Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:17
Na teruglezen in dit topic toch ook maar besloten een account aan te maken bij TR. Het openen ging soepel (rijbewijs was genoeg) en direct maar een testje gedaan zoals ook iemand anders hier.

Overmaken van Rabobank naar TR: 6 minuten. Overmaken van TR naar Rabobank: 2 dagen and counting.

Zijn dit normale transactie tijden? Wat ik hier vaak teruglees is dat €90 in één eurocent rentevergoeding resulteert. Kan hier dus op dagelijkse basis rente sparen? Of moet het er minimaal één maand / één jaar op staan? Ik krijg het idee dat het pro rato is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

De bijschrijving van rente vindt bij de meeste banken/instellingen per maand of per kwartaal plaats. Maar de berekening kijkt altijd naar het daadwerkelijke aantal dagen dat het geld op de rekening heeft gestaan. Als je bijvoorbeeld op 20 maart geld hebt gestort en op 21 maart weer hebt opgenomen, dan zal je op 1 april rente hebben ontvangen voor die ene dag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Laurences schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:12:
Na teruglezen in dit topic toch ook maar besloten een account aan te maken bij TR. Het openen ging soepel (rijbewijs was genoeg) en direct maar een testje gedaan zoals ook iemand anders hier.

Overmaken van Rabobank naar TR: 6 minuten. Overmaken van TR naar Rabobank: 2 dagen and counting.

Zijn dit normale transactie tijden? Wat ik hier vaak teruglees is dat €90 in één eurocent rentevergoeding resulteert. Kan hier dus op dagelijkse basis rente sparen? Of moet het er minimaal één maand / één jaar op staan? Ik krijg het idee dat het pro rato is.
Ik verwacht dat je vandaag morgen het geld weer op de Rabobank ziet. De eerste opname duurde bij mij ook wat langer. Je moet wel de juiste tegenrekening gebruiken.
Latere opnames bij mij naar de ING duren een paar uur een werkdag. Die 90 euro zit zo: TR rekent met 360 dagen voor die 4%. Na 90 dagen zit je op 1%. 1% van 90 euro is 90 eurocent. Dat is per dag 1 cent aan rente.

De opgebouwde rente wordt maandelijks bijgeschreven op de 1ste van de maand. Als dat een zondag is dan is het 1 dag later (tenzij dat een feestdag is). Als er vanavond 90 euro op je TR rekening staat dan zie je de opgebouwde rente in de app onder saldo / voordelen even klikken op rente. Dan staat het beneden "saldo 90,00" & "volgende uitbetaling 01 mei" bij "Opgebouwd deze maand". Opgebouwde maar niet bijgeschreven rente geeft zelf nog geen rente.

In dit schrikkeljaar krijg je 6 dagen extra aan rente. Hierdoor is de rente iets meer dan 4% 4,066666667%.

Als je rente op rente doet doorrekent en je hebt een saldo dat je zelf niet verhoogt wijzigt en je blijft beneden de 50k dan is je rente zelfs 4,143324%.

@Zr40 Bij mijn rekeningen heb ik voor het grootste deel jaarlijkse renteuitkering (n=1)

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 23-04-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Foute post, haalde banken door elkaar.

[ Voor 96% gewijzigd door PASware op 23-04-2024 14:32 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durpstick
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10:38
Zitten hier mensen bij Santander (voor de variabele spaarrekening van 3.6%)? If so, hoe zit dat met beveiliging? Het openen van een spaarrekening is makkelijk genoeg, maar inloggen gaat enkel met een wachtwoord en verder helemaal geen beveiliging? Dat is toch niet van deze tijd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Durpstick schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 17:51:
Zitten hier mensen bij Santander (voor de variabele spaarrekening van 3.6%)?
Al gezocht in dit topic? ;)
If so, hoe zit dat met beveiliging? Het openen van een spaarrekening is makkelijk genoeg, maar inloggen gaat enkel met een wachtwoord en verder helemaal geen beveiliging? Dat is toch niet van deze tijd?
Ook dit is al heel vaak besproken (niet perse in relatie met Santander). Het is een spaarbank, met een vaste tegenrekening. Het enige dat een kwaadwillende zou kunnen is geld over maken naar jouw eigen (betaal)rekening. Dus daar is niet veel mee te behalen er vanuit gaande dat die tegenrekening wel goed beveiligd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:33

Oekol

waka waka hey hey

Zitten hier mensen bij Santander (voor de variabele spaarrekening van 3.6%)? If so, hoe zit dat met beveiliging? Het openen van een spaarrekening is makkelijk genoeg, maar inloggen gaat enkel met een wachtwoord en verder helemaal geen beveiliging? Dat is toch niet van deze tijd?
Succes met overboeken naar mijn tegenrekening. Zal wel loslopen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Het lijkt me allemaal wel snor, ik heb sinds een aantal dagen zo'n rekening, overboeken duurt een paar uur vanaf je tegenrekening, terugboeken nog geen ervaring mee.

Rentesimulatie werkt ook goed kan je een beetje zien hoeveel rente je uitgekeerd krijgt.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Is inderdaad niet meer van deze tijd wat betreft mogelijke toegang tot persoonlijke gegevens, maar zoals hierboven beschreven kan het geld alleen naar de tegenrekening en dat vereist ook nog een SMS verificatie (dat laatste is ook niet het meest veilig maar zoiets als TOTP voldoet niet aan de regels voor een bank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 16:04

Trebbors

Failure is no option!

De Santander rente berekening via de app kwam eerst met een maand maar nu niet meer. Enkel maanden verder. Zouden ze de rente niet meer per maand uitbetalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Trebbors schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 19:48:
De Santander rente berekening via de app kwam eerst met een maand maar nu niet meer. Enkel maanden verder. Zouden ze de rente niet meer per maand uitbetalen?
Dat is een afwijking die schijnbaar alleen bij de app zit, zie GlenSpey in "Het spaartopic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:48
Novax schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 19:46:
[...]

Is inderdaad niet meer van deze tijd wat betreft mogelijke toegang tot persoonlijke gegevens, maar zoals hierboven beschreven kan het geld alleen naar de tegenrekening en dat vereist ook nog een SMS verificatie (dat laatste is ook niet het meest veilig maar zoiets als TOTP voldoet niet aan de regels voor een bank)
Ik hoef alleen maar mijn wachtwoord in te geven als ik geld opneem. De allereerste keer had ik wel een SMS code nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
rechtsherstel schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:27:
[...]
Ik hoef alleen maar mijn wachtwoord in te geven als ik geld opneem. De allereerste keer had ik wel een SMS code nodig.
Oh, ik heb nog maar één keer geld opgenomen, is het nog gekoppeld aan de browser (cookies)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
Misschien. Ik zal het morgen nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-10 22:42
RobertMe schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 17:59:
[...]

Al gezocht in dit topic? ;)

[...]

Ook dit is al heel vaak besproken (niet perse in relatie met Santander). Het is een spaarbank, met een vaste tegenrekening. Het enige dat een kwaadwillende zou kunnen is geld over maken naar jouw eigen (betaal)rekening. Dus daar is niet veel mee te behalen er vanuit gaande dat die tegenrekening wel goed beveiligd is.
Het wijzigen van je tegenrekening bij Santander gaat om veiligheidsredenen denk ik ook niet zo snel; eerst moet je je nieuwe referentie IBAN opgeven en dan weer een kleine storting doen, en duurt het ongeveer een week merk ik voordat het gewijzigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
rechtsherstel schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:33:
Misschien. Ik zal het morgen nog een keer proberen.
Nu werd er wel om een SMS code gevraagd. Dus valt weinig over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
rechtsherstel schreef op woensdag 24 april 2024 @ 00:16:
[...]
Nu werd er wel om een SMS code gevraagd. Dus valt weinig over te zeggen.
Er zijn vrijstellingen waarbij authenticatie niet nodig is, als het bedrag bijvoorbeeld heel laag is.

Van https://www.adyen.com/nl_...ub/alles-over-psd2-en-sca
Transacties met kleine bedragen en een laag risico

Transacties onder de €30 zijn vrijgesteld van SCA. De issuer (kaartuitgevende bank) houdt echter wel de bedragen van de betalingen in de gaten. Wel is SCA na elke vijf transacties vereist en ook als het totale bedrag dat een bepaalde kaart probeert te betalen hoger is dan €100. Transacties met een laag risico zijn ook vrijgesteld van SCA. Er geldt een laag risico wanneer dit is gebleken uit de risicoanalyse van de transactie. Deze analyse is gebaseerd op de gemiddelde fraudegevallen van de issuer en de acquirer die de transactie verwerken.
Dit is dan meer gericht op betalingsdiensten, ik weet niet zeker of transacties van spaarrekeningen naar (vaste) tegenrekeningen ook strikt aan deze SCA (Strong Customer Authentication) regels moeten voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Heeft iemand anders van Satander zijn/haar contract als bijlage in de mail gehad (omdat digitaal ondertekenen niet lukt)? Er staat dan doodleuk dat ik het kan printen + ondertekenen maar er staat nergens waar ik het op kan sturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
Timbos schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:25:
Heeft iemand anders van Satander zijn/haar contract als bijlage in de mail gehad (omdat digitaal ondertekenen niet lukt)? Er staat dan doodleuk dat ik het kan printen + ondertekenen maar er staat nergens waar ik het op kan sturen 8)7
Misschien ondertekenen, foto maken en uploaden.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-10 18:19
Zit zelf nog bij Bunq, maar gezien de spaarrente bij andere banken morgen maar eens overstappen naar Santander. Lees goede ervaringen hier en de klantenservice schijnt ook wel prima te zijn.

Zijn er nog nadelen aan Santander? Ik wil het puur als spaarrekening gebruiken, heb nog Rabobank voor betalingen/pinpas/loon ontvangen/etc.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Gynnad schreef op woensdag 24 april 2024 @ 23:02:
Zijn er nog nadelen aan Santander?
Ze doen (nog) geen instant payments. Maar zullen ze wel moeten krijgen gezien de nieuwe Europese verordening. En overboeken is niet extreem traag ("heen" enkele uren als je het overdag overboekt).
En daarnaast, niet Santander specifiek, is het een buitenlandse bank met dus vraagtekens bij erfbelasting, mocht dat aan de orde zijn/komen.

En Santander opereert dan via een Belgische vestiging. Maar met de Belgische bronbelasting heb je niks van doen.. Bij het contract zit meteen een document waarmee je aangeeft geen inwoner van België te zijn etc, waardoor Santader geen belasting over de rente hoeft / zal inhouden.

Edit/aanvulling:
Overigens meer bedoelt "om te reageren" dan dat het serieus negatieve punten zijn. Alleen erfbelasting moet je over oordelen of je erven hebt en een inschatting maken hoe groot de kans is dat je én komt te overlijden én het dan echt een juridisch/belastingtechnisch probleem wordt (en of je je erven dat wilt aandoen).
"Niet instant" transacties hoeft, zeker bij een spaarbank, geen probleem te zijn. En bronbelasting is dus niet aan de orde en merk je eigenlijk niks van (niet nodig om allemaal losse documenten aan te leveren).

[ Voor 26% gewijzigd door RobertMe op 24-04-2024 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Uit een berichtje op nu.nl over de tariefverhoging bij ASN:
Bij ING gingen de kosten van een standaard OranjePakket vanaf 1 maart met bijna 16 procent omhoog tot 3,65 euro per maand (43,80 euro per jaar). ING heeft ook nog een kortingstarief, maar dan betaal je 80 cent per keer dat je geld wil opnemen met je bankpas.
Dat kortingstarief is 45 cent per maand goedkoper dan het standaard oranjepakket. Toch interessant als je eigenlijk nooit geld opneemt bij de pinautomaat.

Hier een link bij de ING

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 25-04-2024 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
RobertMe schreef op woensdag 24 april 2024 @ 23:25:
[...]

Ze doen (nog) geen instant payments. Maar zullen ze wel moeten krijgen gezien de nieuwe Europese verordening. En overboeken is niet extreem traag ("heen" enkele uren als je het overdag overboekt).
Dat is eigenlijk geen probleem, wel goed om te weten dat het geld iets langer onderweg is. In principe heb ik het geld niet direct nodig en mocht dat het geval zijn dan is het voldoende als het binnen 24 uur weer op mijn (Rabo) betaalrekening staat.
En daarnaast, niet Santander specifiek, is het een buitenlandse bank met dus vraagtekens bij erfbelasting, mocht dat aan de orde zijn/komen.
Goed punt, hier is op dit moment nog geen sprake van en ik zou daar als fallback nog altijd mijn Nederlandse Rabobank rekening voor kunnen gebruiken om 'gedoe' te voorkomen.

Thanks voor je reactie, zie geen red flags om het niet te doen.

Overigens mochten andere zich afvragen waarom niet naar TR gaan (hebben een limiet qua spaarbedrag) of OpenBank (is maar voor een X-aantal maanden) - ik wil niet te vaak overstappen, al is het redelijk eenvoudig je bent er vaak toch wel even zoet mee om uit te zoeken of het wat is en om over te stappen/voorgaande op te zeggen.

Santander heeft overigens als nadeel dat het een variabele rente is, maar eigenlijk heeft elke spaarrekening dat, dus dat is niet echt een no-go.

[ Voor 19% gewijzigd door Gynnad op 25-04-2024 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Laurences schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:12:

Ik heb hier wat testjes gedaan (zit ook bij de Rabobank).

Naar TR idd 6 minuten.

Van TR (klein bedrag) :

Verstuurd : 1 April 2024 18:31
Ontvangen : 3 April 2024 08:15

Van TR (groot bedrag) :

Verstuurd : 23 April 2024 15:08
Ontvangen : 25 April 2024 08:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Gynnad schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:23:
Goed punt, hier is op dit moment nog geen sprake van en ik zou daar als fallback nog altijd mijn Nederlandse Rabobank rekening voor kunnen gebruiken om 'gedoe' te voorkomen.
Daar heb je bij overlijden natuurlijk zelf geen controle meer over. :|

Maar over dat gedoe met erfbelasting dat hier regelmatig terugkomt, dat komt met name door een paar horror verhalen bij OpenBank op Trustpilot. Nu wil het geval dat OpenBank erfbelasting expliciet noemt in hun voorwaarden:
1.1.4 Overlijden
In geval van overlijden van de Klant, zijn de erfgenamen verplicht om Openbank hiervan zo snel
mogelijk in kennis te stellen. Openbank zal alle informatie verstrekken waardoor de erfgenamen
van de Klant - in antwoord op hun verzoek en volgend op hun bewijs van deze hoedanigheid - op de
hoogte worden gesteld van de status van de bezittingen van de overledene die op het moment van
overlijden en aansluitend daarop bij Openbank worden gehouden. Zodra het bewijs van overlijden
en van de hoedanigheid van erfgenaam is ontvangen, zal de vrijgave van de liquide middelen en
eventuele effecten van de Klant die in het bezit zijn van Openbank afhankelijk zijn van de naleving
van de geldende wettelijke verplichtingen en, in het bijzonder en indien van toepassing, van de
naleving van de overeenkomstige belastingverplichtingen met betrekking tot de erfbelasting na de
afhandeling van het overeenkomstige overlijdensdossier. Dit is niet van toepassing als de Bank zich
ervan bewust is dat de persoon die daarin wordt genoemd geen recht heeft om zich van de eigendom
te ontdoen (bijvoorbeeld na betwisting of vanwege ongeldigheid van het testament) of als zij zich
hier niet van bewust is geworden als gevolg van nalatigheid.
Bij Santander Consumer Bank wordt dit in de voorwaarden niet benoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Harbo schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:45:
...
Van TR (klein bedrag) :

Van TR (groot bedrag) :

Tip 1: niet op paasmaandag overmaken
Tip 2: eerder op de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Novax schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:51:
[...]

Maar over dat gedoe met erfbelasting dat hier regelmatig terugkomt, dat komt met name door een paar horror verhalen bij OpenBank op Trustpilot. Nu wil het geval dat OpenBank erfbelasting expliciet noemt in hun voorwaarden:

[...]

Dus bij SCB niet van toepassing en wordt het conform de Nederlandse (of Belgische?) wetgeving afgehandeld. Anders had het daar in de voorwaarden ook moeten staan en heb het voor zover na te gaan, zelf ook niet kunnen terug lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
Bij Openbank krijg je een spaanse IBAN, bij SCB een belgische ( geloof ik ).
De erfbelastingproblemen in Spanje gelden vooral als je niet getrouwd bent. Dan wordt je partner aangeslagen alsof hij/zij 1 van de buren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Hans Denhaag schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:59:
[...]

De erfbelastingproblemen in Spanje gelden vooral als je niet getrouwd bent. Dan wordt je partner aangeslagen alsof hij/zij 1 van de buren is.
Klopt, bij Santander krijg je inderdaad een Belgische IBAN, geen Spaanse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Datisraar schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:53:
Dus bij SCB niet van toepassing en wordt het conform de Nederlandse (of Belgische?) wetgeving afgehandeld. Anders had het daar in de voorwaarden ook moeten staan en heb het voor zover na te gaan, zelf ook niet kunnen terug lezen.
Bij SCB wordt in de voorwaarden gesproken over Nederlands recht en Nederlandse belastingplicht alleen niet specifiek in de context van erfrecht en erfbelasting, maar het lijkt er sterk op dat SCB in tegenstelling tot OpenBank niets inhoudt en dat erfgenamen van de klant zelf verantwoordelijk zijn voor het correct betalen van eventuele Nederlandse erfbelasting.

Verschil met OpenBank is dat zij ook betaalrekeningen hebben, bij SCB is het alleen een spaarrekening, dat maakt de afhandeling wellicht eenvoudiger omdat de tegenrekening altijd een Nederlandse rekening is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
[...]

[...]

Ah dacht dat het ging over een erfenis die je zelf zou ontvangen maar het betreft wanneer je zelf overlijdt - nu ben ik nog relatief jong (34) - dus hopelijk ga ik nog wel een aantal jaar mee ;) Maar je weet nooit inderdaad.

Maar bedankt voor het ophelderen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Harbo schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:45:
[...]

Ik heb hier wat testjes gedaan (zit ook bij de Rabobank).

Naar TR idd 6 minuten.

Van TR (klein bedrag) :

Van TR (groot bedrag) :

Als ik meestal geld overmaak naar een buitenlandse bank (in de EU), gebruik ik meestal de vuistregel:

Voor 11.00 uur (werkdag) verstuurd is dezelfde dag (meestal einde middag) bij de andere bank

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
Met al die kennis en wetenschap erfbelasting Openbank heb ik inmiddels mijn spaargeld van Openbank naar Santander overgeheveld. Ik had mijn vrouw al geïnstrueerd om in mijn telefoon de toegangs codes van OB te gebruiken als ik ga hemelen en zij t.z.t. vlug alles over kan maken naar onze Nederlandse rekening en niet te melden aan OB, maar ach je wilt het je nabestaanden toch ook allemaal niet aandoen denk ik ook want er is altijd veel te regelen bij overlijden. Dus daarom naar SCB overgegaan in de hoop dat de afwikkeling daar makkelijker gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 25-04-2024 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijdhagen
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-07 14:41
Credit Europe bank, alles via de app, behalve opzeggen natuurlijk, dan moet je een brief sturen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans Denhaag
Strijdhagen schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:36:
Credit Europe bank, alles via de app, behalve opzeggen natuurlijk, dan moet je een brief sturen...
Twee weken geleden via de app opgezegd. Zeer snel en geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:45
Hans Denhaag schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:59:
[...]

Pas op: IBAN zegt niets over onder welke land/garantiestelsel/wetten het valt. De bankvergunning is leidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:04:
[...]

Pas op: IBAN zegt niets over onder welke land/garantiestelsel/wetten het valt. De bankvergunning is leidend.
Precies Santander valt gewoon onder het Spaanse garantiestelsel, staat ook in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Hoe lang duurt een overschrijving naar Santander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Harbo schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:32:
Hoe lang duurt een overschrijving naar Santander?
Ongeveer 4 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Gynnad schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:21:
[...]

Precies Santander valt gewoon onder het Spaanse garantiestelsel, staat ook in de voorwaarden.
Spaanse DGS, maar uitbetaling (de procedure) wordt door het Belgische DGS uitgevoerd (maar geld krijgen zij uit Spanje dus). En doordat het een Belgische vestiging is zal ook de Belgische wetgeving van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Gisteren middag overschrijving van Rabo gemaakt maar zie ik nog niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Harbo schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:05:
[...]

Toevallig de eerste overschrijving? Die kan tot 72 uur duren.

* RobertMe is al de hele week Rabo => Santander aan het doen, en steeds dezelfde dag bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Niet de eerste. Heb ik al eerder gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Harbo schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:05:
[...]

Gisteren 7.30u Santander --> ING, kwam om 15.30 'pas' aan. Ik probeer sowieso zo vroeg mogelijk op de dag de boeking te doen, in vrijwel alle gevallen is het er dan dezelfde dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Ik heb met Santander gebeld en zij zeggen tussen 24 en 48 uur. Rekeningnummer klopt wel want ik heb hem al eerder gebruikt en heb al controle uitgevoerd. Dan blijft in mijn geval wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Harbo schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:06:
Ik heb met Santander gebeld en zij zeggen tussen 24 en 48 uur. Rekeningnummer klopt wel want ik heb hem al eerder gebruikt en heb al controle uitgevoerd. Dan blijft in mijn geval wachten.
Mijn ervaring: Ik heb SCB spaarrekening bij overboeking altijd dezelfde werkdag af of bijgeboekt. Soms is het pas in de late namiddag, maar altijd dezelfde dag. Ik merk dat Bunq - Santander over en weer het snelst wordt verwerkt op een werkdag, tov de grootbanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-10 20:33
Ik heb een vraag. Krijg je bericht van CEB als je actierente is verlopen bij CEB?

[ Voor 5% gewijzigd door Kal-Ell op 25-04-2024 22:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Kal-Ell schreef op donderdag 25 april 2024 @ 22:39:
Ik heb een vraag. Krijg je bericht van CEB als je actierente is verlopen bij CEB?
Neen. Ze hopen natuurlijk dat je vergeet het geld weg te halen. Waarna zij het nog steeds voor 3%+ kunnen wegzetten en jij er maar 1,77% van krijgt. Meer winst voor hun dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
RobertMe schreef op donderdag 25 april 2024 @ 23:10:
[...]

Neen. Ze hopen natuurlijk dat je vergeet het geld weg te halen. Waarna zij het nog steeds voor 3%+ kunnen wegzetten en jij er maar 1,77% van krijgt. Meer winst voor hun dus.
Bedankt, daar maar snel verandering in brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Had deze in mijn spam box zitten van de SCB:
Was eerst even bang voor een rentewijziging :D
Geachte klant,

Er zal een wijziging worden aangebracht aan onze algemene voorwaarden, die in werking treden op 8 juni 2024. We nodigen je uit om de nieuwe versie van het document op onze website te raadplegen: Informatiefiche spaarrekening.

1. Toevoeging bijzondere voorwaarden spaarrekeningen.

Er worden Bijzondere Voorwaarden voor spaarrekeningen toegevoegd aan de informatiefiche spaarrekening. In dit document worden de nieuwe voorwaarden voor de spaarrekening uitgelegd.
Deze wijzigingen zijn:
Er wordt geen rente toegekend aan bedragen boven de € 1.000.000 per rekening.
Elke klant kan tot maximaal 6 spaarrekeningen openen.

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 26-04-2024 08:27 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Oekol schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:27:
Had deze in mijn spam box zitten van de SCB:
Was eerst even bang voor een rentewijziging :D

[...]

[...]
Haha dat had ik ook, ik dacht lekker ik heb de rekening pas een aantal dagen, en nu al een renteverlaging, viel mee gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Kal-Ell schreef op donderdag 25 april 2024 @ 23:46:

Bedankt, daar maar snel verandering in brengen
De spaaraktie duurt 6 maanden, dus je hebt vast wel een idee wanneer die ongeveer afloopt. Sowieso kan je bij je eigen rekening zien wat het percentage is. Opnemen hoef je m.i. pas te doen wanneer er 1,77% staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:59:
[...]

De spaaraktie duurt 6 maanden, dus je hebt vast wel een idee wanneer die ongeveer afloopt. Sowieso kan je bij je eigen rekening zien wat het percentage is. Opnemen hoef je m.i. pas te doen wanneer er 1,77% staat.
Ik heb zitten zoeken, maar waar kan je het huidige percentage zien bij CEB?

In de app kan ik het wel zien |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Wolly op 26-04-2024 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Wolly schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:04:
[...]

Ik heb zitten zoeken, maar waar kan je het huidige percentage zien bij CEB?

In de app kan ik het wel zien |:(
Ik heb geen app van ceb, maar ik kan kan het wel zien als ik aangelogd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
W1ck1e schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:59:
[...]

Klopt ik heb het gevonden maar door omstandigheden er even niet aan gedacht om te kijken wanneer de spaaraktie afliep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:09:
Ik heb geen app van ceb, maar ik kan kan het wel zien als ik aangelogd ben.
Kan je de aanvraag van een spaarrekening bij CEB doen zonder app, of heb je die daarna gewoon verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Harbo schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:06:
Goed om te lezen dat je een "officieel" antwoord hebt ontvangen. Sinds vorige week een Santander spaarrekening geopend én bevestigd met een kleine overboeking. Gisteren een grotere overschrijving gedaan, en ondanks dat mijn SNS bank mij de indicatie gaf dat het nog voor het einde van de dag bij Santander bijgeschreven zou staan ben ik nog steeds aan het wachten.

Is even terug naar het oude voor mijn gevoel :+

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Novax schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:29:
[...]

Kan je de aanvraag van een spaarrekening bij CEB doen zonder app, of heb je die daarna gewoon verwijdert?
Toen ik de rekening opende kon dat wel. In 2007 of zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:09
W1ck1e schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:36:
[...]
Toen ik de rekening opende kon dat wel. In 2007 of zo ;)
Toen kreeg ik ?5%? op de Topinterest rekening, en alles op papier

[ Voor 6% gewijzigd door Juan op 26-04-2024 10:13 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Seroczynski schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:35:
[...]

Goed om te lezen dat je een "officieel" antwoord hebt ontvangen. Sinds vorige week een Santander spaarrekening geopend én bevestigd met een kleine overboeking. Gisteren een grotere overschrijving gedaan, en ondanks dat mijn SNS bank mij de indicatie gaf dat het nog voor het einde van de dag bij Santander bijgeschreven zou staan ben ik nog steeds aan het wachten.

Is even terug naar het oude voor mijn gevoel :+
Hier nog niets. Ik had al begin April hetzelfde dat na 3x werkdagen daar nog niets bijgeschreven was. Na het bellen was geld opeens daar zichtbaar met de rentedatum van de volgende dag (na de overschrijving). Dit betekent dat geld bij Santander binnen was alleen voor een reden niet aan de klant getoond.

Edit : Met Santander gebeld. Na 1/2 uur wachten krijg ik iemand aan de lijn. Bedragen die ik overgemaakt op 24 April zijn bij hun op 25 April binnengekomen maar niet "verwerkt". Als de vandaag niet worden "verwerkt" zie ik bedragen volgens de man pas op maandag. Op mijn vraag waarom gebeurd dit regelmatig bij mij en niet bij andere mensen (wat ik hier lees), ging hij uitzoeken en verbinding werd verbroken.

Ik heb spijt dat ik hier rekening geopend heb. Zodra mijn geld zichtbaar is, haal ik alles terug en zet ik bij Raisin. Daar had ik nooit zoiets meegemaakt en zit jarenlang.

[ Voor 25% gewijzigd door Harbo op 26-04-2024 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:43
Juan schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:58:
[...]

Toen kreeg ik ?5%? op de Topinterest rekening, en alles op papier
5,25% in 2008. Ik begreep toen niet dat er massaal geld richting Icesave ging terwijl CEB onder het Nederlandse garantiestelsel viel.
Nu besef ik dat er maar 20.000 Euro was gegarandeerd. Na de bankencrisis is dat opgetrokken naar de huidige 100.000 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:54
Harbo schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:38:
[...]

Hier nog niets. Ik had al begin April hetzelfde dat na 3x werkdagen daar nog niets bijgeschreven was. Na het bellen was geld opeens daar zichtbaar met de rentedatum van de volgende dag (na de overschrijving). Dit betekent dat geld bij Santander binnen was alleen voor een reden niet aan de klant getoond.

Edit : Met Santander gebeld. Na 1/2 uur wachten krijg ik iemand aan de lijn. Bedragen die ik overgemaakt op 24 April zijn bij hun op 25 April binnengekomen maar niet "verwerkt". Als de vandaag niet worden "verwerkt" zie ik bedragen volgens de man pas op maandag. Op mijn vraag waarom gebeurd dit regelmatig bij mij en niet bij andere mensen (wat ik hier lees), ging hij uitzoeken en verbinding werd verbroken.

Ik heb spijt dat ik hier rekening geopend heb. Zodra mijn geld zichtbaar is, haal ik alles terug en zet ik bij Raisin. Daar had ik nooit zoiets meegemaakt en zit jarenlang.
Wat raar. Ik had alleen bij opening dat het webformulier echt bijna een uur aan het verifiëren was maar door de browser open te laten is dit uiteindelijk gewoon afgrond. De eerste storting was meteen de volgende dag bijgeschreven. Misschien dat ze de huidige instroom nieuwe klanten niet goed aankunnen? Ik gebruik nu de app met vingerafdruk inloggen. Bijschrijven van andere rekening is binnen een paar uur. Terugstorten naar eigen rekening in de ochtend is altijd voor de middag bijgeschreven. Maar misschien helpen al die feestdagen ook niet mee. 1 mei is bijvoorbeeld ook geen bankverkeer. Maar als je gevoel niet goed is moet je dat volgen. Ik was al klant bij Openbank wat ook van Santander is dus wist al een beetje de soms bureaucratie en geduld die je moest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Bij mijn overschrijving was het uiteindelijk binnen 24u wel geregeld, al gaat daar dus een dag overheen. Daar kan ik wel mee leven, al vind ik het best lang duren naar wat we gewend zijn binnen NL natuurlijk.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
devriesjande schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:54:
[...]

5,25% in 2008. Ik begreep toen niet dat er massaal geld richting Icesave ging terwijl CEB onder het Nederlandse garantiestelsel viel. ...
a: Icesave maakte reclame in de media en kreeg daar aandacht. De andere spaarbanken deden dat eigenlijk niet / hadden dat voordeel niet.
b: de andere banken hadden "enge" namen als "garanti", "yapikredi" & "anadolu". Waarbij "Icesave" meer westers klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

W1ck1e schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:29:
[...]

a: Icesave maakte reclame in de media en kreeg daar aandacht. De andere spaarbanken deden dat eigenlijk niet / hadden dat voordeel niet.
b: de andere banken hadden "enge" namen als "garanti", "yapikredi" & "anadolu". Waarbij "Icesave" meer westers klinkt.
Ik heb ooit bij de AK-Bank uit Turkije gezeten, uiteindelijk weggegaan omdat ik niet meer het juiste gevoel bij had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt0
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 01-10 21:30

bt0

sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:04:
[...]

Vorig jaar heb ik bij Argenta en Lloyds Bank geïnformeerd (beide spaarrekeningen hebben bij mij een Nederlands IBAN), en beide banken geven wat anders aan.

De reactie van Argenta was:
"De producten en het spaartegoed van de klanten van Argenta Nederland vallen onder de Nederlandse wet- en regelgeving.".

De reactie van Lloyds Bank was:
"De Internet Spaarrekening bij Lloyds Bank is een Nederlandse rekening. Er is geen bron- dan wel erfbelasting verschuldigd aan Duitsland. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.".

Het lijkt me inderdaad dat de bankvergunning leidend is voor het DGS, dat geven de banken ook altijd netjes aan, maar niet voor andere wet- en regelgeving. Ik zou zeggen, een Nederlands IBAN betekent dat het een Nederlandse bankrekening betreft en daarmee vallend onder de Nederlandse wet- en regelgeving, bijvoorbeeld ten aanzien van bronbelasting en erfbelasting (in geval van een erflater die Nederlands ingezetene is). Ik heb dit alleen nog nergens kunnen verifiëren.

Wel is het zo dat ik bij Argenta nog nooit iets te maken heb gehad met bronbelasting, dus kennelijk is mijn Argenta-spaarrekening met Nederlands IBAN geen Belgische rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 11:51
devriesjande schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:54:
[...]

5,25% in 2008. Ik begreep toen niet dat er massaal geld richting Icesave ging terwijl CEB onder het Nederlandse garantiestelsel viel.
Nu besef ik dat er maar 20.000 Euro was gegarandeerd. Na de bankencrisis is dat opgetrokken naar de huidige 100.000 Euro
Als 100.000 niet gegarandeerd is wil dat zeggen dat waar jij je geld op zet dus geen bank- of spaarrekening is, maar waarschijnlijk een beleggingsrekening waarbij de bank daar zelf een verzekering van 20k op heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Bender schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:43:
[...]

Als 100.000 niet gegarandeerd is wil dat zeggen dat waar jij je geld op zet dus geen bank- of spaarrekening is, maar waarschijnlijk een beleggingsrekening waarbij de bank daar zelf een verzekering van 20k op heeft.
Het ging over pre-huidige DGS. En toen was de dekking van het toenmalige DGS tot 20k.

Pas na Icesave is de huidige regelgeving er gekomen met een DGS tot 100k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-10 07:09
Helaas nog geen verlenging aanbod ontvangen van Advanzia, onlangs het maximale bedrag onder DGS vinden ze het blijkbaar niet interessant meer.

Toch nog maar even een belletje wagen..

M'n pa heeft via de mail opgezegd, maar na 3 weken nog steeds geen antwoord. Wie heeft het trucje opzeggen / openen recent succesvol afgerond? En hoeveel weken duurde dat?

Tevens even kijken naar de huidige alternatieven met de hoogste rente en ok voorwaarden. TR, OB en Credit Europe heb ik al, of zijn verlopen.

Nu las ik hier wat over RUUT. QAI benoemde dat er kosten verbonden zijn van 3eu per maand, maar dit kan ik op de site nergens vinden. Weet iemand of dit klopt?

*knip* Dit doen we hier niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 26-04-2024 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-10 18:00
Ik beleg jaarlijks wat geld in ETF's. Ik heb best veel spaargeld.

Nu overweeg ik een deel te beleggen in (groene) deposito's. Ik heb veel gelezen over o.a. Raisin en Trade Republic. Via Raisin banken die met een jaar vastzetten ~4% rente bieden. Er zit een redelijke kans in dat ik binnen 1 jaar een groot deel nodig ga hebben voor de aanschaf van een woning (dit ga ik dus niet erin beleggen). Los van de rating en bronbelasting: er vanuitgaand dat ik dit bedrag niet nodig heb: zijn er redenen waarom ik dit niet zou moeten doen? Zie ik iets over het hoofd? Los van het feit dat er andere financiële strategieën zijn. Blijft wel spannend om in één keer een groot bedrag op een deposito te zetten namelijk.

Daarnaast zijn er natuurlijk groene deposito's. Groen, maar lagere rentes dus financieel minder interessant. Máár: het bedrag hierin wordt niet meegerekend met vermogensbelasting. Stel, ik dreig einde van dit jaar over de vermogensgrens te gaan: als ik in december het deel - dat ik eroverheen zit - in een groene deposito stop, daarmee dat ik vermogensbelasting hoef te betalen? Dit is dus in het geval dat ik minder geld uitgeef dit jaar. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Fuujii schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:00:

Nu overweeg ik een deel te beleggen in (groene) deposito's. Ik heb veel gelezen over o.a. Raisin en Trade Republic. Banken die met een jaar vastzetten ~4% rente bieden. ...
Het geld bij TR staat niet vast. De rente is niet vast. Maximaal 50k is rentegevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-10 18:00
W1ck1e schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:07:
[...]
Het geld bij TR staat niet vast. De rente is niet vast. Maximaal 50k is rentegevend.
Ok dan heb ik het misschien fout betreft Trade Republic, maar dit is wel zo bij Raisin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 21:43

Barrycade

Through the...

Wat heb je dan gelezen? Hier niet denk ik want op Raisin zitten geen banken meer met 4% voor een jaar vast.

Maar wel vrij opneembare rekeningen met 3,29% gemiddeld een keer zo hoog als je ING/RABO.

En voor een jaar heb je nog wat keuzes tot 3,7% maar dan zit je weer aan bronbelasting.

Maar als je niet wanneer je bij het geld moet kunnen komen zou ik het zelf wel overhevelen naar een bank die je ipv 170 euro rente minimaal 329 euro rente geeft per 10 k spaargeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 00:08
*knip* ook dit is niet de bedoeling

[ Voor 116% gewijzigd door ZieMaar! op 27-04-2024 11:54 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09:29

Daarnaast zijn er natuurlijk groene deposito's. Groen, maar lagere rentes dus financieel minder interessant. Máár: het bedrag hierin wordt niet meegerekend met vermogensbelasting. Stel, ik dreig einde van dit jaar over de vermogensgrens te gaan: als ik in december het deel - dat ik eroverheen zit - in een groene deposito stop, daarmee dat ik vermogensbelasting hoef te betalen? Dit is dus in het geval dat ik minder geld uitgeef dit jaar. ;)
Houdt wel rekening met de peildatum.
U kunt uw vermogen binnen box 3 verplaatsen door bijvoorbeeld beleggingen met een hoog rendementspercentage om te zetten in spaargeld met een laag rendementspercentage.
https://www.belastingdien...2031%20maart%20verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-10 07:09
[quote]VanBreukelen schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:52:
Helaas nog geen verlenging aanbod ontvangen van Advanzia, onlangs het maximale bedrag onder DGS vinden ze het blijkbaar niet interessant meer.

Toch nog maar even een belletje wagen..

M'n pa heeft via de mail opgezegd, maar na 3 weken nog steeds geen antwoord. Wie heeft het trucje opzeggen / openen recent succesvol afgerond? En hoeveel weken duurde dat?

Tevens even kijken naar de huidige alternatieven met de hoogste rente en ok voorwaarden. TR, OB en Credit Europe heb ik al, of zijn verlopen.

Nu las ik hier wat over RUUT. QAI benoemde dat er kosten verbonden zijn van 3eu per maand, maar dit kan ik op de site nergens vinden. Weet iemand of dit klopt?

* Het zal wel druk zijn want de telefoon wordt na 15 minuten nog niet aangenomen :P

Ik gok dat de actie niet verlengd gaat worden bij Advanzia. Dan maar naar RUUTJE toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
Misschien een domme vraag. Ik probeer mijn CEB rekening op te zeggen maar ik kan mijn klantnummer nergens vinden, ik heb die brief waar die op moet staan niet bewaard. Weten jullie waar mijn klantnummer kan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online

Nu overweeg ik een deel te beleggen in (groene) deposito's. Ik heb veel gelezen over o.a. Raisin en Trade Republic. Via Raisin banken die met een jaar vastzetten ~4% rente bieden. Er zit een redelijke kans in dat ik binnen 1 jaar een groot deel nodig ga hebben voor de aanschaf van een woning (dit ga ik dus niet erin beleggen). Los van de rating en bronbelasting: er vanuitgaand dat ik dit bedrag niet nodig heb: zijn er redenen waarom ik dit niet zou moeten doen? Zie ik iets over het hoofd? Los van het feit dat er andere financiële strategieën zijn. Blijft wel spannend om in één keer een groot bedrag op een deposito te zetten namelijk.
Je hoeft natuurlijk niet alles in één deposito te zetten, je kan het bij Raisin spreiden over meerdere deposito's met verschillende looptijden van 6, 9, en 12 maanden plus eventueel nog een deel op een spaarrekening met variabele rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
Kal-Ell schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:00:
Misschien een domme vraag. Ik probeer mijn CEB rekening op te zeggen maar ik kan mijn klantnummer nergens vinden, ik heb die brief waar die op moet staan niet bewaard. Weten jullie waar mijn klantnummer kan staan?
Klantnummer staat in je welkomsmail.
De eerste regel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het klantnummer van CEB gebruik je ook om in te loggen op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
Ik heb mijn klantnummer gevonden.
Hans Denhaag en
user109731 bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 84% gewijzigd door Kal-Ell op 26-04-2024 20:00 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Kal-Ell schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:54:
Ik heb mijn klantnummer gevonden.
Hans Denhaag en
user109731 bedankt voor jullie hulp!
En wat was je wachtwoord ook alweer? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijdhagen
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-07 14:41
Hans Denhaag schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:40:
[...]

Twee weken geleden via de app opgezegd. Zeer snel en geen enkel probleem.
Hoe dan, want ik kan niet eens een formulier bijvoegen in de IOS app, alleen afbeeldingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:34
Tot een maximum van 30.000 telt het niet mee voor VRH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
Oekol schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:15:
[...]

En wat was je wachtwoord ook alweer? :7
Mijn wachtwoord is "ik ben jullie held" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Kal-Ell schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 23:18:
[...]

Mijn wachtwoord is "ik ben jullie held" :D
Aanelkaargeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
Nee los ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:09
Dan kunnen ze je gaan zieken, en steeds je account blokkeren, door het ww foutief in te typen..

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans Denhaag
Strijdhagen schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:20:

Hoe dan, want ik kan niet eens een formulier bijvoegen in de IOS app, alleen afbeeldingen..
Je vult het formulier in plus ondertekening. Maakt er een foto van en stuurt die op.
Er zit ergens een knop contact en dan als onderwerp opzeggen rekening.
Dus je stuurt een afbeelding op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Vraag over TR en veiligheid. Wat als je je telfoon kwijt bent? Kan iemand via de app je tegenrekening wijzigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Harbo schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:18:
Vraag over TR en veiligheid. Wat als je je telfoon kwijt bent? Kan iemand via de app je tegenrekening wijzigen?
Aangezien ik die mogelijkheid niet zie in de app, noch op de website, denk ik niet.
Daarnaast moet de vinder van de telefoon, jouw telefoonnummer, de unlock code van de telefoon en de pincode van TR kennen. En accepteert TR een tegenrekening met een afwijkende naamstelling ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPqmcGXV1Z9oouhkWaM6K3GIWdo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CeYgBrnCmrjcYtSOnTG0ObNa.png?f=user_large

Dus alleen met dezelfde naam. maar ik kan de bovenstaande optie niet vinden,

[ Voor 21% gewijzigd door W1ck1e op 27-04-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:39
Harbo schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:18:
Ik mag toch hopen dat je telefoon zelf ook is beveiligd en zodoende onbruikbaar is voor een eventuele dief.
Dan nog een toegangscode voor de app die anders is dan die van de telefoon zelf.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Telefoon is beveiligd met de code, app met vingerafdruk. Zonder telefoon kan jij echter niets meer. Ook via web portaal heb jij telefoon (sms) nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:41
Harbo schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:52:
Telefoon is beveiligd met de code, app met vingerafdruk. Zonder telefoon kan jij echter niets meer. Ook via web portaal heb jij telefoon (sms) nodig.
Dan laat je de oude simkaart blokkeren en vraag je een nieuwe simkaart aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vandaag het bekende mailtje van Openbank ontvangen: Je Welkom spaarrekening met 3,75% rente wordt 2,65% rente. En je hoeft er niets voor te doen! :)

Nou, heel fijn. Per laatste rente uitkerings datum ben ik er weg. Waarschijnlijk naar Santander (zonder klaarblijkelijk erfbelasting) met 3,65% rente. Alleen staat die niet vast. Zijn er tekenen dat ze dat ook ineens verlagen naar 2,65% of iets dergelijks?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
THE_BASE schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:58:
Vandaag het bekende mailtje van Openbank ontvangen: Je Welkom spaarrekening met 3,75% rente wordt 2,65% rente. En je hoeft er niets voor te doen! :)

Nou, heel fijn. Per laatste rente uitkerings datum ben ik er weg. Waarschijnlijk naar Santander (zonder klaarblijkelijk erfbelasting) met 3,65% rente. Alleen staat die niet vast. Zijn er tekenen dat ze dat ook ineens verlagen naar 2,65% of iets dergelijks?
Santander Consumer Bank is net nieuw in Nederland dus zal waarschijnlijk nog wel nieuwe klanten willen lokken en misschien dat ze pas naar beneden gaan als de concurrenten dat gaan hebben. CEB zit nog op 3.75%. Vorige rente van SCB was 3,25%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Novax schreef op zondag 28 april 2024 @ 13:06:
[...]

Santander Consumer Bank is net nieuw in Nederland dus zal waarschijnlijk nog wel nieuwe klanten willen lokken en misschien dat ze pas naar beneden gaan als de concurrenten dat gaan hebben. CEB zit nog op 3.75%. Vorige rente van SCB was 3,25%
Voordeel van SCB vind ik de maandelijkse uitbetaling van rente. CEB heb ik drie maandelijks geleden aangevraagd, staat een deel op. Maar jaarlijkse uitbetaling vind ik minder.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 09:19
THE_BASE schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:58:

Tip: Bel eerst openbank voor de 3.2% rekening. Heb ik ook gedaan. En daarna deel verhuisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Zijn er hier die ervaring hebben met de "Raisin banken" Banca CF+ en Coop Pank? Ik zit er aan te denken om bij beiden een deposito te openen van respectievelijk 6 maanden en 1 jaar. Maar het zijn geen namen die in mijn herinnering hier vaak voorbij zijn gekomen.

Rente bij Coop is wel iets lager (3,51% vs 3,70% van de hoogste bij 1 jaar). Maar ze hebben wel een aantal regels waarbij je gegarandeerd het deposito kunt opnemen (met verlies van rente). En zonder bronbelasting zijn ze de tweede bank, alleen Progetto geeft 3,60% rente, maar daar heb ik al veel staan dus ben eigenlijk ook op zoek naar een alternatief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
RobertMe schreef op zondag 28 april 2024 @ 13:48:
Zijn er hier die ervaring hebben met de "Raisin banken" Banca CF+ en Coop Pank?
Ik heb bij Coop een paar depositos. Kan er weinig bijzonders over vermelden. Aanvraag ging binnen een paar dagen meen ik, heb geen aanvullende gegevens moeten aanleveren.
Pagina: 1 ... 60 ... 163 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling