• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:17
W1ck1e schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 12:45:
[...]

Ik denk dat er gewoon een aanbod komt: "we zijn zo blij met u als klant dat we een hoge rente aanbieden. u hoeft er niets voor te doen (of een klein dingetje)"
Zoiets, ja.
Soms moet je €5000 bijstorten om weer 3 maanden extra rente te krijgen.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Coffeeroam schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:28:
[...]

Zoiets, ja.
Soms moet je €5000 bijstorten om weer 3 maanden extra rente te krijgen.
Heb je dan eerder de rekening leeg gehaald of had je nog ruimte tot 100k ?
En krijg je dat aanbod dan voor of na het aflopen van de mooie rente ?

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 13-02-2026 13:36 ]

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Coffeeroam schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:27:
[...]

Je moet even het onderscheid maken tussen
1. opzeggen en opnieuw aanmelden als nieuwe klant
2. een e-mail krijgen van Advanzia waarin je verlenging van de aktierente krijgt.

In het eerste geval ga je zelf aan de gang en moet je alle handelingen verrichten voor een nieuwe rekening alsof je daar nog nooit klant bent geweest.
In het tweede geval heb je geluk, dan hoef je niks te doen.
Afgelopen half jaar heb ik dit 2x achter elkaar gehad en eind februari verloopt weer mijn actie rente. Ik heb helaas nog geen verlengmail gehad, maar kan mij herinneren dat ze er soms best laat mee kwamen. Iemand anders wel al gehad?

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik heb nog nooit verlengingsaanbod van Advanzia gehad. Nu al 3x nieuw account aangemaakt.

Advanzia: heeft iemand ooit problemen gehad met Advanzia inzake waar je geld vandaan komt? Ik moest mij verantwoorden waar mijn spaargeld vandaan kwam. Ik heb dat netjes gedaan. Zij hebben hierop een email gestuurd met dank voor uw begrip. We hebben uw info in ons systeem verwerkt.

Nu krijg ik ineens na een maand een nogal dreigende email dat als ik nu niet binnen een week verklaar waar het geld vandaan komt ze mijn account gaan blokkeren.

• W1ck1e
  • Nu online
Justie schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:37:
Ik heb nog nooit verlengingsaanbod van Advanzia gehad. Nu al 3x nieuw account aangemaakt.

Advanzia: heeft iemand ooit problemen gehad met Advanzia inzake waar je geld vandaan komt? Ik moest mij verantwoorden waar mijn spaargeld vandaan kwam. Ik heb dat netjes gedaan. Zij hebben hierop een email gestuurd met dank voor uw begrip. We hebben uw info in ons systeem verwerkt.

Nu krijg ik ineens na een maand een nogal dreigende email dat als ik nu niet binnen een week verklaar waar het geld vandaan komt ze mijn account gaan blokkeren.
Ik zou verwijzend naar de eerste email reageren dat de 2de email je nogal verbaast. En vragen om uitleg.

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:32:
[...]

Heb je dan eerder de rekening leeg gehaald of had je nog ruimte tot 100k ?
En krijg je dat aanbod dan voor of na het aflopen van de mooie rente ?
Áls je zo'n aanbod krijgt dan is dat maar enkele dagen voor het aflopen van je aktieperiode.
En ja, ik had daar binnen het DGS na ruimte. Als ik dat niet had gehad, had ik het waarschijnlijk ook nog gewaagd. Het hoeft er niet de hele tijd op te blijven staan.

• Coffeeroam
Justie schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:37:

Nog nooit zo'n vraag gehad van hun. Had je een hele grote bijschrijving op je rekening gedaan?
Maar ik heb hier wel vaker gezien dat ze een beetje drammerig kunnen zijn als ze eenmaal een dergelijke vraag hebben gesteld.

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Advanzia: ja, ik had eerst een euro overgemaakt, ter controle of het aankomt en daarna een groot bedrag.

Ik heb hun email nu beantwoord dat ik niet blij ben met de toon van de email en heb tevens hun eigen email waarin stond dat ze mijn info ontvangen hadden meegestuurd.

Het kan natuurlijk zo zijn dat er iemand anders naar mijn account heeft gekeken en de info niet voldoende vindt en dan alsnog extra info wil.....maar mij niet eerst op de hoogte brengen dat ze meer info willen. Hoe dan ook, ik vind dit niet zo netjes van ze.

• W1ck1e
  • Nu online
Justie schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:47:
Advanzia: ja, ik had eerst een euro overgemaakt, ter controle of het aankomt en daarna een groot bedrag.

Ik heb hun email nu beantwoord dat ik niet blij ben met de toon van de email en heb tevens hun eigen email waarin stond dat ze mijn info ontvangen hadden meegestuurd.

Het kan natuurlijk zo zijn dat er iemand anders naar mijn account heeft gekeken en de info niet voldoende vindt en dan alsnog extra info wil.....maar mij niet eerst op de hoogte brengen dat ze meer info willen. Hoe dan ook, ik vind dit niet zo netjes van ze.
Was hun 2de mail wellicht niet in het Nederlands en heb je hun mail niet goed vertaald ?

• Coffeeroam
Justie schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:47:

Ter info. Tot en met €10.000 per keer bijboeken, nooit vragen gehad.

• Cindy79
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 11:18
Ik heb 12 feb mijn Valentijns bonus van nibc gehad, 25 euro.30 dec tot nu deze nibc rekening, geen idee hoelang het geld erop moest blijven staan.
Nu zie ik dat er een paaseitje actie is.
Maar dat is alleen voor nieuwe klanten.
Zou ik bij wijze van deze rekening kunnen opheffen.
En dan weer opnieuw aan maken, maar dan zien ze dat ik al klant bij hun was.
Pagina: 1 ... 183 184 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling