thaan schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:09:
[...]
Ai, ja dat is precies wat ik niet zoek.
Lastig, dan kom je toch eigenlijk weer terug bij Mintos als het grootste & meest stabiele platform.
En daar heb ik eigenlijk al meer op staan dan ik op 1 platform wil hebben, het hele idee is juist om wat te diversificeren..
Tot dusver is mijn ervaring met mintos erg goed, behalve een kleine hick up waarbij ik een auto invest met -20% discount aan had laten staan die toen in revo technology is gevlogen met wat vrijgekomen geld. Van mijzelf heb ik nooit geïnvesteerd in Russische LO's , maar wel in Kazachstan(IDF Eurasia), Delfingroup, Mozipo Group, Eleving group, Creditstar, Planet42.
IDF Eurasia en Creditstar hebben een hele tijd hoge bedragen pending payments gehad, maar dit lijkt nu weer helemaal opgelost.
In ieder geval is mijn ervaring met mintos tot dusver vele malen beter dan het voormalige Funding Circle tot nog toe. Via Mintos momenteel 14,66% hier sinds 2019 en Funding Circle heeft mij achtergelaten met een rendement van 7,5% na het afsluiten van particuliere investeerders.
In het box 3 topic bleek ook dat er een andere tweaker was die beweert dat de rentes via junk bonds beter en betrouwbaarder zijn dan via Mintos, al heb ik de huidige bonds van Credit Star, Planet42 en Mozipo nog niet kunnen vinden met meer dan de 17,5 en 16% waarvoor ik de meesten heb gekocht.
Meestal hanteer ik de strategie dat we voor de hoogte rente gaan totdat een LO 20% van het portfolio uitmaakt en alles eruit gooien zodra de pending payments oplopen tot boven de 5% bij mijn twee wekelijkse check up en dit werkt vooralsnog redelijk goed om schade enigszins te beperken. Wel vraag ik mij ook af of junk bonds op de reguliere markt van de beurs net zo prijsneutraal verkopen als op Mintos. Bij Mintos heb ik het gevoel dat de auto invest en auto strategieën altijd nog wel iets opkopen als je het gehele portfolio met een +1.9/+3.9% premium te koop zet namelijk.
Iemand anders hier nog ervaringen met betere strategieën en zijn er eventueel ook nog andere platformen waar echt goede ervaringen mee zijn? Over andere platformen lees ik toch ook negatieve dingen af en toe(zoals robocash/estateguru).
Verder koop ik al mijn leningen los van een oude voormalige discount strategie in corona handmatig, misschien ben ik wat dat betreft iets te fanatiek