Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:25
Novax schreef op maandag 29 september 2025 @ 20:36:
[...]

Banca Profilo heeft ook nog een 3 maanden deposito van 2,10% die je tussentijds kan opzeggen zonder verlies van rente. Kan een mooi alternatief zijn voor de spaarrekeningen bij Raisin als je het voornamelijk laat staan. Maar inderdaad wel een minimum van € 20.000.
2.10% komt erg dicht in de buurt van de 2% rente op een gewone gratis (betaal)rekening van Trade Republic. Dan heb je helemaal geen deposito (opzeg)meuk, krijg je NL IBAN nummer en ook nog eens maandelijks uitbetaalde rente. Tevens geen 20k limiet.

Ok, bij een deposito is de rente gegarandeerd voor de hele looptijd maar 3 maanden is ook weer niet zo lang.

[ Voor 9% gewijzigd door elmerblues op 29-09-2025 21:08 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:37
ColeJ schreef op maandag 29 september 2025 @ 20:50:
[...]

En vanaf welk moment gaan die 7 dagen tellen? Als dat gaat tellen nadat een rechter uitspraak over het faillissement heeft gedaan ben je wel even verder...
Tja, volgens mij is een bank operationeel, onder curatele of in staat van faillissement. In de 1e 2 gevallen merk jij niets, in het 3e geval gaan naar mijn idee onmiddellijk de 7 dagen tellen. Maar, ianal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
elmerblues schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:06:
[...]

2.10% komt erg dicht in de buurt van de 2% rente op een gewone gratis (betaal)rekening van Trade Republic. Dan heb je helemaal geen deposito (opzeg)meuk, krijg je NL IBAN nummer en ook nog eens maandelijks uitbetaalde rente. Tevens geen 20k limiet.

Ok, bij een deposito is de rente gegarandeerd voor de hele looptijd maar 3 maanden is ook weer niet zo lang.
Ja, het is ook meer een alternatief als je toch je geld bij het Raisin platform wilt houden en het nu bijvoorbeeld bij Distingo hebt staan. Buiten Raisin zijn er inderdaad nog betere opties, ook met acties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09:55
Vanavond 5k naar mijn vandaag geopende Garanti rekening gestort (de vorige is 7 juli gesloten). Nu staat er een bedrag aan opgebouwde rente dat overeenkomt met 1/365e van 2,55%.

Fijn alternatief voor Advanzia en met IP.

[ Voor 5% gewijzigd door Frankenstein op 29-09-2025 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:47

sanook

_/-\o_

Frankenstein schreef op maandag 29 september 2025 @ 23:51:
[...]

Vanavond 5k naar mijn vandaag geopende Garanti rekening gestort (de vorige is 7 juli gesloten). Nu staat er een bedrag aan opgebouwde rente dat overeenkomt met 1/365e van 2,55%.

Fijn alternatief voor Advanzia en met IP.
Bij mij nu ook de rente bijgeschreven zichtbaar en ijkt inderdaad op 2,55%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

xileS schreef op maandag 29 september 2025 @ 16:02:
Vanochtend vroeg (voor 5 uur) geld opgenomen van Advanzia, maar nog steeds niet binnen. Herinner mij dat dit normaal wel sneller ging en nog dezelfde dag op de tegenrekening staat. Hopelijk morgen wel binnen dan.
Bij mij nu bijna 24u na de opname geld nog niet op mijn tegenrekening. Ik vermoed dat er uitgelopen werkzaamheden zijn bij Advanzia, je ziet namelijk wel deze melding:
Due to scheduled maintenance, outgoing payments will be limited from 11:00 on 26 September to 07:00 on 29 September. We apologize for any inconvenience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:40
sanook schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 06:46:
[...]

Bij mij nu ook de rente bijgeschreven en lijkt inderdaad op 2,55%.
De rente is zichtbaar, niet bijgeschreven.
En indien het 9 a 10 cent is, is het 2,55%, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

W1ck1e schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 07:07:
[...]

De rente is zichtbaar, niet bijgeschreven.
En indien het 9 cent is, is het 2,55%, anders niet.
Idd zichtbaar en niet bijgeschreven, maar het is geen 9 cent...
het is 10 cent!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09:55
sanook schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 07:09:
[...]

Idd zichtbaar en niet bijgeschreven, maar het is geen 9 cent...
het is 10 cent!
Bij mij 35 cent, lekker puh 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Mochten er mensen zijn met een hypotheek bij Argenta, dan krijg je op de Argenta Spaarrekening 1,95% rente, dus 0,35 extra vergeleken met de normale rente. Niet heel hoog maar voor een niet-aktierente wel ok volgens mij. (https://www.argenta.nl/sparen/spaarrente-overzicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-10 14:18
Ik probeer een rekening te openen bij DHB bank, maar ik loop elke keer vast bij het aanmaken van een wachtwoord. Dit wachtwoord moet aan 4 eisen voldoen. Je ziet 4 rode kruizen staan. Nadat ik aan alle eisen voldoe zie je 4 groene vinkjes. Prima denk ik dan...maar nee. Hun systeem blijft ondanks de 4 groene vinkjes mijn wachtwoord weigeren. Ik heb inmiddels meerdere (verschillende) wachtwoorden geprobeerd, maar nee...
Iemand dit probleem ook gehad? hoe opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
sanook schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 06:48:
[...]

Bij mij nu bijna 24u na de opname geld nog niet op mijn tegenrekening. Ik vermoed dat er uitgelopen werkzaamheden zijn bij Advanzia, je ziet namelijk wel deze melding:

[...]
Bij mij al langer dan 24 uur geleden en hier ook nog niet binnen. Ik herinner mij vorige week wel een melding, maar op moment van opnemen was die er niet.

Als vandaag niet binnen is, moet ik even elders even tijdelijk geld lenen :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-10 16:58
xileS schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:17:
[...]

Bij mij al langer dan 24 uur geleden en hier ook nog niet binnen. Ik herinner mij vorige week wel een melding, maar op moment van opnemen was die er niet.

Het staat gewoon op de inlogpagina:
Due to scheduled maintenance, outgoing payments will be limited from 11:00 on 26 September to 07:00 on 29 September. We apologize for any inconvenience.
Het onderhoud zal ook wel een dag uitgelopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@sanook @xileS Is het bedrag wel al afgeschreven van de Advanzia rekening ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-10 21:10
xileS schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:17:
[...]

Daar gaat je winst :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

W1ck1e schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:39:
Ja, met datum 29/09 en er kwam instant een bevestigingsemail van de withdrawal (zoals gewoonlijk).
Vanochtend email gestuurd, even afwachten of daar een reactie op komt.

[ Voor 10% gewijzigd door sanook op 30-09-2025 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12:41
sanook schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:06:
[...]

Ja, met datum 29/09 en er kwam instant een bevestigingsemail van de withdrawal (zoals gewoonlijk).
Zit in hetzelfde schuitje. Wilde net de boel overzetten naar een nieuwe bank. Fraai. Dat gaat me geld kosten

Edit: geld alsnog vandaag ontvangen. Storing of werkzaamheden bij Advanzia zullen nu wel voorbij zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Reintje op 30-09-2025 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Reintje schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:38:

Zit in hetzelfde schuitje. Wilde net de boel overzetten naar een nieuwe bank. Fraai. Dat gaat me geld kosten
Anders dan dat je nu even geen rente krijjgt omdat het geld onderweg is, of dat je nu minder rente opbouwt dan op de rekening bij je nieuwe bank, is er geen geld dat je verliest. Toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
W1ck1e schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:08:
[...]

Anders dan dat je nu even geen rente krijjgt omdat het geld onderweg is, of dat je nu minder rente opbouwt dan op de rekening bij je nieuwe bank, is er geen geld dat je verliest. Toch ?
Flink is misschien ( 8) ) wat overtrokken.
Mis dus de rente en heb geen idee voor hoe lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Reintje schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:11:
[...]

Flink is misschien ( 8) ) wat overtrokken.
Mis dus de rente en heb geen idee voor hoe lang.
Je schreef dan ook niet "flink" ;)
Ik ga morgen weer een opname doen, geen grote, want ik weet nog niet ol ik een verlengaanbod krijg of wat de rente voor oktober zal zijn (september is mijn derde hele maand)

Ik hoop wel dat de vertraging zsm voorbij is, ook namens jullie.

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 30-09-2025 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Hmm, toch tikt een dagje rente(verlies) flink door.... Bij een tonnetje ~2.73 euro per procent per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
DjoeC schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:25:
Hmm, toch tikt een dagje rente(verlies) flink door.... Bij een tonnetje ~2.73 euro per procent per dag.
Inderdaad, met mijn rente van 2,7% en een opname van een ton is het toch zo'n 7,40 euro per dag zolang de opname onderweg is. 1 dag is niet zo'n "probleem", 1 weekje wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:39:
Ja dat ging vrijwel direct geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
sanook schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:06:
[...]

Vandaag om 15:33 ontvangen zo te zien aan mijn ING melding.

Vlak daarvoor nog net ergens anders geld vandaan geplukt. En wil ik het gelijk overmaken, zie ik dat ik helemaal de (lage) daglimiet bij ING ben vergeten, alsnog weer 4 uur wachten :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

xileS schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:30:
[...]

Vandaag om 15:33 ontvangen zo te zien aan mijn ING melding.
Hier nu ook ontvangen en doorgestuurd naar Garantibank

[ Voor 28% gewijzigd door sanook op 30-09-2025 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:51
Wally2002 schreef op maandag 29 september 2025 @ 16:44:
[...]

Bevestigingsmail begin deze middag ontvangen met mijn nieuwe rekeningnummer. Dus met een werkdag zou je wel bericht moeten ontvangen.
Ze vroegen expliciet om een verificatiestorting van 1 euro. Die heb ik gelijk gedaan en zou volgens Revolut instant bijgeschreven moeten zijn.
Verder nog geen bericht ontvangen dus ga er van uit dat er ergens nog een batchverwerking tussen zit c.q. een handmatige actie.
Einde van de middag vandaag e-mail met bevestiging van activatie ontvangen van Garantibank en inloggegevens. Een storting vanaf Revolut verschijnt instant in de online omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

xileS schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:30:
[...]
Vlak daarvoor nog net ergens anders geld vandaan geplukt. En wil ik het gelijk overmaken, zie ik dat ik helemaal de (lage) daglimiet bij ING ben vergeten, alsnog weer 4 uur wachten :').
Beginnersfout... :)

Mijn tegenrekening gebruik ik verder niet als betaalrekening dus staat normaal gesproken geen geld op. Daarom had ik altijd een hoge limiet maar dat kan tegenwoordig alleen nog maar met een einddatum. Loop je na een jaar weer tegen die lage limiet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
sanook schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:46:
[...]

Beginnersfout... :)

Mijn tegenrekening gebruik ik verder niet als betaalrekening dus staat normaal gesproken geen geld op. Daarom had ik altijd een hoge limiet maar dat kan tegenwoordig alleen nog maar met een einddatum. Loop je na een jaar weer tegen die lage limiet op...
Jup en ING particulier is max 50k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
xileS schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:09:
[...]

Om dat even in perspectief te plaaten:
Het mediane (doorsnee) spaargeld van Nederlandse huishoudens was in 2023 €21.100, wat betekent dat de helft van de huishoudens meer spaart en de helft minder.
Dus de meesten zullen nauwelijks last hebben van zo'n "lage" limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:13:
[...]

Om dat even in perspectief te plaaten:

[...]

Dus de meesten zullen nauwelijks last hebben van zo'n "lage" limiet.
50k is de max limiet die je 4 uur van te voren dient in te stellen. Het stond bij mij iig op 2k standaard.

2k zal je ook niet iedereen regelmatig overmaken, maar tegenwoordig moet je dus rekening houden om het op tijd te verhogen. Het was idd een beginnersfoutje van mijn kant vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
xileS schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:18:
[...]

50k is de max limiet die je 4 uur van te voren dient in te stellen. Het stond bij mij iig op 2k standaard.

2k zal je ook niet iedereen regelmatig overmaken, maar tegenwoordig moet je dus rekening houden om het op tijd te verhogen. Het was idd een beginnersfoutje van mijn kant vandaag.
Mijn punt is natuurlijk dat voor het overgrote deel van de Nederlanders een maximale daglimiet van 50K voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
xileS schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:09:
[...]

Hoger kan, maar alleen via een "kantoor". En daar zijn er niet zoveel meer van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DjoeC schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:26:
[...]

Hoger kan, maar alleen via een "kantoor". En daar zijn er niet zoveel meer van....
Let er wel op dat het dan alleen voor die dag geld(t) tot 00:00. Blijkbaar is ING bezig met het uitrollen van een hoger limiet voor klanten. ABN Amro heeft een limiet tot 250k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Viper® schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:29:
[...]

Let er wel op dat het dan alleen voor die dag geld(t) tot 00:00. Blijkbaar is ING bezig met het uitrollen van een hoger limiet voor klanten. ABN Amro heeft een limiet tot 250k
Er zullen altijd mensen zijn die - bijvoorbeeld - een auto of een huis willen betalen en daarbij "gelijk willen oversteken". En je spaarcentjes over dagen spreiden naar de ontvanger toe is dus risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:03
Voor de mensen die mee gedaan hebben met de 2,7% actie bij extra 5k storten, op Advanzia
Ze hebben de rente niet goed gedaan.

Er is maar 1,5% uitgekeerd over het bedrag op de rekening.
Heb ze gelijk gemaild met de belofte van 2,7% als bijlage, en het verzoek om het te corrigeren.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De rentes van de spaardeposito's van Santander Bank zijn per 30 september gestegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5_DsY1epHwgklNLvxVB1_z6Z4U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/87KZnj7pQ8xbVMRXQfcw9aeJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kareltjekat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-10 13:58
De ING heeft weer een tijdelijke (tot 15 oktober) deposito actie: 2,35% voor 6 maanden. Dat is toch een redelijk competitief aanbod, op Raisin is Banca Profilo de enige waar je zonder bronbelasting nog meer krijgt (2,40%).

Voor meer informatie: https://www.ing.nl/partic...rary-promotional-interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
kareltjekat schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:37:
De ING heeft weer een tijdelijke (tot 15 oktober) deposito actie: 2,35% voor 6 maanden. Dat is toch een redelijk competitief aanbod, op Raisin is Banca Profilo de enige waar je zonder bronbelasting nog meer krijgt (2,40%).

Dank je wel voor de tip. Bij aanloggen kreeg ik geen melding (in juni dit jaar wel, het was toen voor 3 maanden 2,25%). Iets meer rente dan voor 6 maanden bij NIBC (2,30%)

Let op : wel weer bij ING die rare eis dat het nieuw geld moet zijn (vergeleken met het saldo van 30 september)
Maar daar is volgens mij een mouw aan te passen (als je elders geld hebt) : geld storten van een externe rekening, depo openen met dat nieuwe geld, geld terug storten op externe rekening.
En uit de voorwaarden "NL_Voorwaarden-POTD.pdf"
ING heeft het recht om de actie op elk moment eenzijdig te beëindigen.
Dus de aktie loopt niet gegarandeerd t/m 15 oktober.

Eventueel interessant indien Advanzia geen mooi nieuw aanbod voor mij heeft..

[ Voor 30% gewijzigd door W1ck1e op 01-10-2025 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10 12:21
dubbel post. 8)7

[ Voor 141% gewijzigd door mikeyfire643 op 01-10-2025 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
kbus schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:44:

Ik heb goede ervaringen met YapiKredi. Heen is tegenwoordig instant.
Zojuist merkte ik dat mijn opname van Yapi Kredi naar ING instant was, in ieder geval binnen een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:31
W1ck1e schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:50:
[...]

Dank je wel voor de tip. Bij aanloggen kreeg ik geen melding (in juni dit jaar wel, het was toen voor 3 maanden 2,25%). Iets meer rente dan voor 6 maanden bij NIBC (2,30%)

Let op : wel weer bij ING die rare eis dat het nieuw geld moet zijn (vergeleken met het saldo van 30 september)
Maar daar is volgens mij een mouw aan te passen (als je elders geld hebt) : geld storten van een externe rekening, depo openen met dat nieuwe geld, geld terug storten op externe rekening.
[...]

Ja rare jongens,
Wel pas weer terugstorten na 15 oktober, zie voorwaarden

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC

Hmm, nou nog zoiets voor zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Laatst online: 27-10 22:04
W1ck1e schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:17:
[...]

Zojuist merkte ik dat mijn opname van Yapi Kredi naar ING instant was, in ieder geval binnen een paar minuten.
Dat is heel goed nieuws! Ergens deze maand was er toch een moment dat ook uitgaande betalingen instant moeten zij?! Maar of dat ook zou gelden voor spaarrekeningen was niet duidelijk. Maar bij YapiKredi in ieder geval wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:28

Moet je wel een ING rekening hebben voor minimaal "Pakketkosten per maand voor een Betaalrekening € 3,45". Ook € 20,70 voor 6 maanden. Wel interessant als je al bij de ING bankiert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:06
DjoeC schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:38:
[...]

Hmm, nou nog zoiets voor zakelijk.
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Zakelijk spaargeld (pensioenreserve) kan nauwelijks ergens gestald worden tegen een "aantrekkelijke" rente. En bij het overstappen van bank moet je weer door alle (zakelijke) Wwft hoepels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
Helaas, ik heb niks van Advanzia vernomen. Vandaag hoge rente verlopen. Dit was pas de eerste keer dat ik een rekening bij hen heb. Ik wil het geld eraf halen, maar ik kan al urenlang niet inloggen. Ik blijf de melding krijgen: something went wrong. Please try again later. Grrrr.....

Begrijp ik het nu goed uit alle berichten dat ik het geld van mijn Advanzia kan afhalen, rekening opheffen en na bevestiging meteen weer rekening kan openen en de hogere rente kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Justie schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:47:
Helaas, ik heb niks van Advanzia vernomen. Vandaag hoge rente verlopen. Dit was pas de eerste keer dat ik een rekening bij hen heb. Ik wil het geld eraf halen, maar ik kan al urenlang niet inloggen. Ik blijf de melding krijgen: something went wrong. Please try again later. Grrrr.....

Begrijp ik het nu goed uit alle berichten dat ik het geld van mijn Advanzia kan afhalen, rekening opheffen en na bevestiging meteen weer rekening kan openen en de hogere rente kan krijgen?
Al mijn aanlogpogingen vandaag lukten. Geld opnemen ook, maar nog niet aangekomen op tegenrekening. Klein bedrag, geen probleem.

Maar wil je ondanks de problemen vandaag later weer opnieuw een rekening openen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
W1ck1e schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:00:
[...]

Al mijn aanlogpogingen vandaag lukten. Geld opnemen ook, maar nog niet aangekomen op tegenrekening. Klein bedrag, geen probleem.

Maar wil je ondanks de problemen vandaag later weer opnieuw een rekening openen ?
ik wil vandaag het geld eraf halen omdat ik ergens anders een hogere rente kan krijgen...maar ik kan dus niet inloggen. Als dat gelukt is dan rekening opzeggen en nieuwe Advanzia openen (nadat ik bevestiging heb gekregen van opzeggen). Als dat gelukt is geld weer terug storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Justie schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:09:

ik wil vandaag het geld eraf halen omdat ik ergens anders een hogere rente kan krijgen...maar ik kan dus niet inloggen. Als dat gelukt is dan rekening opzeggen en nieuwe Advanzia openen (nadat ik bevestiging heb gekregen van opzeggen). Als dat gelukt is geld weer terug storten.
Kleine tip, eerst met een klein bedrag testen hoelang dat onderweg is. En indien het later dan dezelfde dag aankomt niet op vrijdag doen. Dan wordt het maandag. Kan je zomaar meerdere euro's schelen.
Er zijn een aantal recente berichten van klanten waar een opname niet dezelfde dag binnen was.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 01-10-2025 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Advanzia heeft troubles. Een afboeking van Advanzia naar Rabo gisteravond is nog steeds niet binnen, en dan hebben ze ook nog met de rente zitten kloten😕

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Mailtje van Garantibank: vernieuwd internetbankieren. En een app. Vanwege dit is er onderhoud in het weekend van 11 oktober. En daardoor is dan internetbankieren niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
Justie schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:47:

Ik kreeg die melding voorheen ook weleens. Kreeg toen de tip van Avanzia om de cookies te wissen voor iedere nieuwe sessie.
En je gaat naar https://mein.advanziakonto.com ?
Misschien een oplossing voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

W1ck1e schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:13:
[...]

Er zijn een aantal recente berichten van klanten waar een opname niet dezelfde dag binnen was.
Tja, ik ga voorlopig nog even uit van een incident, want 2 weken eerder was de overboeking wel dezelfde dag op de tegenrekening (zelfde tijdstip geinitialiseerd).
Ik heb eerder deze week 2 tickets hierover geopend bij de helpdesk, en ik kreeg vandaag 2 bevestigingen van mijn meldingen. Dus nog geen steek verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sinds vorige week had ik bij de FCM Bank een SMS-probleem. De SMSjes die je ter verificatie ontvangt kwamen niet aan, dus daarmee had je geen toegang tot je bankaccount. Nogal vervelend, maar gelukkig kun je als alternatief het nodige via de email of telefoon regelen met je financiële contactpersoon. Op zich is dat onderdeel dus goed geregeld bij de FCM Bank.
Sinds vandaag werkt SMS echter weer. Geen idee waar de fout zat, maar goed om te zien dat de Top Saver Pro rekening (2.48% tot max. 10k) via de email correct is geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 17:23
Je kunt nu ook beleggen via Raisin zie ik nu.
Vind ik toch wel een stap, tot nu toe kon je er alleen spaargeld stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
Reintje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:58:
[...]

Ik kreeg die melding voorheen ook weleens. Kreeg toen de tip van Avanzia om de cookies te wissen voor iedere nieuwe sessie.
En je gaat naar https://mein.advanziakonto.com ?
Misschien een oplossing voor je.
Dank voor de tip, maar helaas......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Moke11 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:12:
Bij de Duitse versie van Raisin kon dit al langer dus ze hebben er al ervaring mee, op de pagina staan de resultaten sinds 2018 (met natuurlijk: resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Als 80% van de Nederlanders sparen buiten de grootbanken al eng vindt, hoe veel zullen er dan beleggen eng vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
Justie schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:14:
[...]

Dank voor de tip, maar helaas......
Mail sturen dat je de rekening per direct wilt opzeggen. De laatste keer dat ik dat deed, duurde het een paar dagen voor ik het geld op de tegenrekening had staan.
Zie het als backup, mocht je echt niet meer bij je rekening kunnen komen om welke reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:25
Volgens raisin:
Je betaalt alleen jaarlijkse fondskosten en een jaarlijkse beheervergoeding die lager wordt naarmate je meer belegt.
Tsja....lijkt mij niet zo voordelig...volgens de site dan weer geen transactiekosten.

De ellende met die jaarlijkse kosten is dat als je nou een tijdje verplicht in de aandelen blijft zitten omdat alles op verlies staat, je evengoed die kosten moet ophoesten. Kan aardig oplopen. Ik beleg daarom niet meer bij dergelijke brokers.

Maar dit terzijde, het is tenslotte een spaar topic.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:22
[...]

[...]
Volgens mij hadden ze deze voorwaarden een half jaar geleden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:22
sanook schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:24:
[...]

Als 80% van de Nederlanders sparen buiten de grootbanken al eng vindt, hoe veel zullen er dan beleggen eng vinden?
Het gaat er niet om wat 80% van de Nederlanders vindt. Het gaat er om wat de doelgroep van Raisin vindt. En dat is de groep die ook voor sparen juist al wél buiten de grootbanken kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:06
DjoeC schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:14:
[...]

Zakelijk spaargeld (pensioenreserve) kan nauwelijks ergens gestald worden tegen een "aantrekkelijke" rente. En bij het overstappen van bank moet je weer door alle (zakelijke) Wwft hoepels.
Zakelijk, zelfs VVE geld kan nergens tegen "aantrekkelijke" rente worden weggezet

En wat pensioen fondsen "rendement" durven noemen is gewoonweg huiuiuiuilen !
En maar op hun borst kloppen dat ze het zo goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Rubbergrover1 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:41:

Volgens mij hadden ze deze voorwaarden een half jaar geleden ook.
Bij de actie van juni in ieder geval wel, vandaar
wel weer bij ING
De actie van 6 maanden geleden heb ik gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:31
W1ck1e schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:17:
[...]

Het klopt, wel alleen tijdens kantooruren (Yapi naar Abn). Maar wel top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Hendriks1 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:08:

Het klopt, wel alleen tijdens kantooruren. Maar wel top!
Voor mij is dat voldoende bij een spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
Reintje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:39:
[...]

Mail sturen dat je de rekening per direct wilt opzeggen. De laatste keer dat ik dat deed, duurde het een paar dagen voor ik het geld op de tegenrekening had staan.
Zie het als backup, mocht je echt niet meer bij je rekening kunnen komen om welke reden dan ook.
Dank voor je bericht.
Vandaag kan ik weer inloggen. Ik zie bij het overzicht dat ik iets minder rente heb gekregen dan de maand ervoor. Erg raar. Ik heb niks aan de rekening veranderd. Je verwacht juist een iets hoger rentebedrag omdat je van de maand ervoor rente hebt gekregen. Helaas is het maandelijks overzicht (september) nog niet aangemaakt.

Edit: ik neem aan dat Advanzia zonder bericht niet de hoge rente blijft geven. Ik trek dan de rekening leeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Justie op 02-10-2025 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Justie schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:44:

Dank voor je bericht.
Vandaag kan ik weer inloggen. Ik zie bij het overzicht dat ik iets minder rente heb gekregen dan de maand ervoor. Erg raar. Ik heb niks aan de rekening veranderd. Je verwacht juist een iets hoger rentebedrag omdat je van de maand ervoor rente hebt gekregen. Helaas is het maandelijks overzicht (september) nog niet aangemaakt.
Ik heb zo'n vermoeden dat je ongeveer 97% van de verwachtte rente hebt gekregen.
Dat is omdat september 30 dagen heeft en augustus 31.

edit: de rente over de reeds uitgekeerde rente is in dit kader verwaarloosbaar. Een halve euro bij een ton saldo.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 02-10-2025 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
Justie schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:44:
[...]

Dank voor je bericht.

Edit: ik neem aan dat Advanzia zonder bericht niet de hoge rente blijft geven. Ik trek dan de rekening leeg.
Mijn ervaring is dat een verlenging aangekondigd wordt aan het begin van de laatste maand van het actietarief. Tijd om te verhuizen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
Bigbank jubileumaanbieding ivm 33 jarig bestaan: 10 maanden lang vast tegen 2,5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Justie schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:51:
Bigbank jubileumaanbieding ivm 33 jarig bestaan: 10 maanden lang vast tegen 2,5%
Linkje? Op Bigbank.nl zie ik zo gauw (nog) niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
sanook schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:58:
[...]

Linkje? Op Bigbank.nl zie ik zo gauw (nog) niks.
Staat "gewoon" in het deposito lijstje:

1-3 maanden 2,15%
4-6 maanden 2,20%
7-9 maanden 2,30%
10 maanden 2,50%
11 maanden 2,35%
1 jaar 2.35%
2 jaar 2.40%
3 jaar 2.40%
4 jaar 2.40%
5 jaar 2.40%
6 jaar 2.40%
7 jaar 2.40%
10 jaar 2.40%

[ Voor 33% gewijzigd door DjoeC op 02-10-2025 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

DjoeC schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 12:06:
[...]

Staat "gewoon" in het deposito lijstje:

1-3 maanden 2,15%
4-6 maanden 2,20%
7-9 maanden 2,30%
10 maanden 2,50%
11 maanden 2,35%
1 jaar 2.35%
2 jaar 2.40%
3 jaar 2.40%
4 jaar 2.40%
5 jaar 2.40%
6 jaar 2.40%
7 jaar 2.40%
10 jaar 2.40%
ok, dacht dat het om vrij opneembare aktie rente ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:38
Justie schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:51:
Kan je zie tot wanneer deze geopend kan worden? Bij verlenging krijg je namelijk 2,65 % zie ik op de site. Ik heb een deposito die eind oktober afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
Magreet1 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:55:
[...]

Kan je zie tot wanneer deze geopend kan worden? Bij verlenging krijg je namelijk 2,65 % zie ik op de site. Ik heb een deposito die eind oktober afloopt.
Nee, ik heb geen idee. Ze hebben het erover dat ze deze maand hun verjaardag vieren, dus mogelijk tot eind oktober, maar dat is puur gissen. Ik heb er helaas niks aan, pas begin november komt mijn geld weer vrij bij Bigbank...wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
Justie schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:23:
[...]

Nee, ik heb geen idee. Ze hebben het erover dat ze deze maand hun verjaardag vieren, dus mogelijk tot eind oktober, maar dat is puur gissen. Ik heb er helaas niks aan, pas begin november komt mijn geld weer vrij bij Bigbank...wel jammer.
Dank! Als het tot eind oktober is, helpt het misschien dat je in de twee weken daarvoor je deposito vast in gang kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Magreet1 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:37:
[...]

Dank! Als het tot eind oktober is, helpt het misschien dat je in de twee weken daarvoor je deposito vast in gang kan zetten?
Meestal geldt bij een deposito de datum van storting van het geld als de ingangsdatum. Ik zit zelf in hetzelfde schuitje, heb een deposito bij Raisin die op 29 oktober afloopt en vraag me af of het me zou lukken om dit voor 1 november bij BigBank te krijgen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 17:23
Als ik de tekst bovenaan de Bigbank site lees, dan interpreteer ik dat vanaf 9 Oktober bijna alle banken in de EU een soort van instant payment krijgen? Of lees ik dat verkeerd? Ik weet dat Bigbank daar wel mee bezig is, dat zou een enorme verbetering zijn ipv de huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
In de voorwaarden van Bigbank staat dat je 9 kalenderdagen de tijd hebt na het bevestiging van het deposito om het geld erop te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:09
Moke11 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:44:
Als ik de tekst bovenaan de Bigbank site lees, dan interpreteer ik dat vanaf 9 Oktober bijna alle banken in de EU een soort van instant payment krijgen? Of lees ik dat verkeerd? Ik weet dat Bigbank daar wel mee bezig is, dat zou een enorme verbetering zijn ipv de huidige situatie.
Zo leest het inderdaad wel. Bericht in kwestie:
Vanaf 9 oktober 2025 worden betalingen in Europa sneller en veiliger. Alle banken in het eurogebied zullen directe betalingen aanbieden en controleren of de naam van de begunstigde overeenkomt met het rekeningnummer. Om u te helpen het meeste uit deze veranderingen te halen, vatten wij de twee belangrijkste wijzigingen hieronder samen.

1. Verificatie van de naam en het rekeningnummer van de begunstigde
Deze nieuwe functie helpt fouten en fraude te voorkomen door te controleren of de ingevoerde naam overeenkomt met het rekeningnummer.

Wanneer u een betaling naar Bigbank doet, kunt u de volgende meldingen zien:

“Komt overeen” – de naam komt overeen met het rekeningnummer.
“Vergelijkbare overeenkomst” – de naam lijkt erg veel; de juiste naam wordt weergegeven en u kunt op “Vervangen” klikken om deze te gebruiken.
“Komt niet overeen” – de naam komt niet overeen met het rekeningnummer; dit kan gebeuren, ook als de gegevens correct zijn. Controleer het rekeningnummer opnieuw.
“Verificatie niet mogelijk” – de verificatie kon niet worden uitgevoerd (bijvoorbeeld als de andere bank deze functie niet ondersteunt). Controleer het rekeningnummer opnieuw; als dit correct is, kunt u doorgaan met de betaling.
Wanneer u een betaling doet van een andere bank naar Bigbank, kunt u de melding “Komt niet overeen” of “Verificatie niet mogelijk” zien, maar maakt u zich geen zorgen – als de betaalgegevens overeenkomen met de gegevens die wij hebben verstrekt, zal de betaling correct aankomen. U vindt de betaalgegevens in uw persoonlijke gedeelte van onze website, onder het betreffende contract. Gebruik voor de betaling uitsluitend de daar vermelde gegevens.

Belangrijk: Omdat de dienst in de hele EU wordt ingevoerd, kan het zijn dat u in de eerste dagen vaker de melding “Verificatie niet mogelijk” ziet.

2. Updates met betrekking tot directe betalingen

Overschrijvingen tot €100.000 komen binnen enkele seconden aan (als de andere bank directe betalingen ondersteunt).
Bedragen boven dit bedrag worden verstuurd als een standaard Europese betaling.
Wanneer u geld naar Bigbank overmaakt, kunt u kiezen of u een directe betaling (binnen enkele seconden) of een Europese betaling (meestal dezelfde of de volgende bankwerkdag) wilt doen.

Veilig betalen
Deze hulpmiddelen bieden extra bescherming, maar de belangrijkste beveiligingsmaatregelen liggen nog steeds in uw eigen handen:

Controleer altijd het rekeningnummer en de naam van de begunstigde voordat u bevestigt.
Deel uw inlog- of verificatiegegevens nooit.
Als er iets verdacht lijkt, stop dan onmiddellijk en neem contact op met de begunstigde.
https://www.bigbank.nl/blog/nieuwe-beveiligingsfuncties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
sanook schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:41:
[...]

Meestal geldt bij een deposito de datum van storting van het geld als de ingangsdatum. Ik zit zelf in hetzelfde schuitje, heb een deposito bij Raisin die op 29 oktober afloopt en vraag me af of het me zou lukken om dit voor 1 november bij BigBank te krijgen dan.
Klopt, maar geldt die datum bij verlenging ook? Of wisselt dat per bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Lekker die gasten bij Advanzia.

Ze hebben dus een nieuw systeem, waardoor het langer duurt.
Mijn betaling vanaf Advanzia is nu al 2 dagen onderweg.

Na een belletje zou het max 3 dagen duren, maar zijn systeem liep vast, en zou mailen

WTF 6 dagen.. het was altijd 1 dag max of zo (buiten weekend)
//
Thank you for your message.

The payment was debited from the deposit savings account on 1 October 2025. It should be credited to your reference account by 6 October 2025 at the latest. If this is not the case, please send us a screenshot of your account statement showing that the deposit has not yet been credited to your reference account.

//

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Dank je wel voor de update.
Juan schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:13:
Lekker die gasten bij Advanzia.
...
5 september schreef je nog dit
Blijven toffe gasten die Advanzia
Het kan verkeren ;)

Mijn opname van gisteren is ook nog niet aangekomen, gelukkig een klein bedrag, maar ik ga voorlopig niet op een vrijdag geld opnemen.

Controle of het nu wel is aangekomen, kan even niet, want problemen bij ASN.

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 02-10-2025 15:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
snip: doe maar niet reageren dan

[ Voor 88% gewijzigd door We Are Borg op 17-10-2025 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
W1ck1e schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:21:
Dank je wel voor de update.

[...]

5 september schreef je nog dit

[...]

Het kan verkeren ;)

Mijn opname van gisteren is ook nog niet aangekomen, gelukkig een klein bedrag, maar ik ga voorlopig niet op een vrijdag geld opnemen.

Controle of het nu wel is aangekomen, kan even niet, want problemen bij ASN.
Klopt maar dat was ivm rente.
Het nieuwe systeem is geen verbetering.. maar nog steeds niet aangekomen.
Wel ruk dit, was 6k.. laatste op een oude rekening van hun (die liep af)
Rente op de nieuwe rekening hebben ze nu wel gecorrigeerd, alleen klopt dat ook niet. helemaal.
Lijkt alsof er maar 2,6% rente gehanteerd is ipv 2,7% daar moet ik ook nog achteraan als het statement binnen is. Maar was eerst 1,5% gehanteerd. Dus we komen er langzaam

[ Voor 3% gewijzigd door Juan op 02-10-2025 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Juan schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:03:
[...]

Klopt maar dat was ivm rente.
Samengevat ben je dus niet tevreden maar ook niet ontevreden. Je zit op t hek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-10 14:25

JBX

Heeft iemand ervaring bij Nexent (Credit Europe) met het weer openen van een nieuwe spaarrekening nadat de vorige gesloten is? Bij advanzia is dit doorgaans geen issue. De voorwaarden zeggen geven geen termijn aan
De actie geldt niet voor klanten die al een of meerdere rekeningen bij Nexent Bank hebben.

Voor wie en hoelang geldt het welkomsttarief?
De welkomstrente geldt voor klanten die hun eerste rekening openen bij de Nexent Bank. Na 3 maanden wordt de spaarrekening tegen de dan geldende variabele spaarrente vergoed.
Krijg ik het welkomsttarief als ik mijn rekening sluit en een nieuwe open?
Nee, want het welkomsttarief geldt uitsluitend voor nieuwe klanten (klanten die nog geen rekening bij ons hebben gehad).

[ Voor 45% gewijzigd door JBX op 03-10-2025 11:36 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:20
Top 15 Vrij Opneembaar op dit moment (inclusief aangekondigde wijzigingen):
Bfor+ (3 mnd) — 3,00% tot €30K / 1,20% - diverse opties voor extra bonussen.
Consorsbank (3 mnd) — 2,80% / 0,80%
nexent bank (3 mnd) — 2.75% / 1,25%
Garanti Nieuwe Spaarder (6 mnd) — 2.55% / 1,55%
Revolut Ultra — 2.50% (abo kost €50/mnd !)
FCM Top Saver Pro — 2.48% tot €10K (2,08% tot €25K, 1,58% daarboven)
Advanzia (3 mnd) — 2.43% / 1,51%
OpenBank Welkom (6 mnd) — 2.40% / 1,90%
VWFS / Volkswagen Bank (6 mnd) — 2.30% / 1,00%
BigBank — 2.10%
FCM Bank — 2.01% indien meer dan €50K, anders 1,33%
Santander Consumer Bank — 2,00%
Scalable Capital — 2,00% (Tot €100K, met PRIME+ á €4,99/mnd geen maximum)
Trade Republic — 2,00%
bunq Mass Interest — 2,01% voor geld boven saldo het hoogste saldo in de voorgaande halfjaarlijkse periode (van jan t/m jun), anders 1,51%.

FCM lijkt hogere rentes te bieden via hun tsjechische website, maar nederlanders kunnen daar (voorheen?) niet terecht.

Er zitten een aantal banken op gelijke rentes. Ik sorteer die op eerste verhoging, laatste verlaging, en wel/geen voorwaarden aan bijv minimale inleg.

Wijzigingen (zolang het kan): n.n.b.

[ Voor 28% gewijzigd door GroteVoet459 op 03-10-2025 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
@GroteVoet459 Is de FCM aanbieding in Tsjechie niet in Tsjechische kronen? En die is het afgelopen jaar al een paar procent in waarde gedaald. Samen met een complex politiek landschap zou ik daar ver van blijven.
Stort uw vrije bedrijfsgeld op een spaarrekening in CZK of EUR met aantrekkelijke voorwaarden en een rente die tot de hoogste op de financiële markt behoort.
Als ik even verder kijk:
Spaar uw vrije bedrijfsgelden op een spaarrekening met aantrekkelijke voorwaarden en een rente tot 3,05% per jaar voor stortingen in kronen.
Spaar uw vrije bedrijfsgelden op een spaarrekening met aantrekkelijke voorwaarden en een rente tot 1,58% p.j. voor eurostortingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-10 16:23
JBX schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:29:
Heeft iemand ervaring bij Nexent (Credit Europe) met het weer openen van een nieuwe spaarrekening nadat de vorige gesloten is? Bij advanzia is dit doorgaans geen issue. De voorwaarden zeggen geven geen termijn aan

[...]
Ja, ik had de actierente bij Credit Europe. Na zes maanden (minimale termijn) weer nieuwe klant bij Nexent en de actierente gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Blijkbaar is er een groot probleem bij Advanzia met het nieuwe systeem.
Nog steeds mijn overboeking niet ontvangen .

Na wederom een telefoontje (30 minuten in de wacht) ze worden platgebeld hierover zeggen ze.
Gaven ze aan dat het vandaag wel zou komen, maar nog niets.
Heb aangegeven dat compensatie wel op zijn plaats is, zodra het bedrag alsnog binnen valt.
Een test overboeking van vandaag (account van de vrouw) 1 ct, is ook niet aangekomen.

Kreeg deze update zojuist binnen (het probleem word wel gedownplayed)
//
We would like to apologize for the delay in your payout. Due to the migration to our new system on October 1st, some payouts have unfortunately not yet reached the recipient.

Please rest assured that we are working diligently to ensure that all payments are processed as quickly as possible and credited to your account.

We sincerely thank you for your patience and understanding.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@Juan Bij mij gaat het om een fractie van jouw bedrag, rente is nog geen 2 cent per dag. 2 dagen en counting. Ik heb wel een bericht ingeschoten. Er is ook nog geen overzicht van september te zien.

Over het downplayen: soms is het wat het is ;)

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 03-10-2025 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
hier 6k wat onderweg is, tegen 2,7% (want daar ging het naar toe) is niet veel (zo'n 3 eur op het moment), maar wil ook graag mijn belkosten terug.. 5 eur verbeld aan luxembourg, als het systeem werkte had ik niet hoeven bellen.

Ze vertelden aan de telefoon dat het systeem sneller moest worden ipv langerzamer (toch instant de bedoeling?) normaal max 24 uur, en dat klopt wat het normaal altijd is.

Het geld zou "in between" zijn, ben toch benieuwd wie het nu heeft dan (Advaniza niet, maar de Rabo ook niet)
Is het een Equens die nu rente pakt van mijn geld?
En wellicht tig andere mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Juan schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:15:
hier 6k wat onderweg is, tegen 2,7% (want daar ging het naar toe) is niet veel (zo'n 3 eur op het moment), maar wil ook graag mijn belkosten terug.. 5 eur verbeld aan luxembourg, als het systeem werkte had ik niet hoeven bellen.

Ze vertelden aan de telefoon dat het systeem sneller moest worden ipv langerzamer (toch instant de bedoeling?) normaal max 24 uur, en dat klopt wat het normaal altijd is.

Het geld zou "in between" zijn, ben toch benieuwd wie het nu heeft dan (Advaniza niet, maar de Rabo ook niet)
Is het een Equens die nu rente pakt van mijn geld?
En wellicht tig andere mensen
Bellen lijkt mij jouw keuze. Bericht achterlaten is gratis qua tijd en kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
Volgens de PSD2 richtlijn, zijn ze verplicht compensatie te geven als ze te lang doen over een SEPA betaling.
Daar zal ik dus op gaan wijzen zodra het geld alsnog binnen is.

//
Compensatieplicht bank
• In de EU-betaalrichtlijn (PSD2) is vastgelegd dat banken verplicht zijn om betalingen correct en tijdig uit te voeren.
• Als dat niet gebeurt, moet de uitvoerende bank (hier: Advanzia in Luxemburg) het bedrag herstellen of de klant compenseren voor schade die is ontstaan door de vertraging.
• Het gaat dan niet automatisch om een “boete” of vaste vergoeding, maar om een schadevergoeding (bijv. renteverlies of kosten omdat een betaling te laat bijgeschreven is).

//

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Morgen is er onderhoud volgens een melding bij het aanlog scherm bij Advanzia. Geen toegang.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 03-10-2025 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:10
Xc

[ Voor 99% gewijzigd door brownyster op 04-10-2025 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:10
[...]

[...]

Hallo,

Ik heb rekenin geopend bij nibc maar als ik nu inlog blijft hij maar verwerken op app als op site. Zetten ze het in het weekend uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
brownyster schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:27:
[...]

Hallo,

Ik heb rekening geopend bij nibc maar als ik nu inlog blijft hij maar verwerken zowel op de app als op de site. Zetten ze het in het weekend uit?
Nee, het is een beetje kapot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGLEGMskpakzWDM5knXU3IXIdDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t2msU9KvavTVbHViJR6yRTeE.png?f=fotoalbum_large

Ik krijg wel een tancode maar dan verschijnt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tts4fTnr4S29ZRkzECoiaK8OCQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6ipoJVHOphAJwCn579UeaZts.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 04-10-2025 10:18 ]

Pagina: 1 ... 162 ... 167 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling