RobertMe schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:58:
[...]
Geen idee waarom je dit op mij reageert? Ik heb nu niet echt het idee dat ik mij uit liet over wat ik van die winst vind. Alleen lijkt een reactie als "ik spaar er toch niet" mij nogal kort door ee bocht. Want als je, intussen, bij Rabo iets van in de €3 per maand voor een betaalpakket betaalt dan zal dat ook wel enigszins bijdragen aan de winst (/had betaalpakket goedkoper gekund omdat ze toch voldoende verdienen aan andere zaken). One way or another draag je als klant dus toch wel bij aan die winst.
Als de bank echter meer kosten aan mij maakt dan ik betaal voor de rekening, dan kost ik een beetje winst.
@
wibblemoo Ik heb ook geen probleem met winst die bedrijven en banken maken, maar als er andere banken zijn die meer rente kunnen bieden, eventueel door het geld te stallen bij de ecb (op dit moment 4%), dan vind ik dat de grootbanken ook zouden moeten kunnen.
En even over de boetes die banken krijgen opgelegd. Die verhaalt de bank natuurlijk op de klanten. Als het dan via de belastingen terugvloeit naar de belastingbetaler dan is dat ook weer scheef.
Van mijn tegenrekening bank kreeg ik onlangs wat vragen over mijn vermogen, en die bank is een aantal jaren geleden beboet in het kader van het voorkomen van witwassen. Netjes beantwoord en ik neem aan voldoende. Die boete van 775 miljoen komt ook niet terug bij de klanten, maar hopelijk wel, minstens voor een deel, bij de belastingbetaler.
[
Voor 21% gewijzigd door
W1ck1e op 08-02-2024 10:36
]