Ik werd gebeld door een Nederlands 06-nummer. Hij begon in het Duits, ik deed alsof ik er niks van begreep, toen ging hij over naar Engels.Brainstorm86 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:17:
Ik werd net gebeld door een buitenlands nummer, ze waren bezig de funds voor crowdestor gedupeerde terug te halen. Alles zou door crowdestor zijn omgezet naar crypto ipv geinvesteerd, ze hadden al mijn informatie. Klonk erg scammy allemaal. Ze lieten mij een btc transactie zien die ze naar mijn wallet wilden overmaken als compensatie omdat alle crowdestor funds in crypto zouden staan.
Ik moet een btc wallet aanmaken en dan bellen ze terug. Ze begon daarna over een contract. Ben er niet op ingegaan verder.
Iemand anders dit ook meegemaakt?
Hij wist exact te noemen hoeveel ik geïnvesteerd had, maar zei dat ik dat geld momenteel bij Crowdestor had staan en dat klopte niet. Dat zei ik een aantal keer, maar hij luisterde niet goed. Toen ik vroeg waarom hij mij belde met een NL-nummer begon hij steeds dwingender te praten/schreeuwen en gaf ik aan dat hij mij nooit meer moest bellen.
Nadat ik ophing, kreeg ik een mail binnen van Crowdestor.
En een mail van hem, bestaande uit 3 regels tekst of zo. Daarna ook nog een Whatsappje, blok, blok en nog eens blok.
Griezels.
/f/image/9fyOCGOPo2D1lA2qqjxMlRx7.png?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/vK2tnFPxnSkMRZFimPwufV26.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/BvtDqwMUWGisthUzC8sjUmaW.png?f=fotoalbum_large)