Niet in het buitenland willen sparen (gevoelskwestie dus, als je er slecht van gaat slapen moet je het niet doen), Raisin heeft geen mogelijkheid tot een en/of rekening. Zijn in ieder geval al twee mogelijke redenen.Managelorian schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:44:
Ik lees nu een tijdje mee op dit topic en ik vraag me vaak af waarom mensen deposito's gebruiken die substantieel lagere rentes bieden dan de deposito's via bijv. Raisin. Soms gaat het verschil zelfs richting een procentpunt. En in veel gevallen is voor de deposito's via Raisin een bank te vinden waar geen bronbelasting verschuldigd is en welke een hoge rating heeft. En daarbovenop is het DGS van toepassing.
Voorbeeld: hierboven wordt een melding gedaan van de verlaging van Centraal Beheer. De 2j deposito gaat naar 2,85%, terwijl ik via Raisin bij AAreal (AAA, Duitsland) 3,50% kan krijgen. Geen bronbelasting.
Ben ik nou gek? Mis ik iets? Waarom zou iemand z'n geld stallen bij bank A, terwijl 'ie bij bank B een kwart meer rente kan krijgen? Van welk nadeel ben ik volledig onwetend?
Zoals @RobertMe ook al zegt: (naar mijn mening) moet je er zelf een goed gevoel bij hebben bij waar je spaart. De berichten in dit draadje zijn meningen, keuzes en ervaringen, niet zaken waar je rechten kan ontlenen. Het is je eigen verantwoordelijkheid. Zo wil ik zelf liever niet sparen via een platform. Dat ik daardoor rente misloop is mij duidelijk.Managelorian schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:44:
...
Ben ik nou gek? Mis ik iets? Waarom zou iemand z'n geld stallen bij bank A, terwijl 'ie bij bank B een kwart meer rente kan krijgen? Van welk nadeel ben ik volledig onwetend?
Als ik toen had kunnen handelen met de kennis van nu had ik misschien wel bitcoin gekocht, maar gelukkig werkt het niet zo.RobertMe schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:08:
[...]
3,3% is nu okay. Maar een paar maanden terug (~november) kon je bij CreditEurope bank ik meen nog 3,75% krijgen voor 2 jaar (en meen 3,65% voor 1 jaar), ook onder NL DGS.
Ai, gelukkig kan er binnen 14 dagen geannuleerd worden
Misschien vinden sommigen het ook wel prettig dat hun geld door een Nederlandse bank gebruikt kan worden en een grotere kans heeft om de binnenlandse economie te versterken.Managelorian schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:44:
Ik lees nu een tijdje mee op dit topic en ik vraag me vaak af waarom mensen deposito's gebruiken die substantieel lagere rentes bieden dan de deposito's via bijv. Raisin. Soms gaat het verschil zelfs richting een procentpunt. En in veel gevallen is voor de deposito's via Raisin een bank te vinden waar geen bronbelasting verschuldigd is en welke een hoge rating heeft. En daarbovenop is het DGS van toepassing.
Voorbeeld: hierboven wordt een melding gedaan van de verlaging van Centraal Beheer. De 2j deposito gaat naar 2,85%, terwijl ik via Raisin bij AAreal (AAA, Duitsland) 3,50% kan krijgen. Geen bronbelasting.
Ik op Android. Heb geen Apple.sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 00:34:
[...]
hier geen enkel probleem, meerdere accounts geopend voor kennissen in de laatste 3 weken op iOS en iPadOS.
Je kan altijd nog via formulieren een rekening openen.
In november nog een rekening voor ouders geopend, van op Android.
Heb je niet toevallig een DNS level adblocker die "iets" blokkeert of iets dergelijks?
Dat vind ik een interessante. Wat zie je als nadeel bij een platform?W1ck1e schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:16:
[...]
Zoals @RobertMe ook al zegt: (naar mijn mening) moet je er zelf een goed gevoel bij hebben bij waar je spaart. De berichten in dit draadje zijn meningen, keuzes en ervaringen, niet zaken waar je rechten kan ontlenen. Het is je eigen verantwoordelijkheid. Zo wil ik zelf liever niet sparen via een platform. Dat ik daardoor rente misloop is mij duidelijk.
Overigens helemaal mee eens dat je je spaargeld ergens moet zetten waar het goed voelt. Zelf doe ik dit ook; als ik lees over banken waar alleen al de aanvraagprocedures regelmatig in de soep lopen dan heb ik al gegeten en gedronken; daar gaat mijn zuurverdiende geld niet heen.
Je bedoelt de zakken van de aandeelhouders te vullen?My-life schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:58:
[...]
Misschien vinden sommigen het ook wel prettig dat hun geld door een Nederlandse bank gebruikt kan worden en een grotere kans heeft om de binnenlandse economie te versterken.
Mensen die om etische redenen bij bepaalde Nederlandse banken zitten, zitten niet bij de grote Nederlandse banken als ING, maar bij banken als Triodos, ASN, De Volksbank. Toch blijven veel spaarders zitten bij banken als ING.
Ik denk dat mensen vooral bij bepaalde banken blijven zitten omdat ze er vertrouwd mee zijn, wat een bepaald gevoel van veiligheid geeft. Daarnaast zijn veel mensen onbekend met het rente-op-rente effect (exponentiele groei), waardoor men geneigd is om verschillen in rente niet als minder belangrijk te zien.
Ik wil ook niet via een platform sparen. Je hebt met 2 partijen te maken. Mocht je geld zoek raken gaan ze naar elkaar zitten wijzen. Jij ondertussen maar nagelbijten.Managelorian schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:51:
Dat vind ik een interessante. Wat zie je als nadeel bij een platform?
Wiskunde is de taal van de natuur.
Bij een platform is er een schakel extra, wat ik niet wil.Managelorian schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:51:
[...]
Overigens helemaal mee eens dat je je spaargeld ergens moet zetten waar het goed voelt. Zelf doe ik dit ook; als ik lees over banken waar alleen al de aanvraagprocedures regelmatig in de soep lopen dan heb ik al gegeten en gedronken; daar gaat mijn zuurverdiende geld niet heen.
Besef even dat tegenover de berichten met negatieve ervaringen een hoop niet geplaatste berichten staan waarin zou kunnen worden geschreven dat het wel goed gaat. De aanvraag procedure is iets eenmaligs, als dat uiteindelijk goed is gegaan vind ik problemen met storten en opnames belangrijker.
Heb je een tweede ID bewijs die je zou kunnen proberen? Ik herinner me dat de app ook bij mij telkens crashte maar met een ander document (paspoort? of omgekeerd?) werkte het direct.
Wat als het platform weg valt? Hoe kom je dan aan je geld terug? Wat als de bank omvalt, hoe verloopt dat met DGS procedure, regelt de tussenpartij dat of moet je zelf aan de slag? Wat is het verdienmodel van de tussenpartij, ze verkopen toch niet de data/klantgegevens? Etc etcManagelorian schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:51:
[...]
Zelf overigens tevreden Raisin klant. Maar ik zie zeker wel de bezwaren en zou het niet perse zwaar aanraden.
Zeker mee eens dat enkele negatieve berichten een gekleurd beeld kunnen opleveren omdat je het aantal goede ervaringen niet kent. Toch vraag ik me af of een bank de beveiliging bijvoorbeeld goed op orde kan hebben als ze er nog niet eens in kunnen slagen om een simpele aanmelding zonder handmatige correcties door te voeren.W1ck1e schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:58:
[...]
Bij een platform is er een schakel extra, wat ik niet wil.
Besef even dat tegenover de berichten met negatieve ervaringen een hoop niet geplaatste berichten staan waarin zou kunnen worden geschreven dat het wel goed gaat. De aanvraag procedure is iets eenmaligs, als dat uiteindelijk goed is gegaan vind ik problemen met storten en opnames belangrijker.
De meeste spaarrekeningen die ik heb kennen een enkele en vaste tegenrekening. Als mijn geld niet daarnaar wordt overgemaakt klopt er iets niet. En dan heeft de bank iets uit te leggen. Wijzigen van de tegenrekening is volgens mij ook weer beveiligd.Managelorian schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:06:
[...]
Zeker mee eens dat enkele negatieve berichten een gekleurd beeld kunnen opleveren omdat je het aantal goede ervaringen niet kent. Toch vraag ik me af of een bank de beveiliging bijvoorbeeld goed op orde kan hebben als ze er nog niet eens in kunnen slagen om een simpele aanmelding zonder handmatige correcties door te voeren.
Daarvoor zal gegarandeerd een identificatiestorting van op de nieuwe rekening vereist zijn, die dan ook weer op dezelfde naam moet staan.W1ck1e schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:12:
Wijzigen van de tegenrekening is volgens mij weer beveiligd op een andere manier.
Naast dat vast de standaard 2FA ook van toepassing is om de wijziging aan te kunnen vragen.
Bedankt dit was het, werkt met paspoort, crasht met rijbewijs. Het leek alsof de crash al daarvoor was maar schijnbaar niet.user109731 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:03:
[...]
Heb je een tweede ID bewijs die je zou kunnen proberen? Ik herinner me dat de app ook bij mij telkens crashte maar met een ander document (paspoort? of omgekeerd?) werkte het direct.
Edit: vaste veiligheids vragen om toegang te krijgen tot je account, lang niet meer gezien, beetje primitief en onveilig.
[ Voor 12% gewijzigd door Rogers op 15-03-2024 11:38 ]
Die heb ik maar maakte geen verschil (was het wel weer vergeten ja). Bleek dat het rijbewijs het probleem was.RobertMe schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:51:
[...]
In november nog een rekening voor ouders geopend, van op Android.
Heb je niet toevallig een DNS level adblocker die "iets" blokkeert of iets dergelijks?
Ik kan zo een paar redenen opnoemen maar in de basis is alles wat nieuwe is eng. Zeker als het gaat om verplaatsen van geld. Dan doe je dat liever naar een Nederlandse bank want die geeft een vertrouwder gevoel dan een duitse of italiaanse. Verder weegt het niet willen/kunnen snappen ook heel zwaar mensen neigen al snel naar een adviseur want die heeft er verstand van en bespaart tijd. Wij tech guru's zitten hier zo een hele avond aan en maken dan onze keuze.Managelorian schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:44:
Misschien ben ik naïef maar ik vertrouw hier toch wel op de EU...Puddi Puddin schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:52:
[...]
Dan doe je dat liever naar een Nederlandse bank want die geeft een vertrouwder gevoel dan een duitse of italiaanse.
(spaargeld in Italie, Zweden, Frankrijk, Belgie)
[ Voor 7% gewijzigd door sanook op 15-03-2024 11:55 ]
Mag ik even vingers in de lucht van de personen die hun vermogen zijn kwijtgeraakt bij een buitenlandse bank binnen in de EU?
Ik maak mij er niet zo druk over en heb een TR en een Raisin rekening lopen en ben daar zeer tevreden over. Overboeken duurt soms 1 a 2 dagen but who cares? Ik ben een dief van mijn eigen portemonnee als ik mijn geld op een NL bank zet.
Ik maak mij er niet zo druk over en heb een TR en een Raisin rekening lopen en ben daar zeer tevreden over. Overboeken duurt soms 1 a 2 dagen but who cares? Ik ben een dief van mijn eigen portemonnee als ik mijn geld op een NL bank zet.
Dat wordt dan ook stoppen met pinnen/betalen middels Ideal, Credit Card, Paypall enz enz.Hans Denhaag schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:58:
[...]
Ik wil ook niet via een platform sparen. Je hebt met 2 partijen te maken. Mocht je geld zoek raken gaan ze naar elkaar zitten wijzen. Jij ondertussen maar nagelbijten.
Nee, je bent juist objectief.sanook schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:54:
[...]
Misschien ben ik naïef maar ik vertrouw hier toch wel op de EU...
(spaargeld in Italie, Zweden, Frankrijk, Belgie)
Je verwart betalen met sparen. Bij mij zit daar wel een heel groot verschil in het bedrag.MotorBeast schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:26:
[...]
Dat wordt dan ook stoppen met pinnen/betalen middels Ideal, Credit Card, Paypall enz enz.
Maar Paypal heb ik niet (gebruik ik niet).
Dat het nog niet is voor gekomen zegt natuurlijk niet dat het niet kan gebeuren.KL643 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:15:
Mag ik even vingers in de lucht van de personen die hun vermogen zijn kwijtgeraakt bij een buitenlandse bank binnen in de EU?
Er zijn ook amper voorbeelden van waar een DGS in werking heeft moeten treden?
Net zo goed geen bewijs dat het geheel vlekkeloos verloopt.
Bij TR zijn wel gevallen geweest waar men een periode (dagen/weken) het geld kwijt c.q. niet zichtbaar was. En verder dan een geautomatiseerd antwoord kwam het niet. Logisch dat niet iedereen zich daar aan waagt.
Er zijn in Nederland ook genoeg mogelijkheden om meer rente te krijgen dan bij de eigen grootbank.
Inderdaad - als de overheid in grijpt voor het zo ver is dan zie je het DGS niet activeren.dutchgio schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:47:
[...]
Dat het nog niet is voor gekomen zegt natuurlijk niet dat het niet kan gebeuren.
Meerdere voorbeelden van in Nederland in de afgelopen 20 jaar ...
Maar zoals al meermaals gezegd: je moet doen waar je je prettig bij voelt.
Als je denkt dat Nederland het heilige/veilige land is voor je spaargeld moet je het vooral daar stallen.
Omtrent Trade Republic ik zou daar sowieso niet rekenen op de DSG. Je krijgt namelijk uitbetaald in een cheque als ik het goed begrijp? Geen idee waar je die kan verzilveren in nederland en veel plaatsen in de EU in ieder geval niet dus of ik moet iets missen?dutchgio schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:47:
[...]
Dat het nog niet is voor gekomen zegt natuurlijk niet dat het niet kan gebeuren.
Bij TR zijn wel gevallen geweest waar men een periode (dagen/weken) het geld kwijt c.q. niet zichtbaar was. En verder dan een geautomatiseerd antwoord kwam het niet. Logisch dat niet iedereen zich daar aan waagt.
Er zijn in Nederland ook genoeg mogelijkheden om meer rente te krijgen dan bij de eigen grootbank.
Het zijn en blijven externe partijen. Allemaal ongegronde angst : https://www.raisin.nl/raisin-bank/ Garantie, garantie, garantie.W1ck1e schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:41:
[...]
Je verwart betalen met sparen. Bij mij zit daar wel een heel groot verschil in het bedrag.
Maar Paypal heb ik niet (gebruik ik niet).
Ik heb gewerkt voor SNS Bank. Stond ooit gewoon op omvallen.GroteVoet459 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:14:
[...]
Inderdaad - als de overheid in grijpt voor het zo ver is dan zie je het DGS niet activeren.
Meerdere voorbeelden van in Nederland in de afgelopen 20 jaar ...
Maar zoals al meermaals gezegd: je moet doen waar je je prettig bij voelt.
Als je denkt dat Nederland het heilige/veilige land is voor je spaargeld moet je het vooral daar stallen.
Net zo min is er bewijs dat de werking van het dgs in Nederland vlekkeloos verloopt dus tsja... Geef mij dan maar die 2% extra rente..dutchgio schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:47:
[...]
Als je het niet zeker weet moet je het niet posten ...Puddi Puddin schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:15:
[...]
Omtrent Trade Republic ik zou daar sowieso niet rekenen op de DSG. Je krijgt namelijk uitbetaald in een cheque als ik het goed begrijp?
Je haalt hier minimaal 2 dingen door elkaar
Gelukkig is het geen binaire keuze. CB heeft goede deposito-voorwaarden en ratings dus daar heb ik een paar langere deposito's geopend. Bij CEB, Lloyds, Raisin heb ik ook spaargeld staan tegen hogere rente. Ik zou bij geen van deze drie al mijn geld zetten maar ik slaap prima met een combinatie ervan.
Er zijn veel dingen aan ter discussie geweest bij TR, maar uitbetaling via cheque is echt de eerste keer. Voor zover bekend verloopt de uitbetaling via het Duitse DGS, omdat TR het geld bij de Duitse vestiging van Citibank zet (geld komt wel uit Ierland / Ierse DGS omdat Citibank daar de banklicentie heeft / hoofdkantoor zit).Puddi Puddin schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:15:
[...]
Omtrent Trade Republic ik zou daar sowieso niet rekenen op de DSG. Je krijgt namelijk uitbetaald in een cheque als ik het goed begrijp? Geen idee waar je die kan verzilveren in nederland en veel plaatsen in de EU in ieder geval niet dus of ik moet iets missen?
Cheque is iets dat speelde bij Zweden, en ook dat is, mogelijk al een jaar, achterhaalde informatie (lange tijd, achterhaald is het sowieso).
Ik krijg opeens helemaal geen mTan codes meer binnen op mijn mobiel. Gisteren was er ook al vertraging waardoor het bijna 30 minuten duurde, maar vandaag krijg ik helemaal geen smsje meer.
Meer mensen dit probleem?
hoi
Welke bank/toko/provider ?ReVision. schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:29:
Ik krijg opeens helemaal geen mTan codes meer binnen op mijn mobiel. Gisteren was er ook al vertraging waardoor het bijna 30 minuten duurde, maar vandaag krijg ik helemaal geen smsje meer.
Laat dat bewijs er nou wel zijn van twee jaar geledenindica schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:20:
Net zo min is er bewijs dat de werking van het dgs in Nederland vlekkeloos verloopt dus tsja... Geef mij dan maar die 2% extra rente..
Gisteren was het zowel bij Distingo als Alisa. Maar nu krijg ik helemaal geen mTan code meer van Raisin zelf
hoi
En welke telefoon provider ?ReVision. schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:34:
[...]
Gisteren was het zowel bij Distingo als Alisa. Maar nu krijg ik helemaal geen mTan code meer van Raisin zelf
Odido, maar daarbij is het nooit een probleem geweest, heb ook gewoon pirma bereik en kan gewoon bellen en smsen (wifi uit)
hoi
Als je van tevoren teveel uitsluit kom je zelf niet achter de oorzaak.ReVision. schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:45:
[...]
Odido, maar daarbij is het nooit een probleem geweest, heb ook gewoon pirma bereik en kan gewoon bellen en smsen (wifi uit)
En ATB was natuurlijk een apart verhaal. Bank stopte plotseling zijn activiteiten maar was wel financieel gezond (tot de uitbraak van de oorlog en de beperkingen die aan Rusland en Russische bedrijven werden opgelegd).Novax schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:31:
[...]
Laat dat bewijs er nou wel zijn van twee jaar geleden, zie Woodsy in "Het spaartopic - Deel 4" (al zou je nog kunnen zeggen dat resultaten in het verleden geen garantie bieden voor de toekomst)
Naar ik aanneem zal een groot deel one way or another dus wel weer uit ATB zijn gekomen? Waardoor DNB niet/minder het DGS saldo hoefde aan te spreken om de uitkering te doen.
Klopt gedeeltelijk, het saldo hebben ze wel moeten aanspreken om binnen tien werkdagen uit te keren, maar daarna hebben ze het weer terugontvangen. Uit het rapport:RobertMe schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:49:
Naar ik aanneem zal een groot deel one way or another dus wel weer uit ATB zijn gekomen? Waardoor DNB niet/minder het DGS saldo hoefde aan te spreken om de uitkering te doen.
Dat laatste kan natuurlijk ook niet gebeuren maar dat heeft geen invloed op de werking van het DGSHet DGF onderhoudt nauw contact met de curatoren van ATB. Inmiddels heeft het DGF het volledige door het DGS (tot nu toe) uitgekeerde bedrag terugontvangen middels tussentijdse uitdelingen uit de boedel.
[ Voor 6% gewijzigd door Novax op 15-03-2024 15:19 ]
Wellicht niet direct, maar wel indirect. Als er in een financiële crisis meerdere banken om dreigen te vallen, na elkaar. In de situatie die er nu bij ATB was kan het potje steeds alweer iets zijn aangevuld. Terwijl bij een "normale" situatie het potje niet / minder wordt aangevuld door de omgevallen banken. Dan moeten bv dus weer de overige banken of wat dan ook bijspringen, terwijl er dus al een financiële crisis is.Novax schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:01:
[...]
Dat laatste kan natuurlijk ook niet gebeuren maar dat heeft geen invloed op de werking van het DGS
Ik sluit helemaal niets uit, daarom heb ik ook getest of ik wel nog steeds kon bellen en smsen via odido. En waarom ik ook hier vraag of er misschien andere mensen zijn met hetzelfde issue.W1ck1e schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:48:
Als je van tevoren teveel uitsluit kom je zelf niet achter de oorzaak.
hoi
Dat had je kunnen schrijven als reactie op mijn vraag van 14:30uReVision. schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:38:
[...]
Ik sluit helemaal niets uit, daarom heb ik ook getest of ik wel nog steeds kon bellen en smsen via odido. En waarom ik ook hier vraag of er misschien andere mensen zijn met hetzelfde issue.
Ik had over het woordje provider heen gelezen, misschien niet zomaar dingen aannemen? Maar goed bedankt voor je zeer nuttige bijdrage, ik neem wel contact op met Raisin.[b]W1ck1e schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:42:[/b
Dat had je kunnen schrijven als reactie op mijn vraag van 14:30u
hoi
Welke (Nederlandse) banken vallen er aan te bevelen voor en/of?
~vandaag loopt voor mijn ouders de actie bij CEB af en dus terug naar 1,7%. Geld gaat voor nu weer terug naar LeasePlan. Maar waarschijnlijk zijn er betere opties te vinden (bij de "Turkse" banken?). Volgens mij deed Yapi geen e/o meer (of ben ik in de war met deposito open breken bij aankoop woning? Daar waren ze ook mee gestopt)?
~vandaag loopt voor mijn ouders de actie bij CEB af en dus terug naar 1,7%. Geld gaat voor nu weer terug naar LeasePlan. Maar waarschijnlijk zijn er betere opties te vinden (bij de "Turkse" banken?). Volgens mij deed Yapi geen e/o meer (of ben ik in de war met deposito open breken bij aankoop woning? Daar waren ze ook mee gestopt)?
Hebben ze daar allebei al een rekening gehad? anders zou je er nog een op naam van de ander kunnen openen.RobertMe schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:04:
En/of dus in principe hebben ze er al beide een gehad ja.sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:28:
[...]
Hebben ze daar allebei al een rekening gehad? anders zou je er nog een op naam van de ander kunnen openen.
Edit/aanvulling:
Beiden hebben dus een account dat toegang geeft tot dezelfde rekening (+ gekoppelde depositos).
[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 15-03-2024 16:31 ]
Wij hebben deze: https://www.dhbbank.nl/sp...lidextra-depositorekeningRobertMe schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:04:
Rente voor 2 jaar vast momenteel rond de 4%. Prima dus.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Depisito hebben ze al, bij CEB (1 jaar 3,65% en 2 jaar 3,75%). En eigenlijk was dat ook de reden dat ze 6 maanden geleden klant zijn geworden. De actie met 6 maanden 3,55% begon letterlijk de dag erna (en hebben ze na een mailtje ook meteen gekregen).Andrehj schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:38:
[...]
Wij hebben deze: https://www.dhbbank.nl/sp...lidextra-depositorekening
Het gaat dus echt om een vrij opneembare spaarrekening, niet om een deposito. Zie wel dat DHB nu 2,30 heeft, niet heel schokkend ten opzichte van LPB (0,1-procentpunt), maar met een 6 maanden actie 2,85%. Dat valt wellicht te overwegen. Maar plan is eigenlijk meer een "set and forget". En niet van actie naar actie hoppen.
4%?Andrehj schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:38:
[...]
Wij hebben deze: https://www.dhbbank.nl/sp...lidextra-depositorekening
Actuele rente:
2 Jaar (1.75%) / 3M Euribor+0.05%
3 Jaar (1.90%) / 3M Euribor+0.05%
4 Jaar (2.00%) / 3M Euribor+0.05%
5 Jaar (2.10%) / 3M Euribor+0.05%
Ja. Eind december toen het huidige percentage werd bepaald zat de Euribor rond de 3.9 à 4%. Tel daar 0.05 bij op en je komt rond de 4% uit.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Hoewel (Nederlands) zou Santander Consumer Bank ook moeten kunnen want daar kan je bij de aanvraag 2 rekeninghouders kiezen, maar daar is denk ik niet veel ervaring mee en SCB heeft wat opstart problemen zeg maarRobertMe schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:50:
Het gaat dus echt om een vrij opneembare spaarrekening, niet om een deposito. Zie wel dat DHB nu 2,30 heeft, niet heel schokkend ten opzichte van LPB (0,1-procentpunt), maar met een 6 maanden actie 2,85%. Dat valt wellicht te overwegen. Maar plan is eigenlijk meer een "set and forget". En niet van actie naar actie hoppen.
Overigens staat er nu dit bij SCB
Op vrijdag 15 maart implementeert Santander Consumer Bank enkele technische verbeteringen. Wij doen er alles aan om de hinder zoveel mogelijk te beperken.
Gelieve er rekening mee te houden dat de beveiligde zone en de mobiele app niet toegankelijk zullen zijn vanaf vrijdag 15 maart om 18 uur tot zaterdag 16 maart 6u 's ochtends.
Met onze excuses voor het ongemak.
Dat vroeg ik mij "net" ook af ja. Meende mij zoiets te herinneren. Maar de BE website staat het redelijk prominent, de NL niet? Maar weer wel in de AV. Vond het niet heel erg duidelijk.Novax schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:39:
[...]
Hoewel (Nederlands) zou Santander Consumer Bank ook moeten kunnen want daar kan je bij de aanvraag 2 rekeninghouders kiezen, maar daar is denk ik niet veel ervaring mee en SCB heeft wat opstart problemen zeg maar
In any case, ik wilde dit weekend zelf een rekening aanvragen bij SCB. Maar zag toen ook de melding v.w.b. werkzaamheden. Dus denk dat ik maar even tot begin volgende week wacht, zodat anderen proefkonijn kunnen zijn na de "update"
Enige dingetje is dan uiteraard buitenland (BE of Spanje) en hoe dat met erfrecht zit

Kleine dalingen bij Nordax vanaf 21 maart:
- 1 jaar deposito: 3,40% naar 3,30%
- 2 jaar deposito: 3,25% naar 3,20%
hmmm, dus binnenkort bij Nordax 3,29% voor een spaar tov 3,30% voor een jaar vast. Enige vraag is dus eigenlijk hoe flexibel je wil blijven binnen een jaar.
Zouden ze direct ook de app aanpakken om die veiliger te maken? Las er laatst iets over dat t niet al te best was qua beveiliging hier ik 't forum qua app.Op vrijdag 15 maart implementeert Santander Consumer Bank enkele technische verbeteringen. Wij doen er alles aan om de hinder zoveel mogelijk te beperken.
Gelieve er rekening mee te houden dat de beveiligde zone en de mobiele app niet toegankelijk zullen zijn vanaf vrijdag 15 maart om 18 uur tot zaterdag 16 maart 6u 's ochtends.
Met onze excuses voor het ongemak.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Dus niet 4% 2 jaar vast, maar 3 maand. Die 1,75 is het enige dat 2 jaar vast staat.Andrehj schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:35:
[...]
Ja. Eind december toen het huidige percentage werd bepaald zat de Euribor rond de 3.9 à 4%. Tel daar 0.05 bij op en je komt rond de 4% uit.
Ik log in met mijn vingerafdruk en krijg ook smsjes als ik geld overmaak.Oekol schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 23:29:
[...]
Zouden ze direct ook de app aanpakken om die veiliger te maken? Las er laatst iets over dat t niet al te best was qua beveiliging hier ik 't forum qua app.
Inloggen met vingerafdruk maakt het niet veiliger. Dat is maar op één apparaat en inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord blijft mogelijk. Dus alle beveiligingsissues die daar aan kleven blijven behouden. Enige voordeel van inloggen met vingerafdruk is (dat het sneller is en) niemand over schouder kan meekijken naar wat je invult.Deezers schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:19:
[...]
Ik log in met mijn vingerafdruk en krijg ook smsjes als ik geld overmaak.
Blijft echter staan dat het een spaarbank is met een vaste tegenrekening en veiligheid minder ter zake doet.
Echter vermoed ik dat @Oekol daar helemaal niet op doelt? Want wat hier laatst ook voorbij kwam is dat wat rare vinkjes in de (Play?) Store staan? Dat de app data verzameld? En onbeveiligd zou versturen? Áls dat zo is maakt het inloggen via gebruikersnaam en wachtwoord vs vingerafdruk natuurlijk sowieso niet uit.
Deezers schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:19:
[...]
Ik log in met mijn vingerafdruk en krijg ook smsjes als ik geld overmaak.
Inderdaad de gegevens worden niet versleuteld gaf iemand aan. Zie hier twee screenshots van ING en Santander.RobertMe schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:44:
[...]
Inloggen met vingerafdruk maakt het niet veiliger. Dat is maar op één apparaat en inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord blijft mogelijk. Dus alle beveiligingsissues die daar aan kleven blijven behouden. Enige voordeel van inloggen met vingerafdruk is (dat het sneller is en) niemand over schouder kan meekijken naar wat je invult.
Blijft echter staan dat het een spaarbank is met een vaste tegenrekening en veiligheid minder ter zake doet.
Echter vermoed ik dat @Oekol daar helemaal niet op doelt? Want wat hier laatst ook voorbij kwam is dat wat rare vinkjes in de (Play?) Store staan? Dat de app data verzameld? En onbeveiligd zou versturen? Áls dat zo is maakt het inloggen via gebruikersnaam en wachtwoord vs vingerafdruk natuurlijk sowieso niet uit.
Bijvoorbeeld de Spaanse app met 50mln download is wel versleuteld. Het is dus niet dat die bank het sowieso niet doet.
![]() | ![]() |
[ Voor 7% gewijzigd door Oekol op 16-03-2024 08:54 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Misschien hebben ze een vinkje in de Playstore verkeerd gezet maar get lijkt mij niet dat het onversleuteld wordt verstuurd.
https://www.santanderconsumerbank.nl/nl is ook gewoon https.
https://www.santanderconsumerbank.nl/nl is ook gewoon https.
Kan je niet gewoon de Spaanse app gebruiken dan?Oekol schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:50:
[...]
[...]
Inderdaad de gegevens worden niet versleuteld gaf iemand aan. Zie hier twee screenshots van ING en Santander.
Bijvoorbeeld de Spaanse app met 50mln download is wel versleuteld. Het is dus niet dat die bank het sowieso niet doet.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Die opmerking is alleen voor als de app jouw persoonsgegevens verzameld en verstuurd naar 3’en zoals uit de omschrijving blijkt?Oekol schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:50:
[...]
[...]
Inderdaad de gegevens worden niet versleuteld gaf iemand aan. Zie hier twee screenshots van ING en Santander.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Dan staat er bij of je data veilig of onveilig verstuurd wordt.
Als je ‘geen gegevens verzameld’ zijn er ook geen gegevens om te versleutelen.
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 16-03-2024 16:16 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nee dat sowieso niet. Had namelijk eerste de verkeerde app gedownload en toen wilde het inloggen niet.sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 12:33:
[...]
Kan je niet gewoon de Spaanse app gebruiken dan?
Is er bekend wanneer de actierente van CEB stopt? Ik zag hier iemand 26-03 noemen maar ik kan dat nergens terugvinden.
6 maanden na openen. Voor de eerste groep mensen zal dat rond de 26e zijn.Heisenbug schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:29:
Is er bekend wanneer de actierente van CEB stopt? Ik zag hier iemand 26-03 noemen maar ik kan dat nergens terugvinden.
Aangezien Tweakers een site voor techneuten is en dit forum zich op sparen richt hoop ik dat ik mijn vraag hier kan deponeren. Ik heb best wel veel deposito’s en hoewel ik zelf ook in de IT werkzaam ben geweest ben ik met spreadsheets minder bekend. Het is me nu inmiddels wel gelukt om de gemiddelde rente over al mijn deposito’s te berekenen in Google Spreadsheet, maar ik zou het best leuk vinden om ook de duration te berekenen. Het is een eenvoudige spreadsheet met kolommen: naam bank:ingelegd bedrag:rentepercentage:einddatum. Ik kan me zo voorstellen dat anderen hier al een pasklare formule voor hebben, maar anders is een hint in welke richting ik het moet zoeken ook zeer welkom.
DURATION function - Microsoft Support denk ikMarcelNH schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:51:
Aangezien Tweakers een site voor techneuten is en dit forum zich op sparen richt hoop ik dat ik mijn vraag hier kan deponeren. Ik heb best wel veel deposito’s en hoewel ik zelf ook in de IT werkzaam ben geweest ben ik met spreadsheets minder bekend. Het is me nu inmiddels wel gelukt om de gemiddelde rente over al mijn deposito’s te berekenen in Google Spreadsheet, maar ik zou het best leuk vinden om ook de duration te berekenen. Het is een eenvoudige spreadsheet met kolommen: naam bank:ingelegd bedrag:rentepercentage:einddatum. Ik kan me zo voorstellen dat anderen hier al een pasklare formule voor hebben, maar anders is een hint in welke richting ik het moet zoeken ook zeer welkom.
Aareal 2 jaar 3,5%, effectief 3,44% p.j.Managelorian schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:44:
Yapi Kredi NL 2 jaar 3,3%, effectief 3,41% p.j.
Marginaal verschil.
Lagere rente kan ook zijn omdat de instelling financieel gezond is. Aareal is dat kennelijk niet echt (BBB rating). Dus minder risico. Waar dat DGS binnen enkele weken uit moet keren met opgebouwde rente. Maar dan moet je herplaatsen tegen wellicht lagere actuele rente. Met A-rated banken heb je minder kans op trammelant.
(Huismerk cola is goedkoper dan Coke, maar kwalitatief wellicht minder).
Ik bedoel wanneer stopt de actierente voor nieuwe klanten?Uniciteit schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:36:
[...]
6 maanden na openen. Voor de eerste groep mensen zal dat rond de 26e zijn.
Even m'n glazen bol erbij pakkenHeisenbug schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:50:
[...]
Ik bedoel wanneer stopt de actierente voor nieuwe klanten?
Maken ze niet bekend, of weten ze zelf niet eensHeisenbug schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:50:
[...]
Kan morgen klaar zijn. Gunstige deposito’s hadden ze ook ineens aangepast zonder vooraankondiging of nog x aantal dagen om in te leggen. Dus heb je interesse kan je hem beter zsm afsluiten.Heisenbug schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:50:
[...]
Leg uit.Frankenstein schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:39:
[...]
Yapi Kredi NL 2 jaar 3,3%, effectief 3,41% p.j.?
Yapi wel, Aareal geen rente op rente. Aareal rente einde looptijd, Yapi jaarlijks...
Edit. Yapi effectief 3,35% (3,3% jaar 1, 3,41% jaar 2).
[ Voor 11% gewijzigd door Frankenstein op 17-03-2024 08:36 ]
Heeft iemand met Leaseplan Bank toevallig onthouden tot wanneer instant payment eruit ligt dit weekend? Kreeg een popup gisteren maar klikte hem per ongeluk weg met mijn dikke vingers 😢
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Als dat hetzelfde onderhoud is als waar ABN AMRO melding over maakt betreffende overboekingen tussen banken in heel Europa, dan is dit al voorbij. Afgelopen nacht tussen 03:00 en 04:00.
Ik dacht het woord onderhoud gezien te hebben, maar net werkte het in ieder geval nog nietZr40 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 09:25:
Als dat hetzelfde onderhoud is als waar ABN AMRO melding over maakt betreffende overboekingen tussen banken in heel Europa, dan is dit al voorbij. Afgelopen nacht tussen 03:00 en 04:00.
Update, probeerde het een laatste keer en nu werkte het gelukkig weer.
[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 17-03-2024 09:40 ]
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Ik zie dit soort berekeningen wel vaker. Maar om een goede vergelijking te maken moet je het rentepercentage altijd terugrekenen naar het jaar percentage. Yapi geeft voor een tweejarig deposito 3,3% per jaar bij jaarlijkse uitkering. Bij een uitkering einde looptijd 3,35% per jaar. Maar omdat je dan aan het einde van het eerste jaar geen rente ontvangt, die je weer rentedragend kan wegzetten, zal het werkelijke rentepercentage per jaar lager uitvallen dan die 3,35%.Frankenstein schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:48:
[...]
Yapi wel, Aareal geen rente op rente. Aareal rente einde looptijd, Yapi jaarlijks...
Edit. Yapi effectief 3,35% (3,3% jaar 1, 3,41% jaar 2).
Mijn ervaring is dat het vaak zo is dat de jaarlijkse rente evenveel oplevert als de "eindelooptijd" rente.devriesjande schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:12:
[...]
... Yapi geeft voor een tweejarig deposito 3,3% per jaar bij jaarlijkse uitkering. Bij een uitkering einde looptijd 3,35% per jaar. Maar omdat je dan aan het einde van het eerste jaar geen rente ontvangt, die je weer rentedragend kan wegzetten, zal het werkelijke rentepercentage per jaar lager uitvallen dan die 3,35%.
Dat klopt.W1ck1e schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:46:
[...]
Mijn ervaring is dat het vaak zo is dat de jaarlijkse rente evenveel oplevert als de "eindelooptijd" rente.
Stel ik zet 1000 Euro voor 2 jaar weg bij Yapi.
Bij jaarlijkse uitkering ontvang ik 33+33 Euro.
Over die eerste 33 Euro krijg ik het tweede jaar, afhankelijk van de rentestand, ongeveer 1 Euro.
Totaal 67 Euro aan rente.
Bij een uitkering einde looptijd ontvang ik twee keer 33,50 Euro. Dus ook 67 Euro.
Die 3,35% is dus niet de rente die je per jaar ontvangt.
@devriesjande Mijn punt was eigenlijk dat het niet zoveel uitmaakt, uiteindelijk is het totaal aan rente in euro's ongeveer gelijk.
Maar indien je een heel groot bedrag voor meerdere jaren wil vastzetten in een deposito kan je met jaarlijkse rente dichter bij de ton gaan inleggen zonder dat je tijdens de looptijd over de ton heen gaat.
Maar indien je een heel groot bedrag voor meerdere jaren wil vastzetten in een deposito kan je met jaarlijkse rente dichter bij de ton gaan inleggen zonder dat je tijdens de looptijd over de ton heen gaat.
Ik ben het helemaal met je eens hoor.W1ck1e schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:05:
@devriesjande Mijn punt was eigenlijk dat het niet zoveel uitmaakt, uiteindelijk is het totaal aan rente in euro's ongeveer gelijk.
Mijn eerste reactie op @Frankenstein ging erom dat hij verschillende rentepercentages door elkaar haalt. Het rentepercentage voor een tweejarig deposito bij Yapi is 3,3 %. En geen 3,35%.
Volgens mij wel, dat is, als ik de volgende pagina goed interpreteer.RobertMe schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:47:
[...]
... Raisin heeft geen mogelijkheid tot een en/of rekening ...
https://www.raisin.nl/sparen/gezamenlijke-spaarrekening/
RobertMe schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:04:
Welke (Nederlandse) banken vallen er aan te bevelen voor en/of? ...
Hierop voortbordurend, ik was laatst op zoek naar een NL bank met IP die wat meer rente geeft dan de grootbanken.Andrehj schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:38:
[...]
Wij hebben deze: https://www.dhbbank.nl/sp...lidextra-depositorekening ...
LPB doet niet aan en/of rekeningen; weet U meneer Andrehj, of iemand anders, of dhbbank wel aan IP doet?
De enige belangrijke zin van de hele pagina is dit:mpsyn schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:22:
[...]
Volgens mij wel, dat is, als ik de volgende pagina goed interpreteer.
Bij Raisin is het niet mogelijk om een gezamenlijke deposito te openen bij een buitenlandse bank. Wel kun je een gezamenlijke rekening als tegenrekening opgeven.
Alleen als tegenrekening staat er.mpsyn schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:22:
[...]
Volgens mij wel, dat is, als ik de volgende pagina goed interpreteer.
Bij LPB kan je wel degelijk een en/of rekening openen en gewoon IP.mpsyn schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:22:
[...]
LPB doet niet aan en/of rekeningen; weet U meneer Andrehj, of iemand anders, of dhbbank wel aan IP doet?
Iemand enig idee tot wanneer het onderhoud duurt bij Advanzia? Die liggen er al vanaf vrijdag uit.
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Wat is IP als je niet Intellectual Property bedoelt?mpsyn schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:22:
Instant PaymentAndrehj schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:23:
Wat is IP als je niet Intellectual Property bedoelt?
Gezien we op Tweakers zitten, zou ik bij IP toch eerder aan Internet Protocol denkenAndrehj schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:23:
[...]
Wat is IP als je niet Intellectual Property bedoelt?
Maar in de context van banken uiteraard Instant Payment (zoals @Novax ook al aangaf).
[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 17-03-2024 15:59 ]
Ligt Raisin er ook uit?
Login op de pc:
Uw logingegevens zijn ongeldig.
Indien u uw wachtwoord vergeten bent, klik dan op 'wachtwoord vergeten?'
Login op de pc:
nope, website werkt hier.cejean schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:41:
Ligt Raisin er ook uit?![]()
Login op de pc:
Is een Chrome probleem, Edge geen probleem....

Hey Tweakers,
Ik overweeg mijn spaargeld over te zetten van bunq naar een bank met een hogere rente en twijfel tussen drie opties:
1. Garanti BBVA
1. Functioneert het Spaanse DGS zoals het Nederlandse?
2. Is het lastig om de vrijstellingsverklaring te verkrijgen?
3. Zijn er problemen bij het overzetten van spaargeld van Bunq? Kan Bunq mijn rekening bevriezen als ik alles overboek?
4. Hoe ingewikkeld is het om geld terug te storten op mijn ING-betaalrekening?
Heeft iemand ervaring met deze banken? Zijn mijn zorgen gegrond en welke problemen kun je tegenkomen bij het overzetten van spaargeld van bunq? De overstap kan me jaarlijks honderden euro’s opleveren, dus ik ben benieuwd of het de moeite waard is.
Ik overweeg mijn spaargeld over te zetten van bunq naar een bank met een hogere rente en twijfel tussen drie opties:
1. Garanti BBVA
- o Voordelen: Beschermd door het Nederlandse Depositogarantiestelsel (DGS) met een rente van 3,6%.
- o Nadelen: Rente wordt jaarlijks uitgekeerd.
- o Voordelen: Aantrekkelijke rente van 3,65%, maandelijks uitbetaald.
- o Nadelen: Onder het Spaanse DGS. Spanje heft 19% bronbelasting op rente, maar Nederlandse spaarders kunnen vrijstelling aanvragen. Overboekingen kunnen enige tijd duren.
- o Voordelen: Goede rente van 3,6%, maandelijks uitbetaald. Overboekingen lijken sneller dan bij Openbank.
- o Nadelen: Onder het Spaanse DGS. Spaart via een Belgisch bijkantoor dat 30% bronbelasting heft, maar vrijstelling is mogelijk bij aanvraag.
3. Zijn er problemen bij het overzetten van spaargeld van Bunq? Kan Bunq mijn rekening bevriezen als ik alles overboek?
Heeft iemand ervaring met deze banken? Zijn mijn zorgen gegrond en welke problemen kun je tegenkomen bij het overzetten van spaargeld van bunq? De overstap kan me jaarlijks honderden euro’s opleveren, dus ik ben benieuwd of het de moeite waard is.
@Nowhere Man Ik kan je 2de vraag beantwoorden. Bij het aanmaken van je rekening vul je ook meteen een formulier in waardoor je geen bronbelasting hoeft te betalen in België.
1) Alle Europese DGS-en functioneren op dezelfde manier. Alleen heeft ieder land zijn eigen organisatie die dat regelt, een andere actuele vulling van het potje en een andere samenstelling qua banken (en dus risico) in het landNowhere Man schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:40:
Mijn zorgen zijn:
2) Zowel bij OpenBank als Santander zit die vrijstelling bronbelasting in het aanvraagproces.
Bedenk dat je bij buitenlandse banken ook rekening moet houden met erfbelasting.
3) Dat is een beetje hit-n-miss. Controles en eventuele tijdelijke blokkades zijn bij alle banken mogelijk.
Maar waarom zou je alles in één keer overboeken? Een Easy spaarrekening bij bunq (kleine letter B !) is sowieso gratis en die paar dagen extra minder rente heb je de afgelopen maanden al ruimschoots gehad en dat was blijkbaar toen ook geen probleem..
4) Bij de meeste banken heb je een vaste tegenrekening. Als dat voor jou ING is moet je de rekening beginnen te vullen vanaf die rekening en dat is dan ook direct een soort identificatie.
Voor OB moet je bij terugstorten voorlopig nog rekenen op één werkdag vertraging (geen Instant Payment).
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling