Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17
Heb in het verleden bij Rabo een 5x gehad in een jaar de pas moeten vervangen, omdat de Chip niet meer leesbaar was door slijtage/gebruik (in destijds leren portemonnee)

Dus kon steeds niet meer pinnen, omdat die chip steeds stuk was.
Gelukkig heb ik toen nooit hoeven te betalen hiervoor.. dit nog langer geleden ook paar keer gehad met de magneet strip.. die was ook al heel gevoelig.. maar word niet meer gebruikt geloof ik.

Maar een ICS bv als je pas stuks/gejat/verloren is, mag je gewoon 7,5 dokken voor een nieuwe, terwijl slijtage en diefstal natuurlijk overmacht is.. ze moeten ergens aan verdienen om de bonussen te be kunnen betalen..

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-10 11:00
Hebben jullie al de rente van BW bank( Raisin) ontvangen?
Wil de rekening opheffen maar wacht nog op deze betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:41
Is het mogelijk om bij Consors de einddatum van de actierente te vinden? Of zie je dat alleen als ze de rente bijboeken na afloop vd periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:58
W1ck1e schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:34:
[...]

Overstappen van betaalrekening bank is niet nodig om een echte spaarrekening te openen.

Wat mij betreft is een opmerking in de media waar deze link wordt gelegd tussen Spaarrente en Overstappen alleen maar ruis of mist.
Eens, maar probeer maar eens zakelijk ergens te sparen (pensioengeld) zonder dat je daar een betaalrekening hebt.....
Coffeeroam schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:54:
Heb ING wel eens gevraagd waarom ze eigenlijk zoveel geld voor een betaalrekening wilden hebben.
Openbank, BFOR, Consors, etcetera, zijn allemaal gratis.

Ze zeiden dat het veel geld kost om de rekening veilig te maken, suggererend dat die anderen dat niet zijn.

...

Zo, ik moest even los op ING. Het lucht op.
En als particulier heb je dan nog niks te klagen.... Zakelijk (maandelijks op de factuur) € 18,40 ex BTW waarvan € 8,50 "klantonderzoek" Wft/Wwft (€ 101,- per jaar). Effectief kost een rekening zo'n 250,-/jaar en dat geldt ook voor verenigingen, stichtingen, VvE's..... Overigens, andere banken dan ING doen dit ook. Volgens mij is dit een goudmijn/verdienmodel.

Maar goed, kosten van een rekening zijn hoog, spaaropbrengsten zijn laag en zakelijk elders sparen is "complex".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
DjoeC schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:26:
[...]
Effectief kost een rekening zo'n 250,-/jaar en dat geldt ook voor verenigingen, stichtingen, VvE's..... Overigens, andere banken dan ING doen dit ook. Volgens mij is dit een goudmijn/verdienmodel.
In de praktijk verdienen ze daar gewoon helemaal niets aan..... de opbrengsten zitten in de rentemarge op sparen en hypotheken, verder amper wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
[b]Juan in "Het spaartopic - Deel 4"Maar een ICS bv als je pas stuks/gejat/verloren is, mag je gewoon 7,5 dokken voor een nieuwe, terwijl slijtage en diefstal natuurlijk overmacht is.. ze moeten ergens aan verdienen om de bonussen te be kunnen betalen.
Gaat het gezeur ooit ophouden? Geld verdienen is geen vies woord. Waar denk je dat jouw salaris vandaan komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-10 20:54
Harry720A schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:51:
[...]
Gaat het gezeur ooit ophouden? Geld verdienen is geen vies woord. Waar denk je dat jouw salaris vandaan komt?
Ik vind je reacties vaak bijzonder vermakelijk maar deze niet. Je bent niet zijn moeder. Als het trouwens om banken en geld verdienen gaat vind ik het woord ‘vies’ best toepasselijk. Het zijn geen, zeg, arbeiders of kleine zelfstandigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
rindertb schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:07:
[...]Ik vind je reacties vaak bijzonder vermakelijk maar deze niet. Je bent niet zijn moeder. Als het trouwens om banken en geld verdienen gaat vind ik het woord ‘vies’ best toepasselijk.
Banken vies vinden kan ik mij niet helemaal in vinden. Zaken doen is een kwestie van vraag en aanbod. Je in allerlei bochten wringen om maar bankklant te mogen worden en daarna erop spugen en roepen dat ze teveel of te vaak vette bonussen geven dat vind ik pas raar. Zeuren om het zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
feddesman schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:15:
Hebben jullie al de rente van BW bank( Raisin) ontvangen?
Wil de rekening opheffen maar wacht nog op deze betaling.
Nee, vorige keer was het ook later vanwege een technische fout aan de kant van BW-Bank, heeft toen iets meer dan een week geduurd. (verder geen rente verlies)

[ Voor 3% gewijzigd door Novax op 08-10-2025 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Op mijn vraag bij Advanzia, of de betalingen weer netjes binnen 24 gaan (werkdagen)

Krijg ik geen duidelijk antwoord

//
We are currently working on an improved system to provide even better service to our customers.
In the future, payments should be processed faster as a result.

Our previous technical issues have been resolved, and everything should now be functioning properly again.
//

Bijschrijvingen gaat nog supersnel.. overboeking vanaf Rabo binnen 4 uur bijgeschreven
die compensatie is ook inmiddels bijgeschreven, nu overgeboekt, kijken of het morgen er is.. zo ja dan is het weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Laat je het ons spoedig weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

@Coffeeroam is toch net als met zoveel zaken die snel duurder zijn geworden de afgelopen 10, 20 jaar: men kan het steeds indexeren/duurder maken en er is te weinig concurrentie. Het is nog net geen kartelvorming, maar meer een soort gezamenlijk gedrag dat zolang geen grote partij ervan afwijkt iedereen het kan blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Laatst online: 29-10 20:59
Novax schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:57:
[...]

Nee, vorige keer was het ook later vanwege een technische fout aan de kant van BW-Bank, heeft toen iets meer dan een week geduurd. (verder geen rente verlies)
Nee ik het ook net willen vragen hier. Vorige keer was het op de 8e bijgeschreven. Ik ga er morgen maar weer een bericht over sturen. Het lijkt steeds langer te gaan duren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kwenie
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 25-10 10:29
kbus schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 19:17:
[...]

Nee ik het ook net vragen hier. Vorige keer was het op de 8e bijgeschreven. Ik ga er morgen maar weer een bericht over sturen. Het lijkt steeds langer te gaan duren.
Ben nieuw hier en lees al een tijdje mee, maar wat een gedoe hier over,een paar centen, had gedacht misschien handig om via deze info mijn geld te laten renderen, ( paar ton ) , misschien toch maar in ( gedeeltelijk) aandelen.

[ Voor 28% gewijzigd door Kwenie op 08-10-2025 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:55

sanook

_/-\o_

Kwenie schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 20:58:
[...]

Ben nieuw hier en lees al een tijdje mee, maar wat een gedoe hier over,een paar centen, had gedacht misschien handig om via deze info mijn geld te laten renderen, ( paar ton ) , misschien toch maar in ( gedeeltelijk) aandelen.
Als je op basis van jouw mening over de inhoud van postings hier bepaalt hoe je jouw geld in gaat zetten om te renderen denk ik dat je niet serieus bezig bent.
Ik ben het met je eens dat veel postings hier nergens over gaan maar om daarom te beslissen om al je geld te gaan beleggen? 100% beleggen kan op zich, afhankelijk van je situatie, best een goede beslissing zijn maar dat kan ik uit jouw posting verder niet opmaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kwenie
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 25-10 10:29
sanook schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:22:
[...]

Als je op basis van jouw mening over de inhoud van postings hier bepaalt hoe je jouw geld in gaat zetten om te renderen denk ik dat je niet serieus bezig bent.
Ik ben het met je eens dat veel postings hier nergens over gaan maar om daarom te beslissen om al je geld te gaan beleggen? 100% beleggen kan op zich, afhankelijk van je situatie, best een goede beslissing zijn maar dat kan ik uit jouw posting verder niet opmaken.
Goed lezen, ik heb het over gedeeltelijk beleggen, en inderdaad ik ben het met je eens dat veel postings nergens over gaan, geld schuiven ( €5000 a € 10.000 bijvoorbeeld) om een paar euro te “ verdienen “ is toch lach wekkend, van Yapi bank naar andere bank met exotische naam voor misschien %0,35 meer , als ik lees wat sommige mensen hier voor doen en dan “ in paniek “ zijn als de rente bijschrijving niet klopt of dat het geld dat ze overmaken een dag “ zoek” is vind ik dit lachwekkend.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
@Kwenie Laten we even uitgaan van die 2 ton van jou. Zou jij dan die 700 euro (0,35%) laten liggen als je dat extra kan krijgen bij een andere bank (normaal gesproken zonder extra reëel risico) met een beetje werk ? Dit is een spaartopic, voor mensen die liever niet willen beleggen.

Smalend doen over anderen die andere keuzes maken is niet nodig ;)

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 08-10-2025 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-10 16:58
The Third Man schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:05:
@Coffeeroam is toch net als met zoveel zaken die snel duurder zijn geworden de afgelopen 10, 20 jaar: men kan het steeds indexeren/duurder maken en er is te weinig concurrentie. Het is nog net geen kartelvorming, maar meer een soort gezamenlijk gedrag dat zolang geen grote partij ervan afwijkt iedereen het kan blijven doen.
Zo is dat.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 22:46:
@Kwenie Laten we even uitgaan van die 2 ton van jou. Zou jij dan die 700 euro (0,35%) laten liggen als je dat extra kan krijgen bij een andere bank (normaal gesproken zonder extra reëel risico) met een beetje werk ? Dit is een spaartopic, voor mensen die liever niet willen beleggen.

Smalend doen over anderen die andere keuzes maken is niet nodig ;)
Eens met wat je schrijft.

Alleen dit topic is de laatste tijd wel een beetje veranderd in een soort van online dagboek voor een paar tweakers waarin minutieus van alles gedeeld wordt (en vaak inderdaad over centenwerk) waarvan de informatiewaarde marginaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
jeroenkb schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 08:10:
[...]

Eens met wat je schrijft.

Alleen dit topic is de laatste tijd wel een beetje veranderd in een soort van online dagboek voor een paar tweakers waarin minutieus van alles gedeeld wordt (en vaak inderdaad over centenwerk) waarvan de informatiewaarde marginaal is.
Ik herken wat je bedoelt. Bij de berichtjes over Advanzia zit wel eens persoonlijke ruis naast de nu relevante informatie dat metname opnames wat langer duren. Ik neem even aan dat het relatief grote opnames zijn waarvan je toch graag hebt dat ze veilig binnen zijn (ik in ieder geval wel). Het is een bank die even opvalt en dan ontstaat er wat reuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Mailtje van NIBC: spaaractie met kans op e-bike (2500 storten op je rekening, in de periode 10-10 t/m 31-10)
Misschien te combineren met een deposito van 6 maanden tegen 2,3% (loopt binnenkort af)
Dan heb je geen rare eisen zoals die wel gelden bij het ING deposito van 6 maanden (2,35%), loopt ook binnenkort af.
bij elkaar 3 opties voor bij Advanzia opgenomen geld.

Voor een "renteverlies" van 63 cent (2500 saldo, 0,05% voor 6 maanden) wil ik wel kans maken op een van de prijzen.

[ Voor 24% gewijzigd door W1ck1e op 09-10-2025 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
W1ck1e schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 08:39:
Mailtje van NIBC: spaaractie met kans op e-bike (2500 storten op je rekening, in de periode 10-10 t/m 31-10)
Misschien te combineren met een deposito van 6 maanden tegen 2,3% (loopt binnenkort af)
Dan heb je geen rare eisen zoals die wel gelden bij het ING deposito van 6 maanden (2,35%), loopt ook binnenkort af.
bij elkaar 3 opties voor bij Advanzia opgenomen geld.

Voor een "renteverlies" van 63 cent (2500 saldo, 0,05% voor 6 maanden) wil ik wel kans maken op een van de prijzen.
Kansspel belasting niet vergeten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:46
MeDirect verlaagd per vandaag de rente op de MeSave vrij opneembare rekening narr 1,75% (-0,15%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:25
Ter info voor degenen die een buitenlandse IBAN hebben in Europa; als je vanaf vandaag bijvoorbeeld van een Duitse Girokonto instant wil overboeken naar Nederland wordt het als je niet oplet als gewone overboeking gedaan en moet je bewust aanklikken of schuifje aantikken voor Instant Payment, merkte ik net.

[ Voor 223% gewijzigd door Datisraar op 09-10-2025 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:15
Datisraar schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:08:
Ter info voor degenen die een buitenlandse IBAN hebben in Europa; als je vanaf vandaag bijvoorbeeld van een Duitse Girokonto instant wil overboeken naar Nederland wordt het als je niet oplet als gewone overboeking gedaan en moet je bewust aanklikken of schuifje aantikken voor Instant Payment, merkte ik net.
Dat zal an zich niks met buitenlandse IBAN te maken hebben? Vanaf vandaag zijn instant payments verplicht, tussen betaalrekeningen, (om aangeboden te worden?). In Nederland zijn we al jaren gewend aan IP én dat het de standaard is en de bank automatisch terugvalt als het niet werkt. Blijkbaar zijn er nu ook banken die IP nu pas introduceren en het als "opt in" aanbieden (bij OpenBank geldt dat blijkbaar ook). Maar dat is dus puur hoe de bank het geïmplementeerd heeft en heeft niks te maken met buitenlandse bank / IBAN. Een Nederlandse bank zou IP dus net zo goed als opt-in kunnen aanbieden, alleen is er waarschijnlijk geen NL bank die dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:57
RobertMe schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:19:
[...]

Dat zal an zich niks met buitenlandse IBAN te maken hebben? Vanaf vandaag zijn instant payments verplicht, tussen betaalrekeningen, (om aangeboden te worden?). In Nederland zijn we al jaren gewend aan IP én dat het de standaard is en de bank automatisch terugvalt als het niet werkt. Blijkbaar zijn er nu ook banken die IP nu pas introduceren en het als "opt in" aanbieden (bij OpenBank geldt dat blijkbaar ook). Maar dat is dus puur hoe de bank het geïmplementeerd heeft en heeft niks te maken met buitenlandse bank / IBAN. Een Nederlandse bank zou IP dus net zo goed als opt-in kunnen aanbieden, alleen is er waarschijnlijk geen NL bank die dat doet.
'opt-in' is m.i. sowieso niet in de lijn van de nieuwe wetgeving. Betalingen in EUR dienen simpelweg binnen x seconden bijgeschreven te zijn bij de ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Wally2002 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:26:
[...]

'opt-in' is m.i. sowieso niet in de lijn van de nieuwe wetgeving. Betalingen in EUR dienen simpelweg binnen x seconden bijgeschreven te zijn bij de ontvanger.
Nouja, ik ben er zelf ook wel verbaasd over. Maar als meerdere banken het doen..., lijkt mij dat het mag?

Daarnaast ben ik er dus ook verbaasd over dat er spaarbanken zijn die "ineens" rondom deze wetgeving met IP komen. Zoals in januari Garanti en ik meeb ook Nexent / CEB, Yapi, etc? Terwijl daar AFAIK geen verplichting voor was, en gezien ze het nu ook niet andersom hebben toegevoegd zal die verplichting er dus ook niet zijn. (Tenzij de wetgeving het wel altijd voor binnenkomende opdrachten maar bij uitgaande opdrachten alleen voor betaalrekeningen, maar dat heb ik nergens gelezen/meegekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:25
Wally2002 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:26:
[...]

Blijkbaar gaan de banken in Europa er anders mee om. Bij ons in Nederland gaat het automatisch instant als je direct een overboeking doet (tenzij een periodieke overboeking) en veel buitenlandse banken geven de keus tussen de twee opties tussen wel of niet gewone overboeking voordat je Instant Payment wil. Daar niet automatisch dus.

Ik lette bij een overboeking van Consors vandaag (Girokonto, geen spaarrekening) niet goed op en werd als gewoon uitgevoerd (dacht dat het automatisch ging). Ik enigszins boos naar de klantenservice chatten, Schnell bitte warum nicht. Onterecht bleek, want je moest nog een schuifje opendoen voor Instant onderaan de pagina, niet gezien en te snel gehandeld denk ik. En geldt dus voor meerdere Europese banken dat een overboeking niet automatisch Instant gaat als je niet oplet en in onze Nederlandse ogen, een extra handeling moet doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Datisraar op 09-10-2025 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:10
Datisraar schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:43:
[...]
Ik lette bij een overboeking van Consors vandaag (Girokonto, geen spaarrekening) niet goed op en werd als gewoon uitgevoerd (dacht dat het automatisch ging). Ik enigszins boos naar de klantenservice chatten, Schnell bitte warum nicht. Onterecht bleek, want je moest nog een schuifje opendoen voor Instant onderaan de pagina, niet gezien en te snel gehandeld denk ik. En geldt dus voor meerdere Europese banken dat een overboeking niet automatisch Instant gaat als je niet oplet en in onze Nederlandse ogen, een extra handeling moet doen.
Om er vervolgens achter te komen dat Consors aparte limieten hanteert voor normale- en instant overboekingen. Er is een maximum, en dat moet je verdelen over die twee opties. Wie dat dan weer bedacht heeft.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:18
[...]

Blijkbaar gaan de banken in Europa er anders mee om. Bij ons in Nederland gaat het automatisch instant als je direct een overboeking doet (tenzij een periodieke overboeking) en veel buitenlandse banken geven de keus tussen de twee opties tussen wel of niet gewone overboeking voordat je Instant Payment wil. Daar niet automatisch dus.

De instant overboeking van consors kan alleen bij kleine bedragen. Ik had er niks aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdekok
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:10
Instant overboeking vanaf Trade Republic werkt tot bedrag van € 5000 per overboeking. Indien gewenst (en voldoende saldo) kun je dit wel meerdere keren herhalen ;-)
Grotere bedragen dan € 5000 worden als normale overboeking afgehandeld in 1 tot 3 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
bdekok schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 14:33:
Instant overboeking vanaf Trade Republic werkt tot bedrag van € 5000 per overboeking. Indien gewenst (en voldoende saldo) kun je dit wel meerdere keren herhalen ;-)
Grotere bedragen dan € 5000 worden als normale overboeking afgehandeld in 1 tot 3 dagen.
Een groter bedrag dan 5000 kwam bij mij na ongeveer een uurtje binnen. Geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
RobertMe schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:19:
[...]
Een Nederlandse bank zou IP dus net zo goed als opt-in kunnen aanbieden, alleen is er waarschijnlijk geen NL bank die dat doet.
Ik zie weer een nieuwe inkomstenbron voor de banken aan de horizon....... Voor een paar euro per maand geen renteverlies meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DjoeC schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:17:
[...]

Ik zie weer een nieuwe inkomstenbron voor de banken aan de horizon....... Voor een paar euro per maand geen renteverlies meer.
Dat mag dus niet meer sinds vandaag ;) IP moet aangeboden worden tegen dezelfde prijs als een normale SEPA overboeking (voor consumenten normaliter dus gratis, zakelijke klanten betalen denk ik wel ler transactie? En ook daar zal IP dan niet meer mogen kosten dan zonder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
bdekok schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:06:
Advanzia: gisteren grote uitboeking gedaan (vóór 08:00), vanmiddag (12:38) ontvangen op tegenrekening bij ING. Oftewel ruim 28 uur onderweg geweest.
Er is dus wel enige doorstroming bij Advanzia, maar uitboekingen duren wel veel langer dan enkele weken geleden (ca 3 a 4 uur)...
Nadat ik eergisteren 2 kleine bedragen heb opgenomen, naar ASN & ING, heb ik gisteren mijn rekening zo goed als leeggehaald, ook weer naar ASN & ING. Met jouw bericht had ik even de hoop dat nu vandaag die 4 boekingen zouden zijn binnengekomen. Tot nu dus niet. Gebeld met ASN. Boekingen zijn niet te zien, maar de medewerkster vertelde mij wel dat begin deze week er meer problemen waren met overschrijvingen tussen banken. Niet alleen met Advanzia. Herkennen anderen hier dit met andere banken dan Advanzia ?

edit: kleine bedragen zijn beide aangekomen (dus na 2 dagen), nu de rest nog, morgen is nog op tijd voor mijn plannen.

edit2: ook de grotere bedragen zijn nu binnen. (ook na 2 dagen).
storting van ASN naar scalable is nu ook instant. (jippie)

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 10-10-2025 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

W1ck1e schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:25:
[...]

Nadat ik eergisteren 2 kleine bedragen heb opgenomen, naar ASN & ING, heb ik gisteren mijn rekening zo goed als leeggehaald, ook weer naar ASN & ING. Met jouw bericht had ik even de hoop dat nu vandaag die 4 boekingen zouden zijn binnengekomen. Tot nu dus niet. Gebeld met ASN. Boekingen zijn niet te zien, maar de medewerkster vertelde mij wel dat begin deze week er meer problemen waren met overschrijvingen tussen banken. Niet alleen met Advanzia. Herkennen anderen hier dit met andere banken dan Advanzia ?
Ik heb j.l. dinsdag de overgebleven rente van mijn Advanzia account afgehaald en dat is zojuist op mijn ABN tegenrekening aangekomen. De bevestiging van het opzeggen van het Advanzia account was er gisteren al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
RobertMe schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:20:
[...]

Dat mag dus niet meer sinds vandaag ;) IP moet aangeboden worden tegen dezelfde prijs als een normale SEPA overboeking (voor consumenten normaliter dus gratis, zakelijke klanten betalen denk ik wel ler transactie? En ook daar zal IP dan niet meer mogen kosten dan zonder).
Zakelijk betaal je iid (extra) per transactie. Ook per regel in je rekening overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
[...]

Blijkbaar gaan de banken in Europa er anders mee om. Bij ons in Nederland gaat het automatisch instant als je direct een overboeking doet (tenzij een periodieke overboeking)
Bij de Rabobank en ABN zijn periodieke/ingeplande opdrachten ook instant op het moment van uitvoeren.

Dus ik plan 50 eur in om over te boeken van de Rabo naar ABN op 12-10. Dan word dit ergens om 2 uur in de nacht uitgevoerd, en staat om 2:01 op de ABN en vice versa.

Tevens kwam de Advanzia overboeking van gisteren 14:21 vandaag om 16:05 aan op de Rabo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-10 22:40
Heeft Garanti nu wel of geen (iOS) App?l voor de niet zakelijke spaarder?

[ Voor 30% gewijzigd door fissa op 11-10-2025 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
fissa schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:16:
Heeft Garanti nu wel of geen (iOS) App?l voor de niet zakelijke spaarder?
Ze zijn er mee bezig, antwoord is dus nee. Maar maakt het uit, een webpagina werkt toch ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
TweakGP schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:32:
[...]

Ze zijn er mee bezig, antwoord is dus nee. Maar maakt het uit, een webpagina werkt toch ook prima?
Ja hoor. Twijfelde gewoon:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik kreeg dit berichtje binnen van Consors bank:

wir haben tolle Neuigkeiten für Sie! Die Zinsen auf Ihrem Tagesgeldkonto steigen von 2,80 % p. a. auf 3,10 % p. a. Diesen Zinssatz bekommen Sie ab dem 07. Oktober 2025 bis zum Ende Ihres Aktionszeitraums.

M.a.w. niet verkeerd! d:)b

Alleen...
Afgelopen week kreeg ik per brief de uiteindeliijk inloggegevens en nog wat administratief geneuzel per post binnen. So far, so good.
Maar nu staat er in die brief dat de benodigde PIN code '...anbei' is.
M.a.w. die zou er bij/in moeten staan. Alleen die zie ik nergens. :?

Heeft iemand al eens een Consors rekening geopend en die pincode wellicht in een aparte brief ontvangen? Of zou 'ie daadwerkelijk IN die eerdere brief moeten staan. Of wordt die apart gestuurd?
Dat is mij niet helemaal (of beter gezegd, helemaal niet) duidelijk.

ja, ik ga ook wel een berichtje naar de klantenservice sturen, maar als iemand alhier nou zegt "die brief krijg je nog" dan kan ik me die moeite besparen ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
ehtweak schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 09:00:
Ik kreeg dit berichtje binnen van Consors bank:

wir haben tolle Neuigkeiten für Sie! Die Zinsen auf Ihrem Tagesgeldkonto steigen von 2,80 % p. a. auf 3,10 % p. a. Diesen Zinssatz bekommen Sie ab dem 07. Oktober 2025 bis zum Ende Ihres Aktionszeitraums.

M.a.w. niet verkeerd! d:)b

Alleen...
Afgelopen week kreeg ik per brief de uiteindeliijk inloggegevens en nog wat administratief geneuzel per post binnen. So far, so good.
Maar nu staat er in die brief dat de benodigde PIN code '...anbei' is.
M.a.w. die zou er bij/in moeten staan. Alleen die zie ik nergens. :?

Heeft iemand al eens een Consors rekening geopend en die pincode wellicht in een aparte brief ontvangen? Of zou 'ie daadwerkelijk IN die eerdere brief moeten staan. Of wordt die apart gestuurd?
Dat is mij niet helemaal (of beter gezegd, helemaal niet) duidelijk.

ja, ik ga ook wel een berichtje naar de klantenservice sturen, maar als iemand alhier nou zegt "die brief krijg je nog" dan kan ik me die moeite besparen ;)
De 3.1% komt door de nieuwe bonusactie die onlangs begonnen is.
(helaas is bonusperiode voor mij voorbij en was de rente maar 0.8%; dus opgezegd en hopelijk is er over 6 maanden nog/weer een actie).

Ik kreeg destijds drie brieven. Eén met de pincode, één met het IBAN nummer, en één met activeringscode van de zg. Secure-plus app (maar die laatste app hebben ze afgeschaft en nu zit de security binnen de bank-app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Coffeeroam schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 09:39:
[...]
Ik kreeg destijds drie brieven. Eén met de pincode, één met het IBAN nummer, en één met activeringscode van de zg.
Dank voor de info. d:)b
Dan wacht ik nog ff die derde brief met de pincode af...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-10 20:54
Garanti: op de nieuwe portal moet een nieuw wachtwoord gekozen worden. 50 posities met alle mogelijke tekens werd geaccepteerd. Ook TAN via SMS moet geactiveerd worden.

Bij mijn naw-gegevens stond een telefoonnummer(werk) ingevuld dat ik niet herkende. Er werd mij verteld dat dit een nummer was wat Garanti heeft gebruikt tijdens de aanmelding voor het account. Ze zijn bezig dit op te lossen. Zelf weghalen beklijft niet.

[ Voor 51% gewijzigd door rindertb op 13-10-2025 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Younited via Raisin 2 jaars deposito per 15-10 naar 2,52% (nu nog 2,56%)

[ Voor 22% gewijzigd door laredo op 13-10-2025 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
rindertb schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:24:
Garanti: op de nieuwe portal moet een nieuw wachtwoord gekozen worden. 50 posities met alle mogelijke tekens werd geaccepteerd. Ook TAN via SMS moet geactiveerd worden.

Bij mijn naw-gegevens stond een telefoonnummer(werk) ingevuld dat ik niet herkende. Er werd mij verteld dat dit een nummer was wat Garanti heeft gebruikt tijdens de aanmelding voor het account. Ze zijn bezig dit op te lossen. Zelf weghalen beklijft niet.
Tja, het zijn weer wat hoepels maar goed. Het meest complexe is dat de aanmeld URL veranderd is en ik dat dus in Keepass moest veranderen.......

En dat er een bijzonder telefoonnummer stond viel mij ook al op..... Maar, dat is dus een "foutje" aan hun kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:20
Bij mij stond er wel een bekend nummer, Garanti heeft nu dus ook TAN via SMS als 2FA.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 13-10-2025 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4o3F5f_ENcd46nDMMyVHmIWIB0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/v0cqG8iXZEYQU65kXdbcy8Fa.png?f=user_large

De tekst in de afbeelding suggereert dat het een optie is. Dat klopt niet. Zonder SMS TAN codes kan je geen geld opnemen.

van hier :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-E9hf2kYPMSZLUwX5p1koQCPdM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Xbs7A0h9LUP5sz7tRm8wxr9m.png?f=user_large

Wie kent een goede pdf editor (zodat ik leesbaar mijn formulier kan invullen) ?

[ Voor 23% gewijzigd door W1ck1e op 13-10-2025 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Het is even wennen, de vormgeving bij Garantibank.
Ik heb ook een gek werknummer in mijn profiel: *******2421.

Wat wel heel mooi is het renteoverzicht bij documenten: heel erg mooi bij elke verandering van saldo het rentepercentage (wat je eerst nooit kon zien) en de rente van elk paar dagen dat het saldo gelijk bleef.
Dat zouden alle banken moeten doen!

Alleen loopt het overzicht maar tot 26/08/2025 terwijl ik opvraag tot 13/10/2025...........

[ Voor 11% gewijzigd door Coffeeroam op 13-10-2025 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Laatst online: 12:21
De migratie bij Garanti is nog niet echt een succes.
Blijft maar hangen bij t inloggen.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:46
Hans Denhaag schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:36:
De migratie bij Garanti is nog niet echt een succes.
Blijft maar hangen bij t inloggen.
Gebruik je de nieuwe URL, of nog de oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Inloggen gaat bij mij wel goed en naar Garanti storten gaat met instant payment. Terug nu met SMS 2FA maar nog niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

GroteVoet459 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:42:
[...]

https://direct.garantibank.eu/particulier/login
Anti-robotverificatie duurt behoorlijk lang volgens mij, daar hangt ie op lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
sanook schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:21:
[...]

https://direct.garantibank.eu/particulier/login
Anti-robotverificatie duurt behoorlijk lang volgens mij, daar hangt ie op lijkt het.
Werkt hier prima.. alleen gebruik ik de rekening niet (meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
Waar vind ik mijn rente percentage in de Garanti omgeving? Per vandaag een rekening, maar vindt nergens een actuele rente percentage (van 2,55 voor 6 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Laatst online: 12:21
GroteVoet459 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:42:
[...]

De nieuwe. Nu werkt ie weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Hans Denhaag op 14-10-2025 07:31 ]

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keversap
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12:14
fissa schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 22:20:
Waar vind ik mijn rente percentage in de Garanti omgeving? Per vandaag een rekening, maar vindt nergens een actuele rente percentage (van 2,55 voor 6 maanden).
Voor de aanpassing lieten ze voor zover ik weet alleen de opgebouwde rente zien. Zoals Coffeeroam aangaf lijkt er nu ook een renteopbouw overzicht onder documenten te staan (werkt hier overigens nog niet zo goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:11:
Het is even wennen, de vormgeving bij Garantibank.
...
Wat wel heel mooi is het renteoverzicht bij documenten: heel erg mooi bij elke verandering van saldo het rentepercentage (wat je eerst nooit kon zien) en de rente van elk paar dagen dat het saldo gelijk bleef.
Dat zouden alle banken moeten doen!
...
Niet alleen bij verandering van het saldo maar ook bij wijziging van het rente percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:42:
[...]

Niet alleen bij verandering van het saldo maar ook bij wijziging van het rente percentage.
klopt. Alleen jammer dat het niet tot op heden doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Hee, nu werkt ie weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Bij mij wel. Eigenlijk de hele tijd.
En over de rente overzicht documenten die je kan downloaden: ik begrijp even niet hoe de begin en einddatum selectie werkt, ik krijg niet wat ik verwacht. Maar goed, ik houd de getallen zelf bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Misschien doet die anti-robot verificatie een beetje lastig/traag als je je gegevens automatisch in laat voeren door een pw manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
sanook schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:03:
Misschien doet die anti-robot verificatie een beetje lastig/traag als je je gegevens automatisch in laat voeren door een pw manager.
Ik ben/heb/gebruik geen manager. Die controle duurt bij mij nog geen seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
De controle loopt hier automatisch en is klaar voor ik mijn PW manager open heb (Keepass, standaard na 15 seconden op slot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Dat was het inderdaad. De anti-robot robot kan niet overweg met automatisch ingevulde wachtwoorden. Ik kreeg het advies om een andere browser te gebruiken (en moest toen handmatig de gegevens invullen). Toen kwam ik er wel in. Wordt tijd om een anti-anti-robot robot te gaan gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:50:
[...]

Bij mij wel. Eigenlijk de hele tijd.
En over de rente overzicht documenten die je kan downloaden: ik begrijp even niet hoe de begin en einddatum selectie werkt, ik krijg niet wat ik verwacht. Maar goed, ik houd de getallen zelf bij.
Het renteoverzicht is bij mij aangevuld tot 30 september. Het komt dus geleidelijk voor mekaar.
Ik vind het nog steeds een heel goed feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Coffeeroam schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:21:
[...]

Het renteoverzicht is bij mij aangevuld tot 30 september. Het komt dus geleidelijk voor mekaar.
Ik vind het nog steeds een heel goed feature.
De laatste datum op het rente overzicht LIJKT overeen te komen met de datum van de laatste wijziging op de rekening - in mijn geval een storting op 25 september ondanks dat het overziht op 13 oktober is klaargezet. Het geeft een startbedrag, een periode in dagen, het percentage in die periode en het rentebedrag in die periode. Hoewel ze natuurlijk prima de rente elke keer kunnen berekenen vermoed ik dat ze per wijziging een periode rentebedrag in hun database opslaan. Elke dag alles uitrekenen voor alle rekeninghouders lijkt wat overdreven en uitrekenen bij opvragen van de info is rekenintensief en risicovol (voor/na valutamoment, mensen gaan makkelijker klagen, etc.). Dus - wat mij betreft klopt het overzicht wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
DjoeC schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:33:
[...]

De laatste datum op het rente overzicht LIJKT overeen te komen met de datum van de laatste wijziging op de rekening - in mijn geval een storting op 25 september ondanks dat het overziht op 13 oktober is klaargezet. Het geeft een startbedrag, een periode in dagen, het percentage in die periode en het rentebedrag in die periode. Hoewel ze natuurlijk prima de rente elke keer kunnen berekenen vermoed ik dat ze per wijziging een periode rentebedrag in hun database opslaan. Elke dag alles uitrekenen voor alle rekeninghouders lijkt wat overdreven en uitrekenen bij opvragen van de info is rekenintensief en risicovol (voor/na valutamoment, mensen gaan makkelijker klagen, etc.). Dus - wat mij betreft klopt het overzicht wel....
Zo doen andere banken het ook, achter de schermen. Bij Volkswagenbank krijg je het ook keurig te zien
Nee, het overzicht bij Garanti loopt niet tot de dag van vandaag, helaas. Mutaties vanaf 1 oktober (die er wel waren) staan er niet op. Ik denk dat het overzicht tot op de laatste hele maand loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
DjoeC schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:33:
[...]

... Dus - wat mij betreft klopt het overzicht wel....
En maak eens een keuze als deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxevIYSlZb-Jj4mMmCpFW0iojMA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B6H2YzGgbBQpAxoqvD6yhCPr.png?f=fotoalbum_large

Kan je er dan chocola van maken ? Qua range in het overzicht ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:42:
[...]

[Afbeelding]

Ze hebben kennelijk niet echt vrije keuze van begin- en einddatum. Het zijn vastgelegde documentjes.
Ik heb er maar twee, ze beginnen beide op de openingsdatum en eentje loopt wat langer door dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
W1ck1e schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:42:
[...]

[Afbeelding]

Het overzicht tot 13 oktober loopt t/m mijn laatste transactie in september. Je kunt wel datums invullen maar er zit geen "maak overzicht" knop oid en het 13 oktober overzicht stond eral. Misschien morgen eens kijken ;)

Aanvulling: Als ik 12 oktober selecteer krijg ik alleen de overzichten voor 12/10 te zien, het is dus een selecteer documenten, niet een genereer overzicht blokje.

[ Voor 11% gewijzigd door DjoeC op 14-10-2025 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
DjoeC schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:07:
...
Aanvulling: Als ik 12 oktober selecteer krijg ik alleen de overzichten voor 12/10 te zien, het is dus een selecteer documenten, niet een genereer overzicht blokje.
Hmmm, chocola ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
Ik heb even nagevraagd bij Garanti waar ik kan zien wat m’n actuele rente is. Het antwoord is dat je dit niet kunt zien:
“…Dit kan momenteel echter nog niet getoond worden in de omgeving internetbankieren. De reguliere rente van 1,55% op uw productoverzicht is momenteel niet van toepassing voor u.

U kunt dagelijks via internetbankieren uw opgebouwde rente. Dit overzicht wordt doordeweeks dagelijks bijgewerkt.

Jaarlijks op 1 januari wordt de opgebouwde rente uitgekeerd op uw Gouden Internet Rekening.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koekie1
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22-10 22:25
Bforbank heeft rente verhoogd naar 3,5% en met een verhoogd limiet aan €75.000!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Koekie1 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:24:
Het zou leuk zijn als ze voor bestaande klanten met iets komen straks, als de 4%/ 50k actie afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-10 14:18
Bforbank, dat is een mooie actie. (jammer dat het niet in het Engels kan, anders is het voor veel meer mensen een optie).

Advanzia: heeft er iemand wel eens een klacht ingediend? Zo ja, reageren ze hier op? Ik heb namelijk nog steeds (na meer dan 11 dagen) geen reactie gekregen op mijn email dat mijn geld vast heeft gezeten en dat ik compensatie wil. Het lijkt wel of ze het negeren. Ik heb nu wederom een email gestuurd. Ontvangen doen ze het wel want ik krijg een email met referentie code. Dit wordt nog wat. Ik wil mijn rekening opheffen en weer openen maar als ze zo handelen dan ga ik wel ergens anders heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Is een actietarief dat geldt voor 3 maanden vanaf 2 weken na opening, daarna variabel (op dit moment 1%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
fissa schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:45:
Ik heb even nagevraagd bij Garanti waar ik kan zien wat m’n actuele rente is. Het antwoord is dat je dit niet kunt zien:
“…Dit kan momenteel echter nog niet getoond worden in de omgeving internetbankieren. De reguliere rente van 1,55% op uw productoverzicht is momenteel niet van toepassing voor u.

U kunt dagelijks via internetbankieren uw opgebouwde rente. Dit overzicht wordt doordeweeks dagelijks bijgewerkt.

Jaarlijks op 1 januari wordt de opgebouwde rente uitgekeerd op uw Gouden Internet Rekening.”
Onder "documenten" kun je het "rente overzicht" downloaden. Daar zie je de rente die tot voor kort nog had. Daar kun je ook uit afleiden wanneer dat rentepercentage gestart is en hoe lang die (dus) nog loopt.
Probeer het eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coffeeroam
Novax schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:48:
[...]

Is een actietarief dat geldt voor 3 maanden vanaf 2 weken na opening, daarna variabel (op dit moment 1%).
Dat heeft te maken met de Franse wijze van renteberekening, op basis van het peildatumsaldo. Dat is het saldo dat je op de peildatum hebt, de eerstvolgende 16e of de 1e van de maand.

Zal even gaan vragen of mensen bij wie de bonus al loopt het saldo nu kunnen aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Coffeeroam schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:21:
[...]

Dat heeft te maken met de Franse wijze van renteberekening, op basis van het peildatumsaldo. Dat is het saldo dat je op de peildatum hebt, de eerstvolgende 16e of de 1e van de maand.

Zal even gaan vragen of mensen bij wie de bonus al loopt het saldo nu kunnen aanvullen.
Die 2 weken bedoel je? Volgens mij is dat omdat je 2 weken bedenktijd hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Justie schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:40:
...

Advanzia: heeft er iemand wel eens een klacht ingediend? Zo ja, reageren ze hier op? Ik heb namelijk nog steeds (na meer dan 11 dagen) geen reactie gekregen op mijn email dat mijn geld vast heeft gezeten en dat ik compensatie wil. Het lijkt wel of ze het negeren. Ik heb nu wederom een email gestuurd. Ontvangen doen ze het wel want ik krijg een email met referentie code. Dit wordt nog wat. Ik wil mijn rekening opheffen en weer openen maar als ze zo handelen dan ga ik wel ergens anders heen.
Eerder schreef ik
Ik ga er niet om vragen.
Gisteren toch in een antwoordmail op een tegenvraag van Advanzia, geopperd wat mijn "schade" is door de vetraging. Vanmorgen een reactie dat het bedrag wordt bijgeschreven op mijn rekening. Helemaal prima. En door.

edit: een dag later is het bedrag bijgeschreven
wel verwerkt in het saldo, niet te zien als transactie. ??
bedrag opgenomen, en een paar uur later al aangekomen op de tegenrekening.

[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 17-10-2025 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Hier kwamen ze zelf mee.
Vorige week ergens al, net voor ik wilde gaan vragen.
Had wel al aangegeven dat ze niet aan PSD2 voldeden door de vertraging.
En dat ik geen kosten hadden hoeven maken, voor maken voor telefoontjes, als het gewoon goed werkte.
Wellicht was dat al als "klacht" gezien.

3,16 EUR ontvangen.. was meer dan de geldende rente die ik gemist zou hebben.

Had eind september wel nog bij de Waakhond van Luxemburg gevraagd of ze kunnen zeggen dat Advanzia wel aan IP moet mee doen.

Want die blijven claimen dat ze niet onder die regels vallen, omdat ze alleen creditcards zouden verstrekken.
Vreemd dat ze zelf niet weten van het Advanzia Konto...

Vandaag reactie, moest officieel klacht indienen, formulier en al.. kijken wat ze zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Juan op 15-10-2025 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Mustang24 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:59:
[...]

Ik krijg hier steeds een pop up om naar een alternatieve rekening te kijken?
Is het jou nog gelukt? Ik krijg die pop-up ook te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-10 14:18
Hoe kan het dat jullie van Advanzia wel antwoord krijgen via email en bij mij helemaal niks. Jullie krijgen ook zo'n ref code dat ze email ontvangen hebben? en dan dus binnen 1 a 2 dagen antwoord. Bizar. Of sturen jullie een bericht via de portal ipv gewone email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Justie schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 14:04:
Hoe kan het dat jullie van Advanzia wel antwoord krijgen via email en bij mij helemaal niks. Jullie krijgen ook zo'n ref code dat ze email ontvangen hebben? en dan dus binnen 1 a 2 dagen antwoord. Bizar. Of sturen jullie een bericht via de portal ipv gewone email?
Ik begon via de portal. Vervolgens krijg ik na een aantal dagen een mail, met een antwoord of vragen. Ik gebruik chatgpt om de mails heen en weer te vertalen. Tussen Engels en Nederlands. Want ik wil wel schrijven wat ik bedoel. Ik houd de issues klein.

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 15-10-2025 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Mijn ervaring is via de portal, dan krijg je een ticketnr. via mail dan niet volgensmij

Tevens kan je ze ook gewoon vragen voortaan in English te communiceren, dat doen ze ook zonder commentaar..

Geen vertaling nodig dan.
Maar wel of geen reactie, wellicht komt het ook door dezelfde willekeur als bij de acties.
Ik krijg ze heel vaak toegewezen, en haast altijd (vrij snel) antwoord op vragen/opmerkingen.

Ben ooit begonnen in 2013.. en toen ik ze dus aan de telefoon had,, gaven ze aan dat ze al die accounts nog zien.. dus het was eerst ff zoeken naar juiste account icm email adres..

Daar kwam geen commentaar op, dus dan weten we gelijk dat rekeningen sluiten, en weer openen, dus geen beletsel is bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Wat zou kunnen is, dat net als bij een normaal bedrijf, dat een medewerker een mandje met klanten krijgt toegewezen. En dat ik toevallig (op naam) bij een persoon zit, die graag acties uitdeelt, en snel reageert...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Novax schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:05:
[...]

Die 2 weken bedoel je? Volgens mij is dat omdat je 2 weken bedenktijd hebt.
Dat zou ook kunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Santander heeft sinds kort naam- en IBAN controle maar nog geen instant payment, want die wetgeving geldt niet voor spaarrekeningen. Die functie komt later nog wel:
Geachte klant,

Om de veiligheid van instant overschrijvingen te verbeteren, is sinds 6 oktober een controle van de naam en het IBAN-nummer voor deze transacties ingevoerd. In sommige gevallen is het mogelijk dat de naam van de begunstigde niet kan worden gecontroleerd: u ontvangt dan een waarschuwing en kunt beslissen of u de overschrijving wilt voortzetten.

Onze bank neemt nog niet deel aan het systeem voor instant overschrijvingen, omdat deze wetgeving van toepassing is op zichtrekeningen en niet op spaarrekeningen. Maak u geen zorgen als u een dergelijk bericht ontvangt: uw overschrijvingen naar uw spaarrekening worden wel degelijk uitgevoerd, maar verwerkt als klassieke betalingen en niet als onmiddellijke betalingen.

In afwachting van de invoering van deze functie raden wij u aan de optie “klassieke SEPA-overschrijving” te gebruiken. Wij zullen u op de hoogte brengen zodra instant betalingen eveneens beschikbaar zijn voor uw spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

In ander nieuws: Raisin heeft de bonus uitbetaald van de depositie actie van een paar maanden terug.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-10 20:28
Rudedadude schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 07:22:
In ander nieuws: Raisin heeft de bonus uitbetaald van de depositie actie van een paar maanden terug.
Nu pas ? Ik kreeg die bonus al na een week gestort nadat ik de deposito geopend had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coffeeroam
Nagevraagd. Saldo verhogen naar €75000 voor bestaande klanten heeft geen zin. De rente boven de 50k is de basisrente. Je moet dus echt een nieuwe klant zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
sverzijl schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 07:49:
[...]

Nu pas ? Ik kreeg die bonus al na een week gestort nadat ik de deposito geopend had.
Van de deposito ladder actie? Denk dat @Rudedadude die bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-10 20:28
Novax schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:02:
[...]
Van de deposito ladder actie? Denk dat @Rudedadude die bedoelt.
Ah dat is een andere actie dan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, inmiddels al het papierwerk van Consorsbank ontvangen (per post uit DE duurt ff...).

Alles lijkt correct te functioneren. Inclusief de app en het genereren van TAN codes voor 'gewoon' online inloggen via een browser.
Inmiddels een testbedrag overgemaakt van ABNAMRO naar Consors. M'n naam + DErek# controle bleek aan de Nederlandse kant in ieder geval te functioneren. d:)b

Nu ff afwachten hoe snel het bedrag verschijnt op de Consors rekening...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Inkomend is IP bij consors. Als het goed meld Consors app gelijk de betaling die je gedaan hebt. Werkte iig met 25k overboeken via Rabo -> Consors. Kwam gelijk binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, nog steeds geen inkomend bedrag bij Consors.
ABNAMRO gaf aan max 1 werkdag...

We gaan het zien...

[toevoeging]
het duurde een paar uur en toen was het bedrag zichtbaar.

[ Voor 26% gewijzigd door ehtweak op 16-10-2025 16:53 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Dat is apart. Dacht dat het bij elke bank wel IP wasAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zC-PqC4nTUZd7AQynnuYfpoO4gs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAQQJ2a2nc0assjven6ZmzAW.jpg?f=fotoalbum_large

Word direct bijgeschreven melding Rabo

[ Voor 28% gewijzigd door Juan op 16-10-2025 17:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Raisin dashboard geeft alleen maar nullen weer. Gaat natuurlijk vanzelf goed komen, maar..............

Laten we hier met zijn allen elk uur posten hoe het er voor staat......En iedereen graag ook posten: bij mij ook... ;)
Pagina: 1 ... 164 ... 167 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling