Slaat nergens op.GroteVoet459 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:32:
[...]
Mogelijk dat de politieke situatie in Frankrijk een spaak in de wielen heeft gestoken en ze hun plannen voor de nabije toekomst herzien hebben.
Saxo Bank,11-Jun-2024:
Beleggers konden maandag niet lachen met de verrassing van president Macron. De Franse president kondigde onverwacht nieuwe verkiezingen aan waardoor de CAC40 (-1,4%) terrein verloor. De grootste verliezers waren de bankaandelen zoals Société Générale (-7,4%) en BNP Paribas (-4,8%).
Daar had ik helemaal niet aan gedacht, is het proberen waard idd.Job_04 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:08:
Geen idee van de voordelen, wel wellicht een nadeel, mijn plan is om over een half jaar daar een rekening te openen op mijn vrouw haar naam voor nog een halfjaar de bonusrente. Kan me voorstellen dat die truc niet meer werkt als de eerste rekening een gedeelde rekening is.
Is het geen probleem dat de tegenrekening een en/of rekening is bij hun?
(wij hebben enkel en/of rekeningen)
[ Voor 6% gewijzigd door JMS-2 op 14-06-2024 00:58 ]
De verkiezingen veranderen voor deze group niks.
Distingo Bank is een onderdeel van PSA Bank, dat weer valt onder de Stellantis Group. Die is actief in de autosector voor merken als Peugeot, Citroën, Opel of FIAT. Met de spaarproducten van deze bank financiert het eigen producten, zoals auto-financieringen en -verzekeringen.
Verkeerd gelezen sorry
[ Voor 93% gewijzigd door Drardollan op 14-06-2024 00:25 ]
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Volgens mij nog niet voorbij gekomen hier, maar:
Credit Europe Bank (CEB) verlaagt per heden aktierente van 3.75% naar 3.50% gegarandeerd voor eerste 6 maanden. (Nieuwe klanten)
Succes ...
Mvg Hendriks
Credit Europe Bank (CEB) verlaagt per heden aktierente van 3.75% naar 3.50% gegarandeerd voor eerste 6 maanden. (Nieuwe klanten)
Succes ...
Mvg Hendriks
Dan was @pentaw1nz volgens mij net op tijd voor de rente van 3,75%.Hendriks1 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 02:37:
Volgens mij nog niet voorbij gekomen hier, maar:
Succes ...
Mvg Hendriks
De rentes van de deposito's zijn op dit moment niet verlaagd.
11 juni 1x een bedrag overgemaakt en 12 juni 2x een bedrag naar TR/
- 1x is goed aangekomen en staat in de rekening
- 1x is teruggestort omdat de naam van de rekeninghouder niet goed zou zijn (was gewoon hetzelfde als de 1e die wel geaccepteerd is)
- het laatste bedrag daar zeggen ze dat deze nooit is aangekomen. Ik heb bewijs dat het is afgeschreven
Iemand een soort gelijke ervaring?
Met mijn eigen TR had ik totaal geen problemen, maar nu met een rekening van mijn vrouw dus wel...
- 1x is teruggestort omdat de naam van de rekeninghouder niet goed zou zijn (was gewoon hetzelfde als de 1e die wel geaccepteerd is)
- het laatste bedrag daar zeggen ze dat deze nooit is aangekomen. Ik heb bewijs dat het is afgeschreven
Met mijn eigen TR had ik totaal geen problemen, maar nu met een rekening van mijn vrouw dus wel...
Ik heb wel eens gehad (in een ver verleden) dat ik op 1 dag 2x hetzelfde bedrag overboekte. Daarvan werd er één teruggestort omdat men dacht dat het een dubbele transactie(fout) was. Dit is simpel te voorkomen door één euro meer (of minder) over te boeken.Nougat schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:13:
11 juni 1x een bedrag overgemaakt en 12 juni 2x een bedrag naar CEB/
Met mijn eigen CEB had ik totaal geen problemen, maar nu met een rekening van mijn vrouw dus wel...
Toch even mijzelf corrigeren. De dagen dat Bunq je geld vasthoudt, tellen wel mee als rentedagen ondanks dat de app het saldo al verlaagd heeft. Toch wel netjes dus. Geeft me weer wat meer vertrouwen om in de toekomst weer terug naar bunq te gaan.Z___Z schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:39:
[...]
Ik ben van bunq naar n26 gegaan omdat veel mensen geld weghalen bij bunq. Was wel met te laat, want bunq had net met de laatste update een extra rentedag voor zichzelf geregeld duur vanaf nu je geld 1 dag vast te houden terwijl het wel van je balans af is.
Tot nu toe werkt het goed. N26 heeft wel veel onnodige features in hun app. Voor de kosten van metal krijg je wel allerlei verzekeringen. Moet me er nog in verdiepen of die een goede vervanging zijn van een reguliere reisverzekering. En die telefoon verzekering nog even kijken welke telefoon gedekt wordt. Ofwel hoe controleren ze of de telefoon van jou is (of van je vrouw of kinderen bijvoorbeeld).
Heb volgens de medewerker idd die rente nog, omdat deze vanaf moment van aanvragen nog actueel was. Ook al is mijn rekening nog niet actief.W1ck1e schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 07:40:
[...]
Dan was @pentaw1nz volgens mij net op tijd voor de rente van 3,75%.
De rentes van de deposito's zijn op dit moment niet verlaagd.
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
De 1e 2 bedragen waren hetzelfde... het 3e bedrag was flink hoger...Nuutje schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:16:
[...]
Ik heb wel eens gehad (in een ver verleden) dat ik op 1 dag 2x hetzelfde bedrag overboekte. Daarvan werd er één teruggestort omdat men dacht dat het een dubbele transactie(fout) was. Dit is simpel te voorkomen door één euro meer (of minder) over te boeken.
Wanneer is het laatste bedrag afgeschreven, wellicht blijven hangen ergens in verband met Wwtf check?Nougat schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:13:
Met mijn eigen CEB had ik totaal geen problemen, maar nu met een rekening van mijn vrouw dus wel...
Ik weet niet precies hoe het process loopt maar doet je eigen bank die wwtf check niet? Als ie daar niet door heen komt wellicht dat de ontvanger er nooit iets van ziet. Het geld is dus al wel terug gestort?Nougat schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:13:
Ik had de bank gebeld en zij vertelden mij dat als het bedrag is afgeschreven met een bepaalde tijd erbij dat deze dan ook echt verwerkt is.Puddi Puddin schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:30:
[...]
Ik weet niet precies hoe het process loopt maar doet je eigen bank die wwtf check niet? Als ie daar niet door heen komt wellicht dat de ontvanger er nooit iets van ziet. Het geld is dus al wel terug gestort?
Voor wat het waard is een update, geld staat er nu op. Werd inderdaad tegengehouden bij Santander ivm wetgeving en controles. Had ze vanochtend toevallig gebeld om het na te vragen, vind het niet erg dat het gebeurd maar het is wel fijn om het te weten als het om een eerste keer een groter bedrag gaat naar een nieuwe bankRobertMe schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:58:
[...]
Kan natuurlijk ook zijn dat die ene transactie on hold staat i.v.m. WWFT checks. En dat zal naar ik aanneem met IP ook blijven bestaan. Dat soms transacties langer duren omdat de transactie automatisch als mogelijke fraude / ... is gemarkeerd en een medewerker de transactie moet controleren.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Wij hebben dit bij CEB gedaan, daar lukte het. En beide rekeningen stond mijn man zelfs als eerste op de gezamenlijke rekening. Nu ben ik bezig met Openbank. Mijn man heeft daar een half jaar terug een rekening geopend. Nu wil tot december de garantie van 3,65. Ik zal het laten weten als het daar ook gelukt is.JMS-2 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 23:01:
[...]
Daar had ik helemaal niet aan gedacht, is het proberen waard idd.
Is het geen probleem dat de tegenrekening een en/of rekening is bij hun?
(wij hebben enkel en/of rekeningen)
Dat klopt niet wat je zegt: https://x.com/beursanalist/status/1801294429740753209 Het wordt dus moeilijker geld uit de markt te halen. Ook voor hen. Men haalt niet alleen geld uit de markt middels spaargeld. Totale positie bepaalt wat men kan en wil betalen voor jouw spaargeld.Ceas schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 23:25:
[...]
De verkiezingen veranderen voor deze group niks.
Distingo Bank is een onderdeel van PSA Bank, dat weer valt onder de Stellantis Group. Die is actief in de autosector voor merken als Peugeot, Citroën, Opel of FIAT. Met de spaarproducten van deze bank financiert het eigen producten, zoals auto-financieringen en -verzekeringen.
TR? het was toch CEB.Nougat schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:18:
Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij TR ivm het verdwenen bedrag. Dus wacht op antwoord...
Ah, dat is wel een verschilNougat schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:25:
Je hebt gelijk... althans het moest TR zijn ipv CEB :-)
Hoe kan je die 2 nou verwisselen....je zet mensen wel op het verkeerde been en brengt CEB, ten onrechte, in diskredietNougat schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:25:
[...]
Je hebt gelijk... althans het moest TR zijn ipv CEB :-)
Hallo..... dit is aangepast en daarnaast zoiets plaats je niet expres! (ik heb ook nog een CEB rekening)TvanW schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:48:
[...]
Hoe kan je die 2 nou verwisselen....je zet mensen wel op het verkeerde been en brengt CEB, ten onrechte, in diskrediet
Yes, de rabo had bij mij de transactie geblokkeerd i.v.m. afwijkend gedrag (was niet duidelijk zichtbaar in de rabo app). Ze belde mij enkele dagen later om te vragen hoe het zat.Nougat schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:13:
11 juni 1x een bedrag overgemaakt en 12 juni 2x een bedrag naar TR/
[ Voor 3% gewijzigd door Team-RiNo op 14-06-2024 16:01 ]
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Ik had de Rabo gisteren gebeld en gevraagd of het bedrag daadwerkelijk bij TR was aangekomen en dat was volgens hun het geval.Team-RiNo schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:59:
[...]
Yes, de rabo had bij mij de transactie geblokkeerd i.v.m. afwijkend gedrag (was niet duidelijk zichtbaar in de rabo app). Ze belde mij enkele dagen later om te vragen hoe het zat.
Zal nu weinig actie komen in het weekend, dus maar even afwachten op volgende week.
Ik had het met mijn eigen rekening wel gehad, een aantal maanden geleden dat ik ook aan het overboeken was dat mijn rekening ineens geblokkeerd was een een saldo van iets van -3.500.000 had
[ Voor 19% gewijzigd door Nougat op 14-06-2024 16:15 ]
Wat zijn hier de ervaringen met activering rekening santander ? Moet bij een gezamenlijke rekening (naar mijn eigen privé rekening als tegenrekeninv) van zowel mij als mijn vrouw geld overmaken . Hebben we gedaan, maar nergens kun je iets van status zien of weet je of t goed is gegaan
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
Ik heb een aanvraag gedaan voor een spaarrekening bij Garantibank en krijg zojuist bericht dat deze geweigerd wordt omdat ze Revolut niet als tegenrekening accepteren. Ze accepteren alleen NL grootbanken als tegenrekening omdat ze de verificatiemethoden van Revolut niet veilig vinden.
Raar verhaal, Revolut is toch ook gewoon een bank met een NL bankvergunning en NL IBAN?
Mag dit eigenlijk wel of kan dit als IBAN discriminatie gezien worden?
Raar verhaal, Revolut is toch ook gewoon een bank met een NL bankvergunning en NL IBAN?
Ja, nee. IBAN discriminatie geldt alleen tussen betaalrekeningen, en Garanti levert geen betaalrekening. Dus Garanti (en alle andere spaarbanken) mogen eisen stellen aan de tegenrekening. Hierover is ook meer geschreven door iemand (kom even niet op de nick) in het Revolut topic in combinatie met LeasePlan Bank. Hij had dan ook navraag gedaan bij DNB en dit was hun antwoord.Schweino schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:52:
Ik heb een aanvraag gedaan voor een spaarrekening bij Garantibank en krijg zojuist bericht dat deze geweigerd wordt omdat ze Revolut niet als tegenrekening accepteren. Ze accepteren alleen NL grootbanken als tegenrekening omdat ze de verificatiemethoden van Revolut niet veilig vinden.
Mijn huidige deposito op Raisin loopt binnenkort af en wil daarom een nieuwe deposito openen voor 6 maanden en waar geen bronbelasting geldt. Zie dat er verschillende aanbieders zijn met ongeveer dezelfde rente 3.45-3.55: Orange Bank, Banca CF+, Progetto, Profilo S.p.A, imprebanca.
Iemand die weet welke van deze banken de snelste afhandelingstijd wb aanvraag nieuwe rekening? Heb liever niet dat de aanvraag meerdere dagen duurt en het geld dus slaapt in de tussentijd.
Iemand die weet welke van deze banken de snelste afhandelingstijd wb aanvraag nieuwe rekening? Heb liever niet dat de aanvraag meerdere dagen duurt en het geld dus slaapt in de tussentijd.
Bij welke Bank ?...Anders kun je verlengen.cowichan schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:59:
Mijn huidige deposito op Raisin loopt binnenkort af
Bij Civi Bank / Banca di Cividale. Verlenging zou met 3.3% rente zijn. Is me net iets te laag vergeleken met de banken.
Orange is maar voor 3 maanden, afhandeling destijds wel vlot.cowichan schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:59:
Mijn huidige deposito op Raisin loopt binnenkort af en wil daarom een nieuwe deposito openen voor 6 maanden en waar geen bronbelasting geldt. Zie dat er verschillende aanbieders zijn met ongeveer dezelfde rente 3.45-3.55: Orange Bank, Banca CF+, Progetto, Profilo S.p.A, imprebanca.
Als het goed kan je de aanvraag bij Raisin al doen en zodra het geld van de vorige deposito bij Raisin beschikbaar is wordt de aanvraag automatisch doorgestuurd naar de bank. Kan wat tijd schelen.
Bij Banca CF+ staat nog dit in het Productinformatieblad:cowichan schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:59:
N.B.: Bij opening vindt de overboeking van het inlegbedrag naar uw termijndeposito bij deze Bank plaats op de eerstvolgende dinsdag nadat uw aanvraag is doorgestuurd naar én geaccepteerd door de Bank – de Bank accepteert of weigert een aanvraag in de regel binnen 2 tot 3 werkdagen. Dit kan ertoe leiden dat het inlegbedrag enkele werkdagen op de Raisin-rekening gereserveerd staat, tot de boeking op de eerstvolgende dinsdag wordt uitgevoerd.
Hier mijn ervaring van een aflopende deposito bij Raisin.cowichan schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:59:
-Op 12 juni 2023 voor 1 jaar een deposito geopend bij LHV Pank Estland;
-Op 12 juni 2024 dus beëindigd en op 13 juni 2024 bijgeschreven op Raisin rekening;
-Op 9 juni 2024 alvast een 1 jaars deposito geopend bij Banca Progetto en bevestigd door Raisin;
-Op 13 juni 2024 deposito gevuld vanaf tussenrekening Raisin.
Prima toch lijkt mij? Ben niet zo bang voor tussentijdse rentewijzigingen in de dagen tussen openen en storten deposito.
Succes met kiezen.
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
En in mijn ervaring... gaat dat niet goed, of de status in Raisin klopt niet. Aanvraag gedaan, na 2 weken ingetrokken omdat deze nog steeds bij Raisin lag (IIRC "Aanvraag nog niet doorgestuurd"). Als het wel verliep volgens hun bewoording dan had ik wel gezorgd dat het geld op maandag op de Raisin rekening kwam te staan. Maarja, dat werkte niet. En in mijn geval was het ook nog eens rond Hemelvaartsdag & Pinksteren. Dus dan had ik nog meer dagen rente verlies gehad als ik al ruim voor het weekend het geld op de Raisin rekening moest zetten.Novax schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:34:
[...]
Bij Banca CF+ staat nog dit in het Productinformatieblad:
[...]
Laatste stap kan lang duren. Als je snelheid wil ze even bellen en activeren ala minute.pentaw1nz schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:41:
Wat zijn hier de ervaringen met activering rekening santander ? Moet bij een gezamenlijke rekening (naar mijn eigen privé rekening als tegenrekeninv) van zowel mij als mijn vrouw geld overmaken . Hebben we gedaan, maar nergens kun je iets van status zien of weet je of t goed is gegaan
MeDirect heeft sinds afgelopen vrijdag ook een deposito in de aanbieding: 3,40% voor een 1-jaars deposito.
https://www.medirect.nl/medeposit/
De MeSave-pagina (vrij opneembaar met 3,17%) bestaat nog wel, al lijkt het van niet.
Het MeDeposit-plaatje wijst er nog naar, de MeDeposit-knop gaat naar de nieuwe dienst.
De MeSave-pagina (vrij opneembaar met 3,17%) bestaat nog wel, al lijkt het van niet.
Het MeDeposit-plaatje wijst er nog naar, de MeDeposit-knop gaat naar de nieuwe dienst.
[ Voor 88% gewijzigd door GroteVoet459 op 16-06-2024 21:49 ]
vrij nutteloos dan is TR met 3,75 veel interessanter met rente per maand en zonder depositoGroteVoet459 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:54:
MeDirect heeft sinds afgelopen vrijdag ook een deposito in de aanbieding: 3,40% voor een 1-jaars deposito.
nooit dat die binnen een jaar onder de 3.5 dropt
[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 16-06-2024 22:00 ]
Vraagje over een deposito bij Banca Progetto via Raisin. Deze loopt binnenkort af (9 juli) en ik heb een melding gekregen dat ik deze deposito kan verlengen.
Nu was ik in de veronderstelling dat verlengen gaat op basis van de rente op de datum dat de nieuwe deposito ingaat. Maar ik kan dit nergens terugvinden bij de aanbieding voor verlenging. Er staat een percentage ingevuld en daar staat verder niets bij over een mogelijke wijziging. Wel kan ik de looptijd aanpassen en kiezen of ik de opgebouwde rente mee wil nemen naar de nieuwe deposito of wil laten uitbetalen.
Zoals ik het zie kan ik nu dus verlengen voor de rente die mij nu aangeboden wordt. Iemand hier ervaring mee?
Nu was ik in de veronderstelling dat verlengen gaat op basis van de rente op de datum dat de nieuwe deposito ingaat. Maar ik kan dit nergens terugvinden bij de aanbieding voor verlenging. Er staat een percentage ingevuld en daar staat verder niets bij over een mogelijke wijziging. Wel kan ik de looptijd aanpassen en kiezen of ik de opgebouwde rente mee wil nemen naar de nieuwe deposito of wil laten uitbetalen.
Zoals ik het zie kan ik nu dus verlengen voor de rente die mij nu aangeboden wordt. Iemand hier ervaring mee?
/f/image/IwPicQvzOtYin4hA9zjTsSxF.png?f=fotoalbum_large)
Doe mij ook zo'n glazen bolboyette schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:59:
nooit dat die binnen een jaar onder de 3.5 dropt
Bij mijn weten inderdaad tegen het percentage op moment van verlengen, en de percentages die je hier ziet zijn dus slechts een "indicatie". Zelf IIRC ook al met Progetto gehad dat een verlenging werd uitgevoerd na een rente verlaging (waarbij ik ook al niks meer kon met de verlenging omdat die al was doorgestuurd) en dat die daarbij ook was verlengt tegen de nieuwe, lagere, rente.sanook schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:14:
Vraagje over een deposito bij Banca Progetto via Raisin. Deze loopt binnenkort af en ik heb een melding gekregen dat ik deze deposito kan verlengen.
[Afbeelding]
nou de ECB rente die knalt echt niet zo hard naar beneden.. daar heb je echt geen glazenbol voor nodig
als je goed kijkt zie je dat bij raisin de banca progetto ook een spaarvorm met voorwaarden heeftRobertMe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:17:
[...]
Bij mijn weten inderdaad tegen het percentage op moment van verlengen, en de percentages die je hier ziet zijn dus slechts een "indicatie". Zelf IIRC ook al met Progetto gehad dat een verlenging werd uitgevoerd na een rente verlaging (waarbij ik ook al niks meer kon met de verlenging omdat die al was doorgestuurd) en dat die daarbij ook was verlengt tegen de nieuwe, lagere, rente.
die kan je voorlopig beter pakken ipv je deposito verlengen.. als je daar tenminste in wilt blijven hangen
Dan is het toch raar/slordig dat dit niet vermeld wordt?RobertMe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:17:
[...]
Bij mijn weten inderdaad tegen het percentage op moment van verlengen, en de percentages die je hier ziet zijn dus slechts een "indicatie". Zelf IIRC ook al met Progetto gehad dat een verlenging werd uitgevoerd na een rente verlaging (waarbij ik ook al niks meer kon met de verlenging omdat die al was doorgestuurd) en dat die daarbij ook was verlengt tegen de nieuwe, lagere, rente.
Tsja, de ECB rente is nu toch "al" verlaagd naar 3,75%, komende vanaf 4,00%. Dus ze hebben al een keer met 0,25-procentpunt verlaagd. En een jaar is een best lange periodeboyette schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:17:
[...]
nou de ECB rente die knalt echt niet zo hard naar beneden.. daar heb je echt geen glazenbol voor nodig
Productinformatie en algemene voorwaarden gelezen? Pas als het daar niet in staat is het slordig.sanook schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:19:
[...]
Dan is het toch raar/slordig dat dit niet vermeld wordt?
een keer ja en hoevaak is in 1 jaar de rente 2x verlaagd met 0,25 ?RobertMe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:19:
[...]
Tsja, de ECB rente is nu toch "al" verlaagd naar 3,75%, komende vanaf 4,00%. Dus ze hebben al een keer met 0,25-procentpunt verlaagd. En een jaar is een best lange periodeDus de kans is best wel aanwezig dat ze nog eens (of meerdere malen) verlagen, en met 0,25-procentpunt is dan ook niet perse onrealistisch.
en mocht die historische gebeurtenis plaats vinden zit je met 3,5 nog hoger he..
[ Voor 7% gewijzigd door boyette op 16-06-2024 22:22 ]
Beide hebben een rente van 3,50%. Verschil is dus dat je bij de een helemaal niet aan je geld kunt en bij de ander minimaal 4 dagen moet wachten, en bij de een de rente gegarandeerd is, en bij de ander niet.boyette schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:18:
[...]
als je goed kijkt zie je dat bij raisin de banca progetto ook een spaarvorm met voorwaarden heeft
die kan je voorlopig beter pakken ipv je deposito verlengen.. als je daar tenminste in wilt blijven hangen
Als je gegarandeerd het geld niet nodig hebt kan het bij de huidige tendens (rente gaat omlaag) dus verstandiger zijn om het juist wel vast te zetten. Bij die ander kan immers de rente morgen 0% zijn.
ja het verschil is dat je dan wanneer je er achter komt dat je je geld beter ergens anders kunt stallen bij de spaarvom met voorwaarden direct de juiste keuze kunt maken en er anders nog een jaar aan vast zitRobertMe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:22:
[...]
Beide hebben een rente van 3,50%. Verschil is dus dat je bij de een helemaal niet aan je geld kunt en bij de ander minimaal 4 dagen moet wachten, en bij de een de rente gegarandeerd is, en bij de ander niet.
Als je gegarandeerd het geld niet nodig hebt kan het bij de huidige tendens (rente gaat omlaag) dus verstandiger zijn om het juist wel vast te zetten. Bij die ander kan immers de rente morgen 0% zijn.
Ja daar staat het inderdaad:RobertMe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:20:
[...]
Productinformatie en algemene voorwaarden gelezen? Pas als het daar niet in staat is het slordig.
Dan is het op zijn zachtst gezegd verwarrend dat ze er geen voetnoot oid bijzetten bij de verleng informatie,U kunt uw deposito in uw Online Banking omgeving verlengen tussen 28 en
5 kalenderdagen voor de vervaldag, tegen de rente en voorwaarden die
gelden op de vervaldag van het termijndeposito, onder ‘Mijn spaaroverzicht’
> ‘Deposito sparen’.
Maar het is duidelijk niu.
Hoe vaak heeft de ECB de afgelopen jaren de rente uberhaupt verlaagd? Juist ja. En hoe groot was de kans op een verlaging van 0,25-procentpunt daarvoor? (niet heel groot, gezien de ECB rente toen naar ik aanneem ruim onder de 1% was). En bij de verhogingen de afgelopen jaren hebben ze wel meermaals verhoogd in 1 jaar (mogelijk zelfs elke maand? Weet ik niet meer zeker). Dus er lijkt niet een (ongeschreven) regel te zijn om bv maar 1x per jaar de rente aan te passen.boyette schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:22:
[...]
een keer ja en hoevaak is in 1 jaar de rente 2x verlaagd met 0,25 ?
Dat laatste geldt natuurlijk voor alles wat in de AV staatsanook schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:24:
[...]
Ja daar staat het inderdaad:
[...]
Dan is het op zijn zachtst gezegd verwarrend dat ze er geen voetnoot oid bijzetten bij de verleng informatie,
Maar het is duidelijk niu.
Mijn spaargeld is verdeeld over verschillende deposito's en ook een (kleiner) deel op vrij opneembaar. De deposito's zijn eigenlijk altijd hoger in rente dan de vrij opneembaar. En indien vrij opneembaar toch eens hoger uitvalt is dit maar voor een beperkte periode. Dus indien je zeker bent dat je het geld niet nodig gaat hebben zou ik altijd voor een deposito kiezen. Ikzelf kies/wissel dan tussen 6 en 12 maanden.boyette schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:23:
[...]
ja het verschil is dat je dan wanneer je er achter komt dat je je geld beter ergens anders kunt stallen bij de spaarvom met voorwaarden direct de juiste keuze kunt maken en er anders nog een jaar aan vast zit
de vrij opneembare rente bij TR is nu dus hoger dan welke europese deposito ooksanook schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:31:
[...]
Mijn spaargeld is verdeeld over verschillende deposito's en ook een deel op vrij opneembaar. De deposito's zijn eigenlijk altijd hoger in rente dan de vrij opneembaar. En indien vrij opneembaar toch eens hoger uitvalt is dit maar voor een beperkte periode. Dus indien je zeker bent dat je het geld niet nodig gaat hebben zou ik altijd voor een deposito kiezen. Ikzelf kies/wissel dan tussen 6 en 12 maanden.
Daar heb je wel een puntRobertMe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:26:
[...]
Dat laatste geldt natuurlijk voor alles wat in de AV staatDan kunnen ze wel bij alles een voetnoot zetten met een regeltje uit de AV. Daarom moet je ook de AV lezen en niet een opsomming van ~10 zinnetjes geextraheerd uit een document van tientallen pagina's.
TR is maar tot 50,000 toch? Dus (naast dat ik TR geen geslaagde partij vind én het feit dat mijn huidige vrij opneembaar nog 3,97 is tot 31 aug) zou dit voor mij niet afdoende zijn. En dan loop je nog het risico dat TR in de komende 6/12 maanden nog eens gaat verlagen.boyette schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:33:
[...]
de vrij opneembare rente bij TR is nu dus hoger dan welke europese deposito ook
Ter info: ik heb nu nog een paar deposito's lopen voor 4,2 en 4,3%, een stukje hoger dan TR dus. Dat is dus een bewijs dat je met een deposito vaak beter zit.
[ Voor 14% gewijzigd door sanook op 16-06-2024 22:39 ]
50 is alleen per bankrekeningsanook schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:37:
[...]
TR is maar tot 50,000 toch? Dus (naast dat ik TR geen geslaagde partij vind én het feit dat mijn huidige vrij opneembaar nog 3,97 is tot 31 aug) zou dit voor mij niet afdoende zijn. En dan loop je nog het risico dat TR in de komende 6/12 maanden nog eens gaat verlagen.
Ter info: ik heb nu nog een paar deposito's lopen voor 4,2 en 4,3%, een stukje hoger dan TR dus. Dat is dus een bewijs dat je met een deposito vaak beter zit.
wat vind je er niet geslaagd aan?
het is een bank met eigenlijk 0 risico\
zon banca progretto bijv. heeft een veel groter risico
[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 16-06-2024 22:43 ]
Het is een bedrijf, met een banklicentie, die het geld bij een derde partij stalt? Of zetten ze het geld intussen niet meer op een derdegeldenrekening bij een andere bank. Als in: het gaat niet om of ze een banklicentie hebben, het gaat om om ze het (spaar)geld ook "bewaren" onder hun eigen banklicentie. En dat deden ze (nog) niet toen ze trots kwamen aanzetten met de "we hebben een banklicentie (verkregen)".boyette schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:41:
wat vind je er niet geslaagd aan?
het is een bank met eigenlijk 0 risico\
Leg eens uit?boyette schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:41:
[...]
zon banca progretto bijv. heeft een veel groter risico
+ dat er in het begin twijfels waren of dit wel als spaartegoed gezien zou worden door de BD + dat er op een gegeven moment meldingen kwamen van mensen die hun geld tijdelijk 'kwijt' waren.RobertMe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:47:
[...]
Het is een bedrijf, met een banklicentie, die het geld bij een derde partij stalt? Of zetten ze het geld intussen niet meer op een derdegeldenrekening bij een andere bank. Als in: het gaat niet om of ze een banklicentie hebben, het gaat om om ze het (spaar)geld ook "bewaren" onder hun eigen banklicentie. En dat deden ze (nog) niet toen ze trots kwamen aanzetten met de "we hebben een banklicentie (verkregen)".
Dat waren voor mij dingen om TR van mijn lijstje te halen met opties.
die bank is gered door een amerikaanse investeringsmaatschappij en richt zich voornamelijk op kortlopende kredieten met hoog risico
als de oorlog zo uitbreekt is dit 1 van de banken die de grootste kans heeft op omvallen
je wordt wel gedekt door het DGS maar ja dat duurt ook weer een tijd..
Max 7 dagen....boyette schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:53:
[...]
die bank is gered door een amerikaanse investeringsmaatschappij en richt zich voornamelijk op kortlopende kredieten met hoog risico
als de oorlog zo uitbreekt is dit 1 van de banken die de grootste kans heeft op omvallen
je wordt wel gedekt door het DGS maar ja dat duurt ook weer een tijd..
tja, als als als...Als de oorlog uitbreekt...
[ Voor 6% gewijzigd door sanook op 16-06-2024 22:55 ]
jaja dat ken ik nog van DSB en Icesave.. die 7 dagen
waren eerder 7 maanden
nou ja.. daarom vind ik banca progetto met de 4 dagen rekening nog niet zo gek.. dan activeer je die direct wanneer navo ingrijpt..
anders kan je lang wachten
[ Voor 33% gewijzigd door boyette op 16-06-2024 22:56 ]
bij het verlengen staat het zelfs:RobertMe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:25:
[...]
Hoe vaak heeft de ECB de afgelopen jaren de rente uberhaupt verlaagd? Juist ja. En hoe groot was de kans op een verlaging van 0,25-procentpunt daarvoor? (niet heel groot, gezien de ECB rente toen naar ik aanneem ruim onder de 1% was). En bij de verhogingen de afgelopen jaren hebben ze wel meermaals verhoogd in 1 jaar (mogelijk zelfs elke maand? Weet ik niet meer zeker). Dus er lijkt niet een (ongeschreven) regel te zijn om bv maar 1x per jaar de rente aan te passen.
Wanneer een termijndeposito wordt verlengd, zal dit plaatsvinden tegen de voorwaarden en het rentetarief die gelden op de vervaldag. Houd er rekening mee dat het op de vervaldag geldende rentetarief kan afwijken van het huidige rentetarief.
En welke wetgeving stelde toen dat het binnen 7 dagen geregeld moest zijn?boyette schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:54:
[...]
jaja dat ken ik nog van DSB en Icesave.. die 7 dagen
waren eerder 7 maanden
De huidige Europese richtlijn (+ lokale wetgeving) is juist ingevoerd na aanleiding van de bankencrisis. Dus er was toen geen wet die stelde "binnen 7 dagen" (noch 100k). Sterker nog, tot dit jaar was het zelfs "binnen 10 dagen".
Kanttekening: die dagen zijn werkdagen. En die gaan pas in na uitspraak van het faillissement (terwijl je al veel eerder niet meer bij het geld zou kunnen komen).
Andere kanttekening, na de inval van Rusland in Oekraïne hadden de klanten van Amsterdam Trade Bank vrij snel hun geld terug (Nederlandse bank met Russische "roots", dus na alle handelsverboden etc kon die zijn werk niet meer doen).
en In italie volgens ze ook alle europese richtlijnen?RobertMe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:06:
[...]
En welke wetgeving stelde toen dat het binnen 7 dagen geregeld moest zijn?
De huidige Europese richtlijn (+ lokale wetgeving) is juist ingevoerd na aanleiding van de bankencrisis. Dus er was toen geen wet die stelde "binnen 7 dagen" (noch 100k). Sterker nog, tot dit jaar was het zelfs "binnen 10 dagen".
Kanttekening: die dagen zijn werkdagen. En die gaan pas in na uitspraak van het faillissement (terwijl je al veel eerder niet meer bij het geld zou kunnen komen).
Andere kanttekening, na de inval van Rusland in Oekraïne hadden de klanten van Amsterdam Trade Bank vrij snel hun geld terug (Nederlandse bank met Russische "roots", dus na alle handelsverboden etc kon die zijn werk niet meer doen).
Yep, net zoals in Nederland.boyette schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:09:
[...]
en In italie volgens ze ook alle europese richtlijnen?
Als ze dat niet zouden doen denk ik dat ze uit de EU waren gegooid. Immers dwingen de richtlijnen de lidstaten om er lokale wetgeving van te maken. Het is dus geen vrijwillige keuze om een richtlijn om te zetten in lokale wetgeving, maar een harde eis.boyette schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:09:
[...]
en In italie volgens ze ook alle europese richtlijnen?
En banken zijn ook verplicht om hun klanten te informeren over het DGS. En als het goed is kun je in Raisin bij alle banken ook "met een klik" het (verplichte) DGS informatieblad openen. Waarop dus o.a. de DGS instelling, maximale dekking ((minimaal*) €100k dus als het DGS in een Euro land is), en de uitbetalingstermijn (maximaal*) 7 dagen dus)
* Lokale overheden hebben wel de vrijheid voor een hogere garantie of kortere uitbetalingstermijn. Nu aan het eind van de "binnen 10 dagen" waren er ook al landen die de 7 dagen in de wetgeving hadden staan, terwijl de richtlijn (nog) 10 dagen was.
een derde parij?RobertMe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:47:
[...]
Het is een bedrijf, met een banklicentie, die het geld bij een derde partij stalt? Of zetten ze het geld intussen niet meer op een derdegeldenrekening bij een andere bank. Als in: het gaat niet om of ze een banklicentie hebben, het gaat om om ze het (spaar)geld ook "bewaren" onder hun eigen banklicentie. En dat deden ze (nog) niet toen ze trots kwamen aanzetten met de "we hebben een banklicentie (verkregen)".
dat is dus in dit geval de ECB..
Nu nog wel. Maar stel dat je nu een deposito afsluit voor 3,55-3,60% voor een jaar, en TR zakt over een half jaar naar 3.25 of 3,50%%. Dan is op dat moment het afgesloten deposito qua rente wel hoger.boyette schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:33:
[...]
de vrij opneembare rente bij TR is nu dus hoger dan welke europese deposito ook
Dat is het voordeel van een deposito, een gegarandeerde rentepercentage voor een periode.
Ik spreid zelf mijn spaargeld over zowel spaarrekeningen als deposito's met als streven gemiddeld zo dik mogelijk boven de 3% te zitten.
bij TR heb je ook nog rente op rente dat moet je ook nog meetellenMozwuito schreef op maandag 17 juni 2024 @ 00:08:
[...]
Nu nog wel. Maar stel dat je nu een deposito afsluit voor 3,55-3,60% voor een jaar, en TR zakt over een half jaar naar 3.25 of 3,50%%. Dan is op dat moment het afgesloten deposito qua rente wel hoger.
Dat is het voordeel van een deposito, een gegarandeerde rentepercentage voor een periode.
Ik spreid zelf mijn spaargeld over zowel spaarrekeningen als deposito's met als streven gemiddeld zo dik mogelijk boven de 3% te zitten.
dat is bij een normaal deposito ook niet
Ja, een derde partij. En nee, niet de ECB.boyette schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:39:
[...]
een derde parij?
dat is dus in dit geval de ECB..
In ieder geval voorheen (geen idee of dat recentelijk veranderd is) deed TR het geld van de (beleggers)rekening stallen bij Citibank (/de Duitse vestiging van Citibank Ierland). En dan ook nog eens niet op een eigen rekening op naam maar op een derdegeldenrekening. Iets dat vooral toen veel vraagtekens opleverde v.w.b. zowel het DGS (krijgt TR 100k dat ze moeten verdelen onder alle klanten?) en de belasting / VRH (een derdegelderekening werd toen zeer waarschijnlijk belast als overige bezitting en dus een fictief rendement van 6,xx%, en niet als spaargeld met een fictief rendement van 0,xx%. Intussen is er een wetswijziging geweest waardoor een derdegeldenrekening als spaargeld wordt belast).
En dat het geld bij Citibank stond bleek ook uit de rekeningnummers. (Een van?) beide gebruikte namelijk de bankcode van Citibank (beide? Ja, je hebt/had een persoonlijk rekeningnummer waar je geld naar moest over maken, maar als je deed opnemen kwam het geld van een ander rekeningnummer).
En ik heb niet meegekregen dat die constructie intussen veranderd zou zijn. Ondanks dat TR intussen wel een eigen banklicentie heeft.
Voor zover ik weet wordt het nu bij de ecb gestald vandaar dat de rente ook aan de ecb rente is gekoppeldRobertMe schreef op maandag 17 juni 2024 @ 06:56:
[...]
Ja, een derde partij. En nee, niet de ECB.
In ieder geval voorheen (geen idee of dat recentelijk veranderd is) deed TR het geld van de (beleggers)rekening stallen bij Citibank (/de Duitse vestiging van Citibank Ierland). En dan ook nog eens niet op een eigen rekening op naam maar op een derdegeldenrekening. Iets dat vooral toen veel vraagtekens opleverde v.w.b. zowel het DGS (krijgt TR 100k dat ze moeten verdelen onder alle klanten?) en de belasting / VRH (een derdegelderekening werd toen zeer waarschijnlijk belast als overige bezitting en dus een fictief rendement van 6,xx%, en niet als spaargeld met een fictief rendement van 0,xx%. Intussen is er een wetswijziging geweest waardoor een derdegeldenrekening als spaargeld wordt belast).
En dat het geld bij Citibank stond bleek ook uit de rekeningnummers. (Een van?) beide gebruikte namelijk de bankcode van Citibank (beide? Ja, je hebt/had een persoonlijk rekeningnummer waar je geld naar moest over maken, maar als je deed opnemen kwam het geld van een ander rekeningnummer).
En ik heb niet meegekregen dat die constructie intussen veranderd zou zijn. Ondanks dat TR intussen wel een eigen banklicentie heeft.
Dus jij hebt een rekeningnummer van de ECB?boyette schreef op maandag 17 juni 2024 @ 06:59:
[...]
Voor zover ik weet wordt het nu bij de ecb gestald vandaar dat de rente ook aan de ecb rente is gekoppeld
Het gaat er niet om wat de bank met het geld doet. Het gaat er om dat je een "rekening" hebt bij TR maar TR het geld helemaal niet op een rekening zet voor jou maar het geld op een rekening bij Citibank zet. Dus bv het DGS dat van toepassing is is het Ierse DGS waar Citibank onder valt. En niet het Duitse DGS omdat TR Duits is.
Edit:
Oftewel: jij maakt geld over naar TR, TR maakt dat geld over naar Citibank. En vervolgens geeft Citibank rente over dat geld, en die rente keert TR weer uit.
[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 17-06-2024 07:05 ]
Ja dat is dus niet zo het wordt nu voor zover ik weet bij de ecb gestald die keert rente uit aan TR en die wordt zonder provisie doorgezetRobertMe schreef op maandag 17 juni 2024 @ 07:02:
[...]
Dus jij hebt een rekeningnummer van de ECB?
Het gaat er niet om wat de bank met het geld doet. Het gaat er om dat je een "rekening" hebt bij TR maar TR het geld helemaal niet op een rekening zet voor jou maar het geld op een rekening bij Citibank zet. Dus bv het DGS dat van toepassing is is het Ierse DGS waar Citibank onder valt. En niet het Duitse DGS omdat TR Duits is.
Edit:
Oftewel: jij maakt geld over naar TR, TR maakt dat geld over naar Citibank. En vervolgens geeft Citibank rente over dat geld, en die rente keert TR weer uit.
Nieuwe bank (voor mij in elk geval) met deposito’s bij Raisin:
Mano.bank - 1,5 of 1 jaar voor 3,61 - minimum inleg is 20.000. Land: Litouwen. (dus wel bronbelasting van 15%, te verlagen naar 10%)
Mano.bank - 1,5 of 1 jaar voor 3,61 - minimum inleg is 20.000. Land: Litouwen. (dus wel bronbelasting van 15%, te verlagen naar 10%)
Dan moet je je toch iets beter inlezen, want je hebt het fout.boyette schreef op maandag 17 juni 2024 @ 07:45:
[...]
Ja dat is dus niet zo het wordt nu voor zover ik weet bij de ecb gestald die keert rente uit aan TR en die wordt zonder provisie doorgezet
Tenzij TR in de laatste maand ineens anders is gaan werken, maar daar heb ik geen mededelingen over gezien.
[ Voor 14% gewijzigd door GroteVoet459 op 17-06-2024 11:38 ]
Blijft toch vervelend dat er zoveel halen en ogen zitten aan europees sparen. Veel mensen denken er helaas te simpel over. Zaken als bronbelasting, erfrecht en dit soort constructies als bij TR, waarbij het beloofde garantiestelsel toch niet zo zeker is, maken het erg lastig.GroteVoet459 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:36:
[...]
Dan moet je je toch iets beter inlezen, want je hebt het fout.
Tenzij TR in de laatste maand ineens anders is gaan werken, maar daar heb ik geen mededelingen over gezien.
Ik denk dat er meer mensen de problemen overschatten (zij met spaargeld voornamelijk bij de NL grootbanken) dan onderschatten (zij met het geld voornamelijk elders).Johan Bogle schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:32:
[...]
Blijft toch vervelend dat er zoveel halen en ogen zitten aan europees sparen. Veel mensen denken er helaas te simpel over. Zaken als bronbelasting, erfrecht en dit soort constructies als bij TR, waarbij het beloofde garantiestelsel toch niet zo zeker is, maken het erg lastig.
Als je het goed uitzoekt van te voren (zoals bronbelasting, erfrecht) en vervolgens in de gaten houdt (bijv. ontwikkelingen bij TR) valt het volgens mij wel mee.
Geen idee. De meeste hier lijken gewoon op hoogste rente bij Raisin te klikken en dat is dan nog een semi-ontwikkeld publiek.W1ck1e schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:43:
[...]
Ik denk dat er meer mensen de problemen overschatten (zij met spaargeld voornamelijk bij de NL grootbanken) dan onderschatten (zij met het geld voornamelijk elders).
Als je het goed uitzoekt van te voren (zoals bronbelasting, erfrecht) en vervolgens in de gaten houdt (bijv. ontwikkelingen bij TR) valt het volgens mij wel mee.
Raisin gaat over sparen in het buitenland. Dat is volgens mij 2% van het spaartegoed van de Nederlanders. Dan heb je nog 8% bij Nederlandse banken met "moeilijke namen", en de resterende 90% staat bij de grootbanken. Van tweakers wordt een beetje verwacht dat ze zaken uitzoeken. Maar ik twijfel wel eens daaraan.Johan Bogle schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:56:
[...]
Geen idee. De meeste hier lijken gewoon op hoogste rente bij Raisin te klikken en dat is dan nog een semi-ontwikkeld publiek.
Eind 2023 hadden Nederlanders gezamenlijk 12,3 miljard euro spaargeld op rekeningen van andere Eurolanden staan. Hoewel het bedrag al jaren toeneemt, is het nog altijd maar 2 procent van het Nederlandse spaargeld, blijkt uit cijfers van de Europese Centrale Bank (ECB).W1ck1e schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:09:
[...]
Raisin gaat over sparen in het buitenland. Dat is volgens mij 2% van het spaartegoed van de Nederlanders. Dan heb je nog 8% bij Nederlandse banken met "moeilijke namen", en de resterende 90% staat bij de grootbanken. Van tweakers wordt een beetje verwacht dat ze zaken uitzoeken. Maar ik twijfel wel eens daaraan.
Bron nu.nl
Van de € 576,3 miljard aan banktegoeden van huishoudens in Nederland staat bijna 80% (€ 458,9 miljard) op spaarrekeningen. Het overige deel staat op betaalrekeningen (€ 117,4 miljard).
bron DNB
[ Voor 15% gewijzigd door Nico Klus op 17-06-2024 17:06 ]
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Die 2% had ik dus goed. 117 miljard op betaalrekening is wel veel (toch +- 6000 euro per persoon), waar geen rente bij komt. 8% van 576 is 46 miljard wat dan volgens mij bij de Yapi Kredi's van de wereld staat.Nico Klus schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:03:
[...]
Eind 2023 hadden Nederlanders gezamenlijk 12,3 miljard euro spaargeld op rekeningen van andere Eurolanden staan. Hoewel het bedrag al jaren toeneemt, is het nog altijd maar 2 procent van het Nederlandse spaargeld, blijkt uit cijfers van de Europese Centrale Bank (ECB).
Bron nu.nl
Van de € 576,3 miljard aan banktegoeden van huishoudens in Nederland staat bijna 80% (€ 458,9 miljard) op spaarrekeningen. Het overige deel staat op betaalrekeningen (€ 117,4 miljard).
bron DNB
Meeste mensen maken zich totaal niet druk om spaarrente. Echt? Ja echt waar. En gaan al helemaal geen moeite doen er meer van te maken. Echt? Ja echt waar. De meeste mensen zijn slapers en lui. Je ziet hetzelfde bij verzekeringen, energie, telefoon abonnementen etc. En het MT van al die bedrijven weet dat.W1ck1e schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:14:
[...]
Die 2% had ik dus goed. 117 miljard op betaalrekening is wel veel (toch +- 6000 euro per persoon), waar geen rente bij komt. 8% van 576 is 46 miljard wat dan volgens mij bij de Yapi Kredi's van de wereld staat.
Er zullen ook wel mensen zijn die andere prioriteiten hebben of afwegingen maken dan puur een zo hoog mogelijke rente. Ieder zijn/haar keus.MotorBeast schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:00:
[...]
Meeste mensen maken zich totaal niet druk om spaarrente. Echt? Ja echt waar. En gaan al helemaal geen moeite doen er meer van te maken. Echt? Ja echt waar. De meeste mensen zijn slapers en lui. Je ziet hetzelfde bij verzekeringen, energie, telefoon abonnementen etc. En het MT van al die bedrijven weet dat.
Tenzij je al over bent gezet op een TR IBAN:
Interest on all uninvested cash: There will no longer be a cap, replacing the previous limit of 50,000 €. Interest will accrue daily, be distributed monthly, and be available to both new and existing customers.
En ook dat weet het MT van alle grootbanken. Bedankt klanten en ik heb weer meer bonus/winstdeling als CEO.sanook schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:25:
[...]
Er zullen ook wel mensen zijn die andere prioriteiten hebben of afwegingen maken dan puur een zo hoog mogelijke rente. Ieder zijn/haar keus.
Die paar buitenland shoppers liggen ze echt niet van wakker.
Een zoek-opdracht levert niks op, dus dan maar even de vraag.
Is iemand bekend met Monefit?
Met dergelijke % too goo to be true, maar toch benieuwd naar meningen/ervaringen?
https://monefit.com/
Info:
Get up to 9.96% daily earnings and great rewards. Achieve your money goals faster. Join our worldwide community from 40+ countries.
Withdraw anytime, invest up to €500K
Earn up to €2,500 per referral; win €500 weekly
Free €5 on signup, plus 0.25% bonus
€100 million paid out
----
Update:
eigen vraag beantwoord:
Any kind of investing involves a level of risk, and investing via Monefit SmartSaver
(hereinafter also “SmartSaver”) into claims stemming from consumer credit agreements
concluded by specific loan providers (hereinafter “Lenders”) is no exception. The associated
investment risks include the risk of partial or entire loss of the money invested. Your
investment is not covered by the deposit guarantee schemes established in accordance
with Directive 2014/49/EU of the European Parliament and of the Council. Nor is your
investment covered by the investor compensation schemes established in accordance with
Directive 97/9/EC of the European Parliament and of the Council.
Zie hun Risk Disclosure
Met dergelijke % too goo to be true, maar toch benieuwd naar meningen/ervaringen?
Info:
Get up to 9.96% daily earnings and great rewards. Achieve your money goals faster. Join our worldwide community from 40+ countries.
Withdraw anytime, invest up to €500K
Earn up to €2,500 per referral; win €500 weekly
Free €5 on signup, plus 0.25% bonus
€100 million paid out
----
Update:
eigen vraag beantwoord:
Any kind of investing involves a level of risk, and investing via Monefit SmartSaver
(hereinafter also “SmartSaver”) into claims stemming from consumer credit agreements
concluded by specific loan providers (hereinafter “Lenders”) is no exception. The associated
investment risks include the risk of partial or entire loss of the money invested. Your
investment is not covered by the deposit guarantee schemes established in accordance
with Directive 2014/49/EU of the European Parliament and of the Council. Nor is your
investment covered by the investor compensation schemes established in accordance with
Zie hun Risk Disclosure
[ Voor 87% gewijzigd door dZinee op 17-06-2024 20:26 ]
Dat soor Harry Mens spul hoort hier denk ik niet 😂🥳
Van die sitedZinee schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:23:
Een zoek-opdracht levert niks op, dus dan maar even de vraag.
...
We take money
Dus: Als wij je geld verkwanselen/verspillen/opzuipen kun je fluiten naar je centen.dZinee schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:23:
...Your investment is not covered by the deposit guarantee schemes established in accordance
Is geen sparen, dus beter in het Grote Gok-topic bespreken, denk ik.
Maar als nieuw klant kijg je momenteel ook nog geween een Iers of Duitse IBAN ... ?nobleone schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:50:
[...]
Tenzij je al over bent gezet op een TR IBAN:
[...]
Plus dat ik niet zo warm wordt van de tekst "account upgrade" ...
En in dat geval is Bunq, volgens dit bericht, ook (terecht) niet zelf aansprakelijk voor de eventueel geleden schadeVerwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:22:
[...]
De enige manier om slachtoffer te worden is door zelf je persoons- en inloggegevens af te staan
is dit echt zo? ik denk in veel gevallen wel
Gewoon een vorm van crowdfunding. Simpel. Hoge rente = hoger risico. Kan je beter dit nog doen https://www.collincrowdfund.nl/investeringskansen-2/GroteVoet459 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:50:
[...]
Dus: Als wij je geld verkwanselen/verspillen/opzuipen kun je fluiten naar je centen.
Is geen sparen, dus beter in het Grote Gok-topic besreken, denk ik.
Dat zouden ze mijnsinziens wel moeten zijn. Het is bizar dat je met een paar drukken op de knop een spaarrekening omzet in 80 betaalrekeningen die je vervolgens dezelfde dag allemaal maxed om zo 100k weg te boeken in een paar uurtjes, terwijl ze ook nog eens volkomen onbereikbaar zijn.Wim1147 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:55:
[...]
En in dat geval is Bunq, volgens dit bericht, ook (terecht) niet zelf aansprakelijk voor de eventueel geleden schade
Dat bericht gaat over een ander specifiek geval, misschien eerst even lezen voordat je hier je reactie neerzet.Johan Bogle schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:58:
[...]
Dat zouden ze mijnsinziens wel moeten zijn. Het is bizar dat je met een paar drukken op de knop een spaarrekening omzet in 80 betaalrekeningen die je vervolgens dezelfde dag allemaal maxed om zo 100k weg te boeken in een paar uurtjes, terwijl ze ook nog eens volkomen onbereikbaar zijn.
@dZinee Monefit is onderdeel van Creditstar. Die zitten in de persoonlijke leningen, kredieten (kortlopend?) voor dingen zoals autofinanciering. Je kunt dus participeren door geld te verstrekken voor die leningen. Dat kan wel degelijk zulke rendementen geven, maar ook veel meer risico wanneer de leningnemer niet kan betalen.
Ik denk dat het onder de peer-to-peer lending platformen valt, zoals oa ook Mintos.
Niet echt iets voor dit topic, ik zit zelf ook met wat geld bij mintos, maar zie dat meer als belegging, dus zeker niet als spaargeld.
Meer info: https://financer.nl/sparen/p2p-krediet/
Ik denk dat het onder de peer-to-peer lending platformen valt, zoals oa ook Mintos.
Niet echt iets voor dit topic, ik zit zelf ook met wat geld bij mintos, maar zie dat meer als belegging, dus zeker niet als spaargeld.
Meer info: https://financer.nl/sparen/p2p-krediet/
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
LOL, betaal je nog beheerskosten als "investeerder" ook.MotorBeast schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:57:
[...]
Gewoon een vorm van crowdfunding. Simpel. Hoge rente = hoger risico. Kan je beter dit nog doen https://www.collincrowdfund.nl/investeringskansen-2/
Peer-2-peer producten en de bijbehorende discussies hebben gelukkig hun eigen topic: Peer-2-Peer lenen: de praktijk
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling