De vraag ging over de berekening.brabosnol1 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 22:45:
[...]
Berekenen en weergeven zijn twee verschillende zaken.
Gewoon in de FAQs kijkenRoncom schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 18:12:
Weet iemand of heeft iemand ervaring met de renteberekening van Consorsbank? Ik heb gelezen dat de rente per kwartaal wordt uitgekeerd, maar ik kan niet vinden of de rente per dag wordt berekend.
https://www.consorsbank.de/web/Wissen/FAQ/kontokarten/Zinsen-Berechnung
Van de link:Coffeeroam schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:14:
[...]
Gewoon in de FAQs kijken
https://www.consorsbank.de/web/Wissen/FAQ/kontokarten/Zinsen-Berechnung
Dat wijkt dus af van de andere banken in mijn excel sheet.Wir berechnen die Zinsen nach der deutschen Berechnungsmethode 30/360.
Die wichtigsten Punkte sind:
- Die Zinsen werden vierteljährlich abgerechnet und gutgeschrieben.
- Jeder Monat hat 30 Tage. Ein Quartal hat somit immer 90 Tage.
- Der erste Tag wird verzinst, der letzte nicht.
Dan ook nog maar het antwoord op die vraag:W1ck1e schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:23:
[...]
Van de link:
[...]
Dat wijkt dus af van de andere banken in mijn excel sheet.
Ja, het wordt dagelijks berekend, maar wel zitten er maar 90 rentedagen in een kwartaal.
Volgens mij hoeft de berekening alleen te worden gedaan bij de uitkering van de rente (1 keer per kwartaal). Als je ergens je de opgebouwde rente zou kunnen zien dan zou de berekening "dagelijks" moeten worden gedaan. Maar dan kan je de voor ons afwijkende rente berekening opmerken.Coffeeroam schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:38:
[...]
Dan ook nog maar het antwoord op die vraag:
Ja, het wordt dagelijks berekend, maar wel zitten er maar 90 rentedagen in een kwartaal.
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling