Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Iemand ervaring met het openen van een Tagesgeldkonto bij Consors Bank (op dit moment 2,8%)?

Tien dagen geleden alles ingevuld en kreeg toen een link om via Deutsche Post een Indentifizierung te doen (ook gelukt, na drie pogingen).
Vervolgens kreeg ik nog een vraag voor een bewijs van mijn huisadres (b.v. kopietje IB brief o.i.d.)
Want op een Nederlands paspoort of rijbewijs staat geen huisadres.
Ook dat gedaan en werd bevestigd dat het ontvangen is.

En toen was het laatste bericht:

Vielen Dank für das Einreichen Ihrer Unterlagen. Diese haben wir entsprechend zur Bearbeitung weitergeleitet. Sobald wir Informationen für Sie haben, melden wir uns bei Ihnen. Bitte geben Sie uns etwas Zeit.
Wir wünschen Ihnen eine schöne Woche.
Freundliche Grüße

Maar hoe lang het nog gaat duren... geen idee. :?
Iemand ervaring mee?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-10 14:18
Mijn geld zit dus nu ook vast in het Advanzia systeem. Ik kreeg een email van ze dat het geld naar mijn tegenrekening was gestort. Dit is waarschijnlijk een automatische gegenereerde email want in werkelijkheid is dit dus niet gebeurd.

Ik heb ze een email gestuurd met o.a. de vraag of klanten gecompenseerd gaan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:54
Krijg nou wat: bij ING staat nu ‘direct’ bij overkomstduur naar Bigbank, N26, Openbank. Hoe is het toch mogelijk …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Justie schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:18:
Mijn geld zit dus nu ook vast in het Advanzia systeem. Ik kreeg een email van ze dat het geld naar mijn tegenrekening was gestort. Dit is waarschijnlijk een automatische gegenereerde email want in werkelijkheid is dit dus niet gebeurd.

Ik heb ze een email gestuurd met o.a. de vraag of klanten gecompenseerd gaan worden.
Een grote teringbende daar in luxembourg

Vandaag onderstaande melding op het account van de vrouw
Ze zijn aan het overwerken op zaterdag
// verklaring niet kloppende rente
wir möchten Sie darüber informieren, dass sich die Zustellung Ihrer Kontoauszüge, die Sie üblicherweise am Anfang eines jeden Monats erhalten, aufgrund von einem Problem bei der Zinsberechnung verzögert.

Derzeit führen wir eine umfassende Überprüfung der betroffenen Kontoauszüge durch, um sicherzustellen, dass alle Korrekturen ordnungsgemäß vorgenommen werden. Sie werden den Kontoauszug in der kommenden Woche erhalten.

Bitte beachten Sie, dass die in Ihrem Kundenportal zum Datum 01.10.2025 ausgewiesenen Zinsen möglicherweise ebenfalls korrigiert werden müssen. Falls Sie eine Zinsauszahlung vornehmen möchten, empfehlen wir Ihnen, diese erst nach Erhalt des korrigierten Kontoauszugs zu veranlassen, um eventuelle Unstimmigkeiten zu vermeiden.

Wir entschuldigen uns für die entstandenen Unannehmlichkeiten und danken Ihnen für Ihr Verständnis

//

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online

Aangezien ik maar een kleine opname heb gedaan, is het renteverlies daar maar een paar centen.
Verlies aan rente omdat ik nu (waarschijnlijk) minder rente opbouw dan voorheen of elders is wat meer.

Als compensatie zou ik een mooi verlengingsaanbod wel accepteren, De huidige actierente (2,43%) is mooi genoeg.

edit: al mijn opnames waren binnen een dag, stortingen alleen in het begin even niet (als ik mij niet vergis)

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 04-10-2025 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb

Mij werd gezegd dat Sepa er 1 tot 3 werkdagen over kan doen … Ietwat geïrriteerd: ‘Het zijn niet van die direct boekingen’. Op mijn vraag of hun nieuwe provider het altijd langzamer gaat doen was het antwoord ‘nee’. Ik had gewoon geluk dat het tot nu altijd binnen 1 dag was geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
rindertb schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:28:
Krijg nou wat: bij ING staat nu ‘direct’ bij overkomstduur naar Bigbank, N26, Openbank. Hoe is het toch mogelijk …
Klopt idd, naar OpenBank staat nu direct op de rekening. OpenBank terug naar ING niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-10 16:58
ehtweak schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:25:
Iemand ervaring met het openen van een Tagesgeldkonto bij Consors Bank (op dit moment 2,8%)?

Tien dagen geleden alles ingevuld en kreeg toen een link om via Deutsche Post een Indentifizierung te doen (ook gelukt, na drie pogingen).
Vervolgens kreeg ik nog een vraag voor een bewijs van mijn huisadres (b.v. kopietje IB brief o.i.d.)
Want op een Nederlands paspoort of rijbewijs staat geen huisadres.
Ook dat gedaan en werd bevestigd dat het ontvangen is.

En toen was het laatste bericht:

Vielen Dank für das Einreichen Ihrer Unterlagen. Diese haben wir entsprechend zur Bearbeitung weitergeleitet. Sobald wir Informationen für Sie haben, melden wir uns bei Ihnen. Bitte geben Sie uns etwas Zeit.
Wir wünschen Ihnen eine schöne Woche.
Freundliche Grüße

Maar hoe lang het nog gaat duren... geen idee. :?
Iemand ervaring mee?
Er is hier al veel gezegd over Consors. Als je even zoekt - daar is een prachtig zoekvenster voor hier op tweakers - dan zie je dat het ergens tussen een week en een maand kan duren. Je krijgt dan 2 à 3 mooie brieven van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:27
geenstijl schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:43:
[...]
Klopt idd, naar OpenBank staat nu direct op de rekening. OpenBank terug naar ING niet.
De vraag is dan bij terug naar ING: Aan welke kant van de schutting blijft het hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-10 18:13
[...]
En valutadatum vandaag. Netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
Ik heb een grote opname gedaan dus elke dag kost mij een paar euro. Het rare is dat bij mijn partner het wel binnen een dag op de tegenrekening stond. Het blijven 'hangen' in hun systeem geldt dus niet voor iedereen.

en het bericht over het maandoverzicht in het Engels:

We would like to inform you that the delivery of your account statements, which you usually receive at the beginning of each month, is delayed due to an issue with the interest calculation.

We are currently conducting a thorough review of the affected statements to ensure that all corrections are properly applied. You will receive your account statement during next week.

Please note that the interest amounts displayed in your client portal as of 01.10.2025 may also need to be corrected. If you wish to make an interest payment, we recommend doing so only after receiving the corrected account statement, to avoid any discrepancies.

We apologize for the inconvenience and thank you for your understanding.
Kind regards,
Advanzia Bank Customer Service

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:38
[...]
Is ING nu ook in 2022 aanbeland? :+

Toen ik voorjaar 2022 een rekening bij OpenBank opende was er al IP van mijn grootbank naar OpenBank. Andersom niet, maar dat ligt uiteraard aan OpenBank (die IP als betaalde optie geven bij de transactie, maar ook dan werkt het niet / van lezen alleen in Spanje).

Uiteraard hoort er onder de IP regelgeving ook vanuit de kant van OpenBank verandering in te komen. In ieder geval als het een overboeking vanaf de betaalrekening is. Wat dus betekent altijd IP doen indien beschikbaar en tegen dezelfde kosten als een traditionele SEPA transactie wat bij OpenBank dus gratis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:08
rindertb schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:28:
Ja, eindelijk. Het is dat ING zo’n beetje als laatste bank in Nederland, dat ook verplicht is; rond 9 oktober as moeten alle Europese betaalrekeningen daar aan mee werken om Instant uit te boeken naar andere Europese banken.

[ Voor 11% gewijzigd door Datisraar op 04-10-2025 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
Persoonlijke lijst van banken die doen aan naam nummer controle vanaf ING:
Anadolubank*
Argenta
Ayvens*
bunq*
Centraal Beheer
Lloyds Bank
Nationale Nederlanden Bank*
Nexent*
NIBC

* = instant payments

[ Voor 7% gewijzigd door rechtsherstel op 04-10-2025 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weert14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-10 13:16
Taatort schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:42:
Ik wil een spaarrekening openen bij Nexent Bank (voorheen Credit Europe) vanwege de aantrekkelijke rente van 2,75%.
De iOS App gedownload (iPhone 12 Pro op laatste iOS versie). Na alle gegevens te hebben gevuld, blijf ik steken in de laatste stap: identificatie -> selfie.
Gebeld met de klantenservice, maar de medewerker komt met tips die ik al had uitgezocht/ uitgevoerd (telefoon aan/uit; app opnieuw installeren etc). Verder kunnen ze me niet helpen….
Iemand soortelijke ervaringen met de Nexent iOS app/ klantenservice?
Hier precies hetzelfde. Ook een iphone 12pro laatste ios, selfie lukt niet.
Is het jou ondertussen al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Kwam er vrijdag ook achter dat oa N26 nu instant zijn vanaf mijn ING. Was voorheen niet zo. Toentertijd nog wel eens in de chat gehangen omdat IP niet werkte, terwijl het via de omweg IP > Revolut > IP N26 was, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van (of de medewerker/ster wist het technisch niet).
Ik zie ook dat Klarna IP nu is (wat ook eerder niet het geval was).

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[...]
Bij mij nog niet. Deed gisteren van ING (Nederland) 1 euro'tje overboeken naar m'n Openbank.NL spaarrekening, en het staat er niet op.

Ik heb het via de website gedaan, en daar stond gewoon dit bij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmMUC4czdq6xmbsYu0M5dRM4ers=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dJBz8Ku3a7sJv4ZnVD3O0uYl.png?f=user_large

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Sjowhan schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 11:39:
Kwam er vrijdag ook achter dat oa N26 nu instant zijn vanaf mijn ING. Was voorheen niet zo. Toentertijd nog wel eens in de chat gehangen omdat IP niet werkte, terwijl het via de omweg IP > Revolut > IP N26 was, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van (of de medewerker/ster wist het technisch niet).
Ik zie ook dat Klarna IP nu is (wat ook eerder niet het geval was).
viel mij ook op, beide kanten op is volgens mij nu instant. Was eerst geloof ik alleen 1 kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
RaZ schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 11:48:
[...]

Bij mij nog niet. Deed gisteren van ING (Nederland) 1 euro'tje overboeken naar m'n Openbank.NL spaarrekening, en het staat er niet op.

[Afbeelding]
Klopt. Via de website nog niet. Via de app wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Vraag over Bfor : In berichten zie ik een verslag van September echter deze bevat alleen transactieoverzicht en niet de opgebouwde rente. Dit doen ze onder bepaald bedrag niet of mis ik wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:36
Op je afschrift staat de opgebouwde rente niet: dit kun je alleen zie in de app of de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Harbo schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:59:
Vraag over Bfor : In berichten zie ik een verslag van September echter deze bevat alleen transactieoverzicht en niet de opgebouwde rente. Dit doen ze onder bepaald bedrag niet of mis ik wat?
In de BFOR app, op de "..." klikken en dan op rente klikken, daar staat de opgebouwde rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-10 14:25

JBX

RaZ schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 11:48:
[...]

[Afbeelding]
Geplande overboekingen gaan inderdaad niet instant. (Dat is bij bijv. ASN ook het geval)
Het lijkt er op dat overboekingen via de site ook onder ‘Inplannen’ vallen gezien de titel op je screenshot.

[ Voor 9% gewijzigd door JBX op 05-10-2025 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

JBX schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 14:45:
[...]

Geplande overboekingen gaan inderdaad niet instant. (Dat is bij bijv. ASN ook het geval)
Het lijkt er op dat overboekingen via de site ook onder ‘Inplannen’ vallen gezien de titel op je screenshot.
Er is geen andere methode om geld over te boeken dan kiezen tussen vandaag, of een andere datum via de website. En dat screenshot is natuurlijk flink gecropped, want niemand hoeft m'n naam en m'n iban's te weten ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Ondertussen kan ik nog steeds niet inloggen bij Advanzia, terwijl er alleen gisteren onderhoud zou zijn.
Ik vrees dat we morgen nog steeds ons geld niet ontvangen op je tegen rekening.

De aanbieding voor November zal wel flink omlaag gaan, als ze iedereen een schadevergoeding moeten gaan betalen voor al die hangende betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Juan schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 20:34:
Ondertussen kan ik nog steeds niet inloggen bij Advanzia, terwijl er alleen gisteren onderhoud zou zijn.
Ik vrees dat we morgen nog steeds ons geld niet ontvangen op je tegen rekening.

De aanbieding voor November zal wel flink omlaag gaan, als ze iedereen een schadevergoeding moeten gaan betalen voor al die hangende betalingen.
Je loopt op de zaken vooruit.
Edit: ik kon zojuist aanloggen. Geen aanpassingen, geen september overzicht.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 05-10-2025 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Kan nu ook weer inloggen, maar idd geen statement. Misschien dat ze alles terugboeken, met valutadatum 1-10. En dan opnieuw over schrijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:53

sanook

_/-\o_

Juan schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 21:32:
Kan nu ook weer inloggen, maar idd geen statement. Misschien dat ze alles terugboeken, met valutadatum 1-10. En dan opnieuw over schrijven
Alleen maar speculaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Vooralsnog niet super interessant wat betreft rente maar Distingo bij Raisin heeft nu voor het eerst ook een deposito bij Raisin van 1 jaar met 2,20% rente. Het is wel hoger dan op hun eigen website, daar is het 2,15%.

Hoogste bij Raisin voor 1 jaar met bronbelasting is BluOr Bank met 2,67%, hoogste zonder bronbelasting is Banca Progetto met 2,40%. Overigens staat Younited als mede Franse bank er ook nog boven met 2,22%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
De Belastingdienst heeft een standpunt gepubliceerd over hoe zij omgaat met de lokkertjes van banken waaraan verplichtingen vastzitten.
In het kort, als jij een rekening opent waarbij jij iets extra krijgt (hogere rente / welkomstbonus) én er zitten verplichtingen aan het ontvangen (bijv. het geld x maanden laten staan, of minimaal x bedrag storten). Dan telt het 'extra' als 'rente' (en rente wordt gezien als "vergoeding voor het gedurende de looptijd van de geldlening ter beschikking stellen van de hoofdsom") en is dat belastbaar in box 3.
De banken moeten dus de waarde van het welkomstgeschenk doorgeven aan de Belastingdienst.

Zo bericht het FD in elk geval (bron: https://fd.nl/bedrijfslev...komstgeschenk-van-de-bank).
Ik kan het 'standpunt' van de Belastingdienst waarover gesproken wordt niet terugvinden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-10 15:32
Juan schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:15:
hier 6k wat onderweg is, tegen 2,7% (want daar ging het naar toe) is niet veel (zo'n 3 eur op het moment), maar wil ook graag mijn belkosten terug.. 5 eur verbeld aan luxembourg, als het systeem werkte had ik niet hoeven bellen.

Ze vertelden aan de telefoon dat het systeem sneller moest worden ipv langerzamer (toch instant de bedoeling?) normaal max 24 uur, en dat klopt wat het normaal altijd is.

Het geld zou "in between" zijn, ben toch benieuwd wie het nu heeft dan (Advaniza niet, maar de Rabo ook niet)
Is het een Equens die nu rente pakt van mijn geld?
En wellicht tig andere mensen
Mijn hemel zeg wat kun jij een tijd besteden aan een paar grijpstuivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07:30
Tehh schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:43:
De Belastingdienst heeft een standpunt gepubliceerd over hoe zij omgaat met de lokkertjes van banken waaraan verplichtingen vastzitten.
In het kort, als jij een rekening opent waarbij jij iets extra krijgt (hogere rente / welkomstbonus) én er zitten verplichtingen aan het ontvangen (bijv. het geld x maanden laten staan, of minimaal x bedrag storten). Dan telt het 'extra' als 'rente' (en rente wordt gezien als "vergoeding voor het gedurende de looptijd van de geldlening ter beschikking stellen van de hoofdsom") en is dat belastbaar in box 3.
De banken moeten dus de waarde van het welkomstgeschenk doorgeven aan de Belastingdienst.

Zo bericht het FD in elk geval (bron: https://fd.nl/bedrijfslev...komstgeschenk-van-de-bank).
Ik kan het 'standpunt' van de Belastingdienst waarover gesproken wordt niet terugvinden.
Kan het artikel niet lezen want achter betaalmuur, maar is toch logisch dat het in box 3 valt? Dat is toch met al je vermogen, dus waarom niet een extra bonus?
Of is dit van invloed als je kiest voor werkelijk rendement oid? Uiteindelijk gaat het sowieso ws maar om paar cent extra belasting toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Tuurlijk is het logisch: anders zou elke bank een 'welkomsbonus' uitkeren thv het rendement wat je anders als rente zou ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC

Die snap ik niet.... Extra rente is toch ook rente?

Dat de gratis walkman als box3 "rente" wordt gezien, tja.... Maar dan wel tegen marktwaarde hoop ik en niet tegen "adviesprijs".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Flexion1 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:43:
[...]

Kan het artikel niet lezen want achter betaalmuur, maar is toch logisch dat het in box 3 valt? Dat is toch met al je vermogen, dus waarom niet een extra bonus?
Of is dit van invloed als je kiest voor werkelijk rendement oid? Uiteindelijk gaat het sowieso ws maar om paar cent extra belasting toch
Ik denk dat het ook om de meer principiële definitie van wat te doen met welkomstbonussen. Dat ook als je bijvoorbeeld een Coolblue bon of een boekenbon krijgt, je de waarde hiervan moet meetellen bij het werkelijke rendement.

Het wordt dan trouwens wel wat lastig bij zoiets als de ING punten. Als je zulke punten krijgt bij het hebben van een spaarrekening, zou je de waarde hiervan ook moeten meenemen. Maar wat is de waarde hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam

Ik kan het ook niet openen, maar ik begrijp niet waarom hierover een standpunt van de belastingdienst nodig zou zijn. De rente en welkomrente op een spaarrekening zijn nu eenmaal gewoon rendement op het vermogen.
Hier is dat standpunt van de belastingdienst.
https://kennisgroepen.bel...nseigneringsverplichting/
Oorspronkelijke bronnen voor informatie zijn te prefereren.
Er staat hier o.a.
Wanneer geen voorwaarden aan het (welkomst)geschenk zijn verbonden die verband houden met de looptijd van het ter beschikking stellen van de hoofdsom, dan valt de verstrekking niet onder rente als bedoeld in artikel 22, vierde lid, UBIB 2001 en hoeft de waarde van het (welkomst)geschenk niet te worden gerenseigneerd. Te denken valt aan een cadeau dat wordt verkregen bij het openen van een rekening en waaraan verder geen voorwaarden zijn verbonden met betrekking tot de looptijd van de rekening. Dit laat onverlet dat een dergelijk cadeau voor de toepassing van de tegenbewijsregeling in box 3 wel wordt gezien als een regulier voordeel als bedoeld in artikel 5.27, eerste lid, Wet IB 2001.
Ik lees hierin dat als je een welkomstrente krijgt en als je daar niks voor hoeft te doen (er zijn geen voorwaarden, je kunt de rekening de volgende dag bij wijze van spreken weer sluiten) dan is het geen rendement dat de bank moet doorgeven. Maar daar heb je niks aan, want als je de tegenbewijsregeling gebruikt moet je die welkomstrente toch zelf wel opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Het gaat hier niet om (actie)rente, maar specifiek de 'krijg 50 euro welkomsbonus' acties. In andere landen (Spanje) wordt dit al als zodanig belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
wibblemoo schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:39:
Het gaat hier niet om (actie)rente, maar specifiek de 'krijg 50 euro welkomsbonus' acties. In andere landen (Spanje) wordt dit al als zodanig belast.
Ik vind het vooral opvallend dat je zo'n welkomstgeschenk blijkbaar normaal, als dit zonder verdere voorwaarden wordt gegeven, niet hoeft mee te tellen bij de berekening van het werkelijke rendement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans4545
  • Laatst online: 06-10 13:56
ColeJ schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:30:
[...]

Mijn hemel zeg wat kun jij een tijd besteden aan een paar grijpstuivers.
Ja maar dat geldt voor veel mensen hier. ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 01:28
Denk dat het vooral te maken heeft als je je box 3 berekend op basis van werkelijk rendement ipv forfaitair rendement. Bij forfaitair werk je met fictief rendement, dan is een bonus niet van belang. Als je het op basis van werkelijkheid rendement invult, zulllen mensen geneigd zijn om een vast bonus, niet als rendement op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Rubbergrover1 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 12:28:
[...]

Ik vind het vooral opvallend dat je zo'n welkomstgeschenk blijkbaar normaal, als dit zonder verdere voorwaarden wordt gegeven, niet hoeft mee te tellen bij de berekening van het werkelijke rendement.
Dat moet juist wél, dat staat er ook "Dit laat onverlet dat een dergelijk cadeau voor de toepassing van de tegenbewijsregeling in box 3 wel wordt gezien als een regulier voordeel als bedoeld in artikel 5.27, eerste lid, Wet IB 2001."

En als je het forfaitair laat, dan maakt het niet uit hoeveel rente of kadootjes je gehad hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Coffeeroam schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:20:
[...]

Dat moet juist wél, dat staat er ook "Dit laat onverlet dat een dergelijk cadeau voor de toepassing van de tegenbewijsregeling in box 3 wel wordt gezien als een regulier voordeel als bedoeld in artikel 5.27, eerste lid, Wet IB 2001."

En als je het forfaitair laat, dan maakt het niet uit hoeveel rente of kadootjes je gehad hebt.
Ah, dat is dan weer logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Coffeeroam schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:43:
[...]

Er is hier al veel gezegd over Consors. Als je even zoekt - daar is een prachtig zoekvenster voor hier op tweakers - dan zie je dat het ergens tussen een week en een maand kan duren. Je krijgt dan 2 à 3 mooie brieven van ze.
Toch nog sneller dan verwacht, dit kreeg ik vandaag binnen:

Ihr Tagesgeldkonto mit Wertpapierdepot zur Vorgangsnummer [xxxxxx] ist eröffnet.

Sie sind neu bei der Consorsbank?
Dann erhalten Sie in den nächsten Tagen Ihren persönlichen Willkommensbrief per Post. In diesem Paket finden Sie auch Ihre Zugangsdaten.

Nu nog even de snail mail afwachten...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
ehtweak schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:33:
[...]

Toch nog sneller dan verwacht, dit kreeg ik vandaag binnen:

Ihr Tagesgeldkonto mit Wertpapierdepot zur Vorgangsnummer [xxxxxx] ist eröffnet.

Sie sind neu bei der Consorsbank?
Dann erhalten Sie in den nächsten Tagen Ihren persönlichen Willkommensbrief per Post. In diesem Paket finden Sie auch Ihre Zugangsdaten.

Nu nog even de snail mail afwachten...
Dat valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Heeft iemand zijn hangende betaling vanuit Advanzia al ontvangen?
Ze zijn wel druk bezig met corrigeren van de rente.

Het bedrag word wel steeds hoger (van 73 naar 127 naar 135, naar 139 eur)
Alleen de betreffende rente transactie staat er nog niet in.

Maar heb er weinig aan als overboekingen maar niet uitgevoerd worden
Dit geintje duurt nu al een week. :(

Een test overboeking van afgelopen vrijdag is ook al niet aangekomen afgelopen vrijdag, en vandaag ook niet.
Volgens de PSD 2 wetgeving zijn ze echt in gebreke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Juan schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:48:
....

....
Hoe zie je dan die rente ?
En hoe zie je dat die groeit ?

NB mij rente klopt wel (niet precies, paar cent teveel)
En is ook bijgeschreven.

Opname nog niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Hi, ik zie dat aan het Saldo, dat groeit zonder bijboeking. Mag ik vragen welke bank je hebt? RABO, ING, ABN…

Misschien is het een combinatie probleem
Sommige mensen hebben wel binnen 1 dag hun overboeking ontvangen.

Ook is het bij ons een Rabobank en/of rekening, terwijl Advanzia geen en/of rekeningen zijn.

Aan de telefoon beweerde ze vorige week dat dat geen probleem zou moeten zijn

Iz de test overboeking, krijg ik de standaard melding dat SEPA er 3 werkdagen over mag doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Juan ASN, geen bijschrijving tot nu toe van een opname op 1 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Ah.. dacht ff dat het aan de combinatie toch kon liggen..
Wel vaag dat ze geen update geven iz dat probleem.. maar ben wel blij dat ik niet de enige ben.

Als het een incidenteel probleem is bij 1 iemand, dan is er natuurlijk niet zoveel aandacht voor als nu.

Laten we hopen dat deze week wel opgelost is/word.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Juan schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:37:
Laten we hopen dat deze week wel opgelost is/word.
Je lijdt het meest van het lijden dat je vreest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willywortel85
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 21:54
Juan schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:48:
Heeft iemand zijn hangende betaling vanuit Advanzia al ontvangen?

Maar heb er weinig aan als overboekingen maar niet uitgevoerd worden
Dit geintje duurt nu al een week. :(

Een test overboeking van afgelopen vrijdag is ook al niet aangekomen afgelopen vrijdag, en vandaag ook niet.
Volgens de PSD 2 wetgeving zijn ze echt in gebreke.
Ook hier hangt een behoorlijke uitboeking sinds 30 september. Via de mail ook geen reactie mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
willywortel85 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:17:

Ook hier hangt een behoorlijke uitboeking sinds 30 september. Via de mail ook geen reactie mogen ontvangen.
Naar welke bank had je het overgemaakt ?
Welk mailadres van advanzia heb je gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
Hier hetzelfde. Geld zit al dagenlang vast in hun systeem (Advanzia). Dit is niet leuk meer. Ik wil gebruik maken van de ING actie en zit maar te wachten. Wat nu als ING de actie voortijdig stop zet.......
Ook hier geen reactie op mijn email....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Op mijn Advanzia heb ik 1 oktober gewoon de rente gekregen. Volgens mij klopt die ook - ik zie hem ook niet groeien in het saldo. Er hangen geen overboekingen gelukkig. Maar er is geen monthly statement inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
willywortel85 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:17:
[...]
Oef … Ik dacht al dat ik met mijn 2 oktober lang zat te wachten. De botte bewering dat SEPA tot 3 werkdagen kan duren kan hiermee het raam uit. Ik begin ook over een compensatieverzoek te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willywortel85
W1ck1e schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:25:
[...]

Naar welke bank had je het overgemaakt ?
Welk mailadres van advanzia heb je gebruikt ?
Overboeking naar Rabo. Opheldering gevraagd via advanziakonto@advanzia.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willywortel85
Justie schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:25:
Hier hetzelfde. Geld zit al dagenlang vast in hun systeem (Advanzia). Dit is niet leuk meer. Ik wil gebruik maken van de ING actie en zit maar te wachten. Wat nu als ING de actie voortijdig stop zet.......
Ook hier geen reactie op mijn email....
Ik heb zojuist nogmaals gemaild dat ik vandaag een antwoord en oplossing wens te ontvangen. Of dit helpt….we wachten af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
willywortel85 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:36:

Ik heb zojuist nogmaals gemaild dat ik vandaag een antwoord en oplossing wens te ontvangen. Of dit helpt….we wachten af.
Ik heb eerder een vraag via de help functie gesteld, en daar via de mail een antwoord op ontvangen. Vorige week vrijdag ook een vraag over mijn opname via de help functie ingeschoten, vooralsnog geen reactie.

Het geld van mijn opname wil ik uiteraard niet kwijtraken, maar ik wil ook weten wat voor mij de nieuwe rente is. Dus ook ik zit te wachten op het overzicht van september.

Maar opnemen van mijn saldo ga ik pas doen wanneer de eerdere opname binnen is.

[ Voor 31% gewijzigd door W1ck1e op 07-10-2025 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
W1ck1e schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:44:
[...] …
Maar opnemen van mijn saldo ga ik pas doen wanneer de eerdere opname binnen is. Dus ik zit ook te wachten op het overzicht van september.
Zeg je hiermee dat opnames pas binnenkomen nadat het maandoverzicht er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
rindertb schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:59:
[...]
Zeg je hiermee dat opnames pas binnenkomen nadat het maandoverzicht er is?
Blijkbaar wel, maar dat bedoelde ik niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdekok
  • Laatst online: 29-10 19:12
Advanzia: gisteren grote uitboeking gedaan (vóór 08:00), vanmiddag (12:38) ontvangen op tegenrekening bij ING. Oftewel ruim 28 uur onderweg geweest.
Er is dus wel enige doorstroming bij Advanzia, maar uitboekingen duren wel veel langer dan enkele weken geleden (ca 3 a 4 uur)...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-10 11:17
Consorsbank 3,1% voor 3 maanden. Alleen voor nieuwe klanten (dwz de laatste 6 maanden geen klant geweest): https://www.consorsbank.d...tandskunden?icid=WEB-1505

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:33
Taigu schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:25:
Consorsbank 3,1% voor 3 maanden. Alleen voor nieuwe klanten (dwz de laatste 6 maanden geen klant geweest): https://www.consorsbank.d...tandskunden?icid=WEB-1505
Tnx, mooie rente in deze tijd.
Ik zat via de zoekfunctie uit te pluizen hoeveel tijd het ongeveer kost om consors te openen, en het lijkt nog steeds tussen de 2 en 4 weken te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
O leuk om te weten. Dan ga ik maar snel opzeggen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Het Advanzia geld is eindelijk binnen!

Wat een gedoe

Nu compensatie opvragen

[ Voor 5% gewijzigd door Juan op 07-10-2025 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Juan schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:37:
Het Advanzia geld is eindelijk binnen!

Wat een gedoe

Nu compensatie opvragen
En het maand statement ook. Ik krijg nog 1,51% dus goede actie geweest om al op 29 sept de boel weg te halen zodat het de 30e ergens anders kon renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Over Advanzia: opname is nog niet geland, maandoverzicht september staat er nog niet.
Klein uurtje later: opname is geland, maandoverzicht via de mail (niet in de online omgeving),
nieuwe rente is 1,50% nominaal
weer 2 test opnames gedaan, niet instant

[ Voor 51% gewijzigd door W1ck1e op 07-10-2025 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

W1ck1e schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:19:
Over Advanzia: opname is nog niet geland, maandoverzicht september staat er nog niet.
dan sta je ergens achter in de rij waarschijnlijk, hier is het maandoverzicht al geland.
En tevens de rente van sept overboeken naar tegenrekening gestart en rekening opgezegd.

[ Voor 13% gewijzigd door sanook op 07-10-2025 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Statement ook binnen 140 rente, weer wat hoger. Maar die transactie staat niet in de portal maar wel op het statement (saldo klopt)

Wellicht zit er al compensatie in. Is 3 EUR meer dan verwacht.

Goed bedenken of ik in Januari bij ze blijf.
Wel heel spannend deze grappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:18
Mooie deal! Even een proefberekening gemaakt (dank chatgpt) met de vergelijking van de ING actie (die 2 opties verken ik voor mijzelf en misschien heeft iemand anders daar ook iets aan)

1.⁠ ⁠3,1% op 1.000 euro voor 3 maanden
•⁠ ⁠3 maanden = ¼ jaar
•⁠ ⁠Rente: 3,1% ÷ 4 = 0,775%
•⁠ ⁠Opbrengst: 1.000 × 0,00775 = €7,75

2.⁠ ⁠2,35% op 1.000 euro voor 6 maanden
•⁠ ⁠6 maanden = ½ jaar
•⁠ ⁠Rente: 2,35% ÷ 2 = 1,175%
•⁠ ⁠Opbrengst: 1.000 × 0,01175 = €11,75

Conclusie:
•⁠ ⁠€7,75 rente bij 3,1% voor 3 maanden
•⁠ ⁠€11,75 rente bij 2,35% voor 6 maanden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-10 18:35
laredo schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:01:
[...]

Mooie deal! Even een proefberekening gemaakt (dank chatgpt) met de vergelijking van de ING actie (die 2 opties verken ik voor mijzelf en misschien heeft iemand anders daar ook iets aan)

1.⁠ ⁠3,1% op 1.000 euro voor 3 maanden
•⁠ ⁠3 maanden = ¼ jaar
•⁠ ⁠Rente: 3,1% ÷ 4 = 0,775%
•⁠ ⁠Opbrengst: 1.000 × 0,00775 = €7,75

2.⁠ ⁠2,35% op 1.000 euro voor 6 maanden
•⁠ ⁠6 maanden = ½ jaar
•⁠ ⁠Rente: 2,35% ÷ 2 = 1,175%
•⁠ ⁠Opbrengst: 1.000 × 0,01175 = €11,75

Conclusie:
Heb je hier echt chatgtp voor nodig?
De kwaliteit van het onderwijs holt achteruit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10 18:20
laredo schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:01:
[...]
...
Conclusie:
Wel jammer dat die AI je vergeet te vertellen dat je nu 3 maanden rente aan het vergelijken ben met 6 maanden rente. Om het een beetje eerlijk te maken zou je bij de Consors-berekening nog minimaal de 3 maanden met de rente ergens anders erbij moeten tellen, En er zijn nog best wat opties beter dan die 2,35% bij ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:50:
[...]

Dank je wel voor de tip. Bij aanloggen kreeg ik geen melding (in juni dit jaar wel, het was toen voor 3 maanden 2,25%). Iets meer rente dan voor 6 maanden bij NIBC (2,30%)

Let op : wel weer bij ING die rare eis dat het nieuw geld moet zijn (vergeleken met het saldo van 30 september)
Maar daar is volgens mij een mouw aan te passen (als je elders geld hebt) : geld storten van een externe rekening, depo openen met dat nieuwe geld, geld terug storten op externe rekening.
En uit de voorwaarden "NL_Voorwaarden-POTD.pdf"
[...]
Dus de aktie loopt niet gegarandeerd t/m 15 oktober.

Eventueel interessant indien Advanzia geen mooi nieuw aanbod voor mij heeft..
Had helemaal niet meegekregen van ING actie, maar wat een rare voorwaarde. Ik krijg nu deze melding: Sorry, je hebt onvoldoende nieuw spaargeld bij ING om een 6-maanden Spaardeposito te openen. Als je tussen nu en 15 oktober 2025 nieuw spaargeld bij ING stort kan je het nog eens proberen.

Moet ik maw eerst geld op mijn ING spaarrekening storten ofzo en dan na 15 oktober een deposito van 6 maanden openen? Is mij niet in 1 opzicht duidelijk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
xileS schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:39:

Had helemaal niet meegekregen van ING actie, maar wat een rare voorwaarde. Ik krijg nu deze melding: Sorry, je hebt onvoldoende nieuw spaargeld bij ING om een 6-maanden Spaardeposito te openen. Als je tussen nu en 15 oktober 2025 nieuw spaargeld bij ING stort kan je het nog eens proberen.

Moet ik maw eerst geld op mijn ING spaarrekening storten ofzo en dan na 15 oktober een deposito van 6 maanden openen? Is mij niet in 1 opzicht duidelijk namelijk.
Neen, kort samengevat:
je kunt deposito('s) openen voor het meerdere van je saldo vergeleken met dat van 30 september. Openen moet uiterlijk (of eerder) de 14de gedaan zijn.

@Coffeeroam @Nico Klus is het niet met jou eens. Je moet volgens hem wachten tot de 15de/16de met de opname van die 3000.

Typisch weer ING (of een andere grootbank), hebben ze een leuke rente, maken ze het weer moeilijk. Dat doen de kleinere banken toch beter.

[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 07-10-2025 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
[...]

Nee, ze vergelijken met de stand van 30 september. Als je bv. €3000 aanvullend op je ING rekening(en) hebt staan t.o.v. het saldo op 30 september, dan kun je dat bedrag inleggen in het deposito.

Of: als je wil helemaal geen "nieuw" geld naar ING overhevelen. Dan als volgt:
- zet €3000 op je ING rekening
- open het deposito van €3000
- zodra het deposito is bevestigd, haal je €3000 af je direct opneembare rekening bij ING en zet het terug waar de €3000 in de eerste stap vandaan kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justie
[...]

Je kunt alleen geld in het ING deposito storten als je huidige saldo hoger is dan het saldo op 30 september. bv 30 september had je 10k en je hebt nu 9k, dan is er niks mogelijk. heb je 13k, dan kun je 3k storten in deposito. Stort je nu geld van een andere bank op je ING rekening dan kun je alles boven de 10k (=saldo 30 september) inleggen. Doe dit VOOR 15 oktober anders is de actie afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Justie schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:47:
[...]

Je kunt alleen geld in het ING deposito storten als je huidige saldo hoger is dan het saldo op 30 september. bv 30 september had je 10k en je hebt nu 9k, dan is er niks mogelijk. heb je 13k, dan kun je 3k storten in deposito. Stort je nu geld van een andere bank op je ING rekening dan kun je alles boven de 10k (=saldo 30 september) inleggen. Doe dit VOOR 15 oktober anders is de actie afgelopen.
Ik gebruik ING alleen als betaalrekening en op de spaarrekening staat niks, dus kreeg net idd de melding dat niks mogelijk is.

Ik bedoelde dus dat ik eerst geld vanaf een spaarrekening vanaf een andere bank naar de betaal/spaar rekening van ING moet storten en dan dus pas de optie krijg om in te leggen in een deposito, tegen 2,35%.

Dus toch wel soort van goed begrepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23:26
Het is gewoon een draak van een ING actie...... laat mensen gewoon een nieuw deposito openen tegen deze rente ipv ze dwingen eerst even ergens anders geld van te laten over te maken en daarna weer terug :-(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justie
xileS schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:57:
[...]

Ik gebruik ING alleen als betaalrekening en op de spaarrekening staat niks, dus kreeg net idd de melding dat niks mogelijk is.

Ik bedoelde dus dat ik eerst geld vanaf een spaarrekening vanaf een andere bank naar de betaal/spaar rekening van ING moet storten en dan dus pas de optie krijg om in te leggen in een deposito, tegen 2,35%.

Dus toch wel soort van goed begrepen?
ja, klopt, eerst geld van een andere bank naar je ING storten en dan kun je deposito openen, Dat kan heel snel, binnen paar seconden geregeld (op het lezen van de voorwaarden na :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Bij advanzia:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56zTwbuE4foHqE8mIkRRo1zl610=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Yw3TLZrKdlxmgSuqT47Jj9NY.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6i5xi5rUPh_gE28lboXa0_1nABs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pz9jtQLZO4P9j2gEVRLOJBbj.png?f=user_large

Gaat dus over stortingen. Op het moment denk ik daar even niet aan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 07-10-2025 17:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj_ryow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10 17:11
TweakGP schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:01:
Het is gewoon een draak van een ING actie...... laat mensen gewoon een nieuw deposito openen tegen deze rente ipv ze dwingen eerst even ergens anders geld van te laten over te maken en daarna weer terug :-(.
Misschien is deze actie puur bedoeld om nieuwe klanten aan te trekken en om elders gestald geld van bestaande klanten naar de ING te trekken (waarvan een deel het bij de ING laat staan na de actie). Gratis geld weggeven voor geld wat al bij de ING stond is vanuit ING's standpunt natuurlijk onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:18
devriesjande schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:16:
[...]

Heb je hier echt chatgtp voor nodig?
De kwaliteit van het onderwijs holt achteruit.
Het was vooral gemak dient de mens en heeft weinig te maken met mijn rekenkwaliteiten. Maar goed, je hebt een punt. Ik had het ook kunnen uitrekenen en kunnen uittypen.
GroteVoet459 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:24:
[...]

Wel jammer dat die AI je vergeet te vertellen dat je nu 3 maanden rente aan het vergelijken ben met 6 maanden rente. Om het een beetje eerlijk te maken zou je bij de Consors-berekening nog minimaal de 3 maanden met de rente ergens anders erbij moeten tellen, En er zijn nog best wat opties beter dan die 2,35% bij ING.
Ja true! Dus eigenlijk zou je nog 3 maanden tegen de gangbare rente van Consorsbank moeten toevoegen. Ik snap het al :+ was gewoon een prutberekening 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Justie schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:07:
[...]

ja, klopt, eerst geld van een andere bank naar je ING storten en dan kun je deposito openen, Dat kan heel snel, binnen paar seconden geregeld (op het lezen van de voorwaarden na :) )
Behalve als het geld van Advanzia moet komen :') . Zo te lezen zijn de problemen daar nog steeds niet opgelost. Afgelopen x duurde het bij mij iig 2 dagen, dus dat viel nog mee.

En of 2,35% interessant genoeg is, want zo te zien zijn er genoeg actie rentes elder die hoger zijn. Wellicht dat ik een deel doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ook even mijn rente nagerekend bij Advanzia. Klopt bij mij dit x wel gewoon op de cent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Omdat de tenaamstellingscontrole nog niet goed werkt, volgens Advanzia, heb ik het vermoeden dat het probleem wellicht daar zat.. Dat betalingen gewoon keihard tegenhouden werden, omdat de tenaamstelling niet 100% gelijk was aan wat het moest zijn. Dat kan in ons geval best kloppen, want de Rabo is en/of, en Advanzia niet.

Iig heb ik weer een betaling naar Advanzia staan (rekening van de vrouw) en er word geen tenaamstellingcontrole gedaan, dus het werkt iig nog niet (goed)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCtcnPhCz91E6UcEuSgtczW350o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ztCmaIT5oZATqWIqcqAoNAPi.jpg?f=fotoalbum_large
Heb tevens een verzoek om compensatie klaar staan. Wacht even nog een paar dagen af of ze zelf komen met een compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mijn grootste probleem met Advanzia is dat het mij al zeker vijf keer achter elkaar niet lukt om om via de online manier een nieuw account aan te maken. Alles gaat goed tot het laatste onderdeel waarin de aangeleverde gegevens en documenten worden geverifieerd. Dat blijft dan hangen op 90%, waarna een foutmelding volgt. ‘Vroegah’ ging het op de ouderwetse manier altijd goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-10 19:36
Dank voor de berichten over Advanzia, zo dacht ik eraan het resterende saldo van enkele tientjes af te boeken. De rente is elders hoger en niet alleen voor saldi onder 5k! Met als bonus IP bij Garantibank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang24
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05:49
Ik krijg hier steeds een pop up om naar een alternatieve rekening te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Frankenstein schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:48:
Dank voor de berichten over Advanzia, zo dacht ik eraan het resterende saldo van enkele tientjes af te boeken. De rente is elders hoger en niet alleen voor saldi onder 5k! Met als bonus IP bij Garantibank.
Onder de €5000 is er 0.000000000% rente bij Advanzia. Dus dan zijn alle andere spaarrekeningen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Coffeeroam schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 07:34:
[...]

Onder de €5000 is er 0.000000000% rente bij Advanzia. Dus dan zijn alle andere spaarrekeningen beter.
Hmm, iets voor @GroteVoet459 om mee te nemen in het komende "beste percentages" lijstje: Vanaf een saldo van 5.000,-, anders 0%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Eigenlijk een rekening met voorwaarden.. (min 5k)

Los van de puinhoop van dit moment, altijd een goede partij geweest, nooit gedoe.
Heb er al rekeningen gehad sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Bescheiden tarief verhoging bij ING:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6UtGYo_mJbO-S6RZpsRH7_EFdY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eCYafA84R0i2kGQxBdRBs75x.png?f=fotoalbum_large

Meer info hier

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 08-10-2025 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:43
TweakGP schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:01:
Maar ook de andere voorwaarden zijn super onhandig, hoe ze daar nou zijn opgekomen?
Je krijgt 2,35% vaste rente op jaarbasis over nieuw spaargeld dat je bij ING in het 6-maands Spaardeposito stort. Maar wat bedoelen we met nieuw spaargeld?

Zo berekenen we dat:
  • Op 30 september kijken we naar het totaalbedrag op al je ING-rekeningen. Dit zijn je Betaalrekeningen, Spaarrekeningen, Spaardeposito’s én het gelddeel van je Beleggingsrekeningen.
  • Het totale bedrag dat je tijdens de actieperiode (1 t/m 15 oktober) op je ING-rekeningen ontvangt (bovenop het eerder vastgestelde totaalbedrag), min alle afschrijvingen van je ING-rekeningen in die periode, wordt gezien als nieuw spaargeld.
  • Dat nieuwe spaargeld mag je inleggen in het 6-maands Spaardeposito met actierente. Je kunt in de ING-app op ieder moment inzien hoeveel je kunt inleggen.
Let op:
  • Als er geld wordt afgeschreven van je ING-rekeningen (bijvoorbeeld via een automatische incasso of overschrijving), dan verlaagt dit het bedrag dat je mag inleggen.
  • Ook eerdere stortingen in een Spaardeposito tijdens de actieperiode tellen als een afschrijving.
Ik vermoed dat ze de actie zo geweldig vinden, dat ze maar alles aan doen om het niet succesvol te laten zijn!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
mcmd schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:35:
....
Ik vermoed dat ze de actie zo geweldig vinden, dat ze maar alles aan doen om het niet succesvol te laten zijn!?
ING pest de spaarder die bij ING het grootste deel van zijn spaargeld heeft staan. Alleen "geld elders" kan gebruikt worden voor het deposito. ING wil dus eerder meer geld dan meer tevreden klanten. Aan de hand van de overschrijvingen van het nieuwe geld kunnen ze zien waar hun klanten (nog meer) sparen.

Klanten die het licht zien doen er verstandig aan om sowieso hun saldo bij ING over te maken naar een echte spaarrekening. En dan eventueel later bij een nieuwe deposito actie bij ING daar wel gebruik van maken. Klanten die voornamelijk sparen bij ING (of de andere grootbanken) hebben waarschijnlijk veel mogelijkheden om meer rente te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Kijk, onze vrienden van Avanzia hebben zelf een compensatie aangeboden..
///
Could you please confirm whether you have received the funds?
Our Finance Department has informed us that the payment has been processed.

An interest credit of €3.16 has been applied to your account. You will be able to see this on your next account statement.

/ 3,2% over het uitstaande bedrag.. is netjes... zijn mijn belkosten erook deels uit./

///

[ Voor 11% gewijzigd door Juan op 08-10-2025 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Juan schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:06:
///

An interest credit of €3.16 has been applied to your account. You will be able to see this on your next account statement.

///
Ik heb rente misgelopen omdat ik mijn saldo eerder had willen opnemen dan ik nu heb gedaan. Elders was de rente hoger dan ik sinds het begin van de maand kreeg bij Advanzia. Maar dat valt in het niet bij de rente die ik in die bijna 4 maanden heb gekregen. Had ik eerder mijn saldo opgenomen dan was DAT waarshijnlijk een paar dagen onderweg geweest (zonder rente).

Ik ga er niet om vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
W1ck1e schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:49:
[...]

ING pest de spaarder die bij ING het grootste deel van zijn spaargeld heeft staan. Alleen "geld elders" kan gebruikt worden voor het deposito. ING wil dus eerder meer geld dan meer tevreden klanten. Aan de hand van de overschrijvingen van het nieuwe geld kunnen ze zien waar hun klanten (nog meer) sparen.

Klanten die het licht zien doen er verstandig aan om sowieso hun saldo bij ING over te maken naar een echte spaarrekening. En dan eventueel later bij een nieuwe deposito actie bij ING daar wel gebruik van maken. Klanten die voornamelijk sparen bij ING (of de andere grootbanken) hebben waarschijnlijk veel mogelijkheden om meer rente te krijgen.
ING is mijn "huisbank" (prive en zakelijk) omdat overstappen om heel veel redenen nogal een gedoe is. Wel houd ik de saldi bij ING zo laag mogelijk want het kost alleen maar en levert bijna niks op. Spaargeld bij ING is dus het minimale dat nodig is om "geld van elders" te kunnen vrijspelen en ontvangen - zeg een week of 4.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
Juan schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:06:
///

///
Je hebt dit per email te horen gekregen? Ik heb ook om compensatie gevraagd, echter nog geen enkele reactie ontvangen.

ING prijsverhoging, Tsja, ze hadden vorig jaar maar 6,4 miljard winst (!!!), dus we blijven lekker lage spaarrentes geven en elk jaar de pakketprijs verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
DjoeC schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:29:
[...]

ING is mijn "huisbank" (prive en zakelijk) omdat overstappen om heel veel redenen nogal een gedoe is. ...
ING is prima als bank voor een betaalrekening, net als de andere grootbanken. Ik heb betaalrekeningen bij 2 banken. Ja, die kosten geld, maar dat neem ik voor lief. Ik beperk de schade door zo weinig mogelijk spaargeld bij de grootbanken te hebben.

Overstappen van betaalrekening bank is niet nodig om een echte spaarrekening te openen.

Wat mij betreft is een opmerking in de media waar deze link wordt gelegd tussen Spaarrente en Overstappen alleen maar ruis of mist.

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 08-10-2025 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Heb ING wel eens gevraagd waarom ze eigenlijk zoveel geld voor een betaalrekening wilden hebben.
Openbank, BFOR, Consors, etcetera, zijn allemaal gratis.

Ze zeiden dat het veel geld kost om de rekening veilig te maken, suggererend dat die anderen dat niet zijn.

Maar als je pinpas dan kapot is en niet meer werkt, moet je daarbovenop nog eens bijbetalen voor een vervangende pinpas. Terwijl zij een pinpas hebben gestuurd van een kwaliteit die al voor de vervangdatum al kapot gaat.

Zo, ik moest even los op ING. Het lucht op.
Pagina: 1 ... 163 ... 167 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling