My-life schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:40:
[...]
Al je geldzaken bij een betrouwbare Nederlandse bank die zijn zaken goed voor elkaar heeft? Een app met goed overzicht over je betaalrekening, spaargeld en hypotheek? Een Nederlandse helpdesk of evt. zelfs fysiek kantoor waar men terecht kan? Een betere rente dan bij andere grootbanken?
Ik snap dat dit topic juist de fanatiekelingen aantrekt die het leuk vinden, technisch onderlegt zijn en wat meer moeite doen voor een beter rendement, maar het valt mij op dat hier weinig begrip is voor mensen die voorkeur hebben voor het Nederlandse DGS en/of die liever geen tussenpartij als Raisin gebruiken.
Even namens mijzelf:
Ik vind niet dat ik een fanatiekeling ben (wij van wc-eend...), ik ben wel technisch onderlegd, en doe inderdaad "iets" meer moeite (al dan niet eenmalig) voor een hogere rente. Ik heb echter alle begrip voor mensen die een voorkeur hebben voor het Nederlandse DGS (ik zelf namelijk ook) en liever niet een tussenpartij als Raisin gebruiken (doe ik ook niet).
Maar, naast de grootbanken zijn er nog kleinere (per definitie) banken in Nederland onder het Nederlandse DGS waar je geen Raisin toko nodig hebt. En hebben dan ook een Nederlandse helpdesk. En als de eventuele app alleen maar het daar gestalde spaargeld laat zien vind ik helemaal prima, meer hoeven ze niet te weten
In de media wordt vaak (tegenwoordig iets minder) gesuggerreerd dat er maar 2 opties zijn: grootbanken & buitenlandse banken. Daarnaast hoef je om te sparen bij een kleinere bank niet over te stappen met je betaalrekening. Het is niet of/of het is en/en.
Dat Rabo vergeleken met de andere grootbanken de hoogste rente aanbiedt is mooi van hen. Echter is dat dus niet het hele spectrum waar je binnen jouw voorwaarden kan kijken. En er is de Volksbank (sns, asn, regio) die al een keer gered is omdat die te belangrijk was om om te laten vallen. En daar is de rente iets hoger.
Dat er hier in dit forum regelmatig op de andere opties wordt gewezen is geen fanatisme of religie maar gewoon het delen van informatie, ervaringen en dergelijke zodat geinteresseerden ervan kunnen leren.
[
Voor 4% gewijzigd door
W1ck1e op 05-06-2024 11:06
]