PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
Volgens/voor mij niet, maar dat moet je echt voor jou zelf bepalen. Zo heb ik nooit een Bunq rekening gehad. Kijk ook eens op spaarinformatie.nlpentaw1nz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:17:
[...]
Zit daar nog een nadeel aan volgens jou? Als het niet NL dgs is.
Ik ben van bunq naar n26 gegaan omdat veel mensen geld weghalen bij bunq. Was wel met te laat, want bunq had net met de laatste update een extra rentedag voor zichzelf geregeld duur vanaf nu je geld 1 dag vast te houden terwijl het wel van je balans af is.pentaw1nz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:13:
Die beveiliging bij Bunq was volgens mij vooral nadat scammers het veelal op Bunq klanten hadden gemunt toch?
Als je daar niet dom genoeg voor bent is het volgens mij veilig genoeg.
Garantibank, trade republiek, santander en N26 ga ik me eens in verdiepen.
Hier geldt ook overal DGS?
En was het bij trade republic niet zo dat ze eigenlijk geen spaarrekening aanbieden, maar alleen beleggersrekeningen waarbij je rente krijgt op je saldo? Zitten daar nog nadelen aan? @Z___Z
Wat ik bij Bunq fijn vindt is de snelle ideal betaling, wekelijkse rente uitkering, snelle terugbetaling naar bijv. mijn betaalrekening en dit alles zonder kosten.
Tot nu toe werkt het goed. N26 heeft wel veel onnodige features in hun app. Voor de kosten van metal krijg je wel allerlei verzekeringen. Moet me er nog in verdiepen of die een goede vervanging zijn van een reguliere reisverzekering. En die telefoon verzekering nog even kijken welke telefoon gedekt wordt. Ofwel hoe controleren ze of de telefoon van jou is (of van je vrouw of kinderen bijvoorbeeld).
woensdag toch?pentaw1nz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:40:
Ik heb al een tijdje een deposito lopen via Raisin. Tot Oktober voor 4.2 %
Vandaag ook nog een kortlopende afgesloten voor 3,55% , 3 maanden.
Al mijn spaargeld heb ik al erg lang op Bunq staan voor 2,46% die ze iedere donderdag uitbetalen.
Ik lees hier niet heel veel meer over bunq. Ben er erg tevreden over, zeer laagdrempelig en werkt soepel.
Is dit inmiddels alweer achterhaald met de rente die ze bieden? Of zit het grootste deel van de tweakers hier nog steeds.
Als je nu een rekening aanvraagt krijg je 3,35%
En als je al een rekening hebt, dan krijg je binnen een uur ook 3,35%. Tenzij SCB ook werkt met een "vanaf 12 uur 's middags", zoals de Raisin banken.
huhRobertMe schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:04:
[...]
Als je nu een rekening aanvraagt krijg je 3,35%
En als je al een rekening hebt, dan krijg je binnen een uur ook 3,35%. Tenzij SCB ook werkt met een "vanaf 12 uur 's middags", zoals de Raisin banken.
Oepsie, ik had de quote geskipt en zat nog in het SCB stuk. En SCB verlaagd IIRC woensdag (/morgen) de rente.
Maar jij doelde vast op renteuitkering van Bunq, waarvan de post die je quote benoemd dat dat op donderdag is (en jij aangeeft woensdag). Waar ik als niet Bunq klant het antwoord niet op weet. Maar wellicht is het gebaseerd op de dag van openen rekening? Op woensdag geopend is iedere woensdag renteuitkering en op donderdag geopend is elke donderdag renteuitkering.
kloptRobertMe schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:14:
[...]
Oepsie, ik had de quote geskipt en zat nog in het SCB stuk. En SCB verlaagd IIRC woensdag (/morgen) de rente.
Maar jij doelde vast op renteuitkering van Bunq, waarvan de post die je quote benoemd dat dat op donderdag is (en jij aangeeft woensdag). Waar ik als niet Bunq klant het antwoord niet op weet. Maar wellicht is het gebaseerd op de dag van openen rekening? Op woensdag geopend is iedere woensdag renteuitkering en op donderdag geopend is elke donderdag renteuitkering.
ah dat hangt af van wanneer geopend dus
Kijk ook eens naar Credit Europe Bank; 3,75% rente (eerste 6 maanden) en Nederlands DGS.pentaw1nz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:13:
Die beveiliging bij Bunq was volgens mij vooral nadat scammers het veelal op Bunq klanten hadden gemunt toch?
Als je daar niet dom genoeg voor bent is het volgens mij veilig genoeg.
Garantibank, trade republiek, santander en N26 ga ik me eens in verdiepen.
Hier geldt ook overal DGS?
En was het bij trade republic niet zo dat ze eigenlijk geen spaarrekening aanbieden, maar alleen beleggersrekeningen waarbij je rente krijgt op je saldo? Zitten daar nog nadelen aan? @Z___Z
Wat ik bij Bunq fijn vindt is de snelle ideal betaling, wekelijkse rente uitkering, snelle terugbetaling naar bijv. mijn betaalrekening en dit alles zonder kosten.
eerste 6 maanden heb je niet heel veel aan tenzij je er een ton stalt moet ik zeggenSchweino schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:22:
[...]
Kijk ook eens naar Credit Europe Bank; 3,75% rente (eerste 6 maanden) en Nederlands DGS.
Pardon? 6 maanden gegarandeerd 3,75% rente, vrij opneembaar en NL DGS, dit is een van de beste aanbieders op dit moment. Je krijgt evenveel rente als CEB zelf bij de ECB krijgt en dat zonder kosten. Wanneer de ECB de rente met 0,25% verlaagd in september krijg je zelfs 3 maanden meer dan dat CEB krijgt. Dat het ‘maar’ voor 6 maanden is, zou dit uit moeten maken, aangezien je je geld binnen een werkdag elders kan hebbenboyette schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:55:
[...]
eerste 6 maanden heb je niet heel veel aan tenzij je er een ton stalt moet ik zeggen
Als je minder hebt haal je met deze insteek niet die ton. Of wat bedoel je precies ?boyette schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:55:
[...]
eerste 6 maanden heb je niet heel veel aan tenzij je er een ton stalt moet ik zeggen
Even mezelf quoten vanwege nieuwe info.kesj schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:34:
Hier ook problemen met aanmelden bij Santander. Paspoort wordt herkend, maar de selfie daarna niet. Meerdere browsers en telefoons geprobeerd. Wat ik gek vind: je wordt gevraagd breeduit te lachen op de selfie. Maar dat mag bij officiële documentfoto's toch juist niet? Hoe willen ze de check dan doen? Overigens maakt wel of niet lachen geen verschil, de selfie wordt nooit herkend na vergelijking met de paspoortfoto.
Mijn vriendin wilde dus de aanvraag doen, maar kwam online niet verder. Ze woont met mij samen in Nederland, maar is Spaans en heeft alleen een Spaans paspoort (dus geen dubbele nationaliteit). Na de eerste keer bellen gaf de helpdesk van Santander aan dat ze het rekeningnummer per post moest aanvragen. De dame zou daarvoor een mail sturen. Nooit ontvangen. Mijn vriendin belt net opnieuw en krijgt te horen dat ze met haar Spaanse paspoort vanuit Nederland geen rekening kan openen. Verder geen uitleg. Dat lijkt me toch heel gek?
Bij voorwaarden staat o.a. "Je beschikt over een geldige Europese identiteitskaart of paspoort of een ander geldig identificatiebewijs dat door een Nederlandse autoriteit is afgegeven" Aan de eerste wordt voldaan, aan de 2e niet. Zou dus m.i. moeten kunnen... Misschien niet aan voorwaarde "Je hebt een Nederlands fiscaal identificatienummer."?kesj schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:24:
[...]
Even mezelf quoten vanwege nieuwe info.
Mijn vriendin wilde dus de aanvraag doen, maar kwam online niet verder. Ze woont met mij samen in Nederland, maar is Spaans en heeft alleen een Spaans paspoort (dus geen dubbele nationaliteit). Na de eerste keer bellen gaf de helpdesk van Santander aan dat ze het rekeningnummer per post moest aanvragen. De dame zou daarvoor een mail sturen. Nooit ontvangen. Mijn vriendin belt net opnieuw en krijgt te horen dat ze met haar Spaanse paspoort vanuit Nederland geen rekening kan openen. Verder geen uitleg. Dat lijkt me toch heel gek?
[ Voor 8% gewijzigd door bdekok op 12-06-2024 09:56 ]
Ik zou dit anders interpreteren: "Je beschikt over een geldige Europese identiteitskaart of paspoort of een ander geldig identificatiebewijs dat door een Nederlandse autoriteit is afgegeven"bdekok schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:52:
[...]
Bij voorwaarden staat o.a. "Je beschikt over een geldige Europese identiteitskaart of paspoort of een ander geldig identificatiebewijs dat door een Nederlandse autoriteit is afgegeven" Aan de eerste wordt voldaan, aan de 2e niet. Zou dus m.i. moeten kunnen... Misschien niet aan voorwaarde "Je hebt een Nederlands fiscaal identificatienummer."?
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Volgens de voorwaarden onderaan de pagina:Harbo schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:42:
Vraag over Consors. Na afloop van de aktieperiode van 6x maanden heb ik daar ergens in April rekening afgesloten. Kan ik nu voor de huidige aktie zich als klant weer aanmelden? Heeft iemand dit al geprobeerd?
Berechtigte Personen: Privatkunden, die in den letzten 6 Monaten keine Konten und/oder Depots bei der Consorsbank geführt haben.
Mijn vriendin heeft een BSN, meerdere Nederlandse bankrekeningen, betaalt belasting in Nederland en heeft een NL telefoonnummer én koopwoning hier waar ze met mij woont. Alleen het document lijkt af te wijken, want dat is Spaans.
Uiteindelijk heb ik net zelf met Santander gebeld. Het meisje van de helpdesk kon het me ook niet uitleggen. Mijn vriendin moest een verblijfsvergunning hebben? Ze komt gewoon uit de EU... Toen ik zei dat ik het gek vond dat iemand met een Spaanse nationaliteit geweigerd wordt bij notabene een Spaanse bank zei het meisje dat deze Santander niets te maken heeft met de Spaanse bank? Dit is alleen voor Nederland en België.
Uiteindelijk vroeg ze om een foto van het paspoort. Toen zag ze in haar systeem dat ze die op 6 mei al ontvangen hadden. Maar er is dus niets mee gedaan. Hopelijk brengt zij daar verandering in.
Enige wat ik uit dit vage verhaal kan halen is dat de alleen Belgen en Nederlanders deze rekening kunnen openen bij Santander. Beetje verwarrend wel dat je meerdere landen kunt kiezen bij de aanvraag. Ik denk dat we het vanavond gewoon opnieuw proberen en bij de aanvraag niet Spanje maar Nederland aangeven.
[ Voor 13% gewijzigd door kesj op 12-06-2024 11:04 ]
[ Voor 4% gewijzigd door The Third Man op 12-06-2024 12:02 ]
Werken tevens met Partnerbanken
Ik ben niet van plan bij TR te gaan beleggen, dat heb ik allemaal elders geregeld.
Garantibank lijkt me met 3% een prima alternatief voor mijn Bunq rekening van 2,46 %. Tevens ook gratis en Nederlands DGS. Renteverschil wel klein...
Credit Europe bank lijkt me ook een goede met nog wat gunstigere rente en ook NL DGS. Ben wel benieuwd wat er na die 6 maand 3,75 % gebeurt, maar dat zien we dan wel.
OpenBank is hier nog niet genoemd, maar kan misschien ook wel in het rijtje van gunstige alternatieven voor Bunq? Ook 3,65 % eerste 6 maanden.
Santander biedt 3,60 % , maar Spaans DGS ipv NL. Ik kan niet zo goed inschatten of dit voor mij een risico vormt. Betalen wel maandelijks de rente uit, wat wel fijn is.W
Wel erg slechte reviews op Trustpilot.
Al met al zit ik nu te twijfelen tussen Credit Europe bank en Santander/Toch TR...
Spaargeld dat ik heb zit sowieso onder de DGS grens
[ Voor 7% gewijzigd door pentaw1nz op 12-06-2024 12:52 ]
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
Na de actie periode bij Credit Europe Bank krijg je de schamele rente van 1,77%. Ik heb er een rekening gehad en op de dag af zetten ze de rente terug. Dan gewoon weer helemaal leeg maken en eventueel sluiten.pentaw1nz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:51:
TR heb ik net even naar zitten kijken. Het zit me niet helemaal lekker dat het gewoon een beleggersplatform is die je probeert te lokken met die 4% (of 3,75) en die cashback. Overigens is het standaard 2, en moet je dat hogere percentage activeren.
Werken tevens met Partnerbanken
Ik ben niet van plan bij TR te gaan beleggen, dat heb ik allemaal elders geregeld.
Garantibank lijkt me met 3% een prima alternatief voor mijn Bunq rekening van 2,46 %. Tevens ook gratis en Nederlands DGS. Renteverschil wel klein...
Credit Europe bank lijkt me ook een goede met nog wat gunstigere rente en ook NL DGS. Ben wel benieuwd wat er na die 6 maand 3,75 % gebeurt, maar dat zien we dan wel.
OpenBank is hier nog niet genoemd, maar kan misschien ook wel in het rijtje van gunstige alternatieven voor Bunq? Ook 3,65 % eerste 6 maanden.
Santander biedt 3,60 % , maar Spaans DGS ipv NL. Ik kan niet zo goed inschatten of dit voor mij een risico vormt. Betalen wel maandelijks de rente uit, wat wel fijn is.W
Al met al zit ik nu te twijfelen tussen Credit Europe bank en Santander/Toch TR...
Spaargeld dat ik heb zit sowieso onder de DGS grens
Na die 6 maanden ga je terug naar de standaard rente. Momenteel is die 1,77% (denk ik / last time I checked). Niet heel interessant dus buiten de actierente. Maar uiteraard weten we niet wat de rente over 6 maanden is en wat de concurrentie dan voor een rente geeft. Maar al velen, waaronder ikzelf, hebben gebruik gemaakt van die 6 maanden actie, en ze doen dus echt niet verlengen / aan het eind van de periode de standaard rente verhogen / ....pentaw1nz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:51:
Bij OpenBank krijg je ook een betaalrekening incl. bankpas. Dat kan dus interessant zijn om als backup te hebben. Maar geen ideal voor online betalingen. Maar je kunt wel betalen via MasterCard ("creditcard", alleen is het een debit kaart).OpenBank is hier nog niet genoemd, maar kan misschien ook wel in het rijtje van gunstige alternatieven voor Bunq? Ook 3,65 % eerste 6 maanden.
En, gezien je het hieronder aanstipt bij Santander, ook OpenBank valt onder het Spaanse DGS.
3,35% tegen de tijd dat je het geopend hebtSantander biedt 3,60 % , maar Spaans DGS ipv NL. Ik kan niet zo goed inschatten of dit voor mij een risico vormt. Betalen wel maandelijks de rente uit, wat wel fijn is.
Spaans DGS, tsja. Waarschijnlijk heb je er niks mee van doen. Kleine kans dat Santander omvalt (top 10 bank ter wereld buiten Chinese banken). En daarnaast ben je klant van de Belgische vestiging en doet het Belgische DGS zeer waarschijnlijk de afhandeling als SCB failliet gaat (maar krijgt het Belgische DGS het geld alsnog uit Spanje. Dus je bent wel afhankelijk van het Spaanse DGS, maar je communiceert met en krijgt het geld overgemaakt van het Belgische DGS. Waarbii het Belgische DGS het geld verhaalt bij het Spaanse DGS). Dus communicatie zal dan waarschijnlijk in het Nederlands zijn (i.p.v. Spaans / Engels).
Als de verhoudingen dan nog vergelijkbaar zijn, zou ik naar GarantiBank kunnen gaan, of toch Santander en me niet druk maken over DGS via Spanjaarden..
Goede aanvullingen, dank jullie.
Ik denk dat ik een aanzienlijk deel richting CEB ga zetten, en daarna verder kijken
Bij GarantiBank is het natuurlijk ook een actie en weten we niet wat die daarna zullen doen.pentaw1nz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:08:
Op zich een prima aanbod voor die 6 maand idd. Wel jammer dat je dan na de jaarwisseling weer naar wat anders moet overschakelen.
Als de verhoudingen dan nog vergelijkbaar zijn, zou ik naar GarantiBank kunnen gaan, of toch Santander en me niet druk maken over DGS via Spanjaarden..
Genoeg gedacht. Open die rekening vandaag nog zodat je die rente nog meepiktpentaw1nz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:08:
... Ik denk dat ik een aanzienlijk deel richting CEB ga zetten, en daarna verder kijken
Santander valt nooit om. Dan worden ze gered door de Spaanse staat. Daar is die bank veel te groot voor. Denk even terug aan de bankencrisis. NB: rente is daar nog steeds 3,6%pentaw1nz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:08:
Op zich een prima aanbod voor die 6 maand idd. Wel jammer dat je dan na de jaarwisseling weer naar wat anders moet overschakelen.
Ik denk dat ik een aanzienlijk deel richting CEB ga zetten, en daarna verder kijken
Vóór de jaarwisseling, over 6 maanden is 12 december.pentaw1nz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:08:
Ik zou ook voor CEB kiezen.
Misschien toch wel handig om even te benadrukken dat Santander Consumer Bank wat anders is dan 'Santander' zoals hierboven door de helpdesk van SCB ook aangegeven. Het is een dochtermaatschappij van Banco Santander en in die zin dus ook makkelijker af te stoten als het echt zou moeten, zonder dat de hele Santander Group uit elkaar valt. Ze hebben niet voor niets in bijna elk EU land een andere dochteronderneming.MotorBeast schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:27:
[...]
Santander valt nooit om. Dan worden ze gered door de Spaanse staat. Daar is die bank veel te groot voor. Denk even terug aan de bankencrisis. NB: rente is daar nog steeds 3,6%
3,6% is nu al minder dan 3,75% (ceb). En morgen is de rente bij Santander al 3,35%.MotorBeast schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:27:
[...]
Santander valt nooit om. Dan worden ze gered door de Spaanse staat. Daar is die bank veel te groot voor. Denk even terug aan de bankencrisis. NB: rente is daar nog steeds 3,6%
En dan een paar weken wachten op de uitkeringen van de rente, zodat opzeggen met dat doel niet nodig is.irongalaxy schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:47:
[...]
Vóór de jaarwisseling, over 6 maanden is 12 december.![]()
Ik zou ook voor CEB kiezen.
Maar CEB geeft die 3,75 volgens mij alleen voor een kortlopende deposito van 6 maanden? Niet vrij opneembaar.W1ck1e schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:48:
[...]
3,6% is nu al minder dan 3,75% (ceb). En morgen is de rente bij Santander al 3,35%.
Wel gek dat ik bij het openen slechts 3% te zien krijg , maar dat komt wellicht omdat die 3,75% een actie is voor nieuwe gebruikers
Die Spaanse tak zal wel zeggen dat je in Spanje moet wonen . . . . .The Third Man schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:01:
Waarom wordt ze niet gewoon klant bij de Spaanse lokale tak? De tak waar je nu mee communiceert is juist door ze opgericht voor mensen met een NL nationaliteit zodat het contact makkelijker is voor niet-Spaanstaligen en zaken als bronbelasting niet spelen.
(Mijn ervaring is ook banken over het algemeen geen niet-ingezetene willen, dat past niet in de administatie of zo)
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Het is wel een vrij opneembare rekening.pentaw1nz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:19:
[...]
Maar CEB geeft die 3,75 volgens mij alleen voor een kortlopende deposito van 6 maanden? Niet vrij opneembaar.
Wel gek dat ik bij het openen slechts 3% te zien krijg , maar dat komt wellicht omdat die 3,75% een actie is voor nieuwe gebruikers
over de 3%: misschien ben je toch te laat of kijk je per ongeluk bij een deposito van 6 maanden ?
/f/image/HSYSVpvh8XF7aEckXCWUvdBL.png?f=fotoalbum_large)
Je "moet" de vrij opneembare rekening kiezen, die is nu nog 3,75%.
:fill(white):strip_exif()/f/image/24MlkkEv2WT2mDNZ71JMw7uB.png?f=user_large)
[ Voor 31% gewijzigd door W1ck1e op 12-06-2024 14:32 ]
Alles loopt via de app. Je moet daar verplicht kiezen voor minimale duur van vastzetten van 6 maanden.W1ck1e schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:24:
[...]
Het is wel een vrij opneembare rekening.
over de 3%: misschien ben je toch te laat of kijk je per ongeluk bij een deposito van 6 maanden ?
Je "moet" de vrij opneembare rekening kiezen, die is nu nog 3,75%.
Bij het aanmaken noemen ze het ook een termijndeposito. Er zijn geen andere opties om te kiezen.
Screenshot maken kon niet. Dus even zo
:strip_exif()/f/image/dW72CRzIOKS8tMGxduMykbih.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VhDNZkpMy4ueFtNhXWpM2uuk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door pentaw1nz op 12-06-2024 14:34 ]
[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 12-06-2024 14:35 ]
Het kan tegenwoordig alleen nog maar via de app (nieuwe klant worden).W1ck1e schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:34:
@pentaw1nz Ik heb/gebruik de app niet, ik beheer mijn rekening via de pc. Mijn rekening is meer dan 16 jaar oud. Ik weet niet hoe je via de app de vrij opneembare rekening opent. Bij mij hebben de deposito's geen eigen iban nummer, ze zijn gewoon zichtbaar bij mijn rekeningoverzicht van mijn iban.
Ik doorloop de stappen maar eens om te bekijken wat er gebeurt.
Wel verwarrend !
Ik verwacht eigenlijk dat je kunt aangeven dat je een vrij opneembare rekening wilt openen. Ook via de app.pentaw1nz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:36:
[...]
Het kan tegenwoordig alleen nog maar via de app (nieuwe klant worden).
Wel verwarrend !
Dat is ook zo, heb ik recent nog gedaanW1ck1e schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:39:
[...]
Ik verwacht eigenlijk dat je kunt aangeven dat je een vrij opneembare rekening wilt openen. Ook via de app.
Eerst zien dat ik door de ID verificatie kom. App blijft crashen bij scannen documenten...
De stappen van de termijndeposito aanvraag doorlopen heeft geen zin, want die wil je niet.pentaw1nz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:36:
Wel verwarrend !
Antwoord op mn eigen vraag. Je moet blijkbaar bellen met Raisin, dan kun je wel een account statement krijgen waar ook al je depositos en wat niet meer in staat inclusief een overzicht van bij en afschrijvingen.beefstick schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:37:
Ik ben nu al een half uur aan het zoeken, maar ik kan het maar niet vinden. Is er iemand die weet of en hoe je bij Raisin een bankafschrift kunt genereren? Google helpt me ook niet want die verwijst me naar een optie die ik niet heb om een of andere reden.
[...]
Kan het wezen dat er iets fout is met mijn account?
Dus voor de mensen die ook een nieuw huis willen kopen en waar de hypotheekverstrekker vraagt om een overzicht van je geld bij Raisin: bellen met het nummer in de app/op de website. Het kostte een dag voor ik t overzicht in de app als bericht binnen zag komen.
Is dat met je rijbewijs? Er zijn eerdere berichten hierover in dit topic waarbij het met een paspoort wel werkte.pentaw1nz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:40:
Eerst zien dat ik door de ID verificatie kom. App blijft crashen bij scannen documenten...
Er lijkt geen andere optie te zijn. Op de site verwijzen ze naar de app. In de app is er slechts 1 optie.Novax schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:40:
[...]
De stappen van de termijndeposito aanvraag doorlopen heeft geen zin, want die wil je niet.
Kun je geen andere tegel selecteren door te swipen oid? Ik heb in het verleden gewoon via de app een rekening kunnen openen. Dat die optie er niet tussenstaat is erg vreemd.pentaw1nz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:42:
[...]
Er lijkt geen andere optie te zijn. Op de site verwijzen ze naar de app. In de app is er slechts 1 optie.
pentaw1nz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:42:
[...]
Er lijkt geen andere optie te zijn. Op de site verwijzen ze naar de app. In de app is er slechts 1 optie.
:fill(white):strip_exif()/f/image/8N3s0REsBZ62BQGg6UYHnwMj.png?f=user_large)
De app crasht idd bij scannen rijbewijs (zonder duidelijke melding). Kan kennelijk alleen met paspoort
Bem telefonisch even ondersteunt.
[ Voor 9% gewijzigd door pentaw1nz op 12-06-2024 14:48 ]
Maar een idcard zal het ook toch wel doen ?pentaw1nz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:48:
Je kunt in de app swipen naar sparen ipv deposito. Zat goed verstopt.
De app crasht idd bij scannen rijbewijs (zonder duidelijke melding). Kan kennelijk alleen met paspoort
Als het straks allemaal gelukt is, beginnen met een klein bedrag te storten en nadat het is aangekomen ook weer een deel ervan terug opnemen zodat je weet dat het met de tegenrekening (bij ing, abnamro of een andere bank) goed werkt. En dan de grote stortingen niet vlak voor of in het weekend te doen.
[ Voor 29% gewijzigd door W1ck1e op 12-06-2024 14:51 ]
Ongetwijfeld, maar die heb ik niet.
Vreemde is dat alles goed lijkt te gaan en dan de hele app bevriest en een error geeft van een psst pagina's lang.
Het staat je vrij om te sparen bij een bank met een lagere rente waar wel alles goed gaat. Oh, wacht ....pentaw1nz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:51:
[...]
Ongetwijfeld, maar die heb ik niet.
Vreemde is dat alles goed lijkt te gaan en dan de hele app bevriest en een error geeft van een psst paarpagina's lang.
Doe niet zo overdreven. Het is precies dezelfde constructie als bij alle andere grootbanken. Dacht je dat het bij ING anders was. Nee maar wel een Turkse bank promoten hier...CEB. Veel veiliger.Il 2 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:48:
[...]
Misschien toch wel handig om even te benadrukken dat Santander Consumer Bank wat anders is dan 'Santander' zoals hierboven door de helpdesk van SCB ook aangegeven. Het is een dochtermaatschappij van Banco Santander en in die zin dus ook makkelijker af te stoten als het echt zou moeten, zonder dat de hele Santander Group uit elkaar valt. Ze hebben niet voor niets in bijna elk EU land een andere dochteronderneming.

- 1 jaar: 3,61%
- 18 maanden: 3,61%
- 2 jaar: 3,60%
- 3 jaar: 3,45%
- 4 jaar: 3,35%
- 5 jaar: 3,35%
volgens mij is ceb een Nederlandse bank:MotorBeast schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:12:
[...]
Doe niet zo overdreven. Het is precies dezelfde constructie als bij alle andere grootbanken. Dacht je dat het bij ING anders was. Nee maar wel een Turkse bank promoten hier...CEB. Veel veiliger.
En vergeleken met Bunq (waar @pentaw1nz gespaard heeft) is ceb een stuk minder in het nieuws geweest.Credit Europe Bank NV, met hoofdkantoor in Amsterdam, werd in 1994 opgericht als handelsfinancieringsbank en heeft sindsdien een onbeperkte bankvergunning van De Nederlandsche Bank.
De focus van onze bedrijfsactiviteit ligt op de directe investeringsactiviteiten voor particuliere klanten. Wij bieden eenvoudige, transparante producten met aantrekkelijke voorwaarden die 24/7 online kunnen worden gebruikt.
Geen rente-op-rente geldt voor alle deposito's die ik bij Raisin heb gezien helaas.Novax schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:28:
Nieuwe bank Mano Bank uit Litouwen bij Raisin:Redelijke rentes maar geen rente-op-rente, minimum €20.000, en Litouwen dus bronbelasting. (terug te brengen naar 10%)
- 1 jaar: 3,61%
- 18 maanden: 3,61%
- 2 jaar: 3,60%
- 3 jaar: 3,45%
- 4 jaar: 3,35%
- 5 jaar: 3,35%
Het blijft voorlopig nog wel even een 'leners-markt' door de ogenschijnlijk enorme berg goedkoop geld wat in de markt beschikbaar is. Maar 3,61% voor een 1-jarig deposito is historisch gezien natuurlijk een bizar lage vergoeding als de ECB beleidsrente op 3,75% staat. Om dan nog maar te zwijgen over de langere looptijden.
De Zweede banken hebben vaak wel rente-op-rente, uiteraard alleen bij meerjarige deposito's. En Younited en CKV ook. Wat Raisin laat zien bij Effectief klopt niet altijd.marktweakt schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:36:
Geen rente-op-rente geldt voor alle deposito's die ik bij Raisin heb gezien helaas.
Heb zojuist gestort bij de spaarrekening Distingo Bank...rente op rente 3,33%Novax schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:46:
[...]
De Zweede banken hebben vaak wel rente-op-rente, uiteraard alleen bij meerjarige deposito's. En Younited en CKV ook. Wat Raisin laat zien bij Effectief klopt niet altijd.
Ja inderdaad, wel rente-op-rente bij die aanbieders.Novax schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:46:
[...]
De Zweede banken hebben vaak wel rente-op-rente, uiteraard alleen bij meerjarige deposito's. En Younited en CKV ook. Wat Raisin laat zien bij Effectief klopt niet altijd.
Wat mij verder opvalt is dat het aantal verschillende deposito aanbieders flink aan het groeien is bij Raisin.
Klopt maar dat zijn de spaarrekeningen met variabele rente, het ging hier dan specifiek over de deposito's van 2 jaar of langer.Ceas schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:00:
Heb zojuist gestort bij de spaarrekening Distingo Bank...rente op rente 3,33%
https://www.quotenet.nl/z...r-offshore-malta-liberia/W1ck1e schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:29:
[...]
volgens mij is ceb een Nederlandse bank:
[...]
En vergeleken met Bunq (waar @pentaw1nz gespaard heeft) is ceb een stuk minder in het nieuws geweest.
Ik heb die angst problemen allemaal niet maar wordt een beetje simpel van dat alles in Nederland of uit Nederland zooooooo veilig is. Iedere bank heeft smetjes en zwakke plekken, ja zelfs de grootbanken. DGS is DGS.W1ck1e schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:38:
[...]
en hier zijn een paar berichtjes hierover in het derde deel van het spaartopic.
Volgens mij heb ik nergens beweerd dat het veilig is omdat het Nederlands is. Maar wel dat ceb Nederlands is en niet Turks.MotorBeast schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:44:
[...]
Ik heb die angst problemen allemaal niet maar wordt een beetje simpel van dat alles in Nederland of uit Nederland zooooooo veilig is. Iedere bank heeft smetjes en zwakke plekken, ja zelfs de grootbanken. DGS is DGS.
Een rijbewijs is geen geldig identificatiebewijs.pentaw1nz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:48:
Je kunt in de app swipen naar sparen ipv deposito. Zat goed verstopt.
https://www.rijksoverheid...-kan-ik-mij-identificeren
[ Voor 45% gewijzigd door devriesjande op 12-06-2024 18:18 ]
Daar was ik inmiddels achter,met een paspoort werkte het.devriesjande schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:16:
[...]
Een rijbewijs is geen geldig identificatiebewijs.
Alleen vreemd dat de app hierdoor volledig crashte.
Je link stelt juist dat het wel een ID is.devriesjande schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:16:
[...]
Een rijbewijs is geen geldig identificatiebewijs.
Omdat ze op de Spaanse site het product dat we willen afsluiten niet kan vinden. Daarnaast woont ze in Nederland, werkt ze hier en betaalt ze hier belasting.The Third Man schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:01:
Waarom wordt ze niet gewoon klant bij de Spaanse lokale tak? De tak waar je nu mee communiceert is juist door ze opgericht voor mensen met een NL nationaliteit zodat het contact makkelijker is voor niet-Spaanstaligen en zaken als bronbelasting niet spelen.
Volgens de voorwaarden op de site voldoet ze aan alles. Staat letterlijk dat ze om een EU paspoort vragen. Dat heeft ze.
Overigens werkt het aanmelden ook niet als ze als land Nederland kiest. En de service desk heeft vandaag ook geen contact met haar opgenomen, zoals ze wel beloofd hadden.
Ze hebben een Nederlanse Bankvergunning maar zijn onderdeel van een Turkse HoldingW1ck1e schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:46:
[...]
Volgens mij heb ik nergens beweerd dat het veilig is omdat het Nederlands is. Maar wel dat ceb Nederlands is en niet Turks.
https://www.fibagroup.com/en/sectors/banking-and-finance Weet je gelijk wat ze ongeveer met je spaargeld doen. Investeren in de andere onderdelen.
Ik vind dat gewoon een Turkse bank net zoals ING Nederlands is met vestigingen in het buitenland en Santander Spaans met vestigingen in het buitenland.
Nu sluit iedereen gelijk zijn rekening bij CEB.
[ Voor 16% gewijzigd door MotorBeast op 12-06-2024 19:43 ]
Heeft anders weinig opvolging gekregen in de 3 jaar na dat bericht lijkt t.MotorBeast schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:14:
[...]
Ze hebben een Nederlanse Bankvergunning maar zijn onderdeel van een Turkse Holding
https://www.fibagroup.com/en/sectors/banking-and-finance Weet je gelijk wat ze ongeveer met je spaargeld doen. Investeren in de andere onderdelen.
Ik vind dat gewoon een Turkse bank net zoals ING Nederlands is met vestigingen in het buitenland en Santander Spaans met vestigingen in het buitenland.
Nu sluit iedereen gelijk zijn rekening bij CEB.Brrrrrrr Turks.
Lekker boeiend eigenlijk als je onder de 100k blijft toch? Zal wel loslopen denk ik?MotorBeast schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:14:
[...]
Nu sluit iedereen gelijk zijn rekening bij CEB.Brrrrrrr Turks.
Sowieso leuk clubje met ook vestiging in Rusland vanuit de holding.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Eens. Maar veel hier zijn allergisch voor alles wat niet Nederlands is en maken elkaar gek.Oekol schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:51:
[...]
Lekker boeiend eigenlijk als je onder de 100k blijft toch? Zal wel loslopen denk ik?
Ik adviseer sowieso niet teveel spaargeld te hebben. Dan hoef je je ook niet voor iedere tienden weer te switchen van bank. Daar ga het verschil niet mee maken op lange termijn.
Wat is teveel spaargeld ? Wat moet je dan met je spaargeld ? Weggeven, uitgeven, beleggen ?MotorBeast schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:04:
... Ik adviseer sowieso niet teveel spaargeld te hebben. ...
Planning maken korte,middellang en lange termijn en daar strategie op bepalen en ja daar hoort uitgeven (je leeft maar 1 keer) en beleggen in mijn ogen ook bij. Kijk nu eens hier naar https://www.iex.nl/Belegg...MSCI-World-UCITS-ETF.aspx Dan is spaarrente toch gewoon een lachertje.W1ck1e schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:21:
[...]
Wat is teveel spaargeld ? Wat moet je dan met je spaargeld ? Weggeven, uitgeven, beleggen ?
Ik maak me totaal geen zorgen om een dalende spaarrente (van mij mag het weer snel naar hele lage niveaus, ook voor mensen die een huis willen/moeten kopen) want dan stijgt de beurs alleen maar harder.
Zet geld op een spaarrekening wat je zeker op korte termijn nodig hebt en voor wat onvoorziene zaken. Wasmachine, reparatie auto, bruiloft, dure vakantie en dat soort dingen. En doe met de rest wat anders. Maar sommige zijn extreem risico mijdend en daar betaal een prijs voor = laag rendement op een spaarrekening.
Ideetje: Uitgeven aan isoleren van je woning levert al meer op. Op je maandlasten en waarde van je woning. Heb je korte en lange termijn rendement.
[ Voor 5% gewijzigd door MotorBeast op 12-06-2024 20:41 ]
Als je op een gegeven moment genoeg vermogen hebt (voor alles te kunnen en doen wat je wilt), maakt het dan nog uit of je belegt of spaart ?MotorBeast schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:34:
[...]
Planning maken korte,middellang en lange termijn en daar strategie op bepalen en ja daar hoort uitgeven (je leeft maar 1 keer) en beleggen in mijn ogen ook bij. Kijk nu eens hier naar https://www.iex.nl/Belegg...MSCI-World-UCITS-ETF.aspx Dan is spaarrente toch gewoon een lachertje.
Ik maak me totaal geen zorgen om een dalende spaarrente (van mij mag het weer snel naar hele lage niveaus, ook voor mensen die een huis willen/moeten kopen) want dan stijgt de beurs alleen maar harder.
Zet geld op een spaarrekening wat je zeker op korte termijn nodig hebt en voor wat onvoorziene zaken. Wasmachine, reparatie auto, bruiloft, dure vakantie en dat soort dingen. En doe met de rest wat anders. Maar sommige zijn extreem risico mijdend en daar betaal een prijs voor = laag rendement op een spaarrekening.
Ideetje: Uitgeven aan isoleren van je woning levert al meer op. Op je maandlasten en waarde van je woning.
Of is het onmogelijk dat iemand genoeg heeft ?
Sommige mensen hebben nooit genoeg. Lijkt me een zinloze discussie. Extreem vermogende mensen beleggen sowieso bijna standaard want die hebben vaak een vermogensbeheerder of private banker die hen advies geven.W1ck1e schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:43:
[...]
Als je op een gegeven moment genoeg vermogen hebt (voor alles te kunnen en doen wat je wilt), maakt het dan nog uit of je belegt of spaart ?
Of is het onmogelijk dat iemand genoeg heeft ?
Ik ga op dit topic uit van mensen die het niet slecht hebben, een behoorlijk inkomen hebben en geld over hebben om opzij te kunnen zetten en/of dat moeten voor pensioen/aflossing hypotheek of wellicht studie van kinderen. Een grote meerderheid van de Nederlanders (ja velen hebben het niet slecht al wordt er veel geklaagd). En dan is het gewoon zonde als je alles op een spaarrekening zet ...... vind ik. Maar ja sommige slapen dan niet meer goed. Ieder zijn ding.
Even los van de discussie spaargeld vs beleggen: juist een relatief klein verschil in rente maakt op de lange termijn behoorlijk wat uit.MotorBeast schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:04:
[...]
Ik adviseer sowieso niet teveel spaargeld te hebben. Dan hoef je je ook niet voor iedere tienden weer te switchen van bank. Daar ga het verschil niet mee maken op lange termijn.
Er zijn een hoop mensen met - echt behoorlijk wat - spaargeld die bijv. rustig bij één van de grootbanken blijft zitten tegen 1,25%-1,50%. Terwijl er tegelijkertijd het afgelopen jaar een hoop mogelijk is geweest om spaargeld weg te zetten tegen 4% of zelfs meer.
Natuurlijk is het nu een momentopname - want wat de rente in de toekomst gaat doen is onbekend, maar: die groep mensen accepteert dus een spread van 2,5-2,75%. Stel je hebt nu een ton, dan kan dat verschil in rente over enkele decennia met, bijvoorbeeld, je pensioen letterlijk tonnen schelen.
Als het verschil (bij relatief kleine bedragen) 0,1% is, dan kun je je inderdaad nog afvragen of het misschien niet nuttiger was geweest om een middagje extra te werken. Dat levert hetzelfde op en kost qua tijd die je erin stopt misschien wel minder.
Of kan de andere partner niet zomaar in de rekening komen ivm inloggen of iets dergelijks, mocht er iets gebeuren en het geld snel wilt overboeken?
Ik vermoed dat je samen met jouw vrouw een bedrag beneden de ton hebt. Als dat gemeenschappelijke geld op een rekening met jouw naam staat is het naar de mening van de belastingdienst van jou. Staat het later op de rekening van jouw vrouw dan is het van haar. De belastingdienst denkt dan aan een schenking (waarover je belasting zou moeten betalen).Job_04 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:08:
Geen idee van de voordelen, wel wellicht een nadeel, mijn plan is om over een half jaar daar een rekening te openen op mijn vrouw haar naam voor nog een halfjaar de bonusrente. Kan me voorstellen dat die truc niet meer werkt als de eerste rekening een gedeelde rekening is.
Waarom denk je trouwens dat de bank nog steeds een aktie van 6 maanden met een bonus rente heeft ? Ik zou er niet op rekenen
W1ck1e schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:25:
[...]
van jouw vrouw ......De belastingdienst denkt dan aan een schenking (waarover je belasting zou moeten betalen).
Dat ligt in veel gevallen een stuk genuanceerder:W1ck1e schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:25:
[...]
Ik vermoed dat je samen met jouw vrouw een bedrag beneden de ton hebt. Als dat gemeenschappelijke geld op een rekening met jouw naam staat is het naar de mening van de belastingdienst van jou. Staat het later op de rekening van jouw vrouw dan is het van haar. De belastingdienst denkt dan aan een schenking (waarover je belasting zou moeten betalen).
Schenking tussen echtgenoten of geregistreerd partners
Als je trouwt of een geregistreerd partnerschap aangaat in gemeenschap van goederen, ziet de Belastingdienst jullie als één persoon. Alle bezittingen en schulden behoren dus aan beide partners toe. Partners die in gemeenschap van goederen een geregistreerd partnerschap aangaan of trouwen, kunnen daarom eigenlijk niet schenken aan elkaar. Daarom betaal je geen schenkbelasting als je geld aan de ander geeft.
Kies je ervoor om op huwelijkse voorwaarden te trouwen of een geregistreerd partnerschap aan te gaan, dan ziet de Belastingdienst jullie voor de schenkbelasting als partners. In dat geval betaal je wel schenkbelasting als je een schenking van je partner krijgt. Er geldt wel een uitzondering voor de morele verplichting om in elkaars levensonderhoud te voorzien. Je moet dan wel kunnen aantonen dat dit de reden is van het schenken van geld.
Volgens mij niet als je fiscaal partner bent. Dus als je samenwoont met (minstens) een samenlevingscontract en samen aangifte doet maakt dat niet uit.W1ck1e schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:25:
[...]
Ik vermoed dat je samen met jouw vrouw een bedrag beneden de ton hebt. Als dat gemeenschappelijke geld op een rekening met jouw naam staat is het naar de mening van de belastingdienst van jou. Staat het later op de rekening van jouw vrouw dan is het van haar. De belastingdienst denkt dan aan een schenking (waarover je belasting zou moeten betalen).
Waarom denk je trouwens dat de bank nog steeds een aktie van 6 maanden met een bonus rente heeft ? Ik zou er niet op rekenen
Klopt, fiscaal maakt dat niet uit. Bij de belastingaangifte mag je de bank en spaartegoeden ook zelf verdelen tussen de fiscale partners.Nuutje schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:54:
[...]
Volgens mij niet als je fiscaal partner bent. Dus als je samenwoont met (minstens) een samenlevingscontract en samen aangifte doet maakt dat niet uit.
Voor het erfrecht maakt het echter wel een groot verschil...
Schenking tussen echtgenoten of geregistreerd partners
Als je trouwt of een geregistreerd partnerschap aangaat in gemeenschap van goederen, ziet de Belastingdienst jullie als één persoon. Alle bezittingen en schulden behoren dus aan beide partners toe. Partners die in gemeenschap van goederen een geregistreerd partnerschap aangaan of trouwen, kunnen daarom eigenlijk niet schenken aan elkaar. Daarom betaal je geen schenkbelasting als je geld aan de ander geeft.
Kies je ervoor om op huwelijkse voorwaarden te trouwen of een geregistreerd partnerschap aan te gaan, dan ziet de Belastingdienst jullie voor de schenkbelasting als partners. In dat geval betaal je wel schenkbelasting als je een schenking van je partner krijgt. Er geldt wel een uitzondering voor de morele verplichting om in elkaars levensonderhoud te voorzien. Je moet dan wel kunnen aantonen dat dit de reden is van het schenken van geld.
Dus bij gemeenschap van goederen geen schenking en bij huwelijkse voorwaarden wel.Cheesy schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:53:
[...]
Dat ligt in veel gevallen een stuk genuanceerder:
[...]
Ik dacht, maar dat lijkt niet te kloppen, dat huwelijkse voorwaarden het meeste voorkwam. En voor die groep zouden het wel schenkingen zijn.
Vanaf 2018 werd dat de standaard, dus dat is nog niet zo langW1ck1e schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:04:
[...]
[...]
Dus bij gemeenschap van goederen geen schenking en bij huwelijkse voorwaarden wel.
Ik dacht, maar dat lijkt niet te kloppen, dat huwelijkse voorwaarden het meeste voorkwam. En voor die groep zouden het wel schenkingen zijn.
Het gaat puur om te voldoen aan de eis van de bank om de bonusrente te ontvangen. Je mag niet eerder een rekening gehad hebben.
En ja, dan hoop ik inderdaad dat deze actie er nog is over een halfjaar, zo niet jammer, zoeken we weer wat anders
Bij meer dan een ton moet je een en/of rekening hebben of 2 losse rekeningen om helemaal binnen het DGS te blijven. En dan kan je net zo goed nu al die rekening openen van je vrouw.Job_04 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:39:
Ik begrijp niet wat het hebben van meer of minder dan een ton spaargeld hier uitmaakt, uiteraard moet je wel fiscaal partner zijn. ...
Dit klopt niet helemaal besef ik nu, maar dat was de reden van de opmerking. Ik was niet aan het vissen naar jullie situatie.
Gisteravond 2 bedragen overgemaakt van Rabobank naar Santander bank en vanochtend 1. Ondertussen is er van de eerste 2 stortingen nu 1 binnen (ook nog eens de 2e die ik deed) en die van vanmorgen ook. Maar de 1e (grootste) van gisteren... nog geen spoor.
Zal wel via een ander kanaal / checks lopen, maar het blijft toch bijzonder dat dit anno 2024 zo traag en willekeurig is. Gelukkig licht aan het eind van de tunnel aangezien alle banken in de EU over moeten naar Instant Payments per 2025.
[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 13-06-2024 13:56 ]
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Kan natuurlijk ook zijn dat die ene transactie on hold staat i.v.m. WWFT checks. En dat zal naar ik aanneem met IP ook blijven bestaan. Dat soms transacties langer duren omdat de transactie automatisch als mogelijke fraude / ... is gemarkeerd en een medewerker de transactie moet controleren.Drardollan schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:55:
De manier hoe de banken (internationaal) de transacties verwerken blijft bijzonder.
Gisteravond 2 bedragen overgemaakt van Rabobank naar Santander bank en vanochtend 1. Ondertussen is er van de eerste 2 stortingen nu 1 binnen (ook nog eens de 2e die ik deed) en die van vanmorgen ook. Maar de 1e (grootste) van gisteren... nog geen spoor.
Zal wel via een ander kanaal / checks lopen, maar het blijft toch bijzonder dat dit anno 2024 zo traag en willekeurig is. Gelukkig licht aan het eind van de tunnel aangezien alle banken in de EU over moeten naar Instant Payments per 2025.
Dat kan gerust, al zijn de bedragen dermate laag dat ik dit niet verwacht. Maar neem aan dat er ook random transacties uitgepikt worden.RobertMe schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:58:
[...]
Kan natuurlijk ook zijn dat die ene transactie on hold staat i.v.m. WWFT checks. En dat zal naar ik aanneem met IP ook blijven bestaan. Dat soms transacties langer duren omdat de transactie automatisch als mogelijke fraude / ... is gemarkeerd en een medewerker de transactie moet controleren.
Zal wel een dagje geduld hebben, zal vanavond of morgen wel voor elkaar komen. Het is meer dat ik het vreemd vind.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Het voordeel ten opzichte van spaargids is dat je gewoon kunt doorklikken naar de banken zonder dat je een melding krijgt dat er geen directe aanvraag kan gemaakt worden (omdat de bank niet betaald voor affiliate).
Elke vorm van feedback is welkom
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
:strip_exif()/f/image/VDy0f2QAZUxR5RG6NxHyOCMA.jpg?f=fotoalbum_large)
Daardoor wordt CKV de hoogste bij Raisin met 3,30% (3,35% effectief door maandelijkse bijschrijving) gevolgd door HoistSparen met ook 3,30% (maar 3,34% effectief door bijschrijving per kwartaal)
[ Voor 73% gewijzigd door Novax op 13-06-2024 15:56 ]
Raar dat ze eerst een kleine sprong maken om bovenaan te blijven in de Raisin-lijst om vervolgens weer snel te zakken. Wat is de logica daarachter?Novax schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:49:
De rente bij Distingo gaat vanaf 19 juni van 3,33% naar 3,26% (3,30% effectief)
Tja zeker weten doe je dat natuurlijk niet, maar waarschijnlijk hebben ze gewoon een bepaalde hoeveelheid geld nodig voor een bepaalde duur. Zolang je dat nog niet hebt opgehaald wil je natuurlijk bovenaan staan in de lijst, maar als het binnen is dan verlaag je de rente die je aanbied.Mozwuito schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:03:
[...]
Raar dat ze eerst een kleine sprong maken om bovenaan te blijven in de Raisin-lijst om vervolgens weer snel te zakken. Wat is de logica daarachter?
Bij Consors krijg je toch die rente ook op geld boven de 100k dacht ik?Frankenstein schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:20:
Heb vrij opneembaar bij Consors a 4% (tot half oktober, dus nog vier maanden).
Mogelijk dat de politieke situatie in Frankrijk een spaak in de wielen heeft gestoken en ze hun plannen voor de nabije toekomst herzien hebben.Mozwuito schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:03:
[...]
Raar dat ze eerst een kleine sprong maken om bovenaan te blijven in de Raisin-lijst om vervolgens weer snel te zakken. Wat is de logica daarachter?
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling