RobertMe schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:47:
[...]
... Raisin heeft geen mogelijkheid tot een en/of rekening ...
mpsyn schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:22:
[...]
Volgens mij wel, dat is, als ik de volgende pagina goed interpreteer.
https://www.raisin.nl/sparen/gezamenlijke-spaarrekening/Check, Raisin heeft geen en/of rekening.
En, alle centen die terugkomen vanaf Raisin gaan naar de gezamelijke NL en/of rekening; mission accomplished?
Tijdens mijn schrijven had ik (ook) een andere post in gedachten:
RobertMe schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:04:
Welke (Nederlandse) banken vallen er aan te bevelen voor en/of?
~vandaag loopt voor mijn ouders de actie bij CEB af en dus terug naar 1,7%. Geld gaat voor nu weer terug naar LeasePlan. Maar waarschijnlijk zijn er betere opties te vinden (bij de "Turkse" banken?). Volgens mij deed Yapi geen e/o meer (of ben ik in de war met deposito open breken bij aankoop woning? Daar waren ze ook mee gestopt)?
Die deed mij de aanname doen dat meneer RobertMe op zoek was naar een nieuwe gezamelijke spaarrekening, en de volgende quotes van de Raisin website doen mij denken dat dat mogelijk is:
"Bij het openen van een Raisin rekening kun je een gezamenlijke rekening als tegenrekening opgeven
om op deze manier samen te sparen"
"De tegenrekening
van een gezamenlijke spaarrekening dient ook een gezamenlijke rekening te zijn. Dit betekent in de praktijk dat je voor een gezamenlijke spaarrekening met een vaste tegenrekening ook een gezamenlijke bankrekening nodig hebt"
Ik lees dit (nu) als de constructie: NL en/of rekening als tegenrekening van een individuele Raisin rekening (op mamma's of pappa's naam), van waaruit een gezamelijke spaarrekening geopend kan worden bij een buitenlandse bank (mocht er op dit moment geen geschikte gezamelijke NL spaarrekening zijn).
Eitherway, de centen komen altijd terug op een gezamelijke NLrekening; wellicht dat er met een constructie als deze nog wat meer bij komt kijken, m.b.t. erfbelasting ...
/off
Dang,
hoe simpel kan het zijn mpsyn ...
Waar ik de mist in ben gegaan, een aantal weken geleden: de vrouw des huizes en ikzelf hebben een individuele spaarrekening bij LPB, we wilden onze individuele spaarrekening koppelen aan onze en/of rekening ---> kan niet.
En daar weer een verkeerde aanname mijnerzijds vanuit 'my twisted brain': geen spaarrekening bij LPB mogelijk met een en/of rekening ...
Vergeef me de verwarring die ik zaaide en de door mij verkeerd gegeven informatie.
Vraag of dhbbank IP ondersteund blijft nog openstaan.
Net ff een gesprek gehad van 20 seconden met dhbbank: ze ondersteunen geen IP, gaat wel komen (duh), maar ze weten nog niet wanneer; was wel fijn dat er na het intoetsen van hun telefoonnummer er een mens de telefoon opnam, zonder wachtrij.