden. Los van de optie dat dit dusdanig belangrijk is dat het niet kan wachten.

Maar het is een algemeen maatschappelijk probleem in de breedste zin. Tegenwoordig kan men schijnbaar nergens meer op wachten, een bank moet 24/7 elke minuut beschikbaar zijn omdat men anders hun belangrijke overboeking niet kan doen. Winkels moeten ook liefst 24/7 open, maar sowieso met alle feestdagen omdat men geen boodschappen meer kan doen voor 2 of 3 dagen vooruit. Alles moet nu, direct, snel en gelijk.

Ontopic, vervelend als een bank onderhoud heeft. Maar als je daardoor in de problemen komt met bijvoorbeeld een overboeking dan klopt je eigen planning simpelweg niet.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
@Drardollan Zelfs je laatste opmerking is niet ontopic. Wat een geneuzel hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Je hebt met Santander afgesproken dat zij onderhoud plegen wanneer zij dat willen.
14.4 Verantwoordelijkheid van de Bank betreffende de continuïteit van de diensten
In het algemeen verleent de Bank geen enkele waarborg ten aanzien van de beschikbaarheid en
toegankelijkheid van haar website en/of de app. Bovendien heeft de Bank het recht om de toegang tot
de website of de app en tot haar diensten, met inbegrip van de Beveiligde Omgeving, volledig of
gedeeltelijk te wijzigen of tijdelijk te onderbreken om onderhoud te verrichten of verbeteringen door te
voeren, een technisch of veiligheidsprobleem op te lossen, misbruik te voorkomen en telkens wanneer
de Bank een legitieme reden voor een dergelijke onderbreking of wijziging heeft, zonder dat dit enig
recht op schadevergoeding in hoofde van de Klant doet ontstaan. De Bank verbindt zich ertoe haar
Klanten in de mate van het mogelijke via elektronische weg op de hoogte te stellen voordat de
onderbreking of wijziging zich voordoet.
Algemene Voorwaarden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Wolly schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:08:
[...]

Je hebt met Santander afgesproken dat zij onderhoud plegen wanneer zij dat willen.

[...]

Algemene Voorwaarden
Heb jij de AV tot op de letter nageplozen voordat je een rekening opende?

Maar laten we gewoon ontopic gaan, want iemand om de oren slaan met Algemene Voorwaarden (wie leest die uberhaubt) gaat natuurlijk wel heel ver.

[ Voor 14% gewijzigd door Slasher op 03-06-2024 11:13 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Slasher schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:11:
[...]

Ik scan er bij een bank altijd wel even doorheen, er gaat toch een sloot geld heen dus ik vind dat belangrijk.
Maar laten we gewoon ontopic gaan, want iemand om de oren slaan met Algemene Voorwaarden (wie leest die uberhaubt) gaat natuurlijk wel heel ver.
Ik sla niemand om de oren, ik wijs alleen op het feit dat je iets anders verwacht dan je hebt afgesproken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:15
Moeilijke wijzigingen voer je door op momenten dat het eenvoudig is om achterliggende support te krijgen. Midden in de nacht krijg je te maken met een standby, vaak niet de persoon die je werkelijk nodig hebt. Dus: Voor iedereen aan t kloppen gaat en net voor je support beschikbaar komt ga je aan de gang. In NL bij voorkeur op dinsdag of donderdag ochtend.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Slasher schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:11:
[...]

Jup, van alle banken waar ik klant ben (geweest) volledig gelezen. Behalve de NL grootbank waar ik al sinds jongs af aan klant ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57
Weet iemand als de ECB de rente verlaagd donderdag, of WISE snel gaat volgen met een daling? De stijgingen bleven altijd wat achter

De rente is nu ongeveer 3,85% (bruto)
Maar lijkt volgens de blackrock pagina al gezakt te zijn naar 3,77% 7 dagen, 3,8% 30 dagen
Krijg je nu al een lagere rente dagelijks?

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Juan schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:41:
Weet iemand als de ECB de rente verlaagd donderdag, of WISE snel gaat volgen met een daling? De stijgingen bleven altijd wat achter
Ook al zou iemand dat weten, dan nog horen geldmarktfondsen niet in dit topic besproken te worden,
Je zit hier al lang genoeg om dat te weten.

Daar heb je de TR voor, je zit ......

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 06-06-2024 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Mediacj schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:25:
Zijn er hier meer mensen die bij het inloggen op de nieuwe Advanzia website de melding krijgen dat er geen cookie gevonden kan worden en waardoor inloggen niet mogelijk is?
Ligt aan je bookmark. Pas je bookmark aan naar : https://preview-mein.advanziakonto.com

en verder daar niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
GroteVoet459 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:06:
[...]

Ook al zou iemand dat weten, dan nog horen geldmarktfondsen niet in dit topic besproken te worden,
Voorheen werden Revolut en Wise gedoogd omdat ze werken als een spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Pistachenootje schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:32:
[...]

Voorheen werden Revolut en Wise gedoogd omdat ze werken als een spaarrekening.
Gedoogd is het verkeerde woord. Ze werden simpelweg elke keer weer naar voren gehaald. Als ze werkten als een spaarrekening hoefde je niet te posten "nu moet je vanwege de Box 3 belasting je geld er weg halen".

Voor Revolut is dat sinds vorige maand anders, maar die bank heeft een eigen topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Gedoogd is het juiste woord want moderators lieten het toe. Natuurlijk begrijp ik dat het onderhuids een geldmarktfonds is, maar de rekeningen werken als een spaarrekening. Vandaar dat het gedoogd werd, zoek maar terug.

Edit: nu we het er toch over hebben, valt me op dat deze producten weinig aandacht krijgen. En dat terwijl ze hogere rente hebben dan al het Raisin aanbod en bovendien veel sneller werken (instant). Tot 1 oktober geen nadelen voor VRH. Ik ben tevreden gebruiker van zowel Wise als Revolut. Wat wel een nadeel is het ontbreken van DGS (wel BCS tot 20k).

[ Voor 44% gewijzigd door Pistachenootje op 03-06-2024 16:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
GroteVoet459 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:53:
Voor Revolut is dat sinds vorige maand anders, maar die bank heeft een eigen topic.
Een, dat is bij Revolut tegenwoordig niet anders, ze bieden tegenwoordig beide aan. Maar de rente via het geldmarktfonds is veel hoger dan op de echte spaarrekening. En twee, dat Revolut een eigen topic heeft lijkt mij niet uit te sluiten dat het spaar-deel hier niet besproken mag worden.

Of moet dan bv in drie topics gepost worden dat Revolut bij het gratis pakket verreweg de laagste rente heeft op de spaarrekening, vervolgens OpenBank komt (tenzij je in de actieperiode zit), en N26 de hoogste rente heeft van deze 3 neobanken (met volledig betaalpakket)?

Vragen over het "gebruik" van een specifieke bank kunnen uiteraard in het topic van die bank. Maar vragen m.b.t. sparen en evt in vergelijking met andere banken moet toch ook prima in dit topic kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
RobertMe schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:24:
[...]
Vragen over het "gebruik" van een specifieke bank kunnen uiteraard in het topic van die bank. Maar vragen m.b.t. sparen en evt in vergelijking met andere banken moet toch ook prima in dit topic kunnen.
Lijkt me inderdaad prima om *een keer* de vergelijking te maken met een (eventueel) nieuw produkt.
Maar als het antwoord is dat het geen spaarrekening is (en dat zijn geldmarktfondsen niet, zoals meermaals in reacties terug te vinden is) dan moet het off-topic blijven. Dat een nieuwe bezoeker die een vraag stelt zonder te zoeken kan nog netjes een antwoord krijgen. Maar blijvend terug komen op iets off-topics is simpelweg vervuiling.

Dat moderators de postings niet verwijderen heeft er niets mee van doen; dat doen ze volgens mij alleen bij illegale voorstellen, op-de-man reacties en bij referrals. De rest reguleert zichzelf prima. Behalve die geldmarktfondsen die maar terug blijven komen, en dan niet als vergelijk met sparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-06 18:10
W1ck1e schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:12:
[...]

Dat is inderdaad niet best.
Heb je dit gemeld bij Santander ?
Ja maar via een webform, als iemand een bugs@santander adres heeft. Graag ! Het issue lijkt iets te maken te hebben met sticky sessions, het ontbreken daarvan of een onjuiste implementatie. In de samenvatting was iemand anders (Ian Coles) aanvrager, de mede-aanvrager waren de gegevens van mijn mede-aanvrager.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57
GroteVoet459 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:06:
[...]

Wise is en was altijd hier besproken, sinds de rentes structureel aan het dalen zijn, volg ik niet alles meer hier..
Dan moet er in de tussentijd moeilijk gedaan worden (3 maanden of zo) om een WISE vraag.

Maar is er ook iemand die een idee heeft, ipv beleren? ;(

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Pagina: 1 ... 67 ... 150 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling