Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pistachenootje schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:19:
[...]

Oke je moet dus een formulier (Freistellungsauftrag) invullen maar als ik daar op klik krijg ik "Ein interner Fehler ist aufgetreten. Bitte versuchen sie es später noch einmal."

Is het bij iemand anders wel gelukt? @LuckyStriker ?

# Consors bank
Misschien krijg je die foutmelding omdat je intern toch al als buitenlands belastingplichtige aangemerkt bent. Is er al eens Kapitalertragssteuer ingehouden?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-04 11:51
Hoe kun je in NEDERLAND rijk worden van de Turkse rente? Het staat momenteel op 50%!!!

https://www.msn.com/nl-nl...4d178fb3e6b8cd1cd5ce&ei=9

Weet iemand de makkelijkste weg? Een postadres is zeker niet mogelijk om van de rente te profiteren? Is verhuizen de enige oplossing?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34

Oekol

waka waka hey hey

Da Queen schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:09:
Hoe kun je in NEDERLAND rijk worden van de Turkse rente? Het staat momenteel op 50%!!!

Weet iemand de makkelijkste weg? Een postadres is zeker niet mogelijk om van de rente te profiteren? Is verhuizen de enige oplossing?
Ik zou er ver bij wegblijven. Valuta risico en vorig jaar was de inflatie nog een stuk hoger dan de rente. Daarnaast valt het buiten het DGS. Als je van je geld af wilt kan je het net zo goed aan een stichting schenken in NL :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
demonk schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:50:
Volgens Raisin is het goed geregeld en lijkt er gezegd te worden dat alleen in nederland erfbelasting betaald moet worden en dat het geld in de meeste gevallen gewoon wordt teruggestort bij overlijden(waarbij wel een procedure gevolgd moet worden / aantal bescheiden nodig zijn)
Wat opmerkelijk is dat zowel in Frankrijk als Italië de bankrekeningen geblokkeerd moeten worden zodra de bank op de hoogte is van het overlijden van de rekeninghouder totdat er aangifte is gedaan. Maar in de voorwaarden van specifiek Distingo (Frans) en CAB (Italiaans), maar ook bij vele andere banken bij Raisin , staat dat bij melding van overlijden de tegoeden automatisch overgemaakt worden naar de Raisin rekening. Daar staat niets over een eventuele blokkade. Dat kan zijn omdat er met Raisin een "tussenpersoon" is en er dus sowieso geen ongeoorloofde boekingen gedaan kunnen worden plus dat Raisin zelf de toegang blokkeert tot de Raisin rekening. Maar ik kan me niet voorstellen dat er niet een kanttekening in de voorwaarden van de partner banken zou staan als de erfgenamen mogelijk nog formulieren in zouden moeten vullen ten behoeve van de erfbelasting voor het land waar de partner bank gevestigd is.

Dat zegt natuurlijk ook nog niets over buitenlandse banken en erfbelasting in het algemeen, misschien is Raisin een apart geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:56
Da Queen schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:09:

Bij Yapi Kredi kun je een rekening openen en Turkse Lira's aankopen, maar die bieden maar 35% aan op dit moment zie ik.
Gezien de enorme devaluatie van de lira over de afgelopen jaren t.o.v. de euro en beleid van dictator Erdogan ( zoals een familie-rekening voor Turken die het koersverlies compenseert van de lira t.o.v. de euro en dollar ) zou ik er van af blijven.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 14:31
Oekol schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:12:
[...]

Ik zou er ver bij wegblijven. Valuta risico en vorig jaar was de inflatie nog een stuk hoger dan de rente. Daarnaast valt het buiten het DGS. Als je van je geld af wilt kan je het net zo goed aan een stichting schenken in NL :+
De inflatie in Turkije is volgens mij geen probleem; daar hebben we hier niet direct mee te maken. Het gaat om de ontwikkeling van de wisselkoers van de Turkse lira met de euro die ik vooraf wel even goed zou checken. En deze heeft natuurlijk wel weer een relatie met de inflatie in dat land.

Bekijk het eens zo:
Denk je dat de Turkse centrale bank een filantropische instelling is die er vooral op uit is om buitenlandse spaarders slapend rijk te maken? Zo nee, dan zou ik heeeel erg voorzichtig zijn voordat ik hier in zou stappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
marktweakt schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:33:
[...]
Het gaat om de ontwikkeling van de wisselkoers van de Turkse lira met de euro die ik vooraf wel even goed zou checken.
Voor € 1 kreeg je:
21-Feb-2023: ₺ 20,0972
21-Feb-2024: ₺ 33,5651
Da's dus een verlies van 59.88% (bij een interne inflatie van 67%).
Met de 35% rente via Yapi kom je er dus bij lange na niet.

Ook hier heeft niemand een glazen bol - Erdogan die weer een neefje de rente laat verlagen, nieuwe aardbevingen die deze keer een stuk industrie slopen, oorlog in Europa, ...

Valuta-speculaties horen gewoon niet thuis bij "veilig" sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-05 19:42
RobertMe schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:10:
[...]

Enige dat we in het algemeen weten is dat de belastingdienst het altijd laat verrekenen. Maar je kunt dus ook niet meer terugkrijgen dan je in NL zou betalen. Dus in extremis kun je de situatie hebben dat je bv met geregistreerd partnerschap in het buitenland wel (veel) erfbelasting betaald (omdat geregistreerd partnerschap niet erkent wordt, maar alleen een huwelijk), maar in Nederland €0 erfbelasting betaald "want partner" (wel erkent).

En daarnaast zijn er een beperkt aantal landen die helemaal geen erfbelasting heffen, die zouden dus sowieso "veilig" zijn (/betaal je alleen in NL).
Zeer bedankt voor je antwoord!
Ik had ergens gelezen dat de verrekening, volgens het besluit in 2001 voor de voorkoming dubbele belasting, alleen via het opgeven van de buitenlandse belasting als "schuld" afgetrokken kan worden.
Nu heb ik de belastingdienst gebeld en zij stellen het volgende:
1. er zijn bedragen met 7 landen om dubbele belasting te voorkomen ( Finland, Zwitserland, VS, Zweden, Israel, VK (GB/Noord-Ierland) en Zweden). De inhoud staat op verdragenbank.overheid.nl. Inhoud heb ik nog niet inhoudelijk bekeken.
2. Wanneer er geen verdrag is, wordt een besluit uit 2001 van kracht om dubbele belasting te voorkomen.

Wat ik begrijp is dat je bij de aangifte erfbelasting in Nederland, de in het buitenland betaalde belasting kunt aangeven en de Nederlandse erfbelasting wordt dan verlaagd met dit bedrag (tegen elkaar weggestreept).
Uiteraard moet de belasting in het buitenland niet hoger zijn, dan kan dit niet verrekend worden. Igv geregistreerd partnerschap heb ik inderdaad gelezen, dat dit niet herkent wordt in sommige landen, waardoor je in een andere categorie valt (met een kleinere vrijstelling) waardoor je in het buitenland wel potentieel meer belasting betaald dan in Nederland).

En een paar landen hebben geen erfbelasting meer, zoals Zweden, Oostenrijk, Portugal, Rusland, Israel, Zwitserland(vele provincies) en Italie heeft het nog wel, maar een zeer laag tarief. Enfin misschien zijn er meer landen. En ik verzin het zelf niet, maar ik herhaal wat ik ergens lees (en daar begint soms de verwarring, wellicht :-)

Al met al, stelt mij dit wel gerust. Wel zijn er een aantal sites die hier onduidelijke en soms tegenstrijdige berichten over delen. Dus ik ga e.a. nog controleren.
Verder wil ik nog graag bevestig zien dat de buitenlandse rekeningen igv Raisin niet geblokkeerd worden, zoals ik zou verwachten en of Raisin dan het melden van overlijden regelt met de verschillende landen.

[ Voor 5% gewijzigd door demonk op 21-03-2024 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 11:16
demonk schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:15:
[...]

Verder wil ik nog graag bevestig zien dat de buitenlandse rekeningen igv Raisin niet geblokkeerd worden, zoals ik zou verwachten en of Raisin dan het melden van overlijden regelt met de verschillende landen.
Vanwaar de focus op blokkeren? In NL werkt dit toch hetzelfde? Bank blokkeert de toegang wanneer er gemeld wordt dat de persoon overleden is, daarna via notariële akte uitbetalen aan rechthebbende?
Of heb ik dat mis?

[ Voor 15% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 21-03-2024 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-05 19:42
Novax schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:13:
[...]

Artikel is naar aanleiding van een persbericht van MoneyView, deze kan je hier vinden https://download.moneyvie...2010%20jaar%20geleden.pdf

Hele special item hier:
https://download.moneyvie...165_Sparen_CK_03-2024.pdf

Daarin staat het volgende:

[...]
Beetje selectief want lijkt me logisch dat bij deposito's er verschillen zijn in opnamebeperkingen, het zijn ten slotte deposito's.

Eigenlijk is het gewoon slecht, er staat "Geld dat gestald is bij een Nederlandse deposito kan vaak vroegtijdig kosteloos worden opgenomen bij onvoorziene en impactvolle gebeurtenissen" dus ook niet altijd en bij buitenlandse banken kan het soms wel en verlies je niet altijd je inleg. Dus eigenlijk hangt het van de bank af en niet van het land waar de bank gevestigd is, goh 8)7
Zeer bedankt hiervoor!
Tja wanneer de deposito's doorlopen tot einde looptijd is dit geen probleem...lijkt mij. Dan moeten de erfgenamen wat langer wachten. Of misschien kan een deposito niet doorlopen bij overlijden?
Kun je ze toch stoppen, maar mis je de rente....dan kan ik dit vanuit de visie vd bank snappen, omdat het geld voor de afloop vd looptijd wordt opgenomen. Maar de meeste Nederlandse banken stoppen dan de deposito en keren dan toch de rente uit....mmm.
Wel zou het fijn zijn wanneer Raisin dit dan vermeld bij de info over deposito's vd de verschillende banken.
Het kan toch wel goed zijn om te weten, wanneer je een 10-jarig deposito afsluit en je gezondheid is niet goed.

[ Voor 18% gewijzigd door demonk op 21-03-2024 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
demonk schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:42:
[...]

Wel zou het fijn zijn wanneer Raisin dit dan vermeld bij de info over deposito's vd de verschillende banken.
Het kan toch wel goed zijn om te weten, wanneer je een 10-jarig deposito afsluit en je gezondheid is niet goed.
Staat in de voorwaarden die je accepteert bij afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
demonk schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:42:
[...]
Maar de meeste Nederlandse banken stoppen dan de deposito en keren dan toch de rente uit....mmm.
De meeste Nederlandse banken hebben een veel lagere rente en dan is de schade voor hen ook minder. Die paar eurocenten kunnen ze met hun huidige winsten makkelijk missen. Plus dat ze ook al abonnementsgeld innen elke maand van die domme plakkers.
Wel zou het fijn zijn wanneer klanten [bij Raisin] gewoon de produkinformatie lezen, of misschien bij een slechte gezondheid geen 10-jaars produkten afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08-05 07:10
Ik zou als erfgenaam toch wel balen als ik er achter kwam dat overledene via een of ander platform een spaarrekening of deposito’s bij een buitenlandse bank had lopen en ik daarom allerlei formulieren naar bijvoorbeeld Spanje of Portugal moet sturen. Formulieren die dan wellicht weer niet voldoen aan de eisen die daar gesteld worden etc.etc. Ik zal het mijn nabestaanden niet aandoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-05 14:08
wibblemoo schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:13:
[...]

Juist dat is 1 situatie. En inderdaad moeten mensen zich niet blind staren op de term 'verrekenen', want dan moet er wel wat te verrekenen zijn natuurlijk.

Maar ook voor spaarders met rekeningen in het buitenland waar mogelijk erfbelasting geheven wordt over tegoeden gehouden in dat betreffende land, waarbij de eigenaar zelf niet (fiscaal) inwoner is, is een hoop onduidelijkheid.
Je zou toch denken dat het bij iemand toch wel duidelijk moet zijn... Iemand moet die regels toch uitvoeren Dus als die persoon(of organisatie? notarissen?) het hier opschrijft, zal wel fijn zijn.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
sipjohn schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:52:
Je zou toch denken dat het bij iemand toch wel duidelijk moet zijn... Iemand moet die regels toch uitvoeren Dus als die persoon(of organisatie? notarissen?) het hier opschrijft, zal wel fijn zijn.
Probleem is dat de ervaring voornamelijk zal zijn met bijvoorbeeld (tweede) woningen in het buitenland en als je gaat zoeken op het onderwerp wordt dat ook het meest besproken.

Maar dat is weer heel anders dan alleen een online bankrekening op jouw naam in het buitenland (via eventueel nog een intermediair in een ander buitenland) terwijl je nog nooit in dat land bent geweest.

Vond dit nog waar het daarover gaat in verband met de Spaanse erfbelasting die toch het meest ingewikkelde lijkt van de voornaamste spaarlanden: https://www.europeantax.b...s-and-inheritances-of-non

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuckyStriker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21-05-2024
Pistachenootje schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:19:
[...]

Oke je moet dus een formulier (Freistellungsauftrag) invullen maar als ik daar op klik krijg ik "Ein interner Fehler ist aufgetreten. Bitte versuchen sie es später noch einmal."

Is het bij iemand anders wel gelukt? @LuckyStriker ?

# Consors bank
Als je de fout meldt bij Consors, krijg je een formulier gemaild dat je moet invullen en terugsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Nog iets foutief in dat (pers)bericht van de Telegraaf/MoneyView, daar staat
Money View constateert dat het van oorsprong Duitse internetplatform Raisin een steeds belangrijkere plaats inneemt op de Nederlandse spaarmarkt. Via het platform bieden buitenlandse aanbieders deposito’s aan met bescherming van het Europese depositogarantiestelsel, waarmee in geval van een faillissement tot €100.000 per rekeninghouder wordt gegarandeerd.
Dat Europese depositogarantiestelsel bestaat (nog) niet, het zijn de nationale depositogarantiestelsels die Europese richtlijnen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Welke spaarrekening is op dit moment het meest interessant voor een minderjarige? CEB biedt helaas geen rekeningen aan voor minderjarigen en ik streef naar een hogere rente dan Bunq aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:39
MarcelNH schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:44:
Ik zou als erfgenaam toch wel balen als ik er achter kwam dat overledene via een of ander platform een spaarrekening of deposito’s bij een buitenlandse bank had lopen en ik daarom allerlei formulieren naar bijvoorbeeld Spanje of Portugal moet sturen. Formulieren die dan wellicht weer niet voldoen aan de eisen die daar gesteld worden etc.etc. Ik zal het mijn nabestaanden niet aandoen.
Formulieren opsturen? Dat zou mooi zijn. Ik heb wel eens een advocaat moeten betalen en tien brieven moeten sturen omdat mijn moeder nog een rekening in Singapore had.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:23
Van spaarinformatie.nl (en de site van Yapi Kredi):
aanstaande maandag vrij opneembaar naar 2,6% (is nu 2,5%) en 12 maands deposito naar 3,6% (was 3,3%)
Is het tij gekeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:45:
Van spaarinformatie.nl (en de site van Yapi Kredi):
aanstaande maandag vrij opneembaar naar 2,6% (is nu 2,5%) en 12 maands deposito naar 3,6% (was 3,3%)
Is het tij gekeerd ?
Iets met "één zwaluw ..."

Met deze stap blijven ze qua vrij opneembaar 100% op dezelfde plek in de ranglijst als waar ze al stonden (en onder het gemiddelde). Lijkt me puur en alleen een signaal naar bestaande klanten dat ze echt moeten blijven, want "het komt wel goed".

Die 1-jaars deposito is wel een goede ontwikkeling - ze komen daarmee gelijk met Banca Progetto en A&G (beide via Raisin) en pakken zo misschien klanten die om wat voor reden dan ook niet via een platform, iets met bronbelasting willen verrekenen of per sé bij een NL-bank/DGS willen zitten.
Maar is in ieder geval de eerste maanden lager dan bijvoorbeeld de 3-maands bij RUUT, of diverse vrij opneembare opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Schweino schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 23:59:
Welke spaarrekening is op dit moment het meest interessant voor een minderjarige? CEB biedt helaas geen rekeningen aan voor minderjarigen en ik streef naar een hogere rente dan Bunq aanbiedt.
Weinig opties, helaas:
https://www.vanspaarbankv...-vergelijken/jeugdsparen/
https://www.spaarrente.nl/spaarrekening-kind
https://www.sparen.nl/sparen-kind

Bij allemaal Triodos als hoogste (met 2,4%) en die tonen helemaal geen bunq (kleine letter B!) voor jeugd ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Schweino schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 23:59:
Gegeven dat er weinig interessante spaarrekeningen zijn voor minderjarigen :
Is het een idee om je kind (neem ik even aan) te laten sparen op een rekening op diens naam. En dat jij dan het verschil met een een hogere rente aanvult ? Met een "schenkbelastingvrije" voet van 6633 euro moet je toch een heel eind komen ;)
Ja, dat kost jou die rente, maar je kind wordt wel gemotiveerd te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
W1ck1e schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:53:
[...]
Gegeven dat er weinig interessante spaarrekeningen zijn voor minderjarigen :
Is het een idee om je kind (neem ik even aan) te laten sparen op een rekening op diens naam. En dat jij dan het verschil met een een hogere rente aanvult ? Met een "schenkbelastingvrije" voet van 6633 euro moet je toch een heel eind komen ;)
Ja, dat kost jou die rente, maar je kind wordt wel gemotiveerd te sparen.
Het zijn spaarrekeningen voor later (studie etc) en mijn kinderen sparen hier niet zelf op (maar de rekeningen staan wel op hun naam). Ik ben op zoek naar meer rendement dan de magere ABN Amro spaarrente die ze nu krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
GroteVoet459 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:20:
[...]

Weinig opties, helaas:
https://www.vanspaarbankv...-vergelijken/jeugdsparen/
https://www.spaarrente.nl/spaarrekening-kind
https://www.sparen.nl/sparen-kind

Bij allemaal Triodos als hoogste (met 2,4%) en die tonen helemaal geen bunq (kleine letter B!) voor jeugd ... ?
Dan is bunq toch te meest interessante optie (ze bieden wel degelijk een spaarrekening aan voor minderjarigen). Had gehoopt dat er betere opties zouden zijn (CEB en N26 is alleen voor meerderjarigen beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Schweino schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:42:
[...]

Het zijn spaarrekeningen voor later (studie etc) en mijn kinderen sparen hier niet zelf op (maar de rekeningen staan wel op hun naam). Ik ben op zoek naar meer rendement dan de magere ABN Amro spaarrente die ze nu krijgen.
Dan heb je volgens mij de goede keuze gemaakt:
beter nu belastingvrij storten (tot 6633 per jaar in 2024) op een rekening op hun namen met lage rente
dan nu zelf sparen op een eigen rekening op eigen naam en later belasting moeten betalen over een te grote schenking in dat jaar.

het is natuurlijk van de zotte dat er voor hen geen spaarrekening is met een fatsoenlijke rente. ze zullen wel meer klanten willen die niet geleerd hebben wat sparen is en daardoor gewend zijn te lenen.

mogen ze geen deposito's openen bij die banken met de lage rente (of zijn die rentes ook om the huilen) ?

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 22-03-2024 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
LuckyStriker schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 20:02:
[...]
Als je de fout meldt bij Consors, krijg je een formulier gemaild dat je moet invullen en terugsturen.
Hoe heb jij het gemeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Schweino schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:42:
[...]

Ik zou je aanraden om het in een paar fondsen te stoppen, zeker als die studie pas over 10 jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-04 22:55
GroteVoet459 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:04:
[...]
Die 1-jaars deposito is wel een goede ontwikkeling - ze komen daarmee gelijk met Banca Progetto en A&G (beide via Raisin) en pakken zo misschien klanten die om wat voor reden dan ook niet via een platform, iets met bronbelasting willen verrekenen of per sé bij een NL-bank/DGS willen zitten.
Maar is in ieder geval de eerste maanden lager dan bijvoorbeeld de 3-maands bij RUUT, of diverse vrij opneembare opties.
Het is wat mij betreft veel positiever! Yapi was al de hoogste Nederlandse bank op 1 en 2 jaar vast en beide zijn ook nog verhoogd. Dezelfde rente, maar niet de genoemde nadelen en dat in een land met AAA-rating.

Mijn enthousiasme komt natuurlijk ook omdat ik nog wat heb liggen om vast te zetten. Yapi was met de tarieven van voor vandaag op 1 en 2 jaar al kanshebber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuckyStriker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gisteren geprobeerd bij Santander een rekening te openen. Kan zijn dat ik op één of andere manier pech had, maar wat een drama. Bij paspoort check werd gesuggereerd naar mobiel te switchen, maar vervolgens ging het formulier op de laptop niet verder. Toen maar weer helemaal opnieuw gestart op de mobiel.

Kwam door de paspoort check na een paar pogingen, kreeg de welkom mail maar vervolgens weer vast bij het ondertekenen van het contract. De pagina blijft hangen bij contract wordt geladen, maar dat verschijnt vervolgens niet. Telefonisch contact gehad, maar verder dan “ik zal het in het systeem zetten” kwam ik daar ook niet. Begin volgende week nog maar eens bellen en anders maar niet. Komt allemaal nogal amateuristisch over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SzPWqHIXhHfCdEvleP0kaO6gDQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kpWvK3m04tgihcvccWbVbjz9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
Rene85 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:11:
Gisteren geprobeerd bij Santander een rekening te openen. Kan zijn dat ik op één of andere manier pech had, maar wat een drama. Bij paspoort check werd gesuggereerd naar mobiel te switchen, maar vervolgens ging het formulier op de laptop niet verder. Toen maar weer helemaal opnieuw gestart op de mobiel.

Kwam door de paspoort check na een paar pogingen, kreeg de welkom mail maar vervolgens weer vast bij het ondertekenen van het contract. De pagina blijft hangen bij contract wordt geladen, maar dat verschijnt vervolgens niet. Telefonisch contact gehad, maar verder dan “ik zal het in het systeem zetten” kwam ik daar ook niet. Begin volgende week nog maar eens bellen en anders maar niet. Komt allemaal nogal amateuristisch over.

[Afbeelding]
Goh hebben ze dat nou nog steeds niet goed opgelost. Ik had een maand of 2 geleden hetzelfde. Een paar dagen later ging het plotseling wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:04
Ik ben benieuwd wat de invloed van deze uitspraak is op de rente ontwikkeling.
Gaat weliswaar over de verwachte ontwikkelingen in de USA, maar zal ongetwijfeld zijn uitwerking op Europa hebben mede in combinatie met de renteverhoging van de Japanse centrale bank eerder deze week.

https://www.nu.nl/economi...ar-een-keer-de-rente.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:05
mpandroid schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 15:08:
Ik ben benieuwd wat de invloed van deze uitspraak is op de rente ontwikkeling.
Gaat weliswaar over de verwachte ontwikkelingen in de USA, maar zal ongetwijfeld zijn uitwerking op Europa hebben mede in combinatie met de renteverhoging van de Japanse centrale bank eerder deze week.

https://www.nu.nl/economi...ar-een-keer-de-rente.html
Ligt er aan wat je bedoelt met ‘de rente’. De langetermijnrentes (>2 jaar) zijn iets opgeveerd, niet spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik heb nu een pdf via de mail gehad. Als iemand hem nog nodig heeft laat maar horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuckyStriker
Pistachenootje schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:27:
[...]

Ik heb nu een pdf via de mail gehad. Als iemand hem nog nodig heeft laat maar horen.
Top! Ik heb het formulier vrijdagochtend naar Consors gemaild. Ik hoop nu wel dat Consors deze op tijd verwerkt en geen 25% (en evt. kerken belasting😅) op mijn verdiende rente inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
LuckyStriker schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:24:
[...]
Top! Ik heb het formulier vrijdagochtend naar Consors gemaild. Ik hoop nu wel dat Consors deze op tijd verwerkt en geen 25% (en evt. kerken belasting😅) op mijn verdiende rente inhoudt.
Heb je dat naar het email adres traderteam@... gestuurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuckyStriker
Pistachenootje schreef op maandag 25 maart 2024 @ 02:08:
[...]

Heb je dat naar het email adres traderteam@... gestuurd?
Ja, en voor de zekerheid ook naar kundenbetreuung@ en info@. Het formulier kreeg ik via Traderteam. Maar daarvoor had ik contact via die emailadressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:18
Zijn er meerdere die momenteel niet kunnen inloggen bij Santander en een Internal Server Error krijgen?

Ik heb dit probleem al sinds afgelopen weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 12:45
Jeffrey87 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:49:
Zijn er meerdere die momenteel niet kunnen inloggen bij Santander en een Internal Server Error krijgen?

Ik kan gewoon inloggen.

Ook wil ik even kwijt dat ik een paar weken terug een Santander en een Trade Republic account heb aangemaakt zonder enige moeite. Mijn enige bevinding is dat het wel even kan duren voordat er geld op de rekeningen staat, maar dat is een bekend gegeven en meer een onwennigheid vanuit mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
Jeffrey87 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:49:

Ik kan ook gewoon inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Niet online
Update over het openen van een rekening bij Santander: we weten niet wat er mis gaat, verwijderen je aanvraag en probeer het over 48u nog maar eens. Lijkt erop dat ze de boel totaal niet op orde hebben. Geneigd om een deurtje verder te gaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaBw-Fc7SgNI3AiRNqzQlkm0fD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHGUNC8YaRhLbsbotHdc1enS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Rene85 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:24:
Update over het openen van een rekening bij Santander: we weten niet wat er mis gaat, verwijderen je aanvraag en probeer het over 48u nog maar eens. Lijkt erop dat ze de boel totaal niet op orde hebben. Geneigd om een deurtje verder te gaan

[Afbeelding]
Ik zou ING Bank nemen want daar ligt de app en internet bankieren nooit plat. https://www.nu.nl/tech/62...duren-heel-vervelend.html

Einde cynisme. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Met alle problemen die ze hebben bij SCB lijkt het er niet echt op dat ze bij Santander de technologie van OpenBank goed gebruiken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
MotorBeast schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:27:
[...]

Ik zou ING Bank nemen want daar ligt de app en internet bankieren nooit plat. https://www.nu.nl/tech/62...duren-heel-vervelend.html

Einde cynisme. >:)
Er zit natuurlijk een verschil tussen een storing waardoor geen klanten kunnen inloggen. En "ergens is iets misgegaan in het aanmeldproces en we kunnen het niet oplossen dus begin maar opnieuw". Die storing van ING merk je naderhand niks meer van. Deze fout bij SCB kunnen ze blijkbaar zelf niet eens oplossen en blijf je bij wijze van oneinig merken.

Overigens zelf vorige week de registratie bij SCB doorlopen, en dat ging allemaal prima. Gestart op PC, en bij identificatie kreeg ik ook een mail met de link daarvoor. Mail / link op telefoon geopend, stappen doorlopen, laatste vragen nog beantwoord en "klaar" (enkele uren later mail met IBAN, €1 over gemaakt en 2 dagen later mail dat rekening was goedgekeurd).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MotorBeast
RobertMe schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:37:
[...]

Er zit natuurlijk een verschil tussen een storing waardoor geen klanten kunnen inloggen. En "ergens is iets misgegaan in het aanmeldproces en we kunnen het niet oplossen dus begin maar opnieuw". Die storing van ING merk je naderhand niks meer van. Deze fout bij SCB kunnen ze blijkbaar zelf niet eens oplossen en blijf je bij wijze van oneinig merken.

Overigens zelf vorige week de registratie bij SCB doorlopen, en dat ging allemaal prima. Gestart op PC, en bij identificatie kreeg ik ook een mail met de link daarvoor. Mail / link op telefoon geopend, stappen doorlopen, laatste vragen nog beantwoord en "klaar" (enkele uren later mail met IBAN, €1 over gemaakt en 2 dagen later mail dat rekening was goedgekeurd).
Ik heb zelf bij 2 grootbanken in Nederland gewerkt en bij alle 2 was ICT geen prio ondanks dat ze klanten zoveel mogelijk naar internet wilde hebben. Kreeg toevallig 2 weken geleden nog een overzicht van mijn hypotheek op papier waar een grote fout in zat. Het is overal wel wat.

Mensen hebben ook geen geduld meer en/of begrip dat er eens iets fout gaat. Maak je niet druk. Onze problemen zijn peanuts met de rest van de wereld. Poeh poeh rekening open gaat even stroef.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
"Kindjes in Afrika hebben pas honger". Nog meer dooddoeners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Niet online
MotorBeast schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:51:
[...]

Ik heb zelf bij 2 grootbanken in Nederland gewerkt en bij alle 2 was ICT geen prio ondanks dat ze klanten zoveel mogelijk naar internet wilde hebben. Kreeg toevallig 2 weken geleden nog een overzicht van mijn hypotheek op papier waar een grote fout in zat. Het is overal wel wat.

Mensen hebben ook geen geduld meer en/of begrip dat er eens iets fout gaat. Maak je niet druk. Onze problemen zijn peanuts met de rest van de wereld. Poeh poeh rekening open gaat even stroef.......
Het gaat er enkel om dat ze blijkbaar zelf totaal geen idee hebben waarom de aanvraag vastloopt. Bij mij, maar zo te lezen ook bij een aantal anderen. Hun systemen zijn zo beperkt dat de hele aanvraag annuleren de enige oplossing is, zonder garantie dat een nieuwe aanvraag wel probleemloos zal verlopen. Je zou denken dat het binnenhalen van nieuwe klanten prio zou zijn, maar dat lijkt niet het geval met een IT bug die er al maanden in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Rene85 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:57:
[...]
Je zou denken dat het binnenhalen van nieuwe klanten prio zou zijn, maar dat lijkt niet het geval met een IT bug die er al maanden in zit
Dan vergeet je even de andere recente debakels, zoals bijvoorbeeld met CA Auto Bank. En die kwamen aan boord bij een platform dat dit toch niet voor het eerste deed.

Blijkbaar is de aanwas en retentie ondanks alle opstartproblemen alsnog groot genoeg om de negatieve gevolgen (storingen, bijbehorende publiciteit) goed te maken. 150% nieuwe klanten kunnen rapporteren heeft ook een waarde.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
CA Auto Bank heeft overigens vandaag een lichte stijging van de deposito rentes:
  • 1 jaar: 3,45% naar 3,55%
  • 2 jaar: 3,40% naar 3,55%
  • 3 jaar: 3,40% naar 3,45%
  • 4 jaar: 3,35% naar 3,45%
  • 5 jaar: 3,30% naar 3,45%
nog wel minimaal €20.000 inleg.
En ook het nieuwe PayRay heeft een stijging bij de kortlopende deposito's:
  • 6 maanden: 3,25% naar 3,40%
  • 9 maanden: 3,25% naar 3,35%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:04
Novax schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:53:
CA Auto Bank heeft overigens vandaag een lichte stijging van de deposito rentes:
  • 1 jaar: 3,45% naar 3,55%
  • 2 jaar: 3,40% naar 3,55%
  • 3 jaar: 3,40% naar 3,45%
  • 4 jaar: 3,35% naar 3,45%
  • 5 jaar: 3,30% naar 3,45%
nog wel minimaal €20.000 inleg.
En ook het nieuwe PayRay heeft een stijging bij de kortlopende deposito's:
  • 6 maanden: 3,25% naar 3,40%
  • 9 maanden: 3,25% naar 3,35%
@wibblemoo Dit was "de rente" waar ik aan refereerde. Lichte stijging van de rente op deposito's omdat de verwachte dalingen uitblijven c.q. minder worden dan verwacht.
Ik denk dat we de komende dagen nog wel een aantal verhogingen tegemoet kunnen zien.

Ik hoop dat ik mijn glazen bol goed gelezen heb. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
wibblemoo schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:52:
"Kindjes in Afrika hebben pas honger". Nog meer dooddoeners?
Klopt, daar gaan ze dood aan. ;) Zalig toch dat wij ons alleen druk hoeven te maken over wat moet ik mijn veel te veel geld? :*)

[ Voor 19% gewijzigd door MotorBeast op 25-03-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelNH
Ik spaar uitsluitend bij banken die onder het Nederlandse DGS vallen en dan nog het liefst bij banken die ik als betrouwbaar beschouw. Maar nu twijfel ik toch of ik niet een rekening moet openen bij Yapi Kredi gezien hun aantrekkelijke 1 jaars deposito. In het verleden heb ik al eens naar deze bank gekeken maar het openen van een rekening moest via de post en daar ben ik afgehaakt. Nu zie ik dat het ook via de app kan. Heeft iemand daar ervaring mee? Nog andere zaken waar ik bij deze bank op moet letten? Of zelfs een regelrechte afrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21:11
Sinds ze een app hebben is het een aanrader.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QAI
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:41

QAI

mpandroid schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:58:
[...]

@wibblemoo Dit was "de rente" waar ik aan refereerde. Lichte stijging van de rente op deposito's omdat de verwachte dalingen uitblijven c.q. minder worden dan verwacht.
Ik denk dat we de komende dagen nog wel een aantal verhogingen tegemoet kunnen zien.

Ik had ook al mijn twijfels op verlagingen vanuit de CB's, aankondigen is iets anders dan daadwerkelijk doen. Aandelen, goud/bitcoin op een all-time high, 'geen recessie', geen sterk oplopende werkloosheid. Te voorbarig verlagen zou zo maar de inflatie weer doen oplopen en laat dat nou juist hetgeen zijn waarom ze überhaupt zijn gaan verhogen.

Mijn glazen bol zegt dat ze ruimte willen bewaren voor als het straks echt mis gaat, maar ja die bol liegt af en toe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
MarcelNH schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:32:
Ik spaar uitsluitend bij banken die onder het Nederlandse DGS vallen en dan nog het liefst bij banken die ik als betrouwbaar beschouw. Maar nu twijfel ik toch of ik niet een rekening moet openen bij Yapi Kredi gezien hun aantrekkelijke 1 jaars deposito. ...
Als je Yapi Kredi niet vertrouwt dan moet je daar niet sparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
mpandroid schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:58:
[...]

Ja wat de beweegredenen zijn voor een bank om de depositorente te verhogen blijft natuurlijk deels gissen. De langetermijnrente zie ik niet snel verder opwaarts bewegen, dus doe er nu je voordeel mee ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• love-nijntje
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 14:55
Ik heb zaterdag een rekening geopend bij Santander zonder problemen. Via mobiel gedaan en in één keer alles kunnen doorlopen (2x zelfs vanwege gezamenlijke rekening). Binnen een uur had ik de mail met het rekeningnummer, meteen geld overgemaakt, maar vanwege het weekend nog geen bevestiging daarvan. Vooralsnog geen problemen dus, maar ben benieuwd of de storting goed gaat. Onze ABN en/of rekening heeft namelijk niet onze beide namen op een overboeking staan ("*naam partner* CJ"), dus ik verwacht mogelijke issues daarmee.. (wat ik trouwens spuugzat ben om telkens te moeten bewijzen dat deze rekening ook van mij is). Anyway, vooralsnog een vlekkeloos aanmeldproces dus hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waalkachel
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19-07-2024
MarcelNH schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:32:
Ik spaar uitsluitend bij banken die onder het Nederlandse DGS vallen en dan nog het liefst bij banken die ik als betrouwbaar beschouw. Maar nu twijfel ik toch of ik niet een rekening moet openen bij Yapi Kredi gezien hun aantrekkelijke 1 jaars deposito. In het verleden heb ik al eens naar deze bank gekeken maar het openen van een rekening moest via de post en daar ben ik afgehaakt. Nu zie ik dat het ook via de app kan. Heeft iemand daar ervaring mee? Nog andere zaken waar ik bij deze bank op moet letten? Of zelfs een regelrechte afrader?
Een rekening via de app openen bij deze bank is prima te doen. Na twee werkdagen was rekening actief. Beetje omslachtig vind ik persoonlijk dat elke keer dat je inlogt op je rekening dit via een sms moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beck
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 19:13
Zojuist heb de Trade Republic app (iOS) geüpdatet en nu kan ik de opgebouwde rente voor de huidige maand niet meer zien. Bij voordelen was voorheen een tegel zichtbaar met het huidige rentepercentage en als je daarop klikte dan zag je de opgebouwde rente voor de huidige maand. Is dit herkenbaar? Ik heb Trade Republic een bericht gestuurd en wacht op een reactie.
En inmiddels is de tegel weer verschenen en is de opgebouwde rente voor de huidige maand weer inzichtelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door beck op 25-03-2024 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-05 11:23
Waalkachel schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:41:
[...]

Een rekening via de app openen bij deze bank is prima te doen. Na twee werkdagen was rekening actief. Beetje omslachtig vind ik persoonlijk dat elke keer dat je inlogt op je rekening dit via een sms moet.
Aha, thx
Dus het kan via de app bij Yapi. Weet iemand hoe dan de procedure werkt via de app met identificatie, paspoort inscannen, video van jezelf maken bijv etc
En is een en/of rekening mogelijk?

Dank voor uw antwoord

[ Voor 5% gewijzigd door Hendriks1 op 26-03-2024 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Sparen in het buitenland wint aan populariteit onder Nederlanders(Telegraaf)

€1,8 miljard extra in het laatste kwartaal van 2023, alleen voor de Euro landen (dus exclusief Zweden & Noorwegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
Hendriks1 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 07:55:
[...]

Aha, thx
Dus het kan via de app bij Yapi. Weet iemand hoe dan de procedure werkt via de app met identificatie, paspoort inscannen, video van jezelf maken bijv etc

Dank voor uw antwoord
Zo gaat het inderdaad ja.
Gezamenlijke rekening weet ik niet.
Bij mij zelfs binnen één uur(hooguit 2) een rekeningnummer in mijn mailbox(en dat op zaterdag!).
(Dat was wel met aanvullende verificatie via IDIN, mogelijk is daarom geen verificatiestorting nodig)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

GroteVoet459 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:35:
Sparen in het buitenland wint aan populariteit onder Nederlanders(Telegraaf)

€1,8 miljard extra in het laatste kwartaal van 2023, alleen voor de Euro landen (dus exclusief Zweden & Noorwegen).
Goed dat dit opgepakt wordt door de media. Het is natuurlijk slechts een half babystapje als je kijkt naar de spaargelden die Nederland heeft staan.

Inmiddels ook een post op nu.nl over hetzelfde onderwerp.

[ Voor 12% gewijzigd door rockhopper op 26-03-2024 11:38 . Reden: linkje erbij ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendriks1
rockhopper schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:35:
[...]

Goed dat dit opgepakt wordt door de media. Het is natuurlijk slechts een half babystapje als je kijkt naar de spaargelden die Nederland heeft staan.

Maar volgens mij nog steeds geen woord in het telegraafstuk over de Nederlands Turkse banken, welke best een aardige rente geven (m.n. de deposito's) en ook nog eens onder het Nederlandse DGS vallen.
Apart nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:30

LankHoar

Langharig tuig

Ik zag net dit artikel: https://www.nu.nl/economi...uitenlandse-rekening.html

Dacht dat ik bij Bunq al lekker bezig was met zo'n 2,5% rente, maar dat kan blijkbaar nog wel royaal hoger. Wat voor (buitenlandse) banken hebben jullie goede ervaringen mee? Een half jaar wegzetten is voor ons overigens ook wellicht een optie, het gaan om redelijk wat spaargeld en we denken toch niet binnen een half jaar een woning te kopen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
sipjohn schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:26:
[...]

Zo gaat het inderdaad ja.
Gezamenlijke rekening weet ik niet.
Bij mij zelfs binnen één uur(hooguit 2) een rekeningnummer in mijn mailbox(en dat op zaterdag!).
(Dat was wel met aanvullende verificatie via IDIN, mogelijk is daarom geen verificatiestorting nodig)
Dank voor je antwoord. Ik zit via Abn, is dat dan zo eenvoudig met Idin (nog geen geen ervaring mee) en dan via de app van YapiKredi? Of moeten er dan nog aanvullende handelingen gedaan worden?

Iemand anders die wellicht wel ervaring heeft met een en/of rekening bij Yapi. Mijn tegenrekening is ook een en/of rekening overigens

Dank voor uw reactie

[ Voor 7% gewijzigd door Hendriks1 op 26-03-2024 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
LankHoar schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:05:

Dacht dat ik bij Bunq al lekker bezig was met zo'n 2,5% rente, maar dat kan blijkbaar nog wel royaal hoger. Wat voor (buitenlandse) banken hebben jullie goede ervaringen mee? Een half jaar wegzetten is voor ons overigens ook wellicht een optie, het gaan om redelijk wat spaargeld en we denken toch niet binnen een half jaar een woning te kopen.
Het meest gunstige is, als je je spaargeld voor minimaal een half jaar wilt wegzetten, een deposito bij bv Raisin. Vrij opneembaar kan ook, maar dan loop je de kans dat de rentes verlaagd worden in de tussentijd. Een tussenweg is om niet op 1 paard te wedden maar een paar verschillende rekeningen te openen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• W1ck1e
... Wat voor (buitenlandse) banken hebben jullie goede ervaringen mee? ...
De ervaringen verschillen nogal. Er zijn inmiddels 4 draadjes aan "Het spaartopic" gewijd. Dat kan je mooi even doorlezen komend paasweekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16:06
rockhopper schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:35:
[...]

[ Voor 7% gewijzigd door Datisraar op 26-03-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Datisraar schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:18:
[...]

En uiteraard zo te lezen daar,
weer iemand die over Ice Save begint en maken ze elkaar weer bang. Tuurlijk moet je goed opletten waar je je spaargeld stalt, maar dat is met alles wat je moet doen. Het kan echt wel hoor sparen in het buitenland.

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 26-03-2024 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Hendriks1 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:04:
[...]

Maar volgens mij nog steeds geen woord in het telegraafstuk over de Nederlands Turkse banken, welke best een aardige rente geven (m.n. de deposito's) en ook nog eens onder het Nederlandse DGS vallen.
Apart nog steeds
Misschien is het maar beter zo. Dat de kudde spaart bij de 4 grootbanken, waar die rente laag blijft en wij meer rente krijgen bij de alternatieve banken in Nederland. Mocht zo'n kleinere bank dan toch omvallen (wat ik echt niet verwacht) dan kan Nederland dat wel hebben. En dan worden de betreffende spaarders vanuit het dgs geholpen. Dat dan weer wordt betaald door de voornamelijk (want naar rato?) door de grootbanken. Als die dat niet willen moeten ze maar meer rente vergoeden ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bdekok
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-04 12:12

Tot een half jaar zou ik ook kijken naar de Credit Europe Bank spaarrekening met (gegarandeerde) rente van 3,75% voor 6 maanden. Volgens mij gunstiger dan alles bij Raisin, en met NL-DGS. Wel na dat halve jaar wsl nodig om je geld weer te verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:32

Ik ga komende periode een aantal banken af die een nieuwkomers rente geven voor het potje wat ik op korte periode nodig heb. Zit nu bijvoorbeeld bij credit europe daarna kijk ik verder. Deposito sparen is wellicht een optie lees goed de voorwaarden door bij veel banken kan je het opbreken mocht je toch onverwachts een huis willen kopen (waarschijnlijk wel wat gedoe maar er zijn mogelijkheden). Voor de lange termijn heb ik een vast bedrag nu bij CA Auto staan tegen 4.1%. Weliswaar een weloverwogen risico want Italië maar heb het op korte termijn niet nodig dus kan best even wachten op mijn geld als het helemaal uit de klauwen loopt.

[ Voor 13% gewijzigd door Puddi Puddin op 26-03-2024 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hendriks1 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:04:
[...]
Apart nog steeds
Ja het zou ook wel vreemd zijn om een artikel te schrijven met als kop "sparen in het buitenland" en het dan vervolgens over Nederlandse banken te hebben.

Ik begrijp je punt verder wel hoor, ook in Nederland zijn er spaarbanken te vinden die redelijke tot zelfs goede rente geven. Maar dat is eigenlijk meer een ander artikel. De insteek is duidelijk dat ze hopelijk een signaal afgeven dat de Nederlandse grootbanken ons een poot uitdraaien.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sipjohn
Hendriks1 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:07:
[...]

Dank voor je antwoord. Ik zit via Abn, is dat dan zo eenvoudig met Idin (nog geen geen ervaring mee) en dan via de app van YapiKredi? Of moeten er dan nog aanvullende handelingen gedaan worden?

Iemand anders die wellicht wel ervaring heeft met een en/of rekening bij Yapi. Mijn tegenrekening is ook een en/of rekening overigens

Dank voor uw reactie
alles gaat via de app, ik weet niet meer precies volgorde: volgens mij: BSN, scannen id + selfie, optioneel(dus niet verplicht): IDIN(adresgegevens ophalen en waarschijnlijk meteen verificatie tegenrekening) en misschien nog een paar vraagjes(inzake waar belastingplicht?i maar volgens mij niet.
(IDIN moet je wel ooit geactiveerd hebben bij ABN AMRO, volgens mij anders niet mogelijk of alleen na extra stappen.)

(In FAQ zie ik helemaal geen vraag over gezamenlijke rekening, dus vermoedelijk niet mogelijk?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
rockhopper schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:59:
[...]

Ja het zou ook wel vreemd zijn om een artikel te schrijven met als kop "sparen in het buitenland" en het dan vervolgens over Nederlandse banken te hebben.

Ik begrijp je punt verder wel hoor, ook in Nederland zijn er spaarbanken te vinden die redelijke tot zelfs goede rente geven. Maar dat is eigenlijk meer een ander artikel. De insteek is duidelijk dat ze hopelijk een signaal afgeven dat de Nederlandse grootbanken ons een poot uitdraaien.
Het punt is dat dat andere artikel niet wordt geschreven. Wat ze wel suggereren is dat alle Nederlandse banken ons een poot uitdraaien, terwijl voornamelijk de grootbanken dat doen en niet de kleinere of die met een buitenlandse achtergrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waalkachel
Hendriks1 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 07:55:
[...]

Aha, thx
En is een en/of rekening mogelijk?

Dank voor uw antwoord
Volgens mij is een en/ of rekening niet mogelijk, ook niet als tegenrekening, je kan dit eventueel gewoon navragen bij de telefonische helpdesk.
Mocht je alleen maar een en/ of rekening als tegenrekening hebben , kun je dat dan weer gemakkelijk omzeilen door bijvoorbeeld een gratis rekening te openen bij N26, ze accepteren namelijk ook een Duits tegenrekening nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coneing
  • Laatst online: 27-03-2024
Bedankt voor de info! Klinkt als een vrij gestroomlijnd proces. Ik zal eens kijken naar het activeren van IDIN bij ABN AMRO voordat ik verder ga. En inderdaad, jammer dat er niet veel informatie lijkt te zijn over gezamenlijke rekeningen. Hopelijk is het toch mogelijk.

[ Voor 144% gewijzigd door Coneing op 26-03-2024 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

W1ck1e schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:08:
[...]
Het punt is dat dat andere artikel niet wordt geschreven. Wat ze wel suggereren is dat alle Nederlandse banken ons een poot uitdraaien, terwijl voornamelijk de grootbanken dat doen en niet de kleinere of die met een buitenlandse achtergrond.
Tja ik lees de kop "sparen in het buitenland wint aan populariteit", dan verwacht ik niet een analyse van Nederlandse spaarbanken. Dus ik blijf erbij dat ik dat dan ook niet in het artikel verwacht. Het zou natuurlijk goed zijn als ze wat verder zouden kijken dan alleen de grootbanken. Maar journalistiek is ook niet meer wat het is geweest. Men post liever 3 korte weinigzeggende artikelen met een clickbait titel dan één goed geschreven diepte-analyse artikel waar haarfijn uitgelegd wordt waar je je geld onder welke omstandigheden het beste kan stallen.

Gelukkig is er dit topic nog 8)

(overigens hebben die grootbanken waarschijnlijk wel 95% van het Nederlandse spaargeld, dus het is begrijpelijk dat de kleine Nederlandse banken niet meegepakt worden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
@rockhopper De percentages zijn volgens mij:
90% grootbanken
8% kleinere Nederlandse banken
2% buitenlandse banken.
Ik weet even niet of het percentage over saldo of aantal rekeningen gaat (of iets anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-04 22:55
W1ck1e schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:08:
[...]
Over "Islamitische" banken mag de krant niks vermelden van GW en zijn kornuiten. Deze opmerking is - nog - sarcastisch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W1ck1e
Frankenstein schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:01:
[...]

Over "Islamitische" banken mag de krant niks vermelden van GW en zijn kornuiten. Deze opmerking is - nog - sarcastisch.
Islamitische banken doen niet aan rente.
Islamitisch bankieren, wat is dat precies?
Als we het hebben over islamitisch bankieren, dan hebben we het over een manier van bankieren die overeenstemt met de principes van de islam. Vanuit de islam is het bijvoorbeeld niet toegestaan om geld te verdienen met geld. Dit houdt bijvoorbeeld in dat het ontvangen en betalen van rente niet is toegestaan. Ook investeren veel westerse banken in zaken als alcohol en wapens, wat volgens de principes van de islam verboden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
rockhopper schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:59:
[...]

Hoezo draaien ze je een poot uit? Een bank kijkt net als ieder ander bedrijf naar zijn marge tussen inkoop en verkoop. Aangezien de Nederlandse grootbanken verzuipen in het spaargeld en aan de andere kant het aantal nieuwe leningen in een lagere verhouding staat hebben ze geen enkele behoefte/noodzaak om de spaarrente te verhogen om zo meer spaargeld aan te trekken. Het is gewoon simpelweg de wet van vraag en aanbod. Dat jij dat niet leuk vindt is wat anders. Huizenprijzen zijn skyhigh in Nederland in tegenstelling tot veel andere landen in het buitenland. Ook dat is de wet van vraag en aanbod. Ook dan zit er maar 1 ding op als je dat wil vermijden. Verhuizen naar het buitenland.

NB: en vergeet niet....een hoge rente betekent een haperende economie. Daar worden we ook niet blij van. Alsmaar stijgende prijzen en stijgende lonen (loon/prijs spiraal) is ook funest op termijn.

[ Voor 7% gewijzigd door MotorBeast op 26-03-2024 14:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Datisraar
MotorBeast schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:11:
[...]

Hoezo draaien ze je een poot uit? Een bank kijkt net als ieder ander bedrijf naar zijn marge tussen inkoop en verkoop. Aangezien de Nederlandse grootbanken verzuipen in het spaargeld en aan de andere kant het aantal nieuwe leningen in een lagere verhouding staat hebben ze geen enkele behoefte/noodzaak om de spaarrente te verhogen om zo meer spaargeld aan te trekken. Het is gewoon simpelweg de wet van vraag en aanbod. Dat jij dat niet leuk vindt is wat anders. Huizenprijzen zijn skyhigh in Nederland in tegenstelling tot veel andere landen in het buitenland. Ook dat is de wet van vraag en aanbod. Ook dan zit er maar 1 ding op als je dat wil vermijden. Verhuizen naar het buitenland.

NB: en vergeet niet....een hoge rente betekent een haperende economie. Daar worden we ook niet blij van. Alsmaar stijgende prijzen en stijgende lonen (loon/prijs spiraal) is ook funest op termijn.
Het lastige voor hen is dat die genoemde 90% spaarrekeningen bij de grootbanken blijft staan omdat er bijkomende tientallen redenen zijn voor Nederlanders om niet elders, het zij binnen Nederland, hetzij in het buitenland te gaan sparen:

Kost moeite.
Je moet een aanvraag elders indienen.
Je moet je legitimeren.
Niet van bank willen veranderen
Je krijgt een andere IBAN, de huidige die je niet kunt meenemen.
Sparen buitenland eng.
Sparen in het buitenland waar ze geen Nederlands spreken.

Oh ja, en Ice Save.

Moeten we nog even doorgaan…..

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 26-03-2024 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Datisraar schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:20:
[...]

Het lastige voor hem is dat die genoemde 90% spaarrekeningen bij de grootbanken blijft staan omdat er tientallen redenen zijn voor Nederlanders om niet elders, het zij binnen Nederland, hetzij in het buitenland te gaan sparen:

Kost moeite.
Niet van bank willen veranderen
Je krijgt een andere IBAN die je niet kunt meenemen.
Sparen buitenland eng.
Sparen in het buitenland waar ze geen Nederlands spreken.

Oh ja, en Ice Save.
Je hoeft niet te veranderen van betaalrekening. Je neemt een extra spaarrekening. Mensen die het de moeite niet waard vinden of niet uitzoeken, begrijpen of vertrouwen verdienen het wat mij betreft ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:10:
[...]
Islamitische banken doen niet aan rente.
[...]
Heel veel NL-se banken hebben nog niet zo heel lang geleden aan Islamitisch bankieren gedaan.
Als men niet oppaste moest men zelfs nog bijbetalen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb zojuist een rekening geopend bij Santander (Belgie) 3,6% om wat spaargeld te stallen. Er lopen wat depositos binnenkort af en op die spaarrekening krijg ik nagenoeg dezelfde rente als op een deposito van een jaar.

Echter nu meen ik dat er bronbelasting in Belgie betaald moet worden. Hoe kan ik zelf de vrijstelling voor aanvragen?

Ik heb ook geprobeerd een account te maken bij Trade Republic, maar hun systemen haperen nogal. SMS komt pas na een half uur, identificatie kan niet verstuurd worden, inloggen lukt niet in de app. Aangezien het daar 4% is met een max van 50k vind ik dat niet de moeite.

[ Voor 29% gewijzigd door Kurios op 26-03-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
W1ck1e schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:24:
[...]
Je hoeft niet te veranderen van betaalrekening. Je neemt een extra spaarrekening. Mensen die het de moeite niet waard vinden of niet uitzoeken, begrijpen of vertrouwen verdienen het wat mij betreft ook niet.
Neem van mij aan dat de meerderheid van de spaarders er niet eens bij stil staat. Net zoals ze niet stil staan bij renteverlaging aanvragen van hun hypotheek als waarde van de woning is gestegen (omgekeerd voordeel van sparen). Gebrek aan kennis van de klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Kurios schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:56:
Ik heb zojuist een rekening geopend bij Santander (Belgie) om wat spaargeld te stallen. Er lopen wat depositos binnenkort af en op die spaarrekening krijg ik nagenoeg dezelfde rente als op een deposito van een jaar.

Echter nu meen ik dat er bronbelasting in Belgie betaald moet worden. Hoe kan ik zelf de vrijstelling voor aanvragen?
Bij het ondertekenen van het contract van Santander Consumer Bank zit een automatisch ingevulde bijlage voor die vrijstelling. Even kijken bij de laatste pagina van de pdf van het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
MotorBeast schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:58:
[...]
Neem van mij aan dat de meerderheid van de spaarders er niet eens bij stil staat. Net zoals ze niet stil staan bij renteverlaging aanvragen van hun hypotheek als waarde van de woning is gestegen (omgekeerd voordeel van sparen). Gebrek aan kennis van de klant.
Off-topic, maar je autoverzekering idem - elke X (5?) jaar heb je een staffel erbij op je schadevrije jaren.
Je moet er wel specifiek om vragen/overstappen, anders krijg je alleen de jaarlijkse "we moeten de premie verhogen want meer schades"-update.

Maar de reacties op het NU.nl -artikel zijn weer bedroevend. Men is wel eens bang dat Nederland zijn (haar?) economische positie aan het verliezen is, maar met zoveel domheid op een hoop is het eigenlijk niet zo vreemd ...

[ Voor 9% gewijzigd door GroteVoet459 op 26-03-2024 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Kurios schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:56:
Ik heb zojuist een rekening geopend bij Santander (Belgie) 3,6% om wat spaargeld te stallen. Er lopen wat depositos binnenkort af en op die spaarrekening krijg ik nagenoeg dezelfde rente als op een deposito van een jaar.

Ik heb ook geprobeerd een account te maken bij Trade Republic, maar hun systemen haperen nogal. SMS komt pas na een half uur, identificatie kan niet verstuurd worden, inloggen lukt niet in de app. Aangezien het daar 4% is met een max van 50k vind ik dat niet de moeite.
zou:

Attest Roerende Voorheffing Niet-inwoners, (ter vrijstelling van Belgische bronbelasting op spaarrente bij Centrale Kredietverlening).

moeten heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
GroteVoet459 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:02:
[...]

Off-topic, maar je autoverzekering idem - elke X (5?) jaar heb je een staffel erbij op je schadevrije jaren.
Je moet er wel specifiek om vragen/overstappen, anders krijg je alleen de jaarlijkse "we moeten de premie verhogen want meer schades"-update.

Maar de reacties op het NU.nl -artikel zijn weer bedroevend. Men is wel eens bang dat Nederland zijn (haar?) economische positie aan het verliezen is, maar met zoveel domheid op een hoop is het eigenlijk niet zo vreemd ...
Ik weet het. Door mijn achtergrond ken ik zo ongeveer alle trucs wel. Verzekeringen zitten bij een onderlinge zonder winstoogmerk. Auto's bij een verzekeraar die hoogste schadevrije jaren toerekent aan alle auto's in het gezin. Beleggen bij een broker met de laagste kosten. Ziektekosten ieder jaar bekijken enz. Scheelt allemaal bakken met geld. En wie het kleine niet eert, is het grote niet weert. Vele kleine, maken 1 grote. Enz..... Maar je moet er wel moeite voor doen en vooral reacties op Nu.nl niet lezen. 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waalkachel
MotorBeast schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:11:
[...]

Banken kunnen gewoon hun geld stallen bij de ECB, tegen 4% rente, bij een spaarrekening van bijv. ING met 1,5% is dit best wel een aardige marge.
Om heel eerlijk te zijn verhoogd ING ook zijn rente binnenkort van 13,9 naar 14,9 procent, helaas wel voor rood staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Waalkachel schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:18:
[...]

Banken kunnen gewoon hun geld stallen bij de ECB, tegen 4% rente, bij een spaarrekening van bijv. ING met 1,5% is dit best wel een aardige marge.
Om heel eerlijk te zijn verhoogd ING ook zijn rente binnenkort van 13,9 naar 14,9 procent, helaas wel voor rood staan.
Als je de rest van de kosten van bedrijfsvoering niet meerekent wel ja. Ze moeten ook de aandeelhouders tevreden houden met dividend. Salarissen personeel.Topmensen hun bonussen betalen. Afschrijven op leningen die niet worden afgelost. Enz enz. En ze maken ook voldoende winst. Maak je geen zorgen.

Maar ik ga er niet over klagen. Ik zorg gewoon voor een oplossing. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MotorBeast op 26-03-2024 15:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelNH
Coneing schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:14:
Bedankt voor de info! Klinkt als een vrij gestroomlijnd proces. Ik zal eens kijken naar het activeren van IDIN bij ABN AMRO voordat ik verder ga. En inderdaad, jammer dat er niet veel informatie lijkt te zijn over gezamenlijke rekeningen. Hopelijk is het toch mogelijk.
En/of rekening is mogelijk. Zie:

https://www.yapikredi.nl/...n-spaarrekening-aanvragen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kbus
  • Laatst online: 20:55
Hendriks1 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:07:
[...]

Dank voor uw reactie
Ik heb een rekening bij YapiKredi met als tegenrekening een gezamenlijke ING rekening. Ik heb goede ervaringen met deze rekening. Je moet er wel rekening mee houden dat je op werkdagen tussen 9 en 14:30 uur een opname doet. Buiten deze tijden zeggen ze dat ze de overboeking agenderen voor later. Maar mijn ervaring is dat dit niet werkt buiten deze tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
Ik raad Consors af. Kreeg onderstaande reactie:

Guten Tag Herr ....,

schön, dass Sie uns schreiben.

Sie möchten einen Freistellungsauftrag einrichten.

Da Sie eine nicht deutsche Wohnadresse haben, ist das allerdings leider nicht möglich. Wir bitten um Verständnis.

Wir wünschen Ihnen einen schönen Tag.

M.a.w. 25 procent belasting gaat van de rente af, terwijl mensen die woonachtig zijn in Duitsland tot 1000 euro vrijstelling krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Bij Collector toch weer wat lichte dalingen vanaf 3 april:
  • 3 maanden deposito: 3,40% naar 3,35%
  • 6 maanden deposito: 3,40% naar 3,35%
  • 9 maanden deposito: 3,45% naar 3,35%
  • 1 jaar deposito: 3,45% naar 3,40%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
LuckyStriker schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 17:30:
Ik raad Consors af. Kreeg onderstaande reactie:

Guten Tag Herr ....,

schön, dass Sie uns schreiben.

Sie möchten einen Freistellungsauftrag einrichten.

Da Sie eine nicht deutsche Wohnadresse haben, ist das allerdings leider nicht möglich. Wir bitten um Verständnis.

Wir wünschen Ihnen einen schönen Tag.

M.a.w. 25 procent belasting gaat van de rente af, terwijl mensen die woonachtig zijn in Duitsland tot 1000 euro vrijstelling krijgen.
Volgens mij vraag je om het verkeerde formulier. De 'Freistellingsauftrag' lijkt alleen voor Duitse ingezetenen. Aangezien je dat niet bent, heb je volgens mij deze nodig:

https://www.consorsbank.d...rlichen-ansaessigkeit.pdf

Die heb ik ingevuld destijds.
Pagina: 1 ... 52 ... 141 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling