Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
wpeterw schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:38:
[...]

Ja maar via een webform, als iemand een bugs@santander adres heeft. Graag ! Het issue lijkt iets te maken te hebben met sticky sessions, het ontbreken daarvan of een onjuiste implementatie. In de samenvatting was iemand anders (Ian Coles) aanvrager, de mede-aanvrager waren de gegevens van mijn mede-aanvrager.
Op hier vond ik
Mail naar klantenservice@santander.nl o.v.v. uw klantnummer
Die kunnen vast de mail doorsturen naar de juiste afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 14:17
Hoist Sparen heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,32 % p.j. naar 3,30 % p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 07.06.2024 om 12 uur 's middags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
wpeterw schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:38:
[...]

Ja maar via een webform, als iemand een bugs@santander adres heeft. Graag ! Het issue lijkt iets te maken te hebben met sticky sessions, het ontbreken daarvan of een onjuiste implementatie. In de samenvatting was iemand anders (Ian Coles) aanvrager, de mede-aanvrager waren de gegevens van mijn mede-aanvrager.
Toch wel een serieus datalek als je opeens gegevens van iemand anders te zien krijgt :X

ING had dat vorig jaar ook, en toen kwam het best groot in het nieuws. kwalijke zaak van santander dit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:58
Pistachenootje schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:56:
Gedoogd is het juiste woord want moderators lieten het toe. Natuurlijk begrijp ik dat het onderhuids een geldmarktfonds is, maar de rekeningen werken als een spaarrekening. Vandaar dat het gedoogd werd, zoek maar terug.

Edit: nu we het er toch over hebben, valt me op dat deze producten weinig aandacht krijgen. En dat terwijl ze hogere rente hebben dan al het Raisin aanbod en bovendien veel sneller werken (instant). Tot 1 oktober geen nadelen voor VRH. Ik ben tevreden gebruiker van zowel Wise als Revolut. Wat wel een nadeel is het ontbreken van DGS (wel BCS tot 20k).
Dingen lopen ook wel wat door elkaar heen, zo was TR nog niet zo lang geleden ook een twijfelgeval wat betreft box 3.
Wie weet komt er in de toekomst wel weer zo’n geval, dan kan die hier ook gewoon weer besproken worden en in zijn context worden geplaatst.
Die geldmarktfondsen horen wat mij betreft hier dus ook thuis want mensen die willen sparen zijn er mogelijk in geïnteresseerd.
En anders zouden we hiermee naar één van de beleggingstopics moeten verhuizen(?) Daar zit men ook niet op te wachten (ga lekker naar het spaartopic met je fondsen die op sparen lijken zou ik zeggen :) )
Een eigen topic gaat ook zijn doel voorbij wat mij betreft.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-05 10:41
Il 2 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:00:
[...]

Toch wel een serieus datalek als je opeens gegevens van iemand anders te zien krijgt :X

ING had dat vorig jaar ook, en toen kwam het best groot in het nieuws. kwalijke zaak van santander dit.
Zeker kwalijk. NAW, BSN, ID, tegenrekening, alles was te zien.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Il 2 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:00:
[...]

Dat kan niet want daarom blijf ik sparen bij ING tegen een lage rente. Want dat is betrouwbaar. (Einde cynisme :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
W1ck1e schreef op zondag 2 juni 2024 @ 17:57:
...
Morgen ga ik mijn geld van lloyds naar de garanti rekening overboeken (3% ipv 2,5%)
...
Nadat ik afgelopen zaterdag met een screenshotje heb gemaakt van de vrij opneembare rekening, en vandaag geld heb gestort zie ik nu 's avonds al dat de toename van de opgebouwde rente precies klopt met 1 dag rente van 3% per jaar (van 366 dagen). Per 122 euro saldo a 3% is de rente 1 cent per dag.

correctie: de bank blijkt toch te werken met jaren van 365 dagen, en niet het echte aantal in dit schrikkeljaar
Dan is er per 365 euro saldo 3 cent rente per dag bij 3%.

Een dag later, om 20:30 blijkt de rente voor vandaag al meegerekend. Garanit rekent met 365 dagen in een jaar. Dat is mooi.

Maar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjtZYMnapK4_XySSmFmns54caAE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qnKoEi5DqhVpzQuqhrjvKAQU.png?f=user_large

Die percentages in dit plaatje van vandaag van verstreken looptijd lijkt mij toch niet correct. Ze zouden beide in de buurt van 33% moeten liggen, met een verschil van 10 dagen = 2 a 3 %.

[ Voor 51% gewijzigd door W1ck1e op 04-06-2024 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
wpeterw schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:09:
[...]

Zeker kwalijk. NAW, BSN, ID, tegenrekening, alles was te zien.
Ooof.. dat is insane.

Afgelopen tijd zat ik met een schuin oog naar Santander te kijken (vanaf OpenBank) maar ik blijf toch maar even waar ik zit. Ook al die verhalen met die aanmeld problemen. Maar dit datalek bevestigt wel dat Santander er echt niet klaar voor is. Zeer pijnlijk (en gevaarlijk!) lek dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
wibblemoo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:43:
Dit topic begint langzaam aan om te vormen tot een 'help ik kan niet inloggen' topic..
Ik kan wel aanloggen op ING maar geld overschrijven naar een andere rekening (ik heb er maar 1 geprobeerd) lukt niet. Geld in het spaarpotje storten kon gelukkig wel. Joepi, 1.5%
Ik heb geen app, maar gebruik edge op mijn pc. Lukt het iemand anders hier wel ?

Schrale troost, ik ben niet de enige:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnoLRobSRgI3fn994scarJXTkx4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iGqliSKlCy5qmS54J1goN5u0.png?f=user_large

update: een kleine 4 uur later is het wel gelukt. Echter de grafiek op allestoringen.nl is nog wat het moet zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4b-oidbVxvd4TM4Pdy5smuHb-9g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0LThEV5TERQnsnVxZBcEg9VF.png?f=user_large

[ Voor 44% gewijzigd door W1ck1e op 04-06-2024 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:17

Veritas

concedo nulli

Vraagje over Advanzia, eerder kreeg ik eerdere maand een konto-overzicht, de laatste is nu inmiddels van 1 april (tevens einde actieperiode). Er is sindsdien ook geen rente meer betaald. Heb ik iets gemist?

Ik wil leeghalen en opzeggen daar, maar vind dit wel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 20:07

sanook

_/-\o_

Veritas schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:28:
Vraagje over Advanzia, eerder kreeg ik eerdere maand een konto-overzicht, de laatste is nu inmiddels van 1 april (tevens einde actieperiode). Er is sindsdien ook geen rente meer betaald. Heb ik iets gemist?

Aan het huidige saldo kun je zien dat de rente over mei al wel is bijgeschreven. Kontoauszug zal waarschijnlijk later vandaag volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1de
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 11:07
Il 2 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:14:
[...]

Ooof.. dat is insane.

Afgelopen tijd zat ik met een schuin oog naar Santander te kijken (vanaf OpenBank) maar ik blijf toch maar even waar ik zit. Ook al die verhalen met die aanmeld problemen. Maar dit datalek bevestigt wel dat Santander er echt niet klaar voor is. Zeer pijnlijk (en gevaarlijk!) lek dit.
Heb me net geprobeerd aan te melden bij Santander en loop tegen iets soortgelijks aan. Na de video verificatie krijg ik oa de naw van iemand anders te zien (en kan deze gegevens niet wijzigen 😂) . Geeft mij weinig vertrouwen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 22:17
Tr1de schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:44:
[...]

Heb me net geprobeerd aan te melden bij Santander en loop tegen iets soortgelijks aan. Na de video verificatie krijg ik oa de naw van iemand anders te zien (en kan deze gegevens niet wijzigen 😂) . Geeft mij weinig vertrouwen dit.
Bij mij loopt het ook nog steeds niet lekker. Weken geleden al geprobeerd aan te melden. Het digitaal ondertekenen van contract werkte voor geen meter, in meerdere browsers/pc's geprobeerd. Via de post opgestuurd. Toen via de post opgestuurd, wat redelijk snel goedgekeurd werd.

Laatste stap is geld overmaken om rekening actief te maken, dit kon maximaal 72 uur duren. Symbolische 1 euro overgemaakt en na 72 uur nog helemaal niks. Nog even gewacht en toen maar een e-mail gestuurd. Kreeg reactie dat het overmaken fout is gegaan en geld terug gestort is en met verzoek om opnieuw over te maken, vanmorgen gedaan.

Maar weer wachten, inmiddels is de maximale tijd voor aanvragen ook al bijna verstreken.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:17

Veritas

concedo nulli

sanook schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:41:
[...]

Aan het huidige saldo kun je zien dat de rente over mei al wel is bijgeschreven. Kontoauszug zal waarschijnlijk later vandaag volgen.
Ik heb al twee maanden geen auszug gekregen dus, 1 april was de laatste. Zal wel aan mij liggen. Even uitzoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Veritas op 04-06-2024 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Veritas schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:01:
[...]

Ik heb al twee maanden geen auszug gekregen dus, 1 april was de laatste. Zal wel aan mij liggen. Even uitzoeken.
Even inloggen op je account, dan weet je het precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

In het begin vrij enthousiast over Raisin, begint nu snel af te brokkelen:

mTan is automatisch aangezet door Raisin zelf, met de app op een IPhone onbruikbaar, je komt in een soort code loop terecht, de mTan wordt dmv van een sms gestuurd deze vul je in daarna direct de melding dat je de mTan moet invullen en volgt er direct een nieuwe sms etc etc.
mTan maar uitgezet via een web browser.

Er is een deposito afgelopen en ik probeer nu het geld terug te boeken naar mijn tegenrekening, ik krijg al 2 dagen de melding: Er heeft zich een fout voorgedaan probeer het over een paar minuten nog een keer.
Helpdesk slecht bereikbaar op mail en berichten wordt niet gereageerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:22
Jur schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:27:
In het begin vrij enthousiast over Raisin, begint nu snel af te brokkelen:
...
Er is een deposito afgelopen en ik probeer nu het geld terug te boeken naar mijn tegenrekening, ik krijg al 2 dagen de melding: Er heeft zich een fout voorgedaan probeer het over een paar minuten nog een keer.
Zowel in de app als via de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

GroteVoet459 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:40:
[...]

Zowel in de app als via de website?
Ja op beide dezelfde foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:32
Jur schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:45:
[...]

Ja op beide dezelfde foutmelding
al contact met ze opgenomen?
https://klantenservice.ra...-ik-contact-op-met-Raisin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 10:22
Belangrijkste reden is natuurlijk de VRH. Ik heb zelf ook al mijn beleggingen eruit gegooid want zelfs als na belastingen beleggen 2% meer oplevert dan is dat het gezien mijn horizon niet de moeite wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
Toch zit 84% van de mensen nog steeds bij een van de drie grootbanken en zij geven:

ABN - 1,50%
ING - 1,25%-1,50%
Rabo - 1,60%-1,70%

En aangezien de verwachtingen zijn dat de ECB juist de rentes gaat verlagen binnenkort toch wel een vreemde timing van dit artikel. Ik zou juist verwachten dat het sparen weer minder wordt komende tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:50
De Rabo biedt 2,40% aan met hun ‘TijdslotSparen’ waarbij het spaargeld dynamisch 3 maanden vast staat. Dat is dus niet onvoorwaardelijk, maar wellicht acceptabel voor velen en met het gemakt van de Nederlandse grootbank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
My-life schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:41:
De Rabo biedt 2,40% aan met hun ‘TijdslotSparen’ waarbij het spaargeld dynamisch 3 maanden vast staat. Dat is dus niet onvoorwaardelijk, maar wellicht acceptabel voor velen en met het gemakt van de Nederlandse grootbank.
Je kunt daar ook meerdere opdrachten inplannen waardoor je, als je de rekening al wat langer hebt, veel sneller geld eraf kan halen dan die 90 dagen. Best een leuk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Je ruilt het ene gemak in voor het andere gemak zou je kunnen zeggen, denk niet dat veel mensen daar op zitten te wachten, maar ze proberen wat om mensen die ' wakker zijn geworden ' toch nog aan zich te blijven verbinden.
En dat terwijl je wel tot 4% kunt krijgen op vrij opneembaar ( bij TR ) en dit geld eventueel ook gelijk te besteden is met hun debit kaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelNH
Voor mij wel. Daarnaast het maximale GroenSparen en af en toe nog een bedragje voor drie jaar vastzetten voor 3% middels DoelSparen. Allemaal niet om euforisch over te worden maar redelijk acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
En als ze de rente verlagen kun je 3 maanden niet aan je geld komen. Slim hoor, van Rabo ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wel 'grappig', ik had laatst contact met de Rabo over veranderen van wat tenaamstellingen. Toen kreeg ik iemand aan de lijn die dit in gang gezet had en me toch nog even probeerde te porren voor dat product, maar ook aangaf dat hij vooraf al dacht dat ik er toch geen interesse in zou hebben.

Gok dat hij m'n vele recente transacties naar Raisin/Santander voor z'n neus had :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
JohanNL schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:48:
[...]

Je ruilt het ene gemak in voor het andere gemak zou je kunnen zeggen, denk niet dat veel mensen daar op zitten te wachten, maar ze proberen wat om mensen die ' wakker zijn geworden ' toch nog aan zich te blijven verbinden.
En dat terwijl je wel tot 4% kunt krijgen op vrij opneembaar ( bij TR ) en dit geld eventueel ook gelijk te besteden is met hun debit kaart.
Bovendien moet je ook een betaalrekening hebben/openen....met kosten.

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MarcelNH
finsdefis schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:10:
[...]

Wel 'grappig', ik had laatst contact met de Rabo over veranderen van wat tenaamstellingen. Toen kreeg ik iemand aan de lijn die dit in gang gezet had en me toch nog even probeerde te porren voor dat product, maar ook aangaf dat hij vooraf al dacht dat ik er toch geen interesse in zou hebben.

Gok dat hij m'n vele recente transacties naar Raisin/Santander voor z'n neus had :+
Jouw Santander transacties heeft inmiddels half Nederland al voor zijn neus gehad als ik de recente berichten over deze bank hier lees ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
MarcelNH schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:49:
[...]

Jouw Santander transacties heeft inmiddels half Nederland al voor zijn neus gehad als ik de recente berichten over deze bank hier lees ;)
Wel fijn, hoef ik in elk geval niet te wapperen met biljetten op social media :D

On a more serious note, timing is wel ongelukkig ja. Maar ach, doe er nu toch niets meer aan en volgens mij is er inmiddels al zoveel gelekt aan alle kanten van financiële en overheidsinstellingen ;(

[ Voor 5% gewijzigd door finsdefis op 04-06-2024 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-05 15:13
user109731 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:48:
[...]

Je kunt daar ook meerdere opdrachten inplannen waardoor je, als je de rekening al wat langer hebt, veel sneller geld eraf kan halen dan die 90 dagen. Best een leuk product.
Kan je toelichten wat je hiermee bedoeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:03

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik vind het hoe langer dit doorgaat hoe schandaliger eigenlijk. De inflatie is inmiddels naar redelijk normale porties terug maar zelfs nu is een grootbank als Rabobank niet in staat een spaarrente te bieden waarmee je ten minste je geld beschermt tegen inflatie.

"zet nu uw rekening weg en zie het geld -gratis- maandelijks minstens 1% verdampen door de inflatie!".

Snap echt niet dat de Nederlandse klanten niet massaal aan het overstappen zijn naar de Raisins, Santanders et cetera.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 15:03

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

JohanNL schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:48:
[...]

Precies, het is gewoon een verkapt deposito van 3 maanden tegen zeer magere rente.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ja 1 reactie gehad daarna radiostilte, toch lekker een bank waarbij je niet bij je geld kan, je snapt dan ook direct waarom zij hogere rentes dan de grootbanken kunnen geven, brakke systemen, gare app en een niet reagerende helpdesk zijn natuurlijk een stuk goedkoper dan echte systemen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Jur schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:04:
[...]

Ja 1 reactie gehad daarna radiostilte, toch lekker een bank waarbij je niet bij je geld kan, je snapt dan ook direct waarom zij hogere rentes dan de grootbanken kunnen geven, brakke systemen, gare app en een niet reagerende helpdesk zijn natuurlijk een stuk goedkoper dan echte systemen….
De rabo bank heeft dus ook een rekening waarbij je niet aan geld kan : ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0QIuTbqAYkfmPZ9yJ_W3zh19_dI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ms7XBNvG0JI6AUrJz1OzP6ek.png?f=user_large

Voor spaarders die :
Niet van hun spaargeld af kunnen blijven
Meer dan max 2,4% rente te veel vinden
Een deposito met echte vaste rente te voorspelbaar vinden.

Waarom zou je uberhaupt zo'n product willen gebruiken ? Dat er klanten zijn die niet buiten de Rabobank willen sparen dat weet ik wel.

@user109731 @My-life Hebben jullie een idee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Son Gohan schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:00:
Kan je toelichten wat je hiermee bedoeld?
Bij TijdslotSparen moet je tenminste 90 dagen van te voren een opdracht inschieten. Stel je hebt er 1000 euro opstaan, dan zou je nu dus opdrachten kunnen aanmaken om 1000 euro (of meer) terug te storten in bijvoorbeeld september en oktober. Laat je het toch langer staan dan cancel je de opdracht voordat deze uitgevoerd wordt.
W1ck1e schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:11:
Voor spaarders die :

Waarom zou je uberhaupt zo'n product willen gebruiken ? Dat er klanten zijn die niet buiten de Rabobank willen sparen dat weet ik wel.

Het is de meest laagdrempelige manier om hogere rente te krijgen als je al bij de Rabobank zit, zonder je geld voor een jaar of meer vast te zetten. Natuurlijk heb je elders hogere rente, maar 2,4% is echt niet heel slecht voor een Nederlandse grootbank.

Ik heb zelf spaarrekeningen bij andere banken inclusief deposito's, maar er zijn genoeg mensen die dat eng vinden of er niet aan beginnen. Rabo biedt dan tenminste iets aan, bij ING en ABN heb je geen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
user109731 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:50:
... spaarrekeningen bij andere banken inclusief deposito's, maar er zijn genoeg teveel mensen die dat eng vinden of er niet aan beginnen. Rabo biedt dan tenminste iets aan, bij ING en ABN heb je geen keus.
Bijna helemaal goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
[...]

Bij TijdslotSparen moet je tenminste 90 dagen van te voren een opdracht inschieten. Stel je hebt er 1000 euro opstaan, dan zou je nu dus opdrachten kunnen aanmaken om 1000 euro (of meer) terug te storten in bijvoorbeeld september en oktober. Laat je het toch langer staan dan cancel je de opdracht voordat deze uitgevoerd wordt.

[...]

Het is de meest laagdrempelige manier om hogere rente te krijgen als je al bij de Rabobank zit, zonder je geld voor een jaar of meer vast te zetten. Natuurlijk heb je elders hogere rente, maar 2,4% is echt niet heel slecht voor een Nederlandse grootbank.

Ik heb zelf spaarrekeningen bij andere banken inclusief deposito's, maar er zijn genoeg mensen die dat eng vinden of er niet aan beginnen. Rabo biedt dan tenminste iets aan, bij ING en ABN heb je geen keus.
Maar dat product van de Rabo is nou juist zo'n product dat wel wat ingewikkeld lijkt en deze groep dan ook niet zoveel interesse in heeft, denk ik.
Binnen deze groep heb je ook velen die het nodig vinden om grote sommen geld op hun 0% rente betaalrekening aan te houden, of zelfs helemaal geen spaarrekening ' want gedoe ' en/of ' ik vind die rente maar onzin '
Dan blijft er wat mij betreft vooral nog een groep over die wel een leuke rente wil, maar gewoonweg onwetend is en niets anders kent dan het aanbod van de Rabo, vanuit die optiek kan het nog best leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Veritas schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:28:

Zoals verwacht afgelopen middag mijn Kontoauszug over mei ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:14

Barrycade

Through the...

JohanNL schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:05:
[...]

Maar dat product van de Rabo is nou juist zo'n product dat wel wat ingewikkeld lijkt en deze groep dan ook niet zoveel interesse in heeft, denk ik.
Binnen deze groep heb je ook velen die het nodig vinden om grote sommen geld op hun 0% rente betaalrekening aan te houden, of zelfs helemaal geen spaarrekening ' want gedoe ' en/of ' ik vind die rente maar onzin '
Dan blijft er wat mij betreft vooral nog een groep over die wel een leuke rente wil, maar gewoonweg onwetend is en niets anders kent dan het aanbod van de Rabo, vanuit die optiek kan het nog best leuk zijn.
Mijn ouders (eind 73 en 77) zijn zulke mensen, van oudsher 2 rekeningen; een betaalrekening en een spaarrekening allebei e.o. allemaal bij de Rabobank incl de hypotheek.

Mijn vader heeft een brosse gezondheid, dus een e.o. rekening is gewoon een vereiste. Dan loop je al vast bij vele buitenlandse aanbieders en bij bepaalde ook qua erfbelasting complexiteit.

En mijn moeder is gewoon handig met apps /smartphone en de computer. Maar mijn vader niet die heeft zelfs geen smartphone. Wil wel omdat hij ziet dat hij wel wat mist, maar hij is erg bewust van zijn onkunde.

Dus even een hippe app moeten gebruiken met face recognition en je id inscannen dat gaat m niet worden. Dat is echt een brug of 2 te ver voor hem.

Dus dan biedt een grootbank nog wel persoonlijke service met een telefoonnummer en zelfs nog de boel op papier. Dus ze hebben nu wel een deposito afgesloten maar wel bij de rabobank.

Puur voor mijn pa op papier even lezen waar het over gaat, want dat is het probleem niet cognitief en op papier een krabbel zetten ipv een fingerprint op een smartphone. Het is niet de hoofdprijs, maar zoals mijn ouders zeggen wel weer een extra maandje aow aan rente.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Wat een ophef opeens over tijdslot sparen, dit wordt al besproken sinds september 2023: MarcelNH in "Het spaartopic - Deel 3"

[ Voor 8% gewijzigd door sanook op 04-06-2024 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online

[...]

Het is de meest laagdrempelige manier om hogere rente te krijgen als je al bij de Rabobank zit, zonder je geld voor een jaar of meer vast te zetten.
Het is een mix van een deposito en een spaarrekening. Met de nadelen van beide en de voordelen van geen een. Het nadeel van een deposito dat het geld vast staat en je het niet kunt opnemen als je het ineens nodig hebt. En het nadeel van sparen dat het een lagere rente is (ten opzichte van een echt deposito).

Kijk, het kan best wat zijn. Maar die periode van 90 dagen is gewoon echt veel en veel te lang. En Banco Progetto bied iets soortgelijks aan op Raisin. Dat is een spaarrekening/deposito mix, waar je er meerdere van kunt hebben, je geeft bij openen het bedrag op, opnemen kan alleen in het geheel (en bijstorten kan niet), en als je het wilt opnemen moet je het "opzeggen" en wordt het na 4 dagen uitgekeerd. 4 dagen is dan ook meteen lekker kort (met Raisin waarschijnlijk wel nog een weekje voordat je het daadwerkelijk terug hebt, grote kans dat het weekend er tussen valt etc). En bij Progetto wodrt je dan ook beloond met momenteel 3,50% rente (variabel dus). Dat last time I checked gelijk is aan de kortlopende deposito's van Progetto :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-05 23:55
Alisa Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,31 % p.j. naar 3,17 % p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 10.06.2024 om 12 uur 's middags.

Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
Begint een erg Zweeds feestje te worden bovenin bij Raisin nu Finland ook weer afhaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Appelkoeken schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 07:33:
[...]

Begint een erg Zweeds feestje te worden bovenin bij Raisin nu Finland ook weer afhaakt.
En dat met een Franse bank bovenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

MarcelNH schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:49:
[...]

Hoewel grappig, gelukkig niet waar. 'Wij' vielen met de BE tak buiten de scope toen ik de statement las. Tenzij die later is aangepast (?).
Maar denk aan je knipoog op 't einde ook wel te zien dat je het vooral als humor inschiet en niet als waarheid :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-05 23:55
RobertMe schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 07:47:
[...]

En dat met een Franse bank bovenaan?
Hoist, Collector, Noba en Klarna staan bovenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Outerspace op 06-06-2024 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Appelkoeken schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:10:
[...]

Hoist, Collector, Noba en Klarna staan bovenaan?
En Distingo met 3,33% daar nog boven? Bii mij dan, misschien heb jij een ander overzicht :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
MarcelNH schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:49:
[...]

Voor mij wel. Daarnaast het maximale GroenSparen en af en toe nog een bedragje voor drie jaar vastzetten voor 3% middels DoelSparen. Allemaal niet om euforisch over te worden maar redelijk acceptabel.
GroenSparen met 2,00% voor maximaal 250K? Dat is meer vanwege het duurzame karakter dan?
TvanW schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:42:
[...]

Bovendien moet je ook een betaalrekening hebben/openen....met kosten.
Ik vermoed niet dat Rabobank verwacht met TijdslotSparen nieuwe klanten aan te trekken. Veel Nederlanders hebben natuurlijk al een betaalpakken bij deze bank. Met een Rabobank hypotheek is dat praktisch verplicht. De kosten voor een betaalpakket zijn mij ook een doorn in het oog. Geïntroduceerd toen de rente nul was en sindsdien alleen maar verhoogt.

[ Voor 7% gewijzigd door My-life op 05-06-2024 10:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• My-life
W1ck1e schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:11:
[...]
De rabo bank heeft dus ook een rekening waarbij je niet aan geld kan : ;)

[Afbeelding]

Voor spaarders die :

Al je geldzaken bij een betrouwbare Nederlandse bank die zijn zaken goed voor elkaar heeft? Een app met goed overzicht over je betaalrekening, spaargeld en hypotheek? Een Nederlandse helpdesk of evt. zelfs fysiek kantoor waar men terecht kan? Een betere rente dan bij andere grootbanken?

Ik snap dat dit topic juist de fanatiekelingen aantrekt die het leuk vinden, technisch onderlegt zijn en wat meer moeite doen voor een beter rendement, maar het valt mij op dat hier weinig begrip is voor mensen die voorkeur hebben voor het Nederlandse DGS en/of die liever geen tussenpartij als Raisin gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38

FreakNL

Well do ya punk?

Il 2 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:18:
[...]

Toch zit 84% van de mensen nog steeds bij een van de drie grootbanken en zij geven:

ABN - 1,50%
ING - 1,25%-1,50%
Rabo - 1,60%-1,70%

En aangezien de verwachtingen zijn dat de ECB juist de rentes gaat verlagen binnenkort toch wel een vreemde timing van dit artikel. Ik zou juist verwachten dat het sparen weer minder wordt komende tijd.
Spaargeld onstaat niet van het 1 op het andere moment. Behalve misschien bij een erfenis. Ik heb nog geen 4 maanden geleden een flinke buts bij LeasePlan Bank weggezet tegen 3.3%. Ik verwacht dat meer mensen zoiets gedaan hebben begin dit jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 05-06-2024 10:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
My-life schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:40:
[...]

Al je geldzaken bij een betrouwbare Nederlandse bank die zijn zaken goed voor elkaar heeft? Een app met goed overzicht over je betaalrekening, spaargeld en hypotheek? Een Nederlandse helpdesk of evt. zelfs fysiek kantoor waar men terecht kan? Een betere rente dan bij andere grootbanken?

Ik snap dat dit topic juist de fanatiekelingen aantrekt die het leuk vinden, technisch onderlegt zijn en wat meer moeite doen voor een beter rendement, maar het valt mij op dat hier weinig begrip is voor mensen die voorkeur hebben voor het Nederlandse DGS en/of die liever geen tussenpartij als Raisin gebruiken.
Even namens mijzelf:

Ik vind niet dat ik een fanatiekeling ben (wij van wc-eend...), ik ben wel technisch onderlegd, en doe inderdaad "iets" meer moeite (al dan niet eenmalig) voor een hogere rente. Ik heb echter alle begrip voor mensen die een voorkeur hebben voor het Nederlandse DGS (ik zelf namelijk ook) en liever niet een tussenpartij als Raisin gebruiken (doe ik ook niet).

Maar, naast de grootbanken zijn er nog kleinere (per definitie) banken in Nederland onder het Nederlandse DGS waar je geen Raisin toko nodig hebt. En hebben dan ook een Nederlandse helpdesk. En als de eventuele app alleen maar het daar gestalde spaargeld laat zien vind ik helemaal prima, meer hoeven ze niet te weten ;)

In de media wordt vaak (tegenwoordig iets minder) gesuggerreerd dat er maar 2 opties zijn: grootbanken & buitenlandse banken. Daarnaast hoef je om te sparen bij een kleinere bank niet over te stappen met je betaalrekening. Het is niet of/of het is en/en.

Dat Rabo vergeleken met de andere grootbanken de hoogste rente aanbiedt is mooi van hen. Echter is dat dus niet het hele spectrum waar je binnen jouw voorwaarden kan kijken. En er is de Volksbank (sns, asn, regio) die al een keer gered is omdat die te belangrijk was om om te laten vallen. En daar is de rente iets hoger.

Dat er hier in dit forum regelmatig op de andere opties wordt gewezen is geen fanatisme of religie maar gewoon het delen van informatie, ervaringen en dergelijke zodat geinteresseerden ervan kunnen leren.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 05-06-2024 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32
Oekol schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 07:55:
[...]

Hoewel grappig, gelukkig niet waar. 'Wij' vielen met de BE tak buiten de scope toen ik de statement las. Tenzij die later is aangepast (?).
Maar denk aan je knipoog op 't einde ook wel te zien dat je het vooral als humor inschiet en niet als waarheid :)
Ik denk dat je iets gemist hebt de laatste dagen, zoek maar eens op "Ian Coles" in dit topic... ;)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Exar schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:09:
[...]

Ik denk dat je iets gemist hebt de laatste dagen, zoek maar eens op "Ian Coles" in dit topic... ;)
Hmm I see. ING had dat ook een keer (sterker nog, nog iets veel ergers dan dit bij mij persoonlijk) daar zit ik ook nog steeds. Ik roep 't op mijzelf af blijkbaar.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 20:08
Hier ook problemen met aanmelden bij Santander. Paspoort wordt herkend, maar de selfie daarna niet. Meerdere browsers en telefoons geprobeerd. Wat ik gek vind: je wordt gevraagd breeduit te lachen op de selfie. Maar dat mag bij officiële documentfoto's toch juist niet? Hoe willen ze de check dan doen? Overigens maakt wel of niet lachen geen verschil, de selfie wordt nooit herkend na vergelijking met de paspoortfoto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelNH
My-life schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:25:
[...]

GroenSparen met 2,00% voor maximaal 250K? Dat is meer vanwege het duurzame karakter dan?

[...]
Nee, het maximum waarmee ik belastingvoordeel heb. Er stond aan het begin van het jaar €142.500 op, nu teruggebracht naar €60.000 vanwege verlaging voordeel per 1 januari 2025.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
kesj schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:34:
Hier ook problemen met aanmelden bij Santander. Paspoort wordt herkend, maar de selfie daarna niet. Meerdere browsers en telefoons geprobeerd. Wat ik gek vind: je wordt gevraagd breeduit te lachen op de selfie. Maar dat mag bij officiële documentfoto's toch juist niet? Hoe willen ze de check dan doen? Overigens maakt wel of niet lachen geen verschil, de selfie wordt nooit herkend na vergelijking met de paspoortfoto.
Ik denk dat dat lachen als detectie is dat een echt mens de identificatie doet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-05 14:46
De kosten voor een betaalpakket zijn mij ook een doorn in het oog. Geïntroduceerd toen de rente nul was en sindsdien alleen maar verhoogt.
De kosten voor een betaalpakket bestaan al veel langer, sinds de banken niet meer mogen valuteren om hun "kosten te dekken" .... niet dat ze rente geven op de betaal rekening (altijd al 0%) dus maakt het m.i. geen moer uit....

Maarja, natuurlijk moeten de banken wel kosten voor een betaal rekening in rekening brengen want anders gaan ze zwaar verlies leiden.... ABNAMRO Q1 2024 had slechts 674 miljoen euro winst.
Stel dat ELKE Nederlander een rekening heeft bij de ABNAMRO ad. 3,25 euro per maand = 10 euro per kwartaal 15 miljoen Nederlanders (rekent even makkelijk) = 150 miljoen...
Maarja dan maak je toch slechts 524 miljoen winst, dat kan toch niet ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:07
Oekol schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:22:
[...]

Hmm I see. ING had dat ook een keer (sterker nog, nog iets veel ergers dan dit bij mij persoonlijk) daar zit ik ook nog steeds. Ik roep 't op mijzelf af blijkbaar.
Laat ff weten waar jij nog meer geld hebt staan dan kunnen wij die mijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
namliam_eht schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:37:
[...]

De kosten voor een betaalpakket bestaan al veel langer, sinds de banken niet meer mogen valuteren om hun "kosten te dekken" .... niet dat ze rente geven op de betaal rekening (altijd al 0%) dus maakt het m.i. geen moer uit....
....
Bij de 2 betaalrekeningen die ik heb (asn, ing), heb ik ook automatisch (of met weinig moeite) een spaarpotje waar ik wel rente krijg. Geld daar opnemen en storten is instant.

Als je het een beetje plant kan je makkelijk daar een beetje sparen. Als je daar 3000 euro hebt staan heb je de kosten van de rekening er uit. (maar uiteraard eerder bij een gratis spaarrekening) Neem die kosten voor lief en spaar elders omdat terug te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Barrycade schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:42:
[...]
Mijn ouders (eind 73 en 77) zijn zulke mensen, van oudsher 2 rekeningen; een betaalrekening en een spaarrekening allebei e.o. allemaal bij de Rabobank incl de hypotheek.
...
Dus even een hippe app moeten gebruiken met face recognition en je id inscannen dat gaat m niet worden. Dat is echt een brug of 2 te ver voor hem.
Mijn vader (79) hetzelfde - LeasePlan Bank voor het spaargeld omdat a) de rente beter is, b) hij nu een extra stapje moet doen bij een grote uitgave (is het echt wel nodig) en c) het geld niet op zijn betaalrekening staat die bij criminelen het eerste doelwit is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GroteVoet459
My-life schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:40:
[...]
Al je geldzaken bij een betrouwbare Nederlandse bank die zijn zaken goed voor elkaar heeft?
ABN Amro heeft 2 maal aantoonbaar tegen me gelogen. Diverse grootbanken moesten een paar jaar geleden door de overheid gered worden. En ze geven in de afgelopen maanden ronduit toe dat de slapende spaarder ze aan woekerwinsten helpt. Dus hoezo "betrouwbare Nederlandse bank"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
[...]
De kosten voor een betaalpakket zijn mij ook een doorn in het oog. Geïntroduceerd toen de rente nul was en sindsdien alleen maar verhoogt.
Kosten voor een betaalpakket zijn niet vreemd. Daar krijg je een pasje voor terug, al dan niet digitaal. En een platform via welke betalingen gedaan kunnen worden en dat zijn over het algemeen meer transacties dan een paar spaarbewegingen. Aansluiting bij diensten als Ideal, Tikkie, Geldmaat en Naamherkenning zijn ook niet gratis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:52

Eix

[...] De kosten voor een betaalpakket zijn mij ook een doorn in het oog. Geïntroduceerd toen de rente nul was en sindsdien alleen maar verhoogt.
Ik betaal al jaren voor een Rabo betaalpakket. Alleen als student was het in mijn herinnering gratis. Wel zijn de kosten de afgelopen jaren inderdaad fors toegenomen:

2016: €1,20
2017: €1,30
2018: €1,50
2019: €1,55
2020: €1,70
2021: €1,90
2022: €2,25
2023: €2,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
FreakNL schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:52:
[...]
Spaargeld onstaat niet van het 1 op het andere moment. Behalve misschien bij een erfenis.
Hopelijk ontstaat spaargeld elke maand, van een deel van je inkomen dat je niet uit geeft en van rente die je ontvangt.

Voor mij gaat dat er een vast deel van het bedrag dat ik over zou moeten kunnen houden automatisch naar de spaarrekening (op zoek naar een ander huis, dus redelijk korte horizon). Een deel gaat naar de auto-spaarpot (mobiliteitsvergoeding).
Wat er aan het eind van de maand nog over blijft wordt verdeelt tussen (extra) pensioensparen, beleggen en crypto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik doe het niet per maand. Mijn salaris wordt op een aparte rekening gestort en vanaf daar gaat er maandelijks geld naar diverse potjes en ook nog een overboeking naar mijn pinpasrekening. Dat laatste is dan handgeld en dat mag gewoon op. Het geld op de salarisrekening kom ik in principe niet aan waardoor extra vergoedingen (bonus, overwerk, vakgeld, etc) niet op de grote hoop komen en direct opgemaakt worden..

Aan het eind van het jaar zie ik wel hoeveel er nog op de salarisrekening staat, meestal iets tussen de 10 en 20k en dat gaat dan naar diverse spaarrekeningen.

Dit is eigenlijk offtopic en hoort meer in een "hoe beheer ik mijn financiën"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GroteVoet459
FreakNL schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:12:
Aan het eind van het jaar zie ik wel hoeveel er nog op de salarisrekening staat, meestal iets tussen de 10 en 20k en dat gaat dan naar diverse spaarrekeningen.

Dit is eigenlijk offtopic en hoort meer in een "hoe beheer ik mijn financiën"
Sparen is toch onderdeel van je financieel beheer? Je spaart om vermogen op te bouwen, niet om het sparen an sich. En anders is de hele rente-op-rente discussie ook overbodig. We hebben het hier wel vaker over bijv. sparen na de salarisstorting v.s. sparen wat je aan het eind van de maand over hebt. Sommige mensen hebben een soort rem nodig voor beter rendement. Je noemt zelf ook "op de grote hoop komen en direct opgemaakt".

In jouw methode lijkt het er op dat je spaargeld (het niet verdeelde deel) van januari 11 maanden op een salarisrekening (=betaalrekening) staat te niksen. Gemiddeld genomen over een jaar gaat het bij de bedragen die je noemt dan om ongeveer €7,5K. Zelfs bij de slechtse spaarbank van Nederland (ING) is dat €111 rente, bij Trade Republic al €300.
Geen wereldbedragen, maar in dit forum zitten mensen die voor minder dan 0,10% renteverschil verhuizen.

[ Voor 4% gewijzigd door GroteVoet459 op 05-06-2024 12:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:34:
... maar in dit forum zitten mensen die voor minder dan 0,10% renteverschil verhuizen.
Als de rekening al geopend is en ik geen dag rente mis loop zie ik geen reden om het niet te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nou ja je hebt ook wel gelijk hoor.. Ik heb dit "systeem" zo in gebruik genomen toen de rente sowieso overal nihil was. Maar je hebt zeker een punt, eigenlijk moet ik in de loop van het jaar die salarisrekening reeds afromen en het ergens anders beter laten renderen.

Ik heb 2% rente bij KNAB (waar ook de salarisrekening staat) op een standaard spaarrekening.. Dus nu een automatisch overboeking ingesteld dat als er meer dan X op salarisrekening staat het overige naar de spaarrekening gaat. Alle beetjes helpen :) Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
FreakNL schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:20:
Nou ja je hebt ook wel gelijk hoor.. Ik heb dit "systeem" zo in gebruik genomen toen de rente sowieso overal nihil was. Maar je hebt zeker een punt, eigenlijk moet ik in de loop van het jaar die salarisrekening reeds afromen en het ergens anders beter laten renderen.

Ik heb 2% rente bij KNAB (waar ook de salarisrekening staat) op een standaard spaarrekening.. Dus nu een automatisch overboeking ingesteld dat als er meer dan X op salarisrekening staat het overige naar de spaarrekening gaat. Alle beetjes helpen :) Thanks.
Ik heb ook een tijdje een knab rekening gehad. Maar toen ze een app verplicht stelden ben ik weggegaan, ik had geen smartphone. (wel een nokia met windows phone). Daarna gingen ze ook nog klanten kosten rekening brengen. Echter op dit moment heb ik wel een spaarrekening met kosten en een app, en daarnaast andere met een app. Zo kan het verkeren. ;)

Het valt mij nog mee, die rente van 2% bij knab.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 05-06-2024 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:31:
[...]
Het valt mij nog mee, die rente van 2% bij knab.
Inderdaad, maar die moet je wel afzetten tegen de relatief hoge €6/mnd pakketkosten.
Als je geen nut hebt van de meerdere (tot 5) betaalrekeningen zijn er waarschijnlijk betere opties, maar dat moet ieder voor zichzelf even narekenen. Afhankelijk van hoeveel extra rekeningen je wilt (ik gebruik er 3) en hoeveel spaargeld je laat staan tegen die 2,00% (maar 1 "schoon" maandsalaris).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:02:
[...]

Inderdaad, maar die moet je wel afzetten tegen de relatief hoge €6/mnd pakketkosten.
Als je geen nut hebt van de meerdere (tot 5) betaalrekeningen zijn er waarschijnlijk betere opties, maar dat moet ieder voor zichzelf even narekenen. Afhankelijk van hoeveel extra rekeningen je wilt (ik gebruik er 3) en hoeveel spaargeld je laat staan tegen die 2,00% (maar 1 "schoon" maandsalaris).
Ik heb die kosten verdeeld over 2 betaalrekeningen, bij 2 banken: ING oranje rekening met korting, en asn. In het kader van redundancy. Met nauwelijks geld op de betaalrekening en een beetje in het spaarpotje. De betaalrekening van het huishouden is een gezamelijke.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:11
GroteVoet459 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:57:
[...]

Kosten voor een betaalpakket zijn niet vreemd. Daar krijg je een pasje voor terug, al dan niet digitaal. En een platform via welke betalingen gedaan kunnen worden en dat zijn over het algemeen meer transacties dan een paar spaarbewegingen. Aansluiting bij diensten als Ideal, Tikkie, Geldmaat en Naamherkenning zijn ook niet gratis.
Maar zij besparen personeel. Daarom heb ik het altijd al raar gevonden dat na invoering online banking ze pas kosten gingen rekenen. Dat deden zij nog niet toen ze duizenden typistes hadden die mijn bankgiroformulier overtypen....
Ok het bied voor mij soms ook voordelen(niet door de regen naar de brievenbus, en sneller als vroeger), maar ik vind niet dat die bank door besparing van miljarden op personeel dat dan ook nog bij mij in rekening moeten brengen. En gaat de laatse jaren ook nog erg hard zonder dat ik er op vooruit ga(probeer sávonds of in weekend(daarbuiten moet ik werken), maar eens een bankmederker te spreken. Vroeger on je gewoon op koopavond naar kantoor.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Collector bij Raisin gaat met de variabele rente verder omlaag van 3,31% naar 3,29% per 11 juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
sipjohn schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:18:
[...]

Maar zij besparen personeel. Daarom heb ik het altijd al raar gevonden dat na invoering online banking ze pas kosten gingen rekenen. Dat deden zij nog niet toen ze duizenden typistes hadden die mijn bankgiroformulier overtypen....
Ok het bied voor mij soms ook voordelen(niet door de regen naar de brievenbus, en sneller als vroeger), maar ik vind niet dat die bank door besparing van miljarden op personeel dat dan ook nog bij mij in rekening moeten brengen. En gaat de laatse jaren ook nog erg hard zonder dat ik er op vooruit ga(probeer sávonds of in weekend(daarbuiten moet ik werken), maar eens een bankmederker te spreken. Vroeger on je gewoon op koopavond naar kantoor.
Kan het zijn dat de banken kosten maken die wij niet zien, maar toch ook terugverdiend moeten worden ?
En dat wij daar dus aan bijdragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
sipjohn schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:18:
[...]

Wellicht dat de servers, het personeel om dat draaiende te houden, de programmeurs die dat ontwikkelen, het laten uitvoeren van (externe) audits, ... wel duurder zijn dan die tiepmiepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:44
RobertMe schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:31:
[...]

Wellicht dat de servers, het personeel om dat draaiende te houden, de programmeurs die dat ontwikkelen, het laten uitvoeren van (externe) audits, ... wel duurder zijn dan die tiepmiepen?
Want als je tiepmiepen hebt hoef je geen (externe) audits te laten doen en beveiligingsmaatregelen te treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Frappuccino schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:36:
[...]

Want als je tiepmiepen hebt hoef je geen (externe) audits te laten doen en beveiligingsmaatregelen te treffen.
Nou, in de tijd van de echt grote afdelingen met vele administratieve medewerkers waren de gevaren van internet nog niet zo'n groot probleem.

@RobertMe Als ik de draadjes over verwacht, gewenst en gerealiseerd inkomen mag geloven zijn beheerders & ontwikkelaars wel wat duurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:32
Mijn 8e kalendermaand 4% vrij opneembaar bij Consorsbank is daar. Dat betekent 10k beleggen om 150eur bonus te ontvangen. Mijn bericht is hier off topic, want een bonus ontvangen is geen sparen en geen beleggen...

De actie bestaat nog steeds overigens.
https://www.consorsbank.d...pierdepot-Welcome#Praemie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:09
namliam_eht schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:37:
Er was een tijd waarin ASN wel rente gaf over de eerste 5000 euro op een betaalrekening maar dat is langzaam weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
FreakNL schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:20:
Dus nu een automatisch overboeking ingesteld dat als er meer dan X op salarisrekening staat het overige naar de spaarrekening gaat.
Let de eerste paar keer wel even op: ik had ooit eens zo'n "aan het einde van de maand wat over is boven de X gaan we sparen" overboeking staan. Tot mijn baas vanwege iets speciaals het salaris 4 dagen eerder stortte, die overboeking mijn hele salaris op de spaarrekening zette en ik dat pas na 3,5 week ontdekte en toen al 2/3e salaris rood stond (had een hele maand als limiet).

Was een dure les en nu kijk ik rond die speciale data altijd even extra in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
PASware schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:56:
[...]

Bij mij loopt het ook nog steeds niet lekker. Weken geleden al geprobeerd aan te melden. Het digitaal ondertekenen van contract werkte voor geen meter, in meerdere browsers/pc's geprobeerd. Via de post opgestuurd. Toen via de post opgestuurd, wat redelijk snel goedgekeurd werd.

Laatste stap is geld overmaken om rekening actief te maken, dit kon maximaal 72 uur duren. Symbolische 1 euro overgemaakt en na 72 uur nog helemaal niks. Nog even gewacht en toen maar een e-mail gestuurd. Kreeg reactie dat het overmaken fout is gegaan en geld terug gestort is en met verzoek om opnieuw over te maken, vanmorgen gedaan.

Maar weer wachten, inmiddels is de maximale tijd voor aanvragen ook al bijna verstreken.
Hmm hier ook m’n 1 euro terug gestort gekregen… vraag me af of ze mijn storting accepteren vanaf een en/of rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Z___Z schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:57:
[...]

Hmm hier ook m’n 1 euro terug gestort gekregen… vraag me af of ze mijn storting accepteren vanaf een en/of rekening.
Het duurde bij mij eerst een paar dagen, maar storting van een en/of rekening is wel gelukt. De tweede storting was wel heel snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

GroteVoet459 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:00:
[...]

Let de eerste paar keer wel even op: ik had ooit eens zo'n "aan het einde van de maand wat over is boven de X gaan we sparen" overboeking staan. Tot mijn baas vanwege iets speciaals het salaris 4 dagen eerder stortte, die overboeking mijn hele salaris op de spaarrekening zette en ik dat pas na 3,5 week ontdekte en toen al 2/3e salaris rood stond (had een hele maand als limiet).

Was een dure les en nu kijk ik rond die speciale data altijd even extra in de app.
Hij doet het pas als het bedrag boven X komt en X is een periodesalaris en een beetje :)

En ik kan sowieso niet rood staan op die rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:47
Frankenstein schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:40:
Mijn 8e kalendermaand 4% vrij opneembaar bij Consorsbank is daar. Dat betekent 10k beleggen om 150eur bonus te ontvangen. Mijn bericht is hier off topic, want een bonus ontvangen is geen sparen en geen beleggen...

Kan ik daar als Nederlander gewoon aan meedoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:18
Frankenstein schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:40:

Slightly off topic maar <knip> als je al weet dat het offtopic is, waarom ga je dan door?

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 17-06-2024 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:53
<knip> s.v.p. off-topic berichten niet gaan belonen met een antwoord.

[ Voor 47% gewijzigd door Ardana op 17-06-2024 07:46 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Zoals verwacht: ECB verlaagt rente met 0,25%-punt van 4% naar 3,75% vanaf 12 juni

[ Voor 17% gewijzigd door Novax op 06-06-2024 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Novax schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:16:
Zoals verwacht: ECB verlaagt rente met 0,25%-punt van 4% naar 3,75% vanaf 12 juni
We zullen zien of, wanneer en in welke mate de verschillende banken reageren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zonnegeer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-05 10:42
Sinds vorige week hebben mijn partner en ik een spaarrekening bij Santander. Alles is prima verlopen. Storten en opnemen geen probleem, behoudens het volgende: Mijn telefoonnummer is tijdens de aanmelding geregistreerd. Als ik een opname doe krijg ik op mijn telefoon een bevestigings sms. Prima. Wanneer mijn partner echter een opname wil doen ................. komt de bevestigings sms ook op mijn telefoon binnen.
Zojuist telefonisch kontakt gehad (wat een verademing t.o.v. Bunq). Kostte wel enige moeite om de medewerker er van te overtuigen dat wij toch echt via 2 telefoonnummers sms'en willen ontvangen.
Er is een melding gedaan bij de technische afdeling van Santander, want hun systeem voorziet niet in onze wens.

Ik zal het resultaat hier melden wanneer dat binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Zonnegeer schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:54:
Sinds vorige week hebben mijn partner en ik een spaarrekening bij Santander. Alles is prima verlopen. Storten en opnemen geen probleem, behoudens het volgende: Mijn telefoonnummer is tijdens de aanmelding geregistreerd. Als ik een opname doe krijg ik op mijn telefoon een bevestigings sms. Prima. Wanneer mijn partner echter een opname wil doen ................. komt de bevestigings sms ook op mijn telefoon binnen.
Zojuist telefonisch kontakt gehad (wat een verademing t.o.v. Bunq). Kostte wel enige moeite om de medewerker er van te overtuigen dat wij toch echt via 2 telefoonnummers sms'en willen ontvangen.
Er is een melding gedaan bij de technische afdeling van Santander, want hun systeem voorziet niet in onze wens.

Ik zal het resultaat hier melden wanneer dat binnen is.
Als het niet in het systeem zit denk ik niet dat ze die aanpassing gaan maken. SMS automatisch doorsturen dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:15

JAN-B

525 Wp op mijn dak

ik kreeg deze week 1 E-mail van Bunq, dat de beveiliging wordt verbeterd, en dat ik op een andere manier moet inloggen, alleen:
Ik zit niet bij Bunq, nooit gezeten en ook geen aanmelding gedaan;
Is dit niet vreemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
Novax schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:01:
[...]

Als het niet in het systeem zit denk ik niet dat ze die aanpassing gaan maken. SMS automatisch doorsturen dan?
Vooralsnog ben ik van mening dat beide rekeninghouders onbelemmerde en onafhankelijke opnamefaciliteiten zouden moeten hebben. Ik wacht het eerst maar eens rustig af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnegeer
JAN-B schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:03:
ik kreeg deze week 1 E-mail van Bunq, dat de beveiliging wordt verbeterd, en dat ik op een andere manier moet inloggen, alleen:
Dat is helemaal niet vreemd ................. dat is bizar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
_O- _O- _O-

Agressieve marketing :+

Ps zal wel phising zijn geweest

[ Voor 4% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 06-06-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Zonnegeer schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:04:
[...]

Vooralsnog ben ik van mening dat beide rekeninghouders onbelemmerde en onafhankelijke opnamefaciliteiten zouden moeten hebben. Ik wacht het eerst maar eens rustig af.
Mee eens. Hebben ze alleen maar sms als 2fa dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:07:
[...]

Mee eens. Hebben ze alleen maar sms als 2fa dan?
Voor zover ik kan zien wel ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Dat heb ik laatst ook gehad, ook geen klant. Met een link naar niet bunq. Dus vrijwel zeker phishing. Niet op klikken, ondanks geen klant. Ze kunnen zomaar naar andere gegevens aan het hengelen zijn. Indien mogelijk domein blokkeren.

Zie mijn berichtje van 7 mei in het bunq draadje, ik kan nu even niet linken, vanwege tablet.

Heb je een account bij werk.nl ? Ik denk dat daar mijn mail adres gelekt is, via mijn cv.

[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 06-06-2024 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Niet online
W1ck1e schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:30:
[...]
We zullen zien of, wanneer en in welke mate de verschillende banken reageren.
TR en N26 zullen snel omlaag (naar 3,75%?) denk ik. Kan me niet voorstellen dat die lang een tarief zullen uitkeren hoger dan dat zij zelf bij de ECB krijgen. Anderen zullen mogelijk ook iets omlaag, maar hebben op het moment iets meer marge.

Volgende rente verlagingen worden in september en december verwacht (0,25% elk).
Pagina: 1 ... 68 ... 143 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling