Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S91
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-09 07:06

S91

@Lord Anubis Raisin zou ik ook aanbevelen voor dit doeleinde. In de app kun je spaarrekeningen en deposito's openen, en je houdt overzicht over de totale waarde van de verschillende spaarproducten en hoe je geld daarover verdeeld is enz.
De identificatie gaat via een kort videogesprek in het Engels, maar de verdere schriftelijke communicatie is in het Nederlands. En de app is ook Nederlands.
De rentes zijn van dezelfde orde van grootte als Openbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Lord Anubis schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:49:
@Bar_en_boos wil een rekening voor mijn jongste openen en zoek eigenlijk een combi van enige jaren vast en een rekening waarbij ik maandelijks kan storten.
Misschien is een platform zoals Raisin iets voor je? Dan zit je in ieder geval niet aan een bank vast. Raisin maakt gebruik van mensen die bij de video verificatie ook NL spreken, al krijg je een Engelstalige als alle NL sprekende interviewers bezet zijn. Maar dan kun je ook ophangen en het later nog eens proberen. De kans op een NL sprekende interviewer is het grootst op werkdagen overdag vóór 16 uur. De eerste keer dat ik belde kreeg ik een Nederlander aan de lijn, jammer genoeg kon hij mij niet zien en moest het later overnieuw met een Engelstalige. 's Avonds en in het weekend krijg je altijd een Engelstalige.

Zoals ik het lees wil je zowel een deposito als een vrij opneembare spaarrekening, dat zijn twee verschillende. Beide bij dezelfde bank kan maar dat hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:38
Verwachten jullie die een rekening hadden in 2023 bij Advanzia, binnenkort nog een jaaropgave van Advanzia te ontvangen?

Of gebruiken jullie voor inkomstenbelasting de afschrift van december? Ik vind er in sparen deel 3 niks over betreft een jaaropgave van 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satefan
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:00
Via Raisin kun je bij Banco Progretto een spaarrekening openen met voorwaarden:

- Altijd in zijn geheel op te nemen met een opzegtermijn van 4 dagen. Rente wordt doorberekend tot en met het einde van de opzegtermijn.

- Bij opening kies je een vast inlegbedrag. Geld bijstorten of deels opnemen is niet mogelijk: je kunt alleen de gehele inleg + opgebouwde rente opnemen. Je kunt meerdere spaarrekeningen (tegelijkertijd) openen en aanhouden.

- Italië heft geen bronbelasting voor niet-ingezetenen, d.w.z. u bent automatisch vrijgesteld van bronbelasting en hoeft verder niets te doen.

- Depositogarantiestelsel: Tot € 100.000 per rekeninghouder per bank - uitbetaling in euro (EUR)

Rente is 3.5% (variabel). Ietsiepietsie meer dan bij Distingo Bank (3,31%). Op zich is dit wel interessant voor een deel van mijn spaargeld. Er komen wat depositos vrij en gezien de rente op depositos afneemt is dit mischien wel een optie.

Hebben mensen hier ervaringen met iets dergelijks? Of soortgelijke alternatieven?

groet,

Satefan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:39
Satefan schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:36:
Hebben mensen hier ervaringen met iets dergelijks? Of soortgelijke alternatieven?
Ik heb er hier 2 van lopen. Veel meer valt er eigenlijk niet over te zeggen? Openen duurde 1 á 2 dagen, maar dat is semi standaard op Raisin. Rente bijschrijving was naar mijn idee nogal laat (volgens documenten zou dat de eerste week van januari zijn, maar was de tweede), maar de transactie datum staat wel zoals beloofd op de 31e december. Opnemen heb ik nog niet gedaan, dus kan ik niks over melden. Maar heb ook al depositos bij Banca Progetto gehad en die werden prima uitbetaald (stonden dag later op Raisin rekening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:05
@Satefan wat is het voordeel tov een spaarrekening bij vwfs.de? Daar vergelijkbare rente en bijstorten/opnemen zovaak je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:56:
@Satefan wat is het voordeel tov een spaarrekening bij vwfs.de? Daar vergelijkbare rente en bijstorten/opnemen zovaak je wilt.
Volkswagen duurr maanden om te openen? Daarnaast zit je dan rechstreekt bij een Duitse / Duits sprekende partij. En ik kan zo snel niet vinden wat die vergelijkbare rente is (want mijn Duits is niet geweldig, en wat ik zie lijken of depositos te zijn of een veel lagere rente) maar Progetto heeft natuurlijk als bank iets meer zekerheid dat je het geld er niet (snel) afhaaltt waardoor ze juist die hogere rente kunnen geven, evt ook in een dalende markt. Want bv bij Raisin heeft CKV op een gegeven moment vrij opneembaar ook verhoogd naar 3,50%. Maar volgens mij hebben ze dat niet eens een maand volgehouden voordat ze weer hebben verlaagd naar 3,30%, en nu gaan ze alweer naar 3,10%. Terwijl Progetto al eerder op 3,50% zat en nu dus nog steeds.
En hoewel Progetto dus net zo makkelijk kan verlagen (en verhogen) als vrij opneembaar acht ik die kans dus kleiner, doordat ze wat meer garanties hebben dat het geld niet ineens weg kan zijn (/niet als semi vrij opneembaar te gebruiken is en je echt geld opzij zet voor een toekomstige grote aankoop).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
sander121 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:15:
Verwachten jullie die een rekening hadden in 2023 bij Advanzia, binnenkort nog een jaaropgave van Advanzia te ontvangen?

Of gebruiken jullie voor inkomstenbelasting de afschrift van december? Ik vind er in sparen deel 3 niks over betreft een jaaropgave van 2022.
Ze zeggen deze per post op te sturen, maar over 2022 heb ik niets ontvangen. Ik zou voor een Nederlandse aangifte gewoon het afschrift van december of januari gebruiken met het saldo per 31/12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarder
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-06-2024
Via Raisin kun je bij Banco Progretto een spaarrekening openen met voorwaarden:

- Altijd in zijn geheel op te nemen met een opzegtermijn van 4 dagen. Rente wordt doorberekend tot en met het einde van de opzegtermijn.

- Bij opening kies je een vast inlegbedrag. Geld bijstorten of deels opnemen is niet mogelijk: je kunt alleen de gehele inleg + opgebouwde rente opnemen. Je kunt meerdere spaarrekeningen (tegelijkertijd) openen en aanhouden.

- Italië heft geen bronbelasting voor niet-ingezetenen, d.w.z. u bent automatisch vrijgesteld van bronbelasting en hoeft verder niets te doen.

- Depositogarantiestelsel: Tot € 100.000 per rekeninghouder per bank - uitbetaling in euro (EUR)

Rente is 3.5% (variabel). Ietsiepietsie meer dan bij Distingo Bank (3,31%). Op zich is dit wel interessant voor een deel van mijn spaargeld. Er komen wat depositos vrij en gezien de rente op depositos afneemt is dit mischien wel een optie.

groet,

Satefan
Maar daarentegen heb je weer niks aan het DGS mocht het land zelf ook "omvallen". Als Italië het niet terug kan betalen heb je een probleem. Bijvoorbeeld de situatie destijds met IJsland: een dgs daar zou niks uitgemaakt hebben. Ik acht een Volkswagen Bank (zelf geen fan van VW maar dat terzijde) dan toch een stuk safer. Gewoon op tijd aanvragen, dan kun je begin april ofzo beginnen met sparen daar. In de tussentijd de poen nog even aanhouden bij Consors, Advanzia. Desnoods even bij bunq voor een korte periode. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
spaarder schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:07:
[...]

Maar daarentegen heb je weer niks aan het DGS mocht het land zelf ook "omvallen". Als Italië het niet terug kan betalen heb je een probleem. Bijvoorbeeld de situatie destijds met IJsland: een dgs daar zou niks uitgemaakt hebben.
Het DGS wordt door het DGS uitbetaald niet door het land. Daarnaast was er ten tijde van Icesave ook een DGS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaarder
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:56:
Ja en storten naar een directe partij gaat ook veel sneller dan via een tussenpartij (platform). Ik weet dat we hier geen advies mogen geven, maar persoonlijk zou ik niet "normaal" willen sparen bij Raisin. Een normale spaarrekening daar is voor mij niet interessant. Oke, het staat daar en je hebt er verder geen omkijken naar, maar als je wilt bijstorten of opnemen; het duurt allemaal super lang en daarnaast is de rente ook lager dan bijvoorbeeld een actierente zoals bij CEB. Dan heb je 6 maanden een mooie rente, het werkt snel en daarnaast staat het ook nog eens in NL. Ik heb zelf een tijdje diverse spaarrekeningen gehad bij Raisin en op een gegeven ga je je hier aan irriteren. Deposito's daar vind/vond ik nog wél interessant. Maar dat is omdat je dan voor een langere periode ook een mooie hoge rente krijgt. Hoger dan op een spaarrekening met variabele rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarder
RobertMe schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:13:
[...]

Het DGS wordt door het DGS uitbetaald niet door het land. Daarnaast was er ten tijde van Icesave ook een DGS.
Ja dat klopt, maar dat was niet tot 100k. Pas daarna is dat ingevoerd. Veel spaarders hebben uiteindelijk wel een groot deel (of alles) van hun spaargeld teruggekregen, maar dat had ook anders kunnen aflopen als NL niet had bijgesprongen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Satefan
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:00
spaarder schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:15:
[...]

Ja en storten naar een directe partij gaat ook veel sneller dan via een tussenpartij (platform). Ik weet dat we hier geen advies mogen geven, maar persoonlijk zou ik niet "normaal" willen sparen bij Raisin. Een normale spaarrekening daar is voor mij niet interessant. Oke, het staat daar en je hebt er verder geen omkijken naar, maar als je wilt bijstorten of opnemen; het duurt allemaal super lang en daarnaast is de rente ook lager dan bijvoorbeeld een actierente zoals bij CEB. Dan heb je 6 maanden een mooie rente, het werkt snel en daarnaast staat het ook nog eens in NL. Ik heb zelf een tijdje diverse spaarrekeningen gehad bij Raisin en op een gegeven ga je je hier aan irriteren. Deposito's daar vind/vond ik nog wél interessant. Maar dat is omdat je dan voor een langere periode ook een mooie hoge rente krijgt. Hoger dan op een spaarrekening met variabele rente.
Die afwegingen ben ik inderdaad aan het maken. Ik moet zeggen dat ik Raisin heel prima vind werken. Depositos met vaste looptijden en spaarrekeningen van verschillende partijen allemaal in 1 app vind ik makkelijk en overzichtelijk.

CEB is inderdaad een goede optie, 0,2% meer voor de eerste 6 maanden vergeleken met Distingo. Aan de andere kant, ik wil ook niet steeds geld heen en weer schuiven van de ene spaarrekening naar de andere (ben benieuwd hoe anderen dat doen?). De deposito die over 2 weken vrijkomt kan ik bij CEB onderbrengen wellicht.

Satefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Satefan schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:40:
[...]
...
CEB is inderdaad een goede optie, 0,2% meer voor de eerste 6 maanden vergeleken met Distingo. Aan de andere kant, ik wil ook niet steeds geld heen en weer schuiven van de ene spaarrekening naar de andere (ben benieuwd hoe anderen dat doen?). ...

Satefan
Afhankelijk van het saldo op de rekening met de lage rente, en het renteverschil met de rekening met de hogere rente (en eventueel de ruimte die ik daar heb) doe ik dat. Ik let er wel op dat ik het binnen een dag verplaats zodat ik geen dag rente verlies. Vaak lukt dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
spaarder schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:29:
[...]

Ja dat klopt, maar dat was niet tot 100k. Pas daarna is dat ingevoerd. Veel spaarders hebben uiteindelijk wel een groot deel (of alles) van hun spaargeld teruggekregen, maar dat had ook anders kunnen aflopen als NL niet had bijgesprongen.
En ook dat klopt niet. Iedereen heeft het volledige bedrag teruggekregen. En dat is inclusief de Nederlandse overheid die uiteindelijk effectief het bedrag dus alleen heeft voorgeschoten.
En nu er een Europees DGS is (/Europese verplichting dat elk land een DGS heeft) zal het nog veel lastiger zijn om niet te vergoeden (tot in ieder geval het DGS). Want als klanten dan hun geld niet terugkrijgen zou het DGS ens grote wassen neus zijn en kunnen ze er net zo goed mee stoppen en elk land weer terug naar hun eigen munt. Want dan hebben we dus helemaal niks gehad aan één Europa en één economische Europese ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17:54
Ik heb me lang hierover stil gehouden, omdat ik echt geen grote discussie wil veroorzaken, maar ik begrijp oprecht niet waarom iemand VWFS, Consorsbank et al. zou kiezen om te sparen (behalve voor een ongebruikelijk verhaal tegenover vrienden/collega's):
- financieel: tijdelijke rente van 3,8% of 3,5% voor 6 maanden (daarna relatief heel weinig). Elders krijg je (zelfs vrij opneembaar) 4% nominaal (+rente op rente).
Met de lange wachttijd en/of noodzaak om periodiek je geld eraf te halen (om opnieuw voor actie in aanmerking te komen, b.v. Advanzia) haal je in de praktijk dus niet eens voortdurend de genoemde rente maar eigenlijk minder.
-moeite: aanmelding duurt heel lang (soms maanden), verificatie moeizaam, soms zelfs nodig om papieren op te sturen. Dat is elders veel gemakkelijker en sneller.
- overboeken is niet instant, dus niet beter dan alternatieven (die typisch (ook) uren of een werkdag duren)
- geen Nederlandstalige klantenservice, ook buitenlandse erfbelasting, buitenlandse DGS, etc. dus geen voordelen op dit vlak

Kan iemand uitleggen in welke situatie VWFS, Consors, et al. echt de beste optie kan zijn?

OK, ik kan 1 samengestelde reden verzinnen (al vind ik die zelf magertjes en niet de moeite en rentederving waard):
vrij opneembaar EN zekerheid van 3,8- % gedurende 6 maanden bij VWFS
(Elders 4+ % maar die kan veranderen OF 4+ % deposito OF 3,68% voor 6 maanden)

Is dit de enige objectieve reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:03
Weet iemand of je normaal een jaaropgave ontvangt bij je Advanzia spaarrekening?

Het is ondertussen al februari namelijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Crasheeee schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:38:
Weet iemand of je normaal een jaaropgave ontvangt bij je Advanzia spaarrekening?

Het is ondertussen al februari namelijk
Dit is letterlijk een paar uur geleden al gevraagd en beantwoord:
wibblemoo schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:17:
[...]

Ze zeggen deze per post op te sturen, maar over 2022 heb ik niets ontvangen. Ik zou voor een Nederlandse aangifte gewoon het afschrift van december of januari gebruiken met het saldo per 31/12.

Juist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Globalcitizen schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:32:
- financieel: tijdelijke rente van 3,8% of 3,5% voor 6 maanden (daarna relatief heel weinig). Elders krijg je (zelfs vrij opneembaar) 4% nominaal (+rente op rente).
Behalve Trade Republic voor maximaal 50k, bij welke andere Nederlandse banken krijg je nu allemaal 4% dan?

Verder hebben sommigen mensen niet genoeg aan 1 rekening als ze het DGS in de gaten houden.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
fsfikke schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:55:
[...]

Behalve Trade Republic voor maximaal 50k, bij welke andere Nederlandse banken krijg je nu allemaal 4% dan?

Verder hebben sommigen mensen niet genoeg aan 1 rekening als ze het DGS in de gaten houden.
Voor het argument voor wat de beste optie is, is 1 beter alternatief voldoende, i.e. 4% bij TR (en 4% voor 1-maands bij RUUT)

Maar je hebt helemaal gelijk dat bedragen boven de DGS-limiet (of in dit geval boven de rentegevende limiet bij TR) een goede reden is. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indica
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-08 01:06

Kan iemand uitleggen in welke situatie VWFS, Consors, et al. echt de beste optie kan zijn?
Als het de hoogste rente biedt en dat heeft Consorsbank heel even gedaan:3,75-4%. TR geeft pas sinds oktober 4%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Altijd inclusief opgebouwde rente.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik heb me lang hierover stil gehouden, omdat ik echt geen grote discussie wil veroorzaken, maar ik begrijp oprecht niet waarom iemand VWFS, Consorsbank et al. zou kiezen om te sparen (behalve voor een ongebruikelijk verhaal tegenover vrienden/collega's):
Met de lange wachttijd en/of noodzaak om periodiek je geld eraf te halen (om opnieuw voor actie in aanmerking te komen, b.v. Advanzia) haal je in de praktijk dus niet eens voortdurend de genoemde rente maar eigenlijk minder.
-moeite: aanmelding duurt heel lang (soms maanden), verificatie moeizaam, soms zelfs nodig om papieren op te sturen. Dat is elders veel gemakkelijker en sneller.
- overboeken is niet instant, dus niet beter dan alternatieven (die typisch (ook) uren of een werkdag duren)
- geen Nederlandstalige klantenservice, ook buitenlandse erfbelasting, buitenlandse DGS, etc. dus geen voordelen op dit vlak

OK, ik kan 1 samengestelde reden verzinnen (al vind ik die zelf magertjes en niet de moeite en rentederving waard):

Ik denk dat je hier teveel in beperkingen denkt. Kort opsommend jouw bezwaren:

1) Rente is tijdelijk
2) Elders 4%, bij hun 3,8%
3) Door overstappen loop je rente mis
4) Aanmelden duurt lang
5) Overboeken niet instant
6) Niet-Nederlands

Als ik die punten dan één-voor-één afwerk, dan zie ik niet alles als een nadeel.

1) Jij ziet de rente als tijdelijk, omdat het bijv. een actieperiode is van 6 maanden. Ik zie het als zekerheid: je wéét zeker dat de rente gedurende die tijd 3,8% is - terwijl de ECB en de Fed al hebben doorgeschemerd de rentes in de eerste helft van het jaar te verlagen. De alternatieven die jij voor ogen hebt kunnen morgen al andere rentes hanteren. Overigens is er bij Advanzia of Volkswagen ook sprake van rente op rente.

2) Ik vermoed dat je het over Trade Republic hebt? Dat is in feite een ander product met een ander risico. Er is immers geen sprake van een DGS. Er is verder geen Nederlandse bank die een vrij opneembare rente heeft van 4%. En ook niet van 3,8%.

3) In principe kun je 'de schade' gewoon beperken tot één rentedag. Hier loop je overigens ook tegenaan als je overstapt naar Trade Republic. Of als je juist weer je geld bij Trade Republic weghaalt als zij de rente onverwacht verlagen. Overigens berekent VWFS dagelijks de rente alsof een kalenderjaar 360 dagen heeft. Veel Nederlandse banken hanteren dit jaar bijv. 366 dagen.

4) Iedere persoon zal dit anders ervaren. Bij het Nederlanse CEB kun je 'm in principe in 1 werkdag in gebruiknemen. Advanzia een week of 2 en Volkswagen een week of 4. Zou je het sneller willlen? Ja. Aan de andere kant: als ik weet dat ik tot en met maart nog een actierente bij bank X heb, wat houdt mij dan tegen om ergens in de loop van deze maand een rekening te openen bij Advanzia of Volkswagen? Dat loopt op de achtergrond en je krijgt vanzelf bericht zodra de rekening gereed is.

5) Dit klopt. Overboeken duurt 1 werkdag. Overigens vaak nog same-day als je het 's ochtends vroeg doet naar je Nederlandse rekening.

6) Dat klopt. Ik zie dat in veel gevallen niet als een zeer groot probleem. Bij Trade Republic (waar jij denk ik op doelt als je het over 4% rente hebt?) loop je tegen vergelijkbare problemen aan (omnibusrekeningen, toezicht in Duitsland of Ierland, etc.)

Voor dat laatste punt moet je ook bedenken: de meeste mensen die hier in dit topic op zoek zijn naar een hoge rente, doen dat omdat het vaak over grotere geldbedragen gaat waarbij het al soms al loont om voor 0,1% renteverschil over te stappen. Dan gaat het dus niet om een paar honderd of paar duizend euro spaargeld.

Zij willen meer rendement dan je in Nederland krijgt, maar gezien de bedragen waar het om gaat nog steeds wel de zekerheid van een depositogarantiestelsel. Zouden die mensen dan kiezen voor een broker met 4% rente en die werkt met omnibusrekeningen? Of kies je voor een bank waarbij er geen twijfel bestaat over hoe je geld gegarandeerd wordt (namelijk DGS)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Uniciteit schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:13:
...
2) Ik vermoed dat je het over Trade Republic hebt? Dat is in feite een ander product met een ander risico. Er is immers geen sprake van een DGS. Er is verder geen Nederlandse bank die een vrij opneembare rente heeft van 4%. En ook niet van 3,8%.

3) In principe kun je 'de schade' gewoon beperken tot één rentedag. Hier loop je overigens ook tegenaan als je overstapt naar Trade Republic. Of als je juist weer je geld bij Trade Republic weghaalt als zij de rente onverwacht verlagen. Overigens berekent VWFS dagelijks de rente alsof een kalenderjaar 360 dagen heeft. Veel Nederlandse banken hanteren dit jaar bijv. 366 dagen.
...
Overboekingen van mijn ING rekening naar mijn TR rekening duren 3,5 uur. Als ik dus het geld op tijd van de ander bank binnen heb op mijn ING rekening heb, verlies ik niet de rente van 1 dag. Dat was het geval bij mijn meest recente stortingen. Bij klanten met een Rabo rekening duurt het nog korter, als ik mij niet vergis. Opnames bij TR kosten wel 1 dag rente.

Rentedaling bij TR zal volgens mij niet onverwacht gebeuren. Ik verwacht dat dat pas gebeurt na een aankondiging van de ECB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

W1ck1e schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:32:
[...]
Overboekingen van mijn ING rekening naar mijn TR rekening duren 3,5 uur. Als ik dus het geld op tijd van de ander bank binnen heb op mijn ING rekening heb, verlies ik niet de rente van 1 dag.
Normaalgesproken hanteren de banken voor het berekenen van de rente het laagste saldo gedurende een dag. In dat geval zul je dus altijd één dag renteopbouw missen (over het bedrag dat je overboekt van rekening A naar rekening B ). Anders zou je iedere dag het geld kunnen overboeken tussen twee banken en bij beide banken voor dezelfde dag rente krijgen. Heb je opeens 8% rente per jaar over je spaargeld ;)

Als ING dat anders doet - in jouw voordeel - dan is dat natuurlijk een mooie verrassing. Dan heb je bij ING dat voordeel overigens bij iedere bank: Leaseplan, VWFS, CEB, Rabobank, etc. want dat zou niet moeten afhangen van waar je het geld naar overboekt.
Rentedaling bij TR zal volgens mij niet onverwacht gebeuren. Ik verwacht dat dat pas gebeurt na een aankondiging van de ECB.
Ik zie dat je gelijk wat in de verdediging schiet. Geen zorgen: een keuze voor Trade Republic is niet verkeerd hoor ;) Net zoals dat een keuze voor Consors ook niet verkeerd is. ;)

Verschillende producten, met verschillende risico's en verschillende voorwaarden! Iedereen moet voor zichzelf kijken wat die persoon het beste bij zich vindt passen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 10-02-2024 15:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hendrik10
  • Laatst online: 16-12-2024
[...]
Incorrect. Er is wel degelijk sprake van een DGS bij TradeRepublic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:21

Ik krijg een jaar lang 4% bij een echte bank (Consors) waar je een eigen bankrekening krijgt.

Ik denk dat jij het over TradeRepublic hebt, zelf geen bank, die je geld op een derdengeldenrekening zet bij een bank, af en toe geld tijdelijk kwijt raakte en waar je maximaal 50k mag zetten. Doe mij dan maar Consors.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Uniciteit schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:43:
[...]

Normaalgesproken hanteren de banken voor het berekenen van de rente het laagste saldo gedurende een dag. In dat geval zul je dus altijd één dag renteopbouw missen (over het bedrag dat je overboekt van rekening A naar rekening B ). Anders zou je iedere dag het geld kunnen overboeken tussen twee banken en bij beide banken voor dezelfde dag rente krijgen. Heb je opeens 8% rente per jaar over je spaargeld ;)

Als ING dat anders doet - in jouw voordeel - dan is dat natuurlijk een mooie verrassing. Dan heb je bij ING dat voordeel overigens bij iedere bank: Leaseplan, VWFS, CEB, Rabobank, etc. want dat zou niet moeten afhangen van waar je het geld naar overboekt.

...
Bij de rekeningen die ik heb bij verschillende banken telt het saldo dat aan het eind van de dag op de rekening staat. Ik houd mijn rekeningen bij in een excel sheet. Daar kan ik de rente berekening controleren.

Als ik op dezelfde werkdag geld overboek van Garanti via ING naar TR dan krijg ik rente over het verplaatste bedrag:
Garanti: tot en met de voorgaande dag
ING: niet
TR: vanaf en inclusief de dag van de overboeking

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:26
LongBowNL schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:05:
Mijn ervaring met Santander vandaag. Het lukte niet om een rekening te openen. De eID startte niet op. Het lukte 1 keer om op te starten, maar dat was op mijn PC met een slechte webcam. Die was niet scherp genoeg.

Ik heb meerdere browsers geprobeerd, zowel op de telefoon als PC.
Update. Het is vandaag gelukt. Via de smartphone in de Chrome browser.
Nu wachten op maandag zodat de eerste overboeking aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
[...]

Ik denk dat je hier teveel in beperkingen denkt. Kort opsommend jouw bezwaren:

1) Rente is tijdelijk
2) Elders 4%, bij hun 3,8%
3) Door overstappen loop je rente mis
4) Aanmelden duurt lang
5) Overboeken niet instant
6) Niet-Nederlands

Als ik die punten dan één-voor-één afwerk, dan zie ik niet alles als een nadeel.

1) Jij ziet de rente als tijdelijk, omdat het bijv. een actieperiode is van 6 maanden. Ik zie het als zekerheid: je wéét zeker dat de rente gedurende die tijd 3,8% is - terwijl de ECB en de Fed al hebben doorgeschemerd de rentes in het eerste helft van het jaar te verlagen. De alternatieven die jij voor ogen hebt kunnen morgen al andere rentes hanteren. Overigens is er bij Advanzia of Volkswagen ook sprake van rente op rente.

4) Iedere persoon zal dit anders ervaren. Bij het Nederlanse CEB kun je 'm in principe in 1 werkdag in gebruiknemen. Advanzia een week of 2 en Volkswagen een week of 4. Zou je het sneller willlen? Ja. Aan de andere kant: als ik weet dat ik tot en met maart nog een actierente bij bank X heb, wat houdt mij dan tegen om ergens in de loop van deze maand een rekening te openen bij Advanzia of Volkswagen? Dat loopt op de achtergrond en je krijgt vanzelf bericht zodra de rekening gereed is.

5) Dit klopt. Overboeken duurt 1 werkdag. Overigens vaak nog same-day als je het 's ochtends vroeg doet naar je Nederlandse rekening.

6) Dat klopt. Ik zie dat in veel gevallen niet als een zeer groot probleem. Bij Trade Republic (waar jij denk ik op doelt als je het over 4% rente hebt?) loop je tegen vergelijkbare problemen aan (omnibusrekeningen, toezicht in Duitsland of Ierland, etc.)

Voor dat laatste punt moet je ook bedenken: de meeste mensen die hier in dit topic op zoek zijn naar een hoge rente, doen dat omdat het vaak over grotere geldbedragen gaat waarbij het al soms al loont om voor 0,1% renteverschil over te stappen. Dan gaat het dus niet om een paar honderd of paar duizend euro spaargeld.

Zij willen meer rendement dan je in Nederland krijgt, maar gezien de bedragen waar het om gaat nog steeds wel de zekerheid van een depositogarantiestelsel. Zouden die mensen dan kiezen voor een broker met 4% rente en die werkt met omnibusrekeningen? Of kies je voor een bank waarbij er geen twijfel bestaat over hoe je geld gegarandeerd wordt (namelijk DGS)?
Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Ik was echter geen nadelen van Consors c.s. aan het opnoemen, maar vroeg om 1 aspect waarin zij het allerbeste zijn (in de opgesomde punten zijn ze dat namelijk niet; Dat betekent niet per se dat die punten significante nadelen zijn, maar wel dat ze geen reden zijn om op dit moment voor Consors, VWFS,... te kiezen).

Zoals terecht opgemerkt, kunnen VWFS, Consors,... als tweede keus een optie zijn (b.v. bij bedragen boven 50k resp.100k)

(Alhoewel ik zelf dan liever voor de Welkomrekening van Openbank met zeker 3,65% nominaal voor 6 maanden zou kiezen of kortlopende 4% deposito bij RUUT.)

Ook kunnen er historische redenen zijn omdat sommige van deze banken vroeger wel de hoogste rente voor vrij opneembaar hadden.

Dat zijn goede inzichten en helpt voor begrip en om rationele beslissingen te nemen.

P.S. 0,1% gedurende 6 maanden over maximum DGS bedrag is 50euro, geen honderden of duizenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Globalcitizen schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:24:
... P.S. 0,1% gedurende 6 maanden over maximum DGS bedrag is 50euro, geen honderden of duizenden
Het gaat om het spaargeld waarover dat verschil in rente wordt uitgekeerd. Dat is dan wel honderden of duizenden euro's
Voor de goede orde: voor 50 euro meer rente ga ik geen nieuwe rekening openen, maar indien mogelijk verplaats ik wel wat geld.

[ Voor 41% gewijzigd door W1ck1e op 10-02-2024 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Globalcitizen schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:24:
[...]

Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Ik was echter geen nadelen van Consors c.s. aan het opnoemen, maar vroeg om 1 aspect waarin zij het allerbeste zijn (in de opgesomde punten zijn ze dat namelijk niet; Dat betekent niet per se dat die punten significante nadelen zijn, maar wel dat ze geen reden zijn om op dit moment voor Consors, VWFS,... te kiezen).
'allerbeste zijn', 'geen reden om (...) voor Consors (...) te kiezen'. Ten opzichte van wie?

Ik ben geen vertegenwoordiger van Consors. Ik heb niet eens een rekening van Consors. Waarom zou ik moeten verklaren waarin zij het allerbeste zijn? Je geeft aan dat je geen nadelen aan het opnoemen was. In je vorige post stond echter letterlijk een opsomming van dingen 'waardoor je niet begreep' waarom 'iemand voor Consors etc.' zou kiezen. Dat is waarop ik heb gereageerd.

Er zijn wel duidelijke voordelen ten opzichte van, bijvoorbeeld, een broker als TR. Zie daarvoor de eerdere post.
Zoals terecht opgemerkt, kunnen VWFS, Consors,... als tweede keus een optie zijn (b.v. bij bedragen boven 50k resp.100k)
Waarom als tweede keus en niet als eerste keus? ;)
(Alhoewel ik zelf dan liever voor de Welkomrekening van Openbank met zeker 3,65% nominaal voor 6 maanden zou kiezen of kortlopende 4% deposito bij RUUT.)
OpenBank is in dat geval toch een zeer bijzondere keuze. Je haalt eerder de erfbelasting aan: er zijn weinig banken waar je als Nederlander meer erfbelasting betaalt dan bij OpenBank. Er zijn Nederlandse banken die 3,55% en 3,60% rente bieden. Dat is dan een veel betere keuze.

Ik weet verder niet waarom RUUT hier naar voren komt? Dat is een deposito en geen vrij opneembare spaarrekening.
P.S. 0,1% gedurende 6 maanden over maximum DGS bedrag is 50euro, geen honderden of duizenden
Het 'honderden of duizenden euro's spaargeld' had betrekking op het bedrag dat werd weggezet en niet op de ontvangen rente. Had ik beter kunnen verwoorden ;) Trade Republic biedt, ondanks wat @Hendrik10 zei, naar mijn mening geen duidelijkheid omtrent het depositogarantiestelsel en hoe dat bij hun gedekt is: stel de boel klapt wel, dan maakt het nogal wat uit of je een paar honderd of paar duizend euro daar hebt staan óf juist €50K.

[ Voor 5% gewijzigd door Uniciteit op 10-02-2024 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:39
TR is in zijn FAQ wel duidelijk over het DGS: ze schrijven letterlijk dat je tot 100.000 euro bescherming hebt. je geld staat op een omnibus trustrekening bij een partner bank. Ze hebben verschillende partner banken en deze banken vallen onder het Duitse of het Ierse DGS . Onder het tabblad juridisch kan je per partner bank de DGS verklaring downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
xxaixx schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:37:
TR is in zijn FAQ wel duidelijk over het DGS: ze schrijven letterlijk dat je tot 100.000 euro bescherming hebt. je geld staat op een omnibus trustrekening bij een partner bank. Ze hebben verschillende partner banken en deze banken vallen onder het Duitse of het Ierse DGS . Onder het tabblad juridisch kan je per partner bank de DGS verklaring downloaden.
En zowel Duitse als Ierse DGS-authoriteit hebben verklaringen dat een omnibusrekening gebruikt mag worden en garantie dan voor individuen geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:33
Ik heb onlangs ook een TR account aangemaakt en ik heb alleen een test overboeking gedaan. Kwam daarna op Trustpilot meerdere meldingen tegen over grote bedragen die niet aankomen. Daardoor heb ik er niet zoveel vertrouwen in.

https://nl.trustpilot.com/review/www.traderepublic.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
Heisenbug schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:03:
Ik heb onlangs ook een TR account aangemaakt en ik heb alleen een test overboeking gedaan. Kwam daarna op Trustpilot meerdere meldingen tegen over grote bedragen die niet aankomen. Daardoor heb ik er niet zoveel vertrouwen in.

Logische en valide oorzaken voor vertragingen bij overboekingen (die sommige klagers ook teruggemeld hebben):
- BSN niet ingevoerd (dan wordt eerste kleine storting wel en volgende grote storting niet geaccepteerd tot BSN doorgegeven is)
- afwijkende tenaamstelling; je moet uitsluitend je tegenrekening op eigen naam gebruiken voor stortingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrturk76
  • Laatst online: 18:35

Al mijn overboekingen van openbank naar TR verliepen prima, allen rond 13:00 volgende werkdag op mijn TR rekening. Ik snap tot op heden al die negatieve berichten niet. Ook mijn aanmelding ging soepel en supersnel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:19

Donderdag in de avond nog een bedrag met 3 nullen erheen geboekt en stond er gelijk op.
Daar was ik wel positief verrast over, want vorig jaar waren overboekingen naar TR nog niet instant, wellicht dat deze problemen met geld dat '' verdwenen '' is dan nu ook is opgelost.
Naast de andere informatie die hier gedeeld is heb ik er persoonlijk wel weer vertrouwen in om er tot die maximale 50K tegen 4% rente aan te houden.
Je moet alleen niet in de verleiding komen te gaan beleggen, heb begrepen uit andere topics dat dit bij sommigen een probleem is, dan moet je ver weg blijven bij TR.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:05
JohanNL schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 19:24:
[...]

Donderdag in de avond nog een bedrag met 3 nullen erheen geboekt
:+ 1.000,-

Bedoel je een bedrag van 6 cijfers misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:19
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 19:27:
[...]

:+ 1.000,-

Bedoel je een bedrag van 6 cijfers misschien?
Nee om €5000 om precies te zijn, meer dan 50K op de rekening storten heeft sowieso geen zin.
De klachten gingen ook o.a. over dit soort bedragen zover ik zie.

Ik zie nu dat er zelfs nog deze maand van dit soort reviews zijn geplaatst, niet handig van mij om deze gok te nemen, maar het is gelukkig goed gegaan dus.
Vraag me toch wel echt af wat er dan fout gaat of kan gaan...

[ Voor 23% gewijzigd door JohanNL op 10-02-2024 19:39 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:47
Gisteren bericht van DHB (NL DGS)

Per 14 februari 2024 wijzigen wij de rente van de DHB MaxiSpaarrekening en de DHB Depositorekening. De rente wordt verlaagd voor looptijden van 1 tot en met 5 jaar. U kunt tot en met 13 februari een nieuw deposito openen met de huidige tarieven.

Kijk voor de nieuwe rentetarieven op dhbbank.nl/rentetarieven.
Voor meer informatie over de producten en de actuele rentes verwijzen wij u naar de productpagina op dhbbank.nl.

Met vriendelijke groet,

DHB Bank N.V.
Afdeling Sparen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:47
Ook nog niet gezien hier, en zijdelings wel van belang. Uit een artikel in het FD geknipt;

1. Europese banken moeten straks binnen tien seconden transacties in euro’s verwerken.
2. Nu moeten hun klanten soms dagen wachten tot het geld op hun rekening staat en wordt overgeboekt.
3. Ook wordt het bankwezen in heel Europa verplicht namen en rekeningnummers te controleren.

Een zeer ruime meerderheid van het Europees Parlement heeft woensdag ingestemd met een principeakkoord hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Appeltjeeitje schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:31:
Ook nog niet gezien hier, en zijdelings wel van belang. Uit een artikel in het FD geknipt;

1. Europese banken moeten straks binnen tien seconden transacties in euro’s verwerken.
2. Nu moeten hun klanten soms dagen wachten tot het geld op hun rekening staat en wordt overgeboekt.
3. Ook wordt het bankwezen in heel Europa verplicht namen en rekeningnummers te controleren.

Een zeer ruime meerderheid van het Europees Parlement heeft woensdag ingestemd met een principeakkoord hierover.
Dit nieuws heeft zelfs Tweakers gehaald: nieuws: Europees Parlement verplicht bankoverschrijvingen binnen 10 seconden ...

Ik vraag mij dus alleen af of dit ook betrekking heeft op spaarrekeningen (omdat bv IBAN discriminatie onderdeel is van een set regelgeving die alleen voor betaalrekening naar betaalrekening geldt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarder
fsfikke schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:55:
[...]

Goede vraag. En zelfs bij niet-Nederlandse banken krijg je op dit moment een dergelijke rente niet. Ja in een deposito wellicht. Maar dat is in feite een ander product en niet vrij opneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:21
xxaixx schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:37:
TR is in zijn FAQ wel duidelijk over het DGS: ze schrijven letterlijk dat je tot 100.000 euro bescherming hebt.
In de FAQ staat het inderdaad duidelijk verwoord. Maar hoe het in de voorwaarden staat schept een stuk minder vertrouwen. Is hier wel eens voorbij gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Lord Anubis schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:49:
@Bar_en_boos wil een rekening voor mijn jongste openen en zoek eigenlijk een combi van enige jaren vast en een rekening waarbij ik maandelijks kan storten. Kon de combinatie niet vinden maar zou Consors bank wat zijn?, Duits is niet mijn sterkste kant. Maar zijn dat dan twee rekeningen?
Graag je of van iemand die er meer over weet advies.
Consors bank heeft momenteel 3,5% rente voor een half jaar. Dat betreft dus een actierente, want daarna vervalt ie naar de lagere basisrente. Eventueel te verlengen naar 1 jaar door middel van beleggen, maar dat moet je wel willen. En dat geldt voor veel actierentes bij diverse banken. Het is vaak tijdelijk en je moet actief switchen wil je maximaal rentevoordeel hebben. Als verder Duits niet echt je ding is, zou ik Consors niet echt aanraden. Ook de aanvraagprocedure is niet optimaal: langdurig, onduidelijk qua aanleveren van bewijs van woonplaats, veel per post etc. Ik kan me voorstellen dat je daar voor je kind niet echt op zit te wachten. De rente is op dit moment sowieso niet heel erg concurrerend.

Dus, of je moet actief met actierentes bezig willen zijn (Credit Europe Bank, TR, Openbank etc) of je moet gaan voor de meer ontspannen variant met banken zoals Santander, Bigbank of eventueel via Raisin. Dan zou ik voor deposito's sowieso gaan voor Raisin omdat ze simpelweg hogere rentes aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuckyStriker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-09 16:59
Bar_en_boos schreef op zondag 11 februari 2024 @ 13:11:
[...]

Ook de aanvraagprocedure is niet optimaal: langdurig, onduidelijk qua aanleveren van bewijs van woonplaats, veel per post etc. Ik kan me voorstellen dat je daar voor je kind niet echt op zit te wachten.
Langdurig: ja. Onduidelijk: valt wel mee. Hier op het forum kon je al lezen dat je een woonplaatsverklaring moest opvragen bij de belastingdienst. Daar kun je op anticiperen. Ik heb alle gevraagde documenten gescand en per mail gestuurd naar Consors. Je krijgt veel brieven van Consors. Maar met Google translate kom je heel ver. De rente is nu misschien niet meer aantrekkelijk, maar was dat lange tijd zeker wel.

Raisin zou ik voor vrij opneembaar sparen helemaal niet aanraden. Voor deposito zeker, maar voor vrij sparen geldt dat de rentes laag zijn en voor het geld op de rekening bij de bank staat ben je min. 2 dagen verder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
LuckyStriker schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:28:
[...]
Raisin zou ik voor vrij opneembaar sparen helemaal niet aanraden. Voor deposito zeker, maar voor vrij sparen geldt dat de rentes laag zijn en voor het geld op de rekening bij de bank staat ben je min. 2 dagen verder.
Misschien hangt het af van welke partnerbank je referentie is maar het kan in 1 dag hoor, vroeg in de ochtend naar Raisin, die heeft het dan in de middag en stuurt het door, en als het goed is staat het aan het einde van dezelfde dag al bij de partnerbank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuckyStriker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-09 16:59
Novax schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:45:
[...]

Misschien hangt het af van welke partnerbank je referentie is maar het kan in 1 dag hoor, vroeg in de ochtend naar Raisin, die heeft het dan in de middag en stuurt het door, en als het goed is staat het aan het einde van dezelfde dag al bij de partnerbank.
Dat zou kunnen. M.i. kun je met actierentes een veel beter rendement behalen. Het kost je wat meer moeite, maar ik heb het er zeker voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
LuckyStriker schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:28:
[...]

Langdurig: ja. Onduidelijk: valt wel mee. Hier op het forum kon je al lezen dat je een woonplaatsverklaring moest opvragen bij de belastingdienst. Daar kun je op anticiperen. Ik heb alle gevraagde documenten gescand en per mail gestuurd naar Consors.
Mijn ervaring mbt de woonplaatsverklaring bij Consors was niet positief. Meerdere bewijzen zoals energienota, bankafschrift, etc. werden zonder opgaaf van redenen afgekeurd. Ook het apart aangevraagde officiële bewijs via de Belastingdienst. Pas na het indienen van een formele klacht werd mijn account plotseling wel geopend. Er onstond bij mij in ieder geval het gevoel dat het openen van een account door Nederlanders actief werd ontmoedigd.
Maar goed, misschien is mijn ervaring niet representatief voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 08:56
Ontbreken er bij jullie ook rekeningafschriften bij de Santander spaarrekening?

Ik heb 3 stortingen gedaan en het totaalsaldo op de website geeft dit ook weer, maar ik zie nog steeds maar 1 rekeningafschrift van alleen de eerste storting?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
marktweakt schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:45:
Ontbreken er bij jullie ook rekeningafschriften bij de Santander spaarrekening?

Ik heb 3 stortingen gedaan en het totaalsaldo op de website geeft dit ook weer, maar ik zie nog steeds maar 1 rekeningafschrift van alleen de eerste storting?!
Staan ze wel bij je transacties als je de rekening in het overzicht openklapt? Het rekeningafschrift wordt automatisch gegeneerd op basis van je filter maar als je die leeg laat moet je een pdf kunnen downloaden met meerdere Extract pagina's op basis van de dagen dat er transacties hebben plaatsgevonden.

Bij mij zijn ze compleet, misschien dat de transacties nog niet verwerkt zijn in het rekeningafschrift zelf? En is een terugboeking al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
Novax schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:10:
[...]

Staan ze wel bij je transacties als je de rekening in het overzicht openklapt? Het rekeningafschrift wordt automatisch gegeneerd op basis van je filter maar als je die leeg laat moet je een pdf kunnen downloaden met meerdere Extract pagina's op basis van de dagen dat er transacties hebben plaatsgevonden.

Bij mij zijn ze compleet, misschien dat de transacties nog niet verwerkt zijn in het rekeningafschrift zelf? En is een terugboeking al gelukt?
Nee bij mijn transacties staat ook alleen de 1e storting.
Ik heb nog geen terugboeking gedaan. Dat komt binnenkort wel als ze de rente weer verlagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
marktweakt schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:05:
[...]
Nee bij mijn transacties staat ook alleen de 1e storting.
Ik heb nog geen terugboeking gedaan. Dat komt binnenkort wel als ze de rente weer verlagen :)
Met een kleine terugboeking als test kan je kijken of je rekening misschien tijdelijk on hold staat in verband met KYC. Ik had ook dat mijn terugboek transactie niet zichtbaar was en niet werkte, inmiddels opgelost maar het wordt dus niet duidelijk weergegeven dat dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
Novax schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:19:
[...]

Met een kleine terugboeking als test kan je kijken of je rekening misschien tijdelijk on hold staat in verband met KYC. Ik had ook dat mijn terugboek transactie niet zichtbaar was en niet werkte, inmiddels opgelost maar het wordt dus niet duidelijk weergegeven dat dat het probleem is.
Dat je voor de tip.
Ik heb even een vraag over mijn probleem bij Santander uitgezet. Ik wacht even op antwoord alvorens ik een terugboeking ga doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Het rentetarief bij de Bigbank is vanaf vandaag verhoogd van 3,1 naar 3,3%. Mijn ervaring is dat hun tarieven niet zo snel fluctueren, dus hopelijk blijven ze een tijdje op dit niveau.
De tarieven van de deposito's zijn volgens mij deels verhoogd voor de korte looptijden en verlaagd voor de wat langere. Actuele tarieven:
1 jaar 3.50%
2 jaar 3.40%
3 jaar 3.30%
4 jaar 3.30%
5 jaar 3.30%
6 jaar 3.30%
7 jaar 3.30%
10 jaar 3.30%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Bar_en_boos schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:21:
Het rentetarief bij de Bigbank is vanaf vandaag verhoogd van 3,1 naar 3,3%. ...
Als er een schaap/varken over de dam is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:09

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

"Hoogste rente spaardeposito zakt onder de 4%" https://www.telegraaf.nl/...rdeposito-zakt-onder-de-4

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 15:13

Op review websites zie je enkel de slechte ervaringen. De duizenden tevreden mensen gaan geen review schrijven. Met meerdere TR accounts al tienduizenden euros overgemaakt en op zijn max stond het er de volgende dag bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Geen verkeerde zaak als de banken ook zo zouden participeren op (ECB) renteverhogingen.
Plotselinge spaarrente wijzigingen blijf ik raar vinden, bijv. energiebedrijven moeten tariefswijzigingen minstens 1 maand van te voren aankondigen.

[ Voor 16% gewijzigd door Harry720A op 12-02-2024 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:58

Oekol

waka waka hey hey

Vrijdagochtend om 07.00 uur geld overgemaakt naar de spaarrekening van Santander Consumerbank. Helaas nog niet geopend, staat 72 uur, maar gok dat dat dan werkdagen zijn en niet daadwerkelijk 72 uur. We blijven wachten.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
FYI: zoals de meesten hier wel zullen weten, klopt dat (nog?) niet voor 3-maands deposito's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
Oekol schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:58:
Vrijdagochtend om 07.00 uur geld overgemaakt naar de spaarrekening van Santander Consumerbank. Helaas nog niet geopend, staat 72 uur, maar gok dat dat dan werkdagen zijn en niet daadwerkelijk 72 uur. We blijven wachten.
Je hebt geld overgemaakt naar een nog niet geopende spaarrekening?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
wibblemoo schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:23:
[...]

Je hebt geld overgemaakt naar een nog niet geopende spaarrekening?
Ja, dat moet om de tegenrekening te controleren en daarmee de rekening te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Harry720A schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:56:
[...]

Geen verkeerde zaak als de banken ook zo zouden participeren anticiperen op (ECB) renteverhogingen.
Plotselinge spaarrente wijzigingen blijf ik raar vinden, bijv. energiebedrijven moeten tariefswijzigingen minstens 1 maand van te voren aankondigen.
Een vrij opneembare spaarrekening kan je niet vergelijken met een energiecontract. Het geld staat niet vast. Bij een energiecontract heb je een minimale looptijd. En ook een deposito hoef je niet te openen als je bij een andere bank meer rente krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Globalcitizen schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:19:
FYI: zoals de meesten hier wel zullen weten, klopt dat (nog?) niet voor 3-maands deposito's.
RUUT staat niet in de vergelijker van Geld.nl dus dan bestaat het niet :+

(CA Autobank had ook nog 4% op 6 maanden na de verlagingen daar, maar of dat nog zo is als te terug op Raisin zijn is afwachten.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:37:
[...]
Een vrij opneembare spaarrekening kan je niet vergelijken met een energiecontract. Het geld staat niet vast. Bij een energiecontract heb je een minimale looptijd. En ook een deposito hoef je niet te openen als je bij een andere bank meer rente krijgt.
Ik vind je argumenten niet erg sterk.
Ook bijv. bij energiecontracten bestaat variabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 23:58
Vanmorgen probeerde ik een account aan te maken bij Santander Consumer Bank. Na een paar pogingen de eID succesvol doorlopen. Op het scherm waar gevraagd wordt om mijn persoonlijke gegevens staat bij gegevens van uw identificatie een hele andere voor en achternaam ingevuld dan ik zelf opgegeven heb en er op mijn paspoort staat. Velden zijn ook greyed out zodat ik het zelf niet aan kan passen. Heeft iemand hier misschien een soortgelijke ervaring? Geeft me niet heel veel vertrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
RuntimeError schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:47:
Vanmorgen probeerde ik een account aan te maken bij Santander Consumer Bank. Na een paar pogingen de eID succesvol doorlopen. Op het scherm waar gevraagd wordt om mijn persoonlijke gegevens staat bij gegevens van uw identificatie een hele andere voor en achternaam ingevuld dan ik zelf opgegeven heb en er op mijn paspoort staat. Velden zijn ook greyed out zodat ik het zelf niet aan kan passen. Heeft iemand hier misschien een soortgelijke ervaring? Geeft me niet heel veel vertrouwen...
Wel dat bij een ID kaart het BSN als documentnummer wordt gebruikt. Maar is het echt een compleet andere naam en niet een variatie? Ik meende dat je direct na de eID fouten nog kon aanpassen, daarna niet meer en het moet sowieso overeenkomen anders heeft het geen zin om door te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:04
Big bank zit nu op 3,3%
Met ingang van vandaag (12 februari 2024) is de rente op uw "Flexibel Sparen" rekening verhoogd van 3,10% naar 3,30%. Deze renteverhoging geldt voor alle "Flexibel Sparen" rekeningen bij Bigbank, en is automatisch doorgevoerd. Dit betekent dat u geen actie hoeft te ondernemen om van de hogere rente te profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 23:58
Novax schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:51:
[...]

Wel dat bij een ID kaart het BSN als documentnummer wordt gebruikt. Maar is het echt een compleet andere naam en niet een variatie? Ik meende dat je direct na de eID fouten nog kon aanpassen, daarna niet meer en het moet sowieso overeenkomen anders heeft het geen zin om door te gaan.
Dat is nu juist wat ik zo vreemd vind. Het is echt een volledig andere naam dan op mijn paspoort staat. Ik heb die naam even ge-Googled. De naam die getoond wordt, heeft een dubbele voornaam. Als ik op de volledige naam zoek dan krijg ik geen relevante personen en voornaam + achternaam is zo generiek dat het veel resultaten oplevert. Ik heb een e-mail van SCB ontvangen over het voortzetten van mijn niet afgeronde aanvraag, waarin ik wel met mijn eigen voor en achternaam aangesproken word, maar als ik op de link in die e-mail klik dan kom ik op het formulier met persoonlijke gegevens waar de voornaam en achternaam foutief ingevuld staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:38
Big Bank vandaag van 3,10% naar 3,30% vrij opneembaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
RuntimeError schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:00:
Dat is nu juist wat ik zo vreemd vind. Het is echt een volledig andere naam dan op mijn paspoort staat. Ik heb die naam even ge-Googled. De naam die getoond wordt, heeft een dubbele voornaam. Als ik op de volledige naam zoek dan krijg ik geen relevante personen en voornaam + achternaam is zo generiek dat het veel resultaten oplevert. Ik heb een e-mail van SCB ontvangen over het voortzetten van mijn niet afgeronde aanvraag, waarin ik wel met mijn eigen voor en achternaam aangesproken word, maar als ik op de link in die e-mail klik dan kom ik op het formulier met persoonlijke gegevens waar de voornaam en achternaam foutief ingevuld staan.
Inderdaad bizar en best wel zorgelijk. Daar word ik dan weer een beetje paranoïde van, denk dan meteen aan software/server fout of er zit iemand anders tussen, beide scenario's die je niet wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Laatst online: 19:29
Afbreken dan maar. Het gaat allemaal om vertrouwen. Het is jouw spaargeld.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
RuntimeError schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:00:
Ik heb een e-mail van SCB ontvangen over het voortzetten van mijn niet afgeronde aanvraag, waarin ik wel met mijn eigen voor en achternaam aangesproken word, maar als ik op de link in die e-mail klik dan kom ik op het formulier met persoonlijke gegevens waar de voornaam en achternaam foutief ingevuld staan.
Het eerste zijn waarschijnlijk de voornaam en de achternaam die je opgeeft bij de beginpagina als je de rekening aanvraagt (waar je ook eerst je email adres invult). Maar zodra je de eID hebt gedaan wordt de naam die daar uit komt gebruikt voor het contract en de tenaamstelling van de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Vandaag heb ik een storting gedaan van ING naar TR. Binnen 160 minuten is het geld bijgeschreven. En ik was nog wel bang dat ze gesloten zouden zijn vanwege Duits carnaval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Dalingen bij BluOr Bank vanaf 26 februari:
  • 6 maanden deposito: 3,90% naar 3,20%
  • 9 maanden deposito: 3,90% naar 3,20%
  • 1 jaar deposito: 3,90% naar 3,25%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Zo, dat zijn flinke verlagingen! Het gaat bij de deposito’s hard omlaag momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-07 22:23
gratiz schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:20:
Stort nu bij en profiteer van 3,75% spaarrente tot en met 31 maart 2024

Voor het bedrag dat je nu nieuw bijstort op je MeSave rekening ontvang je een extra hoge spaarrente van 3,75% op jaarbasis.

Deze extra hoge rente geldt vanaf het moment van inleg tot en met 31 maart 2024.

Voor het spaargeld dat je al hebt staan ontvang je de huidige rente van 3,17%.
Een vriend van mij beweert bij hoog en laag dat de 3.75% voor een heel jaar geldt (i.p.v. voor 2 maanden op jaarbasis).

Mijn stelling is dat het voor 2 maanden geldt (maximaal, dus 3.75 % rente tot en met 31 maart).

Wie heeft gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:09

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

brambello schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:22:
[...]

Een vriend van mij beweert bij hoog en laag dat de 3.75% voor een heel jaar geldt (i.p.v. voor 2 maanden op jaarbasis).

Mijn stelling is dat het voor 2 maanden geldt (maximaal, dus 3.75 % rente tot en met 31 maart).

Wie heeft gelijk?
@brambello jij hebt gelijk. Op jaarbasis wil niet zeggen dat je 3,75% het hele jaar krijgt maar, onder de gestelde voorwaarden, tot eind maart dit jaar. En alleen over het nieuwe bedrag dat is bijgestort. Wat er al staat krijgt de huidige rente van 3,17%.

[ Voor 10% gewijzigd door vdr01 op 12-02-2024 18:30 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-07 22:23
vdr01 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:25:
[...]

@brambello jij hebt gelijk. Op jaarbasis wil niet zeggen dat je 3,75% het hele jaar krijgt maar, onder de gestelde voorwaarden, tot eind maart dit jaar. En alleen over het nieuwe bedrag dat is bijgestort. Wat er al staat krijgt de huidige rente van 3,17%.
Staat het dan ook verkeerd op Geld.nl?
https://www.geld.nl/sparen/spaarrente/overzicht

Vergelijk met Openbank, waar ze wel duidelijk een afgebakende termijn noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:45

sanook

_/-\o_

brambello schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:33:
[...]

Staat het dan ook verkeerd op Geld.nl?
https://www.geld.nl/sparen/spaarrente/overzicht

Vergelijk met Openbank, waar ze wel duidelijk een afgebakende termijn noemen.
Nooit op dat soort sites afgaan, gewoon bij de bron controleren:
https://www.medirect.nl/mesave/
Hier staat: Deze extra hoge rente geldt tot en met 31 maart.
Dus voor nog geen 2 maanden krijg je 3,75%

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 13-02-2024 13:30 . Reden: link wat opgeschoond ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:58

Oekol

waka waka hey hey

Top rekening geopend bij Santander, om 17.39 geld terug over geboekt naar tegen rekening. Als dat ook soepel gaat, gaat vrijwel de gehele spaarrekening er heen wat vrij is en niet belegt / vast staat.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 22:32
Ik kijk met m’n neus. Info over Bigbank was al gepost.

[ Voor 87% gewijzigd door WiseDise op 12-02-2024 20:45 . Reden: Info was al gepost ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:45

sanook

_/-\o_

WiseDise schreef op maandag 12 februari 2024 @ 20:42:
Ik kijk met m’n neus. Info over Bigbank was al gepost.
pas 3 keer geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

vdr01 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:37:
[...]
Ter informatie, het heeft bij mij deze week inderdaad 3 werkdagen geduurd totdat mijn nieuwe Distingo rekening was geopend via Raisin en het geld op de Distingo rekening stond.
Het gaat om een technisch probleem bij Distingo, volgens Raisin, waarbij het onduidelijk is hoe lang dit nog gaat duren. (Ik wacht al weken, dus dat kan nog weken aanhouden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
Het schijnt dat Yapi Kredi ook een 1 maands depo heeft.
Iemand daar ervaring mee ? Volgens mij is Yapi de enige in nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Hans Denhaag schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:52:
Het schijnt dat Yapi Kredi ook een 1 maands depo heeft.
Iemand daar ervaring mee ? Volgens mij is Yapi de enige in nederland.
Geen ervaring, maar op de website is 3 maanden de korste, ten minste als je in Euro's wilt sparen.
Voor US$, GBP en Lira is er wel een 1-maands optie.

Anderen met een 1-maands in Euro: RUUT (4,00%) en Evi van Lanschot (1,55%)

[ Voor 16% gewijzigd door GroteVoet459 op 13-02-2024 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans Denhaag
Als ik ingelogd ben bij Yapi heb ik de keus om 1 maands depo in euro af te sluiten. Staat inderdaad niet op de website. Rente is 2.75%

[ Voor 5% gewijzigd door Hans Denhaag op 13-02-2024 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 17:47
Voor degenen die een spaarrekening bij Volkswagen bank hebben lopen, is een Duitstalige ‘Freistellungsauftrag’ fiscale verklaring een must. Anders wordt je als inwoner van Duitsland aangemerkt. Blijkbaar heb ik die nog niet ingeleverd en ga ik vandaag doen, want op mijn 1e bankafschrift wordt 25% ingehouden als belasting op de ontvangen rente. Gelukkig had ik er gelijk niet zoveel nog opgezet, maar dat schiet dus niet op als ze belasting inhouden. Volgens mij doet de Duitse Consors bank geen inhoudingen

[ Voor 23% gewijzigd door Datisraar op 13-02-2024 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Hans Denhaag Wat voor ervaringen denk je aan ?
Je opent een deposito voor een periode van 1 maand. Daarna krijg je de inleg terug, vermeerderd met de rente. Ik verwacht dat het gaat zoals bij elk euro deposito bij Yapi Kredi. (mijn ervaringen zijn goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
@Hans Denhaag Bij RUUT kun je verder kiezen uit automatisch verlengen voor een maand (al dan niet met opgebouwde rente). Of, en dat vind ik interessant, na afloop automatisch naar je tegenrekening (b.v. bij ABNAMRO) laten sturen, zodat het zo snel mogelijk weer beschikbaar is voor nieuwe acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Zijn er eigenlijk mensen hier die zich ooit gewaagd hebben aan Garantie BBVA?
Via de zoekfunctie zie ik dat er in het vorige topic heel kort over gesproken is maar ik zie eigenlijk niemand die er een rekening heeft.

Ik zit namelijk te kijken om een extra spaarpotje te openen naast mijn rekeningen via Raisin en voor nieuwe klanten zijn de rente tarieven daar nu erg netjes (3,60%) vrij opneembaar.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
ReVision. schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 12:58:
Via de zoekfunctie zie ik dat er in het vorige topic heel kort over gesproken is maar ik zie eigenlijk niemand die er een rekening heeft.

Ik zit namelijk te kijken om een extra spaarpotje te openen naast mijn rekeningen via Raisin en voor nieuwe klanten zijn de rente tarieven daar nu erg netjes (3,60%) vrij opneembaar.
3,60% is maar tot 31 maart a.s en zakt daarna naar 1,75%. Vandaar dat er hier niet zoveel belangstelling voor is denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Datisraar schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:10:
[...]

3,60% is maar tot 31 maart a.s en zakt daarna naar 1,75%. Vandaar dat er hier niet zoveel belangstelling voor is denk ik.
Check! ik twijfelde al inderdaad, zelfde verhaal als Me Direct wat hierboven al besproken werd dus.

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
ReVision. schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 12:58:

Ik verwacht dat wanneer je zoekt op "garanti" je wat meer berichten vindt. Ik heb er al heel lang een rekening. Het is gewoon een spaarbank, niet alleen voor waaghalzen.

Gewoon Nederlands DGS. Dat is bij MeDirect wel anders.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 13-02-2024 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
ReVision. schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:16:
[...]

Check! ik twijfelde al inderdaad, zelfde verhaal als Me Direct wat hierboven al besproken werd dus.
En bovendien alleen jaarlijkse rente bij Garanti op 01-01. Niet periodiek zoals bij en aantal andere banken, rente op rente per maand/kwartaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
@Datisraar

Yes ik zag het inderdaad, dan is denk ik Santander de volgende optie. Al lees ik wel wat issues met het aanmaken van een rekening in dit topic. Ik ga die richting eens in kijken :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
W1ck1e schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:16:
[...]
Ik verwacht dat wanneer je zoekt op "garanti" je wat meer berichten vindt. Ik heb er al heel lang een rekening. Het is gewoon een spaarbank, niet alleen voor waaghalzen.

Gewoon Nederlands DGS. Dat is bij MeDirect wel anders.
Klopt, Maltese DGS, en bij Medirect dan nog steeds 3,17% na 31 maart a.s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joehoetje
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-07-2024
Iemand ervaring met raisin en een deposito die voor de afgesproken datum de deposito tegen een lager rentetarief opent? Ik heb voor de renteverlaging van 4,2 naar 3,8 procent een deposito aangevraagd bij bai europa. Deze ging de 31e januari omlaag. Ik voldeed de 29e aan alle voorwaarden. En heb gebeld en bericht gestuurd en krijg ik vandaag terug de bank heeft besloten om tegen lager rentetarief te openen. En ik mag de deposito terugtrekken. Weet iemand wat mijn rechten zijn in deze situatie? Volgens mij hoor ik gewoon die 4,2% te krijgen.
Pagina: 1 ... 39 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling