Je kunt bij "mijn overheid" ook je BRP persoonsgegevens bekijken. Ik zou in eerste instantie een print van die site opsturen. Ik zou er geen extra geld aan uitgeven.
Ik kreeg zojuist een mail dat de actierente (nieuwe klant) bij garantibank verlengd wordt tot en met 31 mei 2024 (was 31 maart). Rentepercentage 3,60 %
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Dit is mogelijk een reactie op de renteverhoging bij Lloyds, die tot eind mei 3% geven op vrij opneembaar. Omdat ik in de 2,5% aktie zit (die afloopt 31 maart (oorspronkelijk 31-12-2023)) ben ik geld van vrijkomende deposito's aan het storten op lloyds. Na 31 maart val ik terug naar 1,75% (verwacht ik). Echter heb ik niet het idee dat alleen mijn akties nog een positieve reactie van de bank tot gevolg hebben.rockhopper schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:30:
Ik kreeg zojuist een mail dat de actierente (nieuwe klant) bij garantibank verlengd wordt tot en met 31 mei 2024 (was 31 maart). Rentepercentage 3,60 %
[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 12-03-2024 12:46 ]
Ik ben in het tijdsvak 2e helft november begonnen, ik denk terugkijkend op het juiste moment. Enige nadeel van deze bank is dat er slechts 1x per jaar bijgeschreven wordt.W1ck1e schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:45:
[...]
Dit is mogelijk een reactie op de renteverhoging bij Lloyds, die tot eind mei 3% geven op vrij opneembaar. Omdat ik in de 2,5% aktie zit (die afloopt 31 maart (oorspronkelijk 31-12-2023)) ben ik geld van vrijkomende deposito's aan het storten op lloyds. Na 31 maart val ik terug naar 1,75% (verwacht ik). Echter heb ik niet het idee dat alleen mijn akties nog een positieve reactie van de bank tot gevolg hebben.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Evt de rekening opzeggen als je er niets meer hebt staan. Dan wordt de rente ook uitgekeerd.rockhopper schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:52:
[...]
Ik ben in het tijdsvak 2e helft november begonnen, ik denk terugkijkend op het juiste moment. Enige nadeel van deze bank is dat er slechts 1x per jaar bijgeschreven wordt.
Sms van Advanzia komt weer niet binnen ☹️
Meer mensen last van?
Meer mensen last van?
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Komt hier wel (meteen) binnen. Anders gebruik je toch de oude inlog manier nog even, die nieuwe manier is nog niet officieel volgens mij. (preview)Juan schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:26:
Sms van Advanzia komt weer niet binnen ☹️
Meer mensen last van?
ps: Gebruiken mensen hun logins voor spaaraccounts dan zoveel? Ik zet er af en toe wat op of haal er iets af, maar verder heb ik er niks te zoeken. En v.w.b. Advanzia is er af halen geen optie want is zo ongeveer de hoogste rente die er is op dit moment.
[ Voor 28% gewijzigd door sanook op 12-03-2024 15:49 ]
Laat maar.. blijkbaar heeft Advanzia het mobiel nr aangepast. Het mobiel nr wat eerst opgegeven was, werkte niet, de sms kwamen niet binnen. Toen hadden ze de sms op mijn eigen nr gezet. En nu ineens staat het mobiel nr van vrouw blijkbaar erin. En komen de sms daar aan.. nou het wel werkt op haar nr, is het ook prima.
Ik kan er weer in, oude portaal kan je nu nog als alternatief gebruiken, maar vanaf april niet merr.
Ik kan er weer in, oude portaal kan je nu nog als alternatief gebruiken, maar vanaf april niet merr.
[ Voor 13% gewijzigd door Juan op 12-03-2024 16:12 ]
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Ik stel mijn vraag maar even in dit topic, omdat hier vaker grote bedragen over en weer geschoven worden:
Binnenkort moet ik een groot bedrag overmaken naar de notaris voor de aankop van eenwoning. Een bedrag meerdere malen groter dan de maximale daglimiet van mijn ING rekening.
Stel het bedrag moet uiterlijk vrijdag op de rekening van de notaris staan, kan ik dan gedurende de week meerdere opdrachten inplannen voor uitvoering op woensdag? (Dus op zondag plan ik er een in voor uitvoering op woensdag, op maandag plan ik er een in voor uitvoering op woensdag enz...)
Of moet ik op zondag bedrag 1 overmaken, op maandag bedrag 2 enz?
Binnenkort moet ik een groot bedrag overmaken naar de notaris voor de aankop van eenwoning. Een bedrag meerdere malen groter dan de maximale daglimiet van mijn ING rekening.
Stel het bedrag moet uiterlijk vrijdag op de rekening van de notaris staan, kan ik dan gedurende de week meerdere opdrachten inplannen voor uitvoering op woensdag? (Dus op zondag plan ik er een in voor uitvoering op woensdag, op maandag plan ik er een in voor uitvoering op woensdag enz...)
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Daglimiet gaat over de dag van executie. Als je over alle maxen heen gaat dus je overboekingen spreiden over meerdere dagen. Ziezo, wat is er op tegen om het geld er in delen en voor woensdag naartoe te boeken? Ik zie hier wel vaker mensen zich fixeren op DE DAG. Gaat dat dan echt om het missen van een paar dagen rente? Ik laat zelf altijd juist een dag of meer ruimte mocht er iets tegenzittenBlackouts schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:31:
Ik stel mijn vraag maar even in dit topic, omdat hier vaker grote bedragen over en weer geschoven worden:
Let op dat je ruimte overlaat voor een boodschapje ofzo, was ik vergeten… best onhandig.
[ Voor 12% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 12-03-2024 16:40 ]
Neem even contact op met de bank - je zult vast niet de eerste zijn die een huis koopt en geld moet overmaken naar de notarisBlackouts schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:31:
Binnenkort moet ik een groot bedrag overmaken naar de notaris voor de aankoop van eenwoning. Een bedrag meerdere malen groter dan de maximale daglimiet van mijn ING rekening.
Ik kreeg een notificatie op mijn telefoon van de raasin app. Helaas weggetikt. In de app kan ik niets terugvinden; geen nieuwe berichten etc. Iemand een idee wat het kan zijn? Pushen ze bv nieuwe banken of producten die beschikbaar komen?
Ik meen hier juist meermaals gelezen te hebben dat ING kijkt naar de dag dat je de transactie van aanmaken, en dat je dus wel vandaag een maximale transactie kunt inplannen voor morgen en dan morgen nog eens direct een transactie met het maximum doen.sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:38:
[...]
Daglimiet gaat over de dag van executie. Als je over alle maxen heen gaat dus je overboekingen spreiden over meerdere dagen. Ziezo, wat is er op tegen om het geld er in delen en voor woensdag naartoe te boeken? Ik zie hier wel vaker mensen zich fixeren op DE DAG. Gaat dat dan echt om het missen van een paar dagen rente? Ik laat zelf altijd juist een dag of meer ruimte mocht er iets tegenzitten
Bij andere banken is het dan wel op basis van de dag waarop de transactie wordt uitgevoerd.
Verder eens met @GroteVoet459, wat zegt de bank er van?
Yep. En ik heb vandaag de melding gekregen van die Noorse bank die @Novax gisteren al meldde.sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:46:
Ik kreeg een notificatie op mijn telefoon van de raasin app. Helaas weggetikt. In de app kan ik niets terugvinden; geen nieuwe berichten etc. Iemand een idee wat het kan zijn? Pushen ze bv nieuwe banken of producten die beschikbaar komen?
Idd, net een melding over de nieuwe Morrow Bank met 3,23% rente vrij opneembaar.sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:46:
Van de ING site (https://www.ing.nl/partic...n/limieten-voor-overmaken)Blackouts schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:31:
Zou sowieso contact opnemen zodat jij en de bank niet voor verrassingen komen te staan.Limiet niet toereikend: Wil je meer dan €50.000 over maken? Ga langs bij een ING-kantoor om je limiet tijdelijk op te hogen tot wel €1.000.000. De limiet is enkel geldig op de dag dat je het kantoor bezoekt. Let op: dit kan niet op een servicepunt, alleen op een ING kantoor. Vergeet ook niet een geldig ID bewijs mee te nemen. Dit kan alleen voor de Mijn ING limiet, niet voor de app limiet.
Bestaan die nog? Bankkantoren. Als ik naar een bankkantoor van mijn" grootbank moet kan ik er volgens mij een dagje uit van makenNovax schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:55:
[...]
Van de ING site (https://www.ing.nl/partic...n/limieten-voor-overmaken)
[...]
Zou sowieso contact opnemen zodat jij en de bank niet voor verrassingen komen te staan.
Gaat prima dat inplannen zoals jij beschrijft. Onlangs eenzelfde geval meegemaakt.Blackouts schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:31:
Hopelijk krijgt Morrow niet al te veel aanvragen in de eerste weken zodat ze een goede reden hebben om de rente te verhogen tot boven Distingo
(Al zitten ze bij weltsparen.de ook maar op 3,28%)
Overigens is de mega verlaging van Collector van 3,29% naar 3,28% verschoven van 14 naar 18 maart, waarschijnlijk omdat er geen 4 werkdagen tussen zaten.
Overigens is de mega verlaging van Collector van 3,29% naar 3,28% verschoven van 14 naar 18 maart, waarschijnlijk omdat er geen 4 werkdagen tussen zaten.
Kopie kentekenbewijs heeft gewerkt voor mij.PASware schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:41:
Call me stupidmaar...RUUT mailt mij nu met verzoek om extra documentatie op te sturen:
[...]
Mijn Duits is erg roestig, dus dan maar vriend "Google Translate" erbij:
[...]
Volgens mij is de vertaling niet helemaal lekker, kan mij niet voorstellen dat het echt om een kentekenbewijs gaat.
En dat andere document? Wat zou dat voor moeten stellen?
Vergeet niet ook de ogenschijnlijk irrelevante achtekant van de pas ook te doen, anders krijg je een nieuw verzoek; don't ask me how I know.
Thx voor je bericht. Begrijp ik het goed dat als je rekening medio december is geopend zoals bij mij, dat deze actierente ook met 2 mnd wordt verlengd, nl tm 31 mei?rockhopper schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:30:
Volgens mij geldt de limiet bij ING per dag dat je de opdracht geeft. Deze is 50.000 per dag. Je zou dus meerdere dagen een opdracht klaar kunnen zetten die op DEZELFDE dag uitgevoerd worden.Blackouts schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:31:
Je kunt ook naar een ING kantoor gaan (ja ze bestaan nog maar je moet wel zoeken en afspraak maken is volgens mij ook nodig!) om je limiet voor 1 dag te verhogen zodat je het gehele bedrag in 1 keer over kunt maken.
Voor de zekerheid even navragen bij ING zou ik zeggen.
Dat is dus INCORRECT in geval van ING!sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:38:
[...]Daglimiet gaat over de dag van executie.
Je kunt 50k online overmaken per dag en 50k met de app, dus 100k per dag zonder naar het kantoor te hoeven gaan.Blackouts schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:31:
Niet heel toevallig nog een (bijna vergeten) ABN Amro rekening?Blackouts schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:31:
Daarmee heb ik geen limiet (van 50K).
(Ik heb ook ING maar voor grotere bedragen gebruik ik mijn ABN Amro rekening)
[ Voor 9% gewijzigd door rube op 12-03-2024 19:29 ]
Aah mijn excuus. Ik had het recent nog opgezocht maar dan blijkbaar verkeerd interpreteerd.
In principe gaat het erom dat je op de juiste dag het juiste en complete bedrag overboekt naar de notaris.sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:38:
[...]
... Ziezo, wat is er op tegen om het geld er in delen en voor woensdag naartoe te boeken? Ik zie hier wel vaker mensen zich fixeren op DE DAG. Gaat dat dan echt om het missen van een paar dagen rente? Ik laat zelf altijd juist een dag of meer ruimte mocht er iets tegenzitten
...
Ja ok, dat snap ik. Maar ik heb nog van de notaris niet gehoord dat het niet in meerdere keren mocht. Zelfs niet toen ze rente moesten betalen over hun rekeningen.W1ck1e schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:07:
[...]
In principe gaat het erom dat je op de juiste dag het juiste en complete bedrag overboekt naar de notaris.
Ik was gewoon benieuwd.
Waar kan ik ABN de gemaakt kosten voor de orders terugvinden? In de standaard overzichten die ik kan aanklikken zie ik alleen aantal, stuksprijs en kostprijs zonder bijkomende kosten. Zelfs in de 'transactienota' zie ik geen kosten. Of komt dat achteraf een keer per jaar?
Stukprijs? Transactiekosten? Dat klinkt niet als sparen - verkeerde topic?sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:38:
Waar kan ik ABN de gemaakt kosten voor de orders terugvinden? In de standaard overzichten die ik kan aanklikken zie ik alleen aantal, stuksprijs en kostprijs zonder bijkomende kosten. Zelfs in de 'transactienota' zie ik geen kosten. Of komt dat achteraf een keer per jaar?
Dat durf ik persoonlijk niet te stellen omdat ik al in november mijn rekening geopend heb. Ik zou zelf even contact opnemen met de garantibank als je (nog) geen mail ontvangen hebt.Hendriks1 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:37:
[...]
Thx voor je bericht. Begrijp ik het goed dat als je rekening medio december is geopend zoals bij mij, dat deze actierente ook met 2 mnd wordt verlengd, nl tm 31 mei?
yep, sorry. verkeerde schermpje...GroteVoet459 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:51:
[...]
Stukprijs? Transactiekosten? Dat klinkt niet als sparen - verkeerde topic?

Van: https://garantibank.nl/nieuwe-klanten-actieHendriks1 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:37:
[...]
Thx voor je bericht. Begrijp ik het goed dat als je rekening medio december is geopend zoals bij mij, dat deze actierente ook met 2 mnd wordt verlengd, nl tm 31 mei?
Open nu een Gouden Internet Rekening of Gouden Klaver Rekening en ontvang de Nieuwe Klanten Actierente van maar liefst 3,60% tot en met 31 mei 2024. De spaarrekening is vrij opneembaar! Alleen geldig voor nieuwe klanten vanaf 13 november 2023 die in de afgelopen 12 maanden geen spaarrekening hadden bij Garanti BBVA International
Medio december is na 13 november 2023, dus de verlenging geldt ook voor jouw rekening.
Hier nog even een datapuntje voor TR.
Recent een account aangemaakt, ging vrij vlot. Testoverboeking met 1 Euro duurde ca. 1 week, vanaf een en/of rekening. Volgende meer serieuze overboeking was er binnen twee uur. Het is blijkbaar niet alleen maar kommer en kwel.
Recent een account aangemaakt, ging vrij vlot. Testoverboeking met 1 Euro duurde ca. 1 week, vanaf een en/of rekening. Volgende meer serieuze overboeking was er binnen twee uur. Het is blijkbaar niet alleen maar kommer en kwel.
Zeker niet. Als ik geld op een werkdag opneem heb ik het de volgende werkdag. Dus bij voorkeur alleen op maandag tot donderdag doen. Stortingen duren bij mij ook paar uur.RandomNick schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 07:46:
Op die site staat inderdaad: "Betaling inplannen: Beide limieten gelden voor het totaal aan over te schrijven bedragen dat je op één dag kunt bevestigen, ongeacht de overschrijfdatum"Novax schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:55:
[...]
Van de ING site (https://www.ing.nl/partic...n/limieten-voor-overmaken)
Dus ik kan gewoon op woensdag meerdere malen de limiet in een keer overschrijven, zolang ik de dagen daarvoor maar meerdere keren dagelijks het maximale bedrag inplan
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Dan nog blijft het "gevaarlijk". Voor hetzelfde geldt loop je dan alsnog tegen een blokkade v.w.b. Wwft of zo aan. Als je naar bankkantoor gaat zal dat niet aan de orde zijn lijkt me zo.Blackouts schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:57:
[...]
Op die site staat inderdaad: "Betaling inplannen: Beide limieten gelden voor het totaal aan over te schrijven bedragen dat je op één dag kunt bevestigen, ongeacht de overschrijfdatum"
Dus ik kan gewoon op woensdag meerdere malen de limiet in een keer overschrijven, zolang ik de dagen daarvoor maar meerdere keren dagelijks het maximale bedrag inplan
Ik heb ook recent een account aangemaakt. 1 euro overgemaakt, toen wat meer en toen een groot bedrag. Alle 3 de transacties duurden een paar dagen, maar het staat er op en verder is alles prima verlopen.RandomNick schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 07:46:
Ik heb net een rekening geopend bij Openbank. De pinpas is binnen, de app draait en en ik heb een paar tientjes overgemaakt naar zowel de betaalrekening als de spaarrekening, en beide zijn ook in de app al bijgeschreven.
Ik kan alleen nergens vinden wat het rentetarief is dat op het spaargeld wordt gegeven. In theorie moet die 3.65% zijn omdat het inde actieperiode is geopend, echter lijken ze dit goed te hebben verstopt, en ik wil dit wel zwart op wit zien (of donker op lichte pixels) voordat ik de spaarrekeningen via Rasin overzet naar Openbank.
Iemand dus bekend hoe je bij Openbank je rentepercentage kunt zien?
Ik kan alleen nergens vinden wat het rentetarief is dat op het spaargeld wordt gegeven. In theorie moet die 3.65% zijn omdat het inde actieperiode is geopend, echter lijken ze dit goed te hebben verstopt, en ik wil dit wel zwart op wit zien (of donker op lichte pixels) voordat ik de spaarrekeningen via Rasin overzet naar Openbank.
7400 Wp op het dak
Inderdaad. Het is hier al een paar keer voorbij gekomen, maar voor zoiets kritisch als een overdracht bij de notaris zou ik altijd het zekere voor het onzekere nemen. Je wilt niet je leveringsdatum moeten verplaatsen met alle risicos van dien, omdat je een paar dagen extra rente wilde trekken.RobertMe schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:26:
[...]
Dan nog blijft het "gevaarlijk". Voor hetzelfde geldt loop je dan alsnog tegen een blokkade v.w.b. Wwft of zo aan. Als je naar bankkantoor gaat zal dat niet aan de orde zijn lijkt me zo.
Nu kan het wel zo zijn dat de bank kan zien dat het geld naar een notaris gaat en daarom de transacties niet zo snel zal aanmerken als verdacht. Maar zou voor de zekerheid toch een chat of een telefoon gesprek aangaan.RobertMe schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:26:
Dan nog blijft het "gevaarlijk". Voor hetzelfde geldt loop je dan alsnog tegen een blokkade v.w.b. Wwft of zo aan. Als je naar bankkantoor gaat zal dat niet aan de orde zijn lijkt me zo.
Overigens heeft een notaris ook een plicht heeft om onderzoek te doen naar de herkomst van de gelden in het kader van de Wwft.
Dat niet maar ik zie hetzelfde bij andere banken gebeuren;Theo schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:59:
Als het goed is heb je een contractje/overeenkomst document gehad. Hierheen zal geen rente tarief staan maar verwezen worden naar bv de algemene voorwaarden of naar andere documenten. Vaak staat er in de algemene voorwaarden iets over acties die dan weer naar een specifiek document over de actie voorwaarden refereren. Suc6 met het bunny hoppen
Waarschijnlijk door een recente update bij Santander werkte de link om mijn contract te ondertekenen nu na 2 maanden opeens wel. Mijn spaarrekening is eindelijk up en running.Datisraar schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:46:
[...]
En heb je al een reactie gehad van Santander? Ik heb zelf afgelopen vrijdag morgen een e-mail gestuurd en heb net antwoord gekregen. Dus de reactie tijd vind ik wel redelijk vlot. Hopenlijk bij jou/jullie ook.
Mooie vraag voor het Openbank.NL topic.Theo schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:59:
ff snel uit mijn hoofd: Inloggen op de website, naar je spaarrekening gaan en dan rechtsboven een menutje waar je recente documenten kunt vinden die voor elke periode het rentepercentage laten zien
Volgens mij kan je dit helaas pas over een maand in het eerste renteafwikkelingsdocument zien.Theo schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:59:
Ik heb net een rekening geopend bij Openbank. De pinpas is binnen, de app draait en en ik heb een paar tientjes overgemaakt naar zowel de betaalrekening als de spaarrekening, en beide zijn ook in de app al bijgeschreven.
N26 lanceert spaarrekening met TOT 4% rente: https://n26.com/en-eu/savings-account
Duits DGS
Duits DGS
Die 4,00% is er alleen voor houders van een Metal account - dat kost je €16.90/mnd. Dan moet je er meer dan €51K (bedrag verbeterd) neer zetten om beter af te zijn dan bij Santander (de hoogste niet-tijdelijke aanbieding). En er is uiteraard nog Trade Republic met hetzelfde rentepercentage tot €50K.rechtsherstel schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:31:
N26 lanceert spaarrekening met TOT 4% rente: https://n26.com/en-eu/savings-account
Duits DGS
De rest van de N26 accounts krijgt maar 2,80%
[ Voor 9% gewijzigd door GroteVoet459 op 13-03-2024 17:49 ]
En het lijkt ook echt een spaarrekening te zijn. I.t.t. (grote) concurrent Revolut waar het een belegging in een geldmarktfonds is.rechtsherstel schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:31:
Duits DGS
Je moet nog wel de offset meenemen omdat je 17e aan maandelijkse abonnementskosten hebt. Moet je daar toch een aardig bedrag zetten wil dat je eruit halen.rechtsherstel schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:31:
Duits DGS
Nieuwe bank PayRay uit Litouwen bij Raisin:
- 6 maanden: 3,00%
- 9 maanden: 3,10%
- 1 jaar: 3,00%
- 2 jaar: 2,50%
- 3 jaar: 2,00%
- 4 jaar: 1,50%
- 5 jaar: 1,50%
TR is toch ook 4%?GroteVoet459 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:38:
[...]
Die 4,00% is er alleen voor houders van een Metal account - dat kost je €16.90/mnd. Dan moet je er meer dan €60K neer zetten om beter af te zijn dan bij Santander (de hoogste niet-tijdelijke aanbieding).
De rest van de N26 accounts krijgt maar 2,80%
inderdaad en dan heb je die abo-kosten niet, maar een aantal andere zaken wel (ga die a.u.b. niet opnieuw bespreken), maar o.a. een max van € 50K rentedragend.
@GroteVoet459 @exelletor Misschien is deze concurrent een stimulans voor TR om de zaken beter te regelen. Bij een saldo van een ton en aftrek van de kosten komt het rente percentage uit op 3,7972%.
Dus misschien als 2de rekening
Dus misschien als 2de rekening
[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 13-03-2024 14:24 ]
Voor degenen met meer dan 50K / 100K die wat willen spreiden i.v.m. het DGS zijn ze allemaal wel interessant.
In vino veritas, in aqua sanitas
Wij zijn momenteel in het proces om een groter huis te kopen. Gezien we hierdoor ook een spaarpotje voor noodzakelijk onderhoud willen gaan maken, ben ik op zoek naar een bank die zonder problemen een en/of rekening accepteert. Momenteel hebben wij beiden een betaal rekening bij een grootbank, een gezamenlijke betaalrekening bij een grootbank en dan spaargeld (TR/CEB/BUNQ). Hebben jullie ervaringen met en/of spaarrekeningen? Of lossen jullie dit op een andere manier op?
Een en/of spaarrekening bij DHB voor het gezamenlijke spaargeld (niet meer dan nodig). Eigen spaargeld staat op eigen rekeningen met meer rente. Geen serieus spaargeld bij grootbanken. Verschillende betaalrekeningen bij verschillende banken.ABCstabiel schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:44:
Wij zijn momenteel in het proces om een groter huis te kopen. Gezien we hierdoor ook een spaarpotje voor noodzakelijk onderhoud willen gaan maken, ben ik op zoek naar een bank die zonder problemen een en/of rekening accepteert. Momenteel hebben wij beiden een betaal rekening bij een grootbank, een gezamenlijke betaalrekening bij een grootbank en dan spaargeld (TR/CEB/BUNQ). Hebben jullie ervaringen met en/of spaarrekeningen? Of lossen jullie dit op een andere manier op?
Waarom specifiek voor DHB voor het gezamelijke spaargeld? Ik zie bij Santander dat je makkelijk 2 rekeninghouders kan opgeven. Toch weer voor 3,6% rente.W1ck1e schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:51:
[...]
Een en/of spaarrekening bij DHB voor het gezamenlijke spaargeld (niet meer dan nodig). Eigen spaargeld staat op eigen rekeningen met meer rente. Geen serieus spaargeld bij grootbanken. Verschillende betaalrekeningen bij verschillende banken.
Dat zal vast maar daar hebben we toen niet voor gekozen. Bij het saldo maakt dat niet zoveel uit.ABCstabiel schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:59:
[...]
Waarom specifiek voor DHB voor het gezamelijke spaargeld? Ik zie bij Santander dat je makkelijk 2 rekeninghouders kan opgeven. Toch weer voor 3,6% rente.
Redenen (persoonlijk) NL dgs, en eerder tevreden klant geweest.
Even terug over N26:
ze hebben verschillende opties: gratis, +- 5, 10 & 17 euro per maand. Bij de duurste is het 4%, bij de andere 2,8% rente. Verschil tussen de rekeningen is verder een aantal opties.
zonder kosten 2,8% is niet fout, beter dan scalable / baader voor : 2,6% voor 5 euro per maand.
Maar die kosten kan je maandelijks uitzetten (bij te laag saldo)
Gegeven de fysieke betaalkaart bij N26 zal dat wel niet mogelijk zijn.
ze hebben verschillende opties: gratis, +- 5, 10 & 17 euro per maand. Bij de duurste is het 4%, bij de andere 2,8% rente. Verschil tussen de rekeningen is verder een aantal opties.
zonder kosten 2,8% is niet fout, beter dan scalable / baader voor : 2,6% voor 5 euro per maand.
Er zijn maar 25 26 opties (1 extra met de intro van HoistSparen bij Raisin) met een hogere rente, waarvan 8 tijdelijke / onder voorwaarden.W1ck1e schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:12:
Even terug over N26:
...
zonder kosten 2,8% is niet fout,
Dus moet je echt wel heel veel spaargeld moeten verdelen of al klant zijn als je die wilt gebruiken ...
[ Voor 7% gewijzigd door GroteVoet459 op 13-03-2024 17:34 ]
Ik neem aan dat je andere banken en/of platformen bedoelt. Maar ik heb dan wellicht eigen voorwaarden of wensen (al dan niet rationeel) waardoor ik die niet gebruik.GroteVoet459 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:15:
[...]
Er zijn maar 25 opties met een hogere rente, waarvan 8 tijdelijke / onder voorwaarden.
Dus moet je echt wel heel veel spaargeld moeten verdelen of al klant zijn als je die wilt gebruiken ...
Wat bedoel je met die laatste zin v.w.b. fysieke betaalkaart? Je lijkt te impliceren dat je daardoor het pakket niet kunt aanpassen? Maar je kunt altijd een "gratis" betaalkaart aanvragen. Je betaalt alleen de "verzendkosten" (dus eenmalig). Je hoeft dus niet elke maand te betalen voor (alleen) de betaalkaart.W1ck1e schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:12:
Even terug over N26:
Verder ben ik ook niet bekend met N26. Kan ook zijn dat je bij het duurste pakket juist een "speciale" betaalkaart krijgt waardoor aanpassen weer een andere kwestie wordt.
RobertMe schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:25:
[...]
Wat bedoel je met die laatste zin v.w.b. fysieke betaalkaart? Je lijkt te impliceren dat je daardoor het pakket niet kunt aanpassen? Maar je kunt altijd een "gratis" betaalkaart aanvragen. Je betaalt alleen de "verzendkosten" (dus eenmalig). Je hoeft dus niet elke maand te betalen voor (alleen) de betaalkaart.
Verder ben ik ook niet bekend met N26. Kan ook zijn dat je bij het duurste pakket juist een "speciale" betaalkaart krijgt waardoor aanpassen weer een andere kwestie wordt.
/f/image/ORTSW5tyuxHZicMLHjArwLDG.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook geen ervaring met N26, maar verwacht dat de metalen kaart fysiek anders is dan de andere. Belangrijker: ik heb nog niet gelezen dat je wel kunt wisselen tussen de verschillende "plannen"
Maar ik ben er ook pas sinds vandaag naar aan het kijken
Atijd interessant hoe dingen anders eruitzien/aangeprezen worden van persoon/account/browser tot persoon.W1ck1e schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:29:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb ook geen ervaring met N26, maar verwacht dat de metalen kaart fysiek anders is dan de andere. Belangrijker: ik heb nog niet gelezen dat je wel kunt wisselen tussen de verschillende "plannen"
Maar ik ben er ook pas sinds vandaag naar aan het kijken
/f/image/4RUumtkeGVUJuD3BDMKvRAcB.png?f=fotoalbum_large)
Het is meer de pagina waar het plaatje staat:sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:33:
Atijd interessant hoe dingen anders eruitzien/aangeprezen worden van persoon/account/browser tot persoon.
Jouw plaatje komt van hier, mijn van daar
Andere pagina https://n26.com/en-eu/savings-account vs https://n26.com/en-eu/plans en bij die laatste zijn de kleuren willekeurig op het moment van ladensjorsjuhmaniac schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:33:
[...]
Atijd interessant hoe dingen anders eruitzien/aangeprezen worden van persoon/account/browser tot persoon.
[Afbeelding]
Let ook op dat je bij N26 het abonnement voor minimaal 1 jaar moet afnemen. Dus als je binnen die tijd toch minder spaargeld daar zet (of hun rente daalt), ben je misschien toch duurder uit.
En daar is ook het eerder genoemde HoistSparen uit Zweden bij Raisin:
Ook hebben ze een spaarrekening met variabele rente van 3,25%, uitkering per kwartaal dus 3,29% effectief. Net boven de spaarrekening van Morrow
- 1 jaar: 3,30%
- 2 jaar: 3,20%
- 3 jaar: 3,10%
- 4 jaar: 3,10%
- 5 jaar: 3,00%
Ook hebben ze een spaarrekening met variabele rente van 3,25%, uitkering per kwartaal dus 3,29% effectief. Net boven de spaarrekening van Morrow
[ Voor 4% gewijzigd door Novax op 13-03-2024 16:48 ]
Heb twee weken geleden Advanzia gemaild en nog steeds geen reactie. Vanmiddag maar eens proberen te bellen maar na 3 kwartier opgegeven.erniee schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:40:
Ik probeerde zojuist in te loggen bij Advanzia en via de oude portal lukt dit zonder problemen. Bij de nieuwe portal probeer ik mij te registeren (dit moet eerst lijkt mij voordat ik een gebruikersnaam heb?). Maar krijg vervolgens de volgende foutmelding als ik mijn gegevens in vul.
[Afbeelding]
Doe ik iets fout?
Morgen nog maar eens proberen. Als het allemaal niet lukt dan het geld maar eind deze maand weghalen voordat ik er straks niet meer bij kan als de oude portal offline is

Dank je wel voor de tip/waarschuwing. Moet je meteen voor het jaar betalen of wordt het maandelijks in rekening gebracht ? Als de rente 4% of meer blijft zijn de kosten afgedekt bij een inleg van 5070 euro. (maar dan heb je effectief geen rente). Ik zag dat er een N26 draad is, dus misschien moeten we daar gaan reageren.LongBowNL schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:30:
Let ook op dat je bij N26 het abonnement voor minimaal 1 jaar moet afnemen. Dus als je binnen die tijd toch minder spaargeld daar zet (of hun rente daalt), ben je misschien toch duurder uit.
Net een reminder van LPB gehad dat morgen de laatste dag is om te profiteren van de actierente op de 2 jaar deposito voor 3,30%. Vanaf vrijdag weer 2,80%.
Ook niet onbelangrijk: die 4% bij N26 is variabel en zou zo maar aangepast kunnen worden na verloop van tijd...
*Interest rates p.a. are equivalent to AER in Ireland and TANB in Portugal (before taxes). The interest rates are based on N26 Membership: 2.8% p.a. for Standard, Smart, and You, 4% p.a. for Metal. The interest rates are variable and can be subject to change in the future.
Na vier weken is mijn rekening bij SBC geannuleerd, ze kwamen niet meer uit het IT probleem achter de schermen en konden het handmatig niet aanpassen. Probleem: Het aangemaakte contract was niet openen en te accorderen. Ik kan over 36 tot 48 uur het opnieuw proberen. En was al een week bezig met verificatie.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Had hetzelfde probleem. Maandag lukte het ondertekenen van het contract opeens wel. Mijn rekening is nu actief.
[ Voor 3% gewijzigd door rechtsherstel op 13-03-2024 19:16 ]
Je betaalt per maand. Maar inderdaad, beter om verder te gaan in de N26 draad.W1ck1e schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 17:06:
[...]
Dank je wel voor de tip/waarschuwing. Moet je meteen voor het jaar betalen of wordt het maandelijks in rekening gebracht ? Als de rente 4% of meer blijft zijn de kosten afgedekt bij een inleg van 5070 euro. (maar dan heb je effectief geen rente). Ik zag dat er een N26 draad is, dus misschien moeten we daar gaan reageren.
Discussie over & Ervaringen met N26
[EDIT]
Ik zie in de prijzenlijst van N26, dat je niet per se per maand hoeft te betalen:
For all Premium Memberships N26 may offer a discount for different payment options, e.g. annual or
bi-annual payment, without acknowledging any legal obligation to do so. The individual discount which is based on the selected prepayment period will be shown during the sign-up or upgrade flow and is at N26's own discretion.
[ Voor 27% gewijzigd door LongBowNL op 13-03-2024 21:36 ]
Zijn er vaste dagen waarop de rente wordt bijgeschreven in het geval van spaarrekeningen via Raisin waarbij de rente eens in het kwartaal wordt uitgekeerd? Of verschilt dit per bank?
Over het algemeen 1-1, 1-4, 1-7 en 1-10. Of dan (vanaf) de eerste werkdag daarna.Mryc schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:51:
Zijn er vaste dagen waarop de rente wordt bijgeschreven in het geval van spaarrekeningen via Raisin waarbij de rente eens in het kwartaal wordt uitgekeerd? Of verschilt dit per bank?
Ik heb al jaren een rekening bij N26. Deze is bij mij altijd gratis geweest en heb altijd al een fysieke Mastercard debit en maestro pas van ze, maar de Maestro pas gebruik ik nooit en heb ik uitgeschakeld in de app.RobertMe schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:25:
[...]
Wat bedoel je met die laatste zin v.w.b. fysieke betaalkaart? Je lijkt te impliceren dat je daardoor het pakket niet kunt aanpassen? Maar je kunt altijd een "gratis" betaalkaart aanvragen. Je betaalt alleen de "verzendkosten" (dus eenmalig). Je hoeft dus niet elke maand te betalen voor (alleen) de betaalkaart.
Destijds ook nooit verzendkosten betaald, maar waarschijnlijk is dit weer veranderd.
N26 gebruik ik eigenlijk voornamelijk voor betalingen in buitenlandse valuta, scheelt koersopslag kosten. En acceptatie in buitenland is groot.
De spaarrekening zie ik nu als vervanger waarvoor ik Leasplanbank en bunq voor gebruik. Instant payments. Alleen heb ik ervaring dat N26 niet instant is met ING, maar wel met ABN.
/edit
Jup net abn en ing getest. Abn gelijk ontvangen en ing niet. En ook bunq is instant naar N26.
/edit 2
N26 naar andere bank is niet standaard instant:
Instant bank transfer:
in seconds - €0,99 fee
Standard bank transfer:
1 - working days - Free
[ Voor 8% gewijzigd door xileS op 14-03-2024 13:36 ]
Allemaal goede punten bedacht mij laatst ook dat ik nog geen echt goede backup bank heb, incl. geld beschikbaar. Heb nu wel OpenBank, maar geen IP uitgaand, geen ideal, .... Dat N26 ook IP heeft, naast ideal etc etc is dan wel nice. Daarnaast loopt mijn Welkom spaarrekening bij OB bijna af en 2,80% is dan nog steeds meer dan 2,65% (/2,75%). Maar grote bulk wil ik Santander nog voor aanvragen. En LPB heb ik nu met een klein buffertje (~5k) maar heeft dan idd ook weer een lagere rente.xileS schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 00:06:
[...]
Ik heb al jaren een rekening bij N26. Deze is bij mij altijd gratis geweest en heb altijd al een fysieke Mastercard debit en maestro pas van ze, maar de Maestro pas gebruik ik nooit en heb ik uitgeschakeld in de app.
Destijds ook nooit verzendkosten betaald, maar waarschijnlijk is dit weer veranderd.
N26 gebruik ik eigenlijk voornamelijk voor betalingen in buitenlandse valuta, scheelt koersopslag kosten. En acceptatie in buitenland is groot.
De spaarrekening zie ik nu als vervanger waarvoor ik Leasplanbank en bunq voor gebruik. Instant payments. Alleen heb ik ervaring dat N26 niet instant is met ING, maar wel met ABN.
/edit
Jup net abn en ing getest. Abn gelijk ontvangen en ing niet. En ook bunq is instant naar N26.
Ik ga er dus eens over nadenken. En dan Revolut weer ongebruikt opzeggen mogelijk (paar maanden terug geopend, kaart gebruikt voor Apple TV+ die zelfs de Rabo Visa weigerden, maar binnen proefperiode alweer geannuleerd). Voordeel van Revolut kan dan wel weer de NL IBAN zijn.
Bij banken zelfs best gebruikelijk zulke lage scores. Grote vier banken van Nederland scoren lager dan dat.vanderwolf schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 00:02:
Op Raisin gekeken naar Morrow Bank.
Nu gaat onderstaande voor een groot deel over kredieten en niet alleen sparen maar zulke slechte klantenreviewscores zijn wel zeldzaam lijkt mij(?)
[Afbeelding]
Ik weet niet of crowdfunding ook in deze rubriek hoort.
Een Nederlandse energiezuinige airco die 80% elektriciteit bespaart.
5% jaarrendement.
De campagne is in principe al voltooid tot het minimale leningdeel maar je kan nog meedoen voor een extra investering. Nu nog maar 12 uur om te investeren.
*knip* links weg, off-topic voor het spaartopic
Een Nederlandse energiezuinige airco die 80% elektriciteit bespaart.
5% jaarrendement.
De campagne is in principe al voltooid tot het minimale leningdeel maar je kan nog meedoen voor een extra investering. Nu nog maar 12 uur om te investeren.
*knip* links weg, off-topic voor het spaartopic
[ Voor 28% gewijzigd door Zr40 op 14-03-2024 12:42 ]
je geeft zelf al het antwoord - investeren hoort hier niet thuis.HenkAB14 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:44:
Ik weet niet of crowdfunding ook in deze rubriek hoort.
,,,
Nu nog maar 12 uur om te investeren.
En dat voor 5% die je bij je IB waarschijnlijk ook als ' overige bezittingen ' mag gaan rekenen, het hogere VRH tarief over mag betalen en er uiteindelijk helemaal niets aan hebt vergeleken met de spaar-alternatieven.
Los daarvan nog het extra risico, zou er geen cent in stoppen.
Los daarvan nog het extra risico, zou er geen cent in stoppen.
[ Voor 12% gewijzigd door JohanNL op 14-03-2024 11:02 ]
In vino veritas, in aqua sanitas
Sorrow Bank is een betere naam?vanderwolf schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 00:02:
Op Raisin gekeken naar Morrow Bank.
Nu gaat onderstaande voor een groot deel over kredieten en niet alleen sparen maar zulke slechte klantenreviewscores zijn wel zeldzaam lijkt mij(?)
[Afbeelding]😀
Ik moet toch even hier iets aan toevoegen, want ik had gisteren idd de betalingen instant ontvangen op de N26 rekening, maar ik ging zonet toch even wat testen van N26 > ABN en dat is niet standaard instant!:xileS schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 00:06:
[...]
/edit
Instant bank transfer:
in seconds - €0,99 fee
Standard bank transfer:
1 - working days - Free
En idd mijn transfer naar ABN is idd nog niet ontvangen, houd hier dus rekening mee!
/edit
Is te omzeilen met een iDEAL betaalverzoek zoals Tikkie!
[ Voor 3% gewijzigd door xileS op 14-03-2024 15:37 ]
Ik wacht nog op antwoord van een vraag verstuurd op 8 februari. Dus ik denk dat deze bank hem niet gaat worden voor mij. Ik heb nog niet de nieuwe portal geprobeerd (ook nog geen officiële info over ontvangen) maar het is allemaal iets te veel gedoe zo.erniee schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:53:
[...]
Heb twee weken geleden Advanzia gemaild en nog steeds geen reactie. Vanmiddag maar eens proberen te bellen maar na 3 kwartier opgegeven.
Morgen nog maar eens proberen. Als het allemaal niet lukt dan het geld maar eind deze maand weghalen voordat ik er straks niet meer bij kan als de oude portal offline is
Onder de nieuwe SEPA wetgeving die ergens dit jaar (wellicht dit kwartaal nog?) moet IP wel verplicht ondersteund (/"gedaan") worden en tegen dezelfde kosten als een traditionele SEPA overboeking.xileS schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:34:
[...]
Ik moet toch even hier iets aan toevoegen, want ik had gisteren idd de betalingen instant ontvangen op de N26 rekening, maar ik ging zonet toch even wat testen van N26 > ABN en dat is niet standaard instant!:
Instant bank transfer:
in seconds - €0,99 fee
Standard bank transfer:
1 - working days - Free
En idd mijn transfer naar ABN is idd nog niet ontvangen, houd hier dus rekening mee!
Banken krijgen vervolgens een jaar de tijd om aan de wetgeving te voldoen. Dus op zijn laatst ergens in 2025 dat het gratis zal zijn. Zal neem ik aan voornamelijk afhangen of N26 het schrappen van de kosten dan zo lang mogelijk wil rekken. Of wellicht uit marketing / concurrentie zo snel mogelijk afschaffen.
meer mensen die op dit moment niet kunnen inloggen op de website/app van Raisin?
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
App werkt hier momenteel prima.MAdD schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:04:
meer mensen die op dit moment niet kunnen inloggen op de website/app van Raisin?
En de website (via mobiele browser) ook
[ Voor 8% gewijzigd door GroteVoet459 op 14-03-2024 15:10 ]
Bij mij werkt het ook ook.MAdD schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:04:
[ Voor 3% gewijzigd door Hansi55 op 14-03-2024 15:39 ]
Het is mij afgelopen dinsdag wel gelukt om een rekening te openen, de bug van het BSN nummer lijkt opgelost.rube schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:48:
[...]
Ja, had ik ook. Probleem op de website, probeer het maandag nog maar eens werd mij vanochtend telefonisch verteld.
En dat was overigens na mijn eerste poging van afgelopen woensdag waarbij ik alles al doorlopen had, maar de verificatie van enkele minuten na 36 uur nog niet uitgevoerd was.....dus vanochtend gebeld en het advies gekregen om het op een ander apparaat bij voorkeur met Edge te proberen. Ik gedaan, op incognito venster, gewoon normaal, verschillende email addressen maar het lukte maar niet. En tijdens dat proces liep ik dus ook aan tegen het BSN probleem.
Tot dusver niet zo'n beste ervaring. Vanmiddag ipv Santander maar een rekening via Raisin geopend om tijdelijk wat te stallen. Volgens week geef ik Santander nog één kans, anders laat maar zitten..
Ik vind het wel lang duren voordat de eerste storting op de rekening staat (er staat wel nadrukkelijk dat het tot 72 uur kan duren), dat ging bij Trade Republic een stuk sneller.
Voor het eerst heb ik geld 2 jaar vastgezet en gebruik gemaakt van de 3.30% actierente van bij LeasePlan Bank. Volgens mij de hoogste rente die momenteel geboden wordt op 2 jaar deposito met het Nederlandse DGS. Of het een goede keuze is zal de tijd leren.MarcelNH schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:28:
Net een reminder van LPB gehad dat morgen de laatste dag is om te profiteren van de actierente op de 2 jaar deposito voor 3,30%. Vanaf vrijdag weer 2,80%.
Door een slimme ingeving van een Tweaker is het mij zojuist gelukt met iDEAL betaalverzoeken via Tikkie en ING betaalverzoek om het instant te ontvangen. Dus dat is een snellere optie, maar Tikkie heeft wel een limiet van €950.RobertMe schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:01:
[...]
Onder de nieuwe SEPA wetgeving die ergens dit jaar (wellicht dit kwartaal nog?) moet IP wel verplicht ondersteund (/"gedaan") worden en tegen dezelfde kosten als een traditionele SEPA overboeking.
Banken krijgen vervolgens een jaar de tijd om aan de wetgeving te voldoen. Dus op zijn laatst ergens in 2025 dat het gratis zal zijn. Zal neem ik aan voornamelijk afhangen of N26 het schrappen van de kosten dan zo lang mogelijk wil rekken. Of wellicht uit marketing / concurrentie zo snel mogelijk afschaffen.
Je kan hws bij Raisin een iets hogere rente krijgen maar dit is geen verkeerde keuze...heb deze zelf ook genomen.My-life schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:28:
[...]
Voor het eerste heb ik geld 2 jaar vastgezet en gebruik gemaakt van de 3.30% actierente van bij LeasePlan Bank. Volgens mij de hoogste rente die momenteel geboden wordt op 2 jaar deposito met het Nederlandse DGS. Of het een goede keuze is zal de tijd leren.

3,3% is nu okay. Maar een paar maanden terug (~november) kon je bij CreditEurope bank ik meen nog 3,75% krijgen voor 2 jaar (en meen 3,65% voor 1 jaar), ook onder NL DGS.My-life schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:28:
[...]
Voor het eerste heb ik geld 2 jaar vastgezet en gebruik gemaakt van de 3.30% actierente van bij LeasePlan Bank. Volgens mij de hoogste rente die momenteel geboden wordt op 2 jaar deposito met het Nederlandse DGS. Of het een goede keuze is zal de tijd leren.
net niet: 3.35 bij Yapi (NL) 2 jaarMy-life schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:28:
[...]
Wil een rekening open bij CEB maar de app crashed steeds als ik een foto van mijn ID moet maken. Geeft samen met de belabberde app reviews niet veel vertrouwen in hun kunnen. Schijnt al maanden een probleem te zijn.
Mischien toch maar naar Santander gaan dan. Had liever nederlands garantiestelsel en 3.75% rente voor 6 maanden zeker ipv 3.6% die elk moment kan veranderen.
Mischien toch maar naar Santander gaan dan. Had liever nederlands garantiestelsel en 3.75% rente voor 6 maanden zeker ipv 3.6% die elk moment kan veranderen.
[ Voor 15% gewijzigd door Rogers op 14-03-2024 21:23 ]
hier geen enkel probleem, meerdere accounts geopend voor kennissen in de laatste 3 weken op iOS en iPadOS.Rogers schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:18:
Wil een rekening open bij CEB maar de app crashed steeds als ik een foto van mijn ID moet maken. Geeft samen met de belabberde app reviews niet veel vertrouwen in hun kunnen. Schijnt al maanden een probleem te zijn.
Je kan altijd nog via formulieren een rekening openen.
Centraal Beheer heeft de deposito rente iets verlaagd:
1 jaar: 2,8% => 2,7%
2 jaar: 2,95% => 2,85%
3 jaar: 3% => 2,9%
...
https://www.centraalbeheer.nl/sparen/rentes-spaarrekeningen
1 jaar: 2,8% => 2,7%
2 jaar: 2,95% => 2,85%
3 jaar: 3% => 2,9%
...
https://www.centraalbeheer.nl/sparen/rentes-spaarrekeningen
Ik lees nu een tijdje mee op dit topic en ik vraag me vaak af waarom mensen deposito's gebruiken die substantieel lagere rentes bieden dan de deposito's via bijv. Raisin. Soms gaat het verschil zelfs richting een procentpunt. En in veel gevallen is voor de deposito's via Raisin een bank te vinden waar geen bronbelasting verschuldigd is en welke een hoge rating heeft. En daarbovenop is het DGS van toepassing.
Voorbeeld: hierboven wordt een melding gedaan van de verlaging van Centraal Beheer. De 2j deposito gaat naar 2,85%, terwijl ik via Raisin bij AAreal (AAA, Duitsland) 3,50% kan krijgen. Geen bronbelasting.
Ben ik nou gek? Mis ik iets? Waarom zou iemand z'n geld stallen bij bank A, terwijl 'ie bij bank B een kwart meer rente kan krijgen? Van welk nadeel ben ik volledig onwetend?
Voorbeeld: hierboven wordt een melding gedaan van de verlaging van Centraal Beheer. De 2j deposito gaat naar 2,85%, terwijl ik via Raisin bij AAreal (AAA, Duitsland) 3,50% kan krijgen. Geen bronbelasting.
Ben ik nou gek? Mis ik iets? Waarom zou iemand z'n geld stallen bij bank A, terwijl 'ie bij bank B een kwart meer rente kan krijgen? Van welk nadeel ben ik volledig onwetend?
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling