EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Het is in ieder geval niet hetzelfde bedrijf als de Coop supermarkten hier in NL
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Gewoon wat algemeen in ervaring. Is de aanvraag vloeiend / snel? Is de uitkering snel / probleemloos?
Je wilt zeggen dat er geen relatie is tussen een bank in Estland en een supermarkt in Nederland?Het is in ieder geval niet hetzelfde bedrijf als de Coop supermarkten hier in NL
Ik heb afgelopen week tot 2x toe gebeld maar zonder succes. Bij beide personen geen mogelijkheid tot dit blijkbaar speciale klantenprogramma. Heb aangeven het geld weg te halen, dat ook gedaan en nu Santander zolang die op 3,65 blijven.THE_BASE schreef op zondag 28 april 2024 @ 13:59:
[...]
Goede tip, vorige keer wilden ze dat nog niet doen, maar ga ze zeker even bellen.
Lijkt dan mogelijk toch vanaf een bepaald bedrag.LGU schreef op zondag 28 april 2024 @ 14:57:
[...]
Ik heb afgelopen week tot 2x toe gebeld maar zonder succes. Bij beide personen geen mogelijkheid tot dit blijkbaar speciale klantenprogramma. Heb aangeven het geld weg te halen, dat ook gedaan en nu Santander zolang die op 3,65 blijven.
Vanaf 100.000 euro werd gezegd. Ik ga een poging wagen.mikeyfire643 schreef op zondag 28 april 2024 @ 15:00:
[...]
Lijkt dan mogelijk toch vanaf een bepaald bedrag.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Succes. Je zit dan wel boven het DGS, misschien iets om rekening mee te houden.THE_BASE schreef op zondag 28 april 2024 @ 16:00:
[...]
Vanaf 100.000 euro werd gezegd. Ik ga een poging wagen.
Bij mij heeft Coop snel uitbetaald en het aanvragen ging ook gewoon soepel.RobertMe schreef op zondag 28 april 2024 @ 14:30:
[...]
Gewoon wat algemeen in ervaring. Is de aanvraag vloeiend / snel? Is de uitkering snel / probleemloos?
[...]
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Ik heb het gehad bij veel minder.THE_BASE schreef op zondag 28 april 2024 @ 16:00:
[...]
Vanaf 100.000 euro werd gezegd. Ik ga een poging wagen.
De rest staat al elders geparkeerd, goed dat je het aangeeft!LGU schreef op zondag 28 april 2024 @ 16:14:
[...]
Succes. Je zit dan wel boven het DGS, misschien iets om rekening mee te houden.
Coop Pank is eigenlijk maar een kleine bank in Estland ("uitdager"). Dat betekent dat Coop net iets anders de zaken moet aanpakken, wat soms in ons voordeel werkt.RobertMe schreef op zondag 28 april 2024 @ 14:30:
[...]
[...]
Je wilt zeggen dat er geen relatie is tussen een bank in Estland en een supermarkt in Nederland?
Nadeel is dat ik geen grote groeiplannen ben tegengekomen (bijv Swedbank van de top3 positie verstoten).
-----
De enige relatie waar ik weet van heb, is dat Coop Bank in dezelfde holding zit als de Coop supermarkten in Estland. Maar daar houdt het inderdaad ook op
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Yapi Kredi 1 jr a 3,60% geen optie? Of zit je daar al?
Mvg
RobertMe schreef op zondag 28 april 2024 @ 13:48:
Zijn er hier die ervaring hebben met de "Raisin banken" Banca CF+ en Coop Pank? Ik zit er aan te denken om bij beiden een deposito te openen van respectievelijk 6 maanden en 1 jaar. Maar het zijn geen namen die in mijn herinnering hier vaak voorbij zijn gekomen.
Rente bij Coop is wel iets lager (3,51% vs 3,70% van de hoogste bij 1 jaar). Maar ze hebben wel een aantal regels waarbij je gegarandeerd het deposito kunt opnemen (met verlies van rente). En zonder bronbelasting zijn ze de tweede bank, alleen Progetto geeft 3,60% rente, maar daar heb ik al veel staan dus ben eigenlijk ook op zoek naar een alternatief.
Hmm. Ik ga even denken of ik de aanvraag intrek (bij Coop).Hendriks1 schreef op maandag 29 april 2024 @ 00:33:
@RobertMe
Yapi Kredi 1 jr a 3,60% geen optie? Of zit je daar al?
Mvg
[...]
Maar Yapi had volgens mij geen vrijere voorwaarden v.w.b. open breken?
Edit:
Dus inderdaad, vroegtijdig opzeggen kan niet (meer, voorheen meen ik wel begrepen te hebben).8.5 Geen enkele Cliënt is gerechtigd om een Termijndeposito op te zeggen tegen een andere datum dan de laatste dag van de Depositotermijn, noch is een Cliënt gerechtigd om geheel of gedeeltelijk te beschikken over het Depositobedrag en de aangegroeide Depositorente vóór het einde van de Depositotermijn. Enkel in geval van overlijden van een Cliënt (gestaafd door een overlijdensakte) kunnen de erfgenamen van die Cliënt een Termijndeposito voortijdig opzeggen, in welk geval de Bank de Depositorente tot de datum van de voortijdige opzegging zal betalen.
[ Voor 62% gewijzigd door RobertMe op 29-04-2024 06:43 ]
Begrijp niet dat jullie naar Banken in die Baltische staten gaan. Als daar oorlog uitbreekt vergeet je ton garantie maar.D_Jeff schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:02:
[...]
Coop Pank is eigenlijk maar een kleine bank in Estland ("uitdager"). Dat betekent dat Coop net iets anders de zaken moet aanpakken, wat soms in ons voordeel werkt.
Nadeel is dat ik geen grote groeiplannen ben tegengekomen (bijv Swedbank van de top3 positie verstoten).
-----
De enige relatie waar ik weet van heb, is dat Coop Bank in dezelfde holding zit als de Coop supermarkten in Estland. Maar daar houdt het inderdaad ook op
Hier nog een hoop van progetto voor 4,2% t/m 4,3%Ceas schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:36:
Ik zit nog mooi bij Banca Progetto voor 4%.( 6 en 9 maanden) Ben benieuwd of de verlenging ook nog door gaat voor 4 %.
En nee 4% kan je vergeten. Altijd de dan geldende tarieven voor de gekozen termijn
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Ze zijn lid van de Navo. Dus als Poetin iets geks doet zijn we hier net zo goed in oorlog. Daarnaast meen ik dat Estland (of was het een andere Baltische staat?) juist een heel hoge dekking van het DGS had. Hoger dan bv hier in Nederland. Dus juist zo'n land kan klappen beter opvangen.Ceas schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:31:
[...]
Begrijp niet dat jullie naar Banken in die Baltische staten gaan. Als daar oorlog uitbreekt vergeet je ton garantie maar.
Maar uiteraard blijft gelden dat iedereen moet doen waar die zich prettig bij voelt. En als je je niet prettig voelt bij de Baltische staten moet je daar uiteraard niet gaan sparen.
Nope, ik heb net verlengd en ben van 4% naar 3.5% terug gegaan. Jammer, maar ik kan er mee leven...Ceas schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:36:
Ik zit nog mooi bij Banca Progetto voor 4%.( 6 en 9 maanden) Ben benieuwd of de verlenging ook nog door gaat voor 4 %.
Ik heb recentlijk nog een aanbod van Advanzia gehad.VanBreukelen schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:43:
[quote]VanBreukelen schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:52:
Helaas nog geen verlenging aanbod ontvangen van Advanzia, onlangs het maximale bedrag onder DGS vinden ze het blijkbaar niet interessant meer.
Toch nog maar even een belletje wagen..
M'n pa heeft via de mail opgezegd, maar na 3 weken nog steeds geen antwoord. Wie heeft het trucje opzeggen / openen recent succesvol afgerond? En hoeveel weken duurde dat?
Tevens even kijken naar de huidige alternatieven met de hoogste rente en ok voorwaarden. TR, OB en Credit Europe heb ik al, of zijn verlopen.
Nu las ik hier wat over RUUT. QAI benoemde dat er kosten verbonden zijn van 3eu per maand, maar dit kan ik op de site nergens vinden. Weet iemand of dit klopt?
* Het zal wel druk zijn want de telefoon wordt na 15 minuten nog niet aangenomen![]()
Ik gok dat de actie niet verlengd gaat worden bij Advanzia. Dan maar naar RUUTJE toe
Goed nieuws voor jou!
Vanaf 01-05-2024 profiteert u nog eens 3 maanden van een aantrekkelijke rente, die ver boven onze standaardrente ligt. Wij garanderen u onze speciale rente van 3,97% eff. per jaar (3,90% nom. per jaar) tot en met 31/07/2024.
Dit betekent dat je vanaf 01-05-2024 over je hele saldo rente krijgt tegen het nieuwe tarief.
Heb begin dit jaar toen mijn oudere actie af leek te lopen ook digitaal een verzoek ingediend en nooit reactie gehad. Kreeg toen na 3 weken een standaardmailtje dat ik mee deed aan de nieuwe actie. Hetzelfde geldt voor een digitaal verzoek waarom ik niet in de online portal kon inloggen. Uiteindelijk gebeld en toen bleek dat ze mijn 06-nummer niet hadden. Dus wellicht dat ze dachten probleem opgelost, we reageren niet meer.
Ik weiger om te betalen voor documentatie waar zij om vragen. Dan maar niet.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
erniee schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:14:
[...]
Bedankt voor je reactie! Inmiddels Ruut geopend, maar zal vandaag toch nog eens een belletje wagen.
Ik heb recentlijk nog een aanbod van Advanzia gehad.
Goed nieuws voor jou!
Vanaf 01-05-2024 profiteert u nog eens 3 maanden van een aantrekkelijke rente, die ver boven onze standaardrente ligt. Wij garanderen u onze speciale rente van 3,97% eff. per jaar (3,90% nom. per jaar) tot en met 31/07/2024.
Dit betekent dat je vanaf 01-05-2024 over je hele saldo rente krijgt tegen het nieuwe tarief.
Heb begin dit jaar toen mijn oudere actie af leek te lopen ook digitaal een verzoek ingediend en nooit reactie gehad. Kreeg toen na 3 weken een standaardmailtje dat ik mee deed aan de nieuwe actie. Hetzelfde geldt voor een digitaal verzoek waarom ik niet in de online portal kon inloggen. Uiteindelijk gebeld en toen bleek dat ze mijn 06-nummer niet hadden. Dus wellicht dat ze dachten probleem opgelost, we reageren niet meer.
(@mathijsv ?)
Hier ook, zolang ik het in stukken van <5000 EUR verplaats. Wel heel fijn dat dat zo snel gaat. Andersom duurt het ook maar 1 werkdag, als ik het maar (vroeg) in de ochtend in gang zet. Nu hopen dat ik de kaart snel ga krijgen..Kal-Ell schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:39:
Ik ben sinds afgelopen vrijdag weer geld op mijn Trade Republic rekening aan het zetten. Moet zeggen dat het ontzettend snel gaat, ik heb twee keer geld overgeboekt en beide keren stond het geld binnen een kwartier op de rekening
^ Wat hij zegt.
Heb je een tip waar ik wezen moet?Harbo schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:08:
Ik heb CEB online opgezegd.
^ Wat hij zegt.
Het enige wat ik kan verzinnen is de ingevulde PDF toesturen via het contactformulier dat opheffen als mogelijk onderwerp kent. Dat maar proberen dan.
^ Wat hij zegt.
Wat ik zelf heb gedaan, het opheffingsformulier gedownload uitprinten en invullen ( staat op de site van de CEB, daar hoef je niet voor in te loggen). Vervolgens een foto gemaakt en deze verzonden via de app als bijlage. Uitbetaling na 3 dagen. Maar opsturen kan ook, is gratisZ-Dragon schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:54:
[...]
![]()
Het enige wat ik kan verzinnen is de ingevulde PDF toesturen via het contactformulier dat opheffen als mogelijk onderwerp kent. Dat maar proberen dan.
- 6 maanden: 3,40%
- 1 jaar: 3,50%
https://www.raisin.nl/banken/procredit-bank/
Ik heb inderdaad het formulier per post opgestuurd. Ik had gebeld om dat te vragen en kreeg als antwoord dat dit de enige manier is. Maar ik heb hier al een paar keer gelezen dat het ook online gelukt is!Z-Dragon schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:59:
Kan iemand bevestigen dat de enige manier om CEB op te zeggen via een formulier per post is?
Bij mij heeft het 3 maanden geduurd voordat ik de card ontving. Ik gebruik deze nu een week. Tot nu toe overal geaccepteerd.joriannn schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:19:
[...]
Hier ook, zolang ik het in stukken van <5000 EUR verplaats. Wel heel fijn dat dat zo snel gaat. Andersom duurt het ook maar 1 werkdag, als ik het maar (vroeg) in de ochtend in gang zet. Nu hopen dat ik de kaart snel ga krijgen..
Hoe ontvang je de cashback precies? Diverse aandelen kun je alleen per stuk kopen dus hoe werkt het dan als je bijv. bij de hema voor €1 een tompouce koopt en dus €0,01 cashback krijgt?Shiphost schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:57:
[...]
Bij mij heeft het 3 maanden geduurd voordat ik de card ontving. Ik gebruik deze nu een week. Tot nu toe overal geaccepteerd.
youtube.com/@hisrep
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar kan iemand mij vertellen of je inmiddels bij Yapi Kredi een deposito online via de app kan openen. En zo ja moet dit nog steeds binnen kantoortijden of gaat het tegenwoordig realtime?
Dank voor uw reactie
De cashsave zet niet zoveel zoden aan de dijk. Ik gebruik ook de mogelijkheid om de aankoopbedragen af te laten ronden tot hele euro’s. Dit loopt aardig op. Verder stort ik maandelijks € 50,- in een ETF, plus de save back en afgeronde bedragen.DeNachtwacht schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:10:
[...]
Hoe ontvang je de cashback precies? Diverse aandelen kun je alleen per stuk kopen dus hoe werkt het dan als je bijv. bij de hema voor €1 een tompouce koopt en dus €0,01 cashback krijgt?
Dank, maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraagShiphost schreef op maandag 29 april 2024 @ 22:43:
[...]
De cashsave zet niet zoveel zoden aan de dijk. Ik gebruik ook de mogelijkheid om de aankoopbedragen af te laten ronden tot hele euro’s. Dit loopt aardig op. Verder stort ik maandelijks € 50,- in een ETF, plus de save back en afgeronde bedragen.
Hoe betalen ze het precies uit, kan het alleen in aandelen die per fractie worden verkocht, of wordt er gespaard tot je genoeg hebt om in 1x een aandeel te kopen, of…
youtube.com/@hisrep
Ik heb geen Yapi app dus ik kan niet voor jou nakijken of je daar een depo kan openen. Maar ik neem even aan dat het dan niet real time is. Anders zouden ze dat systeem ook voor de web-online opdrachten kunnen gebruiken. Dus als je via de app de opdrachten wel kunt plaatsen verwacht ik dat ze alleen tijdens kantooruren "handmatig" worden uitgevoerd.Hendriks1 schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:12:
Beste Tweakers,
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar kan iemand mij vertellen of je inmiddels bij Yapi Kredi een deposito online via de app kan openen. En zo ja moet dit nog steeds binnen kantoortijden of gaat het tegenwoordig realtime?
Dank voor uw reactie
Mijn conclusie : leuk totdat hier iets misgaat.
Ik heb vorige week het formulier per post opgestuurd. 2 Dagen later had ik de rente al op de tegenrekening staan. Ze zijn wel snel daarkbus schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:35:
[...]
Ik heb inderdaad het formulier per post opgestuurd. Ik had gebeld om dat te vragen en kreeg als antwoord dat dit de enige manier is. Maar ik heb hier al een paar keer gelezen dat het ook online gelukt is!
Meestal volstaat een uitdraai van je energierekening. Gewoon een kopie van iets officieels (dus niet een aanbod van de vriendenloterij) wat je per post hebt gekregen waar je NAW gegevens op staan.sjorsjuhmaniac schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:38:
Wat voor document hebben jullie opgestuurd naar VWFS om aan te tonen dat je geen inwoner van DE bent?
(@mathijsv ?)
Ik heb mijn deposito's tijdens kantoortijden online via de app geopend, dit ging vlekkeloos. Als ik het op dit moment (8.49 uur) probeer, krijg ik de melding: "u bent niet bevoegd voor deze transactie vanwege een tijdsrestrictie."Hendriks1 schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:12:
Beste Tweakers,
Dank voor uw reactie
Warempel, je lijkt nog gelijk te hebben ook. De beveliging door "alleen over te kunnen maken naar een rekening op dezelfde naam" valt dan een beetje weg. Ik denk dat ik dan maar heel voorzichtig moet zijn met mijn telefoon. Wat bedoel je met "bepaalde woord" ?Harbo schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:42:
In de TR app kan jij alle persoonlijke gegevens zomaar wijzigen : voor en achternaam, telefoonnummer, adres, email adres, nationaliteit. Andere tegenrekening kan jij (of iemand) toevoegen door een bedrag naar je TR rekeneing over te maken. En dan kan jij daar ook overboeken. Indien iets misgaat stuur je email met bepaalde woord naar de support en dan nemen ze dat met prio in behandeling.
Dit in combinatie met wat ze zelf zeggen "meer dan 4 miljoen gebruikers in 17 Europese landen" + zeer waarschnlijk een onderbezet helpdesk.
[ Voor 18% gewijzigd door Harbo op 30-04-2024 09:56 ]
Ja die veiligheid is dan ook een beetje weg, maar voor mij misschien wel een oplossing voor een probleem wat ik heb.W1ck1e schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:53:
[...]
Warempel, je lijkt nog gelijk te hebben ook. De beveliging door "alleen over te kunnen maken naar een rekening op dezelfde naam" valt dan een beetje weg. Ik denk dat ik dan maar heel voorzichtig moet zijn met mijn telefoon. Wat bedoel je met "bepaalde woord" ?
Omdat ik een en/of rekening heb kunnen ze geen overboekingen accepteren vanaf mijn Rabo rekening. Dus ik moet dat nu elke keer met een tussenstap doen via een andere bank. Support geeft gewoon ook geen enkele reactie meer op mijn tickets. Het is dat ze een lekkere rente geven maar anders...
Zou ik mijn naam daar kunnen aanpassen in voornaam: "eigen naam" achternaam: "e.o. naam partner" zodat ze het misschien wel accepteren?
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
Ik heb gisteren een TR account aangemaakt. 21.30, 1 euro overgeboekt vanuit mijn Rabobank naar TR, was binnen 10 min zichtbaar in TR (Bij ontvanger om 21.30). Die euro teruggeboekt en vervolgens nog een keer 2 euro (22.30) overgemaakt van de Rabobank naar TR (Bij ontvanger om 22.30) en die 2 euro werd zojuist om 9.30 zichtbaar in TR.Harbo schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:31:
Rabo heeft blijkbaar iets aangepast voor de overboekingen naar TR. Ik zie hem niet meer binnen 6-10 minuut daar zoals voorheen. Ik zie ook de status bij de Rabo transactie "Bij ontvanger om xxxx" niet meer.
Vreemd hoe dat werkt.
BlaBlaBla
Ik heb een paar weken geleden gehad dat mijn betaling naar TR ineens niet meer aankwam. Het was op een vrijdag dus ik dacht zal wel weekend zijn.. Werd ik maandag door Rabo gebeld dat ze mijn transacties naar die rekening geblokkeerd hadden omdat het als verdacht was gemarkeerd.Harbo schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:31:
Rabo heeft blijkbaar iets aangepast voor de overboekingen naar TR. Ik zie hem niet meer binnen 6-10 minuut daar zoals voorheen. Ik zie ook de status bij de Rabo transactie "Bij ontvanger om xxxx" niet meer.
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Ik heb ook een en/of rekening bij de Rabo, maar dat gaat prima naar TR. Of bedoel je een en/of bij TR?Headshot_NL schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:30:
[...]
Ja die veiligheid is dan ook een beetje weg, maar voor mij misschien wel een oplossing voor een probleem wat ik heb.
Omdat ik een en/of rekening heb kunnen ze geen overboekingen accepteren vanaf mijn Rabo rekening. Dus ik moet dat nu elke keer met een tussenstap doen via een andere bank. Support geeft gewoon ook geen enkele reactie meer op mijn tickets. Het is dat ze een lekkere rente geven maar anders...
Zou ik mijn naam daar kunnen aanpassen in voornaam: "eigen naam" achternaam: "e.o. naam partner" zodat ze het misschien wel accepteren?
Dat kan ook gebeuren. Ik denk dat ik weet hoe dit komt. Soms als ik een bedrag naar mijn TR rekening overgemaakt heb, krijg ik hem meteen terug van de Rabo met de melding : "Een andere gebruiker heeft deze betaling afgekeurd bij Vrijgeven / Zetten 2de handtekening".Team-RiNo schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:41:
[...]
Ik heb een paar weken geleden gehad dat mijn betaling naar TR ineens niet meer aankwam. Het was op een vrijdag dus ik dacht zal wel weekend zijn.. Werd ik maandag door Rabo gebeld dat ze mijn transacties naar die rekening geblokkeerd hadden omdat het als verdacht was gemarkeerd.
Daarna biedt Rabobank automatisch weer hetzelfde bedrag over naar de TR. En hierdoor komt die vertraging.
Het is blijkbaar een bug in de Rabo software want ik heb 2de handtekening / gebruiker op mijn rekening. Met Rabobank hierover al gebeld en schijnt deze functionaliteit te zitten bij de zakelijke rekeningen en ik ben particulier.
Ik heb een en/of bij Rabobank. Als ik probeer over te boeken naar TR krijg ik hem gewoon terug met de melding dat de naam niet overeenkomt.Magreet1 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:47:
[...]
Ik heb ook een en/of rekening bij de Rabo, maar dat gaat prima naar TR. Of bedoel je een en/of bij TR?
Ik ken inderdaad meer mensen met dezelfde situatie waarbij het wel werkt. Echter bij mij dus niet, en de support geeft gewoon 0 reactie. Alleen op mijn eerste bericht dat het niet mogelijk is.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
Ik heb een en/of rekening bij de ING. Geen enkel probleem bij geld overmaken naar TR.Headshot_NL schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:30:
[...]
Ja die veiligheid is dan ook een beetje weg, maar voor mij misschien wel een oplossing voor een probleem wat ik heb.
laat maar weer proberen.Error communicating with external services, please, try again later (Code: srr)
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ik ga het nog eens testen. Direct bij het openen lukte het niet en kreeg ik een mailtje van TR dat het dus niet overeen kwam. Terwijl mijn voor en achternaam er daadwerkelijk dus wel in staan. Alleen het verschil is dat de naam van mijn partner bij Rabo er ook bij staat.Shiphost schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:53:
[...]
Ik heb een en/of rekening bij de ING. Geen enkel probleem bij geld overmaken naar TR.
Edit: Nee helaas, weer afgewezen.
[ Voor 3% gewijzigd door Headshot_NL op 30-04-2024 10:53 ]
De TR-app is beveiligd met een door je in te stellen pincode. Verder kan het wijzigen van een tegenrekening alleen mbv een PUK-code die in de omschrijving staat van een overboeking van 1 cent die TR naar je oorspronkelijke tegenrekening heeft gestuurd.Harbo schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:42:
In de TR app kan jij alle persoonlijke gegevens zomaar wijzigen : voor en achternaam, telefoonnummer, adres, email adres, nationaliteit. Andere tegenrekening kan jij (of iemand) toevoegen door een bedrag naar je TR rekeneing over te maken. En dan kan jij daar ook overboeken. Indien iets misgaat stuur je email met bepaalde woord naar de support en dan nemen ze dat met prio in behandeling.
Ik had bij Openbank een probleem met het verifiëren via mijn bankrekening doordat mijn naam als tweede bij de en/of staat. Daardoor wordt hij niet herkend bij Openbank. Klantenservice gaf dat ook aan. Toen heb ik de rekening op naam van mijn man gedaan. Dat was de snelste manier die wel werkte.Headshot_NL schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:50:
[...]
Ik heb een en/of bij Rabobank. Als ik probeer over te boeken naar TR krijg ik hem gewoon terug met de melding dat de naam niet overeenkomt.
Ik ken inderdaad meer mensen met dezelfde situatie waarbij het wel werkt. Echter bij mij dus niet, en de support geeft gewoon 0 reactie. Alleen op mijn eerste bericht dat het niet mogelijk is.
Bij TR werkte het bij mij wel. Terwijl mijn naam dus als tweede naam staat.
Ik had niet over de wijzigen maar toevoegen van een extra tegenrekening. Maar goed, ik voel mij niet prettig bij chat/boot bank. Recent voorbeeld is Helpdesk fraude van Bunq. Dan ga jij met bot chatten of emailen. Ik wil graag met meselijke factoor bankieren, dat ik iemand kan bellen / aanspreken. Ook wil ik niet volledig afhankelijk zijn van mijn telefoon / app.Mozwuito schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:38:
[...]
De TR-app is beveiligd met een door je in te stellen pincode. Verder kan het wijzigen van een tegenrekening alleen mbv een PUK-code die in de omschrijving staat van een overboeking van 1 cent die TR naar je oorspronkelijke tegenrekening heeft gestuurd.
Maar iedereen heeft eigen mening. Ik heb mijn geld weggehaald van de TR. Ik kies liever wat lager rente waar ik beter gevoel heb.
Ja via een andere rekening op mijn naam lukt het wel, maar het is weer 1 extra tussenstap. Via onze gezamenlijke Rabo rekening lopen alle bij en afschrijvingen, dat was gewoon het makkelijkste geweest.Magreet1 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:05:
[...]
Ik had bij Openbank een probleem met het verifiëren via mijn bankrekening doordat mijn naam als tweede bij de en/of staat. Daardoor wordt hij niet herkend bij Openbank. Klantenservice gaf dat ook aan. Toen heb ik de rekening op naam van mijn man gedaan. Dat was de snelste manier die wel werkte.
Bij TR werkte het bij mij wel. Terwijl mijn naam dus als tweede naam staat.
Net even gekeken om mijn naam bij TR aan te passen. Maar dan moet je in de volgende stap dus wel een officieel bewijs leveren van je naam. Dus die kan je niet zomaar aanpassen naar iets willekeurigs gok ik. Je zou er toch vanuit mogen gaan dat je niet ineens met een volledige andere naam (en passpoort/ID als verificatie) de rekeningeigenaar kunt wijzigen?
Zoals @Harbo ook schrijft, toevoegen van een tegenrekening kan zonder PUK code. Ik heb dit onlangs gedaan. Geld overgemaakt van andere bankrekening op mijn naam, kwam meteen aan. Na een uurtje zag ik dat kon overmaken naar die nieuwe rekening. Gedaan, dat duurde een dag. Stortingen van mijn nieuwe rekening (ASN) komen sneller binnen dan van die van de ING. Opnames kosten in beide gevallen minimaal een overnachting.Mozwuito schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:38:
[...]
De TR-app is beveiligd met een door je in te stellen pincode. Verder kan het wijzigen van een tegenrekening alleen mbv een PUK-code die in de omschrijving staat van een overboeking van 1 cent die TR naar je oorspronkelijke tegenrekening heeft gestuurd.
@Headshot_NL Dank je wel voor jouw toevoeging. Volgens mij is het dan (weer) veilig genoeg.
Morgen, 1 mei is dag van de arbeid, en dat is bij de oosterburen een feestdag. Ik neem dan aan dat er net als op zondag transacties niet worden verwerkt. Dus ook geen rente bijschrijving.
[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 30-04-2024 11:16 ]
Als je eventueel nog terug wilt moet je de rekening niet opzeggen. Eens weg dan willen ze je niet meer als klant.Harbo schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:08:
...
Maar iedereen heeft eigen mening. Ik heb mijn geld weggehaald van de TR. Ik kies liever wat lager rente waar ik beter gevoel heb.
Echt een extra tegenrekening toevoegen in de app, en dat zie je dan daarin terug? Dat is zeker opvallend, ik dacht dat je maar 1 vaste tegenrekening kon hebben die je bij het klant worden instelt met een overboeking.W1ck1e schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:13:
[...]
Zoals @Harbo ook schrijft, toevoegen van een tegenrekening kan zonder PUK code. Ik heb dit onlangs gedaan. Geld overgemaakt van andere bankrekening op mijn naam, kwam meteen aan. Na een uurtje zag ik dat kon overmaken naar die nieuwe rekening. Gedaan, dat duurde een dag. Stortingen van mijn nieuwe rekening (ASN) komen sneller binnen dan van die van de ING. Opnames kosten in beide gevallen minimaal een overnachting.
@Harbo, Ik snap helemaal dat je iemand van de servicedesk wil kunnen bereiken indien nodig. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan met iemand kunnen chatten of mailen ipv bellen, maar dat heeft met mijn gehoorverlies te maken
Jij gaat in de app naar geld opnemen en daar zie je een "+" naast je vaste tegenrekening. Als jij daarop klikt dat krijg jij instructie dat jij een verificatiebedrag moet overmaken naar je TR DE IBAN. Verder ben ik zelf niet gegaan.Mozwuito schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:19:
[...]
Echt een extra tegenrekening toevoegen in de app, en dat zie je dan daarin terug? Dat is zeker opvallend, ik dacht dat je maar 1 vaste tegenrekening kon hebben die je bij het klant worden instelt met een overboeking.
Wat @Harbo ook zegt, maar dan even doorgaan / je kunt beginnen met :Mozwuito schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:19:
[...]
Echt een extra tegenrekening toevoegen in de app, en dat zie je dan daarin terug? Dat is zeker opvallend, ik dacht dat je maar 1 vaste tegenrekening kon hebben die je bij het klant worden instelt met een overboeking.
...
een klein beetje geld overmaken naar je TR rekening vanaf een eigen rekening met dezelfde naamstelling.
wachten tot het geld is bijgeschreven, dat kan meteen, iets later, of een paar uur later zijn, afhankelijk van de betreffende bank
en dan lang genoeg wachten tot dat het geregeld was
bij mij was dat na 1 uurtje (ik heb niet eerder gekeken)
dan in de app op de telefoon naar saldo / overboeken / verzenden
dan zie je 2 kopjes:
"voeg nieuwe toe" & "bankrekeningen"
klik op je naam (onder bankrekeningen)
en dan zie je de gecontroleerde rekeningen waar je naar mag overmaken, in mijn geval dus nu 2 stuks
kies de rekening die je wilt gebruiken
let op: aangelogd op de website zie ik alleen maar de nieuwe rekening, het kan zijn dat dat wordt bepaald door de laatste storting.
ik heb gestort en opgenomen van en naar de nieuwe rekening. beide gingen goed.
[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 30-04-2024 14:38 ]
Overigens wel duidelijk gecommuniceerd. Staat in de Algemene Voorwaarden (die iedereen natuurlijk netjes leest), het productinformatieblad, en je moet er een vinkje voor zetten bij de aanvraag (als in, naast het vinkje dat je AV hebt gelezen, en het vinkje dat je productinformatieblad hebt gelezen, staat er ook nog expliciet een vinkje dat je weet dat geld alleen op dinsdag wordt overgemaakt naar Banca CF+).
Uitkeren bij einde looptijd is dan weer wel "direct" en dus niet een vaste dag.
Dit blijkt te werken. Binnen een dag geregeld.Z-Dragon schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:54:
[ Voor 3% gewijzigd door Z-Dragon op 30-04-2024 16:32 ]
^ Wat hij zegt.
In Chrome werkte eSign van contract bij Santander herhaaldelijk niet, in Edge browser geen probleem met ondertekenen.PASware schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:56:
Hmm kleine storing bij Santander? Probeer account aan te maken, maar bij "contract te ondertekenen met eID" krijg ik volgende melding:
[...]
laat maar weer proberen.
Vind het wel merkwaardig dat er geen 2FA op het inloggen zit, maar als je een wijziging wil doorvoeren of een overboeking wil doen dan moet je wel via sms valideren.
Het voelt wat minder veilig aan dan mijn ING bankrekening. Hebben jullie dat niet?
Het voelt inderdaad wat minder veilig maar verschil met ING is dat je daar een betaalrekening bij hebt. Bij SCB kan het geld alleen naar de tegenrekening die je niet zo maar kan wijzigen.Yosemite schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:36:
Vandaag is mijn spaarrekening bij Santander Consumer Bank geactiveerd.
Vind het wel merkwaardig dat er geen 2FA op het inloggen zit, maar als je een wijziging wil doorvoeren of een overboeking wil doen dan moet je wel via sms valideren.
Het voelt wat minder veilig aan dan mijn ING bankrekening. Hebben jullie dat niet?
Nee, dat heb ik niet. Je kunt wat ook Novax aangeeft, uitsluitend vanaf je Santander spaarrekening naar de tegenrekening overboeken. Dan is een sms code voor mij voldoende. En heel snel wijzigen bij Santander van je tegenrekening kan niet en duurt zoals ik zelf onlangs merkte wel een week.Yosemite schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:36:
Vandaag is mijn spaarrekening bij Santander Consumer Bank geactiveerd.
Nieuwe actie loopt (vooralsnog) tot eind van de maand.
Toch wel, bij TR en bij N26 is de rente vandaag al zichtbaar. Beide kloppen precies met mijn berekening.W1ck1e schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:13:
...
Morgen, 1 mei is dag van de arbeid, en dat is bij de oosterburen een feestdag. Ik neem dan aan dat er net als op zondag transacties niet worden verwerkt. Dus ook geen rente bijschrijving.
En bij N26 kon ik vandaag storten en opnemen (beide instant)
Opname bij TR is gedaan maar nog niet aangekomen.
[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 01-05-2024 13:27 ]
Das minder..gelukkig iig nog t/m juli 3,9%GroteVoet459 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:16:
Advanzia heeft haar 3-maands aanbod voor nieuwe klanten per vandaag (01-Mei) verlaagd van 3,97% (effektief = 3,90% nominaal) naar 3,76% (affektief = 3,70% nominaal).
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Bij mij niet bij TR… ben benieuwd of dat deze keer wel van zelf komt…W1ck1e schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:58:
[...]
Toch wel, bij TR en bij N26 is de rente vandaag al zichtbaar. Beide kloppen precies met mijn berekening.
En bij N26 kon ik vandaag storten en opnemen (beide instant)
Opname bij TR is gedaan maar nog niet aangekomen.
Net een rekening geopend, vlak voor eind april rekeningnummer gekregen.GroteVoet459 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:16:
Advanzia heeft haar 3-maands aanbod voor nieuwe klanten per vandaag (01-Mei) verlaagd van 3,97% (effektief = 3,90% nominaal) naar 3,76% (effektief = 3,70% nominaal).
Moet nog registreren en overboeken.
Weet iemand welk rentetarief ik krijg als ik bv morgen > 5000 overboek?
Reintje schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:12:
[...]
Moet nog ... overboeken
Weet iemand welk rentetarief ik krijg als ik bv morgen > 5000 overboek?
Ben bang dat je pas na 01-mei aan de voorwaarden voldoet en dus die 3,7% gaat krijgen.Der Sonderzinssatz gilt nur für Neukunden sowie für Kunden, die noch keine Einzahlung getätigt haben.
Maar beter om deze vraag bij Advanzia zelf neer te leggen.
Misschien even hinten dat je het voor de oude rente wel doet en voor de nieuwe afhaakt... ?
Ben benieuwd welke rente er uiteindelijk gebruikt wordt.
Ik had ook problemen met het ondertekenen van het contract, dat deed ik via MacOs en FirefoxPASware schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:56:
Hmm kleine storing bij Santander? Probeer account aan te maken, maar bij "contract te ondertekenen met eID" krijg ik volgende melding:
[...]
laat maar weer proberen.
via windows/edge geprobeerd na advies van de helpdesk en dat ging in 1x goed.
Elect a clown, expect a circus.
Werkt uitstekend en de cashback lijkt zelfs te werken op tankstations, wat meestal is uitgesloten bij andere aanbieders van dit soort kaarten met cashback programma's.
Blijkbaar krijg je ook gewoon de cashback over het gereserveerde bedrag en niet het uiteindelijke bedrag dat je afrekent.
( misschien moet er ook maar een topic komen voor TR zelf )
[ Voor 8% gewijzigd door JohanNL op 01-05-2024 18:17 ]
In vino veritas, in aqua sanitas
Even inhakend op dat laatste; hoe zeker is dat? Die hele actie is verdwenen van hun site..Frankenstein schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:17:
20 maart Advanzia gemaild met verzoek om rekening op te heffen. 4 april nogmaals dezelfde mail verstuurd. 26 april antwoord en bevestiging. Gelukkig heb ik bij Consors tot medio december gegarandeerd 4% vrij opneembaar, en kan ik deelnemen aan hun 150 euro bonus actie.
Ik ben voor om een aparte TR tweakers aan te maken. Vaak komen ook nieuwe klanten van TR hier vragen of het nu om sparen of beleggen gaat, hoe snel overboekingen gaan. Het is veel en vaak hetzelfde wat hier gepost wordt. Kan iemand zo’n aparte tweak aanmaken, net als N26, Revolut, Openbank, etc?JohanNL schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:17:
Wat betreft TR heb ik inmiddels ook die debitkaart ontvangen.
Werkt uitstekend en de cashback lijkt zelfs te werken op tankstations, wat meestal is uitgesloten bij andere aanbieders van dit soort kaarten met cashback programma's.
Blijkbaar krijg je ook gewoon de cashback over het gereserveerde bedrag en niet het uiteindelijke bedrag dat je afrekent.
Het zou ook handig kunnen zijn de forumlinks in een vast bericht bovenaan vast te maken:Datisraar schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:48:
[...]
Ik ben voor om een aparte TR tweakers aan te maken. Vaak komen ook nieuwe klanten van TR hier vragen of het nu om sparen of beleggen gaat, hoe snel overboekingen gaan. Het is veel en vaak hetzelfde wat hier gepost wordt. Kan iemand zo’n aparte tweak aanmaken, net als N26, Revolut, Openbank, etc?
Revolut, Bunq, N26 en Openbank
[ Voor 7% gewijzigd door Mozwuito op 01-05-2024 22:16 ]
/f/image/yzLZrmkETpbZ9pSaXz9wdJ6a.png?f=fotoalbum_large)
Indien de bank over de kop gaat dan val je terug op het DGS. Maar wat nu indien de bank bijv voor één van hun automotive activiteiten een merk heeft wat over de kop gaat en schuldeisers om de hoek komen kijken en er sprake gaat zijn van pandrecht. Zou je geld om die reden dan vast kunnen komen te staan dwz niet beschikbaar om over te boeken naar een eigen rekening?
Volgens mij doelen ze gewoon op "als er kosten in rekening worden gebracht dan mogen we die (desnoods) van de spaarrekening inhouden". Alleen zijn er uberhaupt geen kosten (momenteel) en dat de spaarrekening als "onderpand" dienst doet als ze kosten gaan rekenen is wellicht ook niet heel gek. Immers "heb je het geld wel" maar zou je dan mogelijk niet betalen.vanderwolf schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:29:
Ik overweeg via Raisin een extra spaarrekening te openen bij Distingo. Nu kijk ik naar hun voorwaarden en daar zie ik dit;
[Afbeelding]
Indien de bank over de kop gaat dan val je terug op het DGS. Maar wat nu indien de bank bijv voor één van hun automotive activiteiten een merk heeft wat over de kop gaat en schuldeisers om de hoek komen kijken en er sprake gaat zijn van pandrecht. Zou je geld om die reden dan vast kunnen komen te staan dwz niet beschikbaar om over te boeken naar een eigen rekening?
En bij Coop of Banca CF+ staat hetzelfde in de AV, dat het deposito (in dat geval, geen spaarrekening) als onderpand dienst doet voor mogelijk toekomstige kosten.
Verder zullen de credipar bedrijven van elkaar gescheiden zijn (losse BVs), dus zal er voor de schuldeisers van BV A niks te halen zijn bij BV B. En zal er ook een toezichthouder zijn die toeziet op dat de bank financieel gezond is er er ook geen louche constructies zijn met zusterbedrijven.
Raisin zelf heeft iets soortgelijks in de algemene voorwaarden staan, https://www.raisin.nl/algemene-voorwaarden/ , zie artikel 14vanderwolf schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:29:
Ik overweeg via Raisin een extra spaarrekening te openen bij Distingo. Nu kijk ik naar hun voorwaarden en daar zie ik dit;
[Afbeelding]
Nee. Het pandrecht kan alleen door de bank gebruikt worden om de schulden of verplichtingen die jij hebt jegens deze bank te vereffenen. Bijvoorbeeld als je een creditcard hebt van deze bank en de rekening niet betaalt. Het pandrecht kan niet gebruikt worden door de bank voor andere redenen.vanderwolf schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:29:
[Afbeelding]
Maar dat hoeft ook niet. Het hele principe van geld storten bij een bank is dat de bank je geld kan gebruiken naar eigen inzicht, in ruil voor een vergoeding (rente) en de afspraak dat het saldo direct opneembaar is. Het is immers een beetje zinloos voor een bank om een toprente te betalen voor geld dat ze niet kunnen gebruiken.
Wat eventuele schuldeisers betreft. Bij een faillissement valt 'jouw geld' sowieso binnen de activa van de bank, en ben jij ook schuldeiser van de bank. Juist daarom bestaat het DGS. Je moet kunnen vertrouwen op dat je saldo tot en met 100k altijd beschikbaar blijft, zonder zelf diepgaand onderzoek te hoeven doen naar de stabiliteit van de bank, of rekening hoeft te houden met onbekende toekomstige risico's.
Je bedoelt dat ook jij de Topic Start al niet gelezen hebt, want dat is er al maanden:Mozwuito schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:13:
[...]
Het zou ook handig kunnen zijn de forumlinks in een vast bericht bovenaan vast te maken:
Revolut, Bunq, N26 en Openbank
/f/image/S3pWCoWEHlKxbfcbGxYwZefS.png?f=fotoalbum_large)
en
/f/image/ZRg1JoIT6Jk7kaIapp9Cr1hg.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door GroteVoet459 op 02-05-2024 09:48 ]
JohanNL schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:17:
Ga naar het bovenliggende forum en druk op de knop Nieuw Topic en begin te typen. En geef vervolgens hier ff de link door, zat ik 'm erbij in de TS.Datisraar schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:48:
[...]
Ik ben voor om een aparte TR tweakers aan te maken.
...
Kan iemand zo’n aparte tweak aanmaken, net als N26, Revolut, Openbank, etc?
Denk alleen dat het probleem is dat iedereen wil dat een ander het doet, net als de Pinned/Bewaar Posts in dit topic. Vandaar ook dat ondanks mijn originele vraag (GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 4") al die posts in de lijst hierboven op mijn naam staan ...
PS: Moet wel eerlijk zijn dat de Advanzia details van een andere forum-gebruiker kwamen
[ Voor 14% gewijzigd door GroteVoet459 op 02-05-2024 09:37 ]
Hier ook nog geen rente over mei. De teller van juni is weer aan het oplopen, mei is gewoon verdwenen.Magreet1 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:03:
[...]
Bij mij niet bij TR… ben benieuwd of dat deze keer wel van zelf komt…
Bij mij exact hetzelfde. Hoop niet dat we daar zelf achteraan hoeven te gaan. Blijf het even volgen hier hoe het bij andere verlooptpirke schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:00:
[...]
Hier ook nog geen rente over mei. De teller van juni is weer aan het oplopen, mei is gewoon verdwenen.
Ik heb al een aparte topic aangemaakt voor de TR klanten !GroteVoet459 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:13:
[...]
[...]
Ga naar het bovenliggende forum en druk op de knop Nieuw Topic en begin te typen. En geef vervolgens hier ff de link door, zat ik 'm erbij in de TS.
Denk alleen dat het probleem is dat iedereen wil dat een ander het doet, net als de Pinned/Bewaar Posts in dit topic. Vandaar ook dat ondanks mijn originele vraag (GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 4") al die posts in de lijst hierboven op mijn naam staan ...
PS: Moet wel eerlijk zijn dat de Advanzia details van een andere forum-gebruiker kwamen
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling