Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-07 07:35
Lekker handig dat de CEB app plotseling niet meer werkt 🤨

Edit: Gaat om IOS dat er plotseling een nieuwe versie van de app gedownload moet worden.

[ Voor 43% gewijzigd door Crasheeee op 12-05-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reklameon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:56
Crasheeee schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:55:
Werkt hier prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:56
fsfikke schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:59:

En zoals ik al eerder postte blijft het meerendeel van je geld in banktegoeden bewaard. 7% zit bij mij nu in QMMF. Dus die 4.2% halen ze niet door al je geld in gekke QMMFs te stoppen. Rente op Euro’s kent geen limiet.
Bij mij zit het merendeel in QMMF nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/puBUm8F5jVImpFyH6eSpk1dcIk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XzLl1m8Z5CKyYzgIM0UH7FWA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan overigens niet zien waar exact ze het in hebben belegd.

[ Voor 12% gewijzigd door Schweino op 12-05-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-07 19:57

Edit: Gaat om IOS dat er plotseling een nieuwe versie van de app gedownload moet worden.
In Firefox voor Windows wordt sinds gisteravond het certificaat geweigerd.....dus kan je niet inloggen. (Ging met andere browser wel, misschien een iets minder kritische).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Hier ook dat probleem op iOS: bij openen app krijg je de melding dat je een nieuwe versie moet hebben, maar er is helemaal geen nieuwe(re) versie beschikbaar in de App Store. Zal in de komende dagen wel opgelost worden, maar knullig is het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Appeltjeeitje schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:37:
[...]

In Firefox voor Windows wordt sinds gisteravond het certificaat geweigerd.....dus kan je niet inloggen. (Ging met andere browser wel, misschien een iets minder kritische).
Met edge op windows 11 lukt het mij wel.
@Bouwertje Bij mij is de actierente een tijdje terug ook afgelopen. Vrij opneembaar saldo is nul, geld van afgelopen deposito's gaat meteen naar een andere bank. Met de rente bij ceb is er keuze genoeg elders. Het is het enige wat we kunnen doen, stemmen met de voeten. Als ceb weer geld nodig heeft dan zullen ze de rente wel weer meer in lijn brengen met de concurrentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:31
Certificate datum is nog in de toekomst maar het cert is ingetrokken:
code:
1
 Revocation status: Revoked   INSECURE

https://www.ssllabs.com/s...bankieren.crediteurope.nl

[ Voor 3% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 12-05-2024 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfbehh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-05-2024
CEB app werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-07 10:12

Veritas

concedo nulli

Weghalen bij CEB in ieder geval, en ophogen bij TR. Heb ook Advanzia gevraagd naar een eventuele nieuwe verlenging, die was eerder ook verlopen. Sommigen in dit topic krijgen dat al zelf aangeboden, ikzelf niet.

Maar wil eigenlijk ook wat terug qua spaarrekeningen, ik vond het nogal irritant bij de belastingaangifte haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:32
Schweino schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:17:
[...]

Bij mij zit het merendeel in QMMF nu:

[Afbeelding]

Ik kan overigens niet zien waar exact ze het in hebben belegd.
Blijft opmerkelijk. Volgens mij is er geen één geldmarktfonds dat 4% betaalt. Zelfs de geldmarktfondsen die meer risico nemen door met swaps te werken betalen volgens mij geen 4%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:10
RobertMe schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:25:
Wel een gek dingetje bij Banca CF+, via Raisin. Het bedrag van opening wordt alleen op dinsdagen overgemaakt (van Raisin naar Banca CF+). Gevolg is dus dat het kan dat het geld een aantal dagen renteloos op de Raisin rekening staat / dat je het even goed moet plannen wanneer je het geld op de Raisin rekening zet.

Overigens wel duidelijk gecommuniceerd. Staat in de Algemene Voorwaarden (die iedereen natuurlijk netjes leest), het productinformatieblad, en je moet er een vinkje voor zetten bij de aanvraag (als in, naast het vinkje dat je AV hebt gelezen, en het vinkje dat je productinformatieblad hebt gelezen, staat er ook nog expliciet een vinkje dat je weet dat geld alleen op dinsdag wordt overgemaakt naar Banca CF+).

Uitkeren bij einde looptijd is dan weer wel "direct" en dus niet een vaste dag.
En ik heb de aanvraag weer ingetrokken
In documenten staat naar mijn idee duidelijk dat de aanvraag 2 of 3 dagen duurt en je (daarna) pas er voor hoeft te zorgen dat het geld op dinsdag op de rekening staat. Ergo: aanvraag wordt verstuurd zondrr dat het geld beschikbaar is, na goedkeuring kun je geld over maken en wordt het op dinsdag overgemaakt naar Banca CF+.

Alleen was er tot op heden nog geen aanvraag doorgestuurd. Dus het geld zal op de rekening moeten staan voordat de aanvraag wordt doorgestuurd? Met een doorlooptijd van 2 á 3 werkdagen + dat "2 á 3 dagen voor dinsdag" nog een weekend bevat loop je zo 4 á 5 dagen rente mis (en met de lange weekenden nu met Hemelvaartsdag en Pinksteren nog meer). Dus dan gaat het geld naar een bank met iets minder rente die bewezen (veel) sneller is en dus effectief een "hoger rendement" heeft (als in: 0% rente voor 5 dagen is een groter verschil dan 6 maanden 0,05-procentpunt minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:25

The Third Man

The Third Jellyfish

Pistachenootje schreef op maandag 13 mei 2024 @ 05:14:
[...]

Blijft opmerkelijk. Volgens mij is er geen één geldmarktfonds dat 4% betaalt. Zelfs de geldmarktfondsen die meer risico nemen door met swaps te werken betalen volgens mij geen 4%.
APY vs jaarrente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve_O
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07 11:18
Mijn actierente bij Credit Europe is dit weekend ook afgelopen.

Om weer wat nieuws te gaan doen, is het dan een kwestie van je rekening bij CEB opzeggen en boeken zij je spaargeld incl. opgebouwde rente zelf over naar je tegenrekening?

De rente is namelijk (nog) niet bijgeschreven. Dit doen zij naar mijn weten op 1-1.
Wel zie ik staan wat de reeds opgebouwde rente is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:31
Steve_O schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:39:

Om weer wat nieuws te gaan doen, is het dan een kwestie van je rekening bij CEB opzeggen en boeken zij je spaargeld incl. opgebouwde rente zelf over naar je tegenrekening?
Waarom zou je wachten met overmaken op opzeggen? Gewoon zelf je geld overmaken en door … die laatste afrekening komt dan vanzelf door het opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve_O
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07 11:18
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:46:
[...]

Waarom zou je wachten met overmaken op opzeggen? Gewoon zelf je geld overmaken en door … die laatste afrekening komt dan vanzelf door het opzeggen.
Klinkt een stuk logischer. Geld is inmiddels overgemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik vermoed dat het verschil groter is dan dat. Mogelijke verklaringen die ik zie zijn dat ze exotische (lees: hoger risico) fondsen gebruiken en/of zelf geld bijleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:20
Pistachenootje schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:17:
[...]

Ik vermoed dat het verschil groter is dan dat. Mogelijke verklaringen die ik zie zijn dat ze exotische (lees: hoger risico) fondsen gebruiken en/of zelf geld bijleggen.
Wat vooral opmerkelijk is dat die 4,2% al een aardig lange tijd hetzelfde is.
Het lijkt er dus op dat ze de klant 4,2% uitbetalen en het resultaat van de onderliggende fondsen voor lief nemen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
JohanNL schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:21:
[...]

Het lijkt er dus op dat ze de klant 4,2% uitbetalen en het resultaat van de onderliggende fondsen voor lief nemen.
in wezen niet heel veel anders dan wat de 'actiebanken' doen natuurlijk. Na kosten blijft er ook weinig tot niets over onder aan de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Pistachenootje schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:17:
[...]

JohanNL schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:21:
[...]

Of deels in niet-Euro MMF's investeren en het potentiele koersrisico incalculeren.

[ Voor 27% gewijzigd door The Third Man op 13-05-2024 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:20
wibblemoo schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:29:
[...]

in wezen niet heel veel anders dan wat de 'actiebanken' doen natuurlijk. Na kosten blijft er ook weinig tot niets over onder aan de streep.
Trading212 legt er dus waarschijnlijk zelfs op toe.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1760466

Steve_O schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:39:
Mijn actierente bij Credit Europe is dit weekend ook afgelopen.

De rente is namelijk (nog) niet bijgeschreven. Dit doen zij naar mijn weten op 1-1.
Wel zie ik staan wat de reeds opgebouwde rente is.
Zelf anderhalve week geleden opgezegd, ging heel soepel en had binnen 2 dagen de rente op m'n tegenrekening. Ook gedaan bij GarantiBank zelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijosa2
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-02 15:08
JohanNL schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:27:
[...]

Trading212 legt er dus waarschijnlijk zelfs op toe.
Dat hoeft niet, er zijn kortlopende staatsobligaties die 4.2% rente bieden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/821esFa-sGfYrcEDYsiXQV8U8OI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o9FbdsQ22KxFdMZfOyCKzpP0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Never mind:)

[ Voor 99% gewijzigd door Pistachenootje op 13-05-2024 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mijosa2
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-02 15:08
Pistachenootje schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:04:
[...]

Die eerste lijkt me een 5 jarige obligatie (2019/2024), of zie ik dat verkeerd?
Dat was inderdaad een langdurige obligatie, maar loopt binnenkort af (zie kolom 'Afl.datum'). De YTM (yield to maturity) is de uitkomst van een berekening waarbij met al dit soort factoren is rekening gehouden. Koop jij die bovenste obligatie vandaag dan maak jij 4.209% rendement (op jaarbasis) op de afloopdatum 15 juli 2024.

Het zou best zo kunnen zijn dat zij dit kopen. Het gemak voor de spaarder is dan natuurlijk dat jij niet al die moeite hoeft te doen met het aankopen van de onderliggende obligatie. Hun 'winst' zit hem er dan in dat jij hun platform gaat gebruiken om te beleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
@mijosa2 ik zag de afloopdatum later, toen vraag weggehaald. Ze beweren zelf in QMMF's te beleggen, dat zou niet stroken met deze staatsobligaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15:07
Yapi Kredi 1jr overmorgen 3,6%--> 3,3%, 2jr 3,45% --> 3,3%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mijosa2 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:50:
[...]

Dat hoeft niet, er zijn kortlopende staatsobligaties die 4.2% rente bieden.

[Afbeelding]
Waarmee je nog steeds geen rendement van 4.2% haalt als je 90% van het geld op een bankrekening hebt staan. Als hun weergave natuurlijk klopt. Maar ik denk inderdaad dat ze er gewoon op toeleggen, wat riskant is aangezien er geen limiet op zit.

Ik heb laatst een groot (groot) bedrag opgenomen en dat had ik binnen een werkdag op m’n rekening staan. Maar op dat moment werd ook aangegeven dat het volledige bedrag op banktegoeden stond. Zou interessant zijn om te zien of er meer vertraging is als een groter deel in QMMFs zit.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 13-05-2024 14:22 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
rechtsherstel schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:09:
Bedankt voor de tip!

Ik zie dat een 2 jarig deposito bij einde looptijd een rente van 3,50 % geeft, en de versie met een jaarrente van 3,45 %. Klopt mijn berekening dat de jaarrente voordeliger is?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Laatst online: 15:07
Als je de rente weer tegen 3,45% weg kan zetten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De rente wordt dus niet automatisch op de deposito meegenomen voor het 2e jaar? Dat schiet dan niet op. Als ik een proefberekening maak zie ik inderdaad dat einde looptijd een hoger netto rendement geeft.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QAI
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:45

QAI

Collector: Vanaf 14-05-24 geldt een nieuw rentetarief van 3,32% p.j. in plaats van 3,30% p.j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
rechtsherstel schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:09:
Dank je wel voor de tip, dan ben ik morgen net op tijd met mijn periodieke deposito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De rente vaste periode van 6 maanden bij Openbank is verlopen en ze bieden niet meer dan 2,65%.

De optie is Santander, nu nog 3,65%, Bunq of TR. Ik zoek een flexibele spaarrekening met maandelijkse uitkering van (vrij hoge) rente. Iemand een idee?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:57
THE_BASE schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:08:
De rente vaste periode van 6 maanden bij Openbank is verlopen en ze bieden niet meer dan 2,65%.

De optie is Santander, nu nog 3,65%, Bunq of TR. Ik zoek een flexibele spaarrekening met maandelijkse uitkering van (vrij hoge) rente. Iemand een idee?
Bunq is niet hoog qua rente dus dan houd je die 2 opties over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:33

Als je 2,65% bij OB al te laag vind waarom heb je dan bunq met 2,43% in het lijstje staan ... ?

Heb je de andere tijdelijke aanbieders allemaal al gehad, zoals CEB Welkom @ 3,69% (3,75% effektief)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop2001
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:23

Mijn storting op afgelopen vrijdag van ING naar Santander is nog steeds niet aangekomen. Geen idee of dit aan ING of Santander ligt. Support van Santander reageert niet op mijn vraag hierover. Ik zou dus voorzichtig zijn met Santander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
joop2001 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:23:
Mijn storting op afgelopen vrijdag van ING naar Santander is nog steeds niet aangekomen. Geen idee of dit aan ING of Santander ligt. Support van Santander reageert niet op mijn vraag hierover. Ik zou dus voorzichtig zijn met Santander.
Overboekingen in het weekend hebben altijd vertraging alhoewel het er nu op maandag wel zou moeten zijn. (tenzij het de eerste storting is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Vrijdag overgemaakt en vandaag nog niet aangekomen? Net een werkdag gepasseerd dus ;) Instant Payments zijn nog steeds niet "verplicht verplicht" (verordening is ingegaan, maar er is nog een overgangsperiode). Ik zou me er nog niet perse heel druk om maken.
En geen idee hoe en wanneer je contact hebt opgenomen. Maar als dat vandaag per mail was lijky het me ook niet heel onderwacht dat je nog geen reactie hebt (was netjes geweest van wel, maaar genoeg bedrijven waar je (meer dan) een dag moet wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Mede omdat ze hele dag mailtjes aan het beantwoorden zijn dat het enkele dagen kan duren en je dus even geduld moet hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:13:
[...]

Als je 2,65% bij OB al te laag vind waarom heb je dan bunq met 2,43% in het lijstje staan ... ?

Heb je de andere tijdelijke aanbieders allemaal al gehad, zoals CEB Welkom @ 3,69% (3,75% effektief)?
Sorry, ik loop achter. Dacht dat Bunq hoger was.

CEB heb ik nog 3 maanden over, maar jaarlijkse uitkering. Weet niet of Santander maandelijks is?

Ik vind de app in elk geval een gedrocht en de teksten zijn ook niet volledig Nederlands, maar Vlaams. Maar allez, soit.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:30:
Weet niet of Santander maandelijks is?
Ja, maandelijks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:09

Oekol

waka waka hey hey

[...]

Is dit je eerste storting? Die duurt sowieso langer kan tot 72 uur duren. Was ook wel te vinden geweest in 't topic. Heb santander nu 3 maanden, echt behalve met het openen van de rekening 0 issues. Na de 1e storting staat het in de regel binnen 4 uur op de rekening gedurende werkuren.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-07 22:11
Momenteel worden de eerste hints al kenbaar gemaakt dat de ECB de rente in juni / juli gaat verlagen.

Ik ben benieuwd of TR en collega's dan ook gaan zakken

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
D_Jeff schreef op maandag 13 mei 2024 @ 22:38:
Momenteel worden de eerste hints al kenbaar gemaakt dat de ECB de rente in juni / juli gaat verlagen.

Ik ben benieuwd of TR en collega's dan ook gaan zakken
Indien je N26 (met metal account) als zo'n collega ziet: volgens hier verhogen ze de rente meteen, maar verlagingen kondigen ze 2 maanden van te voren aan. (dus nog minstens 2 maanden 4% of meer)
Can N26 change the interest rate?

Yes, N26 may change your interest rate based on actions of the European Central Bank. We may increase your interest rate, in which case we will send you a notification informing of the change which will take immediate effect. In the case that we have to lower the interest rates we will inform you with 2 months notice.
voor beide spaarinstellingen zijn aparte draadjes op tweakers.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Advanzia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikke man
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:06
Vanochtend per mail de boodschap van Raisin dat verlengen van het bestaande deposito (momenteel 6 maanden tegen 4%) mogelijk is. Ik moet dan tzt en voor het vrijkomen inloggen op het platform.

Wat de mail niet vermeld is het rentepercentage bij verlenging.

Iemand met ervaring die mij kan vertellen hoe dit bij hen ging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:52
dikke man schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:35:
Vanochtend per mail de boodschap van Raisin dat verlengen van het bestaande deposito (momenteel 6 maanden tegen 4%) mogelijk is. Ik moet dan tzt en voor het vrijkomen inloggen op het platform.

Wat de mail niet vermeld is het rentepercentage bij verlenging.

Iemand met ervaring die mij kan vertellen hoe dit bij hen ging?
Je krijgt altijd de op dat moment geldende rente, dus die kan je eenvoudig opzoeken (je kan opzoeken wat de rente is als de verlenging nu zou plaatsvinden, wat de rente in toekomst doet weet je helaas niet).

[ Voor 11% gewijzigd door Exar op 14-05-2024 09:36 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Exar schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:27:
[...]

Je krijgt altijd de op dat moment geldende rente, dus die kan je eenvoudig opzoeken.
Die kun je juist niet eenvoudig opzoeken. Je kunt al een aantal weken vantevoren verlengen, en in die periode kan de rente wijzigen. Je hebt dus hoogstens een soort van indicatie wat het zou kunnen zijn. Maar het kan nog veranderen (IIRC stuurt Raisin dan wel de standaard mail v.w.b. "je hebt een aanvraag lopen bij bank X, en ze gaan de rente wijzigen".

En voor de duidelijkheid voor @dikke man: je krijgt dus de rente (/voorwaarden) die gelden op de dag dat het deposito afloopt / nieuwe ingaat. En niet de rente van het moment dat je de verlenging aanvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
RobertMe schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:09:
[...]

Die kun je juist niet eenvoudig opzoeken. Je kunt al een aantal weken vantevoren verlengen, en in die periode kan de rente wijzigen.
Inderdaad, maar ik zou dus ook nooit lang van tevoren verlengen. Eenvoudig opzoeken had ik niet moeten zeggen als mensen verwachten ver van te voren te kunnen verlengen en dan weten wat ze krijgen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:09
Ik blijf het toch opmerkelijk vinden dat verschillende aanbieders van deposito's uit hetzelfde land op Raisin verschillende eisen stellen aan hetgeen overlegt moet worden om bronbelasting te verminderen of naar 0 te brengen.

Bijvoorbeeld:
A&G (Spaanse bank) verlangt alleen een zelf-verklaring omtrent woonplaats terwijl Haitong (via hun Spaanse bijkantoor) een woonplaatsverklaring van de belastingdienst verlangt.

Weet iemand hier waar dat verschil in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 15:21
marktweakt schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:12:
Ik blijf het toch opmerkelijk vinden dat verschillende aanbieders van deposito's uit hetzelfde land op Raisin verschillende eisen stellen aan hetgeen overlegt moet worden om bronbelasting te verminderen of naar 0 te brengen.

Bijvoorbeeld:
A&G (Spaanse bank) verlangt alleen een zelf-verklaring omtrent woonplaats terwijl Haitong (via hun Spaanse bijkantoor) een woonplaatsverklaring van de belastingdienst verlangt.

Het enige wat ik weet is dat bijv. de wetgeving in bijv Barcelona af kan wijken van de wetgeving in Madrid.
m.a.w. het hangt ervanaf waar het hoofdkantoor is gevestigd. Raar maar waar.
Misschien verklaart dat het verschil.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop2001
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:23
Oekol schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:57:
[...]

Is dit je eerste storting? Die duurt sowieso langer kan tot 72 uur duren. Was ook wel te vinden geweest in 't topic. Heb santander nu 3 maanden, echt behalve met het openen van de rekening 0 issues. Na de 1e storting staat het in de regel binnen 4 uur op de rekening gedurende werkuren.
Nee dit was niet mijn eerste storting. Ik had als eerste storting 1 euro overgemaakt. Die kreeg ik net voordat de 72 uur voorbij waren weer retour. Met support gebeld. Daarna 2 euro overgemaakt. Een uur later was de rekening actief. Weer wat later stond de 2 euro er op. Op vrijdag een groter bedrag overgemaakt. Dit bedrag is op dit moment nog steeds niet zichtbaar op de rekening. Vanmorgen support maar weer gebeld. De medewerker kon mijn storting zien en vertelde dat de storting 'ten laatste' (jaja, Belgisch natuurlijk) morgen zichtbaar zou moeten zijn. De weekend dagen tellen niet mee, wat ik begrijp.
Het lijkt er dus op dat alle stortingen pas na 72 uur zichtbaar worden, terwijl het geld al wel binnen is bij Santander. Ik wacht maar weer af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
marktweakt schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:12:

Bijvoorbeeld:

Waarschijnlijk wat @Hans Denhaag aangeeft: wetgeving is "lokaal" geregeld. Daardoor is het hete hangijzer v.w.b. buitenlandse erfbelasting bij Spaanse banken ook nog lastiger, omdat de regels (en percentages etc) lokaal zijn. Een Spaanse adviseur in de materie kan dus mogelijk nog steeds niet "helpen" omdat hij simpelweg de regels van een andere regio kent en niet de regels van waar de bank is gevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
joop2001 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:54:
Nee dit was niet mijn eerste storting. Ik had als eerste storting 1 euro overgemaakt. Die kreeg ik net voordat de 72 uur voorbij waren weer retour. Met support gebeld. Daarna 2 euro overgemaakt. Een uur later was de rekening actief. Weer wat later stond de 2 euro er op. Op vrijdag een groter bedrag overgemaakt. Dit bedrag is op dit moment nog steeds niet zichtbaar op de rekening. Vanmorgen support maar weer gebeld. De medewerker kon mijn storting zien en vertelde dat de storting 'ten laatste' (jaja, Belgisch natuurlijk) morgen zichtbaar zou moeten zijn. De weekend dagen tellen niet mee, wat ik begrijp.
Het lijkt er dus op dat alle stortingen pas na 72 uur zichtbaar worden, terwijl het geld al wel binnen is bij Santander. Ik wacht maar weer af...
Afhankelijk van de hoogte van het bedrag wordt zo'n eerste grotere storting ook nog wel extra gecontroleerd. Zou ook nog kunnen dat je wat vragen krijgt in verband met Wwft. Daarna zou het allemaal soepeler moeten gaan maar advies is dan nog steeds om bedragen aan het begin van de week over te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
SCB 1 jaar deposito is vandaag van 3,5% naar 3,3% gegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Bij Garanti bank daalt morgen de rente van het 1 jaars deposito ook, de rest wijzigt niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4f8OBqZ4P9MpC5HFaATs2Cmw30=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g2XgiLXmkki5PKxrjKGL3tKq.png?f=user_large

Doe er je voordeel mee als je al dat deposito wilde afsluiten bij deze bank.

[ Voor 59% gewijzigd door W1ck1e op 14-05-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zit
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:35

zit

Bedankt voor de updates van de tariefwijzigingen. Op de valreep nog de iets hogere tarieven van Yapi Kredi kunnen meepakken. Scheelt weinig, maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:50
Santander heeft de deposito rente voor nieuwe aanvragen per direct verlaagd naar 3,30% ipv 3,50%. De variabele rente staat nog wel op 3,60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:09
Deezers schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:29:
Santander heeft de deposito rente voor nieuwe aanvragen per direct verlaagd naar 3,30% ipv 3,50%. De variabele rente staat nog wel op 3,60%.
Die 3,6% op de spaarrekening zal dan binnenkort ook wel voorbij zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
marktweakt schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:40:
[...]

Dat denk ik ook ja. Met geluk 3,40% als ze de deposito net als de vorige keer 0,10% lager zetten, maar we wachten af. Het is nog altijd beter als Openbank 2,75% ook van Santander zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
marktweakt schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:40:
[...]

Grappig, toevallig eergisteren Santander aangevraagd, omdat Openbank mij vanaf morgen naat 2,65% gaat zetten. Maar als Santander rond 3,30% gaat zitten, levert het alsnog meer op dan Openbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:42
THE_BASE schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:55:
[...]

Grappig, toevallig eergisteren Santander aangevraagd, omdat Openbank mij vanaf morgen naat 2,65% gaat zetten.
Bij mij gisteren of eergisteren, maar maandagavond gebeld(om te verlengen of op te nemen, indien verlenging niet mogelijk) en gisteravond(moest dus wel kleine dag op antwoord wachten) telefonisch weer nieuwe rekening 3,65% voor 6 maanden.
Wel prettige telefonische openingstijden, mij Rabobank is dat in avond en weekend onmogelijk (omdat ik op werkdagen overdag moet werken, dus eigenlijk onmogelijk).

[ Voor 4% gewijzigd door sipjohn op 15-05-2024 14:06 ]

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
sipjohn schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:04:
[...]

Bij mij gisteren of eergisteren, maar maandagavond gebeld(om te verlengen of op te nemen, indien niet mogelijk) en gisteravond(moest dus wel kleine dag op antwoord wachten) telefonisch weer nieuwe rekening 3,65% voor 6 maanden.
Wel prettige telefonische openingstijden, mij Rabobank is dat in avond en weekend (werkdagen overdag moet ik werken) onmogelijk.
Ik doe nog een poging vanavond, sowieso om het hele bedrag op te nemen. Stort maar terug dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krtgps
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16-05-2024
Edit: niet meer van toepassing

[ Voor 93% gewijzigd door krtgps op 15-05-2024 14:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Daling bij Coop Bank vanaf 22 mei:
  • 1 jaar deposito: 3,51% naar 2,25%
Hebben ze in februari ook een keer gedaan, daarna is het weer gestegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:06:
[...]

Ik doe nog een poging vanavond, sowieso om het hele bedrag op te nemen. Stort maar terug dan.
Gelukt, krijg nu 3,2% op jaarbasis. Heeft dan voor mij te weinig zin om flexibel naar 3,65% te gaan bij Santander (wel geopend en actief) die wellicht aankomende dagen ook gaat dalen. Dat kijk ik nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-07 18:45
Toch gaat de ESTER, de rente die de banken krijgen van de bij de ECB gestald geld de afgelopen 2 weken toch iets omhoog:
https://www.actuelerentes...te-ontwikkeling/ester.asp

Dit is een goede graadmeter voor variabele rente van particulieren.
De banken doen hier een afslag op.

[ Voor 21% gewijzigd door siveiro op 16-05-2024 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat klopt niet helemaal. €STR is de gemiddelde rente waartegen banken op die dag daadwerkelijk geld aan elkaar hebben verstrekt. De ECB bepaalt de hoogte hiervan niet, ze berekenen dit alleen op basis van de daadwerkelijke transacties en publiceren de uitkomst dagelijks.

De rente die de ECB zelf hanteert verandert niet vaak, en zeker niet dagelijks. Hier zie je de actuele rente: https://www.ecb.europa.eu..._rates/html/index.en.html Het stallen van geld bij de ECB levert op dit moment 4,00% op jaarbasis op.

[ Voor 6% gewijzigd door Zr40 op 16-05-2024 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toch nog een korte vraag: hoe lang duurt overboeken van Openbank naar Santander? Vanwege de erfbelasting misschien toch maar nadenken over een overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
THE_BASE schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:10:
Toch nog een korte vraag: hoe lang duurt overboeken van Openbank naar Santander? Vanwege de erfbelasting misschien toch maar nadenken over een overstap.
Langer dan nodig is.

Geld overmaken vanaf OpenBank gaat altijd een (werk)dag overheen, onafhankelijk van waar heen. Overboeken naar Santander "kan binnen een dag". Zelf een paar weken terug de switch gemaakt. 's morgens kwam het geld vanaf OB aan bij de grootbank, daar weer een transactie gedaan richting Santander en daar kwam het dezelfde dag nog aan. Schijnt dat OB naar Santander ook rechstreeks kan, zolang de rekeningen op dezelfde naam staan. Maar heb ik zelf niet gedaan / geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durpstick
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 09-07 20:02
Ik heb geprobeerd direct van OB naar Santander over te maken (in eigen naam), maar dit is nooit aangekomen. Ging om 1 cent als test, maar toch. Ik weet niet of dit voor anderen wel werkt, maar voor mij dus niet. Overmaken van OB naar eigen bank duurt 1 werkdag. En dan van eigen bank naar Santanter ook 1 werkdag. Is echt rekening houden met weekenden en feestdagen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Bedankt beiden! Dan laat ik het weekend er maar overheen gaan en kan ik dinsdag het bedrag overmaken van Openbank naar ING en vervolgens woensdag van ING naar Santander. En dat anno 2024.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deezers
THE_BASE schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:09:
Bedankt beiden! Dan laat ik het weekend er maar overheen gaan en kan ik dinsdag het bedrag overmaken van Openbank naar ING en vervolgens woensdag van ING naar Santander. En dat anno 2024.
Bij Santander moet je verplicht een NL-iban als tegenrekening hebben, Openbank is een ES-iban. Dus inderdaad eerst van Openbank naar een Nederlandse iban overmaken, en dan weer naar je Santander iban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Deezers schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:12:
[...]

Bij Santander moet je verplicht een NL-iban als tegenrekening hebben, Openbank is een ES-iban. Dus inderdaad eerst van Openbank naar een Nederlandse iban overmaken, en dan weer naar je Santander iban.
Daar had ik inderdaad bij de eerste vraag niet bij stilgestaan. Merkte wel dat de test overboeking van 1 cent er heel snel was.

Vanmorgen om 7 uur een bedrag met drie nullen overgemaakt van Openbank naar ING en nu nog steeds niet binnen. Dat irriteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
THE_BASE schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:32:
Vanmorgen om 7 uur een bedrag met drie nullen overgemaakt van Openbank naar ING en nu nog steeds niet binnen. Dat irriteert.
Vanmiddag ging je het geld er nog laten staan en intussen heb je om 7 uur vanmorgen al een bedrag van 3 nullen opgenomen :?

En dat overboeken vanaf OpenBank altijd een dag duren (en al dan niet OB het geld een dag opzij zet en de rente in eigen zak steekt, wat wettelijk niet eens zou mogen) is best wel een veelbesproken onderwerp. Inclusief dat intussen de Europese verordening is ingegaan dat overboekingen (binnen Europa) binnen 10 seconden moeten plaatsvinden. Alternatief is dus wachten totdat OB aan deze wetgeving gaat voldoen (maximaal 15 maanden sinds maart ergens als ik mij niet vergis).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pistachenootje
THE_BASE schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:32:
[...]
2 mensen hebben je net verteld dat er minimaal één werkdag overheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:42:
[...]

Vanmiddag ging je het geld er nog laten staan en intussen heb je om 7 uur vanmorgen al een bedrag van 3 nullen opgenomen :?
Dat is niet raar, ik moet een vakantie betalen. ;) Er staat wel iets meer op dan die drie nullen.

Normaliter boek ik ‘s morgens over en staat het ‘s middags bij ING. Zal vandaag wel komen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Pistachenootje schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 03:37:
[...]

2 mensen hebben je net verteld dat er minimaal één werkdag overheen gaat.
Zo ervaarde ik dat voorheen niet, maar bedankt iedereen voor het antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-07 20:34
THE_BASE schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:29:
[...]

Zo ervaarde ik dat voorheen niet, maar bedankt iedereen voor het antwoorden.
Sit back and relax 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Twee variabele spaarrentes bij Raisin licht gestegen:
  • HoistSparen: van 3,34% naar 3,36% effectief (gelijk aan Collector)
  • Alisa Bank: van 3,19% naar 3,35% effectief (gelijk aan Distingo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-07 20:34
Korte vraag over Raisin:

Als je je deposito verlengd wordt dan wel de rente eerst uitbetaald aan het einde van de oorspronkelijke termijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:35
mikeyfire643 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 09:21:
Korte vraag over Raisin:

Als je je deposito verlengd wordt dan wel de rente eerst uitbetaald aan het einde van de oorspronkelijke termijn?
Bij verlenging (indien de mogelijkheid bestaat) krijg je de keuze of je de rente ook mee wil nemen in de verlenging. Dat was tenminste bij de verlengingen die ik heb gehad de optie. Ik heb hier dan ook wel gebruik van gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:09
Als ik me goed herinner had ik die optie bij een Klarna deposito niet, daar werd de rente automatisch mee ingelegd in de nieuwe deposito.
Maar mogelijk verschilt dat per aanbieder of is het inmiddels veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Out.of.Control schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:47:
Als ik me goed herinner had ik die optie bij een Klarna deposito niet, daar werd de rente automatisch mee ingelegd in de nieuwe deposito.
Maar mogelijk verschilt dat per aanbieder of is het inmiddels veranderd.
Dat scheelt inderdaad per aanbieder en als het goed is staat in de voorwaarden of je kan kiezen en zo niet, wat er dan met de rente gebeurt.
Persoonlijk hou ik voor het overzicht van ronde bedragen in de deposito's, dus ik heb tot nu toe bij verlengen de rente uit laten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:03
Momenteel spaar ik bij één van de grote Nederlandse banken met relatief lage spaarrente. Na veel over alternatieve banken te lezen (waaronder hier), sta ik op het punt de knoop door te hakken bij welke bank ik mijn spaargeld grotendeels ga plaatsen. Echter vind ik het een lastige keuze, omdat ik graag op ‘safe’ speel en dus risico’s wil minimaliseren. Ik ben tot de volgende shortlist gekomen:
  • Nederland: LeasePlan Bank, Centraal Beheer Bank
  • Duitsland: Lloyds Bank
  • Spanje: Santander Consumer Bank
  • Europa: Europese banken via Raisin
Mijn gevoel / voorkeur gaat uit naar de Nederlandse banken, want dat voelt het veiligst. Met op de tweede plaats Lloyds Bank uit Duitsland, omdat Duitsland veiliger voelt dan Spanje of een platform als Raisin (terecht?). De andere opties voelen ‘ver weg’, maar ik weet niet of mijn gevoel terecht is dat dit werkelijk minder veilig is. Ik ben bekend met het Europese garantiestelsel, maar hoe het zit met erfbelasting bij buitenlandse banken lijkt nog altijd vaag. Kortom, ik zoek hogere rente dan bij de bekende Nederlandse banken met minimaal risico. Wat is jullie advies?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flexion1
  • Laatst online: 15:22
TNThomas schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:45:
Momenteel spaar ik bij één van de grote Nederlandse banken met relatief lage spaarrente. Na veel over alternatieve banken te lezen (waaronder hier), sta ik op het punt de knoop door te hakken bij welke bank ik mijn spaargeld grotendeels ga plaatsen. Echter vind ik het een lastige keuze, omdat ik graag op ‘safe’ speel en dus risico’s wil minimaliseren. Ik ben tot de volgende shortlist gekomen:
Mijn gevoel / voorkeur gaat uit naar de Nederlandse banken, want dat voelt het veiligst. Met op de tweede plaats Lloyds Bank uit Duitsland, omdat Duitsland veiliger voelt dan Spanje of een platform als Raisin (terecht?). De andere opties voelen ‘ver weg’, maar ik weet niet of mijn gevoel terecht is dat dit werkelijk minder veilig is. Ik ben bekend met het Europese garantiestelsel, maar hoe het zit met erfbelasting bij buitenlandse banken lijkt nog altijd vaag. Kortom, ik zoek hogere rente dan bij de bekende Nederlandse banken met minimaal risico. Wat is jullie advies?
Credit Europe bank heeft ook Nederlands DGS en geeft 3,75% gegarandeerd voor 6 maanden. Stukken beter als leaseplanbank met 2,2%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
mikeyfire643 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 09:21:
Korte vraag over Raisin:

Dat verschilt wellicht per bank, maar bij Banca Progetto werd in ieder geval alleen het oorspronkelijk ingelegde bedrag verlengd.

Bij LHV Pank maken ze het wel heel aantrekkelijk om de deposito te verlengen :)
Verlenging van uw termijndeposito bij LHV Pank
Uw huidige deposito heeft een rentetarief van 3,85% p.j., een looptijd van 12 maanden, en vervalt op 9-6-2024. Wanneer een termijndeposito wordt verlengd, zal dit plaatsvinden tegen de voorwaarden en het rentetarief die gelden op de vervaldag. Houd er rekening mee dat het op de vervaldag geldende rentetarief kan afwijken van het huidige rentetarief.

0,00% p.j., 6 maanden

0,00% p.j., 12 maanden

[ Voor 41% gewijzigd door sverzijl op 19-05-2024 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
Flexion1 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:48:
[...]

Credit Europe bank heeft ook Nederlands DGS en geeft 3,75% gegarandeerd voor 6 maanden. Stukken beter als leaseplanbank met 2,2%
Bedankt voor de suggestie! Ik heb meteen op de website gekeken en lees dat de rente na 6 maanden 1,77% is. Dan sta ik over 6 maanden dus opnieuw voor de keuze die ik deelde, maar heb ik wel 6 maanden hoge rente natuurlijk. Ik neem het mee in de overweging. Wederom bedankt!

Heb je toevallig nog ervaringen of advies m.b.t. de door mij opgesomde banken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sverzijl schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:48:
[...]

Dat verschilt wellicht per bank, maar bij Banca Progetto werd in ieder geval alleen het oorspronkelijk ingelegde bedrag verlengd.
Ik heb een aantal keren Progetto verlengd gehad en dat was juist met opgebouwde rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
RobertMe schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:07:
[...]

Ik heb een aantal keren Progetto verlengd gehad en dat was juist met opgebouwde rente.
Ik heb deze maar 1x verlengd een paar maanden terug. Het bedrag is mooi rond, dus zonder de opgebouwde rente in mijn geval. Had hier naar wat ik me kan herinneren ook geen keuze in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Santander is met Spanje maar half correct. Je bent klant van de Belgische vestiging van het Spaanse Santander Consumer Bank. Dit betekent ook dat de Belgische wetgeving van toepassing is. En bij deze bank is ook al navraag gedaan over erfbelasting en zij zeggen (net als Raisin) dat dit niet aan de orde is. Of dat daadwerkelijk zo is heeft echter nog niemand geprobeerd :p. En bijkomend voordeel is dus dat je (/de nabestaanden) te maken hebt met wetgeving geschreven in het Nederlands en uitgevoerd in een buurland waarbij de wetgeving ook nog eens landelijk(? of Vlaanderen vs Wallonië) zal zijn. Daar waar je bij Spanje te maken krijgt met wetgeving die per regio (provincie?) is waardoor het ook weer lastiger is om iemand te vinden die kennis van die wetgeving heeft.

Andere mogelijk interessante optie kan N26 zijn. Dit is een, Duitse, neobank die al jarenlang betaalrekeningen aanbied. En sinds kort hebben zij ook een spaarrekening met 2,8% rente. En als je het duurste pakket afneemt krijg je zelfs 4,0% rente. Voordeel daarbij is dus dat je een volledig gratis (tenzij je zelf kiest voor een betaald pakket) tweede bank erbij hebt. Met in ieder geval een virtuele betaalpas (te gebruiken met Google Pay & Apple Pay), tegen betaling een fysieke betaalpas, en iDeal ondersteuning. Daarmee ben je dus ook "voorbereid" op een mogelijke storing van je grootbank. Dan heb je nog een extra bank erbij. En met de 2,8% rente ook gewoon een leuke rente. (En als je, IIRC het Metal pakket, afneemt dus 4,00% rente, waarbij er uberhaupt maar zeer weinig banken met een hogere rente zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Deze drie vind ik zelf een erg fijne combinatie: LPB heeft instant payment dus snel extra spaargeld beschikbaar in geval van nood. Bij Centraal Beheer kun je deposito's altijd openbreken tegen een kleine vergoeding. En Lloyds Bank heeft aardige rente voor vrij opneembaar, zoals nu een actie 3 maanden 3% (loopt volgende week af).

Voor hogere (deposito) rentes in Nederland heb je ook nog CEB en Yapi Kredi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:35
RobertMe schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:07:
[...]

Bij mij was dit ook meermaals het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriannn
  • Laatst online: 26-03 07:17
Een vraag die ik nog niet voorbij heb zien komen: weet iemand of Trade Republic ook automatische incasso's doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
RobertMe schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:16:
[...]

Santander is met Spanje maar half correct. Je bent klant van de Belgische vestiging van het Spaanse Santander Consumer Bank. Dit betekent ook dat de Belgische wetgeving van toepassing is. En bij deze bank is ook al navraag gedaan over erfbelasting en zij zeggen (net als Raisin) dat dit niet aan de orde is. Of dat daadwerkelijk zo is heeft echter nog niemand geprobeerd :p. En bijkomend voordeel is dus dat je (/de nabestaanden) te maken hebt met wetgeving geschreven in het Nederlands en uitgevoerd in een buurland waarbij de wetgeving ook nog eens landelijk(? of Vlaanderen vs Wallonië) zal zijn. Daar waar je bij Spanje te maken krijgt met wetgeving die per regio (provincie?) is waardoor het ook weer lastiger is om iemand te vinden die kennis van die wetgeving heeft.

Andere mogelijk interessante optie kan N26 zijn. Dit is een, Duitse, neobank die al jarenlang betaalrekeningen aanbied. En sinds kort hebben zij ook een spaarrekening met 2,8% rente. En als je het duurste pakket afneemt krijg je zelfs 4,0% rente. Voordeel daarbij is dus dat je een volledig gratis (tenzij je zelf kiest voor een betaald pakket) tweede bank erbij hebt. Met in ieder geval een virtuele betaalpas (te gebruiken met Google Pay & Apple Pay), tegen betaling een fysieke betaalpas, en iDeal ondersteuning. Daarmee ben je dus ook "voorbereid" op een mogelijke storing van je grootbank. Dan heb je nog een extra bank erbij. En met de 2,8% rente ook gewoon een leuke rente. (En als je, IIRC het Metal pakket, afneemt dus 4,00% rente, waarbij er uberhaupt maar zeer weinig banken met een hogere rente zijn).
Bedankt voor de informatie! Bij Santander Consumer lees ik dat het Spaanse garantiestelsel van toepassing is: https://www.santandercons...n/depositogarantiestelsel

Verder is de spaarrente wel erg aantrekkelijk. Verder spreekt Raisin me op dat vlak ook erg aan! Zeker omdat je kan kiezen tussen meerdere banken en landen. Heb je ervaring met Raisin?

Bij N26 zou ik enkel de gratis service overwegen en dan is Raisin qua rente aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
user109731 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:24:
[...]

Deze drie vind ik zelf een erg fijne combinatie: LPB heeft instant payment dus snel extra spaargeld beschikbaar in geval van nood. Bij Centraal Beheer kun je deposito's altijd openbreken tegen een kleine vergoeding. En Lloyds Bank heeft aardige rente voor vrij opneembaar, zoals nu een actie 3 maanden 3% (loopt volgende week af).

Voor hogere (deposito) rentes in Nederland heb je ook nog CEB en Yapi Kredi.
Bedankt voor de informatie! LeasePlan Bank spreekt me erg aan door hun ‘simpele’ opzet (als ik de website zo zie). Dit voelt momenteel als de beste keuze als ik echt volledig op veilig wil spelen. Ze hebben een redelijke rente (voor NL), Instant Payment, goede app en vallen onder het Nederlandse garantiestelsel. Morgen eens alles op een rijtje zetten en kiezen tussen LeasePlan Bank en Raisin…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TNThomas schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:28:
[...]

Bedankt voor de informatie! Bij Santander Consumer lees ik dat het Spaanse garantiestelsel van toepassing is: https://www.santandercons...n/depositogarantiestelsel
Klopt, afhandeling vindt plaats door het Belgische DGS omdat je klant bent van Belgische vestiging. Maar het Belgische DGS krijgt het geld wel van het Spaanse DGS. Dus zelf heb je geen contact met het Spaanse DGS, maar je bent wel afhankelijk van het Spaanse DGS.
En verder is dan ook de Belgische wetgeving van toepassing.
Verder spreekt Raisin me op dat vlak ook erg aan! Zeker omdat je kan kiezen tussen meerdere banken en landen. Heb je ervaring met Raisin?
Jup. Werkt prima, maar de variabele spaarrente is ook niet perse denderend (sinds afgelopen week? max 3,32%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
RobertMe schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:33:
[...]

Klopt, afhandeling vindt plaats door het Belgische DGS omdat je klant bent van Belgische vestiging. Maar het Belgische DGS krijgt het geld wel van het Spaanse DGS. Dus zelf heb je geen contact met het Spaanse DGS, maar je bent wel afhankelijk van het Spaanse DGS.
En verder is dan ook de Belgische wetgeving van toepassing.

[...]

Jup. Werkt prima, maar de variabele spaarrente is ook niet perse denderend (sinds afgelopen week? max 3,32%).
Goed om te weten! Bedankt!

Wat betreft de rente via Raisin-banken: zijn er spaarrekeningen die meer bieden t/m €100k (buiten Santander Consumer Bank)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
TNThomas schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:31:
Morgen eens alles op een rijtje zetten en kiezen tussen LeasePlan Bank en Raisin…
Of allebei? :) Ik vind het zelf belangrijk om te spreiden en altijd een deel bij Nederlandse banken te hebben staan, maar dat is voor iedereen een andere afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
user109731 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:40:
[...]

Of allebei? :) Ik vind het zelf belangrijk om te spreiden en altijd een deel bij Nederlandse banken te hebben staan, maar dat is voor iedereen een andere afweging.
Daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht, maar ook een mooie oplossing inderdaad! Morgen bespreek ik het eens rustig hier thuis en hak ik de knoop door (poging tot in ieder geval). :)
Pagina: 1 ... 63 ... 151 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling