Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Moah
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 09-01-2017
Niet alleen door faillissementen daalt het rendement. Een van de fundamentele problemen is dat er annuïtair wordt afgelost om het risico te beperken waarmee het rendement drastisch daalt.

Zie het versimpelde rekenvoorbeeld hieronder. De rente is 10%, maar doordat er afgelost wordt is dat enkel in het eerste jaar het rendement. Daarna daalt het rendement drastisch naar 2,4% in jaar 5, waardoor het gemiddelde rendement uitkomt op slecht 6,4%.

Dit is enkel op te lossen door het afgeloste bedrag opnieuw te investeren, maar dat kost weer een hoop tijd en energie.

• Ruben0s
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:55
Interessant plaatje van het FOK forum. Gaat over de huidige stand m.b.t. faillisementen.

Alle credits gaan naar NRDZ

Ruben0s wijzigde deze reactie 23-08-2016 13:04 (9%)

PSN: Baklapper

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:48
quote:
ACM schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:13:
[...]

Mocht je er nog niet een hebben:

***members only***

Wat een goede set auto-invest rules is, is nog best lastig. Ik heb zelf iig deze basiscriteria:
- ondergrens van 10%
- maximaal 10 euro
- maximaal 48mnd looptijd
- alleen met buy-back guarantee
- alleen in euro's
- alleen met 'full amortization' (dus annuitair), dit moet je helaas per partij los opgeven in de additionele filters :/

En daarnaast heb ik een aantal aanbieders uitgesloten, mede op basis van deze artikelen:
http://explorep2p.com/mintos-lender-ratings/
http://explorep2p.com/mintos-lenders/
Ik heb ook een account aangemaakt om wat rond te kijken.

Met mijn filter kom ik geen aanbod tegen:
- Ondergrens van 10%
- maximaal 10 euro (dat is toch bij Amount Available for Investment?)
- maximaal 12 maanden looptijd
- alleen buy-back guarantee
- alleen euro's
- alleen full amortization

Op basis van het artikel uit de tweede link heb ik een aantal aanbieders aangesloten.
Pas ik de investering aan naar 20 euro dan kom ik al meer dan 200 projecten tegen, allemaal via Lendo.ge en 2 via Mozipo Group.
Stel ik de looptijd bij naar 24 maand en dan 10 euro dan kom ik er op dit moment maar 1 tegen.

Doe ik iets fout? Ik twijfel even over de 'Amount Available for Investment' optie. Daar vul ik in de rechtervak 20 in, maar volgens mij is dat niet goed. Waar vul je wel in hoeveel je maximaal in een project wilt inleggen?

Edit: al gevonden, als je een auto-invest filter aanmaakt krijg je een andere pagina waar je zaken kunt instellen.
Wat vullen jullie in bij portfolio size? Is dat het bedrag at je maximaal in dit filter wil steken? Bijvoorbeeld 50 euro. Als je da 100 euro hebt kan je een tweede filter aanmaken met ook 50 euro?

Binnetie wijzigde deze reactie 08-01-2018 11:38 (11%)

• Binnetie
Ik heb besloten om met 100 euro mee te gaan doen in Mintos. Om eens te kijken hoe dit gaat.
Heb daarom 2 auto-invest rules aangemaakt:

Het verschil zit hem in de langere periode in de tweede regel en de iets lagere interest rate (8% vs 10%). Bij beide rules staat mijn portfolio op 60 euro ingesteld. Advies wat jullie gaven was om het portfolio iets hoger te zetten dan het geld in mijn account zodat de winst opnieuw belegd kan worden.

Als het geld in mijn account staat is het een kwestie van de beide auto-invest rules te activeren of loop ik zo tegen problemen aan?
Op een later moment ga ik eens kijken naar de secondary market.

• Binnetie
Dank. Dat zou ik ook kunnen doen.
Ik zie nog wel een optie om iets te beperken:

Zo zou je dus een deel handmatig kunnen investeren volgens een bepaald filter.

• Binnetie
2 artikelen over de diversificatie op Mintos:
https://blog.mintos.com/d...-portfolio-mintos-step-1/ deel 1
https://blog.mintos.com/d...-portfolio-mintos-step-2/ deel 2

@Ernie Ik heb overigens getest met het aanpassen van percentages van de geldverstrekkers. Ik kom dan op 106% maar dit werkt niet met de auto-invest regel:

In mijn filter zie ik nu namelijk 3 aanbieders: Banknote, Creditstar en Aforti. Deze heb ik iets opgehoogd.

• RoNoS
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14:58
Dit werkt ook gewoon:

Risico is dat je 2 leningen (of zelfs 3) bij 1 en dezelfde aanbieder komt.

• Binnetie
quote:
RoNoS schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:26:
Dit werkt ook gewoon:
[afbeelding]

Risico is dat je 2 leningen (of zelfs 3) bij 1 en dezelfde aanbieder komt.
Ik ga er nog even induiken, zag dat er zojuist een auto-invest lening was afgesloten.
Ik heb een stuk of 10 geldverstrekkers uitgesloten en daardoor krimpt het aanbod best wel. Heb nu 23 leningen. Hiervan is Cashcredit de grootste aandeelhouder:

Dit komt omdat ik bij de eerste eerste inleg handmatig diverse leningen bij Cashcredit koos.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14:58
quote:
Frozenhands schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:49:
[...]
Zijn er mensen bereid om hun strategie hier online te zetten ter vergelijkingsmateriaal?
Ja hoor:
https://tweakers.net/ext/f/zloshPgAqvHJGZMczYkwUG6k/thumb.png

500 euro in zitten. 100 naar KZT overgemaakt (puur om te kijken of dat rendabel is).
100 euro in langlopend (60 maanden). En 300 kortlopend.
Begonnen met handmatig te kiezen. Daarna auto-invest rule aangemaakt.
Merk wel dat ik soms ook van 1 week heb of zo en als met dat dan snel terug betaald (bijv. 1-2 dagen te vroeg) je bijna geen rendement hebt. Dus ik wil het minimum opschroeven naar 1 of 2 maanden.

• Binnetie
@Tsurany, dat vraag ik me ook af.
De afgelopen 2,5 jaar is KZT redelijk stabiel gebleven:

• Binnetie
We kregen gisteren deze brief binnen. Ik wist niet dat ze actief bedrijven zochten voor een lening:

Ze halen dit uit de KVK natuurlijk, maar een ton voor een gastouderopvang in huis is natuurlijk wel interessant ;)

• Binnetie
Het valt mij op dat er een verschil is in het aantal loan originators via de button 'loan listings' en op mijn auto invest profiel.
Ik zie bijvoorbeeld in de lijst EBV Finance staan, deze verstrekt ook loans in euro's, heeft Buy Back maar toch zie ik deze niet in mijn auto invest lijst.

In mijn Auto invest heb ik even alle landen geselecteerd, 0% - 20% rente, Euro's, Buy Back aangevinkt maar nog staat hij er niet tussen. Volgens Explore2p is dit een redelijke loan originator en wilde ik die toevoegen aan mijn auto invest profiel, zo kunnen er nog wel meer zijn die niet bij mij in de auto invest lijst voorkomen.

Iemand anders dit ook opgevallen?

Edit: Dozarplati hetzelfde verhaal.

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:55

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

Volgens mij moet hij gewoon bij een auto invest er bij verschijnen. Mijn auto invest staat er al sinds eind 2016 op, en heb ik de loop van de tijd elke keer aangepast met vinkjes bij nieuw toegevoegde partijen.

Wel moet ik (als het een investeerder uit een nieuw land is) wel de hoofd selectie aanpassen, dus het loan type, country, en wel of geen buyback. Aangezien ik alleen met buyback doe, en standaard alle loan types aangevinkt heb, is het alleen het aanpassen van de landen.

https://tweakers.net/ext/f/gCYdElDSf05ZZRSRidTqHcMt/full.png

Daarna komt dan automagisch de nieuwe partij in het overzicht terug, en kan je daar weer vinkjes zetten wat je eigenlijk wilt.

EBV zit in de invoice financing, heb je die ook aanstaan?

(en nog een edit, in welke browser heb je het geprobeerd? Eerder (of nog steeds?) werkte het niet lekker in IE en Edge maar wel goed in FF.)

Qwerty-273 wijzigde deze reactie 20-06-2018 12:37 (15%)

Ohh mooie meid, Erzsébet Bathory
iPod mini met 16GB

• QA123
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 01-12 22:45
Ik ben nu ongeveer 4 maanden mee bezig en heb inmiddels een redelijk bedrag geïnvesteerd. Ik ben begonnen met Mintos, maar al snel uitgebreidt naar andere platforms. Omdat ik met Mintos ben begonnen, zit het leeuwendeel nog steeds hier.

Mijn huidige portfolio spread:
Mintos (EUR) 52%
Mintos (RUB) 6%
Grupeer 9%
Crowdestate 6%
Estateguru 6%
Bulkestate 3%
Crowdestor 6%
Envestio 3%
Viventor 6%
Robocash 3%

De resultaten tot nu toe. 1e maand heb ik eruit gelaten aangezien er toen weinig rente binnen kwam.

• Mintos (EUR) blijft redelijk stabiel dankzij een groot aantal langlopende leningen die een hoge rente opleveren. 50% van mijn portfolio zit op >12%, waarvan 25% op 15%-16%. De 15%-16% leningen lopen nog gemiddeld 20 maanden en zijn bijna allemaal van Capital Service. Zolang deze het goed blijven doen, dan is de 12% gemiddelde zeker haalbaar.
• Mintor (RUB) flinke fluctuaties blijven door de RUB schommelingen.
• Grupeer: So far so good. Vooral op Grupeer bijgestort.
• Crowdestate, Estateguru, Bulkestate, Crowdestor hebben allemaal deels Full bullets en kwartaal bullets, dus het zal wel even duren voordat dit genormaliseerd is. Aangezien Crowdestor wat meer projecten lijkt te krijgen heb ik hier ook wat bijgestort.
• Envestio: Blijft moeilijk om hier te investeren. Of je parkeert wat geld in je account dat geen rente trekt, of je bent te laat met storten als een project wordt aangekondigd.
• Viventor: Dankzij Aforti nog steeds een goede cumulatieve opbrengst, maar ik ga hier licht afbouwen.
• Robocash: Komt dichtbij de beloofde 12%, maar gezien de hoge percentage buybacks heb ik hier de helft weggehaald. Ik kijk nog even aan of ik de rest ook ga weghalen.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True