Ja, de rente na afloop is onbehoorlijk laag inderdaad: 1.00% momenteel.OttiglioM schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:35:
[...]
Nu ben ik geen talenwonder en zeker niet in de finesses van het Duits maar ik kan hierin lezen "uw aanvraag tot een vervolg op het openen". Helaas is je context en info te kort om hier duidelijkheid in te krijgen. Wil Consors nu beweren dat je daar geen rekening meer mag/kan openen?
Zelf kreeg ik van Consors een op 16 juni gedagtekende brief met de aanhef "Ihr eröffnungsantrag" met een papieren samenvatting van alles wat ik bij de eerste aanvraag al had ingevuld. Alles in orde, alleen de identificatie nog.... Ik heb toen (27 mei) de identificatie zelf afgebroken omdat ik toen even geen zin had aan een videochat. Vanochtend eigenlijk ook niet maar de rente (3,4%) is zo aantrekkelijk dat ik er toch maar aan begonnen ben. Ja, het ging wat moeizaam, zeker voor een oude man die nog zonder smartphone is opgegroeid maar de medewerker was heel geduldig en na zo'n twintig minuten was de identificatie rond.
Nu moet ik weer even wachten op een papieren vervolg vanuit Neurenberg. Ik ga er van uit dat het goed komt.
Nu nog een vraag voor meelezende Consorsbank klanten: Wat gebeurt er / kan er gebeuren na de gegarandeerde actierente periode (5 maanden)? Wordt de rente dan zo onbehoorlijk laag dat je het geld er wel af moet halen of wordt er dan toch nog steeds een concurrerende marktconforme rente geboden? Ik hoop natuurlijk op het laatste en zou mij, en vele andere Consorsklanten, een hoop gedoe besparen.
Zinsen
Je kunt opzeggen en dan na 6 maanden+ 1 dag weer opnieuw als nieuwe klant deelnemen aan de aktierente.