Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:56
GroteVoet459 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:45:
[...]

Zelfs met hun tijdelijke aanbieding met 2,70% blijft het bij NIBC gewoon een lage rente, hoe je het ook wendt of keert.
10k voor 2 dagen bij nibc zetten kost je bij 3% elders 1,65 euro max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
W1ck1e schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:58:
[...]

10k voor 2 dagen bij nibc zetten kost je bij 3% elders 1,65 euro max
Maar volgens mij is die 2,70% alleen voor een 1-jaarsdeposito:
Wij verhogen per 13 november 2024 tijdelijk het rentetarief op ons 1-jaars termijndeposito naar 2,70%.
Voor die 2 dagen €10K krijg je bij vrij opneembaar (tegen max 2,15%) alleen dat boek.
Of lees ik het helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 22:13:

Voor die 2 dagen €10K krijg je bij vrij opneembaar (tegen max 2,15%) alleen dat boek.
Of lees ik het helemaal verkeerd?
Niet zeker, want op is op. Maar wel een beetje rente.

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:40
Klopt het dat bij trade republic je een max opname hebt van 5000euro ? Dus als je je geld terug wil boeken naar een andere rekening omdat je daar meer rente kan krijgen of omdat je gekd nodig hebt kan je max 5000 opnemen ? Of is dat voor de kaart en mag je onbeperkt tot je saldo terug boeken naar je tegen rekening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 16:59
Maxwp schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:47:
Klopt het dat bij trade republic je een max opname hebt van 5000euro ? Dus als je je geld terug wil boeken naar een andere rekening omdat je daar meer rente kan krijgen of omdat je gekd nodig hebt kan je max 5000 opnemen ? Of is dat voor de kaart en mag je onbeperkt tot je saldo terug boeken naar je tegen rekening?
Dat zal voor de kaart zijn, ik heb nooit problemen gehad met overboekingen van een veelvoud van dat

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GroteVoet459
Klopt het dat bij trade republic je een max opname hebt van 5000euro ?
Al even gezocht in Discussie over & Ervaringen met Trade Republic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Via de app kan ik onbeperkt saldo overmaken. Behoudens de rente op de dag dat die bijgeschreven is.
Maar ik neem even aan dat je gegarandeerde ;) rente wilt en daarvoor saldo wilt opnemen en elders stallen.
Bij opnames vroeg in de ochtend (tot een uur of 7/8) kwam de laatste tijd het bedrag diezelfde dag nog aan op de tegenrekening. Eerder had ik altijd een dag rente verlies. Bij voldoende saldo is dat toch een paar euro. Als je het op het foute moment op de vrijdag doet is het 3 dagen onderweg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:13
Hazelnoot schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:02:
Heb zelf een ING 1jaars groen deposito geopend (zijn er mensen hier die dit ook doen?) via de app is paar seconden werk, is ''maar'' 2% maar met belasting voordeeltjes voor mij ruim boven de 3%.
Amendement VVD en BBB om de vrijstelling per 1-1-2025 verder te verlagen naar € 26.000 en de heffingskorting naar 0,1% aangenomen. https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2024D43441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenjanse
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-09 22:32
Zojuist weer eens ingelogd bij Advanzia. Wat schetst mijn verbazing: de rente die ik over oktober heb ontvangen, is dezelfde dag (op 3 cent na) er meteen weer afgetrokken. 🤔
Meer mensen die zoiets geks hebben meegemaakt?

Staat ook op de afschriften zo vermeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1RgyK_DsAG25ubx9SeaSzL4woc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSRbvb9I6fZSkNQ8XzOJZLF9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:21
Hierbij mijn account niet, en bij het account van de vrouw ook niet.

Ze zijn e.e.a. aan finetunen denk ik, vroeger stond het rente bedrag ook 2x tussen de mutaties (helaas niet dubbel in het saldo, ook weken de bedragen wel eens af)
En toen waren paar weken geleden er missende recente transacties.

Zolang het niet uit het saldo is, geen probleem, maar dat weet je zelf het beste

Dat de bedragen afwijken, komt waarschijnlijk omdat ze de rente automatisch laten bijschrijven, maar als er nog net op de laatste dag een mutatie geweest is (30/31e) dan is dat nog niet meegenomen in de renteberekening, en dat is wat je ziet. Had je nog snel een bedrag betaald op de 31e?

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-08 16:37
rechtsherstel schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 01:03:
[...]
Amendement VVD en BBB om de vrijstelling per 1-1-2025 verder te verlagen naar € 26.000 en de heffingskorting naar 0,1% aangenomen. https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2024D43441
Vreemde argumentatie.
"Als dekking is gekozen voor het verlagen van de heffingskorting groen beleggen en de vrijstelling groen beleggen in Box 3. Indiener is van mening dat dit past bij de ambitie van dit kabinet om het aantal fiscale regelingen te verminderen. "
Met alleen het aanpassen van bedragen en percentages verminder je het aantal regelingen namelijk helemaal niet. Dat blijft gewoon gelijk. Het is dus gewoon een smoesje om er een mooi klinkend non-argument bij te halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 13-09 09:18
Dat van de groene vrijstelling 6 weken voor de peildatum nog even veranderen dat zou toch niet waar mogen zijn.

Hopen dat de 1e kamer dit weigert.

[ Voor 14% gewijzigd door Sander12 op 15-11-2024 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:00
Sander12 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:00:
Dat van de groene vrijstelling 6 weken voor de peildatum nog even veranderen dat zou toch niet waar mogen zijn.

Hopen dat de 1e kamer dit weigert.
Waarom zou dat niet mogen? Omdat diegene die dat gebruiken om op een grijze manier minder belasting te betalen er de dupe van worden? Als je echt groen wilt beleggen (met een andere reden dan "belastingvoordeel") kun je op elk moment van het jaar instappen. Dan is er dus geen enkele reden om dat "6 weken voor de peildatum" te doen en dus kun je gewoon altijd de dupe zijn van zo'n wetswijziging. Als ze deze wijziging in juni invoeren js dat net zo nadelig voor diegene die net zijn ingestapt, alleen maakt het voor de "belastingontduikers" dan niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-09 09:17
RobertMe schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:14:
[...]

Waarom zou dat niet mogen? Omdat diegene die dat gebruiken om op een grijze manier minder belasting te betalen er de dupe van worden? Als je echt groen wilt beleggen (met een andere reden dan "belastingvoordeel") kun je op elk moment van het jaar instappen. Dan is er dus geen enkele reden om dat "6 weken voor de peildatum" te doen en dus kun je gewoon altijd de dupe zijn van zo'n wetswijziging. Als ze deze wijziging in juni invoeren js dat net zo nadelig voor diegene die net zijn ingestapt, alleen maakt het voor de "belastingontduikers" dan niet uit.
Zolang ik niet aan (de debiele term) "pijldatumarbitrage" mag doen - zou het niet eerlijk zijn als de fiscus dat zelf wel doet.

Heeft verder ook niets met een grijs gebied of belastingontduiking te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door ColeJ op 15-11-2024 12:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 13-09 09:18
[...]

Omdat dat de onbetrouwbaarheid van de overheid weer eens aantoont. Er is een wet vorig jaar dec. aangenomen waarin de 30000 en 0.7 staat. Dat was al een verlaging.

Verder heeft het niets te doen met belastingontduikers.

Het is wel de doodsteek voor groen sparen en beleggingen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[...]

Wat de reden voor iemands groen vermogen is, is niet relevant. (Bovendien, dat zelfde kun je zeggen over een hoop andere fiscale regelingen.)

Maar wordt voor de meeste aanpassingen in de belastingen wordt een behoorlijke tijd voor de overgang genomen en is er ook vaak een stapsgewijze aanpassing. Denk aan hypotheekrenteaftrek, afschaffing saldering, houderschapsbelasting voor EV auto's, verschuiving in de arbeidskorting en ga zo maar door. Dat zijn regelingen waarbij de regering meestal niet denkt: goh, laten we daar over anderhalve maand maar eens flink in snijden.

Maar het is wel tekenend voor de huidige regering dat ze zich geen reet aantrekken van degenen die ze met hun maatregelen raken. En vooral rücksichtlos doen wat in hun straatje ligt, zonder verder na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:51
ColeJ schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:05:
[...]

Zolang ik niet aan (de debiele term) "pijldatumarbitrage" mag doen - zou het niet eerlijk zijn als de fiscus dat zelf wel doet.

Heeft verder ook niets met een grijs gebied of belastingontduiking te maken.
Hoe teleurstellend dit ook is, het is geen peildatumarbitrage van de regering. Het is nl. niet heel waarschijnlijk dat binnen 3 maanden 1 januari 2025 de vrijstelling weer terug omhoog wordt gezet.

Het groen sparen en beleggen wordt zo minder aantrekkelijk gemaakt. Het (doorgaans) lage rendement was nog goed te accepteren vanwege de VRH vrijstelling, maar de berekenende burger zal toch even twee keer nadenken voordat hij/zij boven de 26k€ gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazelnoot
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02:14
[...]
Ja daar ga ik mooi het schip in, anderhalve maand van tevoren ook :/ (1e kamer gaat het waarschijnlijk in december behandelen)

Had ook nog een groene belegging via Ing ,daar vandaag op de verkoop knop gedrukt :P dit gaat naar mijn NT wereld fonds past ook meer in mijn strategie dan.

Maar ik overleef het wel. :+

[ Voor 29% gewijzigd door Hazelnoot op 15-11-2024 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb gelukkig hier bij mijn inleg bij Rabobank Groensparen rekening mee gehouden. Inleg staat nl. 1 jaar vast en is daarna vrij opneembaar. Ik heb daarom ditt jaar geen inleg gedaan en mijn inleg van vorig jaar valt voor het einde van het jaar vrij. Ik ga dus op zijn minst terugboeken zodat ik onder de nieuwe vrijstelling kom.

Ik zie wel nog een grappige mogelijkheid.

Aangezien mijn inleg vrij opneembaar zal zijn, kan ik de rekening als "reguliere" spaarekening gebruiken ipv de normale spaarekening (bedrag daar stop ik in in een deposito bij Raisin). Doel spaarrekening is voor mij een "noodpotje" dat ik direct kan aanspreken ipv te wachten op een overboeking van een andere bank.

Voordelen: Rente is hoger dan de reguliere spaarekening (1.7% vs 2.0%), vrijstelling in box 3 en nog steeds 0,1% heffingskorting. Ik moet natuurlijk alleen niet bijboeken; dat kan dan nog op de reguliere spaarrekening als het moet.

Of maak ik een denkfout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
pdukers schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:25:
Ik heb gelukkig hier bij mijn inleg bij Rabobank Groensparen rekening mee gehouden. Inleg staat nl. 1 jaar vast en is daarna vrij opneembaar. Ik heb daarom ditt jaar geen inleg gedaan en mijn inleg van vorig jaar valt voor het einde van het jaar vrij. Ik ga dus op zijn minst terugboeken zodat ik onder de nieuwe vrijstelling kom.

Ik zie wel nog een grappige mogelijkheid.

Aangezien mijn inleg vrij opneembaar zal zijn, kan ik de rekening als "reguliere" spaarekening gebruiken ipv de normale spaarekening (bedrag daar stop ik in in een deposito bij Raisin). Doel spaarrekening is voor mij een "noodpotje" dat ik direct kan aanspreken ipv te wachten op een overboeking van een andere bank.

Voordelen: Rente is hoger dan de reguliere spaarekening (1.7% vs 2.0%), vrijstelling in box 3 en nog steeds 0,1% heffingskorting. Ik moet natuurlijk alleen niet bijboeken; dat kan dan nog op de reguliere spaarrekening als het moet.

Of maak ik een denkfout?
Klopt, zolang de rente nog 2% is, is het ook boven de vrijstelling gewoon een prima spaarrekening, vergeleken met veel andere banken. Niet de allerbeste rente, maar voor een grootbank niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:03
Hazelnoot schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:47:
[...]

Had ook nog een groene belegging via Ing ,daar vandaag op de verkoop knop gedrukt :P dit gaat naar mijn NT wereld fonds past ook meer in mijn strategie dan.
Groene Obligatie? Kun je beter even wachten, deze wordt de komende weken afgelost tegen 100% koers.

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazelnoot
gratiz schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:55:
[...]

Groene Obligatie? Kun je beter even wachten, deze wordt de komende weken afgelost tegen 100% koers.
Nee in een triodos fonds, denk dat de interesse in dit soort belegging aardig gaan afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Ik snap hier even niks van de rente opbouw van garanti bank
Ik heb 10.000 euro erop gezet met de nu geldende 3,5%
Toch na 1 dag staat de rente meter al op 3,1 euro rente.
Dat is veel meer dan de 3,5% dat zou per dag 0.95 cent moeten zijn.
Iemand een idee wat dit is ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
Maxwp schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:35:
Dat is al voor het weekend, dan wijzigt er toch niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
wibblemoo schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:47:
Ik woon in een land waar geen box3 heffing bestaat.
en ze hebben een verdrag met nederland en of je hebt je inkomen niet uit nl?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:39
De rente bij Openbank Welkom spaarrekening is verlaagd naar 3,25%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbus
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 08-09 17:09
Maxwp schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:35:
Iedere vrijdag boeken ze de rente tot maandag. Je kunt namelijk toch niet opnemen in het weekend. Lloyds bank doet dat precies hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander36
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-02 22:30
kbus schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:56:
[...]

Iedere vrijdag boeken ze de rente tot maandag. Je kunt namelijk toch niet opnemen in het weekend. Lloyds bank doet dat precies hetzelfde.
weekend boeken ze ook bij op vrijdagavond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Novax schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:47:
Iemand hier recentelijk nog succesvol (en vlot) een deposito bij CA Auto Bank geopend? Ik zie in het forum dat daar in september nog problemen mee waren.
Even terugkoppeling voor wie daar baat bij heeft. Eind vorige week deposito aangevraagd en pas vandaag bevestiging dat het deposito succesvol geopend is waarbij de ingangsdatum op maandag 11 november is gezet. Dat is nog net als in het begin van CA Auto Bank bij Raisin. Heb verder ook geen contact gezocht met de klantenservice.

Oftewel, het gaat dus niet zo vlot qua communicatie als het openen van andere deposito's bij Raisin maar uiteindelijk is de daadwerkelijke ingangsdatum binnen een paar werkdagen van de dag van aanvraag.

Rentes bij CA Auto Bank gaan overigens per 19 november dalen:
  • 6 maanden deposito: 3,35% naar 3,10%
  • 1 jaar deposito: 3,30% naar 3,05%
  • 2 jaar deposito: 3,30% naar 3,00%
  • 3 jaar deposito: 3,25% naar 3,00%
  • 4 jaar deposito: 3,20% naar 3,00%
  • 5 jaar deposito: 3,20% naar 3,00%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:37
Gisteren mijn salso van credit europe overgemaakt naar ing maar staat er nog niet op, beetje... Spannend, maar zie dat het alleen op werkdagen verwerkt wordt dus dat verklaart een hoop (was volgens mij eind vd dag of zelfs de avond gisteren). Stom om op dat moment te doen, maar ok... Weer wat geleerd.

De rente van CE wordt zeker eind van het jaar bijgeschreven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:48
m0ridin schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:57:
Gisteren mijn salso van credit europe overgemaakt naar ing maar staat er nog niet op, beetje... Spannend, maar zie dat het alleen op werkdagen verwerkt wordt dus dat verklaart een hoop (was volgens mij eind vd dag of zelfs de avond gisteren). Stom om op dat moment te doen, maar ok... Weer wat geleerd.

De rente van CE wordt zeker eind van het jaar bijgeschreven?
geen zorgen hoor. dat komt vanzelf wel.

Als je niet opzegt wordt het idd eind dit jaar bijgeschreven. Als je opzegd wordt het direct verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 17:48
Hazelnoot schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:12:
[...]

Nee in een triodos fonds, denk dat de interesse in dit soort belegging aardig gaan afnemen.
Nog sterker ik denk dat de Triodos, ASN en Meewind fondsen dicht gaan. veel klanten willen verkopen, echter ze hebben langdurige verplichtingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazelnoot
Fredericm schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 23:33:
[...]

Nog sterker ik denk dat de Triodos, ASN en Meewind fondsen dicht gaan. veel klanten willen verkopen, echter ze hebben langdurige verplichtingen
Daar moeten ze wel even mee wachten dan ;) Het ASN fonds kun je niet aankopen te veel vraag blijkbaar, nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 17:48
Hazelnoot schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 23:45:
[...]

Daar moeten ze wel even mee wachten dan ;) Het ASN fonds kun je niet aankopen te veel vraag blijkbaar, nog..
Verkopen kan volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Fredericm schreef op zondag 17 november 2024 @ 00:15:
[...]

Verkopen kan volgens mij wel.
Verkopen gaat wel. Proefondervindelijk vastgesteld. Dus mijn stukken zouden ze kunnen aanbieden voor de aankoop. Maar misschien rekenden ze op een grote uittocht en hebben ze veel liquide gemaakt (en dat mag ook weet niet om fiscaal groen gelabeld te kunnen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13-09 04:11
[...]
Dat is na de eerdere verlaging van de vrijstelling van €71.251 naar €30.000 de volgende tegenvaller. Als conservatieve spaarder bij de Nederlandse banken blijf ik er nog wel maximaal gebruik van maken (fijn dat het bij de Rabobank een aparte bankvergunning is; bij de ABN inmiddels niet meer) zolang de rente op 2% blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
zijn de spaartegoeden bij freedom24.com nu een echt spaar product onder 1 of andere deposito garatie stelsel of worden die daar ook gezien als beleggings geld voor box3?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Maxwp schreef op zondag 17 november 2024 @ 23:49:
zijn de spaartegoeden bij freedom24.com nu een echt spaar product onder 1 of andere deposito garatie stelsel
Dat is eenvoudig. Banken zijn verplicht om duidelijk te communiceren dat een depositogarantiestelsel geldt. En als je klant bent, dan moeten ze je daar jaarlijks over informeren.

Zie je die communicatie niet? Of is het geen bank? Dan geldt er geen DGS.
of worden die daar ook gezien als beleggings geld voor box3?
Dat is een andere discussie, en voer voor Vermogensrendementsheffing 2.0. Maar in het kort: nee, niet meer per definitie. Zoekterm in dat topic: tegenbewijsregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
bunq wegboeken voor 1 jan en dan na 1 jan weer erop zetten voor max bonus rente?

ik las dit
--
The system will automatically reset itself on January 1, 2025: your threshold amount will then be recalculated to become the highest savings balance you reached between July 1, 2024 and December 31, 2024. Then, between January 1, 2025 and June 30, 2025, you’ll earn the base interest rate up to your new threshold and the bonus rate on balances over the threshold amount.

--

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
Zr40 schreef op maandag 18 november 2024 @ 00:01:
[...]

Dat is eenvoudig. Banken zijn verplicht om duidelijk te communiceren dat een depositogarantiestelsel geldt. En als je klant bent, dan moeten ze je daar jaarlijks over informeren.

Zie je die communicatie niet? Of is het geen bank? Dan geldt er geen DGS.

[...]

Dat is een andere discussie, en voer voor Vermogensrendementsheffing 2.0. Maar in het kort: nee, niet meer per definitie. Zoekterm in dat topic: tegenbewijsregeling.
ik lees dit

-
Is er deposito garantie bij Freedom24? Kies je voor een deposito, kies dan voor een aanbieder van een depositogarantiestelsel. Mocht een bank namelijk failliet gaan, dan krijg jij het door jou ingelegde geld gewoon terug. Bij Freedom24 geldt dan een maximum bedrag van 20.000 euro omdat het een beleggingsapp is.--
dus max 20k doen maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:25
[...]
Begrijp ik het goed dat dit voordeel alleen aanwezig is als je vermogen hebt boven de vermogensrendementsheffing?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Maxwp schreef op zondag 17 november 2024 @ 23:49:
zijn de spaartegoeden bij freedom24.com nu een echt spaar product onder 1 of andere deposito garatie stelsel of worden die daar ook gezien als beleggings geld voor box3?
Staat toch gewoon op de site:
Wat is herkomst van het inkomen van4.58% in Amerikaanse dollar en 3.17% in euro per jaar?
Elke werkdag worden de gelden van klanten van hun D-rekeningen in overeenstemming met de order van de klant belegd in OTC-valutaswaptransacties.
Dus geen gewone spaarrekening ...

Is ook al meerdere keren besproken in dit topic en deze provider wordt zelfs expliciet genoemd in de OP.

En je hebt het zelf ook al gezien:
Maxwp schreef op maandag 18 november 2024 @ 00:05:
[...]
ik lees dit

-
Is er deposito garantie bij Freedom24? Kies je voor een deposito, kies dan voor een aanbieder van een depositogarantiestelsel. Mocht een bank namelijk failliet gaan, dan krijg jij het door jou ingelegde geld gewoon terug. Bij Freedom24 geldt dan een maximum bedrag van 20.000 euro omdat het een beleggingsapp is.--
Als DGS =/= €100K is het geen sparen.
Die €20K is een andere EU-regeling, voor beleggers.

[ Voor 32% gewijzigd door GroteVoet459 op 18-11-2024 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
GroteVoet459 schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:11:
[...]

Staat toch gewoon op de site:

[...]

Dus geen gewone spaarrekening ...

Is ook al meerdere keren besproken in dit topic.

En je hebt het zelf ook al gezien:

[...]

Als DGS =/= €100K is het geen sparen.
Die €20K is een andere EU-regeling, voor beleggers.
jip inmiddels gevonden
was ook even in de war met revolut dacht dat die ook max 20k was maar spaargeld daar is litouwen en europa dus 100k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Burning_Tyre schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:05:
[...]

Begrijp ik het goed dat dit voordeel alleen aanwezig is als je vermogen hebt boven de vermogensrendementsheffing?
Het voordeel van de extra heffingskorting heb je ook als je onder de grens zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:21
foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Juan op 18-11-2024 12:44 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:54
Rubbergrover1 schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:39:
[...]

Het voordeel van de extra heffingskorting heb je ook als je onder de grens zit.
Tenzij je überhaupt geen belasting betaalt. En voor die maximaal 26 euro heffingskorting zou ik deze rekening niet nemen. Je kunt zelfs als je wel VRH betaalt en dus met groen kan besparen op die VRH, beter een gewoon deposito afsluiten. Besparing VRH 2025 schat ik in op 0,4%. Totaal dan 2% + 0.1% + 0.4% =2,5%.
Gewoon deposito in NL al 3,0%.
Je zou evt. een 5 jaars depo van 2,95% (in NL) kunnen afsluiten. Ben je 5 jaar verzekerd van hoge rente.

[ Voor 8% gewijzigd door TanteBeth op 18-11-2024 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
TanteBeth schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:38:
[...]

Tenzij je überhaupt geen belasting betaalt. En voor die maximaal 26 euro heffingskorting zou ik deze rekening niet nemen.
Volgens mij is dat ook de strekking van de discussie van de laatste dagen. Dat de aanpassing in de groene regeling maakt dat de groene spaarrekeningen niet interessant zijn als het je alleen gaat om maximaal rendement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:05
ebk71 schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:37:
[...]

Uiteindelijk kwam er reactie dat mijn informatie was opgeslagen en afgehandeld.
Ondanks die reactie inmiddels de volgende mail ontvangen:
We would like to remind you of our enquiry regarding the origin of the funds deposited.

Advanzia Bank is obliged under the legislation applicable to financial institutions to enquire about the origin of our customers' funds.

As compliance with the legislation is of central importance to us, we would like to ask you to confirm the origin of the current deposit amount on your Advanzia account by providing us with the relevant supporting documents. The origin of the funds may come from savings, property or financial investments, an inheritance, etc.

Thank you in advance for your reply.

Your Advanzia Deposit Account has been blocked for withdrawals.

If you have any further questions regarding this matter, please do not hesitate to contact us.
Gelukkig had ik mijn spaargeld al van de rekening afgehaald. Het is nu een kwestie van deblokkeren voor de rente. Maar het is mij nog niet (uit deze mail) duidelijk welke informatie men wil ontvangen betreffende "funds coming from savings".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
DutchCommando schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:00:
[...]

[...]
Wie zei ook alweer dat dit niet kon :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
Maxwp schreef op maandag 18 november 2024 @ 00:02:
bunq wegboeken voor 1 jan en dan na 1 jan weer erop zetten voor max bonus rente?

ik las dit
--
The system will automatically reset itself on January 1, 2025: your threshold amount will then be recalculated to become the highest savings balance you reached between July 1, 2024 and December 31, 2024. Then, between January 1, 2025 and June 30, 2025, you’ll earn the base interest rate up to your new threshold and the bonus rate on balances over the threshold amount.

--
Komt hier mooi uit. Mijn vrouw heeft daar net een spaarrekening geopend, gooien we alles over naar haar... :+

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Maxwp schreef op maandag 18 november 2024 @ 00:02:

ik las dit
--
--
Je had het voor 1 juli 2024 moeten weghalen (maar toen was die actie er nog niet - die is 18 juli pas gestart) en het heeft pas na 30 juni 2025 weer zin om het er terug te zetten. Je moet steeds je geld een half jaar verhuizen om met het volle bedrag mee te doen met die hoge rente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:06
[...]

[...]

Gelukkig had ik mijn spaargeld al van de rekening afgehaald. Het is nu een kwestie van deblokkeren voor de rente. Maar het is mij nog niet (uit deze mail) duidelijk welke informatie men wil ontvangen betreffende "funds coming from savings".
Dat belooft nog wat leuks voor mij waarschijnlijk.
Goedkeuring gekregen en een mail dat het in orde is en desondanks blokkeren ze je rekening?
Onvoorstelbaar schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Hebben jullie dat ook bij ING?
- je verhoogt netjes je daglimiet om te gaan overboeken naar een spaarrekening bij een externe bank
- je wacht netjes 4 uur
- je krijgt netjes bericht van ING dat de daglimiet is gewijzigd
- je hebt voldoende saldo
.... en dan kun je tóch niet het bedrag naar je spaarrekening overmaken. Het is alsof de daglimiet nog steeds op de standaard staat.

Dan bel je of chat je met een medewerker.
Nadat je je door allerlei wegleidende menu's hebt gewerkt.. en de robot die gewoonweg je vraag niet beantwoordt.....kan die medewerker je ook niet helpen want ze hebben daar zelf storing in hun systeem. :? 8)7 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
TvanW schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:07:
[...]

Wie zei ook alweer dat dit niet kon :>
Geen idee? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
@Coffeeroam heb je misschien het bedrag exact omhoog gegooid of hem je het ruimer gehouden?
Als je bijv. 5000 euro over wilde maken maar al een online betaling hebt gedaan van 1 euro. Dan moet je het daglimiet echt op 5001 zetten.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Coffeeroam schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:44:
- je verhoogt netjes je daglimiet om te gaan overboeken naar een spaarrekening bij een externe bank
- je wacht netjes 4 uur
.... en dan kun je tóch niet het bedrag naar je spaarrekening overmaken. Het is alsof de daglimiet nog steeds op de standaard staat.
Je zou de (nieuwe/tijdelijke) daglimiet moeten kunnen zien in de app. Ben zelf geen klant bij ING, en de link op de website stuurt mij naar de login-pagina.

Dit lijkt me ook een mooie instinker:
Meerdere ING-rekeningen

De digitale daglimiet is van toepassing op alle ING-rekeningen waar je toegang toe hebt.

Heb je bijvoorbeeld ook nog een gezamenlijke rekening? Of toegang tot een rekening van iemand anders?

Dan hebben al je transacties via app, Mijn ING of iDeal van alle ING-rekeningen impact op je digitale limiet voor die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Cobb schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:28:
@Coffeeroam heb je misschien het bedrag exact omhoog gegooid of hem je het ruimer gehouden?
Als je bijv. 5000 euro over wilde maken maar al een online betaling hebt gedaan van 1 euro. Dan moet je het daglimiet echt op 5001 zetten.
Dank. Maar dat was het probleem niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coffeeroam
GroteVoet459 schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:52:
[...]

Je zou de (nieuwe/tijdelijke) daglimiet moeten kunnen zien in de app. Ben zelf geen klant bij ING, en de link op de website stuurt mij naar de login-pagina.

Dit lijkt me ook een mooie instinker:

[...]
Ook dat was het probleem niet. Sterker nog: ik kan in de app gewoon zien dat mijn verhoogde daglimiet geldig is. En toch mag ik maar €2000 overboeken. ING wist ook niet hoe het kwam. Het is ook niet de eerste keer dat dit gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21:09

Jerra

Beunhaas in wording

Ik herken het nog van toen ik ING klant was, ruim anderhalf tot twee jaar geleden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Nieuwe Zweedse Resurs Bank bij Raisin met een spaarrekening (3,03% effectief) en deposito's:
  • 6 maanden deposito: 2,60%
  • 9 maanden deposito: 2,50%
  • 1 jaar deposito: 2,40%
  • 2 jaar deposito: 2,50%
Resurs Bank, onderdeel van de in 1977 opgerichte Resurs Holding Group en in het bezit van een Zweedse bankvergunning sinds 2001, is een toonaangevende Zweedse financiële dienstverlener op het gebied van retailfinanciering in Scandinavië. De bank is beursgenoteerd aan de Nasdaq Stockholm en staat onder toezicht van de Zweedse bankentoezichthouder Finansinspektionen. Dankzij samenwerkingsverbanden met meer dan 1.200 retailpartners en 35.000 winkels, en een klantenbestand van ruim 6 miljoen consumenten in Zweden, Denemarken, Noorwegen en Finland, heeft de bank zich gevestigd als een betrouwbare partner voor verkoopgedreven betalings- en loyaltyoplossingen in de retail- en e-commerce-sectoren. Zij biedt bovendien ook spaarrekeningen, verzekeringspolissen, consumentenkredieten en creditcards voor particulieren aan. Met bijna 700 professionals bedient Resurs Bank haar markten vanuit het hoofdkantoor in Helsingborg (Zweden), alsmede full-service kantoren in alle andere Scandinavische landen (Helsinki, Kopenhagen, Oslo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-09 09:17
- je wacht netjes 4 uur

Nadat je je door allerlei wegleidende menu's hebt gewerkt.. en de robot die gewoonweg je vraag niet beantwoordt.....kan die medewerker je ook niet helpen want ze hebben daar zelf storing in hun systeem. :? 8)7 :-(
Volgens mij is er bij ING een verschil tussen internet limiet en app limiet. Heb je de goede gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Novax schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:49:
Nieuwe Zweedse Resurs Bank bij Raisin met een spaarrekening (3,03% effectief) en deposito's:[...]
Zweden en Finland vragen inwoners om zich voor te bereiden op mogelijke oorlog
Bron: De Telegraaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
GroteVoet459 schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:52:
[...]

Je had het voor 1 juli 2024 moeten weghalen (maar toen was die actie er nog niet - die is 18 juli pas gestart) en het heeft pas na 30 juni 2025 weer zin om het er terug te zetten. Je moet steeds je geld een half jaar verhuizen om met het volle bedrag mee te doen met die hoge rente.
Shit je hebt gelijk de fl... k ers
Lees het nu pas. Och ja dan zo snel mogelijk alles eraf er zijn er met betere rente inmiddels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
- je wacht netjes 4 uur

ING heeft sinds een week één enkele limiet die geldt voor het totaal van alles. De standaard limiet van 2000 euro is veel te laag voor een spaarder met spaarrekeningen elders, dit is enorm klantonvriendelijk. Je kan voor de periode van maximaal een jaar een nieuwe waarde instellen. ING zou dit terug moeten draaien. Of willen ze alleen armlastige klanten overhouden?

Niet werkende interne systemen dat komen bij ING wel vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:01
*knip* je presenteert dit als een feit, dan graag ook een goede onderbouwing, met bronnen

[ Voor 73% gewijzigd door ZieMaar! op 19-11-2024 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Cobb schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:37:
[...]

Komt hier mooi uit. Mijn vrouw heeft daar net een spaarrekening geopend, gooien we alles over naar haar... :+
Ja lees dat Ik me had vergist.
Maar als je niks heb dab je vrouw per 1 Jan misbruiken daarvoor is een oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Cobb schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:37:

Dat moet je juist niet nu nog dit jaar doen, dan heb je namelijk maar 6 weken de bonus rente.
Je moet het begin volgend jaar doen, dan heb je zo goed als 6 maanden de nieuwe bonus rente.

Betreffende Bunq is er een apart draadje. Daar staat veel informatie.

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 19-11-2024 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Novax schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:49:
Nieuwe Zweedse Resurs Bank bij Raisin met een spaarrekening (3,03% effectief) en deposito's:
[...]
Deze bank was al een tijdje beschikbaar via Weltsparen en zijn daar gisteren met de vrij opneembaar naar 3,05% gegaan (-0,10%) - https://www.tagesgeldvergleich.net/tagesgeldvergleich/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
ColeJ schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:50:
[...]

Volgens mij is er bij ING een verschil tussen internet limiet en app limiet. Heb je de goede gedaan?
Voorheen kon je ze inderdaad apart instellen.

Maar volgens ING hebben ze sinds kort één "digitale daglimiet". "Dit is het totaal wat je per dag kan overschrijven. Dus via de app, iDEAL en Mijn ING."

Lijkt mij, als je het dus instelt, dat dat dan ING-breed de limiet is. Maar kan zijn dat dat nou juist niet helemaal goed is geïntegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
[...]

[...]

Wat heeft deze reactie getriggerd denk je? Ik ben benieuwd naar de afloop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
Rentes bij credit europe zijn per vandaag (19/11) gewijzigd. Onder andere 12 maands deposito van 2,65% naar 2,55%. En er is een nieuwe nieuwe klanten actie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
Zoals eerder aangekondigt gaan vandaag Nordax en Collector omlaag met hun vrij opneembare rentes (2,90% en 3,02% resp.).

Ook een aantal verlagingen bij hun deposito's:
Nordax (via Raisin):
6 mnd: 2,70% (-0,20)
9 mnd: 2,50% (-0,50)
1 jaar: 2,90% (-0,50)
2 jaar: 2,10% (-0,40)

Collector (via Raisin):
1 jaar: 2,95% (-0,05)
2 jaar: 2,95% (-0,05)

Verder:

CA Autobank heeft vandaag ook de deposito-rentes verlaagd (zoals al was aangekondigt via de Raisin website) - Pinned Post bijgewerkt

Payray (via Raisin)
9 mnd: 3,30% (-0,05)
1 jaar: 3,25% (-0,05)

ProCredit Bank (via Raisin):
6 mnd: 3,21% (-0,04)
1 jaar: 3,20% (-0,05)

Credit Europe Bank:
3 mnd: 2,80% (+1,50)
6 mnd: 2,75% (-0,10)
1 jaar: 2,55% (-0,10)
De nieuwe klanten actie is qua rente verhoogd naar 3,55% (+0,30) maar qua duur verlaagd naar 3 maanden (was 6 maanden).

Coop Pank (via Raisin):
1 jaar: 3,16% (+0,16)

[ Voor 8% gewijzigd door GroteVoet459 op 19-11-2024 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:43:
CA Autbank heeft vandaag ook de deposito-rentes verlaagd (zoals al was aangekondigt via de Raisin website) - Pinned Post bijgewerkt
Minimale inleg voor CA Auto Bank is € 30.000, in de pinned post is het nog de oude € 20.000.

Voorheen deed Raisin de rente wijzigingen altijd rond 12:00, sinds de veranderingen is dat nu al eerder op de dag. Betekent volgens mij ook dat je een eventuele aanvraag echt de dag ervoor al klaar moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Novax schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:54:
[...]

Minimale inleg voor CA Auto Bank is € 30.000, in de pinned post is het nog de oude € 20.000.
effe F5 doen? Dat heb ik eerder deze week al aangepast ... ??
Vanmorgen alleen de actuele rentes aangepast en de waarschuwing voor 19-Nov weggehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ls1m1NtYQd_sgwqDu9ZSTfbR0Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fdeODaj0cJHhPU5Eor1JyniP.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0P28o4CmU66-w7RX98BSJBfDJA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NyCJGO2jI3I6CkZ5i1nZkXo0.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door GroteVoet459 op 19-11-2024 10:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:58:
[...]

effe F5 doen? Dat heb ik eerder deze week al aangepast ... ??
Vanmorgen alleen de actuele rentes aangepast en de waarschuwing voor 19-Nov weggehaald.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Niet bij extra vragen: ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Tnx - 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:33:
Rentes bij credit europe zijn per vandaag (19/11) gewijzigd. Onder andere 12 maands deposito van 2,65% naar 2,55%. En er is een nieuwe nieuwe klanten actie.
Heb jij toevallig al geïnformeerd of je de actierente kunt krijgen als bestaande klant? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchCommando
Cobb schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:54:
[...]

Wat heeft deze reactie getriggerd denk je? Ik ben benieuwd naar de afloop.
Ik heb gisteren de volgende e-mail verstuurd:
Dear sir/madam,

I'd gladly provide supporting documentation as my money has the origin "savings". Could you elaborate what documentation would be accepted?

I would like to note that the blocking of my account is a curious event, given the following timeline:

18 September 2024: you request information on the origin.
18 September 2024: I answer to your request on the origin.
26 September 2024: you replied you noted it in your system.
15 October 2024: you request additional information and threaten to block my account otherwise.
15 October 2024: I reply that I have previously provided information, and ask you to tell me what additional information you need.
30 October 2024: you replied you noted it in your system.
18 November: you tell me you blocked the account.

I think we can all agree that although I'm willing to provide information, you are not communicating clearly what information you require and whether you still require more information. Luckily I have already deducted my savings from my Advanzia account, so the unblocking only relates to the interest to be paid at the end of this month.
Vanochtend deze reactie ontvangen:
Thank you for the information on the origin of the funds.

We have noted this in our system and reactivated your account.

Thank you for your understanding.
Dus... Ik heb geen extra informatie aangeleverd maar ben nu weer unblocked. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

RobertMe schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:36:
[...]

Heb jij toevallig al geïnformeerd of je de actierente kunt krijgen als bestaande klant? :)
Let wel dat het voorheen om een half jaar ging, nu slechts drie maanden de gunstige actierente.

Zover eerder in dit topic genoemd kan je als bestaande klant niet meedoen, maar ymmv. Ik heb mijn rekening daar recentelijk gesloten zodat ik misschien volgend jaar weer mee kan doen (als ze me dan willen hebben). Ik heb zelf geen navraag gedaan.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
rockhopper schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:44:
[...]

Let wel dat het voorheen om een half jaar ging, nu slechts drie maanden de gunstige actierente.

Zover eerder in dit topic genoemd kan je als bestaande klant niet meedoen, maar ymmv. Ik heb mijn rekening daar recentelijk gesloten zodat ik misschien volgend jaar weer mee kan doen (als ze me dan willen hebben). Ik heb zelf geen navraag gedaan.
Nouja, bij CEB heb ik vorig jaar november met vragen prima de acrierente gekregen terwijl ik al een rekening heb sinds 2021 en nog een lopend deposito had. En velen anderen hier hadden toen ook de ervaring dat ze gewoon de actierente kregen ondanks bestaande klant.

V.w.b. duur had ik nog niet gekeken. 3 maanden "is wel kort". Maar Garanti heb ik pas sinds mid oktober met vaste einddatum 31-12, dus die's nog iets korter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
[...]

Neen, dat heb ik (nog) niet gedaan. Het is zeker een mogelijkheid.

toevoeging: Echter waar ik het geld moet opnemen geeft niet zoveel minder rente. Ik denk er nog even over na.

[ Voor 16% gewijzigd door W1ck1e op 19-11-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:47:
[...]

Nouja, bij CEB heb ik vorig jaar november met vragen prima de acrierente gekregen terwijl ik al een rekening heb sinds 2021 en nog een lopend deposito had. En velen anderen hier hadden toen ook de ervaring dat ze gewoon de actierente kregen ondanks bestaande klant.

V.w.b. duur had ik nog niet gekeken. 3 maanden "is wel kort". Maar Garanti heb ik pas sinds mid oktober met vaste einddatum 31-12, dus die's nog iets korter :p
De GarantiBank actie is in september gestart, dus toch net iets langer. Maar nu zou je er op tijd bij kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
[...]

Inmiddels over nagedacht, nagevraagd, maar is helaas alleen voor nieuwe klanten. Er wordt wel gewezen op een deposito van 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:43:
[...]

Inmiddels over nagedacht, nagevraagd, maar is helaas alleen voor nieuwe klanten. Er wordt wel gewezen op een deposito van 3 maanden.
Met 2,80% rente (vs 3,55%) :X En nouja, depisito vs vrij opneembaar uiteraard. En alles wat ik in depositos wil zetten zit al in depositos. Dus ook al was de rente gelijk zou ik het waarschijnlijk niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Het blijkt druk te zijn bij CA Auto Bank :

"Vanwege een uitzonderlijk hoog aantal aanvragen bij CA Auto Bank, neemt de opening van uw termijndeposito bij de bank mogelijk meer tijd in beslag dan gebruikelijk.

Uw termijndeposito zal met terugwerkende kracht geopend worden. Hierdoor wordt een redelijke verwerkingstijd van enkele werkdagen gerealiseerd en loopt u effectief geen rente-inkomsten
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Harbo schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:38:

"Vanwege een uitzonderlijk hoog aantal aanvragen bij CA Auto Bank, neemt de opening van uw termijndeposito bij de bank mogelijk meer tijd in beslag dan gebruikelijk.

Uw termijndeposito zal met terugwerkende kracht geopend worden. Hierdoor wordt een redelijke verwerkingstijd van enkele werkdagen gerealiseerd en loopt u effectief geen rente-inkomsten
"
Is dat nadat je hierover een vraag aan de klantenservice hebt gesteld? Had namelijk hetzelfde, zie Novax in "Het spaartopic - Deel 4"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:56
Op 21/10 bij Volkswagenbank een Tagesgeldkonto - Plus Konto TopZins aangevraagd omdat mijn deposito via Raisin afliep.
3,3 % voor 6 maand is op zich niet gek.
Vorige week mijn login gegevens ontvangen en vervolgens deposito overgeboekt.
Je moet wel wat geduld hebben, maar het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@Novax Ik heb geen contact met de klantenservice gehad. Na het inloggen in Raisin krijg ik meteen deze (pop up) melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Harbo schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:18:
@Novax Ik heb geen contact met de klantenservice gehad. Na het inloggen in Raisin krijg ik meteen deze (pop up) melding.
OK, wellicht dat door de aangekondigde verlaging er nog veel mensen een aanvraag wilde doen. Maar het ging daarvoor dus al niet vlot dus dan het kan nog wat langer duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander36
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-02 22:30
DutchCommando schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:38:
[...]

Ik heb gisteren de volgende e-mail verstuurd:

[...]

Vanochtend deze reactie ontvangen:

[...]

Dus... Ik heb geen extra informatie aangeleverd maar ben nu weer unblocked. :+
Ze doen dus maat wat. Communicatie is slecht. Stel dat je er een ton hebt staan...... gelukkig op tijd opgezegd, daar zien ze me nooit meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Helaas niet voor trouwe, loyale klanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Taatort schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:06:
Op 21/10 bij Volkswagenbank een Tagesgeldkonto - Plus Konto TopZins aangevraagd omdat mijn deposito via Raisin afliep.
3,3 % voor 6 maand is op zich niet gek.
Dan was je net op tijd, want per 05-Nov is het nog maar 3,10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Laatst online: 08-09 17:09
Harbo schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:38:

"
Volgens mij hebben ze standaard problemen bij CA Auto Bank met deposito’s. Ik heb er twee keer een geopend met een flinke tussenpoos en beide keren duurde het lang :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Ik zie pas nu dat lopende aanvraag is tegen 3,10% rente terwijl ik in mijn openingsdocument 3,35% heb staan (aangevraagd voor de rentewijziging van vandaag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Harbo schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:15:
Ik zie pas nu dat lopende aanvraag is tegen 3,10% rente terwijl ik in mijn openingsdocument 3,35% heb staan (aangevraagd voor de rentewijziging van vandaag).
Heeft Raisin ook het bedrag afgeschreven en de aanvraag doorgestuurd voor vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Bedrag is niet afgeschreven, aanvraag gedaan afgelopen vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 20:03
Heb hier vaker Advanzia voorbij zien komen waarbij men opzegt en daarna direct weer klant werd.

Zijn hier mensen met ervaring en weten of dit ook werkt bij CEB?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:47
Crasheeee schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:54:
[...]

Heb hier vaker Advanzia voorbij zien komen waarbij men opzegt en daarna direct weer klant werd.

Zijn hier mensen met ervaring en weten of dit ook werkt bij CEB?
Er staat specifiek bij vraag en antwoord over de actierente dat je die niet ontvangt als je je rekening opzegt en een nieuwe opent.

Als ze dat zelf zo expliciet vermelden denk ik niet dat dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henktw
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 20-11-2024
ik heb geprobeerd om een rekening bij credit europe (CEB) te openen voor hun 3 maanden hogere welkom-rente actie.

maar hun app (om aan te melden) lijkt niet te werken. op mijn android 11 telefoon zegt play store dat telefoon niet compatible is en op een andere telefoon (ook android 11) installeert de app wel maar start niet up (android zegt app keeps stopping)
de ceb app heeft hele slechte review score in de play store, allemaal klachten over niet of slecht werken. dus ik vraag me af heeft iemand deze app wel aan de praat gekregen, zijn er tips?

ceb zegt dat via een andere methode een rekening openen niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:45
De CEB app werkt probleemloos op mijn Android telefoon. Ik heb al jaren een spaarrekening dus of het openen van een nieuwe rekening via de app werkt kan ik niet controleren.
Pagina: 1 ... 108 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling