Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:46
Datisraar schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:44:
[...]

Ik heb al een aparte topic aangemaakt voor de TR klanten !
Trade Republic - TR voor alle vragen en opmerkingen

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-09 15:47
Hoe doen jullie het met spaargeld, ik wil het bij credit europe stallen boor de hoge rente maar twijfel of ik alles moet doen. Als het mis gaat is er dan wel garantie tot 100k maar wie weet hoe lang het duurt voor je daar wat van ziet. Doen jullie dan een x percentage bijv? En klopt het dat credit europe turks is en de iban naam check niet werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
nextnext schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:52:
Hoe doen jullie het met spaargeld, ik wil het bij credit europe stallen boor de hoge rente maar twijfel of ik alles moet doen.
Er is geen verplichting om alles bij 1 bank te zetten ;) Zoek nog een bank met een hoge rente en verdeel het bv 50/50. Of houd een voldoende buffer aan bij de grootbank zodat je een paar weken kunt overbruggen.
Als het mis gaat is er dan wel garantie tot 100k maar wie weet hoe lang het duurt voor je daar wat van ziet.
Binnen 7 werkdagen na de inwerkingtreding van het DGS. Is wettelijk geregeld dus (en voor de gehele EU hetzelfde). Enige vraag is dan nog hoe lang het duurt voordat het DGS in werking treedt. Bij Amsterdam Trade Bank, die zelf de stekker er uit trokken na de sancties tegen Rusland, was volgens mij binnen een paar weken alles geregeld, dus zeg 2 weken.
Doen jullie dan een x percentage bijv?
Alles kan. Er is geen gouden regel hier in en iedereen doet waar die zelf het beste van blijft slapen :)
En klopt het dat credit europe turks is
Het is een Nederlandse bank gevestigd in Amsterdam met een banklicentie in Nederland en dus gedekt door het Nederlandse DGS. Maar ja, de oprichter is een Turk / van Turkse komaf. Daarnaast doet de bank volgens mij ook zaken "met Turkije" (leningen aan Turkse bedrijven etc). Maar dat doet er niet toe. Weet jij wat de Nederlandse grootbanken allemaal met je geld doen? Ik niet in ieder geval. Geldt overigens voor nog een aantal Nederlandse banken, bv ook Yapi Kredi is van Turkse komaf.
en de iban naam check niet werkt?
Klopt. Maar doet er niet toe. Je kunt alleen geld ontvangen van een (Nederlandse) rekening die op jou naam staat. En andersom kun je alleen geld overmaken naar de vaste tegenrekening. Dus het geld kan niet verkeerd aankomen zeg maar (tenzij je een dubbelganger hebt :p).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:13
Datisraar schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:44:
[...]

Ik heb al een aparte topic aangemaakt voor de TR klanten !
Mods hebben het topic gesloten vanwege "de karige topic start"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:07
(verwijderd)

[ Voor 106% gewijzigd door Pistachenootje op 02-05-2024 14:55 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:15
En hierbij is het TR topic dan weer geopend: Discussie over & Ervaringen met Trade Republic

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:03
nextnext schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:52:
Hoe doen jullie het met spaargeld, ik wil het bij credit europe stallen boor de hoge rente maar twijfel of ik alles moet doen. Als het mis gaat is er dan wel garantie tot 100k maar wie weet hoe lang het duurt voor je daar wat van ziet. Doen jullie dan een x percentage bijv? En klopt het dat credit europe turks is en de iban naam check niet werkt?
Trade republic geeft 4% rente tot 50.000 op dit moment (en 0% boven die 50k) dus daar kan je ook een deel stallen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 21:43

Barrycade

Through the...

Niet echt een dik alternatief maar Revolut heeft nu ook een echte spaarrekening. Met een gratis account max 2% rente maar loopt op als je een betaald account hebt.

Met dagelijkse rente uitkering.
Een echte spaarrekening dus geen geldfonds en onder het deposito stelsel tot 100k van Litouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lq8fPkX6nYnI-bWsbXuOxYVPwwg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Jmwp6wzJ2aR9As0Rs0n49VP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Barrycade op 02-05-2024 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Barrycade schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:16:
Niet echt een dik alternatief maar Revolut heeft nu ook een echte spaarrekening. Met een gratis account max 2% rente maar loopt op als je een betaald account hebt.

Een echte spaarrekening dus geen geldfonds en onder het deposito stelsel tot 100k van Litouwen.

[Afbeelding]
Eigenlijk moesten ze wel, ik denk toch wel hun directe concurrent, N26 ook een spaarrekening heeft. Alleen bij N26 dan 2,8% rente "altijd", tenzij je Metal hebt, dan 4%.
2% van Revolut is dan inderdaad niet zo interessant. De 2,8% van N26 is dan okay-ish (toch 1-procentpunt boven de NL grootbanken, en er is wel voldoende aanbod met meer dan 2,8%, maar het merendeel zit ook wel onder de 3,5%, dus N26 zit een beetje in de middenmoot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 09:19
RobertMe schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:23:
[...]

Eigenlijk moesten ze wel, ik denk toch wel hun directe concurrent, N26 ook een spaarrekening heeft. Alleen bij N26 dan 2,8% rente "altijd", tenzij je Metal hebt, dan 4%.
2% van Revolut is dan inderdaad niet zo interessant. De 2,8% van N26 is dan okay-ish (toch 1-procentpunt boven de NL grootbanken, en er is wel voldoende aanbod met meer dan 2,8%, maar het merendeel zit ook wel onder de 3,5%, dus N26 zit een beetje in de middenmoot).
Ook zakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008

[Afbeelding]
Wat bedoelt Revolut met het "bruto" in de afbeelding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
W1ck1e schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:39:
[...]

Wat bedoelt Revolut met het "bruto" in de afbeelding ?
Normaal is bruto (vs netto) voor of na belasting? :p Dus ik vermoed dat ze daarmee doelen op bron- of "lokale" belasting. Als in: in Nederland betaal je sowieso belasting over vermogen (alhoewel dan weer niet over rente / rendement).

En terwijl ik dit type, Litouwen is niet relevant? Want zal via Nederlandse vestiging lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:42:
[...]

Normaal is bruto (vs netto) voor of na belasting? :p Dus ik vermoed dat ze daarmee doelen op bron- of "lokale" belasting. Als in: in Nederland betaal je sowieso belasting over vermogen (alhoewel dan weer niet over rente / rendement).

En terwijl ik dit type, Litouwen is niet relevant? Want zal via Nederlandse vestiging lopen.
Bij TR en N26 heb ik geen last van bruto & netto. De maandelijkse rente is niet verminderd door extra bron of lokale belasting. En aangezien de NL belasting afhankelijk is van vrijstelling en methode, waar de spaarbank niet van weet, kan de spaarbank daar niks over roepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
W1ck1e schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:50:
En aangezien de NL belasting afhankelijk is van vrijstelling en methode, waar de spaarbank niet van weet, kan de spaarbank daar niks over roepen.
Dus benoemen ze de bruto rente, dat is immers wat zij geven. Hoeveel er van over blijft na "aftrek" van belastingen weten ze niet, dus kunnen ze netto niet benoemen.
Hetzelfde als dat in vacatures ook altijd een bruto salaris staat. Werkgever zal niet weten hoe veel je er netto van over blijft.

En ja, dat Revolut over bruto rente spreekt is gewoon raar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 21:43

Barrycade

Through the...

Het is 2% rente op jaarbasis, je krijgt geen rente op rente volgens de (i).

Kan goed zijn dat er brakke AI vertaling achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Barrycade schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:11:
Het is 2% rente op jaarbasis, je krijgt geen rente op rente volgens de (i).
Als je dagelijks rente krijgt uitgekeerd lijkt het mij juist dat er rente op rente is? Of ze rekenen dus niet met 2,00% "per dag" (/niet met 2 / 365 maar dus ietsje minder dan dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL

[Afbeelding]
Jammer dat ze deze rente niet gewoon toepassen op je hoofdrekening, dát zou pas wat zijn, een betaalrekening met een degelijke spaarrente.

Maar desondanks toch wel leuk, want de kosten van het Metal plan heb je er al heel snel uit door de andere perks en dan is de rente al 3%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16:09
JohanNL schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:56:
[...]

Jammer dat ze deze rente niet gewoon toepassen op je hoofdrekening, dát zou pas wat zijn, een betaalrekening met een degelijke spaarrente.

Maar desondanks toch wel leuk, want de kosten van het Metal plan heb je er al heel snel uit door de andere perks en dan is de rente al 3%.
Ik heb bij Revolut het metal plan, en zal de spaarrekening daar nu eens uitproberen. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Jammer dat dat in Nederland nog niet echt aangekomen is. In Duitsland heb je C24 waar je 2.5% krijgt op je normale betaalrekening (3% op de spaarrekening).

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
[...]
Ik blijf voorlopig lekker hun geldmarktfonds gebruiken. 3.68%. VRH is pas een issue vanaf 1 oktober. Over de veiligheid van het Fidelity geldmarktfonds maak ik me totaal geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Datisraar schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:23:
[...]

Ik heb bij Revolut het metal plan, en zal de spaarrekening daar nu eens uitproberen. Ik houd jullie op de hoogte.
En een quote uit het N26 draadje.
Datisraar schreef op zondag 7 april 2024 @ 09:26:
[...]

Dank voor je Metal review. Heb je dan het abonnement a 13,50€ per maand betaald ? Ik heb N26 smart gehad om uit te proberen maar met 3,90€ per maand had de Smart variant voor mij niet zoveel toegevoegde waarde.
N26 heeft toch lagere kosten en hogere rente dan Revolut, en daarnaast Duits dgs ipv Litouws dgs.
Of mis ik iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
W1ck1e schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 07:25:
[...]

En een quote uit het N26 draadje.

[...]

N26 heeft toch lagere kosten en hogere rente dan Revolut, en daarnaast Duits dgs ipv Litouws dgs.
Of mis ik iets ?
Ik heb inmiddels Revolut metal. Het is maar net welk plan je hebt bij deze fintechs.
En wat dgs betreft, klopt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:15
Dank voor jullie antwoorden
Barrycade schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:19:
Wat heb je dan gelezen? Hier niet denk ik want op Raisin zitten geen banken meer met 4% voor een jaar vast.

Maar wel vrij opneembare rekeningen met 3,29% gemiddeld een keer zo hoog als je ING/RABO.

En voor een jaar heb je nog wat keuzes tot 3,7% maar dan zit je weer aan bronbelasting.

Maar als je niet wanneer je bij het geld moet kunnen komen zou ik het zelf wel overhevelen naar een bank die je ipv 170 euro rente minimaal 329 euro rente geeft per 10 k spaargeld.
Ik dacht eerst 4% gezien te hebben, maar inderdaad 3,7%! Alsnog flink stuk meer dan bij mijn huidige bank.
Novax schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:49:
[...]

Je hoeft natuurlijk niet alles in één deposito te zetten, je kan het bij Raisin spreiden over meerdere deposito's met verschillende looptijden van 6, 9, en 12 maanden plus eventueel nog een deel op een spaarrekening met variabele rente.
En wat zou wat jou betreft het voordeel zijn hiervan? Dat ik dan bij een deel weer sneller kan?
Waardevolle toevoeging! Fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Ik heb gisteren een bedragje op gezet van 125€ voor de spaarrekening bij Revolut. En je krijgt dagelijks rente, was vanochtend gelijk bijgeschreven. Een cent weliswaar, maar toch!

[ Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 03-05-2024 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Datisraar schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:49:
[...]

Ik heb inmiddels Revolut metal. Het is maar net welk plan je hebt bij deze fintechs.
En wat dgs betreft, klopt !
Maar dan begrijp ik niet dat je kiest voor Revolut.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8f5EOFQerIxLW8fQloXbpkzFOug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1wSe28JcczTEeiIv8T4cuO2f.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4a8Epe95WXGSjXV3TCxJLzvPu0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uudo8Q7W18YahilQF3yR9Q6c.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
W1ck1e schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:17:
[...]
Maar dan begrijp ik niet dat je kiest voor Revolut.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Beetje off topic in dit spaar topic, maar vanwege de Perks bij Revolut, inclusief abonnement op digital Financial Times en Nord-VPN.

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 03-05-2024 10:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[Afbeelding]
Niet echt interessant door de hoge maandelijkse kosten.

Even als vergelijk: 0 euro per maand voor 2,46% rente bij Bunq. Dus alles behalve Metal en Ultra valt al af.

Vervolgens even in Excel gekeken vanaf welke spaartegoeden Revolut interessant wordt (dus rendement-maandelijkse kosten), dan kom ik uit op deze omslagpunten:

Pas vanaf 30K spaartegoed weegt de 3% rente van Metal op tegen de 2,46 rente bij Bunq tegen 0 maandelijkse kosten.

En pas vanaf 61K weegt Ultra op tegen Metal binnen Revolut.

Persoonlijk vind ik het sowieso kapitaalvernietiging om meer spaartegoed dan 15K aan te houden voor onmiddellijke onttrekkingen, en de rest gaat mooi naar Raisin voor 3,x% rente tegen 0 maandelijkse kosten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Jeroenneman schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:52:
[...]

Niet echt interessant door de hoge maandelijkse kosten.

Even als vergelijk: 0 euro per maand voor 2,46% rente bij Bunq. Dus alles behalve Metal en Ultra valt al af.

Vervolgens even in Excel gekeken vanaf welke spaartegoeden Revolut interessant wordt (dus rendement-maandelijkse kosten), dan kom ik uit op deze omslagpunten:

Pas vanaf 30K spaartegoed weegt de 3% rente van Metal op tegen de 2,46 rente bij Bunq tegen 0 maandelijkse kosten.

En pas vanaf 61K weegt Ultra op tegen Metal binnen Revolut.

Persoonlijk vind ik het sowieso kapitaalvernietiging om meer spaartegoed dan 15K aan te houden voor onmiddellijke onttrekkingen, en de rest gaat mooi naar Raisin voor 3,x% rente tegen 0 maandelijkse kosten.
Wat als je ook even kijkt naar N26 ?
2,8% zonder kosten
4,0% voor 13,50 euro per maand (metal jaar abonnement)
Ik heb dat laatste en zie dat als een betaalrekening met 4,0% (want ik kan realtime saldo verplaatsen van de spaarrekening naar de betaalrekening, en ik kan tot 10k per dag instant opnemen, en daarboven in een paar uur)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:31
Slasher schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:23:
[...]

Ik had ook problemen met het ondertekenen van het contract, dat deed ik via MacOs en Firefox
via windows/edge geprobeerd na advies van de helpdesk en dat ging in 1x goed.
Inmiddels papieren versie ondertekend, ingescand en gemaild.

Lekker ouderwets 8)7

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GroteVoet459
Het Zweedse Collector (via Raisin) heeft vandaag de rente verhoogd van 3,28% naar 3,30% (3,32% => 3,34% effektief). Ook is hun rente op een 6-maands deposito van 3,35% naar 3,40% gegaan.

Er zit blijkbaar nog wat ruimte in voor lichte groei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:29

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

GroteVoet459 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:17:
Het Zweedse Collector (via Raisin) heeft vandaag de rente verhoogd van 3,28% naar 3,30% (3,32% => 3,34% effektief). Ook is hun rente op een 6-maands deposito van 3,35% naar 3,40% gegaan.

Maar (helaas) ook uitbetaling in SEK indien DGS nodig mocht zijn.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pistachenootje
vdr01 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:00:
[...]
Maar (helaas) ook uitbetaling in SEK indien DSG nodig mocht zijn.
Klopt niet meer. Je krijgt de uitbetaling gewoon in euro op je Raisin rekening. Zie het DGS topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABCstabiel
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-09 10:10
Afgelopen dagen een spaarrekening geopend bij Santander (bij het aflopen van mijn rente bij CEB). Nu zie ik overal staan dat je bij het openen van een spaarrekening een vrijstelling verklaring invult om bronbelasting te voorkomen. Ik heb echter tijdens het openen van de rekening niet expliciet een vrijstelling verklaring gezien. Wel heb ik een contract gekregen, maar ook daar zie ik (op het eerste oog) niks staat over bron belasting. Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 30-09 19:33
GroteVoet459 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:17:

Nou, nou, indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
ABCstabiel schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 10:46:
Afgelopen dagen een spaarrekening geopend bij Santander (bij het aflopen van mijn rente bij CEB). Nu zie ik overal staan dat je bij het openen van een spaarrekening een vrijstelling verklaring invult om bronbelasting te voorkomen. Ik heb echter tijdens het openen van de rekening niet expliciet een vrijstelling verklaring gezien. Wel heb ik een contract gekregen, maar ook daar zie ik (op het eerste oog) niks staat over bron belasting. Weet iemand hier meer over?
Dat staat op bijlage III van mijn contract.
En dat zal bij jou ook wel zo zijn.
Voortaan goed lezen voor je een contract tekent.🙂

[ Voor 6% gewijzigd door devriesjande op 04-05-2024 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABCstabiel
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-09 10:10
devriesjande schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 15:40:
[...]

Dat staat op bijlage III van mijn contract.
En dat zal bij jou ook wel zo zijn.
Voortaan goed lezen voor je een contract tekent.🙂
Thanks! Dat dacht ik al wel, maar ik wist het niet zeker. Ik had verwacht dat ik een apart document zou moeten ondertekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik had Advanzia een aantal weken geleden opgezegd, daar werd niet op gereageerd. Vrijdag 4 mei nogmaals gemaild, dit keer vandaag al verwerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:57
Pistachenootje schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:20:
Ik had Advanzia een aantal weken geleden opgezegd, daar werd niet op gereageerd. Vrijdag 4 mei nogmaals gemaild, dit keer vandaag al verwerkt.
Je zult daar ongetwijfeld een goede reden voor hebben, maar voor mij zou dat echt de laatste zijn die ik op zou zeggen. Ik krijg daar momenteel bijna 4% op een direct opvraagbare rekening. Daar komt geen andere rekening bij in de buurt.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Andrehj schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:45:
[...]

Je zult daar ongetwijfeld een goede reden voor hebben, maar voor mij zou dat echt de laatste zijn die ik op zou zeggen. Ik krijg daar momenteel bijna 4% op een direct opvraagbare rekening. Daar komt geen andere rekening bij in de buurt.
Inderdaad, daar heb ik natuurlijk een goede reden voor; actieperiode afgelopen. Ik krijg bij Consorsbank gelukkig nog 4% tot het einde van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:57
Advanzia rekening net geopend.
Geregistreerd in de nieuwe bankomgeving afgelopen donderdag. Dat ging goed.

Wil nu inloggen, lukt niet en ik krijg geen reactie op wachtwoord vergeten.

Is dit een bekend euvel bij Advanzia?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Reintje schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:26:
Advanzia rekening net geopend.
Geregistreerd in de nieuwe bankomgeving afgelopen donderdag. Dat ging goed.

Wil nu inloggen, lukt niet en ik krijg geen reactie op wachtwoord vergeten.

Is dit een bekend euvel bij Advanzia?
Uit de Pinned Post:
Wacht 2 werkdagen na bevestiging opening account alvorens in te loggen.
2 werkdagen is vri+maa - zou het morgen nog eens proberen.

Ben geen ervaringsdeskundige bij deze bank, mogelijk dat die "bevestiging" niet direct op het aanmelden volgt en je nog iets meer tijd kwijt bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:57
GroteVoet459 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:29:
[...]

Uit de Pinned Post:

[...]

2 werkdagen is vri+maa - zou het morgen nog eens proberen.

Ben geen ervaringsdeskundige bij deze bank, mogelijk dat die "bevestiging" niet direct op het aanmelden volgt en je nog iets meer tijd kwijt bent.
Die twee dagen heb ik al afgewacht na bevestiging van het rekeningnummer. Twee dagen later heb ik me geregistreerd op de nieuwe site. Ik kon toen ook meteen met m’n inloggegevens inloggen. Nu niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 21:00
Hoe gaan Klarna , orange bank en banca Progetto om met aanvraag vroegtijdig beëindigen deposito ivm aankoop huis?
Alle deposito’s eindigen tussen september en december.
In de product informatie staat dat ze het individueel bekijken daar word ik ook niet echt wijs van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:50
Ik lees in de gepinde post over Advanzia dat er een rentesimulatie mogelijk is. Waar precies zit dit?

[ Voor 84% gewijzigd door rindertb op 07-05-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
feddesman schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:43:
Hoe gaan Klarna , orange bank en banca Progetto om met aanvraag vroegtijdig beëindigen deposito ivm aankoop huis?
Alle deposito’s eindigen tussen september en december.
In de product informatie staat dat ze het individueel bekijken daar word ik ook niet echt wijs van.
Oftewel: er zijn geen voorwaarden waaronder je kunt opzeggen. Maar je kunt een verzoek indienen en dan wordt het op individuele basis beslist. Waarbij je er dus vanuit kunt gaan dat het antwoord "nee, kun je niet openbreken" zal zijn, anders hadden ze het wel in de voorwaarden opgenomen.
Een Raisin bank die ik weet die je wel mag opzeggen is Coop. Alleen krijg je dan alleen de originele inleg terug, dus 0% rente.
En in Nederland heeft Credit Europe Bank deze voorwaarde, dat je kunt open breken bij, bv, aankoop van een woning. En bij hun is het AFAIK incl opgebouwde rente (of in ieder geval hoef je bij een meerjarig deposito de reeds ontvangen rente niet terug te betalen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
^ Voor de bank is het eigenlijk wel aantrekkelijk want dan hoeven ze geen rente uit te betalen, zo staat dat meestal in de voorwaarden (Raisin).

Ik zou er dus niet vanuit gaan dat je altijd een 'nee' krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
De hoogste rente op Raisin voor een 1 jaar deposito met 3,70% rente van Privatbanka gaat per 10 mei naar 3%. Bronbelasting te verlagen naar 0% maar daar moet je wel wat voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Lichte daling van 0,05%-punt bij deposito rentes van Klarna bank vanaf 13 mei:
  • 6 maanden deposito: 3,22% naar 3,17%
  • 1 jaar deposito: 3,40% naar 3,35%
  • 18 maanden deposito: 3,28% naar 3,23%
  • 2 jaar deposito: 3,32% naar 3,27%
  • 3 jaar deposito: 3,27% naar 3,22%
  • 4 jaar deposito: 3,22% naar 3,17%

[ Voor 13% gewijzigd door Novax op 07-05-2024 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Novax schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:00:
De hoogste rente op Raisin voor een 1 jaar deposito met 3,70% rente van Privatbanka gaat per 10 mei naar 3%. Bronbelasting te verlagen naar 0% maar daar moet je wel wat voor doen.
Net als Pistachenootje profiteer ik tot half december van 4% vrij opneembaar gegarandeerd bij Consorsbank. Ik heb daarom gerede twijfels vrijkomende deposito's over te sluiten.

Maar ik wilde ook even melden dat Bunq in Duitsland hun Easy Savings-rente (geen kosten bij dit pakket) verhoogd heeft van 3,50% naar 4,01% actierente voor 4 maanden.

Wij hebben er niks aan, maar het is een verhoging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:55
Novax schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:00:
Hoe weet je deze wijzigingen? Door erop te klikken of is er een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Frankenstein schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 01:29:
...
Maar ik wilde ook even melden dat Bunq in Duitsland hun Easy Savings-rente (geen kosten bij dit pakket) verhoogd heeft van 3,50% naar 4,01% actierente voor 4 maanden.

Omdat de banken in Nederland ook weten dat we er niks aan hebben, is de stijging bij de buren geen reden om in Nederland te laten stijgen. Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:03
[...]

Net als Pistachenootje profiteer ik tot half december van 4% vrij opneembaar gegarandeerd bij Consorsbank. Ik heb daarom gerede twijfels vrijkomende deposito's over te sluiten.
Dit kun je bepalen adhv een berekening (met een paar aannames). Je vrijkomende depositos kun je nu opnieuw vastzetten voor zeg, 3.50% voor 12 maanden. Daarentegen geniet je nog voor ca. 7 maanden a 4.00% bij Consors. Er vanuit gaande dat de vrijopneembare spaarrente lager is dan 3.50%, zeg 3.00%, kun je nagaan in hoeverre het zin heeft om je depositos opnieuw af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Magreet1 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 07:04:
Hoe weet je deze wijzigingen? Door erop te klikken of is er een andere manier?
Stijgingen voert Raisin direct door zonder expliciete melding op de website. Bij dalingen geeft Raisin op de website bij het product een aantal dagen van te voren een waarschuwing. Kan handig zijn als je overweegt een deposito af te sluiten, dan weet je dat je snel moet handelen zodat je nog de hogere rente kan meepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 09:19
[...]

Todat Bunq merkt dat de uitstroom te groot wordt omdat ze niet competitief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim106gti
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-09 08:11
[...]

Wat is jullie ervaring met Concorsbank? Ik heb net een rekening geopend maar lees veel negatieve reviews op ondermeer Trustpilot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
tim106gti schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:00:
[...]

Wat is jullie ervaring met Concorsbank? Ik heb net een rekening geopend maar lees veel negatieve reviews op ondermeer Trustpilot.
Ik zou eerder kijken op tweakers. (je bent er toch). De bijdragen op TrustPilot zijn in het algemeen eerder negatief dan positief. Terwijl dat volgens mij een verkeerd beeld geeft.

je moet dan wel zoeken op consorsbank ;)
met 2 essen in plaats van 2 ceetjes

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 08-05-2024 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:03
[...]

Is al veel over geschreven. De meeste ervaringen hier zijn mbt het openen van de rekening en de rompslomp daaromtrent. Maar als jouw rekening actief is, is het ergste achter de rug ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
[...]

Werkt helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
wibblemoo schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:05:
[...]

Dit kun je bepalen adhv een berekening (met een paar aannames). Je vrijkomende depositos kun je nu opnieuw vastzetten voor zeg, 3.50% voor 12 maanden. Daarentegen geniet je nog voor ca. 7 maanden a 4.00% bij Consors. Er vanuit gaande dat de vrijopneembare spaarrente lager is dan 3.50%, zeg 3.00%, kun je nagaan in hoeverre het zin heeft om je depositos opnieuw af te sluiten.
Het heeft nu wat mij betreft weinig zin om vast te zetten, omdat mijn vrij opneembare rekening met gegarandeerd rentepercentage meer oplevert dan ieder jaardeposito. De komende maanden verwacht ik geen duidelijke dalingen en na de zomer valt er ook nog niet veel over te zeggen. Ik tel voorlopig 16 andere aanbieders met meer dan 3% vrij opneembaar (deels alleen voor nieuwe klanten). (TR, MeDirect, FCM, Advanzia, VWFS, Open Bank, Santander, Progetto, Distingo, Collector, Nordax, Bigbank, Klarna, Alisa, Inbank, CKV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Werkt inderdaad prima maar het is wel erg ouderwets Duits. Alles via papier en onnodig complexe processen om oude klanten een gevoel van veiligheid te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:04
Wat denken jullie van de Individual Saving Accounts van Trade 212 met 5,2% rente uitbetaald per dag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W_Walker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:10
dirk_mec schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:03:
Wat denken jullie van de Individual Saving Accounts van Trade 212 met 5,2% rente uitbetaald per dag?
Zie Het spaartopic - Deel 4. Korte samenvatting, het is een belegging, geen spaarproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:12
Een deposito van mij verloopt over enkele weken. Wordt het bedrag+rente dan vanzelf op mijn Raisin rekening gestort als ik geen verlenging van deposito kies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:45
Santee schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:42:
Een deposito van mij verloopt over enkele weken. Wordt het bedrag+rente dan vanzelf op mijn Raisin rekening gestort als ik geen verlenging van deposito kies?
Ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
Leuk, maar je kan daar ook 7% krijgen. Het is alleen beleggen zoals reeds gezegd. De 5,2% ziet op GBP tegoeden, 7% op tegoeden in HUF, en heb je PLN of CZK over? Dan 6%.

Om het enigszins met sparen vergelijkbaar te maken kun je je beter houden aan de 4,2% "rente" op EUR-bedragen.

Trading 212 = Cyprus. Forget it but!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Totaal niet interessant imo. Wel slimme marketing. Ik kan me zo maar voorstellen dat veel argeloze mensen daarin trappen en dan waarschijnlijk nog meer misleidende producten gaan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:32
Santee schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:42:
Ja, kan in sommige gevallen wel een paar dagen duren voordat het er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 05:58
Pistachenootje schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 02:14:
[...]

Totaal niet interessant imo. Wel slimme marketing. Ik kan me zo maar voorstellen dat veel argeloze mensen daarin trappen en dan waarschijnlijk nog meer misleidende producten gaan kopen.
Wat is er misleidend aan? Je krijgt toch gewoon 4,2% op je euro tegoed? Lijkt me prima om daar een niet al te groot bedrag te stallen (en tijdig weer om te zetten naar spaartegoed voor oktober zodat de belastingdienst het niet meerekent als belegging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim106gti
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-09 08:11
fsfikke schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 17:45:
[...]

Werkt inderdaad prima maar het is wel erg ouderwets Duits. Alles via papier en onnodig complexe processen om oude klanten een gevoel van veiligheid te geven.
Ook al wel eens geld weer opgenomen/overgeboekt? Gaat ook zonder problemen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

tim106gti schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:58:
[...]

Ook al wel eens geld weer opgenomen/overgeboekt? Gaat ook zonder problemen?
Nee, als je geld stort ben je het voor altijd kwijt. Maar verder een prima bank hoor!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pistachenootje
Schweino schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:55:
[...]
Wat is er misleidend aan?
Dat ze het een 'savings account' noemen terwijl het dat niet is. Verder moet je je afvragen hoe het kan dat ze zulke 'rente' bieden. Waarom zijn er geen veilige geldmarktfondsen die zoveel rente betalen?

Dat kan maar op 1 manier: door meer risico te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Pistachenootje schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:29:
[...]

Dat ze het een 'savings account' noemen terwijl het dat niet is. Verder moet je je afvragen hoe het kan dat ze zulke 'rente' bieden. Waarom zijn er geen veilige geldmarktfondsen die zoveel rente betalen?

Dat kan maar op 1 manier: door meer risico te nemen.
Het probleem wat mij betreft is vooral dat ze zo onduidelijk zijn over in welk fonds ze jouw geld stoppen.
Bovendien kunnen ze al je effecten uitlenen, zover dat zin heeft.
4,2% is op zich ook niet heel hoog, het is vooral meer dan andere opties omdat die bovenop de kosten van het qmmf of mmf nog eens extra kosten berekenen.
Dat fonds van Revolut is namelijk ook al bijna 4% zonder de kosten van Revolut zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lnjl
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 31-05-2024
Hey allemaal,

Ik ben momenteel bezig met het zoeken naar een nieuwe bank en ik volg deze discussie al een tijdje. Er komen zoveel verschillende banken voorbij met allerlei verschillende rentetarieven dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Begin dit jaar heb ik uiteindelijk de beslissing genomen om mijn spaargeld van ING over te zetten naar Bunq. Maar nu zie ik nog steeds betere opties langskomen. Destijds koos ik voor Bunq omdat het een Nederlandse bank is, maar nu twijfel ik.

Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat je bij Trade Republic tot 4% "kunt sparen". Ik lees hier verschillende verhalen over, of het nu belast wordt als belegging of als spaargeld (als je boven de heffingsvrije vermogen zit). Weet iemand hier meer over? Of is het misschien verstandiger om bij een andere bank te sparen, ook al is de rente lager?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
lnjl schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:58:
Hey allemaal,

Ik ben momenteel bezig met het zoeken naar een nieuwe bank en ik volg deze discussie al een tijdje. Er komen zoveel verschillende banken voorbij met allerlei verschillende rentetarieven dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Begin dit jaar heb ik uiteindelijk de beslissing genomen om mijn spaargeld van ING over te zetten naar Bunq. Maar nu zie ik nog steeds betere opties langskomen. Destijds koos ik voor Bunq omdat het een Nederlandse bank is, maar nu twijfel ik.

Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat je bij Trade Republic tot 4% "kunt sparen". Ik lees hier verschillende verhalen over, of het nu belast wordt als belegging of als spaargeld (als je boven de heffingsvrije vermogen zit). Weet iemand hier meer over? Of is het misschien verstandiger om bij een andere bank te sparen, ook al is de rente lager?
Trade Republic heeft een eigen topic: Discussie over & Ervaringen met Trade Republic

Maar kortweg: ja je kunt er veilig sparen tegen 4% rente (effectief nog iets hoger) over maximaal €50K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
lnjl schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:58:

Maar zoek je een bank alleen puur voor sparen of ook met een betaalrekening? In dit topic worden voornamelijk spaarbanken besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lnjl
JohanNL schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:03:
[...]

Trade Republic heeft een eigen topic: Discussie over & Ervaringen met Trade Republic

Maar kortweg: ja je kunt er veilig sparen tegen 4% rente (effectief nog iets hoger) over maximaal €50K
Ja ik snap dat je veilig kunt sparen, maar ziet de belastingdienst dit ook als spaartegoed? (als je dus niet gaat beleggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lnjl
Novax schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:04:
[...]

Maar zoek je een bank alleen puur voor sparen of ook met een betaalrekening? In dit topic worden voornamelijk spaarbanken besproken.
Ik zoek inderdaad naar een goede spaarbank.

Voorlopig hou ik ING aan als mijn betaalrekening, maar ik zie dat de maandelijkse kosten in 2 jaar tijd ook al verdubbeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Schweino schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:55:
[...]

Wat is er misleidend aan? Je krijgt toch gewoon 4,2% op je euro tegoed? Lijkt me prima om daar een niet al te groot bedrag te stallen (en tijdig weer om te zetten naar spaartegoed voor oktober zodat de belastingdienst het niet meerekent als belegging).
Hier staat genoeg informatie zodat ik het in ieder geval niet misleidend kan noemen. Als klanten zonder enig onderzoek beginnen aan een account bij welke bank dan ook vind ik dat zij het niet al te vroeg misleiding mogen noemen. De eerder genoemde 5,2% is volgens mij op een rekening in ponden. En rente krijg je maar tot 20k euro.

De berekening/uitleg over de rente die dagelijks wordt uitgekeerd vind ik trouwens heel mooi. Ook over hoe de dagelijks rente wordt afgerond maar niet vergeten.

Ik ben geen klant.
edit vanwege @Zr40 Misschien later wel. En ga ik niet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
lnjl schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:08:
[...]

Ja ik snap dat je veilig kunt sparen, maar ziet de belastingdienst dit ook als spaartegoed? (als je dus niet gaat beleggen)
Iemand van de BD zelf heeft bevestigd dat het onder sparen valt, is terug te vinden in dit topic (zoek op '' TR '')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
W1ck1e schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:30:
En rente krijg je maar tot 20k euro.
Bedoel je dat je beschermd bent tot €20.000 (+ €1M verzekering). Rente krijg je over het hele bedrag, dat laat de tool ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
W1ck1e schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:30:
[...]
Hier staat genoeg informatie zodat ik het in ieder geval niet misleidend kan noemen.
Het misleidende aspect is natuurlijk om het een 'savings account' te noemen terwijl dat het niet is. Gelukkig leggen ze hier dan wel uit dat ze o.a. geldmarktfondsen gebruiken maar welke dan? Dat wordt weer niet vermeld. En dat is wel interessant want aangezien ze 4.2% betalen vermoed ik dat ze in de tweede garnituur aan het vissen zijn. Misschien kan iemand met een rekening daar ons laten zien in welke fondsen ze investeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Novax schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:00:
[...]

Bedoel je dat je beschermd bent tot €20.000 (+ €1M verzekering) ? Rente krijg je over het hele bedrag, dat laat de tool ook zien.
Neen ik bedoelde wat ik schreef ;), en dat klopte niet.
Maar ik zou er niet meer willen plaatsen dan die 20k (heb ik ook niet over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pistachenootje schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:29:
[...]

Het misleidende aspect is natuurlijk om het een 'savings account' te noemen terwijl dat het niet is.
Waar noemen ze het product wat je als Nederlander afsluit een savings account? “Earn interest on cash” heet het in de app en als je het aanzet moet je door 10 disclaimers heen.

Meer dan dit is er niet aan info:
Safeguard: To manage this risk, we select only reputable QMMF managers.

Interest rate risk

[..]

Safeguard: We select QMMFs who invest mainly in short-term bonds and are highly liquid.

Liquidity risk

[..]

Safeguard: We make sure that enough client money is in liquid cash to process withdrawals immediately.
En zoals ik al eerder postte blijft het meerendeel van je geld in banktegoeden bewaard. 7% zit bij mij nu in QMMF. Dus die 4.2% halen ze niet door al je geld in gekke QMMFs te stoppen. Rente op Euro’s kent geen limiet.

[ Voor 46% gewijzigd door fsfikke op 09-05-2024 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
fsfikke schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:59:
[...]
Waar noemen ze het product wat je als Nederlander afsluit een savings account?
Dirk noemde het hier: dirk_mec in "Het spaartopic - Deel 4". Daar regeerde ik op.

Op die laatste link las ik dat als je er gebruik van maakt je kan zien in welke fondsen je geld belegd wordt. Ben benieuwd welke dat zijn.

Dan zou het alsnog beter zijn om bij een gerenommeerde broker als IBKR zelf in die fondsen te beleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pistachenootje schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 14:05:
[...]

Dirk noemde het hier: dirk_mec in "Het spaartopic - Deel 4". Daar regeerde ik op.

Op die laatste link las ik dat als je er gebruik van maakt je kan zien in welke fondsen je geld belegd wordt. Ben benieuwd welke dat zijn.

Dan zou het alsnog beter zijn om bij een gerenommeerde broker als IBKR zelf in die fondsen te beleggen.
Misschien niet handig om “misleiding!!!” te roepen op basis van een post :p ISA is een specifiek product in de UK en staat helemaal los van de QMMF discussie:
What is an ISA?
ISAs are a type of savings account where interest income from savings and capital gains and dividends from investments are shielded from tax.
They are a government-sponsored scheme to encourage savings and investments subject to a maximum contribution limit (currently £20,000)

An ISA is a tax-free saving or investment account for UK residents. You can put your ISA allowance to work and maximise your potential returns by shielding them from income tax, tax on dividends and capital gains tax.

ISA in UK parlance is sometimes referred to as a ‘Tax Wrapper’. Think of them like a force field sitting around your money, keeping the taxman away

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 09-05-2024 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
^ helaas is het al tig keer gebeurt dat mensen denken dat het een spaarproduct is. Of omdat ze het niet begrijpen, of doordat diverse sites het als een spaar product promoten (er is al een voorbeeld gepost eerder). Gelukkig valt de website van Trading 212 zelf inderdaad wel mee. Staat nog steeds de vraag open met welke fondsen ze precies aan die 4.2% komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zelfs al denken mensen dat, dit product is alleen beschikbaar voor UK residents. Je kan het niet per ongeluk openen.

Hoe dan ook is het off-topic hier :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
HoistSparen is bij Raisin met de variabele rente vandaag met 0.01%-punt omhoog gegaan :+

Komt daarmee met effectief 3,34% gelijk aan Collector maar nog 0.01%-punt onder Distingo.

[ Voor 5% gewijzigd door Novax op 10-05-2024 15:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08:29
Volgens onderstaand bericht gaat de ECB in juni waarschijnlijk de rente verlagen.

https://www.nu.nl/economi...t-eerst-in-vijf-jaar.html

[ Voor 3% gewijzigd door mpandroid op 10-05-2024 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroberti
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-08-2024
Heeft iemand ervaring met het aanhouden van een NL spaarrekening na verhuizing naar Amerika? Ik zit nu bij Rabo en kan mijn rekeningen daar aanhouden, maar zou graag wat spaargeld spreiden naar een andere bank, het liefst met meer rente. Zo te zien is dat bij ABN Amro wel mogelijk maar tegen vrij hoge kosten. Bij de andere aanbieders die ik heb bekeken kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08:29
sroberti schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:29:
Heeft iemand ervaring met het aanhouden van een NL spaarrekening na verhuizing naar Amerika? Ik zit nu bij Rabo en kan mijn rekeningen daar aanhouden, maar zou graag wat spaargeld spreiden naar een andere bank, het liefst met meer rente. Zo te zien is dat bij ABN Amro wel mogelijk maar tegen vrij hoge kosten. Bij de andere aanbieders die ik heb bekeken kan het niet.
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar zie bij (buitenlandse) rekeningen wel vaak de vraag of ik een US citizen ben. Daaruit concludeer ik dat het misschien wel mogelijk is, tenzij dit alleen bedoeld is voor Amerikanen is die in het betreffende land waar de bank gevestigd is wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
sroberti schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:29:
Heeft iemand ervaring met het aanhouden van een NL spaarrekening na verhuizing naar Amerika? Ik zit nu bij Rabo en kan mijn rekeningen daar aanhouden, maar zou graag wat spaargeld spreiden naar een andere bank, het liefst met meer rente.
Ik zou kijken naar Wise en Revolut. Die gebruiken geldmarktfondsen maar dat maakt niet uit als je in NL geen belasting hoeft te betalen. Verder kun je gelijk dollars aanhouden met mooie rente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
mpandroid schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:34:
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar zie bij (buitenlandse) rekeningen wel vaak de vraag of ik een US citizen ben. Daaruit concludeer ik dat het misschien wel mogelijk is, tenzij dit alleen bedoeld is voor Amerikanen is die in het betreffende land waar de bank gevestigd is wonen.
Dat vragen ze omdat de IRS van banken eist dat ze informatie over US citizens doorsturen, waar ze ook wonen. In sommige gevallen leidt ja antwoorden tot extra kosten of weigering. Maar dat doet niets af van de gebruikelijke eisen aan in welk land je woont.

Revolut en Wise zijn volgens mij beide actief in de VS, alleen is er dan weinig Nederlands aan die rekening. Ik weet niet of je een Euro rekening aan een Revolut rekening uit de VS kan toevoegen.

Let wel op dat geldmarktfondsen geen spaarrekening zijn, hoewel Revolut sinds kort ook een gewone spaarrekening aanbiedt, in ieder geval in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
alson schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:34:
Let wel op dat geldmarktfondsen geen spaarrekening zijn, hoewel Revolut sinds kort ook een gewone spaarrekening aanbiedt, in ieder geval in Nederland.
Een groot (/het grootste?) probleem met geldmarktfondsen is natuurlijk dat het voor de Nederlandse belastingdienst telt als een belegging met een hogere VRH, waardoor ze niet meer interessant zijn (om op de peildatum te hebben). Maar als je in het buitenland woont en daar geen andere belastingregels zijn v.w.b. geldmarktfondsen geldt dat natuurlijk niet zoals @Pistachenootje al aangaf.

Verder uiteraard wel opletten in welk geldmarktfonds het wordt gezet. Sommige schijnen nogal shady te zijn terwijl andere (zeer?) betrouwbaar zijn. Maar heb er zelf geen ervaring mee, dus ook geen idee welke je dan wel of niet wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
RobertMe schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:38:
[...]
Verder uiteraard wel opletten in welk geldmarktfonds het wordt gezet. Sommige schijnen nogal shady te zijn terwijl andere (zeer?) betrouwbaar zijn. Maar heb er zelf geen ervaring mee, dus ook geen idee welke je dan wel of niet wilt hebben.
Vooral dat sommige aanbieders je niet vertellen in wélk geldmarktfonds ze jouw geld stoppen is een probleem.
En ja betrouwbaar is ook maar zo totdat dat niet meer zo is, dus zorg ervoor dat je altijd je vermogen spreid.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 19:44

Veritas

concedo nulli

Mijn actierente liep af bij Credit Europe. Heb contact met ze opgenomen of er nog verlengd kon worden. Ik werd door ze teruggebeld met de mededeling dat er geen verlenging in zit. Jammer, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Vraagje over distingo bank, mijn laatste rente is op 3 april bijgeschreven en daarna niet meer terwijl dit toch maandelijks is bij deze bank?

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
corsat schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 08:45:
Vraagje over distingo bank, mijn laatste rente is op 3 april bijgeschreven en daarna niet meer terwijl dit toch maandelijks is bij deze bank?
Nee, per kwartaal zoals de meeste bij Raisin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwertje
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 29-09 14:13
Veritas schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:43:
Mijn actierente liep af bij Credit Europe. Heb contact met ze opgenomen of er nog verlengd kon worden. Ik werd door ze teruggebeld met de mededeling dat er geen verlenging in zit. Jammer, maar helaas.
En wat ga je nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Pagina: 1 ... 62 ... 163 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling