• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:02
OttiglioM schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:35:
[...]

Nu ben ik geen talenwonder en zeker niet in de finesses van het Duits maar ik kan hierin lezen "uw aanvraag tot een vervolg op het openen". Helaas is je context en info te kort om hier duidelijkheid in te krijgen. Wil Consors nu beweren dat je daar geen rekening meer mag/kan openen?

Zelf kreeg ik van Consors een op 16 juni gedagtekende brief met de aanhef "Ihr eröffnungsantrag" met een papieren samenvatting van alles wat ik bij de eerste aanvraag al had ingevuld. Alles in orde, alleen de identificatie nog.... Ik heb toen (27 mei) de identificatie zelf afgebroken omdat ik toen even geen zin had aan een videochat. Vanochtend eigenlijk ook niet maar de rente (3,4%) is zo aantrekkelijk dat ik er toch maar aan begonnen ben. Ja, het ging wat moeizaam, zeker voor een oude man die nog zonder smartphone is opgegroeid maar de medewerker was heel geduldig en na zo'n twintig minuten was de identificatie rond.

Nu moet ik weer even wachten op een papieren vervolg vanuit Neurenberg. Ik ga er van uit dat het goed komt.

Nu nog een vraag voor meelezende Consorsbank klanten: Wat gebeurt er / kan er gebeuren na de gegarandeerde actierente periode (5 maanden)? Wordt de rente dan zo onbehoorlijk laag dat je het geld er wel af moet halen of wordt er dan toch nog steeds een concurrerende marktconforme rente geboden? Ik hoop natuurlijk op het laatste en zou mij, en vele andere Consorsklanten, een hoop gedoe besparen.
Ja, de rente na afloop is onbehoorlijk laag inderdaad: 1.00% momenteel.

Zinsen

Je kunt opzeggen en dan na 6 maanden+ 1 dag weer opnieuw als nieuwe klant deelnemen aan de aktierente.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Reintje schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:18:
[...]

Dat vermoeden heb ik ook. Probleem: de rekening waarmee ik geïdentificeerd ben, heeft m’n mailadres niet.
Bij mij is zowel tijdens de aanvraag gevraagd om mijn e-mailadres, als ook bij de identificatie via bestaande bank.

Verder ging de NFC na 2 mislukte pogingen gewoon door zonder scan.

Dat lijkt dus niet perse een harde vereiste.

Uiteindelijk binnen 15 minuten alles klaar en geld er op kunnen storten.

Juist

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

OttiglioM schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:35:
Nu ben ik geen talenwonder en zeker niet in de finesses van het Duits maar ik kan hierin lezen "uw aanvraag tot een vervolg op het openen". Helaas is je context en info te kort om hier duidelijkheid in te krijgen. Wil Consors nu beweren dat je daar geen rekening meer mag/kan openen?
Sorry als het niet duidelijk was. De letterlijke vertaling is "Uw aanvraag van een volgende [rekening]opening".

Consorsbank schrijft in de brief: "Nun haben Sie ein Konto oder Depot mit bestimmten Konditionen beantragt. Dies kann allerdings nich eröffnet werden. Sie können an dieser Aktion nicht teilnehmen, da Sie schon Kunde bei uns sind oder in den letzten 6 Monaten waren. Bitte verstehen Sie das."

Ik heb zo'n rekening niet kunnen openen omdat 4 maanden geleden de identificatie niet werkte bij Postident (op 2 manieren). Geen van de twee partijen had zin mee te werken aan een oplossing en beide partijen verwijzen naar elkaar als aanspreekpunt. Er is dus geen rekening geopend en ik ben geen klant geweest.

• Coffeeroam
mrmrmr schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 18:55:
[...]

Sorry als het niet duidelijk was. De letterlijke vertaling is "Uw aanvraag van een volgende [rekening]opening".

Consorsbank schrijft in de brief: "Nun haben Sie ein Konto oder Depot mit bestimmten Konditionen beantragt. Dies kann allerdings nich eröffnet werden. Sie können an dieser Aktion nicht teilnehmen, da Sie schon Kunde bei uns sind oder in den letzten 6 Monaten waren. Bitte verstehen Sie das."

Ik heb zo'n rekening niet kunnen openen omdat 4 maanden geleden de identificatie niet werkte bij Postident (op 2 manieren). Geen van de twee partijen had zin mee te werken aan een oplossing en beide partijen verwijzen naar elkaar als aanspreekpunt. Er is dus geen rekening geopend en ik ben geen klant geweest.
Gevalletje "computer says no". Misschien moeten ze die hangende aanvraag even uit hun systeem halen.

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Coffeeroam schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 19:05:
[...]

Gevalletje "computer says no". Misschien moeten ze die hangende aanvraag even uit hun systeem halen.
Tja, ik zag dat destijds al aankomen en toen vroeg ik precies dat, maar het heeft kennelijk niet geholpen.

• brabosnol1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:59
Jeldert schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 18:44:
[...]

Bij mij is zowel tijdens de aanvraag gevraagd om mijn e-mailadres, als ook bij de identificatie via bestaande bank.

Verder ging de NFC na 2 mislukte pogingen gewoon door zonder scan.

Dat lijkt dus niet perse een harde vereiste.
Betekent " de NFC ging door zonder scan" dat je nog een foto van je id en een selfie moest maken?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

brabosnol1 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:35:
[...]

Betekent " de NFC ging door zonder scan" dat je nog een foto van je id en een selfie moest maken?
Klopt. Foto’s van paspoort en selfie.

Juist

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Banca Progetto is nog steeds actief op Raisin en is met de spaarrekening (met voorwaarden) van 1,9% naar 2,25% gegaan. Is daarmee de hoogste rente voor een spaarrekening bij Raisin. Voorwaarden maken het echter meer een deposito die je op elk moment kan opzeggen.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Novax schreef op maandag 22 juni 2026 @ 08:15:
Banca Progetto is nog steeds actief op Raisin en is met de spaarrekening (met voorwaarden) van 1,9% naar 2,25% gegaan. Is daarmee de hoogste rente voor een spaarrekening bij Raisin. Voorwaarden maken het echter meer een deposito die je op elk moment kan opzeggen.
Maar dan met variabele rente en ik vermoed nog steeds 4-dagen opzegtermijn (dus vandaag opzeggen betekent dat het geld op zijn vroegst vrijdag, wellicht pas zaterdag / maandag, wordt over gemaakt).
En van deposito dan het feit dat je eenmalig opent en aangeeft welk bedrag. Maar je kunt niet gedeeltelijk opnemen of bijstorten. Maar je kunt wel meerdere van deze rekeningen hebben. Dus je kunt wel "bijstorten" door een nieuwe rekening te openen. En "opnemen" door vanaf het begin kleinere aanvragen te doen en dan "gedeeltelijk" opnemen door eentje op te zeggen. (Maar het minimum bedrag was volgens mij ook vrij hoog? 10k of zo).

[ Voor 27% gewijzigd door RobertMe op 22-06-2026 09:33 ]

• Novax
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:31:
[...]

Maar dan met variabele rente en ik vermoed nog steeds 4-dagen opzegtermijn (dus vandaag opzeggen betekent dat het geld op zijn vroegst vrijdag, wellicht pas zaterdag / maandag, wordt over gemaakt).
En van deposito dan het feit dat je eenmalig opent en aangeeft welk bedrag. Maar je kunt niet gedeeltelijk opnemen of bijstorten. Maar je kunt wel meerdere van deze rekeningen hebben. Dus je kunt wel "bijstorten" door een nieuwe rekening te openen. En "opnemen" door vanaf het begin kleinere aanvragen te doen en dan "gedeeltelijk" opnemen door eentje op te zeggen. (Maar het minimum bedrag was volgens mij ook vrij hoog? 10k of zo).
Ja klopt, minimum is €10.000. Veel nadelen ten opzichte van de andere spaarrekeningen maar wellicht zorgt het ervoor dat de anderen ook wat verhogen.

• RobertMe
  • Nu online
Novax schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:43:
[...]

Ja klopt, minimum is €10.000. Veel nadelen ten opzichte van de andere spaarrekeningen maar wellicht zorgt het ervoor dat de anderen ook wat verhogen.
Nouja, nadelen. Het ligt maar aan de toepassing. Als je verwacht het geld mogelijk nodig te hebben (aankoop auto / woning / andere grote aankoop waarbij je niet meteen hoeft te betalen) is het een prima optie. De rente is redelijk vergelijkbaar met een 3 maands deposito wat in die situatie ook al niet echt een optie is. Enige verdere alternatief voor zo'n rente is dan "actie hoppen" maar is uiteraard wel weer extra werk en niet iedereen zit daar op te wachten.

Ik wil het dus niet perse slecht (of "veel nadelen") noemen. Maar het past wel meer bij wat specifieke use-cases die het wellicht minder interessant maken.

• Cindy79
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 29-08 11:05
Mijn man wilt ook een advanzia rekening openen voor de 3.97.

Weet iemand hoeveel hij daar op moet storten, begin saldo?

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:18

SanookH

_/-\o_

Cindy79 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:00:

Ga dit maar eens lezen: Het Grote Advanzia Topic

Ik kan wel antwoorden dat het 5000 euro moet zijn maar als je dat al niet weet denk ik niet dat je je sowieso erg ingelezen hebt, dus zou ik dat eerst maar eens doen.

[ Voor 21% gewijzigd door SanookH op 22-06-2026 16:12 ]

• tudeurnus
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 31-08 23:08
Renault Bank wil weer als hoogste bij Raisin staan en verhoogt per morgen rente naar 2,06%

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:41
Cindy79 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:00:

Helpdesk Advanzia reageert snel via email:

Good news for you!

We have increased the interest rate for new customers to 3.97% p.a. effective (3.90% p.a. nominal)!

If you deposit at least EUR 5,000 into your existing savings account by 30 June 2026, you will secure this attractive interest rate until 30/09/2026 – applicable to your entire balance.

If you have already deposited the minimum amount of EUR 5,000, this attractive interest rate will of course apply retroactively from the date of deposit.

Take advantage of this opportunity today and make your savings work harder for you!

As usual, you will see the interest rate on your next account statement.

• brabosnol1
Hugo50 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 20:36:
[...]

Helpdesk Advanzia reageert snel via email:

Good news for you!

We have increased the interest rate for new customers to 3.97% p.a. effective (3.90% p.a. nominal)!

If you deposit at least EUR 5,000 into your existing savings account by 30 June 2026, you will secure this attractive interest rate until 30/09/2026 – applicable to your entire balance.

If you have already deposited the minimum amount of EUR 5,000, this attractive interest rate will of course apply retroactively from the date of deposit.

Take advantage of this opportunity today and make your savings work harder for you!

As usual, you will see the interest rate on your next account statement.
New customers vs. existing account? Bestaande klanten die 5.000 storten krijgen de hogere rente ook?

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 31-08 17:57
brabosnol1 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:49:
[...]

New customers vs. existing account? Bestaande klanten die 5.000 storten krijgen de hogere rente ook?
Het Grote Advanzia Topic : Kun je daarvoor raadplegen!

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:41
brabosnol1 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:49:
[...]

Zoals ik het lees. Ja, maar ik ben een nieuwe klant.

Wil je het als bestaande klant zeker weten, dan moet je die vraag aan Advanzia stellen.

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 31-08 17:57
Hugo50 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:37:
[...]

Wil je het als bestaande klant zeker weten, dan moet je die vraag aan Advanzia stellen.
Je kunt hiervoor terecht op de speciale topic :

Het Grote Advanzia Topic

• brabosnol1
Hugo50 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:37:
[...]

Tja, ik houd het op: Es ist mir völlig unklar!

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:12
nieuwe spaardersactie garantibank loopt over paar weken af. Was 6 maanden voor de 2.85.

Kreeg zojuist vanzelf bericht dat dit automatisch verlengt wordt voor 3 maanden tegen 2.55%.

Laat het dan maar lekker staan. Scheelt weer hoop gedoe met overstappen

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
tudeurnus schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:52:
Renault Bank wil weer als hoogste bij Raisin staan en verhoogt per morgen rente naar 2,06%
IKB Deutsche Industriebank morgen naar 2,1%.

• JHFR
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-08 19:29
Flexion1 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:54:
nieuwe spaardersactie garantibank loopt over paar weken af. Was 6 maanden voor de 2.85.

Kreeg zojuist vanzelf bericht dat dit automatisch verlengt wordt voor 3 maanden tegen 2.55%.

Is het niet slimmer om bij BIG Bank een half jaar 3.1 % te pakken of zie ik dingen over het hoofd? En/of daar niet mogelijk of wel? Dus maximaal 100.000 Deposito Garantie? Graag advies.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
JHFR schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:24:
[...]

Is het niet slimmer om bij BIG Bank een half jaar 3.1 % te pakken of zie ik dingen over het hoofd? En/of daar niet mogelijk of wel? Dus maximaal 100.000 Deposito Garantie? Graag advies.
Hier kan je zien dat en/of geen optie is. Dat is dan een showstopper denk ik.

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-08 20:10
JHFR schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:24:
[...]

Voor maximaal rendement wel ja. Maar het openen van een rekening is daar weer nét even iets meer moeite. Dus ik kan me wel voorstellen dat een ander voor het gemak gaat om het gewoon te laten staan op een rekening die hij toch al heeft tegen een iets lager percentage. En/of is bij mijn weten inderdaad niet mogelijk daar.

• Flexion1
addictive_rhymz schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:32:
[...]

Voor maximaal rendement wel ja. Maar het openen van een rekening is daar weer nét even iets meer moeite. Dus ik kan me wel voorstellen dat een ander voor het gemak gaat om het gewoon te laten staan op een rekening die hij toch al heeft tegen een iets lager percentage. En/of is bij mijn weten inderdaad niet mogelijk daar.
Dat idd. Half procent op 100k is 125 euro per kwartaal extra. Daar geen zin voor om alles over te moeten zetten.

En garantibank is instant en vind het wel prima. Kan het zo makkelijk naar m’n broker verschuiven als ik cash nodig heb voor opties die ik moet afnemen.

• rechtsherstel
Flexion1 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:50:
[...]

Dat idd. Half procent op 100k is 125 euro per kwartaal extra. Daar geen zin voor om alles over te moeten zetten.

En garantibank is instant en vind het wel prima. Kan het zo makkelijk naar m’n broker verschuiven als ik cash nodig heb voor opties die ik moet afnemen.
Is Garantibank instant beide kanten op?

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
rechtsherstel schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:55:
[...]

Is Garantibank instant beide kanten op?
Nee, alleen bij stortingen.

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:11
Ik wilde gisteren een rekening openen bij Anadolubank, precies voor dat 'beetje' extra rente. Maar toen bleek dat identificatie met een rijbewijs niet meer kan tegenwoordig. Tja, en laat ik nu alleen nog maar een verlopen id-kaart hebben. Maar de kosten van een nieuwe id-kaart wegen niet op tegen een beetje extra rente. Dus ik wacht nog wel even met het aanschaffen van een nieuwe id-kaart tot ik 'm ergens anders écht voor nodig heb. :)

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
hherrie schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:58:
Ik wilde gisteren een rekening openen bij Anadolubank, precies voor dat 'beetje' extra rente. Maar toen bleek dat identificatie met een rijbewijs niet meer kan tegenwoordig. Tja, en laat ik nu alleen nog maar een verlopen id-kaart hebben. Maar de kosten van een nieuwe id-kaart wegen niet op tegen een beetje extra rente. Dus ik wacht nog wel even met het aanschaffen van een nieuwe id-kaart tot ik 'm ergens anders écht voor nodig heb. :)
[offtopic]Mijn 1e reactie zou zijn dan pak je toch je paspoort? Maar hmm als je geen paspoort hebt en een verlopen id-kaart, dan kan je dus ook niet naar landen waar je rijbewijs niet geldig is als identificatie? Klinkt erg beperkend. [/offtopic]

Maar goed, alternatieven die het wellicht wel accepteren.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Zonneplan, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:11
Een paspoort heb ik nooit gehad. En als je in Nederland blijft (wat ik niet beperkend vind), is het geen probleem om geen paspoort en id-kaart te hebben. Behalve als je van werkgever verandert, om maar iets te noemen.

Om terug te gaan naar het topic: als er spaarbanken zijn waar je je kunt aanmelden door identificatie met een rijbewijs, houd ik me aanbevolen. Het lijkt niet of nauwelijks meer mogelijk te zijn. Mogelijk vanwege (angst voor) de Wwft.

[ Voor 4% gewijzigd door hherrie op 24-06-2026 16:23 ]

• Flexion1
hherrie schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:22:
Een paspoort heb ik nooit gehad. En als je in Nederland blijft (wat ik niet beperkend vind), is dat geen probleem. Behalve als je van werkgever verandert, om maar iets te noemen.

Om terug te gaan naar het topic: als er spaarbanken zijn waar je je kunt aanmelden door identificatie met een rijbewijs, houd ik me aanbevolen. Het lijkt niet of nauwelijks meer mogelijk te zijn. Mogelijk vanwege (angst voor) de Wwft.
Geen enkele bank (of financiële instelling) accepteert een rijbewijs. Zelfs voor België is het niet afdoende als legitimatie.

Ik zou sowieso altijd paspoort hebben. In geval van nood als je om wat voor reden ook toch weg moet heb je het iig maar.

• ImperiumDC
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-08 11:33
Voor degenen die ook bij de Consorsbank zitten.
Ik heb een rekening geopend en heb via post een brief ontvangen met daarin de Erklarung Bezuglich Steuerkonformat.

Er wordt gevraagd om origineel per post or per fax te sturen naar de Consorsbank.

Kan dit ook gewoon digitaal? een scan? Fax of post is hopeloos verouderd. Sterker nog het zou ideaal zijn als ik het formulier gewoon digitaal zou kunnen invullen en ondertekenen.
Update:

Ein Upload ist nicht möglich. Sie können es aber gerne per E-Mail an kundenbetreuung@consorsbank.de senden.

[ Voor 13% gewijzigd door ImperiumDC op 24-06-2026 16:57 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
hherrie schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:22:
Een paspoort heb ik nooit gehad. En als je in Nederland blijft (wat ik niet beperkend vind), is het geen probleem om geen paspoort en id-kaart te hebben. Behalve als je van werkgever verandert, om maar iets te noemen.
Niet alleen binnen Nederland, voor verplaatsing binnen de gehele EU is een ID-kaart voldoende.

March of the Eagles

• Hansi55
  • Laatst online: 09:36
ImperiumDC schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:42:
Ik heb een rekening geopend en heb via post een brief ontvangen met daarin de Erklarung Bezuglich Steuerkonformat.

Er wordt gevraagd om origineel per post or per fax te sturen naar de Consorsbank.

Kan dit ook gewoon digitaal? een scan? Fax of post is hopeloos verouderd. Sterker nog het zou ideaal zijn als ik het formulier gewoon digitaal zou kunnen invullen en ondertekenen.
Ik heb het onlangs gedaan: formulier ingevuld, ondertekend, gescand en als aanhangsel per email verzonden naar de klantenservice. Was geen probleem

• ImperiumDC
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-08 11:33
Hansi55 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:56:
[...]

Ik heb het onlangs gedaan: formulier ingevuld, ondertekend, gescand en als aanhangsel per email verzonden naar de klantenservice. Was geen probleem
Yes zojuist even met Consors gechat, uploaden niet mogelijk maar mailen wel mogelijk.

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

ImperiumDC schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:42:

Update:

Ein Upload ist nicht möglich. Sie können es aber gerne per E-Mail an kundenbetreuung@consorsbank.de senden.
In het kader van de privacy is email in de meeste gevallen niet voldoende veilig. Deze bank heeft een eigen mail server - of ten minste een eigen MX IP. We kunnen tot op zekere hoogte controleren of die voldoet aan de eisen. Deze mail server scoort niet goed. Men zou strenge eisen moeten stellen aan de versleuteling, bijvoorbeeld afdwingen STARTTLS met TLS 1.2/1.3, geen verouderde protocollen, domeinauthenticatie, DNSSEC, veilige routing voor name servers. Bij voorkeur post quantum (pq) encryptie. Dat kan het bedrijf doen door een subdomein te kiezen voor beveiligde email en die maximaal te beveiligen.

Uploads zijn doorgaans veiliger, mits de server in handen is van een EU bedrijf en voldoet aan de veiligheidseisen voor bijzondere persoonsgegevens. Dan volgt per post, met dezelfde voorwaarde. Fax is doorgaans niet veilig, die kan worden onderschept als er geen versleuteling is over internet, waarover tegenwoordig digitaal faxverkeer gaat.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
mrmrmr schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:35:
[...]

In het kader van de privacy is email in de meeste gevallen niet voldoende veilig. Deze bank heeft een eigen mail server - of ten minste een eigen MX IP. We kunnen tot op zekere hoogte controleren of die voldoet aan de eisen. Deze mail server scoort niet goed. Men zou strenge eisen moeten stellen aan de versleuteling, bijvoorbeeld afdwingen STARTTLS met TLS 1.2/1.3, geen verouderde protocollen, domeinauthenticatie, DNSSEC, veilige routing voor name servers. Bij voorkeur post quantum (pq) encryptie. Dat kan het bedrijf doen door een subdomein te kiezen voor beveiligde email en die maximaal te beveiligen.

Uploads zijn doorgaans veiliger, mits de server in handen is van een EU bedrijf en voldoet aan de veiligheidseisen voor bijzondere persoonsgegevens. Dan volgt per post, met dezelfde voorwaarde. Fax is doorgaans niet veilig, die kan worden onderschept als er geen versleuteling is over internet, waarover tegenwoordig digitaal faxverkeer gaat.
Het is niks anders dan de Belastingdienst waar je een woonplaats verklaring via je BSN in een email moet aanvragen.

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 13:17
Sander12 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:52:
Distingo Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 2,01% p.j. naar 2,05% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 22.06.2026.
Dashboard management, maar per 25-Jun gaan ze "zelfs" naar 2,06% (+0,01%)

• Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:50
Hansi55 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:56:
[...]

Mag ik vragen naar welk e-mail adres je dit gestuurd hebt (en zo ja, kan je dat vermelden :) ).

Je schrijft: was geen probleem, heb je een bevestiging van ontvangst gekregen en dat het in orde was of ga je uit van "geen bericht is goed bericht "?

[ Voor 17% gewijzigd door Divine Chlorine op 24-06-2026 21:31 ]

• DjoeC
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:01:
[...]

Ze gaan dus de Duitse IKB Bank (2.10% en ook geen bronbelasting) niet voorbij....

• RobertMe
  • Nu online
DjoeC schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:47:
[...]

Ze gaan dus de Duitse IKB Bank (2.10% en ook geen bronbelasting) niet voorbij....
Maar wel directe concurrent Renault, als ik mij niet vergis. Die eerder deze week weer verhoogden nadat Distingo op maandag weer verhoogde.

• Hansi55
  • Laatst online: 09:36
Divine Chlorine schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:30:
[...]

Mag ik vragen naar welk e-mail adres je dit gestuurd hebt (en zo ja, kan je dat vermelden :) ).

Je schrijft: was geen probleem, heb je een bevestiging van ontvangst gekregen en dat het in orde was of ga je uit van "geen bericht is goed bericht "?
Gestuurd naar: kundenbetreuung@consorsbank.de

En heb een bevestiging gekregen van de Klantenservice dat het OK was.

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

DjoeC schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:12:
[...]https://nl.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

Het is niks anders dan de Belastingdienst waar je een woonplaats verklaring via je BSN in een email moet aanvragen.
Als een ander het ook fout doet, maakt dat het nog niet ok. (whataboutism)

De Belastingdienst heeft een lange geschiedenis van niet voldoen aan privacywetgeving en krijgt momenteel speciale aandacht van de Auroriteit Persoonsgegevens.

• cejean
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 23:14
Flexion1 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:54:

Nu ook 1 jaar deposito met 2.85% bij garanti bank

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:32
GroteVoet459 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:01:
[...]

Ook Nordax vrij opneembaar gaat per 25 juni van 2,00% naar 2,03%

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 13:17
Volkswagen Bank / VWFS heeft per vandaag 25-Jun de nieuwe klanten actie verhoogd naar 3,10% (+0,20%). Nog steeds voor 6 maanden en met een 1,00% basis/vervolgrente.

Consorsbank heeft volgens Biallo gisteren de basisrente verhoogd naar 1,00% (+0,20%), maar volgens Sparkonto was dat al op de 16e.

[ Voor 31% gewijzigd door GroteVoet459 op 25-06-2026 11:26 ]

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 14:56
Belastingplichtigen die niet op tijd bezwaar hebben gemaakt tegen de onwettige box 3-heffing, hebben geen recht op teruggave. Dat heeft de Hoge Raad donderdag geoordeeld. De hoogste rechter volgt het advies van de advocaat-generaal, die eerder ook stelde dat niet iedereen gecompenseerd hoeft te worden voor de onwettige vermogensrendementsheffing over de jaren 2017-2020.

• Novax
  • Niet online
Sander12 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:09:
Belastingplichtigen die niet op tijd bezwaar hebben gemaakt tegen de onwettige box 3-heffing, hebben geen recht op teruggave. Dat heeft de Hoge Raad donderdag geoordeeld. De hoogste rechter volgt het advies van de advocaat-generaal, die eerder ook stelde dat niet iedereen gecompenseerd hoeft te worden voor de onwettige vermogensrendementsheffing over de jaren 2017-2020.
Link: https://www.hogeraad.nl/a...box-3-heffing-jaren-2017/

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:58
Kortom: voor alle fiscale afdrachten waar je enigszins maar een probleem mee hebt bezwaar gaan maken, je weet maar niet of een regeling in de toekomst onwettig wordt verklaard. In ieder geval lijkt me daar een kans op voor alle belastingen op (nog) niet gerealiseerde rendementen.

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-08 21:20
GroteVoet459 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:12:
......Nog steeds voor 6 maanden en met een 1,00% basis/vervolgrente.

Consorsbank heeft volgens Biallo gisteren de basisrente verhoogd naar 1,00% .....
Maar dat is toch een schijtrente? Zelfs de NL grootbanken betalen meer. Ik begrijp de psychologie niet van de cliënten die afkomen op de actierentes maar het vervolgens (kennelijk) laten staan na afloop actie.

Verder hoop ik voor jullie dat via Raisin ook Banca Progetto weer in het aanbod komt. Zodat je in ieder geval kan overwegen daar je geld te zetten. De basis soliditeit lijkt verbeterd en ze doen echt hard hun best goed te communiceren. 3,25% voor 12 maanden. Heel belangrijk niet boven het DGS uit te komen. Indien BP klapt dan klappen ook vele ander Italiaanse banken. En dan waarschijnlijk ook de eurozone. En waar zit je dan nog wel gebeiteld met je spaargeld? Mijn overwegingen. Maak het spook niet groter dan het is.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een quote zet je gebruikelijk tussen [quote=bron][/]-tags. En dan het liefste in het juiste topic: Vermogensrendementsheffing 2.0

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• W1ck1e
  • Nu online
OttiglioM schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:03:
... Maak het spook niet groter dan het is.
Hmm

• Coffeeroam
OttiglioM schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:03:
[...]

Maar dat is toch een schijtrente? Zelfs de NL grootbanken betalen meer. Ik begrijp de psychologie niet van de cliënten die afkomen op de actierentes maar het vervolgens (kennelijk) laten staan na afloop actie.
Dat begrijp ik wel (van de Consorsbank). Je kunt via die actie tot de ontdekking komen dat het best een fijne betaalrekening is, nl. gratis en een mooie app en webinterface. Of je ontdekt dat je er ook een beleggingsportefeuille kunt hebben. Als die klanten blijven hangen, dan is het voor de bank een geslaagde actie.

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
Het openen van die 6-maands ASN deposito tegen 2,6% gaat heel soepel als je al een spaarrekening bij die bank hebt. Geen nieuwe identificatie of ander gedoe in dat geval.

Ook voor de actievoorwaarde dat het geld "van een andere bank" moet komen is het blijkbaar geen probleem als dat eerst op de betaalrekening en daarna naar de spaarrekening gaat. Het deposito was dezelfde dag nog geopend.

[ Voor 5% gewijzigd door marktweakt op 25-06-2026 15:40 ]

• W1ck1e
  • Nu online
marktweakt schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:39:
Het openen van die 6-maands ASN deposito tegen 2,6% ...

Ook voor de actievoorwaarde dat het geld "van een andere bank" moet komen is het blijkbaar geen probleem als dat eerst op de betaalrekening en daarna naar de spaarrekening gaat. Het deposito was dezelfde dag nog geopend.
Ik heb vorige week speciaal hierover voor gebeld. Ik wees de medewerker op het verschil tussen de tekst op de website (moet rechtstreeks naar de spaarrekening) en de in de pdf (moet van buiten komen). Hij voerde nog ruggespraak maar kwam ook niet verder. Hij had het over een eerdere campagne waarbij het veel werk en tijd koste om een en ander te corrigeren.

Begrijp ik goed dat jouw deposito geopend is met geld dat van een andere rekening via de ASN betaalrekening uiteindelijk naar de spaarrekening ging ? En allemaal zonder tussenkomst van of contact met een medewerker ?

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002

aawe mwan

Wat ook leuk is:

W1ck1e schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:00:
[...]

Ik wees de medewerker op het verschil tussen de tekst op de website (moet rechtstreeks naar de spaarrekening) en de in de pdf (moet van buiten komen).
Vuistregel:
  • Tekst in een pdf bestand is op de letter gewogen door de juridische afdeling;
  • Tekst op de website is getikt door een webredacteur, die z'n informatie haalt uit een gesprekje met een kennishouder binnen het bedrijf, en het daarna opschrijft zodat het gemakkelijk leesbaar is door de gemiddelde klant.
Dus in geval van twijfel, als het je echt om de details gaat, is de pdf leidend.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• W1ck1e
  • Nu online
aawe mwan schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:14:
[...]

Vuistregel:
  • Tekst in een pdf bestand is op de letter gewogen door de juridische afdeling;
  • Tekst op de website is getikt door een webredacteur, die z'n informatie haalt uit een gesprekje met een kennishouder binnen het bedrijf, en het daarna opschrijft zodat het gemakkelijk leesbaar is door de gemiddelde klant.
Dus in geval van twijfel, als het je echt om de details gaat, is de pdf leidend.
Webredacteur moet eens overleggen met de juridische afdeling. Makkelijk leesbaar mooi, maar het moet wel kloppen.
Mijn (n=1) vuistregel: bij dubbelzinnige of tegenstrijdige uitleg: ga uit van de meest nadelige. Dan kan het alleen maar meevallen.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Heb jij wel eens bij een bank gewerkt? Ik wel namelijk, zelfs ook ooit op de webredactie.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• marktweakt
W1ck1e schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:00:
[...]

Ik heb vorige week speciaal hierover voor gebeld. Ik wees de medewerker op het verschil tussen de tekst op de website (moet rechtstreeks naar de spaarrekening) en de in de pdf (moet van buiten komen). Hij voerde nog ruggespraak maar kwam ook niet verder. Hij had het over een eerdere campagne waarbij het veel werk en tijd koste om een en ander te corrigeren.

Begrijp ik goed dat jouw deposito geopend is met geld dat van een andere rekening via de ASN betaalrekening uiteindelijk naar de spaarrekening ging ? En allemaal zonder tussenkomst van of contact met een medewerker ?
Ja klopt. Het ging via de betaalrekening naar de ASN spaarrekening en dan kun je eenvoudig via "Zelf regelen" op de website (na inloggen) het deposito aanvragen. Het was binnen een paar uur geopend en het ging ook nog om een deposito met een mede rekeninghouder.

• marktweakt
W1ck1e schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:17:
[...]

Webredacteur moet eens overleggen met de juridische afdeling. Makkelijk leesbaar mooi, maar het moet wel kloppen.
Mijn (n=1) vuistregel: bij dubbelzinnige of tegenstrijdige uitleg: ga uit van de meest nadelige. Dan kan het alleen maar meevallen.
In het consumentenrecht is het over het algemeen zo dat bij dubbelzinnige of tegenstrijdige uitleg het vaak in het voordeel van de consument wordt uitgelegd door een geschillencommissie en/of rechter.

• rechtsherstel
Jubileumsrente-actie YapiKredi Acties | Yapı Kredi Nederland N.V.
Ter gelegenheid van ons 30-jarig jubileum profiteren nieuwe klanten gedurende drie maanden van een aantrekkelijke jubileumsrente van 3,30% op onze Euro-Plus Spaarrekening. Gegarandeerd voor de eerste 3 maanden.

[ Voor 14% gewijzigd door rechtsherstel op 26-06-2026 00:44 ]

• W1ck1e
  • Nu online
Uit de voorwaarden:
Als u een rekening bij ons opent, komt u in aanmerking voor de welkomst­rente onder de volgende voorwaarden:
  • Opent u uw eerste rekening bij ons, dan komt u in aanmerking.
  • Als u uw rekening vóór 1 december 2025 heeft gesloten en nu een nieuwe rekening wilt openen, komt u in aanmerking.
  • Rekeningen die tijdens de actieperiode worden gesloten en heropend, komen niet in aanmerking.
  • Rekeningen die op of na 1 december 2025 zijn gesloten en tijdens de actieperiode opnieuw worden geopend, komen niet in aanmerking.
Dat is duidelijk.

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Toevallig meer mensen die zich in de afgelopen dagen aangemeld hebben bij Santander maar na het zien van de bevestiging dat je de aanmeldstappen succesvol hebt doorlopen met daarbij de melding daarbij dat het druk is dus dat het allemaal wel even gaat duren, niets meer van ze vernomen hebben?

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:05
Heeft YapiKredi instant payment binnen NL?

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gaat het openen en geld op die rekening storten al soepel bij Anadolubank?

Wilde 15 juni openen ivm 6 maanden 3% actie,
maar las zo veel negatiefs over ingewikkeldheid van openen, app die niet voor overschrijvingen en overzicht gebruikt kan worden, etc.

Iemand positieve ervaring?

En Anadolu vs Garanti; geeft Garanti (met hun 2,8% 6mnd actie) vanaf moment één een goed overzicht van opgebouwde rente? Want dat doet Anadolu meen ik in hun portaal moet?...

[ Voor 23% gewijzigd door Allewijn op 26-06-2026 09:46 ]

• rechtsherstel
laredo schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:30:
Heeft YapiKredi instant payment binnen NL?
Yep. Beide kanten op. Uitgaand wel tijdens kantooruren dacht ik.

• RobertMe
  • Nu online
rechtsherstel schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:33:
[...]

Yep. Beide kanten op. Uitgaand wel tijdens kantooruren dacht ik.
Als het alleen tijdens kantooruren is is het dus geen instant payment ;)

Maar IIRC doen ze wel instant payments, 24/365 (24/366 in een schrikkeljaar :+) en zoals je aangeeft dan in beide richtingen.

Zelfde geldt ook voor DHB Bank, instant payments in beide richtingen (alleen hebben die een flauwe daglimiet van 25k. Als je daar aan een actie mee hebt gedaan en weer wilt legen gaan daar dus wat dagen overheen als je er meer dan 25k had staan, "storten" kun je IIRC wel grotere bedragen, "opnemen" niet).

• laredo
  • Registratie: November 2003
Allewijn schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:31:
En Anadolu vs Garanti; geeft Garanti (met hun 2,8% 6mnd actie) vanaf moment één een goed overzicht van opgebouwde rente? Want dat doet Anadolu meen ik in hun portaal moet?...
Garanti kan ik uit eigen ervaring zeggen dat je daar direct kan zien (per dag) wat je aan rente hebt opgebouwd.

• RobertMe
  • Nu online

Wilde 15 juni openen ivm 6 maanden 3% actie,
maar las zo veel negatiefs over ingewikkeldheid van openen, app die niet voor overschrijvingen en overzicht gebruikt kan worden, etc.

Iemand positieve ervaring?

Anadolu werkt in principe prima. Alleen is de app alleen bedoeld voor openen (inzien rekening, geld overmaken, ... moet allemaal via web). En je ziet idd het rentepercentage / renteopbouw niet. Maar het is niet dat er allemaal problemen (storingen/foutmeldingen/...) zijn.

Bij Garantibank zie ik wel een rentepercentage staan, en "Opgebouwde rente: null" (wat zou kunnen want eerder meegedaan aan actie en heb er wel nog deposito's geopend maar dat was dan allemaal binnen een dag en heeft het geld dus niet 's nachts op de rekening gestaan).

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:52

Fanta

FordPerformance™️

Het is een beetje een brakke app, maar als je eenmaal door het ID proces heen bent werkt het allemaal prima. Ik had zelf een poging of 4 nodig om mijn ID en gezicht te scannen, maar dat lag waarschijnlijk aan het licht.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
Hobby car | '07 Mazda MX-5 2.0 Sportive

• Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:50
RobertMe schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:48:
[...]

Als het alleen tijdens kantooruren is is het dus geen instant payment ;)

Maar IIRC doen ze wel instant payments, 24/365 (24/366 in een schrikkeljaar :+) en zoals je aangeeft dan in beide richtingen.

Zelfde geldt ook voor DHB Bank, instant payments in beide richtingen (alleen hebben die een flauwe daglimiet van 25k. Als je daar aan een actie mee hebt gedaan en weer wilt legen gaan daar dus wat dagen overheen als je er meer dan 25k had staan, "storten" kun je IIRC wel grotere bedragen, "opnemen" niet).
Bij DHB Bank kan je via het webportaal op de PC de daglimiet gewoon zelf instellen en bijv. op 50000 euro zetten, voor een periode die je zelf kiest.

• RobertMe
  • Nu online
Divine Chlorine schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:30:
[...]

Bij DHB Bank kan je via het webportaal op de PC de daglimiet gewoon zelf instellen en bijv. op 50000 euro zetten, voor een periode die je zelf kiest.
Ow... Nouja, mijn rekening is nu leeg :p

Maar zie het nu inderdaad staan bij Instellingen => Daglimiet aanpassen. Wel weer maximaal voor een X aantal dagen als je wilt verhogen tot boven de 25k. Je kunt het dus niet ongelimiteerd op bv 100k zetten. En ook 4 uhr wachttijd voordat de wijziging in gaat.
Voor een spaarbank vind ik dit persoonlijk wel wat overdreven. Gezien je het geld dus alleen kunt overmaken naar een bekende tegenrekening (die én op dezelfde naam staat én al eens geld van ontvangen is), en je de transactie ook met een OTP verzonden per SMS of mail moet goedkeuren.

• Dir123
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 31-08 19:22
Ik las de vraag over Anadolu:

Anadolu is in ieder geval uitgaand niet instant. Gisteravond laat een overgemaakt naar ING, maar op dit moment (rond 1100) nog steeds niet op mijn ING. Had het wel om 900 uur verwacht.

Ik hoopte het nog voor het weekend naar Advanzia over te maken, maar ik kan het waarschijnlijk weer beter terug gaan boeken :/

• Allewijn
  • Niet online
Dir123 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:53:
Ik las de vraag over Anadolu:

Anadolu is in ieder geval uitgaand niet instant. Gisteravond laat een overgemaakt naar ING, maar op dit moment (rond 1100) nog steeds niet op mijn ING. Had het wel om 900 uur verwacht.

Ik hoopte het nog voor het weekend naar Advanzia over te maken, maar ik kan het waarschijnlijk weer beter terug gaan boeken :/
.

-knip- geen complete AI reacties, zeker niet zonder ze zelf te checken

Bij Garanti zou het wel instant werken.
Neig zelf nu dus meer naar Garantie voor aankomende 6 maanden ipv Anadolu. Ook omdat hun platform iets volwassener is, aanmelding niet via app hoeft, opgebouwde rente wel inzichtelijk is, etc.

[ Voor 29% gewijzigd door ZieMaar! op 26-06-2026 14:42 ]

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:22

Jerra

Beunhaas in wording

@Allewijn Heb je zelf ook ervaring met beide? Howel ik het met je eens ben dat qua features Garantibank completer aanvoelt moet ik toch echt het woord volwassener toekennen aan Anadolubank.

Die laatste ziet er een stuk gelikter uit, de website verspringt niet 10 keer bij het maken van een overboeking bijvoorbeeld :)

• RobertMe
  • Nu online
Allewijn schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:03:
[...]

Vervelend.
Ai zegt dit er over:
Anadolubank Nederland
​Anadolubank heeft recenter (eind 2024 via een samenwerking met betaalverwerker Worldline) de overstap gemaakt naar de verplichte Europese standaarden voor Instant Payments.
​Inkomend & Uitgaand: Zij kunnen instant betalingen zowel verwerken als verzenden.
​De praktijk: Omdat hun systemen en de app technisch wat soberder van opzet zijn, haperen flitsboekingen hier in de praktijk nog wel eens bij grotere bedragen of buiten kantoortijden, waardoor een overboeking soms alsnog als een 'normale' SEPA-boeking (binnen 1 werkdag) wordt verwerkt.
AI kletst maar weer eens wat, dat is wel duidelijk. Want spaarbanken hebben helemaal geen verplichting tot IP. Dat ze het tegenwoordig wel doen is wel zo. Maar de verplichting is er niet. En zo zijn er ook nog spaarbanken die het helemaal niet doen, of alleen inkomend.

• Allewijn
  • Niet online
@Jerra ik heb geen praktijk ervaring met beiden.
Dankjewel dat je jouw ervaring deelt. Naar dat soort pro's & cons ben ik op zoek. Waarna ik mijn keus overwogen kan maken voor 6 maandjes plaatsen van stuk vermogen.

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:03
Voor wat betreft Garanti:

Vanuit ING naar Garanti is IP beschikbaar.
Vanuit Garanti terug naar ING is geen IP beschikbaar, dus vertragend (in mijn geval)

http://specs.tweak.to/5253

• QAI
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:40

QAI

Van Garanti naar mijn thuisbank gaat het niet instant. Vanochtend heb ik stipt om 08:30 uur een overboeking gedaan, het stond pas om 10:50 uur op mijn rekening. Andersom is het wel instant.

• Allewijn
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:19:
[...]

AI kletst maar weer eens wat, dat is wel duidelijk. Want spaarbanken hebben helemaal geen verplichting tot IP. Dat ze het tegenwoordig wel doen is wel zo. Maar de verplichting is er niet. En zo zijn er ook nog spaarbanken die het helemaal niet doen, of alleen inkomend.
https://www.dnb.nl/nieuws...on-nieuwe-verplichtingen/

Zou dat de bron zijn....

• W1ck1e
  • Nu online
Allewijn schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:20:
@Jerra ik heb geen praktijk ervaring met beiden.
Dankjewel dat je jouw ervaring deelt. Naar dat soort pro's & cons ben ik op zoek. Waarna ik mijn keus overwogen kan maken voor 6 maandjes plaatsen van stuk vermogen.
Ik heb met beide wel ervaring. Ik kan me geen problemen herinneren. Het zijn spaarbanken, geld gaat er af en er op als de rentes genoeg bewegen. Dat is niet zo vaak dat ik ontbreken van instant pay een showstopper zou vinden. Dezelfde dag is voor mij genoeg.

• RobertMe
  • Nu online
"Betaaldienstaanbieders moeten aan een aantal nieuwe verplichtingen uit de Instant Payments Regulation voldoen".
Levert Anadolu een betaaldienst?

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:22

Jerra

Beunhaas in wording

W1ck1e schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:24:
[...]

Ik heb met beide wel ervaring. Ik kan me geen problemen herinneren. Het zijn spaarbanken, geld gaat er af en er op als de rentes genoeg bewegen. Dat is niet zo vaak dat ik ontbreken van instant pay een showstopper zou vinden. Dezelfde dag is voor mij genoeg.
Oh eens, ik dacht ik check het even omdat ik ook ervaring heb met beide, en me niet kon vinden in de term volwassener.

Maar ik zou zo weer sparen bij beide, bij de volgende actierente ;)

• DjoeC
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:25:
[...]

"Betaaldienstaanbieders moeten aan een aantal nieuwe verplichtingen uit de Instant Payments Regulation voldoen".
Sparen lijkt mij meer een parkeerdienst.

• RobertMe
  • Nu online
DjoeC schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:50:
[...]

Sparen lijkt mij meer een parkeerdienst.
Het was dan ook een retorische vraag ;)

Er is gewoon verschillende wetgeving die onderscheid maakt tussen betalen en sparen. Een betaalrekening is een rekening die geld vanaf elke rekening kan ontvangen en naar elke rekening kan overmaken. En dat is hier duidelijk niet het geval (want "tegenrekening", die op dezelfde naam moet staan). En dus is de wetgeving v.w.b. instant payments niet van toepassing, net zoals de wetgeving v.w.b. IBAN discriminatie niet van toepassing is. (Hier heeft eens iemand navraag over gedaan bij DNB toen een NL spaarbank de, op dat moment net nieuwe, NL IBAN van Revolut weigerde. En van DNB mag dat dus aangezien het om een spaarrekening ging en de bank daarom eisen mag opleggen).

• Allewijn
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:25:
[...]

The IPR requires payment service providers (PSPs), including banks, to ensure that all payment service users in the EU can place payment orders for instant credit transfers in euro and receive instant credit transfers in euro

https://www.dnb.nl/en/sec...new-obligations/?hl=nl-NL

• RobertMe
  • Nu online
Allewijn schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:11:
[...]

The IPR requires payment service providers (PSPs), including banks, to ensure that all payment service users in the EU can place payment orders for instant credit transfers in euro and receive instant credit transfers in euro

https://www.dnb.nl/en/sec...new-obligations/?hl=nl-NL
Ik zie heel vaak payment en 0x saving. Dus helaas.

• brabosnol1
laredo schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:52:
[...]

Garanti kan ik uit eigen ervaring zeggen dat je daar direct kan zien (per dag) wat je aan rente hebt opgebouwd.
Wel pas laat op de avond is mijn ervaring.

• W1ck1e
  • Nu online
brabosnol1 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:54:
[...]

Wel pas laat op de avond is mijn ervaring.
Neen, pas op vrijdag zie je de opgebouwde rente t/m donderdag. Niet al op donderdag want dan kan het saldo nog wijzigen.

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:34
Het lukt mij niet te registreren bij Anadolubank. Wel 10 x geprobeerd. Hij loopt steeds vast bij het nemen van een selfie. Buiten geprobeerd met genoeg daglicht. Wel jammer, had er graag een rekening geopend.

• cejean
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 23:14
Sjowhan schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:22:
Voor wat betreft Garanti:

Vanuit ING naar Garanti is IP beschikbaar.
Vanuit Garanti terug naar ING is geen IP beschikbaar, dus vertragend (in mijn geval)
Hetzelfde geldt voor Rabobank-Garanti

• DjoeC
  • Nu online
Catanan schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:12:
Het lukt mij niet te registreren bij Anadolubank. Wel 10 x geprobeerd. Hij loopt steeds vast bij het nemen van een selfie. Buiten geprobeerd met genoeg daglicht. Wel jammer, had er graag een rekening geopend.
Het is mij na flink wat keren ook nog niet gelukt. Meestal fout op front kijk-in-de-camera, daarna op kijk naar links - allemaal instructies die ik zonder leesbril niet meer kan lezen en bij kijken naar links zie ik niet meer wat de camera ziet want zo scheel ben ik nou ook weer niet. Waardeloos. Na de hete dagen maar weer eens opnieuw proberen.

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:24
Ik heb het ook 8x met meer dan voldoende licht geprobeerd. Wat bij werkte was ‘s avonds in de woonkamer vlakbij een lamp gaan staan, toen pakte ie hem wel op, vreemd genoeg. Wellicht minder afleiding zichtbaar op de achtergrond.

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
Dat heb ik met Advanzia. Krijg het niet voor elkaar om mij aan te melden. Ook niet met een andere telefoon. Hun IT afdeling zou er mee bezig zijn, maar dat is al weken geleden... zeer irritant dat je j niet op een andere manier aan kunt melden!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HIer hetzelfde, bij het selfie nemen leken de commando's (omlaag kijken, omhoog etc) achter elkaar te komen zonder inputs.
Na de fout kan je het hele proces weer opnieuw beginnen, scannen paspoort etc.
Dat je niet gewoon alleen die stap opnieuw kan doen, welke product owner vond dat een goed idee :+

Bigbank ook aangemeld, dat verloopt via AMP groep, volgens mij een partij waar meerdere banken zaken mee doen.
Garantibank rente is afgelopen voor mij, geen verlenging, rente is nu 1,55% (basis)

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-08 21:53
Weet iemand of heeft iemand ervaring met de renteberekening van Consorsbank? Ik heb gelezen dat de rente per kwartaal wordt uitgekeerd, maar ik kan niet vinden of de rente per dag wordt berekend.

• QAI
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:40

QAI

Nordax Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 2,03% p.j. naar 2,06% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 29.06.2026.

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:18

SanookH

_/-\o_

Roncom schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 18:12:
Weet iemand of heeft iemand ervaring met de renteberekening van Consorsbank? Ik heb gelezen dat de rente per kwartaal wordt uitgekeerd, maar ik kan niet vinden of de rente per dag wordt berekend.
Ik zou het heel opmerkelijk vinden als een bank de rente niet dagelijks berekent (bij een reguliere spaarrekening).

• brabosnol1
SanookH schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 22:37:
[...]

Ik zou het heel opmerkelijk vinden als een bank de rente niet dagelijks berekent (bij een reguliere spaarrekening).
Berekenen en weergeven zijn twee verschillende zaken.
Pagina: 1 ... 202 ... 211 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Politieke achtergrond kan hier: Het Nederlandse belastingstelsel

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of Vermogensrendementheffing 2.0 deel 2 terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic, net als Advanzia Het Grote Advanzia Topic

We willen hier geen persoonlijke updates zien ( a la 'ik ook', 'bevestiging gehad'), dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling