• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:54
W1ck1e schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 12:45:
[...]

Ik denk dat er gewoon een aanbod komt: "we zijn zo blij met u als klant dat we een hoge rente aanbieden. u hoeft er niets voor te doen (of een klein dingetje)"
Zoiets, ja.
Soms moet je €5000 bijstorten om weer 3 maanden extra rente te krijgen.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:31
Coffeeroam schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:28:
[...]

Zoiets, ja.
Soms moet je €5000 bijstorten om weer 3 maanden extra rente te krijgen.
Heb je dan eerder de rekening leeg gehaald of had je nog ruimte tot 100k ?
En krijg je dat aanbod dan voor of na het aflopen van de mooie rente ?

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 13-02-2026 13:36 ]

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Coffeeroam schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:27:
[...]

Je moet even het onderscheid maken tussen
1. opzeggen en opnieuw aanmelden als nieuwe klant
2. een e-mail krijgen van Advanzia waarin je verlenging van de aktierente krijgt.

In het eerste geval ga je zelf aan de gang en moet je alle handelingen verrichten voor een nieuwe rekening alsof je daar nog nooit klant bent geweest.
In het tweede geval heb je geluk, dan hoef je niks te doen.
Afgelopen half jaar heb ik dit 2x achter elkaar gehad en eind februari verloopt weer mijn actie rente. Ik heb helaas nog geen verlengmail gehad, maar kan mij herinneren dat ze er soms best laat mee kwamen. Iemand anders wel al gehad?

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-03 19:00
Ik heb nog nooit verlengingsaanbod van Advanzia gehad. Nu al 3x nieuw account aangemaakt.

Advanzia: heeft iemand ooit problemen gehad met Advanzia inzake waar je geld vandaan komt? Ik moest mij verantwoorden waar mijn spaargeld vandaan kwam. Ik heb dat netjes gedaan. Zij hebben hierop een email gestuurd met dank voor uw begrip. We hebben uw info in ons systeem verwerkt.

Nu krijg ik ineens na een maand een nogal dreigende email dat als ik nu niet binnen een week verklaar waar het geld vandaan komt ze mijn account gaan blokkeren.

• W1ck1e
Justie schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:37:
Ik heb nog nooit verlengingsaanbod van Advanzia gehad. Nu al 3x nieuw account aangemaakt.

Advanzia: heeft iemand ooit problemen gehad met Advanzia inzake waar je geld vandaan komt? Ik moest mij verantwoorden waar mijn spaargeld vandaan kwam. Ik heb dat netjes gedaan. Zij hebben hierop een email gestuurd met dank voor uw begrip. We hebben uw info in ons systeem verwerkt.

Nu krijg ik ineens na een maand een nogal dreigende email dat als ik nu niet binnen een week verklaar waar het geld vandaan komt ze mijn account gaan blokkeren.
Ik zou verwijzend naar de eerste email reageren dat de 2de email je nogal verbaast. En vragen om uitleg.

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:32:
[...]

Heb je dan eerder de rekening leeg gehaald of had je nog ruimte tot 100k ?
En krijg je dat aanbod dan voor of na het aflopen van de mooie rente ?
Áls je zo'n aanbod krijgt dan is dat maar enkele dagen voor het aflopen van je aktieperiode.
En ja, ik had daar binnen het DGS na ruimte. Als ik dat niet had gehad, had ik het waarschijnlijk ook nog gewaagd. Het hoeft er niet de hele tijd op te blijven staan.

• Coffeeroam
Justie schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:37:

Nog nooit zo'n vraag gehad van hun. Had je een hele grote bijschrijving op je rekening gedaan?
Maar ik heb hier wel vaker gezien dat ze een beetje drammerig kunnen zijn als ze eenmaal een dergelijke vraag hebben gesteld.

• Justie
Advanzia: ja, ik had eerst een euro overgemaakt, ter controle of het aankomt en daarna een groot bedrag.

Ik heb hun email nu beantwoord dat ik niet blij ben met de toon van de email en heb tevens hun eigen email waarin stond dat ze mijn info ontvangen hadden meegestuurd.

Het kan natuurlijk zo zijn dat er iemand anders naar mijn account heeft gekeken en de info niet voldoende vindt en dan alsnog extra info wil.....maar mij niet eerst op de hoogte brengen dat ze meer info willen. Hoe dan ook, ik vind dit niet zo netjes van ze.

• W1ck1e
Justie schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:47:
Advanzia: ja, ik had eerst een euro overgemaakt, ter controle of het aankomt en daarna een groot bedrag.

Ik heb hun email nu beantwoord dat ik niet blij ben met de toon van de email en heb tevens hun eigen email waarin stond dat ze mijn info ontvangen hadden meegestuurd.

Het kan natuurlijk zo zijn dat er iemand anders naar mijn account heeft gekeken en de info niet voldoende vindt en dan alsnog extra info wil.....maar mij niet eerst op de hoogte brengen dat ze meer info willen. Hoe dan ook, ik vind dit niet zo netjes van ze.
Was hun 2de mail wellicht niet in het Nederlands en heb je hun mail niet goed vertaald ?

• Coffeeroam
Justie schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:47:

Ter info. Tot en met €10.000 per keer bijboeken, nooit vragen gehad.

• Cindy79
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 18:10
Ik heb 12 feb mijn Valentijns bonus van nibc gehad, 25 euro.30 dec tot nu deze nibc rekening, geen idee hoelang het geld erop moest blijven staan.
Nu zie ik dat er een paaseitje actie is.
Maar dat is alleen voor nieuwe klanten.
Zou ik bij wijze van deze rekening kunnen opheffen.
En dan weer opnieuw aan maken, maar dan zien ze dat ik al klant bij hun was.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-03 20:02
Zit nu bij Advanzia met 3% rente, maar deze loopt een dezer dagen af. Nu geven ze 2,84% voor nieuwe rekeningen. Wat is nu wijsheid, volgens mij is 2,84% nog steeds prima, of?

• karakedi
  • Laatst online: 22:26
-Muncky- schreef op zondag 15 februari 2026 @ 08:54:
Zit nu bij Advanzia met 3% rente, maar deze loopt een dezer dagen af. Nu geven ze 2,84% voor nieuwe rekeningen. Wat is nu wijsheid, volgens mij is 2,84% nog steeds prima, of?
Indien Advenzia niet met verlenging komt, zou ik het bij garantie plaatsen. En Advanzia opzeggen.
Ik weet niet hoe moeilijk of makkelijk je een nieuwe rekening bij advenzia kan vragen.

• Coffeeroam
-Muncky- schreef op zondag 15 februari 2026 @ 08:54:
Ervaring leert dat e-mails van Advanzia over verlenging van jouw aktierente pas in de laatste week van je huidige aktieperiode komen. Als zo'n mail niet is gekomen, zou ik dus opzeggen en voor 2.75% naar Nexent of voor 2.8% naar Garantibank gaan. Dan kun je daarna ook nog overwegen om voor die 0.04% verschil een nieuwe rekening bij Advanzia voor 2.84% te openen óf nog even te wachten tot je aktie bij Nexent/Garanti weer voorbij is. Zelf zou ik daar dan nog even mee wachten.

• Xavorius
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-02 00:53
Cindy79 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:31:
Ik heb 12 feb mijn Valentijns bonus van nibc gehad, 25 euro.30 dec tot nu deze nibc rekening, geen idee hoelang het geld erop moest blijven staan.
Nu zie ik dat er een paaseitje actie is.
Maar dat is alleen voor nieuwe klanten.
Zou ik bij wijze van deze rekening kunnen opheffen.
En dan weer opnieuw aan maken, maar dan zien ze dat ik al klant bij hun was.
In de actievoorwaarden staat niet als beperking genoemd dat je in voorgaande periode geen klant mag zijn geweest. Dus dat lijkt nog niet direct het probleem te worden. Misschien is daarom het beëindigen van de huidige rekening en het openen van een nieuwe rekening voldoende om weer mee te kunnen doen.

Echter wat ik heb gemerkt is dat het beëindigen van de spaarrekening niet gelijk staat aan het opheffen van het gehele account. Misschien is dat toch ook een eis zodat je alle stappen net als iedere nieuwe klant doorloopt? Dus hoe dit dan precies werkt irt de nieuwe actie is mij nog onduidelijk. Ik heb er gisteren een mailtje aan gewaagd. Afwachten hoe ze dit zien.

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15:56
*knip* Een saldo aanhouden op goksites is niet waar het spaartopic voor is bedoeld.

[ Voor 129% gewijzigd door Zr40 op 15-02-2026 20:05 ]

• Coffeeroam
Als je zo graag in USD wil sparen kun je toch ook gewoon een dollarrekening openen bij YapiKredi of zo 3,00% effectief op jaarbasis.
Maar let op, de koers kan harder zakken dan de inflatie. Sterker nog, hij is momenteel aan het zakken.

[ Voor 70% gewijzigd door Zr40 op 15-02-2026 20:03 ]

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 16:23
Coffeeroam schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:58:
[...]

Als je zo graag in USD wil sparen kun je toch ook gewoon een dollarrekening openen bij YapiKredi of zo 3,00% effectief op jaarbasis.
Maar let op, de koers kan harder zakken dan de inflatie. Sterker nog, hij is momenteel aan het zakken.
Inflatie, wisselkoersrisico het blijven ingewikkelde begrippen. :z

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-03 10:41
Ik heb net een rekening geopend bij Advanzia. Nu wil ik voor de eerste keer inloggen, maar dat gaat niet. Ik krijg de melding "Something went wrong. Please try again later". Ik heb trouwens vorig jaar ook een rekeing gehad bij de Advanzia en ik gebruik nu dezelfde inloggegevens. Heeft iemand van jullie ook deze melding gehad?

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

@smily01

Misschien staat er nog een oude cookie. Open een "new private window" en probeer het nog een keer.

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-03 10:41
Dank je voor je suggestie! Ik heb het met verschillende browser geprobeerd, maar dat helpt helaas niet.

• Coffeeroam
Sander12 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 20:22:
[...]

Inflatie, wisselkoersrisico het blijven ingewikkelde begrippen. :z
Ik haakte op ironische wijze in op @GeEkIe's opmerking "De inflatie in de VS is nu 2,4% dus dat is interessant." .

• Coffeeroam
smily01 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 21:50:
Dank je voor je suggestie! Ik heb het met verschillende browser geprobeerd, maar dat helpt helaas niet.
Dan kun je het beste Advanzia bellen om het op te losssen.
Het is hier vaker voorbij gekomen: niet als "nieuwe klant" dezelfde inloggegevens gebruiken.

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYbmCNWEGRjHpfB-ztvE0xDuQrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wOem1i76A1sJKUELXU7Bi72J.jpg?f=fotoalbum_large

En helaas, weer verlaging bij BigBank.
Ik heb vandaag nog wel tegen het oude tarief kunnen verlengen, dus wie weet werkt dat nog even…

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:45
Xavorius schreef op zondag 15 februari 2026 @ 12:37:
[...]
In de actievoorwaarden staat niet als beperking genoemd dat je in voorgaande periode geen klant mag zijn geweest. Dus dat lijkt nog niet direct het probleem te worden. Misschien is daarom het beëindigen van de huidige rekening en het openen van een nieuwe rekening voldoende om weer mee te kunnen doen.
Volgens mij lees ik in de actievoorwaarden:
Voorwaarden voor Deelname

Deelname is mogelijk voor nieuwe klanten van NIBC van 18 jaar en ouder.

Je neemt deel aan de Actie als je:
* In de Actieperiode een nieuwe spaarrekening opent bij NIBC (geen bestaande klant of extra rekening).
Je zult dus sowieso eerst je gehele account moeten sluiten (niet alleen je vorige actie-spaarrekening) en dan een bevestiging van NIBC na hoe lang ze je weer als "nieuw" zien.

• Xavorius
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-02 00:53
@GroteVoet459 ok bedankt dat je ook even mee keek!
Misschien heb ik er dan overheen gelezen, of ze hebben de AV aangepast nav mijn mail aangezien ik daarin precies over dit punt een vraag heb gesteld. Ik heb nog geen reactie terug mogen ontvangen.

• GroteVoet459
De kleine dalingen in de deposito-rentes zetten nog even door:

18-Feb
Nordax Bank (via Raisin)
9-maands - van 2,0% naar 1,90%

B-Fjord Bank (via Raisin)
1-jaars - van 2,50% naar 2,45%
1,5 & 2-jaars - van 2,60% naar 2,50%
3 & 4-jaars - van 2,85% naar 2,75%

19-Feb
Coop (via Raisin):
3, 6 en 9 maands - van 2,30% naar 2,16%
1-jaars - van 2,30% naar 2,16%

20-Feb
collector (via Raisin)
1-jaars - van 2,20% naar 2,15%

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:52
GroteVoet459 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:42:
De kleine dalingen in de deposito-rentes zetten nog even door:

18-Feb
Nordax Bank (via Raisin)
9-maands - van 2,0% naar 1,90%

B-Fjord Bank (via Raisin)
1-jaars - van 2,50% naar 2,45%
1,5 & 2-jaars - van 2,60% naar 2,50%
3 & 4-jaars - van 2,85% naar 2,75%

19-Feb
Coop (via Raisin):
3, 6 en 9 maands - van 2,30% naar 2,16%
1-jaars - van 2,30% naar 2,16%

20-Feb
collector (via Raisin)
1-jaars - van 2,20% naar 2,15%
Mwah, wat je klein noemt.... Van 2.0 naar 1.9 is toch 5% minder renteinkomsten....

• W1ck1e
reminder:
anadolu: 12 maanden: 2,60%
yapikredi: 12 maanden 2,35% + 0,2% (bloei20)
nexent, garanti: 12 maanden 2,50%
allemaal in Nederlands DGS

a propos Raisin:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4P-nZ2w6lKR6VdggeGGqrK9-gds=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PeGm5jroLUDtvI68d5YrO2Da.png?f=user_large

[ Voor 56% gewijzigd door W1ck1e op 17-02-2026 19:30 ]

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15:56
W1ck1e schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:28:
reminder:
anadolu: 12 maanden: 2,60%
yapikredi: 12 maanden 2,35% + 0,2% (bloei20)
nexent, garanti: 12 maanden 2,50%
allemaal in Nederlands DGS

a propos Raisin:

[Afbeelding]
Het lijkt mij wel relevant om de inflatie van Turkije daarbij te noemen. Volgens AI circa 30,9% in december 2025. Of is het in euro's?

• W1ck1e
GeEkIe schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:53:
[...]

Het lijkt mij wel relevant om de inflatie van Turkije daarbij te noemen. Volgens AI circa 30,9% in december 2025. Of is het in euro's?
Nederlands DGS (dus) euro's

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:46
ING Bank heeft nu tijdelijk (t/m 2 maart) een aardige actie op 6-maands deposito: 2,20% rente (op jaarbasis). Niet vergelijkbaar met de buitenlandse banken natuurlijk, maar binnen NL denk ik wel zo'n beetje het hoogste wat je kan vinden voor een < 1 jaars deposito. En als je al ING hebt (zoals 8 miljoen mensen in NL) dan is het natuurlijk weinig gedoe.

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

GeEkIe schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:53:
Flinke inflatie in Turkije is niets nieuws, zowel deze Nederlands banken met Turkse roots die onder toezicht vallen van De Nederlandse Bank (DNB) als die inflatie bestaat al heel lang.

Je kan bij sommige Nederlands-Turkse banken ook sparen in andere valuta zoals dollars en lira, dan geldt natuurlijk wel het valutarisico. Dat kun je daarom beter niet doen, want dat is eerder valutaspeculatie dan een risicoloze rente. Of DGS van toepassing is op die andere valuta weet ik niet, maar dat zou toch niet helpen tegen het valutarisico.

Mensen in Turkije zetten hun lira vaak snel om in buitenlandse valuta of in andere waardehoudende zaken. De leefstijl is heel anders dan hier.

• W1ck1e
Valorian schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:31:
ING Bank heeft nu tijdelijk (t/m 2 maart) een aardige actie op 6-maands deposito: 2,20% rente (op jaarbasis). Niet vergelijkbaar met de buitenlandse banken natuurlijk, maar binnen NL denk ik wel zo'n beetje het hoogste wat je kan vinden voor een < 1 jaars deposito. En als je al ING hebt (zoals 8 miljoen mensen in NL) dan is het natuurlijk weinig gedoe.
Ik had verwacht bij de nederlandse banken met de moeilijke namen meer rente te zien voor die periode van 6 maanden. Dat valt vies tegen. Welkomst of actie rente bij banken voor nieuwe klanten zijn wellicht interessanter. En dan is het vrij opneembaar.
Een spaarrekening openen bij een andere bank is echter niet veel gedoe. Als meer mensen dat zouden beseffen dan zou de rente bij ING waarschijnlijk wel omhoog gaan.

• waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21:00
Valorian schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:31:
Wel met een klein addertje, alleen voor saldo hoger dan op 15 februari.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:37:
[...]

Ik had verwacht bij de nederlandse banken met de moeilijke namen meer rente te zien voor die periode van 6 maanden. Dat valt vies tegen. Welkomst of actie rente bij banken voor nieuwe klanten zijn wellicht interessanter. En dan is het vrij opneembaar.
Een spaarrekening openen bij een andere bank is echter niet veel gedoe. Als meer mensen dat zouden beseffen dan zou de rente bij ING waarschijnlijk wel omhoog gaan.
Afgezien van wat knakenbanken in Letland en Litouwen waar je weer belastingverklaringen heen moet sturen zie ik bij Raisin het Franse Distingo met 2,3% als hoogste voor 12 maanden.
Prima aanbieding dus bij de ING?

• waalkachel2
W1ck1e schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:37:
[...]

En de rente bij die andere banken weer omlaag gaan.

• W1ck1e
Wolly schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:02:
[...]

Afgezien van wat knakenbanken in Letland en Litouwen waar je weer belastingverklaringen heen moet sturen zie ik bij Raisin het Franse Distingo met 2,3% als hoogste voor 12 maanden.
Prima aanbieding dus bij de ING?
In principe wel.
De nieuw geld voorwaarde hadden ze in het verleden ook. Maar ja, wie heeft er nu serieus geld bij ING op de rekeningen (behoudens deposito) ?
Echter voor 12 maanden zou ik naar andere banken in NL gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door W1ck1e op 18-02-2026 17:11 ]

• W1ck1e
waalkachel2 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:03:
[...]

En de rente bij die andere banken weer omlaag gaan.
Dat vind ik niet erg. Ik verwacht in mindere mate. Die concurreren meer met elkaar dan met de grootbanken.
Ze gunnen niet voor niets mooie welkomst rentes.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 18-02-2026 17:08 ]

• DjoeC
waalkachel2 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:59:
[...]

Wel met een klein addertje, alleen voor saldo hoger dan op 15 februari.
Wat een krankzinnige voorwaarde.......
Je krijgt 2,20% vaste rente op jaarbasis over nieuw spaargeld dat je bij ING in het 6-maands Spaardeposito stort. Maar wat bedoelen we met nieuw spaargeld?

Zo berekenen we dat:

Op 15 februari kijken we naar het totaalbedrag op al je ING-rekeningen. Dit zijn je Betaalrekeningen, Spaarrekeningen, Spaardeposito’s én het gelddeel van je Beleggingsrekeningen.
Het totale bedrag dat je tijdens de actieperiode (16 februari t/m 2 maart) op je ING-rekeningen ontvangt (bovenop het eerder vastgestelde totaalbedrag), min alle afschrijvingen van je ING-rekeningen in die periode, wordt gezien als nieuw spaargeld.
Dat nieuwe spaargeld mag je inleggen in het 6-maands Spaardeposito met actierente. Je kunt in de ING-app op ieder moment inzien hoeveel je kunt inleggen.

Let op:

Als er geld wordt afgeschreven van je ING-rekeningen (bijvoorbeeld via een automatische incasso of overschrijving), dan verlaagt dit het bedrag dat je mag inleggen.
Ook eerdere stortingen in een Spaardeposito tijdens de actieperiode tellen als een afschrijving.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
W1ck1e schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:55:
[...]

Nederlands DGS (dus) euro's
Die "(dus)" mag je wel weglaten en er twee losse statements van maken. Maar die hebben echt niks met elkaar te maken.

"Klarna: Zweeds DGS (dus) Zweedse kronen " slaat immers ook als een tang op een varken. Want bij Klarna heb je ook een euro rekening.

• W1ck1e
RobertMe schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:19:
[...]

Die "(dus)" mag je wel weglaten en er twee losse statements van maken. Maar die hebben echt niks met elkaar te maken.

"Klarna: Zweeds DGS (dus) Zweedse kronen " slaat immers ook als een tang op een varken. Want bij Klarna heb je ook een euro rekening.
Nou,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtoFAGI_bIJYacDQWw6S9-vOCJM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/o524VyoNE60BtIEZ1nChptt5.png?f=user_large

Nederlands DGS had ik al genoemd. En dat betekent euro's.
Niet andersom.

Een koe is een dier, maar niet elk dier is een koe.

[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 18-02-2026 17:24 ]

• RobertMe
  • Nu online
W1ck1e schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:22:
[...]

Nou,

[Afbeelding]

Nederlands DGS had ik al genoemd. En dat betekent euro's.
Niet andersom.

Een koe is een dier, maar niet elk dier is een koe.
Nou. Kom nu eens met een daadwerkelijke onderbouwing of reageer op mijn onderbouwing. Iets dat fout is kun je 100x herhalen, maar dat maakt het nog niet juist.

De Zweedse DGS instantie, Riksgalden, werkt toch echt met kronen. Toch kun je bij Klarna prima sparen in euro's en bij uitkering van het DGS krijg je zelfs euro's terug. En als je in Nederland bij een bank in vreemde valuta spaart wordt dat vast ook gedekt door het Nederlandse DGS.

Dat het Nederlandse DGS van toepassing is zegt dus he-le-maal niks over in welke valuta je spaart. En als je in Lira gaat sparen en die gaat door het putje krijg je dus ook "niks" terug (als in: als je tegen de wisselkoers van vandaag bv 100 euro er op zet en dat is 1000 lira en over 1 jaar is de wisselkoers * 10 krikg je voor die 1000 lira nog maar 10 euro. En als je het geld niet opneemt en de bank valt om zal het Nederlandse DGS ook 10 euro, of 1000 lira ter waarde van dan 10 euro, uitkeren).

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:46
Het is jammer/flauw maar begrijpelijk: ze willen vooral nieuw geld aantrekken, geen cadeautjes geven aan mensen die geld binnen hun ING rekeningen heen en weer schuiven. Als een heel lui persoon door zo’n actie 50K van betaalrekening naar deposito schuift kost ze dat relatief veel geld. Die mensen maken ze liever niet wakker ;)

• W1ck1e
@RobertMe Volgens mij gaat het in het Nederlandse DGS altijd over euro's. Meer niet. Sorry hoor, mocht ik mij vergist hebben.

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

W1ck1e schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:53:
@RobertMe Volgens mij gaat het in het Nederlandse DGS altijd over euro's. Meer niet. Sorry hoor, mocht ik mij vergist hebben.
Ik heb het even gecontroleerd, DGS geldt ook voor buitenlandse valuta. Je krijgt het terug omgerekend in euro's, maar daarvoor wordt niet de storting maar de huidige waarde gebruikt. DNB zal dus niet het valutarisico afdekken.

"Eventuele saldi luidende in een andere valuta dan euro dienen te worden omgerekend tegen de door de ECB gepubliceerde referentiekoersen op de laatste dag van de verslagperiode."
bron: https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2021-37119.html

• Coffeeroam
Die ING actie geldt voor "nieuw geld" dat op 15 februari nog niet op deze ING rekeningen stond: Betaalrekeningen, Spaarrekeningen, Spaardeposito’s én het gelddeel van je Beleggingsrekeningen.

Dus als ik dit letterlijk neem, kun je beleggingen verkopen na 15 februari (staan immers niet op het gelddeel) en dat in een spaardeposito stoppen?

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:28:
Die ING actie geldt voor "nieuw geld" dat op 15 februari nog niet op deze ING rekeningen stond: Betaalrekeningen, Spaarrekeningen, Spaardeposito’s én het gelddeel van je Beleggingsrekeningen.

Dus als ik dit letterlijk neem, kun je beleggingen verkopen na 15 februari (staan immers niet op het gelddeel) en dat in een spaardeposito stoppen?
Dat lijkt mij wel, de waarde van de beleggingen staat immers niet bij ING (tenzij je belegd hebt IN ING)

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:59:
[...]

Dat lijkt mij wel, de waarde van de beleggingen staat immers niet bij ING (tenzij je belegd hebt IN ING)
Ook die niet, zelfs de aandelen ING staan dan niet op je gelddeel.

Ik ga eens de proef op de som nemen.

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:57
Dit doen ze altijd, inderdaad om nieuw geld aan te trekken. Ik heb in het verleden regelmatig een hoop geld ergens vandaan bij ING gezet, het nieuwe Deposito geopend en daarna mijn spaarsaldo weer leeg gehaald, dat gaat altijd goed. Kwam goed uit omdat ik toch al aan het verlagen was bij de ING

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:29
Iemand nog een suggestie voor een bank die "fatsoenlijke" rente geeft en en/of rekeningen heeft? Heb nu een en ander bij NN staan maar dat is geen vetpot.

En/of is belangrijk omdat ik wil dat mijn partner ook altijd bij de centen ook, ook als ik plotseling zou gaan hemelen. Een rekening op enkel mijn naam kan problemen geven op dat soort momenten en dat wil ik graag voorkomen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:04
Drardollan schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:38:
Iemand nog een suggestie voor een bank die "fatsoenlijke" rente geeft en en/of rekeningen heeft? Heb nu een en ander bij NN staan maar dat is geen vetpot.

En/of is belangrijk omdat ik wil dat mijn partner ook altijd bij de centen ook, ook als ik plotseling zou gaan hemelen. Een rekening op enkel mijn naam kan problemen geven op dat soort momenten en dat wil ik graag voorkomen.
Goede site om te kijken is https://www.spaarrente.nl/. Momenteel heeft Garanti een actie lopen waarbij je 2.8% rente krijgt voor 6 maanden. Je kunt het geld elk moment opnemen. Heb daar momenteel mijn geld ook staan.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Drardollan
Gynnad schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:40:
[...]

Goede site om te kijken is https://www.spaarrente.nl/. Momenteel heeft Garanti een actie lopen waarbij je 2.8% rente krijgt voor 6 maanden. Je kunt het geld elk moment opnemen. Heb daar momenteel mijn geld ook staan.
Helaas kan je daar niet filteren op en/of :'(

• DjoeC
Drardollan schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:58:
[...]

Het is ook geen en/of, maar je tegenrekening kan dat wel zijn.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Interessant vraagstuk eigenlijk. Hoe hebben jullie je geld veiliggesteld bij plotseling overlijden?
Ik heb zelf een groot deel bijvoorbeeld bij Advanzia staan vanwege de 3.09% rente, maar wat als je er plots niet meer bent. Hoe kun je het beste ervoor zorgen dat je naasten bij je geld kunnen?

• waalkachel2
Drardollan schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:38:

Misschien ayvens (voorheen LeasePlan Bank) iets voor jou, redelijke rente, en/of rekening mogelijk en instant payment voor inleggen en opnemen.

• Drardollan
waalkachel2 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:59:
[...]

Misschien ayvens (voorheen LeasePlan Bank) iets voor jou, redelijke rente, en/of rekening mogelijk en instant payment voor inleggen en opnemen.
Daar staat al een deel van het geld, wat het dus een goede suggestie maakt die helaas al gebruikt wordt :)

• Drardollan
DjoeC schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:25:
[...]

Het is ook geen en/of, maar je tegenrekening kan dat wel zijn.
En dus niet voldoet aan de eis die ik heb helaas.

• waalkachel2
Drardollan schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:07:

Daar staat al een deel van het geld, wat het dus een goede suggestie maakt die helaas al gebruikt wordt :)
Ook yapi kredi bank heeft een en/of rekening, ook deels instant payment.

• Drardollan
Trishul schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:53:
Interessant vraagstuk eigenlijk. Hoe hebben jullie je geld veiliggesteld bij plotseling overlijden?
Ik heb zelf een groot deel bijvoorbeeld bij Advanzia staan vanwege de 3.09% rente, maar wat als je er plots niet meer bent. Hoe kun je het beste ervoor zorgen dat je naasten bij je geld kunnen?
Documenteren voor je naasten. En hopen dat ze daarmee uit de voeten kunnen. Als ze missen dat er daar geld staat dan is de bank de lachende derde.

En dat wil ik dus voorkomen. Toen ik jonger was vond ik dat minder belangrijk, maar ondertussen vind ik zekerheid voor mijn nabestaanden belangrijker dan een paar euro rente. Als ik plotseling omval dan moet mijn geld het laatste zijn waar men zich zorgen over moet maken. Daarom al verschillende stappen genomen, en dit is weer een volgende.

• Drardollan
waalkachel2 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:16:
[...]

Ook yapi kredi bank heeft een en/of rekening, ook deels instant payment.
Volledig IP zelfs.

Maar die interface, pfff.. Dat is wel een dingetje. Maar daar is wel mee te leven. Wist niet dat ze ook en/of deden.

[ Voor 10% gewijzigd door Drardollan op 19-02-2026 15:20 ]

• waalkachel2
Drardollan schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:18:

Volledig IP zelfs.

Maar die interface, pfff.. Dat is wel een dingetje.
IP tot 25k per dag bij opnemen.

Interface kan zeker beter.

[ Voor 6% gewijzigd door waalkachel2 op 19-02-2026 15:36 ]

• RobertMe
  • Nu online
Drardollan schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:17:
[...]

Documenteren voor je naasten. En hopen dat ze daarmee uit de voeten kunnen. Als ze missen dat er daar geld staat dan is de bank de lachende derde.

En dat wil ik dus voorkomen. Toen ik jonger was vond ik dat minder belangrijk, maar ondertussen vind ik zekerheid voor mijn nabestaanden belangrijker dan een paar euro rente. Als ik plotseling omval dan moet mijn geld het laatste zijn waar men zich zorgen over moet maken. Daarom al verschillende stappen genomen, en dit is weer een volgende.
Er is een of ander register waar je zelf? en de nabestaanden? kunnen opvragen waar je rekeningen hebt. In theorie hoef je dus niet eens te documenteren waar je rekeningen hebt. (In de praktijk kan ik dit register zo snel niet vinden :+)

Verder kunnen de nabestaanden altijd aan de bank doorgegeven dat je overleden bent (uiteraard met ee overlijdensakte erbij als bewijs) om het geld vrij te krijgen.

• DjoeC
Trishul schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:53:
Pragmatisch: Voor zover het geen deposito's zijn gewoon weg (laten) boeken naar de/en en/of tegenrekening. Goede instructies achter laten. Toen mijn moeder overleed is de ING rekening met haar calculator gewoon nog maanden gewoon actief gebleven tot we alles hadden afgehandeld. Het ging daar trouwens maar over een aantal 10.000en euro's.

NB: Sommige banken (zoals openbank) willen bij grote bedragen persoonlijk contact, dat wordt dan wel lastiger.....

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17:53
RobertMe schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:38:
[...]

Er is een of ander register waar je zelf? en de nabestaanden? kunnen opvragen waar je rekeningen hebt. In theorie hoef je dus niet eens te documenteren waar je rekeningen hebt. (In de praktijk kan ik dit register zo snel niet vinden :+)
De belastingdienst misschien ?

Wiskunde is de taal van de natuur.

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:34
waalkachel2 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:24:
[...]

IP tot 25k per dag bij opnemen.

Interface kan zeker beter.
50k zelfs. 25k via de site + 25k via je mobiel. Eigen ervaring.

• RobertMe
  • Nu online
Nope. Blijkbaar is het: https://www.slapendetegoeden.nl/ (alleen voor erfgenamen en executeur).

• noordel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-04 07:28
Drardollan schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:58:
[...]

Garantibank heeft ook en /of

• Drardollan
RobertMe schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:38:
[...]

Verder kunnen de nabestaanden altijd aan de bank doorgegeven dat je overleden bent (uiteraard met ee overlijdensakte erbij als bewijs) om het geld vrij te krijgen.
Ik zou vooral niet kijken naar welke banken deelnemen aan dit register, het zal je tegenvallen namelijk. Mijn documenten zelf zijn redelijk op orde, maar het gebeurd wel eens dat ik niet direct bijwerk. Dat is op zich niet erg, tot ik precies op dat moment omval :+

Het kan allemaal, dat weet ik. En ik zou zelf mijn weg ook wel weten te vinden. Maar dat is niet iets waar ik mijn nabestaanden mee op wil zadelen, want ik weet dat die er veel meer moeite mee zullen hebben. Los nog van zaken als deposito's die het nog lastiger maken omdat het geld dan niet direct beschikbaar is en een en ander misschien wel een jaar of langer aangehouden moet worden.

En buiten dat alles vind ik dat geld wat van mij en mijn partner is ook op beiden naam moet staan en voor beiden toegankelijk moet zijn. Maar dat is een persoonlijke mening en ik snap het ook prima als mensen dat anders zien.

• RobertMe
  • Nu online
Drardollan schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:54:
Los nog van zaken als deposito's die het nog lastiger maken omdat het geld dan niet direct beschikbaar is en een en ander misschien wel een jaar of langer aangehouden moet worden.
Als de erfgenamen het overlijden melden worden normaliter (/vaak) deposito's meteen stopgezet en uitgekeerd incl tot dat moment opgebouwde rente. Ik ben in ieder geval nog geen bank tegen gekomen waarbij dat niet het geval is.

• Justie
ter info bij overlijden: bij sommige banken heb je voldoende aan een akte van overlijden, bij andere heb je een verklaring van erfrecht nodig. Dit laatste zal bij de notaris verkregen moeten worden en kost heeeeel veel geld. Je praat dan over honderden euro's, dus dan loont wat hogere rente niet.

• Drardollan
RobertMe schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:56:
[...]

Als de erfgenamen het overlijden melden worden normaliter (/vaak) deposito's meteen stopgezet en uitgekeerd incl tot dat moment opgebouwde rente. Ik ben in ieder geval nog geen bank tegen gekomen waarbij dat niet het geval is.
Ik geloof best dat dat in NL en wellicht BE/DE/FR wel goed komt. Als je het over deposito's in landen ver weg hebt via een dienst als Raisin dan duim ik dat het allemaal goed gaat. Het lijkt mij een behoorlijk karwei om dat allemaal voor elkaar te krijgen en zoals @Justie aangeeft, soms heb je dan weer andere documenten nodig. Als ik het mij goed herinner staat vooral Spanje daarom bekend, maar daar kan ik mis zitten.

Het is ieder zijn eigen keuze verder, ik heb het liever wat (in mijn ogen) makkelijker geregeld voor mijn nabestaanden. Dat is mij die paar tientjes niet waard, want zo heel veel geld heb ik toch niet staan.

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Justie schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 19:02:
ter info bij overlijden: bij sommige banken heb je voldoende aan een akte van overlijden, bij andere heb je een verklaring van erfrecht nodig. Dit laatste zal bij de notaris verkregen moeten worden en kost heeeeel veel geld. Je praat dan over honderden euro's, dus dan loont wat hogere rente niet.
En bij een buitenlandse bank als Advanzia die niet op Nederland gericht is kan het ook nog zijn dat je dan een Europese verklaring van erfrecht nodig hebt, die is nog duurder.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:36
snip: persoonlijke update / rant

[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 19-02-2026 21:44 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• W1ck1e
Over Advanzia: bij het opnieuw aanmelden was binnen 30 minuten mijn oude account gewist, nadat ik daar via mail (advanziakonto@advanzia.com) om gevraagd had in het Duits. Niet hoeven bellen. Eind vorig jaar had ik de rekening al opgeheven.

• RobertMe
  • Nu online
Drardollan schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 19:27:
[...]

Ik geloof best dat dat in NL en wellicht BE/DE/FR wel goed komt. Als je het over deposito's in landen ver weg hebt via een dienst als Raisin dan duim ik dat het allemaal goed gaat. Het lijkt mij een behoorlijk karwei om dat allemaal voor elkaar te krijgen
Bij de "Raisin banken" waarvan ik de AV heb gelezen staat puur dat je bij Raisin het overlijden moet melden (incl. akte dan als bewijs). Voor de rest kan ik mij niet herinneren dat er om andere specifiekere documenten gevraagd wordt. Waarbij het volgens mij ook zo is dat Raisin het gewoon overmaakt naar de tegenrekening. De rest mag de "ontvangende" bank (tegenrekening dus) uitzoeken.

• Novax
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:38:
[...]

Bij de "Raisin banken" waarvan ik de AV heb gelezen staat puur dat je bij Raisin het overlijden moet melden (incl. akte dan als bewijs). Voor de rest kan ik mij niet herinneren dat er om andere specifiekere documenten gevraagd wordt. Waarbij het volgens mij ook zo is dat Raisin het gewoon overmaakt naar de tegenrekening. De rest mag de "ontvangende" bank (tegenrekening dus) uitzoeken.
Klopt, https://klantenservice.ra...-als-ik-kom-te-overlijden al kunnen er uitzonderingen zijn. En Raisin is op de Nederlandse markt gericht dus lijkt mij dat het daar beter geregeld is dan een buitenlandse bank die dat niet is.

• GroteVoet459
Meer geplande renteverlagingen op deposito's bij Raisin:

23-Feb
LHV
6-maands - van 1,75% naar 1,50%

24-Feb
Banco Profilo
3-maands flexibel - van 2,00% naar 1,95%
3-maands - van 2,05% naar 2,00%
6-maands - van 2,20% naar 2,15%
1-jaars - van 2,25% naar 2,20%

25-Feb
Mano Bank
1-jaars - van 2,51% naar 2,35%

Rietmu Banka
1-jaars - van 2,45% naar 2,30%
2-jaars - van 2,70% naar 2,50%
3-jaars - van 2,85% naar 2,60%

Banca Investus
6-maands - van 2,20% naar 2,15%
9-maands - van 2,20% naar 2,15%

• xileS
  • Niet online
Benefit today from our exclusive offer with attractive interest conditions for your investment!

Transfer at least an additional amount of EUR 5,000 into your Advanzia Deposit account by February 28, 2026, and we will grant you our special interest rate of 3.14% p.a. eff. (3.10% nom.) as of March 1, 2026 until May 31, 2026, on your entire balance.

The new interest rate will be reflected on your next statement.

Our terms and conditions apply.

Advanzia Bank S.A.

14, rue Gabriel Lippmann

L-5365 Munsbach

• xileS
  • Niet online
Wie weet nog hoe dat precies zit met dat 5000 erbij storten? Alle spaargeld dat niet niet vast staat heb ik momenteel al op advanzia staan namelijk. Ik had nog aan gedacht om 5k eraf te halen voordat ik weer zo'n aanbod kreeg, maar daar ben ik nu te laat voor :').

Ff 5k van iemand lenen en erop storten en daarna weer eraf halen voldoet bv ook?

• -Muncky-
Coffeeroam schreef op zondag 15 februari 2026 @ 09:21:
[...]

Ervaring leert dat e-mails van Advanzia over verlenging van jouw aktierente pas in de laatste week van je huidige aktieperiode komen. Als zo'n mail niet is gekomen, zou ik dus opzeggen en voor 2.75% naar Nexent of voor 2.8% naar Garantibank gaan. Dan kun je daarna ook nog overwegen om voor die 0.04% verschil een nieuwe rekening bij Advanzia voor 2.84% te openen óf nog even te wachten tot je aktie bij Nexent/Garanti weer voorbij is. Zelf zou ik daar dan nog even mee wachten.
Ah, inderdaad vanmorgen een mail gehad.

Transfer at least an additional amount of EUR 5,000 into your Advanzia Deposit account by February 28, 2026, and we will grant you our special interest rate of 3.14% p.a. eff. (3.10% nom.) as of March 1, 2026 until May 31, 2026, on your entire balance.

The new interest rate will be reflected on your next statement.

Mooi! Gaan we dat regelen!

• W1ck1e
xileS schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:12:
Benefit today from our exclusive offer with attractive interest conditions for your investment!

Voor nieuwe klanten is het rentepercentage nog 2,80%/2,84%. (aanbod loopt af op 28-2)
Kunnen zij ook deze aanpassing verwachten of is advanzia aardiger voor bestaande klanten dan voor nieuwe (en terugkerende) klanten ?

• -Muncky-
xileS schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:20:
Wie weet nog hoe dat precies zit met dat 5000 erbij storten? Alle spaargeld dat niet niet vast staat heb ik momenteel al op advanzia staan namelijk. Ik had nog aan gedacht om 5k eraf te halen voordat ik weer zo'n aanbod kreeg, maar daar ben ik nu te laat voor :').

Ff 5k van iemand lenen en erop storten en daarna weer eraf halen voldoet bv ook?
Heb dezelfde mail inderdaad gehad. Ik lees nergens verdere voorwaarden.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34

FreakNL

Well do ya punk?

Crosspost uit het VRH 2.0 topic:

FreakNL in "Vermogensrendementsheffing 2.0"

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@xileS "Ff 5k van iemand lenen en erop storten en daarna weer eraf halen voldoet bv ook?" - Ik heb dit in verleden zo gedaan en het werkte destijds wel. Dus voor 1ste van de maand 5k storten en daarna meteen na 1ste van de maand 5k weghalen.

• xileS
  • Niet online
Harbo schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:17:
@xileS "Ff 5k van iemand lenen en erop storten en daarna weer eraf halen voldoet bv ook?" - Ik heb dit in verleden zo gedaan en het werkte destijds wel. Dus voor 1ste van de maand 5k storten en daarna meteen na 1ste van de maand 5k weghalen.
Thanks, dat moet prima te doen zijn en is interessanter dan ergens anders een nieuwe rekening te openen.

• Justie
Helaas uit ervaring moeten ontdekken maar Raisin gaat NIET akkoord met een akte van overlijden. Je hebt een verklaring van erfrecht nodig (Notariskosten!) en de documenten moeten naar Duitsland gestuurd worden.

• Juan
-knip- dit soort updates zijn dus niet de bedoeling

[ Voor 93% gewijzigd door ZieMaar! op 21-02-2026 08:27 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Dit keer eindelijk ook het verlenging aanbod gekregen van Advanzia. Tijdens mijn vorige periode dat ik klant bij ze was kreeg ik die niet. Dit keer dus wel. Verschil is dat ik dit keer tijdens het aanmaken van het nieuwe account wel aangevinkt had dat ik per email aanbiedingen wil ontvangen.
N=1, maar mijn conclusie is dat je dus toestemming gegeven moet hebben voor aanbiedingen tijdens het aanmaken van een account bij ze.

Ben er wel blij mee, 3.14% tot 30 juni.

• Juan
Waarom niet.. ik weet niet of ze kunnen bewijzen of het "oud" of nieuw "geld" is.

• Juan
oops.. las ff 5k van Advanzia afhalen, en dan voor de 1e weer terug storten..

Maar in dat geval zou ik een ander bedrag dan 5k eraf halen, en ook weer een ander bedrag terugstorten op 27e of zo.. (dat is er echt wel op tijd) minimaal wel die 5k natuurlijk. BV 7k eraf, en dan weer 8k erbij ofzo

En blijkbaar verschil.. tussen het aanbod iz looptijd.. zie ik

Hier aanbod t/m 30 Juni, andere t/m 31 mei

[ Voor 15% gewijzigd door Juan op 20-02-2026 11:28 ]

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Trishul schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:45:
Dit keer eindelijk ook het verlenging aanbod gekregen van Advanzia. Tijdens mijn vorige periode dat ik klant bij ze was kreeg ik die niet. Dit keer dus wel. Verschil is dat ik dit keer tijdens het aanmaken van het nieuwe account wel aangevinkt had dat ik per email aanbiedingen wil ontvangen.
N=1, maar mijn conclusie is dat je dus toestemming gegeven moet hebben voor aanbiedingen tijdens het aanmaken van een account bij ze.

Hier na jaren ook mijn eerste aanbieding meegemaakt, ik viel bijna van mijn stoel :+

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Justie schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:33:
Helaas uit ervaring moeten ontdekken maar Raisin gaat NIET akkoord met een akte van overlijden. Je hebt een verklaring van erfrecht nodig (Notariskosten!) en de documenten moeten naar Duitsland gestuurd worden.
Ik vind dat heel logisch en een verklaring van erfrecht heb je sowieso nodig voor NL-banken. Officieel althans. Er wordt heus wel eens van afgeweken.

Nope.

• Novax
  • Niet online
Reinier schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:44:
Ik vind dat heel logisch en een verklaring van erfrecht heb je sowieso nodig voor NL-banken. Officieel althans. Er wordt heus wel eens van afgeweken.
Daar zijn afspraken over gemaakt, er zijn situaties waar je geen verklaring van erfrecht nodig hebt, zie https://www.nvb.nl/meer/verklaring-van-erfrecht-check-direct

Bijvoorbeeld als er een echtgenoot is of als het bedrag lager is dan €100.000.

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:49
Cyclonist schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:42:
[...]

Hier na jaren ook mijn eerste aanbieding meegemaakt, ik viel bijna van mijn stoel :+
Haha, ja ik ook. Ook t/m 30-06-2026. Mijn actierente loopt nog t/m 31-03, dus ik had nog niks verwacht.
Volgende week vrijdag komt er een deposito vrij, hopelijk kan ik dan op tijd 5k overmaken.

[ Voor 12% gewijzigd door irongalaxy op 20-02-2026 12:02 ]

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:49
Trishul schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:45:

Ja die had ik bij mijn aanvraag dit keer ook aangevinkt.

• Coffeeroam
Dat is een goede tip, dank je. Advanzia is nl. niet zo mededeelzaam over hoe lang je de €5000 moet laten staan.
Het belangrijkste is dat voor de eerste van de maand zo'n overboeking is gedaan. Wat er daarna gebeurt heeft geen invloed op de rentestand dus. Lijkt mij ook wel logisch dat je aan je geld moet kunnen komen, zelfs al trek je de rekening leeg blijft de aktierente doorlopen.

Heb aanbod ook gehad. Fijn trouwens dat de rente zelfs nog omhoog gaat ten opzichte van de lopende periode.

• xileS
  • Niet online
Juan schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:50:
oops.. las ff 5k van Advanzia afhalen, en dan voor de 1e weer terug storten..

Maar in dat geval zou ik een ander bedrag dan 5k eraf halen, en ook weer een ander bedrag terugstorten op 27e of zo.. (dat is er echt wel op tijd) minimaal wel die 5k natuurlijk. BV 7k eraf, en dan weer 8k erbij ofzo

En blijkbaar verschil.. tussen het aanbod iz looptijd.. zie ik

Hier aanbod t/m 30 Juni, andere t/m 31 mei
Wat jij zegt weet ik niet of het voldoet aan de voorwaarden, want ik heb de aanbieding mail vandaag gehad. Anders haal ik liever idd 5k+ eraf en voor 28e weer erop. (1)

Ik heb het idee dat ze bedoeling: saldo vandaag +5k. Dus dan is 5k even lenen van mijn partner of mijn zakelijke rekening denk ik veiliger om aan de voorwaarden te voldoen voor een hoge rente. (2)

Het kan ook nog zijn dat de 5k de gehele actie looptijd erop moet blijven staan. Dat had ik de vorige keren gedaan omdat ik er
toen steeds toevallig iets beschikbaar kwam. (3)

Iemand toevallig ervaring mee of het 1, 2 of 3 is?

• xileS
  • Niet online
Coffeeroam schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:09:
[...]

Dat is een goede tip, dank je. Advanzia is nl. niet zo mededeelzaam over hoe lang je de €5000 moet laten staan.
Het belangrijkste is dat voor de eerste van de maand zo'n overboeking is gedaan. Wat er daarna gebeurt heeft geen invloed op de rentestand dus. Lijkt mij ook wel logisch dat je aan je geld moet kunnen komen, zelfs al trek je de rekening leeg blijft de aktierente doorlopen.

Heb aanbod ook gehad. Fijn trouwens dat de rente zelfs nog omhoog gaat ten opzichte van de lopende periode.
Ja als ik het zo lees, dan lijkt het mij ook scenario 2. Scenario 1 kan misschien ook nog, maar zou zonde zijn als dit toch niet zo schijnt te zijn..

Stomme is, dat ik nog wel aan gedacht had om minstens 5k deze dagen op te nemen voordat weer zo'n verleng aanbod kwam. Maar ben ik toch weer te laat mee :').

[ Voor 9% gewijzigd door xileS op 20-02-2026 12:15 ]

• Coffeeroam
xileS schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:12:
[...]

Wat jij zegt weet ik niet of het voldoet aan de voorwaarden, want ik heb de aanbieding mail vandaag gehad. Anders haal ik liever idd 5k+ eraf en voor 28e weer erop. (1)

Ik heb het idee dat ze bedoeling: saldo vandaag +5k. Dus dan is 5k even lenen van mijn partner of mijn zakelijke rekening denk ik veiliger om aan de voorwaarden te voldoen voor een hoge rente. (2)

Het kan ook nog zijn dat de 5k de gehele actie looptijd erop moet blijven staan. Dat had ik de vorige keren gedaan omdat ik er
toen steeds toevallig iets beschikbaar kwam. (3)

Iemand toevallig ervaring mee of het 1, 2 of 3 is?
Volgens mij echt wel 5k saldo toename (uitspraak (2), dus) nádat je de mail hebt ontvangen en op 1 maart moet het saldo dus met 5k gegroeid zijn.
Zelf zeggen ze " if you deposit at least additional 5.000 EUR till Februari 28th, you will take part in the special interest campaign"
Let op: de 28e is een zaterdag (dan gebeuren er géén overboekingen!).
Pagina: 1 ... 184 ... 191 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling