De vraag ging over de berekening.brabosnol1 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 22:45:
[...]
Berekenen en weergeven zijn twee verschillende zaken.
Gewoon in de FAQs kijkenRoncom schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 18:12:
Weet iemand of heeft iemand ervaring met de renteberekening van Consorsbank? Ik heb gelezen dat de rente per kwartaal wordt uitgekeerd, maar ik kan niet vinden of de rente per dag wordt berekend.
https://www.consorsbank.de/web/Wissen/FAQ/kontokarten/Zinsen-Berechnung
Van de link:Coffeeroam schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:14:
[...]
Gewoon in de FAQs kijken
Dat wijkt dus af van de andere banken in mijn excel sheet.Wir berechnen die Zinsen nach der deutschen Berechnungsmethode 30/360.
Die wichtigsten Punkte sind:
- Die Zinsen werden vierteljährlich abgerechnet und gutgeschrieben.
- Jeder Monat hat 30 Tage. Ein Quartal hat somit immer 90 Tage.
- Der erste Tag wird verzinst, der letzte nicht.
Dan ook nog maar het antwoord op die vraag:W1ck1e schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:23:
[...]
Van de link:
[...]
Dat wijkt dus af van de andere banken in mijn excel sheet.
Ja, het wordt dagelijks berekend, maar wel zitten er maar 90 rentedagen in een kwartaal.
Volgens mij hoeft de berekening alleen te worden gedaan bij de uitkering van de rente (1 keer per kwartaal). Als je ergens je de opgebouwde rente zou kunnen zien dan zou de berekening "dagelijks" moeten worden gedaan. Maar dan kan je de voor ons afwijkende rente berekening opmerken.Coffeeroam schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:38:
[...]
Dan ook nog maar het antwoord op die vraag:
Ja, het wordt dagelijks berekend, maar wel zitten er maar 90 rentedagen in een kwartaal.
Ik lees niet letterlijk dat de rente per dag wordt berekend, bij andere banken wordt dit wel expliciet zo benoemd. Of ik interpreteer iets niet als zodanig in de FAQ.Coffeeroam schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:14:
[...]
Gewoon in de FAQs kijken
edit:
overigens lijkt het me logisch dat het per dag wordt berekend, maar bij Bfor was het toen zo dat er op een bepaald moment werd gekeken naar het saldo. Maandag moet ik wat weghalen bij Consorsbank dus was benieuwd of ik daardoor nu rente mis ga lopen aangezien het niet tm 30 juni daar heeft gestaan.
overigens lijkt het me logisch dat het per dag wordt berekend, maar bij Bfor was het toen zo dat er op een bepaald moment werd gekeken naar het saldo. Maandag moet ik wat weghalen bij Consorsbank dus was benieuwd of ik daardoor nu rente mis ga lopen aangezien het niet tm 30 juni daar heeft gestaan.
[ Voor 25% gewijzigd door Roncom op 27-06-2026 12:21 ]
Dan doen ze het met terugwerkende kracht dagelijks. Want het maakt natuurlijk uit hoe lang je welk saldo had gedurende dat kwartaal. Het betekent wel dat als je je saldo wil opnemen het niet uitmaakt of je dat op 31e van de maand doet of pas op de 1e van de volgende maand. Het Duitse systeem is dat elke maand per definitie 30 dagen heeft (zelfs februari heeft dat).W1ck1e schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:45:
[...]
Volgens mij hoeft de berekening alleen te worden gedaan bij de uitkering van de rente (1 keer per kwartaal). Als je ergens je de opgebouwde rente zou kunnen zien dan zou de berekening "dagelijks" moeten worden gedaan. Maar dan kan je de voor ons afwijkende rente berekening opmerken.
ING Actie: open een 9-maands Spaardeposito met tijdelijke rente van 2,70% op jaarbasis voor nieuw spaargeld. Actie 9-maands Spaardeposito: extra rente op nieuw spaargeld
Het lijkt er toch wel op dat de Nederlandse grootbanken nu toch wat spaargeld nodig hebben. Eerst ASN en nu ING. Zou dit het begin van een trendbreuk met hun decennialange "bijna geen rente" beleid zijn?rechtsherstel schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 16:27:
ING Actie: open een 9-maands Spaardeposito met tijdelijke rente van 2,70% op jaarbasis voor nieuw spaargeld. Actie 9-maands Spaardeposito: extra rente op nieuw spaargeld
Het lijkt erop dat je voor die ING actie wel een betaalrekening bij hun moet hebben.
Ja, en "nieuw" spaargeld, zoals gebruikelijk bij hun. Het lijkt echter wel de hoogste 9-maands rente op het moment.marktweakt schreef op zondag 28 juni 2026 @ 10:26:
[...]
Het lijkt er toch wel op dat de Nederlandse grootbanken nu toch wat spaargeld nodig hebben. Eerst ASN en nu ING. Zou dit het begin van een trendbreuk met hun decennialange "bijna geen rente" beleid zijn?
Het lijkt erop dat je voor die ING actie wel een betaalrekening bij hun moet hebben.
Klopt allemaal.Coffeeroam schreef op zondag 28 juni 2026 @ 10:37:
[...]
Ja, en "nieuw" spaargeld, zoals gebruikelijk bij hun. Het lijkt echter wel de hoogste 9-maands rente op het moment.
Voor spaarders die vinden dat langer lopende deposito's een hoger rente percentage zouden moeten hebben:
6 maands deposito: garanti 2,55%, asn 2,6%
9 maands deposito: ing 2,7%
12 maands deposito : garanti 2,85%
ing vergelijken met 6 maanden asn: 50% langere periode, slechts 1/26 hoger rentepercentage
ing vergelijken met 12 maanden garanti: 25% kortere periode, slechts 1/18 lager rentepercentage
Iedereen bij wie de aanvraag bij Anadolubank niet wilt vlotten:
Zojuist ook voor mijn moeder een rekening bij Anadolubank geopend.
Met de aanvraag van mijn eigen rekening ben ik 8x aan het rommelen geweest met de face-id bij perfect daglicht en later goede binnenverlichting.
Uiteindelijk bleek slecht licht uitkomst te bieden. Geen daglicht, maar 1 eenvoudige lamp. En voor de foto’s van je paspoort, zorg dat er geen reflectie is.
Bij m’n moeder was de aanvraag in 1x rond.
Dus deze opstelling deed het hem:
Zojuist ook voor mijn moeder een rekening bij Anadolubank geopend.
Met de aanvraag van mijn eigen rekening ben ik 8x aan het rommelen geweest met de face-id bij perfect daglicht en later goede binnenverlichting.
Uiteindelijk bleek slecht licht uitkomst te bieden. Geen daglicht, maar 1 eenvoudige lamp. En voor de foto’s van je paspoort, zorg dat er geen reflectie is.
Bij m’n moeder was de aanvraag in 1x rond.
Dus deze opstelling deed het hem:
Bunq geeft aan dat ze IP hebben van en naar Rabo. Het volgende valt mij op: Bunq>Rabo grote bedragen afgelopen woensdag overgeboekt afgelopen vrijdag pas op Raborekening. Klein bedrag vandaag op een zondag overgeboekt en direct op mijn Rabo.
Dit bij 2 rekeningen.
Dit bij 2 rekeningen.
Bunq heeft een standaard limiet op instant payments. Die kun je hoger instellen.mb1 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:33:
Bunq geeft aan dat ze IP hebben van en naar Rabo. Het volgende valt mij op: Bunq>Rabo grote bedragen afgelopen woensdag overgeboekt afgelopen vrijdag pas op Raborekening. Klein bedrag vandaag op een zondag overgeboekt en direct op mijn Rabo.
Dit bij 2 rekeningen.
mb1 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:33:
Dit bij 2 rekeningen.
Het gaat hier om spaarrekeningen in dit draadje. Voor Bunq betaalrekeningen is er de speciale topic Discussie over & Ervaringen met bunq
Er is een uitgebreide topic voor Bunq:Discussie over & Ervaringen met bunqCoffeeroam schreef op zondag 28 juni 2026 @ 17:01:
[...]
Bunq heeft een standaard limiet op instant payments. Die kun je hoger instellen.
Dat kun je beter tegen @mb1 zeggen.Datisraar schreef op zondag 28 juni 2026 @ 17:17:
[...]
Er is een uitgebreide topic voor Bunq:Discussie over & Ervaringen met bunq
Mijn 6 maanden spaarrekening met 2.8% rente bij Garanti is afgelopen en ik ben teruggezet naar 1,55%. Een gedeelte omgezet naar de ING actie van 9 maanden voor 2,7% maar ik vroeg mij vooral af of de mensen die een verlening hebben gehad van Garantie daar zelf om hebben gevraagd of dat dit automatisch ging? Dan weet ik even wat te doen: of Garanti benaderen of het geld wegboeken richting andere banken met hogere (deposito)rentes.
Wegboeken, vragen geeft antwoord: NEE.laredo schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:07:
Mijn 6 maanden spaarrekening met 2.8% rente bij Garanti is afgelopen en ik ben teruggezet naar 1,55%. Een gedeelte omgezet naar de ING actie van 9 maanden voor 2,7% maar ik vroeg mij vooral af of de mensen die een verlening hebben gehad van Garantie daar zelf om hebben gevraagd of dat dit automatisch ging? Dan weet ik even wat te doen: of Garanti benaderen of het geld wegboeken richting andere banken met hogere (deposito)rentes.
O ja, en rekening opheffen om in de toekomst van een nieuwe actie gebruik te kunnen maken.
[ Voor 7% gewijzigd door DjoeC op 29-06-2026 13:12 ]
Hier automatisch verlengd tegen 2,55 % (was 2,8 %) voor 3 maanden.laredo schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:07:
De populaire Nieuwe Spaarder Actie is speciaal voor u met 3 maanden extra verlengd tegen een actierente van 2,55% op jaarbasis.
Ik zou het gewoon vragen. Wat kan je gebeuren ?laredo schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:07:
Automatisch: Ja, eenmaliglaredo schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:07:
Vragen: Nee, geen succes.
Voor de spaarders hier die gebruik hebben gemaakt van de 3 maands deposito actie van maart/april: mijn opname van vanmorgenvroeg kwam pas 10 uur later binnen bij ASN. Het duurde ook lang voordat de opname transactie zichtbaar of verwerkt was bij Centraal Beheer. n=1W1ck1e schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 08:36:
Even over centraal beheer.
[Afbeelding]
Hier maak ik uit op dat door de week het laatste opname moment ook half 4 's middags is.
Dus niet te laat opnemen als je dezelfde dag er nog iets mee wil doen.
Je wist dat Centraal Beheer erg traag is, overboekingstijden kent en in de weekenden (en feestdagen) niet werkt met overboekingenW1ck1e schreef op maandag 29 juni 2026 @ 17:12:
[...]Voor de spaarders hier die gebruik hebben gemaakt van de 3 maands deposito actie van maart/april: mijn opname van vanmorgenvroeg kwam pas 10 uur later binnen bij ASN. Het duurde ook lang voordat de opname transactie zichtbaar of verwerkt was bij Centraal Beheer. n=1
Dus niet te laat opnemen als je dezelfde dag er nog iets mee wil doen.
Gisterenavond geld wat zaterdag vrij kwam overgeboekt van CB spaarrekening naar mijn tegenrekening.
Vandaag voor 12 uur alweer overgeboekt van tegenrekening naar andere spaarbank. Niets te klagen. En trouwens, wat wil je er aan veranderen als een deposito al afgesloten is? -knip-
[ Voor 5% gewijzigd door ZieMaar! op 29-06-2026 18:37 . Reden: Onnodige opmerking verwijderd ]
Respectievelijk:Harry720A schreef op maandag 29 juni 2026 @ 17:53:
[...]
Je wist dat Centraal Beheer erg traag is, overboekingstijden kent en in de weekenden (en feestdagen) niet werkt met overboekingen
Gisterenavond geld wat zaterdag vrij kwam overgeboekt van CB spaarrekening naar mijn tegenrekening.
Vandaag voor 12 uur alweer overgeboekt van tegenrekening naar andere spaarbank. Niets te klagen. En trouwens, wat wil je er aan veranderen als een deposito al afgesloten is?
Normaal gaat het wat sneller. Het is vandaag maandag. Ik klaag niet. Geen idee wat je bedoelt. -knip-.
[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 29-06-2026 18:38 ]
-knip- stop hier eens mee, commentaar op andere posters mag achterwege blijven
[ Voor 148% gewijzigd door ZieMaar! op 29-06-2026 18:39 ]
bijna Juli, nog niks veranderd. Nog steeds afspraak op locatie, eerste mogelijkheid is 6 juli.Viper® schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:48:
Moet je voor een rekening bij BigBank nou via Amp een persoonlijke afspraak maken voor verificatie? Dat is toch zo 2000
Dit is toch enorm slecht voor het milieu en kosten technisch, alle banken doen verificatie via app/ID, waarom zo moeilijk allemaal
Bij Advanzia was ik in 10min up and running met een IBAN rekening en alles. Ik hoefde geen additionele gegevens toe te sturen. Heb mijn paspoort en (mobiele) selfie gebruikt. Dit is mijn eerste keer account/IBAN bij Advanzia overigens.PASware schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 15:41:
[...]
Inmiddels paar dagen en aantal mailtjes verder met Consors en nu geven ze aan dat ze de documenten reviewen. Duitsers zijn veel te streng![]()
Ondertussen ook een rekening aangevraagd bij Advanzia, maar dat loopt ook wat minder vlot dan sommigen in het Advanzia topic melden.
snip: feedback mag, mits constructief, via DM aan @ZieMaar! of in PFSL feedback topic als het beleid aangaat. Hier is het off-topic
[ Voor 114% gewijzigd door We Are Borg op 29-06-2026 22:10 ]
Ik had ook om verlenging gevraagd bij garanti. Kreeg mail dat dat helaas niet mogelijk was. En ineens 2 dagen later mail dat de actie automatisch met 3 maanden verlengd is tegen de 2.55%. Ik zou gewoon mailenlaredo schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:07:
snip: laatste keer, niet hier in het topic
[ Voor 118% gewijzigd door We Are Borg op 30-06-2026 08:59 ]
Vandaag gemerkt dat overboeken naar de Raisin tussenrekening nu met Instant Payment is, weet iemand of dat andersom ook al is?
Wel prettig, nu kan je de handeling in één keer doen en hoef je niet te wachten en te kijken of het geld bij Raisin al gearriveerd is.
Wel prettig, nu kan je de handeling in één keer doen en hoef je niet te wachten en te kijken of het geld bij Raisin al gearriveerd is.
Bijzonder, ik kreeg een automatische mail met 2 maanden verlenging tegen slechts 2,2%.Flexion1 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 21:43:
[...]
Ik had ook om verlenging gevraagd bij garanti. Kreeg mail dat dat helaas niet mogelijk was. En ineens 2 dagen later mail dat de actie automatisch met 3 maanden verlengd is tegen de 2.55%. Ik zou gewoon mailen
Mijn man heeft vorige week ook een Advanzia rekening geopend, tegen de 3,97%.Ging heel snel, zonder adres gegevens te moeten door mailen, hij had nog wel even telefonisch contact.
Zelf nog gebeld met Garanti, maar geen mooie actie, ja de 2,2%, dat word overzetten naar advanzia.
-knip- dit soort ‘ik ook’ of ‘hier niet’ voegt niet echt iets toe voor anderen
[ Voor 84% gewijzigd door ZieMaar! op 02-07-2026 07:48 ]
@Cindy79 Als je je Garantibank rekening opzegt, heb je een dag later eventuele opgebouwde rente op je tegenrekening.
Vorige week ook gedaan in voorbereiding op mijn overstap naar Advanzia.
Vorige week ook gedaan in voorbereiding op mijn overstap naar Advanzia.
Is met behulp van Garanti opgeheven.
Het stond nu al incl rente op mijn Rabo.
Nu een limiet verhoging gedaan voor naar advanzia.
Het stond nu al incl rente op mijn Rabo.
Nu een limiet verhoging gedaan voor naar advanzia.
Ik heb nu al twee keer mijn Garanti rekening opgeheven (na afloop van de actieperiode), en meteen daarna weer een nieuwe geopend. Beide keren kreeg ik meteen weer de actierente.
BW-Bank en Distingo morgen en overmorgen ook naar 2,1%rechtsherstel schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 18:21:
[...]
IKB Deutsche Industriebank morgen naar 2,1%.
BW-bank is via Raisin.rechtsherstel schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:18:
[...]
BW-Bank en Distingo morgen en overmorgen ook naar 2,1%
Toevallig uitgetest of uitgaand ook IP is?Novax schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:46:
Vandaag gemerkt dat overboeken naar de Raisin tussenrekening nu met Instant Payment is, weet iemand of dat andersom ook al is?
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Centraal Beheer heeft mij vorige week laten weten dat ze hun beleid inzake het weigeren van mensen onder beschermingsbewind gaan aanpassen. Dit naar aanleiding van de uitspraak van het college van de rechten van de mens inzake weigering van een spaarrekening door Bunq bank. Voor mijn vader bieden ze nu fysieke identificatie aan via AMP groep en verder wat handwerk, maar ze verwachten eind dit jaar hun procedures voor iedereen te hebben aangepast. Ik ben hier blij mee en hoop dat de andere weigerbanken nu ook volgen.wlmpie schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 22:49:
Weigeren spaarrekening aan mensen met dementie is verboden onderscheid.
Mijn vader heeft dementie en had tevens een eigen huis. Na verkoop van de woning van mijn vader moest ik als bewindvoerder de verkoopopbrengst spreiden over meerdere spaarbanken om in aanmerking te blijven komen voor het depositogarantiestelsel.
Dat lukte bij de spaarbanken: Argenta, Ayvens bank, Nexent bank, Yapi kredi bank, Anadolu bank, Garantibank
Maar mijn vader werd geweigerd vanwege bewind bij:
Advanziakonto, DHB bank, Raisin, Bunq, Meesman, Centraal Beheer.
Omdat ik van mening was dat weigeren van een spaarrekening verboden onderscheid op basis van handicap of chronische ziekte is ben ik vorig jaar een procedure begonnen bij het college voor de rechten van de mens tegen Bunq bank en ben ik onlangs in het gelijk gesteld. zie het oordeel: https://oordelen.mensenrechten.nl/oordeel/2026-85 en het nieuwsbericht.
Hopelijk betekent dit dat Bunq maar ook andere banken nu hun beleid gaan aanpassen en hun spaarrekeningen en deposito's ook openstellen voor mensen die vanwege dementie handelingsonbekwaam zijn. Mocht je dus als bewindvoerder van iemand met dementie geweigerd worden bij een Nederlandse bank dan kun je naar dit oordeel verwijzen en aangeven dat deze weigering verboden is.
Bij buitenlandse banken of intermediairs als Raisin ligt dit wat ingewikkelder vanwege andere nationale wetten al denk ik dat het Europese Hof voor de rechten van de mens ook tot de conclusie zou komen dat weigering vanwege handelingsonbekwaam door handicap of dementie illegaal is.
Juist sparen via een intermediair als Raisin zou voor particuliere bewindvoerders echt een uitkomst zijn en heel veel tijd schelen.
Dat is een mooi resultaat van je inzet.wlmpie schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 20:41:
[...]
Centraal Beheer heeft mij vorige week laten weten dat ze hun beleid inzake het weigeren van mensen onder beschermingsbewind gaan aanpassen. Dit naar aanleiding van de uitspraak van het college van de rechten van de mens inzake weigering van een spaarrekening door Bunq bank. Voor mijn vader bieden ze nu fysieke identificatie aan via amp en verder wat handwerk, maar ze verwachten eind dit jaar hun procedures voor iedereen te hebben aangepast. Ik ben hier blij mee en hoop dat de andere weigerbanken nu ook volgen.
Het is juist erg 2018, en dat is niet voor niets, toen kwam de GDPR/AVG. Het volgt de wet en overtreedt als het goed is ingericht geen privacywetgeving. Die andere banken doen het mogelijk niet goed als ze biometrie toepassen. Dat mag namelijk niet als er een minder invasief alternatief is.Viper® schreef op maandag 29 juni 2026 @ 18:53:
[...]
bijna Juli, nog niks veranderd. Nog steeds afspraak op locatie, eerste mogelijkheid is 6 juli.
Dit is toch enorm slecht voor het milieu en kosten technisch, alle banken doen verificatie via app/ID, waarom zo moeilijk allemaal
Bigbank biedt nu 3,1% voor 6 maanden voor nieuwe klanten, daarna reguliere rente (nu 2,1%). Ze zijn erg traag met geld overmaken.
Bij Bigbank geprobeerd om als vaste klant opnieuw de 3,1 procent te krijgen voor nieuwe klanten. Ik kreeg een afwijzing terug. Helaas.
Bigbank heeft een termijn van 2 werkdagen voor overschrijvingen. Tijdens het overmaken zie je wanneer je geld aankomt. Je krijgt rente tot die dag. Je mist dus geen rente door de 2 werkdagen die zij aanhouden.
Bigbank heeft een termijn van 2 werkdagen voor overschrijvingen. Tijdens het overmaken zie je wanneer je geld aankomt. Je krijgt rente tot die dag. Je mist dus geen rente door de 2 werkdagen die zij aanhouden.
Verhoging van de bonus rente (saldo ten opzichte van de afgelopen half jaar) bij Bunq: 🚀 We've increased the Bonus Interest Rate for Personal Accounts from 2.01% to 3.01% on July 1, 2026. The base rate remains set at 1.51%.
Ik zie in de app geen verschil meer met base en bonus. Lijkt nu 3.01% te zijn normaal?TweakerMarco schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 07:13:
Verhoging van de bonus rente (saldo ten opzichte van de afgelopen half jaar) bij Bunq: 🚀 We've increased the Bonus Interest Rate for Personal Accounts from 2.01% to 3.01% on July 1, 2026. The base rate remains set at 1.51%.
Neen,.ik denk dat de informatie over het saldo van het voorgaande halfjaar nog "berekend" moet worden.Theswitch schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 08:02:
[...]
Ik zie in de app geen verschil meer met base en bonus. Lijkt nu 3.01% te zijn normaal?
Ik wacht wel even met storten totdat mijn treshold er wel staat, dan weet ik het zeker.
Ik had deze mooie rente niet verwacht, iets van 2,5%% echter wel. Ik denk dat ze reageren op TR en andere concurrenten. Door wekelijks rente uitkering (laten bijschrijven op de main rekening, geen last van max aantal opnames per maand) is bunq leuker.
Maar, er is een bunq draadje.
[ Voor 33% gewijzigd door W1ck1e op 01-07-2026 08:18 ]
Bij bunq krijg je op Turkse Lira 27% rente. Als test heb ik een half jaar geleden €10 gestort. Ondanks de ontvangen rente is het bedrag door de inflatie en waardedaling van de munt uiteindelijk ongeveer evenveel waard gebleven. Geen interessante optie dus om hier serieus mee aan de slag te gaan.
-knip- probeer dingen te posten die ook voor anderen relevant zijn, dit soort ‘ik ook’ reacties voegen niet echt iets toe
[ Voor 84% gewijzigd door ZieMaar! op 02-07-2026 07:46 ]
Krijg zojuist een (reclame) mailtje van de ING dat de kinderbijslag weer is gestort.
"Waarom niet meteen een deel slim opzijzetten? Met de Groei Groter Rekening spaar je eenvoudig voor de toekomst van je kind." 1,6% rente tot een bedrag van 10k en daarboven 1%.
En echt hele hordes die hier nog instappen ook... ongelofelijk.
"Waarom niet meteen een deel slim opzijzetten? Met de Groei Groter Rekening spaar je eenvoudig voor de toekomst van je kind." 1,6% rente tot een bedrag van 10k en daarboven 1%.
Dat Groei Groter slaat ook niet op de klanten.ColeJ schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:34:
Krijg zojuist een (reclame) mailtje van de ING dat de kinderbijslag weer is gestort.
Al iemand met een langer lopende 'normale' 2% bankrekening bij Santander geprobeerd om opnieuw de actierente te krijgen?
Of beter rekening sluiten en op een later moment opnieuw aanmelden?
Over Centraal Beheer: heb een probleem met emailadressen, invoeren van twee identieke(!) adressen voor aanmaken of contact geeft steeds een foutmelding "adressen komen niet overeen".
Kent iemand dit probleem?
Nb Dit gaat niet over de app.
Kent iemand dit probleem?
Nb Dit gaat niet over de app.
Per vandaag 02-07 rente van 10 jaar deposito gewijzigd bij Nexent naar 3,65%. Die kwam van 3,05%
Als ik naar spaarinformatie.nl kijk is dat de enige wijziging.
Het helpt als je dan het nieuwe percentage van 3.65% er meteen bij zet. Anders lijkt het zoveel op clickbait....W1ck1e schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 12:27:
Per vandaag 02-07 rente van 10 jaar deposito gewijzigd bij Nexent. Die kwam van 3,05%
Iets als: Nexent bank heeft per vandaag de rente op 10 jaars deposito's verhoogd van 3.05% naar 3.65%.
Interessant ook, met maandelijkse uitkeringen bij 10 jaar 20k. €60,83 per maand, als ik dat goed bereken. Maar ja die 20k zie je 10 jaar lang niet meer terug...DjoeC schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:08:
[...]
Het helpt als je dan het nieuwe percentage van 3.65% er meteen bij zet. Anders lijkt het zoveel op clickbait....
Iets als: Nexent bank heeft per vandaag de rente op 10 jaars deposito's verhoogd van 3.05% naar 3.65%.
De rente is mooi, de looptijd te lang (voor mij).Coffeeroam schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:16:
[...]
Interessant ook, met maandelijkse uitkeringen bij 10 jaar 20k. €60,83 per maand, als ik dat goed bereken. Maar ja die 20k zie je 10 jaar lang niet meer terug...
Nexent had, in ieder geval voorheen en nu wellicht nog, wel wat ruimere voorwaarden v.w.b. opzeggen. IIRC bij ontslag, aankoop woning, schuldsanering, en nog wat dingen? Kun je gratis opzeggen. Anders kun je wel nog opzeggen maar kost het 1%? per resterend jaar.
Uit de Santander FAQ:Diagonaal schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 07:12:
Al iemand met een langer lopende 'normale' 2% bankrekening bij Santander geprobeerd om opnieuw de actierente te krijgen?
Nog geen tekenen van enige renteverhoging bij hen. Als dat nog langer zo blijft dan maken ze zichzelf snel irrelevant voor de serieuze rentehopper.Wat houdt de aanbieding voor nieuwe klanten in?
De aanbieding voor nieuwe klanten is bedoeld voor nieuwe klanten die een Spaarrekening bij Santander Consumer Bank willen openen. Deze aanbieding geldt voor de eerste rekening bij Santander Consumer Bank en tot een bedrag van € 250.000. Boven dat bedrag en na afloop van de renteperiode voor nieuwe klanten gaat de variabele rente voor bestaande klanten in. De rentegarantie geldt vanaf de dag waarop uw Spaarrekening wordt geactiveerd. Als u net een rekening bij Santander Consumer Bank heeft geopend.
Voor spaardeposito geldt geen verhoogde rentevoet.
Iemand wordt als nieuwe klant beschouwd wanneer deze de laatste 24 maanden geen rekening bij Santander Consumer Bank heeft gehad.
[ Voor 6% gewijzigd door marktweakt op 02-07-2026 14:12 ]
Ja. Opgezegd ergens in Maart, dan moet jij 1 maand wachten totdat jij geen toegang meer hebt. Dan volgende dan aangemeld en krijg ik 2,8% voor 6 maanden (was 2%).Diagonaal schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 07:12:
Klopt. Openbank, die onlangs gefuseerd zijn met Santander tot één Open Bank, S.A. doet ook niet veel concurrerends meer op de spaarrente.marktweakt schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 14:02:
[...]
Uit de Santander FAQ:
[...]
Nog geen tekenen van enige renteverhoging bij hen. Als dat nog langer zo blijft dan maken ze zichzelf snel irrelevant voor de serieuze rentehopper.
-knip- hou het bij reports a.u.b.
[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 02-07-2026 17:54 ]
Dan had ik misschien meteen moeten toevoegen:
volgens mij: gezien deze verhoging schat ik in dat de bank verwacht er over die periode nog winst op te maken, dus deze rente zal ook wel voor kortere looptijden beschikbaar worden
-idem-
[ Voor 99% gewijzigd door ZieMaar! op 02-07-2026 17:55 ]
Dat komt waarschijnlijk omdat ze een nieuw spaarproduct hebben toegevoegd "spaarplan" met 2,75% per maand, het jammere is dat je maar €500 per maand mag inleggen, dus voor de meeste van jullie niet interessantmarktweakt schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 14:02:
Nog geen tekenen van enige renteverhoging bij hen. Als dat nog langer zo blijft dan maken ze zichzelf snel irrelevant voor de serieuze rentehopper.
Kan ook komen door: "Nederlandse verhuurders parkeren winst vaker op spaarrekening of de beurs, ’Ik kan woningen nu goed verkopen’"Bubba76 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:02:
[...]Dat komt waarschijnlijk omdat ze een nieuw spaarproduct hebben toegevoegd "spaarplan" met 2,75% per maand, het jammere is dat je maar €500 per maand mag inleggen, dus voor de meeste van jullie niet interessant
Het geld stroomt waarschijnlijk toch wel binnen.
https://www.telegraaf.nl/...ed-verkopen/72060640.html
Het artikel in jouw link is meer dan een jaar oud.Harry720A schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:13:
[...]
Kan ook komen door: "Nederlandse verhuurders parkeren winst vaker op spaarrekening of de beurs, ’Ik kan woningen nu goed verkopen’"
Het geld stroom waarschijnlijk toch wel binnen.
https://www.telegraaf.nl/...ed-verkopen/72060640.html
Avarda Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 2,00% p.j. naar 2,06% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 03.07.2026.
In het artikel valt te lezen: "Veel verhuurders verkopen zodra de huurder opstapt",Coffeeroam schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:50:
[...]Het artikel in jouw link is meer dan een jaar oud.
Korte update voor Anadolubank. Zie nu bij rekening details wel het rentepercentage staan, dit zag ik eerder volgens mij nog niet. Helaas nog geen kolom voor opgebouwde rente.
Klarna heeft de deposito rentes zojuist verhoogd, zie: https://www.klarna.com/nl/vaste-rekening/
Interessant is dat Klarna via Raisin nu dezelfde tarieven biedt, terwijl deze voorheen lager waren.
Interessant is dat Klarna via Raisin nu dezelfde tarieven biedt, terwijl deze voorheen lager waren.
Weet iemand wat je in moet stellen bij Consorsbank en hoe je geld op de snelste manier overgeboekt krijgt naar je tegenrekening? Ik heb namelijk nu op 1 juli geld geboekt via optie 1 naar mijn tegenrekening maar het is nog steeds niet bijgeschreven.
Je kunt het volgende instellen: 1. Tageslimiet für Überweisungen, 2. Tageslimiet nur für Echtzeit-Überweisungen, 3. Limit pro Echtzeit-Überweisung. (Totaal max 50k per dag)
Je kunt het volgende instellen: 1. Tageslimiet für Überweisungen, 2. Tageslimiet nur für Echtzeit-Überweisungen, 3. Limit pro Echtzeit-Überweisung. (Totaal max 50k per dag)
Dat is wel bijzonder ja, heeft hun eigen app niet langer een voordeel (op instant payment na)kareltjekat schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:11:
Klarna heeft de deposito rentes zojuist verhoogd, zie: https://www.klarna.com/nl/vaste-rekening/
En nog wel veel nadelen.
Pinned posts bijgewerkt, dank voor de heads-up
Je moet 2. en 3. op de juiste hoogte instellen. En je moet in de overboeking zelf het schuifje van het instant overschrijven zelf nog aanzetten (elke keer opnieuw).Roncom schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:32:
Weet iemand wat je in moet stellen bij Consorsbank en hoe je geld op de snelste manier overgeboekt krijgt naar je tegenrekening? Ik heb namelijk nu op 1 juli geld geboekt via optie 1 naar mijn tegenrekening maar het is nog steeds niet bijgeschreven.
Instant werkt niet als de naam/nummer controle niet werkt of niet slaagt, en het werkt ook niet als de ontvangende (spaar)bank geen instant inkomende boekingen accepteert.
Dus dat kan er allemaal aan de hand zijn.
Ik bedenk mij net dat ik de Anadolubank app gedownload heb en ook een rekening geopend via de app, daarna niks meer gehoordspaarpot schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 09:47:
Korte update voor Anadolubank. Zie nu bij rekening details wel het rentepercentage staan, dit zag ik eerder volgens mij nog niet. Helaas nog geen kolom voor opgebouwde rente.
Zal er eens achteraan gaan.
-update-
Uw gegevens zijn reeds bij ons bekend melding via de app, blijkbaar sta ik al in het systeem en misschien wel op een zwarte lijst
-update2-
Gebeld, er is een rekening maar geen email ontvangen want waarschijnlijk geen email adres bekend bij de bank waarbij de gegevens van de tegenrekening opgehaald worden.
Of ik even een email wil sturen.
Email adres is gewoon gevuld in mij bank gegevens, dus geen idee.
-update3-
In mijn online bank zie ik 3 verzoeken terug van anadolusbank:
code:
Hier is geen email adres genoemd.1
2
3
4
5
| Verstuurde gegevens Naam Geslacht Geboortedatum Woonadres |
Apart aanmeld proces moet ik zeggen
[ Voor 43% gewijzigd door Viper® op 03-07-2026 12:05 ]
Volgens mij bij het daadwerkelijk opnemen van saldo helemaal onder in het scherm de "echtzeit-ueberweisung" optie aanzetten. Die is standaard niet geselecteerd. Dan kan het meer dan 24 uur duren.Roncom schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:32:
[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 03-07-2026 11:56 ]
Niet zichtbaarheid van rentepercentage was voor mij een bezwaar. Naar aanleiding van dit bericht zojuist toch maar een rekening geopend. Staat er bij mij dus 1,9% bij de rekening details ... dat wordt dus bellen.spaarpot schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 09:47:
Klarna is een vreselijk bedrijf voor hun kredietklanten. Behalve dat ze azen op mensen met (te) weinig geld heeft het bedrijf zwaar onvoldoende personeel in dienst om hun fouten te herstellen. Hoewel ik geen klant ben, bezorgden ze jarenlang post die niet voor mij bestemd was, en ze reageren niet op emails en op retourzendingen met adrescorrectie.
Ik vind het onverstandig om te sparen bij een bedrijf dat geen acht slaat op AVG-, Wwft- en kredietwetgeving (1) (2) (3) waarvoor ze (deels) zijn beboet. Daarmee sponsor je ze indirect in hun illegale en onethische activiteiten.
Ik vind het onverstandig om te sparen bij een bedrijf dat geen acht slaat op AVG-, Wwft- en kredietwetgeving (1) (2) (3) waarvoor ze (deels) zijn beboet. Daarmee sponsor je ze indirect in hun illegale en onethische activiteiten.
Ik ben dat wel eens met je wat betreft Klarna.mrmrmr schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:03:
Klarna is een vreselijk bedrijf voor hun kredietklanten. Behalve dat ze azen op mensen met (te) weinig geld heeft het bedrijf zwaar onvoldoende personeel in dienst om hun fouten te herstellen. Hoewel ik geen klant ben, bezorgden ze jarenlang post die niet voor mij bestemd was, en ze reageren niet op emails en op retourzendingen met adrescorrectie.
Aan de andere kant, je kan zelfs voor ING of ABN Amro ook wel negatief nieuws vinden. Of Nederlandse banken maar met een Tursk moederbedrijf kan je ook wat van vinden.
Wat mij betreft houden we het hier in dit topic dus vooral bij hoge rentes en rekeningen openen. In de Topicwarning staat ook al dat moraliteit off topic is.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Andere banken maken het lang niet zo bont als dit bedrijf die keer op keer wetten overtreed alsof ze niet bestaan. Nederlandse Turkse banken doen het over het algemeen goed.evleerdam schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:18:
Ik ben dat wel eens met je wat betreft Klarna.
Aan de andere kant, je kan zelfs voor ING of ABN Amro ook wel negatief nieuws vinden. Of Nederlandse banken maar met een Tursk moederbedrijf kan je ook wat van vinden.
Ik ben nieuwe klant en ik zie daar nu netjes 3% staan. Misschien wordt dit nog aangepast voor je. Ik heb mijn rekening op maandag geopendkareltjekat schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:03:
[...]
Niet zichtbaarheid van rentepercentage was voor mij een bezwaar. Naar aanleiding van dit bericht zojuist toch maar een rekening geopend. Staat er bij mij dus 1,9% bij de rekening details ... dat wordt dus bellen.
Aanmelding ging bij mij vlotjes via de app. Was zo gepiept en daarna snel mail in de inbox met inlog details.Viper® schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:49:
[...]
Ik bedenk mij net dat ik de Anadolubank app gedownload heb en ook een rekening geopend via de app, daarna niks meer gehoord![]()
-update-
Uw gegevens zijn reeds bij ons bekend melding via de app, blijkbaar sta ik al in het systeem en misschien wel op een zwarte lijst
-update2-
Gebeld, er is een rekening maar geen email ontvangen want waarschijnlijk geen email adres bekend bij de bank waarbij de gegevens van de tegenrekening opgehaald worden.
-update3-
In mijn online bank zie ik 3 verzoeken terug van anadolusbank:code:Hier is geen email adres genoemd.
1 2 3 4 5 Verstuurde gegevens Naam Geslacht Geboortedatum Woonadres
Wilde net mijn eigen post updaten, maar zo misschien zichtbaarder: zojuist gebeld met klantenservice, en het wordt inderdaad nog automatisch gecorrigeerd. Medewerker legde uit dat het actietarief pas einde dag wordt toegepast, maar dan ook direct meegenomen in de renteberekening. Er is dus pas reden voor zorg als het actietarief van 3% de volgende dag nog steeds niet zichtbaar is. Maar dat ik direct na opening nog 1,9% zie staan klopt dus gewoon. Dank voor de bevestiging dat dit bij jou ook goed gekomen is!spaarpot schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:29:
[...]
Ik ben nieuwe klant en ik zie daar nu netjes 3% staan. Misschien wordt dit nog aangepast voor je. Ik heb mijn rekening op maandag geopend
Dat is nog niet aangepast op spaarinformatie.nl, of gebruik je die om te vergelijken met de meest actuele rente bij de bank? (omdat ze achterlopenW1ck1e schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 12:27:
Per vandaag 02-07 rente van 10 jaar deposito gewijzigd bij Nexent naar 3,65%. Die kwam van 3,05%
Wat dat betreft krijg ik het idee dat je de laatste tijd steeds minder vaak hoeft uit te wijken naar het buitenland? Ik ben bezig om een depositoladder op te bouwen van 1-10 jaar met ieder jaar zo'n 10-20K. Waar ik eerst meestal uit kwam bij banken in de Baltische staten, of mediterrane landen, zie ik de laatste tijd steeds vaker dat je ook goed terecht kunt bij banken met een NL bank licentie? Vaak banken van Turkse oorsprong, zo doet Anadolu ook lekker mee met de depositos (eerder zat ik vooral bij Yapi Kredi voor 1-2 jaar). Wellicht niet altijd de maximale rente, maar het verschil loopt zelden op tot meer dan 0,1 - 0,15%? Of laat ik me dan te veel leiden door Raisin en de door hen gecontroleerde spaar-rente vergelijkers?
De rest van het spaargeld houd ik dan vrij voor mogelijk beleggingen en het heen en weer slepen tussen verschillende actie-rentes (Advanzia, CB, Raisin, Openbank etc.), maar dat is toch altijd weer een gedoetje met openen en sluiten van rekeningen (als je tegen de DGS grens aan zit altijd nog wel de moeite). Als ik een deposito ladder weet op te bouwen met op alle jaren een 3+ % rente, dan is dat toch wat rustiger, en kun je bij eventuele onverwachte rente sprongen of acties toch nog steeds gebruik maken van de hogere (korte termijn) rentes. Bij de langere deposito termijnen maak ik me ook niet zo heel druk over wèl of geen Instant Payments (maar dat doe ik eigenlijke sowieso niet
Juist omdat spaarinformatie nog wel eens wil achterlopen kan je daar mooi de oude rente opzoeken van banken die dat zelf niet goed aangevenBatilan schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:53:
[...]
Dat is nog niet aangepast op spaarinformatie.nl, of gebruik je die om te vergelijken met de meest actuele rente bij de bank? (omdat ze achterlopen). ...
Bij mij leek het in eerste instantie ook vlot te gaan, in ieder geval geen PostIdent achtige zaken zoals bij een aantal duitse banken. Echter nadat de identificatie geslaagd was en ik het overzicht kreeg met de gegevens (en een nog niet ingevulde IBAN) crashte mijn complete phone (Pixel 7), dat is me voor zover ik kan herinneren nog nooit gebeurt, toch 'knap' als een app dat voor elkaar krijgt. Geeft me toch wat te denken...kareltjekat schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:43:
[...]
Wilde net mijn eigen post updaten, maar zo misschien zichtbaarder: zojuist gebeld met klantenservice, en het wordt inderdaad nog automatisch gecorrigeerd. Medewerker legde uit dat het actietarief pas einde dag wordt toegepast, maar dan ook direct meegenomen in de renteberekening. Er is dus pas reden voor zorg als het actietarief van 3% de volgende dag nog steeds niet zichtbaar is. Maar dat ik direct na opening nog 1,9% zie staan klopt dus gewoon. Dank voor de bevestiging dat dit bij jou ook goed gekomen is!
Dit is een persoonlijke update, maar lijkt me mogelijk relevant als anderen hier ook tegen aan lopen, hopen dat dit een incident is. Vrees dat ik het proces wel opnieuw moet doorlopen.
Reactie vanuit Servicedesk. Email met aanmeldproces + rekening gegevens. 23 Juni was de rekening al aangemaakt.Viper® schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:49:
[...]
Ik bedenk mij net dat ik de Anadolubank app gedownload heb en ook een rekening geopend via de app, daarna niks meer gehoord![]()
-update-
-update2-
-update3-
In mijn online bank zie ik 3 verzoeken terug van anadolusbank:code:Hier is geen email adres genoemd.
1 2 3 4 5 Verstuurde gegevens Naam Geslacht Geboortedatum Woonadres
Wel apart, geen post ontvangen, email en/of sms/telefoontje hierover.
Account aangemaakt en bedrag overgemaakt, staat gelijk op de rekening.
Ook meteen even nagevraagd of de actierente dan ook vanaf vandaag in gaat? Eerder had je immers geen toegangViper® schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 13:48:
[...]
Reactie vanuit Servicedesk. Email met aanmeldproces + rekening gegevens. 23 Juni was de rekening al aangemaakt.
Wel apart, geen post ontvangen, email en/of sms/telefoontje hierover.
Account aangemaakt en bedrag overgemaakt, staat gelijk op de rekening.
Renault Bank (via Raisin) gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 2,06% p.j. naar 2,10% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 06.07.2026.
[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 03-07-2026 16:37 ]
How bad is it on a scale from one to Spurs
Hmm, de strijd lijkt dan gestreden: 2.10% bij inmiddels 4 Raisin bankenSlasher schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 16:37:
Renault Bank (via Raisin) gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 2,06% p.j. naar 2,10% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 06.07.2026.
Limieten instellen,SEPA op 0 limiet, Echtzeit op 50k. Dan kan je alleen IP betalingen doen. Bij de overboekingen het schuifje aanzetten. Vanochtend 50k er op deze wijze afgehaald. Tip, als de rente op bv 4 juli afloopt, via IP op de 5e het geld pas weghalen, aangezien je de laatste dag geen rente krijgt. Dan kost het maar 1% rente ipv 3,4%Roncom schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:32:
[ Voor 17% gewijzigd door Juan op 03-07-2026 19:40 ]
Mijn jaar deposito op raisin gestart op 3 Jul 2025. Gister was het dus 1 jaar+1 dag. Geld zou dus gister vrij moeten komen maar dat is niet het geval "transactie wordt verwerkt door de partnerbank" sinds gister. Werken ze ook niet in het weekend? Ergens wel storend dat je zo toch weer meerdere dagen rente mist. Overboeken van mijn raisin saldo zal ook wel weer een dag extra duren, dus ben je zomaar 4 dagen kwijt dalijk. Dat is gewoon 1% van je jaarrente.
Dat ligt toch aan de partnerbank. Welke is het ?Janpietertje89 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 08:54:
Mijn jaar deposito op raisin gestart op 3 Jul 2025. Gister was het dus 1 jaar+1 dag. Geld zou dus gister vrij moeten komen maar dat is niet het geval "transactie wordt verwerkt door de partnerbank" sinds gister. Werken ze ook niet in het weekend? Ergens wel storend dat je zo toch weer meerdere dagen rente mist. Overboeken van mijn raisin saldo zal ook wel weer een dag extra duren, dus ben je zomaar 4 dagen kwijt dalijk. Dat is gewoon 1% van je jaarrente.
Ik heb nog nooit deposito's gehad via Raisin, maar ik probeer er wel op te letten op welke dag een deposito vrijkomt, liefst niet in het weekend of op een feestdag. Indien "nodig" wacht ik een dag met openen.
Dat is het verdienmodel van Raisin. Zeer irritant.Janpietertje89 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 08:54:
Miin ervaring met Raisin is, juist in het weekend laten vrijvallen. Dan krijg je extra dagen tegen het af gesproken tarief. Dat was iig tot 2025 zo met Progetto en Klarna via Raisin. Ergens rond 10:00 in de ochtend staat het dan op je raisin rekening. Voor 12:00 leegboeken, dan is het rond 16:00 op je betaalrekening (tenzij ze ook uitgaand IP hebben nu)
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Politieke achtergrond kan hier: Het Nederlandse belastingstelsel
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of Vermogensrendementheffing 2.0 deel 2 terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic, net als Advanzia Het Grote Advanzia Topic
We willen hier geen persoonlijke updates zien ( a la 'ik ook', 'bevestiging gehad'), dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Politieke achtergrond kan hier: Het Nederlandse belastingstelsel
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of Vermogensrendementheffing 2.0 deel 2 terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic, net als Advanzia Het Grote Advanzia Topic
We willen hier geen persoonlijke updates zien ( a la 'ik ook', 'bevestiging gehad'), dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling