Zoek eens op "oops" in het N26 draadje, berichtje van vandaag. Dus ik verwacht op zijn vroegst over 2 maanden.Rene85 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:27:
[...]
TR en N26 zullen snel omlaag (naar 3,75%?) denk ik. Kan me niet voorstellen dat die lang een tarief zullen uitkeren hoger dan dat zij zelf bij de ECB krijgen. Anderen zullen mogelijk ook iets omlaag, maar hebben op het moment iets meer marge.
Volgende rente verlagingen worden in september en december verwacht (0,25% elk).
Ah check! Zit zelf niet bij N26, dus de 2 maanden aankondiging was me even ontschoten. Best netjes om nog 2 maanden het huidige tarief te krijgen, mits zij bij elke ECB verlaging hun rentetarief met exact dezelfde stapgrootte verlagenW1ck1e schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:32:
[...]
Zoek eens op "oops" in het N26 draadje, berichtje van vandaag. Dus ik verwacht op zijn vroegst over 2 maanden.
TR gaat per 12 juni omlaag naar 3.75%.Rene85 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:27:
TR en N26 zullen snel omlaag (naar 3,75%?) denk ik. Kan me niet voorstellen dat die lang een tarief zullen uitkeren hoger dan dat zij zelf bij de ECB krijgen.
Update Santander
In navolging van de beslissing van de Europse Centrale Bank zullen wij op 13 juni 2024 de rentevoet van onze spaarrekening aanpassen naar 3,35%.
De nieuwe rentevoet wordt automatisch toegepast vanaf 13 juni 2024.
In navolging van de beslissing van de Europse Centrale Bank zullen wij op 13 juni 2024 de rentevoet van onze spaarrekening aanpassen naar 3,35%.
En de eerste verlaging is binnen. Santander gaat van 3,60% naar 3,35% per de 13e (volgende week donderdag dus).
Potverdikkeme, ben nog geen twee maanden klant bij Santander
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Waar zie je dit? Op de website staat nog niets en ik heb (als klant) ook nog geen email gehad ofzo...Joosth schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:26:
Update Santander
@marktweakt Ik heb vandaag om 16.25 een e-mail van Santader gehad waarin ze de renteverlaging aankondigen.
Nou dan blijf ik blijkbaar gewoon 3,6% krijgen want ik heb niets ontvangen. HahahahaYosemite schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:56:
@marktweakt Ik heb vandaag om 16.25 een e-mail van Santader gehad waarin ze de renteverlaging aankondigen.
Meer mensen die via digitaalaangetekend.be een 'aangetekende mail' hebben gekregen van Santander met EID documentatie? Is dit legitiem? Ik heb Santander gemaild om een reactie maar die reageren niet echt snel.
Ah jij bent Belg zo te zien. Het mailtje naar mij zal wel bij de grens worden tegengehouden. Dat krijg je hè met die strengere grenscontroles van ons nieuwe kabinet. HahahahaYosemite schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:05:
Meer mensen die via digitaalaangetekend.be een 'aangetekende mail' hebben gekregen van Santander met EID documentatie? Is dit legitiem? Ik heb Santander gemaild om een reactie maar die reageren niet echt snel.
Ja, is legitiem.Yosemite schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:05:
Zie Trade Republic draadje.Rene85 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:08:
[...]
Waar zie je dit? Heb zelf nog geen mail oid van TR gehad
Mail ook hier rond half 5 ontvangen. Steenworp van de Belgische grens af.marktweakt schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:07:
[...]
Ah jij bent Belg zo te zien. Het mailtje naar mij zal wel bij de grens worden tegengehouden. Dat krijg je hè met die strengere grenscontroles van ons nieuwe kabinet. Hahahaha
Ik nog niks. Wel jammer, maar vooralsnog redelijke hoge variabele en anders moet je langer je geld vastzetten bij een ander of weer overboeken. Nog altijd 0,85% hoger dan reguliere Openbank.RobertMe schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:43:
[...]
Mail ook hier rond half 5 ontvangen. Steenworp van de Belgische grens af.
[ Voor 6% gewijzigd door Deezers op 06-06-2024 17:55 ]
Dat gaat wel snel inBeste spaarder,
(..)
Met vriendelijke groet,
Het team van Santander Consumer Bank
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Actietarieven van CEB en Openbank zijn nog niet aangepast, kan je nu nog openen voor resp. 3,75% en 3,65% voor komend half jaar. Zou er snel bij zijn als je deze nog niet gehad hebt, kan niet lang meer duren of daar gaat ook een kwartje af
Met daarbij de aanvulling als je geen gedoe wil met Spaanse erfbelasting, niet bij Openbank doen.Rene85 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:03:
Actietarieven van CEB en Openbank zijn nog niet aangepast, kan je nu nog openen voor resp. 3,75% en 3,65% voor komend half jaar. Zou er snel bij zijn als je deze nog niet gehad hebt, kan niet lang meer duren of daar gaat ook een kwartje af
Dat kwartje gaat toch niet gelijk in?
Met verhogingen was toch altijd een paar weken later?
Met verhogingen was toch altijd een paar weken later?
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Jammer, niet als je een nieuwe rekening opent.Rene85 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:03:
Krijg ik het welkomsttarief als ik mijn rekening sluit en een nieuwe open?
Nee, want het welkomsttarief geldt uitsluitend voor nieuwe klanten (klanten die nog geen rekening bij ons hebben gehad).
[ Voor 26% gewijzigd door THE_BASE op 06-06-2024 18:44 ]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik denk niet dat je wederom een Welkom rekening krijgt met het actietarief voor 6 maanden als je onder dezelfde naam en zelfde tegenrekening opent.THE_BASE schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:43:
[...]
Werkt dit ook als ik een bevestiging van opzegging heb gehad, een nieuwe rekening openen?
Ik heb een leuke mail gestuurd al een week geleden. Waarom ze geen tweestaps verificatie hanteren? En toen werd het heel stil........Yosemite schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:05:
SCB is een pure spaarbank met een vaste tegenrekening, net als bijvoorbeeld Raisin. En volgens mij vragen ze om een tweede factor (SMS) als je geld wil opnemen, periodiek als je een tijdje niet ingelogd hebt, of voor het eerst inlogt. Lijkt me een redelijke beveiliging zoals je die ook bij andere pure spaarbanken ziet.MotorBeast schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:56:
Ik heb een leuke mail gestuurd al een week geleden. Waarom ze geen tweestaps verificatie hanteren? En toen werd het heel stil........
Je kan gewoon inloggen via internet zonder sms of wat dan ook. App zit dan nog wel extra beveiliging op middels vingerafdruk.alson schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:12:
[...]
SCB is een pure spaarbank met een vaste tegenrekening, net als bijvoorbeeld Raisin. En volgens mij vragen ze om een tweede factor (SMS) als je geld wil opnemen, periodiek als je een tijdje niet ingelogd hebt, of voor het eerst inlogt. Lijkt me een redelijke beveiliging zoals je die ook bij andere pure spaarbanken ziet.
Kun je ook geld overmaken via de browser zonder SMS?
Mail Santander Consumer Bank, rente naar 3.35%
Per 13-06 gaat dit in. Logisch in navolging op het besluit van de ECB.
[ Voor 47% gewijzigd door Slasher op 06-06-2024 20:15 ]
Elect a clown, expect a circus.
Heb gelukkig nog 4 maanden 4% bij Consors. 😁Rene85 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:03:
Wat een gewaagde voorspelling was dat...Pistachenootje schreef op woensdag 17 april 2024 @ 05:37:
@xileS 3.7% privatbanka via Raisin is niet slecht imo. Grote kans dat bijvoorbeeld TR, Wise en Revolut hun rente zullen verlagen binnen enkele maanden.
WIse zit al 3,77% (na controle van de dagelijkse rentestortingen) alleen communiceren ze dat niet op de website
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Je krijgt gewoon wat het onderliggende fonds betaalt min kosten. Dat zal voor Revolut niet anders zijn. De communicatie zal trager zijn, dat verbaast me niet.Juan schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 05:42:
WIse zit al 3,77% (na controle van de dagelijkse rentestortingen) alleen communiceren ze dat niet op de website
Iedere Consors klant kan meedoen!veertje schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:27:
[...]
Kan ik daar als Nederlander gewoon aan meedoen?
Heb een geldmarktfonds gekocht, namelijk FR0010754200. Kosten 4,90 voor aan- en verkoop in totaal. Is overigens een ETF.wibblemoo schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:40:
[...]
Slightly off topic maar heb je een ETF gevonden die interessant is om aan te kopen, ook kostenwise?
[ Voor 3% gewijzigd door Frankenstein op 07-06-2024 09:47 ]
Grappig zo'n omschrijving: Het ligt niet aan ons maar aan de ECB..... Hmm.Joosth schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:26:
Verrassend:
Volgens Van Spaarbank Veranderen gaat CVK (via Raisin) vandaag van 3,00% naar 3,30% (3,35% effektief)
Dus de Scandinavische banken (Hoist, Collector, Alisa) gaan allemaal naar beneden en die Belgen gaan tegen de ECB wijziging in ...
Volgens Van Spaarbank Veranderen gaat CVK (via Raisin) vandaag van 3,00% naar 3,30% (3,35% effektief)
Dus de Scandinavische banken (Hoist, Collector, Alisa) gaan allemaal naar beneden en die Belgen gaan tegen de ECB wijziging in ...
[ Voor 7% gewijzigd door GroteVoet459 op 07-06-2024 13:02 ]
Tsja. Sure, een bank kan hun eigen rente bepalen. Maar dit zal toch grotendeels gebaseerd zijn op ECB beleid. En zelfs de NL grootbanken zullen naar de ECB rente kijken om hun eigen rente te bepalen (naast uiteraard andere factoren).DjoeC schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:35:
[...]
Grappig zo'n omschrijving: Het ligt niet aan ons maar aan de ECB..... Hmm.
En toen de ECB de rente verhoogde en de banken volgde klaagde ook niemand over dat het de schuld was van de ECB
En het hele ECB rentebeleid is er ook nog eens op gericht de spaarrente te verhogen of verlagen om via die route invloed uit te oefenen op de inflatie.
bron?
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Zojuist even nagekeken en in de app staat nu ook 3,3% bij mijn rekening.GroteVoet459 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:58:
Verrassend:
Nu bij Garantibank tot 01-12-2024 gegarandeerde rente van 3,00% op hun vrij opneembare spaarrekening. Kan vanwege het Nederlands DGS interessant zijn.
https://garantibank.nl/gouden-bonusrente
Iemand toevallig ervaring met het aanvragen van een spaarrekening bij Garantibank?
Iemand toevallig ervaring met het aanvragen van een spaarrekening bij Garantibank?
Verwijderd
Ja zowel openen als opzeggen ging soepel.mathijsv schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:39:
Nu bij Garantibank tot 01-12-2024 gegarandeerde rente van 3,00% op hun vrij opneembare spaarrekening. Kan vanwege het Nederlands DGS interessant zijn.
Ik zit nu bij ecb vanwege de hoge rente voor 6 maanden. Ben begin januari begonnen, dus eindigt begin juli.
Kan ik nu gewoon een rekening bij garantibank openen en mijn geld daar naartoe boeken? Of mis ik dan rente van de ecb?
Kan ik nu gewoon een rekening bij garantibank openen en mijn geld daar naartoe boeken? Of mis ik dan rente van de ecb?
Denk dat het meer zit in het feit dat na een forse verhoging van de ECB de banken heel langzaam de rente verhoogden en nu bij eer verlaging er als de bliksem bij zijn. Ik begrijp het wel vanuit commercieel standpunt, maar het is natuurlijk wel een beetje apart.RobertMe schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:01:
[...]
En toen de ECB de rente verhoogde en de banken volgde klaagde ook niemand over dat het de schuld was van de ECB
Je hebt 6 maanden lang rente bij de ecb, als je daar wegboekt mis je toch je laatste maand rente? Of is je vraag of je het een heel jaar er op moet laten staan? Antwoord is nee en na die 6 maanden krijg je 't lagere tarief van 1,77 uit m'n hoofdPresident schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 07:54:
Ik zit nu bij ecb vanwege de hoge rente voor 6 maanden. Ben begin januari begonnen, dus eindigt begin juli.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Tenzij je echt een "president" bent spaar jij waarschijnlijk gewoon bij de ceb, niet de ecb.President schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 07:54:
Totdat jouw rente bij de ceb gedaald is (dagelijks kijken of even dagen tellen) laat je het beste daar je geld staan. In de tussentijd open je een rekening bij de garanti bank. En vult die niet eerder dan nodig met het geld van de ceb.
[ Voor 32% gewijzigd door W1ck1e op 08-06-2024 09:03 ]
Begin januari tot begin juli is 6 maanden. Dus als @President even wacht tot begin juli met verplaatsen loopt ie geen rente mis.Oekol schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 08:11:
[...]
Je hebt 6 maanden lang rente bij de ecb, als je daar wegboekt mis je toch je laatste maand rente? Of is je vraag of je het een heel jaar er op moet laten staan? Antwoord is nee en na die 6 maanden krijg je 't lagere tarief van 1,77 uit m'n hoofd
[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 08-06-2024 09:01 ]
Ik had even Europe credit bank in mijn hoofd. Maar ja, ik ga dan wel bij de garantibank een rekening openen, dan is dat maar alvast geregeldW1ck1e schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 08:56:
[...]
Tenzij je echt een "president" bent spaar jij waarschijnlijk gewoon bij de ceb, niet de ecb.
Totdat jouw rente bij de ceb gedaald is (dagelijks kijken of even dagen tellen) laat je het beste daar je geld staan. In de tussentijd open je een rekening bij de garanti bank. En vult die niet eerder dan nodig met het geld van de ceb.
Toen de rente omhoog ging waren er ook banken die de rente verhoogde voordat de ECB de rente verhoogde, en dus speculeerde over een verhoging van de ECB rente. Dus dat ze bij verhogingen wachtte en nu meteen verlagen klopt niet.Mania-92 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 08:11:
[...]
Denk dat het meer zit in het feit dat na een forse verhoging van de ECB de banken heel langzaam de rente verhoogden en nu bij eer verlaging er als de bliksem bij zijn. Ik begrijp het wel vanuit commercieel standpunt, maar het is natuurlijk wel een beetje apart.
Naast dat je dat voor Santander uberhaupt niet kunt stellen. Want die waren hier niet eens beschikbaar.
Logisch idd, de volledige mail:Slasher schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:10:
Mail Santander Consumer Bank, rente naar 3.35%
Beste spaarder,
Bezoek voor meer informatie onze website www.santanderconsumerbank.nl of raadpleeg alle details over uw spaarrekening via de informatiefiche.
Met vriendelijke groet,
Het team van Santander Consumer Bank
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Goede tip, ik zie dat je het ook als kinder-spaarrekening kan openen. Dat is een zeer interessant alternatief voor de lage rentes op kinder-spaarrekeningen bij de grootbanken (en de meeste andere banken met gunstige tarieven bieden geen rekeningen aan voor minderjarigen).mathijsv schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:39:
De standaard rente is 1,75% als ik het goed zie, dat is dan wel weer jammer als de actieperiode afloopt.
Dat is inderdaad mijn punt ook. Snap zijn vraag niet waarom die het nu weg wilt halen, natuurlijk loop je dan rente mis.W1ck1e schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 08:56:
[...]
Begin januari tot begin juli is 6 maanden. Dus als @President even wacht tot begin juli met verplaatsen loopt ie geen rente mis.
Gaat niet om nu, gaat om 3 juli. Dan zal er nog steeds geen euro rente bij zijn geschreven, maar dan zal ik mijn spaargeld op 3 juli wel overboeken en direct daarna mijn rekening opzeggen en neem aan dat ze de rente dan overmaken? Volgens het systeem wordt rente pas op 1 januari overgemaakt namelijkOekol schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:04:
[...]
Dat is inderdaad mijn punt ook. Snap zijn vraag niet waarom die het nu weg wilt halen, natuurlijk loop je dan rente mis.
Lees dit topic even door. Het antwoord staat binnen de laatste 10 pagina’sPresident schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:17:
[...]
Gaat niet om nu, gaat om 3 juli. Dan zal er nog steeds geen euro rente bij zijn geschreven, maar dan zal ik mijn spaargeld op 3 juli wel overboeken en direct daarna mijn rekening opzeggen en neem aan dat ze de rente dan overmaken? Volgens het systeem wordt rente pas op 1 januari overgemaakt namelijk
Had het ook gevonden op de site van de ceb.sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:23:
[...]
Lees dit topic even door. Het antwoord staat binnen de laatste 10 pagina’s
Twijfel wel of ik moet opzeggen of de rekening op mijn naam lekker moet laten doorlopen zodat ik hem later weer makkelijk heb. Tegelijkertijd was het aanmaken ook makkelijk, dus zie ik geen goede reden om hem aan te houden
Je loopt geen rente mis, de uitbetaling zal nog steeds op hetzelfde moment zijn. Je moet er dus nog wel 6 maanden op wachten. Maar dat moest je sowieso.President schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:17:
[...]
Gaat niet om nu, gaat om 3 juli. Dan zal er nog steeds geen euro rente bij zijn geschreven, maar dan zal ik mijn spaargeld op 3 juli wel overboeken en direct daarna mijn rekening opzeggen en neem aan dat ze de rente dan overmaken? Volgens het systeem wordt rente pas op 1 januari overgemaakt namelijk
Als je de rekening NIET opzegt krijg je de rente pas op 1 januari 2025. Zeg je de rekening WEL op dan krijg je het meteen. Ik doe dat niet omdat de rente op de uitgekeerde rente bij mij niet groot genoeg is om op te wegen tegen de moeite ik zou moeten doen om opnieuw een rekening te openen. Daarnaast zijn er ook banken (bijvoorbeeld TR) die een oud klant niet opnieuw een rekening laten openen.President schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:28:
[...]
Had het ook gevonden op de site van de ceb.
Twijfel wel of ik moet opzeggen of de rekening op mijn naam lekker moet laten doorlopen zodat ik hem later weer makkelijk heb. Tegelijkertijd was het aanmaken ook makkelijk, dus zie ik geen goede reden om hem aan te houden
Mja, of ik het geld nu krijg of op 1 januari maakt ook niet zoveel uit. Gaat bij mij maar om 50k spaargeld, dus tegen iets meer dan 3% is dat iets van 750 euro. 3 procent rente daarover een half jaar is ook maar iets van 22,50. De vraag is of dat het waard is om de rekening voor op te zeggen.W1ck1e schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:46:
[...]
Als je de rekening NIET opzegt krijg je de rente pas op 1 januari 2025. Zeg je de rekening WEL op dan krijg je het meteen. Ik doe dat niet omdat de rente op de uitgekeerde rente bij mij niet groot genoeg is om op te wegen tegen de moeite ik zou moeten doen om opnieuw een rekening te openen. Daarnaast zijn er ook banken (bijvoorbeeld TR) die een oud klant niet opnieuw een rekening laten openen.
@President Voor mij dus niet.
@rechtsherstel Klopt, dan dus helemaal niet.
@rechtsherstel Klopt, dan dus helemaal niet.
[ Voor 44% gewijzigd door W1ck1e op 08-06-2024 15:16 ]
3% over € 750 voor een half jaar is € 11,25
Tsja dat is hetzelfde als met de olieprijs toch.Mania-92 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 08:11:
[...]
Denk dat het meer zit in het feit dat na een forse verhoging van de ECB de banken heel langzaam de rente verhoogden en nu bij eer verlaging er als de bliksem bij zijn. Ik begrijp het wel vanuit commercieel standpunt, maar het is natuurlijk wel een beetje apart.
Ik heb een account aangevraagd bij RUUT. De "RUUT by Island" app is geinstalleerd. Nu moet ik een "connect an account" doen om mijn tegenrekening op te geven...neem ik aan?
Ik wordt dan doorverbonden met mijn bank en moet inloggen met de normale procedure waarmee ik altijd inlog voor telebankieren. Is dit het normale proces?
Ik wordt een beetje achterdochtig wanneer een app vraagt om in te loggen bij mijn bank.
Ik wordt dan doorverbonden met mijn bank en moet inloggen met de normale procedure waarmee ik altijd inlog voor telebankieren. Is dit het normale proces?
Ik wordt een beetje achterdochtig wanneer een app vraagt om in te loggen bij mijn bank.
Ik heb destijds geen andere bank gekoppeld.demonk schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:22:
Ik heb een account aangevraagd bij RUUT. De "RUUT by Island" app is geinstalleerd. Nu moet ik een "connect an account" doen om mijn tegenrekening op te geven...neem ik aan?
Ik kon een IBAN opgeven, en dan een bedrag vanaf die rekening overmaken.
Wel kan je een bank koppelen. Zo kan je sneller overboeken tussen die rekeningen. Maar een SEPA (reguliere) overboeking kan ook gewoon.
PS. je moet "RUUT by İşbank" hebben
Juist
Nu reken er ik er wel op dat de google app store goed wordt beheerd, maar het is natuurlijk wel ook dat de klant goed moet kijken welke bank-app geïnstalleerd wordt. Ik zag op mijn telefoon geen "RUUT by island" app in de appstore. Ik ben geen klant.
Waarom zou je bij zo'n vage Turkse bank een rekening openen? Die deposito's van 4% zijn maar voor een maandje. Schiet je weinig mee op. Persoonlijk zou ik meer vertrouwen hebben in een Trade Republic bijvoorbeeld (ondanks wat er allemaal over geschreven is). Vanaf 12 juni krijg je daar nog steeds 3,75% op je geld. En als je een deposito zoekt voor langere tijd dan zou ik Ruut al helemaal niet gebruiken. Daar heb je veel betere opties voor. Bijvoorbeeld Openbank 6 mnd 3,65%, CEB 6 mnd 3,75%. Diverse deposito's bij Raisin bieden ook interessante rentepercentages. Heb je daar al gekeken?demonk schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:22:
Ik schrok even en dacht dat ik iets gemist had, maar neen:spaarder schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:51:
.... deposito ... CEB 6 mnd 3,75%. ....
/f/image/iQO3ImmakUQij3Aqa4CrBUfw.png?f=fotoalbum_large)
Weet iemand hoe lang het duurt dat Santander een overboeking naar Rabo verwerkt?
Ik heb vanmorgen rond 01:00, en later ook nog eens rond 10:00 en zojuist, maar ik zie nog steeds geen afboeking/vermindering van saldo.
Bijboeking bij Rabo had ik wel morgen verwacht. Maar de afboeking direct.
Weet iemand op de hoeveelste dag afboeking verwerkt wordt?
Ik heb vanmorgen rond 01:00, en later ook nog eens rond 10:00 en zojuist, maar ik zie nog steeds geen afboeking/vermindering van saldo.
Bijboeking bij Rabo had ik wel morgen verwacht. Maar de afboeking direct.
Weet iemand op de hoeveelste dag afboeking verwerkt wordt?
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Het is net zo'n Duitse bank als dat CEB een Nederlandse bank is ( of noem dat dan ook een vage Turkse bank). En ook hun driemaands deposito's zitten vooralsnog op 4 procent. Dus lager dan de actierentes van de banken waaraan je refereert. En ook hoger dan TR. Geen idee wat ze gaan doen en ik denk dat ze ook weer zullen zakken tot niveau TR, maar op dit moment zijn ze gewoon de beste optie op het moment dat je je geld 1 tot 3 maanden kunt missen.spaarder schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:51:
[...]
Waarom zou je bij zo'n vage Turkse bank een rekening openen? Die deposito's van 4% zijn maar voor een maandje. Schiet je weinig mee op. Persoonlijk zou ik meer vertrouwen hebben in een Trade Republic bijvoorbeeld (ondanks wat er allemaal over geschreven is). Vanaf 12 juni krijg je daar nog steeds 3,75% op je geld. En als je een deposito zoekt voor langere tijd dan zou ik Ruut al helemaal niet gebruiken. Daar heb je veel betere opties voor. Bijvoorbeeld Openbank 6 mnd 3,65%, CEB 6 mnd 3,75%. Diverse deposito's bij Raisin bieden ook interessante rentepercentages. Heb je daar al gekeken?
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Heb vrij opneembaar bij Consors a 4% (tot half oktober, dus nog vier maanden). 1 jaar vast in een land met minimaal dezelfde kredietwaardigheid doet maximaal 3,46%. Kan interessant zijn in het licht van dalende rente, in plaats van vrij opneembaar. Maar 4% vrij opneembaar voelt wel lekker en schuiven kost vaak een paar rentedagen, zeker bij Raisin.
Opvallend dat Orange Bank vandaag de deposito voor 3 maanden verhoogd van 2% naar 3,55%, het hoogste voor 3 maanden bij Raisin zonder bronbelasting.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Frankenstein op 10-06-2024 14:35 ]
Zojuist per mail ontvangen
Klarna Bank AB heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,25 % p.j. naar 3,00 % p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 14.06.2024 om 12 uur 's middags.
Best een forse verlaging.
Op 4 december 2023 ging de rente bij Klarna exact de andere kant op, van 3 naar 3,25%
Klarna Bank AB heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,25 % p.j. naar 3,00 % p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 14.06.2024 om 12 uur 's middags.
Op 4 december 2023 ging de rente bij Klarna exact de andere kant op, van 3 naar 3,25%
[ Voor 19% gewijzigd door Ralfie165 op 10-06-2024 18:41 ]
iPhone 14 | iPad Pro 12,9" 2018 | Mac mini M2 Pro | Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°
Was dat de push notificatie van vandaag? Ik klik er weer eens op. Bij mij op iOS kom ik dan gelijk in het overzicht scherm u uit waardoor je geen enkel idee hebt wat de notificatie.Novax schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:29:
Opvallend dat Orange Bank vandaag de deposito voor 3 maanden verhoogd van 2% naar 3,55%, het hoogste voor 3 maanden bij Raisin zonder bronbelasting.
Geen idee, ik gebruik de app niet, zou ook de Klarna wijziging van de post boven jou kunnen zijn?sjorsjuhmaniac schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:56:
Was dat de push notificatie van vandaag? Ik klik er weer eens op. Bij mij op iOS kom ik dan gelijk in het overzicht scherm u uit waardoor je geen enkel idee hebt wat de notificatie.
Ik heb de melding juist per email ontvangen.sjorsjuhmaniac schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:56:
[...]
Was dat de push notificatie van vandaag? Ik klik er weer eens op. Bij mij op iOS kom ik dan gelijk in het overzicht scherm u uit waardoor je geen enkel idee hebt wat de notificatie.
Dus vandaag maar eens een nieuwe rekening geopend met 3,33%.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik kreeg een push notification voor Orange (op Android, heb de melding gelezen, maar niet op geklikt), en een email van Klarna. Dus ik denk dat die push notification inderdaad over Orange ging.sjorsjuhmaniac schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:56:
Bijzonder om te zien dat CKV ondanks verlaging ECB precies andere kant op gaat. En ook aantal deposito omhoog, anderen weer naar beneden.Ralfie165 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:22:
Zojuist per mail ontvangen
Dat probleem heb ik ook, ik zag iets van 3,55%sjorsjuhmaniac schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:56:
[...]
Zo gek is dat niet, als je kapitaal nodig hebt zal je geld moeten aantrekken met iets dat mensen interessant genoeg vinden.Chevalley schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:11:
[...]
Bijzonder om te zien dat CKV ondanks verlaging ECB precies andere kant op gaat. En ook aantal deposito omhoog, anderen weer naar beneden.
Is het niet een beetje vreemd dat ze hun deuren sluiten in Frankrijk en Spanje? Wat is het verhaal hier?Novax schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:29:
https://www.orangebank.fr/
https://www.lightreading....f-banking-after-losing-1b
https://www.cuatrecasas.c...ish-branch-of-orange-bank
[ Voor 8% gewijzigd door Mike-Patrick op 10-06-2024 20:19 ]
Ik zie alleen ca autobank met 3,55% staan. Die was er volgens mij al langer. Echt zoooo irritant met die notificaties van ze.mikeyfire643 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:24:
[...]
Dat probleem heb ik ook, ik zag iets van 3,55%
Edit: Aja orange ook met 3.55 voor een deposito.
[ Voor 7% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 10-06-2024 20:31 ]
Is hier al eerder besproken, die tweede link van vorig jaar zeg het eigenlijk al. Dat was nog voor de rente stijging dus misschien hadden ze nog even moeten wachtenMike-Patrick schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:17:
[...]
Is het niet een beetje vreemd dat ze hun deuren sluiten in Frankrijk en Spanje? Wat is het verhaal hier?
Ik ben nu al een half uur aan het zoeken, maar ik kan het maar niet vinden. Is er iemand die weet of en hoe je bij Raisin een bankafschrift kunt genereren? Google helpt me ook niet want die verwijst me naar een optie die ik niet heb om een of andere reden.
Kan het wezen dat er iets fout is met mijn account?Log into your account, then click Documents at the top of the page. You will first see your monthly statements.
Die afschriften worden niet voor alle spaarrekeningen gegenereerd. Zo zie ik bij Documents bijvoorbeeld wel maandelijkse afschriften voor de CKV spaarrekening, maar niet voor die van Nordax.
Gewoon kort termijn kapitaal nodig voor afronden van hun activiteiten, want op 1jr geven ze nog steeds 0%.Mike-Patrick schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:17:
[...]
Is het niet een beetje vreemd dat ze hun deuren sluiten in Frankrijk en Spanje? Wat is het verhaal hier?
Gisteren meteen aangeklikt om te openen, geld van Klarna weggehaald. Vandaag is het deposito geopend. Ging super snel en in ieder geval nog drie maanden een goede rente.Novax schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:29:
Het deposito kan ook niet verlengd worden, gisteren geopend. Dat staat bij de voorwaarden. Dus leuk voor even.Chevalley schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 06:24:
[...]
Gewoon kort termijn kapitaal nodig voor afronden van hun activiteiten, want op 1jr geven ze nog steeds 0%.
Ik heb al een tijdje een deposito lopen via Raisin. Tot Oktober voor 4.2 %
Vandaag ook nog een kortlopende afgesloten voor 3,55% , 3 maanden.
Al mijn spaargeld heb ik al erg lang op Bunq staan voor 2,46% die ze iedere donderdag uitbetalen.
Ik lees hier niet heel veel meer over bunq. Ben er erg tevreden over, zeer laagdrempelig en werkt soepel.
Is dit inmiddels alweer achterhaald met de rente die ze bieden? Of zit het grootste deel van de tweakers hier nog steeds.
Al mijn spaargeld heb ik al erg lang op Bunq staan voor 2,46% die ze iedere donderdag uitbetalen.
Ik lees hier niet heel veel meer over bunq. Ben er erg tevreden over, zeer laagdrempelig en werkt soepel.
Is dit inmiddels alweer achterhaald met de rente die ze bieden? Of zit het grootste deel van de tweakers hier nog steeds.
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
Met al die verhalen over slechte beveiliging bij Bunq ben ik er vertrokken.pentaw1nz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:40:
Als je naast het deposito via Bunq alleen maar Bunq hebt (vrij opneembaar 2,46%) kan je zeker naar Garantibank voor 3% gegarandeerd tot 1 dec 2024, ook vrij opneembaar. Reken maar even uit of dat de moeite loont.pentaw1nz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:40:
Ik denk sowieso niet dat ooit het merendeel van de tweakers bij Bunq heeft gezeten.
Zat bij Bunq van 1/4/23 tot 1/5/24. Redelijk aardig rente bedrag bij elkaar geharkt maar ook inmiddels vertrokken.pentaw1nz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:40:
Trade Republic voor 4% tot 50k en 1% cashback op uitgave tot 1500 euro (15 euro dus).pentaw1nz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:40:
Als je daarnaast nog 100k over hebt, N26 4% rente bij Metal. Na 2 maanden heb je de kosten van Metal eruit en daarna 1,5% meer rente dan bij bunq.
Beiden vrij opneembaar Duitse fintech banken.
Voor mij is naast Trade Republic, Santander Consumer Bank ook een goede optie met redelijke rente (net verlaagd naar 3.35%) die naar mijn ervaring in een werkdag overboekt ('s ochtends afgeboekt op een werkdag komt dezelfde middag aan).pentaw1nz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:40:
@pentaw1nz TR gaat morgen verlagen naar 3,75%, N26 heeft nog geen renteverlaging aangekondigd (doen ze 2 maanden van te voren)Z___Z schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:55:
[...]
Trade Republic voor 4% tot 50k en 1% cashback op uitgave tot 1500 euro (15 euro dus).
Als je daarnaast nog 100k over hebt, N26 4% rente bij Metal. Na 2 maanden heb je de kosten van Metal eruit en daarna 1,5% meer rente dan bij bunq.
Beiden vrij opneembaar Duitse fintech banken.
Ja klopt, alsnog de hoogste rente zonder aanvullende voorwaarden. N26 is inderdaad koffiedik kijken, maar kan uit ten opzichte van bunq, als je er veel geld neer kan zetten, omdat je 2 maanden gegarandeerd 4% hebt.W1ck1e schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:04:
[...]
TR gaat morgen verlagen naar 3,75%, N26 heeft nog geen renteverlaging aangekondigd (doen ze 2 maanden van te voren)
Openbank welkom rekening is nog 3,65% en nog geen verlaging aangekondigd.
Santander rente gaat ook omlaag naar 3,35%.
Die beveiliging bij Bunq was volgens mij vooral nadat scammers het veelal op Bunq klanten hadden gemunt toch?
Als je daar niet dom genoeg voor bent is het volgens mij veilig genoeg.
Garantibank, trade republiek, santander en N26 ga ik me eens in verdiepen.
Hier geldt ook overal DGS?
En was het bij trade republic niet zo dat ze eigenlijk geen spaarrekening aanbieden, maar alleen beleggersrekeningen waarbij je rente krijgt op je saldo? Zitten daar nog nadelen aan? @Z___Z
Wat ik bij Bunq fijn vindt is de snelle ideal betaling, wekelijkse rente uitkering, snelle terugbetaling naar bijv. mijn betaalrekening en dit alles zonder kosten.
Als je daar niet dom genoeg voor bent is het volgens mij veilig genoeg.
En was het bij trade republic niet zo dat ze eigenlijk geen spaarrekening aanbieden, maar alleen beleggersrekeningen waarbij je rente krijgt op je saldo? Zitten daar nog nadelen aan? @Z___Z
Wat ik bij Bunq fijn vindt is de snelle ideal betaling, wekelijkse rente uitkering, snelle terugbetaling naar bijv. mijn betaalrekening en dit alles zonder kosten.
[ Voor 16% gewijzigd door pentaw1nz op 11-06-2024 22:30 ]
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
Garantibank NL DGS, andere 3 een buitenlands.pentaw1nz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:13:
...
...
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling