Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:34

Barrycade

Through the...

W1ck1e schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 16:07:
Via een berichtje op forum van spaarinformatie een linkje naar Elseviers Weekblad. Ok, zij hebben het wel over kleinere Nederlandse banken. Maar dan weer niet die met een buitenlandse achtergrond. Met als opmerking dat NIBC de hoogste rente heeft bij 6 maanden. Terwijl dat binnen Nederland de Garantibank is.

Zouden de journalisten van EW ook alleen maar aardappelen eten en nooit shoarma döner ? ;)
Pff het is een artikeltje van niets met de diepgang van een platbodem en zoveel (lees zo weinig onderzoeks) tijd zit er ook duidelijk in terwijl er zelfs door 2 journalisten aan "geschreven" is.

Een longread met een dikke vergelijking van rentes en de ins en outs van alle nuances, blijkbaar zagen de schrijvers daar geen brood in.

Kern blijft buiten de grootbanken is er meer te halen. En dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-07 12:13
Tegen de trend in is de actie van CEB (voor nieuwe klanten) omhoog gegaan van 3,55% naar 3,75%, of zie ik iets over het hoofd?

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:18

sanook

_/-\o_

Z-Dragon schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 06:43:
Tegen de trend in is de actie van CEB (voor nieuwe klanten) omhoog gegaan van 3,55% naar 3,75%, of zie ik iets over het hoofd?
Is al ruim een maand zo: Hendriks1 in "Het spaartopic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:07
Z-Dragon schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 06:43:
Klopt, ik heb eerder deze week mijn spaargeld van Bunq naar CEB verhuisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20:32
Feralz schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:00:
[...]

Weet iemand overigens of de uitbetaling van de rente bij Santander op de dag ligt waarop je de rekening geopend hebt, of misschien toch op de eerste van de maand?
Santander is 1e van de maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
RobertMe schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 23:25:
[...]

Wat eigenlijk niks zegt. Want ze hebben "gewoon" de rente aangepast? Of in ieder geval: ook dat is een interpretatie. En dan is het nu dus nog steeds dezelfde actie.

En vorig jaar maart/april hadden ze er ook een, en die liep tot begin september? En is na een paar weken er dus weer een nieuwe gekomen. Waarbij in dat geval klanten die nog in de actie zaten wel de nieuwe hogere rente kregen (van 3,55% dus). Terwijl nu klanten die nog in de actie zitten niet de hogere rente krijgen.

Oftewel: er is geen pijl op te trekken.
De aktie van 4 mei liep t/m juni 2023 en was de garantie van 2% tot het einde van vorig jaar.
Eind september startte de aktie van 3,55%.

Maar tip aan @sjorsjuhmaniac Niet proberen te timen, maar nu openen. Als je wacht grijp je misschien mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:09
Mijn CEB actierente loopt bijna af. Kan ik mijn vrouw een rekening laten openen en dan alles daarnaartoe overzetten (via eerst huisbank uiteraard)? Of is het 1 actierekening per adres?

En kan ik zomaar schuiven met geld tussen mijn vrouw en mijzelf qua bankrekeningen, of komen we dan in de problemen met de belastingdienst?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:35
Diagonaal schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:53:
Mijn CEB actierente loopt bijna af. Kan ik mijn vrouw een rekening laten openen en dan alles daarnaartoe overzetten (via eerst huisbank uiteraard)? Of is het 1 actierekening per adres?

En kan ik zomaar schuiven met geld tussen mijn vrouw en mijzelf qua bankrekeningen, of komen we dan in de problemen met de belastingdienst?
Gisteren geopend op naam van mijn vrouw nadat bij mij volgende week actierente afloopt. Geen probleem en rekening binnen dag geopend met zelfde tegenrekening en mobiel nummer. Alleen nu dus op naam van mijn vrouw.

Niet wachten. CEB veranderd het meestal zonder vooraankondiging dus morgen kan de actierente over zijn.

Voor de belastingdienst maakt het niet uit verder hoe vaak je met je geld schuift tussen spaarrekeningen.

[ Voor 6% gewijzigd door Flexion1 op 07-03-2024 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Flexion1 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:14:
...
Voor de belastingdienst maakt het niet uit verder hoe vaak je met je geld schuift tussen spaarrekeningen.
Dat klopt volgens mij alleen voor rekeningen met dezelfde tenaamstelling. Naar een rekening op naam van de partner of kind is volgens mij (formeel) een schenking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:58
JAN-B schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:48:
[...]

@rube
dan moet je wel melden dat je na dat 1/2 jaar op 1,77 % rente zit :(
hij zit nu bij Raisin, dus is het wellicht slimmer als hij bijv. bij Nordax gaat sparen > 3,29 %
(ben wel benieuwd wat jij na dat 1/2 jaar gaat doen :? )
weer een andere spaarrekening openen ergens? Bijvoorbeeld bij Nordax ;)
Na een half jaar een nieuwe rekening bij CEB op naam van je partner (indien van toepassing en juridisch geen probleem) zou ook nog kunnen.

Edit: ik dacht dat ik op het laatste bericht reageerde, maar het topic in mijn browser stond nog open sinds 4 maart...

[ Voor 9% gewijzigd door JeyJey op 07-03-2024 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:35
W1ck1e schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:25:
[...]
Dat klopt volgens mij alleen voor rekeningen met dezelfde tenaamstelling. Naar een rekening op naam van de partner of kind is volgens mij (formeel) een schenking.
Naar je kind wel. Als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent niet. ( of geregistreerd partnerschap in gemeenschap van goederen)

https://www.spaarrente.nl/faq/schenken-aan-partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-07 12:59
W1ck1e schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:25:
[...]
Dat is weer afhankelijk van gemeenschap van goederen of niet? (Flexion was mij voor.)
Maar hoeft zeker geen schenking te zijn, kan ook lening aan vrouw verstrekken.

Voor vermogensrendementsheffing maakt het i.v.m. fiscaal partnerschap inderdaad niets uit.

[ Voor 2% gewijzigd door sipjohn op 07-03-2024 13:50 . Reden: (Flexion was mij voor.) ]

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Flexion1 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:46:
[...]

Naar je kind wel. Als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent niet. ( of geregistreerd partnerschap in gemeenschap van goederen)

https://www.spaarrente.nl/faq/schenken-aan-partner
Dat is dan een extra voorwaarde. Volgens mij is dat inmiddels een minderheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Orange Bank heeft nu alleen nog een 1 jaar deposito van 2,50% bij Raisin

Vorige week werd bekend dat de onderhandelingen met BNP Paribas zijn afgerond en dat de activiteiten van Orange Bank geleidelijk overgaan in Hello bank! voor Franse klanten en Cetelem voor Spaanse klanten. Dit heeft met name betrekking op de directe klanten van Orange Bank. https://newsroom.orange.com/pr-orange-bnpparibas/

Weet niet of je er iets van gaat merken bij Raisin, misschien bij de afgesloten depositos langer dan 2 jaar. Mochten de deposito's overgaan naar Hello bank! dan is het wel opletten met het DGS als je ook bij Consorsbank zit want het kan zijn dat deze dan samen onder één bank vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:19

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

ECB houdt rente opnieuw onveranderd op recordniveau
https://www.telegraaf.nl/...veranderd-op-recordniveau

Hopelijk schroeven 'onze' banken het percentage weer wat op.

[ Voor 66% gewijzigd door vdr01 op 07-03-2024 15:37 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Hier deel 2 van het feuilleton over sparen in EW, over deposito's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-06 22:41
Hans Denhaag schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:02:
Ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen met CEB.
Je zullen het geld toch wel proberen vast te houden want zij zetten het toch ook weer uit.
Die 1.77% is niet genoeg, dan wordt het opzeggen, wegboeken en wegwezen.
Wanneer ontvang je de 3.75% rente bij CEB? Direct na de aktieperiode van 6 maanden of 1-1-2025?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:26
cejean schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:27:
[...]

Wanneer ontvang je de 3.75% rente bij CEB? Direct na de aktieperiode van 6 maanden of 1-1-2025?
1-1-2025, tenzij je eerder opzegt (na 6 maanden bijvoorbeeld...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipo10
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-07 16:27
irongalaxy schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:57:
[...]

Ik heb het nagerekend en ik heb voor februari het juiste rentebedrag ontvangen van CKV.
Ik heb met 3,3% en 3,1% gerekend.
Ik zie zojuist dat het verschil is bijgeboekt. Ik heb nu twee transacties . I op 29-2 en 1 op 01-03. Het totaal klopt nu precies. Vreemde gang van zaken. Begrijp niet hoe dat werkt binnen CKV maar ze corrigeren in ieder geval. Ik heb zelf in de financiele sector gewerkt. Maar je controleert jezelf altijd en iemand anders doet dat nog een keer. Hoe dit er doorheen komt is mij een raadsel. Iedere CKV klant zou zijn rentebijschrijving moeten controleren zou ik zeggen.

Raisin zegt :

Geachte klant,

Wij hebben geconstateerd dat er mogelijk een incorrect (te laag) rentebedrag over de maand februari is geboekt op uw spaarrekening bij CKV. De bank onderzoekt het probleem en zal waar van toepassing zo spoedig mogelijk een correctie doorvoeren.

Onze excuses voor het ongemak en dank voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team

[ Voor 21% gewijzigd door vipo10 op 07-03-2024 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-07 19:44
Vraagje: ik heb bij Raisin wat deposito's en een vrij opneembare spaarrekening van Klarna. Bij die laatste staat in de voorwaarden uitkering per kwartaal maar ik heb nog geen bericht of rente ontvangen. Weet iemand hoe lang dat duurt? Of is het toch einde van het jaar pas? Er staat sinds januari geld op

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het kwartaal waar januari in valt eindigt pas aan het eind van deze maand. Je bent een maandje te vroeg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
wheli schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:23:
Vraagje: ik heb bij Raisin wat deposito's en een vrij opneembare spaarrekening van Klarna. Bij die laatste staat in de voorwaarden uitkering per kwartaal maar ik heb nog geen bericht of rente ontvangen. Weet iemand hoe lang dat duurt? Of is het toch einde van het jaar pas? Er staat sinds januari geld op
Eerste kwartaal eindigt pas eind maart ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wheli
  • Laatst online: 04-07 19:44
ahaaaa, merci beaucoup :D
Ik neem nog een koffie. Fijn weekend

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mozwuito
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-06 21:19
Ik heb deze week een "goodwill payment" ontvangen van Raisin, wrs vanwege de CA deposito. En ik heb er niet eens om hoeven te vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Laatst online: 21:45
wheli schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:23:
Op 1 april kan je die rente verwachten, Klarna schrijft rente bij op 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
Mozwuito schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:29:
Ik heb deze week een "goodwill payment" ontvangen van Raisin, wrs vanwege de CA deposito. En ik heb er niet eens om hoeven te vragen :)
Mazzel! Ik had een mail gekregen dat ik het zou krijgen, maar later kreeg ik een mail dat ik het toch niet zou krijgen, omdat er tussen aanvraag en openen een week zat 😵‍💫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zazabez1
  • Laatst online: 28-02 09:15
Ik probeer een rekening te openen bij Santander consumer bank en de video identificatie ben ik al door. Nu moet ik echter mijn BSN nummer opgeven, maar het is onmogelijk om daar iets in te vullen. Zowel op de telefoon als laptop geprobeerd, maar op beide kun je niks invullen.

Zijn anderen ook tegen dit probleem aangelopen?
Telefonisch zijn ze helaas maandag pas weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 11:58

ikbenwouter

! w t R

Eerste rente bijgeschreven op mijn VWFS rekening, was nog op tijd voor 6 maanden lang 3,8%. Zie ik ook twee afschrijvingen, eerste met een omschrijving Abgeltungsteuer twv 25% van de rente. Tweede met omschrijving Solidaritätszuschlag twv 5,5% van de Abgeltungsteuer.

Had verwacht dat ze deze belasting niet zouden heffen na aangegeven te hebben, in de Erklärung zur Steuerpflicht, dat ik woonachtig en belastingplichtig ben in Nederland, niet in Duitsland.

Zal maar weer even mijn vertaler in de verenpen en inktpot moeten laten klimmen en mijn postduif wat krachtvoer geven.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 11:58

ikbenwouter

! w t R

Mocht iemand anders mijn tekst voor terugvragen (en niet meer rekenen) van bronbelasting eventueel willen gebruiken, ik heb gemaild naar vwbank@vwfs.de, ben benieuwd of dat werkt.
Vielen Dank, dass Sie mein VWFS Plus Konto mit IBAN DE92 xxxx eröffnet haben.

Bei der Eröffnung habe ich angegeben, dass ich in den Niederlanden steuerpflichtig und wohnhaft bin, nicht in Deutschland, aber es wurde trotzdem eine Abbuchung von Abgeltungsteuer und Solidaritätszuschlag vorgenommen. In meinem Fall sollte diese Steuer nicht auf die Zinsen erhoben werden.

Bitte beantragen Sie, dass diese Steuer erstattet wird und in Zukunft nicht mehr erhoben wird.

Vielen Dank im Voraus.

Mit freundlichen Grüßen,
ikbenwouter

........................................................................................................................................................

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:30
Zazabez1 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:21:
Ik probeer een rekening te openen bij Santander consumer bank en de video identificatie ben ik al door. Nu moet ik echter mijn BSN nummer opgeven, maar het is onmogelijk om daar iets in te vullen. Zowel op de telefoon als laptop geprobeerd, maar op beide kun je niks invullen.

Zijn anderen ook tegen dit probleem aangelopen?
Telefonisch zijn ze helaas maandag pas weer beschikbaar.
Ja, had ik ook. Probleem op de website, probeer het maandag nog maar eens werd mij vanochtend telefonisch verteld.

En dat was overigens na mijn eerste poging van afgelopen woensdag waarbij ik alles al doorlopen had, maar de verificatie van enkele minuten na 36 uur nog niet uitgevoerd was.....dus vanochtend gebeld en het advies gekregen om het op een ander apparaat bij voorkeur met Edge te proberen. Ik gedaan, op incognito venster, gewoon normaal, verschillende email addressen maar het lukte maar niet. En tijdens dat proces liep ik dus ook aan tegen het BSN probleem.

Tot dusver niet zo'n beste ervaring. Vanmiddag ipv Santander maar een rekening via Raisin geopend om tijdelijk wat te stallen. Volgens week geef ik Santander nog één kans, anders laat maar zitten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feralz
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-04 02:00
Wat gek deze problemen met Santander, ik heb zelf vorige week vrijdag binnen enkele minuten een rekening geopend, gewoon met Chrome op de laptop en identificatie via mobiel. :| Ik heb ergens iets voorbij zien komen dat het mis zou kunnen gaan als je een ID-kaart gebruikt omdat de scan dan iets verkeerd uitleest? Ik had namelijk een paspoort gebruikt en hoefde zelf mijn BSN niet in te vullen. Kan natuurlijk ook zijn dat ik de problemen net voor was.

Enige issue wat ik had was dat ik het contract digitaal ondertekend had en de status bleef hangen als onvoltooid. Nog een keer ondertekend, toen ook het bestand gedownload inclusief krabbel, nog steeds dezelfde status... Weet niet of ze mijn mail daarover gezien hadden of dat het zichzelf gewoon opgelost heeft, kreeg een dag later of zo bericht dat het proces naar de laatste stap ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zazabez1
Feralz schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 09:41:
Wat gek deze problemen met Santander, ik heb zelf vorige week vrijdag binnen enkele minuten een rekening geopend, gewoon met Chrome op de laptop en identificatie via mobiel. :| Ik heb ergens iets voorbij zien komen dat het mis zou kunnen gaan als je een ID-kaart gebruikt omdat de scan dan iets verkeerd uitleest? Ik had namelijk een paspoort gebruikt en hoefde zelf mijn BSN niet in te vullen. Kan natuurlijk ook zijn dat ik de problemen net voor was.

Enige issue wat ik had was dat ik het contract digitaal ondertekend had en de status bleef hangen als onvoltooid. Nog een keer ondertekend, toen ook het bestand gedownload inclusief krabbel, nog steeds dezelfde status... Weet niet of ze mijn mail daarover gezien hadden of dat het zichzelf gewoon opgelost heeft, kreeg een dag later of zo bericht dat het proces naar de laatste stap ging.
Ik vind het ook vreemd en niet echt een goede indruk maken. Ik heb een paspoort gebruikt, om het probleem van de foutieve scan te voorkomen. Maar helaas loop ik nu vast op andere problemen.
Ik zal maandag nog eens kijken en anders bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zazabez1
rube schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:48:
[...]

Ja, had ik ook. Probleem op de website, probeer het maandag nog maar eens werd mij vanochtend telefonisch verteld.

En dat was overigens na mijn eerste poging van afgelopen woensdag waarbij ik alles al doorlopen had, maar de verificatie van enkele minuten na 36 uur nog niet uitgevoerd was.....dus vanochtend gebeld en het advies gekregen om het op een ander apparaat bij voorkeur met Edge te proberen. Ik gedaan, op incognito venster, gewoon normaal, verschillende email addressen maar het lukte maar niet. En tijdens dat proces liep ik dus ook aan tegen het BSN probleem.

Tot dusver niet zo'n beste ervaring. Vanmiddag ipv Santander maar een rekening via Raisin geopend om tijdelijk wat te stallen. Volgens week geef ik Santander nog één kans, anders laat maar zitten..
Ik zal het maandag ook nog eens proberen idd 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rube
Feralz schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 09:41:
Ik heb ergens iets voorbij zien komen dat het mis zou kunnen gaan als je een ID-kaart gebruikt omdat de scan dan iets verkeerd uitleest? Ik had namelijk een paspoort gebruikt en hoefde zelf mijn BSN niet in te vullen. Kan natuurlijk ook zijn dat ik de problemen net voor was.
Ik denk dat laatste. Ik heb ook mijn paspoort gebruikt (en moest alsnog bsn invoeren, wat later dus niet meer ging). Ook op diverse browsers en devices lukt het niet.

Nou ja, maandag een nieuwe kans (voor Santander that is >:) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 11:22
Weet iemand hoe dat zit bij santander met de erf belasting (spaanse bank) omdat je dat bij openbank, ook van santander wel hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:06
Bij de Santander Consumer Bank NL Android app staat onderstaande tekst onder het veiligheidskopje in Play.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWGvce99KNBcTYvQBHHR8WbXJ8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ytAjv3BSFIshh1ZvvjKE9zX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:29
rindertb schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:14:
Bij de Santander Consumer Bank NL Android app staat onderstaande tekst onder het veiligheidskopje in Play.

[Afbeelding]
Ja en erboven staat dat er "Geen gegevens verzameld" worden. Dat gaat over gebruiksgegevens. Als ze niet verzameld worden, kan je ze ook niet beveiligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
LongBowNL schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:29:
… Ja en erboven staat dat er "Geen gegevens verzameld" worden. Dat gaat over gebruiksgegevens. Als ze niet verzameld worden, kan je ze ook niet beveiligen.
Alle andere bankapps die ik heb doen dit versleuteld. Ik vraag me af hoe de inloggegevens verstuurd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svNTGM3p6onJtiO2UrdJ1-wua6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WF6rXw3mSpktCNEsGOWDoAdk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:29
@rindertb Ik denk dat je dat hier kan vragen. https://www.santanderconsumerbank.nl/nl/contact

Ik vermoed dat ze de informatie niet correct hebben ingevuld. Want ze moeten wel gegevens verzamelen om überhaupt een bank rekening daar te hebben. Als je het niet vertrouwt, kun je altijd geen gebruik maken van de app en alleen via de website bankieren.

De Spaanse app geeft wel aan dat de gegevens versleuteld worden. https://play.google.com/s...id=es.bancosantander.apps

[ Voor 12% gewijzigd door LongBowNL op 09-03-2024 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
LongBowNL schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:20:
@rindertb Ik denk dat je dat hier kan vragen. https://www.santanderconsumerbank.nl/nl/contact

… geen gebruik maken van de app en alleen via de website …
Ik had dit al hen gemeld en log inderdaad via de site in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
En hier is deel 3 van de reeks in EW.

Bij alle 3 delen geen aandacht voor de banken binnen NL DGS met banken met de buitenlandse namen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:48
W1ck1e schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 16:35:
En hier is deel 3 van de reeks in EW.

Bij alle 3 delen geen aandacht voor de banken binnen NL DGS met banken met de buitenlandse namen.
Ook geen vermelding dat de DSG van Trade Republic niet helemaal zuiver is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:46
Kal-Ell schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 18:17:
[...]

Ook geen vermelding dat de DSG van Trade Republic niet helemaal zuiver
Die is ook gewoon zuiver. Niks mis met Trade Republic wat dat betreft.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kal-Ell schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 18:17:
[...]
Ook geen vermelding dat de DSG van Trade Republic niet helemaal zuiver
De vraag was toentertijd toch ook niet de DGS maar de box3 labeling van spaargeld daar? :p
DGS is met hun bankvergunning tegenwoordig in orde.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Team-RiNo schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:14:
[...]
Die is ook gewoon zuiver. Niks mis met Trade Republic wat dat betreft.
Wat Trade Republic betreft zelf niet, maar onder de Tweakers die zich er in hebben verdiept (waar ik niet onder val), lijkt (of in ieder geval leek) er nog niet echt een duidelijke consensus te zijn, vanwege o.a. het gebruik van en derdengeldenrekening.
YakuzA schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:41:
[...]
De vraag was toentertijd toch ook niet de DGS maar de box3 labeling van spaargeld daar? :p
Een bank kan wel een bankvergunning hebben, maar betekent nog niet dat alle producten die ze aanbieden dan ook per definitie onder het DGS vallen. (Of dat wel/niet het geval is weet ik niet.) Al zou je wel verwachten dat het wel onder het DGS valt, kijkende naar de manier hoe ze het verkopen. Maar onder de verdiepende Tweakers lijkt er dus nog geen hele duidelijke consensus te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:00
YakuzA schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:41:
[...]

Zolang ze het geld bij Citibank stallen heeft die bankvergunning natuurlijk geen nut ;)

En daarnaast dus "derdengeldenrekening". Dekt die tot 100k van degene waarvan het geld op die ene rekening staat, of dekt die 100k op de derdengeldenrekening dat vervolgens nog verdeelt moet worden over degene waarvan het geld er op staat? Waarbij (toentertijd) TR ergens op de website / AV / ... een zinnetje had staan dan los geparafraseerd iets was als "als het DGS in werkening treed is het aan de DGS instantie om te bepalen of en wie geld terugkrijgen en hoeveel dat dan is". Dat is toch vrij dubieus. Want geen enkele andere bank (met een rekening op naam) doet zo'n vage vermelding hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:44
Cyb schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:54:
[...]

Wat Trade Republic betreft zelf niet, maar onder de Tweakers die zich er in hebben verdiept (waar ik niet onder val), lijkt (of in ieder geval leek) er nog niet echt een duidelijke consensus te zijn, vanwege o.a. het gebruik van en derdengeldenrekening.

[...]

Een bank kan wel een bankvergunning hebben, maar betekent nog niet dat alle producten die ze aanbieden dan ook per definitie onder het DGS vallen. (Of dat wel/niet het geval is weet ik niet.) Al zou je wel verwachten dat het wel onder het DGS valt, kijkende naar de manier hoe ze het verkopen. Maar onder de verdiepende Tweakers lijkt er dus nog geen hele duidelijke consensus te zijn.
Dit gaat ook onduidelijk blijven, maar wellicht maakt het niet zoveel uit.
De partnerbank is in mijn geval een tak van Citibank (net zoals de meesten hier?) en daar maak ik mij totaal geen zorgen over.
Voor wat het waard is; in principe heeft iedereen in eerste instantie een vordering op TR.
En voor de rest het magische woord: spreiden!

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter76
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 01-07-2024
Ik zit te overwegen een kortlopende deposito af te sluiten bij RUUT. Dit is onderdeel van de Turkse bank İşbank en de deposito's van RUUT vallen onder het Duitse depositogarantiestelsel. Iemand die weet hoe dit qua bronbelasting zit, valt dit onder Duitsland (geen bronbelasting voor Nederlanders?) of toch onder Turkije? Kan het in dit topic en op de site/app van RUUT niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:53
Hunter76 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:42:
Ik zit te overwegen een kortlopende deposito af te sluiten bij RUUT. Dit is onderdeel van de Turkse bank İşbank en de deposito's van RUUT vallen onder het Duitse depositogarantiestelsel. Iemand die weet hoe dit qua bronbelasting zit, valt dit onder Duitsland (geen bronbelasting voor Nederlanders?) of toch onder Turkije? Kan het in dit topic en op de site/app van RUUT niet vinden.
mijn logica: Duits DGS? dan "staat" je geld in Duitsland -> Regels mbt belastingen voor Duitsland zijn van toepassing.

Ben benieuwd wat de experts zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:34

Barrycade

Through the...

RUUT is volgens hun voorwaarden geregistreerd in Duitsland.

Maar DYOR zou ik zeggen. Een Financial App die niet in hun FAQs of op hun webpagina heeft staan hoe hun borging en garanties zijn geregeld. Tja dat zou niet echt mijn ding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:46
Vorige week een RUUT account geopend, alle stappen doorlopen, maar helaas nog steeds "Your RUUT current account will be here soon". Zou toch lekker zijn als die binnen 2 dagen helemaal open is voordat ik op vakantie ga.

Hoelang zou zoiets moeten duren? Ik las al ergens 1 werkdag, maar dat is al overschreden.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:48
@PASware bij mij heeft het bijna twee weken geduurd. Aangemeld op 22 februari, akkoord 9 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
rube schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 09:54:
[...]
Nou ja, maandag een nieuwe kans (voor Santander that is >:) )
Voor mijn ene aanvraag kan ik nog steeds niet mijn BSN in vullen en mijn andere aanvraag staat nog steeds te "draaien". Tenzij iemand hier in de komende uren nog aangeeft dat het wel gelukt is, geef ik het maar op en kijk wel ergens anders om mijn spaargeld een tijdje neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
rube schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:40:
[...]

Voor mijn ene aanvraag kan ik nog steeds niet mijn BSN in vullen en mijn andere aanvraag staat nog steeds te "draaien". Tenzij iemand hier in de komende uren nog aangeeft dat het wel gelukt is, geef ik het maar op en kijk wel ergens anders om mijn spaargeld een tijdje neer te zetten.
CEB, Distingo of VWFS misschien?
Staan onvoldoende van snelheid van openen als ik alle feedback in dit topic verzamel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 22:02
Klopt het, dat Raisin alleen 2FA in de vorm van SMS controle heeft?
Dit is een zeer onbetrouwbare 2fa methode.. Had liever een Google Auth. 2fa gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:14:
[...]
CEB, Distingo of VWFS misschien?
Staan onvoldoende van snelheid van openen als ik alle feedback in dit topic verzamel. :+
CEB heb ik al, dat was echt een kwestie van minuten (voor die van mijzelf en die van mijn partner), maar die zit "vol" (lees: tot max. garantiestelsel).
Ik heb nu banco Progetto met 4 dagen wachttijd aangevraagd via Raisin (3,5%, iets meer dan distingo als ik dat zo snel zie en ook VWFS waarbij die laatste ook erg langzaam lijkt te zijn..?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
PHPResource schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:18:
Dit is een zeer onbetrouwbare 2fa methode.. Had liever een Google Auth. 2fa gezien..
Ja. Maakt ook niet perse heel veel uit. Geld kan toch alleen naar de gekoppelde tegenrekening worden over gemaakt. Dus als iemand al weet in te loggen en vervolgens een transactie kan doen door de SMS te onderscheppen duurt het eerst nog uren / dagen voordat het geld bij tegenrekening aan komt. En die bank heeft waarschijnlijk wel een betere autorisatie methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
rube schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:20:
[...]

CEB heb ik al, dat was echt een kwestie van minuten (voor die van mijzelf en die van mijn partner), maar die zit "vol" (lees: tot max. garantiestelsel).
👍
Ik heb nu banco Progetto met 4 dagen wachttijd aangevraagd via Raisin (3,5%, iets meer dan distingo als ik dat zo snel zie en ook VWFS waarbij die laatste ook erg langzaam lijkt te zijn..?).
Ik nam aan dat je het over opneembaar sparen had. Progretto is deposito voor die rente idd.
VWFS duurt weken als ik dat hier zo lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
TweakersOnly schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:30:
@PASware bij mij heeft het bijna twee weken geduurd. Aangemeld op 22 februari, akkoord 9 maart
Nou lekker...dat wordt dan in delen geld overmaken tijdens mijn vakantie.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
PASware schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:07:
[...]

Nou lekker...dat wordt dan in delen geld overmaken tijdens mijn vakantie.
Of na de vakantie? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Netjes, netjes. Vanmorgen een deposito bij LPB uitgekeerd gekregen (5 jaar tegen 0,85% rente :X). Geld over gemaakt naar grootbank (Instant Payment) en vervolgens naar Raisin met Plancode voor Distingo. En intussen is het al bij Distingo aangekomen. 3,5 uur alles bij elkaar. (En opdrachten zullen op zijn vroegst pas om 8 of 9 worden uitgevoerd? Dus dan nog iets korter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Ga 4 weken weg, kan hoop gebeuren mbt spaarrentes in die tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:48
PASware schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:12:
[...]

ff via OpenBank een Welkom spaarrekening en een backup bankpas meenemen?

En je tijdens je vakantie nergens zorgen over maken, al helemaal niet over een paar tienden renteverschiil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:04:
[...]
Ik nam aan dat je het over opneembaar sparen had. Progretto is deposito voor die rente idd.
VWFS duurt weken als ik dat hier zo lees
Deze heb ik aangevraagd, opneembaar sparen tegen 3.5%. VWFS duurt me te lang..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Yc-L1971sf39u6nKcSkbs2l5vI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3K9FXgekDw0uCzwY36ZtoTn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
PASware schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:12:
[...]

Touché. Wilde het er nog achter typen ‘ of ga je 4wkn weg’.

Maar anders naar thuis vpn-en en gewoon hetzelfde bedrag overmaken zoals je thuis ook zou doen?

Ik neem aan dat je in het buitenland toch niet met dezelfde overmakingen/passen betaald als je hiervoor nodig hebt? CC ftw!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:04:
[...]

Progetto heeft ook een "Spaarrekening onder voorwaarden", met (ook) 3,5% (na alle verlagingen van de depositos, maar deze spaarrekening is al maanden niet aangepast en laatste aanpassing was de verhoging naar 3,5).

Wel op de voorwaarden letten. Ten eerste lun je niet opnemen, maar alleen volledig opzeggen. Maar je kunt wel meerdere rekeningen hebben, met minimale inleg ban 10k meen ik. Dan kun je dus per 10k opnemen. En daarnaast is er 4 dagen "wachttijd" bij opzeggen. Dus vandaag opzeggen betekend dat het donderdag, vrijdag pas op de Raisin rekening staat.

Maar als je bij een andere bank al tot de DGS grens hebt staan denk ik dat die voorwaarden niet perse edn probleem zijn. En je dus nog wel ergens anders (/die andere bank) een echt vrij opneembaar bedrag hebt waarmee je 4 dagen kunt overleven :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
GroteVoet459 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:15:
[...]

ff via OpenBank een Welkom spaarrekening en een backup bankpas meenemen?

En je tijdens je vakantie nergens zorgen over maken, al helemaal niet over een paar tienden renteverschiil?
Zit nu bij SNS met pin en creditcard, dus daarin totaal geen zorgen. Maar zou toch prettig zijn als ik voor mijn vakantie nog een kortlopende deposito kan open bij Ruut, maar dat zal 'm niet worden denk ik.

Totaal geen ramp natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
rube schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:15:
[...]

Deze heb ik aangevraagd, opneembaar sparen tegen 3.5%. VWFS duurt me te lang..
[Afbeelding]
Check. Die tab bekijk ik niet eens!?

Bovendien, voor tijdelijk 4wk even geld wegzetten zou ik het wel over de dgs limiet durven.

Maar ik denk dat je wel iets geopend krijgt voor je vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
PASware schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:17:
[...]

Zit nu bij SNS met pin en creditcard, dus daarin totaal geen zorgen.
Totdat de pas kwijt / gestolen is. Of SNS besluit de rekening (tijdelijk) te blokkeren, bv omdat je (grote) transacties doet in het buitenland, of onder Wwft wetgeving.

Een tweede bank kan gewoon altijd een goed idee zijn. Zeker als die toch volledig gratis is. Al zet je er maar zeg €500 op voor noodsituaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
RobertMe schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:20:
[...]

Totdat de pas kwijt / gestolen is. Of SNS besluit de rekening (tijdelijk) te blokkeren, bv omdat je (grote) transacties doet in het buitenland, of onder Wwft wetgeving.

Een tweede bank kan gewoon altijd een goed idee zijn. Zeker als die toch volledig gratis is. Al zet je er maar zeg €500 op voor noodsituaties.
Kleine kans dat dit gebeurd, maar wel valide argument natuurlijk. Iets om in te verdiepen. Scheelt dat mijn vriendin bij een andere bank zit, dus daar zit al wel wat flexibiliteit in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-06 13:07
PASware schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:26:

Vorige week een RUUT account geopend, alle stappen doorlopen, maar helaas nog steeds "Your RUUT current account will be here soon". Zou toch lekker zijn als die binnen 2 dagen helemaal open is voordat ik op vakantie ga.

Hoelang zou zoiets moeten duren? Ik las al ergens 1 werkdag, maar dat is al overschreden.
Bij mij 9 dagen.
Bij de vrouw des huizes loopt het wat anders. Zij opende een account via mijn referral maar heeft een probleem in de app (op meerdere apparaten) waardoor het process van het openen van een account niet afgerond kan worden; de call hierover staat vandaag 11 dagen open ...

...

Twee andere dingen:

1. Sinds het aanmaken van een gebruikersnaam en ww voor de nieuwe Advanzia omgeving een paar weken geleden, gebeurd me continue het volgende: op de portal geef ik mijn naam en ww in, wordt doorgestuurd naar de volgende pagina alwaar de sms code wordt ingevoerd. Nadat ik dat gedaan heb, en dus verwacht mijn account 'binnen te komen', word ik 'terug geworpen' naar de inlog pagina.
Ik voer wederom mijn naam en ww in, krijg een nieuwe sms code en kom vervolgens wel in mijn account.

Op zich geen groot probleem, wel raar; ben ik de enige?

2. Iemand ervaring met het wisselen van grootbank en de overstap service(s)? Werkt dat een beetje soepel? Ook met in het achterhoofd buitenlandse rekenigen met een tegenrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
mpsyn schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:55:
[...]

2. Iemand ervaring met het wisselen van grootbank en de overstap service(s)? Werkt dat een beetje soepel? Ook met in het achterhoofd buitenlandse rekenigen met een tegenrekening.
de Overstap service die de banken bieden is iets puur Nederlands, dus ik zou er vanuit gaan dat het met buitenlands banken niet automatisch zal gaan werken.

Maar persoonlijk snap ik niet waarom je een dergelijke service uberhaupt nodig zou hebben.
Pak je administratie, kijk naar je vaste lasten, ga naar de verschillende dienstverleners en pas je account aan.
Misschien ook een mooi moment om een nieuw wachtwoord in te stellen ..

Binnen maximaal twee maanden heb je alles om, zelfs de incasso van de wegenbelasting via een ouderwetse brief - misschien die periode even wat extra geld op je oude en nieuwe betaalrekening laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-06 13:07
GroteVoet459 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:13:
[...]

de Overstap service die de banken bieden is iets puur Nederlands, dus ik zou er vanuit gaan dat het met buitenlands banken niet automatisch zal gaan werken.
Fair. Wat ik eigenlijk bedoelde te vragen is of anderen problemen hebben ondervonden in hun contact met buitenlandse banken m.b.t. het wijzigen van een tegenrekening. Ik zit een beetje te Piet Lut-ten, natuurlijk gaat dat lukken ... met wat geduld.
[...]

Maar persoonlijk snap ik niet waarom je een dergelijke service uberhaupt nodig zou hebben.
Pak je administratie, kijk naar je vaste lasten, ga naar de verschillende dienstverleners en pas je account aan.
Wel, ik laat het liever over aan de 'Overstap Service': gemeentelijke belastingen, gas/elektra, water, lidmaatschappen, beroepsverenigingen, vakbond, verzekeringen, de krant, et cetera, et cetera; call me lazy ;)
[...]

Niet nodig, ik heb mijn wachtwoorden op orde, gewoon alles hetzelfde: Welkom123
Hoe moeilijk/makkelijk kan het zijn?

Just kiddin' ;)
[...]

Binnen maximaal twee maanden heb je alles om, zelfs de incasso van de wegenbelasting via een ouderwetse brief - misschien die periode even wat extra geld op je oude en nieuwe betaalrekening laten staan.
Yep, je hebt gelijk, ik zit te mierenn*ken. Zat te denken over hoe het 'smooth' te laten verlopen (short: nieuw account ene bank, andere opzeggen), terwijl een twee of drie maanddlijkse overlap natuurlijk geen donder uitmaakt ...

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Mag je dan wel spaarrekeningen hebben, laat staan in het buitenland? Of moet je je rente weer inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

[...]
1. Sinds het aanmaken van een gebruikersnaam en ww voor de nieuwe Advanzia omgeving een paar weken geleden, gebeurd me continue het volgende: op de portal geef ik mijn naam en ww in, wordt doorgestuurd naar de volgende pagina alwaar de sms code wordt ingevoerd. Nadat ik dat gedaan heb, en dus verwacht mijn account 'binnen te komen', word ik 'terug geworpen' naar de inlog pagina.
Ik voer wederom mijn naam en ww in, krijg een nieuwe sms code en kom vervolgens wel in mijn account.

Ik ken Advanzia verder niet. Maar je zou kunnen proberen het volgende uit te schakelen indien actief: VPN en adblockers. Probeer een schone browser sessie d.m.v. Chrome in guest mode te gebruiken.
Weet niet of je bedoelt dat je wilt overstappen van een Nederlandse betaalrekening naar een buitenlandse, omdat je daar toevallig ook een spaarrekening wilt openen? Lijkt me praktischer om gewoon die Nederlandse betaalrekening dan aan te houden als je in NL woont. Denk bijv. aan langere overboektijden, mogelijk geen iDeal ondersteuning, geen naam/rekening controle, etc.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Nieuwe spaarrekening van Morrow Bank uit Noorwegen bij Raisin met 3,23%. Uitkering per kwartaal dus 3,27% effectief. Geen bronbelasting en Noors DGS

Noorwegen heeft net als Zweden geen Euro maar in tegenstelling tot het Zweedse DGS worden tegoeden tot €100.000 in Euro vergoed voor buitenlandse klanten van een aangesloten Noorse bank. (Het Noorse DGS hanteert zelf 2 miljoen Kronen wat op dit moment gelijk is aan €174.875)

[ Voor 50% gewijzigd door Novax op 11-03-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-07 12:59
[...]

Twee andere dingen:

Ik had dat ook dat ik twee keer sms moest ontvangen.
Ik kan het nu niet uitproberen, omdat rekening opgeheven ivm einde aktierente.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Novax schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:41:
Nieuwe spaarrekening van Morrow Bank uit Noorwegen bij Raisin met 3,23%. Uitkering per kwartaal dus 3,27% effectief. Geen bronbelasting en Noors DGS

Noorwegen heeft net als Zweden geen Euro maar in tegenstelling tot het Zweedse DGS worden tegoeden tot €100.000 in Euro vergoed voor buitenlandse klanten van een aangesloten Noorse bank. (Het Noorse DGS hanteert zelf 2 miljoen Kronen wat op dit moment gelijk is aan €174.875)
Noorwegen zit niet in de EU, is dat nog een factor om rekening mee te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
sanook schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:34:
[...]

Niet echt, ze vallen namelijk wel onder het EEA (Wikipedia: European Economic Area) waar het mogelijke Europese DGS in de toekomst ook op van toepassing is. Noorwegen probeert zelfs om hun hogere limiet onder die regeling te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
sanook schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:34:
[...]

Zoals gesteld, wel onderdeel van de EEA waardoor ze EU-wetgeving ook moeten overnemen.

Raisin vermeld verder een betalingsverkeersrisico
In uiterst bijzondere gevallen kan het vrije kapitaalverkeer in de EU/EER
worden beperkt.
https://www.raisin.nl/sav...IB_Morrow_NA?locale=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Maar die vermelding staat ook in de productinformatiebladen van de andere banken dus dat is niet specifiek voor deze Noorse bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Novax schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:40:
[...]

Maar die vermelding staat ook in de productinformatiebladen van de andere banken dus dat is niet specifiek voor deze Noorse bank.
Ah check, inderdaad niet enkel voor de EER landen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hier de CEB spaarrekening vandaag laten sluiten omdat de actierente voor mij bijna afliep. Snel en soepel gegaan: binnen 1 werkdag gesloten én de rente uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
PHPResource schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:18:
Banken in de EU/EER moeten volgens de PSD2 bij de authenticatie van transacties duidelijk maken wat het bedrag en de ontvanger is en dat kan bij TOTP dat Google Authenticator gebruikt niet. (Ze zouden TOTP wel kunnen gebruiken voor inloggen en andere bevestigingen maar dan moeten ze twee soorten 2fa implementeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwertje
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 06-07 12:26
Uniciteit schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:22:
Hier de CEB spaarrekening vandaag laten sluiten omdat de actierente voor mij bijna afliep. Snel en soepel gegaan: binnen 1 werkdag gesloten én de rente uitbetaald.
En wat ga je er nu mee doen? Bij mij nadert dit moment ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
Uniciteit schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:22:
Goed om te horen, bij mij is het over twee weken voorbij de aktie rente. Ik ga het saldo overboeken naar Santander die ik al geopend had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Dalingen bij Raisin vanaf 15 maart:
  • Fjord Bank; 1 jaar deposito: 3,65% naar 3,55%
  • Haitong Bank; 6 maanden deposito: 3,50% naar 3,40%
  • Haitong Bank; 9 maanden deposito: 3,50% naar 3,40%
  • Orange Bank; 6 maanden deposito: 2,50% naar 2,00%
  • Orange Bank; 1 jaar deposito: 2,50% naar 1,50%
Ook gaat vanaf 14 maart de variabele rente bij de Collector spaarrekening van 3,29% naar 3,28% :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbus
Bouwertje schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:55:
[...]

En wat ga je er nu mee doen? Bij mij nadert dit moment ook.
Ik ga het bij Santander stallen tegen 3,6% en misschien nog een deel naar een deposito op Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
Novax schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:10:
Dalingen bij Raisin vanaf 15 maart:
  • Fjord Bank; 1 jaar deposito: 3,65% naar 3,55%
  • Haitong Bank; 6 maanden deposito: 3,50% naar 3,40%
  • Haitong Bank; 9 maanden deposito: 3,50% naar 3,40%
  • Orange Bank; 6 maanden deposito: 2,50% naar 2,00%
  • Orange Bank; 1 jaar deposito: 2,50% naar 1,50%
Ook gaat vanaf 14 februari de variabele rente bij de Collector spaarrekening van 3,29% naar 3,28% :?
Zo Orange is echt mega gedaald :'( ik heb in november daar er nog een van 12 mnd geopend tegen 4,25%. Ze zitten dus niet meer op geld van ons te wachten kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
kbus schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:31:
Zo Orange is echt mega gedaald :'( ik heb in november daar er nog een van 12 mnd geopend tegen 4,25%. Ze zitten dus niet meer op geld van ons te wachten kennelijk.
Klopt maar dat heeft een reden ;) zie Novax in "Het spaartopic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Novax schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:10:
Ook gaat vanaf 14 februari de variabele rente bij de Collector spaarrekening van 3,29% naar 3,28% :?
Neem aan dat je dan 14 maart bedoelt?

Afgelopen 14-Feb gingen ze juist van 3,25% naar 3,29%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:37:
[...]

Neem aan dat je dan 14 maart bedoelt?

Afgelopen 14-Feb gingen ze juist van 3,25% naar 3,29%.
Ah ja, gecorrigeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Iemand uit Spanje vroeg mij pas een ref voor Raisin. Ik heb mijn NL reflink gegeven, maar domein van .nl, naar .es veranderd. Op de Spaanse pagina leek alles te kloppen, maar werkt dit wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
xileS schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:59:
Iemand uit Spanje vroeg mij pas een ref voor Raisin. Ik heb mijn NL reflink gegeven, maar domein van .nl, naar .es veranderd. Op de Spaanse pagina leek alles te kloppen, maar werkt dit wel?
Volgens mij heb ik ook eens een referral uitgegeven aan iemand die aangaf dat hij in Spanje woonde (omdat Raisin dat ook vraagt). Bij mijn weten geen probleem dus. In ieder geval v.w.b. whatever met de mail gebeurt, of hij uiteindelijk een bonus gekregen heeft weet ik niet. En ik heb er "uiteindelijk" 10 ontvangen maar geen idee van wie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:09:
[...]

Volgens mij heb ik ook eens een referral uitgegeven aan iemand die aangaf dat hij in Spanje woonde (omdat Raisin dat ook vraagt). Bij mijn weten geen probleem dus. In ieder geval v.w.b. whatever met de mail gebeurt, of hij uiteindelijk een bonus gekregen heeft weet ik niet. En ik heb er "uiteindelijk" 10 ontvangen maar geen idee van wie :p
Ah, maar toen werkte het nog anders. Je moest dan zelfs de gegevens zoals mail adres invullen. Nu is het gewoon een link delen. Ach we merken het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:54
RobertMe schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:09:
[...]

Kan ik beamen. Een link gegenereerd in land A werkt in land B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Call me stupid 8)7 maar...RUUT mailt mij nu met verzoek om extra documentatie op te sturen:
Aktuelle Meldebescheinigung (nicht älter als 6 Monate) oder
Dokumente von der Basisregistratie Personen (BRP; nicht älter als 6 Monate)
Mijn Duits is erg roestig, dus dan maar vriend "Google Translate" erbij:
Huidig ​​kentekenbewijs (niet ouder dan 6 maanden) of
Documenten uit de basisregistratie personen (BRP; niet ouder dan 6 maanden)
Volgens mij is de vertaling niet helemaal lekker, kan mij niet voorstellen dat het echt om een kentekenbewijs gaat.
En dat andere document? Wat zou dat voor moeten stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:44
PASware schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:41:
Call me stupid 8)7 maar...RUUT mailt mij nu met verzoek om extra documentatie op te sturen:

[...]

Mijn Duits is erg roestig, dus dan maar vriend "Google Translate" erbij:

[...]

Volgens mij is de vertaling niet helemaal lekker, kan mij niet voorstellen dat het echt om een kentekenbewijs gaat.
En dat andere document? Wat zou dat voor moeten stellen?
Basis Registratie Personen -uitreksel. Volgens mij op te vragen bij je gemeente. Prijs varieert per gemeente, ca 20 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Hendriks1 op 12-03-2024 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Hendriks1 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:45:
[...]

Basis Registratie Personen -uitreksel. Volgens mij op te vragen bij je gemeente. Prijs varieert per gemeente, ca 20 euro.
Wauw, dat ga ik dus niet doen, geld betalen voor een document voor het openen van een bankrekening. Zo heel erg interessant is hun rente ook weer niet t.o.v. de concurrentie. Tevens ook nog niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
PASware schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:41:
Aktuelle Meldebescheinigung (nicht älter als 6 Monate)
Dat is ongeveer hetzelfde als het uittreksel BRP maar dan als je woonachtig bent in Duitsland. Ze willen dus bewijs van je woonadres (Wohnsitznachweis). Normaal gesproken zou een recente energierekening op naam, een bankafschrift, of een brief van de belastingdienst met je adres ook voldoen maar ik weet niet of dat bij RUUT ook zo is.

[ Voor 4% gewijzigd door Novax op 12-03-2024 09:08 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 150 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling